ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפקיד המטפל ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4 ✔יעדי התכנית הטיפולית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4
יעדי התכנית הטיפולית

התכנית היא אישית ונבנית לילד ספציפי. על ההורה לשאול את המנחה בכל שלב ושלב מדוע תכנית זו מתאימה כרגע לדעתו לילד. יש לשנות את התכניות לעיתים כל שבוע, אך לעיתים ישנן תכניות שהולכות עם הילד זמן ממושך ומשתנות מעט מאד מבחינת התוצאות שהן מבקשות להשיג, הן כן משתנות מבחינת הדרך שבה אנו מנסים להגיע לתוצאות, משום שלא יתכן שהילד יעשה בדיוק את אותה הדרך במשך חודשים רבים (וגם לא שבועות). לכן על המטפלים והמנחה להיות יצירתיים ומעניינים ולהבין שככל שהילד עולה ברמת התפתחותו כך גם נדרשת מהם יצירתיות וגמישות בדרך בה הם מטפלים בו, במשחקים, סיפורים ושירים שהם מביאים. יש להתחשב ביכולתו של הילד לשבת באופן רציף ליד שולחן. ילדים רבים על הקשת אינם מסוגלים לשבת ולהקשיב בתחילת דרכם הטיפולית. לא יהיה זה הגיוני או מוסרי להושיב ילד כזה על כסא ליד שולחן זמן רב ולנסות להחזיק אותו שם בשעה שברור שהוא אינו מסוגל לכך. ישנן דרכים שונות להביא את הילד לשולחן. צריך להכיר את הילד היטב לשם כך ולפני שקופצים לתוך התכנית הטיפולית להקדיש זמן לא מבוטל לחשיבה כיצד לעשות זאת. לדוגמה, כמה וכמה ילדים שהכרתי לא התחילו בישיבה ליד שולחן אלא במשחק פיזי עמוק, כמו קפיצה על פוף, התגלגלות בשמיכה, עבודת גיזום ושתילה בגינה. או סוג אחר של גרייה כמו התרחצות בבריכה קטנה או גיגית ומריחה של בוץ, צבעי ידיים או קצף גילוח על הגוף. לאחר שהצורך הסנסורי של הילד בא "על סיפוקו" יש לו יותר יכולת לשבת ליד שולחן או בשקט על הרצפה ולשחק. ילדים שמתחילים תכנית טיפולית במצב אוטיסטי עמוק יותר על ההורים להחליט עד כמה נכון, מועיל ובאיזו עוצמה להכניס את הילד שלא ברצונו לתוך הטיפול. ילדים רבים שנכנסים לתוך טיפול ABA מראים התנגדות עזה, משתוללים, בוכים ומכים את סביבתם ועצמם. הם אינם מסוגלים לקבל הוראות או את העובדה שיש מבוגר מולם שהוא המדריך שלהם ויש להם הרבה מה ללמוד ממנו וליהנות מלימוד זה. כאמור, חשוב מאד שהמנחה יסביר להורים שתגובתו של הילד עשויה להיות בעלת עוצמה לא מבוטלת בתקופה הראשונה של הטיפול (כדאי להגדיר כמה זמן זו תקופה ראשונית, בעיני מדובר בלא יותר ממספר פגישות עד מקסימום מספר שבועות). על המנחה וההורים להחליט ביחד עד כמה "רחוק" הם מוכנים ללכת ועדיין להרגיש שכל העניין מתרחש לטובת הילד. יש הורים שיסכימו להחזקת ילדם בכוח על הכסא מול השולחן. לדוגמה, ילד שבמפגשים הראשונים בכה, צעק ובעט, המנחה (שהיו לה הרבה שנות ניסיון (ABA הצליחה אחרי 3 מפגשים לתת לו מספיק חיזוקים חיוביים על התנהגות שכן הייתה הולמת (ישיבה רגוע על הכסא לכמה שניות, שיתוף פעולה וכו') כך שהוא הבין את הדרך הנכונה להתנהגות בזמן טיפול. לאחר שהילד הבין זאת הוא המשיך להגיע לטיפולים ברצון רב והתקדם יפה. הכוונה בטיפול אינה בשום אופן לשבור את רוחו של הילד ולשנות את מי שהוא במהותו, אלא לתת לו להבין שיש כאן עוד אדם ושהמילה האחרונה, כמבוגר, היא שלו. כך מבין הילד שהוא מתלמד ואילו המבוגר הוא המורה. בתוך הגבולות הללו ניתן חופש די רחב לילד והוא לומד למצות אותו עד תום, ליהנות וללמוד לשחק ולתקשר בטיפול. תפקיד המטפל הוא להציג ולהציב לילד גבולות של ריסון עצמי ודחית סיפוקים ובה בעת להעניק לילד חופש בכל מקום שהדבר אפשרי מתוך אהבה וכבוד לילד. מתן כוח גדול מידי לילד לשלוט בסיטואציה ולדרוש כל מה שעולה בדעתו מהמבוגר גורם לילד לפחד, משום שכל הכוח אצלו והוא נבהל מכך שהוא המוביל ושאין לו גבולות. לכן על המבוגר המטפל לעצב את עצמו כמוביל דרך עבור הילד, כזה שאינו נותן פקודות אלא שהילד מעריך ומוכן ללכת אחריו ולרצות אותו משום שהוא יודע שהמפתח לבלבול וחוסר האונים שהוא חש מצוי אצל המבוגר והוא מוכן לתת לו לעזור ולהוביל. למשל, כאשר ילד נמצא בטיפול והמטפל נותן לו אפשרות לבחור בין שני משחקים שאפשר לשחק כרגע והילד מתעקש לעשות דבר מה שונה לחלוטין שפורץ את המסגרת שהמטפל מנסה להבנות, על המטפל להגיב בריסון עצמי ולא להגיב בכעס על הילד (הילד לומד מכך גם לרסן את עצמו! מניסיוני ילדים לומדים רק מדוגמה אישית של מבוגר ולא משיחות מוטיבציה). אם הילד מביא התנהגויות לא מקובלות אפשר לומר "זה לא נעים לי שאתה צועק כל כך" או "אתה באמת כועס, אני מבין, זה לא קל". יש לחזור ולומר "עכשיו אתה יכול לבחור בין הפאזל לקוביות, מה אתה בוחר?" אפשר לחזור על כך בוואריאציות שונות עד שהילד מבין ומתרצה. אפשר להוסיף "בהפסקה נוכל לשחק במה שאתה תבחר" או "אחרי שנסיים את הפזל נשחק במה שאתה רוצה". כדי לחזק את הילד במהלך המשחק אפשר לאמר "מאד נעים לי לשחק איתך כשאתה יושב יפה, כל הכבוד!" באופן זה נותנים לילד חיזוק מילולי חיובי (כל הכבוד) ובה בעת מכניסים את האלמנט התקשורתי, האישי והרגשי (נעים לי איתך). אם נשמע לכם אכזרי להכניס אתה הילד למסגרת שנראית לכם נוקשה כדאי לכם לקרוא ספרים ומאמרים שכתבו מבוגרים הנמצאים על הקשת האוטיסטית על מה שהרגישו בילדותם. הם מדווחים, בין היתר, על מקום שבו הם שיוועו לעזרה ולהושטת היד של המבוגר שיכנס לעולמם ויעזור להם לפסוע בבטחה לעולם שבחוץ. לכן, לדעתי, נכון יהיה לעבוד עם הילד בעדינות ובכבוד למקום בו הוא נמצא ללא שלילה של האוטיזם אלא קבלתו ואימוצו, אך בד בבד להושיט את היד הנושאת בתוכה את החום, האהבה והכלים שיסייעו לילד לתפקד ולהיות בקשר עם הסובבים אותו. למנחים דרכים שונות לגרום לילד להבין את דרך הטיפול וחוקיו, יש להקפיד שהדברים נעשים במקצועיות, מהסיבות הנכונות, בגבולות הנכונים, בהיגיון ובהדרכת והסכמת ההורים.

