ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תקשורתיות ✔תקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים ✔קשיים בהשתלבות בחברה בגיל ההתבגרות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תקשורת עם מתבגרים - הגבול הדק בין "חפירה" להתעניינות - מדריך להורים חסרי אונים
קשיים בהשתלבות בחברה בגיל ההתבגרות, נוצרים עקב קשיים בתקשורת עם אחרים, בעיקר עם מבוגרים.

כך עולה מממצאי המחקרים המקצועיים שנעשו בארץ ובעולם בשנים האחרונות.

ממצאי המחקרים גם מצביעים באופן חד משמעי שככל שמתבגר מדווח על תקשורת קרובה ופתוחה יותר עם הוריו או עם דמות הורית משמעותית, כך פוחתת כמות ועוצמת ההתנהגויות הסיכוניות שהוא חושף את עצמו אליהן. אגב, תקשורת קרובה עם חברים לא נמצאה כמשפיעה.

כמו הרבה דברים אחרים, גם תקשורת נכונה אנחנו לומדים קודם כל במשפחה ואח"כ מרחיבים את ההתמודדות אל הסביבה שבחוץ.

כשנער או נערה מרגישים מרוחקים מההורים הם עלולים להגזים בנטילת סיכונים - גם כדי להשיג תשומת לב וגם מפני שכשהם לא משתפים במה שעובר עליהם - אין מי שידריך אותם לקבל החלטות נכונות.

בסקר שנעשה בארץ ע"י הרשות למלחמה בסמים לפני כ - 3 שנים, נשאלו בני הנוער באיזו תכיפות הם מדברים עם הוריהם על בעיות אישיות.

רבע מהם ענו ש: "אף פעם, או כמעט אף פעם לא"

רבע מהילדים שלכם, הורים יקרים, לא משתפים אתכם כלל!

איך תשמרו עליהם, תדריכו אותם ותזהירו אותם מסכנות, אם אין לכם מושג עם מה הם בכלל מתמודדים?

כדי להיות מעודכנים יותר במה שקורה למתבגרים שלכם, עליכם ליצור איתם תקשורת פתוחה!

מה זאת תקשורת פתוחה עם מתבגר???

הרי כולנו יודעים כמה קשה לנהל איתם שיחה. הם - קצרים, חסרי סבלנות, עוינים ולא משתפים.

הם בד"כ הודפים כל ניסיון שלנו להתעניין בהם, מאשימים אותנו ב"חפירה" או בחקירה, ומסתפקים בדיווח לאקוני כמו "היה סבבה".

היחסים עם המתבגר בבית הם בד"כ יחסים אינסטרומנטאליים -

כאלו שממוקדים בפעולות עשה ואל תעשה:

תקנה לי, תסיע אותי, אל תיכנסי לי לחדר, יש משהו לאכול?

הם לא מדברים איתנו על רגשות, לא נכנסים לפרטים, לא מבקשים את עצתנו.

מאיפה הם למדו את זה?

אז זהו, שכנראה מאיתנו - ההורים.

בואו נחזור לתקופה שהם היו ילדים, כי תקשורת מתחילה בילדות.

בואו נבדוק איזה מודל תקשורתי אנחנו מציגים לילדים שלנו כבר מגיל צעיר.

מכיוון שאני לא מכירה אתכם באופן אישי, אספר לכם סיפור אופייני על עצמי:

סתם יום של חול, השעה 13: 30, יום לחוץ בעבודה - אני לא רק עובדת חרוצה ואחראית, אני גם אמא מסורה!

לכן אני מרימה טלפון הביתה לבדוק אם הילדה (בת 9) הגיעה מבי"ס. היא עונה לטלפון, אני כבר רגועה - יודעת שהיא הגיעה בשלום ומבחינתי זה מה שחשוב!

