ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תבוסה ✔בודהיזם - רשת כל ההשקפות - 1 ✔רשת כל ההשקפות Brahmajla Sutta הסיפור אודות הנוודים (paribbjakakath) 1.1... - ידע להצליח התחייבות!...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 בודהיזם - רשת כל ההשקפות - 1
רשת כל ההשקפות

Brahmajla Sutta

הסיפור אודות הנוודים (paribbjakakath)

1.1. כך שמעתי [1]. פעם אחת הבודהה [2] נדד על הדרך בין רָאגַ'גַהַה ונָאלַנְדָא [3] בלווית קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. באותה העת גם הנווד סוּפִּיַה נדד על הדרך הזו יחד עם תלמידו, הצעיר בְּרַהְמַדַטַּה. בדרכם הנווד סופיה דיבר רבות בגנותם [4] של הבּוּדְהַה, הדְהַמַה והסַנְגְהַה [5]. אך תלמידו, הצעיר ברהמדטה, דיבר רבות בשבחם של הבודהה, הדהמה והסנגהה. כך הלכו השניים, המורה ותלמידו, בעקבות הבודהה וחבורת הנזירים, והם סותרים זה את זה בטענותיהם.

1.2. לאחר זמן מה עצרו הבודהה וקבוצת הנזירים למנוחת הלילה במתחם המשכן המלכותי בגן אַמְבַּלַטְּהִיקָא. וכך גם הנווד סופיה ותלמידו הצעיר ברהמדטה נכנסו למתחם המשכן המלכותי בגן אמבלטהיקה כדי להעביר שם את הלילה. גם שם הוסיף הנווד סופיה לדבר בגנותם של הבודהה, הדהמה והסנגהה, בעוד תלמידו ברהמדטה דיבר רבות בשבחם. וכך שוחחו השניים והם סותרים זה את זה בטענותיהם.

1.3. מוקדם בבוקר מספר נזירים, לאחר שקמו, התאספו והתיישבו בביתן העגול וכך היה הלך הרוח של שיחתם: "חברים, מה נפלא ונהדר האופן בו המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות [6], ניחן ביכולת לדעת, לראות ולהבחין במגוון נטיות האופי של היצורים החיים! כך שהנווד סופיה דיבר בדרכים רבות בגנותם של הבודהה, הדהמה והסנגהה, בעוד שתלמידו הצעיר ברהמדטה דיבר בשבחם של הבודהה, הדהמה והסנגהה בדרכים רבות. ובעודם מתווכחים, הלכו בעקבות הבודהה וקבוצת הנזירים, והם מעלים טענות הסותרות זו את זו. "

1.4. אז הבודהה, בעודו מודע לדברי אותם נזירים, הלך אל הביתן העגול, התיישב על המושב המוכן ואמר: "נזירים, מהו נושא השיחה שניהלתם זה עתה? לאיזו שיחה הפרעתי? ". והם סיפרו לו.

1.5. "נזירים, אם מישהו מדבר בגנותי או בגנות הדהמה, או בגנות הסנגהה, אל לכם להניח לכעס, רוגז, או זדון לעלות בכם. אם תהיו כעוסים או מרוגזים במצב כזה, הדבר יהווה מכשול עבורכם. כיוון שאם אחרים מגנים אותי, את הדהמה, או את הסנגהה ואתם כועסים או מרוגזים, האם תוכלו לזהות אם דבריהם נכונים או לא? "

"לא, אדוני. "

"נזירים, אם אחרים מדברים בגנותי, או בגנות הדהמה, או בגנות הסנגהה, עליכם להסביר מה מוטעה ולהצביע על כך כמוטעה, באמירה: 'זו טעות, זו איננה אמת, זו אינה דרכנו, אין דבר כזה אצלנו. '

1.6. אך נזירים, אם אחרים מדברים בשבחי, או בשבח הדהמה, או בשבח הסנגהה, אל לכם להיות מרוצים, מאושרים, או מרוממים. אם תהיו מרוצים, מאושרים או מרוממים לשמע שבחים כאלו, הדבר יהווה מכשול עבורכם. אם אחרים משבחים אותי, את הדהמה או את הסנגהה, עליכם לאשר את מה שנכון כאמת, באמירה: 'זה נכון, זו אמת, זו דרכנו, יש דבר כזה אצלנו. '

1.7. נזירים, אדם מן השורה [7] מתייחס רק לעניינים בסיסיים ופְּחוּתֵי חשיבות של התנהגות מוסרית [8] בלבד כאשר הוא מדבר בשבחו של הטַטְהָאגַטַה [9]. ומהם העניינים הבסיסיים ופחותי החשיבות של התנהגות מוסרית בלבד אליהם אדם מן השורה מתייחס בשבחיו?

החלק הקצר על מוסריות (Cullasla)

1.8. 'לאחר שזנח הריגת יצורים חיים, הפרוש גוטמה נמנע מלהרוג יצורים חיים, ללא מקל או חרב, בעל מצפון, מלא חמלה ואהבה לרווחת כל היצורים החיים. ' כך, נזירים, אדם מן השורה משבח את הטטהאגטה [10].

'לאחר שזנח לקיחת מה שלא ניתן, הפרוש גוטמה נמנע מלקחת מה שלא ניתן, ביושר והגינות מקבל רק מה שניתן, מבלי לגנוב. לאחר שזנח דרך חיים לא צנועה, הפרוש גוטמה חי הרחק [מנשים], ונמנע מפעילות וולגרית של יחסים מיניים [11].

1.9. לאחר שזנח דיבור לא נכון, הפרוש גוטמה נמנע מלומר שקר, דובר אמת, אמין ומהימן, שניתן לסמוך ולבטוח בדבריו ואינו מטעה אף אחד בעולם. לאחר שזנח דיבור משמיץ, הוא לא חוזר שם על מה ששמע כאן במטרה להפריד ולסכסך בין אלו, או חוזר כאן על מה ששמע שם במטרה להפריד ולסכסך בין ההם. כך, הוא מפייס ומפשר בין אלו המסוכסכים ומקדם אחווה בין המאוחדים, מוביל להרמוניה, לשמחה, לאהבה, לנועם, ומדבר בזכות השלום והשלווה. לאחר שזנח דיבור גס, הוא נמנע מלדבר בגסות. הוא מדבר ללא אשמה, במילים עדינות, נעימות לאוזן, חביבות, נוגעות ללב, אדיבות ומנומסות, ידידותיות ומוסכמות על דעת רבים. לאחר שזנח דיבור סרק, הפרוש גוטמה נמנע משיחות סרק. הוא מדבר בזמן המתאים, על מה שנכון ולעניין [12], על הדהמה ועל הסנגהה. את דבריו כדאי לזכור, הם מתוזמנים היטב, נתמכים בסיבות, מוגדרים היטב ומחוברים למטרה. כך אדם מן השורה משבח את הטטהאגטה.

1.10.הפרוש גוטמה נמנע מלפגוע בזרעים ובצמחים. הוא אוכל רק פעם ביום ונמנע מלאכול בלילה ובזמנים לא נאותים [13]. הוא נמנע מצפייה בריקודים, שירה, נגינה, מוזיקה ומופעים. הוא נמנע מלהשתמש בזרים, בשמים, תכשיטים, קישוטים ועיטורים. הוא נמנע מלהשתמש במיטות ומושבים גבוהים או מפוארים. הוא נמנע מלקבל זהב וכסף [14]. הוא נמנע מלקבל תבואה או בשר לא מבושלים, הוא לא מקבל נשים ונערות, עבדים ושפחות, עזים וכבשים, עופות וחזירים, פילים, בקר, סוסים ואתונות. הוא נמנע מלקבל שדות וקרקעות [15]. הוא נמנע מהעברת מסרים דרך רצים ושליחים. הוא נמנע מקנייה ומכירה, משימוש במשקלי שקר ומכשירי מדידה מזייפים, מלקיחת שוחד ושחיתות, מעשי תרמית והונאה, מפציעה, הריגה, אסירה, מעשי שוד וביזת מזון. ' כך אדם מן השורה משבח את הטטהאגטה.

