ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אמת, חווית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:

אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות.

שאלה: אני מסתכלת לתוכי ורואה כל מיני ישויות, אחד שמחליט, השני מבולבל, מה הקשר בין הישויות לביני.

אליעד: את למעשה שואלת, מי את? תבדקי מי את לא, ואז תגלי מי את כן. האם הקיום של הישויות שאת חווה תלוי אחד בשני?

יש אחד שיוצר רצונות, אבל הוא יוצר את הרצונות האלה למישהו. בלי שתהיי קיימת לא יכול להיות שיהיו לך רצונות.

בואי נדבר על זה שצופה באירועים, כאשר את אומרת שאת מזהה שיש מישהו שצופה, השאלה היא מי מחליט לו מה לראות? כמו שיש מישהו שזורק רצונות, כך יש מישהו שזורק מידע. למשל אדם עשה משהו ושכח, ופתאום זה נכנס לו לזיכרון, מישהו שלח לו זיכרון.

מה זה אומר? שאת לא אף אחד מהם, ואת כולם ביחד. מה זה אומר? את אחד מהדברים שקיימים, השולחן למשל, אפשר לשים עליו מפה, אפשר לחתוך אותו, אפשר לצבוע אותו. אותו דבר זה את, את קיימת, אפשר לתת לך רצונות. את למעשה הדבר הכי קטן שיכול להיות, ישות מאוד קטנה ולא חומרית, שמישהו משדר לך מחשבות, רצונות, רגשות וכו'. זה לא שאת הצופה, זה מישהו שגורם לך לצפות.

שאלה: אני לא הצופה?

אליעד: את הישות שרוצה, את הישות שצופה, אבל את לא שולטת בצפייה, את לא שולטת ברצון. את מחוץ לכל.

יש כמה פרספקטיבות. בואי נדבר על התודעה שלך, שאת קיימת. יש אותך, ויש כוחות סביבך שאחראים לכל מה שקורה סביבך. יש מציאות שהיא יוצרת אותך, היא גורמת לך להיות קיימת.

למשל את מדמיינת פיל, ומדמיינת שהוא שותה מים, שהוא הולך, למעשה את היא הפיל, ואת היא זאת שגורמת לכל הפעולות שלו. עכשיו אם תפסיקי לחשוב על הפיל, לא יהיה פיל, נכון? זאת אומרת, שיש משהו שגורם לך להיות קיימת, וגורם לך לרצות, לחשוב, להבין, לדעת וכו'.

זה שאת קיימת, זה מישהו גורם לכך שתהיי קיימת. כמו חלום, שיש דמויות בחלום, ושמפסיק החלום, הדמויות נעלמות, כך אנחנו, אין לנו קיום משלנו, אנחנו לא באמת קיימים. מישהו חושב אותנו.

שאלה: גם אנחנו חושבים על עולמות אחרים.

אליעד: לא, זה מישהו עכשיו גורם לך לחשוב.

אדם הולך ברחוב ואומר, אני עשיתי, אני הצלחתי, אני נכשלתי, הוא לא מבין שהוא רק דמות, אין לא הוויה, הוא בכלל לא קיים.

הישות הראשונה שנמצאת בשום מקום, יוצרת, בוראת מהווה את כל המקום, את כל הזמן, את כל האירועים. האדם בטוח שהוא משיג, מתכנן תוכניות, ובסך הכל מישהו חושב אותו.

למשל אתה יוצא מהבית, ואחרי כמה שעות חוזר, למה אתה חוזר? כי אתה חושב שזה הבית שלך. אבל זה לא נכון, מישהו באותו רגע שתל לך מחשבה שזה הבית שלך, באותו אופן הוא היה יכול לשתול לך מחשבה אחרת שאתה גר שם, ואתה לא יכול לדעת איפה גרת אתמול.

כול התודעה שלך וכל מה שאתה יודע, זה משהו עכשיו גורם לך לדעת את זה.

האדם בטוח שהוא קיים ויש לו ידיעות, אבל זה לא עובד ככה, כל מה שאת יודעת, למשל את רואה את הבן שלך, זה לא בגלל שאת הכרת אותו, זה בגלל שעכשיו יש משהו שגורם לך לזהות אותו.

שאלה: אז מי אני בסוף?

אליעד: את בדיוק כמו השולחן, את רובוט

שאלה: אז אני רובוט?

אליעד: מי שאת חושבת שאת, את רובוט. אך מצד האמת את משהו אחר בכלל. את אלוהים שאחראית כל כל מה שקורה פה.

אף אחד בעולם הוא לא אחראי למה שהוא חושב, למה שהוא עושה, למה שהוא יודע, אתה לא שולט במנגנון של הרגשות שלך, ושל הרצונות שלך, בשנייה אתה יכול לאבד את הזיכרון שלך, למעשה אתה לא שולט בכלום.

שאלה: אני זוכרת שיש רצף בזיכרון, ואתה אמרת שכול רגע מישהו יוצר אותי מחדש.

אליעד: זאת החוויה של הזמן, רבי נחמן אומר, למה אנשים חושבים שהם לא יכולים לעשות דברים? זה בגלל הזקנים שבדור. אנשים שמרגישים שהם זקנים בחשיבה שלהם, מרגישים שהם לא יכולים להתפתח, אבל אדם שחווה תמיד חדש, יש לו תודעה חדשה

מה הכוונה? יש לנו זמן, אני זוכר מה עשיתי אתמול ושלשום, יש לנו תחושת רצף של זמן, אבל מצד האמת, הזמן הוא בכל רגע אחד חדש. מה שהיה נדמה לאדם שזה היה אתמול, למעשה זה נוצר עכשיו.

למשל בחלום, אתה עובר מסיטואציה לסיטואציה. אבל בסיטואציה השנייה אתה לא זוכר מה היה בסיטואציה הראשונה. כך זה פה, אנחנו חושבים שאנחנו בחדר הזה כבר הרבה זמן, למשל אדם בן 30 שנה, חושב אני כבר כאן 30 שנה, הוא לא מבין שעכשיו מישהו יוצר לו את התודעה, הגוף, הרצונות, הזיכרון, משפחה, ילדים צרות וכו' וכו'.

