ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פישוט ✔הדרכת מורים - תקופת חשבון - כתה ד' ✔יש לזכור שאנו מלמדים תקופה זו בשיעור הראשי ולכן בתחילת כל שיעור יתקיים החלק... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הדרכת מורים - תקופת חשבון - כתה ד'
יש לזכור שאנו מלמדים תקופה זו בשיעור הראשי ולכן בתחילת כל שיעור יתקיים החלק הריתמי, עליו כתבתי במאמר אחר.

לתקופה זו כתבתי 11 שיעורים מובנים, אך התקופה לוקחת כשלושה שבועות - כלומר יש 15 שיעורים בתקופה (במידה ובית הספר פועל 5 ימים בשבוע). ארבעה שיעורים הם שיעורי חזרה ותרגול שבהם אינני מלמדת דבר חדש. זאת כדי שהילדים יפנימו את החומר הנלמד. בארבעת שיעורי החזרה אני לא "מייבשת" את הילדים בדפי עבודה בלבד או פתרון תרגילים במחברת תקופה. מידי פעם אנו פותרים תרגילים, אך שיעור שלם כפול כזה הוא לא נעים לילדים וגם אינו אפקטיבי בעיני. ארבעת השיעורים הללו צרכים להביא יותר מכל השיעורים האחרים חדוות למידה ויצירה. ארבעת השיעורים הנוספים יכולים להיות מאד יצירתיים ועדיין לחזור על החומר. לדוגמה:

שיעור ציור בצבעי מים - מציירים את ארבעת האחים למשפחת המספרים, כל אח בצבע אחר המאפיין אותו.

שיעור עם קוביות - לכל זוג ילדים קוביה והם מטילים אותה מספר פעמים כדי לקבל את המספר איתו יעשו תרגיל כפל או חילוק.

שיעור שבו אופים עוגיות - קודם לכן יש לעבוד בקבוצות ולחשב כמה כיתות יש בבית הספר, כמה ילדים בכתה, כמה עוגיות נרצה לתת לכל ילד, כמה עוגיות עלינו להכין וכיצד נחלק אותן.

וכו', כיד הדמיון הטובה עליכם. אני ממליצה לחוש את מצב האווירה אצל הילדים במהלך התקופה. ילדים רבים מתקשים בחשבון ושיעור שהוא יותר נושם ומאוורר מעניק להם את היכולת להמשיך אחר כך, בשיעורים הבאים, להתאמץ ולהמשיך ללמוד את החומר.

בכל השיעורים אני ממליצה להשתמש בשתי מחברות - מחברת תרגול ובה הילדים מתרגלים באופן חופשי כתיבה וחשבון. בנוסף יש מחברת תקופה שהיא גדולה יותר, יפה ועשויה מחומרים טובים יותר מבחינת עובי הדף והיכולת של הצבעים להקלט בנייר באסטטיות ובקלות. במחברת זו כותבים הילדים את הספר שלהם, משום שבחינוך ולדורף אין ספרים. המחנך והילדים כותבים את הספר בעצמם במהלך השיעורים וכורכים אותו בסוף השנה.

שיעור

סיפור - האם אי פעם חשבתם מה אומרים חלק משמות המשפחה של אנשים בעולם? "כהן" הוא של כהן בבית מקדש או קרוב משפחה שלו. "מסיק" היה שמו של האדם שמסיק את הזיתים. וכך שמות רבים אחרים. אני אספר לכם סיפור על ארבעה אחים ששם משפחתם היה "מספר" משום שהם עבדו עם מספרים. מספר היה שם המשפחה שלהם כמובן. השם הפרטי שלהם הסביר עח איזה סוג של עבודה הם היו אחראים ועשו עם המספרים.

הנה ארבעת האחים למשפחת "מספר"

מחבר מספר

מכפיל מספר

מחלק מספר

מחסיר מספר

כמו בכל משפחה, כל אח היה מאד שונה משאר אחיו והיתה לו דרך משלו לעשות דברים בעולם.

שלושת האחרים הראשונים היו מוצלחים מאד בעבודתם. מחבר ומכפיל אהבו לאסוף דברים. היו להם אוספים רבים - בולים, זכוכית שבורה מנצנצת, מקבוקים מיוחדים, גולות - הכיסים שלהם היו תמיד מלאים באוצרות. מחבר אהב לערום ערימות גדולות של מה שאסף עד שלא היה כמעט מקום בתוך החדר שלו עבור עצמו. מכפיל היה אפילו גרוע יותר! הוא ניסה להשיג לאוספים שלו פי שתיים, שלוש או חמש מכל אחד אחר במשפחה. כשהיית רואה את מחבר ומכפיל ראית שהם תמיד סחבו מספר דברים ממקום למקום. השכנים אמרו: "איזו משפחה חרוצה! יש להם כל כך הרבה מקום להניח חפצים ולסחוב אותם ממקום למקום כל היום, הם אף פעם לא נחים".

אפילו מחלק מספרים, האח השלישי, סחב הרבה חפצים. אבל הוא היה שונה ממחבר ומכפיל. הוא אהב לחלוק באוצרות שלו עם אחרים. הוא היה מחלק אותם לערימות קטנות יותר ולוקח אותם איתו לחברים ומעניק להם בנדיבות מאוצרותיו. אם לאחר שחילק שווה בשווה לכל חבריו מאוצרותיו היתה נשארת לו שארית, הוא היה סוחב את השארית ומעביר אותה למקום חדש.

