ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה עבודת השם ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6 ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5. בפרק הקודם היגעתי למסקנה שבני... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5.

בפרק הקודם היגעתי למסקנה שבני האדם אינם מעבירים ביניהם מידע - כי אם כלים, זאת כי המידע הוא אישי, סגולי, אין אדם "שלועס" באותו האופן את אותו המידע... כולנו קוראים את אותו הספר, אך כל אחד יעבד את המידע שמכיל באופן אחר ויושפע ממנו באופן שונה... לכן אני קורא למידע שהכיל הספר "כלי", נחשפתי לעוד כלי דרך הספר שקראתי, דרכו אעבד את מכלול המידע שנמצא בידי. לכן כל אחד יהנה מאותו הספר, מאותה המוזיקה, או מאותו האוכל באופן נבדל... אפילו משוואה מתמטית - אינה אלא כלי ביד האדם וכל אחד ישתמש בו באופן שונה.

הבעיה מתחילה כאשר מתבלבל האדם ומבלבל בין הכלים, ואז הפטיש ישמש לו לכתיבה, העט לחרישה, והספר לעטיפה... הבעיה גודלת כאשר מבחין האדם שהפטיש שבידו אכן לא כותב, או אז הוא מחפש לו כלי חלופי לכתיבה, וכאשר הכלי החלופי לא עונה על הדרישה מחפש לו וכמובן עוד כלי ועוד, עד שמתרבים הכלים שברשותו והערבוביה חוגגת, וכמספר הכלים החלופיים כך מספר פעימות מונה הבילבול... בשלב מסויים פעימות המונה כה מתרבות עד שהערבוביה ואי - הסדר שולטים באדם, הטירוף אופף אותו ומשבש את דעתו. לרמת בילבול זו הגיע דור הפלגה, ומספר דורות אחריו נולדה התורה לעשות סדר בערבוביה ולהחזיר את הכלים אל כנם.

לאפס את המחוג, את זאת ביקשה התורה לעשות (לכאורה). אבל הבעיה היא שישנם שישה מליארד מחוגים להחזיר... כי לא כולנו השתמשנו באותם כלים חלופיים, לא כולנו התבלבלנו באותו האופן, יש להחזיר כל אחד אל המחוג האישי שלו מהיכן שנעצר... יש לתת לכל אחד את כליו האישיים באופן שיחזור דרכם אל אותו הרגע בו נפרד מהם, יש לכתוב שישה מליארד ספרים ומסרים בלעדיים כאשר כל ספר ומסר שונה מהיסוד מחברו, יש לצייר שישה מליארד מפות מפותלות ונבדלות באופן שכל משתמש יחזור דרך מפתו הבלעדית אל כליו המקוריים, ועבודה מעין זו אינה פשוטה... זהו אם תרצה המבחן האלוקי - הניתן לעשות עבודה מעין זו?

התהייה האחרונה מקבלת משנה תוקף, כאשר סופרים את המסרים והספרים שבידינו ורואים שיש לנו ביד רק טקסט אחד! רק תורה אחת המתיימרת להיות אלוקית! הכיצד! הכיצד שישה מליארד משתמשים יקבלו ממנה את ההדרכה הפרטית, יאפסו דרכה את מחוגם האישי עד - מאוד, ימצאו דרכה את הכלים המקוריים שלהם, ויבחינו דרכה במפתם האישית שאמורה לשמשם בדרכם המפותלת חזרה אל נקודת האיפוס, אל ההתחלה... הישנה אפשרות כזאת?

ובכן רק במצב אחד יכולה להתקיים אפשרות כזאת: כאשר נצמד לטקסט הכתוב מדריך אינדיבידואלי אישי לכל משתמש ומשתמש מששת מליארדי המשתמשים, או אז כל אחד יקבל את את המסר האישי שלו ויבחין במפתו הפרטית מתוך הטקסט המשותף שפונה לכאורה לכל מאן דבעי.

רוצה להגיד שהתורה היא אישית, פרטית, בלעדית עבור כל אדם ואדם. רק באופן הזה יכול להתקיים בה המבחן האלוקי, אם תרצה - רק אם היא כזאת (שמעניקה הדרכה נקודתית - אישית) יכולה להיות אלוקית.

