ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ריכוז ✔איך לעורר מוטיבציה בילדים עם בפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd? ✔מוטיבציה היא המנוע שמפעיל אותנו ומאפשר לנו לפעול...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 איך לעורר מוטיבציה בילדים עם בפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd?
מוטיבציה היא המנוע שמפעיל אותנו ומאפשר לנו לפעול גם כאשר קשה או לא מחשק לנו. מוטיבציה מגיעה מהמילה motion - תנועה והיא המתארת מניעים motives. מוטיבציה היא הרצון לפעול, הצורך פנימי שמניע אותנו לפעול על מנת להשיג מטרה כלשהי.

לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז (ADHD) ישנה לעיתים קרובות בעיה של חוסר במוטיבציה, היא יכולה לבוא לידי ביטוי כנטייה לדחיינות, עצלנות, קושי בהפעלה עצמית, לעיתים אף כאי מסוגלות תפקודית. אך למעשה בדרך כלל, ילדים אלו יודעים היטב "מה צריך להיעשות", הקושי ב"איך" - איך לגייס את עצמם במטרה לבצע את המטרה עד סופה. לכן, דבר ראשון יש לבחון האם זאת שאלה של יכולת או רצון - "אינני יכול" לעומת "אני לא רוצה".

ישנם שלושה סוגי מוטיבציה:

*מוטיבציה חיצונית - הילד פועל בכדי שיאהבו אותו - כדי לרצות את הסביבה או בכדי להימנע מעונש (תגמול חיצוני) או בכדי לכסות על חסכים לדוגמה: הילד לומד כדי לרצות את סביבתו או מחשש מעונש.

*מוטיבציה פנימית הכרתית - הילד פועל משום שהוא מבין את חשיבות הפעולה, לדוגמה: הילד לומד משום שהוא מכיר בחשיבות הלמידה ולא בגלל שהוא נהנה ממנה.

*מוטיבציה פנימית רגשית - הילד פועל משום שהוא נהנה / אוהב את מה שהוא עושה - הפעולה נובעת מכך שילד מקבל ממנה ערך פנימי, זה יכול להיות ערך רגשי של הנאה ועניין. דוגמה: הילד לומד מתוך הנאה וגילוי עניין בחומר הנלמד.

השפעת המוטיבציה הפנימית היא גדולה יותר וארוכת טווח מהמוטיבציה החיצונית. כדי לעזור לילד לפתח מוטיבציה פנימית יש צורך לבדוק "מה מניע" את הילד. ריצ'ארד לאבוי, בספרו "פריצת דרך במוטיבציה", מונה שמונת הגורמים המניעים אותנו והם: חיברות, אוטונומיה, סטטוס, סקרנות, אגרסיביות, כוח, הכרה, השתייכות.

חיברות: הצורך להשתייך לחברה - ילד חברותי מאושר ומסופק כשהוא מרגיש שייך וחלק מהקבוצה, שיש לו חברים רבים והוא נהנה מן הקשרים עמם. ילד כזה, משקיע מאמצים רבים בבניה ושימור מערכות יחסים עם אחרים, הוא יוזם ומתחזק את הקשרים באדיקות. לעיתים קרובות ילדים אלו ורבאליים, בעלי חוש הומור, ביטחון עצמי, פתוחים, נהנים מעבודה קבוצתית ואוהבים להשתייך אליה.

אוטונומיה: הצורך בעצמאות - הילד האוטונומי מוקיר הזדמנויות לעבוד על פרויקטים באופן עצמאי ופחות בעבודות קבוצתיות. ילד כזה נהנה מפרויקטים שבהם התוצאות תלויות אך ורק בתפקוד שלו. ילדים אלו קולטים במהירות חומר חדש, סקרנים מאוד, יעילים ויצרנים מאוד, בעלי זיכרון טוב, ידע נרחב ובעל מוטיבציה עצמית.

סטטוס: הצורך להיות חשוב - ילדים ומבוגרים רבים מונעים ע"י סטטוס, בעבורם הדימוי העצמי שלהם קשור לדעותיהם של אחרים. דעתם של אנשים אחרים חשובה להם מאוד, הם להוטים להשביע את רצון האחרים ורגישים ביותר לביקורת. ילד שהסטטוס מניע אותו, מרבה לדרוש אישור ועידוד, נוטה לביקורת עצמית, בד"כ ממושמע ונהנה מאור הזרקורים.

סקרנות: הצורך לדעת - האדם הסקרן זקוק ללמידה, לידע וצמא למידע חדש, הוא נהנה ללמוד כמעט על כל נושא. ילדים שהם סקרנים מטבעם, מגלים התלהבות בכמה תחומי עניין, אוהבים לקרוא, בעלי מידע כללי רחב, זיכרון חזק, נהנים מעריכת ניסויים ונהנים לפתור בעיות.

אגרסיביות: הצורך לתבוע זכויות - הצורך של האדם באגרסיביות אינו בהכרח שלילי או מזיק. ניתן לתעל אגרסיביות לפעילויות חיוביות (מנהיגות, אסרטיבית) או לפעילויות שליליות (בריונות ואיום). ילדים אגרסיביים מוכנים להתעמת עם מה שנתפס בעיניהם כחוסר צדק או כחוסר הוגנות. ילדים אלו יהיו בעלי דעות מוצקות, לוקחים אחריות ונהנים ממנה, נוטים לווכחנות, בעלי יכולת שכנוע רבה ואוהבים לקרוא תיגר על סמכות.

כוח: הצורך בשליטה - הילד שיש לו צורך חזק בכוח, רואה חשיבות רבה בשליטה והשפעה. ילדים השואפים לכוח עשויים להיות בעלי דימוי עצמי חזק מאוד או חלש מאוד. הצורך שלהם בכוח עשוי לנבוע מתחושת ביטחון והתנשאות או מתחושת חוסר אוני ונחיתות. ילדים המונעים ע"י כוח נהנים מאחריות ומסמכות, נהנים להיות בשליטה, מעורבים תכופות במאבקי כוח ובוויכוחים, בעלי איכויות הנהגה, בטוחים בעצמם, אמיצים, עקשנים ובעלי כושר התמדה.

