ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עזרה הדדית ✔אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7 ✔צורת האות 'ג' ורמזיה יש הדורשים את האות 'ג' כרמז של שתי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
צורת האות 'ג' ורמזיה

יש הדורשים את האות 'ג' כרמז של שתי מלים:

1) גי - רומז למילה 'אהבה', שערכה 13 כמו 'גי'.

2) מל - רומז למילה 'מלא'. או למילה: 'מדבר'

אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה.

המילה 'גימל' ערכה בגימ' 83 כערך הביטוי: 'לא גבה לבי'

יש הרואים באות 'ג' צורת חיבור של שתי אותיות: 'ז' ו 'י'. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: 'טוב'. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה 'טוב' באות 'ט')

המילה 'גימל' ערכה בגימ' = 83 כמו הביטוי 'טוב גנוז' וגם ערכה 'יחיה האדם'.

שפע ומזל

האות 'ג' המבטאת נתינה וגמילות חסדים מובילה לשפע ומזל. דורשי רשומות ראו בביטוי 'צדקה וחסד' שערכו בגימ' 277 ערך חשוב מאד. ראו בו הקבלה לערך הפסוק שיש לו אותו ערך גימטרי, והוא הפסוק: "אנא ה' הצליחה נא". ערכו 277, גמילות חסדים מובילה להצלחה מאת ה'.

מקום המקדש - מקום החסד

מספר רעיונות נאמרו בחז"ל מדוע נבחר הר הבית כמקום המקדש. להלן אחד הסיפורים המבהירים מדוע נבחר דווקא הר הבית כמקום המקדש:

בעבר הרחוק לפני שהוחלט על ירושלים והר הבית כמקום מקודש, היו שני אחים. לשניהם היתה חלקת שדה על אחד ההרים. שניהם עבדו טרחו ועמלו בה. האחד ערירי ללא ילדים, והשני מטופל באשה וילדים רבים. הגיעה עת הקציר ושניהם מחלקים את תוצרת התבואה חלק כחלק, חצי בחצי בהתאם להשקעה. בלילה, בלכתם לישון כל אחד ליד ערמת התבואה שלו, כל אחד הרהר אודות מצבו של אחיו.

הערירי מהרהר: "אני לבד, אין לי צורך בכל כך הרבה תבואה. לאחי, אישה וילדים רבים שעליו לפרנסם". החליט, כי בחצות הלילה כאשר אחיו בודאי יירדם, יקום ממקומו, יקח מערמתו ויוסיף לערמת אחיו.

האח המטופל במשפחה ברוכת ילדים, מהרהר על משכבו. "לאחי אין אישה ואין ילדים אין מי שידאג לו. לי ב"ה יש אשה, ילדי תמיד יכולים לעזור לי, לכלכל אותי, אחי מה יהיה איתו בעתיד? אם אני לא אדאג לו מי ידאג לו"?! החליט: "בחצות הלילה, כאשר אחי בודאי יירדם אעביר חלק מהתבואה שלי ואצרף אותה אל התבואה של אחי".

בחצות הלילה קרה המקרה. כל אחד לקח מערמתו והלך לקראת ערמת אחיו. הם נפגשים באמצע הדרך. לא קשה לתאר את ההתרגשות הגדולה כאשר נפלו איש על כתפי אחיו ובכו.

ראה הקב"ה ממעל את אהבת שני האחים התומכים זה בזה והחליט: "במקום הזה בדיוק ייבנה המקדש".

'ד' - מה סודך?

האות 'ד' מזכירה לנו את המילה 'דלת' הניצבת בפתח הבית.

אות 'ד' רומזת למילה 'דל', עני ואביון העומד ליד הדלת. מוכר הביטוי 'כדל על דלת' (ראה להלן הבחנה ביו שמות עני) האות 'ד' יכולה לרמוז על פעולת הקבלה ההפוכה מנתינה, המסומלת ע"י האות הקודמת 'ג'.

