ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שאלות פנימיות ✔גיל ההתבגרות בחינוך ולדורף ✔יבשת הילדות של המתבגרים הולכת ונעלמת ולצידה עולה אי הבגרות. המסע בין יבשת הילדות... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨גיל ההתבגרות בחינוך ולדורף
יבשת הילדות של המתבגרים הולכת ונעלמת ולצידה עולה אי הבגרות. המסע בין יבשת הילדות לבין אי הבגרות הוא מסע דרך ים של גיל שאנו מכנים אותו גיל ההתבגרות והוא אורך שנים לא מעטות. לעיתים קרובות נער/ה שטים בים גיל ההתבגרות בכלי שיט שאינו מאפשר להם לחוות את המסע הזה באופן שיעצים ויכוון אותם, יעניק להם מחסה ויכולת עמידה בתנאי המסע הקשים.

רובינו מכירים את המאפיינים הפיזיים של ההתבגרות המינית, הקול משתנה, הגוף צומח והופך פחות הרמוני. מאפיין נוסף הוא הפן הרגשי, נפש הנער/ה הופכים סוערים יותר, קוטביים באיכויותיהם: שחור - לבן, טוב - רע, נכון - לא נכון הם מאפיינים של הרגש, החשיבה וההתנהגות בגיל זה. קוריקולום ולדורף עובד דרך איכות הנפש הזו ומביא ידע חדש דרך ניגודים, בגיאוגרפיה למשל דרך הקטבים המנוגדים של כדור הארץ ובספרות דרך קומדיה אל מול טרגדיה.

בגיל זה קבוצת החברים הופכת למשמעותית ביותר וכל מה שאינו משתלב עימה מתקבל בביקורת. עולות שאלות פנימיות של משמעות אשר מעצימות את התכנים הנפשיים, החזקים בכל מקרה בגיל זה. הילדים מחפשים אחר חוויות קיצוניות נפשית ופיזית. חוויות אלה כוללות אלכוהול, סמים, הרעבה או הלעטה באוכל ועוד. אפשר לראות בתופעות אלה את הדרכים בהם מבקש המתבגר לחצות את הסף של עצמו ושל המציאות כפי שהוא חווה אותה. אתגר לא פשוט הוא עבור המורה להעניק את חוויות הסף הללו למתגברים ממקומות אחרים, מקובלים ובריאים יותר, כך שהנער/ה חשים שהם מצליחים להגיע לגבול של עצמם ולעבור אותו, להרחיב את עצמם ולגדול. בגיל זה, בעקבות התפתחות כוחות מודעות והתעוררות שכלית - אינטלקטואלית ניתן לראות כיצד מתעוררים גם ווכחנות, ביקורתיות וציניות אל מול אידיאלים מופשטים ושאלות עמוקות על מהות הקיום שלי כאדם חושב ופועל במציאות. שאלות מחפשות כמו מי אני? איך נכון לחיות? מה מוסרי ומה לא? עולות בעצמה.

דרך המודעות והחשיבה המופשטת מתעוררים כוחות חזקים של רצון להעמיד מול המציאות אידיאלים הקשורים במוסר, חברתיים, אקולוגיים ועוד. בני הנוער כמהים לחוות כיצד האידיאלים שלהם פוגשים את המציאות ומה מתרחש במפגש זה והיכן מקומם במציאות המתהווה.

בנוסף לכל אלה הנער/ה חווים חוסר יכולת לשלוט ולנווט בסערות הפנימיות והחיצוניות המתרחשות עליהם. במשך שנות ההתבגרות, הם מתוסכלים מחוסר יכולת זו וזקוקים לעזרה ממבוגרים סביבם.

המתבגר זקוק לעזרת המבוגר בדרכו לקראת האני המתהווה שלו. בכדי לעשות זאת כדאי שמבוגר הנמצא עם בני נוער יהיה מקצועי ומעמיק בתחומו, ידע בעצמו מי הוא, מה הם ערכיו וכיצד הוא מייצג אותם. מכיוון שהמתבגרים שואלים את עצמם: מי אני? הם שואלים זאת באופן עקיף וישיר גם את המבוגרים סביבם. הם חשים מיד בזיוף, שקר או זהות שאינה ברורה. מבוגר שיכול להעניק תשובות משמעותיות לבני נוער, מביא את עצמו באופן ברור דרך דעות אישיות, אמונות, אידיאלים וערכים, הוא מבוגר שבני נוער יכבדו, גם אם דעותיו ואמונותיו מנוגדות לדעותיהם.