אבל בכ"ז אני הרי אמא טובה ואוהבת ולכן אני שואלת: "מה נשמע חמודה? איך היה בבי"ס? " הילדה, שהגיעה עמוסת חוויות מביה"ס, מתחילה לספר: "המורה לתנ"ך החזירה את העבודה שעשיתי בשבוע שעבר. נו, זאת על שאול המלך... אז היו שם שתי שאלות, ובשאלה הראשונה היא רצתה שנכתוב מה היו היחסים שלו עם דוד המלך ואני עניתי שהם היו יחסים טובים, אבל המורה הורידה לי נקודות כי היא אמרה שלא פירטתי מספיק אבל זה לא פייר כי היא לא אמרה שצריך לפרט ועכשיו היא הורידה לי ציון, וגם בשאלה השניה היא כתבה לי הערה... "

בשלב הזה, כשעוד 2 טלפונים מצלצלים מסביבי ו - 3 אנשים מחכים שאתפנה אליהם, אני מפסיקה אותה באמצע המשפט ואומרת (ברוך ובסבלנות כמובן) "טוב מתוקה, תראי לי את העבודה כשאחזור הביתה ונמשיך לדבר על זה. בינתיים, אולי תדברי עם אבא? " הילדה מבינה שלא באמת התכוונתי שתספר לי מה היה בבי"ס, אלא איך היה בבי"ס (טוב, רע, סבבה)... מילה, שתיים, אין לי זמן ליותר מזה.

היא מתקשרת לאבא, אבל הוא בישיבה, מבטיח שיחזור אליה אח"כ ושוכח.

לא נורא, הילדה שלי עקבית ולא מתייאשת בקלות. היא מחכה כמה שעות עד שאחזור הביתה מהעבודה ואהיה כולי שלה, כמו שהבטחתי, אז היא תספר לי בנחת ובאריכות מה היה בבי"ס.

4: 30 אחה"צ, סוף סוף נגמר יום העבודה הלחוץ הזה, חצי שעה עמדתי בפקקים מטורפים בדרך, בשארית כוחותיי אני מטפסת 3 קומות עד הבית, חולמת על ארוחה, מקלחת, מנוחה קצרה, ואח"כ יש לי עוד מיליון משימות וסידורים עד הערב.

אני נכנסת הביתה - מועדת על הנעליים שהבת שלי זרקה בכניסה ומתבוננת בייאוש בסלון ההפוך שבו מפוזרת כל תכולת הילקוט שלה, כולל העבודה בתנ"ך. הילדה, שחיכתה לי בסבלנות 3 שעות, מתנפלת עלי: "עכשיו בואי תראי את העבודה בתנ"ך. תקראי את התשובה שלי ותגידי לי בעצמך אם זה פייר מה שהמורה כתבה"

אני מתחננת על נפשי ומבטיחה שאחרי האוכל / מקלחת / מנוחה אשב איתה בסבלנות. אבל אז היא יוצאת לחוג, אני בסידורים, יש כמה טלפונים ומגיע זמן ארוחת הערב.

אני (אכולת ייסורי מצפון) מציעה שבזמן שאני מכינה לנו משהו לאכול, היא תקריא לי את העבודה בתנ"ך. היא מתחילה להקריא, ואני מתייחסת: "לחתוך קצת בצל בסלט? ", היא עונה לי (שלא) וממשיכה להקריא, אני שוב מתייחסת "את רוצה טוסט או לחם רגיל? ", כשאני מגיעה לשלב השאלות על צורת הביצה, היא אומרת לי: "אוף אמא, את בכלל לא מקשיבה לי" ואני שמה לב לדמעה קטנה ונוצצת שהיא משתדלת להסתיר.

היום אני מבינה שבדרך הזאת לימדתי אותה שכשאני שואלת "איך היה? " נוח לי לקבל תשובה כמו: "סבבה". כן, אני מאוד מעוניינת לשמוע מה באמת קרה בגן, או בבי"ס, או במסיבת יום ההולדת של החברה מהכיתה, אלא שכשהיא מתחילה לספר את כל פרטי הפרטים הקטנים והמייגעים ולא יודעת להבדיל בין עיקר ותפל ולתמצת קצת, אני מגלה סימנים של חוסר סבלנות. וגם אם החלטתי שהפעם אהיה קשובה וסבלנית, פתאום יש טלפון, ופתאום אח שלה צריך משהו או שאבא שלה מתערב בשיחה, או שאנחנו מאחרים וחייבים לרוץ.

