ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סבל ✔אושר או סבל - הסבל שבאושר - השעבוד לאושר - חלק 6 ✔התורה של ביירון קייטי קייטי הייתה אישה בשנות ה43 לחייה כאשר לקתה בדיכאון,... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 אושר או סבל - הסבל שבאושר - השעבוד לאושר - חלק 6
התורה של ביירון קייטי

קייטי הייתה אישה בשנות ה43 לחייה כאשר לקתה בדיכאון, עד למצב של חוסר יכולת תפקודית. היא אשפזה את עצמה במעון פתוח לחולי נפש הסתגרה לחצי שנה ולאחר מכן התעוררה בריאה לחלוטין. ללא שום סימן למחלה דיכאון או חרדה.

היא סיפרה שהתעוררה כאדם חדש לאחר שניסתה דרך חדשה שלימים הפכה לתורה שיש לה היום אלפי מאמינים ברחבי העולם.

הרעיון בבסיס של התורה הוא חיפוש האמת כאשר נקודת הייחוס היא המציאות.

לדוגמה אם אתה נכנס לחרדה אתה בודק איפה אתה נמצא ומחזיר את ההכרה להווה ומזהה כי החרדה הייתה נדידה של ההכרה לעתיד.

יותר מזה אתה מזה שזה שהחרד חי ונושם וזה כבר סימן טוב שיש מי שיפחד אחרת הוא היה כבר מת מזמן.

יש להתאמן על השיטה ולהפנים אותה עד למצב שברגע שעולה חרדה באופן אוטומטי עולה השיטה ומעלימה במקום את החרדה.

השיטה מבוססת על ארבע שאלות והיפוך כאשר לכל שאלה יש מטרה וכעת נעבור על השאלות אחת, אחת ונסביר את המטרה כולל דוגמאות.

קודם כל יש לרשום משפט שמטריד אותך ואו גורם לך לחרדה או לפחד לרשום אותו בפשטות, שהשלב הראשון הוא דסקרימינציה או הבדלה בין הדמיון למציאות.

דוגמה לחקירה

ניקח משפט לדוגמה

אני עומד להתעלף

1.האם זו אמת? (זו השאלה הראשונה)

כאשר אתה כותב משפט מסוג זה או חושב אותו, אתה ממש צמוד למחשבה. ועליך לערער את יסודות המחשבה הזו. בד"כ התשובה על משפט כזה היא כן אני עומד להתעלף ואפילו עולה רוגז קל "מה הוא מבין"

2. האם אתה יודע בודאות שזו האמת?

עכשיו אתה מתחיל לחשוב וכאן יש כבר עצירה ראשונה של הפחד כי המחשבה ממוקדת בתשובה ולא בפחד אבל עדיין אתה צמוד למחשבה ושאלת המשנה בתוך שאלה שתיים היא

2.א. מה היא המציאות? המציאות היא שאתה עונה על השאלה

סימן שאתה לא מעולף, אתה לא יכול לנבא את העתיד, למעשה צריך שלוש דוגמאות למה המשפט המקורי לא נכון ואז זה נקרא מצב של דסקרימינציה או הבדלה בין הדמיון למציאות דבר ששואב את הכוח השלילי מהמשפט ולפעמים גורר לצחוק

שזה כמעט סוף התהליך. דסקרימינציה נכונה עשויה לעשות מחיקה למחשבה הרעה שחולפת בראש ויש להתאמן עליה כי היא חשובה מאוד לאדם החרד אותי היא הצילה.

3.השאלה השלישית היא איך אתה מגיב למחשבה למשפט המקורי ואיפה אתה מרגיש אותו בגוף?

שוב השאלה מבצעת מה שנקרא חקירה לתוך העצמי שכן אינך יודע בדיוק לעולם איפה אתה מרגיש בדיוק את הנקודה המטרידה או את הפחד בגוף. לרוב זה באזור הסרעפת ליד בית החזה.

החיפוש אחר הכאב ואו מקור החרדה ממוסס את היסודות שלו כי גם הן אינן אמיתיות.

4. השאלה הרביעית היא האם אתה רואה סיבה להיפטר מהמחשבה הזו של שאלה שלוש התשובה היא בודאי תמיד אתה רוצה להיפטר מהכאב ומהסבל... השאלה היא שוב סוג של הסטה

של הפחד לכיוון האושר הכנה להתנסות ישירה שתבוא בהפיכה של המשפט בכדי למחוק את החרדה ואו המחשבה המקורית.

5. הפוך את המשפט

המשפט המקורי היה אני עומד להתעלף.

הפיכה ראשונה

אני לא עומד להתעלף

ההפיכה הרצויה היא לכיוון המחשבות.

לדוגמה

אני עומד להתעלף רק במחשבות שלי. ההבנה היא שכל התהליך הוא תהליך מחשבתי, וכל זה קורה תוך כדי עמידה על הרגליים

דבר שמורה בברור כי לא ההתעלפות מפחידה אותך, אלה המחשבה מפחידה אותך. וללא המחשבה לא היית מוטרד מכך בכלל.

לאחר מכן אחרי שאתה מבין את המכאניזם אתה צריך לקבל את הפחד באהבה במקום שיש אהבה לפחד אין קיום והוא מתנדף

ויש לחזור עליו שלוש פעמים מין טקס כזה של גירוש שדים

גם אם נראה כי אין היגיון מאחורי זה יש להמשיך בתהליך שהוא החלק האחרון אם זה מעלה בך חיוך סימן שהתהליך הצליח ואם לא תנסה הפיכות נוספות או שתתחיל את החקירה מחדש כאשר אתה שם דגש על כל הפרוצדורה באופן פרטני.

הקבלה

אני מזמין את עצמי לפחד מהמחשבה שאני עומד להתעלף.

אולי בהתחלה זה נשמע נורא

ושוב

אני מצפה בכיליון עיניים למחשבה שאני עומד להתעלף.

ושוב

אני מקדם בברכה את האפשרות שהמחשבה שאני עומד להתעלף תעלה.

(אבל אני עכשיו מבין שהכל זה מחשבה)

זכור כל עוד ישנו אחד שמסוגל לעשות לעצמו את החקירה של הארבע שאלות וההפיכה זה סימן שאתה חי

עכשיו קח דף נייר ותתחיל לכתוב מחשבות. אל תחשוב יותר מידי הנה מגיעה המחשבה הראשונה שמפחידה אותך. תתחיל לחקור אותה.

לאחר אימון רצוי בזוגות אך אפשר גם לבד אתה תגלה שאתה חי בסרט סרט של מחשבות שאתה יכול להתנתק מימנו בעזרת החקירה בכל רגע ורגע.

לאחר אימון מתמשך הדיסקרימינציה הראשונית תשחרר אותך

מיידית מהחרדה או הפחד.

דסקרימינציה זה הבדלה בין דמיון למציאות

אם תמשיך להתאמן, תגלה שהספר הזה הוא החבר שלך.

