ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תאוות אכילה ✔לאיפה השמש נעלמת בלילה? למה חשוך לאדם בחיים? איך נוצר צל? חלק 2 ✔המשך כאן: לאיפה השמש נעלמת בלילה ? למה חשוך לאדם בחיים ? איך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 לאיפה השמש נעלמת בלילה? למה חשוך לאדם בחיים? איך נוצר צל? חלק 2
המשך כאן: לאיפה השמש נעלמת בלילה ? למה חשוך לאדם בחיים ? איך נוצר צל ? חלק 1.

ברגע שהאדם קולט שה"אני" שלו זאת המחשבה שלו, וכל מה שיש לו כולל הכל זה לא הוא, זה רק משהו שניתן לו לשימוש באופן זמני, באותו הרגע האדם מתחיל להעביר את הפוקוס ואת המיקוד שלו בחיים ל"אני" האמיתי שלו דהיינו הנשמה. האדם מתחיל לחשוב, מה אני באמת רוצה, דהיינו מה הנשמה רוצה.

כמובן שזה לא אומר לא לתת לגוף אוכל וכולי, בדיוק כמו שצריך לתת לרכב דלק לנסיעה. כי כרגע הנשמה "נוסעת" על הגוף, כמו אדם שרוכב על סוס. גם הסוס צריך לאכול. אבל בעקרון הפוקוס צריך להיות לא במה האוטו רוצה, אלא במה הנשמה רוצה.

לסיכום: ככל שהאדם מזדהה יותר עם האני האמיתי שלו דהיינו הנשמה שלו, ממילא הוא עושה פחות צל אל מול השמש ואז טוב לו יותר.

לעומת זאת, ככל שהאדם חושב בטעות שהאני שלו זה משהו ממשי, דהיינו משקיע כ"כ המון תשומת לב בדמיונות שיש לאדם בחיים, כך הוא עושה יותר צל וכך חשוך לו יותר.

השמש זורחת תמיד. תמיד יש שמש. השמש גדולה פי מליון מהארץ, ההר גדול לאין ערוך מהדמיונות שיש לאדם בחיים, אבל הלכלוך שיש לאדם על העיניים של השכל, עושים צל אל מול אור השמש ומפריעים לו לראות אותה.

מסקנה מעשית: האדם צריך את הפוקוס שלו לשים על האני שלו האמיתי, דהיינו הנשמה. גם הרכב שלך חשוב, אבל אין לו כמעט שום משמעות ביחס לחשיבות שלך. הכל חשוב, אבל הנשמה שלך, שמחת החיים שלך, האושר שלך, מצב הרוח שלך וכולי חשובים לאין ערוך מכל הדמיונות שיש לאדם בראש. בהצלחה.


ציטוטים: רבי נחמן מברסלב

הנפש רוכבת על הגוף כמו האדם על הסוס

"נֶפֶשׁ לַגּוּף, כְּמוֹ רְכִיבַת הַסּוּס, שֶׁהַסּוּס טְפֵלָה לוֹ... עַל סוּסוֹ, עַל גּוּפוֹ"

"כָּל הַחֶסְרוֹנוֹת שֶׁיֵּשׁ לָאָדָם הֵן בָּנִים אוֹ פַּרְנָסָה אוֹ בְּרִיאוּת, הַכּל הוּא מִצַּד הָאָדָם עַצְמוֹ... הָאָדָם עַל יְדֵי מַעֲשָׂיו הָרָעִים עוֹשֶׂה צֵל לְעַצְמוֹ, שֶׁאֵין מַגִּיעַ עָלָיו אוֹר... וּלְפִי מַעֲשָׂיו כֵּן נַעֲשֶׂה הַצֵּל הַמּוֹנֵעַ אוֹר... וּמַגִּיעַ לוֹ הַחִסָּרוֹן לְפִי הַמַּעֲשֶׂה שֶׁעַל יָדָהּ נַעֲשֶׂה הַצֵּל.