מתבגרים זקוקים ללמידה רעננה הנובעת ומכוונת לא אל הכושר הביקורתי שכלתני בלבד אלא אל מימד הרגשי והרוח של כל אינדיוודואל ושל הכתה כולה. למידה שפונה אל לב נער/ה ופותחת בפניו אופקים חדשים היא כזו הנוגעת במציאות, בחיים. הלימוד מתרחש מתוך דיאלוג ושיח וכן פעילות של התלמיד כיחיד וכן של הקבוצה, בסוג של איזון בין השניים. קוריקולום ולדורף מפגיש את המתבגרים עם זהויות שונות, הוא מפנה אותם לעשייה ולזהות הרוחנית שלהם ושל אחרים דרך עבודה חינוכית שאינה עוברת באינטלקט בלבד. הקוריקולום מציב אתגר באופנים רבים ופונה לאיכויות שונות בנפש האדם ולאידיאלים חברתיים הקשורים במציאות הקרובה והחיה של בני הנוער בעולם. הפניית תשומת הלב אל העולם היא מקום של חוויה מרפאת עבור נערים ונערות משום שחוויה זו מאפשרת להם לצאת מתוך עצמם, מתוך הסערה הרגשית המאפיינת גיל זה, ולהתעניין בעולם כמשקל נגד לחיטוט הפנימי הכרוך בהתעוררות המיניות והעולם הרגשי הפנימי. כאן תפקיד המורה לכוון את המתבגרים אל פעולה בעולם תוך הוראה המביאה דמיון והתלהבות חמים.

הפיזיות מגיעה לשיאה בגיל זה, הנערים / רות מסוגלים כעת להביא לעולם את בני מינם, אך היכולת להתרבות אין בה לבדה כדי לתרום לחיי חברה ומדינה. תפיסה תועלתנית של התמקצעות עלולה לייצר בוגר המבצע עבודה שימושית לפרנסתו אך אין בו חוש אמנותי, חברתי או מוסרי איכותי שיגרום לו סיפוק והרגשת שייכות אמיתית לעצמו, לחברה ולעולם.

בגיל ההתבגרות מחפשים המתבגרים את הקו הפנימי שלהם, את המקור למחשבותיהם בתוך עצמם. על כן הם זקוקים למחנך, שאינו מהווה הורה נוסף, אלא שמתפקד כמלווה במציאת הקו הפנימי האינדוודואלי של הנער/ה בתוך עצמם. מצד אחד, מתבגרים מחפשים או יוצרים את המפתח שיפתח את השער לעולמם הפנימי, עולם חדש מתגלה להם והוא מלא רגש, חושים ומחשבה שהיא שלהם בלבד. מתבגרים רבים חשים בושה בעולם החדש הזה המתעורר בקרבם ומסווים זאת בדרכים שונות, התמרמרות, ביקורת, ציניות, ליצנות ועוד. בדרך כלל התנהגויות כאלה באות כדי להסתיר תחושות שונות מטרידות העולות בנער/ה שאין הם יודעים כיצד להתמודד עימם. מורה מיטיב מסוגל להעניק למתבגר מקום אוהב להתנסות בכל מגוון התחושות והמחשבות הנובעות מתוכו מבלי להטיף מוסר, לבקר או לדחות את התכנים העולים. מצד שני, זו הפעם הראשונה בה הנער/ה חשים את עצמם כאינדוודואלים הנפרדים מהעולם וכאן מתפתחת לראשונה אהבה. רק כשהילד הופך למתבגר ונפרד מן העולם, ואינו אחד עם העולם כפי שהיה בילדותו, הוא יכול גם לפתח אהבה אל הדבר הזה שאנו מכנים אותו עולם, על מגוון הישויות שבו. התפתחות אהבה זו קשורה קשר ישיר לעבודה המעמיקה שעושים מורי בית הספר היסודי המטפחים את יכולת הפליאה אצל הילד.

