ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שלטון החוק ✔בודהיזם - בְּרַהְמָא פונה אל הישויות ✔השיחה עם גַ'נַבַסַבְּהַה בְּרַהְמָא פונה אל הישויות Janavasabha Sutta גַ'נַבַסַבְּהַה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - בְּרַהְמָא פונה אל הישויות
השיחה עם גַ'נַבַסַבְּהַה

בְּרַהְמָא פונה אל הישויות

Janavasabha Sutta

גַ'נַבַסַבְּהַה סוּטַּהיעדם של בני נָאדִיקָא

(ntikiydibykaraa)

I.כך שמעתי. פעם הבודהה התגורר בבית הלְבְנִים אשר בנָאדִיקָא. [1] באותה עת הבודהה סיפר אודות הלידות מחדש של חסידים שונים בחלקים שונים של הארץ אשר נפטרו ומתו: בני קָאסִי ובני קוֹסַלַה, בני וַגִּ'יאַה ובני מַלַּה, בני צֶ'טִי ובני וַמְסַה, בני קוּרוּ ובני פַּנְצָ'אלַה, בני מַצְּ'הַה ובני סוּרַסֶנַה, באומרו: "זה נולד מחדש כאן, וההוא נולד מחדש שם." יותר מחמישים חסידים בני הנָאדִיקָא, אשר זנחו את חמשת הכבלים הנמוכים, נולדו ספונטנית ויגשימו נִיבָּאנַה מבלי לשוב לעולם הזה. יותר מתשעים מהם, לאחר שזנחו את שלושת הכבלים והחלישו חמדנות שנאה ואשלייה, הפכו ל'חוזרים - פעם - אחת', אשר ישובו לעולם הזה פעם אחת נוספת ואז ישימו קץ לסבל. ויותר מחמש מאות, לאחר שזנחו שלושה כבלים, הפכו ל'נכנסים - לזרם', שאינם יכולים ליפול לעולמות הצער, מובטחים לניבאנה.

II.השמועה הזו הגיעה אל אוזניהם של החסידים בנָאדִיקָא, והם היו מרוצים, שמחים ומלאי אושר לשמוע את דבריו של הבודהה.

הערתו של אָנַנְדַה

(nandaparikath)

I.והמכובד אָנַנְדַה שמע את דיווחיו של הבודהה ואת שמחתם של בני הנָאדִיקָא.

II.והוא חשב לעצמו: 'היו גם תלמידים ותיקים מבני מַגַדְהַה שמתו. ואכן גם הם היו חסידים מסורים של הבודהה, הדהמה והסנגהה, והם שמרו על כללי המוסר בשלמות. הבודהה לא הכריז על יעדיהם. יהיה זה טוב להכריז על כך, הדבר יעצים את אמונם של ההמונים וכך יזכו ללידה טובה.

כעת, המלך סֵנִיַיה בִּימְבִּיסָארַה של מַגַדְהַה היה מלך צדיק ושומר חוק, ידיד ברהמינים, בעלי - בית, יושבי ערים וכפרים, כך שתהילתו ידועה בכל העולם: 'מלכנו הצדיק, אשר העניק לנו אושר רב, כעת מת. החיים שלנו היו קלים תחת שלטון חוק הצדק שהנהיג. והוא היה מסור לבודהה, לדהמה ולסנגהה, ושמר על כללי המוסר בשלמות. ' כך אנשים אמרו: 'המלך בִּימְבִּיסָארַה, אשר שיבח את הבודהה עד יום מותו, כעת מת! ' והבודהה לא הכריז על יעד לידתו, ויהיה זה טוב להכריז על כך... מלבד זאת, היה זה בארץ מַגַדְהַה בה הבודהה הגשים התעוררות. מאחר והמכובד הגשים התעוררות במַגַדְהַה, מדוע אין הוא מכריז על יעדי הלידה של אלו אשר מתו שם? כיוון שאם המכובד לא יכריז על כך הדבר יגרום צער רב לבני מַגַדְהַה. מאחר שכך המצב מדוע שהבודהה לא יכריז על כך? '

I.ולאחר שהירהר כך בבדידות בשמם של חסידי מַגַדְהַה, המכובד אָנַנְדַה השכים קום עם עלות השחר, הלך אל הבודהה וברך אותו בכבוד. ולאחר שהתיישב במקום ראוי, אמר: "אדוני, שמעתי את שהוכרז בעניין תושבי נָאדִיקָא... (המשך כמו בפסקאות 1-2).

II.כל אלו היו מסורים לבודהה, לדהמה ולסנגהה, והם שמרו על כללי המוסר בשלמות. והמכובד לא הכריז על יעדי הלידה שלהם... (המשך כמו בפסקה 4). מדוע המכובד לא מכריז על כך?". ולאחר שאמר זאת לבודהה בשמם של חסידי בני מַגַדְהַה, הוא קם ממושבו, ברך את הבודהה בכבוד, ועזב תוך שהוא שומר את צידו הימיני כלפיו.

III.מייד לאחר שאָנַנְדַה הלך, הבודהה לקח את גלימתו קערתו, ויצא אל נָאדִיקָא לסבב נדבות. מאוחר יותר, עם חזרתו, ולאחר שסיים את ארוחתו, הלך אל בית הלבנים ולאחר שרחץ את כפות רגליו, נכנס פנימה, ואז, לאחר שהרהר, שקל ונתן את דעתו המלאה לשאלת חסידי מַגַדְהַה, הוא התישב על המושב המוכן, ואמר: "אני אדע את יעדיהם וגורלותיהם העתידיים, יהיו אשר יהיו." ואז הוא תפס במחשבתו את יעדו וגורלו של כל אחד מהם. ובערב, לאחר שסיים את ההתבודדות המדיטטיבית, הבודהה יצא מבית הלבנים והתיישב במושב המוכן בצל מגוריו.

IV.אז הגיע המכובד אָנַנְדַה, ברך אותו לשלום, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, ארשת פניו של המכובד בהירה וזוהרת, ומראה שתודעתו של המכובד שלווה. האם המכובד מסופק עם לינת היום?"

V."אָנַנְדַה, לאחר שדיברתי עימי אודות חסידי מַגַדְהַה, לקחתי את גלימתי וקערתי ויצאתי אל נָאדִיקָא לסבב נדבות. לאחר מכן... הלכתי אל בית הלבנים והרהרתי בשאלת חסידי מַגַדְהַה... וכך תפסתי במחשבתי את יעדיהם וגורליהם של כל אחד מהם.

היַקְהַה גַ'נַבַסַבְּהה

(janavasabhayakkho)

אז נשמעה קריאתו של יַקְהַה [2] שחלף שם: 'אני הוא גַ'נַבַסַבְּהה, [3] אדוני! אני הוא גַ'נַבַסַבְּהה, הוא שכך - הלך! ' אם כך, אָנַנְדַה, האם אתה מכיר מישהו אשר קודם לכן נקרא בשם גַ'נַבַסַבְּהה?"

