ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תוכן מקצועי ✔ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 1 ✔תקציר מאמר זה, מתאר כיצד מתוך השקפת עולמה הייחודית של הפסיכותרפיה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 1
תקציר

מאמר זה, מתאר כיצד מתוך השקפת עולמה הייחודית של הפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית, נגזרת הבנתה את תופעות ההעברה וההעברה הנגדית. מתואר האופן בו מתוך נקודת המבט הפנומנולוגית, מובן המפגש הטיפולי כביטוי לשייכות הקיומית. מפגש זה, מתואר במונחים של בין יחסיות, הדדיות ואינטר סובייקטיביות. ההתמקדות שבמפגש מופנית לכאן ועכשיו והחקירה להתנסויות המידיות של המטפל והקליינט. התהליכים העברתיים, נתפסים כאמת שהיא טבעית מעצם התרחשותה והם מובנים במונחים של פתיחות וסגירות. אל מול הביקורת אותה מציג האקזיסטנציאליזם על הפסיכואנליזה, מתוארת התייחסותה של הגישה ההתייחסותית לתהליכים העברתיים. המסקנה שעולה היא שלמרות השוני שעל פניו נראה בין שתי הגישות, ישנו דמיון רב ביניהן ובסיס משותף להבנתם את התהליכים העברתיים.

תוכן עניינים

הגישה האקזיסטנציאליסטית פנומנולוגית 2

חילוץ משמעותה של העמדה הטיפולית מתוך השקפת העולם 2

מערכת היחסים הטיפולית והעמדה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית 2

המפגש הטיפולי כביטוי לשייכות של הקיום 2

הקליינט כאדם שלם במידיות של המציאות האמיתית 2

המטפל בשדה ההתייחסות של הקליינט 2

ההעברה והעברה נגדית במפגש האקזיסטנציאליסטי 2

טבעה האמיתי של העברה הרגשית במפגש העכשווי 2

העתקת תהליכי ההעברה לכאן ועכשיו המיידי 2

מקומם של תהליכי ההעברה כנוכחים בהתנסות 2

העברה והעברה נגדית מנקודת המבט הפסיכואנליטית 2

התהליכים העברתיים מתוך העמדה האינטר סובייקטיבית ההתייחסותית 2

סיכום ודיון 2

היבט אישי 2

ביבליוגרפיה

הגישה האקזיסטנציאליסטית פנומנולוגית

חילוץ משמעותה של העמדה הטיפולית מתוך השקפת העולם

הפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית מקושרת באופן ישיר ועמוק לפילוסופיה ומכוונת באופן שיטתי על ידי העמדה הפילוסופית, כשהיא משתמשת בהשתקפויותיה בכדי להבין את הפסיכולוגיה (Sommers - Flanagan, & Sommers - Flanagan, 2004). זו גישה דינאמית לתרפיה המתמקדת בעימותים ובדאגות החיים המהותיות, שלא ניתן להימנע מהם ושהם חלק מקיומו של כל אדם בעולם (Yalom, 1980). זאת, על ידי חקירה ותיאור האופן בו האדם מתייחס לנושאים אלו ולתנאי החיים הבסיסיים המתעוררים ושעימם, הוא צריך להתמודד ביום יום (Van Deurzen - Smith, 2002).

ניתן להגדיר זאת, כדרך החשיבה הבסיסי על החיים ועל הדבר אותו הם חושפים בפנינו, כשהתרפיה היא למעשה הזמנה מפורשת לקליינט למצוא את עצמו כשהוא מעומת עם הדילמות והנושאים העיקריים שבקיומו (Jacobsen, 2008). זאת חקירת סיפור חייו של הקליינט לגבי התנסותו הנחוויית, בחפשו אחר משמעות והגשמה בעולם שהוא מעבר להבנתו ושליטתו. ההנחה האקזיסטנציאליסטית היא, שלכל אדם ישנם את החופש והעזה להתעלות מעל המגבלות הקיומיות ולממש את אפשרויותיו, באמצעות קבלת החלטות ולקיחת פעולה ובכך, לעצב את עולמו וליצור את עתידו (Wong, 2006).

