ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תגובה טבעית ✔נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית ✔הנשימה ההולוטרופית היא כלי יעיל בפתירת בעיות פסיכולוגיות שבסיסן בעבר...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨נשימה הולוטרופית - לינה משותפת בקיבוץ ונשימה הולוטרופית
הנשימה ההולוטרופית היא כלי יעיל בפתירת בעיות פסיכולוגיות שבסיסן בעבר המרוחק. מכיוון שגדלתי בקיבוץ ואני בוגר הלינה המשותפת אתייחס במאמר זה לבעיות הפסיכולוגיות שעלולות היו להשפיע על תינוקות שחוו את חוויית ההתנתקות מאימם בגיל מוקדם. המאמר אינו מתמודד עם הבעיות עקב לינה משותפת שנגרמו בגילאים מבוגרים יותר.

הלינה המשותפת מה היא?

עוד לפני הקמת המדינה (1948) הוקמו ברחבי הארץ קיבוצים. אחת המטרות להקמת הקיבוצים, שנוצרו ע"י חניכי תנועות נוער אידיאליסטיים ופליטי השואה במקומות מרוחקים ממרכז הארץ הייתה, לקבוע את הגבולות החיצונים של המדינה. לשם כך היו מוכנים הקיבוצניקים לחיות בצמצום ולעמוד בקשיים פיזיים ופסיכולוגים.

התינוקות שנולדו באותו זמן לחברים בקיבוץ לא ממש התאימו למציאות הקשה שבה נאלצו החלוצים לחיות. מגורים באוהלים, עבודה קשה במשך היום, לנהל חיי חברה פעילים ולשמור בלילות. הפתרון נמצא על ידי הקמת בתי תינוקות שתופעלו בשעות היום ע"י מטפלות מקצועיות וע"י שומרות זמניות בשעות הלילה שטיפלו בתינוקות.

לאחר שחזרו התינוקות מבית החולים הוכנסו לבית התינוקות והועברו לאחריות המטפלת. האמהות הורשו לבקר את תינוקם מספר פעמים במשך היום על מנת להניקם (בלילה קבל תינוק רעב מי סוכר מבקבוק ע"י שומרת הלילה). לפעמים גם נמנע מהאימהות לחתל או לרחוץ את התינוק בהצדקה כי המטפלת הוכשרה לטפל בילד והאם לא. להוציא שעת ביקור אחת ביום לאבות ולבני משפחה אסור היה בשעות היום והלילה לבקר את התינוק.

בתחילה הוצמדו לכל שישה תינוקות מטפלת, כאשר התינוקות הגיעו לגיל שנתיים בערך חוברו שלוש שישיות לקבוצה אחת שהמשיכה לגור ביחד עד לצבא.

מאוחר יותר הומצאה תיאוריה שלמה שהסבירה מדוע הלינה המשותפת טובה עבור הילדים. הלינה המשותפת הופסקה כאשר מצבם הכלכלי של הקיבוצים השתפר ואפשר הרחבת דירות החברים ומעבר ללינה משפחתית.

הנזקים העלולים להיגרם עקב הלינה המשותפת

כיום אנו יודעים כי תינוק שאך זה יצא מבטן אימו זקוק לשבעה חודשים על מנת להבין ולהפנים כי הוא מופרד פיזית מאימו. אין ביכולתו של תינוק ששהה ברחם במשך כל חייו להסתגל במהירות למציאות הכופה עליו הפרדה פיזית בינו לבין האם. ניתן אולי להבין זאת אם נשווה זאת לתחושת פנטום, תחושת פנטום היא תחושה שרגל או זרוע עדיין מחוברות לגוף למרות שלמעשה אותו אבר כבר לא קיים. כעת דמיינו מה מרגיש תינוק שכל חייו היה מחובר פיזית לאם ולפתע החיבור הזה נפסק.

אם אנו מסכימים להנחה כי התינוק מרגיש גם לפני שיצא מבטן אימו, נחווים צירי הלידה עבורו כצונאמי המתחיל ללא התרעה מוקדמת משום מקום וללא שום סיבה. האם לפחות יודעת כי התהליך ייפסק והיא תזכה לאושר גדול, אך מה יודע התינוק על כך? ואם אינו יודע מה הוא חושב ומרגיש במשך הלידה?

