ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קהות חושים ✔בודהיזם - אל גַנַקָה מוֹגַלָאנַה ✔השיחה עם גַנַקַה מוֹגַלָאנַה Gaakamoggallna Sutta Majjhima Nikya 107 כך... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - אל גַנַקָה מוֹגַלָאנַה
השיחה עם גַנַקַה מוֹגַלָאנַה

Gaakamoggallna Sutta

Majjhima Nikya 107

כך שמעתי. בפעם אחת הנעלה התגורר בסַווָאטְהִי בפארק המזרחי, בארמונה של אמו של מִיגָארָה. אז הברהמין גַנַקַה מוֹגַלָאנַה הלך אל הנעלה והחליף עמו ברכות. לאחר שהסתיימה שיחת הנימוסין הידידותית, הוא התיישב לצידו אחד ופנה אל הנעלה בדברים אלו:

"אדון גוטמה, בארמון זה של אמו של מיגארה ניתן לראות אימון הדרגתי, תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית, כלומר, עד למדרגה האחרונה בגרם המדרגות [i]. גם בין הברהמינים ניתן לראות אימון הדרגתי, תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית, וזאת בלימוד. גם בין הקשתים, ניתן לראות אימון הדרגתי, תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית, וזאת בירי בקשת. וגם בין החשבונאים כמונו שמתפרנסים מחשבונאות, ניתן לראות אימון הדרגתי תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית, וזאת בחישוב. משום שכאשר אנו מקבלים שוליה, ראשית אנו מלמדים אותו לספור: אחת - אחד, שתיים - שתיים, שלוש - שלושה, ארבע - ארבעה, חמש - חמישה, שש - שישה, שבע - שבעה, שמונה - שמונה, תשע - תשעה, עשר - עשרה, ואחר כך מלמדים אותו לספור גם עד מאה. כעת, אדון גוטמה, האם אפשר לתאר אימון הדרגתי, תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית בתורת הדהמה ובשיטת משמעת זו? "

אכן זה אפשרי, ברהמין, לתאר אימון הדרגתי, תרגול הדרגתי, והתקדמות הדרגתית בתורת הדהמה ובשיטת משמעת זו. בדיוק כפי שבעת שמאמן סוסים נבון מקבל סייח גזעי, ראשית כל הוא מרגיל אותו לאחוז מתג בפיו, ואחר כך מאמן אותו הלאה, כך כאשר הטַטְהָאגַטַה מקבל אדם לאימון ראשית הוא מורה לו כך:, בוא, נזירים, היה מוסרי, מרוסן ברסני הפַּטִימוֹקְהָא, היה ללא פגם בהתנהגותך ובדרך מגוריך, ומתוך ראיית סכנה אף בשגיאה הקלה ביותר, אמן את עצמך בהתחייבות לקוד התרגול. "

ברהמין, כאשר הנזיר מוסרי, מרוסן ברסני הפַּטִימוֹקְהָא, ללא פגם בהתנהגותו ובדרך מגוריו, ורואה סכנה גם בשגיאה הקלה ביותר, ובאופן זה מתאמן בהתחייבות לקוד התרגול, הטטהאגטה מורה לו הלאה: 'בוא, נזיר, שמור על דלתות חושיך. כאשר נראית צורה בעינייך, אל תיתפס בסימנים ובמאפיינים שלה. מאחר ואם תשאיר את חוש הראייה ללא שמירה, מצבים רעים ומזיקים של חמדנות ועצב עלולים לפלוש לרוחך, התאמן בדרך הריסון שלהם, שמור על חוש הראייה, קבל את רסני חוש הראייה. כאשר נשמע צליל באוזניך... כאשר אתה מריח ריח באפך... כאשר אתה טועם טעם בלשונך... כאשר אתה חש תחושת מגע בגופך... כאשר נתפסת תופעה מנטלית בתודעתך, אל תתפוס בסימנים ובמאפיינים שלהם. מאחר ואם תשאיר את חוש התודעה ללא שמירה, מצבים רעים ומזיקים של חמדנות ועצב עלולים לפלוש לרוחך, התאמן בדרך הריסון שלהם, שמור על חוש התודעה, קבל את רסני חוש התודעה. '