ואם היה לי אותו בזמנו אולי היה נחסך לי הרבה סבל

למד לאהוב את מה שיש


חקירה לתוך העצמי

הִנְנִי

חקירה לתוך העצמי היא דבר שמתבצע ללא הפסקה, ובכל רגע אפשרי

חקירה לתוך העצמי זה מצב תחושתי שבו אתה אומר הנני ומנסה להרגיש היכן אתה מרגיש את המילה הזו בגוף.

מי אני, אני קיים, הנני

אלו חקירות לתוך העצמי

יש לשם לב למשפטים ולמילים שנאמרות

לדוגמה במילה קיים האות ק שנאמרת נותנת תחושה באזור הלב

אמור את המשפט אני קיים.

איפה אני מרגיש את המילה?

אפשר לומר זאת בשקט אפשר לומר זאת בקול אפשר במצב מדיטאטיבי

למעשה החקירה לתוך העצמי כוללת בתוכה הכל

אבחנה קוראת בזמן שאתה עוצר את התנועה של המחשבה את הנדידה שלה ומחזיר עצמך להווה.

ריכוז קורה אין צורך להסביר.

חקירה לתוך העצמי - היכן אני מרגיש את זה?

וחוויה ישירה - היא התחושה של איך אני מרגיש את זה...

כל רגע פנוי יש לבצע את זה. זו הדרך הישירה להערת המודעות העצמית

להפעלת הפוטנציאל האלוהי שבנו השוכן בכל תא בגוף.


"הרצון האלוהים"

בראשית ברא

כל התורות מבוססות על בראשית ברא. כלומר הייתה התחלה, גם תיאורית המפץ הגדול מבוססת על בראשית ברא. היה פיצוץ אדיר המרכז של הפיצוץ היה כדור הארץ, והכוכבים הם הרסיסים של הפיצוץ. אם בודקים את המרחק של הכוכבים מכדור הארץ, מתברר שהמרחק גדל משנה לשנה כיאה לטבע פיצוץ.

שמעמיקים, מתברר כי הרצון האלוהי היה להפוך לחומר, כלומר רצון אובייקטיבי בעליל, דבר הנוגד את התפיסה של רוחניות כמשהו מיסטי נסתר. כאן בברור, האל הופך לחומר נראה לעין, שניתן לעיתים למדידה יחסית. יבוא האיש החומרני הרודף אחר העושר ויאמר שזהו הרצון האלוהי, ו"אני" למעשה מייצג את הרוחניות האמיתית.

ההבדל בין הרצונות, שהרצון האלוהי הוא "להיות", ולא של בעלות

שהיא הרצון של הרודף אחרי האושר והעושר שתולה את עתידו וחייו במושג "שלי" ולא במושג "להיות" ולכן התובנה היא של נוכחות היא סוג של רצון אלוהי לביטוי דרך החומר שמודע לעצמו, ולא של רכושן שמודע ליחס הארעי שבו הוא תולה את יהוו בין החומר לעצמי.

"להיות" מהסוג הזה מכיל את מושג "ההתפתחות אין הסופית " והשקט והאושר הם דינאמיים גם הם בתנועה נצחית דבר בלתי נתפס.

מכאן שהמנוחה נמצאת בדרך, ולא בסוף הדרך. והמטרה להפוך להיות הדרך או השביל.

פשוט להיות.

יש לי חבר ילדות, שהוא היום מאסטר בקרטה. לא מאלו שמתעסקים בטקסים, פשוט מתאמן כל יום במשך למעלה משלושים שנה. התחלנו יחד ללמוד והוא היה בעל רצון ברזל ואהבה לקרטה. זה היה חזק מימנו וכמו בסיפורים נסע לארה"ב ללא גרוש בכיסו, התדפק על דלת המסטר היידקה נישיאמה אחד מהתלמידים של פונאקושי גיצ'ין מייסד הקרטה והיום הוא אחד התלמידים הבכירים שלו, ואני גאה לספר עליו. כמו שאני משתדל בכל הספר לקרב את הרוחניות, ולהפכה נגישה לכל, הסיפור שלו מראה שרצון מחשבה ופעולה, הם כל שנחוץ למסע בדרך. פעם שאלתי אותו "תגיד אחרי כל כך הרבה שנים, מה התובנה המרכזית? " התשובה שלו הפתיעה אותי אז. היום אני כבר לא מופתע.

"כל מה שלמדתי אתמול יכול להתברר כלא נכון היום"

קדימה

וַתַּבֵּט אִשְׁתּוֹ, מֵאַחֲרָיו, וַתְּהִי, נְצִיב מֶלַח בראשית יט כו

בחיים

יש

רק

קדימה


רצון חופשי

כדי להבין חופש בחירה, יש צורך להבין מה זו בחירה באופן כללי.

בחירה חופשית מורכבת מחופש הרצון, ומחופש הפעולה. רצון חופשי - אם אתה המרכז, אתה יכול לרצות הכל ב 360 מעלות. ואז הרצונות שלך יהיו לא קשורים אחד לשני, ואתה תחשב כמטורף. מאחורי כל רצון יש מניע. המניע הוא "נסתר". לדוגמה דבורה יוצאת לשדה, היא יכולה לבחור פרחים. הרצון שלה הבסיסי הוא לפרחים, והפרחים הם המניע כלומר "הצו העליון". האמת היא שהפרחים קוראים לדבורה, ולא הדבורה מחליטה אם לרצות או לא. יכול להיות שיהיה גם עץ תותים שימשוך אותה. או אז הרצון החופשי יגדל בין הפרחים, ובין העצים. אבל לא בין להימשך לתותים ולפרחים או לטרוף זבובים פתאום, כיון ששזה לא טבעה. שני הרצונות הבסיסים, יובילו לאותה מטרה (פרחים או תותים) שהיא הרצון האלוהים שמכוון אותה, ומהם היא יכולה לבחור. החופש לבחור הוא דטרמיניסטי במהותו, שכן אפשרויות הרצון נקבעות מראש.

החלק השני הוא החופש לפעול. זה או כן לפעול, או לא לפעול. ה"לא" הוא נגד עצמך, ואינך מסוגל להתמודד אתו, אלא לטווח קצר. אחרי זה תמשיך בזרימה שהיא טבעך. מכך חופש הבחירה קיים אבל הוא דטרמיניסטי במהותו. הנושא הזה חשוב שלפעמים אנו זורמים במסלול חיים, שאנו חשים כי הוא נגד רצוננו וזה פשוט הורס אותנו. נקודת המבט שהוצגה כאן עשויה לרכך מעט את גודל הסבל.


