ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סגפנות ✔יהדות - התיחסות היהדות לסיגופים ונזירות ✔"כל ימי נזרו קדש הוא לה'" (במדבר ו, ח) אדם מחליט ביום בהיר להתנזר מן החיים.....
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨יהדות - התיחסות היהדות לסיגופים ונזירות
"כל ימי נזרו קדש הוא לה'" (במדבר ו, ח)

אדם מחליט ביום בהיר להתנזר מן החיים. האם נוהג הוא כראוי, לדעת התורה?

האם נכונה היא תווית ה"קדוש", שהצמידו הבריות למסתגף המקצועי?

האם גם בעיני הדת היהודית האדם הנבחר הוא זה המואס בהנאות העולם, המתרחק מחברת בני אדם, ומסתגר מפניהם במנזר שתקנים כלשהו?

לכאורה, התשובה היא - כן. לכאורה, כך משמע מפרשת השבוע שלנו.

וכה נאמר בפרשת הנזיר:

"איש או אשה כי יפלא לנדר נדר נזיר... מיין ושכר יזיר... שכר לא ישתה... כל ימי נזרו קדש הוא לה' " (במדבר ו, ב - ח).

המשפט האחרון במובאה הוא המוליך למסקנה, שהנזיר הפורש מתענוגות החיים הוא הקדוש, והבוחר בדרך ההסתגפות בחר בעבודת ה' הראויה והרצויה.

חיזוק לעמדה זו אנו מוצאים - לכאורה - גם בהערתו הבלשנית של הפרשן הנודע רבי אברהם אבן עזרא, המצביע על המילה "נזיר" כנגזרת מן המילה "נזר", שמשמעותה - כתר. שכן "כל בני אדם הם עבדי תאוות העולם, והמלך באמת, שיש לו נזר ועטרת מלכות בראשו, הוא כל מי שהוא חופשי מן התאוות".

והנה נראה, שגם התלמוד מעלה אדם זה על נס:

"אמר שמעון הצדיק: מימי לא אכלתי אשם נזיר טמא אלא אחד.

פעם אחת בא אדם אחד נזיר מן הדרום וראיתיו שהוא יפה עיניים וטוב רואי וקווצותיו סדורות לו תלתלים.

אמרתי לו: בני, מה ראית להשחית את שיערך זה הנאה?

אמר לי: רועה הייתי לאבא בעירי. הלכתי למלאות מים מן המעיין, ונסתכלתי בבבואה שלי, ופחז עלי יצרי ובקש לטורדני מן העולם [כלומר יופיו הגופני, שהבחין בו לפתע, עורר בו יצרים רדומים ומחשבות גאווה].

אמרתי לו [ליצרי] : רשע, למה אתה מתגאה בעולם שאינו שלך? במי שהוא עתיד להיות רימה ותולעה. העבודה [נוסח שבועה מקובל באותם ימים], שאגלחך לשמים. "

לשמע סיפורו של הצעיר התרגש שמעון הצדיק ואמר:

"מיד עמדתי ונשקתיו על ראשו. אמרתי לו: בני, כמוך ירבו נוזרי נזירות בישראל" (נדרים דף ט, ב).

לפניכם, איפוא, אישור תלמודי לערכו הרם של האדם המסתגף, האומר "לא" להנאות החיים.

אבל, אם כך הוא, אם קדוש הוא המתנזר מיין בעיני התורה, אם פרישותו הינה דוגמה לדרך החיים הנכונה - מדוע בתום ימי נזירותו עליו להקריב קרבן חטאת, הוא הקרבן, שמקריב האדם שנכשל בחטא כלשהו?

הלא כך נאמר בכתוב:

"ועשה הכהן אחד לחטאת ואחד לעלה וכפר עליו מאשר חטא על הנפש" (שם, יא).

מהו החטא, המעיב על מעשה ההתקדשות של הנזיר?