מחסיר מספרים היה בהחלט מאד שונה מכל שלושת אחיו עובדי המספרים. מחסיר היה יכול לאסוף כמה בולים או כמה מקלות מיוחדים והיה מניח אותם בכיסיו. אך בכיסיו היו תמיד חורים והוא היה מאבד את אוצרותיו, ולכן לעולם לא היה לו אותו מספר של חפצים בערב כמו בבוקר. משום שהוא היה מאבד אותם לאורך היום. אם השכנים הייו רואים חבלים בצבעים שונים, אגוזים, בולים או אבנים מיוחדות על אדמת החצר הם היו אומרים בחיוך "מחסיר עבר כאן כניראה" והיו שוב מחייכים בסבלנות, משום שאהבוהו מאד. אם מחסיר לא היה הרי עולמם של המספרים היה מתפקע מרוב חפצים של מכפיל ומחבר.

ניתן לאמר שמחסיר היה מאבד את אוצרותיו, אך הוא גם היה מלווה הרבה מאחרים - הוא היה ניגש למספרים אחרים ומלווה מהם מה שהוא זקוק לו. (להדגים זאת מאוחר יותר בתקופה בתרגיל חיסור ארוך).

בסיום הסיפור אני מציירת ארבעה אחים על הלוח. לכל אח חולצה בצבע שונה ועליה הסימן המתמטי שלו. הילדים מעתיקים את הציור למחברתם, זהו עמוד השער של התקופה.

שיעור x

כאשר אנו מחברים או מכפילים מספר אנו צרכים לדעת להעביר ממספר אחד לשנים, כאשר אנו מתחילים במספר הראשון. אנו מעבירים מהאחדות לעשרות, מהעשרות למאות, מהמאות לאלפים.

דוגמה לאח מחבר - לכתוב תרגיל חיבור על הלוח, להראות כיצד מחברים למשל 2456 ועוד 3467. הילדים מעתיקים את הדוגמה בגדול למחברת, עם כל הדרך של העבודה.

חלוקת דפי עבודה עם תרגילים בחיבור. חמש תרגילים ראשונים הילדים מנסים לעשות כל אחד לבד, בעזרתי כשאני עוברת ביניהם. כאשר מסיימים זאת אני מחלקת את הילדים לקבוצות והם פותרים יחד את חמשת התרגילים הבאים - זאת בתנאי שמי שלא מבין כיצד עושים תרגיל שאר הילדים מסבירים לו בקבוצה עד שהוא מבין ואם יש בעיות אני באה לעזור.

שיעור t

בדיוק כמו שיעור x, רק עם דוגמה לאח המכפיל שאני מסבירה בכתה ועבודה לבד ובקבוצות.

שיעור l

בדיוק כמו שיעור x, רק עם דוגמה לאח המחלק שאני מסבירה בכתה ועבודה לבד ובקבוצות.

שיעור j

בדיוק כמו שיעור x, רק עם דוגמה לאח המחסר שאני מסבירה בכתה ועבודה לבד ובקבוצות.

עבור השיעורים הנל יש להכין הרבה תרגילים בדפי עבודה ולעבוד בעיקר על כפל וחילוק ארוך בשיעורי תרגול חשבון (צרכים להיות לפחות 2 כאלה במהלך השבוע) וכן בשיעור הראשי. חילוק ארוך יש למצוא את השיטה הכי בהירה לילדים, עליך כמורה ללמוד היטב את השיטה שבה אתה רוצה ללמד חילוק ארוך ואז לפשט זאת ע"י כמה פעולות לילדים. דוגמה כללית לפישוט כזה: מחלקים, מורידים, מכפילים ומחסירים. כך בארבעה פעילות מוכרות הילדים יזכרו מה צריך לעשות, יש לכתוב זאת בדוגמה לחילוק במחברת.

בהמשך התקופה יש ללמד בכתה ולהביא בכל אחד מארבעת פעולות החשבון שאלות מילוליות. אני עושה זאת דרך חידות. שאלה מילות נקראת אצלי חידה, ילדים מתחברים יותר לחידות, זה נתפס אצליהם ככיף. לדוגמה:

ילד אחד עצד והתווכח עם נער הגדול ממנו.

אמר הגדול - למה אתה מתווכח איתי, אני הלא גדול ממך כפליים.

רמאי שכמותך, קרא הילד הקטן. אני זוכר שפעם אחרת לי שאתה גדול ממני פי 3.

נכון, אמר הנער וצחק, זה היה לפני 4 שנים ואז זה באמת היה נכון.

בני כמה הם היום? (תשובה - 8, 16)

שיעור

חזרה על לוח הכפל. בכתה ד הילדים כבר אמורים לדעת את לוח הכפל בעלפה, משום שהתחלנו לעבוד עליו בכתה א דרך משחקים רבים ותרגול ועבדנו עליו בכל יום בכתה. כעת נתחיל בדקלום של משפחות לוח הכפל ככתה ביחד, זה מעניק הזדמנות לילדים שפחות יודעים לחזור על הדברים. לאחר החלק הריתמי אני אומרת: משפחת 2 וכל הילדים יחד מתחילים לדקלם את המשפחה: 2, 4, 6, 8, 10 וכו' עד ל 2 כפול 12.

בכל יום נתרגל כך כמה משפחות. כדי לדעת האם כל ילד באופן אישי יודע את המשפחות אני מסבירה בכיתה כי משבוע הבא אבקש באופן אישי מילדים לומר לבד משפחה כלשהי ולכן עליהם להיות מוכנים. אפשר גם לומר שבשבוע הבא אבקש לומר באופן אישי את משפחת 6 וגם 8. כך ממקדים את החומר שמבקשים מהילדים לחזור עליו. ובכל שבוע אתן משפחות שונות לחזרה. חשוב להודיע להורים על אילו משפחות על הילדים לחזור, כדי שהם יסייעו להם בכך בבית. ישנן משפחות שהילדים מתקשים יותר לזכור וישנן כאלה שפחות. בחלק הריתמי אני ממליצה לקפוץ בחבל ולומר ביחד לפי הקצב של הקפיצה את אחת המשפחות, בכל יום משפחה אחרת. כך הילדים זוכים לעוד חזרה.