חשוב מאד לאורך כך הטיפול, אך בעיקר בתחילתו, כאשר הילד אינו מכיר את חוקי המשחק, ללמד את הילד מהם החוקים, מה תפקידו כילד ומה תפקיד המבוגר, כמה נחמד שכל אחד יודע מה תפקידו ואיך אפשר ליהנות ממשחק הולם ביחד. במהלך התקדמות הטיפול אפשר להרחיב את הגבולות והילד לומד עד לאן הוא יכול למתוח אותם.

לאחר שנקבעו היעדים והדרכים להשגתם יתחיל המנחה להנחות את הצוות הטיפולי. המצב בארץ כיום הוא כזה שרוב הפעמים תמצאו את עצמכם כהורים מכשירים מטפלות לעבודה עם הילד. כדאי לפרסם באתרי אינטרנט של שתי"ל ואלוט בלוחות המודעות באוניברסיטה בחוג לעבודה סוציאלית, קלינאיות תקשורת ופסיכולוגיה או מדעי המח בביולוגיה, חינוך מיוחד וחינוך בכלל. אם אתם בוחרים לבנות תכנית ABA, כדאי להיות בקשר עם בית לורן ולקבל רשימה של מטפלות שעברו קורס ABA, אך קחו בחשבון שסיום קורס כזה אינו אומר שהמטפל יודע לטפל בילד (הוא יודע את התיאוריה), הוא זקוק להנחיה צמודה. רצוי מאד לסכם עם המטפל שהוא נשאר לעבוד עם הילד לפחות שנה משום שלוקח זמן וכסף להכשיר את המטפל ולכן אין טעם להעסיק אותו לכמה חודשים. יש הורים שמחתימים מטפלים על חוזה לשנה בשל העלות הכספית הגדולה והזמן שלוקח להכשיר את המטפל. כל מטפל מתחייב לטיפול בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, להגיע לביתכם ולטפל בילד על פי ההוראות של המנחה ושלכם, בנוסף לטיפולים יש גם ישיבה שבועית שהמנחה וכל המטפלים בשיטה מגיעים אליה. בתחילת הדרך יש לאפשר לילד ולמטפל להתחבר ביניהם וליצור תחושה של אמון, חיבה, אהבה וכבוד הדדי, זאת בנוסף לתכניות הטיפוליות הראשונות. המנחה צריך לקחת זאת בחשבון ולעזור למטפלים לתכנן את הטיפול הספציפי כך שיהיה כתוב על דף נייר באופן מובנה, יהיו בו אופציות שונות למשחק ולאינטראקציה שהילד יוכל לבחור מתוכם במידת האפשר (תלוי במצבו של הילד). בסיום כל מפגש טיפולי ישאיר המטפל את דף העבודה שלו בקלסר הטיפולי כדי שהמטפל הבא שיגיע ידע על מה עבדו עם הילד ובאילו דרכים ולא יחזור בדיוק על אותם משחקים מהטיפול הקודם וכך יתסכל את הילד. מכיוון שהילדים על הספקטרום שונים כל כך זה מזה ומביאים עימם צרכים שונים ולקויות מרובות אין זה נכון לתת כאן מתכון לתכנית טיפולית. בהמשך אתן דוגמה לתכנית טיפולית לילד בתפקוד בינוני - גבוה, אך זו רק דוגמה אחת מני רבות ואין להשתמש בה כלשונה. יש לבנות לכל ילד תכנית אישית המתאימה לו. ניסיון "להלביש" על ילד מסוים תכנית המתאימה לילד אחר עשויה להזיק לו יותר מלהועיל. לכן תפקידו של המנחה חשוב ביותר.

