ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה צירופי אותיות ✔אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 18 ✔צנור המזרים שפע בספר מגן דוד אות רי"ש מסביר: האות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 18
צנור המזרים שפע

בספר מגן דוד אות רי"ש מסביר:

האות 'ר' צורתה מעין צינור המוריק שפע. אנשי הקבלה רואים צורה זו כחיבור בין ספירת היסוד לספירת המלכות כל זמן שהמים נובעים ועוברים דרך הצינור, כל העולם ניזון, וישראל יורשים ירושתם ונוחלים חיים בעולם בסוד הכתוב: "עלה רש". ע' - פירוש: עלה למעלה וקבל ירושתך, אך אם חלילה יתייבש הצינור ויחסר בו שפע וברכה בסוד הכתוב: "ולרש אין כל" (שמואל א יב ג) אז תבוא עת הגלות וכל העולמות יהיו שרויים בצער ובדוחק, והכל יהיו רודפים אחרי הפרנסה ואין ידם משגת. השכינה בגלות ורחל מבכה על בניה, מיאנה להינחם על בניה, והצינור מקולקל ויבש מעוונות ישראל ומעקמימות לבם, ואז צורת הצינור עקומה וכפופה בצורת הריש ומעכב המים לעבור דרכו. בשערי גן עדן (יד עב) מוסיף על הרעיון ומדמה את אסתר המלכה כשהיתה שרויה בפחד בדאגה וברוגז, מצבה מקבל ביטוי ע"י האות רי"ש, והיא נשארה גלמודה וראשה חפוי בצורת רי"ש. וגם נכתב שם (קח עא) צורת רי"ש שהוא רומז לעני העומד בפתח ומצפה לחסדו של בעל הבית, שהוא כופף את ראשו ואינו יכול להסתכל בפני בעל הבית, עליו ייאמר: "מקימי מעפר דל מאשפות ירים אביון". (תהלים קיג ז)

'ש' - מה סודך?

דמיונות רבים מעלה האות 'ש' במתבונני - האותיות.

יש הרואים בשלושת קוויה המאונכים, לחבות של אש, או צמחים הצומחים מעל פני האדמה. אות הצומחת מלמטה ושואפת למעלה.

האות 'ש' נבחרה לפתוח את השם 'ש - די' שאמר לעולמו די. וכן היא מוטבעת בצורה בולטת על התפילין, בה בחר החכם מכל אדם לפתוח את שיר השירים, באות 'ש' גדולה, והפסוק "שמע ישראל...". וכן בה פותחות המילים שלום, שלוה, שמחה שקט שאנן ועוד

אות הרומזת לאש, אש של יצירה. אש התמיד, אש של הנר המערבי שלא כבה במשכן ובמקדש.

אש היא אנרגיה כפולה. מצד אחד בלעדיה אין עולם, כמו השמש שבלעדיה קיים עולם של קפאון וחדלון, וכן האש המבשלת ומחממת. מאידך האש יכולה לגרום להרס ח"ו. בה פותחות המילים "שקר" שוא ושנאה.

בעל "ראש מילין" מעיר שהאות 'ש' במשמעותה החיובית רומזת לשיניים, הכלי המכשיר את החיים למפעלם ולהווייתם. הצעד הראשון המביא את כוח החיים אל היצור פנימה, הכוח המביא לידי ביצוע כוחות הקדושה שמצוינים באותיות הקודמות 'ק' ו'ר'. גם אמת וגם הכוח הנגדי לה - השקר, שניהם רמוזים באות 'ש'. "גם את זה לעומת זה עשה הא / לוקים" (קהלת ז יד)

אות האמת

הזוהר מסביר שמציאותה של ה'ש', שהיא אות האמת, ואשר נמצאת במילה 'שקר', בא ללמד, על שיטת דוברי השקר המוסיפים לשקרם קצת אמת כדי שיתקיים וייאמנו דבריהם. כך נהגו המרגלים כאשר חזרו מתור הארץ ו"תיבלו" את שפתם במעט אמת כדי שהשקר שלהם יתקבל.

לפי תורת הסוד, האות 'ש' נקראת "אתוותא דקשוט" פירוש: "אות האמת". מצוטט (בבני יששכר חא דף עה עב)

אות מרכבת השמים

לאות 'ש' שלושה חלקים הרומזים על בסיס איתן ויציב - מרכבת השמים. כפי שנאמר: "על שלושה דברים העולם עומד..."אחד מהם הוא ה"אמת".

כן רומזים שלושת חלקיה, לשלושת האבות, בסיס האומה היהודית, שיעקב חותם אותם ומידתו מידת האמת. על פי הנאמר: "תתן אמת ליעקב".

מצאנו במקומות רבים את החלוקה לשלוש, כגון: נפש רוח ונשמה.

או לשלושה עולמות: עולם הזה, עולם ימות המשיח ועולם הבא.

או שלוש השבתות: שבת בראשית, שבת מתן תורה, ושבת של עולם הבא.

וכן באות א' רמזנו "קודשא בריך הוא ישראל ואורייתא חד הוא".