במילים אחרות, אינך יכול לבקש מישות כלשהי את הוכחת קיום אלוקים, כי רק אתה יכול להבחין בקיומו דרך הערוץ הפרטי שלך עימו, כי הרי אמור להיות לך מדריך אישי הצמוד לטקסט הכתוב... ואם אתה מבחין בהדרכה האישית הזו - סימן שיש לך מדריך / אלוקים, ואם אינך מבחין - סימן שאין לך אלוקים. אולי ולא הצלחת להבחין בו, אולי לא ניסית, ואולי איננו. בכל אופן, התשובה לשאלת קיום אלוקים אתה מחזיק בה - כי רק אתה יכול להבחין בה, אין מלבדך אחר.

בזאת מסתכמת התשובה התקנית לשאלת קיום אלוקים שהידהדה מדורי דורות.

למרבה הצער והפליאה, ועל פני דורי הדורות אף אחד לא הבחין בעובדה הפשוטה הזאת: אין ולא קיימת שום התייחסות בתורה למונח "אלוהים" השגור בפינו כפי שאנו מבינים אותו בפועל! אנחנו מבינים את המונח הזה כאלוה, כוח העל, אלוהים, האל, והמשמעות היחידה שלו בתורה היא: המדריך, המעניק הדרכה. (מלשון "ואתה תהיה לו לאלהים" - שמות ד')

מכאן עוד הבהרת משנה שגם חלפה על פנינו לדורותינו: אין ולא קיימת שום התייחסות בתורה לשאלת "קיום אלוהים" השגורה בפינו - מסיבה טכנית פשוטה: הכיצד אצהיר על קיומי (כאלוה) בפני מי שלא הבחין בי? וגם אם "המבחין" יבקש, מתוך סקרנותו גרידא, להעמיד את כליו "המקוריים" (שחזר אליהם בעזרתו הצמודה של המדריך) למשימת גילוי מהות המדריך - הכיצד אצהיר על קיומי (כאלוה) בפני מי שעומדת בפניו משימה זו? (כלומר ההצהרה "אני נמצא" מופנת למי שמציאות האלוה האין - סופי גלויה לו בשלמותה, והגדרה מעין זו לא יכולה להיות תקנית לעולם)

"אלהים", איפוא, הוא המדריך, ומה אם כן משמעות השם המפורש המופיע בתורה - (יהוה) ?

מקובל לכנות את השם המפורש כשם ההווייה, ואכן זהו שמה של "ההווייה": המציאות שבמסגרתה מתהווים הדברים, מתרחשים, מופיעים. תאר לך גל ארוך שמכיל את כל היקום... כל התופעות והמופעים מתרחשים במסגרתו. זהו שם ההווייה. בלשונינו היום, אפשר לתרגם את שם ההווייה ל - "מציאות".

משה רבינו חקר אודות המונח הזה "שם ההווייה", והתורה מביאה לנו את סיכום מחקרו זה ב - שמות ג, עמדתי על הפרטים במאמרי "הגירוש מגן - עדן". להלן הקישור לפרק שעוסק בזאת:

http:/ / tora.us.fm/tnk1/tora/dvrim/dm - 06 - 04 - shabot. html

בכל אופן, ולעניינינו, השם המפורש הוא התחום של המציאות, הוא המרחב שבמסגרתו מופיעים ומתרחשים הדברים, זה הטבע.

אם כן, מה משמעות המשפט: "וידבר יהוה אל משה לאמר"

- הבחין משה מתוך המציאות הכללית בדברים האלה...

"וידבר משה לפני יהוה לאמר"

- הגיב משה על דבר מה מהמציאות שזה עתה נגלה לעיניו - בדברים האלה...

"ויאמר אלהים אל משה ", "ויאמר משה אל האלהים" - זהו דו - שיח ממשי ואישי עד מאוד, בין המדריך האישי לבין המודרך. (בשני הפרקים ג, ד של שמות ניתן לגעת באבחנה הזאת)

התורה מתחילה את דבריה עם מסע ישיר אל תוך שני המונחים האלה: אלהים, יהוה, זו המשימה הראשונה שלוקחת התורה על עצמה: להסביר לקורא את המשמעות המקורית של שני המונחים האלה וההבדל ביניהם.

נגעתי בשלושת חיבורי האחרונים (מידע, הגירוש מגן - עדן, לזכר רועי קליין) באבחנה הנגזרת מהפרק הראשון של בראשית: הפרק הראשון הוא שיעור בן שבע פרקים, אם תרצה - בן שבע פגישות, כאשר בכל פגישה מועבר אותו החומר שנלמד בפגישה הקודמת אך באופן מפורט יותר. כלומר, תלמיד "חכם" אין לו את הצורך ביתר השיעורים, הוא יכול להסתפק בשיעור הראשון ולפסוח על ששת השיעורים. תלמיד פחות חכם יצטרך גם את השיעור השני (היום השני). וכך עד שמגיעים לשיעור השביעי המפורט ביותר...