הלידה אמורה להיות עבודה משותפת של התינוק והאם (Labor -עבודה). אך בהרבה פעמים האם מקבלת זריקה לשיכוך הכאב ובעצם משאירה את התינוק לעשות את העבודה לבדו. במקרים כאלו החוויה הראשונה של התינוק בצאתו לחיים היא של התעלמות, בגידה, נטישה מצד האדם הכי קרוב אליו (האם).

וכאן מגיע קטע מעניין, כזכור התינוק אינו יכול לעשות עדין את ההפרדה בינו לבין אימו ולכן תחושת הניתוק, ההפרדה והבגידה מופנת כלפי עצמו ולא כלפי האם. זהו השלב הראשון שבו התינוק מתחיל להתנתק מעצמו. אם לא תתבצע באופן מידי חוויה מתקנת תוטמע ההרגשה הזו ותשפיע על חייו הבוגרים.

ימיו הראשונים של התינוק מאופיינים בהלם מוחלט. ראשית, הוא אינו מבין כי הוא כבר 'בחוץ'. שנית, העולם החדש אליו הוטל נראה ונשמע לו מוזר ובהרבה פעמיים גם מאיים. שלישית, הנתק מהחממה ששימשה לו כבית במשך כל החיים היינו בלתי נסבל עבורו. ישנה תיאוריה המשווה את הכמיהה לגן העדן הרוחני ככמיהה לחזור לרחם באופן פיזי.

מחקרים על יתומים שנעשו לאחר מלחמת העולם השנייה הראו כי תינוקות שאך נולדו וקבלו מספיק אוכל, מספיק מלבושים חמים אך לא קיבלו מספיק מגע אנושי, מתו פיזית או במקרים מוצלחים יותר רק התנתקו רגשית וחוו מוות רגשי.

ההתנתקות הרגשית היינה תגובה טבעית והגיונית של מנגנון ההגנה כאשר האדם אינו מסוגל להפנים את מה שקורה. אנשים שהיו בתאונה, לדוגמה, מדווחים כי שנייה לפני ההתנגשות אבדו את הכרתם. אם המנגנון עובד בצורה יעילה אצל אדם בוגר מדוע שלא יעבוד כך גם אצל התינוק?

הערה: הדברים הכתובים עד כאן נכונים גם לגבי תינוקות שנולדו מחוץ למסגרת הקיבוצית, ההבדל מתבטא בעוצמת ההלם ועומק הפגיעה כתוצאה מהניתוק הטוטאלי מהאם שחוו בני הקיבוץ.

מה יכול היה לקרות לבני קיבוץ?

ההבדל בין ילדים שחוו לינה משותפת לאחרים הוא בעקביות של ההמשכיות והטבעת הכאב הרגשי. כל אדם נולד, וכל אדם חווה את תחושת ההפרדה בינו ובין האם, אך אם לגבי "שאר העולם" ההורים יכולים לצמצם את הנזק ולהקטין את עוצמת הפגיעה ע"י מגע קרוב עם התינוק והיענות מהירה לדרישותיו (ראה את הספר "עקרון הרצף") לבני הקיבוץ לא הייתה את הנגישות הזמינה להורים.

מה קורה כאשר התינוק הזקוק לאם בוכה וקורא לה אך במקום זאת מקבל מטפלת או שומרת לילה שנותנת לו בקבוק מי סוכר ומבקשת ממנו לחכות עד שש בבוקר כי רק אז תגיע האם? לתינוק אין מודעות לזמן, בשבילו הרגע הוא הרגע. כאשר אינו מקבל את מה שהוא זקוק לו באופן מיידי הוא מבין כי משהו השתבש, מה בדיוק אינו יודע.

הוא אינו מודע לכך שאימו צריכה לבנות את הארץ או ללכת לשיחת קיבוץ. הפירוש שהוא נותן למצב שבו הוא מקבל את צרכיו בהתאם לחוקי המבוגרים דומה יותר ל: "אני לא רצוי" "איש לא אוהב אותי" או "אם יש בי משהו כזה נורא שבגללו לא אוהבים אותו ואני לא רצוי לא מגיע לי לחיות". (דוגמה קלסית לכך ניתן למצוא בכל אותם אנשים החושבים שיש בהם מפלצת נסתרת הנסתרת מהעולם ומוכרת רק להם), אך לאחר זמן שבו המצב אינו משתנה והוא ממשיך שלא לקבל את צרכיו הפסיכולוגים הוא מסתגל. הוא מלמד עצמו טכניקות שיעזרו לו להתגבר על המצב.

