ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עקרון המציאות ✔עקרון המציאות - מבוא ✔בפסיכולוגיה פרוידיאנית ובפסיכואנליזה, עקרון המציאות הוא היכולת של הנפש להעריך... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨עקרון המציאות - מבוא
בפסיכולוגיה פרוידיאנית ובפסיכואנליזה, עקרון המציאות הוא היכולת של הנפש להעריך את מציאות העולם החיצוני, ולפעול לפיה בהתאם, וזאת בניגוד לפעולתה לפי עקרון העונג. תוך שהוא מאפשר לפרט לדחות סיפוקים, עקרון המציאות הוא העיקרון השולט על כל הפעולות שקורות באגו, אחרי ההתפתחות האיטית שלו מ "עונג - אגו" ל "מציאות - אגו": הדבר יכול להשתוות לניצחון השכל על התשוקה, לניצחון הראש על הלב, והחשיבה הרציונלית על החשיבה האמוציונאלית.

תוכן עניינים:

1 היסטוריה של המושג

2 התפתחות עיקרון המציאות

3 מרידה נוירוטית ופנטזיה

4 גיבושו של עקרון המציאות

5 עקרון המציאות נגד עקרון העונג

6 עקרון העונג

7 שליטה בדחפים

8 התפתחותו של עקרון המציאות

9 אגו מפוצל

10 חיזוק עקרון המציאות

היסטוריה של המושג:

פרויד טען כך: "אגו שחונך כך נעשה הגיוני: הוא אינו נותן לעצמו יותר להישלט על ידי עקרון העונג, אך מציית לעקרון המציאות, שהוא גם, בצורה יסודית, מחפש להשיג עונג, אך עונג, כשהוא מובטח תוך לקיחה בחשבון של המציאות, אף על פי שהוא עונג דחוי ומצומצם". בהרצאת המבוא שלו באוניברסיטת וינה בשנת 1915, פרויד הפיץ בפומבי את הקונספט של הלא - מודע כחלק הגדול ביותר והמשפיע ביותר של הנפש, לרבות הדחפים, האינסטינקטים והמניעים שבני אדם לעתים קרובות נאלצים להכחיש, חוץ מבצורה סמויה.

בהרצאתו ה - 23, פרויד דן בקונפליקט בין ממלכת הפנטזיה לבין עקרון המציאות. הוא השווה את הפנטזיה מסוג חלום בהקיץ לשמורת טבע:

"שמורת הטבע שומרת על אופייה המקורי, בכך שכל מה שבתוכה, כולל מה שהוא חסר תועלת ואף מה שמזיק, יכול לגדול ולהתרבות לפי רצונו".

הוא טען גם כי "ישנו שביל המוביל חזרה מן הפנטזיה אל המציאות - השביל, דהיינו, האמנות".

ג'ונתן ליר טען שהיה קיים למעשה ממד אתי לקונספט של עקרון המציאות של פרויד, בכך שהיה מנוגד להשקפת עולם נוירוטית מעוותת.

התפתחות עיקרון המציאות:

בינקות ובילדות המוקדמת, האיד שולט על ההתנהגות בעיקר על ידי ציות לעקרון העונג. הבגרות היא התהליך האיטי שבו אנו לומדים לסבול כאב הכרוך בדחיית סיפוקים, כפי שהמציאות דורשת זאת, ובזמן שהמציאות דורשת זאת - תהליך שלעידודו אחראיים החינוך והמחנכים, כך טען פרויד. תוצאתו של תהליך זה הוא היכולת של הנפש הבוגרת להימנע מסיפוקים מיידיים, לטובת שביעות רצון בטווח הארוך.

כדי לעשות זאת, עקרון המציאות אינו מתעלם מהאיד, אך במקום זאת הוא שואף למלא את תשוקותיו בדרכים מאוזנות וראויות חברתית, תוך מודעות אליו והתאמתו לדרישות הסביבה.

הדרך שבה הוא ממתן את עקרון העונג ומבטיח סיפוק של צרכים אינסטינקטיביים נעשית לפי שיקולי עלות מול תועלת של פעולה, לפני החלטה האם לפעול על - פי הדחף או האם להתעלם ממנו.

עקרון המציאות מאלף את הנפש לשקול את הסיכונים, הדרישות וההשלכות של החלטות שונות. האגו אינו שואף להשמיד דחפים, אך במקום זאת עוצר באופן זמני את פריקת האנרגיה של האיד עד שיימצאו הזמן והמקום המציאותיים, המתאימים והבטוחים ביותר.