הכרה: הצורך באישור - רוב הילדים מונעים ע"י הצורך בהכרה ואישור על הישגיהם ומאמציהם. ילדים אלו יש להם צורך גדול יותר בהכרה מאחרים. ילד כזה הוא מונחה מטרה, יעיל, תחרותי מאוד, מקדם את עצמו, נהנה מאורות הזרקורים, נהנה לערוך הצגות ורגיש.

השתייכות: הצורך להיות בקשר ולהשתייך - לילד המונע ע"י השתייכות יש צורך חזק להיות בקשר עם אחרים ועם ארגונים ותנועות. ילדים אלו צוברים כוח רב מן ההשתייכות ותחושת שייכות וזהות ממערכות יחסים אלו. ילדים המונעים ע"י השתייכות מחפשים תכופות אחר אישורים של מבוגרים ואחר הקשר עמם, מפגינים זהות קבוצתית, רגישים לצרכי אחרים ולאי הסכמה, חוששים מדחייה, צייתנים, משתפי פעולה ומרבים להתנדב.

החדרת מוטיבציה בילדים בעלי אופי שונה:

הילד החברותי צריך לקבל רשות ועידוד להיות באינטגראציה עם אחרים. הוא מפיק תועלת רבה מתחושת השייכות ויכול לתרום רבות למורל, הוא נהנה מפעילות משותפת ועובד היטב בקבוצה. לכן העבירו לו מסר וחזקו בו את הרעיון שהוא חבר חשוב ומוערך.

הילד האוטונומי נהנה מעצמאות ומאחריות. הוא אוהב לעבוד על פרויקטים ולערוך מחקרים, הוא אינו תלוי במיוחד בחיזוקים חיצוניים, לכן הטילו עליו פרויקטים ותנו לו אחריות.

הילד המונע ע"י סטטוס מודע מאוד לרגשות ולגישות של אחרים ובא בקלות במבוכה. הדימוי העצמי שלו תלוי במידה רבה בתגובות שהוא מקבל מהאנשים החשובים בחייו, הוא מתקשה להעריך בעצמו את תפקודו או את נקודות החוזק שלו. ילד כזה לעידוד והכרה בנקודות החוזק שלו.

הילד הסקרן רוצה לדעת ונהנה ללמוד ולפתור בעיות. עזרו לילד זה לקבוע מטרות אישיות והמשיכו לקבוע מטרות ככל שהוא מתקדם, חשפו אותו לנושאים חדשים ואפשרו לו לחקור ולגלות נושאים נוספים.

הילד האגרסיבי רוצה שדעותיו ורגשותיו יישמעו. תנו לו הזדמנות לבטא את דעותיו ובקשו מדי פעם לשמוע הרעיונות שלו, השתמשו בהצעותיו ושבחו אותו על תרומתו. הוא נהנה לפתור בעיות ולעיתים קרובות מיומן במציאת פתרונות לסוגיות וסיטואציות שונות. זכרו את הצורך שלו בכוח ושליטה הוא צורך אמיתי מאוד. הימנעו ממאבק כוחות עמו ואפשרו לו לקבל החלטות ובחירות בכל עת שהדבר ניתן. המבוגר צריך לעזור לילד להמיר את האגרסיה באסרטיביות המקובלת יותר חברתית.

הילד המונע ע"י כוח זקוק לשליטה אם נשלל ממנו הכוח, הוא יחפש אחר דרכים פחות הולמות להשיג שליטה לכן רצוי לתת לו אחריות. טפחו את כישורי המנהיגות שלו ובקשו את חוות דעתו בנושאים שונים. בחרו את המלחמות שלכם - ולפעמים היכנעו, תנו אפשרויות בחירה והבהירו כללים והוראות.

לילד המונע ע"י הכרה יש צורך חזק מאוד להיות מוערך בשל נקודות החוזק והפעילויות שלו. הוא מפיק תועלת ממשוב ורגיש מאוד לביקורת, לנזיפות ולנדנוד. לעיתים קרובות הוא בעל ביקורת עצמית חזקה ועשוי להילחץ בגלל כישלונות או טעויות משמעותיים, הוא יגיב היטב לפרסים, תעודות ולהכרה פומבית, השתמשו בשבח ועידוד.

הילד המונע ע"י הכרה רוצה להיות מזוהה עם מבוגרים, הוא צריך להרגיש שאתם מכירים אותו ונהנים בחברתו.

לעיתים קרובות, אנו רואים ששיטה אחת עובדת נהדר עם ילד מסוים אך אם ילד אחר, אותה שיטה, אינה עובדת כלל. הסיבה לכך שלכל ילד יש את האופי והתכונות שלו, ו"מערכת ההנעה" שלו. בשלב הראשון יש לבדוק מה מניע את הילד שלכם, לאיזה טיפוס מוטיבציוני הוא שייך ובהתאם לכך לבחור את האסטרטגיה המתאימה לו.

