ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עקדת יצחק ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב. אני הולך לכתוב כאן את אחד......
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב.

אני הולך לכתוב כאן את אחד הדברים המוזרים ביותר שקראתם מעודכם. לכאורה אינני אמור להזהירכם - אם ברצוני שתעיינו בכל זאת בדבר הזה שעל פניו נשמע מוזר... אולם ברצוני לצרף לזאת עוד נתון שקשור בדברים - אתם תחליטו על משקלו ואם כדאי לתת עליו את הדעת.

בדבר המוזר הזה שאני עומד לציין - תלוי ועומד הקוד שהתורה מנסה להעביר לנו מראשיתה ועד סופה, בכל מילה ובכל פרק - מבראשית ועד לעיני כל ישראל. הקוד הזה מסתתר בתורה אלפי השנים מבלי שבן אנוש ישים לב אליו או יעשה בו שימוש, אתם הראשונים המוזמנים לעשות זאת. האם יש סיכוי שתתנו לזאת משקל?

ואל "הקוד":

הרצון האנושי הכנה, העמוק האמיתי, טבעו להתקיים בטבע. רצון זה יתקיים על מסלול ארוך או קצר, היינו יכול להיות קשור מטבעו גם בגורמים חיצוניים ועם זאת - מטבעו הוא להתקיים. לכן קראתי למסלול שעליו נערך הרצון הזה "גל", כי רק גל יכול להיות ארוך מפותל וגם "מבודד" מכל השפעה חיצונית, וכאילו מתרחשים הדברים בתוכו הודות לתנאי הבידוד שמשרה בין קירותיו. אולם, לא בדיוק כך הדבר. לא נוצר גל מבודד בתוך העולם החיצון, כי - אם כל העולם הופך לגל אחד שמתהווה בתוכו הרצון הזה. כל העולם מתאים את עצמו לרצון הזה, זה הטבע.

במילים אחרות, ואם נקח דוגמה "פרועה" לחדד את הדברים, ידידנו שרצה לקנות את הבית היפה - לא יצטרך להיות נחמד לסבתא, ולא יצטרך להתקשר למקור החלופי ולשאול לשלומו, גם לא להיות נחמד לפקיד הבנק, ואף אין את הצורך לקום בבוקר לשחרית! כל מה שעליו לעשות הוא לוודא שרצונו הוא אמיתי, כנה, ממעמקי תודעתו, או אז הסבתא ביוזמתה תציע לחתום לו ערבות או שבנק ישראל יוציא הנחיה לוותר על ערבים לכל תושבי ישראל... אמרתי לכם זו דוגמה פרועה...

... וכאשר מגיעים אל הנקודה בה מתחבר הרצון העמוק עם התודעה שחפצה להוציאו אל הפועל, או אז נחשף לעינינו גל שכמותו לא ראינו מעולם. העולם ומלואו הופך לגל אחד שמתהווה בתוכו הרצון הזה. זה הטבע.

משמעות הדברים "המוזרים" היא שאפקט הפרפר פועל בהכרח בכל היקום - דבר שהופך את כל היקום למקשה אחת, לגל אחד, ואת קיום הגל הזה דחה האדם מעודו ועד היום הזה, הוא לא קיבל את קיומו, לא היה מקום לגל הזה בתודעת האדם ולכן הוא לא יכל לעשות בו שימוש, מאדם הראשון ועד האדם של המאה הזאת.

התורה פתחה בתיעוד סיפור הדחיה העקרוני של אדם הראשון וירדה לפרטי פרטיו, ומשם יצאה למסע תיעודי של סיפור הדחיה של עוד דמויות. מטרתה ולמעשה לא היה התיעוד בפני עצמו כי - אם זיהוי הגורמים השונים בכל סיפור וסיפור שהביאו את הדמות לדחות את ההיגיון המוזר לכאורה של הטבע... היגיון זה לא התיישב מעודו עם ההיגיון האנושי, והדמות השניה שהופיעה בתנך הטיבה לתאר את "ההיגיון האנושי": והיה כל מצאי יהרגני! במילים אחרות, היה וארצה לחיות לעד - והרי זהו רצון עמוק וכנה, איך איפוא ייצא רצון כזה אל הפועל! והיה כל מצאי יהרגני - כפי שאני הרגתי את אחי... איזה גל ירים את הרצון שלי לחיות!