לאחר החזרה על המשפחות אני מציירת על הלוח את לוח המשפחות (אפשר שאצייר זאת גם לפני השיעור ואכסה בווילון ואז אפתח את הווילון ואסביר את לוח המשפחות). כאשר אני מגלה את הציור אני חדה חידות - כמה שווה 2 כפול 2 ?

כמה שווה 9 כפול 7?

כמה שווה 3 כפול 5? וכו'

באמצעות התרגילים על הילדים לגלות מהי החוקיות בלוח המשפחות המצוייר על הלוח, הם מגלים בקלות. ואני מסבירה את החוקיות כדי שמי שעדיין לא גילה אותה יוכל לראותה.

לאחר ההסבר הילדים יעתיקו את לוח המשפחות למחברת. הטבלה כאן אינה מייצגת את האסטיות הנדרשת בשרטוט וציור שלה על לוח הכתה. להבנה מעמיקה יותר על ציורי לוח בחינוך ולדורף ראו במאמר אחר.

לצערי הטבלה לא נכנסת כאן באופן סביר באתר. לקבלת הטבלה צרו עימי קשר. - פרטי בסיום המאמר.

שיעורי בית בסיום שיעור זה - תרגיל שצריך עבורו לדעת את סדר פעולות החשבון. לדוגמה:

(15:5) - 25

שיעור

חזרה על המשפחות (לוח הכפל). להביא לכתה כדור מספוג רך. אני זורקת את הכדור לילד ותוך כדי אומר תרגיל: 6 כפול 7, על הילד לענות ותוך כדי תשובה לזרוק לי את הכדור בחזרה. כך אני מתמסרת במתמטיקה עם רוב ילדי הכתה.

אני רושמת על הלוח את התרגיל שניתן לשיעורי בית בסיום השיעור הקודם.

מבקשת מכמה ילדים שיבואו ללוח לפתור את התרגיל. כל ילד פותר את התרגיל באופן אחר, משום שהם עדיין לא יודעים את סדר פעולות החשבון.

"איזה מוזר" אני אומרת. "איך נדע מה לפתור קודם - את תרגיל החיסור או את תרגיל החילוק" ושומעת את ההצעות של הילדים בעניין. "מה קודם?"

ואז אני מסבירה. והנה דוגמה להסבר באופן תמונתי ולא באופן חשיבתי בלבד:

תראו ילדים בעולם של המספרים יש סוגריים, יש כפל, חילוק, חיסור וחיבור. וכל אחד מהם היה רוצה להיות ראשון בתור כמו שאתם הולכים לפעמים לשתות מהברזיה כשאתם מאד צמאים והייתם רוצים להיות תמיד ראשונים בתור. בתור לברזיה כל פעם ילד אחר ראשון. כך זה בעולם שלנו.

אבל בעולם של המספרים זה אחרת.

לפני שהמספרים נולדו הם היו בבטן של אימם. ולכן, כל מי שנמצא בתוך הסוגריים (אני מציירת על הלוח סוגריים ומראה שהם דומים לבטן של אמא) הוא ראשון. כי זה המקום הראשון בעולם שהמספרים היו בו, בבטן של אמא.

אז מה שבסוגריים - פותרים ראשון.

אחר כך נולדו לאמא שני זוגות תאומים. זוג התאומים הראשון שנולד בעולם המספרים היו כפל וחילוק. הם זוג חזק שמצד אחד מכפיל הכל וגורם להכל לגדול מאד ומצד שני מחלק הכל שווה בשווה וגורם להכל לקטון מאד.

בגלל שכפל וחילוק נולדו מתוך הבטן של אמא לפני חיבור וחיסור (שהם זוג התאומים השני) אז אותם פותרים שניים. אחרי הסוגריים.

אז כפל וחילוק - פותרים שניים.

לבסוף רצו לבוא לעולם חיבור וחיסור. שהם עדינים יותר מכפל וחילוק, הם בני הזקונים.

אז חיבור וחיסור - פותרים אחרונים

ואז כותבים ומציירים במחברת תקופה דף על סדר פעולות החשבון:

סדר פעולה

תרגילי חשבון המכילים בתוכם כמה פעולות חשבון נפתור בעזרת סדר פעולות קבוע:

סוגריים - תמיד לפני כולם.

כפל וחילוק - שני בתור.

חיבור וחיסור - אחרונים חביבים.

ודוגמה לתרגיל כאן בסוף.

(דוגמאות לכיצד אמור להראות הדף הנ"ל אסרוק ואוסיף למאמרים בקרוב).

שיעורי בית - דף עבודה עם תרגילים של סדר פעולות חשבון.

שיעור

התבוננות בלוח המשפחות - אנו מנסים למצוא חוקיות לסימני התחלקות.

חלק מסימני ההתחלקות אני מביאה כדוגמה לאיך ומה צריך לחפש ואחר כך ישנם ילדים שמוצאים סימנים משלהם ומשתפים את הכתה. כאשר זה מתחיל להתרחש אני כותבת על הלוח את מה שהילדים מציעים:

מספר מתחלק ב - 2 כאשר ספרת האחדות שלו היא 2 או 0

מספר מתחלק ב - 3 כאשר סכום ספרותיו מתחלק ב - 3

מספר מתחלק ב - 10 כאשר ספרת האחדות שלו היא 0

מספר מתחלק ב - 5 כאשר ספרת האחדות שלו היא 0 או 5

מספר מתחלק ב - 6 כאשר ספרת האחדות שלו היא זוגית וסכום ספרותיו מתחלק ב - 3

מספר מתחלק ב - 9 כאשר סכום ספרותיו שווה ל - 9

הילדים מעתיקים למחברת את החוקים של סימני ההתחלקות.

