ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אמונה - מבוא ✔אמונה היא המצב הפסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה כלשהי הינה נכונה. במקרים... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים! אליעד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אמונה - מבוא
אמונה היא המצב הפסיכולוגי בו אדם חש כי טענה או הנחה כלשהי הינה נכונה. במקרים רבים חוויית האמונה מעורבת בשכנוע פנימי הקשור באופן עמוק לתפיסת המציאות של המאמין, ולכן פעמים רבות לא די בהוכחה סותרת כדי להניא אדם מלהאמין בדבר מה. כל אדם ממציא מספר אמונות מדי - יום ביומו, בהקשרים שונים, בין אם אלו נכונות או שגויות.

תיאור כללי

אפשר שאמונה תכלול באופן מלא או חלקי ממד לא רציונלי של חשיבה.

לדוגמה, הקביעה "המקרר של אמא לבן" אינה אמונה, מפני שהמידע על צבע המקרר נקלט על ידי חוש הראייה, הועבר למוח, והושווה למידע החושי והלשוני הקודם לגבי צבעים עד קבלת הקביעה כי צבעו לבן. קביעה זו נחשבת למוכחת אמפירית (באופן ניסויי). הקביעה "סובלנות מביאה לפתרון הטוב ביותר של בעיות", מלבד התבססות על מידע חושי ולשוני ותחושתי קודם (מקרים בעבר שנפתרו בדרכים שונות, חלקן סובלניות וחלקן לא), מתבססת גם על השלכה סובייקטיבית של בעל הקביעה על המציאות (הוא מסיק בהגיונו האישי כי הדבר נכון, או מרגיש כי חוסר - סובלנות היא גורם שלילי, וכו').

חלק מהאמונות אינן ניתנות להוכחה אמפירית. אמונה בערך מסוים (שוויון, חופש, ערך הקרקע וכדומה) אף היא אינה ניתנת להוכחה אמפירית, אף כי יישום הערך במציאות (שגם לגביו מתקיימות לרוב אמונות כלשהן) ניתן למידה מסוימת של בדיקה. אמונה הניתנת להוכחה אמפירית היא, לדוגמה, האמונה כי אכילת מזון בריא מביאה להארכת החיים.

למרות שכל אמונה ביסודה היא השלכה של העולם הסובייקטיבי על המציאות, היא מכילה ממד של התנסות חושית, לשונית או תחושתית, בדומה לקביעות אובייקטיביות לחלוטין. למשל, האמונה כי סובלנות היא דרך הפתרון הטובה ביותר, מתבססת (בנוסף להיגיון, רגש וכדומה) על מכלול קודם של חוויות המתייחסות לפתרונות סובלניים או לא - סובלניים, והשתלשלות האירועים והתחושות הנלוות בכל מקרה. אמונה דתית אף היא מושפעת מחוויות קודמות (מסורות ומנהגים דתיים בסביבה הקרובה).

קיומו של מדע (מערבי מודרני או אחר) הופך את יחס האמונה והאדם למורכב, שכן הוא מרחיב את תחום ההתנסות החושית - לשונית. התפתחות המדע מאפשרת יצירת עולם אובייקטיבי הולך וגדל (שאלות כגון "כיצד פועל הגוף" ו"ממה מורכב העולם" ניתנות למדידה חושית אובייקטיבית באמצעות כלים מדעיים שונים, והופכות להיות זהות מהותית לשאלה "איזה צבע יש למקרר?"). עם קבלת המדע בתודעתו של האדם, עוסקת האמונה בשאלות יותר כלליות ("האם לקבל את דרך החקירה המדעית ולהאמין למדענים?" "האם שיטת הרפואה המערבית נכונה?" וכו'), ומשקלן של השאלות הערכיות ("מה חשוב בחיים?" "מהי הצורה הנכונה ביותר לקיים חברה?" וכו') בתוך תחום האמונה עולה.

אידאלים של האמונה

אמונה באמת

לאמונה קשר למושג ה"אמת" וה"נכון". אמונת האדם מגדירה את המתודה לקביעת האמת על ידי האדם. במובן זה קיים הבדל בין גישה ישירה, לבין גישה עקיפה. על - פי הגישה הישירה (אשר לרוב תואמת אמונות דתיות), האמונה קובעת ישירות את האמת. על - פי האמונה העקיפה (אשר מאפיינת, בין היתר, את המדע המודרני), האמונה מגדירה רק את הכלים למציאת האמת (לדוגמה: אמונה בתוקף של התנסות חושית כקובעת אמת), ואילו האמת עצמה נקבעת תוך שימוש בכלים הללו.

