ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פרשת העקדה ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב. אני הולך לכתוב כאן את אחד.....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב.

אני הולך לכתוב כאן את אחד הדברים המוזרים ביותר שקראתם מעודכם. לכאורה אינני אמור להזהירכם - אם ברצוני שתעיינו בכל זאת בדבר הזה שעל פניו נשמע מוזר... אולם ברצוני לצרף לזאת עוד נתון שקשור בדברים - אתם תחליטו על משקלו ואם כדאי לתת עליו את הדעת.

בדבר המוזר הזה שאני עומד לציין - תלוי ועומד הקוד שהתורה מנסה להעביר לנו מראשיתה ועד סופה, בכל מילה ובכל פרק - מבראשית ועד לעיני כל ישראל. הקוד הזה מסתתר בתורה אלפי השנים מבלי שבן אנוש ישים לב אליו או יעשה בו שימוש, אתם הראשונים המוזמנים לעשות זאת. האם יש סיכוי שתתנו לזאת משקל?

ואל "הקוד":

הרצון האנושי הכנה, העמוק האמיתי, טבעו להתקיים בטבע. רצון זה יתקיים על מסלול ארוך או קצר, היינו יכול להיות קשור מטבעו גם בגורמים חיצוניים ועם זאת - מטבעו הוא להתקיים. לכן קראתי למסלול שעליו נערך הרצון הזה "גל", כי רק גל יכול להיות ארוך מפותל וגם "מבודד" מכל השפעה חיצונית, וכאילו מתרחשים הדברים בתוכו הודות לתנאי הבידוד שמשרה בין קירותיו. אולם, לא בדיוק כך הדבר. לא נוצר גל מבודד בתוך העולם החיצון, כי - אם כל העולם הופך לגל אחד שמתהווה בתוכו הרצון הזה. כל העולם מתאים את עצמו לרצון הזה, זה הטבע.

במילים אחרות, ואם נקח דוגמה "פרועה" לחדד את הדברים, ידידנו שרצה לקנות את הבית היפה - לא יצטרך להיות נחמד לסבתא, ולא יצטרך להתקשר למקור החלופי ולשאול לשלומו, גם לא להיות נחמד לפקיד הבנק, ואף אין את הצורך לקום בבוקר לשחרית! כל מה שעליו לעשות הוא לוודא שרצונו הוא אמיתי, כנה, ממעמקי תודעתו, או אז הסבתא ביוזמתה תציע לחתום לו ערבות או שבנק ישראל יוציא הנחיה לוותר על ערבים לכל תושבי ישראל... אמרתי לכם זו דוגמה פרועה...

... וכאשר מגיעים אל הנקודה בה מתחבר הרצון העמוק עם התודעה שחפצה להוציאו אל הפועל, או אז נחשף לעינינו גל שכמותו לא ראינו מעולם. העולם ומלואו הופך לגל אחד שמתהווה בתוכו הרצון הזה. זה הטבע.

משמעות הדברים "המוזרים" היא שאפקט הפרפר פועל בהכרח בכל היקום - דבר שהופך את כל היקום למקשה אחת, לגל אחד, ואת קיום הגל הזה דחה האדם מעודו ועד היום הזה, הוא לא קיבל את קיומו, לא היה מקום לגל הזה בתודעת האדם ולכן הוא לא יכל לעשות בו שימוש, מאדם הראשון ועד האדם של המאה הזאת.

התורה פתחה בתיעוד סיפור הדחיה העקרוני של אדם הראשון וירדה לפרטי פרטיו, ומשם יצאה למסע תיעודי של סיפור הדחיה של עוד דמויות. מטרתה ולמעשה לא היה התיעוד בפני עצמו כי - אם זיהוי הגורמים השונים בכל סיפור וסיפור שהביאו את הדמות לדחות את ההיגיון המוזר לכאורה של הטבע... היגיון זה לא התיישב מעודו עם ההיגיון האנושי, והדמות השניה שהופיעה בתנך הטיבה לתאר את "ההיגיון האנושי": והיה כל מצאי יהרגני! במילים אחרות, היה וארצה לחיות לעד - והרי זהו רצון עמוק וכנה, איך איפוא ייצא רצון כזה אל הפועל! והיה כל מצאי יהרגני - כפי שאני הרגתי את אחי... איזה גל ירים את הרצון שלי לחיות!