תרגול - אני נותנת מספרים והילדים צרכים לנסות עליהם את הכללים: 303, 541, 675, 606.

להכין מראש דף עבודה:

הקף באדום את המספרים המתחלקים ב - 3

הקף בכחול את המספרים המתחלקים ב - 6

5731, 907, 91, 426, 4125, 822, 752, 123, 771, 432, 833, 711, 228, 1244

רישמו 4 מספרים המתחלקים ב 2 (על המספרים להיות בעלי 4 ספרות):

רישמו 4 מספרים המתחלקים ב - 5 (על המספרים להיות בעלי 3 ספרות):

רישמו 4 מספרים המתחלקים ב - 3 (על המספרים להיות בעלי 4 ספרות):

דף עבודה לבית - סדר פעולות חשבון

שיעור

חידת בוקר - למתן מספר אחיות כמספר האחרים.

לאיילת - מספר האחים כפול ממספר האחיות.

כמה אחיות וכמה אחים במשפחה זו?

(4 אחים, 3 אחיות).

פתרון דף שיעורי הבית מהשיעור הקודם.

הקנייה -

סיפור מהחיים - אתם יודעים, אני מאד אוהבת פלאפל. בסוף השבוע נסענו לצפון, בדרך בחזרה, אחרי טיול מקסים והליכה ארוכה היינו מאד רעבים. אז עצרנו בדרך בפלאפל שכולם אומרים עליו שהוא הפלאפל הכי טוב בצפון. רצינו לנסות. ואז שמתי לב שהמנה של הפלאפל מורכבת מדי הרבה מרכיבים. ננסה לראות ממה מורכבת מנת פלאפל:

פיתה כדורי הפלאפל סלט טחינה

קמח חומוס עגבניה זרעי שומשום

ביצה ביצה מלפפון מים

מים מלח בצל

מלח

אני כותבת על הלוח את המרכיבים של הפלאפל.

"תראו ילדים, המרכיבים של מנת הפלאפל הם רבים. אבל שימו לב - בסופו של דבר המרכיב האחרון כמו עגבניה או מלח אי אפשר לפרק אותו יותר לעוד מרכיבים."

חשוב - אנו לא נכנסים עם ילדים בכתה ד למרכיבים שהם לא יכולים לראות בחושים שלהם כמו אטומים, מנרלים וויטמינים. מדוע? משום שזה אינו תואם גיל והם לא מסוגלים להבין זאת עדיין. נכנסים למרכיבים הללו מכתות החטיבה והלאה. על הסיבות לכך - ראו מאמר אחר שכתבתי.

"אז כך זה גם עם מספרים. יש מספרים שאפשר לפרק אותם לגורמים, ממש כמו שפירקנו את המנת פלאפל לגורמים. למשל:

12 מתפרק לשתיים ולשש. לפי משפחות הכפל. שש מתפרק לשתיים ושלוש לפי משפחות הכפל. אבל שתיים ושלוש כבר לא מתפרקים יותר!"

אני כותבת על הלוח את הפירוק לגורמים של המספר 12 ליד הפירוק לגורמים של מנת הפלאפל.

הילדים מעתיקים למחברת את מה שכתוב ומצוייר על הלוח. (חלק מהציורים ניתן לבקש ואעביר לכם כתמונות).

שיעור

חידת היום (טוב להביא כל בוקר חידה, בעיקר בתקופה זו).

תולעת זוחלת על פני אילן.

בלילה היא עולה 4 מטרים וביום היא יורדת 2 מטרים.

בלילה ה - 9 הגיעה התולעת אל ראש האילן.

מה גבהו של האילן? (תשובה - 20 מטר)

חזרה על פירוק לגורמים מאתמול - דיון בכתה המתחיל בשאלה: אז איך מפרקים לגורמים מנת פלפל? ואח"כ כיצד מפרקים לגורמים מספר?

אני מזכירה בכתיבה על הלוח כיצד נפרק את המספר 8 לגורמים.

ואז מבקשת מילדים להגיע ללוח ולפרק מספרים שונים לגורמים מול כל הכתה. לדוגמה: 16, 12, 24 וכו'. תתכן יותר מדרך אחת לפרק לגורמים מספר ויש להראות זאת על הלוח.

משימה במחברת - הילדים יכתבו פירוק לגורמים של כמה מספרים שאומר להם.

שיעורי בית - דף עבודה עם תרגילי חיסור, חילוק וכפל במספרים דו ותלת ספרתיים.

שיעור

חידה -

קבוצה של ילדים יצאה לטיול.

הסתדרו הילדים בזוגות - ונשאר ילד אחד בודד.

הסתדרו הילדים בשלשות - ונשאר ילד אחד בודד.

הסתדרו הילדים ברביעיות, חמישיות ושישיות - ונשאר ילד אחד בודד!

כמה ילדים היו בקבוצה? (61)

על פי סימני ההתחלקות מצאו לאילו מספרים מלוח הכפל מתחלקים המספרים הבאים -

3550, 3930, 2010, 3333, 2942, 5005, וכו'

שיעור זה יוקדש ברובו לחזרה כתתית על תרגילי כפל, חילוק, חיבור וחיסור במספרים דו ותלת ספרתיים. הילדים מתבלבלים בעיקר בחילוק ויש לחזור על כך. אני כותבת תרגיל על הלוח, נותנת לילדים זמן לפתור אותו במחברת התרגול ואז מזמינה ילד לפתור אותו על הלוח ולהסביר לכל שאר הילדים כיצד פתר.

שיעורי בית - תרגילי כפל וחילוק ארוך במספרים דו ותלת ספרתיים.