מה זה אומר זקנים, אלו אנשים שחווים את תחושה הזמן. מי שחווה את הזמן, גם יש לו תסכול על מה שהיה, וגם יש לו פחדים על מה שיהיה. אם אדם היה מבין שכול רגע חדש, אז ממה הוא היה מפחד?

שאלה: איך מבינים את זה?

אליעד: שואלים אם זה נכון או לא נכון. אי אפשר להוכיח שזה לא כך.

מה שקרה אתמול, כרגע את זוכרת שזה קרה.

שאלה: מה זה זיכרון?

אליעד: זיכרון זה תחושה. אנשים חושבים שזיכרון זה תיעוד היסטורי של מה שהיה, אבל זה לא נכון. הזיכרון ממציא לך את מה שהיה. כדי שתוכלי לפעול בעולם, צריך לתת לך תחושה זמן

עכשיו השאלה היא איך אפשר לחוות זאת? על ידי חיפוש האמת. אם תרצי מאוד לדעת את האמת, באשר היא, תחקרי, ותגיעי להבנה, ואז תוכלי לחוות זאת.

הזמן והזיכרון הם לא מחויבי המציאות. הם יכולים להשתנות כל שנייה, ואתה אפילו לא יכול לדעת שזה השתנה. אם לא הייתה לנו תחושת זמן וזיכרון, לא היה לנו רצון, ובלי רצון אין תנועה ואין חוויה.

איך להבין את המציאות? על ידי נחישות. אם האדם ירצה להבין את המציאות הוא יגיע לשם, אבל הוא חייב ללכת עד הסוף.

שאלה: איך אני אמורה להמשיך בהתבוננות?

אליעד: לך יש מחשבות בראש, את צריכה לחבר את עצמך למכונת אמת אובייקטיבית, ולוודא שכול המחשבות שיש לך בראש הם אמיתיות.

שאלה: אבל המחשבות עולות לבד.

אליעד: את עכשיו שאלת אותי מה לעשות, אם היית חושבת שאין לך בחירה, לא היית שואלת אותי מה לעשות, נכון? אם באמת היית חווה שהמחשבות שלך לא בשליטתך, לא היית שואלת אותי מה לעשות. את צריכה לוודא שהמחשבות שלך אמיתיות. שהרצונות שלך אמיתיים. מה הכוונה שהרצונות אמיתיים? שאת באמת רוצה את הרצון. תשאלי, מה אני באמת רוצה?

האדם צריך לחבר עצמו לגלאי אמת, ולוודא שכול מה שהוא חושב ורוצה זה אמת. למשל יש פה קיר, מי אמר שזה אמת שיש פה קיר? מי אמר שאליעד מדבר? אם האדם ייצמד לאמת, בסוף הוא יחווה שאני מדבר ולא מדבר בו זמנית. ואם באמת תרצה להבין את זה, אתה בסוף תבין, אחרת תמשיך לסבול.

איך נגלה אם יש כאן קיר? נשאל מה זה קיר? זה מקום וזמן. מה זה זמן ומקום? זה אחד. מכאן שזה קיים ולא קיים.

אני אספר לך עלי, אני מיציתי את החיים, ורציתי יותר, ולכן ניסית המון שיטות, וכמובן שזה לא תפס, ואז אמרתי לעצמי, אני חייב להיות בטוח במשהו פה, אני חייב להגיע למשהו שאני יודע שהוא אמיתי. האדם חי ועובד 70 שנה ולא יודע מדוע הוא חי. עדיף שאדם ישאל את עצמו מיליון פעם, מדוע הוא חי? ואפילו שישתגע מאשר אדם שסתם חי ולא יודע מה קורה איתו. לדעתי אדם שחי ומתאמץ ולא יודע למה הוא חי, זה נקרא משוגע.

אז אני חשבתי, יש לי בחירה או אין לי בחירה? אני קיים או לא קיים? האם אני בתוך חלום של מישהו? אמרתי לעצמי, אני חייב להיות בטוח במשהו שממנו אני אוכל להבין את שאר הדברים. ואז התחלתי לשאול את עצמי, אולי זה לא נכון? מי אמר שזה נכון? אולי ההפך הוא הנכון? אולי אין קיר? וכך אתה ממשיך לשאול, יש או אין, יש או אין? עד שאתה מגיע למשהו מוחלט. וכשאתה מגיע למוחלט, אז יש לך שקט בלב.

האדם סתם מפחד, אי אפשר לפחד אם אין לך בראש תוכניות ורעיונות. אבל אם אתה לא בטוח בהם, אז אתה סתם סובל. למשל תעשה רשימה, ממה אתה מפחד, ותשאל מדוע אתה מפחד, ותראה שהידיעות האלו, אולי הם לא נכונות ואתה סתם מפחד.

שאלה: איך הגעת למוחלט?

אליעד: רבי נחמן אמר, אם היו יודעים את כל החסרונות והנמנעים של הדבר, היו יודעים אותו למרות שלא ראו אותו מעולם. מה הכוונה? אם ניקח דבר שאי אפשר לראות אותו, ונבדוק מה הוא לא, על ידי ההיפוך נגלה מה הוא כן. מצמצמים אפשרויות ושואלים אולי ההפך הוא הנכון. אולי מה שאנחנו רואים הוא כמו חלום, אולי מה שאנו רואים בכלל לא קיים, ואנחנו רק חושבים שהוא קיים. ואולי את לא קיימת בכלל ואת רק חושבת שאת קיימת.

שאלה: הכל יכול להיות אולי.

אליעד: האם את חווה את, אולי? לא. כדי לחוות את התשובה את צריכה לחוות את השאלה. השאלה היא האחיזה של התשובה. חוויה זה תוצאה של הבנה. והבנה זה תוצאה של מידע, של ידיעה. ואיך אתה יכול להחזיק את הידיעה בתוכך? על ידי השאלה. איך מגלים תשובה? על ידי השאלה.

אדם שרוצה להבין אם הוא קיים או לא קיים, אז הרצון שלו להבין את התשובה, הוא הצבת שמחזיק את התשובה של קיים ולא קיים בו זמנית, ואז הוא יחווה את זה.

שאלה: האם הרצון שלי לרצות, תלוי בי?