החלק הבינוני על מוסריות (Majjhimasla)

1.11.'בעוד, רבותיי, ישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, ובאופן מתמיד מזיקים לזרעים המתרבים משורשים, גזעים, נבטים וזרעים, הפרוש גוטמה נמנע מלפגוע בזרעים ובצמחים. ' כך אדם מן השורה ישבח את הטטהאגטה.

1.12.'בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר ממשיכים להשתמש במצרכים מאוחסנים, כגון אוכל, משקאות, בגדים, כלי רכב, מיטות, בשמים ובשר - הפרוש גוטמה נמנע משימוש במצרכים כאלו.

1.13.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר ממשיכים להיות נוכחים במופעי ריקוד, שירה, נגינה, תיאטרון, הקראת בלדות, מופעי מחיאות כף, מצלתיים ותופים, מופעים אומנותיים [16], מופעי אקרובטיקה ופעלולים [17], קרבות פילים, סוסים, שוורים, פרים, תיישים, איילי ניגוח, תרנגולים, ושלוים, קרבות קני עץ, אגרוף והאבקות, קרבות מומחזים, תהלוכות, תצוגות מערכי קרב, ותצוגות לוחמים - הפרוש גוטמה נמנע מלהיות נוכח במופעים כאלו.

1.14.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר משתתפים במשחקים ושעשועים מעין אלו [18]: שחמט על לוח של שמונה שורות, שחמט על לוח של עשר שורות [19], 'לוח באוויר' [20], קלס, דוקים, משחקי קוביות, משחקי מקלות, יצירת תמונות באמצעות טבילת ידיים בצבע, משחקי כדור, נשיפות במקטרות צעצוע עשויות עלים, משחק במחרשות מיניאטוריות, קפיצות סלטות, משחק בתחנות רוח מנייר, משקלי צעצוע, מרכבות צעצוע, קשתות צעצוע, ניחוש אותיות הנכתבות באוויר או על גבו של אדם [21], ניחוש מחשבות של אחר [22], חיקוי סוגים שונים של מומים - הפרוש גוטמה נמנע ממשחקים ושעשועים כאלה.

1.15.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר משתמשים במיטות ומושבים גבוהים ומפוארים, כורסאות מרווחות, כסאות עם דמויות חיות מגולפות, כיסויים עשויים טלאים צבעוניים, כיסויים עם שיער מצד אחד או משני הצדדים, כיסויי משי, כיסויים רקומים עם או בלי אבני חן, שטיחים לפילים, לסוסים או למרכבות, שטיחים מעור אנטילופה, ספות עם סוככים או עם כריות אדומות לראש ולרגליים - הפרוש גוטמה נמנע משימוש במיטות ומושבים מפוארים כאלו.

1.16.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר משתמשים באמצעים שונים לייפוי וקישוט עצמי כגון: מריחת הגוף באבקות ריחניות, עיסוי בשמנים, רחצה במים מבושמים, מוצרי קוסמטיקה, צמידים, עטרות, מקלות הליכה מעוצבים, שפופרות תרופות מקושטות, חרבות לקישוט, מגני שמש, סנדלים רקומים, טורבאנים, אבני חן, מברשות מזנב יאק, גלימות לבנות ארוכות מעוטרות בגדילים - הפרוש גוטמה נמנע מלהשתמש באמצעים כאלו ליפויי ולקישוט.

1.17.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר משתתפים בשיחות סרק [23] על נושאים כגון מלכים, שודדים ושרי ממשלה, צבאות, סכנות, מלחמות, מאכלים, משקאות, בגדים, מיטות, זרים, בשמים, קרובי משפחה, כלי - רכב, כפרים, יישובים וערים, ארצות, נשים, גיבורים, שיחות רחוב ורכילות, שיחות על אלו שאינם עוד, דיבורי סרק ופטפוטים, ספקולציות אודות העולם והים [24], שיחות על קיום ואי - קיום [25] - הפרוש גוטמה נמנע משיחות סרק שכאלו.

1.18.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר עוסקים בהתנצחויות וויכוחים כגון: 'אתה לא מבין את הדהמה והמשמעת הזו - אני כן מבין! ', 'כיצד אתה יכול להבין את הדהמה והמשמעת הזו? ', 'דרכך מוטעית - דרכי היא הנכונה! ', 'אני עקבי. אתה אינך עקבי! ', 'אתה אמרת בסוף את מה שהיית אמור לומר בהתחלה, ואמרת בהתחלה את מה שהיית אמור לומר בסוף! ', 'מה שלקח לך זמן רב להמציא כרגע הופרך! ', 'טיעונך הופרך, הובסת! ', 'קדימה, נסה להציל את עמדתך, התר את עצמך מהסבך אם אתה יכול! ' - הפרוש גוטמה נמנע מהתנצחויות וויכוחים כאלו.

1.19.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר עוסקים בשליחויות והעברת הודעות, למלכים, שרי ממשלה, קְהַטִיָות [26], ברהמינים, בעלי - בית, או לבחורים צעירים, האומרים: 'לך לכאן, לך לשם! קח את זה, הבא את זה משם! ' - הפרוש גוטמה נמנע מהעברת הודעות ושליחויות כאלו.

1.20.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר עוסקים ברמאויות, מילמולים, מתן רמזים, פגיעה בשמם של אחרים ורדיפה אחר רווחים אישיים - הפרוש גוטמה נמנע מהונאות כאלו [27]. כך אדם מן השורה משבח את הטטהאגטה.

החלק הארוך על מוסריות (Mahsla)

1.21.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה לא נכונות כגון: גילוי עתידות [28], ניבוי על פי סימנים, אותות מבשרי רע, חלומות, כתמי לידה, כרסומי עכברים, קורבנות אש, קורבנות ממצקת, של קליפות, אבקת אורז, גרגירי אורז, חמאה ושמן, מהפה או קורבנות דם, קריאת טביעות אצבעות, ניבוי באם שטח מתאים לבניית בית או גינה, מיומנות בלחשים, תורת הרוחות, תורת בתי עפר [29], תורת הנחשים, תורת הרעלים, תורת העקרבים, תורת העכברושים, תורת הציפורים, תורת העורבים, ניבוי אורך חיי אדם, כישוף נגד חיצים, ידיעת קולות החיות - הפרוש גוטמה נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות.

1.22.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה לא נכונות כגון: פענוח משמעות סימנים לקביעת מזל על פי אבני חן, בגדים, מקלות, חרבות, חניתות, חצים, קשתות, כלי נשק אחרים, נשים, גברים, נערים, נערות, עבדים, שפחות, פילים, סוסים, שוורים, פרים, פרות, עיזים, תיישים, איילים, שליוים, איגואנות, עכברי - במבוק [30], צבים וחיות אחרות - הפרוש גוטמה נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות.

1.23.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה לא נכונות, מתחזיות כגון: 'המנהיגים [31] יובילו את הצבא קדימה - המנהיגים ייסוגו לאחור', 'המנהיגים שלנו יתקפו והמנהיגים האחרים יסוגו', 'המנהיגים האחרים יתקפו והמנהיגים שלנו יסוגו', 'המנהיגים שלנו ינצחו והמנהיגים האויבים יובסו', 'המנהיגים האחרים ינצחו והמנהיגים שלנו יובסו', 'כך צד אחד יזכה בניצחון והאחר בתבוסה' - הפרוש גוטמה נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות.