אל תהססו לקבוע מטרות ריאליות להתקדמות הילד. למשל, עליכם לשאול את עצמכם האם מטרתי כהורה שהילד יגיע לגן רגיל, האם מטרה זו ריאלית וכיצד נוכל להשיג אותה בצעדים קטנים ובטוחים. שימו לב שאתם קובעים מטרות הגיוניות שאינן למטה או למעלה מיכולתו של הילד. המטרות יכולות להשתנות כל תקופה, אך חשוב להגדירן כדי שתוכלו לדעת מה הכיוון אליו אתם הולכים ולכוון את צוות המטפלים לאותו כיוון. אני באופן אישי קובעת תמיד מטרות שהן מעט יותר גבוהות מיכולתו הנוכחות של הילד. כך יש גם לאן לשאוף. היזהרו מלקבוע מטרות שהן מתחת ליכולת הילד, אתם עלולים לחסום אותו מלהתפתח. ניתן לראות את המטרות הגדולות כתמונה שאתם נושאים בלבכם, תמונת העתיד של ילדכם. בכל פעם שאני נתקלת באדם או מוסד שמספרים לי שאין החלמה מאוטיזם אני "שולפת" את התמונה הפנימית הזו שלי ומתבוננת בה בשקט ובריכוז עד שאני יכולה להרגיש אותה חיה בתוכי. במהלך הזמן תמונה זו יכולה להשתנות, אך אתם אחראים על השינויים בה ולא אף אדם אחר שיאמר לכם מי אתם ומהו עתידכם ועתיד ילדכם.

מכיון שתכנית ABA היא יקרה ומשפחות רבות לא יכולות לאפשר לעצמן את ההוצאה הכלכלית הכרוכה בה אפשר לנסות להיעזר באתר הבא באינטרנט לבניית תכנית אישית: http:/ / www.autismpro.com/.

שיטה נוספת היא להביא מנחה שינחה אתכם ההורים כתרפיסטים ושאתם תבצעו את התכנית הטיפולית עם הילד, ניתן להביא מנחה אחת לשבועיים ולא אחת לשבוע וכך ההוצאה הכלכלית יורדת.

בתכנית העבודה מעבר למטרות ה"על" הללו יש לרשום מטרות קטנות יותר ומעשיות שיובילו אותנו למטרות הראשיות כדאי שתכתבו מטרות אלה על דף נייר. במקביל יש לדרוש מהמנחה שגם הוא יכתוב את המטרות הללו ויפרט כיצד נגיע אליהם. כמו למשל - מטרת העל שלנו היא שהילד ילך לגן רגיל עם סייעת, בסופו של דבר, בעוד שנתיים. המטרות בדרך להגיע למטרת על זו הן ללמד את הילד מהן ההתנהגויות הנאותות בגן, למזער בעיות התנהגות ועוד. מתחת לשלב זה ישנן המטרות המעשיות שיש להשיג בדרך כדי להגיע למטרה הראשית (המטרה כאן היא הגעה לגן רגיל עם סייעת). זו היא בעצם העבודה בשטח ברמה שבה הילד מצוי כעת - כדי שהילד יגיע בסופו של דבר לגן רגיל הוא צריך ללמוד ליצור קשר עין (עד כמה שניתן), ללמוד להיות לא מוסח, להבין הוראות, לראות במבוגר לידו מדריך ומורה, לרצות לשחק עם ילדים, ללמד את הילד לעמוד בתור, לשחק על פי תורות, לשבת ליד שולחן ולאכול, ללכת לשירותים לבדו, לבקש עזרה כשהוא זקוק לה וכו'. לכל אחת מהנ"ל יכתוב המנחה תכנית עבודה ספציפית שאמורה לסייע ולהביא להתקדמות אצל הילד בתחום הספציפי הזה. ככל שהילד יתקדם בתכניות העבודה שלו הוא יתקדם לעבר מטרת העל שהצבנו עבורו.

דוגמה להכנת תכנית עבודה

מטרת על: הילד ילך לגן רגיל עם סייעת.