תיעוד הדברים, השתלשלותם וניסוחם שם בפרק ההוא, מותיר את האדם משתאה לדעת עוד, והפה פעור.

האדם נולד אל תוך גל עצום בעל מעגלים אין - סופיים, אורכו כאורך היקום. למעגליו האין סופיים תכונת איזון סימטרית האחראית להתהוות כל רצון אנושי בתוכם, זהו מקור התכונה הסימטרית של הגל. זהו גן - עדן. זהו הגן שהאדם נולד אל תוכו ודחה אותו. זה סיפור הגירוש מגן עדן שתיעדה התורה וירדה לפרטי פרטיו.

לתיבול הדברים, גם פרשת העקדה עוסקת בסממן הדחייה מנקודת מבט כלל אנושית, כלומר היא מאירה בפרשת העקדה נקודת עיוות כלל אנושית. להזכירכם אנו בהתחלת הפרשה הזאת.

התורה תיעדה כל ווראציה אפשרית של דחייה אנושית - היינו מנקודת המבט האנושית, למען להצביע על העיוות הנסתר בנקודת המבט הנתונה הזאת ולהאיר אותה. היא הראתה לנו פשוט איך עובד הטבע, והנחתה אותנו להתרחק מכל סממן - חשיבה מעוות בעל אופי כפייתי, לשם הבנת הטבע בהתהוותו.

ומי מסוגל לראות את הטבע בהתהוותו? מי מסוגל להבין את הטבע, את אופן עבודתו? מי מסוגל לזהות את הגל הקסום הזה...

- התודעה האנושית, האלהים.

הפרק הראשון של התורה מתעד את התודעה האנושית המקורית, עד לאן יכולה להגיע, עד לאן יכולה להוביל את האדם...

בפרק הזה ביקשתי להגדיר את המונח "אלהים" זה שנסה את אברהם... באופן הזה הגעתי עד לכאן, ואני מבקש להאריך עוד קצת את הפרק הזה ולתת לכם טעימה מהמונח הזה, שתשקיפו יחד איתי בדרך הקסומה בה השתמשה התורה במונח "אלהים": "התודעה האנושית".

אני מבקש לפתוח ביחד איתכם את התורה המקורית ולנער מעליה את האבק שהצטבר מזה אלפי השנים, הפסקנו כבר לספור ממתי קראו בה בפעם האחרונה.

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ - יקום אין - סופי ולצידו הארץ, שניהם גם אחד נבראו והתגבשו בתודעה האנושית.

פרוש מתומצת אך מעמיק: האדם כפי שהזכרתי לעיל, נולד אל תוך יקום אין - סופי מנוכר שמכיל אין - סוף מידע, אוקיאנוס אין - סופי של מידע, אבל מה אני האדם עושה באוקיאנוס המידע הזה? קשה לי לזהות את הזיקה שלי אליו... והזיקה שלי ברורה כשמש: אני רוצה לעשות שימוש במידע באופן שאפיק ממנו תועלת ישירה, אין לי זיקה אחרת. מה אעשה במידע של כוכב זה או אחר, ואפילו בירח הקרוב... עדיין הוא גרם שמימי בשבילי, שום מידע שאספתי עליו לא ישנה עובדה מנוכרת זו. מרגיש אני עומד מול מידע מנוכר שאיני יכול להתקשר עימו דרך הזיקה האנושית שלי, זאת כי אינני יכול לעשות במידע הזה שימוש אנושי. אין מסגרת חשיבה שתוכל לקשר אותי עם היקום, לא הצלחתי לבנות את המסגרת הזאת, לא מצאתי שום סדר שבאמצעותו אוכל לבנות את המסגרת שלי.