1.24.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה לא נכונות, כגון: ניבוי של ליקוי ירח, ליקוי חמה, ליקוי כוכבים, תחזיות שהשמש והירח יחוגו במסלולם הנכון או יסטו ממנו, שכוכב יחוג במסלולו הנכון או יסטה ממנו, שתהיה נפילת מטאורים, שיהיה הבזק אור בשמים, שתהיה רעידת אדמה, שיהיו רעמים, תחזיות של מועדי זריחת ושקיעת השמש, האפלה או הארה של הירח, השמש או הכוכבים - הפרוש גוטמה נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות.

1.25.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה לא נכונות, כגון: ניבוי גשמים, בצורת, קציר טוב, רעב, ביטחון, סכנות, מחלות, בריאות, או שמתפרנסים מחשבונאות, חישוב, הערכות, חיבור שירה, פילוסופיה - הפרוש גוטמה נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות.

1.26.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה לא נכונות כגון: עריכת טקסי נישואין, אירוסין וגירושין, קביעת מועדים מתאימים לחיסכון או הוצאת כספים, למזל טוב ורע, ביצוע הפלות [32], הטלת כשפים לשיתוק הלשון, לשיתוק הלסת, לגרימת אובדן שליטה בידיים, לגרימת חירשות, המשיגים תשובות נבואיות בעזרת מראה, נערה או ישות שמיימית, הסוגדים לשמש, הסוגדים למַהָאבְּרַהְמָא [33], המוציאים להבות מהפה, המתפללים למזל טוב מישויות שמיימיות - הפרוש גוטמה נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות.

1.27.בעוד שישנם פרושים וברהמינים, החיים מאוכל הניתן מידי מאמינים, אשר מתפרנסים מאומנויות נמוכות, דרכי פרנסה לא נכונות כגון: נדירת נדרים לישויות שמימיות כפיוס ומילוי הבטחות כאלו, הטלת לחשים של בתי עפר, הטלת לחשים להגדלת און או לגרימת אימפוטנציה, הכנה וקידוש של אתרים להקמת בית, הכנת טקסים לשטיפות ורחצות, הקרבת קורבנות, מתן סמי הקאה, תרופות משלשלות, תרופות נגד כיח וליחה, מתן תרופות אוזניים, עיניים ואף, משחות ומשחות נגד, עריכת ניתוחי עיניים, ניתוחים אחרים, טיפול בכף הרגל, מתן משחות לריפוי תופעות לוואי של תרופות קודמות [34] - הפרוש גוטמה נמנע מאומנויות נמוכות כאלו ודרכי פרנסה לא נכונות'.

נזירים, אלו העניינים הבסיסיים ופחותי החשיבות של התנהגות מוסרית בלבד שאליהם אדם מן השורה מתייחס כאשר הוא מדבר בשבחו של הטטהאגטה.

1.28.נזירים, ישנן דהמות אחרות, עמוקות, שקשה לראותן, קשות להבנה, שלוות, עילאיות, מעבר לתחום השכל וההיגיון, דקות, אותן על החכם לחוות בעצמו, אשר הטטהאגטה, לאחר שהבין דרך ידיעה ישירה, מציג לאחרים, ובנוגע לדהמות אלו, המדברים בשבחו של הטטהאגטה מדברים נכונה בהתאם למציאות. ומה הן דְהַמוֹת אלו?

השערות בנוגע לעבר (Pubbantakappika)

1.29.נזירים, ישנם פרושים וברהמינים אשר מעלים השערות בנוגע לעבר, בעלי השקפות מקובעות בנוגע לעבר, אשר טוענים מגוון תיאוריות ספקולטיביות ביחס לעבר על פי שמונה עשר עילות שונות. על סמך מה, על בסיס מה הם עושים זאת?

תורות 1-4: אמונה בנצחיות (Sassatavda)

1.30.ישנם פרושים וברהמינים המאמינים בנצחיות, אשר טוענים שהעצמי והעולם הינם נצחיים על פי ארבע עילות שונות. מה הן?

1.31.הנה נזירים, פרוש או ברהמין מסויים, באמצעות מאמץ, ערנות, התמדה, שקדנות, וכוונה נכונה, מגיע לרמה כזו של ריכוז מנטלי שבתודעתו המרוכזת הוא נזכר במספר רב של חיים קודמים - לידה אחת, שתי לידות, שלוש, ארבע, או חמש לידות, עשר, מאה, אלף, או מאה אלף לידות. 'אז היה לי שם כזה, הייתי שייך לשבט הזה, המעמד שלי היה כזה, האוכל שלי היה כזה, חוויתי מצבים מהנים וכואבים כאלו, אורך החיים שלי היה כזה. לאחר מותי שם, נולדתי מחדש במקום אחר. שם שמי היה כזה... ולאחר מותי שם, נולדתי כאן. ' כך הוא נזכר בחיים קודמים שונים ורבים על צורותיהם ופרטיהם. והוא אומר: 'העצמי והעולם הינם נצחיים, עקרים [35], איתנים כפסגת הר, יציבים כעמוד. היצורים החיים נודדים וסובבים, מתים ונולדים מחדש, אך עדיין העצמי והעולם נותרים לנצח. מדוע? משום שאני, באמצעות מאמץ, ערנות, התמדה, שקדנות, וכוונה, הגעתי לרמה כזו של ריכוז מנטלי כך שבתודעתי המרוכזת, נזכרתי במספר רב של חיים קודמים... לכן אני יודע: 'העצמי והעולם הינם נצחיים... '. זו העילה הראשונה על פיה כמה פרושים וברהמינים טוענים לנצחיות העצמי והעולם.

1.32.ומה העילה השניה? הנה, נזירים, פרוש או ברהמין מסויים, באמצעות מאמץ, ערנות, התמדה, שקדנות, וכוונה נכונה, מגיע לרמה כזו של ריכוז מנטלי שבתודעתו המרוכזת הוא נזכר במספר רב של חיים קודמים - עידן אחד של התכווצות והתרחבות של היקום, שניים, שלושה, ארבעה, חמישה או עשרה עידנים של התכווצות והתרחבות של היקום [36]. 'אז היה לי שם כזה... ' זו העילה השניה על פיה כמה פרושים וברהמינים טוענים לנצחיות העצמי והעולם.

1.33.ומה העילה השלישית? הנה, נזירים, פרוש או ברהמין מסויים, באמצעות ערנות... מגיע לרמה כזו של ריכוז מנטלי שבתודעתו המרוכזת הוא נזכר בעשר, עשרים, שלושים, ארבעים עידנים של התכווצות והתרחבות היקום. 'אז היה לי שם כזה... ' זו העילה השלישית על פיה כמה פרושים וברהמינים טוענים לנצחיות העצמי והעולם.

1.34.ומה העילה הרביעית? הנה, נזירים, פרוש או ברהמין מסויים הינו לוגיקן [37], פילוסוף. הוא טוען את השקפתו אשר הגיע אליה מתוך מחשבה והיגיון, כמסקנה מתוך חקירותיו הפילוסופיות, בהתאם להלך מחשבתו: 'העצמי והעולם הינם נצחיים, עקרים, איתנים כפסגת הר, יציבים כעמוד. היצורים החיים נודדים וסובבים, מתים ונולדים מחדש, אך עדיין העצמי והעולם נותרים לנצח. ' זו העילה הרביעית על פיה כמה פרושים וברהמינים טוענים לנצחיות העצמי והעולם.

1.35.על סמך ארבע עילות אלו הפרושים והברהמינים האלו מאמינים בנצחיות וטוענים שהעצמי והעולם הינם נצחיים. יהיו אשר יהיו פרושים או ברהמינים המאמינים בנצחיות וטוענים שהעצמי והעולם נצחיים, כולם עושים זאת על סמך ארבע עילות אלו, או על סמך אחת מהן. אין עילה אחרת מלבדן.