מסתבר, ש"מעשה קדושה" זה, הפרישות עצמה היא החטא. ועל שחטא בנזירות הוא מביא קרבן כפרה.

חטא גדול הוא, אם כן, להתרחק מצוף ההנאות, שמזמן העולם. אסור למנוע מן הגוף את מה שהתורה התירה לו. חוטא הוא, אם כן הנזיר - גיבור פרשתנו.

ואכן, רבו הפרשנים ופוסקי ההלכה בישראל, ששללו בתכלית את הסגפנות כדרך המובילה אל הקדושה. זאת, בניגוד לדתות אחרות, מן הנצרות ועד לכתות המזרח, שבייאושן מאֶפְשרוּת החינוך העצמי בתוככי החיים, במסגרת החברה, המשפחה, הקהילה, העם והמדינה - בחרו בהתנתקות מקשרים אלו. הן כלאו את עצמן מאחורי כותלי מנזרים, או התבודדו על פסגות הימליה למיניהן, כדי להפריח לבד מנטרות אישיות.

ואילו אצלנו, הושמה לראש הנזיר המתבודד והמסתגף עטרת הקוצים של החוטא. אנו אומרים "כן" לחיים כמות שהם, כי "אין הקב"ה רוצה" - אם נצטט את דברי אחד מתלמידיו של האר"י הקדוש -

"שיענה האדם את גופו. שלא ציוונו בכל התורה אלא יום אחד, שהוא יום כיפור, שנענה את גופנו לטובתנו לכפר על נפשותינו, וציווה, שנאכל ונשתה קודם לו. "

כי החיים עצמם, על הנאותיהם המותרות, הם זירת הפעולה של הקדושה היהודית.

אך אם כך הוא, אנו טועמים את טעמה של המבוכה.

האם לא ראינו בתחילת דברינו, שהתורה העניקה לנזיר את התואר "קדוש"? האם לא נשק שמעון הצדיק לנזיר הצעיר, שעלה כנזיר מדרום הארץ?

מבוכתנו אף תגדל, כשהעיון בדף הבא בתלמוד (נדרים דף י, א), יבהיר לנו. ששמעון הצדיק עצמו טוען, שהנזיר חוטא הוא. מדוע, אפוא, התרגש מן הנזיר הצעיר?

כלומר, מה פשר יחס דו ערכי זה של הפרשה לנזיר?

כך הגענו אל תורת הגמילה המקראית. ממנה עולה, לדעת פרשנים מסוימים, שהנזיר הוא אכן קדוש וחוטא כאחת. דמות האדם הרצוי, בעיני התורה, הוא האדם החי והנהנה מחייו, בגבולות שההלכה היהודית תחמה לו. גבולות אלו, הם המאפשרים לו לחיות חיים מלאים, בלא להיגרר אחר תאוות הלב סתם, בלא להתמכר ליצר כלשהו. כלומר, האדם השלם הוא האדם, שהכרתו ורוחו שולטים ברצונות גופו.

הצעיר מן הדרום, לדוגמה, חש לפתע, שיופיו הגופני גבר על שכלו ועומד להכשילו. הוא הרגיש, כאמור, בהתעוררות יצרי הנעורים (פחז עלי יצרי), העלולים למשוך אותו אל התמכרות בלתי מבוקרת לתשוקות הגוף. כלומר, ברבדים הנסתרים שבנפשו, בתת - מודע, רבצה הנטייה לחטא.

החלטת הנזירות, שהחליט באותו רגע, הצביעה על אומץ לב וכוחות נפשיים גדולים. היה לו העוז לשים סכר מעשי, שמנע מאשד היצרים הגועשים לפרוץ כל מחסום. בהסתגפות שגזר על עצמו, עשה את הצעד הנכון בכיוון האיזון היהודי, הוא הקדושה. על כן קדוש הוא מעשהו.