התהליך ההכרחי הזה של ההשהיה, מושג על ידי מה שנקרא תהליך משני. דוגמה לעקרון המציאות בפעולה ניתן לראות באדם השרוי בדיאטת הרזייה, אך בוחר שלא להיכנע לתשוקת הרעב. הוא יודע שסיפוק התשוקה הבלתי - בריאה, ואגב כך סיפוק עקרון העונג, יגרום למילויו של צורך "ריק" בטווח הקצר בלבד, דבר שיסכל את מטרת הדיאטה שהוא עושה.

בשעה שחלק מרעיונותיו של פרויד עשויים להיות לוקים בחסר, וחלקם האחר אינם ברי - מבחן, פרויד שימש כמאבחן שאין שני לו בנוגע לייחודיות האדם ומצבו.

די במה שאליו התכוון פרויד, במיוחד בנוגע לעקרון המציאות, שמוכיח עצמו בחיי היומיום.

מרידה נוירוטית ופנטזיה:

מרידה כנגד אילוצי עקרון המציאות, לטובת אמונה באומניפוטנציה ילדותית, מופיע כמאפיין בכל התנהגות נוירוטית - דבר שאפשר לראותו באופן הגלוי ביותר בפעולתם של מהמרים.

פסיכוזה יכולה להיחשב כתוצר של דחיית עקרון המציאות, בעוד ששינה וחלימה מציעות דוגמה יומיומית נורמאלית של "יציאה" מעולם המציאות. למרות זאת, סוזן אייזיק טוענת שהחשיבה המציאותית למעשה תמכת בפנטזיה הבלתי - מודעת, יותר מאשר היא מתנגדת אליה. באותו האופן, מחזיק ז'אק לאקאן בדעה שהמציאות דורשת את תמיכתו של עולם הפנטזיה הדמיונית על - מנת שהיא תמשיך להתקיים. אפילו הפסיכולוגים של האגו הגיעו למסקנה שתפיסת המציאות פועלת במסווה גדול יותר או קטן יותר של פנטזיה ילדותית.

גיבושו של עקרון המציאות:

עקרון המציאות מגדיל את טווח קיומו עם התעוררות הבגרות המינית, תוך שהוא מרחיב את גבולות ובגרות הבחירות שהפרט לוקח על עצמו. מתבגרים אינם עוד ילדים שחייבים להיכנע לכל צורך, אלא הם בוגרים - צעירים פוטנציאליים שביכולתם לדחות סיפוקים לטובת נסיבות מתאימות יותר. מה שדומיננטי כעת בנפשם הוא אינו כבר רק מה שמענג, אלא גם ובעיקר מה שמציאותי, אפילו אם הוא יכול להיות בלתי - נעים. שינוי נוסף בעקרון המציאות בין גיל ההתבגרות לבגרות יכול להיות מעבר חד בהתגבשותו, אך ההשפעה של חוויות טראומטיות מסוימות יכולה להיות מוכחת כמזיקה מבפנים הבלתי - מודע. בעקרון המציאות החדש, הפרטים חייבים למצוא עצמם מיוצגים בנוכחות בולטת בגבולות נפשם, ולהחליט החלטות הגיוניות, במקום להיות סתם נראים לעין.

עקרון המציאות נגד עקרון העונג:

הן עקרון המציאות והן עקרון העונג הינם רודפי הנאות, אך ההבדל המהותי ביניהם מתבטא בכך שעקרון המציאות מרוכז יותר בטווח הארוך והוא יותר מונחה - מטרה, ואילו עקרון העונג מתעלם מהכל מלבד הסיפוק המיידי של תשוקותיו. הדבר בא לידי ביטוי בכמה אספקטים כלהלן:

עקרון העונג:

עקרון המציאות ועקרון העונג הם שני רעיונות מתחרים שנוסדו על ידי פרויד. עקרון העונג הוא הרעיון הפסיכואנליטי שמתבסס על הדחף לעונג של האיד שבסיסו התפיסה שאנשים נמשכים להנאה, ונמנעים מסבל, כדי למלא את צורכיהם הביולוגיים והפסיכולוגיים. ככל שאנשים מתבגרים, החיפוש המתמיד אחר העונג של האיד משתנה על ידי עקרון המציאות. כשעקרון המציאות מצליח בייסוד הדומיננטיות שלו כעקרון מפקח של האיד, החיפוש אחר שביעות הרצון אינו עולה על הדרכים הישירות ביותר, אך במקום זאת דוחה את ההגשמה של מטרתו בתיאום עם התנאים שנכפים על ידי העולם שבחוץ, או במילים אחרות, דוחה סיפוקים. שני הקונספטים האלו יכולים להשתקף במושגים או בתהליכים פסיכולוגיים.