תלמיד מס' 7 איפוא, הוא התלמיד הכסיל מכולם, הוא היה צריך לעיין בכל השיעורים כולל השביעי האחרון המפורט ביותר, בשביל לקשר בין הדברים ולעמוד על מהות השיעור הכללי. אולם ישנם כסילים ממנו, ואין הוא האחרון ברשימה... אשר על כן הגיע הפרק השני של בראשית שגם הוא מורכב ממספר פגישות, ואחריו הפרק השלישי, והרביעי, עד הפרק האחרון של התורה המסתיים במילים "לעיני כל ישראל". מי שהזדקק לפרק האחרון הזה והגיע אל המילה האחרונה, יכול מתוך הבושה לכלוא את עצמו לכל חייו בחדר סגור...

ומהו השיעור הכללי? מה הביג דיל הזה? איזה מסר מכיל השיעור הזה שכל התורה סובבת אותו!

- על זאת אדבר בפרק הבא, לכן ומתוך השמירה על הרייטינג של הסידרה לא אגלה את המסר, אבל אני מוכן לגלות מה אין במסר הזה: הוא איננו מדבר על קיום "השם" - "המונח" השגור בפינו. הוא איננו מדבר על עבודת השם. הוא איננו מדבר על סדר בריאת העולם ולא שורד בפנינו את סדר ההסטוריה האנושית... נדבר איפוא בפרק הבא...

את הסקירה הזאת הבאתי במטרה להסביר את המשימה הראשונה שלקחה התורה על עצמה: להסביר לקורא את המשמעות המקורית של שני המונחים (יהוה, אלהים) וההבדל ביניהם. ההסבר הזה יועד לתלמיד הכסיל ביותר, זה שאמור להשתמש בכל פרקי התורה...

בפרק הראשון "שיחק" אלהים - ללמדך שאין זה אלא הדרכה אישית ביותר... התורה פונה אל כל קורא וקורא ואומרת: זהו שיעור אישי, ללא הדרכה אישית ונקודתית - אינך יכול לעמוד על הפרק הזה (השיעור הזה), אשר על כן פקח אוזניך ושמע את התדר האישי שלך, דרכו תעמוד על הדברים...

שם השחקן בפרק השני "יהוה אלהים" - לאשר את התהייה הטבעית שלך: ומדוע אמור אני להטות את אוזני למדריך הזה? והרי חסרים מדריכים בעולם... ?

התשובה היא חדה וחלקה: תהייתך תקנית, אשר על כן אתה יכול להישמע רק להדרכה נקודתית בטבע, היינו רק כאשר תבחין בתיאום המלא של הדרכתך עם המציאות, עם הטבע. בלעדי אבחנה כזו ברמה האישית, תהייתך תישאר על כנה.

גם בפרק השלישי שיחק אותו השחקן (יהוה אלהים) על במה אחרת, מיוחדת יותר וכאילו ניסה לתת למודרך לתרגל את האבחנה שניתנה לעיל, ואכן מופיע התואר "אלהים" בפרק הזה רק פעם אחת במקומו המדוייק, בעוד ביתר המקומות נותר הכינוי (יהוה אלהים) על כנו... והחל מהפרק הרביעי שני התוארים נפרדים, כל אחד למקומו הנכון.

מי אמר שיש לנו כאן מדריך והדרכה... מי אמר ש - יהוה הוא האלהים, הוא הוא המדריך, הוא הוא הטבע...

- תשובה חדה וחלקה, ומקורה באותה "הישות המדריכה" שהעירה את הסוגיה ראשונה: זה התנאי ש - יהוה הוא האלהים, הוא המדריך, הוא הוא הטבע... בלעדי ישום התנאי הזה אין קיום ל - יהוה אלהים, ורק אתה ברמה האישית יכול לאשר או לשלול את זאת.

בפרק הבא נעמוד על המסר שאמורים "לשמוע" אותו בתדר אישי, ואם לא נצליח לשמוע - הרי אין מדריך ואין אלהים...