1.36.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין: 'אמונות אלו, כאשר מקבלים אותן ודבקים בהן, יובילו ליעדים עתידיים כאלו בעולם הבא. ' זאת הטטהאגטה יודע, ואף מעבר לזה, ואף על פי כן הוא אינו נצמד להבנה הזו. וכיוון שהוא חופשי מתפיסות מוטעות, הוא הגשים בעצמו שלווה מושלמת, לאחר שהבין כפי שהן באמת ההופעה וההעלמות של הַרְגַשוֹת, המשיכה אליהן, הסכנה בהן והמפלט מהן, הטטהאגטה משוחרר ללא שארית.

1.37.נזירים, אלו הן הדהמות העמוקות, שקשה לראותן, קשות להבנה, שלוות, עילאיות, מעבר לתחום השכל וההיגיון, דקות, אותן על החכם לחוות בעצמו, ואותן הטטהאגטה, לאחר שהבין דרך ידיעה ישירה, מציג לאחרים, ובנוגע לדהמות אלו, המדברים בשבחו של הטטהאגטה מדברים נכונה בהתאם למציאות.

תורות 5-8: אמונה בנצחיות חלקית (Ekaccasassatavda)

2.1. נזירים, ישנם פרושים וברהמינים המאמינים בנצחיות בנוגע לכמה דברים ולא מאמינים בנצחיות בנוגע לדברים אחרים, אשר טוענים שהעצמי והעולם הינם נצחיים מכמה בחינות ואינם נצחיים מכמה בחינות אחרות על פי ארבע עילות שונות. מה הן?

2.2. בחלוף תקופה ארוכה, נזירים, במוקדם או במאוחר, מגיעה העת שבה היקום מתכווץ. בזמן שהיקום מתכווץ, רוב היצורים החיים נולדים מחדש בעולם - הבְּרַהְמָא אָבְּהַסַּרַה [38]. ושם הם חיים, יצירי תודעה [39], ניזונים מתחושות התעלות [40], קורני - אור מעצמם, נעים באוויר, מלאי הוד והדר - וכך הם חיים במשך תקופה ארוכה מאוד.

2.3. בחלוף תקופה ארוכה, במוקדם או במאוחר, מגיעה העת שבה היקום מתחיל שוב להתרחב. ביקום המתרחב מופיע ארמון בְּרַהְמָא [41] ריק. ואז אחד היצורים, בהתאם למיצוי תוחלת חייו או מיצוי סגולותיו [42], נופל מעולם האבהסרה ומופיע בארמון הברהמא הריק. שם הוא חי, יציר תודעה, ניזון משמחה, קורן - אור מעצמו, נע באוויר, מלא הוד והדר. וכך הוא חי במשך תקופה ארוכה מאוד.

2.4. וביצור הזה אשר נותר שם לבדו תקופה כה ארוכה, עולים חוסר מנוחה, חוסר סיפוק וחרדה, והוא חושב: 'הלוואי ויצורים אחרים יגיעו למקום הזה! ' ויצורים אחרים בהתאם למיצוי תוחלת חייהם או מיצוי סגולותיהם, נופלים מעולם האבהסרה ומופיעים בארמון הברהמא, יחד אתו. שם הם חיים עשויים תודעה, ניזונים משמחה, קורני - אור מעצמם, נעים באוויר, מלאי הוד והדר. וכך הם חיים במשך תקופת זמן ארוכה מאוד.

2.5. ואז, נזירים, היצור ההוא שהופיע שם ראשון חושב לעצמו: 'אני ברהמא, ברהמא הגדול, הכובש, הבלתי מנוצח, רואה כל, כל - יכול, האדון, היוצר והבורא, השולט, הנציב והמסדיר, האב של כל שישנו וכל שעתיד להיות. היצורים האלו נבראו על ידי. מדוע? כיוון שראשית הבעתי את המשאלה: 'הו, הלוואי ויצורים אחרים יגיעו למקום הזה! ' ולאחר שהבעתי את משאלתי היצורים האלו הופיעו בעולם הזה! ' והיצורים שהופיעו שם אחריו כתוצאה מכך חושבים גם הם: 'זהו, חברים, הינו ברהמא, ברהמא הגדול, הכובש, הבלתי מנוצח, רואה כל, כל - יכול, האדון, היוצר והבורא, השולט, הנציב והמסדיר, האב של כל שישנו וכל שעתיד להיות. ואנו נבראנו על ידו. כיצד? כיוון שראינו שהוא היה כאן ראשון, ואנו הופענו אחריו. '

2.6. והיצור שהופיע שם ראשון הוא בעל חיים ארוכים יותר, יפה יותר, ובעל כוח רב יותר מהיצורים שהופיעו שם אחריו. בחלוף הזמן מגיע רגע שבו אחד מהיצורים, לאחר שמת ועבר מהעולם ההוא, נולד בעולם הזה. לאחר שהופיע בעולם הזה, הוא פורש מחיי - בית אל חיי חסר - בית. לאחר שפרש, באמצעות ערנות, מאמץ, התמדה, שקדנות וכוונה נכונה, הוא מגיע לרמה כזו של ריכוז מנטלי כך שבתודעתו המרוכזת הוא נזכר בחייו הקודמים האחרונים אך לא מעבר לזה. כך הוא אומר: 'אנו נבראנו על ידו, על ידי ברהמא, ברהמא הגדול, הכובש, הבלתי מנוצח, רואה כל, כל - יכול, האדון, היוצר והבורא, השולט, הנציב והמסדיר, האב של כל שישנו וכל שעתיד להיות. הוא קבוע, יציב, נצחי, לא נתון לשינוי והוא יישאר זהה לעולמי עד. אך אנו שנבראנו על ידי ברהמא הזה, הננו ארעיים, בלתי יציבים, בעלי חיים קצרים, נידונים להיכחד, ואנו הגענו לעולם הזה. ' נזירים, זוהי העילה הראשונה על פיה כמה פרושים וברהמינים טוענים שהעצמי והעולם הינם נצחיים מכמה בחינות ואינם נצחיים מכמה בחינות אחרות.

2.7. ומה העילה השניה? נזירים, ישנן ישויות מסוימות הנקראות 'מושחתות מעונג [43] '. הישויות האלו מבלות זמן מוגזם בחגיגות, עינוגים ומשחק, וכתוצאה מכך מודעותן מתפוגגת, וכאשר מודעותן מתפוגגת הן מתות ועוברות מהעולם ההוא.

2.8. ויתכן שיצור כזה, לאחר שמת ועבר מהעולם ההוא, מופיע בעולם הזה. לאחר שהופיע בעולם הזה הוא פורש מחיי בעל - בית אל חיי חסר - בית. לאחר שפרש, באמצעות מאמץ, ערנות, התמדה, שקדנות, וכוונה נכונה... ונזכר בחייו הקודמים האחרונים אך אינו זוכר דבר מעבר לכך.

2.9. והוא חושב: 'הישויות המכובדות האלו שאינן מושחתות מעונג, אינן מבלות זמן מוגזם בחגיגות, הנאות ומשחק, כך מודעותן אינה מתפוגגת והן אינן מתות ועוברות מהעולם ההוא. הישויות האלו קבועות, יציבות, נצחיות, לא נתונות לשינוי, והן יישארו לעולמי עד. אך אנו שהיינו מושחתים מעונג ובילינו זמן מוגזם בחגיגות, עינוגים ומשחק, כך כאשר מודעותנו התפוגגה, מתנו ועברנו מהעולם ההוא, ואנו ארעיים, בלתי יציבים, בעלי חיים קצרים, נידונים להיכחד, והגענו לעולם הזה. ' זהו המקרה השני.

2.10.ומה העילה השלישית? נזירים, ישנן ישויות מסוימות הנקראות 'מושחתות תודעה [44] '. הישויות האלו מבלות זמן רב בהתנהגות קנאית אחת כלפי השניה וכתוצאה מכך תודעתן נעשית מושחתת. כאשר תודעתן מושחתת הן הופכות מותשות בגוף ותודעה, וכך הן מתות ועוברות מהעולם ההוא.

