ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צפרדע ✔תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 4 ✔* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 3. הגיית הניקוד הנכון לפעמים....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 4
* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 3.

הגיית הניקוד הנכון

לפעמים אנו "שוכחים" בדיוק איך המילה מנוקדת במקור, ואנו מנסים לקרוא זאת שונה, ובטעות מהמקור. במיוחד בעיה זו יכולה להתעורר כאשר אנו מתבלבלים האם זה קמץ גדול או קמץ קטן... או שוא נח או שוא נע...

דוגמאות שכיחות הדורשות תשומת לב

..."וּמִדִּינָהּ של גיהנום.."תחת ה"מ" חיריק, ה"ד" דגושה בדגש חזק והאות "ה" במפיק.. (שלא יישמע: "וּמְדִינָה של גיהנום").

לאחר הנחת תפילין...". וארשתיך לי באמונה, וְיָדַעַתְּ (העי"ן בפת"ח) את ה'".

"... וכליל לָאִשִּׁים...""הש" בדגש חזק!

"... הראנו ה' חסדך וְיֶשְׁעֲךָ תתן לנו.." (ה"י" בסגול ולא בחיריק).

"... למען יְזַמֶּרְךָ כבוד ולא ידום..."ולא: "יזמרֶך".

"... יברכנו א - להים וְיִירְאו (הרי"ש בשוא נע) אותו כל אפסי ארץ.

"כמו כן: וַיִירְאו העם את ה' ויאמינו..." (לשון יראה ולא ראיה)

"... ביום ההוא אבדו עשתֹנתיו..."ה "ת" בחול"ם, ולא בניקוד שו"א.

לא בגבורת הסוס יחפץ, לא בשוקי האיש ירצה... ולא: "ולא בשוקי באיש..."

"... לֶאְ - סור מלכיהם בזקים..."תחת ה"א" שו"א נח, ה"א" נהגית. (יש שאינם הוגים את ה"א" וכן במילה "נֶאְדָּרִי בכח...")

"... הללוהו כרוב גֻּדלוֹ.."האות "ג" מנוקדת בקבו"ץ ולא בקמ"ץ קטן.

"... מכון לשבתך פעלת ה' מִקְּדָשׁ (האות קו"ף בדגש חזק, כאילו אנו הוגים פעמיים את האות "ק", מִק - קְדש) א - ד - ני כוננו ידיך".

"... וַיָּשֶׁב ה' עליהם את מי הים..."ה"ש" בסגו"ל. (לא בקמ"ץ)

לפני תפילת העמידה בשחרית ובערבית "ברוך אתה ה' גָּאַל (ולא: "גואל") ישראל".

ואילו בתפילות העמידה ביום חול, הברכה השביעית, בברכת הגאולה מסיימים: "ברוך אתה ה' גּוֹאֵל (ולא: "גאל") ישראל".

וסימנך: כאשר דובר על הגאולה של מצרים "שירה חדשה שבחו גאולים... על שפת הים...""אותות ומופתים באדמת בני חם" גאולה של העבר, הברכה נאמרת בלשון עבר = "גאל", ואילו בתפילת העמידה, אנו מבקשים גאולה בהווה ולכן פשוט שהברכה תהיה בלשון הווה= "גואל".

"ומקיים אמונתו לִ (י) שֵנֵי עפר - היו"ד נחה, ואיננה נהגית!

וגם נקפיד לבטא את הצירי באותיות "שֵׁנֵ" (שלא יישמע "לִשְנֵי", פירוש: לשניים).

בקדושה: "כדבר הָאָמור..."ולא: כדבר הֶאָמור".

הסבר למקור הטעות: ה"א הידיעה תנוקד בקמץ אם תופיע לפני אותיות "אע"ר".

ה"א הידיעה תנוקד בסגול רק אם תבוא לפני אותיות הח"ע שהן קמוצות.

ברוך אתה ה', בונֵה ירושלים" המילה "בונה" מנוקדת בצירי ולא בסגו"ל.

משום מה מצאנו בין המתפללים בהגייה התימנית, משבשים והוגים את המילה "בונה" בסגו"ל (כאילו פת"ח רחב), ראה הערה דומה במילה "ידשנה".

הערה, תוספת למתבוננים:

המילה "בונה" בניקוד סגול נראה כי היא פעולה "כי הבית אשר אני בונֶה..." (דה"ב ב, ח), "הבונֶה בשמים מעלותיו.." (עמוס ט, ו).

ואילו כאשר המילה הזאת מנוקדת בצירי, מביעה בעיקר תואר או בעל עיסוק קבוע ופועל מתמשך. (בינוני)

(בינוני הוא זמן שבין עבר ועתיד או צורה של תואר שהוא בין פועל ושם)

כמו: רופֵא (ד"ר), נואֵם, (אורטור) יוצֵר (אמן), שומֵר (האיש שבשער).