"אני חייב להודות שמעולם לא שמעתי שם שכזה, ועדיין לשמע השם 'גַ'נַבַסַבְּהַה' שערותיי סמרו, וחשבתי: 'הוא ששמו גַ'נַבַסַבְּהה לא יתכן שיהיה יַקְהַה מדרג נמוך! '"

I."אָנַנְדַה, מייד לאחר ששמעתי את הקול הזה, היַקְהַה הופיע בפני בחיזיון אצילי, וקרא בשנית: 'אני הוא בִּימְבִּיסָארַה, אדוני! אני הוא בִּימְבִּיסָארַה, הוא שכך - הלך! כעת נולדתי בפעם השביעית לתוך פמלייתו של האדון וֶסַּבַנַה. [4] כך לאחר שמתתי כמלך של בני - אדם, כעת הפכתי בין הישויות השמימיות מלך של ישויות לא - אנושיות.

שבעה חיים כאן ושבעה שם, ארבע עשר לידות

זהו סכום תקופות החיים בהם אני יכול להזכר.

זה זמן רב, אדוני, שידעתי עצמי פטור מעולמות הצער, [5] ועתה עלתה בי התשוקה להיות חוזר - פעם - אחת. ' ואני אמרתי: 'זה מדהים, זה מפליא שהיַקְהַה המכובד גַ'נַבַסַבְּהה אומר זאת. על בסיס מה הוא יודע הישג אצילי ומיוחד שכזה?"

I."לא אחרת, אדוני, לא אחרת, הוא שכך - הלך, אלא מתוך הלימוד שלך ממש! מהתקופה בה הפכתי מחויב לחלוטין ורכשתי אמון מושלם, מאז והלאה, אדוני, זה זמן רב, שידעתי עצמי פטור מעולמות הצער, והתשוקה עלתה בי להיות חוזר - פעם - אחת. וכאן, אדוני, לאחר שנשלחתי על ידי המלך וֶסַּבַנַה אל המלך וִירוּלְהַקַה [6] בעניין מסויים, ראיתי את האדון נכנס אל בית הלבנים ומתיישב ומהרהר בשאלת חסידי מַגַדְהַה... ומאחר ורק שמעתי לפני כן את המלך וֶסַּבַנַה מכריז לאסיפתו מה היו יעדיהם של אנשים אלו, אין זה פלא שחשבתי: 'אלך לראות את המכובד ואדווח לו על הדבר. ' ואלו שתי הסיבות [7] לשמם הגעתי לראות את המכובד.

אסיפת הישויות השמיימיות

(devasabh)

I.אדוני, בימים עברו, לפני זמן רב, ביום - הצום של החמישה - עשר בתחילת תקופת הגשמים, [8] בליל ירח מלא כל ישויות השלושים - ושלוש ישבו באולם סוּדְהַמָּא [9] - אסיפה גדולה של ישויות שמיימיות, וארבעת המלכים האדירים מארבעת קצוות עולם היו שם. היה שם המלך האדיר דְהַטַרַטְּהַה [10] מהמזרח בראש נתיניו, כשפניו פונים מערבה, המלך האדיר וִירוּלְהַקַה מהדרום בראש נתיניו, כשפניו פונים צפונה, המלך האדיר וִירוּפַּקְּהַה מהמערב בראש נתיניו, כשפניו פונים מזרחה, והמלך האדיר וֶסַּבַנַה מהצפון בראש נתיניו, כשפניו פונים דרומה.

באירועים כאלו זהו הסדר בו הם יושבים, ואחריהם נמצאים מושבינו. והישויות הללו שחיו את החיים הרוחניים תחת הבודהה, הופיעו לא מזמן בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש, נעלים על הדֶווֹת האחרות בבהירות זוהרן והדרן. ומסיבה זו ישויות השלושים - ושלוש היו מרוצות, מאושרות, מלאות הנאה ושמחה, באומרן: 'קהל הדֶווֹת גדל, קהל האַסוּרַה מצטמטם! ' [11]

I.ואז, אדוני, סַקַּה, שליט הישויות, בראותו את הנאתן של השלושים - ושלוש, יצא בקריאת פיוטים אלו של שימחה:

'ישויות השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדְהַמַה

בראותן דֶווֹת חדשות מגיעות, חסרות דופי ומרהיבות

אשר הובילו חיים רוחניים, וכעת זוכות ללידה טובה.

עולות על כל האחרות בבהירות זוהרן והדרן

תלמידיו של החכם הגדול יוצאי דופן הם.

בראותן כל זאת, השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדהמה. '

ובראותן כל זאת, ישויות השלושים - ושלוש עלזו עוד יותר, ואמרו: 'קהל הדֶווֹת גדל, קהל האסורה מצטמצם! '.

I.ואז הם נועצו ובחנו יחד את העניין לשמו התכנסו באולם סוּדְהַמָּא, ארבעת המלכים האדירים קיבלו עצות והבהרות בעניין זה בעוד הם עומדים ללא ניע לצד מושבם. [12]

המלכים, בקבלם את ההנחיות, שמו לב היטב לדברים

שנאמרו, בעומדם רגועים ושלווים, לצד מושבם.

I.אז, אדוני, זוהר מרהיב הבהיק מכיוון צפון, ונראה פאר אדיר יותר מבוהק הישויות השמיימיות. וסַקַּה אמר לישויות השלושים - ושלוש: 'רבותיי, כאשר סימנים אלו נצפים, אור כזה נראה וזוהר כזה מבהיק, אז בְּרַהְמָא יופיע. ההופעה של זוהר שכזה היא הסימן הראשון להתגלמות קרבתו של בְּרַהְמָא.

כאשר הם רואים את הסימנים האלו, בְּרַהְמָא יופיע בקרוב.

זהו האות של בְּרַהְמָא, זוהר עצום ואדיר.

נאומו של סַנַנְקוּמָארַה

(sanakumrakath)

I.אז ישויות השלושים - ושלוש התיישבו כל אחד במקומו המתאים, ואמרו: 'הבה נגלה מה יצא מהזוהר הזה, [13] ולאחר שנגלה מה מהותו, נלך אליו. ' וכך גם אמרו ארבעת המלכים האדירים ביושבם במקומם. כך כולם הסכימו.

II.אדוני, כאשר הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה [14] מופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש, הוא מופיע בדמות גסה יותר, כיוון שדמותו הטבעית אינה כזו שנתפסת בעיניהם. כאשר הוא מופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש, הוא עולה על הדֶווֹת האחרות בזוהרן והדרן, בדיוק כפי שדמות עשויה זהב עולה על דמות אנושית. ואדוני, כאשר הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה מופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש, אף לא אחת מהן ברכה אותו, או קמה בפניו, או הציעה לו מקום לשבת. כולן ישבו בדממה בכפות ידיים צמודות, [15] ובסיקול רגליים, [16] חושבות שישב על מושב [17] הישות הזו ממנה הוא רוצה דבר מה. והיא אשר על מושבה הבְּרַהְמָא יושב, נרגשת ומאושרת כמלך בן - לוחמים משוח היטב בטקס המלכתו.