האות 'ג' מייצגת את המשפיע, הנותן, והאות 'ד' מייצגת את המקבל. (להלן יורחב נושא הקבלה)

צורת האות 'ד' ורמזיה

צורתה של האות 'ד', אף היא רומזת לתכונת הדלות: האותיות שלפניה א', ב', ג', לכל אחת מהן יש בסיס. כל אחת מהן עומדת יציבה, "על שתי רגליים" ואילו האות 'ד' יש לה גג רחב אבל רגל אחת בלבד. מי יתמוך בה שלא תיפול??

משמעויות שונות לאות 'דלת'

למילה 'דלת' יש משמעות חיובית. הדֶּלֶת היא הגנה לבית לבל יפרצו מזיקים לתוכה. הפועל 'דָּלֹה' משמעותו להעלות, 'לדלות מים מן הבאר'. בפסוק נאמר: "וגם דלה דלה לנו" (שמות ב יט) "ארוממך ה' כי דליתני" (תהילים לב)

האות 'ד' נמצאת בקשר התפילין, מאחורי הראש. לרמוז לנו לאן ראשנו צריך להיות מורם ומופנה. זה הקשר אל אבינו שבשמים. מציאותם של אנשים נזקקים מהווה הגנה על החברה ועל הנותן. הנותן מקבל יותר ממה שהוא נותן. הנותן - נותן למקבל - 'פרוטה', ובתמורה הנותן מקבל "אישיות" של נדבן. מקבל הזדמנות לקיים מצווה ששכרה לנצח נצחים. הדל, כמו דולה את הנותן. מעלה אותו לרמות רוחניות נעלות.

החיבור של האות 'ג' עם 'ד', הוזכר לעיל כי יוצר את המילה 'גד' שפירושו מזל. נצרף להן את האות 'א' הרומזת לקב"ה, יחד יוצרות את המילה: 'אגד' שהוא חיבור וקשר חזק וקיים.

האות 'ד' נמצאת בין שתי אותיות. בין האות 'ג' לבין האות 'ה'. בין האדם איתו גומלים חסד, ובין הקב"ה, אליו הדל נושא תפלה. האות 'ד' מפנה את גבה מתוך בושה לאות 'ג' הנותנת, ומפנה את פניה אל האות 'ה'. הוזכר כי האות 'דל"ת' מלשון עלייה, כמו "דָּלֹה דָּלָה לנו" (שמות ב יט). כאן היא מעלה את ראשה למעלה, עיניה נשואות ליושב בשמים לתת לה את צרכיה. הדבר מזכיר לנו את דברי רש"י ביחס ליונה שהביאה עלה זית בפיה אל תיבת נח. כביכול אמרה: "יהיו מזונותי מרים כזית מידך, הקב"ה, ואל יהיו מידי בשר ודם". כן אנו מבקשים בברכת המזון: "ונא אל תצריכנו לא לידי מתנת בשר ודם ולא לידי הלואתם כי אם לידך המלאה הפתוחה הקדושה והרחבה..."

'לקבל' מה טיבה של תכונה זו?

כולנו למדנו: 'לתת' זו תכונה נעלה ביותר! חינכו אותנו, ובצדק, כי על פי התכונה הזאת אפשר באמת ליצור חברה בריאה, משפחה, כל גוף חברתי אחר...

לחשו באזננו: "האדם הבוגר נמדד על פי תכונה זו", וראה זאת כהוכחה התינוק "רק מקבל". מסקנה: 'לתת' זו מעלה אליה יש לשאוף... בחברה, הנותן - תורם, נותן יד, עוזר, תומך... והרי זה האידיאל!

אם נרצה להתעמק יותר, נזכור, כי האדם צריך לשאוף ולחקות את מידותיו של הבורא. תכלית הבורא היא נתינה. בגלל זה הוא ברא את העולם. המצווה "והלכת בדרכיו" מראה לנו את מעלתו של הנותן והוא נקרא: "הולך בדרך ה'". מה צריך להיות היחס שלנו כלפי התכונה 'לקבל'? לכאורה, 'לקבל' זו תכונה הפוכה מ'לתת'.