הסביר לי ידידי ר' רחמ' ניסים הי"ו, נראה כי הטעות בין הוגי ההברה התימנית, נובע מסיום הברכה השלישית של ברכת המזון: "בא"י (ה) בונֶה ברחמיו את ירושלים, אמן" שם אמורה להינקד בסגול, כי זה לשון פּועַל... (verb).

יש הסוברים כי על פי כללי הדקדוק בפעלים בגיזרת "ל - ה" שהאות השלישית של הפועל היא "ה", ע' הפועל תנוקד בסגול, כגון: מוֹרֶה" "רוֹצֶה" ובכגון: "ג. ל. ה" ינוקד "תְּגַלֶּה" חוץ ממקרים שבפסוק היא בטיפחא או באתנחתא תנוקד "תגלֵּה" בצירי. הסגול התנועה הקטנה תיהפך לתנועה גדולה - צירי.

כן גם המילה "בונה" ששורשה "ב. נ. ה."היתה ראויה ע' הפועל להינקד בסגול - "בּוֹנֶה" אולם מה שמצאנו בתפילה או בתהילים "בונֵה ירושלים ה'" (בצירי) "בא"י בונֵה ירושלים" אינם אלא חריגים יוצאים מן הכלל כגון בנסמך.

להרחבת הכלל... (למי שעדיין לא התעייף)...

רק שורשים מגיזרת ל - א" כגון: ר. פ. א או מ. צ. א או ק. ר. א ע' הפועל תנוקד בצירי כגון: רוֹפֵא, מוֹצֵא, קוֹרֵא (יש יוצאים מהכלל)

"... ערב ובוקר וצָהֳרים.."יש להגות: "וצַהוֹריים" (יש דעה.."וצוֹהוֹרים.."= צלו"ל)

אבל אין שום סברה להגות "וצַהַרים"

הערה: כל קמץ גדול לפני קמץ קטן, יש דעה הסוברת כי את הקמץ הגדול נהגה כקמץ גדול, ללא שינוי ויש סוברים שהקמץ הגדול מקבל השפעת היגוי של הקמץ הקטן שבא אחריו.

לכן רוב המדקדקים סוברים שיש לקרוא נַעוֹמי ויש מקצת המדקדקים הסוברים שיש לקרוא נוֹעוֹמי.

נראה שיש ללכת לפי הרוב על פי הכלל "זיל בתר רובא".

"יברֶכְך ה' וישמרֶךָ": מתחת ל"ר" יש סגול ומתחת ל"כ" שוא (ולא: "יברְכך").

ההטעמה ב"רֶ" על פי הכלל: סגול וקמץ - ההטעמה בסגול" כגון: שבטך וּמִשְׁעַנְתֶּךָ"

"יאר ה' פניו אליך ו (י) חונך" האות "י" נחה, ואינה נהגית.

"... עָזרנו (יש להגות: עוֹזרנו) א - להי ישענו על דבר כבוד שמך..."פסוק זה מתהילים ע"ט, ט לשון בקשה ותחנון, והוא גם משובץ בתפילה כחלק מהתחנון..

שימו לב להבדל בין פסוק זה ופסוק אחר משירי המעלות: (תהילים קכ"ד, ח) עֶזרנו (האות "ע" מנוקדת בסגו"ל) בשם ה' עושה שמים וארץ".

"יזכור כל מנחותיך, ועולתך ידשנֶה (הנו"ן בסגו"ל!) סלה".

(יש מהתימנים טועים. והוגים אותה בקמץ שהרי הם הוגים סגול ופתח כמעט באופן זהה).

"... ו (י) הי עתם לעולם..."ה"ו" בחיריק מלא, ה"י" נחה "וַיָּשֶב (השי"ן בסגול) עליהם את אונם..".

".. יגְדּיל תורה ויאְדּיר... (תחת ה"א" שוא נח, ולא חטף פתח. והדל"ת דגושה כדין בג"ד כפ"ת).

"מגדַּל - עוז שם ה' בו ירוץ צדיק ונשגב" יש לקרוא "מגדַּל" (האות ד' מנוקדת בפתח ולא: מגדול עוז)..

בקריאת התורה:

כל מילה "הָראוּבני" או "לָראוּבני" ה"א" נחה! אין להגות אותה.

יש לקרוא מילה זו "הָ - רוּ - בֵנִי" או "לָ - רוּ - בֵנִי"

ומה עם: "יששכר" - למרות שהיא נכתבת בשתי אותיות "שׂ", יש להגות רק אחת מהן (את הראשונה). הרעיון: יששכר אשר מקומו באהלי התורה מקבל שני "שְׂכרים". שכר לעולם הזה ושכר גנוז וצפון לעולם הבא, לכן הוגים את האות "שׂ" רק פעם אחת, המתייחסת לשכר הגלוי... והטמון הבלתי נגלה עליו נאמר "מה רב טובך אשר צפנת..."