III.אז, אדוני, הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה, לאחר שקיבל דמות גסה יותר, הופיע בפני ישויות השלושים - ושלוש בדמותו של הצעיר פַּנְצַ'סִיקְהַה. [18] ובהתרוממו באוויר, הוא הופיע מרחף בסיקול רגליים, בדיוק כפי שאדם חזק ישב על גבי מושב יציב או על האדמה. וכאשר ראה את הנאתן של ישויות השלושים - ושלוש, הוא יצא בקריאת פיוטים אלו של שימחה:

'ישויות השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדְהַמַה

בראותן דֶווֹת חדשות מגיעות, חסרות דופי ומרהיבות

אשר הובילו חיים רוחניים, וכעת זוכות ללידה טובה.

עולות על כל האחרות בבהירות זוהרן והדרן

תלמידיו של החכם הגדול יוצאי דופן הם.

בראותן כל זאת, השלושים - ושלוש עולזות, כך גם מנהיגן

מהללות את הטַטְהָאגַטַה, ואת אמת הדהמה. '

I.כעת, באשר לעניין נאומו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה, ולאופן דבריו, קולו היה בעל שמונה איכויות: הוא היה מובחן, ברור, נעים, מושך, תמציתי, תכליתי, עמוק ומהדהד. וכאשר דיבר בקול זה אל האסיפה, קולו לא נשמע מעבר לכך. כל מי שיש לו קול שכזה נאמר עליו שיש לו את קולו של בְּרַהְמָא.

II.ובְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה, בהכפילו את צורתו בשלושים - ושלוש, התיישב בסיקול רגליים על כל אחד מהמושבים של השלושים - ושלוש, ואמר: 'מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? מאחר והמכובד, מתוך חמלה לעולם ולמען רווחתם ואושרם של רבים, פעל לתועלתם של ישויות ובני - האדם, יהיו אשר יהיו אלו אשר ישימו את מבטחם בבודהה, בדהמה ובסנגהה וישמרו על כללי המוסר, לאחר מותם והתפרקות הגוף, יופיעו בחברת הישויות פַּרִינִימִּיטַה - וַסַבַטּי, או הישויות נִימָאנַרַטִּי, או ישויות הטוּסִיטַה, או ישויות היָאמַה, או בפמלייתן של ישויות השלושים - ושלוש, או של ארבעת המלכים האדירים - או לכל הפחות בחברת הגַנְדְהַבּוֹת. [19]

III.זה היה משא דבריו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה. וכל אחת מהישויות הגבוהות אליה דיבר חשבה לעצמה: 'הוא יושב במושבי, הוא מדבר אלי בלבד. '

כל הדמויות שנלבשו דיברו בקול אחד

ולאחר שסיימו לדבר, כולם דממו בבת אחת.

כך השלושים - ושלוש ומנהיגן

כל אחת מהן חשבה: 'הוא מדבר אלי בלבד. '

I.לאחר מכן הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה לבש דמות אחת, התיישב במושבו של סַקַּה ופנה אליהם:

פיתוח הנתיבים לעוצמה

(bhvitaiddhipdo)

'מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? המכובד הזה, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, יודע ורואה את ארבעת הנתיבים לעוצמה, [20] כיצד לפתח אותם, להשלים ולתרגל אותם. מה הם הארבעה? הנה נזיר מפתח ריכוז של כוונה המלווה במאמץ של רצון, ריכוז של אנרגיה המלווה במאמץ של רצון, ריכוז של הכרה המלווה במאמץ של רצון, וריכוז של חקירה מלווה במאמץ של רצון. אלו הם ארבעת הנתיבים לעוצמה... וכל הפרושים או הברהמינים אשר בעבר מימשו כוחות מעין אלו בדרכים שונות, כולם פיתחו ותרגלו רבות את ארבעת הנתיבים הללו, וכך גם לגבי כל מי שבעתיד, או בהווה מפתח כוחות מעין אלו. האם רבותיי השלושים - ושלוש מבחינים בי בעוצמות מעין אלו? '

'כן, בְּרַהְמָא. '

'אכן, גם אני פיתחתי ותירגלתי רבות את ארבעת הנתיבים. '

I.זה היה משא דבריו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה. והוא המשיך כך:

שלושת האופנים להשגת ראייה

(tividho oksdhigamo)

'מה חושבים רבותי השלושים - ושלוש? היו שלושה אופנים להשגת ראייה ולהשגת הרגשה נעימה אשר הוכרזו על ידי המכובד, האַרַהַנְט, הבודהה הער בשלמות, אשר יודע ורואה. מה הם השלושה? במקרה הראשון מישהו חי עם תאוות - חושים, עם גורמים מזיקים. קורה מקרה בו הוא שומע את הדהמה האצילית, והוא מקשיב בתשומת לב ומתרגל בהתאם לכך. וכתוצאה מתרגול זה הוא מתחיל לחיות מנותק מתאוות חושים וגורמים מזיקים אלו. כתוצאה מהנתקות זו, מופיעה בו הנאה, [21] ואף יותר מכך, שמחה. [22] כפי שתענוג גורם להנאה, כך מתוך הנאה הוא חווה שמחה.

I.במקרה השני ישנו יצור - חי כלשהו בו התגובות הגסות [23] של גוף, דיבור ומחשבה אינן שקטות. קורה מקרה בו הוא שומע את הדהמה האצילית והוא מקשיב בתשומת לב ומתרגל בהתאם לכך. וכתוצאה מתרגול זה התגובות הגסות של גוף, דיבור ומחשבה מושקטות. וכתוצאה מהשקטה זו, מופיעה בו הנאה, ואף יותר יותר מכך, שמחה. כפי שתענוג גורם להנאה, כך מתוך הנאה הוא חווה שמחה.

II.במקרה השלישי ישנו אדם אשר באמת לא יודע מה טוב ומה רע, מה ראוי לגנאי ומה אינו ראוי לגנאי, מה יש לתרגל ומה אין לתרגל, מה בזוי ומה אצילי, מה דוחה, חסר - דופי, או מעורב באיכויותיו. קורה מקרה בו הוא שומע את הדהמה האצילית והוא מקשיב בתשומת לב ומתרגל בהתאם לכך. כתוצאה מכך, הוא מבין באמת מה טוב ומה רע, מה ראוי לגנאי ומה אינו ראוי לגנאי, מה יש לתרגל ומה לא ראוי לתרגל, מה בזוי ומה אצילי, מה דוחה, חסר - דופי, או מעורב באיכויותיו. ובו אשר יודע ורואה כך, הבורות מתפוגגת ומופיעה ידיעה. עם התפוגגות הבורות והופעת ידיעה, מופיעה בו הנאה ויותר מכך, שמחה. כפי שתענוג גורם להנאה, כך מתוך הנאה הוא חווה שמחה. אלו שלושת האופנים להשגת ראייה ולהשגת נעימות שהוכרזו על ידי המכובד, הבודהה הער בשלמות, אשר יודע ורואה. '

III.זה היה משא דבריו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה. והוא המשיך כך:

ביסוס הקשב מארבע בחינות

(catusatipahna)

'מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? כיצד המכובד אשר יודע ורואה הסביר היטב את ארבע הבחינות לביסוס הקשב להשגת הטוב, מה הן?