2.11.ויתכן שיצור כזה, לאחר שמת ועבר מהעולם ההוא, מופיע בעולם הזה. לאחר שהופיע בעולם הזה הוא... נזכר בחייו הקודמים האחרונים אך אינו זוכר דבר מעבר לכך.

2.12.והוא חושב: 'הישויות המכובדות האלו שאינן מושחתות בתודעתן, אינן מבלות זמן מוגזם בהתנהגות של קנאה אחת כלפי השניה... הן אינן הופכות מושחתות בתודעתן, או מותשות בגוף ותודעה, וכך אינן מתות ועוברות מהעולם ההוא. הישויות האלו קבועות, יציבות, נצחיות, לא נתונות לשינוי, והן יישארו לעולמי עד. אך אנו, שהיינו מושחתים בתודעתנו... אנו ארעיים, בלתי יציבים, בעלי חיים קצרים, נידונים להיכחד ואנו הגענו לעולם הזה. ' זהו המקרה השלישי.

2.13.ומהי העילה הרביעית? נזירים, הנה פרוש או ברהמין מסויים הינו לוגיקן, פילוסוף. הוא טוען את השקפתו אשר הגיע אליה מתוך מחשבה והיגיון, כמסקנה מתוך חקירותיו הפילוסופיות, בהתאם להלך מחשבתו: 'כל מה שמכונה 'עין', 'אוזן', 'אף', 'לשון', או 'גוף' הינו ארעי, בלתי יציב, לא נצחי ונתון לשינוי. אך מה שמכונה 'נפש' [45], 'תודעה' או 'הכרה' הינו עצמי קבוע, יציב, נצחי, לא נתון לשינוי, והוא יישאר זהה לעולמי עד. ' זהו המקרה הרביעי.

2.14.על סמך ארבע עילות אלו הפרושים והברהמינים האלו מאמינים בנצחיות באופן חלקי וטוענים שהעצמי והעולם נצחיים מכמה בחינות ולא נצחיים מבחינות אחרות. יהיו אשר יהיו הפרושים והברהמינים המאמינים וטוענים שהעצמי והעולם נצחיים מכמה בחינות ולא נצחיים מבחינות אחרות, כולם עושים זאת על סמך ארבע עילות אלו, או על סמך אחת מהן. אין עילה אחרת מלבדן.

2.15.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין: 'אמונות אלו, כאשר מקבלים אותן ודבקים בהן, יובילו ליעדים עתידיים כאלו בעולם הבא. ' זאת הטטהאגטה יודע, ואף מעבר לזה, ואף על פי כן הוא אינו נצמד להבנה הזו. וכיוון שהוא חופשי מתפיסות מוטעות, הוא הגשים בעצמו שלווה מושלמת, לאחר שהבין כפי שהן באמת ההופעה וההעלמות של הַרְגַשוֹת, המשיכה אליהן, הסכנה בהן והמפלט מהן, הטטהאגטה משוחרר ללא שארית.

נזירים, אלו הדהמות העמוקות, שקשה לראותן, קשות להבנה, שלוות, עילאיות, מעבר לתחום השכל וההיגיון, דקות, אותן על החכם לחוות בעצמו, אשר הטטהאגטה, לאחר שהבין דרך ידיעה ישירה, מציג לאחרים, ובנוגע לדהמות אלו, המדברים בשבחו של הטטהאגטה מדברים נכונה בהתאם למציאות.

תורות 9-12: אמונה בסופיות ואינסופיות של היקום (Antnantavda)

2.16.נזירים, ישנם פרושים וברהמינים בעלי אמונות ביחס לסופיות ולאינסופיות היקום [46], אשר טוענים שהיקום סופי או אינסופי על פי ארבע עילות. מה הן?

2.17.הנה פרוש או ברהמין מסויים באמצעות מאמץ... מגיע למצב כזה של ריכוז מנטלי כך שבתודעתו הוא תופס את היקום כסופי. הוא חושב: 'היקום הזה סופי ובעל גבולות. מדוע? כיוון שאני הגעתי למצב כזה של ריכוז מנטלי בו אני תופס את היקום כסופי. לכן אני יודע שהיקום סופי ובעל גבולות. ' זו העילה הראשונה.

2.18.ומהי העילה השניה? הנה פרוש או ברהמין מסויים באמצעות מאמץ... מגיע למצב כזה של ריכוז מנטלי כך שבתודעתו הוא תופס את היקום כאינסופי. הוא חושב: 'היקום הזה אינסופי וחסר גבולות. אותם פרושים וברהמינים האומרים שהוא סופי טועים. מדוע? כיוון שאני הגעתי למצב כזה של ריכוז מנטלי שבו תפסתי את היקום כאינסופי. לכן אני יודע שהיקום אינסופי וחסר גבולות. ' זוהי העילה השניה.

2.19.ומהי העילה השלישית? הנה פרוש או ברהמין מסויים באמצעות מאמץ... מגיע למצב כזה של ריכוז מנטלי כך שבתודעתו הוא תופס את היקום כסופי בכיוונים מעלה ומטה אך כאינסופי לרוחב. הוא חושב: 'היקום הזה הינו גם סופי וגם אינסופי. אותם פרושים וברהמינים הטוענים שהיקום סופי ובעל גבולות טועים, ואותם פרושים וברהמינים הטוענים שהיקום אינסופי וחסר גבולות אף הם טועים. מדוע? כיוון שאני הגעתי למצב כזה של ריכוז מנטלי שבו תפסתי את היקום כסופי בכיוונים למעלה ולמטה אך אינסופי לרוחב. לכן אני יודע שהיקום הוא גם סופי וגם אינסופי. ' זוהי העילה השלישית.

2.20.מהי העילה הרביעית? הנה פרוש או ברהמין מסויים הינו לוגיקן, פילוסוף. הוא טוען את השקפתו אשר הגיע אליה מתוך מחשבה והיגיון, כמסקנה מתוך חקירותיו הפילוסופיות, בהתאם להלך מחשבתו, הוא טוען: 'היקום הזה אינו סופי ואינו אינסופי. אותם פרושים וברהמינים הטוענים שהיקום סופי ובעל גבולות טועים ואלו אשר טוענים שהיקום אינסופי וחסר גבולות טועים, וכך גם אלו הטוענים שהיקום גם סופי וגם אינסופי. היקום הזה אינו סופי ואינו אינסופי. ' זוהי העילה הרביעית [47].

2.21.אלו ארבע העילות על פיהן הפרושים והברהמינים האלו בעלי אמונות ביחס לסופיות ואינסופיות היקום טוענים לסופיות או לאינסופיות היקום. יהיו אשר יהיו הפרושים והברהמינים אשר יטענו שהיקום סופי או אינסופי, כולם עושים זאת על סמך ארבע עילות אלו או על סמך אחת מהן. אין עילה אחרת מלבדן.

2.22.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין: 'אמונות אלו, כאשר מקבלים אותן ודבקים בהן, יובילו ליעדים עתידיים כאלו בעולם הבא. '... (כמו בפסקה 15).

נזירים, אלו הדהמות העמוקות, שקשה לראותן, קשות להבנה, שלוות, עילאיות, מעבר לתחום השכל וההיגיון, דקות, אותן על החכם לחוות בעצמו, אשר הטטהאגטה, לאחר שהבין דרך ידיעה ישירה, מציג לאחרים, ובנוגע לדהמות אלו, המדברים בשבחו של הטטהאגטה מדברים נכונה בהתאם למציאות.

תורות 13-16: אמונה בשימוש בביטויים רב - משמעיים מעגליים (Amravikkhepavda)

2.23.נזירים, ישנם פרושים וברהמינים המשתמשים בביטויים רב - משמעיים בלי סוף [48] ומדברים בצורה מעגלית. כאשר הם נשאלים בעניין זה או אחר הם מוצאים מפלט באמירות חמקניות ומתפתלים כמו צלופחים על סמך ארבע עילות. מה הן?