וכן "והאספסוף אשר בקרבו..." (במדבר י"א, ד) האל"ף נחה ויש לקרוא והָ - סַפסוף.. (רעיונית: לא היה להם קשר עם ה"א")

"... שומר פת (א) ים ה'.."רוב הדעות סוברות כי ה"א" נחה ואינה נהגית, מתחת ל"י" חירי"ק והיא כן נהגית. כאילו כתוב: "פתיים"

באנעים זמירות

"וַיְ - שַוּוּך לפי מעשיך..."לא " וַיַּשְׁ - ווך " (לשון השואה... מי ידמה לך?)

אלא: וַיְ - שַ - ווך (לשון הערכה, החשיבו)... לפי מעשיך..." (ההבדל גדול)...

"מחלפות ראשו כבימי בְחֻרוֹת (ולא: : בַחוּרוֹת")

"דור ודור - עם דורֶשְך דרוש" (ולא: "דורשֶיך")

.."שבטְך ומשענתֶּך.."מתחת לאות "ת" - סגו"ל ולא שו"א

וכן: " ה' ישמור צאתְך ובואֶך מעתה ועד עולם".

"שוא נע או סגול"

נכון שהניקוד "שוא נע" דומה בקריאה הרגילה כחצי סגול. ולכן יש להקפיד ולהבחין ביניהם. בהרבה מקרים השוא נע יהפך לסגול בזמן שההטעמה בהברה בו הוא נמצא כגון: "דגנְך - דגנֶך" "מקרבְּךָ - מקרבֶּךָ"

לפעמים ההבחנה היא בין יחיד לרבים במיוחד כאשר לפני האות האחרונה קיימת אות יו"ד הרומזת לרבים. כגון: "מעשה יָדְך" - לשון יחיד, (לא מצאנו בתנ"ך ביטוי: "מעשי ידך") או "מעשה יָדֶיך" - לשון רבים. (גם: "מעשי ידֶיך" - לשון רבים)

ועוד רבות הדוגמאות "עינְך" - לשון יחיד. "עינֶיך" לשון רבים (גם מצאנו עינֶך" ללא יו"ד לשון רבים)

בהגייה התימנית, השוא נע יבוטא כחצי פתח והסגול כ"פתח רחב" (כך נקרא הסגול בפי יוצאי תימן).

וכיצד יבחינו יוצאי תימן בין "ויאמֶר" לבין "ויאמַר"? למי אוזניים חדות במיוחד יבחין בין "סגול" לפתח" ואם לא ישים לב להבחנה הבולטת: הראשון מלעיל והשני מלרע.

יש להקפיד ולהבחין

בין שוא נח ובין שוא נע:

שוא נע או שוא נח - כיצד נדע?

ישנם 5 כללים לדעת איזה שוא נחשב לשוא נע

והם רמוזים באותיות: א, ב, ג, ד, ה

א) א - ראשון: שוא בראש המילה

כגון: בני, שמע לקולי

ב) ב' - שני שואים רצופים באמצע המילה השני נע (הראשון נח)

כגון: וּבְלֶכְתְּךָ בשבתך

ג) גדולה - אחרי תנועה גדולה (קמץ גדול, צירי, חיריק מלא, חולם, שורוק)

כגון: אָמְרוּ, שׁוֹפְטִים יוצאים רודפיהם

ד) דגש: שוא מתחת לאות דגושה

כגון: מְרַגְּלִים, הבהמה

ה) הדומות: שתי אותיות דומות הבאות ברציפות ולפניהן תנועה גדולה, השוא שבאות הראשונה - נע

כגון: וְגָלְלוּ.. לְחוֹקְקֵי

.."השיבה שו - פטינו כבראשונה.."ולא: "שופ - טינו כבראשונה.."

(השיבוש גדול.. כאילו אנו דורשים להישפט שוב)...

".. זה דור דו - רשיו.."ולא: "דור - שוא".

".. ואת רוֹ - דפיהם ואת שוֹ - נאיהם בתהומות טִבַּע.."

"ושחטת..."

המילים ש - "ל" הפועל שלהן היא "ט" וצמודות - בהטיית הגופים והזמנים - לאות "ת" יש לראות את האות "ט" מנוקדת שו"א נח! כדי להבחין בין ה"ט" וה"ת" יש לקרוא "ושחטְ - תָּ" ושפטְ - תִּי" ושפטְ - תֶּם". האות "תּ" מודגשת בדגש, ולא יכול להיות שהשו"א שלפני האות הדגושה הוא נע... אלא נח.