אמונה בטוב

לאמונה גם קשר הדוק למושגים "מוסר" ו"טוב", וזאת מכיוון שהם מחייבים השלכה של העולם הסובייקטיבי על החוץ. קיומו של טוב או מוסרי מותנה באמונה שיש אכן דברים "טובים" ו"מוסריים" שהינם יעד אנושי. סוג אמונה שכזה מכונה גם "אמונה בערכים".

היחס בין שתי האמונות, באמת ובטוב, נתון להשקפה פילוסופית. לדוגמה, הפילוסוף היווני סוקרטס לא קיים הבדלה בין "טוב" ל"אמת", ועל כן האמונה באחד מהם חייבה את האחר. לעומתו, הפילוסוף היווני אריסטו קיים הבדלה זו, והפריד בין שתי אמונות אלו.

עבור מרבית הפילוסופים, שתי אמונות אלו אינן נפרדות באופן מוחלט, ולרוב מייצגות שני פנים שונים של מערכת אמונות אחת ושלמה.

חינוך לאמונה

האמונה קשורה, כפי שנרמז לפני כן, בחינוך מסוים אותו קיבל האדם. הוכחה לקביעה זו ניתן למצוא בכך שבני אדם שונים זה מזה באמונותיהם, באופן שנקבע סטטיסטית (לכל הפחות) על ידי החינוך אותו קיבלו, אך גם על ידי בחינה פילוסופית או סוציולוגית - פסיכולוגית של הנושא.

הכוונה, בתחום זה, היא להגדרה הרחבה של חינוך, כמציין את מכלול ההתרחשות החברתית והטבעית הסובבת את האדם. עם זאת, חקר שינוי האמונות של האדם מצביע, באופן גס, על כך ששינויי האמונה הולכים ומצטמצמים עם העלייה בגיל. בכל גיל נעשים שינויי אמונה, אך חריפותם ומשכם הולך וקטן ככל שהאדם מתבגר והולך.

גישה פילוסופית הרואה באמונה תוצר בלעדי של החינוך, שאינו נתון כלל לשינוי של האדם, היא גישה דטרמיניסטית. גישה המעמידה את האמונה כביטוי ישיר לבחירה ערכית של האדם היא אקזיסטנציאליסטית (קיומית).

חינוך מכוון

רוב החברות האנושיות עושות שימוש בחינוך באופן מכוון, כדי לשמר את מערכות האמונה שלהן. כאמור, החינוך משפיע באופן תמידי, גם בלא שיהיה מכוון, אך תופעה זו מהווה לקיחת אחריות על תהליך זה.

חינוך זה מתבטא עוד מגיל צעיר ביותר, על ידי המשפחה, אך נעשה גם בבתי הספר. מרבית החינוך מן הסוג הזה נעשה בקבוצות השתייכות קטנות (משפחה, כיתה וכו'), אך חלקו נעשה בשימוש באמצעי תקשורת המונים.

גם כאן, תקשורת ההמונים משמשת לחינוך לאמונה מסוימת גם כאשר אינה מכוונת לכך (לדוגמה: פרסום למכירת דירות נופש מעמיק את האמונה כי חופש נובע מנוחות ולא מתהליכים אחרים). שימוש מכוון באמצעי תקשורת המונים מכונה תעמולה.

חינוך מכוון זה עשוי להיות תולדה של תהליכים חברתיים ארעיים, ביוזמת הגורם המחנך ישירות (לדוגמה: חינוך לאמונה כי אלימות אינה צורת פתרון טובה על ידי מורה או גנן - ילדים), אך במקרים מסוימים הוא תוצאה של החלטה של הממשל. צורה זו נפוצה ביותר, ומהווה את יכולתה של החברה לעצב את אמונותיה.

לעתים, נעשה שימוש בהנחלה מכוונת של אמונות, בלא ניסיון ליצור הבנה רציונלית שלהן. במקרים אלו משמש החינוך כאמצעי ישיר ליצירת אמונה מסוימת באדם, כנגד נטייתו הרציונלית. מקרים אלו מכונים שטיפת מוח. אמצעי זה משויך לדעת רבים לדוקטרינות דתיות מסוימות (כדוגמת המערכת הכנסייתית הקתולית בימי הביניים, שהתבססה על יצירת רגשות עזים כפחד ואשמה) וכן לתנועות פוליטיות מסוימות (כדוגמת הקומוניזם בברית המועצות ובסין, שהוחדר למוחות מיליוני בני אדם בכוח השליטה על המשאבים השלטוניים).

אמונה והחברה האנושית

מכיוון שבכל מערכת חברתית אנושית קיים מידע רב לגבי הטבע והתנהגות האדם והחברה (מידע הנגזר ממורכבותם של היחסים האנושיים ומהיכולת הלשונית להבחין במורכבות זו), בכל תרבות נזקק האדם לכמות זו או אחרת של אמונות על מנת לתפקד במציאות מורכבת.