יכולת הפליאה, כאשר היא מבוססת היטב בנפשו של הילד תביא אותו בגיל ההתבגרות לצאת אל העולם מתוך אהבה. מורים בתיכון מבקשים להמשיך ולהעניק למתבגר תחושת פליאה כלפי ידע חדש אותו ילמד, ובעיקר תחושת פליאה כלפי בני אנוש. לכן בחירת נושאי הלימוד ודרך הוראתם היא אמנות. בלימודים עצמם שמים המורים דגש על הרקע והאווירה סביב הידע הנלמד, כדי שלא יספגו המתבגרים חומרנות חסרת רגישות. דיונים בשאלות של מוצא החיים, מקור התודעה והאישיות המודעת לעצמה עולים במהלך הלימוד. שאלות קיום ומוסר גדולות מתפתחות במהלך השיעורים. ההתכוונות היא להעניק לנער/ה אפשרות לחוות את בגרותו המינית יותר ברמה הנפשית מאשר ברמה הגופנית. במידה והחינוך הוא אמנותי אז הנפש האמנותית תהיה דומיננטית יותר מאשר הגוף המיני. לכן יש חשיבות רבה מאד לחינוך בבית הספר היסודי בו מפתחים המורים תכנית לימודים דרכה מפתח הילד את נפשו האמנותית. כוונתם של מורים בתיכון היא להמשיך את ההתפתחות הנפשית הזו בכדי להקל על המתבגרים את חוויית ההתבגרות. התפתחות נפשית זו קשורה בתחומי האמנות והאומנות הנלמדים בבית הספר, כמו תאטרון, מוסיקה, כדרות, קליעת סלים, פיסול, ציור ועוד.

אם נחזור לתמונת המסע בים ההתבגרות הסוער, אותה ציירתי בתחילת דברי, אפשר לומר שאנו שואפים לבנות עם הנער'/ה המתבגרים כלי שיט חסון, מיטיב, חם ובטוח שבה יעבור המתבגר את מסעו.

