ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עקרון המציאות - מבוא ✔בפסיכולוגיה פרוידיאנית ובפסיכואנליזה, עקרון המציאות הוא היכולת של הנפש להעריך... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨עקרון המציאות - מבוא
בפסיכולוגיה פרוידיאנית ובפסיכואנליזה, עקרון המציאות הוא היכולת של הנפש להעריך את מציאות העולם החיצוני, ולפעול לפיה בהתאם, וזאת בניגוד לפעולתה לפי עקרון העונג. תוך שהוא מאפשר לפרט לדחות סיפוקים, עקרון המציאות הוא העיקרון השולט על כל הפעולות שקורות באגו, אחרי ההתפתחות האיטית שלו מ "עונג - אגו" ל "מציאות - אגו": הדבר יכול להשתוות לניצחון השכל על התשוקה, לניצחון הראש על הלב, והחשיבה הרציונלית על החשיבה האמוציונאלית.

תוכן עניינים:

1 היסטוריה של המושג

2 התפתחות עיקרון המציאות

3 מרידה נוירוטית ופנטזיה

4 גיבושו של עקרון המציאות

5 עקרון המציאות נגד עקרון העונג

6 עקרון העונג

7 שליטה בדחפים

8 התפתחותו של עקרון המציאות

9 אגו מפוצל

10 חיזוק עקרון המציאות

היסטוריה של המושג:

פרויד טען כך: "אגו שחונך כך נעשה הגיוני: הוא אינו נותן לעצמו יותר להישלט על ידי עקרון העונג, אך מציית לעקרון המציאות, שהוא גם, בצורה יסודית, מחפש להשיג עונג, אך עונג, כשהוא מובטח תוך לקיחה בחשבון של המציאות, אף על פי שהוא עונג דחוי ומצומצם". בהרצאת המבוא שלו באוניברסיטת וינה בשנת 1915, פרויד הפיץ בפומבי את הקונספט של הלא - מודע כחלק הגדול ביותר והמשפיע ביותר של הנפש, לרבות הדחפים, האינסטינקטים והמניעים שבני אדם לעתים קרובות נאלצים להכחיש, חוץ מבצורה סמויה.

בהרצאתו ה - 23, פרויד דן בקונפליקט בין ממלכת הפנטזיה לבין עקרון המציאות. הוא השווה את הפנטזיה מסוג חלום בהקיץ לשמורת טבע:

"שמורת הטבע שומרת על אופייה המקורי, בכך שכל מה שבתוכה, כולל מה שהוא חסר תועלת ואף מה שמזיק, יכול לגדול ולהתרבות לפי רצונו".

הוא טען גם כי "ישנו שביל המוביל חזרה מן הפנטזיה אל המציאות - השביל, דהיינו, האמנות".

ג'ונתן ליר טען שהיה קיים למעשה ממד אתי לקונספט של עקרון המציאות של פרויד, בכך שהיה מנוגד להשקפת עולם נוירוטית מעוותת.

התפתחות עיקרון המציאות:

בינקות ובילדות המוקדמת, האיד שולט על ההתנהגות בעיקר על ידי ציות לעקרון העונג. הבגרות היא התהליך האיטי שבו אנו לומדים לסבול כאב הכרוך בדחיית סיפוקים, כפי שהמציאות דורשת זאת, ובזמן שהמציאות דורשת זאת - תהליך שלעידודו אחראיים החינוך והמחנכים, כך טען פרויד. תוצאתו של תהליך זה הוא היכולת של הנפש הבוגרת להימנע מסיפוקים מיידיים, לטובת שביעות רצון בטווח הארוך.

כדי לעשות זאת, עקרון המציאות אינו מתעלם מהאיד, אך במקום זאת הוא שואף למלא את תשוקותיו בדרכים מאוזנות וראויות חברתית, תוך מודעות אליו והתאמתו לדרישות הסביבה.

הדרך שבה הוא ממתן את עקרון העונג ומבטיח סיפוק של צרכים אינסטינקטיביים נעשית לפי שיקולי עלות מול תועלת של פעולה, לפני החלטה האם לפעול על - פי הדחף או האם להתעלם ממנו.

עקרון המציאות מאלף את הנפש לשקול את הסיכונים, הדרישות וההשלכות של החלטות שונות. האגו אינו שואף להשמיד דחפים, אך במקום זאת עוצר באופן זמני את פריקת האנרגיה של האיד עד שיימצאו הזמן והמקום המציאותיים, המתאימים והבטוחים ביותר.