או שלוש המידות הנעלות: תורה עבודה וגמילות חסדים.

יש הרואים את ראשי שלושת ה"ווין" הבונים את האות 'ש', כאילו הן שלוש אותיות 'י' המסמלים את שלושת עמודי העולם - הדין, האמת והשלום.

יש הרואים את שלושת הקוים כשלוש אותיות המתחברות יחד: אותיות: ז, י, ו, יוצרות את המילה 'זיו' שהוא אור רוחני. כאן המעבר מהאש הגשמית אל האור הרוחני אשר מופץ מעולם החומר, בה מתגלה זיו השכינה.

יש הרואים כי האות 'ש' נוצרה ע"י חיבור של שתי אותיות 'י' המאונכות, המורחבות והאות 'ו' אשר יחד יוצרים את הערך של המספר 26 הרומזים לשם הוי'ה ב"ה.

יש הרואים שהאות 'ש' בנויה מהאותיות: 'י' בימין, אות 'ז' בשמאל ואות 'ו' באמצע. אות יו"ד כנגד אברהם שהשיג מעצמו את חכמת התורה והשפיע חסד לעולם. לכן מרומז לאות 'י' ("יו"ד חכמה קדומה") האות 'ז' בשמאל כנגד יצחק אשר תכונתו התגברות ומידת הדין. כביכול לקח כלי "זי"ן" ועמד בגבורה ובכוח עילאי בכבישת היצר. הענף האמצעי שבאות 'ש' בצורת אות 'ו' כנגד יעקב שמידתו מידת האמת.

(זוהר בראשית דף רמ"א)

האות 'שי"ן' ערכה, 360 ובגימ' קטנה '9' (3+6+0=9) וידוע שהמספר '9' רומז ומייצג את האמת. המילה 'אמת' ערכה 441 והגימ' הקטנה (חיבור הספרות) יוצא ג"כ 9. האות 'ט' הנז' לעיל ערכה 9. גם שם בארנו כי האות 'ט' יכולה לרמוז מצד אחד לטוב הקשור למידת האמת ובמקביל בצד השני רומזת ל'טיט' ולחומר לעב והגס שהוא מקור השקר.

גם צורת האות 'ש' נראה כהרחבה של האות 'ט'.

האות 'כ' הנמצאת באות ש: (הנכתבת בכתב הספרדי) המתבונן יוכל להבחין כי האות 'ש' בנויה על בסיס ישר על האות 'כ' כאשר הקוים המאוזנים הפכו לקווים מאונכים ובתוכם האות 'ו'. שוב ערכה 26 כשם הוי'ה ב"ה.

האות 'ש' - 'שיניים'

שי"ן מלשון שיניים. האות 'ש' מבטאת לעיסה בשיניים, שינון של חומר, לימוד חוזר. כל שינון חוזר גורם לעליה והתפתחות, התקדמות והבנה מעמיקים יותר. האדם המשנן את התורה לעצמו ולבניו מפנים את המסרים שבה. מגלה את הפרטים ויורד אל העומק.

שלושת הקוים המאונכים המקבילים של האות 'ש' עולים צומחים מהבסיס בכיוון אל - על. האות נראית כשואפת למעלה, לדרגות רוחניות. הדבר יכול לסמל את האדם השואף לרוחניות ומתאווה להתקרב אל השכינה, אל הדרגות הרוחניות. יש הרואים את האות 'ש' כאדם עומד ושתי ידיו מורמות למעלה, עומד בתפילה והשתוקקות להתעלות, להתחבר אל האמת של העולם להתרומם אל העולם הרוחני.

ומאידך:

האות 'ש' תרמוז לצד ההפוך של האמת. המילה 'רשע' לא נוצרה עד אשר הגיעה האות 'ש' והצטרפה לאותיות: 'ר, ע' ומצאה לה "מנוחה" בין שתי האותיות הללו... והופיעה המילה 'רשע'.

המילה 'שקר' לא נוצרה עד אשר הופיעה האות 'ש' והצטרפה לאותיות 'ק, ר' ועמדה בראשן והופיעה המילה 'שקר'.

צא ולמד: אכן ניגוד חריף באות 'ש'. והיא יכולה לשמש כאש הרסנית, לעומת האש המאירה המחממת והיוצרת. האות 'ש' מזהירה באורה ומזהירה (מאיימת) ואומרת: לאדם - שתי דרכים בלבד, או להיות כאן בצד החיובי, ליצור ולבנות, לשאוף לרוחניות או להגיע בקלות אל הצד שכנגד לכל הערכים הנוגדים, שחיתות וחוסר מוסריות המתגלמים ברשע ובשקר.

המהר"ל מפרש שהאותיות 'ק' ו'ר' נשארות צמודות. כביכול מראות שיש סדר כדי ליצור אשליה של אמת, בעוד שהאות 'ש' פתאום קופצת לה בראש ומעוותת את כל הסדר. למהר"ל זהו סמל לכך שבעולם השקר קיימת מציאות מעוותת.