תיעוד הדברים, השתלשלותם וניסוחם שם בפרק ההוא, מותיר את האדם משתאה לדעת עוד, והפה פעור.

האדם נולד אל תוך גל עצום בעל מעגלים אין - סופיים, אורכו כאורך היקום. למעגליו האין סופיים תכונת איזון סימטרית האחראית להתהוות כל רצון אנושי בתוכם, זהו מקור התכונה הסימטרית של הגל. זהו גן - עדן. זהו הגן שהאדם נולד אל תוכו ודחה אותו. זה סיפור הגירוש מגן עדן שתיעדה התורה וירדה לפרטי פרטיו.

לתיבול הדברים, גם פרשת העקדה עוסקת בסממן הדחייה מנקודת מבט כלל אנושית, כלומר היא מאירה בפרשת העקדה נקודת עיוות כלל אנושית. להזכירכם אנו בהתחלת הפרשה הזאת.

התורה תיעדה כל ווראציה אפשרית של דחייה אנושית - היינו מנקודת המבט האנושית, למען להצביע על העיוות הנסתר בנקודת המבט הנתונה הזאת ולהאיר אותה. היא הראתה לנו פשוט איך עובד הטבע, והנחתה אותנו להתרחק מכל סממן - חשיבה מעוות בעל אופי כפייתי, לשם הבנת הטבע בהתהוותו.

ומי מסוגל לראות את הטבע בהתהוותו? מי מסוגל להבין את הטבע, את אופן עבודתו? מי מסוגל לזהות את הגל הקסום הזה...

- התודעה האנושית, האלהים.

הפרק הראשון של התורה מתעד את התודעה האנושית המקורית, עד לאן יכולה להגיע, עד לאן יכולה להוביל את האדם...

בפרק הזה ביקשתי להגדיר את המונח "אלהים" זה שנסה את אברהם... באופן הזה הגעתי עד לכאן, ואני מבקש להאריך עוד קצת את הפרק הזה ולתת לכם טעימה מהמונח הזה, שתשקיפו יחד איתי בדרך הקסומה בה השתמשה התורה במונח "אלהים": "התודעה האנושית".

אני מבקש לפתוח ביחד איתכם את התורה המקורית ולנער מעליה את האבק שהצטבר מזה אלפי השנים, הפסקנו כבר לספור ממתי קראו בה בפעם האחרונה.

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ - יקום אין - סופי ולצידו הארץ, שניהם גם אחד נבראו והתגבשו בתודעה האנושית.

פרוש מתומצת אך מעמיק: האדם כפי שהזכרתי לעיל, נולד אל תוך יקום אין - סופי מנוכר שמכיל אין - סוף מידע, אוקיאנוס אין - סופי של מידע, אבל מה אני האדם עושה באוקיאנוס המידע הזה? קשה לי לזהות את הזיקה שלי אליו... והזיקה שלי ברורה כשמש: אני רוצה לעשות שימוש במידע באופן שאפיק ממנו תועלת ישירה, אין לי זיקה אחרת. מה אעשה במידע של כוכב זה או אחר, ואפילו בירח הקרוב... עדיין הוא גרם שמימי בשבילי, שום מידע שאספתי עליו לא ישנה עובדה מנוכרת זו. מרגיש אני עומד מול מידע מנוכר שאיני יכול להתקשר עימו דרך הזיקה האנושית שלי, זאת כי אינני יכול לעשות במידע הזה שימוש אנושי. אין מסגרת חשיבה שתוכל לקשר אותי עם היקום, לא הצלחתי לבנות את המסגרת הזאת, לא מצאתי שום סדר שבאמצעותו אוכל לבנות את המסגרת שלי.