אליעד: תבררי את זה. אם לא היית בטוחה שהוא לא תלוי בך, לא היית שואלת שאלה. אז אם את שואלת, סימן שיש לך ספק.

למה בכל זאת צריך אותי, כי אני חוסך לאדם את החיפוש. אני למשל, שהיה לי רע, לא ידעתי איפה לחפש, רבי נחמן אמר, שתבין את כל מה שאתה יכול להבין, תבין שאתה לא מבין, זה מה שהוא אמר. אז אמרתי לעצמי, מה אני יכול להבין שאני לא מבין. יש מולי קיר, האם אני שונה ממנו? כך לבדוק דבר אחרי דבר. אבל רבי נחמן הזהיר מאוד על השקר.

שאלה: אתה אומר שבהבנה של האחד, האדם לא יסבול, ואני מבינה בשכל אבל לא מאושרת.

אליעד: אני אחדד, אם אדם חווה שהוא קיים ולא קיים, אז הוא נעלם. האם את מבינה איך כל הדברים מחוברים לכלום הזה? כאשר את יושבת בבית וחושבת על המקום והזמן, ואומרת אליעד הסביר עכשיו, שזה עשוי מאין מקום ואין זמן וזה אחד. אבל האם כשאת הולכת ורואה מולך קיר, האם את זוכרת שהקיר הוא כלום? לא תמיד.

אני טוען שאם החוויה הזאת ממלאת אותך, אז את לא תפחדי. אנו חיים כאן חיים שלמים, השאלה היא מה אתה מבין. אם אתה מבין שהחיים לא אמיתיים, אז אתה לא יכול באמת לפחד, אתה לא יכול באמת לסבול.

אז יבוא מישהו ויגיד, אתה לא יכול באמת ליהנות. נכון, אתה לא יכול ליהנות כמו שאת מכירים, אבל אתה יכול ליהנות מאיזה משחק יפה זה, לא ליהנות מהתקשרות, אתה נהנה מהחוויה של הפלא. אם היה לך שכל, והיית מבינה את הדבר הכי לא הגיוני, שהכל זה אחד, מה זה אחד? תדמייני אותך ותדמייני את הקיר, ותדמייני שאתם נמצאים באותו מקום וגם בכל המקומות בו זמנית. תחשבי שיש בכל העולם רק אותך, ואת לא נמצאת בשום מקום, ושכול ההפכים זה אחד, הכל אחד, ושלא יהיה לך הבדל בשום צורה.

אם היית מבינה שזה באמת ככה, שהמציאות שלנו עשויה מהדבר הזה, אז לא היית יכולה ברצינות לפחד ממשהו. זה מקום שאין בו הבדל בין חוויה להבנה. אם היית מבינה שכול הדברים הם אותו הדבר, אז החוויה שלך הייתה משתנה.

שאלה: איך אפשר לשמור על שפיות עם רצף השאלות?

אליעד: התשובה היא פשוטה, כעיקרון, כאשר רוצים מגיעים. אין פה פשרות, זה לא דמוקרטיה. או שאתה מבין או שאתה סובל. התשובה היא שאת חייבת לבחור, האם את מוכנה לאבד הכל, כולל הכל, תמורת הבנת המציאות או לא? אם לא, לא חשוב, ממשיכים לסבול. השאלה מה יותר חשוב לך, להבין או להישאר שפוי?

האם זה שפוי, שהאדם חי, ולא מבין מדוע הוא חי? בעיני לא.

ארבעה נכנסו לפרדס, אחד השתגע, אחד יצא בשלום, אחד מת, ואחד קפא. רבי נחמן אומר, גם מי שהשתגע וגם מי שמת, הם נקראים עובדי אלוהים. אפילו אם ניסית ולא הצלחת, לפחות ניסית, אבל זה יותר טוב מאחד שהוא סתם חי.

זו תשובה ראשונה, שהאדם צריך להיות נחוש ולא לפחד כלל. נניח שתשתגעי, מה יקרה לך? האם הפחד הזה אמיתי? אדם אומר שהוא מפחד להשתגע, יש רק שתי אפשרויות, או שתהיה מודע לעצמך או שלא תהיה מודע? אם אתה לא מודע לעצמך, אז מה אכפת לך? ואם את עדיין מודעת לעצמך, אז זה סימן שלא השתגעת.

אני למשל, לא ידעתי אם אני קיים, והתחלתי לשאול, קיים או לא קיים? ואז הגעתי לנקודה שהבנתי, שאם אני באמת ישאל את השאלה, אז אני באמת יכול להרגיש לא קיים, ואז אהיה ריק. כולם שואלים את השאלה הזאת, אבל אני הגעתי לכזאת דרגת שאלה, שהרגשתי שאם אני ממשיך לשאול, אני באמת לא ימשיך להיות קיים, כאילו עכשיו זה על אמת. ואז אמרתי לעצמי, הנה המבחן לבחון אם אתה קיים או לא.

כי אם אתה קיים, אז אתה תמיד תישאר קיים. כי משהו שהוא קיים, אי אפשר להעלים אותו. אמרתי לעצמי, עכשיו תנסה להעלים את עצמך, ואם תפסיק להיות קיים, זה אומר שלא באמת היית קיים. ואם תישאר אז אתה קיים.

מה שעשיתי זה, שהטלתי ספק בכל דבר ובמיוחד בקיום שלי, ואז עלה פחד, למה? כי יכול להיות שלא תהיה קיים בכלל. רבי נחמן אומר, שמי שלא חזר בתשובה שלמה, אז אין לו הוויה, הוא לא קיים בכלל.

שאלה: האם להטיל ספק, זה לשאול שאלות?

אליעד: כן, להטיל ספק אמיתי, אולי ההפך נכון? מי אמר, אולי הפוך? עד שתגיע להשתוות, שתראה שהכל אחד.

נעשה דוגמה, יש משהו בחיים שמציק לך?

שאלה: אני רוצה לדעת מי אני? מי אני באמת? יש לי רצון לדעת מי אני, יש רצון בתוכי שהוא לא בשליטתי.