ענף זה, מכוון לתפיסת הרוח ותחושת החיים עצמם, יותר מאשר לכלול אותם תחת מערכת הגיונית או קטגוריות סיסטמתיות הידועות מראש. לכן, ההתמקדות מופנית כלפי התנסויותיו הנחוות של האדם על כל היבטיו (Wong, 2006). המטרה היא, לבחון את כל מורכבותו וייחודו ולא להתמקד בהיבטים ספציפיים המשקפים את התנהגותו, אישיותו או מצבים שונים בחייו. זהו ניסיון להתבוננות והתנסות בתופעה, כפי שהיא מופיעה כשלעצמה מעבר לרעיונות, הסטריאוטיפים, או הייצוגים אותם אנו מביאים מעצמנו ושאותם אנו כופים על האדם אותו אנו פוגשים (Jacobsen, 2008).

לפי האקזיסטנציאליזם, האבחון של האדם, הניסיון להתבוננות מנותקת, או הניסיון לניסוח על ידי קדם קריטריונים, מרשם או אדמיניסטרציה לטיפול, אינם מגלים את התופעה אלא מערפלים אותה (Lieberman, & Havens, 2002). דעותיו של המטפל, השקפת עולמו, הנחותיו העתידיות וניסיונו הקודם, טבעם להרחיקו מהדבר האמיתי אשר נחשף בפניו במקום לקרבו (מיי, 1983). לכן, לפני נבחנת הרלוונטיות של ההגדרות התיאורטיות לצרכיו ומצבו, בראש ובראשונה מופנית התמקדותו של המטפל לחשיפתם והבהרתם של ביטויי הקליינט בעולם (מירון, 2006).

מכך, שהפסיכותרפיה האקזיסטנציאליסטית מאמצת נקודת מבט פנומנולוגית. עמדה זו, מאפשרת להתבונן בקליינט באופן שהוא מנותק מהתוכן התיאורטי, מההנחות המוקדמות והמסגרת המושגית המלווה אותו. היא מאפשרת להתמסר לתופעה ולהשיג ייצוג מוחשי של ההיבטים הקונקרטיים, תוך כדי שחרור מהידע שלכאורה יש לנו עליהם (מירון, 2006). הדבר היחיד שקיים, הינו הדבר אותו זיהה המטפל, כלומר מצבו הנתון של האדם מולו. מעבר לכך, כל הנחה, עמדה או דעה, אותם מחזיק המטפל וגם כשאלו נשענות על הבנה ואבחון עמוק ומקצועי, אינן ודאיות להצלחה ולוודאי אינן נמצאות, מכיוון שהפעולה עוד לא נעשתה (מיי, 1983).

השאיפה היא לבוא במגע עם ההתנסות עצמה ולתאר כפי שניתן את החוויה לפני שזו מוגדרת בידיעה מראש ובאותו זמן, לצמצם ולהשהות כל דבר שלמעשה אינו בחוויה. זו החקירה של התנסויות העשייה, של ההשתתפות והבחירה, יותר מאשר של אותן ההתנסויות הנמצאות ביחסים עם הידיעה וההיגיון (Cohn, 1997). במפגש הטיפולי, ההתייחסות היא למערכת היחסים המיידית המתרחשת בין המטפל לקליינט. מערכת יחסים זו, נתפסת כמשקפת את הנוכחות האמיתית של הכאן ועכשיו, של האחד לשני. מפגש זה, מבחינת האקזיסטנציאליזם, הוא למעשה תמצית התרפיה (Boeree, 2006).