וכשאני מתלונן על העדרות "הסדר" - אין הכוונה לסדר הקיים ביקום... כי הרי אין ספק שישנו סדר בכל פינה יקומית, אילולא הסדר שכונן בירח, הוא לא היה נמצא באופנו ובמהותו המדויקים, עצם הימצאות הירח מעיד על הסדר שהביאו למקום הזה באופן הזה ובמהות הזו... כשאני מתלונן על העדרות הסדר - הכוונה לסדר "שלי" בראש, שאינו מתקשר בשום צורה שהיא עם הסדר של הירח, אינני מתקשר עם נתוניו, אינני מסוגל לסדר את נתוניו ע"פ הנטיה האנושית שלי... והנטיה שלי ברורה: אני רוצה לעשות שימוש בכל מידע שנקלע בדרכי ולהפיק ממנו תועלת ישירה ומיידית.

אני רואה עץ מרחוק שמשדר לי מידע, בכל דבר יש מידע, ומיד אני מסדר בראשי את המידע הזה ומפיק ממנו תועלת: אני הולך לשבת בצל העץ, לטייל בין שביליו, לאכול מפרותיו... אני מסדר את הנתונים שקלטתי ועושה להם תוכניות גם לטווח הרחוק: לנטוע עוד עצים לידו ולעשות גינה, לעשות שולחן ממנו... האבחנה הזאת מביאה אותנו לכדור שלנו ולמידע הטמון בו.

מאידך, וכמעט לפתע, מצא עצמו האדם על הארץ והבחין בסדר המופתי שמתחולל בה... טונות של סדר מצא שיספיקו לו לבנות אין סוף מסגרות חשיבה ולהעמידן מיידית לשרותו.

המחזוריות הסימטרית, התיאום המדויק בין כל גורמי החיים, חילופי החומרים, הטל, הגשמים, האטמוספרה, החיות, המים, הנהרות, הבקטריות, העצים... דבר משלים את השני ובלעדיו לא מתקיים הראשון גם לא השני...

ושוב, כמעט לפתע, הבחין האדם בכדור הארץ שהוא עצמו נמצא עליו! זהו כדור אחד מיני רבים ועצומים ביקום הגדול והנורא שלפניו. הוא הבחין במפתיע באבחנה נקודתית: הכדור הזה מרכז בתוכו את כל התכונות של מסגרות החשיבה באופן ברור ומסודר. ניתן להגיד שהכדור הזה מייצג בעצמו מסגרת חשיבה. זהו זה איפוא מפתח היקום! זהו מסגרת החשיבה שלו. מכאן מהכדור הזה אני מזנק אל היקום ויש לי כבר מסגרת חשיבה מוכנה מזומנת למשימה הזאת - משימה אין סופית אך עם נקודת התחלה ברורה ומסומנת.

ואם ישכיל האדם להבין את "מסגרת החשיבה" המופתית שזומנה לידו ולהוציאה מהכוח אל הפועל, הרי זיקתו ליקום אינה זרה עוד... הוא לא יטען עוד כי אבוד הוא במרחב האדיר האין - סופי זה... והרי המפתח בידו והיקום בידו השניה. את הנקודה הזאת ביקשה התורה להביא לידי האדם:

בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ - בידך כל הכלים הנחוצים לפריצת היקום, השכל נא להשתמש בהם והינה בידך את מפתח היקום. בזאת למעשה מסתכם המסר של התורה ועל כן ניתן היה במסר הזה לחתום אותה, תורה בת משפט תמציתי אחד.

אולם האדם לא השכיל להבין את המשפט הזה לאשורו גם לא לעשות בו שימוש, ולכן היה צורך בהמשך התורה... כך נולד המשפט השני, וגם שמה עצרה התורה ושאלה: האם יש מבין?