שליטה בדחפים:

פרויד הגדיר דחפים כתוצרים של שני כוחות מתחרים: עקרון העונג ועקרון המציאות. שני הכוחות האלו מתנגשים, מכיוון שדחפים מעודדים פעולה ללא שום מחשבה מתוכננת מראש או דיון והתייחסות מעטה לתוצאות תוך התפשרות על התפקיד של עקרון המציאות. דחפים לעתים קרובות מקשים על הנפש להתגבר, כיוון שהם מכילים חוויות מענגות צפויות מראש. פרויד הדגיש את חשיבותה של התפתחות השליטה בדחפים כי היא הכרחית חברתית, והציוויליזציה האנושית תכשל בלעדיה. אם פרט הינו חסר שליטה בדחפיו במידה מספקת, הוא מייצג פגם של הדחקה, שעלול להוביל לבעיות נפשיות - חברתיות חמורות.

התפתחותו של עקרון המציאות:

היכולת לשלוט בדחפים ולדחות סיפוקים היא אחת מהאינדיקאטורים של האישיות הבוגרת, והתוצר של עקרון מציאות משגשג. בכל הילדות, ילדים לומדים כיצד לשלוט ביצריהם, וכיצד להתנהג בדרכים שהן מתאימות חברתית. חוקרים מצאו כי ילדים שיכולת דחיית הסיפוקים שלהם היא טובה יותר, עשויים להיות בעלי אגו מוגדר בצורה טובה יותר, כיוון שהם נוטים להיות יותר מעוניינים בדברים כגון שייכות חברתית ואחראיות. רוב הבוגרים השתיתו את הקיבולת לעקרון המציאות באגו שלהם. הם למדו לבטל את הדרישה המיידית והקבועה לסיפוקים עבור האיד. בהתפתחות האנושית, השינוי בדומיננטיות מעקרון העונג לעקרון המציאות הוא אחד מההתקדמויות החשובות ביותר בפיתוחו של האגו. השינוי הינו לעתים נדירות חלק, ויכול להוביל לקונפליקט בין - אישי ואמביוולנטיות. אם עקרון המציאות חדל להתפתח, דינמיות שונה לוקחת את מקומו. הסופר - אגו מפעיל את סמכותו על ידי כך שהוא מטיל אשמה על הפרטים כיוון שאין להם היכולת לפייס הן את ההיגיון והן את העונג. האגו הופך ללכוד בין ה "כדאי" של האיד לבין ה "לא - כדאי" של הסופר - אגו. אדם החי כעבד לתשוקותיו המיידיות, ובעקביות חש חרטה ואשמה על כך, לאחר מכן, יוביל עצמו לקיום עצמי עצוב ולא - ממומש באופן מתמיד. אין זה קשה למצוא דוגמאות למבוגרים שחיים באופן זה, כגון אלכוהוליסטים אשר שותים ולאחר מכן מרגישים אשמים בשל העובדה שעשו כך, ובכך הם ממשיכים להנציח את המעגל האכזר הזה.

אגו מפוצל:

בכישלונו של האגו לאמץ את תפקידו המתפתח בתוך עקרון המציאות, הוא נשאר תחת שליטתו של עקרון העונג. תוצאה זו היא באגו מפוצל, מצב בו שני העקרונות מתנגשים בצורה הרבה יותר חמורה מאשר תחת פיתוי של יצר. השליטה של עקרון העונג ממשיכה באותו חוזק בו היא פועלת, משום שכפי שהייצוג העצמי של ילד מתחיל להיבדל מייצוג האובייקט של האם, הוא מתחיל לחוות דיכאון בשל האובדן של מה שהאם סיפקה לו. למרות זאת, באותו הזמן האם ממשיכה לעודד התנהגות כגון זו בילד, במקום לאפשר לו להתבגר. התנהגות זו כופה היצמדות והכחשה שמקדמות את העיקשות של עקרון העונג בניסיון להימנע מהכאב של ההיפרדות או הדיכאון שמגיע אחריה. עקרון העונג מתכחש למציאות ההיפרדות מהאם או מהילד, בעוד שעקרון המציאות ממשיך לנסות לרדוף אחריו. דרך זו של התפתחות יוצרת שבר בין התחושות של הילד הגדל לבין המציאות של ההתנהגות שלו כשהם נכנסים לעולם האמיתי.