2.24.במקרה זה פרוש או ברהמין אינו יודע באמת אם דבר הוא טוב או רע. הוא חושב: 'אינני יודע באמת אם הדבר הזה טוב או אם הדבר הזה רע. אם בלי לדעת מה נכון אטען "זה טוב", או "זה רע", וזה יתברר כשקר, הדבר יצער אותי. ואם אהיה במצוקה הדבר יהווה לי למכשול [49]. ' כך, מתוך פחד לשקר ודחייה מלשקר [50], הוא אינו מצהיר על דבר כטוב או רע, אך כאשר הוא נשאל לגבי דבר זה או אחר, הוא מוצא מפלט באמירות חמקניות ומתפתל כצלופח: 'אינני אומר שזה כך ואינני אומר שזה כך. גם אינני אומר שזה אחרת. אינני אומר שזה לא כך ואינני אומר שאין זה לא כך. ' זה המקרה הראשון.

2.25.מהי העילה השניה? הנה פרוש או ברהמין לא יודע באמת אם דבר הוא טוב או רע. הוא חושב: 'יתכן ואצהיר: "זה טוב", או "זה רע", ואז יתכן שארגיש תשוקה ותאווה או שנאה ודחייה. אם ארגיש תשוקה, תאווה, שנאה, או דחייה, הדבר יהווה היקשרות מצידי. אם ארגיש היקשרות זה יצער אותי, ואם אהיה במצוקה הדבר יהיה לי למכשול. ' כך, מתוך פחד מהקשרות, דחייה מהקשרות, הוא מוצא מפלט באמירות חמקניות... זה המקרה השני.

2.26.מהי העילה השלישית? הנה פרוש או ברהמין לא יודע באמת אם דבר הוא טוב או רע. והוא חושב: 'יתכן ואצהיר: "זה טוב" או "זה רע", אך ישנם פרושים וברהמינים חכמים, פיקחים, מנוסים בויכוחים, כמו קשתים המסוגלים לפצל שערות אשר מסתובבים והורסים אמונות של אחרים בחוכמתם, והם יכולים לחקור אותי לגבי דעותיי ואמונותי ולדרוש ממני לתת סיבות ותימוכין. ואז יתכן שלא אוכל להשיב. אם לא אוכל להשיב להם הדבר יצער אותי, ואם אהיה במצוקה הדבר יהווה לי למכשול. ' כך, מתוך פחד מפני ויכוח, מתוך דחייה מויכוח הוא מוצא מפלט באמירות חמקניות. זה המקרה השלישי.

2.27.מהי העילה הרביעית? הנה פרוש או ברהמין הינו טיפש וקהה מחשבה [51]. כתוצאה מטיפשותו וקהות מחשבתו, כאשר הוא נשאל לגבי דבר זה או אחר הוא מוצא מפלט באמירות חמקניות ומתפתל כמו צלופח: "אם אתה שואל אותי אם יש עולם הבא - אם הייתי חושב כך הייתי אומר שיש עולם הבא. אך אינני אומר זאת, וגם אינני אומר אחרת, וגם אינני אומר שאין זה כך, אך גם אינני לא אומר שאין זה כך. " בדומה, כאשר הוא נשאל את אחת השאלות הבאות, הוא מוצא מפלט באותה אמירה חמקנית: האם אין עולם הבא? האם גם יש וגם אין עולם הבא? האם לא שיש ולא שאין עולם הבא? [52] האם יש יצורים הנולדים באופן ספונטני? האם אין יצורים הנולדים באופן ספונטני? האם גם יש וגם אין יצורים הנולדים באופן ספונטני? האם לא שיש ולא שאין יצורים הנולדים באופן ספונטני? האם יש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים? האם אין פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים? האם גם יש וגם אין פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים? האם אין ולא אין פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים? האם הטטהאגטה קיים אחרי המוות? האם הטטהאגטה לא קיים אחרי מוות? האם הטטהאגטה גם קיים וגם לא קיים אחרי המוות? האם הטטהאגטה לא קיים ולא בלתי קיים אחרי המוות? נזירים, זהו המקרה הרביעי.

2.28.אלו הן ארבע העילות על פיהן הפרושים והברהמינים האלו המכונים "צלופחים - פתלתלים" מוצאים מפלט באמירות חמקניות... אין עילה אחרת מלבדן.

2.29.נזירים, זאת הטטהאגטה מבין: 'אמונות אלו, כאשר מקבלים אותן ודבקים בהן, יובילו ליעדים עתידיים כאלו בעולם הבא. '... (כמו בפסקה 15).