כמובן שהצלחנו להבין משהו מהמסר אך לא את מלואו, לא הצלחנו לרדת אל עומקו באופן שנחשוף את כל הכלים הנחוצים לפריצת הדרך אל האין - סוף... לכן ובסיום המסר הראשון כאשר שאלה התורה "יש מבין? " שרר שקט באולם ועיני הנוכחים שידרו מבוכה... כן אנחנו מבינים את המילים ואת משמעותם ואפילו קצת מעבר לזה אבל לא מצליחים לרדת אל העומק הנחוץ, לא מצליחים לפרק את המילים לנתחים ולאטומים, לא מצליחים לרדת דרכם אל רמת המיקרו של החומר ההוא שבונים באמצעותו את מסגרת החשיבה הנחוצה... זו שתחבר אותנו ע"פ הזיקה האנושית שלנו עם האין סוף. לא, עונים העיניים במבוכה, לא! אין מבין.

לכן המשיכה התורה אל התיאור המפורט שבמשפט השני וממנו אל השלישי. כך נולד הפרק הראשון, והספר הראשון והשני... והחמישי.

זו משמעות המילה הראשונה של התורה: בראשית: "אלף". בסעיף "אלף" נמצא כל המסר של התורה. בפסוק השני כבר לא היה צורך בפתיח שיפתח ב - "בשנית" שמסמן אחריו את תמצית המסר של התורה בצורה יותר מפורטת... כלומר אתם הולכים לפגוש בשנית את אותו המסר הראשון אך באופן מפורט יותר. ניתן לדמיין את הפסוק השלישי שפותח במילה המוסוות "בשלישית"...

ב והארץ היתה תהו ובהו, וחשך על - פני תהום, ורוח אלהים מרחפת על - פני המים

בשנית: והארץ היתה...

שלושה גורמים הרכיבו את המסר של התורה באופנו הראשון, ואלו הם:

1. השמים, הוא היקום האין סופי שהאדם עמד מולו אובד עצות...

2. הארץ, הכדור הכחול הזה שסימן עבור האדם את מסגרת החשיבה בהתגלמותה.

3. אלהים, התודעה האנושית שקלטה את שני הגורמים האלו וחיברה ביניהם.

אבל לא הצלחנו לרדת אל עומק המסר... היה נחוץ לנו הסבר יותר מפורט, והתורה מפרטת: מה היה מעמד שלושת הגורמים האלה לגבי התהוות האדם?

היא מתחילה בארץ, במסגרת החשיבה שהאדם נולד אל תוכה, וכשמה כך המעמד שלה:

והארץ היתה תֶהוּ ובֶהוּ - יש לנקד את אותיות שתי המילים "תֶהוּ ובֶהוּ" בשביל להבין את משמעותן.

תֶהוּ: סגול באות ת', ושורוק באות ו'

ובֶהוּ: סגול באות ב', ושורוק באות ו'

משמעות המילים: והארץ היתה תֶהוּ ובֶהוּ - וכך היה מעמד הארץ - "מסגרת החשיבה" הזאת, ומתוך מהותה אמרה היא למשפחת האדם: תהו, תהיו, תתהוו, הינני מצפה לכם, מוכנה ומזומנת לקליטת תודעתכם הדורשת מסגרת להתהוותה.

תֶהוּ, ובֶהוּ - וכאשר תהיו, תתהוו בתוך המסגרת שלי וע"פ הקוד שלה.

וחשך על - פני תהום - החושך יאפיין את השמים, את היקום, את המידע אודות היקום. ובכל הנוגע לאדם - היקום הוא המידע החשוך התהומי שהאדם עוד יגיע להאיר אותו, זהו מעמד היקום לגבי תודעת האדם.

ורוח אלהים מרחפת על - פני המים - אדם קולט מידע ומתוך המידע בונה את מסגרת החשיבה שלו. וכך גם קלט את כדור הארץ: כדור של מידע שרובו מכוסה במים, לכן הוא ראה במים כמקור המידע, וכך גם נטמע הקוד של המידע בתודעתו: מים.

ורוח אלהים מרחפת על - פני המים - וגם לתודעה מעמד... היא היא הרוח שמרחפת מעל פני המידע.