וכשאני מתלונן על העדרות "הסדר" - אין הכוונה לסדר הקיים ביקום... כי הרי אין ספק שישנו סדר בכל פינה יקומית, אילולא הסדר שכונן בירח, הוא לא היה נמצא באופנו ובמהותו המדויקים, עצם הימצאות הירח מעיד על הסדר שהביאו למקום הזה באופן הזה ובמהות הזו... כשאני מתלונן על העדרות הסדר - הכוונה לסדר "שלי" בראש, שאינו מתקשר בשום צורה שהיא עם הסדר של הירח, אינני מתקשר עם נתוניו, אינני מסוגל לסדר את נתוניו ע"פ הנטיה האנושית שלי... והנטיה שלי ברורה: אני רוצה לעשות שימוש בכל מידע שנקלע בדרכי ולהפיק ממנו תועלת ישירה ומיידית.

אני רואה עץ מרחוק שמשדר לי מידע, בכל דבר יש מידע, ומיד אני מסדר בראשי את המידע הזה ומפיק ממנו תועלת: אני הולך לשבת בצל העץ, לטייל בין שביליו, לאכול מפרותיו... אני מסדר את הנתונים שקלטתי ועושה להם תוכניות גם לטווח הרחוק: לנטוע עוד עצים לידו ולעשות גינה, לעשות שולחן ממנו... האבחנה הזאת מביאה אותנו לכדור שלנו ולמידע הטמון בו.

מאידך, וכמעט לפתע, מצא עצמו האדם על הארץ והבחין בסדר המופתי שמתחולל בה... טונות של סדר מצא שיספיקו לו לבנות אין סוף מסגרות חשיבה ולהעמידן מיידית לשרותו.

המחזוריות הסימטרית, התיאום המדויק בין כל גורמי החיים, חילופי החומרים, הטל, הגשמים, האטמוספרה, החיות, המים, הנהרות, הבקטריות, העצים... דבר משלים את השני ובלעדיו לא מתקיים הראשון גם לא השני...

ושוב, כמעט לפתע, הבחין האדם בכדור הארץ שהוא עצמו נמצא עליו! זהו כדור אחד מיני רבים ועצומים ביקום הגדול והנורא שלפניו. הוא הבחין במפתיע באבחנה נקודתית: הכדור הזה מרכז בתוכו את כל התכונות של מסגרות החשיבה באופן ברור ומסודר. ניתן להגיד שהכדור הזה מייצג בעצמו מסגרת חשיבה. זהו זה איפוא מפתח היקום! זהו מסגרת החשיבה שלו. מכאן מהכדור הזה אני מזנק אל היקום ויש לי כבר מסגרת חשיבה מוכנה מזומנת למשימה הזאת - משימה אין סופית אך עם נקודת התחלה ברורה ומסומנת.

ואם ישכיל האדם להבין את "מסגרת החשיבה" המופתית שזומנה לידו ולהוציאה מהכוח אל הפועל, הרי זיקתו ליקום אינה זרה עוד... הוא לא יטען עוד כי אבוד הוא במרחב האדיר האין - סופי זה... והרי המפתח בידו והיקום בידו השניה. את הנקודה הזאת ביקשה התורה להביא לידי האדם:

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ - בידך כל הכלים הנחוצים לפריצת היקום, השכל נא להשתמש בהם והינה בידך את מפתח היקום. בזאת למעשה מסתכם המסר של התורה ועל כן ניתן היה במסר הזה לחתום אותה, תורה בת משפט תמציתי אחד.

אולם האדם לא השכיל להבין את המשפט הזה לאשורו גם לא לעשות בו שימוש, ולכן היה צורך בהמשך התורה... כך נולד המשפט השני, וגם שמה עצרה התורה ושאלה: האם יש מבין?