מקורות עזר: טיפוח האדם בילדות / ססיל הרווד
זיוף טרדות התודעה הוראות אידיאל אווירה חזקים ילד דומיננטי חשיבה מופשטת התמודדות חינוך לחנך
הנחות יסוד, להניח הנחות, שאלות פנימיות, שאלות חיצוניות, שורש השאלות, לשאול שאלות נכונות, לצאת משאלות, שאלת שאלות
הנחות יסוד, להניח הנחות, שאלות פנימיות, שאלות חיצוניות, שורש השאלות, לשאול שאלות נכונות, לצאת משאלות, שאלת שאלות
... יסוד, להניח הנחות, שאלות פנימיות, שאלות חיצוניות, שורש השאלות, לשאול שאלות נכונות, לצאת משאלות, שאלת שאלות מהן הנחות יסוד וכיצד הן יוצרות שאלות בחיים שלנו? ההרצאה ... לשאלות העמוקות באמת. איך יוצאים משאלות על ידי שאלות פנימיות וחיצוניות? אליעד ממליץ לאדם שרוצה להגיע להבנה מוחלטת לשאול שאלות נכונות שמאפשרות יציאה מספקות ושאלות מטרידות. הוא מבחין בין שני ... ולערער את ההנחות הפשוטות יותר שהאדם מניח. שאלות פנימיות ועמוקות יותר - שאלות כמו האם בכלל יש הבדל בין קיום לאי - קיום? או מי אמר בכלל שמשהו חייב לקרות או לא לקרות? אלו שאלות שמטרתן לערער ... הנחות לא ודאיות. איך מטילים ספק בהנחות יסוד? מהן שאלות פנימיות וחיצוניות? איך להגיע לתשובה מוחלטת? האם אני קיים או לא קיים? מהן הנחות יסוד? איך להשתחרר מספקות? למה קשה לערער על קיומי? ...
לשנות את המציאות, מה צריך לשנות כדי להבין את עצמך, למה יש לך רצון
לשנות את המציאות, מה צריך לשנות כדי להבין את עצמך, למה יש לך רצון
... להבנה עצמית עמוקה. ההבנה הזו לאו דווקא משנה את הרצון שלך, אלא מספקת לך פרספקטיבה חדשה לגבי הרצון הזה ולגבי המציאות שבה אתה חי. איך שאלות פנימיות מובילות להבנה עצמית? לדברי אליעד, חשוב לשאול רק שאלות פנימיות ולא שאלות חיצוניות. שאלות כמו למה אני רוצה את זה? ולמה אני לא רוצה משהו אחר? הן שאלות שנועדו להוביל אותך להבנת המהות הפנימית של עצמך. השאלות הללו לא אמורות בהכרח להוביל ... למה חקירה פנימית לא חייבת להוביל לתוצאה? אליעד מדגיש שהחקירה הפנימית לא חייבת להוביל למקום מסוים או לתוצאה ספציפית. המטרה העיקרית של השאלות הפנימיות היא לעורר בך מודעות, לאפשר לך להבין את עצמך טוב יותר ולשנות באופן טבעי את התפיסה שלך את המציאות. לדוגמה, כשאת שואלת למה אני רוצה את זה?, את לא בהכרח צריכה להגיע לתשובה ... שההבנה הפנימית הזאת היא זו שמייצרת את השינוי המהותי במציאות, ולאו דווקא הפעולה החיצונית או השינוי המעשי. איך להבין את עצמך באמת? מהן שאלות פנימיות? למה אני רוצה משהו מסוים? האם המציאות משתנה לבד? איך חקירה פנימית משנה את המציאות? ...
תקשורת בין אישית, למה אף פעם אל תענה למה ששאלו אותך? למה לא לענות למה ששואלים אותך? איך להבין מה מסתתר מאחורי השאלה? שאלה גלויה, שאלה נסתרת, מטרת השאלה, למה מישהו שואל אותך משהו? איך לגלות אינטרסים סמויים?
תקשורת בין אישית, למה אף פעם אל תענה למה ששאלו אותך? למה לא לענות למה ששואלים אותך? איך להבין מה מסתתר מאחורי השאלה? שאלה גלויה, שאלה נסתרת, מטרת השאלה, למה מישהו שואל אותך משהו? איך לגלות אינטרסים סמויים?
... העמוק, לא ניצור את הקשר הרגשי שהצד השני מחפש. שאלות פנימיות ומענה נכון העקרון הזה לא תקף רק לתקשורת עם אחרים, אלא גם כאשר אדם שואל את עצמו שאלות פנימיות . לדוגמה, אם אדם שואל את עצמו אני רעב, מה לעשות? התשובה המתבקשת יכולה להיות לך לאכול. אולם אם נתעכב ונבין ... הפנימית. זהו תהליך שמתבצע גם כשאדם שואל את עצמו שאלות פנימיות. יש להבין את הצורך הפנימי העמוק שמניע את השאלות, ולתת מענה שמספק את הצורך האמיתי. רק כך נוכל ליצור תקשורת ... יותר. גם אם מישהו שואל כמה זה עולה?, אולי השאלות הפנימיות שלו הן האם אני יכול להרשות את זה לעצמי? או האם התמורה שווה את המחיר? או האם יש לי סיבה לפחד שירמו אותי?. ...
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית
להיות אמיתי, שאלות לשאול את עצמך, למה התודעה קיימת, שאלות להתבוננות עצמית