זהו מעמדם של שלושת הגורמים שבנו את מסר התורה המקורי עבור האדם. הוא התבקש להבין את המסר הזה ולחזור דרכו אל תודעתו המקורית, אך לשווא... לא הצליח. היה איפוא את הצורך בלרדת אל מעמקי התודעה ולתארה משם: איך היא עיבדה את המידע הבסיסי עם התהוותה.

ויאמר אלהים יהי אור, ויהי אור - האדם מגיע אל העשייה במחשבה תחילה. וכמו שתיארתי לעיל, אנו קולטים את המידע, מעבדים אותו במוחינו, או אז נגלה לנגד עינינו מידע מעובד ויש לעשות בו שימוש. כאן נכנסת התודעה למשחק והאדם מתחיל לחשוב עם עצמו: מה אעשה בסיטואציה נתונה... מה אעשה בבגד הזה... איך אשתמש בחומר הזה המונח לפני שכבר זיהיתי ועמדתי על תכונותיו, זהו המידע המעובד, איזה שימוש אעשה בו? איך אנצל אותו... זוהי אמירת האדם לעצמו... אנו משתמשים בפועל במטבע לשון זה: אמרתי לעצמי... הוא אמר לעצמו... כלומר "אמירת האדם לעצמו" מייצגת את אמירת התודעה שלו בפועל.

ויאמר אלהים יהי אור - זו האמירה הבסיסית ביותר שכל תודעה אנושית שואפת לאמר: יהי אור. היא מבקשת להאיר את המידע, לגלות אותו, לחשוף אותו... זאת במטרה לעשות במידע הזה שימוש בהמשך, זו הנטיה הטבעית של התודעה האנושית בהתהוותה.

ויהי אור - או אז האור נגלה והמידע נחשף, או אז התודעה נכנסת לפעולה..

ויאמר אלהים יהי אור, ויהי (אור) - האור השני בסוגריים הינו מיותר:

ויאמר אלהים יהי אור, ויהי! - מדוע איפוא נוספה המילה (אור) בשנית?