התהליך ההכרחי הזה של ההשהיה, מושג על ידי מה שנקרא תהליך משני. דוגמה לעקרון המציאות בפעולה ניתן לראות באדם השרוי בדיאטת הרזייה, אך בוחר שלא להיכנע לתשוקת הרעב. הוא יודע שסיפוק התשוקה הבלתי - בריאה, ואגב כך סיפוק עקרון העונג, יגרום למילויו של צורך "ריק" בטווח הקצר בלבד, דבר שיסכל את מטרת הדיאטה שהוא עושה.

בשעה שחלק מרעיונותיו של פרויד עשויים להיות לוקים בחסר, וחלקם האחר אינם ברי - מבחן, פרויד שימש כמאבחן שאין שני לו בנוגע לייחודיות האדם ומצבו.

די במה שאליו התכוון פרויד, במיוחד בנוגע לעקרון המציאות, שמוכיח עצמו בחיי היומיום.

מרידה נוירוטית ופנטזיה:

מרידה כנגד אילוצי עקרון המציאות, לטובת אמונה באומניפוטנציה ילדותית, מופיע כמאפיין בכל התנהגות נוירוטית - דבר שאפשר לראותו באופן הגלוי ביותר בפעולתם של מהמרים.

פסיכוזה יכולה להיחשב כתוצר של דחיית עקרון המציאות, בעוד ששינה וחלימה מציעות דוגמה יומיומית נורמאלית של "יציאה" מעולם המציאות. למרות זאת, סוזן אייזיק טוענת שהחשיבה המציאותית למעשה תמכת בפנטזיה הבלתי - מודעת, יותר מאשר היא מתנגדת אליה. באותו האופן, מחזיק ז'אק לאקאן בדעה שהמציאות דורשת את תמיכתו של עולם הפנטזיה הדמיונית על - מנת שהיא תמשיך להתקיים. אפילו הפסיכולוגים של האגו הגיעו למסקנה שתפיסת המציאות פועלת במסווה גדול יותר או קטן יותר של פנטזיה ילדותית.

גיבושו של עקרון המציאות:

עקרון המציאות מגדיל את טווח קיומו עם התעוררות הבגרות המינית, תוך שהוא מרחיב את גבולות ובגרות הבחירות שהפרט לוקח על עצמו. מתבגרים אינם עוד ילדים שחייבים להיכנע לכל צורך, אלא הם בוגרים - צעירים פוטנציאליים שביכולתם לדחות סיפוקים לטובת נסיבות מתאימות יותר. מה שדומיננטי כעת בנפשם הוא אינו כבר רק מה שמענג, אלא גם ובעיקר מה שמציאותי, אפילו אם הוא יכול להיות בלתי - נעים. שינוי נוסף בעקרון המציאות בין גיל ההתבגרות לבגרות יכול להיות מעבר חד בהתגבשותו, אך ההשפעה של חוויות טראומטיות מסוימות יכולה להיות מוכחת כמזיקה מבפנים הבלתי - מודע. בעקרון המציאות החדש, הפרטים חייבים למצוא עצמם מיוצגים בנוכחות בולטת בגבולות נפשם, ולהחליט החלטות הגיוניות, במקום להיות סתם נראים לעין.

עקרון המציאות נגד עקרון העונג:

הן עקרון המציאות והן עקרון העונג הינם רודפי הנאות, אך ההבדל המהותי ביניהם מתבטא בכך שעקרון המציאות מרוכז יותר בטווח הארוך והוא יותר מונחה - מטרה, ואילו עקרון העונג מתעלם מהכל מלבד הסיפוק המיידי של תשוקותיו. הדבר בא לידי ביטוי בכמה אספקטים כלהלן:

עקרון העונג:

עקרון המציאות ועקרון העונג הם שני רעיונות מתחרים שנוסדו על ידי פרויד. עקרון העונג הוא הרעיון הפסיכואנליטי שמתבסס על הדחף לעונג של האיד שבסיסו התפיסה שאנשים נמשכים להנאה, ונמנעים מסבל, כדי למלא את צורכיהם הביולוגיים והפסיכולוגיים. ככל שאנשים מתבגרים, החיפוש המתמיד אחר העונג של האיד משתנה על ידי עקרון המציאות. כשעקרון המציאות מצליח בייסוד הדומיננטיות שלו כעקרון מפקח של האיד, החיפוש אחר שביעות הרצון אינו עולה על הדרכים הישירות ביותר, אך במקום זאת דוחה את ההגשמה של מטרתו בתיאום עם התנאים שנכפים על ידי העולם שבחוץ, או במילים אחרות, דוחה סיפוקים. שני הקונספטים האלו יכולים להשתקף במושגים או בתהליכים פסיכולוגיים.