שלבים בהגעה למטרה:

הילד ילמד -

1.ליצור קשר עין.

2.לדבר.

3.לעמוד בתור.

4.לשחק על פי תורות.

5.לפנות לאחרים כשהוא זקוק למשהו.

6.לפנות לאחרים בפניה תקשורתית שאינה דווקא למילוי צורך מיידי.

7.לשבת ליד שולחן ולאכול.

8.לעשות צרכים בשירותים.

9.לבקש עזרה כשהוא זקוק לה.

על כל אחד מהסעיפים הנ"ל צריך המנחה ליצור תכנית טיפולית מפורטת של שלבים שדרכם הילד יעבור וילמד בטיפולים עד שיגיע לרמה הנדרשת. דוגמה לתכניות טיפוליות התנהגותיות ראו בפרק 6.
איך לתכנן להתחבר אהבה הנאה משפחה משחק מטופל איך להשיג אותה מוטיבציה הילד מתעקש סיפורים pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
שאלת הבחירה והידיעה, מה לענות לדתיים? פרדוקס הבחירה והידיעה, איך לענות למחזירים בתשובה? איך להתווכח עם דתיים? חזרה בשאלה, הוכחות שיש אלוהים, הוכחות שאין בחירה חופשית, רצון חופשי, ידיעת האל
שאלת הבחירה והידיעה, מה לענות לדתיים? פרדוקס הבחירה והידיעה, איך לענות למחזירים בתשובה? איך להתווכח עם דתיים? חזרה בשאלה, הוכחות שיש אלוהים, הוכחות שאין בחירה חופשית, רצון חופשי, ידיעת האל
...מה לענות לדתיים? פרדוקס הבחירה והידיעה, איך לענות למחזירים בתשובה? איך להתווכח עם דתיים? חזרה בשאלה, הוכחות שיש אלוהים, הוכחות שאין בחירה חופשית, רצון חופשי, ידיעת האל מהו פרדוקס הבחירה והידיעה, ואיך להסביר אותו לדתיים? אליעד כהן עוסק בשאלה עמוקה ויסודית מאוד שמטרידה הרבה אנשים, במיוחד אלו שמתמודדים עם שאלות דת ואמונה, ועם ניסיונות החזרה בתשובה. הנושא המרכזי הוא פרדוקס הבחירה החופשית מול ידיעת האל - האם יש לאדם בחירה חופשית או שהכל נקבע מראש על ידי אלוהים, ואיך אפשר לענות למחזירים בתשובה שמביאים...
קורונה מפחידה, פחד מהקורונה, למה מפחידים אנשים בקורונה? האם הקורונה מסוכנת? האם בתי החולים קורסים מהקורונה? ביבי נתניהו והקורונה, התקשורת והקורונה, מערכת הבריאות והקורונה, סגר הקורונה הגל השני, האמת של הקורונה, שפעת הקורונה
קורונה מפחידה, פחד מהקורונה, למה מפחידים אנשים בקורונה? האם הקורונה מסוכנת? האם בתי החולים קורסים מהקורונה? ביבי נתניהו והקורונה, התקשורת והקורונה, מערכת הבריאות והקורונה, סגר הקורונה הגל השני, האמת של הקורונה, שפעת הקורונה
...מפחידים אנשים בקורונה? האם הקורונה מסוכנת? האם בתי החולים קורסים מהקורונה? ביבי נתניהו והקורונה, התקשורת והקורונה, מערכת הבריאות והקורונה, סגר הקורונה הגל השני, האמת של הקורונה, שפעת הקורונה למה מפחידים אנשים עם קורונה ומה האינטרסים שמאחורי זה? הקורונה מוצגת בתקשורת ובמערכת הבריאות כמחלה קטלנית במיוחד, ומעוררת תחושה של פחד ואיום קיומי. אליעד כהן מציג בהרצאה שלו נקודת מבט שונה על הפחד מהקורונה, וטוען שבמקרים רבים ההפחדה נעשית באופן מכוון כדי לשרת אינטרסים שונים של גורמים פוליטיים, כלכליים ותקשורתיים...
דמיון מודרך שלילי, לחשוב כמו מיליונר, דמיון מודרך חיובי, השפעת הדמיון המודרך, השפעת הדמיון בתת מודע, הסוד, כוח המשיכה, לחשוב כמו מצליח, להקדים את המאוחר, השגת מטרות, ביטחון עצמי שלילי, אמונה עצמית שלילית, חשיבה חיובית שלילית
דמיון מודרך שלילי, לחשוב כמו מיליונר, דמיון מודרך חיובי, השפעת הדמיון המודרך, השפעת הדמיון בתת מודע, הסוד, כוח המשיכה, לחשוב כמו מצליח, להקדים את המאוחר, השגת מטרות, ביטחון עצמי שלילי, אמונה עצמית שלילית, חשיבה חיובית שלילית
...דמיון מודרך חיובי, השפעת הדמיון המודרך, השפעת הדמיון בתת מודע, הסוד, כוח המשיכה, לחשוב כמו מצליח, להקדים את המאוחר, השגת מטרות, ביטחון עצמי שלילי, אמונה עצמית שלילית, חשיבה חיובית שלילית האם דמיון מודרך עוזר להשיג מטרות או דווקא פוגע בהן? דמיון מודרך הוא שיטה נפוצה שבה האדם מדמיין מציאות שהוא רוצה שתקרה, מתוך מחשבה שהדמיון יסייע לו בהשגת מטרותיו. אך האם שיטה זו באמת מקדמת אותנו למטרות, או שאולי היא מזיקה ומרחיקה אותנו מהגשמתן? איך דמיון מודרך מסייע להשגת מטרות? לדמיון מודרך יש יתרונות משמעותיים...