כך יוצא שהתקשורת שיש לנו עם הילדים היא בעיקר תקשורת מנהלת - אנחנו מנהלים אותם: "תסדר פה את הבלגן! " "אל תשכח לצאת בחמש לחוג ועד אז תגמור את השיעורים! "

"אל תאכלי את כל העוגה, תשאירי קצת לאחותך! " "תנמיכי את הטלוויזיה! "

"את חוזרת עד 12. 00 בלילה ולא יותר! " זו תקשורת של פקודות, שמועברת באינטונציה מיוחדת ששמורה רק לילדים (ולפעמים גם לבעל).

כמה מקום היא משאירה לשיחה משמעותית??

גם דפוסי התקשורת שבין ההורים כבני זוג, הם מודל לחיקוי אצל המתבגרים והחיקוי הזה הוא לא תמיד משאת נפשנו. המתבגרים שלנו נוטים "להחזיר" לנו באותה הדרך שבה הם רואים שאנחנו מתנהלים בינינו כבני זוג ולהתנהג עימנו באותה דרך בה אנחנו התנהגנו כלפי בני זוגנו.

היום הבת שלי בת 15, כשאני מתקשרת מהעבודה ושואלת איך היה בבי"ס אני מקבלת אחת מ - 3 אפשרויות: "בסדר", "סבבה", "אחלה"

כשיש יום די רגוע ואני קצת פנויה, אני מעיזה לשאול: "אבל מה בדיוק היה? ספרי קצת יותר"

והיא עונה לי "טוב מה את חופרת עכשיו, משעמם לך היום בעבודה? "

מי לימד אותה להתייחס אלי ככה?

למה היא לא משתפת אותי במה שעובר עליה?

למה היא לא יותר פתוחה איתי?

את התשובות אתם כבר יודעים...

בני הנוער כיום חיים בעולם שרובנו כבר לא ממש מכירים ומבינים אותו. הם מתקשרים במסנג'ר, ב icq, בצ'אטים, יש להם עשרות חברים בפייסבוק, הם כותבים בלוגים, והמהירות שבה הם כותבים sms לא הייתה מביישת קצרנית בבימ"ש.

וכשאנחנו מתפנים לרגע קט מעיסוקינו ומבקשים להוציא את המתבגר שלנו מכל ערוצי התקשורת שבהם הוא משוטט ולנהל איתנו שיחת נפש, הוא לא ממש משתף פעולה.

למרות זאת, חשוב שנשאל, שנתעניין. כשאנחנו שואלים אנחנו מעבירים מסר של אכפתיות. ההתנגדות של המתבגרים לשתף את ההורים, מתקיימת במקביל לכך שהם דווקא כן רוצים שיהיה אפשר לספר, אבל משהו בתקשורת היומיומית והשוטפת לא מספיק מקרב.

כשהילדים עוד קטנים הם מעריצים אותנו ההורים, אנחנו בעיניהם: החזקים, היודעים, השולטים והמגנים עליהם. אנחנו האידיאל שלהם. בגיל ההתבגרות נשבר האידיאל הזה. הם מתחילים לראות אותנו באור אחר, ביקורתי יותר. יש להם ביקורת על האישיות שלנו, הסתייגויות מההתנהגות שלנו, הם כבר פחות תלויים בנו ונראה להם שאינם צריכים את עזרתנו. אנחנו נתפסים בעיניהם כמיושנים ולא מעודכנים, וזה בהחלט לא נעים לנו.

אז את מי הם מעריצים? מי האידיאל שלהם במקומנו?

החבר'ה!

יותר מבכל גיל אחר, המתבגר צריך את תחושת השייכות לקב' השווים שלו. הוא מוכן לעשות הרבה מאוד כדי להשתייך. במקרה הטוב זה נגמר בג'ינס של מותג יוקרתי שעלה לכם 1, 000 ש"ח, אבל לעתים קרובות זה נגמר הרבה יותר גרוע. בשביל להשתייך ולהיות מקובל הנער או הנערה יהיו מוכנים במקרים רבים להתנסות בסמים, לשתות כמויות גדולות של אלכוהול, להשתתף במין קבוצתי, לנהוג בלי רישיון, ועוד מגוון של התנהגויות סיכוניות.