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 7.
להחזיר משימה מסקנה אכילה הדרכה אינדבדואל מה זה קיום צער מרחב ישראל משה עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
כתות כהתמכרות, התמכרות לכת, למה קשה לעזוב כת? התמכרות להיות בכת, למה אנשים נמצאים בכתות? למה אנשים לא עוזבים את הכת? למה אנשים נכנסים לכתות? בחירה חופשית של נפגעי כתות, תסמונת שטוקהולם, איך לעזור למישהו לעזוב כת? כת כהתמכרות
כתות כהתמכרות, התמכרות לכת, למה קשה לעזוב כת? התמכרות להיות בכת, למה אנשים נמצאים בכתות? למה אנשים לא עוזבים את הכת? למה אנשים נכנסים לכתות? בחירה חופשית של נפגעי כתות, תסמונת שטוקהולם, איך לעזור למישהו לעזוב כת? כת כהתמכרות
...לכת, למה קשה לעזוב כת? התמכרות להיות בכת, למה אנשים נמצאים בכתות? למה אנשים לא עוזבים את הכת? למה אנשים נכנסים לכתות? בחירה חופשית של נפגעי כתות, תסמונת שטוקהולם, איך לעזור למישהו לעזוב כת? כת כהתמכרות למה קשה לעזוב כת? הסיבה המרכזית שבגללה אנשים מתקשים לעזוב כתות, היא מכיוון שהשהות בכת מתפקדת בדיוק כמו התמכרות לכל דבר ועניין. אליעד כהן מדגיש כי קושי זה אינו שונה מקושי להתגבר על התמכרויות אחרות כמו עישון, סוכר או סמים. ההתמכרות להיות בכת מבוססת על תועלת רגשית שהאדם מקבל, ולכן הבעיה מורכבת וקשה מאוד...
אובייקטיבי וסובייקטיבי, האגו שגורם לאדם לחשוב שהוא בלי אגו
אובייקטיבי וסובייקטיבי, האגו שגורם לאדם לחשוב שהוא בלי אגו
...שגורם לאדם לחשוב שהוא בלי אגו מהו ההבדל בין אובייקטיבי לסובייקטיבי? אליעד כהן מסביר את ההבדל בין אובייקטיבי לסובייקטיבי. לדבריו, משהו שנחשב לאובייקטיבי הוא בעצם רק אובייקטיבי באופן יחסי. לדוגמה, כאשר בני אדם רואים שולחן, זה נתפס עבורם כאובייקטיבי שהשולחן קיים. אבל הוא מסביר שאותו שולחן, עבור יצורים אחרים או ישויות אחרות, עשוי בכלל לא להיות נתפס כאובייקטיבי. כלומר, מה שנתפס כאמת מוחלטת עבור האדם, הוא למעשה אמת יחסית מאוד, ומוגבל לפרספקטיבה של האדם בלבד. ההסבר ממחיש כיצד ההבנה האנושית את המושגים אובייקטיבי...
שאלות ותשובות, איך לא לצאת אהבל? איך לא להיראות טיפש? להבין את השאלה לפני התשובה, הבנת השאלה, איך לענות תשובה? טיפים לראיון עבודה, להבין את הבעיה לפני הפתרון, שאלה לא ברורה, האחריות על שואל השאלה, האחריות על משיב התשובה
שאלות ותשובות, איך לא לצאת אהבל? איך לא להיראות טיפש? להבין את השאלה לפני התשובה, הבנת השאלה, איך לענות תשובה? טיפים לראיון עבודה, להבין את הבעיה לפני הפתרון, שאלה לא ברורה, האחריות על שואל השאלה, האחריות על משיב התשובה
...ותשובות, איך לא לצאת אהבל? איך לא להיראות טיפש? להבין את השאלה לפני התשובה, הבנת השאלה, איך לענות תשובה? טיפים לראיון עבודה, להבין את הבעיה לפני הפתרון, שאלה לא ברורה, האחריות על שואל השאלה, האחריות על משיב התשובה למה חשוב להבין את השאלה לפני שנותנים תשובה? אחת הטעויות הנפוצות שאנשים עושים היא לנסות לענות במהירות על שאלות לפני שהם מבינים אותן לעומק. זה קורה בכל סוג של אינטראקציה, מראיון עבודה ועד לשיחות יומיומיות. כשאדם נשאל שאלה, הוא עלול להרגיש לחץ פנימי לתת תשובה מיד, כי נדמה לו שחוסר במענה יעיד...
לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את עצמך, להתקדם אל האושר, הדרך אל האושר, הנוסחה אל האושר, איך להיות מאושר? איך לא לסבול? איך ליהנות בחיים? להצליח בכל תחום, להצליח בחיים