וְהִנֵּה הַצֵּל הוּא [נעשה] מִדָּבָר גַּשְׁמִי שֶׁעוֹמֵד נֶגֶד דָּבָר רוּחָנִי... כְּשֶׁמַּעֲמִידִין דָּבָר גַּשְׁמִי כְּנֶגֶד דָּבָר רוּחָנִי, עוֹשֶׂה צֵל. וּכְפִי גַּשְׁמִיּוּת וְגדֶל הַדָּבָר שֶׁעוֹמֵד כְּנֶגֶד הַדָּבָר כְּמוֹ כֵן נַעֲשֶׂה צֵל. כְּגוֹן כְּשֶׁמַּעֲמִידִין מַקֵּל נֶגֶד אוֹר הַשֶּׁמֶשׁ עוֹשֶׂה צֵל קָטָן כְּפִי מִדַּת הַמַּקֵּל, אֲבָל כְּשֶׁמַּעֲמִידִין דָּבָר גָּדוֹל יוֹתֵר נֶגֶד הַשֶּׁמֶשׁ עוֹשֶׂה צֵל גָּדוֹל בְּיוֹתֵר. וְכֵן כְּשֶׁמַּעֲמִידִין בַּיִת גָּדוֹל עוֹשֶׂה צֵל גָּדוֹל יוֹתֵר וְיוֹתֵר וְהַצֵּל הוּא הַסְתָּרַת וְהַעֲלָמַת הָאוֹר כַּיָּדוּעַ...

וְעַל כֵּן הָאָדָם כְּפִי גַּשְׁמִיּוּתוֹ וּכְפִי מַעֲשָׂיו, כֵּן עוֹשֶׂה צֵל בְּעַצְמוֹ שֶׁמּוֹנֵעַ מִמֶּנּוּ אוֹר וְשֶׁפַע... אֲבָל אִם הָאָדָם מְבַטֵּל עַצְמוֹ, וְאֵינוֹ כְּלָל מִזֶּה הָעוֹלָם, אֲזַי אֵינוֹ עוֹשֶׂה צֵל, וּמְקַבֵּל אוֹר... וְעַל כֵּן הַחֲכָמִים שֶׁהֵם אַיִן, זוֹכִים לְכָבוֹד, עַל יְדֵי שֶׁאֵינָם עוֹשִׂים צֵל לְהַפְסִיק, כִּי אֵין לָהֶם שׁוּם גַּשְׁמִיּוּת כַּנַּ"ל. "

"כְּמוֹ מַטְבֵּעַ קְטַנָּה אִם תַּחֲזִיק אוֹתָהּ נֶגֶד עֵינֶיךָ, יִמְנַע מִלִּרְאוֹת הַר גָּדוֹל, אַף עַל פִּי שֶׁהָהָר גָּדוֹל אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ הַמַּטְבֵּעַ הַקְּטַנָּה, אַךְ מֵחֲמַת שֶׁהַמַּטְבֵּעַ עוֹמֶדֶת נֶגֶד עֵינָיו, עַל כֵּן חוֹצֶצֶת בִּפְנֵי רְאִיַּת הָעֵינַיִם, עַד שֶׁאֵינוֹ רוֹאֶה הַדָּבָר הַגָּדוֹל מִמֶּנּוּ כַּמָּה פְּעָמִים"

"כִּי הַשֶּׁמֶשׁ בְּעַצְמָהּ מְאִירָה בִּמְקוֹמָהּ בְּשָׁוֶה, בִּתְחִלַּת הַיּוֹם וּבְאֶמְצַע הַיּוֹם. רַק הַמְּנִיעָה הוּא מֵחֲמַת הָאָרֶץ הַמַּפֶסֶקֶת בֵּין בְּנֵי אָדָם וּבֵין הַשֶּׁמֶשׁ, עַל כֵּן אֵין הָאוֹר מִתְפַּשֵּׁט כָּל כָּךְ בִּתְחִלַּת הַיּוֹם, רַק מִקְצָת מִקְצָת עַד שֶׁנִּתְפַּשֵּׁט עַל הָאָרֶץ.

כֵּן... [כל מה שיש בעולם] הוּא בְּעַצְמוֹ מֵאִיר תָּמִיד, רַק הַמְּנִיעָה מֵחֲמַת הַמְקַבְּלִים [בגלל זה שמקבל את האור] וְהַמְּנִיעָה הוּא מֵחֲמַת הָאָרֶץ הַמַּפְסֶקֶת, הַיְנוּ הָעוֹלָם הַזֶּה. כִּי בְּנֵי אָדָם מְשֻׁקָּעִים בָּעוֹלָם הַזֶּה, וְעַל כֵּן אֵינָם יְכוֹלִים לְקַבֵּל אוֹר...