כשהייתי נערה ולחצתי על הורי שירשו לי לחזור מאוחר ממסיבה "כי לכולם מרשים"

אמא שלי תמיד ענתה לי בקלישאה הזו "ואם כולם יקפצו מהגג, גם את תקפצי? "

למיטב זיכרוני לא עניתי לה, אבל האמת היא ש - כן, הייתי קופצת!

כשעושים שטויות בחבורה האחריות מתפזרת וזה יוצר תחושה מדומה של לגיטימיות - אם כולם עושים את זה ביחד ואף אחד לא קם ואומר שזה אסור אז אולי זה בעצם בסדר...

הלחץ החברתי גורם לבני הנוער לעשות דברים שהם בכלל לא התכוונו אליהם מראש. ברוב המקרים אף אחד מהם לא מעיז לשבור את האחידות, להשבית את השמחה ולצעוק "חבר'ה אתם השתגעתם? תפסיקו מיד! "

לכן כ"כ חשוב לדבר איתם, לשמור על ערוץ תקשורת פתוח עם המתבגרים שלנו ולא לנסות ליצור אותו רק כשמתגלה בעיה, כי אז זה הרבה יותר קשה.

צריך לפנות זמן, להתאזר בסבלנות, לא להתבייש ללמוד מהם מי הן ה"ג'ירפות" ומה לעזאזל זה "בלוג". לשמוע וגם להקשיב ל - איך עבר עליהם היום ולשתף אותם במה שעובר עלינו - הם כבר מספיק גדולים כדי להקשיב גם לנו וחשוב שהתקשורת תהיה הדדית.

אם נצליח ליצור עם המתבגרים שלנו קשר שמאפשר לדבר על רגשות ומחשבות ולשתף בפתיחות בקשיים והתלבטויות, יחד עם הקפדה על גבולות ושמירה על מעמדנו הסמכותי כהורים, יש סיכוי טוב שנצליח למנוע מהם להיסחף להתנהגויות שמסכנות אותם ומכניסות אותם לצרות, ולעבור את הגיל הזה בשלום.

ולשאלת מליון ה - $: איך עושים זאת נכון?

כדי שתקשורת פתוחה וטובה תוכל להתקיים ביניכם ובין המתבגרים שלכם, צריך שיהיו בה מס' אלמנטים בסיסיים:

כבוד הדדי והערכה - שנאמרים בצורה מפורשת

קבלת השוני ביניכם וחוסר שיפוטיות

כנות ואמון הדדי

תקשורת טובה בין ההורים שהיא מודל לחיקוי (גם אם הם גרושים)

הבנה שהמתבגר שואף להיות מבוגר עצמאי ואוטונומי, אבל הוא עדיין לא כזה.

מאמרים רבים נכתבו על נושא זה ובהם הצעות מגוונות ומעניינות. לדוגמה

גישה הממליצה על תקשורת "גישורית" - אשר מכוונת לזהות ולהתייחס לצרכים ולא לעמדות.

גישת ה - Coaching המתייחסת לתפקיד ההורה כ - "מאמן" לחיים של ילדיו.

אתם כהורים, יודעים עד כמה הגיל הזה מסוכן, גם אתם הייתם מתבגרים.

אתם מבינים כמה קל, במיוחד בגיל הזה, להיסחף לפיתויים ולעשות שטויות וטעויות.

