ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פסטיבל ✔פרשת תולדות: מרום העולם לשגרת חיים ✔"ואלה תולדות יצחק בן אברהם, אברהם הוליד את יצחק" (בראשית כה, יט). כך נפתחת... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פרשת תולדות: מרום העולם לשגרת חיים
"ואלה תולדות יצחק בן אברהם, אברהם הוליד את יצחק" (בראשית כה, יט).

כך נפתחת פרשת השבוע, פרשת תּוֹלְדֹת.

לכאורה פתיחה שגרתית לפתיחת סיפור התפתחותו של דור חדש [1].

"לכאורה" אמרנו, למה?

עיון קל מעלה שפסוק זה אינו ככל הפתיחות האחרות, יש בו כפילות המופרדת על ידי טעם מפסיק [2]. הפרדה שבמקרה זה מציינת לא רק מעבר מחלק אחד למשנהו, אלא למעשה שני חלקים שמשמעותם זהה: החלק הראשון של הפסוק "יִצְחָק בֶּן אַבְרָהָם" הוא שווה משמעות לחלק השני "אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת יִצְחָק". שני חלקי הפסוק משדרים תוכן אחד, יצחק הוא בנו של אברהם. מה ניתן להבין מחזרה ספרותית זו?

דברי יונתן מעלים את הטיעון הבא: "בגלל שהיה דיוקנו של יצחק דומה לדיוקנו של אברהם היו בני אדם אומרים באמת אברהם הוליד את יצחק" [3].

למה צריך לומר: "באמת אברהם הוליד את יצחק", וכי אין זה מפורש בתורה?

רש"י מבין בכך הרחקת לזות שפתיים אפשרית: "ליצני הדור אומרים מאבימלך נתעברה שרה שהרי כמה שנים שהתה עם אברהם ולא נתעברה הימנו, מה עשה הקב"ה, צר קלסתר פניו של יצחק דומה לאברהם, והעידו הכל אברהם הוליד את יצחק" [4].

פרשנים אחרים מציעים לראות בחזרה זו הדגשת יתרון יצחק על ישמעאל [5].

הדיון הנוכחי מציע לראות בכך רמיזה נוספת של המספר המקראי לגבי ניסיון העקידה. בפרשיות השבוע הקודמות מצויות רמיזות ביקורתיות אחדות כלפי ניסיון העקידה [6].

גם הפעם.

בבחינת: אב מסוגל להעלות את בנו לקרבן ולהניף על צווארו את המאכלת?

נראה שגם לסופר המקראי קשה לעכל זאת. האמירה הנוכחית, באה כאילו לומר, כן למרות הכל מדובר כאן באב ובנו, יצחק הוא בנו של אברהם.

אבל, אין לראות בכך המשכיות רגילה של בן במימוש מורשת אביו.

אנו מציעים לראות בכך אמירה מבחינה: לאחר האמירה הראשונה "יִצְחָק בֶּן אַבְרָהָם" באה האמירה השנייה "אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת יִצְחָק". אין זו חזרה סתמית על הקודם אלא בבחינת הבחנה - אמנם "אַבְרָהָם הוֹלִיד אֶת יִצְחָק" אבל אין לראות בכך המשכיות רגילה. להיפך, אנו עומדים בפני שינוי מהותי.

לדעתנו, פרשת השבוע, פרשת תּוֹלְדֹת פותחת עידן חדש בהתפתחות העם והאמונה.

אברהם מתואר כאישיות "גדולה מן החיים".

אברהם הוא הראשון העולה לארץ ישראל מתוך מניע אידיאולוגי. הוא מפיץ אמונה חדשה, הוא עסוק ביישובו של עולם. קשור לגדולי העולם דאז, מנהיג גדול שגם אחרים מכירים במעמדו הנכבד [7].

אברהם נתפס כ"אבי המאמינים" [8].

יצחק אינו דמות חובקת עולם כזו, גם לא יעקב [9].

אבל, ההבדל אינו רק בין הדמויות, עלינו לשים לב לאפיון הכללי של שתי תקופות.

תקופת אברהם היא תקופה של הקמה, של חידוש, של חזון ושל אידיאולוגיה.

פרשת תּוֹלְדֹת פותחת עידן של חולין, תקופה בה מספרים לנו על מהלך רגיל של חיי יומיום.