אם 'לתת', זה דבר חיובי ונעלה, הרי שהפעולה הפוכה היא שלילית. ישנם בני אדם הסוברים כך. אולם - ההיגיון מופיע, ודוחה מחשבה זו:

יצאנו מתוך נקודת הנחה נכונה ש'לתת' היא תכונה אידיאלית.

הבה ונשאל: האם יכולה להיות מציאות בעולם של נתינה ללא קבלה?

לו המקבל היה מכריז "שביתה" ונמנע לקבל, מה היה גורלו של הרוצה לתת?

למה הדבר דומה? לאותה שאלה: מה יש בעיר יותר? עליות או מורדות? כל עליה היא גם מורד וכל מורד עליה הוא!! האם קיימת מציאות של נתינה ללא קבלה? הבה ונהרהר: אולי מעלתו של המקבל חשובה יותר מן הנותן?

הרי רק בזכות רצונו של המקבל לקבל, יכול הנותן ליישם את מעלתו ולתת.

זה לא רק הא בהא תליא, אלא יותר מזה, הנותן - תלוי, לחלוטין, בחסדיו של המקבל. כך קרה בזמן התהוות הספירות כאשר קרה אותו מצב חמור שספירת המלכות לא רצתה לקבל... הנותן יכול להישאר ברצונו הנעלה: 'לתת', אולם מה יהיה אם לא ימצא כלי אשר ישפיע לתוכו את טובו ורוב חסדיו?

אמרו חז"ל: "יותר ממה שבעל הבית עושה עם העני, העני עושה עם בעל הבית"! כפי שמוזכר אצל רות: "שם האיש אשר עשיתי עמו היום - בועז" (רות ב יט)

העניים בעבר כאשר פשטו יד ובקשו מתן צדקה היו משתמשים בביטוי "זכה בי"!

העשיר נותן לנזקק, פרוטה. מה נותן העני כתמורה בחזרה לנותן?

הוא נותן לו הזדמנות לפתח את תכונותיו החיוביות, הוא נותן לו הזדמנות להיקרא בשם מיוחד ולקבל את התואר: "נדיב - לב", המקבל הוא זה שנותן הזדמנות לנותן לקיים מצווה שיש לה מתן שכר לחיי נצח.

צא וחשוב! מה הפער האמיתי בין שני ה'נותנים' הללו?

הבה ננסה להבין את הביטוי "המקבל - נותן לנותן יותר מאשר נתן הנותן למקבל"! יש להבהיר מושג נוסף בהזדמנות זו והוא הביטוי 'לוקח'. במידה וטעינו עד היום ביחסינו לתכונה 'מקבל', הסיבה היא שלא שמנו לב להבחנה בין 'לקחת' ו'לקבל'. יש פער עצום ביניהם! ואכן התכונה של 'לקחת' היא תכונה שלילית, הנבונים בוודאי מבחינים בהבדל.

צאו וראו: אנו משתמשים בביטוי 'קבלה' דווקא למושגים חיוביים ביותר.

'קבלת התורה' 'קבלת שבת' 'קבלת עול מלכות שמים' 'וכולם מקבלים עליהם'

כל תורת הסוד נקראת 'קבלה'.

ליודעי החן די אם נזכיר את הפסוק: "תנו עוז לא - להים" (תהלים סח לה) או "ישמעאל בני - ברכני!". (ברכות ז)

מה היינו עושים אלמלא תכונתו של הבורא "הא - ל המקבל תפילות" ואנו מבקשים ממנו בכל יום: "וקבל ברחמים וברצון את תפילתנו.."

נתעמק יותר ונחשוב: כמה צריכים ההורים להעריך ולהוקיר את ילדיהם - שהרי רק בזכותם הם נקראים בשם המכובד: 'הורים'. כמה צריך הרב להוקיר ולכבד את תלמידיו כי רק בזכות עצם קיומם הוא נקרא: 'רב'. מכאן אפשר להבין את דברי הרמב"ם שפסק הלכות תלמוד תורה (פרק ה' הלכה י"ב) "כשם שהתלמידים חייבין בכבוד הרב כך הרב צריך לכבד את תלמידיו ולקרבן, כך אמרו חכמים יהי כבוד תלמידך חביב עליך כשלך, וצריך אדם להיזהר בתלמידיו ולאוהבם שהם הבנים המהנים לעולם הזה ולעולם הבא."