אחד הביטויים המהותיים של הכאן ועכשיו במפגש, הינו תהליכי ההעברה והעברה נגדית, תופעה המשקפת את ההקשר שבין שני אנשים ואת הדבר אותו הם מביאים לחדר הטיפולים מקשריהם הקודמים והעכשוויים (Spinelli, 2007). בהמשך, תתואר בהרחבה יחסה של הגישה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית למפגש הטיפולי ויובהר כיצד באופן בלתי נמנע, מתוך השקפת עולמה, נגזרת תפיסתה הייחודית את התהליכים העברתיים. כמו כן תוצג נקודת מבטה של הפסיכואנליזה על תהליכים אלו ויערך דיון השוואתי בין שתי הגישות.

מערכת היחסים הטיפולית והעמדה הפנומנולוגית אקזיסטנציאליסטית

המפגש הטיפולי כביטוי לשייכות של הקיום

אחד מעיקרי האמונה בגישה הפנומנולוגית הוא שהסובייקטיביות, אינה מתרחשת או קיימת בניגוד או בנפרד ליחסיות והשייכות לעולם. במילים אחרות, לא ניתן להניח את ההתנסות לצד השייכות כמצב אלטרנטיבי או מבודד של הקיום (Spinelli, 2007). מכיוון שהאדם ישנו בעולם, הדבר אומר שישנה מעורבות עם כל אשר קיים, האינטראקציה היא בלתי נמנעת וההיפרדות בלתי אפשרית. כלומר, לא ניתן להבין את האדם, כולל את עצמנו, באופן שהוא מבודד, אלא תמיד ורק באמצעות התוכן הבין יחסי של הדברים (Cohn, 1997).

שום מטפל, ללא קשר לכאורה לכמה אובייקטיבי הוא, יכול באמת להוציא עצמו מתוך השפעתו של המפגש. באופן בלתי נמנע אנו נמצאים במערכת של יחסי גומלין ובאותו האופן שהמטפל משפיע על התמקדות החקירה או התיאור, גם לפעולה זו עצמה, השפעה על המטפל בדרכים ואמצעים שאינן צפויות מראש (Spinelli, 2007). לכן, האקזיסטנציאליזם רואה חשיבות להוספת פרספקטיבת המטפל בכדי לתרום לעושרה של התופעה ולהבנה מלאה יותר שלה. אופן חקירה זה נקרא אינטר - סובייקטיבי והוא הבסיס לאקזיסטנציאליזם. זו ההבנה שלא קיים דבר אותו אנו חווים ודבר שנחווה, אלא מה שמתרחש במרחב של בין הדברים (Boeree, 2006).

המפגש הטיפולי, מבטא את הניסיון לגשת אל האחר כשותף בין ייחוסי ולא מנקודת המבט בה האחר נחווה כאובייקט נפרד. זהו הדיאלוג הנצחי המביא לביטוי את קשר המבוסס על הקרבה הבלתי נפרדת ושהתמקדותו, נשענת על המשמעויות והאפשרויות הבין יחסיות ההדדיות המתגלות בין שני האנשים. זהו תיאור הדו קיום של האחר והאני בבין יחסיות הבלתי נפרדת, בו הדבר האמיתי אינו נכפה, מונח, או נקבע מראש (Buber, 1970, 2002 מתוך Spinelli, 2007). זהו מפגש בו הקליינט והמטפל מושפעים ומשפיעים אחד על השני, מרגישים וחושבים אחד כלפי השני ומתעמתים מול הדבר שמתעורר בהם מהמפגש עם האחר וזאת, ללא קשר לתוכן המקצועי של המפגש (מיי, 1983)