כעת מספרים לנו על קשיי הריון: "וַיִּתְרֹצֲצוּ הַבָּנִים בְּקִרְבָּהּ וַתֹּאמֶר אִם כֵּן לָמָּה זֶּה אָנֹכִי" [10], מתואר גם שלא תמיד ילדים זוכים ביחס זהה מההורים: "וַיֶּאֱהַב יִצְחָק אֶת עֵשָׂו כִּי צַיִד בְּפִיו וְרִבְקָה אֹהֶבֶת אֶת יַעֲקֹב" [11], גם קנאה בין אחים מפורטת בסיפור יחסי יעקב ועשיו.

במלים אחרות תפקוד מקובל ושגרתי של משפחה, הורים וילדים.

כלומר, ההבחנה היא בין "פתאום קם אדם בבוקר / ומרגיש כי הוא עם ומתחיל ללכת, / ולכל הנפגש בדרכו קורא הוא שלום... והוא צוחק גבורת דורות מן ההרים, / ונכלמות משתחוות המלחמות אפיים, / להוד אלף שנים מפכות במסתרים, / אלף שנים צעירות לפניו" [12] לבין "סתם יום של חול / עם בוקר כחול, / בלי חג ומחול, / בלי חצוצרות ותוף... יום רגיל, עם אור וגיל פשוטים כפת של לחם" [13].

הבחנה זו מבדילה גם בין התכנסות של "המון אנשים" לבין מעשה החולין של יומיום.

מידי פעם נקרא הציבור להפגנות, לעצרות עם המונים, יש בהם גם שירים, גם התרגשות.

תמה ההפגנה, נסתיימה העצרת וכל המשתתפים חוזרים הביתה או לבית הקפה או לקולנוע או לתיאטרון או למרכז הספורט, גם לעומסי התנועה, חוזרים לחולין.

והשאלה הגדולה היא עד כמה, אם בכלל, יש התאמה, יש המשכיות בין אמרות הכנף בהפגנה, בין סיסמאות החג של העצרת לבין מעשה החולין של יומיום?

ניקח לדוגמה את העצרות וההפגנות למען השלום.

יש הרבה, והשלום אינו מופיע.

אנשים רבים משתתפים בהפגנות, בעצרות, משמיעים מלים יפות מפריחים אמרות כנף מצוחצחות.

אבל, כמה מהמשתתפים מגשימים, בחיי יומיום, את המוצהר בריש גלי?

יישובו של עולם, סיסמאות - על ערכיות, שירים מרגשים, לכל אלה חשיבות רבה כאמצעי זהות בכל חברה.

אבל, טיבה של החברה אינו נבדק רק על פי סיסמאות ואמרות - כנף "במוצאי שבת בכיכר", אלא על ידי המעשה הרגיל היומיומי של חבריה.

באופן דומה אפשר להבין כך גם תפיסה יסודית ביהדות. יהדות אינה מתמצית אחר ורק במפגשים טקסיים בבית או בקהילה. יהדות מתממשת על ידי מצוות מעשיות וכללי התנהגות על - פי כללי מוסר, שיש למלאן מהנץ החמה ועד לאור הכוכבים. ייתכן מאוד שזו אחת הסיבות לקיומה של היהדות אלפי שנים [14].

אברהם היה עסוק בתשתיות, הוא לא התעסק בקטנות של יומיום. הסופר המקראי ידע היטב לתאר ביסוס אמיתי ויציב של התשתית האמונית שממשיכה לפעול גם בחייו של יצחק ויעקב אחריו.

לא כך יצחק.

לאחר ההתנסות הנוראה בעקידה הוא נישא ואהב את רבקה [15].

אשת יעקב בצרת עקרות, יצחק פונה אל האלוהים, אכן, תמיכת איש באשתו: "וַיֶּעְתַּר יִצְחָק לַה' לְנֹכַח אִשְׁתּוֹ כִּי עֲקָרָה הִוא וַיֵּעָתֶר לוֹ ה' וַתַּהַר רִבְקָה אִשְׁתּוֹ" [16]

יצחק עובד בחקלאות, ורואה ברכה - "וַיִּזְרַע יִצְחָק בָּאָרֶץ הַהִוא וַיִּמְצָא בַּשָּׁנָה הַהִוא מֵאָה שְׁעָרִים" [17], יצחק אינו יכול להשתמש בבארות שחפר אביו, כי פלשתים סתמום. אבל גם בארות חדשות שהוא חופר הוא נאלץ לנטוש, מגורש על ידי השכנים. יצחק אינו נרתע הוא חפר בארות חדשות [18].