שליטה בדחפים:

פרויד הגדיר דחפים כתוצרים של שני כוחות מתחרים: עקרון העונג ועקרון המציאות. שני הכוחות האלו מתנגשים, מכיוון שדחפים מעודדים פעולה ללא שום מחשבה מתוכננת מראש או דיון והתייחסות מעטה לתוצאות תוך התפשרות על התפקיד של עקרון המציאות. דחפים לעתים קרובות מקשים על הנפש להתגבר, כיוון שהם מכילים חוויות מענגות צפויות מראש. פרויד הדגיש את חשיבותה של התפתחות השליטה בדחפים כי היא הכרחית חברתית, והציוויליזציה האנושית תכשל בלעדיה. אם פרט הינו חסר שליטה בדחפיו במידה מספקת, הוא מייצג פגם של הדחקה, שעלול להוביל לבעיות נפשיות - חברתיות חמורות.

התפתחותו של עקרון המציאות:

היכולת לשלוט בדחפים ולדחות סיפוקים היא אחת מהאינדיקאטורים של האישיות הבוגרת, והתוצר של עקרון מציאות משגשג. בכל הילדות, ילדים לומדים כיצד לשלוט ביצריהם, וכיצד להתנהג בדרכים שהן מתאימות חברתית. חוקרים מצאו כי ילדים שיכולת דחיית הסיפוקים שלהם היא טובה יותר, עשויים להיות בעלי אגו מוגדר בצורה טובה יותר, כיוון שהם נוטים להיות יותר מעוניינים בדברים כגון שייכות חברתית ואחראיות. רוב הבוגרים השתיתו את הקיבולת לעקרון המציאות באגו שלהם. הם למדו לבטל את הדרישה המיידית והקבועה לסיפוקים עבור האיד. בהתפתחות האנושית, השינוי בדומיננטיות מעקרון העונג לעקרון המציאות הוא אחד מההתקדמויות החשובות ביותר בפיתוחו של האגו. השינוי הינו לעתים נדירות חלק, ויכול להוביל לקונפליקט בין - אישי ואמביוולנטיות. אם עקרון המציאות חדל להתפתח, דינמיות שונה לוקחת את מקומו. הסופר - אגו מפעיל את סמכותו על ידי כך שהוא מטיל אשמה על הפרטים כיוון שאין להם היכולת לפייס הן את ההיגיון והן את העונג. האגו הופך ללכוד בין ה "כדאי" של האיד לבין ה "לא - כדאי" של הסופר - אגו. אדם החי כעבד לתשוקותיו המיידיות, ובעקביות חש חרטה ואשמה על כך, לאחר מכן, יוביל עצמו לקיום עצמי עצוב ולא - ממומש באופן מתמיד. אין זה קשה למצוא דוגמאות למבוגרים שחיים באופן זה, כגון אלכוהוליסטים אשר שותים ולאחר מכן מרגישים אשמים בשל העובדה שעשו כך, ובכך הם ממשיכים להנציח את המעגל האכזר הזה.

אגו מפוצל:

בכישלונו של האגו לאמץ את תפקידו המתפתח בתוך עקרון המציאות, הוא נשאר תחת שליטתו של עקרון העונג. תוצאה זו היא באגו מפוצל, מצב בו שני העקרונות מתנגשים בצורה הרבה יותר חמורה מאשר תחת פיתוי של יצר. השליטה של עקרון העונג ממשיכה באותו חוזק בו היא פועלת, משום שכפי שהייצוג העצמי של ילד מתחיל להיבדל מייצוג האובייקט של האם, הוא מתחיל לחוות דיכאון בשל האובדן של מה שהאם סיפקה לו. למרות זאת, באותו הזמן האם ממשיכה לעודד התנהגות כגון זו בילד, במקום לאפשר לו להתבגר. התנהגות זו כופה היצמדות והכחשה שמקדמות את העיקשות של עקרון העונג בניסיון להימנע מהכאב של ההיפרדות או הדיכאון שמגיע אחריה. עקרון העונג מתכחש למציאות ההיפרדות מהאם או מהילד, בעוד שעקרון המציאות ממשיך לנסות לרדוף אחריו. דרך זו של התפתחות יוצרת שבר בין התחושות של הילד הגדל לבין המציאות של ההתנהגות שלו כשהם נכנסים לעולם האמיתי.