ברהמין, כאשר הנזיר שומר על דלתות חושיו, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: 'בוא נזיר, היה מתון באכילה. תוך הרהור נבון בדבר, עליך לאכול לא לשם הנאה, לא לשם הרעלה ולא לשם יופי גופני ומשיכה, אלא רק על מנת לקיים גוף זה, למנוע אי נוחות, ולתמיכה בחיים הרוחניים, תוך שאתה שוקל: 'בדרך זו אשים קץ לתחושות ישנות מבלי לגרום לתחושות חדשות לצוץ ואהיה בריא ללא אשמה ואחיה בנוחות. "

ברהמין, כאשר הנזיר מתון באכילה, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: 'בוא נזיר, היה מסור לערנות. במהלך היום, בזמן הליכה הלוך ושוב ובזמן ישיבה, טהר את תודעתך מהפרעות. בחלק הראשון של הלילה, בזמן הליכה הלוך ושוב ובזמן ישיבה, טהר את תודעתך מהפרעות. בחלק האמצעי של הלילה עליך לשכב על צדך הימני של גופך בתנוחת האריה כשכף רגל אחת מונחת על גבי השניה, מודע וערני לגמרי, לאחר שציינת ברוחך את זמן ההתעוררות. לאחר שקמת בחלק השלישי של הלילה, בזמן הליכה הלוך ושוב ובזמן ישיבה, טהר את תודעתך מהפרעות. '

ברהמין, כאשר הנזיר מסור לערנות, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: 'בוא נזיר, היה בעל מודעות וערנות מלאה. פעל בערנות מלאה כאשר אתה הולך ושב, פעל בערנות מלאה כאשר אתה מביט לפנים ולצדדים, פעל בערנות מלאה כאשר אתה מתכופף ומתמתח, פעל בערנות מלאה כאשר אתה לובש את גלימתך ונושא את גלימתך החיצונית וקערתך, פעל בערנות מלאה באכילה, בשתייה, לעיסה ובליעה, פעל בערנות מלאה כאשר אתה מטיל צואה ומטיל מימיך, פעל בערנות מלאה בהליכה, בעמידה, בישיבה, בהרדמות, בהתעוררות, בזמן דיבור, ובזמן שתיקה. '

ברהמין, כאשר הנזיר בעל מודעות וערנות מלאה, אז הטטהאגטה מורה לו הלאה: 'בוא נזירים, מצא מקום מבודד להתגורר בו: ביער, תחת עץ, הר, גיא, מערה בצלע גבעה, שטח קבורה, סבך שיחים, מרחב פתוח, ערמת קש גדולה. '

הוא מוצא מקום מבודד להתגורר בו: ביער, תחת עץ, הר, גיא, מערה בצלע גבעה, שטח קבורה, סבך שיחים, מרחב פתוח, או ערמת קש גדולה. כאשר הוא חוזר מסיבוב נדבות, לאחר שסיים את הארוחה הוא מתיישב, בסיכול רגליים, מחזיק את גופו זקוף, תוך שמביא את עצמו למודעות. לאחר שנטש חמדנות לעולם, הוא חי עם תודעה חופשייה מחמדנות, הוא מטהר את תודעתו מחמדנות. לאחר שנטש עוינות ושנאה, הוא חי עם תודעה שופעת אהבה, אהדה לרווחת כל היצורים החיים, הוא מטהר את תודעתו מעוינות ושנאה. לאחר שנטש קהות חושים ועייפות, הוא חי תופס אור, מודע ובעל ערנות מלאה, הוא מטהר את תודעתו מקהות חושים ועייפות. לאחר שנטש עצבנות ודאגה, הוא חי ללא דאגות עם תודעה בשלווה פנימית, הוא מטהר את תודעתו מעצבנות ודאגה. לאחר שנטש ספק, הוא חי כאחד שהתעלה מעבר לספק, לא מבולבל לגבי מצבים טובים ומועילים, הוא מטהר את תודעתו מספק.