אמונות אלו משתנות בהתאם למורכבותה ולדרך צבירת המידע של כל חברה אנושית. מסיבה זו קיים קשר הדוק בין תרבות לבין אמונה, שני גורמים התלויים זה בזה באופן בלתי נפרד: התרבות קובעת באופן מסוים את האמונות השונות להן נצרך אדם על מנת להכריע הכרעות בחייו, ואילו מכלול האמונות מעצב את התרבות ומהווה חלק מרכזי בה.

לדוגמה: בימי הביניים היה צורך חברתי בשימור היציבות החברתית וההיררכיה בה. לפיכך

התקיימה אמונה לפיה אלוהים, דרך הכנסייה, משמר את הסדר החברתי הקיים ואת המוסר והטוב, הכרוכים זה בזה ובהם מעוניין האל, ועל האדם לציית באופן מוחלט לסדר זה על ידי שימור ההיררכיה וערכיה. ההתנסות הפשוטה (דרך החושים, השפה והתחושות היומיומיות) לא הספיקה כדי לענות על השאלות הקיומיות והחברתיות שהאדם נצרך לענות עליהם, ולכן הוא האמין באמונה זו. האמונה הקתולית בימי הביניים היוותה מרכיב תרבותי בלתי ניתן לביטול של אותה תקופה. עם שינוי גורמי הכוח השולטים על החברה לקראת סוף ימי הביניים יחד עם עלייתם של ערכים שונים המכתיבים את התנהלות החברה אמונה זו נפגעה והשתנתה.

אמונה ודת

רבים גורסים שאמונות דתיות באשר הן אינן נגזרות ישירות מההתנסויות החושיות האנושיות, אלא הן מטפיזיות. מאידך, רבים טוענים שאמונתם הדתית ניתנת להוכחה או לביסוס אמפירי או לוגי. שאלה זו (האם האמונה הדתית ניתנת לביסוס אמפירי / לוגי) נידונה בפילוסופיה של הדת וניתנו לה תשובות שונות.

יש גישות דתיות הטוענות כי רעיון האמונה הוא המגדיר הישיר של הידע האנושי, או של רובו. על - פי הדתות המונותאיסטיות הגדולות הקלאסיות ( - נצרות, אסלאם ויהדות קלאסיות), הידיעה כיצד נברא העולם, ומהי ההיסטוריה האנושית הבסיסית, נובעת ישירות מהאמונה בהסבר הניתן בכתבי הקודש השונים, ובתוקפם מעצם האמונה באל כישות ממשית. מצד שני, רבים טוענים כי אין הכרח באמונה בלתי מנומקת בכתבי הקודש אלא ניתן לבסס את נכונותם על ידי ראיות שונות כגון התרחשותם של ניסים בהם צפו בני אדם, התגשמותן של נבואות וכו'.

תפיסה חילונית מניחה את האמונה כמגדיר ראשוני בחיי האדם, ואילו את שאר הידיעה האנושית משאירה להתנסות חושית. התנסות חושנית זו מושגת באמצעים ישירים (צפייה במאורעות, לדוגמה), באמצעות תקשורת בין בני אדם (לדוגמה: קריאת עיתון על מנת להבין את העולם), או באמצעים שיטתיים, המכונים ברובם "מדע". אמצעים חושיים אלו הם המרכיבים, על פי התפיסה החילונית הטהורה, של הידיעה האנושית, ומתווכים את האמונה והידיעה.

פער זה בין הגישות אינו חד - משמעי לרוב, וקיימות גישות ביניים רבות.

לדוגמה חילונים רבים רואים במוסר דבר הנודע על ידי אמונה.

אמונה ומגמות חברתיות

מכיוון שהאמונה מגדירה את ערכיו של האדם, קשורות אמונה זו והמגמות החברתיות השונות המתרחשות במהלך ההיסטוריה.

יחס זה הוא דיאלקטי, כלומר - ההיסטוריה והאמונה משפיעות זו על זו. המדע החוקר יחס זה הוא מטריאליזם דיאלקטי.

לדוגמה: התפתחות הקפיטליזם הייתה כרוכה בהתפתחות האמונה של האדם כי כמות הרכוש שברשותו, היא מגדיר של הטוב שבמעמדו (בניגוד, לדוגמה, לאמונה הימי - ביניימית בקיום הסדר כקובע את הטוב, כפי שצוין לעיל). אמונה זו, המלווה באמונה כי האדם שואף להגדיל את כמות רכושו באופן אנוכי, קשורה באופן כלשהו להתפתחות הקפיטליזם, שהיא תורה המבוססת על רכוש אישי.