חיזוק עקרון המציאות:

מנקודת מבט פרוידיאנית, משמעות אחת של חיזוק עקרון המציאות בתוך האגו יכולה להיות השגת שליטה על האיד. דרך הבגרות וחוש עצמי יותר טוב, פרטים יכולים למצוא את הכוח להתפתחות הדרגתית של עקרון המציאות, וללמוד כיצד לדחות עונג על ידי קבלת החלטות יותר רציונלית ומבוקרת. במודל הפסיכואנליטי המסורתי, הדבר יכול לקחת שנים אחדות של ריסון, ואפילו אז, אנשים רבים יעשו את בחירותיהם להשגת סיפוקים מיידיים על - פני דחיית סיפוקים. על - מנת להחדיר בהדרגה לקחים של בגרות ושליטה עצמית בזמנים מוקדמים, חשוב וקריטי ללמד ילדים כיצד לחזק את עקרון המציאות שלהם. ניתן לעשות זאת על ידי סיפור מעשיות שלקחיהן מוסריים.
להעריך דחוי בעיה נפשית לקבל החלטות תועלת עונג חרמנות לפרט אנרגיה יכולות לעודד מציאות עקרון המציאות עקרונות
צמחונות וטבעונות, אכילת בשר, תזונה נכונה, תזונה טבעית, לאכול בשר, הרפואה הנכונה, הרפואה הטבעית, תזונה טבעונית, תזונה צמחונית, חלבון בתזונה טבעונית, חלבון בתזונה צמחונית, צריכת חלבון מהצומח, צריכת חלבון מהחי, צריכת חלבון מהטבע
צמחונות וטבעונות, אכילת בשר, תזונה נכונה, תזונה טבעית, לאכול בשר, הרפואה הנכונה, הרפואה הטבעית, תזונה טבעונית, תזונה צמחונית, חלבון בתזונה טבעונית, חלבון בתזונה צמחונית, צריכת חלבון מהצומח, צריכת חלבון מהחי, צריכת חלבון מהטבע
...נכונה, תזונה טבעית, לאכול בשר, הרפואה הנכונה, הרפואה הטבעית, תזונה טבעונית, תזונה צמחונית, חלבון בתזונה טבעונית, חלבון בתזונה צמחונית, צריכת חלבון מהצומח, צריכת חלבון מהחי, צריכת חלבון מהטבע האם נכונה הטענה שאפשר לחיות רק מירקות ופירות כמו בעלי חיים חזקים? אחת הטענות המרכזיות של תומכי התזונה הטבעונית והצמחונית היא שבני אדם יכולים להתקיים ואף לשגשג בעזרת תזונה המבוססת רק על ירקות ופירות. לעיתים קרובות, הם משתמשים בדוגמה של בעלי חיים חזקים במיוחד כגון...
הפחדה עצמית, פחד מפחיד, המנגנון של הפחד, המניפולציה של הפחד, הפרדוקס של הפחד, פחד הישרדותי, מה טוב בפחד? מה רע בפחד? פחד להשתגע, התמודדות עם פחדים, להתמודד עם חרדות
הפחדה עצמית, פחד מפחיד, המנגנון של הפחד, המניפולציה של הפחד, הפרדוקס של הפחד, פחד הישרדותי, מה טוב בפחד? מה רע בפחד? פחד להשתגע, התמודדות עם פחדים, להתמודד עם חרדות
...המנגנון של הפחד, המניפולציה של הפחד, הפרדוקס של הפחד, פחד הישרדותי, מה טוב בפחד? מה רע בפחד? פחד להשתגע, התמודדות עם פחדים, להתמודד עם חרדות מהו המנגנון של הפחד וכיצד הפחד יוצר מניפולציה עצמית? הפחד הוא מנגנון פנימי שנמצא בכל אדם, והוא פועל באופן פרדוקסלי. האדם משתמש בפחד כדי להגן על עצמו מפני אותו פחד בדיוק, וזה יוצר מעגל סגור של פחדים. למשל, כאשר אדם מפחד להיפגע, הוא יוצר בתוכו פחד נוסף כדי להגן על עצמו מהפחד הראשון. אליעד כהן נותן דוגמה של אדם...
איתור צרכי הלקוח, באיזה סדר לאתר את צרכי הלקוח? למה לאתר את צרכי הלקוח? איך לייעל את תהליך איתור צרכי הלקוח? אופטימיזציה של תהליך מכירה, טעויות באיתור צרכי הלקוח, כמה לאתר את צרכי הלקוח? שאלות סינון ללקוח, שאלות סינון בתהליך מכירה, שאלות סינון צרכי הלקוח, מכירות למתקדמים