לאחר שנטש כך את חמשת ההפרעות האלו, זיהומים אלו של התודעה המחלישים חוכמה, מנותק מתאוות חושים, מנותק ממצבים מנטליים מזיקים, נכנס ושוהה בג'האנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, הנולדת מניתוק, מלאה בהנאה ובשמחה. ועם הדממת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הוא נכנס ושוהה בג'האנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, מלאה בתחושת התעלות ושמחה. עם התפוגגות תחושת ההתעלות, נותרת יציבות והוא מודע ובהכרה בהירה, וחווה בעצמו את השמחה אשר האציליים אומרים: "מאושר הוא זה אשר חי באיזון נפשי ומודע", והוא נכנס לג'האנה השלישית. ולאחר שויתר על הנאה וכאב ועם העלמות שמחה ועצבות קודמת, הוא נכנס ושוהה בג'האנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי ומודעות.

אלו ההוראות שלי ברהמין, לנזירים אלו שהגיעו לאימון מתקדם, ושתודעתם עדיין לא הגיעה ליעד, אשר מבקשים אחר ביטחון נעלה משעבוד. אך דברים אלו תורמים גם לחיים נעימים כאן ועכשיו ולמודעות וערנות מלאה לנזירים האלו שהם ארהנטים עם שחיתויות מושמדות, שחיו את החיים הרוחניים לתומם, עשו את שהיה לעשות, הורידו את הנטל, הגיעו ליעד האמיתי, שברו את כבלי הקיום, והשתחררו לחלוטין דרך ידיעה סופית.

כאשר דבר זה נאמר, הברהמין גנקה מוגלאנה שאל את הבודהה: "כאשר תלמידיו של אדון גוטמה מתודרכים כך על ידיו, האם כולם משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, או שיש חלק שלא משיגים אותו? "

ברהמין, כאשר הם מודרכים על ידי כך, חלק מתלמידיי משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, וחלק לא משיגים אותו.

"אדון גוטמה, מאחר וניבאנה קיימת והדרך המובילה לניבאנה קיימת ואדון גוטמה נמצא כמדריך, מה הסיבה והגורם לכך שכאשר תלמידיו של אדון גוטמה מודרכים כך על ידיו, חלק מתלמידיו משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, וחלק לא משיגים אותו? "

בעניין זה, ברהמין, אשאל אותך שאלה בחזרה. ענה כפי ראות עיניך. מה דעתך, ברהמין, האם אתה מכיר את הדרך המובילה לרַאגָ'גַהָא?

"כן, אדון גוטמה, אני מכיר את הדרך המובילה לראג'גהא. "

מה דעתך, ברהמין, נניח והיה מגיע אדם שחפץ להגיע לראג'גהא, והוא היה ניגש אליך ואומר: "אדון נכבד, ברצוני להגיע לראג'גהא. הראה לי את הדרך לראג'גהא. " אז היית אומר לו: "כעת, אישי הטוב, דרך זו מובילה לראג'גהא. לך בעקבותיה זמן מה ותראה כפר מסוים, לך קצת הלאה ותראה עיר מסוימת, המשך עוד קצת הלאה ותראה את ראג'גהא עם הפארקים הנפלאים שלה, החורשות, שטחי המרעה, והאגמים. " אז, לאחר שהודרך והיוועץ בך כך, הוא היה לוקח דרך שגויה והולך לכיוון מערב. אז היה מגיע אדם שני שרוצה להגיע לראג'גהא, והיה פונה אליך ואומר: "אדון נכבד, ברצוני להגיע לראג'גהא. " אז היית אומר לו: "כעת, אישי הטוב, דרך זו מובילה לראג'גהא. לך בעקבותיה זמן מה ותראה כפר מסוים, לך קצת הלאה ותראה עיר מסוימת, המשך עוד קצת הלאה ותראה את ראג'גהא עם הפארקים הנפלאים שלה, החורשות, שטחי המרעה, והאגמים. " אז, לאחר שהודרך והיוועץ בך כך, הוא היה מגיע בשלום לראג'גהא. כעת, ברהמין, מאחר וראג'גהא קיימת, והדרך המובילה לראג'גהא קיימת, ואתה נמצא כמדריך, מה הסיבה והגורם לכך שכאשר אנשים אלו הודרכו והיוועצו בך, אדם אחד לקח את הדרך השגויה והלך לכיוון מערב ואחד הגיע בשלום לראג'גהא?