לפתח את החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את עצמך, להתקדם אל האושר, הדרך אל האושר, הנוסחה אל האושר, איך להיות מאושר? איך לא לסבול? איך ליהנות בחיים? להצליח בכל תחום, להצליח בחיים
...להתקדם אל האושר, הדרך אל האושר, הנוסחה אל האושר, איך להיות מאושר? איך לא לסבול? איך ליהנות בחיים? להצליח בכל תחום, להצליח בחיים איך לפתח את החשיבה ולהשיג אושר בחיים? ההרצאה עוסקת בתהליך של פיתוח החשיבה והשכל, והקשר בין תהליכים מנטליים להצלחה ואושר. אליעד מסביר איך אפשר לפתח את החשיבה בצורה שתוביל להצלחה, כיצד להתמודד עם סבל וליהנות בחיים. בנוסף, הוא מציין את הדרך אל האושר ואת הנוסחאות השונות שיכולות לעזור להימנע מסבל ולחוות חיים מלאים יותר. איך טענות נגדך משפיעות עליך? אליעד מציין שהתגובה שלך כלפי...
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
חרם חברתי בבית הספר, חרם חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים?
...חברתי על הילד שלך, איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? התמודדות עם חרם חברתי, איך לעזור לילד שעושים עליו חרם? איך לעזור לילד מנודה חברתית? איך לטפל בילד מוחרם חברתית? איך לעזור לילד שאין לו חברים? איך להתמודד עם ילד שעושים עליו חרם בבית הספר? כאשר הורים מגלים כי הילד שלהם נתון לחרם חברתי בבית הספר, הם לרוב נבהלים ומחפשים דרכים לטפל בסיטואציה. אך ישנם דברים שצריך לעשות, ויש דברים שצריך להימנע מהם, שכן ההתנהלות הנכונה היא קריטית להצלחת ההתמודדות עם החרם. למה לא כדאי לשדר לחץ לילד כאשר עושים עליו חרם...
האם אליעד כהן נוכל? האם אליעד כהן רמאי? האם אליעד כהן שרלטן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? האם להאמין לאליעד כהן? חוות דעת על אליעד כהן, האם אליעד כהן שקרן? שאלות על אליעד כהן, המלצות על אליעד כהן, האינטרס של אליעד
האם אליעד כהן נוכל? האם אליעד כהן רמאי? האם אליעד כהן שרלטן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? האם להאמין לאליעד כהן? חוות דעת על אליעד כהן, האם אליעד כהן שקרן? שאלות על אליעד כהן, המלצות על אליעד כהן, האינטרס של אליעד
...כהן נוכל? האם אליעד כהן רמאי? האם אליעד כהן שרלטן? ביקורת על אליעד כהן, מי זה אליעד כהן? האם להאמין לאליעד כהן? חוות דעת על אליעד כהן, האם אליעד כהן שקרן? שאלות על אליעד כהן, המלצות על אליעד כהן, האינטרס של אליעד האם אליעד כהן נוכל או אמין? הנושא שעומד במרכז ההרצאה של אליעד כהן הוא השאלה: האם אליעד כהן הוא נוכל, שרלטן או רמאי, או שהוא דווקא אמין ואפשר לסמוך עליו? אליעד מתייחס באופן ישיר ובצורה פרדוקסלית לשאלה הזו, כשהוא מתחיל את הדיון באמירה פרובוקטיבית שאומרת שצריך גם להאמין לו וגם לא להאמין לו...
אויב או אוהב, האם להתייחס בכבוד לאוייב? האם לכבד את האויב? איך לנצח את האוייב? האם להתייחס לאויב בכבוד? איך להתייחס לכוחו של האויב? זלזול בכוחו של האוייב, יעוץ פוליטי, לקרוא לכלב בשמו, לנצח את הטרור, כבוד ראש הממשלה, שכנוע פוליטי
אויב או אוהב, האם להתייחס בכבוד לאוייב? האם לכבד את האויב? איך לנצח את האוייב? האם להתייחס לאויב בכבוד? איך להתייחס לכוחו של האויב? זלזול בכוחו של האוייב, יעוץ פוליטי, לקרוא לכלב בשמו, לנצח את הטרור, כבוד ראש הממשלה, שכנוע פוליטי
...להתייחס בכבוד לאוייב? האם לכבד את האויב? איך לנצח את האוייב? האם להתייחס לאויב בכבוד? איך להתייחס לכוחו של האויב? זלזול בכוחו של האוייב, יעוץ פוליטי, לקרוא לכלב בשמו, לנצח את הטרור, כבוד ראש הממשלה, שכנוע פוליטי האם כדאי לכבד את האויב? שאלה מרכזית בהרצאה היא האם יש לכבד את האויב, ואם כן, באיזה מובן. אליעד מציע תשובה שמכילה שתי גישות שונות לגבי כיבוד האויב. הוא מסביר כי יש להבין את משמעות הכיבוד לפי ההקשר שבו אנו נמצאים, ואם אנו עוסקים במלחמה או במאבק, יש להתייחס לאויב בכבוד אך בדרך שונה. מהו כיבוד...