שיעור

חידת גפרורים - המשוואה שבציור איננה נכונה. יש לתקנה ע"י הזזת גפרור אחד (אסור לשנות את סימן השיוויון)

vi-iv=ix

פתרון:

vi+iv=x

שיחה והזכרות - פותחים את המחברת בלוח המשפחות (הכפל) שציירנו לפני מספר שיעורים.

חידה - אילו מספרים לא נמצאים בלוח הכפל?

מדוע?

(2 מופיע, אבל גם הוא ראשוני, 1 אינו ראשוני - להסביר בהמשך השיעור שהוא מספר מיוחד).

הילדים מגלים להפתעתם שיש אכן מספרים שלא מופיעים בלוח המשפחות. יש מספרים שאין להם משפחה. אני מבקשת מהילדים שיאמרו לי מי הם המספרים הללו ואני רושמת אותם על הלוח.

חידה - מה מיוחד במספרים הללו? אני נותנת מספר דקות לחשוב בשקט.

ואז שומעת את הצעות הילדים לגבי הייחודיות של המספרים הללו, הם מוצאים את התבנית המאחדת אל כל המספרים ומגלים שאלו מספרים המתחלקים רק ב - 1 או בעצמם.

אז איך נקרא להם? אני מבקשת שהילדים ימציאו שמות למספרים המיוחדים הללו. והם כותבים את השמות במחברת תרגול ומקריאים אותם אחכ בכתה.

אנו בוחרים יחד את השם המתאים ביותר לדעתנו ואני מסבירה שבעולם החשבון קוראים למספרים הללו מספר ראשוני. ויש בזה היגיון, משום שהם מתחלקים רק באחד (הראשון) ובעצמם.

משימה בכתה - כתבו את המספרים הראשוניים עד 100 במחברת תרגול. אנו בודקים זאת לאחר מכן.

משימה - כתבו בגדול במחברת התקופה כך:

מספר ראשוני: מספר המתחלק רק ב - 1 ובעצמו.

כאן רישמו במחברת מתחת לכותרת הזו את כל המספרים הראשוניים עד 100.