...הלקוח? איך לייעל את תהליך איתור צרכי הלקוח? אופטימיזציה של תהליך מכירה, טעויות באיתור צרכי הלקוח, כמה לאתר את צרכי הלקוח? שאלות סינון ללקוח, שאלות סינון בתהליך מכירה, שאלות סינון צרכי הלקוח, מכירות למתקדמים כאשר אנחנו באים לאתר את צרכי הלקוח, צריכים לזכור כי לאיתור צרכי הלקוח יש כל מיני סיבות. אחת הסיבות היא, כדי לדעת איך להציג ללקוח את המוצר, ביחס לצרכים שלו. לדוגמה אם הכי חשוב לו זה שהרכב יהיה מהיר, אז נדבר איתו על המהירות של הרכב וכולי. אבל צריכים...
האם לעבוד או ללמוד? האם לפתוח עסק או ללכת ללמוד? האם ללמוד לימודים אקדמיים? האם להשלים השכלה? האם ללמוד או לפתוח עסק? בניית קריירה, תכנון קריירה, תואר אקדמי, האם להמשיך ללמוד או לעבוד? האם להתחיל לעבוד או ללמוד?
האם לעבוד או ללמוד? האם לפתוח עסק או ללכת ללמוד? האם ללמוד לימודים אקדמיים? האם להשלים השכלה? האם ללמוד או לפתוח עסק? בניית קריירה, תכנון קריירה, תואר אקדמי, האם להמשיך ללמוד או לעבוד? האם להתחיל לעבוד או ללמוד?
...האם ללמוד לימודים אקדמיים? האם להשלים השכלה? האם ללמוד או לפתוח עסק? בניית קריירה, תכנון קריירה, תואר אקדמי, האם להמשיך ללמוד או לעבוד? האם להתחיל לעבוד או ללמוד? האם ללמוד או לפתוח עסק? איך לבחור בין לימודים אקדמיים לפתיחת עסק עצמאי? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה שמעסיקה רבים, במיוחד צעירים בעיתות צמיחה, אם עדיף להשקיע בלימודים אקדמיים או לפתוח עסק עצמאי. זו דילמה שצצה לעיתים לאחר סיום לימודים כמו תואר ראשון, או לאחר השגת תעודת בגרות, כאשר...
ללמוד מאחרים, ללמוד מניסיונם של אחרים, ללמוד מכל דבר, ללמוד מכל אדם, ללמוד מכל אחד, ללמוד מאנשים מצליחים, ללמוד מאנשים שנכשלים, להסתכל על השכל שיש בכל דבר
ללמוד מאחרים, ללמוד מניסיונם של אחרים, ללמוד מכל דבר, ללמוד מכל אדם, ללמוד מכל אחד, ללמוד מאנשים מצליחים, ללמוד מאנשים שנכשלים, להסתכל על השכל שיש בכל דבר
...מכל אחד, ללמוד מאנשים מצליחים, ללמוד מאנשים שנכשלים, להסתכל על השכל שיש בכל דבר איך ללמוד נכון מהטעויות של אחרים? אליעד כהן מסביר לעומק את המשמעות של ללמוד מכל דבר ומכל אדם, ובפרט מדגיש את החשיבות בלמידה מטעויות של אנשים אחרים. כאשר רואים מישהו עושה טעות, יש גרסה בסיסית של גישה זו שאומרת שצריך להסתכל על הטעות ופשוט לא לחזור עליה. אך לפי אליעד, קיימת גם גרסה מתוחכמת ועמוקה יותר של למידה זו. לפי הגרסה הזו, כשמישהו אחר טועה, לא מספיק רק להימנע מלחזור...
משיכה זוגית לא הגיונית, נמשך לבחורה לא מושכת, נמשכת לגבר לא מושך, התאמה זוגית, למה אני נמשך אליה? למה אני רוצה אותה? נמשך לנשים חלשות, נמשך לבחורה מכוערת, נמשכת לגבר מכוער, למה אני נמשך לבחורה? למה אני נמשכת לגבר? אימון לזוגיות
משיכה זוגית לא הגיונית, נמשך לבחורה לא מושכת, נמשכת לגבר לא מושך, התאמה זוגית, למה אני נמשך אליה? למה אני רוצה אותה? נמשך לנשים חלשות, נמשך לבחורה מכוערת, נמשכת לגבר מכוער, למה אני נמשך לבחורה? למה אני נמשכת לגבר? אימון לזוגיות