על אמונה וידיעה

הרבה מלחמות בעולם נולדו בגלל דתות. איך יכול להיות, שדתות שאמורות לייצג אמיתות מובילות למלחמות? הרי אמת זורחת כמו שמש

ואין סיבה שתוביל למלחמה כיון שהיא לחם חוק של בני האדם. מסתבר שמאחורי דתות יש יותר אמונות מאשר אמיתות. אמונה היא דבר בלתי ניתן להוכחה. כדי להוכיח אותה עלי להתגודד בקבוצה, לצרף אנשים שונים שיעזרו לי בעזרת "המסה", לשכנע את הפרט באמת שלנו. לך תוכיח שאלוהים נתן לך משהו, ציווה עליך משהו, או הבטיח לך משהו. לך תוכיח שאלוהים בחר דווקא בך ולא באחר. הדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה לומר " תשאל אותו גם הוא יודע", ואו לפתוח במלחמה על האמונה שלך. ולכן היכן שיש אמונה אין ידיעה והמטרה שלנו בחיים לסלק אמונות וטקסים, שהם עבודות אלילים חסרי שחר עד שתוכח האמת שחור על גבי לבן. רק ידיעה ושאיפה של בני האדם לחקר האמת ללא משוא פנים, וללא אינטרסים כלכליים שיצרו את ההתגודדויות הללו, תוביל להתקדמותו של הגזע האנושי. ההתעלמות "זה לא ענייני" מחספסת את בני האדם ומובילה אותם להתקדמות תוך קרמה שלילית כלומר: גם הליכה במשעול האמת תוך התעלמות מהזולת הנמצא תחת ניצול מחפיר של דיקטטורים המהלכים אימים בשם האמונה, ומונעים את

הידיעה ומשווים אותה לכפירה, גם אדם זה סופו לשלם את המחיר (דוגמהה קלאסית התעלמות מזקנים). ולכן יש לשים לב לחלש, ולמוגבל לחיות לאקולוגיה וכל דבר שאפשר שכן גם הם חלק מהשלם.


על וידיעה אמונה

ניקח את ההפך של המאמר הקודם, אם נאמר שאמונה היא דרך אין סופית לעבר האמת, שהאמת היא דבר נשגב, בלתי מושג

וחדור אהבה אין סופית, אזי אמונה היא חיפוש מתמיד אחר האמת

זו דרך חיים.

ברגע שתאמר "אני יודע" משמע הגעת לסוף הדרך. הדרך היא אין סופית, והמטרה היא הדרך. ה"אני יודע", זו עצירה בזרימה האין סופית.

ההפך נכתב כדי להראות שלפעמים הכל נראה נכון ואם המציאות מאפשרת הפכים, אזי האמת לאמת פנים רבות, אך חווית האמת דומה.

האמת שהיא הרצון האלוהי או ההתגלות שלו (היש) זה מה שנרשם בדפי ההיסטוריה וזו גם ההיסטוריה האלוהית, שכן הוא אפשר אותה.