שיעורי בית - כתבו שיר על המספרים שאין להם משפחה, האם זה עצוב להם שאין להם משפחה? מה הם חושבים ומרגישים?
הדרכת מורים פישוט צבעים משחקים לרמות סבלנות להמשיך סוף שנה עבודה להמשיך ללמוד ציור הדרכת מורים חשבון
מחלקת מכירות, שיפור תהליכי המכירה, שיפור מחלקת מכירות, ניהול המכירות והשיווק בארגון, שיפור תהליכי השיווק, הטמעת מידע המכירות במחלקת המכירות, הכנת מידע על המוצר, ארגון המידע השיווקי, ארגון המידע המכירתי, איך להכין חומרי שיווק? איסוף חומרים לצורך הכנת חומרי שיווק, ארגון המידע של מחלקת המכירות, תיעוד המידע של מחלקת המכירות, השמה לאנשי מכירות, גיוס אנשי מכירות
...שיפור תהליכי המכירה, שיפור מחלקת מכירות, ניהול המכירות והשיווק בארגון, שיפור תהליכי השיווק, הטמעת מידע המכירות במחלקת המכירות, הכנת מידע על המוצר, ארגון המידע השיווקי, ארגון המידע המכירתי, איך להכין חומרי שיווק? איסוף חומרים לצורך הכנת חומרי שיווק, ארגון המידע של מחלקת המכירות, תיעוד המידע של מחלקת המכירות, השמה לאנשי מכירות, גיוס אנשי מכירות וכאן נסביר לגבי תהליכים מקבילים שיש עבור הכנת חומרי שיווק ועבור שיפור תהליכי המכירה בארגון. ונסביר איך לשפר...
משקל עבודה גבוה מידי, משקלי עבודה, איך לדעת אם המשקל עבודה גבוה מידי? איך לדעת האם צריך להוריד משקל עבודה? קיצור טווח תנועה בגלל משקל עבודה גבוה, טווחי תנועה ומשקלי עבודה, איך לבחור משקלי עבודה? עם כמה משקל להתאמן?
משקל עבודה גבוה מידי, משקלי עבודה, איך לדעת אם המשקל עבודה גבוה מידי? איך לדעת האם צריך להוריד משקל עבודה? קיצור טווח תנועה בגלל משקל עבודה גבוה, טווחי תנועה ומשקלי עבודה, איך לבחור משקלי עבודה? עם כמה משקל להתאמן?
...עבודה, איך לדעת אם המשקל עבודה גבוה מידי? איך לדעת האם צריך להוריד משקל עבודה? קיצור טווח תנועה בגלל משקל עבודה גבוה, טווחי תנועה ומשקלי עבודה, איך לבחור משקלי עבודה? עם כמה משקל להתאמן? איך לדעת אם המשקל עבודה שלך גבוה מדי באימון? אחד האתגרים המרכזיים למתאמנים הוא להבין אם המשקל שהם מתאמנים איתו הוא גבוה מדי. אליעד כהן מציג הסבר מפורט ופרקטי כיצד ניתן לבדוק זאת בפועל. מה השיטה לבדוק אם המשקל שלך גבוה מדי? כדי להבין האם משקל העבודה שלך הוא גבוה מדי...
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
מנטורים, גורואים, האם חייב מנטור כדי להצליח בחיים? האם חייב גורו להתפתחות תודעתית? שקרים של מנטורים, שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית?
...שקרים של גורואים, שקרים של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, להיות אלוהים בכוחות עצמך, תלות באליעד כהן, האם חייב עזרה חיצונית? האם אדם באמת זקוק למנטור או גורו כדי להצליח בחיים? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בשאלה האם כל אדם חייב מנטור, גורו או יועץ על מנת להצליח ולהתפתח בחיים. התשובה של אליעד היא חד משמעית - לא, אין הכרח בכך. הוא מסביר כי הרבה אנשים מחפשים מנטור רק כאשר הם נתקלים בקשיים בדרך למטרותיהם, אך אין צורך בעזרה חיצונית על מנת להצליח. כל אדם,...
אדם שחקן, מרגיש רע שצריך לשקר לאנשים ולהעמיד פנים שהכל בסדר למרות שהכל רע, חרדה חברתית, קושי לתקשר עם אנשים, מרגיש שאני צריך להעמיד פנים, נמאס לי לשקר לאנשים שהכל טוב, תקשורת בין אישית, העמדת פנים
אדם שחקן, מרגיש רע שצריך לשקר לאנשים ולהעמיד פנים שהכל בסדר למרות שהכל רע, חרדה חברתית, קושי לתקשר עם אנשים, מרגיש שאני צריך להעמיד פנים, נמאס לי לשקר לאנשים שהכל טוב, תקשורת בין אישית, העמדת פנים
...פנים שהכל בסדר למרות שהכל רע, חרדה חברתית, קושי לתקשר עם אנשים, מרגיש שאני צריך להעמיד פנים, נמאס לי לשקר לאנשים שהכל טוב, תקשורת בין אישית, העמדת פנים מדוע האדם מרגיש רע כשהוא צריך לשקר ולהעמיד פנים? אליעד כהן מסביר שאחד הקשיים המרכזיים שאנשים חווים בחייהם הוא התחושה שהם חייבים להיות שחקנים, כלומר, להעמיד פנים מול אחרים שהכל בסדר, גם כאשר בתוכם הם חשים רע מאוד. אליעד מביא דוגמה של אדם שצריך להגיע לעבודה למרות שמצבו הפנימי רע מאוד, ולכן הוא חייב...
יצירת הזדהות - למה זה כ"כ חשוב? מתי אסור ליצור הזדהות? ראפור / NLP / כימיה בין אישית / בניית אמון / יצירת אמון / לרכוש אמון / יצירת הזדהות / רכישת אמון / ליצור אמון / שכנוע / שינוי עמדות / לשכנע אנשים / לא להזדהות, ראפור טוב, ראפור רע
...- למה זה ככ חשוב? מתי אסור ליצור הזדהות? ראפור NLP כימיה בין אישית בניית אמון יצירת אמון לרכוש אמון יצירת הזדהות רכישת אמון ליצור אמון שכנוע שינוי עמדות לשכנע אנשים לא להזדהות, ראפור טוב, ראפור רע וכאן אבאר, למה ככ חשוב ליצור הזדהות עם לקוח? ומה המהות ומה הסוד שיש מאחורי החשיבות של יצירת ההזדהות הרגשית עם הלקוח? וגם אסביר, מתי אסור ליצור הזדהות עם הלקוח? ומתי יצירת הזדהות עם הלקוח, יכולה ליצור חוסר אמון גדול, בינך לבין הלקוח? והתשובה לכך היא, שברגע...
מוחלטות, יחסיות, איך להגיע למוחלט? איך להיות מוחלט? איך להיות החלטי? איך להתקדם למוחלט? חשיבה אבסולוטית, חשיבה יחסית, חשיבה מוחלטת, חשיבה קיצונית, איך להיות קיצוני?