כל שו"א הבאה באות דגושה, הוא שו"א נע. כגון:

"עקְּבי סוס", "דבְּרו נא..""הצְּפינו" "מטְּך" "ה' מקְּדש" ענְּבי נזירך" "מצוְּך.."."גַּדְּלוּ... לה' אתי ונרוממה שמו יחדיו" (שמעתי רבים אומרים: "גדְ - לו)

כאילו האות המודגשת מתחלקת לשתי אותיות דומות. באות הראשונה - "יש" שו"א נח (שאינו נחשב) ובאות ה"שניה" יש שוא נע.

לדוגמה: "הצְּפינו" נקרא: הצְ - צְפינו"

חקירה:

כיצד נהגה בקדיש את המילה: "בעלמא", האם הניקוד שו"א הנמצא מתחת לאות "ל" הוא שו"א נח או נע? כיצד נהגה אותו?

אם הוא נח, הרי שמילה זו יכולה להישמע כ"עלמה"="נערה", ואז האות "ע" צריכה להינקד בפת"ח, כדין הברה סגורה לא מוטעמת שאמור להינקד: פת"ח ולא קמ"ץ. (או קמ"ץ קטן, והרי אין הוא קמ"ץ קטן). ואם בכ"ז האות "ע" מנוקדת בקמ"ץ, כנראה שהניקוד שו"א שמתחת ל"ל" אינו נח.

התימנים הוגים "בעו - ל - מו" כדין קמ"ץ קטן והשו"א מתחת ל"ל" נחשב לשו"א נע. (שו"א נע בהיגוי התימני כ"חצי" פתח)

על פי מנחת שי דניאל ו' א': "בע - למא" ה"ל" בשו"א נח, וכן במילים "לע - לם לע - למי ע - למיא" וכד'. וזה הכלל: בלשון תרגום וארמית, השו"א שאחר תנועה גדולה בד"כ הוא שו"א נח..."

עם זאת יש לעמוד מעט בקמ"ץ שבאות "ע", והטעים הנגינה בתנועה האחרונה של המילה.

מה מקור הבעיה וההתלבטות?

הבעיה נוצרה במילה זו כי היא לא בלשון הקודש אלא בארמית, והכללים בניקוד הארמי והעברי לא מקבילים תמיד. (סדור "איש מצליח לימות החול" עמוד 111)

יש להפנות תשומת לב הקוראים, בהגייה בעדות השונות

הקוראים בהגייה התימנית, יש המחליפים בטעות, את ניקוד החולם בצירי, ויש המחליפים את הצירי בחולם, ומוציאים מפיהם שיבושים מוזרים.

שומעים אנו במסורת של אחינו האשכנזים, המבטאים את הקובו"ץ בדומה קצת לחירי"ק, סביר ביותר כי זו מסורת קדומה, ועל מסורת חייבים לשמור. (כך העיר לי בני אביאל יצ"ו).

בעיה, אזהרה! לאלה שהוגים בהברה התימנית "שוא נע לפניכם"!

חלק ממסורת הגיית הניקוד שו"א נע בהברה התימנית, כמעט והולך לאיבוד ממש מול עינינו ומול אזנינו...

לצערנו, חלק לא מבוטל, בעיקר צעירים בקהילת עדת תימן, אינם הוגים את השו"א נע כמקובל!!! הטועים, הוגים כמעט בכל המקרים את השו"א נע כמו "חצי פת"ח" ואינו כך! אלא:

כלל א): שו"א נע בד"כ נהגה כמו "חצי פת"ח" או "פת"ח קל".

כלל ב): הזכרנו לעיל: כל שו"א נע שיבוא לפני האות "י" נהגה אותו כחיריק קל. כל שו"א דלהלן יהודי תימן יהגו אותו כמעט כמו חיריק: "וְיֵרָא" - יהגו: וִיֵרָא. בְּיוֹם" יהגו: בִּיוֹם וכן כל המילים דלהלן "לְיִרְמִיָּה" "יְיַסֵר" "יְיָרֵש" "יְיַחֵל" "תְּיַסְּרֵנִי" הַמְיַחֲלִים" "הַמְיוּחָד". יהגו: הַמִיוּחָד

כלל ג) כל שו"א נע שיבוא לפני אות גרונית, יושפע בהגייתו מהניקוד שמתחת האות הגרונית, ויהודי תימן יהגו את ה"שו"א הזה כמעט כמו הניקוד שמתחת לאות הגרונית.