קשר זה הוא דו - כיווני בטבעו (לדוגמה: השיטה הקפיטליסטית חיזקה את האמונה ברכוש אישי, ואילו אמונה זו אפשרה את היווצרות הקפיטליזם). קיים דיון פילוסופי בנוגע לשאלת הקדימות, בו מכריעות נטיות פילוסופיות שונות.

"אמונה" במקורות

בתנ"ך אין המילה אמונה באה במשמעות של קביעת עמדה לגבי המציאות, אלא במשמעות של:

יושר, אמת ו - נאמנות (דברים פרק לב פסוק ד: "הצור תמים פעלו, כי כל דרכיו משפט, אל אמונה ואין עול, צדיק וישר הוא." ובישעיהו פרק יא פסוק ה: "והיה צדק, אזור מותניו, והאמונה, אזור חלציו." ובחבקוק פרק ב פסוק ד: "הנה עפלה לא ישרה נפשו בו, וצדיק באמונתו יחיה." ובתהילים פרק לג פסוק ד: "כי ישר דבר ה', וכל מעשהו באמונה." שם פרק צו פסוק יג: "לפני ה' כי בא, כי בא לשפט הארץ, ישפט תבל בצדק ועמים באמונתו." [הש' לתהילים צח, ט] )

ביטחון / מתן אמון (תהילים פרק עח פסוק כב: "כי לא האמינו, באלוהים, ולא בטחו, בישועתו." ובשמות פרק יד פסוק לא: "... ויאמינו בה' ובמשה עבדו.")

סדירות ויציבות (ישעיהו פרק לג פסוק ו: "והיה אמונת עיתיך, חוסן ישועות חכמת ודעת." ודברים פרק לב פסוק כ: "כי דור תהפוכות המה, בנים לא - אמון בם.")

ונראה שגם חז"ל המשיכו את המסורת הזאת:

תלמוד בבלי, מסכת יומא דף פו, עמוד א: "'ואִהבת את ה' אלהיך' - שיהא שם שמיים מתאהב על ידך. שיהא קורא ושונה ומשמש תלמידי חכמים, ויהא משאו ומתנו באמונה, ודיבורו בנחת עם הבריות..."