אבל, גם ברגע התרוממות רוחו על הצלחתו לכבוש את יצרו, עליו לזכור את הסיבה, שכפתה עליו את ההסתגפות, את ההתנזרות מיין וכו'. הוא החטא, שלא סולק כליל מלבו פנימה. על כן, מביא קרבן חטאת "מאשר חטא על הנפש" (שם), מאשר חטא בנפש.

אם נעביר את האמור בפרשה זו אל פסים של חיינו, נבחין במסלול זהה.

כוסית וויסקי או יין משובח טובים לאדם ולבריאותו. אולם, השיכור, המתמכר לטיפה המרה, טובע בחטאו במצוקת תאוותו. החש בנטייה להתמכרות זו זקוק באופן דחוף לגמילה: להימנע אפילו מן הכוסית היומית הקטנה, עד שירגיש, כי שולט הוא בתאוות השתייה. הנטייה לשכרות היא החטא. הכוח להתמודד עמה הוא הקדושה.

ועל כן, נאמר בפרשה על הנזיר, אחרי ימי הנזירות, כך:

"ואחר ישתה הנזיר יין" (שם, כ).

הלא אם כבר חלפו ימי הנזירות, ומותר הוא בשתייה, מדוע ממשיך הכתוב לקור אלו "נזיר"?