אליעד: אם את רוצה להתחבר לחוויה שלי, תיזהרי מלשקר. אמרת, אני רוצה לדעת מי אני, זה בסדר, אבל אולי את רוצה משהו אחר, ולא לדעת מי את? אבל שיקרת, במה? בזה שאמרת שזה לא בשליטה שלי. האם את בטוחה בזה במוחלטות? יש כאן שתי פיסות מידע, האחת, יש לי רצון והשנייה, שזה לא בשליטה שלי. בשניהם צריך להטיל ספק.

יש לי רצון, זוהי עובדה, בשליטה שלי או לא בשליטה שלי, זאת לא עובדה, זה פירוש. אני אומר, תשאלי, האם באמת יש לך רצון? קודם תעשי הפרדה בין העובדות לבין הפירוש של העובדות.

לא בשליטה שלי, זה דבר שאת לא בטוחה בו. אני מסביר לך, כל קו החשיבה שלי הוא לא לשקר כחוט השערה. למרות שכשאמרת שזה לא בשליטה שלי, זה שקר מאוד גדול. איך את יודעת שהוא לא בשליטה שלך?

שאלה: אם הוא היה בשליטתי, אולי הייתי מפסיקה אותו.

אליעד: אולי את יכולה ולא רוצה? את חייבת להחליט שאת כופרת בכל אמונה בעולם. מה זה אומר, אני לא מאמינה בשום דבר בעולם. להגיד שזה לא בשליטה שלי, זה נקרא להאמין, כי את לא בטוחה בזה.

זה שאת עושה משהו, זה לא אומר שהיכולת היא שלך. מה שאני בא לומר, שצריך לזכך את המחשבות. למשל את חושבת, יש לי רצון, הוא לא בשליטה שלי. תתחילי לבדוק האם יש לך רצון, האם זה בשליטה שלך. ואם את לא יודעת מה האמת, התשובה היא, שאת לא יודעת. אם את לא יודעת, תגידי, אני לא יודעת.

אני מדבר עכשיו על הגישה שלך, את הגישה שלך את צריכה לשנות. אם תהיי אמיתית עם עצמך על כל דבר, את לבד תתקדמי קדימה, ואז לא תצטרכי לשאול אותי.

על כל מחשבה שיש לך בראש, תשאלי, האם היא נכונה, אולי לא,? כך מעצמו את תתקדמי קדימה, עד שתראי שהכל אחד. אל תשקרי לעצמך. את היית צריכה לשאול, האם באמת אני רוצה לדעת מי אני? למה אני רוצה לדעת מי אני? את צריכה לבדוק את הרצונות שלך.

לדוגמה יש משהו שאתה חושב עליו, שגורם לך להרגיש טוב?

שאלה: שהצלחתי בעסקים.

אליעד: זה שקר, למה זה שקר? אם הייתי אומר לך שהשכן הצליח בעסקים, זה היה גורם לך לתחושה טובה? לא. כי אתה אומר, זה הוא הצליח, מה זה קשור אלי. נשאל שוב, האם הצלחת בעסקים? כן. אבל האם לך מגיע הקרדיט על זה שהצלחת בעסקים? אולי אתה רובוט שמישהו גרם לך להצליח בעסקים? כמו שכאשר השכן שלך מצליח בעסקים ואתה לא אמור להרגיש גאווה מזה, כי השכן עשה. כך, אז למה שאתה מצליח בעסקים אתה כן מרגיש גאווה? אולי זה כן בגללך, ואולי לא, אתה לא בטוח.

יש הבדל בין מה שקרה, לבין איך אני מפרש את מה שקרה. בשלב האחרון אנחנו שואלים, האם זה באמת קרה? מה זה זמן, מה זה מקום?

אתה אלוהים, ואתה צריך לקחת קרדיט על הכל. אבל אם אתה מתגאה קצת, ואומר, לי אין גאווה, אני לא אלוהים, לי יש ענווה גדולה, אני לא אחראי לכל, אני אחראי רק לקצת דברים, אז תמשיך לסבול.

שאלה: לדוגמה היום קרה משהו שגורם לי להרגיש רע.

אליעד: הבעיה היא לא מה שקרה, אלא הבעיה היא בזה שאתה נזכר בזה, ואז אתה מרגיש רע. האם יכול להיות שזה לא קרה, ורק נדמה לך שזה קרה? אני אומר לך, שזה לא קרה, תוכיח לי שזה קרה.

שאלה: ראיתי את זה.

אליעד: תוכיח לי שזה קרה, איפה זה?

שאלה: זה בזיכרון שלי, ואין לי שליטה על הזיכרון שלי.

אליעד: אולי אתה זוכר, למרות שזה לא קרה?

שאלה: איך אני מבין שזה לא קרה?

אליעד: אני לא אמרתי שזה לא קרה. להגיד, איך אני מגיע לזה, שזה לא קרה, זה נקרא לשקר. יש אחד שמשקר שזה קרה, ויש אחד שמשקר שזה לא קרה, שניהם משקרים. אתה צריך לבדוק, האם זה קרה או לא קרה? מה האמת? איך בודקים? אם הייתי אומר לך שכרגע הכניסו לך את המחשבה הזאת, האם היית מוטרד מזה? סתם מישהו הכניס לך מחשבה עכשיו. אתה אדם חדש עכשיו.

אם האדם היה איש אמת, ולא נוכל, ושואל האם זה קרה או לא קרה? מאיפה בא לי הזיכרון הזה? מאיפה באה לי המחשבה הזאת? מה זה? מי זה?

שאלה: אבל אני לא חווה את זה.

אליעד: אתה יודע מי משתיל לך את המחשבות שגורמות לך לסבול? אתה. ולמה? כי אתה רוצה לסבול. ולמה אתה רוצה לסבול? הרי הכל אחד וזה לא משנה בכלל. כי כאשר הכל אחד אין שאלה.

אדם סובל בכדור הארץ, ובא אלי, ואני אומר לו, איך תפסיק לסבול? על ידי זה שתיצמד לאמת כפי יכולתך. זה לא נקרא לעשות משהו. אבל האמת היא משהו בתוכך, אתה צריך לבדוק שהמחשבות, הרצונות, הדעות שלך אמיתיים.

אני למשל יודע שאני בן שלושים, איך אני יודע את זה? כי סיפרו לי? כי זה מה שכתוב בתעודת זהות? איך אתה יודע? אז יגידו, איזה שאלות מטופשות. אבל לחיות בלי לדעת למה את חי, זה הרבה יותר חמור.