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד.
לדעת טיפול באו סי די טווח רחוק דחוי הדרך אל מטפל ב אוסידי אפשרי שכל אנושיות גורמים היקום עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10 ראה גם: תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9. בראשית, פרק כב א ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים נסה את - אברהם, ויאמר אליו אברהם, ויאמר הנני. הקדמה: כל אחד יכול לקחת את הטקסט של התורה תחת חסותו ולחבר לו את הפרוש ... הזאת! שואלים הגויים ואף מגזר הולך וגדל מהיהודים, ואת התשובה מקבלים ממקורות יודעי דבר: כי ביום השמיני התינוק כמעט ולא כואב. עקדת יצחק. האם אלהים הכל יכול יבקש מאברהם לשחוט את בנו? ועד כמה שנתפלפל ונבנה חומות של פילפולים, לא נוכל להסתיר את הדבר הזה: האם אלהים הכל יכול יבקש מאברהם לשחוט את בנו? אלה הם הדברים ... ולא אחר. תורתינו הקדושה הינה אלוקית, אין בי בדל של ספק. ביקשתי לחדד מונחים, ולפתע הנחתתי עליה את השאלה: ומה את אומרת על פרשת עקדת יצחק ועל נכונותו של אב לשחוט את בנו בסכין... תעזוב אותי מהפרשה העגומה הזאת, בזאת הסתכמה תשובתה. ולאחר שלחצתי אותה לקיר והתגריתי בה ממש, הסכימה להוסיף מילים מעורפלות: אתה אדם דתי ... יתברך מבקש לעבוד אותו ולא להקריב לו ואברהם אבינו לא התבקש לשחוט כהוא זה את בנו... מדוע אם כן ננכתבו ונמסרו הדברים כפשוטם? עקדת יצחק עונה בין היתר על השאלה הזאת ועל כן אנו נגיע ונעמיק בזאת במקום המתאים. על כל פנים, ובחזרה אל המפרשים ואנשי הפרדס... שום פרשן ושום פרדסן, מאנשי כנסת הגדולה ועד רשי ועד בכלל - אף ... ויביע את משנתו. זו ולמעשה היתה הקדמה כללית לתורה. בפרק הבא נעמוד על ההקדמה הספציפית של העקדה. ראה גם: תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11. ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א. אשנן את השאלה באופן נוסף: בדרכינו להבארת המונח אלהים (התודעה), עמדנו בפרק יד הארוך על האופן בו קולטת תודעת האדם המקורית - התקנית ... חשתי דאגה, ממש דאגתי לאינטלגנציה שלי - שאני לא אבין את עטי? ואיך אצפה שיבינו אותי... את סדרת עקדת יצחק אני כותב מזה כחצי שנה בהמשכים, כל פרק קשור בפרק שלפניו ומכין את הרקע לפרק שיבוא אחריו... הלכתי איפוא כשלושה פרקים אחורה - לפרקים שקדמו לפרק ז ... הוא כבד וארוך ומפותל ומחייב מעקב בשביל לחבר את חוליותיו ולקשור אותן. התחלתי בפרסום הסדרה של עקדת יצחק לפני כחצי שנה, פרסמתי אותה במספר פורומים באינטרנט. בארבעת הפרקים הראשונים נרשמה התעניינות טבעית ומספר קוראים הגיבו - סימן שקראו... התעניינות זו ... הנושא, גם המעקב אחריו לא פשוט וכמעט בלתי אפשרי... זה נוסח התגובה האחרונה שנכתבה תחת פרק יב של עקדת יצחק לאחר חודשים של שתיקה: אלברט ידידי זה נראה כבד עלינו, בימים טרופים אלה עכשיו: תארו לכם אם התורה היתה נכתבת ומנוסחת באופן ברור ומפורט כפי שאני ... מעודם ועד היום הזה. זה גם החמור הזקן של אברהם אבינו, וזה החמור שלנו. תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - א. ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 9 ראה גם: תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8. אני הולך להתעסק היום בשאלה הגדולה ביותר: מי אמר שאלהים כתב את ... נמחק מתודעתינו על פני אלפי השנים, ולא נותר ממנו כמעט מאומה... פרק עקדת יצחק (למשל) מתאר את אחד המכשולים האלה, אחד מיני רבות, היינו פרק אחד מתוך הרבה ... אחד ההרים אשר אמר אליך. (בראשית ב, כב) שני תריסר פסוקים מכיל הפרק של עקדת יצחק, והוא מדבר באופן שוטף עקבי ומעמיק אודות אחד המכשולים הבסיסיים ביותר שהאדם ... אחר כך, זאת משימה משנית, בנתיים לך גלה את החיים. תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10. ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12 ראה גם: תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11. הקדשתי את הפרק הקודם לשתי המילים הדברים האלה שנזכרו בפסוק הפותח של פרשת העקדה. אברהם אבינו גילה את הדברים האלה וביקש להעבירם לילדיו לקרוביו, ... שהנצחיות ערבה לקיומה... הוא מגלה את מסגרת החשיבה הזאת ברמה התיאורתית, והפרק של עקדת יצחק מתעד את התנסותו עימה ברמה הפרקטית. (פרקטיקה: ניסיון מעשי, היינו כאשר מעמידים את התיאוריה למבחן המעשי). על מנת לעמוד על המבחן המעשי הזה שפרק העקדה מתעד ... בהשג ידם לבין המבחן המעשי שיכל כל כך להטיב עימם... באחד האתרים שפרסמתי בהם את סדרת עקדת יצחק ובפרק האחרון יא נשלחה התגובה הבאה: לא הבנתי איך כל זה קשור לעקדה. על התגובה הענינית הזאת עניתי: את עשרת הפרקים האחרונים כתבתי בשביל להכין את הרקע לביאור ... הידיים העקודות, הקשורות, הכבולות... לפנינו פרשה אנושית. תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 13. ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 11 ראה גם: תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 10. היגענו סוף סוף לפרשת העקדה המפורסמת, המוסלמים (נדמה לי גם הנוצרים) מאמינים שמדובר בישמעאל. עפ הקוראן אברהם לא הוביל את יצחק ... מסגרת החשיבה הזאת אל הנמענים האלה. הטקסט של פרק העקדה מתעד באופן מדוייק את שלבי הסיפור הזה על כל נדבכיו. לפנינו טקסט תנכי השונה לחלוטין מהטקסט שלנו על עקדת יצחק, זה שקראנו ודרשנו במשך אלפי השנים... נבחן להלן את הטקסט הזה, ונעמוד על מאפייני הדיוק והעקביות של תכני הטקסט, כאשר נידרש למעמד מקוריותו. תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12. ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15 תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד. את פרק יד הקודם הקדשנו לשני המונחים: אלהים: תודעה אנושית. יהוה: תמונה שלמה - ממנה נגזרת התודעה האנושית. מכאן, ... זהו גן העדן. מכאן אני עובר כמתוכנן אל היום השני ומשם בחזרה אל עקדת יצחק ואל הפסוק הראשון של הפרשה שממאן להתסיים... נא לזכור, היגענו לאן שהגענו רק בגלל מונח אחד שנזכר בפסוק הראשון והיה עלינו לבארו ... אחד בפרק הקודם). וכך אני מקיים את דברי וחוזר בשעה טובה אל עקדת יצחק: ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים נסה את - אברהם... עכשיו יודעים מי ניסה את אברהם. בפרק הבא נעבור אל החלק השני של הפסוק, ואל דאגה - ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4 תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3. האם קיים מושג הנקרא אלוהים? האם קיים אלוהים? בשני הפרקים הראשונים סקרתי את הדיון ... הוחזר בצו השעה ארצה. זה היה רקע לסיפור שלי... ועכשיו ניכנס ביחד אל גוף הסיפור. באוקטובר השנה גמרתי אומר לכתוב את עקדת יצחק... התחלתי בפרק הראשון בסקירתי לדיון ההסטורי אודות קיום אלוהים המתנהל על אש קטנה וצורמת מזה ... בו באופן בלתי יציב בעליל. בפרק הבא ניגש אל הסוגיה הנדרשת: ומה אומרת התורה בנידון, יש אלוהים? תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5. ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 3 תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 2. התנך עודנו הבסיס לדתם של שני שלישים מאוכלוסיית העולם - לא מזמן נתקלתי במשפט הזה באחד ... זו... להזכירכם, שורות אלה שאתם קוראים נכתבו במסגרת המאמר הנוכחי עקדת יצחק אותו החלטתי לכתוב בתשלומים, אנו בפרק השלישי. בשני הפרקים הראשונים סקרתי את הדיון ההסטורי אודות ... האלו? על השאלה הזו אנסה לעמוד בחלק הרביעי. תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4. ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ג. כי אל לנו לשכוח כי זהו המסר המקורי שלא הצלחנו לקלוט והיה צורך בפירוט הדברים... אל לנו לשכוח כי אנו נמצאים בשלישית... ברמה השלישית המפורטת מכולן ... את מסגרות החשיבה שלה, ומשם נחזור אל עקדת יצחק ונסיון האלהים של אברהם. תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15. ...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 7
... פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 7 תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6. את הפרק הקודם חתמתי בהבטחה לעמוד בפרק הזה על המסר שהתורה מבקשת להעביר לכל ... הצורך במסגרת כזו או אחרת? מדוע הצורך בקליפה! מדוע הצורך בקליפה של עקדת יצחק שיש להסירה על מנת להגיע אל המסר המקורי? והרי המסר המקורי וכפי שאמרתי הוא מוגדר, ... מחוק טבעי לכל דבר... אם רק היו מתמידים בו... תאולוגיה פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 8. ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עקדת יצחק
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עקדת יצחק, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עקדת יצחק, איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לחיים, אימון אישי לתזונה נכונה, ייעוץ נפשי מומלץ בתחום עקדת יצחק - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 03:29:54 - wesi4