אותה ההכרה שלעולם לא נוכל להגיע למיצוי והגדרה שלמה של האדם שמולנו באמצעות מושגים תיאורטיים הניתנים להכרה ולרפלקציה, מאפשרת למטפל האקזיסטנציאליסטי לרתום לעבודתו את מכלול אישיותו שגבולותיה מתפרשים הרבה מעבר להישגים אותם רכש בהכשרתו (מירון, 2006). השאיפה של המטפל האקזיסטנציאליסט אינה לחשוב כמטפל, אלא כאדם חי וממשי שברשותו יכולים להיות כלים טיפוליים, ניסיון והכשרה, אולם כל עוד הוא מסתמך עליהם ולא על מקומו כאדם, נסתרים ממנו חלקים של ההוויה שמולו מאחורי מסכים של קטגוריות, מונחים וקביעות (מיי, 1983). ההעברה והעברה נגדית בפסיכותרפיה אקזיסטנציאליסטית - חלק 2
פילוסופיה מערכת יחסים הפילוסופים פסיכולוג חוויית חיים להשיג כישורים ייחודיות אקזיסטנציאליזם תחושת חיים תכלית אקזיסטנציאליזם העברה והעברה נגדית העברה נגדית פסיכותרפיה תרפיה
טעויות בהפצת תכנים שיווקיים מקצועיים, שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי, איך לגרום ללקוח להיות מוכן לשלם לך יותר כסף? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך במחיר יותר גבוה? הפצת חומרים מקצועיים, הפצת תוכן מקצועי, מה לעשות כדי לא ללמד את המתחרים שלך? איך לא לחשוף סודות מקצועיים בתכנים שיווקיים? איך להעביר ללקוח חומר מקצועי בצורה שיווקית? איך לא לחשוף סודות בתוכן מקצועי? איך לעשות צנזורה על תוכן מקצועי? איך לא ללמד את המתחרים שלך את הידע שלך?
... שיקולים ביצירת תוכן שיווקי מקצועי, איך לגרום ללקוח להיות מוכן לשלם לך יותר כסף? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך במחיר יותר גבוה? הפצת חומרים מקצועיים, הפצת תוכן מקצועי, מה לעשות כדי לא ללמד את המתחרים שלך? איך לא לחשוף סודות מקצועיים בתכנים שיווקיים? איך להעביר ללקוח חומר מקצועי בצורה שיווקית? איך לא לחשוף סודות בתוכן מקצועי? איך לעשות צנזורה על תוכן מקצועי? איך לא ללמד את המתחרים שלך את הידע שלך? והפעם אסביר, איך להציג ללקוח מידע מקצועי, בצורה נכונה, שמצד אחד הוא גם יחשוב שאתה מקצועי כדי שהוא ירצה לפנות ... שמטרתם היא לשדר מקצועיות. ומה שצריכים לדעת זה, שיש כאן עניין של מינון ואיזון נכון, שצריכים לדעת לעשות אותו כי יש כאן סוג של דבר והיפוכו. ומינון לא נכון של הפצת תכנים מקצועיים, עלול לגרום ללקוחות לרצות לא לרכוש ממך אלא ממישהו אחר. כמו שתכף אסביר. אז ברמת העיקרון, מה בעצם צריך כדי שלקוח ירצה לרכוש ממך ודווקא ממך ושיהיה מוכן ... אבל הוא מועבר ללקוחות בצורה מאוד מקצועית. כל כך מקצועית, עד כדי כך שהלקוח חושב שאתה אולי איש מקצוע, אבל שאתה לא מסוגל גם לדבר איתו בגובה העיניים. במילים אחרות התוכן המקצועי שלך, עשוי לגרום ללקוח לחשוב שאתה לא יודע לדבר גם בשפת בני אדם רגילים ושאתה שייך לגאון המשוגע, שכדי ליהנות ממנו, צריך מנהל פרויקט מתווך באמצע, שידע ... עובדים