ההסתגלות הטובה ביותר היא בעצם הסתגרות רגשית.

הקיבוצניק העתידי שמקבל את כל צרכיו הפיזיים, אוכל, מקום טוב לישון בגדים חמים נשאר בחיים ומפתח גוף חסון, אך החסך הרגשי / גופני שנמנע ממנו בגיל המוקדם מעצים את כאבו הנפשי של התינוק עד כי הדרך היחידה עבורו לשרוד מבחינה פסיכולוגית היא לסגור עצמו מפני כאבו הנפשי. הצרה טמונה בכך כי אין אפשרות לסנן רגשות ולהיסגר רגשית רק בפני כאב וסבל, הרגשות, גם המחה וגם העצב והכאב עשויים מאותו חומר, אדם שנסגר רגשית סגור לכל צורה של רגש, גם לרגשות שמחה.

התוצאה הסופית מתבטאת בתלונתם של בני הזוג כי הבוגר שהיה פעם תינוק מנותק רגשית סובל כיום מנכות רגשית. הוא יודע איך להתנהג אך אינו יודע מה הוא מרגיש ומרוחק מרגשותיו.

הקושי במציאת דרכים לטיפול

הטיפול הפסיכולוגי הרגיל בפסיכואנליזה או בטיפול רגיל אינו יעיל מכיוון שהוא מבוסס על שיחות בין המטפל למטופל. בשיחות עולים חומרים מהעבר המאפשרים לנו לשפוך אור על מה שהתרחש ונותנים אפשרות להבין את כל התמונה באופן רחב יותר.

בדרך כלל, אם הנזק אינו גדול מדי הבנת האירוע מאפשרת לנו לכעוס ואחר כך לסלוח ולהחלים מהאירוע הטראומטי. אך מה ניתן לעשות כאשר אין זיכרון מהאירוע? כאשר הטראומה התרחשה בגיל כה מוקדם שלתינוק לא היה יכולת לבטא את עצמו וורבלית והוא מחק את הזיכרון הטראומטי ממוחו? והרי בשיחות שמבוססות על קשר תבוני קוגניטיבי מחויב המטופל לחשוף את עברו במילים. אך הוא אינו יכול לחשוף את מה שהדחיק.

כזכור, לתינוק אין מספיק תבונה או ידע על מנת להבין את המציאות המורכבת של החיים מסביבו אך חוסר הידע והיכולת להסביר את הרגש אינו מונע ממנו את היכולת להרגיש.

תוצאת הטיפול הפסיכולוגי

הרבה פעמים תוהים בני קיבוץ מדוע הטיפול הפסיכולוגי מצליח רק באופן חלקי. הצלחת כל טיפול תלויה ביכולת למוסס את חומת ההגנה של המטופל ולהגיע לשורש הבעיה (איני מתכוון לטיפול התנהגותי שהוא בעיני כמו אספירין לחולה סרטן). כאשר הטראומה הבסיסית עמוקה מאד והוטמעה לאורך זמן רב ניסיונו של הפסיכולוג לחדור מעבר לשכבות ההגנה של המטופל עד לשכבה האחרונה נדון לכישלון.

בדרך כלל קורה שהמטופל "מאפשר" למטפל להגיע לשכבות עמוקות פחות, למשל, לגיל הגן או אירועים שקרו בחברת הילדים. התחושות והאירועים המאוחרים יותר הם בהרבה מקרים חזרה ושיחזור של הרגשות והמחשבות הראשוניות, אך הם אינם המקור.

אני זוכר כי במסגרת טיפולית, במשך תקופה ארוכה "נתקעתי" בגיל שבעה חודשים. כל ניסיון שלי לעלות מידע מתחת לגיל זה הסתיים בראייה פנימית של חושך, חור שחור.

הקושי ביצירת מגע עם החומרים הראשוניים אינו מאפשר לכעס, לתסכול ולרגשות חוסר האונים שהיו מנת חלקו של התינוק לפני שנסגר רגשית לעלות. לכן גם לא מתרחש תהליך של הבנה, השלמה וריפוי. המקסימום אליו ניתן להגיע הוא עיסוק בחוויות וחומרים משניים שריפויים יעזור לאדם להרחיק ולטשטש את השלכות הכאב הראשוני למשך תקופת זמן.

ריפוי ע"י נשימה הולוטרופית

אם ההנחה כי הצלחת הריפוי תלויה במגע עם חומרים הטמונים במקום אליו קשה להגיע צריך למצוא את הדרך להגיע לשם.