בסתר לבה של עקרת בית צריכה להיות הכרת התודה והכרת הטובה לאלה שאוכלים ונהנים מהפשטידה הטעימה ש... טרחה והכינה... מה הרגשתה כאשר התבנית שהביאה, אף אחד לא "נגע" בה...? ובמציאות הדוגמאות הן ללא ספור...

מעתה צא וחשוב מי גדול ממי? הנותן או המקבל?

הלומד כי 'מקבל' גם היא תכונה חיובית, בודאי יגיע לרמות גבוהות של: "לקבל את העולם כפי שהוא... הצור תמים פעלו..."או - לקבל את בן - זוגו כמו שהוא... ויקבל כל אדם - בלי יוצא מן הכלל - בסבר פנים יפות ויקבל גם את עצמו...

מומלץ לאלה הרוצים להתעמק במחשבה זו, שיהרהרו, מה עדיף? לתת על מנת לקבל? או לקבל על מנת לתת? הראשון שלילי ביותר והשני חיובי ביותר!
תכונות לעזור טיפול תכונות חיוביות טומאה אשה שלא רוצה ילדים נדיבות חיקוי תמורה אהבה תכונות שליליות אותיות סוד סוד האותיות סודות צירופי אותיות
לצאת מהמטריקס, איך לצאת מהשכל? איך להגיע לשלמות המוחלטת? איך להגיע לאושר המוחלט? לצאת מהמקום והזמן, להיכלל באין סוף, להתקרב לצדיק האמת, להשתחרר מהמטריקס
לצאת מהמטריקס, איך לצאת מהשכל? איך להגיע לשלמות המוחלטת? איך להגיע לאושר המוחלט? לצאת מהמקום והזמן, להיכלל באין סוף, להתקרב לצדיק האמת, להשתחרר מהמטריקס
...מהשכל? איך להגיע לשלמות המוחלטת? איך להגיע לאושר המוחלט? לצאת מהמקום והזמן, להיכלל באין סוף, להתקרב לצדיק האמת, להשתחרר מהמטריקס איך אפשר לצאת מהמטריקס ולהגיע לשלמות מוחלטת? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מסביר הוא הרצון להגיע לשלמות מוחלטת ולאושר מוחלט, כלומר, לצאת מהמציאות הנתפסת דרך השכל, מהזמן ומהמקום, ולהיכלל באינסוף. אליעד משתמש במספר רב של דוגמאות ודימויים כדי להסביר מדוע אדם מתקשה להשתחרר מהמטריקס, שהוא בעצם המקום והזמן שהשכל מייצר. מדוע קשה להבין...
ללמוד למכור, 2 סוגים של לימוד מכירות, מה צריך ללמוד כדי למכור? 2 דברים שצריך כדי לדעת למכור, האם אפשר ללמוד למכור? האם אפשר ללמד למכור? לימוד מכירות, קורס למכירות, האם כל אחד יכול למכור? האם באמת אפשרי ללמוד למכור? ללמוד להיות תותח מכירות, להיות איש מכירות שטח, ללמוד להיות כריש מכירות, כולנו אנשי מכירות, מנטורים למכירות, עמלת מכירות של המוכר, למכור בכל מחיר, איש מכירות צריך להיאבק בלקוח, מלחמת המכירות, תהליך מכירה כמאבק, לרכוש אופי של איש מכירות
...מכירות, מה צריך ללמוד כדי למכור? 2 דברים שצריך כדי לדעת למכור, האם אפשר ללמוד למכור? האם אפשר ללמד למכור? לימוד מכירות, קורס למכירות, האם כל אחד יכול למכור? האם באמת אפשרי ללמוד למכור? ללמוד להיות תותח מכירות, להיות איש מכירות שטח, ללמוד להיות כריש מכירות, כולנו אנשי מכירות, מנטורים למכירות, עמלת מכירות של המוכר, למכור בכל מחיר, איש מכירות צריך להיאבק בלקוח, מלחמת המכירות, תהליך מכירה כמאבק, לרכוש אופי של איש מכירות וכאן נסביר, האם כל אחד יכול ללמוד...
שינוי בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל
שינוי בחיים, האם לעשות שינוי בחיים? האם להשתנות? האם לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל
...לעשות שינוי במראה? האם לעשות שינוי בקריירה? האם לעשות שינוי עצמי? האם לעשות שינוי בעבודה? האם לעשות שינוי בגישה? האם לעשות שינויים בחיים? לעשות התחלה חדשה, להתחיל מחדש, שינוי הרגל האם כדאי לעשות שינוי בחיים או להמשיך במצב הקיים? השאלה האם כדאי לעשות שינוי בחיים מעסיקה אנשים רבים בכל תחומי החיים, בין אם מדובר בשינוי בקריירה, בזוגיות, בתזונה, במראה החיצוני או בכל תחום אחר. אליעד כהן מסביר, שכאשר אדם שואל את עצמו האם כדאי לו לעשות שינוי כלשהו, עליו...
לחיות או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד
לחיות או למות, למה לא להתאבד, קדושת החיים, רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד
...רצון למות או לחיות, לסבול או למות, למה לחיות, התאבדות, לשרוד למה אנשים מפחדים למות ולמה הם רוצים לחיות? אליעד כהן מסביר כי הפחד מהמוות והרצון העז לחיות הם לא רצונות טבעיים, אלא רצונות שנוצרו בגלל חינוך, התרבות והסביבה שבה האדם חי. אנשים מפחדים מהמוות בעיקר כי חונכו לחשוב שצריך לרצות לחיות. האדם מגיע לעולם ומקבל מסר ברור מהסביבה שכולם מתאמצים לשרוד ולחיות, ולכן הוא מסיק בטעות שחיים הם הדבר החשוב ביותר. אליעד מדגים זאת בצורה פשוטה ומפורטת: אם המציאות...
חוקי המשחק, דע מאין באת ולאן אתה הולך, איפה אני נמצא, תאום ציפיות, משחק החיים, מפת החיים, המציאות כפי מה שהיא
חוקי המשחק, דע מאין באת ולאן אתה הולך, איפה אני נמצא, תאום ציפיות, משחק החיים, מפת החיים, המציאות כפי מה שהיא
...הולך, איפה אני נמצא, תאום ציפיות, משחק החיים, מפת החיים, המציאות כפי מה שהיא למה חשוב להבין את חוקי משחק החיים? אליעד כהן מסביר שהאדם מגיע לשיעורים או להרצאות מתוך סקרנות להבין את עצמו ואת החיים. כל אדם מגיע עם מטרה כלשהי, בדרך כלל מתוך חוסר שביעות רצון או מתוך רצון לשפר את חייו במובן כלשהו. אם האדם היה מרוצה במאה אחוז, לא הייתה לו שום סיבה לחפש משהו מעבר. עצם החיפוש מעיד על תחושת חוסר או ציפייה שמשהו טוב יותר קיים במקום אחר. מהי מטרת התהליך של הבנת...
הרגלים רעים, הרגלי חשיבה רעים, איך נוצרים הרגלים רעים? איך נוצרים דפוסי התנהגות שליליים? איך נוצרים דפוסי חשיבה שליליים? איך לשנות הרגלים? איך להתמודד עם הרגלים רעים? למה יש הרגלים? למה המוח פועל מתוך הרגל?
הרגלים רעים, הרגלי חשיבה רעים, איך נוצרים הרגלים רעים? איך נוצרים דפוסי התנהגות שליליים? איך נוצרים דפוסי חשיבה שליליים? איך לשנות הרגלים? איך להתמודד עם הרגלים רעים? למה יש הרגלים? למה המוח פועל מתוך הרגל?
...נוצרים הרגלים רעים? איך נוצרים דפוסי התנהגות שליליים? איך נוצרים דפוסי חשיבה שליליים? איך לשנות הרגלים? איך להתמודד עם הרגלים רעים? למה יש הרגלים? למה המוח פועל מתוך הרגל? מהם הרגלים רעים ומתי הם הופכים לשליליים? הרגלים רעים הם פעולות או דפוסי חשיבה שנעשים באופן אוטומטי ואינם רצויים. הם יכולים להיות הרגלים התנהגותיים, כמו עישון, או הרגלים מחשבתיים, כמו חשיבה שלילית. הרגלים רעים נוצרים כאשר אדם מתחיל לעשות פעולה מסוימת שמספקת לו הנאה או פתרון למצב...