תלמוד בבלי, מסכת שבת דף לא, עמוד א: "בשעה שמכניסין אדם לדין (של מעלה), אומרים לו: נשאת ונתת באמונה?."
ניהול יעד יצירת העולם אמונה הדתית הבדלה אחריות סוציולוגיה פחדים דטרמיניזם אמונות צבעים אמונה אמונות
איך לאהוב את הרע? איך לאהוב כל דבר? איך לאהוב כל אחד? איך לאהוב מישהו? איך לאהוב משהו שלא אוהבים? איך אפשר לאהוב מישהו? איך אפשר לאהוב משהו? איך לחזור לאהוב? איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר? רעב רגשי, רעב לאהבה, רעב לזוגיות
איך לאהוב את הרע? איך לאהוב כל דבר? איך לאהוב כל אחד? איך לאהוב מישהו? איך לאהוב משהו שלא אוהבים? איך אפשר לאהוב מישהו? איך אפשר לאהוב משהו? איך לחזור לאהוב? איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר? רעב רגשי, רעב לאהבה, רעב לזוגיות
...לאהוב כל אחד? איך לאהוב מישהו? איך לאהוב משהו שלא אוהבים? איך אפשר לאהוב מישהו? איך אפשר לאהוב משהו? איך לחזור לאהוב? איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר? רעב רגשי, רעב לאהבה, רעב לזוגיות איך אפשר לאהוב משהו שאתה לא אוהב? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלה איך אפשר לאהוב משהו או מישהו שאנחנו לא אוהבים. מדובר בנושאים שמעורבים בהבנה כיצד אנחנו תופסים את הדברים בחיינו ואיך אנחנו יכולים לשנות את תחושתנו כלפיהם, על מנת להתחיל לאהוב את אותם הדברים. הבסיס לתשובה לשאלה הזו טמון בהבנה שלמה של איך אנו אוהבים את...
למה להכאיב ללקוח? הכאבים של הלקוח, ליצור ללקוח צורך חדש, ליצור ללקוח כאב חדש, האם להכאיב ללקוח? איך למכור את המוצר הכי יקר שיש? איך לבנות תהליך מכירה? איך לבנות תהליך שיווק? לזהות את הכאב של הלקוח, לזהות את הכאב התאורטי של הלקוח, זיהוי הכאבים של הלקוח, זיהוי הצרכים של הלקוח, פרמיית מחיר גבוהה, זיהוי מניעי הרכישה של הלקוח, זיהוי הצורך של הלקוח, זיהוי הכאב של הלקוח הפוטנציאלי
...הלקוח, ליצור ללקוח צורך חדש, ליצור ללקוח כאב חדש, האם להכאיב ללקוח? איך למכור את המוצר הכי יקר שיש? איך לבנות תהליך מכירה? איך לבנות תהליך שיווק? לזהות את הכאב של הלקוח, לזהות את הכאב התאורטי של הלקוח, זיהוי הכאבים של הלקוח, זיהוי הצרכים של הלקוח, פרמיית מחיר גבוהה, זיהוי מניעי הרכישה של הלקוח, זיהוי הצורך של הלקוח, זיהוי הכאב של הלקוח הפוטנציאלי וכאן נשיב לשאלה, האם ואיך להתייחס לנקודת הכאב של הלקוח ולצורך של הלקוח שאתה רוצה למכור לו, בתהליך השיווק והמכירה שלך. דהיינו, שיש מולך לקוח, שלהבנתך יש...
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
יכולות חשיבה, פיתוח החשיבה, שיפור יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית
...יכולת שכלית, ראיית העתיד, לדעת מה יקרה, יכולות קוגנטיביות, יכולות רגשיות, פיתוח מיומנויות, שיפור חשיבה, שיפור יכולות, ניתוח מצבים, יכולת רגשית איך אפשר לפתח את היכולת לצפות דברים מראש? אליעד כהן מסביר בהרצאתו כיצד אפשר לפתח את יכולת החשיבה, ובעיקר כיצד אפשר לשפר את היכולת שלנו לדעת מה הולך לקרות בעתיד, כלומר, יכולת ראיית העתיד וניתוח מצבים מראש. כדי לפתח יכולת זו, אליעד מציין שצריך להפוך את תהליך החשיבה ממשהו מודע לאינסטינקטיבי. משמעות הדבר היא, שככל שנחקור יותר לעומק מצבים שונים ונבין את החוקים...
בחירת דרך בחיים, באיזו דרך עלי ללכת, לא משנה מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין, כל שמעשיו מרובים מחכמתו, חכמתו מרובה ממעשיו, אין חכמתו מתקיימת, לא המדרש עיקר אלא המעשה, דרך חדשה בחיים
בחירת דרך בחיים, באיזו דרך עלי ללכת, לא משנה מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין, כל שמעשיו מרובים מחכמתו, חכמתו מרובה ממעשיו, אין חכמתו מתקיימת, לא המדרש עיקר אלא המעשה, דרך חדשה בחיים
...דרך בחיים, באיזו דרך עלי ללכת, לא משנה מה אתה עושה, משנה מה אתה מבין, כל שמעשיו מרובים מחכמתו, חכמתו מרובה ממעשיו, אין חכמתו מתקיימת, לא המדרש עיקר אלא המעשה, דרך חדשה בחיים האם באמת משנה באיזו דרך תבחר ללכת בחיים? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא, שהשאלה באיזו דרך עלי ללכת? אינה החשובה ביותר. לדבריו, לא חשוב מה האדם עושה בפועל, אלא מה שהוא מבין לגבי מה שהוא עושה. הגישה המקובלת אומרת שחשוב לבחור את הדרך הנכונה, משום שהמעשים שלנו משפיעים על ההצלחה ועל האושר שלנו. אבל אליעד מדגיש נקודה אחרת לגמרי:...