הנה נזיר מתבונן בגוף כגוף, במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. כאשר הוא כך מתרגל התבוננות בגופו כגוף, הוא הופך מרוכז לחלוטין ושליו לחלוטין. בהיותו כך רגוע ושליו, הוא משיג ידיעה וראייה חיצונית בגופם של אחרים. [24] הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. כאשר הוא כך מתרגל התבוננות בהרגשותיו כהרגשות, הוא הופך מרוכז לחלוטין ושליו לחלוטין. בהיותו כך רגוע ושליו, הוא משיג ידיעה וראייה חיצונית בהרגשות של אחרים. הוא מתבונן בתודעתו כתודעה במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. כאשר הוא כך מתרגל התבוננות בתודעתו כתודעה, הוא הופך מרוכז לחלוטין ושליו לחלוטין. בהיותו כך רגוע ושליו, הוא משיג ידיעה וראייה חיצונית בתודעות של אחרים. הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה במרץ, בקשב והבנה מלאה, לאחר שהניח לתשוקה וסלידה כלפי העולם. כאשר הוא כך מתרגל התבוננות בתכני תודעתו כתכני - תודעה, הוא הופך מרוכז לחלוטין ושליו לחלוטין. בהיותו כך רגוע ושליו, הוא משיג ידיעה וראייה חיצונית בתכני - תודעה של אחרים. אלו הם ארבעת הבחינות לביסוס הקשב אשר הוסברו היטב על ידי הבודהה המכובד, אשר יודע ורואה, להשגת הטוב.

I.זה היה משא דבריו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה. והוא המשיך כך:

שבעת הצרכים לריכוז

(satta samdhiparikkhr)

'מה חושבים רבותי השלושים ושלוש? כיצד המכובד אשר יודע ורואה הסביר את שבעת הצרכים לריכוז, לפיתוח ריכוז מושלם, והשלמת הריכוז, אילו שבעה? הם הבנה נכונה, חשיבה נכונה, [25] דיבור נכון, פעולה נכונה, אורח חיים נכון, מאמץ נכון, קשב נכון. [26] אחדות התודעה הנוצרת כתוצאה משבעת גורמים אלו מכונה ריכוז אצילי נכון עם בסיסיו וצרכיו. מהבנה נכונה נוצרת חשיבה נכונה, מחשיבה נכונה נוצר דיבור נכון, מדיבור נכון נוצרת פעולה נכונה, מפעולה נכונה נוצר אורח חיים נכון, מאורח חיים נכון נוצר מאמץ נכון, ממאמץ נכון נוצר קשב נכון, מקשב נכון נוצר ריכוז נכון, מריכוז נכון נוצרת ידיעה נכונה, [27] מידיעה נכונה נוצר שיחרור נכון. [28] אם מישהו היה מכריז נכונה: 'הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו. ' והיה אומר: 'דלתות האלמוות פתוחות! ', הוא היה אומר זאת בתואם עם האמת הגבוהה ביותר. כיוון שאכן הדהמה מוצגת כראוי על ידי הבודהה, לראותה כאן ועכשיו, אל - זמנית, מזמינה לבוא ולראות, מובילה פנימה, להבנה על ידי החכם בעצמו, וכן דלתות האלמוות פתוחות.

אלו בעלי אמון בלתי מעורער בבודהה, בדהמה ובסנגהה, ובעלי התנהגות מוסרית משביעת רצון לאציליים, היצורים האלו אשר הופיעו כאן בהסתמך על תרגול - הדהמה שלהם מסתכמים ביותר מאלפיים וארבע מאות חסידים בני מַגַדְהַה שנפטרו, ולאחר שהוכחדו בהם שלושה כבלים הם הפכו לנכנסים - לזרם, חסרי יכולת ליפול לעולמות הצער ומובטחים להתעוררות, ואכן ישנם כאן גם שחוזרים - פעם - אחת.

אך אכן, על הגזע האחר

בעל סגולה גדולה יותר

אותו עדיין תודעתי

כלל אינה יכולה לאמוד

מפחד שאומר דבר שקר. [29]

I.זה היה משא דבריו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה. ובהקשר לכך המלך האדיר וֶסַּבַנַה הרהר במחשבתו: 'זה מדהים, זה נפלא, שמופיע מורה כה מהולל, שתהיה כזו הכרזה נהדרת של דהמה, ושדרכים כאלו נהדרות אל הנשגב יוצגו! ' והבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה קרא את מחשבותיו של המלך וֶסַּבַנַה ואמר לו: 'מה דעתך המלך וֶסַּבַנַה? היה מורה כזה מהולל בעבר, וכזו הכרזה וכאלו דרכים הוצגו, וכך גם יהיה שוב בעתיד. '"

II.זה היה משא הכרזתו של הבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה לישויות השלושים - ושלוש. והמלך האדיר וֶסַּבַנַה, לאחר ששמע וקיבל זאת באופן אישי, העביר את הדברים לחסידיו. והיַקְהַה גַ'נַבַסַבְּהה, לאחר ששמע זאת עצמו וגם הגיע לכך באמצעות תבונת - העל שלו, העביר זאת למכובד אָנַנְדַה, שבתורו העביר זאת לנזירים ולנזירות, ולחסידים בעלי - הבית הגברים והנשים.

וכך החיים הרוחניים הוברקו היטב ושגשגו והופצו במרחבים כאשר הוצגו לבני האדם.


[1] נָאדִיקָא: ndik. מופיע גם כנָאטִיקָא, ntik.

[2] יַקְהַה נחשב בדרך כלל כיצור לא נעים כמו שד או מפלצת, אך הם מכונים גם 'פיות'.

[3] גַ'נַבַסַבְּהַה: מילולית - 'שור בין בני - אדם' או 'שור (גיבור) בני האדם. '

[4] וֶסַּבַנַה: 'המלך הגדול' של הצפון. מנהיגם של היַקְהוֹת.

[5] שבע הלידות בעולם האנושי מציינות את המספר המירבי של לידות שנכנס לזרם יכול לעבור. על כן 'התשוקה' שעלתה בו לעבור לשלב הבא.

[6] וִירוּלְהַקַה: 'המלך הגדול' של הדרום.

[7] שתי הסיבות הן העובדה שוֶסַּבַנַה יצא באמירה באותו נושא ושהוא היה מודע למחשבותיו של הבודהה (!) באותו נושא. זה מתאים גם להצהרותיו של הבודהה במקרים שונים שהוא יודע דברים מסויימים הן באמצעות הידע האישי שלו והן באמצעות ישות שמיימית המספרת לו על כך.

[8] תקופת הגשמים: וַסַּה, vassa. תקופת ההתבודדות השנתית של שלושה חודשים בעונת הגשמים.