אז אדם ישאל, אז מה כולם טועים? השאלה היא, מה היא האמת? אם האמת לא חשובה לך, אז תמשיך הלאה. בסוף המציאות תכריח אותך להבין.

רבי נחמן אמר, שיש מחלת נפש שיותר חכמה מכולם, בכל זאת היא רוח שטות. כל האנשים בעולם חולי נפש. אפילו אני שאני מדבר עכשיו. כולם, כולל כולם משוגעים. ולמרות שכולם חושבים את זה, זה שיגעון. על אחד אומר שזה שניים. איך הטעו אותך? השכל מטעה את האדם, מה הפירוש של שכל, השכל לא תופס שדבר והיפוכו זה אחד. זה אחד? היה ולא היה זה אחד? זה לא יכול להיות.

המנגנון של האנשים דפוק, זה נקרא המנגנון של השכל. מה המכנה המשותף של כולם? שכולם מפחדים ממשהו, שכולם לא מאושרים. שכולם רוצים להיות יותר מאושרים, שלכולם יש שכל.

ומה אומר השכל, שזה לא אחד, ואם זה לא אחד, אתה סובל, ורוצה משהו אחר. אם היית מבין שזה אחד, לא היית רוצה משהו אחר, ולא היית מפחד ממשהו אחר, כי זה אחד.

ואיך תבדוק אם זה אחד, שתשאל. כאשר את רוצה לדעת מי אני, את מניחה שיש הבדל בין לדעת מי אני לבין לא לדעת מי אני. את אומרת אם אני אדע מי אני, זה טוב. ואם אני לא אדע מי אני, זה רע. את עושה הפרדה. את רוצה משהו אחד ולא רוצה משהו אחר. האם שאלת את עצמך, האם זה בכלל משנה? מה זה משנה?

אדם מפחד להיות חולה, למה? כי הוא לא שואל את עצמו, מה זה משנה?

אני משקר, במה? אני רוצה שיהיו לי רצונות באופן מודע. מצד האמת אין הבדל אם את מבינה או לא מבינה אותי, אבל אם הייתי בחוויה שזה לא משנה, אז לא הייתי מדבר איתך. ולכן אני משקר, ואומר שיש הבדל אם היא מבינה או לא מבינה אותי, למרות שאין הבדל. ובגלל שיש הבדל אני רוצה להסביר לך. אבל אני לפחות מבין שזה לא אמיתי. אני גם מבין שזה אחד, וגם משחק מישחק. אבל אם האדם באמת חווה רק את הנפרדות, הוא סובל.

כול זמן שהאדם חווה הפרדה בין משהו למשהו, הוא תמיד ירצה משהו אחר. בכל דבר בעולם יש יתרון ויש חיסרון. יש יתרון בלהיות בריא, ויש יתרון בלהיות חולה. מה זה אומר, שכול זמן שהאדם חווה הפרדה, שחושב שיש הבדל בין זה לזה, הוא תמיד יחווה שחסר לו משהו. אם הוא שם הוא ירצה להיות פה, אם הוא פה הוא ירצה להיות שם. אם הוא אלוהים הוא ירצה להיות אדם, ואם הוא אדם הוא ירצה להיות אלוהים. ולכן הוא תמיד יסבול.

יש רק פיתרון אחד, ומה הוא? להבין שהכל אחד. מה זה אומר? אם אתה אומר משהו וחושב שזה גם משהו הפוך, זה אחד. אז אתה תמיד באיזון, אף פעם לא חסר לך.

רבי נחמן אמר, שלמות יש רק לאלוהים, ובלעדיו כל הדברים חסרים. מה זה נקרא אלוהים? החיבור של ההפכים. רק אם אתה מבין שהכל אחד, רק אז יש לך שלמות. אם יש לך הבנה של השלמות, אתה משתחרר מהרצון לחוות את זה ולא את זה.

שאלה: למה אתה לא מדבר ברמה נמוכה, אלא אתה מסביר ברמה גבוהה?

אליעד: תשובה ראשונה, אני רוצה שהם יסבלו ולא יבינו אותי, כי ככה בא לי.

תשובה שנייה, מי שלא מצליח להבין אותי, שילך למורים אחרים, תבין אותם, ואחר כך תוכל להבין אותי. לא מעניין אותי לספר לאנשים סיפורים.

שאלה: מה כן מעניין אותך?

אליעד: זה ההתלבשות של השכל הגדול בשכל הקטן. מצד האמת הכל מעניין, השאלה היא כמה התחדשות יש שם. אבל בכל זאת, למשל המורה לפיסיקה גרעינית זה יהיה עונש עבורו אם הוא יצטרך ללמד כיתה א', אבל אני למשל מתעניין גם בכיתה א', יש שכל בכל דבר. ואני חווה התחדשות בכל דבר.

אם אני אסביר עכשיו את מה שמסבירים בכיתה א' אז מי היה מסביר את מה שאני מסביר עכשיו? גם הנושא של הזמן, שכול רגע הוא חדש, גם זה נושא של כיתה א', יש דברים הרבה יותר מפותחים.