איך לא להשתגע? איך לא לאבד שליטה? פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, לפעול בלי היגיון, אני מתחיל לאבד שליטה, פחד מאיבוד שליטה, איבוד שליטה עצמית, חרדה מפני איבוד שליטה, תחושת אובדן שליטה
איך לא להשתגע? איך לא לאבד שליטה? פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, לפעול בלי היגיון, אני מתחיל לאבד שליטה, פחד מאיבוד שליטה, איבוד שליטה עצמית, חרדה מפני איבוד שליטה, תחושת אובדן שליטה
...איך לא לאבד שליטה? פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, לפעול בלי היגיון, אני מתחיל לאבד שליטה, פחד מאיבוד שליטה, איבוד שליטה עצמית, חרדה מפני איבוד שליטה, תחושת אובדן שליטה מה ההבדל בין פחד להשתגע לבין פחד לעשות מעשים משוגעים? קיימים שני סוגים עיקריים של פחד הקשורים לתחושת שיגעון או אובדן שליטה עצמית. הראשון הוא פחד להשתגע במובן הרחב, כלומר, החשש לאבד את השפיות לחלוטין, להגיע למצב שבו האדם אינו מודע למעשיו ופועל באופן לא הגיוני וללא שום שליטה. הסוג השני הוא פחד נקודתי וספציפי, שבו האדם חושש שיבצע פעולה...
לשנות את המציאות, מה צריך לשנות כדי להבין את עצמך, למה יש לך רצון
לשנות את המציאות, מה צריך לשנות כדי להבין את עצמך, למה יש לך רצון
...את המציאות, מה צריך לשנות כדי להבין את עצמך, למה יש לך רצון למה חשוב להבין מדוע אתה רוצה משהו? אליעד כהן מסביר שכדי להבין את עצמך ולשנות את המציאות, עליך לשאול את עצמך למה אתה רוצה את הדברים שאתה רוצה. זה לא משנה מה בדיוק אתה עושה, אלא חשוב שתהיה מודע לסיבות העמוקות לכך שאתה פועל בצורה מסוימת. הוא נותן דגש על כך שהבנת הסיבה הפנימית לרצונות שלך היא הצעד המהותי ביותר לשינוי פנימי אמיתי. לדוגמה, אם את שואלת את עצמך למה את רוצה משהו מסוים, לא מדובר בהכרח בלוותר עליו או לשנות את הרצון. אליעד אומר שזה...
ניתוח רצון, אני לא רוצה לרצות למות, אני לא רוצה למות, אני לא רוצה לרצות להתאבד, אני לא רוצה לחשוב שאני רוצה למות, פחד מהמוות, עוצמות של מוות, למה מביאים ילדים לעולם? סוגים של פחד מהמוות, רוצה להתאבד
ניתוח רצון, אני לא רוצה לרצות למות, אני לא רוצה למות, אני לא רוצה לרצות להתאבד, אני לא רוצה לחשוב שאני רוצה למות, פחד מהמוות, עוצמות של מוות, למה מביאים ילדים לעולם? סוגים של פחד מהמוות, רוצה להתאבד
...רצון, אני לא רוצה לרצות למות, אני לא רוצה למות, אני לא רוצה לרצות להתאבד, אני לא רוצה לחשוב שאני רוצה למות, פחד מהמוות, עוצמות של מוות, למה מביאים ילדים לעולם? סוגים של פחד מהמוות, רוצה להתאבד מהו הפחד מהמוות וכיצד הוא משפיע על הרצון לחיות? ההרצאה מתמקדת בניתוח הרצון העמוק של אדם לא למות ולא לרצות למות, תוך התמקדות בתהליכים הפסיכולוגיים וההיגיוניים שמובילים לפחד מהמוות. אליעד כהן מציין את המורכבות של פחד זה וההשלכות שהוא יכול ליצור על חייו של האדם, במיוחד כאשר הוא מלווה ברגשות של כישלון או חוסר...
טיפול בהתנגדויות מכירה - מתי לא לטפל בהתנגדויות מכירה? האם להתעקש מול הלקוח? מתי לוותר על המכירה? האם להתנגד ללקוח? האם לטפל בהתנגדות המכירה? האם לוותר על המכירה? מתי לשחרר את הלקוח? מתי לוותר על העסקה?
...מתי לא לטפל בהתנגדויות מכירה? האם להתעקש מול הלקוח? מתי לוותר על המכירה? האם להתנגד ללקוח? האם לטפל בהתנגדות המכירה? האם לוותר על המכירה? מתי לשחרר את הלקוח? מתי לוותר על העסקה? אז כאשר מטפלים בהתנגדויות מכירה, נשאלת השאלה, כמה עלינו להתעקש בתהליך הטיפול בהתנגדות המכירה. כי תאורטית או עקרונית ניתן עד אין סוף להמשיך להתעקש מול הלקוח ולכל התנגדות של הלקוח? אפשרי לנסות לנטרל את ההתנגדות של הלקוח. ואז השאלה היא, כמה בעצם לטפל בהתנגדות של הלקוח? ולכאורה התשובה היא, שזה לפי תחושת בטן ואינטואיציה, של האם...