מה טוב בלאהוב ללא תנאים? מה טוב באהבה ללא תנאים? נתינה ללא תמורה, לתת ללא תמורה, להיות פראייר, להרגיש מנוצל, לתת לאחרים לנצל אותך, אושר בלי תנאים, אושר בלי סיבה, אלטרואיזם, פילנתרופיה
מה טוב בלאהוב ללא תנאים? מה טוב באהבה ללא תנאים? נתינה ללא תמורה, לתת ללא תמורה, להיות פראייר, להרגיש מנוצל, לתת לאחרים לנצל אותך, אושר בלי תנאים, אושר בלי סיבה, אלטרואיזם, פילנתרופיה
...ללא תמורה, לתת ללא תמורה, להיות פראייר, להרגיש מנוצל, לתת לאחרים לנצל אותך, אושר בלי תנאים, אושר בלי סיבה, אלטרואיזם, פילנתרופיה מה טוב בלאהוב ללא תנאים? ההרצאה עוסקת בשאלות על מה טוב בלאהוב ללא תנאים, נתינה ללא תמורה, ותחושות של אושר בלי תנאים. אליעד כהן מעלה את נושא האהבה ללא תנאים, האם זה אפשרי, ומה המשמעות של לתת ולקבל ללא תנאי. הוא גם מציין את המשמעות של נתינה שאין מאחוריה ציפייה לתמורה, תוך עיסוק בשאלות פילוסופיות עמוקות על האדם, מצבו ותפיסת...
אושר בשלמות - איך להשיג אושר בשלמות? השיטה הטובה ביותר להיות מאושר באמת?
...כי יש בעולם שלנו המון עצות שונות, כיצד יכול להיות האדם מאושר, וכיצד יכול האדם להצליח בחיים וכיוב. ואעפכ ולמרות הכל, שום עצה, לא ממש מביאה את האדם לשלמות מלאה. אלא כל השיטות, הן רק מקדמות את האדם, מרמת אושר והצלחה כלשהי, לרמת אושר והצלחה אחרת. אך אף אחת מהן, לא מביאה את האדם לרמת אושר והצלחה ככ גדולה, עד שהאדם לא יכול להשיג עוד אושר והצלחה נוספים. כי השלמות של הדבר, היא רק כאשר אי אפשר להשיג יותר מאותו הדבר. כי כל זמן שאפשר למלא את הכוס בעוד מים,...
השכל שיש בכל דבר, דלת נטרקת, דלת מרעישה, משחק של מחויב ואפשרי, לפתור את הבעיה הפנימית, רעש פנימי, שקט נפשי, שקט פנימי, מחשבות מרעישות, להסתכל על השכל שיש בכל דבר
השכל שיש בכל דבר, דלת נטרקת, דלת מרעישה, משחק של מחויב ואפשרי, לפתור את הבעיה הפנימית, רעש פנימי, שקט נפשי, שקט פנימי, מחשבות מרעישות, להסתכל על השכל שיש בכל דבר
...בכל דבר, דלת נטרקת, דלת מרעישה, משחק של מחויב ואפשרי, לפתור את הבעיה הפנימית, רעש פנימי, שקט נפשי, שקט פנימי, מחשבות מרעישות, להסתכל על השכל שיש בכל דבר למה הדלת ממשיכה להרעיש גם כשהיא סגורה? כאשר יש דלת בבית שאנו סוגרים אותה והיא ממשיכה להרעיש, הדבר מעורר שאלות פנימיות עמוקות יותר. אליעד כהן מציג את הדוגמה של דלת שממשיכה לטרוק את עצמה למרות שהיא סגורה. לכאורה, סגרנו את הדלת, אך בפועל היא ממשיכה להטריד ולהרעיש. הדבר מעיד על קונפליקט פנימי שמתרחש...
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש
מצבי רוח משתנים, שינויים במצב הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש
...הרוח, להקשיב ללב שלך, שכל או רגש, התאמת החוויה להבנה, התאמת ההבנה לחוויה, הרמוניה בחיים, להטיל ספק בשכל, להטיל ספק ברגש איך להתמודד עם שינויים במצבי רוח? הדברים שאליעד כהן מסביר מתמקדים בשאלה כיצד אפשר להתמודד בצורה טובה ומדויקת עם שינויים במצבי רוח, כיצד לחיות בהרמוניה בין הרגש לשכל, ואיך ליצור התאמה בין החוויה הפנימית להבנה השכלית שלנו. השאלה המרכזית שאליעד מתייחס אליה היא כיצד אפשר להגיע למצב שבו אנחנו מרגישים שהמציאות בסדר כפי שהיא, מבלי להרגיש...
זוגיות ותקשורת
...המושג זוגיות מובן - שני אנשים הנמצאים במערכת שמשתלבת אחד בשני. הרבה פעמים אנו שומעים בהתחלה הכל היה ורוד, הכל היה טוב ונפלא, היה כייף, ואחרי זמן מה התחיל להיות משעמם, הוא לא מבין אותי, נמאס לי מהיחס שלו, אני כבר לא מושכת אותו כמו בעבר אני חושדת שיש לו מישהי אחרת. הוא לעומת זאת, אני לא מבין מה היא רוצה, אין לי אף אחת אחרת, אין לי כח, היא קרה אלי, אין ביניינו מגע מיני כבר זמן מה, וכו... וכו... הכל נהדר כאשר מתלוננים אחד על השני באוזני אחרים, אך מה...
הו'אופונופונו - הדרך הקלה והפשוטה ביותר לנקות את החיים
...ביותר לנקות את החיים ממחשבות שליליות ומאירועים שליליים בחייכם, הדרך להגיע ולרפא את מקור האמונות הלא מודעות המושכות אירועים שליליים לחייכם - דר גו ויטלה מיוצרי הסרט הסוד. הואופונופונו היא שיטת ריפוי שמשתמשות בה הקהונות, המרפאות ההוואיות ומקורה במסורת השבטית העתיקה של הוואי. הואופונופונו היא שיטת ריפוי רוחנית. אי אפשר להבין אותה דרך הראש, באינטלקט שלנו, כי היא יוצאת מתוך נקודת הנחה שאנחנו לא מורגלים בה, היא יוצאת מתוך תפישה רוחנית של החיים ומתוך אמונה...
שיפוטיות, האשמה, חרטה וביקורת עצמית.
...פנימה אל תוכו, הוא מגלה את עצמו. הוא מגלה את הרגלי החשיבה שלו, אמונות ופחדים, אלו נקראים קליפות. ובכל השגה או הבנה חדשה, הוא מנסה לנער מעליו את אותן הקליפות שמטרידות אותו וגורמות לו להרגיש רע. להפסיק להתחרט. ואם כבר התחרטנו, אז אנחנו לא מתחרטים על זה. ניקח לדוגמה עניין השיפוטיות העצמית. אדם ישב וחשב עם עצמו והגיע למסקנה שהוא מחמיר עם עצמו יותר מידי וגורם לעצמו להרגיש חרטה ואשמה לשווא. ההיגיון אומר שאם הבנו שאין טעם שנמשיך לשפוט את עצמנו, להתחרט ולגרום...
אסטרולוגיה - ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל
...- ניתוח מפה אסטרולוגית של מדינת ישראל בסד משחר ילדותי ניסיתי להבין, כל - כך הרבה דברים לא מתאימים ואינם משתבצים, זה כמו חלקים של פזל שלא שייכים לתמונה. כאילו יש שני עולמות, התחושה הפנימית שאומרת מה שנכון, ואיך שצריך להיות, לעומתה המציאות, שסותרת הכל, וכל - כך שונה. בילדותי לא ידעתי להסביר מהו הדבר, אבל תמיד, תמיד חייתי בתחושה שאני - אנחנו מחליקים ומיפים את הכל מלמעלה, ושמתחת לפני השטח משהוא כל - כך שגוי, משהוא לא נכון, משהוא ממש דורש שינוי. ביום...
מנטורינג - גם לטייגר וודס יש מנטור