צמחונות, מצא את ההבדלים, הדרך של אליעד כהן, מודעות רוחנית, אכזריות או רחמנות, טוב או רע, האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? חיים טובים או רעים, אכילת בשר, שלמות רוחנית, חיפוש האמת
צמחונות, מצא את ההבדלים, הדרך של אליעד כהן, מודעות רוחנית, אכזריות או רחמנות, טוב או רע, האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? חיים טובים או רעים, אכילת בשר, שלמות רוחנית, חיפוש האמת
...אליעד כהן, מודעות רוחנית, אכזריות או רחמנות, טוב או רע, האם המציאות טובה? האם המציאות רעה? חיים טובים או רעים, אכילת בשר, שלמות רוחנית, חיפוש האמת מהם העקרונות שמנחים את אליעד כהן בהשקפת עולמו על אכילת בשר וצמחונות? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלות יסוד על טוב ורע, אכילת בשר, וצמחונות, ובוחן את הקונפליקטים הפנימיים שמובילים להתלבטויות בנושא. הוא מציע כי הקונפליקט המרכזי אינו נוגע רק לצמחונות או לאכילת בשר, אלא לעיתים יש כאן שאלות עמוקות יותר בנוגע לאמת ולמציאות. אליעד מדבר על ההתמודדות עם תחושות...
מה לעשות אם מישהו לא רוצה אותך, אהבה חד צדדית, מרגיש דחוי, להתמודד עם דחייה, התמודדות עם בגידה, התאהבות באדם אחר, לא מחזיר לך אהבה, אוהבת מישהו אחר, מה עושים שמישהו לא רוצה אותך, אוהבת מישהו שלא אוהב אותי, הוא לא אוהב בחזרה, אוהב מישהי אחרת, אוהב מישהי שלא אוהבת אותי, היא לא אוהבת בחזרה, NLP
...אם מישהו לא רוצה אותך, אהבה חד צדדית, מרגיש דחוי, להתמודד עם דחייה, התמודדות עם בגידה, התאהבות באדם אחר, לא מחזיר לך אהבה, אוהבת מישהו אחר, מה עושים שמישהו לא רוצה אותך, אוהבת מישהו שלא אוהב אותי, הוא לא אוהב בחזרה, אוהב מישהי אחרת, אוהב מישהי שלא אוהבת אותי, היא לא אוהבת בחזרה, NLP וכאן אבאר, מהי אחת הטעויות הנפוצות ביותר של אנשים שרוצים לגרום למישהו לאהוב אותם? ואיך במה שהם עושים, הם דווקא גורמים לבן אדם השני לאהוב אותם פחות? והעניין הוא, שלפעמים ברצונך לגרום למישהו לאהוב אותך. אבל אתה מרגיש שהוא...
מטרת החיים, השגת מטרות, המטרה הסופית, מה המטרה שלך, התכלית הסופית, תכלית החיים, משמעות החיים, להציל את המציל
מטרת החיים, השגת מטרות, המטרה הסופית, מה המטרה שלך, התכלית הסופית, תכלית החיים, משמעות החיים, להציל את המציל
...החיים, השגת מטרות, המטרה הסופית, מה המטרה שלך, התכלית הסופית, תכלית החיים, משמעות החיים, להציל את המציל למה חשוב לצלם את עצמך ולבדוק את המטרות שלך? אליעד מסביר בתחילת דבריו את החשיבות של צילום עצמי או הקלטת הרצאה, לצורך בדיקת התקשורת של האדם עם עצמו. אם לאדם יש כוונה או מטרה שהוא רוצה להעביר לקהל, הוא עלול לחשוב שהוא מבטא אותה נכון, אבל בפועל הוא אומר בדיוק את ההפך ממה שהתכוון. רק בצפייה מאוחרת בווידאו ניתן לראות אם אכן המילים מביעות את הכוונה המקורית. האם יש לך מטרה רחוקה או שאתה משיג אותה עכשיו...
איך לא לשכוח מישהו? איך לא להוציא מישהו מהראש? איך לא להפסיק לאהוב מישהו? לחשוב על החסרונות שלה, לחשוב על החסרונות שלו, שיטות רעות לשכוח אקסים, איך להרגיש טוב בלעדיו? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח מישהו?
איך לא לשכוח מישהו? איך לא להוציא מישהו מהראש? איך לא להפסיק לאהוב מישהו? לחשוב על החסרונות שלה, לחשוב על החסרונות שלו, שיטות רעות לשכוח אקסים, איך להרגיש טוב בלעדיו? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח מישהו?
...לשכוח מישהו? איך לא להוציא מישהו מהראש? איך לא להפסיק לאהוב מישהו? לחשוב על החסרונות שלה, לחשוב על החסרונות שלו, שיטות רעות לשכוח אקסים, איך להרגיש טוב בלעדיו? איך להתמודד עם פרידה? איך לשכוח מישהו? איך לא לשכוח מישהו? איך לא להוציא מישהו מהראש? איך לא להפסיק לאהוב מישהו? הרצאה זו עוסקת בדרכים להתמודד עם תחושת הפרידה, איך להתמודד עם אובססיה למישהו, ואיך להתמודד עם כישלון בזוגיות. אליעד כהן מדבר על השיטות השונות שמציעים אנשים כדי לשכוח מישהו אחרי פרידה, מבלי לפתור את הבעיה האמיתית - תחושת הכאב והבדידות...
לרצות את הסבל, ליהנות מהסבל, לרצות ולא לרצות בו זמנית, להסתכל על עצמך מבחוץ, הזדהות רצונית, הרצון של המציאות