[9] סוּדְהַמָּא: 'אולם ההתייעצות הטובה. '

[10] לסקירה רחבה אודות דְהַטַרַטְּהַה והמלכים הגדולים האחרים החולשים על גני העדן הנמוכים הממוקמים רק מעט מעל העולם האנושי, ראה סוטה 32.

[11] האַסוּרוֹת סבלו מדעיכה במעמדם בהודו. משווים אותם לאַהוּרַה (ahura) הפרסיים. האסורות נמצאים במצב מלחמה עם הדֶווֹת (deva). מאחר ובני אנוש יכולים להיוולד בכל אחד מהמחנות (כמו בסוטה 24 פסקה 1.7), זה טבעי שהדֶווֹת ישמחו בהתחזקות מעמדם מהצטרפות תלמידיו של הבודהה.

[12] נראה, כפי שרייס דיוויס מציין, שהם היו ככל הנראה המתעדים של ההתרחשויות באסיפות של ישויות השלושים - ושלוש. היה עליהן לשנן את אשר הוחלט. כך היה נהוג גם באסיפות אחרות בהודו של אותם זמנים.

[13] יצא: וִיפָּאקַה, vipka. כאן אין הכוונה למונח במובנו השכיח של 'תוצאה של פעולה' אלא שימוש נדיר במובן תוצאה באופן כללי.

[14] סַנַנְקוּמָארַה: צעיר לנצח, או בתול לנצח. אחד מחמשת הבנים של בְּרַהְמָא.

[15] כפות ידיים צמודות: אַנְגַ'לִי, ajali. מחווה של הוקרה, כבוד וברכה אשר עדיין נעשה בה שימוש רב בהודו ובארצות בודהיסטיות. לעיתים נתפס בטעות בעיניים מערביות כמחווה של תפילה, שעל פי הבודהיזם המסורתי אינה רלוונטית.

[16] סיקול רגליים: פַּלַּנְקֵנַה, pallankena. תנוחה של רגליים צלובות - לוטוס ונגזרותיה.

[17] מושב: פַּלַּנְקַה, pallanka. זו גם הכורסא עליה יושבים בסיקול רגליים.

[18] הפרשנות מציינת שבְּרַהְמָא אימץ את דמותו של פַּנְצַסִיקְהַה, כיוון שהיה אהוב על כל הדֶווֹת.

[19] כאן מוזכרות קבוצות שונות של ישויות. גַנְדְהַבּוֹת לדוגמה הם מוזיקאים שמימיים, כעוזריהם של הדֶווֹת מעולם ארבעת המלכים הגדולים, הן הישויות מהדרגה הנמוכה ביותר בעולמות השמיימיים. זה היה מביש לנזיר להיוולד בעולמן.

[20] ארבעת הנתיבים לעוצמה מוגדרים בסוטה 26 פסקה 28.

[21] הנאה: סוּקְהַה, sukha. קיימות שתי גרסאות לפירוש הראשונה כהרגשה נעימה פיזית או מנטלית, והשנייה הרגשה פיזית בלבד. מאחר והמילה היא הניגוד לדוּקְּהַה המתורגם כ'סבל', התרגום השכיח למילה סוּקְהַה הוא דווקא 'אושר' או 'נוחות'.

[22] שמחה: סוֹמַנַסַּה, somanassa. הרגשה מנטלית נעימה. על פי הגרסה הראשונה כאן הכוונה לדרגה גבוהה יותר של הרגשה (אך לא תחושת התעלות, פִּיטִי - pti). על פי הגרסא השניה הכוונה כאן היא להרגשה טובה מנטלית לעומת סוּקְהַה שהיא הרגשה נעימה פיזית בלבד. לכן, המילה סוֹמַנַסַּה קרובה יותר בפירושה ל'אושר' מאשר המילה 'סוּקְהַה'

[23] תגובות: סַנְקְהַרַה, sankhr. מונח בעל פירושים שונים: התניות, נטיות, תבניות.

[24] 'ידיעה וראייה חיצונית בגופם של אחרים' או 'ידיעה וראייה של צורות חומריות חיצוניות לעצמו'.

[25] חשיבה נכונה: סַמָּא - סַנְקַפַּה, samm-sankappa. מתורגם גם כ'כוונה נכונה', 'מניע נכון', 'מחשבה נכונה'. הכוונה בחשיבה במקרה זה היא כוונות ומניעים ולא ההיבטים של שפה ומילוליות.

[26] הצגה נדירה של הדרך בעלת שמונה האיברים, במקומות אחרים הסבר הדרגתי שכזה נדחה. הדבר הוביל לניסוח מאוחר של דרך מדורגת.

[27] ידיעה נכונה: סַמָּא - נְיַנַם, samm- a.

[28] שיחרור נכון: סַמָּא - וִימוּטִּי, samm-vimutti. שני השלבים הנוספים האלו הם חלק מהדרך העל - גשמית.