חיזוק עקרון המציאות:

מנקודת מבט פרוידיאנית, משמעות אחת של חיזוק עקרון המציאות בתוך האגו יכולה להיות השגת שליטה על האיד. דרך הבגרות וחוש עצמי יותר טוב, פרטים יכולים למצוא את הכוח להתפתחות הדרגתית של עקרון המציאות, וללמוד כיצד לדחות עונג על ידי קבלת החלטות יותר רציונלית ומבוקרת. במודל הפסיכואנליטי המסורתי, הדבר יכול לקחת שנים אחדות של ריסון, ואפילו אז, אנשים רבים יעשו את בחירותיהם להשגת סיפוקים מיידיים על - פני דחיית סיפוקים. על - מנת להחדיר בהדרגה לקחים של בגרות ושליטה עצמית בזמנים מוקדמים, חשוב וקריטי ללמד ילדים כיצד לחזק את עקרון המציאות שלהם. ניתן לעשות זאת על ידי סיפור מעשיות שלקחיהן מוסריים.
פנטזיות מה זה חלום אכילה רגשית הפרעה נפשית לעודד טיפול במחלה נפשית רגש מיני טיפול במחלות נפש בולמיה פסיכוזות פרויד עקרון המציאות עקרונות
איך לנתח דברים? שאלה לא ברורה, שאלה פרדוקסאלית, שאלה לא הגיונית, שאלה מוזרה, לבקש להגדיר, רטוריקה, איך להגדיר דברים? להבין את השאלה, תלוי בהגדרה
איך לנתח דברים? שאלה לא ברורה, שאלה פרדוקסאלית, שאלה לא הגיונית, שאלה מוזרה, לבקש להגדיר, רטוריקה, איך להגדיר דברים? להבין את השאלה, תלוי בהגדרה
...לא ברורה, שאלה פרדוקסאלית, שאלה לא הגיונית, שאלה מוזרה, לבקש להגדיר, רטוריקה, איך להגדיר דברים? להבין את השאלה, תלוי בהגדרה מה הדרך הנכונה לנתח שאלות לא הגיוניות או פרדוקסאליות? אליעד כהן מסביר כיצד לגשת ולנתח שאלות שנתפסות כלא ברורות, מוזרות או אפילו פרדוקסאליות. כאשר שואלים אותנו שאלה לא ברורה או פרדוקסאלית, כמו למשל למה זה בריא לשתות חלב, למרות שהנחנו מראש שזה לא בריא?, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק את הנחות היסוד של השאלה. אי - הבנה מתרחשת כאשר מניחים שמשמעותה של מילה אחת במשפט היא זהה למשמעותה...
לרדוף אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן ח"א כד
לרדוף אחרי השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן ח"א כד
...השכל, שכל מעל השכל, שכל אין סופי, אור אין סוף, שכל על אנושי, תכלית הידיעה שלא נדע, השגת אלוהות, עשרת הספירות, לצאת מהשכל, להשתחרר מהשכל, ליקוטי מוהרן חא כד מהו שכל ומה המשמעות של שכל מעל השכל? אליעד כהן מסביר באופן מפורט מהו שכל, מה המשמעות של שכל מעל השכל, וכיצד אפשר לרדוף ולהגיע לשכל אין סופי, או בשפה קבלית - אור אין סוף. בתחילת הדברים, אליעד מציג שאלה פילוסופית על הצורך בשכל לצורך שכנוע. נשאלת השאלה האם לצורך לשכנע מישהו נדרש רק שכל, או שכל יחד עם יכולות נוספות. לפי אליעד, מספיק שיהיה לך שכל...
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל - חלק 1
מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל - חלק 1
...שנתחלפו, סיפורי רבי נחמן מברסלב, סיפורי מעשיות, פירוש סיפורי מעשיות, לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, ללמוד סיפורי מעשיות, משל ונמשל - חלק 1 מה המשמעות האמיתית של בן מלך ובן שפחה שנתחלפו? הסיפור בן מלך ובן שפחה שנתחלפו, מתוך סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, מתאר מצב של החלפה בין שני תינוקות - בן מלך ובן שפחה. בסיפור מסופר שהיה מלך, ובביתו שפחה ששימשה את המלכה. כבר בתחילת הסיפור, רבי נחמן מדגיש נקודה מעניינת - השפחה הייתה שפחת המלכה ולא שפחת המלך. נקודה זו מעלה שאלה מהותית, מדוע...