אתם מבינים עד כמה חשוב ומשמעותי התפקיד שלכם בסיפור הזה, ואני מאמינה שכל אחד מכם יבחר את הסגנון המיוחד והנכון בשבילו.
מבוגרים תחושה מדומה מקלחת אחריות אישית להרגיע מאשימים אותנו הבדלים מרגיש שהמוצר יקר לקיחת אחריות לחץ חברתי שכחה הורה הורות הורים חוסר אונים מדריך להורים תקשורת תקשורתיות
שפת גוף, מהי שפת גוף? איך נוצרת שפת גוף? איך ללמוד שפת גוף? מה המשמעות של שפת גוף? האם יש דבר כזה שפת גוף? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך להבין שפת גוף? להיות מודע לשפת גוף, מה זה שפת גוף?
שפת גוף, מהי שפת גוף? איך נוצרת שפת גוף? איך ללמוד שפת גוף? מה המשמעות של שפת גוף? האם יש דבר כזה שפת גוף? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך להבין שפת גוף? להיות מודע לשפת גוף, מה זה שפת גוף?
... את זה, יתכן שהוא מנסה להסתיר את רגשותיו האמיתיים. איך לקרוא אנשים דרך שפת גוף? כשהאדם נמצא בסיטואציות תקשורתיות רבות עם אדם אחר, הוא יכול להתחיל לזהות דפוסים בשפת הגוף של אותו אדם. לדוגמה, אליעד מביא את הסיפור על אדם שמגיב ... פנים אתה מודע לכמה רבדים עושה איזה חישוב לפי שפת הגוף הוא ככה לפי זה ככה לפי זה ככה. עכשיו אם יש לך הרבה תקשורת עם בן אדם הרבה תקשורת אז אתה יכול גם כן לדעת לזהות אתה יודע שפתאום יש לו התנהגויות שקורות רק במקרים מסוימים אתה שואל את עצמך למה דווקא ...
ממה נובע הגמגום של בני גנץ? למה בני גנץ גמגם? אופי של מנהל, אופי של איש מכירות, אופי של מנהיג, כריזמה של מנהיג, מנהיג מגמגם, מי מתאים להיות ראש ממשלה? חרדת הביצוע של בני גנץ, חרדת קהל של מנהלים, פחד מפני קהל של מנהלים
ממה נובע הגמגום של בני גנץ? למה בני גנץ גמגם? אופי של מנהל, אופי של איש מכירות, אופי של מנהיג, כריזמה של מנהיג, מנהיג מגמגם, מי מתאים להיות ראש ממשלה? חרדת הביצוע של בני גנץ, חרדת קהל של מנהלים, פחד מפני קהל של מנהלים
... בעבר על ראשות הממשלה, הופיע במספר ראיונות תקשורתיים שבהם גמגם, התבלבל והיסס באופן שנראה לעיני הצופים. אליעד כהן מנתח את התופעה ומסביר שהגמגום של בני גנץ אינו נובע מנכות פיזית, אלא נובע מסיבות רגשיות ... בטלוויזיה, כיוון שאינו מתורגל בהופעות תקשורתיות או פוליטיות. האם הגמגום מעיד על יכולת ניהול נמוכה? אליעד כהן מדגיש כי העובדה שבני גנץ גמגם בראיון אינה מעידה על כישוריו כמנהל או כמנהיג. הוא מציין ... כיוון שיש לו רקע רב במשחק, מכירות ותקשורת, והוא מתורגל להופיע מול קהל ולהסתיר את רגשותיו או פחדיו. לעומת זאת, בני גנץ אינו מתורגל בכך ולכן ייתכן שבלחץ של ראיון הוא מגמגם. מצד שני, אם יבחנו את ... שהגמגום או החשש של בני גנץ בזמן ראיונות תקשורתיים אינו מעיד בהכרח על יכולתו לנהל או להנהיג את המדינה. הוא מציין שגם נתניהו וגם כל מנהיג או אדם אחר סובלים מפחדים ומחרדות כלשהם, ואין להסיק מכך שאינם ... פחד מפני מצלמה, פחד להתראיין, פחד מחשיפה תקשורתית , הכנה לראיון בטלביזיה, הכנה לראיון תקשורתי, יעוץ פוליטי, ניתוח פוליטי, פחד מפוליטיקה, ביבי נתניהו או בני גנץ, פחדים של מנהלים, מי מתאים להיות איש מכירות? שיקולים בבחירת מנהל, כריזמה של מנהל, ...