[29] אלו הם 'לא - חוזרים', אשר לכאורה הרבה מעבר לבְּרַהְמָא סַנַנְקוּמָארַה ולכן הוא אינו יכול לדבר אליהם מידיעה.
איך להתעורר יועץ ידיד תחושה של התעלות תשומת לב זוהר מלחמות עצות טובות יעד צעיר לנצח התבודדות בודהיזם
בחורה לא רוצה אותי, אוהב אותה אבל היא לא רוצה, אני רוצה אותה אבל היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותך, היא לא רוצה אותך, שכנוע, זוגיות, לגרום לבחורה לרצות אותך
בחורה לא רוצה אותי, אוהב אותה אבל היא לא רוצה, אני רוצה אותה אבל היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותך, היא לא רוצה אותך, שכנוע, זוגיות, לגרום לבחורה לרצות אותך
...לא רוצה, אני רוצה אותה אבל היא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותי, הוא לא רוצה אותך, היא לא רוצה אותך, שכנוע, זוגיות, לגרום לבחורה לרצות אותך האם ניתן לשנות את דעתו של אדם שאומר אני לא רוצה? כאשר אדם מביע התנגדות ואומר אני לא רוצה, עולה שאלה חשובה: האם אפשרי לשנות את דעתו, או שמדובר בעמדה סופית ומוחלטת? אליעד כהן מסביר שאכן ניתן לשנות את דעתו של האדם, אך הדבר דורש הבנה מעמיקה של מה עומד מאחורי אותה התנגדות. אנשים רבים טועים לחשוב שהביטוי אני לא רוצה הוא סופי. מדוע הם טועים? כי הם עצמם, כאשר הם אומרים...
הכל דיבורים - על מה כולם מדברים? איך להבין ומי מבין את כל הדיבורים?
...מדברים? איך להבין ומי מבין את כל הדיבורים? אם נתבונן על עניין הדיבורים של העולם, נראה שכל העולם כולו מלא בדיבורים שונים על נושאים שונים. ורוב הדיבורים שבעולם, נראים כשונים זה מזה. דהיינו, כלפי חוץ אפשר לראות שרוב הדיבורים של העולם, עוסקים בנושאים שונים זה מזה. וכאשר אנחנו אומרים דיבורים, הכוונה היא גם לדיבורים ממש, אך גם לשירים, וגם לספרים, וגם לכל סוגי התקשורת, וגם לאומן שיוצר יצירת אומנות, שדרכה הוא מדבר. ואפילו המחשבות של האדם לעצמו, גם הן סוג של דיבור אישי של האדם עם עצמו. והעולם כולו מלא בדיבורים...
לפתח את השכל מצפייה בטלוויזיה, האח הגדול, ללמוד מכל דבר, חכם לומד מכל דבר, חכם רואה את הנולד, חיזוי עתידות, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, להסתכל על השכל שיש בכל דבר, לנחש מה יקרה בעתיד
לפתח את השכל מצפייה בטלוויזיה, האח הגדול, ללמוד מכל דבר, חכם לומד מכל דבר, חכם רואה את הנולד, חיזוי עתידות, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, להסתכל על השכל שיש בכל דבר, לנחש מה יקרה בעתיד
...את השכל מצפייה בטלוויזיה, האח הגדול, ללמוד מכל דבר, חכם לומד מכל דבר, חכם רואה את הנולד, חיזוי עתידות, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, להסתכל על השכל שיש בכל דבר, לנחש מה יקרה בעתיד איך אפשר לפתח את השכל מצפייה בטלוויזיה? הנושא המרכזי של ההרצאה הוא פיתוח השכל והיכולת ללמוד מכל דבר, כולל צפייה בטלוויזיה. אליעד כהן טוען שצפייה בטלוויזיה יכולה להיות פעילות חינוכית ומלמדת, כל עוד בוחרים תוכן שמאתגר את החשיבה. הוא מציין כי לא כל תוכן בטלוויזיה מספק תועלת - תוכניות ריאליטי כמו האח הגדול או המרוץ למיליון עלולות...
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
...עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית האם יש צורך לעמוד בצפירה ביום הזיכרון? הדיון על עמידה בצפירה ביום הזיכרון ובמהותה נוגע למספר נושאים עקרוניים. מדובר במנהג של הזדהות עם הנופלים ועם המשפחות השכולות, ויש המתייחסים לכך כאל חובה מוסרית, דתית או חברתית. במהלך השיחה, עלו שאלות לגבי משמעות העמידה בצפירה והאם מדובר במנהג חיובי או מיותר. מנגד, ישנה גם עמדת התנגדות לעמידה בצפירה...
הנשמה, צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות, למה צריך להגדיל את האגו, שני האני של האדם
הנשמה, צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות, למה צריך להגדיל את האגו, שני האני של האדם
...מתוך אחדות המציאות, למה צריך להגדיל את האגו, שני האני של האדם מהו תהליך צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות? אליעד כהן מסביר כי קיומה של הנשמה עצמה הוא כבר תהליך של צמצום מתוך אחדות המציאות. הוא מדגים זאת באמצעות המושג אני, ומסביר שברגע שהאדם אומר אני, הוא כבר מבדיל בין עצמו לבין כל דבר אחר שקיים. ברגע שישנה הבחנה בין אני ללא אני, מתרחש למעשה צמצום של תודעה אחת כוללת לתוך תודעה נפרדת ומוגבלת. כדי להמחיש זאת, אליעד נותן דוגמה של אדם המסתכל על עצמו ועל שולחן. האדם מזהה את עצמו כאני ואת השולחן כלא אני,...
לחלום בהקיץ - מהי תרדמה תודעתית? איך להתעורר משינה תודעתית?
...משינה תודעתית? תרדמת הזמן. תרדמת ההרגל. מה הם? איך להתעורר? תרדמה = שינה = חלום = דמיון. להתעורר = ערנות = מציאות = שכל. תרדמת ההרגל = ההרגלים מרדימים את האדם. כאשר האדם פועל מתוך הרגל ואינו חושב על תכלית מעשיו, על ידי זה התודעה שלו נרדמת. תרדמת הזמן = רצף האירועים של הזמן מרדים את האדם. כאשר האדם אינו מתבונן על המהות של האירועים השונים עד לעומקם, הרי שהוא כאילו נרדם. מאורעות החיים הרדימו לאדם את המחשבה. להלן דברים שמאפיינים תרדמה תודעתית: שינה בהקיץ = חוסר מחשבה = חוסר מודעות מלאה למתרחש = חוסר...
בגידות בזוגיות, איך לא לפחד שיבגדו בי? איך לא לפחד מבגידה בזוגיות? למה בוגדים בזוגיות? למה הוא בוגד? למה היא בוגדת? איך להתמודד עם בגידה? טיפול בבגידה, למה אני לא רוצה שיבגדו בי? לגרום לה לא לבגוד, לגרום לו לא לבגוד
בגידות בזוגיות, איך לא לפחד שיבגדו בי? איך לא לפחד מבגידה בזוגיות? למה בוגדים בזוגיות? למה הוא בוגד? למה היא בוגדת? איך להתמודד עם בגידה? טיפול בבגידה, למה אני לא רוצה שיבגדו בי? לגרום לה לא לבגוד, לגרום לו לא לבגוד