טיפול בפחד מכישלון, לקיחת סיכונים, התמודדות עם תחושת כישלון, להתגבר על חרדת כישלון, איך לא לפחד להיכשל? מפחד לקחת סיכונים, התמודדות עם כישלון, מרגיש שאני כישלון, חוסר ביטחון עצמי
טיפול בפחד מכישלון, לקיחת סיכונים, התמודדות עם תחושת כישלון, להתגבר על חרדת כישלון, איך לא לפחד להיכשל? מפחד לקחת סיכונים, התמודדות עם כישלון, מרגיש שאני כישלון, חוסר ביטחון עצמי
...לקיחת סיכונים, התמודדות עם תחושת כישלון, להתגבר על חרדת כישלון, איך לא לפחד להיכשל? מפחד לקחת סיכונים, התמודדות עם כישלון, מרגיש שאני כישלון, חוסר ביטחון עצמי איך פחד מכישלון משפיע על קבלת החלטות? פחד מכישלון הוא אחד הגורמים המרכזיים שמשפיעים על קבלת ההחלטות שלנו. בהרצאה של אליעד כהן, מוסבר כיצד אנשים נמנעים מלקחת סיכונים בגלל הפחד שיכשלו. לדוגמה, אדם יכול להימנע מליצור קשר עם מישהו שהוא אוהב מחשש שהקשר לא יצליח. הפחד הזה נובע מהאמונה שאם נכשלנו במשהו, המשמעות היא שאנחנו עצמנו כישלון. אבל למעשה...
להצליח להיות איש מכירות, שכנוע עצמי, קשה למכור, קשיים של אנשי מכירות, התמודדות של אנשי מכירות, להצליח למכור, לרצות למכור, לרצות להיות איש מכירות, למכור לעצמך, לשכנע את עצמך
להצליח להיות איש מכירות, שכנוע עצמי, קשה למכור, קשיים של אנשי מכירות, התמודדות של אנשי מכירות, להצליח למכור, לרצות למכור, לרצות להיות איש מכירות, למכור לעצמך, לשכנע את עצמך
...שכנוע עצמי, קשה למכור, קשיים של אנשי מכירות, התמודדות של אנשי מכירות, להצליח למכור, לרצות למכור, לרצות להיות איש מכירות, למכור לעצמך, לשכנע את עצמך למה לאנשי מכירות קשה למכור ואיך להתמודד עם הקושי? אליעד כהן מסביר שיש אנשים העוסקים במכירות אשר חווים קושי רב בתהליך המכירה. ישנם אנשי מכירות שמרגישים שאין להם חשק או רצון למכור, אפילו כאשר הם יודעים כיצד לבצע את המכירה בפועל. הסיבה לקושי זה, לדברי אליעד, קשורה לתהליך פנימי של שכנוע עצמי שמתרחש אצל כל איש מכירות לפני שהוא פונה ללקוח. אליעד מדגיש כי לפני...
NLP / משמעות סדר המילים במשפט / משמעות של מילים / ריבוי משמעויות - שכנוע התת מודע / מסרים לתת מודע / איך לשתול מחשבות / סוגסטיה / העברת מסרים / שתילת מחשבות
.../ משמעות של מילים / ריבוי משמעויות - שכנוע התת מודע / מסרים לתת מודע / איך לשתול מחשבות / סוגסטיה / העברת מסרים / שתילת מחשבות וכאן אתן דוגמה, כיצד הסדר של המילים במשפט, משנה את משמעות המשפט, למרות שכלפי חוץ נראה שהמשמעות של המשפט זהה. מה שבעצם אומר, שלא רק למשפט עצמו יש משמעות, אלא גם לסדר של המילים במשפט, גם להן יכולה להיות משמעות. ולצורך העניין ניקח את המילים הבאות חם + לי + קצת. ומי שיתבונן יראה, כי את המסר שאומר חם לי קצת אפשר להעביר עם אותן המילים בדיוק, אבל בצורות שונות. שהן (הסדר אקראי)...
אושר, דיכאון ועצבות, להיות מאושר, אושר מוחלט, אושר יחסי, למה קשה למצוא אושר, למה קשה להיות מאושר, סוגי אושר מנוגדים, סוגי אושר משלימים, להיות רק מאושר, רק אושר - חלק 2