...נמשך לבחורה לא מושכת, נמשכת לגבר לא מושך, התאמה זוגית, למה אני נמשך אליה? למה אני רוצה אותה? נמשך לנשים חלשות, נמשך לבחורה מכוערת, נמשכת לגבר מכוער, למה אני נמשך לבחורה? למה אני נמשכת לגבר? אימון לזוגיות למה אנחנו נמשכים דווקא לאנשים מסוימים? אנשים רבים שואלים את עצמם למה הם נמשכים דווקא לאדם מסוים ולא לאחרים. אליעד כהן מסביר שהסיבה הבסיסית למשיכה לאדם אחר נובעת מתכונות שאנחנו רוצים שיהיו בנו עצמנו. לדוגמה, אם אישה רוצה להיות חכמה יותר, היא תימשך...
איך לגשר בין אנשים? איך לגשר בין בני זוג? גישור משפחתי, גישור גירושין, גישור לפני גירושין, גישור זוגי, גישור לשלום בית, גישור בין ילדים, גישור בין תלמידים, גישור בין שכנים, גישור בין אחים, ייעוץ זוגי
איך לגשר בין אנשים? איך לגשר בין בני זוג? גישור משפחתי, גישור גירושין, גישור לפני גירושין, גישור זוגי, גישור לשלום בית, גישור בין ילדים, גישור בין תלמידים, גישור בין שכנים, גישור בין אחים, ייעוץ זוגי
...זוג? גישור משפחתי, גישור גירושין, גישור לפני גירושין, גישור זוגי, גישור לשלום בית, גישור בין ילדים, גישור בין תלמידים, גישור בין שכנים, גישור בין אחים, ייעוץ זוגי איך לגשר בין אנשים ולפתור סכסוכים? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא כיצד לגשר בין אנשים בסכסוכים שונים: סכסוכים זוגיים, סכסוכים בין שכנים, סכסוכים במשפחה, גישור בגירושין, גישור בין ילדים, בין אחים ובין אנשים בכלל. אליעד מדגיש שהיסוד לכל סוג של סכסוך הוא אותו יסוד, ואין הבדל מהותי בין סוגי...
קיבעון מחשבתי - מה *טוב* בקיבעון מחשבתי? איך להגיע לקיבעון מחשבתי?
...להגיע לקיבעון מחשבתי? כפי שכבר ביארתי, בכל דבר בעולם, יש משהו טוב. וגם בקיבעון מחשבתי, יש משהו טוב. והשלמות, היא האיזון והחיבור של כל הדברים. והשאלה היא, מה טוב בקיבעון מחשבתי ובמצב של לא לחשוב מחוץ לקופסא? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי הקיבעון המחשבתי, מאפשר לאדם להתקדם בחיים. ואם לא היה לאדם קיבעון מחשבתי, הרי שהוא לא היה יכול להתקדם לשום מקום. מדוע? משום שהקיבעון המחשבתי חוסך לאדם מאמץ מיותר, ומאפשר לו לעבוד בצורה אוטומטית, בלי להתאמץ יותר מידי...
למה אני רוצה משהו? איך להבין את עצמך? למה אני לא רוצה להרגיש רע? למה אני רוצה להרגיש טוב? למה אני רוצה משהו? למה אני לא רוצה משהו? איך לנתח את עצמך? מודעות עצמית
למה אני רוצה משהו? איך להבין את עצמך? למה אני לא רוצה להרגיש רע? למה אני רוצה להרגיש טוב? למה אני רוצה משהו? למה אני לא רוצה משהו? איך לנתח את עצמך? מודעות עצמית
...להרגיש טוב? למה אני רוצה משהו? למה אני לא רוצה משהו? איך לנתח את עצמך? מודעות עצמית למה אני רוצה להרגיש טוב או להימנע מהרגשה רעה? אליעד כהן פותח בשאלה מהותית: מדוע אדם רוצה להרגיש טוב ומדוע הוא לא רוצה להרגיש רע? לדבריו, כדי לענות על שאלות אלה צריך תחילה להבין מה המשמעות של המושגים טוב ורע. הוא מציג את הטענה שלפיה אם לא יודעים מהו טוב, אי אפשר להבין למה רוצים אותו, וכך גם לגבי רע. הסיבה לכך היא שהרצון וההימנעות קשורים ישירות בהגדרות האלה. אליעד נותן...
הנצחת נפטרים, אסון הכרמל, כבוד המת, למות למען מטרה, התמודדות עם אובדן, משמעות הסבל, משמעות החיים