"מה ביכולתי לעשות, אדון גוטמה? אני רק הראתי את הדרך. "

ברהמין, כך גם באופן זה גם ניבאנה קיימת והדרך המוביל לניבאנה קיימת ואני נמצא כמדריך. עדיין כשתלמידיי מודרכים על ידי, חלק מהם משיגים ניבאנה, היעד המוחלט, וחלק מהם לא משיגים אותו. מה ביכולתי לעשות, ברהמין? הטטהאגטה הוא רק זה שמראה את הדרך.

כאשר הדבר נאמר, הברהמין גנקה מוגלאנה אמר לנעלה: "ישנם אנשים חסרי אמונה אשר פרשו מחיי בית לחיי חוסר בית לא מתוך אמונה אלא לשם חיפוש דרך מחייה, והם נוכלים, רמאים, בוגדניים, יהירים, חלולים, ריקניים באישיותם, בעלי שפה גסה, בעלי צורת דיבור מופקרת, לא מרוסנים בחושיהם, לא מתונים באכילה, לא מסורים לערנות, לא מוקירים פרישות, לא מכבדים את התרגול במיוחד, רודפי מותרות, רשלנים, מובילים להתדרדרות, מזניחים את חיי ההתבודדות, עצלים, חסרי אנרגיה, פזיזים, לא ערניים לגמרי, לא מרוכזים, עם מחשבות נודדות, חסרי חכמה, חסרי מרץ. אדון גוטמה לא נמנה על אלה. "

"אך ישנם אנשים שפרשו מתוך אמונה מחיי בית לחיי חוסר בית, שאינם נוכלים, רמאים, בוגדניים, יהירים, חלולים, ריקניים באישיותם, בעלי שפה גסה, בעלי צורת דיבור מופקרת, אלא מרוסנים בחושיהם, מתונים באכילה, מסורים לערנות, מוקירים פרישות, מכבדים מאוד את התרגול, לא רודפי מותרות או רשלנים, להוטים למנוע התדרדרות, מובילים חיי התבודדות, מלאי אנרגיה, נחושים, מבוססים במודעות, ערניים לגמרי, מרוכזים, עם מחשבות מאוחדות, בעלי חכמה, בעלי מרץ. אדון גוטמה נמנה על אלה.

"בדיוק כפי ששורש של אירוס שחור נחשב לשורש המבושם הטוב ביותר ואלגום אדום נחשב לעץ המבושם הטוב ביותר ויסמין נחשב לפרח המבושם הטוב ביותר, כך גם, העצה של אדון גוטמה היא הנעלה מכל התורות הקיימות כיום. "

"מצוין, אדון גוטמה! מצוין, אדון גוטמה! האדון גוטמה הפך את הדהמה לבהירה בדרכים רבות, כאילו ישר את מה שהיה הפוך, חשף את מה שהיה מוסתר, או הצביע על הנתיב הנכון למי שאבד, או החזיק מנורה בחשיכה למען אלו שרואים יוכלו לראות צורות. אני לוקח מחסה בבודהה, בדהמה, ובקהילת הנזירים של הסנגהה. אנא זכור אותי אדון גוטמה כחסיד בעל בית שלקח בו מחסה לכל החיים. "