אמת ושקר

המהר"ל בחידושי אגדה על מסכת שבת מעיר: האותיות היוצרות את המילה 'שקר' יוצרות אשליה של שלמות ואחדות של אותיות הקרובות זו לזו. מה שאין כן במילה 'אמת' שאותיותיה מרוחקות. ללמד שהאמת קשה לקבלה כי לבם של האנשים אינו חפץ בה, ולכן רחוקה האמת מהם. בניגוד לאותיות 'שקר' הרי אותיות 'אמת' יציבות ובעלות בסיס, לרמז על יציבותה וקיומה של האמת.

דורשי אותיות מציינים שהאותיות: ק, ר, ש, בסדר האל"ף בי"ת נקראות 'קרש' שבדרך כלל משמש כמשטח מחבר, ובסיס. כאשר סדר זה משתבש נוצר: 'שקר'. לעומת זאת: המילה 'אמת' סדר אותיותיה הוא לפי הסדר של האל"ף בי"ת, התחלה, אמצע וסוף וכוללת את הכל מקצה לקצה ובסדר מופתי! לא כן ה'שקר' האות 'ש' המאוחרת בסדר האל"ף בי"ת מוקדמת ל'ק, ר', ללמד על בניינו המסולף של השקר בניגוד לאמת.

לפי 'אותיות דרבי עקיבא' האות 'ש' רומזת לשיני הרשעים שאותם עתיד הקב"ה לשבר "שיני רשעים שברת" (תהלים ג ח). שלושת ענפי האות 'ש' רומזות לשלושת המידות הרעות: קנאה, תאוה וכבוד, המקבילים לשלוש העבירות החמורות: עבודה זרה גילוי עריות ושפיכות דמים. אברהם תיקן את כוח התאווה, את החסד דטומאה, והפך אותו לחסד של קדושה. יצחק תיקן את הקנאה המביאה לשפיכות דמים, במסירות הנפש העילאית לה', על גבי המזבח בעקידה. יעקב אבינו - נגד עבודה זרה וכבוד שאמר לכל בני ביתו "הסירו את אלוהי הנכר אשר בתוככם והטהרו... (בראשית לה ב) גם רחל אשתו הקרובה לקחה את התרפים. דרכו של יעקב הייתה ענווה ובזה תיקן את חטא עבודה זרה.

האות 'ש' ערכה 300 כערך שתי האותיות 'ק, ר' שערכן יחד 300, לרמוז לנו כי האותיות הללו מכילות בתוכן את השורש של האות: 'ש' השלילית.

"שינה בשבת תענוג" - האמנם?

קיים ביטוי בין האנשים שהתקבל כביכול כאילו שהוא נמצא במקורות (לא מצאתי) והוא: "שינה בשבת תענוג". טוב לאנשים לאמץ פתגם עממי זה, ונוח להם מכמה סיבות. ועוד יותר שסמכו זאת בר"ת של המילה: 'שב"ת' הרי שעשו זאת עיקר השבת...? אם כבר אפשר בהחלט ליישם את הביטוי ולכוון בר"ת של המילה: 'שב"ת' ש'ינון ב'שבת ת'ענוג. מסופר על מלך שלא נהג לישון (אך ורק שעות בודדות בלבד) אמר: "כאשר אני ישן אני שוכח ולא מרגיש שאני מלך". חבל לאבד את ההרגשה הזאת וגם לשעות אחדות..."אולי זאת המחשבה שצריכה להיות למי שמתעקש לקיים את ה"חובה" של "שינה בשבת תענוג"...?! ואולי מי שהתחיל לומר את הביטוי הזה התכוון "שֵׁנא - ולא שינה" דהיינו לימוד (בלשון ארמי) בשבת תענוג? צא ולמד... ומי שאינו יכול להתרכז בלימוד תורה וגופו זקוק לשינה כדי שיוכל ללמוד תורה ברעננות, קרוב לודאי שיהיה דומה ליעקב אבינו כאשר התעורר משנתו ואמר: "אכן יש ה' במקום הזה - ואנכי לא ידעתי" (בראשית כוח טז) על פי אחד ההסברים יעקב אבינו לא הבין לפני כן, כי אפשר לעבוד את ה' גם בשינה... כאשר השינה הופכת להיות כלי עזר, כאשר היא מטרה ללימוד תורה מתוך עירנות...

"ארמ"ע"

ארבעת היסודות מהם מורכב העולם הם: אש רוח מים עפר. שר"ת שלהם "ארמ"ע". אלו הם בדיוק מצבי הצבירה של החומר החל "מלמטה למעלה":

מצב צבירה ראשון הוא חומר דומם, המקביל ל'עפר'.

מצב צבירה שני הוא: נוזל המקביל ל'מים'.

מצב הצבירה השלישי הוא גז המקביל ל'רוח'.

ואילו ה'אש' מייצגת את האנרגיה האצורה בחומר, שבלעדיה החומר אינו קיים. יש הרואים במילה 'אש' את האות 'א' כאות הרומזת לאויר, והאות 'ש' הרומזת לשלהבת. והנה האש נוצרת מהאויר והרוח המלבה אותה... ללא חמצן - הנמצא באויר - אין בעירה.