הנצחת נפטרים, אסון הכרמל, כבוד המת, למות למען מטרה, התמודדות עם אובדן, משמעות הסבל, משמעות החיים
...עם אובדן, משמעות הסבל, משמעות החיים מדוע חשוב למשפחות הנפטרים שהשם יופיע ביד לבנים? אחת השאלות העיקריות שאליעד מעלה בשיחה היא מדוע משפחות הנפטרים מתעקשות כל כך ששמות יקיריהן יופיעו ביד לבנים או במקומות הנצחה שונים. הנחת היסוד שעומדת מאחורי השאלה היא, שהאדם כבר מת ואינו יכול להפיק תועלת מכך. אולם, אליעד מסביר בפירוט כי עבור המשפחות עצמן ההנצחה משמשת כמנגנון התמודדות משמעותי עם אובדן. עבור בני המשפחה, הנצחת יקיריהם יוצרת תחושה של משמעות, של כבוד ושל...
למה בני האדם לא אוהבים שחצנים \ מתנשאים \ נרקיסיסטים וכו'?
...כשאנחנו אוהבים מישהו משהו, אנחנו רוצים להתחבר אליו. אהבה היא כוח שמניע אותנו להתאחד להתחבר לאחר. מה היא נרקיסיזם? אהבה עצמית שמניעה את האדם להפריד את עצמו מהאחר. לנרקיסיסט יש יכולת נמוכה לגלות אמפתיה לאחר ואהבה העצמית שלו מציבה חומות שחוסמת מאיתנו להתחבר אליו. נרקיסיזם היא הפרעה כוח שמניע אותנו לנפרדות. אז למה אנחנו לא אוהבים תכונת אופי של יהירות שחצנות התנשאות נרקיסיזם וכו? אהבה = רצון להתחבר לאחר נרקיסיזם = רצון לחסום מהאחר להתחבר אתם לעולם לא...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
...לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1. דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת? אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע. לעומת זאת לא כולם יודעים...
מנטורינג - כוכב נולד ושמו מנטורינג
...לא עבר אודישנים אצל צביקה אדר ומרגול. למעשה, הוא זה שאחראי ללידתם של יותר ויותר כוכבים ברחבי העולם, מאשר כל דבר אחר. קוראים לו מנטורינג (Mentoring) והוא עונה על הצורך הטבעי ביותר של כל אדם בעולם, ללא הבדל דת, גזע, מין או מיקום גיאוגרפי - מנטורינג עונה על הצורך בהצלחה! אותו זרע פנימי שנמצא בתוכנו ורוצה לצמוח, לגדול, להגשים, להיות, לעשות ולהשיג. מנטורינג, מה שהיה זמין עד לא מזמן רק לאנשי עסקים, מנהלים וקרייריסטים בארהב, או למחפשים רוחניים ברחבי העולם...
ייאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על ייאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד?. יאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד? הפעם אני רוצה לדבר, על הנושא של הייאוש ושל מועקות. יותר ויותר אנשים בעולם חווים ייאוש, ומועקות. ויש שני סוגים של ייאוש. אחת היא שהאדם יודע ממה הוא מיואש, והייאוש השני האדם לא יודע ממה. ייאוש נובע מכל מרצון נסתר כלשהו, שהתת מודע, מודע לרצון הזה, והמודע אינו מודע לרצון הזה. וזה גורם לדכדוך, לריקנות ודיכאונות, חוסר הבנה ממה הייאוש....
כסף - השגת כסף - אשליה או מציאות?!
...לוטו וטוטו ומנסים את מזלם בזכיה קלה, מהירה, ובבת אחת הרבה כסף. כולם מנסים לזכות בכל צורה שהיא. כולם רוצים להשיג דברים שאין להם, רוצים חיים קלים יותר, רוצים ליהנות ממנעמי החיים. כאן שאלת הכסף מעלה שאלות נוספות עמוקות יותר. מדוע נולדנו חסרי כסף? מדוע לחלק יש כסף ולאחרים אין? כיצד יש כאלה שנראה, כאילו, שהכסף רודף אחריהם, ואחרים שהכסף בורח מהם? האם הכסף הוא המטרה שלנו בחיים? מה קורה למי שיש כבר הכל? איך מתקשר הכסף למשמעות החיים שלנו עלי אדמות? האם החיים...