ותשובה נוספת, שאני נותן תשובה לכל אחד לפי השאלה שלו. מי שטוען שאני מדבר בשפה גבוהה, שיבוא וישאל שאלה בצורה פשוטה, ואני יענה לו. ואם הוא לא מבין שישאל. אני מוכן ללמד גם כיתה א', אבל תגיד מה לא מובן ואני אסביר שוב.
אני משקר הכל אחד משהו מוחלט אמת בלתי תלויה מוחלטות לשאול את עצמי אובייקטיבית טיפול בבעיות נפשיות בלי לדעת לרצות להחליש רצון אמת המציאות הרגשה של הזמן הרגשה של זמן הרגשת הזמן הרגשת זמן התחדשות זהות עצמית זיכרון זיכרונות חווית הזמן חווית זמן חוסר וודאות טיפש להשתגע מימד הזמן מכונת אמת מציאות מרחב הזמן ספק ספקות ציר הזמן שיגעון תחושה של הזמן תחושה של זמן תחושת הזמן תחושת זמן
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6
...- חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 6 למה קשה לך להבין את עצמך? אליעד כהן מסביר שהקושי להבין את עצמך נובע מכך שאתה לא מספיק נאמן לאמת. מה זה אומר להיצמד לאמת? אדם מתקשה להבין את עצמו כי הוא מאמין שאם יבין את עצמו יהיה מאושר, אבל לא מצליח בכך. הפתרון הוא להיצמד למילה אמת ולשאול את עצמך ללא הרף: למה אני לא מבין את עצמי? ההיצמדות הזו לאמת היא מה שמוביל להבנה אמיתית ועמוקה של עצמך. ככל שאתה מתעקש על האמת ולא מתפשר, כך מתבהרת ההבנה הפנימית...
האושר של אלוהים, איך להרגיש כמו אלוהים? איך להיות מאושר כמו אלוהים? איך לבחור כמו אלוהים? מהי בחירה חופשית? לשלוט על הרצונות, לבחור בבחירה חופשית, רצון חופשי, ללמוד להיות מאושר
האושר של אלוהים, איך להרגיש כמו אלוהים? איך להיות מאושר כמו אלוהים? איך לבחור כמו אלוהים? מהי בחירה חופשית? לשלוט על הרצונות, לבחור בבחירה חופשית, רצון חופשי, ללמוד להיות מאושר
...איך לבחור כמו אלוהים? מהי בחירה חופשית? לשלוט על הרצונות, לבחור בבחירה חופשית, רצון חופשי, ללמוד להיות מאושר מהי המשמעות של להיות מאושר כמו אלוהים? אליעד כהן מסביר שכדי להבין מהו האושר של אלוהים, יש להגדיר תחילה מה זה אלוהים. לפי אליעד, אלוהים הוא המקום שנמצא לפני כל ההגדרות, לפני הטוב והרע, המקום שממנו נוצרת כל הגדרה וכל מציאות. זהו המקום הנקי ביותר שאין בו שום מגבלה או מחויבות מוקדמת. בשונה מבני האדם, שאליהם מתייחס אליעד כמי שפועלים מתוך אילוצים...
למה פרידה קשה ממוות? למה קשה להתמודד עם פרידה? איך להתמודד עם פרידה? למה פרידה כל כך קשה? משמעות הזוגיות בחיים, מטרות שאינן קשורות לזוגיות, חיים אחרי פרידה, להרגיש טוב לבד, למה אני רוצה זוגיות? למה אני רוצה משפחה?
למה פרידה קשה ממוות? למה קשה להתמודד עם פרידה? איך להתמודד עם פרידה? למה פרידה כל כך קשה? משמעות הזוגיות בחיים, מטרות שאינן קשורות לזוגיות, חיים אחרי פרידה, להרגיש טוב לבד, למה אני רוצה זוגיות? למה אני רוצה משפחה?
...פרידה כל כך קשה? משמעות הזוגיות בחיים, מטרות שאינן קשורות לזוגיות, חיים אחרי פרידה, להרגיש טוב לבד, למה אני רוצה זוגיות? למה אני רוצה משפחה? מהם הגורמים שהופכים פרידה זוגית למאתגרת כל כך? ההרצאה עוסקת בקשיים הרבים שמלווים פרידה זוגית, ותוהה מדוע זהו אחד הרגעים הקשים ביותר בחיים של רבים. אליעד כהן מציין כי למרות שלכאורה פרידה זוגית היא רק סיום קשר, היא מלווה ברגשות קשים ושיבוש מוחלט של החיים. יש שמבינים את הבעיה כסוג של אובדן חבר קרוב, אך כהן טוען...
היפומאניה, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, שינויי מצבי רוח קיצוניים, מצבי רוח בגיל ההתבגרות, מצבי רוח אצל ילדים, הפרעות מצב רוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית, מצב רוח לא יציב, איזון מצב רוח
היפומאניה, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, שינויי מצבי רוח קיצוניים, מצבי רוח בגיל ההתבגרות, מצבי רוח אצל ילדים, הפרעות מצב רוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית, מצב רוח לא יציב, איזון מצב רוח
...מצבי רוח משתנים בקיצוניות, שינויי מצבי רוח קיצוניים, מצבי רוח בגיל ההתבגרות, מצבי רוח אצל ילדים, הפרעות מצב רוח, מאניה דיפרסיה, הפרעה דו קוטבית, מצב רוח לא יציב, איזון מצב רוח איך מטפלים בשינויי מצבי רוח קיצוניים? אנשים רבים סובלים משינויים קיצוניים במצב הרוח: פעם טוב להם מאוד ופעם רע להם מאוד, פעם הם בדיכאון עמוק ופעם בשמחה גדולה. אליעד כהן מסביר שאדם שחווה את השינויים האלה לעיתים מרגיש שזאת בעיה חמורה, שמשבשת לו את החיים, ומחפש פתרון שיאזן את מצבי...
אמירת תודה, הכרת הטוב, טובה תחת טובה, להכיר תודה, להכיר טובה, ואהבת לרעך כמוך, מודעות עצמית, לעשות טובה לאחרים, לעזור לאנשים, להיות אדם נחמד, לבקש סליחה, לבקש בבקשה, הזדהות רגשית
אמירת תודה, הכרת הטוב, טובה תחת טובה, להכיר תודה, להכיר טובה, ואהבת לרעך כמוך, מודעות עצמית, לעשות טובה לאחרים, לעזור לאנשים, להיות אדם נחמד, לבקש סליחה, לבקש בבקשה, הזדהות רגשית