איך לכבוש את העולם? איך להיות מפורסם בכל העולם? איך להתפרסם בענק? איך להיות מנטור מפורסם? איך להיות גורו מפורסם? איך להשיג מעריצים? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? איך לגרום לאנשים ללמוד ממך? איך להצליח בענק? ללמוד מנטורינג
איך לכבוש את העולם? איך להיות מפורסם בכל העולם? איך להתפרסם בענק? איך להיות מנטור מפורסם? איך להיות גורו מפורסם? איך להשיג מעריצים? איך לגרום לאנשים להעריץ אותך? איך לגרום לאנשים ללמוד ממך? איך להצליח בענק? ללמוד מנטורינג
... את המוצרים שלו ומשלמים סכומי עתק כדי לשמוע אותו - יש להבין כיצד עובדת השיטה. הסיכוי שתצליח בכך תלוי לא רק בידע האמיתי שלך אלא גם במיומנויות אחרות, כמו יצירת תדמית מתאימה, השפעה פסיכולוגית ומניפולציות תקשורתיות. יצירת בעיה והעצמתה השלב הראשון הוא לזהות את הבעיות שמטרידות אנשים ולהגביר את תחושת המצוקה שלהם לגביהן. אנשים הולכים אחר מי ...
השקר של חולי הקורונה, התקשורות והקורונה, השקר של נדבקי הקורונה, למה מפחידים אנשים בקורונה? איך מפחידים אנשים בקורונה? מספר החולים בקורונה, מספר הנדבקים בקורונה, כמה חולים בקורונה? כמה נדבקים בקורונה? התקשורת בזמן הקורונה
השקר של חולי הקורונה, התקשורות והקורונה, השקר של נדבקי הקורונה, למה מפחידים אנשים בקורונה? איך מפחידים אנשים בקורונה? מספר החולים בקורונה, מספר הנדבקים בקורונה, כמה חולים בקורונה? כמה נדבקים בקורונה? התקשורת בזמן הקורונה
... למה מפחידים אנשים בקורונה? איך מפחידים אנשים בקורונה? מספר החולים בקורונה, מספר הנדבקים בקורונה, כמה חולים בקורונה? כמה נדבקים בקורונה? התקשורת בזמן הקורונה מה היה השקר שמאחורי חולי הקורונה והתקשורת? בהרצאה זו, אליעד כהן מציג את טענתו כי המניפולציות והסיפורים שהופצו סביב הקורונה היו חלק משקר מתמשך שנוצר על ידי התקשורת. לדבריו, הייתה תמימות דעים בין גורמים שונים, כמו ראש הממשלה והתקשורת, שמטרתם הייתה להחמיר את הסיפור ולהפוך את הקורונה לבעיה מרכזית בכל תחום. איך התקשורת ניצלה את המצב של הקורונה? על פי אליעד, התקשורת גילתה עניין במגפת הקורונה מכיוון שהיא הביאה יותר אנשים להישאר בביתם ולהתמקד בצפייה בטלוויזיה. השפעת הקורונה אפשרה להם להפיק רווחים מהצפייה בתוכניות טלוויזיה ומהאזנה לחדשות. התקשורת לא רק שהפיצה את הסיפור של הקורונה, אלא אף ניפחה אותו כדי להגדיל את הצפייה ולייצר תחושת בהלה. מה השתנה במינוחים של הקורונה בתקשורת? אליעד מציין שינוי משמעותי בשפת התקשורת: בתחילת ההתפרצות הקורונה, תמיד שודרו נתונים על חולי קורונה, והיו גרפים הממחישים את מספר החולים. אולם, לאחר תקופה מסוימת, התקשורת התחילה לשדר את המונח נדבקי קורונה במקום חולי קורונה. אליעד שואל מדוע השינוי הזה התרחש, והאם יתכן ... כחול וירוק, תוך שימור מנגנון הפחד של הציבור. מה עלינו ללמוד מהמצב הזה? אליעד מסכם את דבריו בכך שהוא קורא לציבור לא להסתמך רק על מה שמובא בתקשורת. הוא ממליץ לכל אחד לחפש מידע נוסף באופן עצמאי, לבדוק את כל השקרים שהופצו, ולהבין את מטרות המניפולציות שנעשו באמצעות אמצעי התקשורת. שקרים של קורונה התקשורת והקורונה נדבקי קורונה מול חולי קורונה מניפולציות תקשורתיות איך הפחידו אותנו בקורונה? ...
הסכמה, ניהול שיחה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות
הסכמה, ניהול שיחה, איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך לגרום למישהו להבין אותך? איך לגרום למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות
... למישהו להצדיק אותך? איך לנהל דיון? להבין את השאלה, איך להסביר את עצמך? איך לנהל שיחה? איך להתווכח בצורה נכונה? תקשורת בין אישית, זוגיות איך לנהל דיון בלי מריבות ואי הבנות? אחת הבעיות הגדולות ביותר בתקשורת בין אישית ובניהול דיונים היא העובדה שאנשים רבים מוצאים את עצמם מתווכחים ללא הפסקה, מתווכחים על דברים שלא נאמרו, או לא מבינים ... אל תנסה לפתור בעיה שלא הבנת עד הסוף. אם תוודא תמיד שהבנת את הצד השני והוא הבין אותך, אתה תמנע מרוב הבעיות התקשורתיות בחיים שלך. זה חכם, זה יעיל, וזה ימנע מריבות, אי הבנות וטעויות רבות. איך לנהל דיון נכון? איך למנוע ויכוחים מיותרים? איך לגרום למישהו להבין אותי? ניהול תקשורת בין אישית איך להסביר את עצמי נכון? איך ליצור הסכמה בשיחה? איך להגיע להסכמה ולהבנה עם אחרים? כאשר אנחנו מדברים עם מישהו אחר ... הזדמנות לוודא שהבין אתכם לפני שהוא מגיב. זו לא חולשה - להפך, זו חוכמה. זה יחסוך מריבות, אי - הבנות וקטסטרופות תקשורתיות. למידע נוסף אם הנושא מעניין אתכם, תוכלו למצוא מידע נוסף באתר EIP.co.il על ניהול דיונים, יצירת הסכמה, איך להתווכח בצורה ...
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
... תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, ... מיומנויות רכות, אימון רגשי מהן מיומנויות תקשורת בין אישית ומה חשיבותן? יש סוגים שונים של מיומנויות שאנשים יכולים לפתח במהלך חייהם. ... הגורמים המרכזיים המשפיעים על מיומנויות תקשורת בין אישית? על מנת לפתח ולשפר מיומנויות תקשורת בין אישית, יש להתייחס לשני גורמים מרכזיים: ידע והבנה של איך לתקשר בצורה נכונה. יכולת ... בפועל. מה החשיבות של ידע בשיפור כישורי תקשורת בין אישית? הגורם הראשון בשיפור יכולת בין אישית הוא ידע תאורטי. ידע זה כולל הבנה של ... בתחום זה יוצר קושי משמעותי במיומנויות תקשורת בין אישית, והדרך לפתור זאת היא פשוט לצבור את הידע המתאים. מדוע היכולת הרגשית קריטית לשיפור מיומנויות תקשורת בין אישית? הגורם השני בשיפור המיומנויות הבין אישיות הוא היכולת הרגשית. גורם זה ... אילו מחסומים רגשיים נפוצים פוגעים ביכולת התקשורת הבין אישית? קיימים מחסומים רגשיים רבים שיכולים להפריע לאדם לתקשר בצורה טובה, כגון: ... תסביכים רגשיים שמשפיעים ישירות על איכות התקשורת של האדם. אדם שסובל מאחד המחסומים האלה לא יוכל להשתמש בידע שיש לו, גם אם הוא מקצוען בתאוריה של תקשורת בין אישית. מה הדרך היעילה ביותר לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית? כדי לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית ולהתגבר על קשיים בתקשורת עם אנשים, נדרש שילוב של שני הגורמים יחד: רכישת ידע בתחום התקשורת הבין אישית, כולל הבנת תגובות נכונות בסיטואציות שונות. טיפול רגשי ונפשי במחסומים, ... האישיים שמונעים מאדם לממש את הידע שלו בתקשורת. רק כאשר האדם משלב את שני האלמנטים הללו, ידע ויכולת רגשית, הוא יוכל באמת לפתח ולשפר את כישורי התקשורת שלו וליצור