רַק שֶׁהַזֶּרֶת הַקָּטָן, שֶׁהוּא הָעוֹלָם, עוֹמֵד בִּפְנֵי מְאוֹר הָעֵינַיִם, וּמוֹנֵעַ מִלִּרְאוֹת אוֹר הַגָּדוֹל... אַף שֶׁכָּל הָעוֹלָם הַזֶּה הוּא רַק זֶרֶת קָטָן, נֶגֶד [הטוב שהאדם יכול להשיג]...

וְלִכְאוֹרָה קָשֶׁה, אֵיךְ יוּכַל דָּבָר קָטָן כָּזֶה לְהַפְסִיק וְלַחֲצץ בִּפְנֵי דָּבָר גָּדוֹל כָּזֶה, שֶׁגָּדוֹל כַּמָּה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹתוֹ? אַךְ הוּא כַּמָּשָׁל הַמּוּבָא, כְּמוֹ מַטְבֵּעַ קְטַנָּה אִם תַּחֲזִיק אוֹתָהּ נֶגֶד עֵינֶיךָ, יִמְנַע מִלִּרְאוֹת הַר גָּדוֹל, אַף עַל פִּי שֶׁהָהָר גָּדוֹל אֲלָפִים פְּעָמִים כְּמוֹ הַמַּטְבֵּעַ הַקְּטַנָּה. אַךְ מֵחֲמַת שֶׁהַמַּטְבֵּעַ עוֹמֶדֶת נֶגֶד עֵינָיו, עַל כֵּן חוֹצֶצֶת בִּפְנֵי רְאִיַּת הָעֵינַיִם, עַד שֶׁאֵינוֹ רוֹאֶה הַדָּבָר הַגָּדוֹל מִמֶּנּוּ כַּמָּה פְּעָמִים.

כֵּן כְּשֶׁמַּגִּיעַ וּבָא אֶל הָעוֹלָם הַזֶּה, נִשְׁאָר שָׁקוּעַ שָׁם בְּהַבְלֵי עוֹלָם, וְנִדְמֶה לוֹ שֶׁאֵין טוֹב מִזֶּה. וְהָעוֹלָם הַזֶּה הַקָּטָן וְהַמֻּעָט, מוֹנֵעַ אוֹתוֹ מִלִּרְאוֹת אוֹר גָּדוֹל וּמֻפְלָג שֶׁל [הנפש של האדם], שֶׁהוּא גָּדוֹל כַּמָּה אֲלָפִים פְּעָמִים כְּנֶגְדּוֹ כַּנַּ"ל

וְהוּא מַמָּשׁ מְשַׁל הַשֶּׁמֶשׁ, שֶׁהָאָרֶץ מַפְסֶקֶת מִלִּרְאוֹת אוֹר גָּדוֹל שֶׁל הַשֶּׁמֶשׁ, אַף שֶׁהַשֶּׁמֶשׁ גָּדוֹל כַּמָּה פְּעָמִים כְּמוֹ הָאָרֶץ, וְהוּא כַּמָּשָׁל הַנַּ"ל כַּמּוּבָא... כְּמוֹ הַשֶּׁמֶשׁ שֶׁמְּאִירָה תָּמִיד, רַק שֶׁהַמְּנִיעָה מֵחֲמַת הָאָרֶץ הַמַּפְסֶקֶת כַּנַּ"ל, אַף שֶׁהָאָרֶץ קְטַנָּה נֶגֶד הַשֶּׁמֶשׁ וְכַמָּשָׁל הַנַּ"ל...

רַק שֶׁהָאָרֶץ הַיְנוּ הָעוֹלָם הַזֶּה, מַפְסִיק מִלִּרְאוֹת אוֹר הַגָּדוֹל... וְאַף שֶׁאוֹרָם גָּדוֹל מְאד, וְהָעוֹלָם הַזֶּה כֻּלּוֹ בִּכְלָל הוּא קָטָן וּפָחוּת מְאד נֶגֶד אוֹרָם הַגָּדוֹל [של הדברים הטובים שיש בעולם], עִם כָּל זֶה הוּא מַפְסִיק וּמוֹנֵעַ מִלִּרְאוֹת אוֹרָם, כַּמְּשַׁל הַמַּטְבֵּעַ הַנַּ"ל. וְכָל זֶה מֵחֲמַת שֶׁהָעוֹלָם עוֹמֵד בִּפְנֵי עֵינָיו וְחוֹצֵץ בְּפָנָיו, עַד שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לִרְאוֹת אוֹר... הַגָּדוֹל מִמֶּנּוּ אֲלָפִים פְּעָמִים.