כי ימי הנזירות השיבוהו אל האיזון הנפשי. מעתה, שולט הוא מחדש בכוחותיו. מעתה, גם אם ישתה יין במידה הקצובה והבריאה, נותר הוא "נזיר". "נזיר" מלשון "נזר". מלך על עצמו, שכוס יין החיים הטובים בידיו.
לטפל בהתמכרויות כוחות נפשיים מכור כיפור אוסידי התנהגות טורדנית חינוך עצמי הפרעת התנהגות כפייתית לזכור את הסיבה ניגודים אלוהות להיגמל מהתמכרויות דת דתות החרדים היהדות חרדים יהדות נזירות נזירים סגפנות סיגופים
סגפנות / נהנתנות / רוחניות - מה יותר קשה מאשר סגפנות?
סגפנות נהנתנות רוחניות - מה יותר קשה מאשר סגפנות? מי שיתבונן בעניין יראה, כי חלק מהאנשים שמוגדרים כרוחניים, דוגלים בגישה סגפנית, שעל פיה כדי שהאדם יגיע לסוג של הארה רוחנית, לשם כך על האדם לסגף את עצמו. והסיגוף העצמי של האדם בא לידי ביטוי בדרכים שונות. וכל אחד שחושב שסגפנות היא הדרך אל האושר, כל אחד כזה מסגף את עצמו ברמה אחרת ובצורה אחרת. כמו כן, מקובל לחשוב שאנשים סגפנים הם אנשים יותר רוחניים. כי אדם שהוא נהנתן, הוא נתפס כאדם גשמי ולא רוחני, אדם שהולך אחרי תאוותיו. ואילו האדם הרוחני שמסגף את עצמו, הוא נחשב לאדם ... את עצמו לבין אדם שעוסק בנהנתנות. וכאשר אנחנו אומרים שאין הבדל, אין הכוונה לומר שאחת מהאפשרויות טובה יותר מהאפשרות השנייה. אלא הכוונה לומר, שדרך הסגפנות ודרך הנהנתנות, שתיהן טובות ולא טובות באותה המידה. ואם נסתכל על פנימיות המחשבה של האדם הרוחני שעוסק בלסגף את עצמו, נראה שהוא לא שונה בשום צורה מהאדם שעוסק כל היום בלחפש הנאות שונות, ובלמלא את תאוותיו ואת תשוקותיו. ולמרות שכלפי חוץ נדמה שהאדם הרוחני והסגפן, הוא כובש את יצרו והוא שולט ביצרו והוא מסוגל לשלוט בדחפיו ובתשוקותיו, הרי שבאמת הוא לא שונה בשום צורה, מהאדם השני שכל היום רודף אחרי תאוותיו. ולמה ... בסיפוק עצמי ובמילוי התשוקות והתאוות שלהם. ואם נתבונן היטב על פנימיות המחשבה של האדם שמסגף את עצמו, נראה שכמו שקשה לנהנתן לסגף את עצמו, כך קשה לסגפן, ליהנות. והנהנתן נהנה מסוג אחד של הנאה, והסגפן נהנה מסוג אחר של הנאה. וכמו שהנהנתן יצטרך לנהל עם עצמו מאבק, כדי לסגף את עצמו בצורה כלשהי, כך הסגפן יצטרך לנהל עם עצמו מאבק, באותה העוצמה בדיוק, כדי ליהנות ולגרום לעצמו הנאה. ואם נתבונן היטב, בין אם האדם עוסק בסגפנות ובין אם האדם עוסק בנהנתנות, הרי שיכול להיות מצב שבו שניהם סובלים באותה המידה. כי ישנם מצבים שבהם הנהנתנות של האדם, היא ביטוי לבריחה עצמית של ... שלא יודע להפיק את טעם החיים מהדברים הפשוטים ומתחושת ההרמוניה עם המציאות, הוא בורח אל הנהנתנות כדי להפיק עבור עצמו רגעי הנאה. אבל, גם האדם שעוסק בסגפנות, גם הוא לא אדם רוחני באמת. כי גם הוא עוסק בלברוח מהחיים, וגם הוא לא מסוגל ליהנות מהחיים הרגילים. וכאשר האדם לא מסוגל ליהנות מהחיים הרגילים כפי מה ... אוהב ולא מקבל את עצמו, לא יתכן שהוא אוהב את המציאות כולה, שהוא עצמו חלק ממנה. והשלמות היא, כאשר האדם מסוגל להרגיש הנאה וליהנות ממנה, וגם להרגיש סיגוף וליהנות ממנו. זא, אם האדם בורח לצד אחד יותר מאשר לצד אחר, הרי שהוא בעצם עוסק בבריחה, וזו לא השלמות. והשלמות היא כאשר האדם לא בורח לשום צד יותר מאשר לצד אחר. וכאשר הוא מפיק את ההנאה שלו, לא מהפעולה עצמה של הסגפנות נהנתנות, אלא מעצם תחושת החיבור וההרמוניה של האדם עם המציאות. ומי שהוא סגפן, ומי שחושב שהאדם צריך לסגף את עצמו כדי להגיע להארה כלשהי, באפשרותו לסגף את עצמו בצורה