בנו יעקב רימהו [19], הוא צייד אותו בברכת הדרך לארם [20].

יצחק הוא היחיד משלושת האבות שלא נטש את הארץ!

יצחק לא הפיץ אמונה חדשה, ולא התערב לפתור בעיות עולם. יצחק לא רץ להשתתף בהפגנות, גם לא בעצרות - עם המוניות, "במוצאי שבת בכיכר".

יצחק התייחס ליומיום ופעל במיטב שיכול היה כדי להמשיך בחיים, ולדאוג לחיי האחרים.

האם לא לכך כוון ביאליק כאשר הוא שר: יְהִי חֶלְקִי עִמָּכֶם, עַנְוֵי עוֹלָם, אִלְּמֵי נָפֶשׁ, / רֹקְמֵי חַיֵּיהֶם בַּסֵּתֶר, צְנוּעֵי הָגוּת וַעֲלִילָה... אַט אַט, כְּמוֹ עַל רָאשֵׁי אֶצְבָּעוֹת, תַּעַבְרוּ בִּנְתִיבוֹת חַיִּים, / וְלִבְּכֶם עֵר, וְאָזְנְכֶם קַשּׁוּבָה, וְעֵינְכֶם מְשׁוֹטֶטֶת תָּמִיד, / וְנַפְשְׁכֶם חֲרֵדָה לִקְרַאת כָּל - רַחַשׁ יֹפִי וְנִדְנוּד תִּפְאָרֶת [21].

והאם אין זה התנאי המוקדם למצב - "כשתאלם תרועת הפסטיבלים / ילבלבו שירי אהבתי / אני יכול לשמוח איך שבא לי / וזהו זה החג האמיתי" [22].

אכן, חשוב שנדע: דווקא ימי חול הם "החג האמיתי".

ומאטעלע אומר:

אם בימי החול

אין חיוך, אין אמונה, אין אהבה

גם ימי החג

והטקסים

הם רק מסגרת פולחנית

לעתים קרובות

ריקה.

הארות ומראה מקום

[1] הביטוי "אֵלֶּה תּוֹלְדֹת" או "וְאֵלֶּה תּוֹלְדֹת" מופיע במקרא גם בהתייחס לדמוית אחרות: נח (בראשית ו, ט), תרח (בראשית יא, כז), ישמעאל (בראשית כה, יב), עשו (בראשית לו, א), ויש דוגמאות נוספות.

[2] הטעם אתנחתא משמש כנקודה ופסיק, כלומר הוא מפריד בין חלקי הפסוק.

[3] יונתן על אתר.

[4] רש"י על אתר.

[5] "לפי שאמר למעלה בישמעאל בן אברהם אשר ילדה הגר המצרית. אבל כאן יצחק עיקר בן היה לאברהם שהוא הוליד את יצחק מאשתו הגמורה כדכת' כי ביצחק יקרא לך זרע" (רשב"ם על אתר), באופן דומה טוען הרמב"ן: : "ולכך חזר והשלים אברהם הוליד את יצחק, לומר כי הוא לבדו תולדותיו וכאלו לא הוליד אחר" (רמב"ן על אתר).

[6] למשל, דברי לפרשת "וירא": גם לשרה אמנו זכות דיבור, תשס"ט, ולפרשת "חיי שרה": אברהם הגדול בודד בעולם, תשס"ח. מופיעים באתר http:/ / motele.wordpress.com

[7] אולי זו אחת הסיבות שהוא מועמד גם בניסיון שהוא מעבר למרקם החיים הרגילים, וליכולתו של אדם רגיל?

[8] מ. חלמיש, ח. כשר, י. סילמן, אברהם אבי המאמינים, רמת גן תשס"ג.

[9] אנו חוזרים להכיר דמות גדולה כזו רק עם הופעת משה בחומש שמות.

[10] בראשית כה, כב.

[11] שם, כח.

[12] אמיר גלבוע, שיר בבוקר בבוקר.

[13] יוסי גמזו, סתם יום של חול.

[14] אין הכוונה להטיף או לכוון למלא מצות אלה או אחרות, אלא לציין את הנתון שבן האמונה הישראלית צריך לממשה במעשים, על - פי כללי מוסר, בכל תחומי החיים: מסחר, שכנות, משפחה, חברות.