אֲבָל אִם יְסַלֵּק הַמַּפְסִיק הַקָּטָן מִנֶּגֶד עֵינָיו, דְּהַיְנוּ שֶׁיַּטֶּה עֵינָיו מִן הָעוֹלָם, וְלא יִסְתַּכֵּל עַל הָעוֹלָם, רַק יָרִים ראשׁוֹ וְיַגְבִּיהַּ עֵינָיו וְיִסְתַּכֵּל לְמַעְלָה מִן הָעוֹלָם הַמַּפְסִיק וְחוֹצֵץ, אֲזַי יִזְכֶּה לִרְאוֹת אוֹר הַגָּדוֹל וְהַמֻּפְלָג...

רַק שֶׁהָעוֹלָם הַזֶּה עוֹמֵד לִפְנֵי עֵינָיו, וְאֵינוֹ מַנִּיחַ אוֹתוֹ כְּלָל לְהַטּוֹת עֵינָיו לְהִסְתַּכֵּל לְמַעְלָה... כִּמְשַׁל הַמַּטְבֵּעַ הַקְּטַנָּה הַנַּ"ל מַמָּשׁ, הָעוֹמֶדֶת בִּפְנֵי הָעֵינַיִם וּמַפְסֶקֶת מִלִּרְאוֹת הַר גָּדוֹל וְכוּ' כַּנַּ"ל.

אֲבָל בְּקַל יוּכַל לְסַלֵּק הַמַּטְבֵּעַ מִנֶּגֶד עֵינָיו, וְתֵכֶף יִרְאֶה הָהָר הַגָּדוֹל מִמֶּנּוּ. כְּמוֹ כֵן מַמָּשׁ לְעִנְיַן הָעוֹלָם וְהַתּוֹרָה, שֶׁבְּהַעֲבָרָה בְּעָלְמָא, יָכוֹל לְהַעֲבִיר הָעוֹלָם מִנֶּגֶד עֵינָיו, וְאָז יִזְכֶּה לִרְאוֹת אוֹר הַגָּדוֹל...

וְהַיָּד הַקְּטַנָּה עוֹמֶדֶת בִּפְנֵי הָעֵינַיִם, וּמְעַכֶּבֶת מִלִּרְאוֹת אוֹרוֹת גְּדוֹלִים"

"שֶׁזּוֹכִין שֶׁיַּעַמְדוּ וְיִשְׁקְטוּ שִׁמְרֵי הַמּחַ לְמַטָּה, עַד שֶׁלּא יִרְצֶה שׁוּם דָּבָר בָּעוֹלָם, וְיִהְיֶה הַכּל שָׁוֶה אֶצְלוֹ... הַיְנוּ שֶׁהַכּל שָׁוֶה וְאֵין שׁוּם חִלּוּק בֵּין הָעוֹלָם הַזֶּה וּבֵין הַקֶּבֶר וּבֵין הָעוֹלָם הַבָּא...

כִּי מֵאַחַר שֶׁאֵין לוֹ שׁוּם תַּאֲוָה וְרָצוֹן כְּלָל לְשׁוּם דָּבָר רַק לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וּלְהַתּוֹרָה, נִמְצָא שֶׁהַכּל שָׁוֶה אֶצְלוֹ בֵּין בָּעוֹלָם הַזֶּה, בֵּין בַּקֶּבֶר, בֵּין בָּעוֹלָם הַבָּא בְּכֻלָּם הוּא דָּבוּק רַק בְּהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וּבְהַתּוֹרָה.

כִּי מִי שֶׁמְּקֻשָּׁר בָּעוֹלָם הַזֶּה, יֵשׁ חִלּוּק בֵּין הָעוֹלָם הַזֶּה שֶׁהוּא רַחֲבַת יָדַיִם וּבֵין הַקֶּבֶר שֶׁהוּא מָקוֹם צַר, וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה, אֲבָל מִי שֶׁנִּזְדַּכֵּךְ מחוֹ וְאֵין לוֹ שׁוּם שְׁמָרִים בַּמּחַ הַכּל שָׁוֶה אֶצְלוֹ כַּנִּזְכָּר לְעֵיל"