שלום

המילה 'שלום' מחברת את כל היסודות: "אש רוח מים ועפר"

'ש' - רומזת אל ה'אש'.

'ל' - רומזת ל'רוח'. ה'ל' היא האות הגבוהה ביותר מעל כל האותיות כמו לולב.

'ו' - רומזת לעולם החומר הנברא בששה ימים. כל ענין חומרי מיוצג ע"י המספר 6 כמו ששת הצדדים של הקוביה, התופסת מקום בעולם החומר.

'ם' - רומז ל: 'מים'.

הרי לפנינו ההבנה מה הוא שלום? הוי אומר חיבור של כל המציאות כל ההוי'ה הקיימת. כן ידוע לנו כי שמו של הקב"ה הוא 'שלום', ולעתיד לבוא, ובקרוב, יהיה ה' אחד ושמו אחד.

אות ה - 21 "א - היה"

האות 'ש' היא האות מס' 21 ברשימת 22 האותיות. המספר 21 ערכו בגימ' השם הקדוש: "א - היה". האות 'ש' רומזת לשכינה, המתחילה באות 'ש', ואח"כ מצטרפות אליה אותיות כ. י. נ. ה. שערכן 'פה' - הרומזת למלכות. (ראה פתיחת אליהו) הרי כאן קיים חיבור של כתר ומלכות.

מרכבת אש

יש היכולים לראות באות 'ש' מרכבת אש, שלהבות העולות מעלה מעלה מעל העננים, אולי יכולים להיזכר במתן תורה, כפי שנאמר: "מימינו אש דת למו" (דברים לג ב) שעליה נאמר:

תורה משולשת - תורה נביאים וכתובים.

לעם משולש - כהנים לויים וישראלים.

ע"י שלישי - משה, השלישי מבין שלושת האחים.

בחודש השלישי - בסיון השלישי מניסן.

ביום השלישי - ביום השלישי לימי ההגבלה.

יש הרואים באות הזאת את מרכבת הנקם של הקב"ה בעוברי רצונו, כי הנה ה' באש יבוא וכסופה מרכבותיו..."להשיב לכל מי שזרע רשעות בעולם או השתמש במידת השקר לנצל את חפותו ותמותו... כך שיקבל את גמולו...

שי"ן של שלוש ושי"ן של ארבע

כל ילד מכיר את צורת כתיבת ה'ש' עם 3 ראשים ובהגיעו לגיל בר - מצוה מגלה הוא בתפילין של ראש בצד שמאל, את ה'ש' בעלת 4 ראשים. ה'ש' הזאת מיסטית והעניין בה הוא גדול. יש לה הסברים רבים. לנער הבר - מצוה אנו מסבירים כי שתי האותיות 'ש' עם 3 ועם - 4 ראשים רומזות לשלושת האבות ו - 4 האמהות שאתה מתחבר אליהם כיהודי, שהם שרשי העם היהודי, מהם אנו יונקים ואכן האות 'ש' צורתה כשרשים רוחניים הבאים מלמעלה כפי הידוע ששרשים גשמיים צומחים מלמטה למעלה ושורשים רוחניים יורדים מלמעלה למטה...

יש המסבירים כי האות 'ש' רומזת לשלושת הרגלים, והאות 'ש' של 4 ראשים רומזת לשלושת הרגלים בתוספת היום המיוחד והוא הרגל הרביעי - הלוא הוא שמיני עצרת יום שמחת תורה. נמצאנו למדים כי המטרה הנכספת היא שמחת תורה כדי לקיים את כל מצוות ה' בשמחה ובטוב לבב זו היא עבודת ה' האמיתית!

לכשיגדל הנער יסבירו לו כי האות 'ש' בעלת 3 ראשים, היא אות המסמלת גשמיות והאות 'ש' בעלת 4 ראשים מסמלת רוחניות. נאמר לבחור: שא עיניך וראה אות 'ש' של 3 ראשים לבנה בתוך האות 'ש' של 4 ראשים. כביכול אות 'ש' לבנה באה מלמעלה למטה ומשתלבת בתוך האות בעלת 4 קוים. הדבר מזכיר לראות את האות 'ב' הלבנה בתוך האות 'פ', וכן לראות את האות 'פ' הלבנה מסביב לאות 'ב' (מומלץ להתעמק באות הגדולה 'ב' של 'בראשית')

אנשי הסוד יסבירו: האות 'ש' של 4 ראשים, היא המרכבה המושלמת אשר לה 4 דמויות, המקבילות לשלושת האבות, ודוד המלך "הרגל הרביעית". אבוי, רגל זו חסרה, ומצפים לביאת משיח בן - דוד.

סעודת דוד המלך במוצאי - שבת נחשבת כהשלמה לשלוש סעודות, היא הסעודה הרביעית, והמקיימה זוכה להינצל מחבלי משיח. וחיזוק עצם הלוז (הנקראת ניסכוי), תהיה הבסיס לתחיית המתים.