[15] "וַיְבִאֶהָ יִצְחָק הָאֹהֱלָה שָׂרָה אִמּוֹ וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה וַיֶּאֱהָבֶהָ" (בראשית כד, סז).

[16] בראשית כה, כא.

[17] בראשית כו, יב.

[18] "וַיַּחְפְּרוּ בְּאֵר אַחֶרֶת וַיָּרִיבוּ גַּם עָלֶיהָ וַיִּקְרָא שְׁמָהּ שִׂטְנָה. וַיַּעְתֵּק מִשָּׁם וַיַּחְפֹּר בְּאֵר אַחֶרֶת וְלֹא רָבוּ עָלֶיהָ וַיִּקְרָא שְׁמָהּ רְחֹבוֹת " (בראשית כו, כא - כב).

[19] "וַיֹּאמֶר בָּא אָחִיךָ בְּמִרְמָה וַיִּקַּח בִּרְכָתֶךָ" (בראשית כז, לה).

[20] "וַיִּקְרָא יִצְחָק אֶל יַעֲקֹב וַיְבָרֶךְ אֹתוֹ... וְאֵל שַׁדַּי יְבָרֵךְ אֹתְךָ וְיַפְרְךָ וְיַרְבֶּךָ וְהָיִיתָ לִקְהַל עַמִּים" (בראשית כח, א, ב).

[21] חיים נחמן ביאליק, יְהִי חֶלְקִי עִמָּכֶם.