לרצות את הסבל, ליהנות מהסבל, לרצות ולא לרצות בו זמנית, להסתכל על עצמך מבחוץ, הזדהות רצונית, הרצון של המציאות
...בו זמנית, להסתכל על עצמך מבחוץ, הזדהות רצונית, הרצון של המציאות האם אפשר לרצות את הסבל וליהנות ממנו? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשאלה האם אפשר לרצות את הסבל, ליהנות ממנו, או להיות במצב של רצון ואי - רצון בו זמנית. אליעד מסביר שאדם יכול לחוות תחושות מנוגדות בתוך עצמו, כמו למשל מצב שבו הוא סובל אך במקביל ברמה עמוקה יותר רוצה את הסבל הזה. אליעד נותן דוגמה של אדם שנשרף באש: ברמה החיצונית, האדם כמובן לא ירצה להישרף כי זה כואב, אך אליעד מדגים שישנה אפשרות עמוקה יותר שבה אותו אדם עשוי לרצות את עצם העובדה...
חוסר ביטחון עצמי, איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להעלות ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? איך להעריך את עצמך? הערכה עצמית, איך לשפר ביטחון עצמי? שיפור ביטחון עצמי - חלק 1
חוסר ביטחון עצמי, איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להעלות ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? איך להעריך את עצמך? הערכה עצמית, איך לשפר ביטחון עצמי? שיפור ביטחון עצמי - חלק 1
...איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להעלות ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? איך להעריך את עצמך? הערכה עצמית, איך לשפר ביטחון עצמי? שיפור ביטחון עצמי - חלק 1 מדוע אנשים חווים חוסר ביטחון עצמי? אנשים שחווים חוסר ביטחון עצמי מתארים תחושה שאינם מספיק טובים כדי לבצע פעולות מסוימות. אליעד כהן מסביר שתחושה זו אינה בהכרח נכונה או מוצדקת, ומציע דרך מפורטת ושיטתית לבדוק אותה לעומק. הוא מציע לשאול שאלות שיבחנו את הנחות היסוד מאחורי המחשבה אני לא מספיק טוב: למה יש לי חוסר ביטחון עצמי? האם כדי...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3
...לא משלימה... את הפער - חלק 3 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2. מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על הרופא והחולה נאמר, שרוב החולים החווים סימפטומים רפואיים, מפתחים מודל הסברי למחלתם ושבפועל, רק מיעוט מהחולים משתף או מציע את עמדתם, דאגתם וציפיותיהם וזאת, בדרך כלל באופן ספונטאני. ייחוסים אלו, פעמים רבות תורמים למצבים רפואיים באופן רב יותר מאשר נותן השירות הרפואי מבין זאת (Lang, Floyd & Beine, 2000). כמו כן, במערכת זו באים לביטוי בנוסף לידע ולמומחיות אותם מביאים הרופא והחולה, גם התנסותם, הבעותיהם ותפיסתם...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
.../ Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים? האם יש לך תחביבים? האם יש מקום לרוחניות בחייך? האם יש...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...פילוסופיה של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות הברית. כיום ישנן...
המהפכה המינית באמריקה - חלק 2
...חלק 2 המהפכה המינית באמריקה - חלק 1. העימות בין החוק למציאות הביא להתלבטות לאומית. בין הפוריטנים לאלו שהלכו ונפתחו לכיווני מחשבה חדשים. יותר ויותר משפטים הגיעו לבית המשפט העיון ויותר ויותר פסקי דין שאמרו שהממשלה אינה צריכה להתערב בחייהם הפרטיים ש אנשים ניתנו. האמירה סקס מוכר הכל נולדה. משרדי הפרסום למדו להכניס את הסקס לכל דבר. החל ממרגרינה לדאודורנט ותחבושות אישיות לנשים כמובן. אתן חבורת נודיסטיות או שפשוט חסרים לכן בגדים? נשים קשוחות, מכוניות מהירות, עריכה מהירה שדיים גדולים. כל זה היה מולך בסרט...
תקשורת - מהי תקשורת?
...אנו חיים כיום בתקופה מאוד מעניינת שבה לאמצעי התקשורת יש תפקיד מאוד חשוב ולא רק כדי להעביר לנו מידע. המטרה של אמצעים אלו היא לתת לנו את האפשרות ליצור חיבור וקשר ביננו בני האדם, ולשבור את המסכים של זמן ומקום. לווינים, מסעות לחלל, אינטרנט, פלאפונים ועוד - כל אלו הם אמצעים אשר מטרתם לקשר אותנו אחד לשני. שורש המילה תקשורת הוא קשר, ומכאן תפקידה, לקשר ולחבר פעם המרחק בין סיבה לתוצאה היה ארוך יותר, אך היום כבר לא ניתן לברוח מכך. אם מישהו ירצה לברוח מאדם אחר, היום זה כבר לא יהיה לאורך זמן, וזאת הגדולה של...