...- גם לטייגר וודס יש מנטור האם שמעת פעם על טייגר וודס (Tiger Woods) ? אני מניח שאתה מכיר אותו, הוא נחשב לשחקן הגולף הטוב בעולם כיום. הוא בסהכ בן 35 והוא הגיע להישגים בלתי רגילים בחיים שלו. אני שואל את עצמי: איך יכול ילד בגיל 35 להגיע להישגים כאלה תוך זמן קצר, בעוד שמרבית האנשים היו צריכים כמה גלגולי חיים בשביל להגיע למה שהוא הגיע. לא רק שהוא היה השחקן הצעיר ביותר בעולם שהגיע ל - 50 ניצחונות גדולים (הוא היה אז רק בן 30!), אלא גם שהונו מוערך בסביבות...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי...
אמונות, דפוסים ומציאות
...אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו. ההכרה המודעת
יוסף בעל החלומות - מהיכן מגיעים החלומות של יוסף?
...בעל החלומות - מהיכן מגיעים החלומות של יוסף? שאלה. מהיכן מגיעים החלומות של יוסף? תשובה. יוסף, הוא דמות שמוזכרת בתורה, שחלם חלומות. החלומות של יוסף, קיבלו פרשנויות רבות, מאז ועד היום. יוסף, ידע גם לפרש חלומות של אנשים אחרים. אבל, מהיכן מגיעים החלומות? כל עוד לא נדע, לא נבין. כדי, להבין מה זה חלום, צריך להבין איך פועלים ומתפקדים, התודעה והגוף הפיזי. לאחר שנדע, נוכל להבין שהחלומות הם פרוש שגוי שלנו, כתוצאה מחוסר ההבנה לזהותנו האמיתית ולמציאות האמיתית...
אהבה - הצורך האנושי להיות אהוב והצורך באהבה
...אוניברסלי וצורך עמוק לכל באי הבריאה. כולנו זקוקים לאהבה כמו אוויר לנשימה, כך ברא אותנו הבורא, אך מה עלינו לעשות כדי שיאהבו אותינו ובאיזה אמצעים ננקוט כדי שנהיהי אנו אהובים על אחרים, שלמה המלך החכם באדם כבר אמר... כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם {משלי כז יט} כלומר כפי שהפנים משתקפות על פני המים כך משתקף ליבנו בליבו של השני, כלומר יש משקל למה שאני מקרין מתוכי לשני, אדם חייכן, מוכר חיוך ומעלה אצל המקבל תחושת שייכות רצונית הגורמת לו לזהות את המחייך...
המשפחה - קשר של שתיקה
...להיות הם עצמם. פתיחות שבאה לידי ביטוי ביכולת להתחלק בחוויות, ברגשות, בציפיות, במחשבות, בפחדים ובחרדות. צורך זה הוא שהביא את אחד מבני הזוג לאימון. המושג המתאר את ההתחלקות ברגשות אלה הוא התקשורת. התקשורת היא דו - סיטרית. אין די בכך שאנו יודעים להיפתח ולאפשר לשני להכירנו. עלינו ללמוד להבין גם את השני. ללא התחלקות זו, הופכים הנישואים למונולוג. מה קורה במערכת יחסים בין בני זוג כאשר אחד מבני הזוג מדבר, והשני שותק? על פני השטח נראה שהאדם השקט, השולט בעצ
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עזרה הדדית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: עזרה הדדית, איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: עזרה הדדית, איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לנוער, מטפל רב תחומי, מאמן אישי להפרעות קשב בתחום עזרה הדדית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1758 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 15:35:23 - wesi4