וכך מתגלה לנו פן נוסף, שהאלוהות נמצאת בהפכים ובתנועה.
עושר חבר שלך לאהוב את לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות הגעת לסוף חופש אמונה וידיעה לרצות או לא הרגשה להתקדם אושר אושר או סבל סבל סבל או אושר שעבוד
סיבת הסבל, למה יש סבל? ידיעה היא סבל, איך נוצר סבל? מהו סבל? מהי מהות הסבל? אושר או סבל, איך לא לסבול? תמיד יש חיסרון, תכלית הידיעה שלא נדע, למה באמת יש סבל?
סיבת הסבל, למה יש סבל? ידיעה היא סבל, איך נוצר סבל? מהו סבל? מהי מהות הסבל? אושר או סבל, איך לא לסבול? תמיד יש חיסרון, תכלית הידיעה שלא נדע, למה באמת יש סבל?
... הסבל, למה יש סבל? ידיעה היא סבל, איך נוצר סבל? מהו סבל? מהי מהות הסבל? אושר או סבל, איך לא לסבול? תמיד יש חיסרון, תכלית הידיעה שלא נדע, למה באמת יש סבל? מהם הגורמים לסבל? כיצד ידע גורם לסבל? הסבל הוא נושא מרכזי בהרצאה של אליעד כהן. לדבריו, הסבל נובע לא מהחוויה הפיזית עצמה, אלא מהתודעה האנושית שמבינה ומשיגה מידע. אליעד מציין שהסיבה האמיתית לסבל היא הידיעה עצמה. הוא טוען שכל ידיעה כרוכה בחיסרון, ולכן כל מי שיודע משהו חייב להרגיש סבל . מהו קשר בין ידיעה לסבל? אליעד מסביר כי כאשר אדם יודע משהו, לדוגמה על שולחן, הוא לא רק יודע מהו השולחן אלא גם את מה שאין בו. ההכרה במשהו ייחודי בעולם קשורה בהכרח בהבנת חיסרון של מה שאין בו. כל ידיעה, לפי אליעד, יוצרת חיסרון שמוביל לסבל. אם אתה יודע שמשהו קיים, אתה גם יודע על מה שהוא לא, וזה כרוך בסבל. אליעד מציין שאין דרך להימנע מהסבל הזה על ידי טכניקות כמו מדיטציה או שיטות רוחניות אחרות - כל שיטה יכולה רק להוריד את הסבל בכמה אחוזים, אך לא לחסל אותו לחלוטין. איך ניתן להפחית סבל באמצעות הבנה? ההפחתה האמיתית בסבל, על פי אליעד, אפשרית רק דרך הבנה עמוקה של תהליכים. אם אדם מבין את הדברים שהוא יודע עד הקצה האחרון, הוא יוכל להגיע למצב שבו לא יידע שום דבר, ובכך יפסיק לסבול. זהו תהליך של פירוק הידע עד שאין לו משמעות או הגדרה - במקום שיידע על משהו, הוא יגיע לנקודה שבה הוא לא יודע כלום. היכולת לשאול שאלות ולפחות להסכים על משהו לא ידוע היא הדרך להפסיק את הסבל. דוגמה לכך היא ניתוח של החוויה של הכאב - כאשר אדם מנסה להבין מהו הכאב ומהו הגוף, הוא עובר תהליך שבו הוא יפסיק להבין מהו הגוף לחלוטין, ובסופו של דבר לא יוכל להבדיל בין המהות לצורתה, מה שמוביל להפסקת הסבל. מהו תהליך ההבנה הנדרש להפסקת הסבל? אליעד טוען שבסופו של דבר, כדי לשחרר את עצמך מהסבל, עליך להגיע להבנה של כל פרט ופרט עד שלא תדע כלום. כאשר תפסיק לדעת, תפסיק גם לסבול. הוא מדגיש שכל דבר בעולם, אם הוא קיים, הוא גם לא קיים, וזו סיבה נוספת לכך שתודעה ... ידיעה מובילה להרגשת חסר. אם תשאול את עצמך שאלות כמו מהו שולחן? ותשאל את עצמך מהו כאב?, תגיע בסופו של דבר לנקודה שבה תפסיק לדעת את התשובות, ובכך תפסיק לסבול. האם יש פיתרון מוחלט לסבל? לאליעד אין תשובה מוחלטת לשאלה מהו הפתרון המושלם ל
פחד לסבול, חרדה בלתי נסבלת, סבל ממושך, סבל נצחי, סבל מתמשך, סבל בלתי נסבל, סבל בחיים
... לסבול, חרדה בלתי נסבלת, סבל ממושך, סבל נצחי, סבל מתמשך, סבל בלתי נסבל, סבל בחיים ובו יתבאר העניין, שלפעמים האדם מפחד להגיע למצב של סבל מתמשך שהוא לא יוכל לעמוד בו. והכוונה היא, שלפעמים האדם סובל מאיזה דבר, והוא מפחד ונמצא בחרדה, מכך שהסבל הזה ימשך לנצח ולא יגמר לעולם. והאדם מפחד להגיע למצב של סבל בלתי נסבל. והשאלה היא, כיצד להתמודד, עם פחד מפני סבל ממושך בלתי נסבל? והתשובה לכך, נובעת מהבנת המנגנון של הסבל האנושי. ומי שמבין את המנגנון של הסבל האנושי, הוא יודע שהאדם לא צריך לפחד מפני סבל ממושך וסבל בלתי נסבל. ולמה? כי התודעה של האדם, יש לה גבול, כמה היא מסוגלת לסבול. והאדם לעולם לא יסבול, מעבר למה שהוא מסוגל לסבול. ואם האדם סובל בעוצמה כלשהי, זה רק משום שהוא מסוגל לסבול בעוצמה הזאת. והכוונה היא, שבכל דבר שיש בעולם, יש בו גם יתרון וגם חיסרון כלשהו. והאדם מסוגל לסבול מכל דבר שהוא בכל עוצמה שהיא, כל זמן שהוא גם מוצא בו יתרון כלשהו ודבר טוב כלשהו. ולא בהכרח, שהאדם מודע לדבר הטוב שהוא מוצא בסבל שלו. אלא שמספיק שבתת המודע של האדם, הוא חושב שיש דבר טוב בסבל שלו, וזה גורם לכך, שהאדם בעצם גם ירצה את הסבל שלו, ובכך הוא נותן אישור לסבל שלו, להיות נסבל ולהישאר ולגרום לו ל
יש טוב בלי רע, יש אושר בלי סבל, אושר או סבל, להרגיש טוב בלי רע, להרגיש אושר בלי סבל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, לכל דבר יש מחיר
יש טוב בלי רע, יש אושר בלי סבל, אושר או סבל, להרגיש טוב בלי רע, להרגיש אושר בלי סבל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, לכל דבר יש מחיר