שלהבת הקשורה בגחלת

שם 'א / להים' שמידתו מידת הדין נכלל במידת הרחמים בשם הוי'ה ב"ה. דרך המספר 300 שהוא ש', אנו מפרטים ופורשׂים את שם א / להים לשמות אותיותיו שהן: אל"ף למ"ד ה"י יו"ד מ"ם ערכן יחד 300: (300 =111+74+15+20+80). כן נמצא את שם הוי'ה המיוצג ע"י אותיות א"ת ב"ש שיהפך לשם "מ - צ - פ - ץ" וערכו גם כן בדיוק 300:

(300 = 40+90+80+90) סוד ייחוד הוי'ה בשם 'א / להים'.

השלהבת שהיא שם הוי'ה קשור בגחלת שהוא שם א / להים. דומה לאור המופק מהאש החמה, היוצאת מהפתיל של הנר. יש לראות אור זה כנובע מהאות 'ש' בעלת 4 ראשים שה"חללים" הנמצאים בין הקווים היוצרים את האות, היא אות 'ש' לבנה ומאירה, יש בה את הכוח הנושא את ההפכים. (עוצמה!)

רוח א / להים

'רוח א / להים' בגימ' 300 כמו האות 'ש', וכן נאמר "ורוח א / להים מרחפת על פני המים" הוסף את האות 'ש' המייצגת את 'רוח א / להים' אל ה" וראית את השמים. וד"ל
חכמת התורה שקרים לקנא שפע לימוד תורה שינון גילוי עריות אמת ושקר חרדים להתגבר על קנאה שירים אותיות סוד סוד האותיות סודות צירופי אותיות
להתפשר / להתעקש - מה טוב / רע בהתפשרות ועקשנות? ומה הטוב ביותר?
...- יכול להיות טוב ויכול להיות לא טוב, הכל לפי ההקשר. יחד עם זאת ברמה העקרונית צריך להבין, האם באמת על האדם להתפשר? אם כן, אז למה לא להתפשר על הכל? למה בכלל להתעקש על משהו? ואם צריך להתעקש, אז למה לא להתעקש על הכל? האם מצד המהות של העניין, ראוי להתעקש או דווקא להתפשר? ולכאורה, מצד אחד הכי טוב זה להתפשר. כי כאשר האדם מתפשר, על ידי זה הוא חוסך מעצמו מאבקים מיותרים. ואכ לכאורה, על האדם לשאוף להתפשר על כמה שיותר דברים. אלא שמהצד השני אם האדם יתפשר על יותר...
איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
איך לשאול למה? איך להבין תהליך סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה?
...סיבתי? למה כל סיבה מורכבת מ 2 טענות? מהן 2 השאלות שאפשר לשאול על כל סיבה? איך לחקור סיבתיות? ניתוח סיבתיות, ניתוח תהליך של סיבה ותוצאה, איך לנתח סיבה של משהו? איך להבין תהליכים? איך לשאול מה הסיבה? למה חשוב לשאול למה וכיצד עושים זאת נכון? השאלה למה? נמצאת במרכז חקירת הסיבתיות, ובאמצעותה אנו מנסים להבין את הקשר שבין סיבה לתוצאה. אליעד כהן מסביר שכדי לשאול את השאלה למה? באופן אפקטיבי ומדויק, חשוב קודם להבין את המשמעות של מושג ה סיבתיות . סיבתיות מוגדרת...
מגנט אנושי, איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? איך לעשות לאנשים טוב? איך לגרום לאנשים להתחבר אליך? איך לעשות רע בדרך טובה? איך לבשר בשורות מרות? איך מבשרים בשורות רעות? איך לעשות למישהו רע בדרך טובה? מסירת בשורות קשות, בשורה שלילית
מגנט אנושי, איך לגרום לאנשים לאהוב אותך? איך לעשות לאנשים טוב? איך לגרום לאנשים להתחבר אליך? איך לעשות רע בדרך טובה? איך לבשר בשורות מרות? איך מבשרים בשורות רעות? איך לעשות למישהו רע בדרך טובה? מסירת בשורות קשות, בשורה שלילית
...להתחבר אליך? איך לעשות רע בדרך טובה? איך לבשר בשורות מרות? איך מבשרים בשורות רעות? איך לעשות למישהו רע בדרך טובה? מסירת בשורות קשות, בשורה שלילית איך לגרום לאנשים לאהוב אותך גם כשאתה עושה להם רע? כל אדם רוצה שיאהבו אותו, יעריכו אותו, וירצו להיות בחברתו. הדרך המרכזית להשגת המטרה הזאת היא לעשות לאחרים טוב. אך מה קורה כשהמציאות מאלצת אותך לעשות לאנשים אחרים רע או למסור להם בשורות שליליות? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת וברורה כיצד להתמודד עם מצבים כאלה...
האשמת הקורבן, עקרון המידתיות, האם הקורבן אשם? חוק דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם
האשמת הקורבן, עקרון המידתיות, האם הקורבן אשם? חוק דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם
...דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם האם אפשר להאשים את הקורבן כאשר מישהו פוגע בו? הנושא המרכזי שאליעד כהן מסביר בהרצאה הוא שאלת האשמת הקורבן - האם האדם שנפגע יכול להיות אשם בכך שפגעו בו, והאם הגיוני להאשים אותו במעשיו של מי שפגע בו? ראשית, אליעד נותן דוגמה קיצונית של אדם שנרצח ושואל אם אפשר להאשים את הנרצח בכך שרצחו אותו...
שנאה מתוך קנאה, למה מישהו שונא אותך? איך קנאה יוצרת שנאה? למה היא שונאת אותי? למה הוא שונא אותי? האם מישהו מקנא בי? מה עשיתי לו רע? מה עשיתי לה רע? במה פגעתי בו? במה פגעתי בה? למה שונאים אותי? למה כועסים עלי? למה מישהו פוגע בי?
שנאה מתוך קנאה, למה מישהו שונא אותך? איך קנאה יוצרת שנאה? למה היא שונאת אותי? למה הוא שונא אותי? האם מישהו מקנא בי? מה עשיתי לו רע? מה עשיתי לה רע? במה פגעתי בו? במה פגעתי בה? למה שונאים אותי? למה כועסים עלי? למה מישהו פוגע בי?
...איך קנאה יוצרת שנאה? למה היא שונאת אותי? למה הוא שונא אותי? האם מישהו מקנא בי? מה עשיתי לו רע? מה עשיתי לה רע? במה פגעתי בו? במה פגעתי בה? למה שונאים אותי? למה כועסים עלי? למה מישהו פוגע בי? למה אנשים שונאים אותך בלי שעשית להם רע? אחד המצבים המוכרים והמתסכלים בחיים הוא כאשר אדם מרגיש ששונאים אותו, למרות שהוא לא עשה שום דבר רע באופן ישיר למישהו אחר. אליעד כהן מסביר שכאשר מישהו שונא אותך, לא בהכרח שפגעת בו באופן ישיר, אבל תמיד יש בכך סימן ברור לכך...
הספר להיות אלוהים - אמונה, איך אפשר לחיות בעולם הנפרדות, בלי אמונה ידיעה פנימית, אמונה או ידיעה, לא להאמין
הספר להיות אלוהים - אמונה, איך אפשר לחיות בעולם הנפרדות, בלי אמונה ידיעה פנימית, אמונה או ידיעה, לא להאמין
...ידיעה פנימית, אמונה או ידיעה, לא להאמין איך אפשר לחיות בעולם בלי אמונה בכלל? אליעד כהן מסביר בספרו להיות אלוהים, כי האמונה היא שורש כל הרעות שקיימות בעולם. כל רע שנמצא במציאות קיים אך ורק משום שישנה אמונה, ולכן על האדם לעקור מלבו את האמונה באופן מוחלט. יחד עם זאת, מתעוררת השאלה: כיצד אדם יכול להמשיך לחיות בעולם שלנו, בעולם הנפרדות, בלי שום אמונה בכלל? לכאורה, ללא אמונה אי אפשר להיות בטוח בשום דבר. אם אין לאדם ביטחון כלשהו בקיום המציאות או אפילו בקיומו...
הסוד של הסיבה הראשונה - מה יש מאחורי ולפני הסיבה הראשונה של כל הסיבות? האם יש סיבה לכל דבר?
...יש סיבה לכל דבר? כפי שכבר ביארתי, מי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו להבין את הסיבה הראשונה של כל הסיבות. כי לכל דבר בעולם יש סיבה כלשהי. ויש סיבה אחת ראשונה לכל הסיבות. וגם היא עצמה יש לה עוד איזה סיבה ראשונה וכך הלאה. ומי שרוצה לאהוב את המציאות וליהנות ממנה, עליו לגלות את הסיבה הראשונה של כל הסיבות, עד שהאדם יגיע להזדהות רגשית עם הסיבה הראשונה, וממילא עם כל התהליך כולו. דהיינו, שעל האדם להגיע במחשבה שלו, אל מה שהיה לפני הסיבה הראשונה של כל הסיבות. ולהסתכל...
אקדמיה או פרקטיקה, תואר אקדמי או ניסיון מעשי, לימודים באקדמיה או ניסיון מקצועי, ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או להקים עסק, לעבוד או לעשות תואר, איך לבחור עובד מקצועי? מי יותר מקצועי? איזה עובד לבחור? שיקולים בבחירת עובד, קריירה
אקדמיה או פרקטיקה, תואר אקדמי או ניסיון מעשי, לימודים באקדמיה או ניסיון מקצועי, ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או להקים עסק, לעבוד או לעשות תואר, איך לבחור עובד מקצועי? מי יותר מקצועי? איזה עובד לבחור? שיקולים בבחירת עובד, קריירה
...ללמוד או לעבוד, ללכת לאוניברסיטה או להקים עסק, לעבוד או לעשות תואר, איך לבחור עובד מקצועי? מי יותר מקצועי? איזה עובד לבחור? שיקולים בבחירת עובד, קריירה האם עדיף ללמוד אקדמיה או לרכוש ניסיון מעשי? הרבה פעמים עולה השאלה, מה עדיף - לימודים אקדמיים או ניסיון מעשי? זהו נושא שנדון רבות, ובמיוחד במקרים של עסקים, ניהול ומקצועות שונים. השאלה הזו מצריכה הבנת היתרונות והחסרונות של כל אחת מהדרכים, ותשובה עשויה להשתנות בהתאם לנסיבות. מה היתרונות של לימודים אקדמיים...