מוחלטות, יחסיות, איך להגיע למוחלט? איך להיות מוחלט? איך להיות החלטי? איך להתקדם למוחלט? חשיבה אבסולוטית, חשיבה יחסית, חשיבה מוחלטת, חשיבה קיצונית, איך להיות קיצוני?
...איך להיות החלטי? איך להתקדם למוחלט? חשיבה אבסולוטית, חשיבה יחסית, חשיבה מוחלטת, חשיבה קיצונית, איך להיות קיצוני? מהם המושגים של מוחלטות ויחסיות? כיצד להגיע למוחלט? ההרצאה עוסקת בניתוח של מושגי מוחלטות ויחסיות, כיצד לחשוב בצורה מוחלטת, איך להיות החלטי ואיך להתקדם לכיוון מוחלט. אליעד מסביר את ההבדל בין חשיבה מוחלטת וחשיבה יחסית, ומדגיש את הקשר בין התכונות האישיות לבין הדרך להגיע למצב של מוחלטות. מהי חשיבה מוחלטת? חשיבה מוחלטת מתייחסת ליכולת לחשוב בצורה...
ניקוי רעלים ושטיפת מוח ונפש טובה - איך לעשות ניקוי אמיתי?
...לעצמו שטיפת מוח וניקוי רעלים אמיתי, מהרעלים שממלאים את המחשבה ואת הנשמה שלו? כי האלוהות היא הטוב, והנפרדות היא הרע. כי הנפרדות, היא כולה גבול והגדרות וחוויית צמצום, שיוצרת את הסבל הנצחי שקיים בתוך עולם הנפרדות. כי כל זמן שיש נפרדות, אין שלמות ויש סבל. והנפרדות, ממלאת את האדם כולו, מכף רגלו ועד ראשו ומהשמים ועד הארץ. כי הנפרדות מתחילה באני של האדם והחוצה. ומהאני של האדם והחוצה, יש רק נפרדות. כי מהות האני של האדם, היא הנפרדות שלו, ממה שאינו הוא. ואחכ...
תכנות התת מודע, לתכנת את התת מודע, שליטה בתת מודע, מה זה התת מודע? מהו התת מודע? להבין את התת מודע, הסודות של התת מודע, כוחו של התת מודע, מודע ולא מודע, אימון התת מודע
תכנות התת מודע, לתכנת את התת מודע, שליטה בתת מודע, מה זה התת מודע? מהו התת מודע? להבין את התת מודע, הסודות של התת מודע, כוחו של התת מודע, מודע ולא מודע, אימון התת מודע
...התת מודע, הסודות של התת מודע, כוחו של התת מודע, מודע ולא מודע, אימון התת מודע מה זה התת מודע וכיצד הוא משפיע על החיים שלנו? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו לעומק מהו התת מודע וכיצד הוא פועל. תחילה, הוא מפרק את המונח תת מודע ואומר שכדי להבין את משמעותו, יש קודם להבין מה זה מודע ומה זה תת. המושג מודע מתייחס למה שהאדם יודע ומבין שהוא יודע, ואילו תת מתייחס למשהו עמוק יותר או נסתר יותר, ולכן תת מודע אלו אותם דברים שאדם יודע בתוכו, אך הוא אינו מודע לכך שהוא...
הצלחה ודחיינות, איך לא לדחות למחר? איך לא לדחות הצלחה? איך להתחיל להצליח היום? איך להתחיל לעשות היום? מעט גם כן טוב, לא לחשוב בשחור או לבן, פעולות קטנות, מוטיבציה לא לדחות דברים, מוטיבציה לעשות משימות, למה אני דוחה דברים?
הצלחה ודחיינות, איך לא לדחות למחר? איך לא לדחות הצלחה? איך להתחיל להצליח היום? איך להתחיל לעשות היום? מעט גם כן טוב, לא לחשוב בשחור או לבן, פעולות קטנות, מוטיבציה לא לדחות דברים, מוטיבציה לעשות משימות, למה אני דוחה דברים?
...ודחיינות, איך לא לדחות למחר? איך לא לדחות הצלחה? איך להתחיל להצליח היום? איך להתחיל לעשות היום? מעט גם כן טוב, לא לחשוב בשחור או לבן, פעולות קטנות, מוטיבציה לא לדחות דברים, מוטיבציה לעשות משימות, למה אני דוחה דברים? למה אנחנו דוחים מטרות ומונעים מעצמנו הצלחה? אנשים רבים נתקלים שוב ושוב במצב בו הם רוצים להשיג מטרות בחיים, אך משום מה הם לא מצליחים להגיע אליהן. הם דוחים את המשימות שלהם למחר, למחרתיים, לשבוע הבא, וכך עובר הזמן, והמטרות נשארות בגדר חלום...
התפתחות רוחנית - שבאה לידי ביטוי בהתפתחות גשמית. הכיצד?
...רוחנית, שהיא השלמות העצמית של האדם, גם באמצעות רדיפה אחרי הגשמיות. ובתנאי שהאדם יעשה את הרדיפה שלו בשלמות. כי השלמות נמצאת בכל דבר. ומי שמחפש את השלמות שיש בכל דבר, בסופו של דבר הוא יגיע לשלמות עצמית. וכאן נבאר עניין אחר, והוא שיש שני סוגים של התפתחות רוחנית של האדם. והסוג הראשון התפתחות רוחנית, הוא קודם שהאדם הפך להיות רוחני באמת. והסוג השני הוא, אחרי שהאדם הוא כבר רוחני בשלמות. והעניין הוא, שמי שהוא רוצה להיות רוחני, אז דרכו של עולם היא, שעלי
מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?
...את הבורא? וממה החרדים חרדים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?. הפעם אני רוצה לבאר את העניין של השני אלוהים, שעליהם אני מדבר, אני בעצם מסביר שגם את האלוהים היהודי, ברא מישהו. ויש את האלוהים היהודי שכולנו כבר מכירים את המעללים והסיפורים שלו. לפחות היהודים מכירים, וגם הנוצרים והאסלאם מכירים. ושואלים מה זאת אומרת שאתה אומר שיש שני אלוהים? הרי יש אלוהים אחד!!...
פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
...בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות שני ילדים הגיעו אלי לטיפול. אחד בן 10 והשני בן 7, שניהם לכאורה, עם אותה בעיה שאותה האם מציגה: לא מרוכזים בשיעור, חסרי מנוחה ועודף מתח. בשיחה עימם כל ילד הוא עולם אחר וכל אחד מקבל תמצית עם הרכב שונה. קשיי ריכוז יכולים לנבוע מכמה סיבות ולעיתים הם נובעים מקשיים אחרים שבגללם לא בא להם בכלל להתרכז. במקרים אלו בטיפול, נטפל פנימה יותר, מה הביא אותו עד הלום. יש אפשרות שהילד מתוח כי עוברת עליו כעת תקופה מאוד מסוימת שעלייה צריך...
חשיבה בריאה - לבחון את הדרך בה הולכים