[22] נעמי שמר, יש לי חג.
הפגנות הבדלה לחנך ילדים אברהם התפתחות ערכים מסחר איך לתאר תורה לפתור בעיות חרדה פרשת תולדות
בחירה חופשית / רצון חופשי / דטרמיניזם - מהי בחירה חופשית? איך האדם בוחר?
...- מהי בחירה חופשית? איך האדם בוחר? מהו תהליך הבחירה החופשית? מהו שורש הרצון של האדם? בחירה = תהליך שבו יש לאדם מספר אפשרויות, לכל הפחות 2 אפשרויות, שמתוכן הוא צריך לבחור באחת מהן. הבחירה היא הרגע שבו האדם מחליט איזו אפשרות לבחור מבין האפשרויות השונות. האדם בוחר בחירות רבות בהמון רבדים שונים. החל מרובד של עשייה, דהיינו, האדם בוחר מה לעשות בפועל, ועד הרובד של המחשבות, דהיינו, האדם בוחר על מה לחשוב. וגם אפילו רובד של רצון, דהיינו, האדם מעדיף לרצות דבר אחר יותר מאשר דבר אחר. מי שיתבונן יראה, כי כל בחירה...
לדון לכף זכות, איזון בחיים, הרמוניה בחיים, לאהוב את המציאות, לאהוב את החיים, איך לדעת מה לעשות? משחקי חשיבה, פיתוח החשיבה, איך להיות מאושר? מהי הדרך אל האושר? רוצה להיות מאושר
לדון לכף זכות, איזון בחיים, הרמוניה בחיים, לאהוב את המציאות, לאהוב את החיים, איך לדעת מה לעשות? משחקי חשיבה, פיתוח החשיבה, איך להיות מאושר? מהי הדרך אל האושר? רוצה להיות מאושר
...בחיים, הרמוניה בחיים, לאהוב את המציאות, לאהוב את החיים, איך לדעת מה לעשות? משחקי חשיבה, פיתוח החשיבה, איך להיות מאושר? מהי הדרך אל האושר? רוצה להיות מאושר מה המשמעות של לדון לכף זכות גם כשמישהו טועה? אליעד כהן מסביר בהרחבה את הרעיון של לדון לכף זכות. הוא מתחיל מהנקודה הבסיסית ביותר: קל לדון לכף זכות כאשר ברור שהאחר צודק, אך הקושי מתחיל דווקא כשנדמה שהאדם השני אינו צודק. הטענה של אליעד היא שאם אדם באמת מאמין שהשני צודק, אין משמעות ללדון לכף זכות, כי ממילא אין צורך לפרש זאת לטוב. הרעיון של לדון לכף...
היווצרות היקום, היווצרות העולם, ראשית היקום, חידוש העולם, העולם מחודש, קדמות העולם, העולם קדמון, יצירת העולם, איך העולם נוצר, איך העולם נברא, בריאת העולם, אלוהים
היווצרות היקום, היווצרות העולם, ראשית היקום, חידוש העולם, העולם מחודש, קדמות העולם, העולם קדמון, יצירת העולם, איך העולם נוצר, איך העולם נברא, בריאת העולם, אלוהים
...היקום, היווצרות העולם, ראשית היקום, חידוש העולם, העולם מחודש, קדמות העולם, העולם קדמון, יצירת העולם, איך העולם נוצר, איך העולם נברא, בריאת העולם, אלוהים האם העולם הוא קדמון או מחודש? בשיחה מעמיקה ויסודית, אליעד כהן מסביר את השאלה הפילוסופית החשובה: האם העולם הוא קדמון, כלומר, קיים מאז ומתמיד, או שהוא מחודש, כלומר, נוצר בנקודת זמן מסוימת יש מאין? אליעד פותח את הנושא עם הבהרה של המושגים קדמון ומחודש, ומתאר כי העולם הקדמון הוא עולם שהיה תמיד, ללא התחלה, ולעומת זאת עולם מחודש הוא עולם שברגע מסוים החל...
מבצעי מכירות, איך למכור ללקוח מוצר בהנחה? איך לתת הנחה ללקוח? איך להציג ללקוח מחיר מוצר במבצע? איך להציג ללקוח הנחה על מוצר? הנחת מבצע, איך להציג ללקוח מחיר זול? איך להציג ללקוח הטבת הנחה? איך להציג ללקוח הטבת מחיר? תמחור מוצר זול, להוריד את המחיר של המוצר, איך לתמחר מוצר? איך למכור מוצר זול? איך למכור מוצר בהנחה? איך להציג הנחה על מוצר? איך להציג יתרון של מחיר זול? איך לפרסם מחיר זול? איך למכור בזול? איך להציג את המחיר הכי זול? תחרות מחירים
...בהנחה? איך לתת הנחה ללקוח? איך להציג ללקוח מחיר מוצר במבצע? איך להציג ללקוח הנחה על מוצר? הנחת מבצע, איך להציג ללקוח מחיר זול? איך להציג ללקוח הטבת הנחה? איך להציג ללקוח הטבת מחיר? תמחור מוצר זול, להוריד את המחיר של המוצר, איך לתמחר מוצר? איך למכור מוצר זול? איך למכור מוצר בהנחה? איך להציג הנחה על מוצר? איך להציג יתרון של מחיר זול? איך לפרסם מחיר זול? איך למכור בזול? איך להציג את המחיר הכי זול? תחרות מחירים והפעם נדבר על אחת הטעויות הנפוצות ביותר של אנשי מכירות, כאשר הם מציגים ללקוח מוצר שכרגע נמכר...