קורונה ופחד מוות, פחד למות מקורונה, מה הסיכוי שלך למות מקורונה? האם הגיוני לפחד מהקורונה? איך לא לפחד למות מקורונה? למה מפחדים מהקורונה? עליית תוחלת החיים, פחד מהמוות, פחד ממחלה, פחד להיות חולה, מה הסיכוי למות מקורונה?
קורונה ופחד מוות, פחד למות מקורונה, מה הסיכוי שלך למות מקורונה? האם הגיוני לפחד מהקורונה? איך לא לפחד למות מקורונה? למה מפחדים מהקורונה? עליית תוחלת החיים, פחד מהמוות, פחד ממחלה, פחד להיות חולה, מה הסיכוי למות מקורונה?
...למות מקורונה? האם הגיוני לפחד מהקורונה? איך לא לפחד למות מקורונה? למה מפחדים מהקורונה? עליית תוחלת החיים, פחד מהמוות, פחד ממחלה, פחד להיות חולה, מה הסיכוי למות מקורונה? איך נוצר הפחד מקורונה ומה הקשר לפחד מוות? הפחד מקורונה מתחיל בראש ובראשונה מההבנה הבסיסית שכל בני האדם רוצים לחיות כמה שיותר זמן, אך מודעים לכך שהמוות הוא בלתי נמנע. למרות שהרצון לחיות הוא חזק אצל רוב האנשים, כולם מבינים שבמוקדם או במאוחר יגיע המוות - אם בגלל זקנה, מחלה או תאונה. הפחד ממוות הוא לא ייחודי לקורונה, אך כאשר מופיעה מ
להצליח כמו אנשים מצליחים, תכונות של אנשים מצליחים, איך להצליח ולא להיכשל? סיפורי הצלחה של מפורסמים, הסוד להצלחה, איך אפשר להצליח בחיים? סיפורי הצלחה של אנשים, איך אנשים מצליחים? שיטות להצלחה, גורמים להצלחה, סוד ההצלחה בחיים
להצליח כמו אנשים מצליחים, תכונות של אנשים מצליחים, איך להצליח ולא להיכשל? סיפורי הצלחה של מפורסמים, הסוד להצלחה, איך אפשר להצליח בחיים? סיפורי הצלחה של אנשים, איך אנשים מצליחים? שיטות להצלחה, גורמים להצלחה, סוד ההצלחה בחיים
...של אנשים מצליחים, איך להצליח ולא להיכשל? סיפורי הצלחה של מפורסמים, הסוד להצלחה, איך אפשר להצליח בחיים? סיפורי הצלחה של אנשים, איך אנשים מצליחים? שיטות להצלחה, גורמים להצלחה, סוד ההצלחה בחיים מהו סוד ההצלחה ואיך נמנעים מכישלון? הרבה פעמים אנשים שמחפשים דרכים להצלחה מתמקדים אך ורק בראיונות עם מי שהצליחו בגדול, כמו דמויות ציבוריות ומפורסמות. הכוונה היא לשמוע את סיפוריהם, להבין את הדרך שלהם ולנסות לשחזר אותה. אולם, עולה שאלה חשובה - למה לא מראיינים גם את מי שנכשלו בגדול? למה לא ללמוד גם מהמקרים שבהם...
הדרכה להורים, איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לא לצעוק? לגרום לילד להתנהג בצורה בוגרת, לחנך ילד נכון, איך להעיר לילד? איך לגרום לילד לחשוב? איך לגרום לילד להירגע? בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים
הדרכה להורים, איך לשכנע ילדים? איך לגרום לילד לא לצעוק? לגרום לילד להתנהג בצורה בוגרת, לחנך ילד נכון, איך להעיר לילד? איך לגרום לילד לחשוב? איך לגרום לילד להירגע? בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים
...לילד לא לצעוק? לגרום לילד להתנהג בצורה בוגרת, לחנך ילד נכון, איך להעיר לילד? איך לגרום לילד לחשוב? איך לגרום לילד להירגע? בעיות התנהגות אצל ילדים, חינוך ילדים איך לגרום לילד לא לצעוק ולהתנהג בצורה בוגרת? אליעד כהן מסביר על התנהלות נכונה של הורים מול ילדים כדי לפתור בעיות התנהגות, כמו ילד שצועק, מתעצבן או מגיב באופן לא רגוע למצבים פשוטים. כדי להבין כיצד לגרום לילד להפסיק לצעוק ולהתחיל לחשוב בצורה בוגרת, אליעד נותן דוגמה מפורטת על ילדה שהתלוננה כי הפסטה שלה נגעה בטיפה של קטשופ. הוא משתמש בדוגמה זו...
כיצד תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית?