... להתבוננות עצמית מה זה אומר להיות אמיתי? איך שאלות להתבוננות עצמית משפיעות עלינו? הרצאה זו עוסקת בהבנת המהות של להיות אמיתי ובחינת שאלות פנימיות שיכולות לעזור לאדם להבין את עצמו ואת קיומו. במהלך ... את קיומנו. כל דבר שברצוננו לעשות או להשיג קשור באופן ישיר להיבטים העמוקים של הקיום והתודעה שלנו. מהו תהליך ההתבוננות העצמית? איך שאלות פנימיות עוזרות להבין את הקיום? מהו הקשר בין חוויית האלוהים לבין ...
להתמודד עם בעיות רגשיות, טיפול ברגשות רעים, לא רוצה להרגיש רע, להיות מאושר תמיד, תיקון הכללי, התמודדות עם מחשבות רעות, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם פחד לאבד שליטה
להתמודד עם בעיות רגשיות, טיפול ברגשות רעים, לא רוצה להרגיש רע, להיות מאושר תמיד, תיקון הכללי, התמודדות עם מחשבות רעות, התמודדות עם כעסים, התמודדות עם פחד לאבד שליטה
... תחוש יותר מאוים ממצב של חוסר שליטה. למה קשה לאנשים לשאול את עצמם שאלות פנימיות עמוקות? לרוב האנשים קשה לשאול שאלות פנימיות עמוקות משום שהם אינם מודעים לכך שזהו שורש הבעיה והפתרון. אנשים נוטים לחשוב באופן שטחי, ולא להבין את החשיבות של ...
מודעות עצמית, חקירה פנימית, להבין את עצמך, סיבה פנימית, סיבה חיצונית, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, רוחניות
מודעות עצמית, חקירה פנימית, להבין את עצמך, סיבה פנימית, סיבה חיצונית, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, רוחניות
... - מה נראה לו יותר הגיוני? האם הבעיה היא שהאחרים פוגעים בו, או שהבעיה האמיתית היא משהו בתוכו שגורם לו להיפגע? אדם שלא יודע בוודאות מהו מקור הבעיה חייב להמשיך ולחקור פנימה, לחזור על שאלות פנימיות רבות (למה זה מפריע לי?, למה דווקא זה מפריע לי?), עד שהאמת ... סיבות חיצוניות. האם חקירה פנימית תמיד פותרת את הבעיה? למרות שאליעד ממליץ מאוד על חקירה פנימית, הוא מציין שאין ערבות מוחלטת שהחקירה הזו תביא תמיד לפתרון. אדם יכול להמשיך לשאול את עצמו שאלות פנימיות ולחשוף רבדים פנימיים, אבל זה לא תמיד אומר שהוא יצליח לפתור את ...
אהבה עצמית אמיתית - מהי? ואיך להשיג אותה?
אהבה עצמית אמיתית - מהי? ואיך להשיג אותה?
... מצב שלם מבחינתו. איך בפועל להגיע להשתוות בין טוב לרע? אליעד מדגיש שהתהליך להגיע להשתוות רצון מצריך התבוננות מעמיקה של האדם בתוך עצמו, דרך שאלות פנימיות כגון למה אני רוצה להרגיש טוב? ולמה אני לא רוצה להרגיש רע?. על ידי השאלות האלה האדם מגיע להבנה עמוקה יותר על עצמו, עד שבסופו של דבר הוא תופס את הטוב והרע כדבר אחד. רק אדם ...
חוסר שקט נפשי - מה לעשות?
חוסר שקט נפשי - מה לעשות?
... האירוע כשלילי או מפחיד, הוא לא יחווה חוסר שקט נפשי. מהי הדרך הוודאית להיפטר מחוסר שקט נפשי? הדרך הוודאית היחידה שאליעד מציג להתמודדות עם חוסר שקט נפשי היא לשאול שאלות פנימיות עמוקות: למה אני מפחד? מי החליט שזה טוב או רע? מדוע ...
גן עדן - מהו תנאי הכניסה היחיד?
גן עדן - מהו תנאי הכניסה היחיד?
... סיפוקים זמניים - הוא אינו באמת רוצה את הטוב ביותר. גן עדן אינו מקום של פשרות, ולכן מי שמוכן להתפשר לא יגיע לשם. כיצד ליישם את האמת בחיי היומיום? אליעד כהן מסביר שיישום האמת בחיי היומיום הוא תהליך מתמיד של שאלות פנימיות : מי אמר שמה שאני חושב זה נכון? למה אני רוצה את מה שאני רוצה? אולי מה שאני חושב כרגע הוא לא האמת? על ...
רחמנות אמיתית - על מה ולמה צריך האדם לרחם על עצמו?
רחמנות אמיתית - על מה ולמה צריך האדם לרחם על עצמו?
... אם רע. הסיבה האמיתית לסבל היא שהאדם חושב שטוב ורע הם דברים נפרדים ולכן אינו מסוגל ליהנות באמת מהרגעים שבהם הוא סובל. הדרך להשגת אושר אמיתי, על פי אליעד, עוברת דרך שאלות פנימיות אמיתיות שהאדם צריך לשאול את עצמו, כמו למה אני לא נהנה מהחיים? למה אני תמיד מרגיש אומלל? האם יש אפשרות ליהנות באמת? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שאלות פנימיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שאלות פנימיות, איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שאלות פנימיות, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ טיפולי, הדרכה, מאמן שיווקי בתחום שאלות פנימיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 12:38:50 - wesi4