...אושר מוחלט, אושר יחסי, למה קשה למצוא אושר, למה קשה להיות מאושר, סוגי אושר מנוגדים, סוגי אושר משלימים, להיות רק מאושר, רק אושר - חלק 2 כי לחפש אושר מוחלט, פירושו, להפסיק לחפש אושר יחסי. כי אושר מוחלט פירושו, רק להיות מאושר, ולהיות במצב של רק אושר, שאין בו שום דיכאון ועצבות כלל. ומאחר ששום דבר בעולם אינו מושלם, ממילא זה אומר, שמי שחושב למצוא אושר מוחלט, כלפי דבר כלשהו, הוא לעולם לא ימצא אושר מוחלט שכזה. כי כל דבר בעולם, יש בו גם חסרונות כלשהם. ולכן, לעולם, האושר לא יהיה מוחלט, ביחס לדבר מוגדר כלשהו...
קיבעון מחשבתי - מה *טוב* בקיבעון מחשבתי? איך להגיע לקיבעון מחשבתי?
...בקיבעון מחשבתי? איך להגיע לקיבעון מחשבתי? כפי שכבר ביארתי, בכל דבר בעולם, יש משהו טוב. וגם בקיבעון מחשבתי, יש משהו טוב. והשלמות, היא האיזון והחיבור של כל הדברים. והשאלה היא, מה טוב בקיבעון מחשבתי ובמצב של לא לחשוב מחוץ לקופסא? ומי שיתבונן בעניין יראה, כי הקיבעון המחשבתי, מאפשר לאדם להתקדם בחיים. ואם לא היה לאדם קיבעון מחשבתי, הרי שהוא לא היה יכול להתקדם לשום מקום. מדוע? משום שהקיבעון המחשבתי חוסך לאדם מאמץ מיותר, ומאפשר לו לעבוד בצורה אוטומטית, בלי להתאמץ יותר מידי. ונסביר: כל דבר שהאדם בטוח בו...
יקומים מקבילים, חלומות, פירוש חלומות, משמעות חלומות, עולמות מרובים, יקום מקביל, המפץ הגדול, מחויב המציאות, אפשרי המציאות
יקומים מקבילים, חלומות, פירוש חלומות, משמעות חלומות, עולמות מרובים, יקום מקביל, המפץ הגדול, מחויב המציאות, אפשרי המציאות
...משמעות חלומות, עולמות מרובים, יקום מקביל, המפץ הגדול, מחויב המציאות, אפשרי המציאות מהם יקומים מקבילים ומה הקשר שלהם לחלומות? הנושא המרכזי שבו דן אליעד בהרצאה הוא היקומים המקבילים והקשר שלהם לחלומות. הוא מציין כי כאשר אנחנו חווים משהו, אנחנו למעשה חווים אופציה מסוימת מתוך אין סוף אופציות שמציאות אחת בלבד מאפשרת. כלומר, כל אדם חווה את מה שהוא חווה בהתאם לאופציה שהוא נמצא בה, ובמציאות יש לנו אין סוף אפשרויות. החלום, כך אליעד טוען, אינו שונה מהמציאות, והוא למעשה מהווה אופציה אחרת שיכולה להתממש בו -...
כסף / תשוקה לכסף - מהי מהות התשוקה לכסף? למה באמת האדם אוהב כסף?
...מהות התשוקה לכסף? למה באמת האדם אוהב כסף? ובו יתבאר העניין של הכסף. למה האדם רוצה כסף? ומהי מהות התשוקה לכסף? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי כסף, הוא חשוב. ולמה הוא חשוב? כי המציאות היא, שצריך אותו כדי להתנהל כאן בעולם. ויחד עם זאת, על האדם לזכור תמיד, את מהות התשוקה לכסף. הכסף, הוא כמובן, אמצעי, אך לא התכלית. אך בכל זאת ישנם בני אדם, שכל הזמן מנסים לצבור יותר ויותר כסף. ואוהב כסף, לא ישבע כסף. וישנם בני אדם, שככל שיש להם יותר כסף, כך הם רוצים יותר כסף וכולי. והשאלה היא, מה בעצם מסתתר מאחורי...
האם אתם מזדהים עם המחשבות שלכם?
...אתם מזדהים עם המחשבות שלכם? מכירים את המצב שבו אנחנו תופסים את עצמנו חושבים מחשבה ושואלים מה פתאום אני חושב/ת את זה?? בבית החרושת למחשבות, להלן המוח נוצרים כל יום בממוצע 50-70 אלף מחשבות חיוביות יותר, ושליליות יותר מחשבות של שפיטה וביקורת מחשבות של אהבה עצמית גם כן מגיחות מפעם לפעם (ואז הקול שמגיע אחרי זה - מה אתה עף על עצמך.. מוכר? (-: מחשבות מלחיצות על מה יהיה כש... ומה יהיה אם... לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בתחזית פסימית אפשרית של מה הולך לקרות, שאנחנו ממש כבר קובעים עמדות של אנשים בסיטואציה, ומחליטים...