... טוב בלי רע, יש אושר בלי סבל, אושר או סבל, להרגיש טוב בלי רע, להרגיש אושר בלי סבל, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, לכל דבר יש מחיר האם אפשר להרגיש טוב בלי רע או אושר בלי סבל? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי הנושא של טוב ורע, אושר וסבל, והקשר ביניהם הוא אחד הנושאים המורכבים והעמוקים ביותר בחיים. אליעד פותח את הדיון בשאלה האם אדם יכול באמת להרגיש טוב בלי להרגיש רע, או לחוות אושר מבלי לחוות סבל בכלל. הוא מתייחס למנגנון הפסיכולוגי שבו האדם תמיד ... כלומר, ההנאה מקבלת את עוצמתה מהאפשרות שהמציאות לא תתאים לרצונותיו. הוא מסביר שהמחיר של ההנאה בכל פעם שמתקיים משהו רצוי, הוא שלפעמים לא יהיה כך, ואז תיווצר תחושה של סבל. מה המחיר של הנאה ושל אושר? אליעד משתמש בדוגמה של ... כך הוא יצטרך לשלם יותר כסף. כלומר, הנאה גדולה תמיד מגיעה עם מחיר גבוה. לפי אותה אנלוגיה, ככל שאדם רוצה לחוות עוצמה גדולה יותר של אושר והנאה, כך הוא גם חייב להסכים לחוות סבל בעוצמה גדולה יותר, כי ללא הניגוד בין שני המצבים לא ... תלוי ברע, הוא יוכל להגיע למצב שבו ירגיש טוב ללא הרע. אליעד מדגיש שזה אפשרי רק אם האדם יפסיק להאמין באופן מוחלט להיגיון הדואלי של שכלו. מה מונע מאיתנו לחוות אושר ללא סבל? הסיבה לכך, לפי אליעד, היא שהאדם מאמין כי חייבת ... אדם שרוצה טוב ללא מחיר, כמו לקבל משכורת מבלי לעבוד או להזמין מנות במסעדה בלי לשלם עליהן. ההיגיון שלנו מתקשה להאמין שזה אפשרי ולכן האדם מרגיש שאין אפשרות לאושר מושלם בלי סבל. אך אם האדם יצליח להשתחרר מההנחה הזו, הוא יכול לחוות אושר מושלם ללא צורך בחוויה של סבל. איך אפשר להשתחרר מהצורך לחוות סבל? אליעד מציע שיטה פרקטית להשתחרר מהמעגל הזה: בכל פעם ... תאורטי, אך תלויה ביכולת האדם לערער על האמונה ההגיונית שלו שאומרת שאין טוב בלי רע. אם האדם יצליח לשכנע את עצמו באופן עמוק ופנימי שהטוב שהוא מרגיש אינו מחייב תשלום של סבל, הוא אכן יוכל להרגיש טוב ללא תחושת המחיר. כלומר, שחרור אמיתי יכול להתרחש רק כאשר האדם מפסיק להאמין לחלוטין לרעיון שהטוב תלוי ברע. האם אפשר להרגיש טוב בלי רע? למה אושר תמיד מלווה בסבל? איך לצאת מהמעגל של טוב ורע? האם אפשר להיות מאושר ...
סבל מחוייב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
סבל מחוייב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר
סבל מחוייב, סבל אפשרי, שחרור מסבל, אושר או סבל, אכזריות שהיא רחמנות, רחמנות שהיא אכזריות, אושר יוצר סבל, סבל יוצר אושר האם באמת אפשר להשתחרר מהסבל לחלוטין? אליעד מסביר באופן מפורט שהסבל, בסופו של דבר, הוא דבר בלתי נמנע עבור האדם. קיימת ... מוטעית שלפיה אפשר להפסיק לסבול באופן מוחלט, אך אליעד מבהיר כי כל ניסיון להתחמק מהסבל רק מצמצם את האדם ומחזק את תחושת הסבל. לדוגמה, כאשר אדם אומר שהוא לא רוצה לסבול, הוא בעצם מצהיר שהסבל הוא דבר אפשרי, ולכן כשהסבל מתרחש, האדם חווה התנגדות וסובל יותר. אליעד מדגיש שהמציאות תמיד מכילה את שני ההפכים בו זמנית - טוב ורע, סבל ואושר. אין מצב שבו יש רק טוב או רק רע, אלא תמיד יש ... אין גם צד ימין, וכך גם הסבל . אי אפשר להעלים את הסבל באופן מוחלט, מכיוון שהוא חלק בלתי נפרד מהקיום. מדוע אושר תמיד מייצר גם סבל? לפי אליעד, האושר והסבל קשורים זה לזה באופן הדוק. ככל שאדם חווה אושר בעוצמה רבה יותר, כך יגדל הסבל שהוא יחווה לאחר מכן, ולהיפך. אליעד ממחיש זאת באמצעות ... מתוך ידיעה שככל שהם יסבלו יותר, כך הפרס בסוף יהיה גדול יותר. באותה דרך, אדם יודע ... מאוד, הוא עלול לשלם על כך בסבל בעתיד, ולכן אינו מסוגל ליהנות באופן מוחלט וחופשי. מה ... לרחמנות, וכיצד זה קשור לסבל? אליעד מסביר רעיון מורכב שבו האכזריות הופכת לרחמנות ... החיים שלי לא רעים, אני לא סובל, ככה אני רוצה. זו אכזריות כלפי הסבל, אך בפועל זו גם רחמנות, מכיוון שהאדם מונע מהמחשבה ... לכן, אכזריות מוחלטת כלפי הסבל היא גם רחמנות מוחלטת כלפי האדם עצמו. מנגד, אדם שמרחם על עצמו ועל הסבל שלו, למעשה מתאכזר לעצמו בכך שהוא מחזק את התחושה שהחיים רעים וקשים, וכך מעצים את הסבל. כלומר, דווקא האכזריות שנראית שלילית היא זו שמביאה ... שאין שלמות מובילה לשחרור מהסבל? אליעד מסביר שכל אדם חווה
צמחונות, אכילת בשר, לצמצם את הסבל, למה יש סבל? לא לגרום לסבל מיותר, בודהיזם, הסבל בעולם, הצמחונות של אלוהים, למה יש רע בעולם? עולם בלי סבל, לא ליצור סבל, לחסוך סבל
... אכילת בשר, לצמצם את הסבל, למה יש סבל? לא לגרום לסבל מיותר, בודהיזם, הסבל בעולם, הצמחונות של אלוהים, למה יש רע בעולם? עולם בלי סבל, לא ליצור סבל, לחסוך סבל מהי הגישה בה מסביר אליעד כהן את הצמחונות והקשר שלה לצמצום סבל? במהלך הרצאתו, אליעד כהן מתמקד בשאלה המרכזית של הצמחונות והקשר שלה לאידיאולוגיה של צמצום הסבל בעולם. הוא מביא נקודות שונות הקשורות לשאלת הצורך וההיגיון מאחורי אכילת בשר ומסביר את עקרונותיו בנוגע למהות הסבל וכיצד ניתן לצמצמו. בהתחלה, הוא מדבר על הטענה המרכזית של הצמחונות - כלומר, לא לגרום סבל לחיות אם לא חייבים בכך. הוא מתאר את עקרון השחיטה של חיות לצורך אכילת בשר ומצביע על השאלה האם אנו באמת צריכים לגרום סבל לאותן חיות כאשר אין בכך צורך ממשי. אליעד מציין שאם יש אפשרות לחיות על ידי אכילת ירקות, הרי שאין סיבה להמשיך ולגרום סבל לחיות. הוא מציין, תוך כדי, את המתח שבין הצורך האמיתי בתזונה מהחיות לבין הרצון האנושי ליהנות ממנה מבלי לייצר סבל מיותר. בהמשך, אליעד מתאר את השאלה הפילוסופית הרחבה יותר של הסבל, שלעתים יש אנשים המרגישים כי הם צריכים להתמודד עם סבל במידה זו או אחרת. הוא מסביר שכל פעולה שאדם עושה למעשה מחליפה מציאות ... בשר היא פעולה הכרחית או שמא יש דרכים אחרות לצמצם את הסבל בעולם. אליעד מציין כי לעיתים אנשים לא באמת שואלים את עצמם את השאלות האלו ... עם גישות אלו מתמודד עם דילמות מוסריות הנוגעות ליצירת סבל, ומדגיש את עקרונות הבודהיזם המייחסים חשיבות רבה לעולם חופשי מסבל. אלא שבסופו של דבר, המסקנה היא שאין דרך להימנע לחלוטין מהסבל, שכן המציאות דורשת את השילוב של טוב ורע כדי להוות תכלית לעולם. בסופו של ... כהן מדברת על הדרך בה ניתן לבחור כיצד להתמודד עם הסבל בחיינו, האם לצמצמו או להימנע ממנו, אך מציעה גם תשובה פילוסופית על כך שאין באמת אפשרות לברוא עולם שבו אין סבל כלל. העולם, מבחינתו, נבנה על שילוב של טוב ורע, וסבל הוא חלק מהותי ומרכזי במערכת זו. האם אפשר לצמצם סבל בעולם? האם באמת כדאי להיות צמחוני? מה הקשר בין סבל לבין פילוסופיה בודהיסטית? כיצד משפיעה השחיטה על הסבל של בעלי חיים? מהי הדרך להימנע מיצירת סבל מיותר? ...