"כִּי מִיתַת הַצַּדִּיק, הוּא רַק כְּמוֹ מִי שֶׁיּוֹצֵא מֵחֶדֶר לְחֶדֶר אַחֵר. וְהִמְשִׁיל אָז לְבִתּוֹ עַל עַצְמוֹ: כְּמוֹ שֶׁאֲנִי עַתָּה בְּחֶדֶר זֶה וְאַחַר כָּךְ אֲנִי יוֹצֵא מֵחֶדֶר זֶה וְנִכְנָס לַחֶדֶר הַשֵּׁנִי וְסוֹגֵר הַדֶּלֶת אַחֲרַי. אִם אַתָּה תָּבוֹא אֵצֶל הַדֶּלֶת וְתִצְעַק אָבִי אָבִי וְכוּ' לא אֶשְׁמַע דְּבָרֶיךָ?! "

"כִּי אֵצֶל הַצַּדִּיק אֵין חִלּוּק בֵּין הַחַיִּים וּבֵין לְאַחַר מִיתָה, כִּי גַּם לְאַחַר מִיתָה הוּא עוֹבֵד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְאֵין זֶה הַחִלּוּק אֶלָּא אֵצֶל זֶה הָאָדָם שֶׁנִּמְשָׁךְ אַחַר תַּאֲווֹת אֲכִילָה וּשְׁתִיָּה כָּל יָמָיו, וּלְאַחַר מִיתָה אֵין אוֹכֵל וְשׁוֹתֶה, זֶה נִקְרָא מֵת, וְהַמִּיתָה נִכֶּרֶת אֶצְלוֹ... וְהַצַּדִּיק... בְּוַדַּאי זֶה אֵין מֵת, אֶלָּא תָּמִיד חַי, אֲפִלּוּ לְאַחַר מִיתָה וְאֵין חִלּוּק אֶצְלוֹ בֵּין מִיתָה לְחַיִּים, כִּי תָּמִיד הוּא עוֹבֵד הַשֵּׁם"

"הִתְחִיל לְדַבֵּר מֵעִנְיַן חַיִּים וּמִיתָה, עָנָה וְאָמַר: בֵּין חַיִּים לְמִיתָה אֵין חִלּוּק, כִּי אִם בְּמִדַּת אַמָּה אַחַת, שֶׁעַכְשָׁו הָאָדָם שׁוֹכֵן בְּכָאן, וְאַחַר כָּךְ הוּא שׁוֹכֵן שָׁם [וְהִטָּה בְּיָדוֹ עַל הַבֵּית עָלְמִין].

וְאַחַר כָּךְ הִתְחִיל לוֹמַר כָּל עִנְיָן זֶה: 'חַיִּים נִצְחִיִּים' וְכוּ' כְּדִלְקַמָּן, כְּלוֹמַר, שֶׁמִּי שֶׁזּוֹכֶה לְדַעַת אֲמִתִּי הַנַּ"ל לָדַעַת אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, אֵין חִלּוּק אֶצְלוֹ כְּלָל בֵּין חַיִּים לְמִיתָה, כִּי הוּא דָּבוּק וְנִכְלָל בּוֹ יִתְבָּרַךְ בְּחַיָּיו וּבְמוֹתוֹ, רַק שֶׁעַכְשָׁו בְּחַיָּיו דִּירָתוֹ בְּכָאן, וְאַחַר כָּךְ דִּירָתוֹ שָׁם כַּנַּ"ל...

חַיִּים נִצְחִיִּים הֵם רַק לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, כִּי הוּא חַי לָנֶצַח וּמִי שֶׁנִּכְלָל בְּשָׁרְשׁוֹ, דְּהַיְנוּ בּוֹ יִתְבָּרַךְ, הוּא גַּם כֵּן חַי לָנֶצַח, כִּי מֵאַחַר שֶׁהוּא נִכְלָל בְּאֶחָד וְהוּא אֶחָד עִם הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, הוּא חַי חַיִּים נִצְחִיִּים כְּמוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ. וְכֵן אֵין שְׁלֵמוּת רַק לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְחוּץ מִמֶּנּוּ כֻּלָּם חֲסֵרִים, וּמִי שֶׁהוּא נִכְלָל בּוֹ יֵשׁ לוֹ שְׁלֵמוּת.