אצל אנשים העסקים, שיודעים להמיר את הגאונות של הגאונים, לשירות עבור הלקוחות. כמובן שהנושא הזה פתיר, באמצעות זה שלומדים איך לעטוף ואיך להציג ללקוח את התוכן המקצועי. איך לדבר עם הלקוח גם בשפה של הלקוח, איך להציג מושגים מקצועיים בצורה שתדבר אל הלקוח, אל הכאב של הלקוח ואל הצורך של הלקוח. אבל גם זה נושא אחר שלא ... מישהו פחות טוב ממך ולדעת לנהל אותו, כי הוא כבר מבין מספיק טוב, בעיניו מה צריך או לא צריך לעשות. במילים אחרות, כאשר אתה מנסה להראות שאתה מקצועי, אתה בעצם מעביר תוכן מקצועי וידע מקצועי. ומהידע הזה כמובן שיכולים ללמוד גם המתחרים שלך. ואחד המתחרים שלך, הוא בעצם הלקוח שלך. דהיינו, שמצד אחד אתה רוצה שהלקוח שלך יחשוב שאתה איש ... אומר, אלא מה שהלקוח שלך מבין ממה שאתה אומר. כי אתה רוצה שהלקוח שלך גם יחשוב שאתה מקצועי. אבל גם שהוא יחשוב שהוא צריך אותך ושהוא לא יכול להסתדר בלעדיך. ולכן על כל תוכן מקצועי שאתה מעביר ללקוחות שלך, אתה צריך להתבונן, כמה לדעתך זה משדר מקצועיות ללקוח שלך, וכמה התוכן משדר ללקוח שלך שהוא עדיין צריך אותך בגלל המקצועיות שלך ... מרוב שאתה מקצועי וטכני מידי. נקודה להתבוננות על התכנים שאני מפרסם - לדוגמה התכנים שבאתר EIP.co.il ניקח לדוגמה את התכנים באתר הזה EIP.co.il. האתר עצמו מלא באלפי תכנים מקצועיים, שאין בהם כמעט שום מידור של שום מידע כלשהו ממישהו. הדבר הזה עשוי לגרום למי שצורך את התכנים, לחשוב שהוא יכול להסתדר לבד. כי כל כלי העבודה וכל שיטות ... המקצועי שאני מפיץ לפרטים פרטים באופן מלא, עם נקודת המבט שבמובן מסוים התוכן הזה אולי אמור גם לגרום לאדם, כן לרצות להיעזר בי. איך זה מסתדר? האם יש כאן אצלי מידור של תוכן מקצועי בתכנים שאני מפרסם? אז יש כאן כל מיני נקודות מבט. ראשית, לי אישית אין שום בעיה עם הפצת כל התכנים באופן מלא לפרטי פרטים. גם כי באמת המטרה שלי היא לעזור ... פרטים בתכנים שלי, הרי שמצד האמת הוא יוכל להיות מאושר להגיע לשלמות עצמית וכולי, בלי שום צורך כלשהו לדבר איתי על משהו בעולם. אבל יש גם עוד נקודות נוספות, בהקשר של התכנים המקצועיים שאני מפיץ. והיא לדוגמה שלפעמים בן אדם צריך ידע מקצועי ספציפי, שבמקרה יש לי אותו יותר ממנו. בלי קשר לשום עניין אחר. ולכן במקרה כזה לדוגמה הגיוני לפנות ... בחינם וכולי. וכמובן שאלו היו רק כמה נקודות מבט בהקשר הזה. כדי עיקר הדגש הוא, שיבינו, שלמרות שבאופן כללי כאשר מעבירים ידע מקצועי, הרי שצריך לעשות סוג של צנזורה על התוכן המקצועי, כדי לא להעביר את כולו באופן מלא, כדי שעדיין תהיה תלות כלשהי בין הלקוח לבין מספק השירות, הרי שאני מפיץ את כל המידע באופן מלא לטובת הכלל ממגוון רחב של סיבות. לסיכום: הפצת תוכן מקצועי, שאמורה לשדר מקצועיות ולגרום ללקוח לחשוב שאתה איש מקצוע, צריכים לדעת לעשות אותה בחוכמה. כי התוכן המקצועי שלך, אמור מצד אחד לשדר ללקוח לחשוב שאתה איש מקצוע, אבל מצד שני היא אמורה לגרום ללקוח לחשוב שהוא לא איש מקצוע ושהוא צריך איש מקצוע כך. ולכן, צריך שכל, ...