הנשימה ההולוטרופית מאפשרת לנו לא רק להגיע למקומות החשוכים הללו אלא גם להבין את המשמעות ואת ההשפעה של אותה התנסות על חיי הבוגרים. אני, כדוגמה, נולדתי למשפחה שמאד מאד חיכתה ורצתה בי, אך החוויה הראשונית של חיי הייתה חוויה של דחייה, הכיצד? אימי שהייתה בת יחידה במשפחתה תמיד רצתה אחות קטנה. בזמנו לא הייתה אפשרות לדעת מראש את מין הנולד, לכן כאשר האחות מסרה אותי לאימי, רגע לפני השמחה על בואי לעולם צצה ועלתה האכזבה של אימי מכך שנולדתי בן ולא בת.

חלק אחד בי קלט את האכזבה ו"הסיק" את המסקנה, "אם לא רוצים אותי בעולם אסתדר לבדי", ובאמת בחיי הבוגרים הייתי הרבה פעמים במצב של 'זאב בודד'.

"מסקנה" זו על אופיו של העולם לאליו הגעתי התגברה לאחר מכן כאשר נמסרתי לידיה של המטפלת בבית התינוקות הופרדתי סופית מאימי והתחלתי להרגיש את הניתוק מאימי ומעצמי.

מכיוון שאימי שכחה מזמן את תגובתה הראשונית ובהתנהגותה היום - יומית לא היה זכר לרצונה בילדה במקומי, החומרים הללו לא יכלו לעלות בזיכרוני בטיפול רגיל. ולכן הסיבה לתחושת חוסר האמון הבסיסי שיש לי בבני אדם לא הייתה מתגלה. ואם איני יודע את הסיבה איני יכול לטפל בבעיה ובהשלכותיה באופן רציני.

בסיישן של נשימה הולוטרופית כאשר האינפורמציה הזו עלתה, יכולתי בנוסף להבנת המקור לחוש את הרגשות שלי וגם את מכלול הרגשות של אימי באותו רגע ולא רק את הרגש אליו הגבתי כתינוק. יכולתי לראות כמו בסרט את 'עץ התפתחות הבעיה' מראשיתה ועד השלכותיה על יחסי עם אנשים בחיי הבוגרים. אחר כך השלמתי את העבודה בטיפולים מסורתיים יותר המבוססים על שיחות.

להבדיל מהיפנוזה, רייברסינג או שיטות אחרות שבהן המטופל נותן למטפל להוביל את התהליך כאשר המטרה היא להסיר את שכבות ההגנה על מנת להביט מתחתן. בנשימה ההולטרופית קובע המטופל בעצמו עד לאן יעמיק לחקור את עצמו.

ההנחה העומדת מאחורי כלל זה מבוססת על האמונה כי יש בכל אדם חלק תבוני המגן עליו (פסיכולוגית). אותו חלק תבוני הוא זה שבנה סביבנו את החומה על מנת שנוכל לשרוד רגשית בזמנים הקשים. כאשר אני הולך לפסיכולוג או מטפל אני עושה זאת מתוך אמונה כי לימודיו וניסיונו הכשירו אותו שלא להרוס את ההגנות בהן אני עדין משתמש ואותן אני צריך גם כיום.

בנשימה ההולוטרופית אנו סומכים על אותו חלק רגיש ותבוני שבנה את ההגנה שגם יפרק אותה, יתרה מזאת, אנו סומכים עליו שהוא יעשה זאת בדרך ובאופן המתאים והבטוח ביותר עבור האדם.

כל מה שאנו עושים בשיתוף עם האדם, זה ליצור מרחב מוגן המעודד ומאפשר לתהליך לקרות.

יתרונות וחסרונות של עבודה עם נשימה הולוטרופית

* נוגעת במקומות עמוקים אצל האדם - מחייבת אומץ וסקרנות

* אין מטפל אליו אפשר לרוץ כאשר יש קושי - מתאים לאנשים עצמאים הלוקחים אחריות על עצמם

* מקצרת תהליכים, שנה של מפגש עם פסיכולוג יכולה להיות בעלת ערך לסיישן אחד - תהליך פסיכולוגי יכול להתחיל בעוצמה ולהשפיע ולשנות את סדר יומו של האדם

