... יש לעשות בה שימוש באופן מושכל המותאם לצורכי האדם ולנסיבות הסביבתיות והחברתיות שלו. כלומר, יש לתת
תרופה רק למקרים בהם היא עוזרת ובתנאי שהנזק אינו עולה על התועלת. טיפול תרופתי להפרעת קשב אינו מיועד ללקויות למידה, זאת משום שכיום אין בנמצא מענה תרופתי ללקויות למידה. לא נמצאה עדיין
תרופה לריפוי קבוע ומלא של הפרעת קשב, כך שהשפעה של תרופות אלו היא זמנית בלבד וחולפת בתום טווח הפעילות ... תרופתי יכול להוות רק חלק אחד מתוך מערך טיפולי רב - תחומי ואינו מהווה מענה שלם להפרעת קשב. יחד עם מתן
התרופה יש לחזק את המיומנויות הלקויות של האדם, תוך שאיפה להקנות יכולת להתמודדות טובה יותר עם הקשיים גם ללא נטילת
תרופה. למרות הדעה שהטיפול חייב לכלול גם מרכיב תרופתי, אין אפשרות חוקית לחייב אדם לקחת בעצמו או לתת לילדו
תרופה להפרעת קשב בניגוד לרצונו. כמו בכל טיפול תרופתי המחייב מרשם רופא, אין להשתמש
בתרופה ללא אישור של רופא מוסמך. חשוב לבצע מעקב מסודר על הטיפול התרופתי על מנת לוודא את יעילותו ולשנות את המינון או סוג
התרופה במקרה הצורך. לשם כך גם מומלצת נגישות גבוהה של הרופא עבור המטופל. בשנים האחרונות עולה ביקורת ... בחלק מהמקרים יש לתרופות אלו תופעות לוואי בטווח הקצר, תופעות אלו הפיכות וחולפות עם הפסקת נטילת
התרופה. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר לתרופות אלו הן ירידה בתיאבון, כאבי ראש, כאבי בטן, קשיי הרדמות, חרדה והימנעות חברתית. לרובן אפשר לתת מענה מוצלח על ידי התאמת המינון או תדירות השימוש
בתרופה. לדוגמה, כדי לא לפגוע בהרגלי השינה, רצוי להימנע מלקיחת
תרופה מעוררת בשעות הערב. את המינון מווסתים כך שיהיה מינימלי אך יעיל. המינון האופטימאלי הוא זה המוביל ... ההשפעה של התרופות לשעות הנחוצות לאדם ולשנות את תדירות השימוש בהתאם ליעדי הטיפול. לדוגמה, ניתן להשתמש
בתרופה בימי חול לצורך הקלה בתסמינים רק בזמן הלימודים או העבודה, אך לצורך שיפור התפקוד בבית יש להשתמש
בתרופה במשך כל ימות השבוע. התרופות הממריצות הנמצאות בשימוש כיום הן methylphenidate ו - ... לפגוע בתפקוד הקוגניטיבי. הנסיונות לאתר את המינון האידאלי לא תמיד עולים יפה. נמצא שאנשים שלא הגיבו
לתרופה ממריצה אחת כן מגיבים באופן חיובי
לתרופה ממריצה אחרת. לכן, במקרים בהם לשימוש
בתרופה מסוימת אין השפעות חיוביות או שתופעות הלוואי בלתי נסבלות יש לנסות תרופות אחרות. כמו כן, בגיל הרך ...