הבאה. והיא, על ידי זה שהוא ינסה להשתחרר מהרצון שלו לסגף את עצמו. כי כמו שקשה לאדם הרגיל לסגף את עצמו, כך ההנאה היא הסיגוף הכי גדול עבור זה שרוצה לסגף את עצמו. והשלמות היא כאשר האדם לא בורח משום דבר. ואם האדם לא מסוגל להכיל בתוכו הנאה, הרי שזו אינה שלמות. ואם הסגפן רוצה לסגף את עצמו, אז באפשרותו לסגף את עצמו בכך שהוא ינסה למצוא את הטוב שיש בכל דבר, ושילמד להפיק הנאה גם מהנאות גשמיות, בלי לברוח מהחיים. ונסכם: השלמות היא כאשר האדם נהנה מעצם תחושת ההרמוניה והחיבור שלו עם המציאות, שאז הוא לא צריך לברוח לנהנתנות או לסגפנות.
ההימור של פסקל, גן עדן גיהנום - הדתיים לגיהנום והכופרים לגן עדן - למה?
... אמיתי וכל יכול, אז למה חשבת שאני רוצה שתגביל את עצמך ושתסגף את עצמך? למה חשבת שבראתי את החזיר, אם לא כדי שתהנה ממנו?. לפי אליעד, הדתיים סגפנים ולכן מגיע להם עונש, כי הם בעצם מזלזלים בבריאה של אלוהים ומתנגדים למהותו האמיתית. למה הדת מבוססת על רעיון סגפני ומגבילה את ההנאה מהעולם? הסגפנות היא המהות המרכזית של התפיסה הדתית. לפי הדת, אלוהים כביכול אינו יכול או אינו רוצה לתת טוב מוחלט ללא מאמץ. לכן האדם צריך להגביל את עצמו, לסגף את חייו, לקיים מצוות ... לחיות בידיעה שהכל אחד - בכך האדם הופך להיות אלוהי בעצמו, ונפטר מכל הסבל והנפרדות. ההימור של פסקל למה האתאיסטים בגן עדן? האם אלוהים דתי? סגפנות ביהדות מה המשמעות של לחיות ללא גאווה? מי באמת שולח לגיהינום? איך לחוות שהכל אחד? הפעם אדבר על ההימור של פסקל, שזה בעצם ההימור של גן עדן וגיהינום, ואסביר את העניין. ... אומרת אני לא רוצה שתאכל? עשיתי עבורך ארוחה מלאה, למה שלא ארצה שתאכל ממנה? והחילוני לפחות מנסה ליהנות מהחיים ממה שהוא יכול, אבל הדתי הוא סגפני, למה המהות של הדת היא סגפנות, סגפנות זה אדם שחושב שאם הוא יסגף את עצמו יהיה לו יותר טוב, וזה בעצם התפישה הדתית. הדת אומרת, תשמע, אלוהים לא יכול לעשות לך רק טוב, אתה צריך לסגף את עצמך קודם, לעשות מצוות, לפחד מעבירות, ואז יהיה לך טוב! ואדם סגפן, שלא מסוגל ליהנות ממה שאלוהים עשה, מגיע לו עונש. אלוהים עשה את הכל, תהנה, מה אתה מתנגד לכל מיני דברים? ולכן את הדתי זורק לגיהינום, ואת החילוני לגן עדן. וזאת האמת!! ...
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
מדריך רוחני, מורה רוחני, מורים רוחניים, למצוא מורה רוחני, מורה רוחני טוב, מורה רוחני רע, מורה רוחני אנושי, מורה רוחני אלוהי
... הוא מסוגל להיות גם שמח וגם עצוב, גם לאכול בהנאה וגם להימנע מאוכל מתוך סגפנות. כלומר, אם אדם מצפה שהמורה הרוחני יהיה כל הזמן שמח, נחמד וסבלני, הוא ...
שורש הרצון הוא *לא* הרצון להרגיש טוב - למה?
שורש הרצון הוא *לא* הרצון להרגיש טוב - למה?
... אך למה הוא רוצה להרגיש טוב דווקא דרך אוכל? הרי אדם אחר, שבוחר לצום מתוך אידיאל רוחני או מסיבה אחרת, כאשר הוא מרגיש רעב הוא דווקא שמח כי זה מסמל לו את ההתגברות שלו ואת הסיגוף שלו. מכאן, שהרצון להרגיש טוב אינו מסביר מדוע האדם בחר דווקא באוכל כדרך להרגיש טוב. מהי הדרך להבין את שורש הרצון ...
ירידה בכוח הפיזי, אנרגיית החיים, חיפוש רוחני, סיגופים, חוסר מוטיבציה, עייפות החומר, חיפוש רוחני, עייפות מנטלית, התפתחות רוחנית, חיפוש עצמי, לחפש את עצמך, התנזרות
ירידה בכוח הפיזי, אנרגיית החיים, חיפוש רוחני, סיגופים, חוסר מוטיבציה, עייפות החומר, חיפוש רוחני, עייפות מנטלית, התפתחות רוחנית, חיפוש עצמי, לחפש את עצמך, התנזרות