* נעשית בקבוצה - אין את האינטימיות והייחודיות כמו בטיפול רגיל

* אינה מחייבת יחסים אישים עם הפסיכולוג - הדברים עולים ללא צורך בכימיה עם המטפל

* זולה יותר
הרגש הראשון טראומות בגידה בזוגיות חברות רוחניות פסיכולוגיה קוגניטיבית טכניקות מוות ילדה פסיכולוגיות בצורה יעילה נשימה נשימה הולוטרופית
התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 12
... את העול, ובעיקר, אנחנו מנצחים אותם, את כל מי שאינו בשבט שלנו. הפתרון הנרקיסיסטי הוא תגובה טבעית אחת למציאות של חוסר ישע ותסכול שהיא מהותו של המצב האנושי. האבא (או ...
יקירה, כשאת מאושרת ומסופקת - גם כל הסובבים אותך יוצאים נשכרים מכך
... איך הם יסתדרו בלעדיי באותה עת??! . יש לי חדשות טובות בשבילך: הכל יסתדר! ייתכן ובתחילה הילדים אולי קצת ייללו או ירטנו, אך זו תגובה טבעית מצידם, בהתחשב בכך שהם הרי לא רגילים לאמא שדואגת לעצמה. אם תסבירי להם ...
שיקום מאובדן - מבוא
... מאובדן - מבוא שיקום מאובדן הוא תהליך שאנשים השרויים באבל עוברים כדי לשוב לחיות את חייהם הרגילים. מקובל לראות באבל תגובה טבעית לאבדן של אדם קרוב ואהוב, אבדן בריאות, קריירה, מעמד, תפקיד, גירושין, הפסד כספי ועוד. התגובה כוללת ...
הורות והתמכרות לסמים
... את ילדם מלהזיק לעצמו ולהרוס את בריאותו ועתידו, אנו נוטים לקחת את המושכות לידיים ולנסות לתקן בעצמנו את חייו תוך הטחה של ביטויי תוכחה וכעס כלפיו. זוהי תגובה טבעית למצב המפחיד והמסוכן, אולם היא אינה יעילה ולוא רק משום העובדה הפשוטה שאיננו יכולים לנהל עבור מישהו אחר את חייו, גם אם הוא בננו או בתנו ...
זיהוי התמכרות בגיל ההתבגרות ומניעתה - מדריך להורים
... מפתח התמכרות הם מודאגים ונסערים ונחושים בדעתם להציל אותו מלהזיק לעצמו ולהרוס את בריאותו ועתידו. תגובה טבעית למצב המפחיד והמסוכן היא לקחת את המושכות לידיים ולנסות לתקן בעצמנו את חייו תוך הצבת גבולות נוקשים ...
שקט נפשי, חיים ללא כעס - חלק 1
... שבועיים. גם מקלחת לא מחזיקה יותר מיום. החכמה היא להתאמן יום יום. ממה נובע הכעס? כדי שיהיה כעס צריך שני דברים. צריך שיהיה את מי להאשים וצריך שתהיה הרגשה של קורבן. ברגע שיש הרגשה של קורבן, התגובה הטבעית היא להגיב בכעס. אף אחד אינו רוצה להיות קורבן. וכשמישהו כבר כועס, יש בתוכו אלימות. הדרך היחידה להשתחרר ...
חרדת בחינות - מבוא
... זה פועל על המערכת הפרא - סימפטית וגורם לרגיעה. להמשיך להתמודד: במצבי לחץ וחרדה התגובה הטבעית הינה הימנעות. אולם, כפי שהוסבר לעיל, אין להיכנע לנטייה זו וכדאי להתמודד עם חרדת הבחינות. שימוש בתרופות - החרדה למעשה ...
אושר. האם אושר היא תכונה מולדת? האם יש לך את ה DNA של האושר? חלק 1
... לחלוטין. ונדמה כאילו שום דבר בעולם הרגשי שלו לא מטריד אותו יותר מידי, מלבד אם הגוף הפיזי שלו כואב וכיוב, שאז התגובה הטבעית שלו היא לבכות. אבל כאשר הגוף שלו בריא, הכל תקין אצלו. וגם כאשר ישנה בעיה בריאותית, הוא לא נלחץ ממנה כל כך. זה לא שהוא לא בוכה, אבל הוא לא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תגובה טבעית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תגובה טבעית, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תגובה טבעית, איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, מאמן זוגי, אימון אישי קשב וריכוז בתחום תגובה טבעית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3359 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:01:20 - wesi4