וְעִקַּר הַכְּלָלִיּוּת שֶׁיִּהְיֶה נִכְלָל בְּאֶחָד, הוּא עַל יְדֵי הַדַּעַת אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, כְּמוֹ שֶׁאָמַר הֶחָכָם: 'אִלּוּ יְדַעְתִּיו, הֱיִיתִיו', כִּי עִקַּר הָאָדָם הוּא הַשֵּׂכֶל, וְעַל כֵּן בְּמָקוֹם שֶׁחוֹשֵׁב הַשֵּׂכֶל, שָׁם כָּל הָאָדָם. וּכְשֶׁיּוֹדֵעַ וּמַשִּׂיג בִּידִיעַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, הוּא שָׁם מַמָּשׁ, וְכָל מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ יוֹתֵר, הוּא נִכְלָל יוֹתֵר בְּהַשּׁרֶשׁ, דְּהַיְנוּ בּוֹ יִתְבָּרַךְ. וְכָל הַחֶסְרוֹנוֹת שֶׁיֵּשׁ לְאָדָם הֵן פַּרְנָסָה אוֹ בָּנִים אוֹ בְּרִיאוּת הַגּוּף וְכָל שְׁאָר הַחֶסְרוֹנוֹת, הַכּל הוּא בְּחֶסְרוֹן הַדָּעַת.