"על מנת להצליח, הרצון שלך להצלחה צריך להיות גדול יותר מהפחד שלך מהכישלון" - ביל קוסבי
שיפור דימוי עצמי שייכות השקעות קשב בעיית קשב בחירה ענישה תחושה של ביטחון מסר איום תחושות adhd איך לעורר מוטיבציה בילדים אימון אימון אישי אימונים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה ילד ילדה ילדים להתאמן לעורר מוטיבציה בילדים מוטיבציה קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
איך לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז
... לשפר ריכוז? איך לשמור על ריכוז? איך להתרכז? יכולת ריכוז גבוהה, שיפור יכולת ריכוז, ריכוז בזמן למידה, להצליח להתרכז, בעיות ריכוז, קושי להתרכז, הפרעת קשב וריכוז, לא מצליח להתרכז האם אפשר לשפר את יכולת הריכוז או שהיא קבועה מראש? אליעד כהן פותח את הדיון בשאלה ... ניתן לשפר את יכולת הריכוז או שמדובר בתכונה קבועה שלא ניתן לשנות אותה. עלתה ... בתחילה לא הצליח להתרכז כלל, אך בהמשך הצליח ללמוד לשלוט בזה בהדרגה. מכאן ... כן ניתן לשפר את הריכוז עם הזמן. מנגד, אליעד כהן מציג אפשרות אחרת לפיה ... האדם לא באמת שיפר את הריכוז שלו, אלא רק חשב שהוא מרוכז או לא מרוכז בגלל חוסר הבנה או חוסר מודעות עצמית. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא מרוכז כשהוא בכלל לא מרוכז או להיפך. מהי בעצם בעיית ריכוז ומדוע אנשים מתקשים להתרכז? אנשים מתארים את בעיית הריכוז שלהם למשל בכך שהם יושבים בכיתה ומרגישים חוסר ... שהבעיה אינה באמת בריכוז אלא בנושא המשעמם או בחוסר העניין שיש לאותו אדם. ... אדם כנראה היה מצליח להתרכז ללא בעיה. הוא נותן דוגמה של תלמיד שלא מצליח להתרכז בשיעור, אבל יכול לשבת שעות ולהתרכז במשחק מחשב. מכאן ברור שלעיתים ההגדרה הפרעת קשב וריכוז איננה תמיד מדויקת, ולעיתים הבעיה היא פשוט שהנושא ... מסביר כי כל אדם תמיד מרוכז במשהו, אלא שלא תמיד הוא מרוכז במה שמצופה ממנו. לדוגמה, ילד בכיתה יכול להיות מרוכז לחלוטין במחשבות על ההפסקה או על משחקים במקום ...
הפרעת קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז
הפרעת קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז
... קשב וריכוז, למה אני לא מצליח להתרכז? למה קשה לי להתרכז? דחיינות, דוחה משימות שדורשות ריכוז, קושי להתרכז, לא מצליחה להתרכז, בעיית ריכוז, מאמץ מחשבתי, הפרעת ריכוז למה קשה לי להתרכז ואיך להתמודד עם דחיינות? אליעד כהן מסביר למה כל כך קשה לנו להתרכז במשימות מסוימות ואיך להתמודד עם דחיינות שנובעת מחוסר ריכוז. הוא מתייחס לתופעה הנפוצה של אנשים שמתקשים להתמקד במשימה אחת ... במשימה שמחייבת אותם להתרכז במאה אחוז, ללא הסחות דעת או אפשרות לחשוב על דברים נוספים במקביל. הסיבה העיקרית שקשה לנו להתרכז, על פי אליעד, היא התחושה שאנחנו חייבים לעשות את הדבר הזה, תחושה ... מה לעשות כשמשימה דורשת ריכוז מוחלט וקשה לי להתחיל אותה? אליעד ממליץ להתחיל מלזהות את המחשבות ... שעולים בזמן שמנסים להתרכז. במקום לברוח מהם, כדאי לתת להם הגדרות מדויקות יותר ולהבין לעומק ... שיושב ליד המחשב וצריך להתרכז במשימה אחת בלבד, אבל הוא חש תחושת החמצה על דברים אחרים שהיה יכול ... על דברים אחרים. האם הבעיה בריכוז היא באמת בעיית חוסר יכולת או רק עניין של בחירה? לפי אליעד, לעיתים קרובות הבעיה אינה יכולת ריכוז נמוכה, אלא תחושת הכפייה או ההכרח. כשהאדם מרגיש שהוא חייב לעשות ... זהה. איך לפתח מיומנות של ריכוז לאורך זמן? דרך אחת שאליעד מציע כדי להתמודד עם הקושי להתרכז היא תרגול הדרגתי. הוא ממליץ להתחיל עם פעולות שדורשות ריכוז מלא למשך פרקי זמן קצרים, ולהגדיל בהדרגה את פרקי הזמן האלה. הוא ... דומה במשימות שדורשות ריכוז. אם קשה להתרכז לאורך זמן ארוך, יש להתחיל בקטן - כמה דקות ביום של ריכוז מוחלט, ולהאריך את הזמנים בהדרגה. זו דרך פרקטית להגדלת היכולת האישית לריכוז. איך להתמודד עם תחושת החובה שגורמת לדחיינות? אליעד מציע גם גישה ... האם אפשר להפוך קושי בריכוז למשהו חיובי? אליעד מוסיף שאפשר להסתכל על הקושי בריכוז גם כיתרון. עצם זה שהמוח רגיל להתעסק בכמה דברים במקביל, יכול להיות ... הזה למצבים שבהם נדרש ריכוז מוחלט. אם לאדם יש נטייה למחשבות שליליות, דווקא משימה שדורשת ריכוז מלא יכולה להסיט את תשומת הלב מהמחשבות השליליות. לסיכום, אליעד מדגיש שכדי להתגבר על קושי להתרכז ודחיינות, עלינו קודם כל להבין את המקור האמיתי של הבעיה - תחושת ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 