נזירים, אלו הדהמות העמוקות, שקשה לראותן, קשות להבנה, שלוות, עילאיות, מעבר לתחום השכל וההיגיון, דקות, אותן על החכם לחוות בעצמו, אשר הטטהאגטה, לאחר שהבין דרך ידיעה ישירה, מציג לאחרים, ובנוגע לדהמות אלו, המדברים בשבחו של הטטהאגטה מדברים נכונה בהתאם למציאות.
ויכוח תלמיד קולות חמלה צבא קנאה ורכושנות קריאת כאבים אוייב פחד להשתגע פעילות מינית בודהיזם
3 דרכים לטפל ברצון, 3 דרכים לטפל בהתמכרות, איך להפסיק לעשן? איך לשנות התנהגות? איך להפסיק להמר? טיפול ב OCD, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרות, 3 דרכים לגמילה מהתמכרות
3 דרכים לטפל ברצון, 3 דרכים לטפל בהתמכרות, איך להפסיק לעשן? איך לשנות התנהגות? איך להפסיק להמר? טיפול ב OCD, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרות, 3 דרכים לגמילה מהתמכרות
...להמר? טיפול ב OCD, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרות, 3 דרכים לגמילה מהתמכרות מה הן שלוש הדרכים להתמודדות עם רצון או חיסרון? כאשר לאדם יש רצון כלשהו והוא חסר את הדבר שהוא משתוקק אליו, ישנן שלוש דרכים עיקריות להתמודד עם המצב: למלא את הרצון. להישאר עם הרצון מבלי למלא אותו ולסבול את החיסרון. להיפטר מהרצון עצמו, כלומר, לא לרצות מלכתחילה את מה שחסר. לדוגמה, אם אדם רעב, שלוש הדרכים להתמודד עם תחושת הרעב הן: לאכול כדי למלא את תחושת הרעב. לא לאכול, להישאר רעב...
מהו האגו שבו צריך להילחם, להיות מצומצם כאלוהים, להיות מוגדר כאלוהים, לאהוב את השנאה
מהו האגו שבו צריך להילחם, להיות מצומצם כאלוהים, להיות מוגדר כאלוהים, לאהוב את השנאה
...להיות מוגדר כאלוהים, לאהוב את השנאה מהו האגו שבו צריך להילחם? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בנושא האגו, ובמיוחד במהותו של האגו אותו צריך להילחם בו. הוא מבדל בין סוגים שונים של אגו, ומבהיר את הדרך בה על האדם להתמודד עם האגו על מנת להגיע להבנה עמוקה יותר של עצמו ושל הסביבה סביבו. כחלק מהתהליך הזה, אליעד מסביר את התפיסה לפיה האגו הוא לא בהכרח דבר שלילי, אלא משהו שמניע את האדם לפעול, אך במקביל, אם האגו מתפשט יתר על המידה, הוא עשוי להיות מקור לסבל. הוא מציע...
לרצות באמת - רצון אמיתי
...מי שרוצה לזכות להשיג את רצונו, הוא צריך באמת לרצות אותו. כי יש רצון, ויש רצון של אמת. וכאשר הרצון הוא של אמת, אז האדם מקבל את כל מה שהוא רוצה, ללא כל הגבלה. וכיצד יזכה האדם לרצון של אמת? תשובה: על ידי אימות הרצון. כי האדם הוא לא מספיק חכם, והוא חושב שהוא יודע מה הוא רוצה, למרות שבאמת לא ממש ברור לו מה הוא רוצה. ועל האדם לקחת את מה שהוא רוצה, ולשאול את עצמו, למה אני רוצה את זה? ולמה אני רוצה את הרצון הפנימי יותר? עד שהאדם מגלה מה באמת הוא רוצה. ואז...
משמעות המילים, למה התכוון המשורר, ניתוח רגשי, ניתוח משמעות המילים, שאלה יום יומית, ניתוח דיבור, חקירה של בן אדם, לחקור בן אדם
משמעות המילים, למה התכוון המשורר, ניתוח רגשי, ניתוח משמעות המילים, שאלה יום יומית, ניתוח דיבור, חקירה של בן אדם, לחקור בן אדם
...ניתוח דיבור, חקירה של בן אדם, לחקור בן אדם מה המשמעות האמיתית מאחורי המילים שאנשים אומרים? אליעד כהן מסביר לעומק על משמעות המילים שאנחנו אומרים ושומעים בחיי היום - יום, ומדגים כיצד להבין באמת למה התכוון המשורר, מה עובר לאדם בראש, ומה מסתתר מאחורי כל משפט פשוט שנאמר לכאורה כבדרך אגב. למה אנשים מבקשים שהשיחה תהיה יומיומית? כאשר אדם מבקש לדבר על משהו בצורה יומיומית, זה לכאורה נשמע כמו בקשה פשוטה: לתת דוגמאות מוחשיות ומעשיות. אולם אליעד מסביר שהבקשה...
רגישות יתר ממה היא נובעת, איך להתמודד עם רגישות יתר נפשית? רגשנות יתר, איך לא להיות כל כך רגיש? ממה נובעת רגישות קיצונית? עובדות ופירושים, פירושים מוקצנים, אדם רגיש מאוד, אני מאוד רגישה, תסמונת רגישות גבוהה
רגישות יתר ממה היא נובעת, איך להתמודד עם רגישות יתר נפשית? רגשנות יתר, איך לא להיות כל כך רגיש? ממה נובעת רגישות קיצונית? עובדות ופירושים, פירושים מוקצנים, אדם רגיש מאוד, אני מאוד רגישה, תסמונת רגישות גבוהה
...ממה נובעת רגישות קיצונית? עובדות ופירושים, פירושים מוקצנים, אדם רגיש מאוד, אני מאוד רגישה, תסמונת רגישות גבוהה מהי רגישות יתר ולמה אנשים חווים אותה? רגישות יתר מתוארת על ידי אליעד כהן כמצב שבו האדם חש שהוא מגיב באופן מוגזם למצבים רגשיים שונים. האדם חש שאינו מרוצה מהרגשות שלו, ותופס את עצמו כרגיש מדי. דוגמה לכך היא מצב שבו אומרים לאדם משהו פשוט יחסית, והוא נפגע ומגיב בצורה קיצונית ומוגזמת, דבר הגורם אי נוחות לו או לסביבה שלו. התגובה הקיצונית הזו מ...
הכרת הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית
הכרת הרע, להודות בטעות, להודות על האמת, שאלות מודחקות, לא לפחד להרגיש רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית
...רע, לא לפחד לשאול שאלות, הדחקה רגשית למה חשוב להודות שיש לך שאלות? אחד הרעיונות המרכזיים שאליעד מציג בהרצאה הוא החשיבות של היכולת להודות בכך שיש לך שאלות. לטענתו, רבים טוענים שאין להם שאלות, אך במציאות אם אדם מצליח להבין משהו בצורה טובה יותר לאחר שהוא שומע הסבר נוסף, זה מעיד בהכרח על כך שהייתה אצלו קודם אי - הבנה, כלומר, הייתה שאלה סמויה. אליעד מסביר שלמעשה תמיד קיימות שאלות, ואם נדמה לך שאין לך שאלות, זה בדרך כלל מעיד על כך שאת מדחיקה אותן או לא...
סדר עדיפויות, ניהול זמן, ארגון זמן, קבלת החלטות, לחשוב בצורה מסודרת
סדר עדיפויות, ניהול זמן, ארגון זמן, קבלת החלטות, לחשוב בצורה מסודרת
...מסודרת איך להחליט מה לעשות קודם בחיים ובעבודה? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד לנהל סדר עדיפויות נכון בחיים ובקבלת החלטות באופן ברור ומסודר. הנושא העיקרי עליו הוא מדבר הוא היכולת לפרק כל דבר בחיים לשני חלקים עיקריים: דברים שהם מחויבים ודברים שהם אפשריים. הוא מסביר שכאשר אדם מצליח להבחין בין מחויב לאפשרי, הוא מקבל כלים טובים יותר לניהול זמן, קבלת החלטות והגדרת סדרי עדיפויות בצורה נכונה ויעילה. ההסבר המרכזי מתבסס על הרעיון שבראש ובראשונה יש לבצע את...
בריאות הגוף והנפש, בריאות נפשית, בריאות הנפש, נפש בריאה בגוף בריא, לשמור על הבריאות, תזונה נכונה
...לשמור על הבריאות, תזונה נכונה ובו יתבאר העניין של שמירה על הבריאות הנפשית ושמירה על הבריאות הגופנית. ויתבאר, כיצד לפעמים, דווקא זה שהאדם מנסה לשמור על הבריאות, למה דווקא זה עלול לפגוע בבריאות של האדם, גם בבריאות הגופנית וגם בבריאות הנפשית שלו? ויתבאר גם, כיצד לשמור על הבריאות הנפשית והבריאות הגופנית, בלי להשיג בטעות את התוצאה ההפוכה? ועוד. ובפשיטות העניין הוא, שככל שהאדם לחוץ יותר וככל שהאדם נמצא יותר בחרדה ובפחד, כך גם הבריאות הנפשית וגם הבריאות...
סודות הרצון האנושי, NLP, איך להשפיע על רצונות? איך לשלוט ברצונות? איך לשנות רצונות? איך ליצור רצונות? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו להצביע למפלגה כלשהי? בחירה חופשית, רצונות מנוגדים
סודות הרצון האנושי, NLP, איך להשפיע על רצונות? איך לשלוט ברצונות? איך לשנות רצונות? איך ליצור רצונות? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו להצביע למפלגה כלשהי? בחירה חופשית, רצונות מנוגדים