...איך לא לפחד שיבגדו בי? איך לא לפחד מבגידה בזוגיות? למה בוגדים בזוגיות? למה הוא בוגד? למה היא בוגדת? איך להתמודד עם בגידה? טיפול בבגידה, למה אני לא רוצה שיבגדו בי? לגרום לה לא לבגוד, לגרום לו לא לבגוד למה אנשים מפחדים מבגידה בזוגיות? אליעד כהן מסביר שהפחד מבגידה בזוגיות נובע משילוב של שני דברים: אדם מפחד ממשהו כאשר הוא חושב שיש אפשרות שיקרה משהו שהוא לא רוצה שיקרה. כדי לפחד שבני הזוג יבגדו בך, צריך להתקיים תנאי כפול: גם לחשוב שייתכן שיבגדו בך וגם לא לרצות שזה יקרה. כלומר, הפחד מבגידה מתקיים רק כאשר...
האם אתה משוגע? המציאות לא הגיונית, חכם בבית משוגעים, איך לחשוב בהיגיון? ההיגיון של המציאות, השכל של המציאות, להשתגע כמו המציאות, מי כאן משוגע? איך להיות חכם? מהי חוכמה?
האם אתה משוגע? המציאות לא הגיונית, חכם בבית משוגעים, איך לחשוב בהיגיון? ההיגיון של המציאות, השכל של המציאות, להשתגע כמו המציאות, מי כאן משוגע? איך להיות חכם? מהי חוכמה?
...משוגעים, איך לחשוב בהיגיון? ההיגיון של המציאות, השכל של המציאות, להשתגע כמו המציאות, מי כאן משוגע? איך להיות חכם? מהי חוכמה? מהו ההיגיון של המציאות וכיצד הוא קשור לשיגעון? הרצאה זו עוסקת בשאלה האם המציאות היא בהיגיון או שהיא עצמה משוגעת, וכיצד אפשר להבין אותה מבעד למושג השיגעון. אליעד כהן מתחיל את ההרצאה בשאלה עקרונית: האם יש היגיון בכך שאדם שמגיע לבית משוגעים יתחיל לחשוב ולהתנהג כמו שאר הדיירים במקום? האם יש היגיון בהפיכת אדם למשוגע? ההתחלה עוסקת בנכונות של אדם נורמלי לשנות את אופן מחשבתו והגיונו...
OCD חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים
OCD חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים
...חזרתיות, התנהגות חזרתית, למה אני חוזר על אותה הפעולה שוב ושוב? למה יש לי צורך לחזור שוב ושוב? אובססיה חוזרת ונשנית, שטיפת ידיים חוזרת ונשנית, חשיבה כפייתית, איך להפסיק לסגור את הדלת? טיפול ב OCD של חזרתיות, OCD אצל ילדים מה הסיבה האמיתית לפעולות חוזרות ונשנות (OCD)? אליעד כהן מסביר שאנשים הסובלים מ - OCD עם חזרתיות, נוטים לחזור על פעולות מסוימות שוב ושוב מתוך צורך בוודאות. כאשר אדם סוגר דלת פעם אחר פעם, שוטף ידיים שוב ושוב, או בודק דברים פעמים רבות, הפעולה נובעת מהצורך להשיג ודאות מוחלטת לגבי הפעולה...
להשתנות, לעשות שינוי בחיים, האם אני צריך להשתנות? האם אני צריך לעשות שינוי? האם לעשות שינוי בעצמי? האם אני רוצה להשתנות? האם כדאי לא לעשות שינוי? האם לשנות משהו בעצמי? האם לשנות את ההתנהגות? האם לשנות את החשיבה? שינוי חשיבה
להשתנות, לעשות שינוי בחיים, האם אני צריך להשתנות? האם אני צריך לעשות שינוי? האם לעשות שינוי בעצמי? האם אני רוצה להשתנות? האם כדאי לא לעשות שינוי? האם לשנות משהו בעצמי? האם לשנות את ההתנהגות? האם לשנות את החשיבה? שינוי חשיבה
...האם אני צריך לעשות שינוי? האם לעשות שינוי בעצמי? האם אני רוצה להשתנות? האם כדאי לא לעשות שינוי? האם לשנות משהו בעצמי? האם לשנות את ההתנהגות? האם לשנות את החשיבה? שינוי חשיבה האם אני צריך להשתנות או לעשות שינוי בחיים שלי? אחת השאלות המרכזיות שרבים שואלים את עצמם היא: האם אני צריך להשתנות? האם כדאי לי לעשות שינוי בחיים? האם נכון לי לשנות משהו בעצמי, בהתנהגות או בחשיבה שלי? בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר את הדרך הפשוטה והברורה ביותר לדעת אם האדם צריך או לא צריך להשתנות בחייו. איך אפשר לדעת אם אני צריך...
האם צמחים מרגישים? יש להם נשמה?
...מרגישים? יש להם נשמה? אני בטוח שכותרת המאמר די שנויה במחלקות. אם לא היו ניסויים מדעיים שמגבים את דבריי - לא הייתי מתיימר לכתוב מאמר זה המוכיח שלכל כוח נע יש כוח שמניע אותו - לכל חומר שנע בעולם יש חומר רוחני שמחיה אותו ונותן לו חיות - גם צמחים וגם דומם - מה זה אומר עלינו כיצורים רוחניית? קליב בקסטר, מומחה לפוליגרף (מכונת אמת) החליט לחבר בשנת 1966 את האלקטרודות של המכשיר לצמחים ולא לבני אדם. כאשר השקה אותו מומחה את העציץ שבמשרדו הגיב הצמח כאילו אדם מתרגש מעט ונרגע. המומחה לא האמין למראה עיניו והחליט...
שיפוטיות, האשמה, חרטה וביקורת עצמית.
...פנימה אל תוכו, הוא מגלה את עצמו. הוא מגלה את הרגלי החשיבה שלו, אמונות ופחדים, אלו נקראים קליפות. ובכל השגה או הבנה חדשה, הוא מנסה לנער מעליו את אותן הקליפות שמטרידות אותו וגורמות לו להרגיש רע. להפסיק להתחרט. ואם כבר התחרטנו, אז אנחנו לא מתחרטים על זה. ניקח לדוגמה עניין השיפוטיות העצמית. אדם ישב וחשב עם עצמו והגיע למסקנה שהוא מחמיר עם עצמו יותר מידי וגורם לעצמו להרגיש חרטה ואשמה לשווא. ההיגיון אומר שאם הבנו שאין טעם שנמשיך לשפוט את עצמנו, להתחרט ולגרום לעצמנו לתחושה רעה, אין שום סיבה שנמשיך צורת...
אסטרולוגיה - ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל
...של מדינת ישראל בסד משחר ילדותי ניסיתי להבין, כל - כך הרבה דברים לא מתאימים ואינם משתבצים, זה כמו חלקים של פזל שלא שייכים לתמונה. כאילו יש שני עולמות, התחושה הפנימית שאומרת מה שנכון, ואיך שצריך להיות, לעומתה המציאות, שסותרת הכל, וכל - כך שונה. בילדותי לא ידעתי להסביר מהו הדבר, אבל תמיד, תמיד חייתי בתחושה שאני - אנחנו מחליקים ומיפים את הכל מלמעלה, ושמתחת לפני השטח משהוא כל - כך שגוי, משהוא לא נכון, משהוא ממש דורש שינוי. ביום שנולדתי סבתי הכינה את מפת הלידה שלי, במשפחתי חיים ונושמים אסטרולוגיה מאז...
מידה כנגד מידה - מבוא
...ידוע כ עין תחת עין), עיקרון מוסרי, הנהגתי ומשפטי שהינו מהמובילים בתורה, ונחשב לעקרון יסוד בהבנת תורת הגמול במקרא. מהותו של עיקרון זה שאלוהים מתנהג וגומל לבני אדם באותו האופן שבו הם מתנהגים, ואף בית דין צריך להתייחס ולענוש את המובאים לפניו, ביחס ישר למעשיהם ובהתאם לאופן שבו התנהגו כלפי האחרים. ענישה של מידה כנגד מידה הייתה מקובלת בתרבויות הקדומות, ונראה ששימשה כאמת מידה ברורה לגילום של מושג הצדק. ביהדות המקור מקורו של המושג ביהדות הוא כנראה במשנה במאמר במידה שהאדם מודד - בה מודדים לו. היבט אחר של...