... בכוח הפיזי, אנרגיית החיים, חיפוש רוחני, סיגופים, חוסר מוטיבציה, עייפות החומר, חיפוש רוחני, ... אליעד עונה על השאלות בנוגע להשפעת ההתפתחות הרוחנית על הגוף הפיזי. הוא מסביר כי אם במהלך ההתפתחות הרוחנית ישנם שינויים באורח החיים כגון צום, תעניות, סיגופים או חוסר שינה, אז זה עשוי להשפיע על הכוח הפיזי, ... אתה אוכל מה אתה שותה והשפעות פיזיקליות כאלה ואחרות עשית ספורט לא עשית ספורט. עכשיו אם במהלך ההתפתחות הרוחנית שלך תעשה שינויים פיזיים כגון צומות תעניות סיגופים חוסר שינה שנת יתר לא יודע מה אז כן זה ישפיע על ...
חיפוש רוחני, היכלי התמורות, התפתחות רוחנית, סוף הדרך הרוחנית, התפתחות אישית, מודעות עצמית, חיפוש עצמי, למצוא את עצמך, שני הצדדים של המטבע, למצוא את עצמי, הארה רוחנית
חיפוש רוחני, היכלי התמורות, התפתחות רוחנית, סוף הדרך הרוחנית, התפתחות אישית, מודעות עצמית, חיפוש עצמי, למצוא את עצמך, שני הצדדים של המטבע, למצוא את עצמי, הארה רוחנית
... בו שום ספקות. הדוגמה שהוא מביא היא שכאשר מגיעים לאותה הבנה אמיתית, אפילו פעולות רוחניות כמו טעניות או סיגופים שעשית קודם לכן נראות חסרות חשיבות, כי האדם מבין שהפעולות האלו אינן המהות האמיתית. הפעולות האלה היו רק חלק מהדרך, ...
מצא את ההבדלים, במה שונה השיטה של אליעד כהן, במה שונה הדרך של אליעד כהן, שיטות רוחניות, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? איך להגיע לשלמות? מי זה אליעד כהן?
מצא את ההבדלים, במה שונה השיטה של אליעד כהן, במה שונה הדרך של אליעד כהן, שיטות רוחניות, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? איך להגיע לשלמות? מי זה אליעד כהן?
... רוחניות אחרות? אליעד כהן מציג גישה שונה משמעותית מכל השיטות הרוחניות הידועות. לדבריו, השיטות הרוחניות הקיימות בעולם מתמקדות בדרך כלל בתרגילים מיוחדים, מדיטציה, התנזרות, קריאת טקסטים רוחניים, קבלה, זוהר, תרגולי סיגוף או שירה וריקוד. המטרה בשיטות אלו היא להגיע להארה רוחנית, אושר מוחלט או שלמות, אך הן דורשות מהאדם לשנות את אורח חייו בצורה ...
תיקון הכללי, שמירת הברית, תיקון הברית, פגם הברית, רבי נחמן מברסלב, מהו תיקון הכללי? שמירת מצוות, תיקון המחשבה, יהדות, קריאת תהילים, גיהנום, גן עדן, שכר ועונש
... הם היו מצפים לתיקונים מורכבים, כגון צום ממושך, תעניות, ייסורים קשים וסיגופים רבים. דווקא כאשר רבי נחמן הציע תיקון פשוט של קריאת תהילים או נתינת צדקה והמליץ להיות בשמחה, האנשים זלזלו ולא האמינו ביכולת של תיקון כה פשוט ...
מחזירים בתשובה, תאוות, אינטרסים, שקרים - למה חוזרים בתשובה? למה יש חזרה בתשובה?
... מתאווה לנסוע בשבת והדתי מתאווה לקבל שכר בעולם הבא או לפחד מעונש בעולם הבא. אפילו האדם הסגפן , שמתענה ומסגף עצמו, פועל מתוך תאווה, כיוון שהוא ... והטמטום והשקר נודף להם בצורה חולנית מהשטויות שהם מדברים, ולמה? כי גם אדם חרדי, גם סגפן יש לו תאווה לסגף את עצמו, כי זה נותן לו לספק את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סגפנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: סגפנות, האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סגפנות, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בתל אביב, הכוונה אישית, אימון אישי למנהלים בנושאי סגפנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 16:31:46 - wesi4