...ברצונות? איך לשנות רצונות? איך ליצור רצונות? איך להשפיע על אנשים? איך לגרום למישהו להצביע למפלגה כלשהי? בחירה חופשית, רצונות מנוגדים איך ניתן לשלוט ולשנות רצונות אנושיים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר כיצד ניתן לשלוט ברצונות, לשנות אותם, או להשפיע עליהם. הוא מדבר על הדרך בה הרצון האנושי פועל, איך ניתן להפעיל אותו, ובאילו דרכים אפשר לגרום לרצון אחד לשלוט על שאר הרצונות המנוגדים. כיצד שליטה ברצון יכולה להשפיע על פעולה ספציפית? הדיבור מתחיל עם שאלה פשוטה:...
להבין את הספק, למה יש ספק, להבין את השאלה, למה יש שאלה
להבין את הספק, למה יש ספק, להבין את השאלה, למה יש שאלה
...שאלה מהו הספק ולמה הוא קיים? ספק הוא מצב של חוסר ודאות שבו אדם אינו בטוח לגבי דבר מסוים. המצב הזה יכול לנבוע מבלבול, חוסר ידע או חוסר הבנה של המצב. כדי להבין את הספק, יש להתחיל בהבנת השאלה שמובילה אליו, כי כל ספק נובע משאלה, וכל שאלה נובעת מהמחשבה שהאדם לא יודע משהו מסוים. המטרה היא להבין את שורש הספק, כלומר, להבין למה האדם לא יודע משהו, ולחקור את מקור חוסר הוודאות. מה חשוב לדעת על השאלה שמולידה את הספק? יש שני מצבים עיקריים כאשר אדם נתקל בשאלה או...
היכולת שלך לפתור בעיות תלויה ביכולת שלך לאבחן את מקורן.
...את מקורן. כאשר יש לך בעיה ואתה מבין שיש לך בעיה ואתה גם מבין את הפתרון לבעיה... אבל קשה ליישם את הפתרון בפועל או זה לוקח המון זמן ליישם וכו... זה אומר שלא הבנת את הבעיה מהשורש. ככל שתבין יותר את החוקיות של הדבר, ככה הפעולה המעשית תהיה קלה יותר. כאשר יש לך בעיה ואתה נלחם איתה כדי להגיע לפתרון, אתה עושה את זה לא נכון. במקום להשקיע את האנרגיות של בשביל להילחם בבעיה עד שתגיע לפתרון... תשקיע את האנרגיות שלך לחקור את שורש הבעיה. תנסה להבין את החוקיות מהיסוד...
הכרת תודה, אסירות תודה, הודיה, הערכה - מבוא
...אסירות תודה, הודיה או הערכה היא רגש או עמדה המכירה בתועלת שהתקבלה או תתקבל, או הבעתם של רגש או עמדה אלה. הבעת תודה נחשבת לאחד מכללי הנימוס בחברות רבות. תודה בתרבות תודה היא אחד המושגים או אחת החוויות המשמעותיות והמוערכות ביותר בדת בפילוסופיה ובספרות, ונחשבת כבר מאות שנים למידה טובה, לפעילות רצויה או הכרחית מבחינה מוסרית או למצווה דתית. חקר התודה בפסיכולוגיה בשנים האחרונות החלו לחקור את חוויית התודה באופן מדעי, במסגרת הפסיכולוגיה החיובית, וספר שמרכז...
אילו שאלות לשאול בראיון עבודה? מה חשוב יותר לדעת על המרואיין?
...בהמשך למאמר כיצד לראיין עובדים (בעיקר לתפקיד ניהולי) ? אילו שאלות הכי חשוב לשאול ואיך בדיוק? אוסיף כי בדרך כלל בראיונות עבודה המרואיין מספר על הצלחותיו. הפעם היחידה שבה בדרך כלל מעלים את החסרונות של המרואיין היא כאשר שואלים אותו את השאלה השבלונית הנצחית מהם החסרונות שלך או אמור 3 דברים שבהם אתה חלש. כל מרואיין כמובן שהתראיין יותר מפעם אחת, כבר יש לו בראש תשובה מוכנה לכל השאלות האלו. בדרך כלל רוב ככל הראיון עבודה ממוקד בכך שהמרואיין מספר על ההצלחות...
טעויות. כיצד לטפל בהן? כיצד להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך?
...כבחירתך? כיצד אמורים לטפל בטעויות? כיצד באפשרותך להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך? טעויות קורות לנו כל הזמן, מהסיבה הפשוטה שאנחנו לא מושלמים וגם לעולם לא נהיה מושלמים. כשם שחשוב לטעות כמה שפחות כך גם חשוב לדעת מה לעשות אחרי שהטעות כבר קרתה. בהמשך למה שהתבאר במאמר כיצד לטעות בצורה נכונה ובהצלחה? כיצד לטעות כמה שפחות? אוסיף ואומר כי גם הטיפול בטעויות חייב להיעשות אך ורק עם חשיבה חיובית בלבד. אם מטפלים בטעויות בצורה לא חיובית זה הופך את...
חרדה - הגדרת חרדה - למה שאדם יחשוש שמשהו רע עומד לקרות?
...או סתם להיות בבית ולפתע להרגיש חרדה בלתי נשלטת. להרגיש מאוים, לחוץ, מפוחד וחסר אונים. בנוסף לכל אלו יש גם ביטויים פיזיולוגיים וגופניים המעידים על מצוקה נפשית המתרחשת כעת. ממה זה נובע? מה עושים? ואיך נפטרים מהסבל הנורא הזה אחת ולתמיד? הגדרת חרדה חרדה היא מצב פסיכולוגי או פיזיולוגי בו האדם חש אי שקט פיזי ונפשי, בשל מחשבה שמשהו רע עומד לקרות. מחשבות מעוררות חרדה עשויות להיות מחשבות הן על איום וסכנה ממשיים והן על דמיוניים, ועשויות להופיע באופן מודע כמו...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3
...חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3. ממשיכים בחלק ראשון בספר להיות אלוהים, עמוד 169. בקצרה אמרנו שהאדם מתבונן על הרצון שלו, והאדם מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. מצד אחד האדם עושה רק את מה שהוא רוצה, אבל מצד שני הוא מחויב לעשות את מה שהוא...
אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'
...המשאב הכי יקר שלך? חלק א על מנת להגיע לרמה גבוהה של הצלחה בחיים וכן לשמור על עצמנו באותה רמה, דרושות איכויות ויכולות מסוימות. אחת מהן היא היכולת לשמור על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה שמניעה אותנו לפעולה מאסיבית על בסיס קבוע. אותה מוטיבציה פועלת בדיוק כמו מנוע של רכב, כל אחד ונפח המנוע שלו, ישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה פנימית בנפח 1.4 וישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה בנפח של 3.5 סמק. מן הסתם, רכב שנפח המנוע שלו עומד רק על 1.4, יתקשה לנוע בעליות שבדרך לירושלים...
חייבים לדבר על קווין / ליונל שרייבר
...לרשימת הקריאה. אינני יודע איך הספר הזה התחמק ממני. הוא יצא לאור כבר ב 2005. ידידה שלי שדעתה נחשבת בעיני הזכירה אותו, המליצה עליו והלוותה לי אותו. למרות השם הגברי, ליונל שרייבר איננו סופר כי אם סופרת. לא ברור למה סופרת פמיניסטית בחרה בשם העט ליונל. זהו ספרה השביעי של ליונל. על הספר הזה היא קיבלה את פרס אורנג. פרס הניתן לנשים בלבד. לגברים יש מספיק פרסים משלהם. בראיון אתה אמרה שבעקבות כתיבת הספר החליטה לוותר על ילדים משלה. כלומר הספר אינו ביוגראפי...
בודהיזם - החיפוש האצילי
...האצילי Ariyapariyesan Sutta Majjhima Nikya 26 כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בסאווטהי בחורשת גטה, בפארק של אנאטהפינדיקה. באותו בוקר הבודהה התלבש, לקח את קערתו וגלימתו העליונה והלך לסאווטהי לסבב נדבות מזון. באותה העת מספר נזירים הלכו אל המכובד אננדה ואמרו לו: החבר אננדה, עבר זמן רב מאז שמענו שיחה על הדהמה מפיו הבודהה. יהיה טוב אם נוכל לשמוע שיחה כזו, החבר אננדה. - אם כך, ילכו המכובדים אל מעונו של הברהמין רמקה. אולי יזדמן לכם לשמוע שיחה על הדהמה...
דיאטה / ירידה במשקל - "נפלתי"...
...נכנסה לסטודיו בפנים נפולות. היא ניגשה להכין לעצמה כוס קפה, ובדממה התיישבה במקומה. עלי לציין, שהתנהגות זו לא הייתה כלל וכלל אופיינית לה. בפעמים הקודמות כניסתה לוותה בחיוך גדול, ובהליכה קופצנית מלאת אנרגיה. בחרתי להתחיל את המפגש בברור עם מירי, בדרך עוקפת. פניתי לקבוצה בשאלה: כיצד עבר עליכן השבוע האחרון? . התחלנו בסבב בו כל אחת מהמשתתפות שיתפה בחוויות השבוע, שעברה, וכשהגענו למירי באופן פלא הייתה דממה רועמת בחדר. מירי הרימה את ראשה וסיננה מבין שפתיה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תבוסה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תבוסה, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תבוסה, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן זוגי, ספרים על אימון אישי, מאמן אישי לילדים בתחום תבוסה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1895 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 04:50:18 - wesi4