...פרקטית ומעשית? עליך להתרגל לעשות יותר ממה שאתה יודע. עליך להיות תמיד במצב שחסר לך ידע ולא במצב שחסרה לך עשייה, כי כל הידע שקיים אצלך חייב להיות מעשי. אתה צריך לקחת את כל הדברים שאתה יודע שאתה צריך לעשות ולעשות אותם, לעשות אותם ככ טוב עד כדי כך שהם יהפכו לחלק ממך. אתה צריך לוודא שההתקדמות שלך תלויה אך ורק בידע שחסר לך ולא בעשייה שחסרה לך. שים לב שאתה לא עושה פחות ממה שאתה יודע, דהיינו שאתה לא במצב שאתה יודע המון דברים שאתה צריך לעשות ושאתה לא מיישם את רובם. תוודא שאתה עושה תמיד את כל מה שאתה יודע...
נתינה וקבלה
...לנו חיים, אמא נותנת חיים לילדים שלה, מדינה נותנת חיים לנתינים שלה, כל העולם נותן אחד לשני. אולם הנתינה לא באה לבד. בצד הנתינה קיימת גם הקבלה. המילה קבלה באה מהשורש ק. ב. ל, אנחנו מקבלים חיים מאלוהים, הילדים מקבלים חיים מאמא, הנתינים מקבלים חיים מהמדינה כך שללא נתינה אין קבלה, וללא קבלה אין נתינה. בין הנתינה והקבלה ישנם יחסי גומלין. השוו זאת לנשימה. כאשר תינוק בא לעולם הקול הראשון שהוא משמיע זו צעקה. הצעקה באה בעקבות נשימתו הראשונה. הנשימה הראשונה היא שאיפה וקבלת אויר ואנרגיה מהיקום והנשיפה היא נ...
מה המשמעות האמיתית של יציאה מעבדות לחירות?
...זוהר מאיזו עבדות אנחנו צריכים לשחרר את עצמנו? מה זו החירות הזו שאנו מחפשים? חג הפסח פותח את תקופת האביב שהיא תקופה של התחדשות ופריחה. בכל שנה ניתנת לנו הזדמנות לבדוק עם עצמנו האם אנחנו באמת נמצאים במקום שאנחנו רוצים להיות בו? האם המקום הזה גורם לנו אושר ובחרנו להיות בו מתוך חופש אמיתי? או מתוך הרגל? הכרח? תנאי? פשרה? מהי עבדות? עבדות להרגלים שלא משרתים את מטרות החיים שלנו, לרגשות שכובלים אותנו בתחושת כאב וחוסר סיפוק, עבדות לאגו שמנהל חלקים גדולים ממערכות היחסים שלנו, בין אם זה בן / בת הזוג, הבוס
בגדים - הלבוש הנכון לגברים - כיצד לבנות מלתחה מודולרית למנהלים ואנשי עסקים?
...לגברים - כיצד לבנות מלתחה מודולרית למנהלים ואנשי עסקים? כאשר בוחרים בגד יש לקחת בחשבון את העובדה שהבגד מעביר מסרים, לכן, בבחירת הבגד הנכון יש לשקול בנוסף לטעם האישי גם את הצורך המקצועי. בארץ הולכת ורווחת יותר ויותר התופעה של שימוש בחליפות לעסקים. מכיוון שכמעט בכל מקום יש מיזוג אוויר אין סיבה שלא לאמץ הופעה מכובדת זו. בתהליך תכנון המלתחה יש לשים לב ולקחת בחשבון את הנתונים האישיים. צריך לדעת מהי העונה האישית והצבעים ההולמים אותנו (ראה כתבה הצבע כן קובע) ולהיות מודעים למבנה הגוף ולפרופורציות בין חלקי...
זוגיות - בעלי בא עצבני הביתה - מה עושים?
...בא עצבני הביתה - מה עושים? שאלה: בעלי חוזר הביתה עצבני מהעבודה. הוא מרבה לכעוס ומכניס מתח בכל הבית. מה אני יכולה לעשות? רבותינו למדו אותנו - דאגה בלב איש ישיחנה, זאת אומרת, אם לאדם יש דאגה, לחץ, צער, מתח וכו - עליו לא לשתוק, אלא עליו לפרוק זאת החוצה, לשחרר את הלחץ שקיים בו עי שישתף מישהו בצערו. למה הדבר דומה? לסיר לחץ - בסיר לחץ האוכל מתבשל במהירות זאת לעומת סיר רגיל שלוקח זמן לאוכל להתבשל. ולמה? אלא שבסיר רגיל יש כל הזמן שחרור לחצים זאת לעומת סיר לחץ שאין בו שחרור לחצים והאוכל נימוח מהחום הגבוה...
חלומות - על פענוח חלומות... - חלק 2
...חלק 2 חלומות - על פענוח חלומות... - חלק 1. הסיוטים נועדו לסייע לאדם בחשיבתו ובהעלאת שאלות על זהותו ועל המשך דרכו. אך קיים גם מצב שונה: התלמוד הבבלי אומר (מסכת ברכות, דף נה עמוד ב) שדוד המלך מעולם לא חלם חלום טוב, ואילו אחיתופל מעולם לא חלם חלום רע. דוד המלך קיבל את המסר בחלום, שינה את מה שצריך היה לשנות, ועל - ידי כך לא היה עליו לחוות במציאות את מה שנרמז לו בחלום. ככל שהאדם נמצא בתהליך מתקדם יותר בעבודה הרוחנית שלו, כך יוכל לזהות טוב יותר את הסימנים שיופיעו בחלומותיו. אם כך, על - פי הזוהר - מעבר...
אין פתרון לעומת אינסוף פתרונות