כמובן שהצלחנו להבין משהו מהמסר אך לא את מלואו, לא הצלחנו לרדת אל עומקו באופן שנחשוף את כל הכלים הנחוצים לפריצת הדרך אל האין - סוף... לכן ובסיום המסר הראשון כאשר שאלה התורה "יש מבין? " שרר שקט באולם ועיני הנוכחים שידרו מבוכה... כן אנחנו מבינים את המילים ואת משמעותם ואפילו קצת מעבר לזה אבל לא מצליחים לרדת אל העומק הנחוץ, לא מצליחים לפרק את המילים לנתחים ולאטומים, לא מצליחים לרדת דרכם אל רמת המיקרו של החומר ההוא שבונים באמצעותו את מסגרת החשיבה הנחוצה... זו שתחבר אותנו ע"פ הזיקה האנושית שלנו עם האין סוף. לא, עונים העיניים במבוכה, לא! אין מבין.

לכן המשיכה התורה אל התיאור המפורט שבמשפט השני וממנו אל השלישי. כך נולד הפרק הראשון, והספר הראשון והשני... והחמישי.

זו משמעות המילה הראשונה של התורה: בראשית: "אלף". בסעיף "אלף" נמצא כל המסר של התורה. בפסוק השני כבר לא היה צורך בפתיח שיפתח ב - "בשנית" שמסמן אחריו את תמצית המסר של התורה בצורה יותר מפורטת... כלומר אתם הולכים לפגוש בשנית את אותו המסר הראשון אך באופן מפורט יותר. ניתן לדמיין את הפסוק השלישי שפותח במילה המוסוות "בשלישית"...

ב והארץ היתה תהו ובהו, וחשך על - פני תהום, ורוח אלהים מרחפת על - פני המים

בשנית: והארץ היתה...

שלושה גורמים הרכיבו את המסר של התורה באופנו הראשון, ואלו הם:

1. השמים, הוא היקום האין סופי שהאדם עמד מולו אובד עצות...

2. הארץ, הכדור הכחול הזה שסימן עבור האדם את מסגרת החשיבה בהתגלמותה.

3. אלהים, התודעה האנושית שקלטה את שני הגורמים האלו וחיברה ביניהם.

אבל לא הצלחנו לרדת אל עומק המסר... היה נחוץ לנו הסבר יותר מפורט, והתורה מפרטת: מה היה מעמד שלושת הגורמים האלה לגבי התהוות האדם?

היא מתחילה בארץ, במסגרת החשיבה שהאדם נולד אל תוכה, וכשמה כך המעמד שלה:

והארץ היתה תֶהוּ ובֶהוּ - יש לנקד את אותיות שתי המילים "תֶהוּ ובֶהוּ" בשביל להבין את משמעותן.

תֶהוּ: סגול באות ת', ושורוק באות ו'

ובֶהוּ: סגול באות ב', ושורוק באות ו'

משמעות המילים: והארץ היתה תֶהוּ ובֶהוּ - וכך היה מעמד הארץ - "מסגרת החשיבה" הזאת, ומתוך מהותה אמרה היא למשפחת האדם: תהו, תהיו, תתהוו, הינני מצפה לכם, מוכנה ומזומנת לקליטת תודעתכם הדורשת מסגרת להתהוותה.

תֶהוּ, ובֶהוּ - וכאשר תהיו, תתהוו בתוך המסגרת שלי וע"פ הקוד שלה.

וחשך על - פני תהום - החושך יאפיין את השמים, את היקום, את המידע אודות היקום. ובכל הנוגע לאדם - היקום הוא המידע החשוך התהומי שהאדם עוד יגיע להאיר אותו, זהו מעמד היקום לגבי תודעת האדם.