...לעשות טובה לאחרים, לעזור לאנשים, להיות אדם נחמד, לבקש סליחה, לבקש בבקשה, הזדהות רגשית מה המשמעות של אמירת תודה והכרת הטוב? בהרצאה זו, אליעד כהן מתעמק בנושא הכרת הטוב ואמירת תודה, ומסביר את משמעותה העמוקה והרגשית של פעולה זו. הוא מסביר כיצד אמירת תודה יכולה להוות ביטוי לכוח פנימי, ולעיתים אף משדר את התפיסה שהאדם המודה הוא החזק יותר. מה המשמעות הרגשית של אמירת תודה? העובדה שמישהו אומר תודה עשויה להעביר מסר של כוח או חולשה, תלוי בהקשר ובכיצד נתפסת האמירה...
פחד ללכת עד הסוף, פחד להתמסר, פחד להתאכזב, פחד מאכזבה, פחד ללכת עד לקצה
...לקצה ובו יתבאר, הפחד של האדם ללכת עד הסוף עם המטרות שלו, הפחד של האדם להיות נאמן לעצמו עד הסוף, הפחד של האדם להתמסר לרעיונות שלו, הפחד של האדם ללכת עד לקצה האחרון של השאיפות שלו, והפחד של האדם להתאכזב הפחד מפני אכזבה ועוד. והעניין הוא, כי האדם רוצה להשיג את כל המטרות שלו. והאדם רוצה להיות מאושר בשלמות, ורוצה להרגיש טוב תמיד בשלמות אמיתית. ובעולם שלנו, כדי לקבל משהו, לשם כך צריך את המוכנות של האדם, לקבל את הדבר. כי מי שלא יהיה מוכן לקבל את האושר,...
לומר את האמת, שלמות הדיבור, ליקוטי מוהרן ח"א סו, העולם הבא, שקר עצמי, ביאת המשיח, לעתיד לבוא, ימות המשיח, רבי נחמן מברסלב, תלות רגשית, חיפוש האמת
לומר את האמת, שלמות הדיבור, ליקוטי מוהרן ח"א סו, העולם הבא, שקר עצמי, ביאת המשיח, לעתיד לבוא, ימות המשיח, רבי נחמן מברסלב, תלות רגשית, חיפוש האמת
...ביאת המשיח, לעתיד לבוא, ימות המשיח, רבי נחמן מברסלב, תלות רגשית, חיפוש האמת מהי שלמות הדיבור לפי רבי נחמן? רבי נחמן מברסלב מסביר את הרעיון של שלמות הדיבור באמצעות מושגים עמוקים ויסודיים מהתורה שלו. הוא מלמד שהמטרה של האדם היא להוציא מכוח אל הפועל את הפוטנציאל האינסופי שטמון בו. לדבריו, כל אדם הוא בעצם אלוהים בכוח, וכל שנדרש ממנו הוא להביא לידי ביטוי את האלוהות שבתוכו. הדרך להשגת מצב זה, כך הוא מסביר, היא דרך שלמות הדיבור. מה פירוש להוציא מכוח אל...
ניהול עסקי, האם להשתמש במיקור חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעולי
ניהול עסקי, האם להשתמש במיקור חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעולי
...חוץ? האם להשתמש באאוטסורסינג? outsourcing, האם לגייס עובדים? האם לגייס איש מכירות? האם להשתמש בקבלן משנה? הגדלת רווחיות, האם לנהל עובדים? ניהול משימות בעסק, יעוץ למשאבי אנוש, יעוץ ארגוני, יעוץ תפעולי האם כדאי להעביר משימות בעסק לאאוטסורסינג או לבצע אותן בעצמך? עסקים רבים ניצבים בפני השאלה האם נכון מבחינה כלכלית להעביר משימות שונות בעסק לאאוטסורסינג (מיקור חוץ), או להמשיך לבצע אותן באופן עצמאי. אליעד כהן מסביר את ההיגיון מאחורי ההתלבטות הזאת, באמצעות...
איך לחקור אנשים? איך לגלות מידע? איך לחשוף מידע? איך לברר מידע? איך לנהל שיחה? מיומנויות שיחה, איך לדעת משהו על מישהו? איך לגלות משהו? איך לדובב מישהו? איך לגלות שקר? איך לגלות בגידה?
איך לחקור אנשים? איך לגלות מידע? איך לחשוף מידע? איך לברר מידע? איך לנהל שיחה? מיומנויות שיחה, איך לדעת משהו על מישהו? איך לגלות משהו? איך לדובב מישהו? איך לגלות שקר? איך לגלות בגידה?
...איך לגלות מידע? איך לחשוף מידע? איך לברר מידע? איך לנהל שיחה? מיומנויות שיחה, איך לדעת משהו על מישהו? איך לגלות משהו? איך לדובב מישהו? איך לגלות שקר? איך לגלות בגידה? איך לגלות מידע מאנשים בלי לשאול אותם ישירות? אליעד כהן מסביר בהרחבה ובצורה מפורטת כיצד ניתן לחקור אנשים, לגלות מידע עליהם, לחשוף שקרים, בגידות, או כל מידע אישי אחר, מבלי לשאול אותם באופן ישיר. בהרצאה מוצגת שיטה מעשית המבוססת על ניתוח הנחות יסוד ודפוסי התנהגות של האדם, באופן שמאפשר להסיק...
רבי נחמן מברסלב, יהדות, התורה היהודית, אליעד כהן, כולם צודקים, כולם טועים, מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון
רבי נחמן מברסלב, יהדות, התורה היהודית, אליעד כהן, כולם צודקים, כולם טועים, מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון
...מצא את ההבדלים, ספר הזוהר, הכל נכון, הכל לא נכון מדוע רבי נחמן מברסלב מצטט ספרים אחרים? רבי נחמן מברסלב, בכתביו ובספרו המרכזי ליקוטי מוהרן, משתמש רבות בציטוטים מתוך ספרים אחרים כמו ספר הזוהר, ספר שופטים, ספר ויקרא וספרים נוספים מהתורה היהודית. השאלה הנשאלת היא מדוע רבי נחמן מסתמך על מקורות אלו? האם אין לו מספיק סמכות או ביטחון עצמי להציג את רעיונותיו לבד? אליעד כהן מסביר את הרעיון באופן פשוט: רבי נחמן עצמו אמר, יש כאלה שחושבים שהספר שלי חכם כי אני...
רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1
...אדם יש 2 כוחות. הכוח הראשון הוא כוח השכל הכוח השני הוא כוח הדמיון. מי שאחראי לכל ההצלחות שקורות לאדם בחיים, הוא כמובן השכל. לעומת זאת, כל הטעויות שקורות לאדם בחיים, כל הבעיות שיש לאדם בחיים ושהוא לא יודע כיצד לפתור אותן, כל הפחדים חרדות שיש לאדם, כל הכעסים שיש לאדם וכולי, כל הדברים האלו קורים בגלל כוח הדמיון שיש לאדם. כי כאשר האדם משתמש בשכלו, ממילא הוא יודע מה לעשות בכל מצב ומצב, והוא יודע כיצד להפוך כל בעיה לפתרון. מה מבדיל את האדם מן הבהמה? תשובה:...