איך להפחיד לקוח ולגרום ללקוח לרצות לקנות דווקא ממך במחיר יותר יקר מאשר המחיר של המתחרים שלך? איך לשדר מקצועיות? איך לגרום ללקוח לרצות לרכוש רק ממך? איך לגרום ללקוח לחשוב שאתה מקצועי? תוכן שיווקי, מכירה באמצעות הפחדה, הפחדה כשיטת מכירה, איך ליצור בידול מהמתחרים שלך? איך להתמודד עם מתחרים? איך למכור את מוצר גרוע? איך למכור מוצר זול ופחות טוב? איך ליצור תכנים מקצועיים? איזה תוכן מקצועי ליצור? שיווק באמצעות תכנים מקצועיים
... שלך? איך להתמודד עם מתחרים? איך למכור את מוצר גרוע? איך למכור מוצר זול ופחות טוב? איך ליצור תכנים מקצועיים? איזה תוכן מקצועי ליצור? שיווק באמצעות תכנים מקצועיים והפעם אסביר, איך להפחיד לקוח במובן הטוב ואיך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך ולא ... וירצה לרכוש ממך ורק ממך? והתשובה לכך היא, שאפשרי לעשות את זה, על ידי זה שאתה מפרסם ללקוחות תכנים מקצועיים שבהם אתה מלמד את הלקוחות על כל מיני רזולוציות שרק מי שמקצועי מהתחום מבין בהם. תוכן מקצועי שגורם ללקוח לחשוב על כל מיני מקרי קיצון, דברים שכדאי לקחת בחשבון, ושהמתחרה שלך ... מה אתה עושה יותר טוב ממישהו אחר? באיזה מקרה זה יבוא לידי ביטוי? במילים אחרות, באמצעות העברת תוכן מקצועי, שעוסק גם בכל מיני מקרי קיצון שכדאי לקחת בחשבון, או בכל מיני שיקולים שכדאי לקחת ... מוצר גם יותר יקר וגם פחות טוב, גם בהתאם לצרכים בהווה וגם בהתאם לצרכים בעתיד. ואיך לייצר תוכן מקצועי בצורה חכמה? באיזה סדר? מה בדיוק להסביר וכולי, אלו כמובן עוד נושאים בפני עצמם... ...
ניתוח תהליך למידה, ניתוח תהליך רגשי, ללמוד על הבוקר, הספר להיות אלוהים, ללמוד אחרי שינה
... ולא עם כל תוכן אחר? נקודה מעניינת נוספת שאליעד כהן מדגיש היא שזאת לא רק העובדה שהמוח נקי יותר בשעות הבוקר. שהרי אם זו הייתה הסיבה היחידה, הרי שכל תוכן שהיה נלמד בבוקר, כולל ספרים רגילים או תכנים מקצועיים כמו פיזיקה, היה נתפס כעמוק ומובן יותר בשעות אלה. אלא ...
חומרי שיווק מקצועיים, איך לגרום ללקוח לרצות לפנות רק אליך ולא למישהו אחר? איך לגרום ללקוח לפחד לפנות לאיש מקצוע אחר? איך לגרום ללקוח לחשוב שאתה איש מקצוע מומחה בתחומך? איך לגרום ללקוח לחשוב שאתה גאון מומחה בתחומך? איך לגרום ללקוח לפנות אליך ורק אליך? שיווק חומרים מקצועיים, איך ליצור בידול מהמתחרים שלך? סוגים של חומרי שיווק, הכנת תוכנית ליצירת חומרי שיווק, שיווק תכנים מקצועיים, שיווק ישיר, שיווק עקיף, הכנת פרסומת שיווקית, שיווק ברשתות חברתיות