ורוח אלהים מרחפת על - פני המים - אדם קולט מידע ומתוך המידע בונה את מסגרת החשיבה שלו. וכך גם קלט את כדור הארץ: כדור של מידע שרובו מכוסה במים, לכן הוא ראה במים כמקור המידע, וכך גם נטמע הקוד של המידע בתודעתו: מים.

ורוח אלהים מרחפת על - פני המים - וגם לתודעה מעמד... היא היא הרוח שמרחפת מעל פני המידע.

זהו מעמדם של שלושת הגורמים שבנו את מסר התורה המקורי עבור האדם. הוא התבקש להבין את המסר הזה ולחזור דרכו אל תודעתו המקורית, אך לשווא... לא הצליח. היה איפוא את הצורך בלרדת אל מעמקי התודעה ולתארה משם: איך היא עיבדה את המידע הבסיסי עם התהוותה.

ויאמר אלהים יהי אור, ויהי אור - האדם מגיע אל העשייה במחשבה תחילה. וכמו שתיארתי לעיל, אנו קולטים את המידע, מעבדים אותו במוחינו, או אז נגלה לנגד עינינו מידע מעובד ויש לעשות בו שימוש. כאן נכנסת התודעה למשחק והאדם מתחיל לחשוב עם עצמו: מה אעשה בסיטואציה נתונה... מה אעשה בבגד הזה... איך אשתמש בחומר הזה המונח לפני שכבר זיהיתי ועמדתי על תכונותיו, זהו המידע המעובד, איזה שימוש אעשה בו? איך אנצל אותו... זוהי אמירת האדם לעצמו... אנו משתמשים בפועל במטבע לשון זה: אמרתי לעצמי... הוא אמר לעצמו... כלומר "אמירת האדם לעצמו" מייצגת את אמירת התודעה שלו בפועל.

ויאמר אלהים יהי אור - זו האמירה הבסיסית ביותר שכל תודעה אנושית שואפת לאמר: יהי אור. היא מבקשת להאיר את המידע, לגלות אותו, לחשוף אותו... זאת במטרה לעשות במידע הזה שימוש בהמשך, זו הנטיה הטבעית של התודעה האנושית בהתהוותה.

ויהי אור - או אז האור נגלה והמידע נחשף, או אז התודעה נכנסת לפעולה..

ויאמר אלהים יהי אור, ויהי (אור) - האור השני בסוגריים הינו מיותר:

ויאמר אלהים יהי אור, ויהי! - מדוע איפוא נוספה המילה (אור) בשנית?