א) נסו לקרוא בהגיה תימנית: "הַמְּעָרָה" "וְאָשֵׁם" וְהָיָה" שְׂאֵת" "תְּאֵנָה" "וְחָלָב" "בְּאֵלֶּה" "מְשַׁבְּחִים" "וְהֵסִיר" "קְחוּ" "דְּעוּ" "לְעֻמַּת" שָׁמְעוּ" "וַיֵּאָנְחוּ" "צְפַרְדְּעִים" "לְעוֹלָם" "שְׁאוֹל" "בְּעוֹר" "פְּעוֹר" "מְאֹד". "ְוהָאֹפָנִים וְחַיּוֹת הַקֹּדֶשׁ לְעֻמָּתָם מְשַׁבְּחִים וְאוֹמְרִים..."

לדוגמה: "כי לְעולם חסדו" נהגה "כי לוֹעוֹלם חסדו".

"לְעֵילא..."נהגה "לֵעֵילא..."ולא: "לַעילא..."

(מזכיר מעט את כללי הניקוד של אותיות בוכ"ל במצב שאינו מיודע).

מומלץ לעיין בתאג' ב"מסורת מדוייקת" דברים ד, מא "מזרחה שמש" וגם מומלץ לעיין בתאג' ב"מסורת מדויקת" דברים כ"ח, מ"ב "יירש הצלצל"

אחי! החזיקו חזק לבל תשכחו מסורת אבותינו..