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
כאב נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה פיזית, לקות גופנית או לקות נפשית, בעיה רגשית או בעיה גופנית, בריאות נפשית או בריאות פיזית
... נפשי או כאב פיזי, סבל נפשי או סבל גופני, סבל רגשי או סבל פיזי, נכות נפשית או נכות פיזית, בעיה נפשית או בעיה פיזית, מחלה נפשית או מחלה ... אובדניות, ותחושת אומללות מתמשכת. שני סוגי הפגיעות הללו יכולים להיות חמורים מאוד, אך השאלה היא איזו מהן עשויה להטיל יותר סבל על חייו של האדם בטווח הארוך. הוכחה לכך שנזק נפשי חמור יותר מנזק פיזי על מנת ... עם פגיעות פיזיות לעומת פגיעות נפשיות ישנה גישה שמציעה גם כי כאב פיזי יכול להימנע או לפחות להקל על ידי שליטה נפשית. אדם שסובל מפציעה פיזית חמורה עשוי למצוא דרכים לנטרל את הכאב הפיזי ולהמשיך לתפקד בחייו, בעוד שמי שסובל מנזק נפשי עלול לחוות תחושת אובדן מוחלט של רצון לחיות, גם אם גופו בריא לחלוטין. סיכום לסיכום, ניתן לקבוע כי הנזק הנפשי לעיתים חמור יותר מהנזק הפיזי, משום שהוא האחראי העיקרי לסבל של האדם. אנשים לא רוצים לסבול מנזק פיזי משום שהם חוששים מההשלכות הנפשיות של הפגיעה. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי על ... והתודעה. כאב פיזי לעומת כאב נפשי איך להתמודד עם טראומות בחירה חופשית והשפעתה על הרגשות איך לשלוט במחשבות שליליות מהות הסבל האנושי וכיצד להימנע ממנו פגיעה נפשית או פגיעה פיזית - מה יותר חמור? השאלה מה ... התחושות הנפשיות שהוא יגרום. אם נציע לאדם שתי אופציות - להיות נכה פיזית אך מאושר לחלוטין, או להיות בריא לחלוטין אך מדוכא וסובל נפשית, רוב האנשים יעדיפו להיות נכים אך מאושרים. זה מעיד על כך שהמטרה העיקרית ... אנשים חוששים מנזק פיזי, אך לא בגלל הנזק עצמו, אלא בשל ההשלכות הנפשיות שהוא עשוי להביא עימו. אדם שנעשה עיוור או נכה, לרוב יסבול רגשית מהמצב, אך אם מובטח לו שהוא יישאר מאושר לגמרי - הפחד מהנכות קטן משמעותית. ... ישנן גישות שמדברות על כך שגם כאב פיזי ניתן לנטרל על ידי תרגול מנטלי מסוים, מה שמוכיח כי שליטה נפשית מסייעת גם בהתמודדות עם סבל פיזי. אדם שעובר פגיעה פיזית חמורה יוכל במקרים מסוימים להתגבר עליה ולהמשיך לחיות חיים מאושרים, בעוד שאדם הסובל מנזק נפשי עמוק עלול לאבד את הרצון לחיות לחלוטין, גם אם הוא בריא לחלוטין מבחינה גופנית. סיכום נזק נפשי חמור יותר מנזק פיזי, משום שהוא הגורם האמיתי לסבל של האדם. אנשים לא רוצים להיפגע פיזית משום שהם חוששים מההשפעות הנפשיות של ... והתודעה. כאב פיזי לעומת כאב נפשי איך להתמודד עם טראומות בחירה חופשית והשפעתה על הרגשות איך לשלוט במחשבות שליליות מהות הסבל האנושי וכיצד להימנע ממנו שיפור המצב הנפשי והתמודדות עם קשיים מה יותר גרוע? מה ... פיזי, נזק גופני, נזק נפשי, חולשה רגשית, חולשה פיזית, חולשה גופנית, חולשה נפשית, צער רגשי, צער פיזי, צער גופני, צער נפשי, סבל רגשי, סבל פיזי, סבל גופני, סבל נפשי, טראומה רגשית, טראומה פיזית, טראומה גופנית, טראומה נפשית, לקות רגשית, ... הזנחה רגשית, בחירה חופשית חלקית, בחירה חופשית רגשית, בחירה חופשית פיזית, ייסורים בגוף, ייסורים מחוץ לגוף, 2 סוגים של סבל, 2 סוגים של כאב, 2 סוגים של צרות, מגבלה רגשית, מגבלה גופנית, מגבלה פיזית, ...
אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע
אין אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע
... אושר בלי סבל, אין סבל בלי אושר, טוב יוצר רע, רע יוצר טוב, אין טוב בלי רע, אין רע בלי טוב, איך נוצר אושר? איך נוצר סבל? איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לראות את הטוב, לראות את הרע האם אפשר ליהנות בלי לסבול? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בקשר ההכרחי בין טוב לרע, בין סבל להנאה, ובחוסר היכולת לחוות אושר ללא סבל ולהפך. לפי אליעד, אי אפשר באמת לחוות אושר ללא קיומו של סבל ולהפך, מכיוון שהם משלימים זה את זה. לדבריו, כל תחושה של אושר שאנחנו מרגישים תלויה באופן ישיר בתחושה של סבל שהרגשנו קודם, ולהפך. אם אדם נהנה ממשהו באופן משמעותי, זה רק מפני שלפני כן הוא סבל מחיסרון בתחום הזה. אם לא היה סובל לפני כן, הוא לא היה חווה את אותו האושר. לדוגמה, כאשר אדם נמצא בעבודה וסובל מכך שהוא לא בבית, תחושת הסבל נוצרת בגלל הרצון להיות בבית. הסיבה שהאדם לא נהנה מעצם השהות בעבודה היא משום שבאותו זמן הוא רוצה להיות במקום אחר ... כזה, אותו אדם לא היה סובל. מדוע יש הבדל בעוצמת הסבל בין אנשים? אליעד מדגים את ההבדלים בין עוצמות הסבל בעזרת דוגמה מעולם העבודה: שני אנשים יכולים להיות בעבודה, אבל כל אחד מהם יחווה סבל שונה. אחד מהם יסבול מאוד, משום שהוא יודע שמחכה לו בבית משהו לא נעים, כמו ויכוח עם אשתו או משימות בלתי נעימות. לעומת זאת, אדם אחר ייתכן ... כמו מנוחה או ארוחה טובה. הסבל וההנאה אינם תלויים רק במה שקורה באותו רגע, אלא בעיקר במחשבות על העתיד או בעבר, שהאדם מביא עמו אל הרגע הנוכחי. ... פחות מפריע לו. כך, מידת הסבל היא