1 מהו בעצם חוסר ריכוז ואיך הוא מתבטא? אליעד כהן מסביר שלרוב, כאשר אומרים חוסר ריכוז, מתכוונים לכך שהאדם מרגיש לא מרוכז בפעילות שהוא רוצה לבצע באותו רגע, כמו עבודה או שיחה. בפועל, זה מתבטא בכך שאתה יושב בעבודה ומנסה לעבוד, אבל הראש שלך נודד ... מהעבר. אליעד מדגיש שאין באמת מצב של חוסר ריכוז מוחלט, אלא שהריכוז נמצא בדברים אחרים שנתפסים בעיני האדם כחשובים יותר באותו רגע. מדוע אין באמת חוסר ריכוז מוחלט? אליעד כהן מדגיש שהמושג חוסר ריכוז הוא מטעה. אין באמת מצב של חוסר מוחלט בריכוז, אלא תמיד יש ריכוז - השאלה היא רק במה האדם מתרכז. אם למשל אתה רעב, תתרכז באוכל, אם יש שריפה בבית, כל הריכוז יופנה לשריפה. הוא מציין שזו שאלה של סדר עדיפויות וחשיבות, והריכוז תמיד מופנה למה שנתפס בעיניך כדחוף או משמעותי יותר באותו רגע. לדוגמה, ילדים שנראים לא מרוכזים בכיתה פשוט מרוכזים במשהו אחר, כמו הפסקה או חברים, כי זה מעניין אותם יותר. איך אפשר להתמודד עם מחשבות מטרידות שמפריעות לריכוז? אליעד מסביר בפירוט על התמודדות עם מחשבות טורדניות. קודם כל, יש להכיר בכך שיש שתי מטרות שמתנגשות - המטרה לעשות עבודה והמטרה ... את סדרי העדיפויות שלו. האם אפשר לכוון את הריכוז לפי רצוננו? לדברי אליעד, בהחלט אפשר לכוון את הריכוז. הוא מדגים זאת עם דוגמה של שריפה שמסיתה מידית את כל תשומת הלב מהעבודה. האדם יכול להחליט במודע שבשעות מסוימות נושא מסוים חשוב ... המוח ימשיך לנדוד בין שני הרצונות ויתקשה להתרכז. מהי המשמעות העמוקה של מחשבות אובדניות ומדוע התאבדות אינה פתרון? אליעד מסביר לעומק שמחשבות אובדניות מגיעות מתוך חוסר רצון לחיות ... לאהבה עצמית יציבה ואמיתית. לסיכום: אין חוסר ריכוז אמיתי - תמיד יש ריכוז במשהו. הריכוז נקבע לפי סדר העדיפויות של האדם. חשוב להחליט באופן מודע על מה להתמקד ומתי. התאבדות אינה פתרון, כי התודעה ממשיכה להתקיים. אהבה ... מוטיבציה בעבודה מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז? שאלה: מה עושים עם בעיה של חוסר ריכוז? תשובה: קודם כל חשוב להבין מה בכלל אומר חוסר ריכוז. בפועל, יש פה הרגשה שאתה רוצה לעשות דברים בחיים שלך, כמו לדוגמה לעבוד או לדבר עם אנשים, אבל אתה מרגיש שהראש שלך בכלל לא נמצא פה. אתה מרגיש שאתה לא מרוכז בשום דבר, שאתה מפוזר במחשבות. בפועל, כאשר אומרים חוסר ריכוז, לרוב מתכוונים שהריכוז לא מופנה למקום שבו היינו רוצים שהוא יהיה, כמו עבודה או שיחה עם מישהו. שאלה: אז איך זה באמת נראה? איך מתבטא חוסר ה
התת תת מודע, לא מצליח להתרכז, מחשבה מוסחת, חוסר ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בתת מודע, תת הכרה, הדחקת מחשבות, מחשבות מודחקות, הפרעת ריכוז, בעיית ריכוז, קושי להתרכז
התת תת מודע, לא מצליח להתרכז, מחשבה מוסחת, חוסר ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בתת מודע, תת הכרה, הדחקת מחשבות, מחשבות מודחקות, הפרעת ריכוז, בעיית ריכוז, קושי להתרכז
... תת מודע, לא מצליח להתרכז , מחשבה מוסחת, חוסר ריכוז, הפרעת קשב וריכוז, טיפול בתת מודע, תת הכרה, הדחקת מחשבות, מחשבות מודחקות, הפרעת ריכוז , בעיית ריכוז, קושי להתרכז מהו הקשר בין מחשבות מסיחות לבין חוסר ריכוז? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בתופעת חוסר הריכוז, שהיא תוצאה של מחשבות שמסיחות את דעתנו מהפעולה בה אנו עוסקים. הוא מתחיל בכך שמציג סיטואציה שבה אדם מנסה לקרוא ... כיותר חשוב או מציק ברגע נתון. מהו ההסבר הפסיכולוגי לחוסר ריכוז? כדי להבין את חוסר הריכוז, אליעד מציע לחשוב על דוגמה של אדם שעובד, אך המחשבות שלו תעופו למקום אחר. למשל, הוא עשוי לחשוב על מישהו שהוא אמור ... יתמקד במה שהוא תופס כחשוב, ישנם מצבים שבהם אדם לא מצליח להתרכז במטלה מסוימת, גם אם הוא מעוניין בכך. לדוגמה, אדם יכול להרגיש שאין לו רצון או יכולת להתרכז בעבודה או בלימודים, וייתכן שזה לא נובע ממחסור ברצון או במוטיבציה, אלא מתוך פחד או מתח שמטריד אותו. אליעד מביא דוגמה של אדם שחושב על פחדיו או בעיות אישיות שמפריעות לו להתרכז. השאלה היא האם אדם יכול להתרגל להתרכז במשהו פחות חשוב רק כדי להימנע מהתמודדות עם בעיה יותר קשה או מורכבת. מה קורה כאשר חוסר הריכוז נמשך? אם אדם נמצא במצב של חוסר ריכוז מתמשך, אליעד מציין כי ייתכן שיש כאן דפוס הרגל שבו המוח התרגל להימנע ממטלות מסוימות. חוסר הריכוז עשוי להתפתח למעין הרגל של בריחה ממטלות, שבהן האדם עובר