הכרת תודה, אסירות תודה, הודיה, הערכה - מבוא
...או עמדה המכירה בתועלת שהתקבלה או תתקבל, או הבעתם של רגש או עמדה אלה. הבעת תודה נחשבת לאחד מכללי הנימוס בחברות רבות. תודה בתרבות תודה היא אחד המושגים או אחת החוויות המשמעותיות והמוערכות ביותר בדת בפילוסופיה ובספרות, ונחשבת כבר מאות שנים למידה טובה, לפעילות רצויה או הכרחית מבחינה מוסרית או למצווה דתית. חקר התודה בפסיכולוגיה בשנים האחרונות החלו לחקור את חוויית התודה באופן מדעי, במסגרת הפסיכולוגיה החיובית, וספר שמרכז מידע על מחקר זה תורגם לעברית בהוצ...
אילו שאלות לשאול בראיון עבודה? מה חשוב יותר לדעת על המרואיין?
...בהמשך למאמר כיצד לראיין עובדים (בעיקר לתפקיד ניהולי) ? אילו שאלות הכי חשוב לשאול ואיך בדיוק? אוסיף כי בדרך כלל בראיונות עבודה המרואיין מספר על הצלחותיו. הפעם היחידה שבה בדרך כלל מעלים את החסרונות של המרואיין היא כאשר שואלים אותו את השאלה השבלונית הנצחית מהם החסרונות שלך או אמור 3 דברים שבהם אתה חלש. כל מרואיין כמובן שהתראיין יותר מפעם אחת, כבר יש לו בראש תשובה מוכנה לכל השאלות האלו. בדרך כלל רוב ככל הראיון עבודה ממוקד בכך שהמרואיין מספר על ההצלחות...
אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?
...אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?. הפעם אני רוצה להוכיח באופן חד משמעי, שאין אלוהים, כולם מתווכחים כל הזמן אם יש או אין, ויש שאומרים שאפשר להוכיח שיש, ולהפך, ויש שאומרים שאי אפשר להוכיח שאין... ואני עכשיו רוצה להוכיח בצורה לוגית פשוטה שזה אפילו בושה שצריך לומר שצריך להוכיח את זה כי זה ברור...
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
...לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל חינוך...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיסיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים מתרגלים נקודת מבט של הסתכלות מדוייקת...
לחץ חברתי ומצבי סיכון בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה?
...בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה? בגיל ההתבגרות הופכים הילדים המתוקים שלנו, שעד אז העריצו אותנו, למבקרים הכי קשים של אישיותנו והתנהגותנו. בתקופה זו אנו הופכים בעיניהם מדמויות חיקוי אידיאליות לאנשים רבי מגרעות, מיושנים וחסרי תובנה לחיים האמיתיים. אז את מי הם מעריצים? מי האידיאל שלהם במקומנו? החברה! יותר מאשר בכל גיל אחר, המתבגר צריך את תחושת השייכות לקב השווים שלו. הוא מוכן לעשות הרבה מאוד כדי להשתייך ולהיות מקובל בחברה. בנוסף להכרה חברתית הם גם מחפשים...
לימוד מתמטיקה למתחילים - חיבור וחיסור + טיפים לביצוע פעולות חיבור וחיסור במתמטיקה, לימוד חשבון
...וחיסור במתמטיקה, לימוד חשבון איך לחשב חיבור של 2 מספרים בודדים - פשוט מתרגלים וזוכרים את התוצאה... טיפ: אם מחברים 2 מספרים שאחד מהם הוא 7 ומעלה והשני הוא 4 ומעלה, אז מחשבים זאת כך. שלב 1 - ניקח את המספר הגדול ונראה כמה צריך להשלים כדי להגיע ל 10. לדוגמה: 10-7=3 10-8=2 10-9=1 שלב 2 - ניקח את המספר השני הקטן יותר, ונפחית ממנו את כמה צריך להשלים את המספר הגדול כדי להגיע ל 10. לדוגמה, אם יש לנו 7 + 4, אז צריך להשלים 3 כדי להגיע ל 10. אז נעשה 4 - 3, ואז...
הפתעה - מבוא
...בו הוא התרחש, וכן כשאופי תוצאותיו והשלכותיו אינו צפוי. היא גם כן נגרמת על ידי הבדלים בין ציפיות היחיד לחוויה הבאה אחריה או מצב אשר מעל או מתחת לציפיות. ההפתעה היא התגובה הרגשית לכל שוני, שינוי או ניגוד אשר בה יתקל היחיד. הפתעה נחשבת לאחד מן המצבים הרגשיים הבסיסיים, אשר מאופיין בסממנים מובחנים של הרגש והערכה מיידית של הרגש על ידי הסובבים אותו. הפתעה היא רגש בעל עוררות גבוהה, אך איננו חיובי או שלילי, נעימה או לא נעימה. את הרגש קל לבדוק במעבדה, כאשר...
על רגשות שליליים והתפתחות רוחנית
...הקסום הזה מתגלה בפנינו עולם קסום ומופלא מלא אור, אהבה, אנרגיות ותובנות. אנו לומדים על עצמנו מזוית חדשה ורעננה. פעמים רבות אנשים נפתחים לרוחניות ממקום של כאב, כעס, אשמה ועצב גדול. ואנו מתייחסים לרגשות הללו כרגשות שליליים, כמשהו שצריך להרחיק מאתנו או להתעלם ממנו. ככל שאנו עולים ברמת המודעות אנו מתחברים יותר ויותר לאנרגיות של אהבה וחמלה, אנו מביטים ממקום התפתחות גבוה יותר שמתבונן על עצמנו ועל החיים כאיכויות טהורות של אהבה וחמלה. ככל שאנו מנסים להתעלם...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אמת, חווית הזמן, זהות עצמית, זיכרון, התחדשות, מכונת אמת, להשתגע, הטלת ספק, פרשנות המציאות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תחושות, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תחושות, איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להרזייה, אימון אישי טלפוני, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז בתחום תחושות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3594 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 22:29:15 - wesi4