הדרכת מכירות - איך לעשות איתור צרכי הלקוח תוך כדי שהלקוח שואל שאלות? איך לענות לשאלה של לקוח? איך לענות ללקוח ששואל שאלה? סוגים של שאלות של לקוחות, שאלה ספציפית של לקוח, שאלה כללית של לקוח, שאלה פתוחה של לקוח, שאלה סגורה של לקוח, איך לענות בשאלה? שאלות של לקוח
...כדי שהלקוח שואל שאלות? איך לענות לשאלה של לקוח? איך לענות ללקוח ששואל שאלה? סוגים של שאלות של לקוחות, שאלה ספציפית של לקוח, שאלה כללית של לקוח, שאלה פתוחה של לקוח, שאלה סגורה של לקוח, איך לענות בשאלה? שאלות של לקוח וכאן נסביר איך לענות ללקוח ששואל שאלות בתהליך מכירה. כי מצד אחד אנחנו רוצים לעשות בירור צרכים ולהבין את צרכי הלקוח, לפני שאנחנו נותנים ללקוח תשובה, אבל מצד שני לפעמים הלקוח שואל שאלה והלקוח מצפה לתשובה, לפני שיש אפשרות לעשות עם הלקוח איתור...
תודה משכנעת, למה לומר תודה מראש? איך לגרום למישהו לתת לך את מה שאתה רוצה? איך לגרום למישהו לעזור לך? איך לשכנע פקיד? איך לשכנע בעל סמכות? איך לשכנע מנהל? איך ליצור התניה משכנעת? איך לתת לפני שאתה מקבל? שכנוע, למה להודות מראש?
תודה משכנעת, למה לומר תודה מראש? איך לגרום למישהו לתת לך את מה שאתה רוצה? איך לגרום למישהו לעזור לך? איך לשכנע פקיד? איך לשכנע בעל סמכות? איך לשכנע מנהל? איך ליצור התניה משכנעת? איך לתת לפני שאתה מקבל? שכנוע, למה להודות מראש?
...למה לומר תודה מראש? איך לגרום למישהו לתת לך את מה שאתה רוצה? איך לגרום למישהו לעזור לך? איך לשכנע פקיד? איך לשכנע בעל סמכות? איך לשכנע מנהל? איך ליצור התניה משכנעת? איך לתת לפני שאתה מקבל? שכנוע, למה להודות מראש? למה כדאי להגיד תודה מראש כשמבקשים משהו? אליעד כהן מסביר מדוע אמירת תודה מראש יכולה להגדיל משמעותית את הסיכוי לקבל את מה שאתם רוצים מאחרים. לדבריו, כשאתם מבקשים משהו ממישהו, אתם בעצם נמצאים בעמדת לקיחה - אתם רוצים לקחת משהו שהוא עדיין לא...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3
...הרצון והקיום העצמי, חלק 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3. ממשיכים בחלק ראשון בספר להיות אלוהים, עמוד 169. בקצרה אמרנו שהאדם מתבונן על הרצון שלו, והאדם מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. מצד אחד האדם עושה רק את מה שהוא רוצה, אבל מצד שני הוא מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. זאת בדיוק הבעיה, כי האדם לא שולט ברצון. הגענו להבנה שהאדם לא...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...בבית הספר התיכון ? בכתה ט לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיזיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות טקטוניים). התלמידים...
חלומות - מין ומיניות בחלום
...- מין ומיניות בחלום חלומות - מין ומיניות בחלום המיניות והגירוי המיני מסמלים את ההשראה, כאשר אנו חולמים חלומות מיניים אנו נמצאים בתקופה של פתיחות רעיונית ויצירתית. החלום מאפשר לנו להביט פנימה והחוצה בעת ובעונה אחת - חלומות מיניים הינם דמות מראה של הנשמה שלנו, שעומדת בפני פוטנציאל של יצירה והגשמה בתחום מסויים בחיינו. מין הוא סמל של יצירה והגשמה רוחנית ומעשית בחלום. ברוב המקרים מין בחלום אינו סמל ישיר של מין במציאות, אלא מצביע על יצר, יצירה ויצירתיות...
בודהיזם - סיבתיות
...סוטההתהוות מותנית (paiccasamuppdo) I.כך שמעתי. (1) פעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקורו, היכן שהיתה עיר בשם קמאסדהמה. (2) והמכובד אננדה ניגש אל הבודהה, ברך אותו בכבוד והתיישב בקירבתו. ובעוד הוא יושב שם פנה אל המכובד בדברים הבאים: אדון נכבד, זה מופלא, זה מדהים עד כמה עמוקה היא ההתהוות המותנית ועד כמה היא נראית עמוקה! ועדיין, היא נראית לי ברורה לגמרי. אל תאמר זאת, אננדה, אל תדבר כך, אננדה! התהוות מותנית זו הינה עמוקה ונראית עמוקה. מתוך חוסר הבנה ואי...