החיים כמשחק, איך להרגיש שהחיים הם משחק? איך לשחק את משחק החיים? איך ליהנות ממשחק החיים? איך ליהנות מהמרדף אחרי מילוי הרצון? איך לשחק תופסת עם מילוי הרצון? איך לא לרדוף אחרי הרצון? איך לא לעשות כסף בקלות? איך לא להיות משועבד לרצון? איך להחליש רצון? איך להשתחרר מרצון? איך לעשות כסף בקלות? איך לעשות כסף בלי להתאמץ? איך להיות מאושר מהחיים?
...לשחק את משחק החיים? איך ליהנות ממשחק החיים? איך ליהנות מהמרדף אחרי מילוי הרצון? איך לשחק תופסת עם מילוי הרצון? איך לא לרדוף אחרי הרצון? איך לא לעשות כסף בקלות? איך לא להיות משועבד לרצון? איך להחליש רצון? איך להשתחרר מרצון? איך לעשות כסף בקלות? איך לעשות כסף בלי להתאמץ? איך להיות מאושר מהחיים? וכאן ניתן עוד נקודת מבט לגבי איך להרגיש שהחיים הם משחק ואיך ליהנות ממשחק החיים? כי יש שאנשים ששוכחים שהחיים הם משחק וכך הם סובלים או נהנים הרבה יותר מהחיים שלהם, בהתאם למציאות. אבל לפעמים הבן אדם רוצה להרגיש...
מהו רצון? איך נוצר רצון? למה אני רוצה משהו? למה אני לא רוצה משהו? למה רע לי? למה אני בוחר משהו? בחירה חופשית, רצון חופשי, למה אני רוצה להרגיש טוב? רוצה שלמות, רוצה הכל, רוצה דבר והיפוכו
מהו רצון? איך נוצר רצון? למה אני רוצה משהו? למה אני לא רוצה משהו? למה רע לי? למה אני בוחר משהו? בחירה חופשית, רצון חופשי, למה אני רוצה להרגיש טוב? רוצה שלמות, רוצה הכל, רוצה דבר והיפוכו
...למה אני לא רוצה משהו? למה רע לי? למה אני בוחר משהו? בחירה חופשית, רצון חופשי, למה אני רוצה להרגיש טוב? רוצה שלמות, רוצה הכל, רוצה דבר והיפוכו מהו רצון ואיך הוא נוצר? אליעד כהן מסביר לעומק מהו רצון, מדוע אנחנו רוצים דברים מסוימים, מדוע אנחנו לא רוצים דברים אחרים, ומה הקשר בין רצון לבין תחושת החיסרון שאנחנו חווים. לפי אליעד, רצון הוא ביטוי של תחושת חיסרון פנימית. כשאדם אומר שהוא רוצה משהו, המשמעות היא שהוא מזהה תחושה של חיסרון פנימי, משהו שחסר לו, והוא מבקש למלא את החיסרון הזה. אם אין חיסרון, לא יהיה...
חשדנות / בניית אמון / יצירת אמון - איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ניהול משא ומתן / לשכנע לקוחות / לשכנע אנשים / בניית אמון / סוגסטיה / יצירת הזדהות
.../ יצירת אמון - איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ניהול משא ומתן / לשכנע לקוחות / לשכנע אנשים / בניית אמון / סוגסטיה / יצירת הזדהות וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך ליצור אמון עם אדם אחר, כגון לקוח או סתם מישהו שאתה רוצה לשכנע אותו. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מראה לו, שאתה עצמך נותן בו אמון! דהיינו, על ידי זה שאתה מראה לו שאתה מאמין לו, הדבר הזה גורם לכך שהוא יותר יאמין בך. והסיבה לכך היא, כי אדם זר שמדבר איתך, הוא חש תחושה בסיסית של זרות ושל חוסר התאמה בינך לבינו...
אימון אישי - מאמן אישי וסימן שאלה
...שואל את עצמי שאלות. מתוקף היותי מאמן אישי, אני מאמין שזוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח את הדמיון, ליצור אפשרויות חדשות ולחולל רעיונות חדשים. באופן לא מפתיע, זהו גם אחד הכלים המשוכללים והמתקדמים ביותר שמחזיק כל מאמן אישי טוב באמתחתו. לפעמים הדברים הכי לא טריוויאליים, המקרים הכי מוזרים, הנסיבות הכי שטותיות, מביאים אותי לשאול את השאלות הכי מוזרות שיש, ומשם מגיעות התשובות הכי משמעותיות שאני יכול לקבל. נסו זאת בעצמכם, בפעם הבאה שתיתקלו בבעיה, בפעם הבאה בה תצטרכו לקבל החלטה, במקום למהר לחפש את התשובה...