... לגרום ללקוח לפנות אליך ורק אליך? שיווק חומרים מקצועיים, איך ליצור בידול מהמתחרים שלך? סוגים של חומרי שיווק, הכנת תוכנית ליצירת חומרי שיווק, שיווק תכנים מקצועיים , שיווק ישיר, שיווק עקיף, הכנת פרסומת שיווקית, שיווק ברשתות חברתיות וכאן אסביר לגבי סוגים שונים של חומרי שיווק. איזה סוגים יש? מה ההבדלים ביניהם? מה היתרונות ... אבל הוא כן גורם לאנשים להאמין במוצר, לאהוב את המוצר, לחשוב שהמוצר טוב, באופן כללי, בלי מסר שמדבר באופן ישיר על צריכת המוצר. לדוגמה סוגים של תכנים מקצועיים שמעבירים אנשי מקצוע ברשתות החברתיות, שגורמים למי שצורך את התכנים האלו, להתחבר לאותו איש מקצוע ולתפוס אותו כאיש מקצוע מומחה בתחומו. כדי, שאם אותו הצרכן מתישהו ירצה את השירות הזה, הרי שאז הוא יעדיף לפנות לאותו איש מקצוע שמפרסם את אותם התכנים המקצועיים, שאינם מדברים באופן ישיר על רכישת המוצר. מה ההבדל בין שיווק ישיר לבין שיווק עקיף? אז ברמת העיקרון, הלקוח רוכש את המוצר כי הוא חושב שהמוצר טוב ושכדאי לו לרכוש את ... אני יוצר המטבחים הכי טובים שיש, תראה תהליכים שבהם אתה עושה דברים שגורמים למטבחים שלך להיות הכי טובים שיש. במקום לומר אני היועץ הכי טוב שיש, תיצור תכנים מקצועיים שיגרמו לאדם להבין שאתה הכי טוב שיש וכולי. מה עדיף שיווק ישיר או שיווק עקיף? ומה עדיף, האם עדיף שיווק ישיר או שיווק עקיף? האם עדיף שכנוע ישיר או שכנוע עקיף? האם ...
איך למכור מוצר במחיר יותר יקר מהמתחרים שלך, כאשר המוצר של המתחרים שלך גם יותר טוב וגם יותר זול מהמוצר שלך? איך למכור מוצר במחיר יותר יקר מאשר המחיר של המתחרים שלך, גם אם המתחרים שלך יותר טובים ממך וגם אם המתחרים שלך מוכרים במחיר יותר זול משלך? איך להתמודד עם מחיר יותר זול של מתחרים יותר טובים? איך להתמודד בשוק תחרותי? איך להתמודד עם תחרות מחירים? איך לגרום ללקוח לקנות דווקא ממך? איך להתמודד עם מתחרים יותר טובים ממך? שיווק באמצעות תכנים מקצועיים
... איך לגרום ללקוח לקנות דווקא ממך? איך להתמודד עם מתחרים יותר טובים ממך? שיווק באמצעות תכנים מקצועיים וכאן אסביר, איך למכור מוצר במחיר יותר יקר מאשר המחיר של המתחרים שלך, גם אם המתחרים שלך יותר ... כאלו, אמורים לגרום ללקוח להאמין שהמותג הוא טוב. לעומת זאת יש חומרי שיווק מסוג של תכנים מקצועיים, שבו אתה חושף ללקוח לדוגמה את תהליכי הייצור והירידה לפרטים בתהליכי הייצור, של המוצר שלך. או ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תוכן מקצועי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תוכן מקצועי, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: תוכן מקצועי, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, אימון אישי לאורח חיים בריא, מאמן אישי להפרעות קשב בתחום תוכן מקצועי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3828 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 21:32:10 - wesi4