הו'אופונופונו - הדרך הקלה והפשוטה ביותר לנקות את החיים
...- הדרך הקלה והפשוטה ביותר לנקות את החיים הדרך הקלה והפשוטה ביותר לנקות את החיים ממחשבות שליליות ומאירועים שליליים בחייכם, הדרך להגיע ולרפא את מקור האמונות הלא מודעות המושכות אירועים שליליים לחייכם - דר גו ויטלה מיוצרי הסרט הסוד. הואופונופונו היא שיטת ריפוי שמשתמשות בה הקהונות, המרפאות ההוואיות ומקורה במסורת השבטית העתיקה של הוואי. הואופונופונו היא שיטת ריפוי רוחנית. אי אפשר להבין אותה דרך הראש, באינטלקט שלנו, כי היא יוצאת מתוך נקודת הנחה שאנחנו לא מורגלים בה, היא יוצאת מתוך תפישה רוחנית של החיים...
האם צמחים מרגישים? יש להם נשמה?
...נשמה? אני בטוח שכותרת המאמר די שנויה במחלקות. אם לא היו ניסויים מדעיים שמגבים את דבריי - לא הייתי מתיימר לכתוב מאמר זה המוכיח שלכל כוח נע יש כוח שמניע אותו - לכל חומר שנע בעולם יש חומר רוחני שמחיה אותו ונותן לו חיות - גם צמחים וגם דומם - מה זה אומר עלינו כיצורים רוחניית? קליב בקסטר, מומחה לפוליגרף (מכונת אמת) החליט לחבר בשנת 1966 את האלקטרודות של המכשיר לצמחים ולא לבני אדם. כאשר השקה אותו מומחה את העציץ שבמשרדו הגיב הצמח כאילו אדם מתרגש מעט ונרגע. המומחה לא האמין למראה עיניו והחליט לשרוף את העלה...
דימוי עצמי נמוך - מאמנת אישית
...36, נשואה ואם לשלושה, הגיעה לטיפול עקב דימוי עצמי נמוך שהתבטא בתחומים רבים בחייה. בתחום המקצועי נתקעה שנים רבות בעבודה בה חשה שאינה ממצה את עצמה ואת כישוריה, אך העבודה הייתה נוחה מבחינת שעות ותנאים ואפשרה לה להקדיש זמן רב לשלוש בנותיה. כמו כן, נטע התקשתה לקבל החלטות, מתוך חשש לטעות. כל החלטה נתפסה בעיניה כהרת גורל, בין אם מדובר היה בבחירת בגדים ללבוש, מסגרת לבנות, או באיזה תחום מקצועי היא רוצה לעסוק. כתוצאה מכך, היא התקשתה להתחיל בפרויקטים ונטתה לדחות דברים עוד ועוד. ההתלבטויות היו מלוות בייסורי...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם...
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...החנוכה והצאקרות? פנינה שפירא חודש כסלו הינו חודש של ביטחון, הגנה וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים להעצים את חיבור האור החיצוני והפנימי ואף להעצימו בעזרת צבעי...
שחזור גלגולים - התחברות מחדש קבלה ומדע - מה בין רוח, חומר ומדע?
...מחדש קבלה ומדע - מה בין רוח, חומר ומדע? מה בין התחברות מחדש The Reconnection -, שחזורי גלגולים וקבלה? במסעותיי הרוחניים כמדיום ומתקשרת עי עולמות מעלה, חווייתי חוויות שבהם קבלתי תשובות לדפוסים, מצבים שהקשו, הקלו או משכו אותי בחיי אלה. מאום מאלה לא הכין אותי למסע החדש הזה בחיי. כיהודייה אינני יכולה להתעלם מהפן היהודי שמלווה אותי, בהתחבטות האין סופית של העם היהודי, השוני, המהות והמתנות שניתנו לנו. במסעותיי האישיים גיליתי שרבי שמעון בר יוחאי הינו המדריך הראשי שלי, אך עדיין לא חברתי בין הדברים. (ספר...
דילוגי אותיות התורה וצפונותיה