מהו ביואורגונומי?
...היא שיטת טיפול אנרגטית שפותחה עי רפי רוזן בהסתמך על ממצאיו של הרופא הפסיכואנליטיקן תלמידו של פרויד דר ווילהלם רייך. רייך מצא במחקרים שעשה בשנות ה - 30 וה - 40 של המאה ה - 20 עדויות לקיומה של אנרגיה שהוא נתן לה את השם אורוגון. הוא מצא כי אנרגיה זו נמצאת בכל מקום: בחלל, באטמוספרה, באדמה, במים, בדומם בצומח וביצורים חיים. הוא תעד את קיומה והראה כי היא ניתנת למדידה באמצעות מכשירים שבנה לשם כך האורגונוסקופ והאלקטרוסקופ. אורוגון, אנרגית החיות הקוסמית הייתה מוכרת כבר אלפי שנים בתרבויות של עמים רבים לפני...
התמקדות - אנחנו מרגישים הרבה רגשות ותחושות... אבל מתי אי פעם התמקדתם בהם?
...רגשות ותחושות... אבל מתי אי פעם התמקדתם בהם? נסו לחשוב על רגשות קשים בחייכם: כעס, פחד, שנאה, קנאה, בושה, חוסר אונים... לפעמים הם מציפים אותנו לחלוטין. והיחס שלנו אליהם מאוד שלילי: אנחנו רוצים לגרש אותם מחיינו, להכחיד אותם. ההתמקדות היא גישה, השקפת עולם, שבמרכזה קבלה והערכה לכל קשת הרגשות שלנו. ההתמקדות משתמשת בטכניקה מסוימת ובעלת עוצמה, שמבוססת על הקשבה לתחושות בגוף. כן, כן, אני יודעת. יש אנשים שהמילים הקשבה לתחושות בגוף נשמעות להם יותר מדי ניו - אייג, רוחניות, לא רציונליות. אני חושבת שעד לא מזמן...
איך מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב?
...האם היא רק מגוון התהליכים המנטליים, המובילים את האדם לפתרונות, רעיונות, המשגה, צורות אמנותיות, תאוריות או תוצרים, שהינם מיוחדים או מקוריים, או שיש בה משהו נוסף, יצירתי, חריג, חדשני יותר? האם יצירתיות מסתכמת בגמישות מחשבתית, המובילה לרעיונות חדשים או לדרך חדשה ולהתמודדות עם סיטואציות קיימות, או שיש בה נגיעה גבוהה יותר, משהו מיסתורי, דבר נוסף, עלום מהעין? האם יצירתיות מושפעת רק ממגוון משתנים כמו - אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי ומוסכמות חברתיות, או שהיא נבדלת יותר מכל אלה ביחד והינה מגע אלוהי פ
אימון אישי / מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 10
...מאמן אישי - תובנות לחיים של מורה רוחני, ייעוץ אישי וטיפול אישי - חלק 10 קשיים קושי הוא תחושה של מאמץ לשנות את המציאות. והקשיים לעיתים נתפסים אצל האדם כעול ומאבק. אך אם האדם יסתכל טוב הוא יראה שהקושי משרת אותו, הוא נותן לו מוטיבציה לשפר את חייו ולהתקדם, הוא מוסיף עניין ותחושת סיפוק כאשר מתגברים עליו ועוזר לאדם למצוא בעצמו כוחות חדשים. ועל האדם לשמוח מהקשיים שהוא נתקל בהם כי הם גורמים לו להכיר טוב יותר את עצמו. וכדי להתגבר על קושי על האדם להתבונן על יכולותיו ולמצוא פתרון לבעיה. ראיון עבודה כאשר רוצים...
אימון טיפים להורדה במשקל
...אל תתחילו בדיאטה אם אין באפשרותכם להפוך אותה לאורח חיים! דיאטות כסאח מועדות לפורענות! 95% מהאנשים שעשו דיאטות כסאח, החזירו לעצמם תוך 5 שנים את כל המשקל + 5 קילו נוספים. בנוסף דיאטות כסאח פוגעות במערכת החיסונית פוגעות במצב הרוח והופכות אתכם לעצבניים ולא נעימים לזולת. 2. הורדה במשקל מחייבת פעילות גופנית - את זה כולם יודעים... איך מעלים את המוטיבציה לצאת להליכה או שחיה או למכון כושר? חוקרי הNLP מצאו שאנשים שעושים בקביעות פעילות גופנית פשוט חושבים על התוצאה, הם חושבים על התחושה הטובה שירגישו אחרי שיחזרו...