מבעיה לבעיה במקום לפתור את הבעיה המרכזית. כלומר, חוסר הריכוז לא נובע רק מהסחות דעת, אלא גם מהימנעות מבעיות שמטרידות את המוח. יש כאן תהליך של הדחקה, שבו המחשבות על בעיות ... שטחיות או חסרות ערך. האם יש דרך לפתור את בעיית חוסר הריכוז? כדי לפתור את בעיית חוסר הריכוז, אליעד מציע לטפל במחשבות המטרידות או במתח הפסיכולוגי שמפריע לריכוז. אם אדם לא מצליח להתרכז בעבודה כי הוא מוטרד מחשבה מסוימת, הוא עשוי להצליח להתרכז אם יצליח להתמודד עם המחשבה המטרידה או לדחות אותה בצורה אפקטיבית. אחת הדרכים להתמודד עם חוסר הריכוז היא על ידי זיהוי המחשבות שמסיחות את הדעת ולטפל בהן, מה שיכול להוביל לכך שהאדם יחזור להתרכז במטלה שעליו לבצע. האם המחשבות המוסחות באמת פחות חשובות? אליעד שואל האם המחשבות המוסחות באמת פחות חשובות. הוא מציע ... ניסיון להימנע ממצבים רגשיים קשים יותר. כיצד ניתן לשפר את הריכוז? הדרך לשיפור הריכוז, על פי אליעד, היא על ידי התמודדות ישירה עם המחשבות המוסחות, ולא בהסחת דעת מוחלטת. אם אדם יוכל לשחרר את עצמו מהמחשבות שמסיחות את הדעת, הוא יוכל לשוב להתרכז במה שהוא עושה. הדבר המרכזי הוא לדעת מה מפריע לריכוז ולנסות להתמודד עם ההפרעות הללו בצורה ישירה. חוסר ריכוז מחשבות מסיחות הפרעת קשב ו
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
זיכרון, ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD
... ריכוז, איך לזכור? איך להתרכז? הפרעות קשב וריכוז, חוסר ריכוז, איך לא לשכוח? ניהול זמן, לנהל את הזמן, זיכרון לטווח קצר, שיטות לזיכרון לטווח ארוך, שיטות ריכוז, שיפור הזיכרון, ADHD מה גורם לחוסר ריכוז ולבעיות זיכרון? הסיבה המרכזית לבעיות ריכוז ולבעיות זיכרון היא חוסר היכולת להבדיל בין עיקר לטפל ובין מה שחשוב למה שלא חשוב. אליעד כהן מסביר שבעיית הריכוז בעבודה נובעת מכך שהמוח שלנו נוטה להתמקד במה ... לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה והוא שומע שיחות של אנשים אחרים, הוא יכול לאבד את הריכוז משום שבתוך תוכו השיחות הללו מעניינות או חשובות ... לרעש או לשיחות מסביב, כי הכאב הוא הדבר החשוב ביותר באותו רגע. כלומר, יכולת הריכוז שלנו נקבעת על ידי הפער בין החשיבות שאנחנו מייחסים לפעולה או למשימה שאנחנו רוצים להתרכז בה, לבין החשיבות שאנחנו מייחסים לכל שאר הדברים סביבנו. איך אפשר לשפר את יכולת הריכוז? כדי לשפר את יכולת הריכוז יש צורך ליצור פער משמעותי בין הדבר שבו רוצים להתרכז לבין דברים אחרים. ככל שהפער גדול יותר, כך הריכוז גבוה יותר. כדי לעשות זאת, אליעד מציע לשאול ... כמה דברים שנתפסים בעינינו כחשובים באותה מידה, המוח נכנס לבלבול ואינו מצליח להתרכז באף אחד מהם כראוי. במצב כזה, יש לייצר סדר ... תשובה ברורה לשאלה זו, אנחנו יכולים להפחית את החשיבות של הדברים האחרים, ואז הריכוז שלנו במשימה הראשית עולה. איך להתמודד עם עומס של ... בצורה אפקטיבית יותר מאדם שמבזבז זמן בהתלבטויות. לסיכום, מה הקשר בין זיכרון, ריכוז, וניהול זמן? הקשר בין שלושת המושגים הללו הוא ... מתרגלים מיומנויות אלו באופן קבוע, כך אנחנו משפרים את הזיכרון שלנו, את יכולת הריכוז, ואת היכולת לנהל את הזמן בצורה יעילה. איך להתרכז בעבודה? איך לשפר את הזיכרון לטווח ארוך? איך ... נכון? מה לעשות כשיש עומס משימות? איך לזכור מידע אקראי? למה יש לי הפרעות קשב וריכוז? איך ליצור סדר עדיפויות ברור? ...
ריכוז / הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?
ריכוז הפרעת קשב וריכוז - מהו ריכוז? וכיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז? ובו יתבאר, מהו ריכוז? ואיך להתמודד עם חוסר ריכוז הפרעת קשב וריכוז? ועוד. וריכוז, הוא כאשר המחשבה של האדם חושבת רק על נושא אחד מוגדר, שאז אפשר לומר שהאדם מתרכז באותו הנושא. ולפעמים נתקל האדם במצבים של קושי להתרכז באיזה דבר. והשאלה היא מה עושים עם חוסר הריכוז, ואיך מצליחים להתרכז ולחשוב על מה שרוצים? ומי שיתבונן בעניין הזה יראה, כי באמת, גם כאשר נדמה לאדם שהוא סובל מקשיי ריכוז, הרי שבאמת המצב הוא, שהוא כן מרוכז, אבל לא במה שהוא רוצה להיות מרוכז. כאשר האדם רוצה לחשוב על דבר אחד, אך חושב על דבר אחר, מה שבעצם קורה זה, שהאדם מרוכז בדבר כלשהו, במקום לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. דהיינו, האדם כן מרוכז וכן מצליח להתרכז, אבל לא במה שהוא רוצה. וכאשר האדם מנסה לחשוב על משהו אחד, והמחשבה שלו כל הזמן חושבת על