מראה יופי ואסתטיקה בגיל המבוגר
...מראה, יופי ואסתטיקה בגיל המבוגר א. מבוא מחקרים רבים פורסמו לאחרונה בנושא גישתם של בני הגיל המבוגר לנושא היופי, האסתטיקה והמראה החיצוני. מרבית המחקרים מזהים שוני מובהק בין גברים לנשים, כאשר הנשים מפתחות מודעות ורגישות גבוהה לנושא, הרבה מעבר למה שהיה נהוג ומקובל בעבר. הדבר ניכר בהקפדה גוברת על המראה החיצוני: תספורת, תסרוקת, מניקור ופדיקור, מערכות לבוש אופנתיות, הנעלה תואמת, ניתוחים פלסטיים (בעיקר להעלמת קמטים וניקוי כתמי גיל). כמו - כן גילו המחקרים...
סינדרום ירושלים - מבוא
...ירושלים - מבוא סינדרום ירושלים (או תסמונת ירושלים) הוא סוג נדיר יחסית של הפרעה נפשית, בה אדם (לרוב תייר או צליין) הנמצא בירושלים משוכנע שיש לו כוחות אלוהיים ומשיחיים, שמוטלת עליו משימה משיחית, או שהוא התגלמותה של דמות מספרי הקודש. תופעה זו היא מקרה פרטי של מחשבת שווא ושל שגעון גדלות, המופיעות בדרך כלל במחלות פסיכוטיות (כגון סכיזופרניה פרנואידית), ומובילות לעתים לצורך באשפוזו של הלוקה בה בבתי חולים לבריאות הנפש. הלוקים בתסמונת זו הם, על פי רוב, אנשים...
אימון עסקי - שיחת אימון עסקי על המנגנון הפיננסי
...הפיננסי אם אנחנו בשיחה של אימון עסקי... אם כבר אנחנו בשיחה של אימון עסקי, אני הולך לדבר על אחת התופעות המוזרות והמעניינות ביותר בעולם ההצלחה הפיננסית בפרט ובעולם ההצלחה בכלל. בחרתי לכתוב על זה בתחום של אימון עסקי מאחר והדבר הזה, יותר מכל דבר אחר, יקבע את העתיד הפיננסי שלכם. לא משנה כמה טובים תהיו בשיווק ומכירות, במשא ומתן, בניהול ומנהיגות, בהשקעות, לא משנה כמה מבריקים תהיו בכל מה שאתם עושים, יש דבר אחד שיותר מכל הדברים שהוזכרו, הוא השורש האמיתי ששולט...
דע תחבולות היצר ולמוד תכסיסי מלחמה - חלק א'
...א על האדם לזכור שהוא במלחמה עם יצרו המרחיקו משלמותו. ואתה תמים לו, אך הוא אינו תמים לך, ואתה נמשך בסיבתו, אך הוא אינו סיבתך ומטוב לבך בוחר אתה להאמין שהוא פועל לטובתך. ודע אחי, כי ראוי לך לדעת פעולות היצר, להכיר וללמוד תכסיסי מלחמה. ועיקר תחבולות היצר הן ארבעה: 1. ריחוק מאחד: היצר מטעה את האדם וגורם לו לחשוב שהשלמות והטוב הם רחוקים עד למאוד ועליו לעמול קשה וליגע עצמו ביגיעות רבות. ודע כי הגבול המפריד את האדם משלמותו הוא כחוט השערה ואין האדם צריך...
עצמאות ב"ביסים" (צעדים) קטנים!
...עצמאות בביסים (צעדים) קטנים רבים מאיתנו מחפשים את החופש ואת העצמאות בתחומים שונים בחייהם. אני, שהתמקצעתי בחופש פעולה, חופש לעזור לאנשים, חופש לעשות שינויים ולאמן לשינוי, מעצבת לי את העצמאות ומגדירה אותה בכל יום מחדש. המאמר הבא אמנם מתקשר ליום העצמאות ויותר מכך מתאר דרך ממש טובה ובטוחה להגיע לעצמאות. נא להכיר: שיטת הקאיזן. ישבתי עם איריס בבית קפה ותיארתי לה את שיטת עבודתי. דיברנו על שינויים וכמה קשה ליישם שינויים ולהתמיד בשינוי לאורך זמן. דיברנו על...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 2
...להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 2. ממשיכים בספר להיות אלוהים, חלק ראשון עמוד 169 הבנו מחלק 1 שגם הקיום העצמי שלך הוא לא בשליטתך. קשה לאדם לקבל שהקיום שלו הוא אופציונאלי. יש מיליון דברים ואתה אחד מהאופציות. והאדם יכול...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על צירופי אותיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: צירופי אותיות, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צירופי אותיות, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל, מאמן עסקי, מאמן אישי להפרעות קשב בתחום צירופי אותיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4727 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 16:14:58 - wesi4