זוגיות - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים
...- זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים זוגיות בלימודים במערכת החינוך מלמדים אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות. ספר התנך, אותו אנחנו לומדים מכיתה א, בנוסף על היותו...
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
...דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מהנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמה, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין הזה לעומק, יראה שכל הסיבתיות בעולם, זו...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3
...אמת - חלק 3 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2. אם זה כך, אם אפילו הכאב האינסופי שלך הוא מסוג הכאבים שלבסוף עוברים, אז ההחלטה שלך להתאבד היא טעות איומה. יכול להיות שאתה, בעצם, פראייר, אפילו מלך הפראיירים, פראייר של המוות שמרמה אותך. בא נחשוב רגע, מה היה קורה אילו היית יכול להסתכל, אחרי מותך, על החלטתך למות? נניח שכבר התאבדת ואתה מסתכל מן המרחק על ההחלטה שלך למות, וגם על האפשרות שהייתה יכולה להיות מאחורי הפינה אילו היית ממשיך לחיות. מה היית רואה? יתכן מאוד שפתאום היית מבין עד כמה...
על סתמיות ומשמעות בחיינו
...ומשמעות בחיינו מאת דר רבקה נרדי 12/10/09 יום שני, 12 באוקטובר. אנחנו לקראת סיום חופשתנו במסע מרתק שעשינו מחופה הדרומי של קרואטיה לאורך הים האדריאטי צפונה לסלובניה המיוערת וההררית. ושם בסלובניה, כמעט נושקים בגבול אוסטריה, בבלד, למרגלות האגם הקטן, בנוף הדומה לתמונה מגלויה אנחנו שוהים את שלושת ימי חופשתנו האחרונים. בשקט הנפלא הזה אני גם מסיימת בחרדת קודש ובאי רצון בולט את יער נורבגי הרומן המהפנט של הרוקי מורקמי מחברו של ספר אחר שכישף אותי, קפקא על החוף. זהו רומן המתאר את ההוויה העכשוית ביותר, הן ביפן...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עבודת השם
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: עבודת השם, האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: עבודת השם, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לאהוב בחורה פירגון לאחרים מה התיקון שלי? רמת אושר משחקי קלפים משמעות מיסטית לא לפחד מבדידות תהליך טיפול בחרדה אהבה עצמית שלילית לאהוב את עצמי מומחה להחזרת אהבה ואהבת לרעך כמוך החוקים של האושר אושר לא יציב רע לי בזוגיות שוויון זכויות בין המינים ליישם החלטה החלטה אקראית להתמודד עם לחץ בעבודה להתמודד עם לשון הרע באינטרנט אני לא מוצלח יכולת התמדה לדבר נכון עם לקוח טכניקות מכירות הילדה מתעקשת למה אני רוצה ילדים? מניפולציה על תת המודע שיחת מוטיבציה רוחנית מחלה פסיכיאטרית הדחקה בגלל בושה להתקדם אחרי האקסית איזה מסר להעביר לאקס? האם להתאמן כל יום? שרירים קטנים מי ברא את הבורא? להקשיב לאלוהים להגיע להארה רוחנית אמיתית הארה שלמה נכתב הספר להיות אלוהים להיות אלוהים בכוחות עצמך להשקיע כסף בתהליך שיווקי הכנסה פסיבית למה היא משמעות החיים שלי? תכלית החיים והמוות למה טוב לחשוב חיובי? מחשבה שלילית בחירה חופשית רגשית רובוט אנושי העולם נוצר מעצמו היקום מתפשט עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג מומלץ, אימון אישי קריירה, מטפל רוחני בנושא עבודת השם - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 19_12_2025 השעה 17:27:40 - wesi4