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 5.
שואה מדוייק משכורת ייסורים חקירות אישה מדינה הצלחה אגו הורים הנחת תפילין חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע, איך לשכנע? שכנוע עצמי, לשכנע אחרים
שינוי הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע, איך לשכנע? שכנוע עצמי, לשכנע אחרים
... הרגלים, לשנות הרגלים, הטמעת תהליכים, בבת אחת, צעד אחרי צעד, הכל או כלום, בכל פעם קצת, צעד קטן בכל פעם, בישול צפרדעים, שיטות שכנוע, איך לשכנע? שכנוע עצמי, לשכנע אחרים מה המשמעות של משל הצפרדע והמים הרותחים? אליעד כהן מתייחס בניתוח מפורט למשל מפורסם - הניסוי עם הצפרדע והמים הרותחים. הניסוי הוא כזה שאם לוקחים צפרדע וזורקים אותה לתוך מים רותחים, היא מיד תקפוץ החוצה ותחמוק מהסכנה. לעומת זאת, אם מניחים את הצפרדע במים קרים ומחממים את המים באיטיות ובהדרגה, הצפרדע לא מבחינה בסכנה ולא קופצת, ובסופו של דבר מתה. אליעד מסביר את הנמשל הפשוט של הסיפור: בני אדם, בדומה לצפרדע, מתרגלים בהדרגה לשינויים סביבם, גם אם מדובר בשינויים שליליים. אם היו נזרקים ... עם אישה - לפעמים עדיף שיפנה אליה ישירות ויסתכן בדחייה, במקום לנסות בהדרגה, דבר שעלול להעצים את הפחד או המתח. כיצד משל הצפרדע עוזר לנו להטיל ספק בהרגלים שלנו? אליעד מדגיש שהעיקרון המרכזי של המשל הוא העלאת ... וחיוביים בחיינו. איך לשנות הרגלים? איך להתמודד עם שינויים? התמודדות עם פחדים שיטות לשיפור עצמי מודעות עצמית משל הצפרדע והחום ההדרגתי הסיפור מתחיל בתיאור ניסוי ידוע עם צפרדעים: אם צפרדע תושלך לתוך מים רותחים, היא תקפוץ החוצה באופן מיידי, אך אם תניח אותה במים קרים ... הדרגתית. לכן, בכל מצב יש לבדוק איזו גישה עדיפה - האם להיכנס בהדרגה, או פשוט לקפוץ פנימה ולסיים עם זה. מסקנה המשל על הצפרדע מאפשר לנו להבין כיצד אנו מסתגלים בהדרגה למצבים שאולי היינו דוחים אם הם היו ... כאילו. אליעד: מי? ש: המורה שלי אז הוא מספר לנו על. אליעד: רק דבר יותר בקול קצת תנסה. ש: הוא סיפר לנו על ניסוי כזה שעשו עם צפרדעים. אליעד: ניסוי שעשו עם צפרדעים אוקי. ש: שכאילו אם אתה מניח צפרדע בתוך מים ואז אתה שופך עליה מים רותחים אז ישר היא קופצת ישר עפה משמה אבל אם אתה ... וכאילו. אליעד: מכיר את הסיפור אוקי. ש: לאט לאט מרתיח את זה אז היא נשארת כאילו בחום עד שהיא מתה. אליעד: אם עכשיו תיקחי צפרדע תזרקי אותה לתוך סיר רותח היא תקפוץ החוצה לעומת זאת אם תכניסי צפרדע למים קרים ותתחילי להרתיח לאט לאט היא לא תקפוץ החוצה עד שהיא תמות, כמו שנגיד ... עם עצמנו האם זה משהו שזרקו אותנו לתוך ואז אנחנו לא נקבל את זה אבל זה יותר מתקשר באופן שבו. אליעד: מה זה אומר לך איפה אתה הצפרדע ואיפה המים החמים? ש: זהו זה הכיוון של לקחת את זה לצד השני שכאילו אנחנו צריכים ... יתרגל אבל מה האמת שזה לאו דווקא רע זה גם דבר שהוא טוב ושאתה חושב שהוא רע. אפשר לקחת את הסיפור הזה כדוגמה חיובית איך לבשל צפרדעים, מה זאת אומרת? יש בתוכו של הבן אדם דברים טובים שהוא רוצה לעשות אבל קשה לו לעשות אותם. נגיד לדוגמה בן אדם רוצה נגיד לשאול את עצמו למה ונגיד שקשה לו לשאול את עצמו למה, אוקי אז הוא יכול כמו בצפרדע אם לדוגמה נגיד הוא יגיד לעצמו טוב מעכשיו אני כל היום שואל את עצמי למה נצמד לאמת ...
מחלות נפש והפרעות נפשיות, מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
מחלות נפש והפרעות נפשיות, מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
... משתמשים בהיגיון רגיל. כאשר אדם אומר שהוא רואה זאבים או שצפרדע קופצת מעינו, הוא לא מתאר מציאות נראית לעין אלא עיוות מוחלט של המציאות. הצורך להבין ולהתחבר למערכת ההפעלה ... המשוגע לא משתמש בהיגיון המקובל. הוא עלול לטעון שקופצת צפרדע מהעין שלו, או שזאבים נושכים אותו באף. הוא רואה מציאות שכלל אינה נתפסת הגיונית לאחרים. המערכת המנטלית שלו ... לבדוק אולי זה נכון. אם מישהו טוען שמתוך העין שלו קופצת צפרדע, אולי זו מציאות אפשרית באיזה אופן. רק לאחר שבודקים באמת ומבינים ממה זה נובע, אפשר לדעת בביטחון שזה לא נכון או ...