לבנון - סרט
...אם אפשר למצוא איזושהי הצדקה למלחמת לבנון הרי שזו התוצרת הקולנועית שהביאה איתה. כמו שמלחמת וויטנאם באמריקה גרמה ליצירת גל סרטים מופלאים, החל מצייד הצבאים דרך אפוקליפסה עכשיו ועד קטר ובון וכל מה שבין לבין. לבנון ילדה שלושה סרטי מלחמה. כל אחד שונה. כל אחד מזווית אחרת. כולם עוסקים בשבר הנפשי שאחרי ותוך כדי המלחמה. שלושת הסרטים עוסקים בחייל הפרטי. בשבר שלו. ההתמודדות עם מה שהמלחמה מביאה לחייו ומה שהיא מנפצת. ב - ואלס עם בשיר הסרט רודף אחרי הזיכרון שנמחק כתוצאה מהלם קרב. ב - בופור בתוך ההתרחשות עצמה וגם...
תקשור עם מדריכים רוחניים וישויות אור להכוונה רוחנית וריפוי
...וריפוי למרות שהמדריך הראשי מלווה אותנו לאורך כל חיינו הארציים, חלים שינויים בחשיבותם היחסית של המדריכים השונים לאורך חיינו, על פי הצרכים ההתפתחותיים שלנו. מסיבה זו קיימים גם מצבים בהם מדריכים מסוימים מתחלפים כאשר הצרכים שלנו משתנים. לצורך המחשה אביא מקרה מקורס תקשור שהעברתי: אחת מתלמידותי סבלה מדיכוי ואף אלימות מצד בעלה. באחת מן המדיטציות שהנחיתי בקורס הופיעה לפניה מדריכה מקטגוריית נשמות הנפטרים, אותה לא הכירה עד אז. אותה מדריכה סיפרה לה שבתקופה בה חיתה בגוף פיסי סבלה מבעל אלים, שבסופו של דבר...
אימון אישי לנוער - האם אנו יודעים מספיק על ילדינו?
...יודעים מספיק על ילדינו? לאור ההתרחשויות האחרונות בקרב בני הנוער, אנו צריכים לשאול את עצמנו כהורים, מה מקור הבעיה בחברה שלנו? מה קורה לילדינו? מה אנו כהורים צריכים לעשות כדי שהדברים ייראו אחרת? אנו מגדלים את דור העידן הטכנולוגי, ילדים שיושבים שעות מול המחשב, מתקשרים דרך המחשב וחשופים לסכנות, ילדים החשופים מגילאים מאד צעירים לשתיית אלכוהול, יודעים, שומעים, נחשפים כבר בגילאי 9 לנשיקות צרפתיות ולעולם המין... איך אנו כהורים יכולים לעצור את הטירוף וללמד את ילדינו לא לחצות גבולות בגילאים כה צעירים? האם...
זוגיות - בעלי בא עצבני הביתה - מה עושים?
...- בעלי בא עצבני הביתה - מה עושים? שאלה: בעלי חוזר הביתה עצבני מהעבודה. הוא מרבה לכעוס ומכניס מתח בכל הבית. מה אני יכולה לעשות? רבותינו למדו אותנו - דאגה בלב איש ישיחנה, זאת אומרת, אם לאדם יש דאגה, לחץ, צער, מתח וכו - עליו לא לשתוק, אלא עליו לפרוק זאת החוצה, לשחרר את הלחץ שקיים בו עי שישתף מישהו בצערו. למה הדבר דומה? לסיר לחץ - בסיר לחץ האוכל מתבשל במהירות זאת לעומת סיר רגיל שלוקח זמן לאוכל להתבשל. ולמה? אלא שבסיר רגיל יש כל הזמן שחרור לחצים זאת לעומת סיר לחץ שאין בו שחרור לחצים והאוכל נימוח מהחום...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 14
...14 כאשר אדם אומר כי הוא רוצה לפתח את כוח הרצון שלו נשאלת השאלה מהיכן יש לו את הרצון לפתח את הכוח רצון יש מאין =משהו שהשכל לא יכול להבין כיצד נוצר או בכלל האם נוצר - כלומר לא יכול לזהות את החוקיות של איך הדבר הופיע... נניח יש את עולם הסיבות, ויש את עולם התוצאות. בעולם הסיבות מתקיימים התהליכים שמקבלים ביטוי בעולם התוצאות או עולם התופעות. אך עולם הסיבות לא גלוי לעין בעולם התופעות התופעות מופיעות באפס זמן כך שסיבתם לא נודעה ואז נראה הדבר כיש מאין. ונניח הגענו לעולם הסיבות, ונשאל על הסיבות למה הן קיי...
עצלנות או מוטיבציה נמוכה?
...משהו, אך בכל זאת לא ביצע זאת? תחושות אשמה מקננות בך עקב מחשבה שאת עצלנית, עקב אמונה שאתה פשוט חסר משמעת עצמית. האם זו האמת לאמיתה? האם בדקת את רמת המוטיבציה שלך לפעולה הנחשקת? זה מתחיל בדברים הקטנים וכלה בדברים הגדולים. יש תחושה שמשהו חוסם אותך. זה כל כך מתסכל, מאחר שאת יודעת שאת רוצה. אתה יודע שזה טוב לך. ובכל זאת - אינך פועל לביצוע הפעולה. החל מפעילות ספורטיבית בכלל או בתדירות גבוהה יותר, ניקיון בבית, כתיבת קורות חיים מעודכנים, טיפול בעניינים כספיים, בירורים כספיים, וכלה בדברים הגדולים יותר של...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שלטון החוק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שלטון החוק, האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שלטון החוק, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תסמונת דאון מה ציפיות השכר שלך בראיון? איזה מחמאה לתת? התמודדות עם בעיות שרמוטה עיסוק אובססיבי פוביות ופחדים להתגבר על הפחדים אני משדר ביטחון עצמי איך לשדר ביטחון עצמי בראיון עבודה? למה אתה אוהב משהו? אהבה שלמה מוחלטת מה קורה אחרי שמגיעים לאושר? אושר אינו תלוי פעילויות לדייט בגידה תמיד חוזרת תהליך קבלת החלטות בחיים איך לקבל החלטה? להתמודד עם פעולות טקסיות התמודדות עם מחלה בלעדית האנשים הכי מוצלחים בעולם מוטיבציה להתמדה כשלא מוצאים תשובות לשדר אמון לקוחות משועממים חינוך ילדים מתבגרים איך לא לגדל ילד מכור? מורה דרך רוחני להפסיק להיות מודע לעצמי לגרום לסכיזופרן לחשוב בהיגיון טיפול מרחוק בהפרעות נפשיות איזה מסרים להעביר לאקס? פחד לקבל סירוב מהאקס כיווץ של שריר איך מרימים משקל בצורה נכונה? להרגיש שאתה אלוהים להתפלל לאלוהים הארה רוחנית קורית מעצמה תחושת הארה איך להפוך להיות אלוהים? להיות אלוהים עצמו למה אין לך מספיק כסף? אלטרנטיבה יותר טובה לכסף מטרת החיים היא העולם הבא מטרת החיים היא ימות המשיח להשיג הנאה בחיים חרדה חיובית אפשרות הבחירה האם יש לנו בחירה חופשית? היקום גדל הוכחה לאי מציאות הבורא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אישי, מאמן לזוגיות, אימון אישי לבני נוער בנושא שלטון החוק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3125 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 11:14:30 - wesi4