...ובו יבואר שכל אשר לא הגיע למידת הקדושה שהיא המידה האחרונה המביאה לרוח הקודש כדברי המסילת ישרים ענוה מביאה לידי יראת חטא יראת חטא מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי רוח הקודש אל לא להתעסק במופלא ממנו, שמתוך שבא לתקן נמצא מקלקל. כסליו ה תשס לפג לולא שדבר זה התפרסם בציבור ואף התקבל על דעתם של אנשי סגולה (החכמים בעיניהם), כל שכן בהמון הנבער מדעת, לא היינו, דוברי דעת אמת, טורחים להפריכו. הרי כל מי שיש שכל ישר במוחו מבין מיד שעניין הדילוגים דברי הבלים גמורים, לכן רואים אנו חובה גמורה לבער הרע והטיפשות...
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
...- איך לא להתייאש להיות מאושר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?. הרצאה על הסקפטיות של האדם להיות מאושר. איך לא להתייאש? ואיך הסקפטיות עוזרת לאדם? הפעם נדבר על הנושא של סקפטיות. אדם שהוא סקפטי יוצא קרח מכאן ומכאן. מהו אדם סקפטי? מצב שבו האדם אינו מאמין שיכול להיות טוב. אם נסתכל, נראה שהאדם רוצה להיות מאושר, אך התרגל לחיות בסבל שלו. הרעיון הוא שמי שרוצה להיות מאושר באמת עליו להפסיק להיות סקפטי. עליו לחפש את האושר בכל מחיר. כי אין דבר יותר חשוב...
דרך ארץ - פירוש המושג 'דרך ארץ'
...המושג דרך ארץ נכתב במקורותינו: דרך ארץ קדמה לתורה. (תנא דבי אליהו רבה פא) גם נאמר בפרקי אבות: אם אין דרך ארץ אין תורה.. ועולה השאלה - מהו בדיוק דרך ארץ שמקדימים אותו לתורה?? רובנו מפרשים את המושג דרך ארץ כדבר חיובי ורצוי, אך עיון במקורות יוצר בנו מבוכה קלה, ומעלה שאלות לגבי מהות המושג - האם הוא חיובי, או שמא להיפך? מהי בדיוק חשיבותו? אם כן, יש לברר את המושג דרך ארץ מה הוא. לשם כך אציג תחילה מס מקורות בהן נתוודע לשימושים שונים במושג דרך ארץ, בחלקם הוא מתפרש כחיובי, ובאחרים כפחות, ובמקורות שונים מועלה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עקרון המציאות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: עקרון המציאות, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עקרון המציאות, איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
משחק של מחויב ואפשרי לא לסמוך על מישהו הדרך של החתול לשפר את המהות להבין בשכל שיפור מצב הרוח קורונה וחרדות של ילדים טיפול בפחד מכישלון שיפור ביטחון עצמי איך לאהוב את עצמי? לשכנע מישהו להפסיק לאהוב לאהוב מחדש אושר לא אמיתי האושר של ההפכים יעוץ זוגי טיפשי לגרום למישהו לרצות אותך אחרי בגידה איך לוקחים החלטות? מתקשה להחליט איך להתמודד עם קונפליקט? להתמודד עם בעיית בריאות אופי של אנשים מצליחנים לא מוכן להיכשל שיווק סמוי לשכנע אנשים לא חכמים ילדים כראי של ההורים לגרום לילד לא להרגיש רע עליה רוחנית חסימות בתת מודע לטפל במשוגעים הפרעות קשורות לשימוש בסמים האם אפשרי להחזיר את האקס? לגרום לאקסית להקשיב לך גישות אימון ללכת עם גב זקוף אלוהים יעזור האם לאלוהים יש משמעות לחיים של עצמו? איך לשחזר הארה רוחנית? האם אני מואר רוחנית? איך להיות אלוהים בדמיון? האם אפשר להיות אלוהים? השקעה בשוק ההון להרוויח כסף במהירות משמעות החיים כמשחק משמעות החיים שגויה יצירת התניה שלילית ליהנות ממכירה למה אין בחירה חופשית? סבל והעדר בחירה חופשית בריאת העולם לעולם יש מסדר עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי טלפוני, קואצ'ר, אימון אישי לעסקים בתחום עקרון המציאות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 08:17:26 - wesi4