2 דרכים ללמוד מכל דבר, למצוא רמזים של שכל בכל דבר, למצוא שכל בכל דבר, רמזי המעשיות, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, ללמוד מכל דבר, יונתן הקטן, סודות התורה, סודות תורת הנסתר, חוכמת הקבלה, השכל שיש בכל דבר
2 דרכים ללמוד מכל דבר, למצוא רמזים של שכל בכל דבר, למצוא שכל בכל דבר, רמזי המעשיות, סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, ללמוד מכל דבר, יונתן הקטן, סודות התורה, סודות תורת הנסתר, חוכמת הקבלה, השכל שיש בכל דבר
... כהן מסביר שרבי נחמן מברסלב השתמש בשיטה של סיפורי מעשיות, סיפורים שלכאורה נראים פשוטים או אפילו מוזרים מאוד, כדי להעביר מסרים עמוקים. לדוגמה, אליעד מתאר סיפור דמיוני כמו אדם שרוכב על לוויתן, שעף על העיר, ואז מופיעה צפרדע שעפה לחלל - דבר שנראה חסר פשר ...
החלטות, ההחלטה הטובה ביותר, ההחלטה הכי פחות גרועה, גישות ניהוליות, תירוצים של פוליטיקאים, שקרים של לוזרים, יכול להיות יותר גרוע, קבלת החלטות, הבחירה הטובה ביותר, הבחירה הכי פחות גרועה, הרע במיעוטו, מצליחנות, ראש לשועלים
החלטות, ההחלטה הטובה ביותר, ההחלטה הכי פחות גרועה, גישות ניהוליות, תירוצים של פוליטיקאים, שקרים של לוזרים, יכול להיות יותר גרוע, קבלת החלטות, הבחירה הטובה ביותר, הבחירה הכי פחות גרועה, הרע במיעוטו, מצליחנות, ראש לשועלים
... מהגרוע ביותר. הדוגמה של הצפרדע המתבשלת כדוגמת מסביר אליעד את אפקט הצפרדע המתבשלת. כאשר הצפרדע מוחדרת למים רותחים, היא תנסה להימלט מיידית. אך אם ... לחמם את המים בהדרגה, הצפרדע תתרגל לכל שלב ותסכים להתבשל עד סופה מבלי שהיא תשומת ... דוגמה מהחיים: אפקט הצפרדע המתבשלת נניח שמחממים צפרדע בסיר מים רותחים. אם יזרקו אותה ישר למים חמים, היא ... מתמשכת, כמו בסיפור הצפרדע המתבשלת. 5. לכן, במקום לשאול איך לא להחמיר את המצב, ...
צ'יפים נגד קורונה, שבב תת עורי לחולי קורונה, השתלת שבבים דיגיטליים, קונספירציות קורונה, פגיעה בפרטיות, פחד מפני ציפים, פחד משבבים תת עוריים, פחד מננוטכנולוגיה, יחסי גוף נפש, פחד מטכנולוגיה, מה יקרה בעולם בעתיד? עתידנות
צ'יפים נגד קורונה, שבב תת עורי לחולי קורונה, השתלת שבבים דיגיטליים, קונספירציות קורונה, פגיעה בפרטיות, פחד מפני ציפים, פחד משבבים תת עוריים, פחד מננוטכנולוגיה, יחסי גוף נפש, פחד מטכנולוגיה, מה יקרה בעולם בעתיד? עתידנות
... הוא מסביר כי גם אם לא יעשו זאת בכפייה מוחלטת, ניתן יהיה לשכנע את הציבור להסכים לכך בצורה הדרגתית (שיטת הצפרדע), שבה בכל פעם מוסיפים עוד דרישה קטנה של שליטה, ... לא יכולה לשלוט. האם שבבים דיגיטליים מסוכנים? האם ניתן לשלוט באנשים באמצעות טכנולוגיה? מה זה שיטת הצפרדע? מהי נאנו - טכנולוגיה? איך להתמודד עם פחד ... רע? האם קיימת שליטה מוחלטת על תודעה אנושית? חרדות מטכנולוגיה, מדע בדיוני, פייק ניוז קורונה, איך מבשלים צפרדע? שיטת הצפרדע, תאוריית האח הגדול, השתלת ציפים בשוודיה, ציפים ...
הקורונה והשואה, איך קרתה השואה? איך אנשים הולכים כצאן לטבח? תהליכים חברתיים בזמן קורונה, תהליכים חברתיים בזמן השואה, שיטת הצפרדע המתבשלת, קורונה ודיקטטורה, סגר הקורונה הגל השני, מכחישי הקורונה, האמת של הקורונה, דת הקורונה
הקורונה והשואה, איך קרתה השואה? איך אנשים הולכים כצאן לטבח? תהליכים חברתיים בזמן קורונה, תהליכים חברתיים בזמן השואה, שיטת הצפרדע המתבשלת, קורונה ודיקטטורה, סגר הקורונה הגל השני, מכחישי הקורונה, האמת של הקורונה, דת הקורונה
... איך קרתה השואה? איך אנשים הולכים כצאן לטבח? תהליכים חברתיים בזמן קורונה, תהליכים חברתיים בזמן השואה, שיטת הצפרדע המתבשלת, קורונה ודיקטטורה, סגר הקורונה הגל השני, מכחישי הקורונה, האמת של הקורונה, דת הקורונה איך הצליחו לגרום לאנשים לבצע את השואה ... מה שראינו במהלך תקופת הקורונה מסייע להבין כיצד אירועים מסוג זה התרחשו בעבר, כגון בתקופת השואה. מהי שיטת הצפרדע המתבשלת, ואיך היא מסבירה אירועים היסטוריים כמו השואה והקורונה? אליעד כהן משתמש במושג שיטת הצפרדע המתבשלת להסביר כיצד התנהגות בלתי הגיונית יכולה להתרחש בהדרגה ובאיטיות, עד שאנשים לא שמים לב לסכנה האמיתית. הוא מסביר שכשזורקים צפרדע למים רותחים, היא מיד תקפוץ החוצה, אבל אם מניחים אותה במים קרים ומחממים את המים לאט, היא לא תרגיש בשינוי הקטן, ובסופו של דבר תתבשל ... לדעתו, אנשים