לא לעשות כלום, איך לפתור בעיות בלי לעשות כלום? גם לא לעשות כלום זה פתרון, אולי עדיף לא לעשות כלום? שב ואל תעשה עדיף, איך לבחור פתרון לבעיה? איך לפתור בעיה בלי פתרון? לשתוק זה הפתרון, שתיקה כפתרון בעיות, לא חייב לעשות משהו
לא לעשות כלום, איך לפתור בעיות בלי לעשות כלום? גם לא לעשות כלום זה פתרון, אולי עדיף לא לעשות כלום? שב ואל תעשה עדיף, איך לבחור פתרון לבעיה? איך לפתור בעיה בלי פתרון? לשתוק זה הפתרון, שתיקה כפתרון בעיות, לא חייב לעשות משהו
...גם לא לעשות כלום זה פתרון, אולי עדיף לא לעשות כלום? שב ואל תעשה עדיף, איך לבחור פתרון לבעיה? איך לפתור בעיה בלי פתרון? לשתוק זה הפתרון, שתיקה כפתרון בעיות, לא חייב לעשות משהו למה לא לעשות כלום זה פתרון לבעיה? כאשר מתמודדים עם בעיה, אחת האפשרויות שבדרך כלל עולה מיד היא הצורך לעשות משהו באופן אקטיבי כדי לפתור אותה. אולם אליעד כהן מסביר שלפעמים דווקא הפתרון הכי נכון הוא לא לעשות כלום. הכוונה בכך היא לאפשר לעצמך את האפשרות הזאת כפתרון ממשי לבעיה, ממש כמו פתרונות אחרים שעולים בראש. לדברי אליעד, כשיש...
שאלה, מה השאלה שלך, ניתוח מבנה של שאלה, וודאות, ידיעה חלקית, למה אתה שואל, מה אתה רוצה לדעת
שאלה, מה השאלה שלך, ניתוח מבנה של שאלה, וודאות, ידיעה חלקית, למה אתה שואל, מה אתה רוצה לדעת
...מה השאלה שלך, ניתוח מבנה של שאלה, וודאות, ידיעה חלקית, למה אתה שואל, מה אתה רוצה לדעת למה חשוב להבין מה השאלה האמיתית שמאחורי השאלה? הרבה פעמים כשאנשים שואלים שאלה, הם חושבים שהם יודעים בדיוק מה הם שואלים, אבל בפועל הם לא מודעים לשאלה האמיתית שמסתתרת מאחורי המילים שלהם. לפי אליעד כהן, השאלה שאנשים מציגים בפועל היא לא תמיד השאלה האמיתית שמעסיקה אותם מבפנים. אנשים משתמשים במילים כדי לנסות להביע משהו פנימי, אבל לעיתים המילים מוגבלות ואינן מבטאות במדויק את מה שהם מרגישים או רוצים לדעת באמת. לכן חשוב...
הדרכת מטפלים, טיפול בדתיים, ייסורי מצפון על עבירות, חרטה על עבירה, חזרה בתשובה, מצוות תשובה, איך לעזור לבן אדם דתי? עברתי עבירה, אני לא סולח לעצמי, לחזור בתשובה, יעוץ למטפלים, אימון למטפלים, חרדה דתית, שמירת מצוות, פחד דתי
הדרכת מטפלים, טיפול בדתיים, ייסורי מצפון על עבירות, חרטה על עבירה, חזרה בתשובה, מצוות תשובה, איך לעזור לבן אדם דתי? עברתי עבירה, אני לא סולח לעצמי, לחזור בתשובה, יעוץ למטפלים, אימון למטפלים, חרדה דתית, שמירת מצוות, פחד דתי
...ייסורי מצפון על עבירות, חרטה על עבירה, חזרה בתשובה, מצוות תשובה, איך לעזור לבן אדם דתי? עברתי עבירה, אני לא סולח לעצמי, לחזור בתשובה, יעוץ למטפלים, אימון למטפלים, חרדה דתית, שמירת מצוות, פחד דתי איך לעזור לבן אדם דתי שסובל מייסורי מצפון בגלל עבירה חמורה? הסוגיה המרכזית שאליעד כהן מתייחס אליה היא כיצד לעזור לבן אדם דתי - חרדי הסובל מאוד עקב כך שעבר עבירה חמורה, לדוגמה: אכילת חזיר ביום כיפור שחל בשבת. אליעד מבהיר שהדוגמה הספציפית לא משנה - העיקר הוא שהאדם מאמין שהעבירה שביצע היא חמורה, והוא סובל מרגשות...
דרך רוחנית, מהי הדרך המהירה ביותר? מהי הדרך הקצרה ביותר? התפתחות רוחנית, הדרך אל האושר, מודעות רוחנית, הארה רוחנית, לרצות כסף, גשמיות ורוחניות, מדיטציה, להתפתח רוחנית
דרך רוחנית, מהי הדרך המהירה ביותר? מהי הדרך הקצרה ביותר? התפתחות רוחנית, הדרך אל האושר, מודעות רוחנית, הארה רוחנית, לרצות כסף, גשמיות ורוחניות, מדיטציה, להתפתח רוחנית