וְאַף שֶׁיֵּשׁ חֲסֵרִים לְגַמְרֵי מֵהַדַּעַת, וְעִם כָּל זֶה יֵשׁ לָהֶם כָּל טוּב, בֶּאֱמֶת כָּל מַה שֶּׁיֵּשׁ לָהֶם אֵינוֹ כְּלוּם וְכֵן לְהֵפֶךְ, הַשָּׁלֵם בְּדַעַת שֶׁיֵּשׁ לוֹ חִסָּרוֹן, בֶּאֱמֶת הַחִסָּרוֹן אֵינוֹ כְּלוּם, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ חֲזַ"ל: "דַּעַת קָנִיתָ מֶה חָסַרְתָּ, וְאִם דַּעַת חָסַרְתָּ מַה קָּנִיתָ", כִּי עִקַּר הַחִסָּרוֹן וְהַשְּׁלֵמוּת תָּלוּי בַּדָּעַת... "
איך נוצרים השלמות פוקוס האושר שלך צדיקים עקרונות חיים צדיק שיש בעולם דברים טובים דמיון איך נוצר איך נוצרות איך נוצרים בחיים חיים כיצד נוצרות נוצר
תאוותנות, תאוות גופניות, תאוות הגוף, תאוות ניאוף, תאוות נשים, תאוות ממון, תאוות אכילה, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, יהדות, לשבור את התאוות, רוחניות, העולם הבא
... תאוות גופניות, תאוות הגוף, תאוות ניאוף, תאוות נשים, תאוות ממון, תאוות אכילה, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, יהדות, לשבור את התאוות, רוחניות, העולם הבא מהן תאוות הגוף ולמה אנשים נלחמים בהן? אליעד מסביר שתאוות הגוף הן בעצם רצונות של האדם ... אנשים חושבים כך כי הם רואים כיצד אחרים סובלים מתאוות גשמיות (כמו תאוות אכילה, מין או כסף), ולכן הם מסיקים שרוחניות היא פתרון עדיף. אך אליעד מדגיש שזו רק אשליה, כי בפועל גם תאווה רוחנית יוצרת את אותו מנגנון של חיסרון וסבל. למשל, אדם ...
צדקה, לתת צדקה, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים, נתינה, קבלה, הדרת נשים, לקבל ולתת, כסף, תאוות ממון, תאוות אכילה, להיות עשיר, המרדף אחרי הכסף, להיות מאושר
צדקה, לתת צדקה, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים, נתינה, קבלה, הדרת נשים, לקבל ולתת, כסף, תאוות ממון, תאוות אכילה, להיות עשיר, המרדף אחרי הכסף, להיות מאושר
... לתת צדקה, הפרשת מעשרות, גמילות חסדים, נתינה, קבלה, הדרת נשים, לקבל ולתת, כסף, תאוות ממון, תאוות אכילה , להיות עשיר, המרדף אחרי הכסף, להיות מאושר מה הקשר בין הדרת נשים, כסף ואמונה דתית? אליעד מסביר את הרעיון מאחורי הדרת נשים מנקודת המבט הדתית, ...
איך תדע שנגמלת? איך לשכוח את האקסית? גמילה מהתמכרויות, גמילה מעישון, גמילה מסמים, איך להיגמל מעישון? איך להיגמל מהתמכרות? איך להוציא מישהו מהראש? הדחקה של האקסית, איך לא להדחיק? חזרה בתשובה שלמה
איך תדע שנגמלת? איך לשכוח את האקסית? גמילה מהתמכרויות, גמילה מעישון, גמילה מסמים, איך להיגמל מעישון? איך להיגמל מהתמכרות? איך להוציא מישהו מהראש? הדחקה של האקסית, איך לא להדחיק? חזרה בתשובה שלמה
... כך בלימוד תורה. נגיד שרבי נחמן אומר כזה דבר תאוות אכילה מבלבלת לך את השכל ופוגמת לך את המוח אם אתה מתעסק יותר מדי עם אוכל זה דופק לך את הראש אחר כך אתה לא יכול נגיד ללמוד תורה אוקי אז בא בן אדם אומר אין בעיה אז אני בלי תאוות אכילה אני לא אוכל יותר כל פעם שאני צריך ליהנות לא אוכל יותר בשביל ליהנות רוצה לשמור על עצמי אבל זה סימן שלא שברת את תאוות האכילה למה כי זה אומר שהאוכל עדיין מבלבל אותך, איך תדע ששברת את תאוות האכילה אתה צריך שבוע שלם לא לאכול בכלל נגיד בלי תאוות אכילה בכלל לראות לאיזה ריכוז אתה מגיע בלימוד עכשיו נראה אותך אוכל ונשאר על אותה רמת ריכוז זה סימן ששברת את התאוות אכילה. איך אתה יכול לדעת אם באמת סגרת מעגל עם האקסית או לא אם אתה יכול להיות איתה בקשר ועדיין להישאר באותה רמת high ולא פתאום לרדת לדאון בגלל שנהנית בקשר כי ...
סבל בדרך אל האושר, ריקנות ומשמעות, לחבר את הרגש לשכל, מה לשאול כשאין שאלות, לשקר בשביל האמת
סבל בדרך אל האושר, ריקנות ומשמעות, לחבר את הרגש לשכל, מה לשאול כשאין שאלות, לשקר בשביל האמת
... אז תרצי את הסבל, ולא תראי שיש רע בסבל. היום את יודעת יותר טוב מי את לא, וכך את מתקדמת לדעת את עצמך. רבי נחמן אומר, שמי ששובר את תאוות האכילה, הוא הופך להיות בן אדם. מה זה נקרא שהוא שובר את תאוות האכילה? הכוונה שאין לו תאווה לאוכל, מה הכוונה שאין לו תאווה לאוכל? יש הרבה אנשים ... לסבול. אם מביאים לך עוגה, ואת נהנית ממנה יותר ממקודם, אז זה נקרא שאת בן אדם שסובל. כי אם הכל טוב לך, אז איך זה שאת נהנית יותר מהעוגה? תאוות אכילה, הכוונה לא רק אוכל, הכוונה לכל תאווה. יש שני סוגים של אנשים. האחד, אדם ... שזה אומר, שהאדם נהנה גם כשהוא רעב וגם כשהוא שבע באותה מידה. כל זמן שהאדם אוכל, והוא נהנה מהאכילה יותר מזה שהיה רעב, זה אומר שיש לו תאוות אכילה. אפילו אם אתה חולה ואתה לוקח כדור כדי להיות בריא, ויותר טוב לך להיות בריא מאשר חולה, גם זה תאוות אכילה. ואיך אדם שובר את תאוות האכילה? מי שמבין למה אני חולה, למה אני רעב, מבין למה רע לו, אז הוא נהנה גם כשרע ...