...יש עיקרון מעניין מאוד בחיי האדם והוא נקרא עיקרון המטוטלת והעיקרון הזה עובד באופן הבא: כאשר אדם לא מכיר את הפלוסים ואת המינוסים שלו ועושה מהם מישמש הוא מגיע המון פעמים לכביש ללא מוצא או לחילופין לאין פתרון. לא כן, כאשר האדם מכיר את הכוחות שלו ויודע לשחק אתם נכון, לכן, גם הכרת הכוחות של האדם הם סוג של משחק או פסיכולוגיה או אם תרצו גם מתמטיקה. ומה בעצם הדבר אומר בפשטות? כאשר האדם לא מכיר את הכוחות שלו כפי שצריך, הוא אומר על דברים שהוא יכול שהוא לא יכול ומפספס עי כך הזדמנויות פז, או לחילופין הוא חושב...
מנטורינג - מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה
...מדבר על חוק הסיבה והתוצאה מנטור מדבר על החוקים מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה הקדמה של מנטור לחוק הסיבה והתוצאה ידוע כי סיבות דומות מייצרות תוצאות דומות. לכל סיבה יש תוצאה ולכל תוצאה יש סיבה. לכל פעולה שאנחנו מבצעים, יש אפקט. אם נשלח מחשבות חיוביות, הטוב יחזור אלינו. אם ניתן אהבה, נקבל אהבה בחזרה. אם ניתן כסף בחופשיות, כסף יחזור אלינו בחופשיות. מנטור מסביר את הצד הפיזיקאלי של חוק הסיבה והתוצאה לפי הפיזיקה, לכל פעולה יש תגובה שווה. כל דבר שאתה נותן או שולח, חוזר אלייך באותה צורת אנרגיה בדיוק, או...
אימון אישי - להופיע למשחק עם מאמן אישי
...מאמן אישי הן כמתאמן מושבע וגם מאמן אישי, אני מבין שהחיים הם משחק ולפעמים זה נראה כאילו שהמשחק הזה מרכיב כמה וכמה משחקים בתוכו. אנחנו משחקים מדי יום במשחק הכסף, משחק הקריירה, משחק הזוגיות, משחק המשפחה, משחק ההנאה ועוד שאר משחקים. בסופו של דבר כולנו רוצים לנצח בכל אחד מהמשחקים האלה בפרט ובמשחק החיים הגדול בכלל. אנחנו רוצים את הכל! אנחנו רוצים להצליח בכל התחומים כדי ליצור הרמוניה בחיים שלנו וליהנות מכל העולמות (המשחקים) השונים. האמת היא שאנחנו נולדנו לנצח! בשביל לנצח, אנחנו צריכים לפעול במספר שלבים:...
מסלול הזהב בחיי נישואין חלק א'
...חלק א תקציר המאמר: איך יוצרים חיי נישואין בריאים? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה! זהו החלק הראשון של המאמר בסדרה ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים. נישואין יכולים להיות אחד מהשניים: או מקור להנאות הגדולות ביותר של החיים, או שורש לסבל רב - ואפילו טרגי. קיימת נוסחה בת ארבע מילים שמבטיחה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תפקיד המטפל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תפקיד המטפל, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תפקיד המטפל, איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך כסף יוצר סבל? שימוש בהא הידיעה איש מכירות אוטומטי סינדרום שטוקהולם להתמודד עם לחצים תשובה שלמה איך לא לפחד להזדקן? טיפול בחרדה איך לא לשנוא את עצמך? חוסר ביטחון עצמי מול בחורות לאהוב את המציאות מלכתחילה סיבה לאהבה שמחת חיים לדעת שאתה מאושר להתאמץ למען הזוגיות משבר בזוגיות לאחר בגידה לקבל החלטות בעסק החלטה חשובה להתמודד עם פרסום שלילי בפייסבוק למה קשה להתמודד עם בגידה? איך לא להיכשל בשום דבר? אופי של מנהל מוצלח איך לשווק ללקוחות חדשים? איך לחשוב כמו שהלקוח חושב? התמודדות עם אובדן ילד אלימות אצל ילדים בגיל הרך קשב וריכוז רוחני בעיה של מורה רוחני אוטיזם תקשורתי איך למחוק טראומה? לשנוא את האקס התמכרות לאקסית squat שיטות אימון משקלי עבודה לא רק אלוהים של עצמך הגדרתו של אלוהים איך לזהות מורה מואר? מורה מואר למה לרצות להיות אלוהים? להיות אלוהים בכוחות עצמך להפסיד כסף רכישת דירה יד 2 חיפוש משמעות החיים בעקבות אובדן משמעות החיים יצירת התניה חיובית הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא שקר בחירה חופשית אמיתית להחליט כשאין בחירה תכלית הבריאה העולם נברא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לדיאטה, מאמן אישי טלפוני, מאמן אישי לביטחון עצמי בנושאי תפקיד המטפל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 16:39:26 - wesi4