...ולשפר את הנוסחאות הקיימות שהאדם משתמש בהן בחיי היום יום, עמ לקבל את הטוב ביותר. חשיבה בריאה מגנה על האדם מפני דברים שליליים מעין מחסום בפניהם בדרך בחיי היום יום. וכאשר מדובר על חשיבה בריאה, אין הכוונה רק לא לאכול דברים לא בריאים שכמובן מזיקים לאדם. בנוסף לכך, הכוונה היא שהאדם יחשוב דברים שמקדמים אותו ויתעלם במקרים מסויימים לפי שיקול דעת אמיתי מכל מה שמוריד אותו למטה. ויש מצבים שהאדם לא צריך להתעלם מדברים מסויימים וכאמור לטפל בהם מהשורש וזאת האדם...
ואהבת לרעך כמוך - מה הפירוש?
...שאתה אוהב את עצמך? או, שלא תעשה לחברך מה ששנוא עליך? האם מדובר רק בחברים ומכרים שלי? זה הרבה יותר מכך. ראשית נתמקד במילים רעיך כמוך. הרע שלך - כלומר, האדם האחר, האדם שהוא לא אתה, הוא כמוך. אתה זה הוא והוא זה אתה. אתם למעשה קורצתם מאותו החומר. באתם מאותו מקור. שניכם יולדתם מאישה, לשניכם נשמה ומקור בואכם משותף. במקור הטהור והאנרגטי הייתם למעשה אחד. נעשה רגע מסע אל המקור, אל המוחלט. נראה בעיני רוחנו אנרגיה אחת גדולה שלמה, נדמה זאת כגוש של חומר ללא פגמים...
התחלה חדשה - אין צורך בהאשמות שווא
...הדברים בשיא ההתלהבות וממשיך בשיא ההתלהבות ולא תלוי בתוצאות ויש לו כיסופים להצלחה ולא משנה לו כמה זמן ייקח העיקר השאיפה שלו, זה לא משנה לו כמה זמן ייקח, וכל החיים שלו נצבעים בצבעים צבעוניים כפי שהמשורר משליך את מצב רוחו על הנוף. והאדם כאשר קורים לו דברים טובים בטבעו הוא חושב שהכל צבעוני ופורח ולפעמים כאשר האדם טועה הוא מתבלבל וחושב שהכל בצבעים אפורים ודהויים אבל אפשר לחשוב אחרת, שהאדם נפל מחוסר הבנה נכונה של הדברים כי זו הייתה ההבנה של אותו הרגע ולא...
גן עדן - מהו תנאי הכניסה היחיד?
...MP3 בנושא: הרצאה על גן עדן - מהו תנאי הכניסה היחיד?. והפעם אדבר על גן עדן, ומה בנוגע לגן העדן? התנאי היחיד בעולם, של הכניסה לגן עדן. והכרטיס כניסה לגן עדן, הוא המילה אמת, והוא התנאי היחיד. גן עדן מייצג את החיים הטובים, והחיים הטובים תלויים במילה אמת. ואדם אמור להיות אמיתי וכנה עם עצמו כחוט השערה, אין זיופים, ואם יש שקר הכי קטן בעולם, אין כניסה. ויש שני סוגי אושר בעולם, אושר אמיתי, ואושר שאינו אמיתי. והאדם בעולם שאפילו תיאורטית אינו יכול להשיג שביעות...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 12
...ביותר, לעיונכם. ואד יעלה מן - הארץ, והשקה את כל פני האדמה. (בראשית ב, ו) בחלק הראשון של שבעת ימי הבריאה - 7 חזרתי פעמיים אל הביטוי הזה, ובכל פעם פגשתי מולי עולם אחר ושונה מהראשון - אותו בחנתי והיצגתי כמשפטו. ובעצם מצאתי גשר ברור שמחבר בין שני הביטויים אך ההבדל בין שני העולמות ניכר. ולמעשה אין המדובר בהשקפה אחרת על הביטוי אלא בתיזה מרכזית אחרת בעלת יסודות שונים. אל הביטוי הזה חזרתי גם בפרק הנוכחי שלעיל, ניתן להזיז את העכבר וללכת למעלה - לפגוש שוב...
בשביל לנטרל רגש שלילי, אתה חייב לפרק את האמונה שקיימת אצלך שבגללה אתה יוצר את הרגש בתת הכרה ואין לך שליטה עליו במודע
...רגש שלילי, אתה חייב לפרק את האמונה שקיימת אצלך שבגללה אתה יוצר את הרגש בתת הכרה ואין לך שליטה עליו במודע כל רגש שאתה חווה, אתה ורק אתה אחראי לו. אתה זה שרוצה בו ומאמין שהשימוש בו הוא הדבר המועיל ביותר עבורך. חרדה, דיכאון, עצב, כעס, חמידה, קנאה וכו... כל הנל הם רגשות שאתה (לרוב בתת הכרה) ורק אתה בחרת לייצר. חרדה - רגש שהאדם מייצר כאשר הוא מאמין שהמציאות מאיימת וקיימת סכנה לשלמות האני. החרדה היא רגש שאמור להכין את האיברים החיוניים בגוף למצב של מלחמה...
רפלקסולוגיה - בכפות הרגלים ניתן לראות כיצד האדם "מהלך בשבילי החיים"
...מהלך בשבילי החיים בכפות הרגלים ניתן לראות כיצד האדם מהלך בשבילי החיים, האם הוא חי בשלום בית עם סביבתו הפנים גופנית, מה סוחב עימו מהעבר ועל מה כדאי לו לשים לב בהמשך הדרך וכמובן כיצד מתפקד בחיי היום יום בסביבתו. רפלקסולוגיה מחזקת את האדם לקראת ההליכה קדימה עי תמיכה בהווה ולמידה מעבר. כאשר מנסים לאבחן את אישיותו של האדם או את בעיותיו אין עושים זאת על פי נתון אחד או שניים שנראים בכפות הרגלים אלא ננסה לקבל כמה שיותר נתונים כגון: הקשר של האדם לעצמו - כיצד...
מנגנוני הגנה - מבוא
...לרגשות שליליים ובייחוד מחרדה. את המונח טבע זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, בעקבות אבחנותיו על ההיסטריה שממנה סבלו רבות ממטופלותיו הראשונות. הוא טען שההיסטריה אינה אלא מנגנון הגנה ששימש אותן להתמודדות עם כאב רגשי שהן לא יכלו לשאת, והסביר כיצד השימוש במנגנוני הגנה לא בוגרים, גוזל מהפרט אנרגיות נפשיות ומפריע לפיכך לאורח החיים השוטף. פרויד ראה בפסיכואנליזה אמצעי המכוון בראש ובראשונה לשדרוג מנגנוני הגנה בסיסיים למנגנוני הגנה מפותחים יותר המאפשרים לאד...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פישוט
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פישוט, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פישוט, איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לקבל החלטות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רגשי, מאמן אישי לנוער, אימון אישי לירידה במשקל בתחום פישוט - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3438 שניות - עכשיו 25_07_2025 השעה 03:53:25 - wesi4