...הקצרה ביותר? התפתחות רוחנית, הדרך אל האושר, מודעות רוחנית, הארה רוחנית, לרצות כסף, גשמיות ורוחניות, מדיטציה, להתפתח רוחנית מהי הדרך הרוחנית המהירה ביותר? ההרצאה מתחילה בשאלת הבסיס: מהי הדרך הרוחנית המהירה ביותר? השאלה הזאת נוגעת בכמה נושאים שונים, כמו הדרך אל האושר, המודעות הרוחנית, והתפתחות רוחנית. אליעד כהן מציין כי הדרך המהירה ביותר אינה בהכרח הדרך הפיזית או המעשית, אלא הדרך הפנימית, שכוללת את המידה בה אדם מוכן להתמסר ולהשקיע בעצמו ובמטרותיו הרוחניות. בהמשך ההרצאה הוא מבצע הבחנה בין אנשים שמחפשים...
שלמות / אושר מושלם - מהו התענוג של השלמות? איך להגיע להנאה של אושר מושלם?
.../ אושר מושלם - מהו התענוג של השלמות? איך להגיע להנאה של אושר מושלם? תענוג. שלמות. מהי העוצמה הרגשית של האושר של השלמות? תשובה: השלמות אינה חסרה דבר. השלמות אינה חסרה לא רק את מה שהאדם יודע עליו, אלא גם את מה שהאדם אינו יודע עליו. השלמות כוללת בתוכה את כל האפשרויות כולן. התענוג של השלמות כולל בתוכו את כל התענוגות כולם. התענוג של השלמות הוא השורש של כל הטוב שיש בעולם. שלמות = אהבה אין סופית. הטוב של השלמות שונה בדבר אחד מרכזי מכל שאר הטוב שבעולם. במה? בכך שהוא מושלם. השלמות אינה משתווה לדבר אחר בעולם...
חינוך ילדים - הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3
...קשב וריכוז אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים - איך לגרום לילד לאהוב ללמוד? איך לחנך ילדים? חלק 3 והתשובה לשאלה היא, כי כדי לגרום לילד להתעניין בלימודים, לשם כך צריך בצורה כלשהי, לגרום ללימודים, לתת לילד הנאה כלשהי. וההנאה, לא צריכה להיות כתגמול על הלימודים, אלא כתוצאה מהלימודים עצמם. כי הילד מטבעו, מאוד רוצה ללמוד, כל דבר שיצור אצלו הנאה. והילד לומד את כל הלימוד שלו, תוך כדי זה שהוא מנסה ליצור אצלו הנאה. כך, שכדי לגרום לילד לאהוב את הלימודים, להשקיע בהם, וממילא להצליח בהם ובמבחנים וכיוב, לשם כך...
אמון - מבוא
...יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה ועם זאת...
למה בני האדם לא אוהבים שחצנים \ מתנשאים \ נרקיסיסטים וכו'?
...לא אוהבים שחצנים \ מתנשאים \ נרקיסיסטים וכו? מהי אהבה בעצם? כשאנחנו אוהבים מישהו \ משהו, אנחנו רוצים להתחבר אליו. אהבה היא כוח שמניע אותנו להתאחד \ להתחבר לאחר. מה היא נרקיסיזם? אהבה עצמית שמניעה את האדם להפריד את עצמו מהאחר. לנרקיסיסט יש יכולת נמוכה לגלות אמפתיה לאחר ואהבה העצמית שלו מציבה חומות שחוסמת מאיתנו להתחבר אליו. נרקיסיזם היא הפרעה \ כוח שמניע אותנו לנפרדות. אז למה אנחנו לא אוהבים תכונת אופי של יהירות \ שחצנות \ התנשאות \ נרקיסיזם וכו? אהבה = רצון להתחבר לאחר נרקיסיזם = רצון לחסום מהאחר...
"רפואה קוריאנית" = רפואת העתיד - היה אתה "המרפא" בביתך
...- היה אתה המרפא בביתך שיטת אבחון וטיפול ב רפואה קוריאנית על גבי כף היד והאוזן היא רק נגזרת אחת מהפילוסופיה העתיקה הקוריאנית בת 2000 שנה הרעיון והחזון של הפילוסופיה הקוריאנית הינו שכל אדם וילד יוכל לטפל ולעזור לעצמו באופן מיידי - זמין - ובקלות עי איתור נקודות האקופונקטורה בכף היד / רגל תוך כדי לחיצות ועיסוי של אותה נקודת השתקפות האיבר הפיזי בכף היד ו/או הרגל. השיטה ברמה הבסיסית שלה היא כה פשוטה, זמינה וקלה לשימוש עצמי... עוצמתית במיוחד ומאפשרת תגובה והקלה מיידית הן על לחצים / מתחים ובעיות רגשיות...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...עשרה בטבת יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית, תרבות זו התייחדה...
וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך
...ממך כי - הנה אויביך, יהמיון, ומשנאיך, נשאו ראש. על - עמך, יערימו סוד, ויתיעצו, על - צפוניך. אמרו - לכו, ונכחידם מגוי, ולא - יזכר שם - ישראל עוד אומות העולם או דוד המלך, אויביך נשאו ראש, זאת כיוון שקיים בך צפוניך. אומות העולם מכירים בהיותינו העם הנבחר עם סגולה, האומות, אויביך יודעים את סגולת עם ישראל, סגולתינו, יותר משאנו מכירים בה. אומות העולם מחכים ומשתוקקים לגילוי שכינת הקבה בעולמו. גילוי השכינה בעולם מוטל על עם ישראל, עלינו. לאורך שנות ההיסטוריה, השנים בהם גלינו מעל ארצנו ונתרחקנו מעל אדמתינו...
התמכרות למזון - מבוא
...addiction) היא מצב פיסי ונפשי שבו חשים תשוקה לאכילת מאכלים מסוימים בעלי פוטנציאל ממכר, אשר גורמים לנו הנאה ותחושת סיפוק רגעית. התמכרות למזון הפכה בעידן השפע לבעיה נפוצה ומוכרת בקרב אוכלוסיית העולם המערבי. בעידן המודרני התמכרות למזון ברוב המקרים נובעת מאכילת מזונות המכילים חומרים מעוררים - סוכר מזוקק ופחמימות. דוגמאות בולטות לכך הם מאכלים כמו שוקולד, אשר גורם להפרשת הורמונים שמספקים תחושת הנאה, או קפאין, שגורם לתחושת עוררות ומרץ בגוף. בניגוד להתנהגויות רבות הנחשבות להתמכרות, כמו פעולות שאנו חשים...
להתעורר מסיוט ברגע השיא. הסוף של הטיפשות והשקרים. ייאוש מוחלט שמוביל לאושר. בסוף הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1
...ייאוש מוחלט שמוביל לאושר. בסוף הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1 והעניין הוא כי האדם רוצה שלמות. ולמרות שלאדם לא בדיוק ברור מהי אותה שלמות שהוא רוצה אף על פי כן כל מעשיו / תיכנוניו / פועלו וכו, נעשים מתוך מטרה להגיע לשלמות. והנה, בהתחלה האדם חושב בטעות (באמת?) שאת השלמות הנל, הוא ישיג באמצעות דברים חיצוניים כלשהם כגון כסף רכוש וכו,. ואחכ עם הזמן / כשהאדם מקבל קצת יותר שכל הוא מגלה שכל הדברים האלו נותנים לי טוב רגעי אך בהחלט לא עוזרים לו להגיע לשלמות, ו
היתרונות בלהיות מסודר
...כאשר האדם עושה סדר בדברים בחיי היום יום ומסדר את הדברים ביומן או בדף מעין רשימת מכולת וגם דברים שהוא בטוח שהוא יזכור אותם במיליון אחוז הוא גם רושם אותם - התוצאה - הוא עושה את הדברים באופן כזה שהוא משיג דברים שלא חשב שהוא יכול להשיג אותם ובזמן קצר שהוא לא יכל לחשוב שהוא יכול לעשות אותם. מה הסיבה שהדברים מסתדרים יותר טוב כאשר האדם עובד באופן מסודר? מפני שהכל יושב אצלו טוב יותר בראש כאשר הוא מסדר אותם בכתב והוא זוכר גם יותר ממה שכתוב. אפילו טיעונים שיכל להתחבט בהם חודשים, יכולים להיפתר ביום אחד מסודר...
אשמה - מבוא
...הוא רגש המרגיש אדם המאמין שהתנהג (כולל התנהגות פנימית - מחשבות, רגשות וכו) באופן לא מוסרי. בפסיכולוגיה ובשפה היום - יומית, אשמה היא מצב רגשי שבו אדם מצוי בקונפליקט פנימי בין התנהגותו לבין ערכים מוסריים שהוא מאמין בהם, המכונים גם מצפון. אשמה היא רגש שאינו חולף במהירות. הפסיכואנליטיקאי זיגמונד פרויד תיאר רגש זה כמאבק בין האגו לסופר אגו שהוטמע בילדות. אשמה וגורמיה, יתרונותיה וחסרונותיה היא נושא מחקר בתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה. דיכאון מלווה לרוב ברגשות אשמה. גורמי האשמה: היו הוגים שטענו כי רגש האשמה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פסטיבל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פסטיבל, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פסטיבל, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לזוגיות, אימון אישי לפרישה, קואצ'ר לילדים בנושאי פסטיבל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3906 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 17:36:08 - wesi4