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
... בכלל מה זה משנה לו הצבע. ש: בקיצור הוא לא רואה שום תועלת. אליעד: יפה ואני חידדתי עוד פעם שלדוגמה יש דברים שהם הישרדותיים נגיד לדוגמה לאכול הוא יכול להבין את התועלת נגיד תאוות אכילה תאוות כסף, נגיד שיש שלוש תאוות סתם ברבי נחמן אכילה מין וממון בסדר, אז נגיד תאוות אכילה נותן כוח לגוף מה נותן לך כסף שאז תוכל לקנות עוד דברים שתוכל למלא את הרצון ואפילו תוכל לקנות עוד מזון, יהיה לך כסף תקנה מזון. אבל מין לצורך ...
מיניות ורוחניות, משיכה מינית והארה רוחנית, חשק מיני, אהבה ללא תנאים, למה דתיים מפחדים מנשים? חטא אדם הראשון, חטא חוה, תאוות ניאוף, למה אנשים אוהבים סקס? למה אנשים נהנים ממין? טנטרה, מין רוחני, רוחניות ומיניות
... מסביר לפי דבריו של רבי נחמן מברסלב, שיש שלוש תאוות מרכזיות: תאוות נשים, תאוות אכילה ותאוות ממון. מכל אלה, תאוות הנשים היא הקשה ביותר להימנע ממנה, משום שבה יש את המרכיב החזק ביותר של אהבה ללא תנאים. בעוד כסף ואוכל הם גם פיתויים חזקים, ... רבי נחמן אמר ככה יש שלושה דברים שצריך להיפטר מהם תאוות נשים משיכה מינית תאוות אכילה שזה חשק ליהנות מאוכל ותאוות ממון צריך שלא יהיה לך חשק לא לכסף לא לאוכל ולא לסקס שלושה דברים ואז אתה יכול להיות אלוהים אבל הכי קשה זה נשים זה הכי קשה, ...
תרגיל למודעות עצמית, לא מבין לא עושה, לא לעשות עד שלא תבין, לא עושה בלי להבין למה, איך לדעת למה אני רוצה משהו? מודעות עצמית, התנזרות, שבירת תאוות, שמירת העיניים, הפסקת עישון, להפסיק לעשן, אכילת מתוקים, דיאטה
תרגיל למודעות עצמית, לא מבין לא עושה, לא לעשות עד שלא תבין, לא עושה בלי להבין למה, איך לדעת למה אני רוצה משהו? מודעות עצמית, התנזרות, שבירת תאוות, שמירת העיניים, הפסקת עישון, להפסיק לעשן, אכילת מתוקים, דיאטה
... המודעות העצמית למושג שנקרא ביהדות שבירת התאוות. לפי ההסבר, ביהדות זה עניין פרקטי: למשל, אדם שמחליט לשבור את תאוות האכילה יאכל רק לצורך קיום ולא להנאה. אך אליעד מסביר שהעניין מורכב יותר, משום שאם אדם מדחיק את התאווה במקום להתמודד איתה באמת, הוא עלול להיכשל ברגע ... מתלות בהתמכרויות או הרגלים אוטומטיים כמו עישון, אכילת מתוקים או כל תאווה אחרת. איך להפסיק לעשן? איך לשבור תאוות אכילה? מהי מודעות עצמית? איך לשבור הרגלים מזיקים? איך להתגבר על התמכרות למתוק? למה קשה להפסיק לעשן? מה זה לשמור את העיניים? ...
שליטה בחשק המיני, רבי נחמן מברסלב והשטן, החשק המיני של רבי נחמן מברסלב, שבירת החשק המיני, להחליש את החשק המיני, להרגיש טוב לבד, להרגיש טוב בלי סקס, לחיות בלי סקס, להיות מאושר בלי זוגיות, להיות מאושר בלי סקס, שבחי הרן טז
שליטה בחשק המיני, רבי נחמן מברסלב והשטן, החשק המיני של רבי נחמן מברסלב, שבירת החשק המיני, להחליש את החשק המיני, להרגיש טוב לבד, להרגיש טוב בלי סקס, לחיות בלי סקס, להיות מאושר בלי זוגיות, להיות מאושר בלי סקס, שבחי הרן טז
... רצה מאוד להיות צדיק גדול. המשמעות של להיות צדיק עבורו הייתה לתקן לחלוטין את כל התכונות הרעות שלו, כמו כעס, קנאה, עצלנות, תאוות אכילה , חמדנות לכסף ועוד. המטרה הייתה להיות אדם מושלם ללא שום תכונה רעה. אך לפי ... שאף להיות צדיק גדול. המושג להיות צדיק משמעותו עבורו הייתה לתקן את כל התכונות הרעות, כלומר, להיפטר מתכונות כמו כעס, קנאה, תאוות אכילה, חמדנות לכסף וכל שאר התכונות הרעות שבני אדם סובלים מהן. הכוונה בכך היא למעשה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לאיפה השמש נעלמת בלילה? למה חשוך לאדם בחיים? איך נוצר צל? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תאוות אכילה, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תאוות אכילה, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, הכוונה אישית, קאוצינג בנושאי תאוות אכילה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5313 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 11:20:13 - wesi4