משהו אחר, כגון לדוגמא כאשר האדם מנסה לקרוא ספר, אך הוא חושב על הזבוב שמציק לו, הרי שהוא בעצם כן מרוכז במה שמפריע לו, אך לא מצליח להתרכז במה שהוא כן רוצה להתרכז. וגם אם המחשבה של האדם מתפזרת לכל מיני נושאים שונים, במקום להתרכז בדבר אחד, הרי שבעצם האדם כן מרוכז, בכך שהוא לא רוצה לחשוב על הנושא המסוים. ולא משנה מה האדם יעשה, תת המודע של האדם תמיד מרוכז בכך, שהוא לא רוצה לחשוב על הנושא המסוים, אלא על כל דבר אחר. כך שבכל מקרה, האדם תמיד מרוכז במשהו, אלא, שלא תמיד זה בדבר הרצוי. והמצב הזה קורה, כאשר יש לאדם סוג של התנגשות בין הרצונות השונים שלו. כאשר האדם מצד אחד רוצה לחשוב על איזה דבר, אך מצד שני רוצה יותר לחשוב על דבר אחר, הדבר הזה יוצר אצל האדם בעיות ריכוז. או לדוגמא, כאשר האדם רוצה לחשוב על איזה עניין, אך מצד שני לא ממש בא לו לחשוב על העניין הזה, גם זה יוצר אצל האדם בעיות ריכוז. וגם אם האדם לא ממש מבין מדוע קשה לו להתרכז, וגם אם נדמה לאדם שאין לו יכולת ריכוז, הרי שבוודאי שהמחשבה של האדם תמיד חושבת על איזה משהו. וכאשר האדם לא מסוגל להתרכז באיזה עניין, הרי שבוודאי שבאותו הזמן הוא כן חושב על איזה דבר אחר. וגם אם האדם לא יודע, מהו בדיוק הדבר האחר שעליו ...
הפרעת חרדה / חוסר ריכוז - איך תרגילי ריכוז, יעזרו לך להתמודד עם חרדה?
... חרדה חוסר ריכוז - איך תרגילי ריכוז, יעזרו לך להתמודד עם חרדה? ובו יתבאר, כיצד יכול האדם לצאת מכל החרדות והפחדים שלו, על ידי ביצוע של תרגילי ריכוז באופן יום יומי, עד שכל החרדות והפחדים ייעלמו ממנו? והעניין הוא, כי כל הפרעות החרדה שיש לאדם בחיים, כולן נובעות מכך, שהאדם לא מספיק מרוכז. לא מרוכז ולא ממוקד, במה שהוא באמת רוצה, ובמה שבאמת חשוב לו. ומי שיהיה מרוכז עד הסוף ובשלמות, במה שבאמת חשוב לו, על ידי זה הוא יצא מכל הפחדים ומכל החרדות שיש בעולם. ולמה? כי בסופו של דבר, מי שיתבונן ... אלא רק אפשרי בלבד. ושלא מחוייב שהרצון של האדם יתמלא, אלא זו רק אפשרות בלבד. וכיצד כל זה קשור לריכוז ולתרגילי ריכוז? תשובה: כי מי שהוא באמת תמיד מרוכז, במה שבאמת חשוב לו, ובסיבה שבגללה הוא רוצה את הרצונות שלו, מי שמרוכז תמיד, בשורש הפנימי ביותר של הרצון שלו, הוא זוכר תמיד, שהשגת הרצון שלו, היא אפשרית בלבד, אך היא אינה מחוייבת. ומי שיהיה כל כולו, מרוכז בשורש הרצון שלו בלבד, דהיינו, מי שיזכור כל כולו, את זה שבאמת שום דבר חיצוני לא חשוב, ושמבחינה פנימית מוחלטת, אין שום הבדל ... לא יפעל ולא יעשה שום דבר. וכדי לעשות איזה דבר, וכדי לרצות איזה דבר, לשם כך, צריך האדם להיות בחוסר ריכוז, לגבי מה שבאמת חשוב לו. כי אם האדם יהיה מרוכז עד הסוף במה שחשוב לו, הוא יהיה מחובר, למקום, שבו שום דבר מוגדר, אינו חשוב, יותר מאשר דבר אחר, והוא לא ירצה ולא יעשה שום דבר. ולכן, צריך חוסר ריכוז. שבו, האדם לא יתרכז עד הסוף באמת המוחלטת, שמנקודת מבטה, הכל שווה באותה המידה. ועל ידי ובזכות חוסר הריכוז הזה, בזכות זה האדם יכול לרצות רצונות שונים, ולעשות פעולות שונות. אלא מה? שלפעמים חוסר הריכוז הזה, עולה על גדותיו, והאדם שוכח לגמרי את האמת הפנימית שלו, שמבינה שהכל טוב או רע באותה המידה ממש. ואז, האדם מתחיל לסבול ... באמת חשובים. ככ חשובים, עד כדי כך שהוא נכנס לחרדה, מכך שהם לא יתמלאו. ועל ידי זה שהאדם עושה תרגילי ריכוז, דהיינו, שהאדם מנסה להרגיל את עצמו להיות מרוכז, כמה שיותר, בכל תחום באשר הוא, על ידי זה האדם מתרגל להיות מרוכז, גם בפנימיות הרגועה שלו, שאין בה שום הפרעת חרדה כלל. וכיצד להגיע לריכוז? ואיך לעשות תרגילי ריכוז? תשובה: על ידי אמת. שעל כל דבר שהאדם חושב, עליו להתרכז ולשאול את עצמו, האם אכן זו האמת המדויקת כפי מה שהיא? בלי להוסיף ובלי לגרוע ממנה? ואולי ההפך הוא הנכון? והאם אכן זו האמת לאמיתה? ועל ידי ריכוז אמיתי, שהאדם מתרכז בכל כוחו תמיד, לזכור מה האמת? ומה באמת הסיבה של כל דבר? ומה באמת חשוב בכל דבר? על ידי כל זה, האדם מגיע למצב, שבו הוא מצליח להתרכז, גם באמת המוחלטת הפנימית ביותר, שבה אין שום טוב ורע, וממילא אין שם שום פחד או חרדה כלל. ...
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
תובנות ומצבי רוח, איך מצב הרוח משפיע על היכולת השכלית? איך מצב רוח טוב משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז
... משפיע על היכולת המנטאלית? מצב רוח טוב ויצירתיות, מצב רוח רע וחוסר ריכוז, איך שמחה משפיעה על רמת הריכוז? חוסר ריכוז בגלל חוסר מצב רוח, לא מצליח להתרכז איך מצב הרוח משפיע על יכולת הריכוז והתובנות? אליעד כהן מסביר כיצד מצבי רוח משפיעים על התפקוד השכלי של האדם, ובעיקר על היכולת להגיע לתובנות. כאשר אדם מרגיש במצב רוח טוב, לעיתים הוא חושב שהוא מגיע ליותר ... אין לו תובנות כאלה. דוגמה לכך היא אדם שלקח סמים ומרגיש שהוא מרוכז יותר, אף על פי שבמציאות הוא פחות מרוכז. אפשרות נוספת היא שכאשר האדם נמצא במצב רוח טוב, הוא באמת מגיע לתובנות אמיתיות ונכונות באופן אובייקטיבי. במצב זה, מצב הרוח הטוב משחרר את המוח ממשאבים נפשיים ורגשיים ... אינו מאפשר לאדם להכיר בהן. הוא משתמש בדוגמה שאם בזמן שמנסים להתרכז במשהו, מישהו עוקץ את הרגל, קשה יותר להישאר מרוכזים. כלומר, מצב רוח רע הוא כמו הסחת דעת תמידית שמונעת את מיקוד הקשב בתובנות שקיימות באופן טבעי. עם זאת, אליעד גם מבהיר שאין לראות בכך את כל האמת, משום שיכול להיות שגם במצב רוח טוב ישנן הסחות דעת חיוביות, כך שהקשר בין מצב הרוח לרמת הריכוז והתובנות אינו מוחלט. האם מצב רוח טוב מוביל בהכרח לתובנות חדשות? אליעד מוסיף הסבר מעמיק יותר וקובע שרוב התובנות המשמעותיות מגיעות דווקא מתוך הקושי והחיפוש, כלומר, כשהאדם ... שכבר עלו בו במהלך התקופות הקשות יותר. מה הקשר בין שמחה לרמת הריכוז על פי רבי נחמן? אליעד מציין את המשפט הידוע מרבי נחמן מברסלב: כי בשמחה תצאו, שמשמעותו שכאשר האדם נמצא בשמחה, הוא נמצא במצב של מוחין דגדלות, כלומר, תודעה רחבה יותר, ולכן ... בכל מצב. הוא מציע שהעניין המרכזי אינו מצב הרוח עצמו, אלא רמת הריכוז של האדם. כלומר, אם אדם יצליח להיות מרוכז וקשוב בכל מצב, ללא קשר למצב רוחו, הוא יגיע לתובנות בצורה עקבית. עם זאת, הוא מדגיש שלעתים קרובות, דווקא מצב רוח שלילי הוא שמוביל את האדם לחשיבה עמוקה יותר, מכיוון שהוא ... לסיכום, לפי אליעד כהן, מצבי רוח משפיעים באופן מורכב על התובנות והריכוז, כאשר מצב רוח טוב עשוי להקל על ההבחנה בתובנות קיימות, ומצב רוח רע עשוי לייצר קרקע פורייה דווקא להיווצרות של תובנות חדשות מתוך קשיים והתמודדות. איך מצב רוח משפיע על ריכוז? האם מצב רוח טוב יוצר תובנות אמיתיות? מצב רוח רע ותובנות שמחה וריכוז לפי רבי נחמן האם אפשר לשלוט במצבי רוח? קשר בין שמחה למצב רוח? למה קשה להתרכז כשאין מצב רוח טוב? ...
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
הפרעת קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים
... קשב ריכוז היפראקטיביות ואימפולסיביות, ADHD, ADD, הפרעת היפראקטיביות, הפרעת קשב, הפרעת ריכוז, הפרעת אימפולסיביות, איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל ילדים? איך לטפל בהפרעת קשב וריכוז אצל מבוגרים? הדרכת הורים מהי הפרעת קשב וריכוז ומה הגורם האמיתי לה? הפרעת קשב וריכוז (ADHD) מוגדרת כהפרעה נוירו - התפתחותית שמתאפיינת בקשיים בקשב ובריכוז , היפראקטיביות ואימפולסיביות. אליעד כהן מסביר שמדובר בהפרעה שמוגדרת על ידי החברה או הסביבה. לפי אליעד, ילדים או מבוגרים אינם באמת סובלים מקושי להתרכז אלא בעיקר סובלים מכך שהם נאלצים להתרכז בדברים שאינם מעניינים אותם. לדבריו, באופן טבעי, המוח של האדם תוכנן אבולוציונית להתרכז בדברים המועילים לשרידה, ודווקא בגלל שהמוח תוכנת כל כך טוב, הוא לעיתים לא מתרכז בדברים שלדעתו אינם חשובים. מכאן, שאליעד מצביע על כך שלמעשה המוח מתפקד נכון, ופשוט לא רוצה להתמקד במה שלא מעניין אותו. מדוע ילדים סובלים מהפרעות קשב וריכוז? אליעד כהן מסביר שילדים אינם באמת סובלים מהפרעות קשב וריכוז, אלא שההורים והמערכת החינוכית הם אלה שסובלים מכך שהילד אינו ממושמע. הוא מציג זאת בצורה פשוטה: ילד רוצה לשחק כדורגל ואינו מעוניין ללמוד מתמטיקה, ולכן הוא לא יתרכז בשיעורי המתמטיקה. מבחינת הילד, אין כאן שום בעיה - הבעיה נוצרת רק כאשר מבוגר מחליט שהילד חייב ללמוד משהו מסוים. כאשר ההורה או המערכת מענישים את הילד כי אינו מתרכז, הילד מרגיש רע. לכן הילד סובל לא מהפרעת הקשב עצמה אלא מהתגובה של ההורים והסביבה לכך שהוא אינו מתרכז במה שמכריחים אותו להתרכז. מהם התסמינים והביטויים של הפרעת קשב וריכוז? ההרצאה מסבירה שיש שלושה ביטויים מרכזיים להפרעה: קשיים בקשב ובריכוז - הילד חולם, מתפזר, ולא מתמקד במשימות לאורך זמן. היפראקטיביות - פעלתנות יתר, אי שקט מוטורי, תנועתיות מוגברת. אימפולסיביות - ... לו משעמם. מדוע ההורים אשמים ביצירת ההפרעה אצל הילד? אליעד מדגיש שהורים תורמים לכך