שלום - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על שלום
.../ פתגמים מפורסמים על שלום כמובן, כולם אומרים שהם בעד שלום. היטלר היה בעד שלום. כולם בעד שלום. השאלה היא איזה סוג של שלום. (נועם חומסקי) כל עוד צבע העור חשוב יותר מזה של העיניים לא נדע שלום. (היילה סלסי) אחרית כל קטטה - חרטה, ואחרית כל ענווה - שלום. (רבי שלמה אבן גבירול) שלום ביחסים בינלאומיים: תקופה של הונאה בין שתי תקופות של מלחמה. (אמברוז בירס) נשאלתי פעם מדוע איני משתתפת בהפגנות נגד מלחמה. עניתי שלעולם לא אשתתף בהפגנה כזו, אך ברגע שתהיה לכם הפגנה בעד שלום, אבוא. (האם תרזה) לבנון היא ההוכחה שאפשר...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה את כל הבלגן הזה? כי כשאתה מאמין באלוהים, ומאמין שיש אלוהים, התפיסה שלך את...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
...להבין דברים לעומק? חלק 2 המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1. דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת? אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע. לעומת זאת לא כולם יודעים שניתן להתמק...
הבחנה חדה = פריצת דרך משמעותית
...רוצה להגיע למטרה מסויימת, הוא צריך לבדוק את הדברים לפי מבחן התוצאה. כפי שהתבאר, אחד העזרים כדי להגיע ליותר נקודות במבחן התוצאה ולהתקרב למטרה הוא בדיקת הפעולה בשעת מעשה. כלומר, כאדם עושה פעולה מסויימת או רוצה לעשות פעולה מסויימת אם היא מוטלת בספק אם היא טובה - נובע מכך שהפעולה אינה נכונה ויש לברר איזו פעולה היא הפעולה הנכונה לבצע. לפעמים האדם יכול להירדם בשמירה ולא לקחת בחשבון את התוצאה הסופית. הדבר קורה כי האותו האדם שאנן ולא מסתכל על הדברים מתוך ראייה פרקטית, ואז הוא מבין מאוחר מדי, שלא יכל להיות...
פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2
...פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2 פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1. איינשטיין, מסתבר, נהג לכתוב יומני מסעות, ורוזנקרנץ תרגם וערך את יומן מסעו האינטנסיבי בארץ - ישראל. בהערות האישיות הללו מתגלה לנו איינשטיין קצת שונה מזה המוכר לנו: הוא מפגין הבחנה פסיכולוגית חודרת, מלא חמלה, אבל לפעמים ציני ואפילו קצת רכלני. הנה תיאור ביקורו בהר - הבית: אחר כך מטה, אל חומת בית המקדש (כותל הדמעות), שם אחים - בני - עמי קהי המוחין מתפללים בקול רם, פניהם מכוונים אל הכותל, תוך נענועי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על צורך חברתי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: צורך חברתי, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: צורך חברתי, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
פיתוח הזיכרון אולי אני טוב כמו שאני? להתמודד עם דיכאון מהדיכאון קריעת ים סוף איך לפתח אינטואיציה? דימוי ילדותי להיות חזק מהפחד פחד להתחיל עם בחורות ביטחון עצמי להתחיל עם בחורות יתרונות בחוסר אהבה עצמית לאהוב עבודה משעממת אוהב נשים שמנות שמחה ועצבות הסוד של האושר לגרום לבחורה לרצות להכיר אותך ידידה בזוגיות זו בגידה שלם עם החלטה איך להיצמד להחלטה? להתמודד עם התנגדויות מכירה להתמודד עם חרדה חברתית קשה טיפשות או נחישות הרגלים של אנשים מצליחנים לקבל אנרגיה למכור תכנים שיווקיים פרובוקטיביים כיצד לעזור לילדים להתמודד עם בריונות? הדרכת הורים לילדים עם בעיות התנהגות שאלה רוחנית פסטיבל רוחני הדחקה בלי הצפה מחשבות שווא פרנואידיות לגרום לאקס להתגעגע אליך מאוהב בה אבל יש לה חבר שליטה בזווית הישום כמה פעמים בשבוע להתאמן על אותו שריר? אלוהים הוא טוב צורך באלוהים לשחזר רגע של הארה רוחנית להגיע להארה להיות אלוהים האמיתי להיות אלוהים שקרי סודות העושר לא ישבע כסף הופך למשמעות החיים למצוא את משמעות החיים פחד חיובי לגרום לילד ליהנות בחירה רצונית חוויית הבחירה איך אלוהים היה קיים לפני שהעולם היה קיים? פירוש סימנים מהיקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בסקייפ, ייעוץ אישי מומלץ, מאמן אישי לאורח חיים בריא בנושאי צורך חברתי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 26_12_2025 השעה 19:19:46 - wesi4