[i] פרשנות: לא ניתן לבנות ארמון של שבע קומות ביום אחד. מהרגע שמכינים את אתר הבנייה, מבניית היסודות ועד סיום עבודת הצבע יש התקדמות הדרגתית.
בגידה במערכת יחסים אנרגיה נולד כאב מוחלט התבודדות עירנות להאשים אישיות התקדמות חכמה בודהיזם
בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 2
... בעצמו קשב, או מביא עצמו למודעות. (36) mett: אהבה של רצון טוב. מתורגם גם כאהבה נטולת תשוקה, אהבה חסרת גבולות, אהבה לבבית, טוב לב. (37) פיתוח תפיסה של אור הוא אמצעי להתגברות על קהות חושים , עייפות ועצלות (לפרטים נוספים, ראה ויסודהה מגה VM 1.140) (38) nvaraa: ניוורנה. חמש ההפרעות הן תופעות מנטליות מזיקות ...
הומיאופתיה: חוקיה ועקרונותיה
... בר מייבש וכתגובה גורם לדמוע רב והפרשה מימית מהאף. אי לכך כתרופה הומיאופתית יתאים בצל למצב של קדחת השחת עם עיניים דומעות ונזלת עם הפרשה מימית וחריפה. טשטוש רב, ערפול חשיבה, קהות חושים וישנוניות מלווים את המצב. בהיותו תמונת ראי של קדחת השחת, מיץ בצל חודר למוח ומטשטש את החושים והחשיבה. הידעתם שאכילת יתר של בצל עלולה לגרום לקהות חושים וקלקול כושר החשיבה עד לטרוף דעת? לא במקרה שטיפות בצל שימשו כתרופת סבתא להרדמת תינוקות. חוק המינון המזערי והפוטנץ בסדרת הניסויים שערך ראה האנמן הרעה ...
חרדה - שגיאות נפוצות בהתמודדות עם חרדה וכיצד להתגבר עליהן
... הזעה בידיים או באזורים נוספים בגוף, השרירים מתכווצים וכו. לעתים בזמן החרדה יש גם תחושה של קהות חושים ואטימות, סוג של תחושת ניתוק הנקראת בשפה המקצועית דיסוציאציה. במצב זה, האדם החש את החרדה חש מנותק מהסביבה ולעתים גם ...
בודהיזם - שלוש הידיעות
... חמשת המכשולים הללו, מכונים מעצורים, מחסומים, מעטים, כיסויים. מהם החמישה? המכשול של תאוות חושים, של זדון, של קהות - חושים ועייפות, של חוסר - מנוחה ודאגה, של ספק. חמישה אלו מכונים ...
פגיעה מינית והתמכרות - הקשר ביניהן והאתגר הטיפולי
... אגו להסתמך עליהם. הם עשויים להגן על עצמם מפני מצוקה פסיכולוגית על ידי הכחשת התרחשותו של האירוע, הימנעות מאזכורו, או בקהות חושים ביחס אליו. אנרגיה רבה מושקעת בניסיון לשכוח. הנפגעים מתקשים להתרכז, מנסים להפסיק לחלום, מנסים לשלוט במיניותם ועוד. נערות נפגעות מינית נוטות לברוח מהבית כאמצעי היחיד ...
זן בודהיזם / זאזן - פוקאנזאזנגי - זאזן הדרך המומלצת לכולם / דוגן זנז'י
... למים, לנמרה הנחה בין ההרים. שכן עליכם לדעת שהדהרמה מתגלה מעצמה, כך שלמן ההתחלה תשתחררו מקהות - חושים והסחת דעת. בקומכם מן הישיבה נועו לאט, בשקט וללא חפזה. כשאנו בוחנים את העבר אנו רואים שאלו שהתעלו מעבר לחול ...
זן בודהיזם / זאזן - הבעיה שלך / מוהו נולקה
... הוא המורה. הלכתי לדוג, ו ס, לשמונה ימים וקיבלתי הנחייה מהרושי. לסיכום: בשבוע אחד הצלחתי לחוות בבהירות את מה שדוגן זנז, י מכנה בפוקאנזאזנגי, שהדהרמה מתגלה מעצמה, כך שלמן ההתחלה תשתחררו מקהות - חושים והסחת דעת. ללא ספק אני מתעורר לכך! זה היה כל - כך שונה מכל - דבר עד אז, כל - כך רענן ומרגש! אז חקרתי את עצמי לעומק ושאלתי: מדוע זה כל - כך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על קהות חושים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: קהות חושים, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: קהות חושים, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, אימון אישי ועסקי, מאמן אישי להפרעות קשב בנושאי קהות חושים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1914 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 10:53:32 - wesi4