פיצול - מצב נפשי - מנגנוני הגנה - מבוא
...הגנה - מבוא פיצול (באנגלית: Split) בפסיכולוגיה הוא מנגנון הגנה שנועד לסייע לאדם להתמודד עם קונפליקט רגשי, באמצעות חלוקת האובייקטים בחייו לטובים ורעים. הפיצול מתבטא בתפיסת עולם של שחור - לבן, של טוב מוחלט ורע מוחלט, בניגוד ליכולת לראות את העולם על גוני הביניים שלו והאפשרות לראות את העצמי או את האחרים כיישויות מורכבות המשלבות תכונות מגוונות ויוצרות אינטגרציה שלהם. ככל מנגנוני ההגנה, הפיצול לרוב אינו מודע והוא נועד להגן על האדם מפני חרדה. מנגנון הפיצול...
עולם הרפואה - רופא, רפא את החולה ולא את המחלה
...אמירה לטינית לשמחתי, עבודתי מפגישה אותי עם הרבה אנשים מעניינים. כל פעם שאני מסתכלת על ספריות בבתיהם, שובה את ליבי מחדש כמות הידע הקיים, וכמה אנחנו יכולים ללמוד עוד ועוד, מבלי להתעייף. מפתה להושיט יד לספר שמושך ולדעת כי קיים סיכוי שקריאתו יכולה לשנות את חיינו. בימים אלו, כשהמחלות העונתיות פוקדות כמעט כל בית. ברצוני להביא לפניכם, מידע על חלק מהרפואות השונות הנפוצות בתבל, ובכך לפתוח את העיניים, ואולי תמצאו תשובות בשיטות ריפוי שעוד לא הכרתם. רפואה מערבית...
המפתח לאושר / פה קבור הכלב - מהו המפתח של האושר?
...הדברים עד הסוף ולא משנה מה תהיה התוצאה. למה אני רוצה להרגיש טוב? כי זה יעשה לי הרגשה טובה. מי אומר שזה יעשה לי הרגשה טובה? אולי זה יעשה הרגשה רעה? זה יכול לעשות גם הרגשה טובה וגם הרגשה רעה. נכון, מי אומר שזה לא יעשה לי רק הרגשה רעה? צריך לבדוק, האם כל הפעמים שרציתי להרגיש טוב הרגשתי טוב? התשובה היא: הרגשה טובה מהולה בהרגשה רעה. שניהם. כי זוהי לא הרגשה טובה בשלמות. כך יוצא שתמיד יש הרגשה רעה, אז גם כאשר אני מנסה להרגיש טוב אני תמיד מרגיש רע ואני גם...
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 4
...זן בודהיזם זאזן - חלקים מלך מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 3. 17. לך שאומר שאינך מסתדר עם אחרים כולם מדברים על נקודת המבט שלהם, אבל למי אכפת? עדיף שתסתום את הפה. יש שאומרים, מי בעצם אתה חושב שאני? אדם רגיל, אלא מה. יש שגאים בעושר שלהם, יש שגאים בשמם או במעמדם, יש שגאים בסטורי שלהם. באופן הזה הם רק מראים כמה הם רגילים - אנשים בימינו כה טיפשים! אתה קורא, שלום, שלום! אבל אם רק תהיה בשקט, יהיה הרבה יותר שליו. אתה אומר, לדעתי, אבל ברגע שדעות ורעיונות נכנסים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פנטזיה דמיונית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פנטזיה דמיונית, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פנטזיה דמיונית, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בטלפון, מאמן אישי לימודים, מטפל רוחני בנושאי פנטזיה דמיונית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3125 שניות - עכשיו 19_06_2025 השעה 17:33:39 - wesi4