שלילד תהיה הפרעת קשב וריכוז כי הם מפנקים אותו יתר על המידה. הורה שנותן לילד את כל מה שהוא רוצה, מתי שהוא רוצה, מלמד את הילד שערכים כמו סבלנות, המתנה, ... עם קשיים, ללמד אותו דחיית סיפוקים ולהראות לו שהעולם לא תמיד עושה מה שהוא רוצה. כיצד לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים? אליעד ממליץ להורים לבחון תחילה את עצמם ולבדוק כיצד הם מתנהגים. לדבריו, אם ההורים דוחים משימות, לא עומדים במטרות ... על המידה, משום שהפינוק גורם לו לחשוב שמה שהוא רוצה חייב להתקיים תמיד. כשהדבר לא מתרחש, הוא יסבול ויתקשה להתרכז. להראות לילד שיש משמעות למסגרת, למשמעת ולהתמודדות עם קשיים. איך לטפל בהפרעות קשב וריכוז אצל מבוגרים? עבור מבוגרים, אליעד מציע לבדוק איפה המוח שלהם בורח. כלומר, מה באמת מטריד אותם או מפריע להם ברמה עמוקה? הוא ממליץ ... לבדוק את עצמו, ולמצוא את הדברים המודחקים או אלו שמטרידים אותו. ברגע שהאדם יטפל בדברים אלה, הוא יוכל להתרכז יותר טוב במה שהוא באמת רוצה. מה הקשר בין הפרעות קשב וריכוז לחקירה עצמית ומודעות? אליעד מתייחס להפרעות קשב וריכוז כדבר שקיים אצל כל אדם כאשר הוא מתמודד עם דברים שהוא מעדיף לא להתמודד איתם. לדוגמה, אנשים רבים מתקשים לעשות חקירה עצמית מעמיקה ... הפרעת קשב, ימצא את עצמו מתפזר כאשר הוא צריך להתעמק בשאלות רגשיות או רוחניות. לכן אליעד מדגיש שהפרעות קשב וריכוז אינן באמת הפרעות אלא ביטוי טבעי לכך שהאדם לא מתעניין או לא רוצה להתמודד עם נושא מסוים. לסיכום: מה המסר המרכזי של אליעד? המסר המרכזי של אליעד הוא שאין באמת דבר כזה הפרעת קשב וריכוז כתופעה שלילית או לא תקינה. כל אדם מתרכז בדברים שהוא מוצא מעניינים וחשובים, ומתקשה להתרכז בדברים שאינם מעניינים אותו. הבעיה נוצרת רק כאשר האדם או הילד נאלצים לעשות דברים שנראים להם חסרי משמעות או בלתי רצויים. לכן, ...
ריכוז / הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז?
ריכוז הפרעות קשב וריכוז. מה לעשות כאשר קשה להתרכז? ריכוז. חוסר ריכוז. הפרעות קשב וריכוז. מה עושים כאשר מנסים להתרכז במשהו ולא מצליחים? ריכוז = האדם חושב על מה שהוא רוצה לחשוב. חוסר ריכוז = האדם לא מצליח לחשוב על מה שהוא רוצה לחשוב. כאשר הרצון של האדם הוא לחשוב על X, והאדם אינו מצליח לחשוב על X = לאדם קשה להתרכז ב X. ממה נובע חוסר ריכוז? תשובה: חוסר ריכוז נובע מכך שבתוך האדם משהו מושך אותו לחשוב על דבר אחר ולא על הנושא הרצוי. חוסר שקט נפשי חוסר רוגע = מחשבות מציקות = חוסר ריכוז. כאשר משהו מציק לאדם בתוכו, הדבר הזה יוצר אצלו חוסר ריכוז מחשבתי. מה עושים? הדרך היחידה להצליח לשלוט במחשבות, היא על ידי זה שחוקרים את השורש שלהן. פירוש: כל מחשבה שאדם חושב אותה, יש סיבה מדוע הוא חושב אותה. על האדם לנסות להבין מה גורם לו לכך שהוא חושב על אותו הדבר שמפריע לו להתרכז. זא אם האדם מנסה לחשוב על X ובמקום זה כל הזמן Y קופץ לו ... לנסות להבין מדוע Y כל הזמן קופץ לו במחשבה. על האדם לאתר את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא חושב על Y. כאשר מגיעים לסיבה, הבעיה נפתרת. כמו כן, לפעמים האדם אינו מצליח להתרכז ב X, משום שהוא אינו רוצה לחשוב על X. לדוגמא: ילד בשיעור בבית ספר. הילד אינו מצליח להתרכז בשיעור, משום חוסר העניין שלו במה שהוא לומד בשיעור = שעמום. זא כאן מדובר על חוסר יכולת להתרכז, משום חוסר רצון להתרכז . במקרה כזה, על האדם לנסות לאתר את השורש ואת הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה לחשוב על X. אם האדם אינו מצליח להתרכז ב X, משום שאינו רוצה בשלמות לחשוב על X, עליו לחקור ולגלות ... יגיע לשורש הראשון שרק בגללו ההטרדה המחשבתית קיימת. כל זמן שהאדם אינו מגיע לשורש הראשון של הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה רוצה לחשוב על דבר כלשהו, הרי שעדיין חוסר הריכוז יכול להפריע לו. על האדם לגלות את השורש של המחשבות שלו, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ריכוז
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ריכוז, איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ריכוז, איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג, ייעוץ נפשי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בנושאי ריכוז - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1797 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 21:40:44 - wesi4