השתכנעו לחשוב בצורה לא הגיונית רק בגלל תעמולה הדרגתית ומניפולציה חברתית. איך משתמשים בשיטת הצפרדע גם כדי להחזיר אנשים בתשובה? אליעד כהן נותן דוגמה נוספת של שימוש בשיטת הצפרדע - בתהליך החזרה בתשובה. הוא מסביר כי לא מתחילים את התהליך עם האיסורים והאיומים המפחידים ביותר, אלא דווקא בדברים חיוביים, נחמדים ... אנשים בהרגלים שליליים, ומסביר שכאשר אדם מתרגל להתנהגות שלילית באופן הדרגתי, הוא מתקשה לשנותה, בדיוק כפי שצפרדע מתרגלת למים שמתחממים לאט. לטענתו, השיטה הזו רלוונטית לכל תחומי החיים, ולכן כל אדם צריך להיות מודע לכך שהוא מאפשר לעצמו להיגרר לאט - ... תהליכים חברתיים ואישיים, כדי שלא ימצאו את עצמם בסיטואציה דומה. איך אנשים הלכו כצאן לטבח בשואה? מהי שיטת הצפרדע המתבשלת? קורונה ותהליכים חברתיים האם ניתן לשכנע אנשים בכל דבר? איך מחזירים אנשים בתשובה? למה אנשים לא מתנגדים לדיקטטורה? ...
תקשורת בין אישית, שותפות עסקית, מערכות יחסים, לדבר על זה, להציף בעיות, הצפת בעיות, איך למנוע מריבות במערכות יחסים? איך להצליח בתקשורת בין אישית? איך להצליח במערכות יחסים? איך להצליח בשותפות? מניעת מריבות, סיבות למריבה
תקשורת בין אישית, שותפות עסקית, מערכות יחסים, לדבר על זה, להציף בעיות, הצפת בעיות, איך למנוע מריבות במערכות יחסים? איך להצליח בתקשורת בין אישית? איך להצליח במערכות יחסים? איך להצליח בשותפות? מניעת מריבות, סיבות למריבה
... מלדבר על כך בגלוי. הסיבות להימנעות זו רבות ומגוונות: חוסר נעימות, פחד לפגוע בצד השני, חשש מעימות או אי - ודאות לגבי תגובת הצד השני. התוצאה של ההתנהגות הזו היא בליעת צפרדע - האדם שנפגע סובל בשקט, שומר את הרגשות בתוכו, וממשיך להתנהג כאילו הכל תקין, למרות שבתוכו הוא אינו מרוצה. האם חוסר תלונה מעיד על שביעות רצון? אליעד כהן ... לשני, אך הצד המוטרד לא תמיד מעיר על כך. הסיבה לכך יכולה להיות חוסר נעימות, פחד מהתסכול או כל סיבה אחרת. לפעמים, כאשר אחד מהצדדים לא מרוצה מהתנהגות של השני, הוא בולע את הצפרדע ולא מעיר על כך, מה שמוביל לכך שהבעיה נשארת לא פתורה. הבעיה מצטברת והאדם שלא מרוצה אינו מדבר על זה, אך זה לא אומר שהוא מקבל את ההתנהגות. לפעמים הוא לא מעיר ...
הדרדסים, אמונות טפלות, אמונה טפלה, מהי אמונה תפלה, מהן אמונות תפלות, להיצמד לאמת
הדרדסים, אמונות טפלות, אמונה טפלה, מהי אמונה תפלה, מהן אמונות תפלות, להיצמד לאמת
... לו הכובע, והוא הולך לדרדס חייט כדי שיסדר לו אותו. באותו הזמן הוא אמור ללכת עם משקפת כדי לצפות בהתפרצות הר געש יחד עם קוסם. במקביל, הצפרדע של גרגמל, שנוצרה עקב אירועים מוזרים אחרים, נכנסת לתוך כפר הדרדסים. הדרדסים מזהים את הצפרדע בטעות כדרדס אבא, וזאת בעקבות האמונה הטפלה שהדרדס שיצר משאלות גרם לכך שדרדס אבא יהפוך לצפרדע. כדי לתקן את המצב, בר מוח, הדרדס החכם לכאורה, מנסה להחזיר את דרדס אבא לצורתו, אך בטעות הופך את הצפרדע לעכבר ולבעלי חיים אחרים שונים ומשונים בעקבות כישופים לא מוצלחים. הצפרדע בורחת והדרדסים יוצאים לחפש אותה. איך הצפרדע קשורה לגלגמל ולאמונה טפלה? הצפרדע מגיעה לביתו של גלגמל, שעד כה קיבל מטבע זהב מפיצוי על תאונה שבה נפגע. גלגמל, שחושב שהצפרדע קשורה לדרדסים, מבקש ממנה משאלה - לתפוס את כל הדרדסים. בדיוק באותו ... שגורם, להר געש להתפרץ ולביתו להתמוטט. מה המסקנה לגבי אמונות טפלות מהסיפור של הדרדסים? בסיום הסיפור, הדרדסים מבינים שדרדס אבא לא הפך לצפרדע , ושהכל היה אי - הבנה שנבעה מאמונות שגויות. המסקנה המרכזית שאליעד ... רוב האמונות התפלות נובעות מהסקת מסקנות כזו שגויה. לפי אליעד, הדוגמה הברורה לכך היא שכאשר דרדס אבא הצהיר שאם העץ מגשים משאלות הוא יהפוך לצפרדע, והם טעו בזיהוי של הצפרדע, הם היו בטוחים שהמשאלה התגשמה. אך בפועל, לא היה שום קשר סיבתי. באותה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על צפרדע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: צפרדע, דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צפרדע, איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קריירה, רטוריקה, מאמן אישי לזוגיות בתחום צפרדע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 11:16:28 - wesi4