מערכות יחסים בינאישיות בריאות ומוצלחות. איך לתקשר עם אנשים? קושי רגשי לתקשר עם אנשים שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית מיומנויות רכות וקשות איך להתמודד עם אנשים קשים בעבודה? מחסום רגשי בתקשורת שיפור עצמי, התפתחות אישית, מיומנות בין אישית, יכולת בין אישית, מיומנויות בינאישיות, מיומנויות תקשורת, שיפור יכולות בין אישיות, מיומנויות רכות, מיומנויות קשות, סוגי כישורים, כישורים ... ניהוליות, מיומנויות עבודה, מיומנויות תקשורתיות, מיומנויות תקשורת בין אישית, קושי לתקשר עם אנשים, קושי רגשי חברתי, קושי רגשי התנהגותי, קושי רגשי ... פיתוח מיומנויות חברתיות, פיתוח מיומנויות תקשורת, פיתוח מיומנויות ניהול, פיתוח מיומנויות רכות, מיומנות הנטוורקינג, מיומנויות רכות ... איך להסתדר עם אנשים בעבודה? 2 רכיבים בתקשורת בין אישית, איך לתקשר עם אנשים? כישורים מקצועיים, מיומנויות קשות ורכות, מיומנויות ... בעבודה? איך לפתח שיחה עם אנשים? קושי בתקשורת בין אישית, קושי רגשי לתקשר עם אנשים, קשה לי לדבר עם אנשים, קשה לי לתקשר עם אנשים, ... יכולת נפשית, מחסום רגשי, 2 סיבות לקושי בתקשורת בין אישית ...
נומרולוגיה / שם האדם - מהי משמעות שם האדם? והאם נומרולוגיה נכונה?
... שולחן גם אם יקראו לו כיסא. אין משמעות לשם שבו מכנים את השולחן. בכל שפה קוראים לשולחן בשם אחר, אך זהו אותו השולחן. הסיבה שקוראים לשולחן שולחן ולא כיסא, היא רק לצורך זיהוי ולצורך תקשורת נוחה בין בני האדם, אך השם של השולחן חסר כל משמעות. לסיכום: ...
שתיקה / דיבור - שלמות השתיקה והדיבור - דיבור מתוך שתיקה
... ושותק מלהמשיך לבטא את עצמו כאן בעולם הזה בגוף שלו. ואם בעולם שלנו הייתה רק שתיקה, הרי שלא הייתה תקשורת בין הדברים השונים שבעולם. ומצד האמת, שתיקה שלמה, פירושו חידלון מוחלט וחוסר הגדרה מוחלט. כי אפילו ...
הכל דיבורים - על מה כולם מדברים? איך להבין ומי מבין את כל הדיבורים?
... שבעולם, נראים כשונים זה מזה. דהיינו, כלפי חוץ אפשר לראות שרוב הדיבורים של העולם, עוסקים בנושאים שונים זה מזה. וכאשר אנחנו אומרים דיבורים, הכוונה היא גם לדיבורים ממש, אך גם לשירים, וגם לספרים, וגם לכל סוגי התקשורת , וגם לאומן שיוצר יצירת אומנות, שדרכה הוא מדבר. ואפילו המחשבות של האדם לעצמו, גם הן סוג של דיבור אישי של האדם עם עצמו. והעולם כולו מלא ...
רפואה מודרנית / והתפתחות מדעית - מהי המשמעות הרוחנית?
... ליצור אצל האדם את מחלת הסרטן. אבל החולשה של הגוף לקרינה, הייתה קיימת גם לפני שהאדם השתמש בתקשורת סלולארית. והתקשורת הסלולארית, רק גילתה לאדם שהגוף שלו חלש ורגיש. וכך גם כאשר האדם מתקדם רוחנית, והוא מתחיל להתבונן על הדברים בצורה יותר חדה, פתאום הוא מגלה בעיות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תקשורתיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תקשורתיות, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תקשורתיות, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, קואצ'ינג אישי, מאמן אישי לפרישה בנושאי תקשורתיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1602 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 05:38:00 - wesi4