יחסית לניסיון העבר ולציפיות שלנו לגבי המצב הנוכחי. איך המחשבות יוצרות סבל והנאה? לפי אליעד, בכל פעם שאנחנו חושבים זה טוב או זה רע, אנחנו למעשה יוצרים לעצמנו סבל עתידי או הנאה עתידית. למשל, כשאנחנו אומרים שתמונה היא יפה, אנחנו באופן לא מודע יוצרים סבל עתידי למקרה שבעתיד נראה תמונה שלא תהיה יפה כמוה. ההנאה מדבר כלשהו יוצרת ציפייה לחוות שוב את אותה הנאה, וכשהיא לא מתממשת, נוצר סבל. באופן דומה, כשאנחנו אומרים על דבר שהוא לא יפה, באופן אוטומטי נוצרת אצלנו מחשבה שאולי יכול להיות אחרת - כלומר, ... לאושר. כלומר, האושר והסבל קשורים זה בזה באופן הדוק והם נובעים מהשוואה בלתי פוסקת בין המצב הנוכחי שלנו למצבים אחרים - טובים או רעים יותר. ... זה יכול להפחית את הסבל, אך גם את ההנאה. עם זאת, הוא מזהיר שגישה כזו של לא טוב ולא רע עלולה גם לגרום לאדם לתחושת ריקנות, מכיוון שאם הוא ... שבו הוא לא נהנה ולא סובל, מה שעלול להוביל לשעמום או לריקנות קיומית. האם אפשר להפריד את הטוב מהרע? לדברי אליעד כהן, ניסיון להפריד את הטוב ... בעוד שנה, תחילה הוא יסבול מאוד מהידיעה, אבל עם הזמן הוא יתרגל וירגיש פחות ופחות רע. כלומר, עוצמת הסבל משתנה בהתאם להסתגלות של האדם למצב. כיצד אפשר ליישם את ההבנה הזו בחיים היומיומיים? אליעד מציע גישה מעשית לחיים, ... יכול להקטין את עוצמת הסבל שלו, כי הוא לא מקבל באופן מוחלט את הגדרת הדבר כרע. מצד שני, אליעד מזהיר שאם מתרגלים רק את הגישה הזו של לא טוב ... פחות תנודות קיצוניות בין סבל להנאה, ולשמור על איזון פנימי. האם הכל עניין של פרשנות אישית? לסיום, אליעד מדגיש שהכל קשור לפרשנות שלנו. כל דבר ...
להיות מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים
להיות מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים
... מאושר תמיד, אושר כל הזמן, מאה אחוז סבל, אושר או סבל, טוב או רע, להבדיל בין טוב לבין רע, האם הכל יכול להיות? סובל כל הזמן, אושר נצחי, סבל נצחי, מצבי רוח משתנים מהו ההיגיון שבסבל 100% מפסיקים לסבול? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק ברעיון המרכזי שמופיע בספרו, לפיו כאשר אדם סובל באופן מוחלט, כלומר, ב - 100%, הוא מפסיק לסבול. הרעיון הזה עשוי להישמע מבלבל, אך אליעד מציין שההיגיון שבדבר הוא פשוט מאוד: כדי לסבול, חייבת להיות הבחנה בין טוב לרע. זאת אומרת, אם אדם מסוגל לדמיין מהו הטוב, הוא יכול להרגיש את הרע כלא טוב. לדוגמה, אם מישהו חולה, הוא יכול לחשוב הלוואי והייתי בריא, כלומר, יש לו דימוי של טוב שהוא משתוקק אליו. כאשר אדם סובל ב - 100%, הכוונה היא שהוא לא מסוגל יותר לדמיין את הטוב. אם לדוגמה אדם חולה ומישהו שואל אותו אם הוא רוצה להיות בריא, הוא לא יחשוב שבריאות היא דבר טוב, כי הוא כבר לא משווה את המצב הבריא לזה שהוא חווה ככואב. ברגע שהוא מפסיק לרצות משהו אחר, הסבל שנגרם מהמחשבה על מה שאין לו פשוט נעלם. לדוגמה, אדם שסובל מחום יכול לדמיין את המזגן, אך אם היה סובל באופן מוחלט, הוא לא היה רוצה את המזגן. הוא היה פשוט מקבל את החום כפי שהוא. בכך הוא משחרר את עצמו מהסבל. כאשר מפסיקים להבחין בין טוב לרע, הסבל נעלם. כל עוד האדם לא רוצה לשנות את המצב, הוא לא סובל. אליעד גם מציין שלפעמים הרעיון של סבל 100% עשוי להיראות לא הגיוני. בשיחה עם אחד השומעים, אליעד מסביר שהתהליך הוא כזה: אם אדם מפסיק לרצות כל דבר אחר, הוא מפסיק להרגיש רע. במילים אחרות, אם הוא לא רוצה את הטוב ולא רוצה את הרע, הוא לא ירגיש שום דבר. איך תהליך זה משפיע על מצבים של סבל בחיי היום יום? אליעד מסביר כי בחיי היום יום, כאשר אדם לא רוצה שום דבר אחר, הוא למעשה מפסיק להרגיש רע. זה יכול להוביל למצב שבו כל מה שהוא רואה בחיים ייראה רע. אולם, ברגע שמפסיקים להבחין בין טוב לרע, התוצאה היא שלא יהיה יותר סבל. אדם יכול להרגיש שהמצב שלו תמיד גרוע, אבל אם הוא יפסיק לרצות לשנות אותו, הסבל ייעלם. מה באמת אפשרי ומה לא? כשהשיחה מתקדמת, אליעד עוסק בשאלה הפילוסופית אם הכל יכול להיות. השאלה הזו מעוררת תהיות על גבולות ... על חשיבה שלילית כל הזמן? אליעד מדבר על אנשים שמפחדים להרגיש רע ומפחדים שהרע ימשיך ויתגבר. הוא מסביר שבסופו של דבר, אם אדם סובל יותר ויותר, הוא עשוי להגיע למצב שבו הוא לא מרגיש רע בכלל. לדוגמה, אם כל הזמן אדם ירגיש יותר רע ויותר רע, בסופו של דבר הוא ... למעשה, אם לא תוכל להבדיל בין טוב לרע, לא תוכל להרגיש רע בכלל. מה לעשות כאשר לא רוצים לשנות את המצב? אליעד מסביר שאם אדם סובל והוא לא מוכן לקבל את הסבל הזה, הוא צריך להפסיק להילחם בו. אם הוא יפסיק להילחם עם הרע, הוא לא ירגיש אותו יותר. זהו עיקרון חשוב בחיים, כי ההתנגדות לבעיה רק מחמירה אותה. אם תפסיק להילחם במצב שבו אתה נמצא, תוכל לשחרר את עצמך מהסבל. האם זה מציאותי להפסיק להבחין בין טוב לרע? השיחה מסתיימת בשאלה אם אפשר באמת להגיע למצב שבו אדם לא מבחין בין טוב לרע. אליעד ... שהתהליך הזה כרוך בהבנה שאין צורך להבחין בין טוב לרע, כי כל הבחנה כזו רק גורמת להרגיש רע. ברגע שמפסיקים להבחין בין טוב לרע, הסבל נעלם לחלוטין. הגדרת הסבל 100% ההבדל בין טוב לרע איך להפוך את הסבל לניסיון מקדם מה עושים כשחיים כל הזמן רע? האם כל דבר יכול להיות? מהו ההיגיון שבסבל 100% מפסיקים לסבול? בהרצאה זו, אליעד מסביר את הרעיון המורכב שמופיע בספרו, לפיו כאשר אדם סובל 100%, הוא מפסיק ל