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד.
מה אני רוצה לעשות הבסיסית ביותר ספק סיטואציות החלטיות יעוץ הגירוש מגן עדן להיות נחמד הרצון האנושי הנחיה אמת עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11. הקדשתי את הפרק הקודם לשתי המילים הדברים האלה שנזכרו בפסוק הפותח של פרשת העקדה. אברהם אבינו גילה את הדברים האלה וביקש להעבירם לילדיו לקרוביו, למכריו לאנשי עירו. הוא מצא בהם את מסגרת החשיבה ... הזאת עניתי: את עשרת הפרקים האחרונים כתבתי בשביל להכין את הרקע לביאור שתי המילים (הדברים האלה) מהפסוק הראשון של פרשת העקדה. כמעט חצי העבודה עשיתי... א. מהי מסגרת החשיבה התיאורטית. על (א) עניתי כבר ובאופן מלא על פני שלושה פרקים ... החיבור בין התיאוריה והמעשי, בנקודה זו מתגלם המניע הנגדי המונע מהאדם לפתוח את ידיו ולקבל אליהן את סם החיים. פרשת העקדה מנתחת באופן אנטומי מסודר את הסיפטום הזה ויורדת לפרטיו ושלביו. סימפטום העקדה, סימפטום הידיים העקודות, הקשורות, הכבולות... לפנינו פרשה ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א
... ריק... אברהם אבינו היה אדם כנה ששמע את עצמו... לא באתי להעיד עליו, אני קורא את הסיפור שלו מתוך פרשת העקדה. הוא ידע למקם את עצמו בתוך המערכת הסובבת אותו, להתבונן בטבע ולעמוד על מהות ההנאה הצרורה בטבע הזה. גם ... כבר בשמו, בניגוד לשני הנערים שהיו איתו ושלא נקראו בשמם (בפרק העקדה), הם נותרו נערים בלי להתקדם הלאה, להתבגר. פרשת העקדה ולמעשה אינה מתארת קטע מסויים בחיי אברהם אבינו שמתחיל בנקודה א ומסתיים בנקודה ב, אלא היא מתארת את מכלול חייו של אברהם בנוגע לנושא נתון שבאה הפרשה לבאר. פרשת העקדה מתארת את הדרך בה ביקש אברהם לחלוק את אשר לו עם הסביבה שלו, עם נעריו (בדרכם להתבגר) בכללם הנער ... בשלבים לפרטי פרטיו, אך אני בחרתי לבאר את המונח דווקא דרך מרחבו של אברהם אבינו. עד כאן סיכום תמציתי לפרשת העקדה, והאמינו לי שהשתמשתי אך במספר מילים... ואף פסחתי על הרבה פרטים עסיסיים ומעניינים שהוזכרו בפרשת העקדה, אתם תיווכחו בעסיסיותם כאשר נגיע אליהם. השאלה היא מדוע יצקה התורה את הנושא הזה באופן ציורי? השאלה העיקרית היא ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11
... עקדת יצחק - חלק 11 ראה גם: תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10. היגענו סוף סוף לפרשת העקדה המפורסמת, המוסלמים (נדמה לי גם הנוצרים) מאמינים שמדובר בישמעאל. עפ הקוראן אברהם לא הוביל את יצחק לעקדה אלא את ... השאלה הקדומה ביותר המתנוססת בראש כל רשימה. בהמשך יצוץ מאליו הקשר המתבקש בין השאלה הקדומה לבין הדברים האלה שבפתיח פרשת העקדה. השאלה האנושית הקדומה ביותר היא: מהי משמעות החיים בשביל האדם? כלומר מה האדם מחפש בחיים? מה הוא רוצה להשיג ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 13
... 13 ראה גם: תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12. אם היינו מניחים את פרק כב של פרשת העקדה בפני אברהם אבינו ומבקשים ממנו להגיב עליו, הוא היה מדפדף, קורא, מרים גבה ולא מבין במה מדובר. שאני נשלחתי ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 7
... כפי שתואר על ידי... במילים אחרות, המסר הוא אותו המסר, אך צורת העברתו שונה בתכלית. כולנו מכירים למשל את פרשת העקדה המפורסמת של יצחק אבינו. הבנתינו המקובלת הזו לפרשת העקדה אינה אלא הקליפה הראשונה שהשתמשנו בה מדורי דורות ואינני יודע מי היה האחרון שפתח את הקליפה והציץ פנימה... וכאשר ... העין פרשה אחרת שונה לחלוטין שכל דמיון בינה לבין הפרשה המקובלת אינו אלא מקרי... אם תשים לב אלהים שיחק בפרשת העקדה, ליתר דיוק ברוב תכני הפרשה. אני עתיד בפרקים הבאים להשתמש בפרשת העקדה - כדוגמה מאפיינת לאופן פתיחת הקליפה הראשונה ומה אפשר לצפות בפנים... זאת בשביל לדרבן את קוראי להפעיל פשוט את ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב
... מהלך כלשהו, ותכונת ההתמכרות לשקידה כהיא זו שמביאה את האדם אל החמור עד שמדביק אותו... שתי תכונות אלה נזכרו בפרשת העקדה, כל אחת במקומה: 1. וישכם אברהם בבקר, ויחבש את - חמרו... זו התכונה הראשונה שגייס אותה אברהם בהתחלת הדרך... הראשון שאין לנחש ולו שום קשר... תארו את פרקי תיבת נח - מסגרת החשיבה שנקראת תיבת נח... תארו את פרשת העקדה עם המונחים המקוריים שבה: אלהים, הדברים האלה, ניסיון, החמור הראשון, החמור השני... תארו לכם את התורה ככתבה המפורט וכלשונה ... את המסר של העקדה? איך אעביר את המונח הזה? - את המסר של העקדה (למשל) אנסח כפי שניסחתי אותו בפרשת העקדה... אב שהלך במצוות האל להקריב את בנו, עקד אותו ושלח את ידו לשחוט אותו... חמור שקדן יכול לשאת משא כזה לדורות... טקסט שכזה ניתן לצריבה בזיכרונו של החמור השני שצויין בפרשת העקדה... אגדה זו בנוסח זה מיועדת לחמור השקדן עם הרגליים היציבות. החמור הזה יביא את משאו אל אחד הדורות - ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - ב
... רועי קליין, אשר על כן אעתיק, פשוטו כמשמעו, את הקטע הרלוונטי מאחד חיבורים ואחתום בו את הפסוק השני של פרשת העקדה כב של בראשית. לציין, את שני החיבורים כתבתי לפני כשנתיים כאשר עוד לא היגעתי למשמעות המונח אלהים. את זאת ... המשמעות התנכית של המונח הר. עד כאן הקטע שהעתקתי מחיבורי לזכר רועי קליין. זה הזמן לחזור אל הפסוק השני בפרשת העקדה - שנותר ממנו פסיק קטן. ויאמר קח - נא את - בנך את - יחידך אשר - אהבת את ...
שבעת ימי הבריאה - יום 1
... להדרדר ולהתרסק על כל הסיכון הנגזר מכך. את סכנת ההתרסקות ומה שבא לפניה אחריה ובעקבותיה - תיארה התורה בפרוטרוט בפרשת העקדה. ניסיתי לפני מספר חודשים לקרוא ברבים את הפרשה הזאת וכתבתי 18 פרקים בנידון אך החלטתי להפסיק את המלאכה מתוך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פרשת העקדה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פרשת העקדה, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פרשת העקדה, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
חקר האני טיפול בהפרעה סכיזו אפקטיבית מניפולציות אמיתיות לכווץ פילוסופיה של הנפש רע מאוד זה טוב מפחד שאני אכזרי איך להפסיק לפחד למות? עודף אמונה עצמית חוסר קבלה עצמית איך לאהוב משימות משעממות? איך להפסיק לאהוב מישהו? מאושר ולהרגיש שלמות סוגים של עצות לאושר פחד להיפגע בזוגיות לגרום לו להיות רומנטי היצמדות להחלטות ישנות איך לקבל החלטה לגבי האקס? להתמודד עם מוצרים מתחרים איך להתמודד עם הרצון למאה אחוז? האם יש נוסחה להצליח? להצליח בתור איש מכירות איך למכור מוצר שאתה לא מאמין בו? איך לתת ללקוח הנחה ולהגדיל מכירות? מציאות של ילדים הילד משתעמם תרגיל במודעות מיניות ורוחניות להידבק בהפרעה נפשית סובל מסכיזופרניה למה האקסית חסמה אותי? שיחה עם האקס שריר שמסתיר שריר ברכיאליס מי ברא את אלוהים? האם אלוהים טוב או רע? כמה הגיעו להארה רוחנית? התעוררות והארה למה לרצות להיות אלוהים? להיות אלוהים ודמויות בחלום עושר יגרום לך לסבל אפיקי השקעה איך משהו הופך למשמעות החיים? פרדוקס מטרת החיים חוות דעת חיובית מיתוג שלילי בגוגל דיקטטורה ורצון חופשי לאלוהים יש בחירה גיל היקום חידוש העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מאמן אישי לדיאטה, אימון אישי ועסקי בנושא פרשת העקדה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 18:28:47 - wesi4