טוב ורע, סוגים של טוב, סוגים של רע, כאב פיזי, רצון של תינוק, רצון של בעל חיים, סבל מחוייב, סבל אפשרי, איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לדעת שהכל טוב, להרגיש רק טוב בלי רע
טוב ורע, סוגים של טוב, סוגים של רע, כאב פיזי, רצון של תינוק, רצון של בעל חיים, סבל מחוייב, סבל אפשרי, איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לדעת שהכל טוב, להרגיש רק טוב בלי רע
... רצון של בעל חיים, סבל מחוייב, סבל אפשרי, איך נוצר טוב? איך נוצר רע? לדעת שהכל טוב, להרגיש רק טוב בלי רע מה ההבדל בין טוב ורע, ואיך הם נוצרים? אליעד ... אינו מסוגל להבין שהסבל שהוא חווה הוא לטובה. הפירוש הפנימי יותר הוא שכדי שהאדם יתקיים, הוא חייב לעבור צמצום מהאינסוף אל תוך תחושה של ישות ... ולכן הוא חווה כאב וסבל. למה אנשים סובלים מחסרונות שהם לא פיזיים? אליעד מסביר כי בטבעו, האדם - ובעיקר תינוק או בעל חיים - חווה רק סבל גופני. למשל, תינוק או בעל חיים ירגישו סבל מכאב פיזי, אך לא יסבלו מהרגשת עלבון או בדידות. הסבל הלא פיזי, כמו סבל נפשי או סבל של אובדן כסף, נחשב מבחינה לוגית כסבל דמיוני בלבד, מפני שאין לו השפעה ישירה על הגוף. לדוגמה, אם אדם איבד כסף והוא מרגיש רע, אין שום סיבה הגיונית לסבל, כי אין לו כאב פיזי ישיר מהאירוע הזה. הסבל נוצר רק בגלל דעת או תפיסה שמעניקה משמעות לאירוע. מהו סבל מחויב וסבל אפשרי? אליעד מתאר שני סוגים של סבל: סבל מחויב הוא סבל שנובע ישירות מכאב פיזי אמיתי, כמו כאב של מכה בגוף. כאב זה הוא סבל טבעי ומחויב עבור האדם. סבל אפשרי הוא סבל שנובע מציפיות, מחשבות, אמונות ודמיונות. לדוגמה, להרגיש רע מאיבוד כסף הוא סבל אפשרי, כי זה נובע מדמיון בלבד. אליעד מסביר שחתול או בעל חיים אחר יסבול רק מכאב פיזי ויתעלם לחלוטין מסבל דמיוני כזה. מה קורה כשאדם משתחרר מתפיסת הטוב והרע? אליעד מתאר מצב שבו אדם מגיע להבנה שאין הבדל אמיתי בין טוב לרע. ... זה האדם אינו חווה סבל או כאב, אפילו אם ישנו כאב פיזי, כי הוא אינו מזדהה איתו באופן מוחלט. לדוגמה, אם אדם מבין לחלוטין שאין הבדל בין ... ללמצוא כסף, הוא לא יסבול מאיבוד כסף. ואם הוא מבין שהכל באמת אחד, אז אפילו כאב פיזי לא יהיה לו משמעותי. עם זאת, אליעד מדגיש שאם לא היה קיים בכלל ... או אפילו להרגשת סבל מתמשכת, כי לא יהיה טוב יותר להשוות אליו. הוא מוסיף כי ההכרח של בני אדם הוא להרגיש טוב, וההימנעות מסבל היא המחויבת הראשונית ביותר שיש לאדם, הרבה לפני כל רצון ספציפי אחר. האדם, בסופו של דבר, יותר בטוח בכך שהוא לא רוצה ... למצב שבו הוא אינו סובל גם כשהוא חווה כאב פיזי או סיטואציה שלילית. האדם, במקרה כזה, אינו תלוי יותר בנסיבות חיצוניות כדי להרגיש טוב. הוא ... הוא עשוי להקל את סבלו. הוא מדגים שאם אדם איבד כסף והוא חושב שרע לו, הוא יכול לשאול עצמו שאלות שמטילות ספק באמונה שהכסף חשוב. למשל: איך אני ...
סבל וייסורים, שחרור מסבל, דרך להשתחרר מהסבל, מהו הסבל האנושי, מהי הנאה, איך לא לסבול, הפסקת הסבל האנושי, התמודדות עם כאב, סבל קיומי, שחרור מהסבל
סבל וייסורים, שחרור מסבל, דרך להשתחרר מהסבל, מהו הסבל האנושי, מהי הנאה, איך לא לסבול, הפסקת הסבל האנושי, התמודדות עם כאב, סבל קיומי, שחרור מהסבל
סבל וייסורים, שחרור מסבל, דרך להשתחרר מהסבל, מהו הסבל האנושי, מהי הנאה, איך לא לסבול, הפסקת הסבל האנושי, התמודדות עם כאב, סבל קיומי, שחרור מהסבל מהו סבל ומה יוצר אותו? הסבל האנושי, לפי אליעד כהן, נובע משלושה מרכיבים בסיסיים: האדם שחווה את הסבל (הסובל), הדבר ממנו הוא סובל (המציאות), וההתנגדות או הרצון שלא תהיה המציאות הקיימת. אליעד מסביר שהסבל עצמו הוא למעשה חיבור של שלושת המרכיבים האלו יחדיו. לדוגמה, כאשר לאדם כואבת הרגל, יש את האדם, את כאב הרגל ואת ההתנגדות לכאב. רק כאשר שלושת אלה מתחברים, נוצר הסבל. האם כאב פיזי מחייב סבל? אליעד מסביר שכאב פיזי לא מחייב סבל. הוא נותן דוגמה של אדם שעובר ניתוח תחת הרדמה. ברגע שהאדם אינו מודע לכך שהוא עובר ניתוח, הוא לא סובל, למרות שמבחינה פיזית הגוף חש את הכאב. לעומת זאת, אם האדם רק מדמיין שכואב לו, הוא יכול לסבול אפילו ללא כאב פיזי ממשי. כלומר, הסבל קשור תמיד לידיעה ולהתנגדות למציאות, ולא לכאב הפיזי עצמו. כיצד ניתן להפסיק לסבול? אליעד מציג שלוש דרכים להפסיק את הסבל, באמצעות ביטול אחד משלושת המרכיבים: לבטל את האדם הסובל. לבטל את הדבר שגורם לסבל. לבטל את ההתנגדות או הרצון שלא תהיה המציאות ... שהיא. כדי לבטל את המרכיבים האלה, הוא מציע שיטה פרקטית של הטלת ספק בשלושת המרכיבים. איך הטלת ספק יכולה להעלים את הסבל? אליעד מתאר את הטלת הספק כשיטה להחלשת האמונה של האדם במציאות אותה הוא חווה. אם האדם מטיל ספק עמוק בקיום שלו, בדבר ממנו הוא סובל ובכך שהוא אינו רוצה את הדבר הזה, אז הסבל מתבטל מעצמו. הוא מדגיש שהסבל הוא תוצר של ודאות מוחלטת בשלושת המרכיבים הללו, ולכן ספק אמיתי ועמוק יעלים את הסבל. לדוגמה, כשאדם חווה כאב פיזי, עליו לשאול: האם ... בטוח שכואב לי באופן מוחלט? האם אני בטוח שאני לא רוצה את הכאב הזה באופן מוחלט? אם יש ספק ממשי באחד מהם, אזי שרשרת הסבל מתנתקת. האם ניתן ל
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סבל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סבל, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סבל, איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למתבגרים, אימון אישי לתזונה נכונה, קואצ'ר לילדים בנושא סבל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 17:36:29 - wesi4