ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נילס ✔פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 3 ✔* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 3
* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 2.

ד. מדוע דווקא כן

הכל טוב ויפה, התמונה הזאת באמת עקבית ולא ניתן לסתור אותה, ובכל זאת היא משאירה אותנו עם תחושה לא נוחה שמישהו פה לא מבין משהו. נכון, היחסות הראתה שהזמן הוא אחד מארבעת ממדי היקום, לצד ממדי החלל. ובכל זאת יש הבדל עקרוני בין ממדי החלל והזמן: בחלל יכול אדם לעמוד במקומו או לנוע קדימה ואחורה, בעוד שאין דרך לעמוד בזמן ובוודאי שלא ללכת אחורנית ולשוב אל העבר. אם הזמן הוא רק ממד, מדוע אנחנו חווים אותו בצורה כה שונה משאר הממדים?

ואכן, היחסות עצמה מבדילה את הזמן משאר הממדים בכך שקווי - העולם מתמשכים תמיד לאורך הזמן (אם כי הם יכולים לנטות עד 45 מעלות, שיפוע המייצג את מהירות האור), אבל לעולם לא נראה קו - עולם הנמתח לאורך אחד מממדי החלל. בנוסף יצרה היחסות הבדל עמוק אף יותר בין הזמן לבין שאר הממדים: משפט פיתגורס, כידוע, מורה איך למצוא את המרחק בין שתי נקודות בחלל התלת - ממדי: נמדוד את הבדלי האורך, הרוחב והגובה ביניהן, נעלה כל אחד מהגדלים האלה בריבוע, נחבר אותם וכך נמצא את ריבוע המרחק בין הנקודות:

בחלל - זמן, לעומת זאת, אם אנו רוצים למצוא את ההפרש בין אירוע במקום אחד ובזמן אחד לבין אירוע אחר במקום שני ובזמן שני, עלינו לחזור על התרגיל בארבעה ממדים, אבל את ממד הזמן בריבוע נצטרך לא להוסיף אלא להחסיר!

עכשיו, אם תציצו שנית בתמונה 4, תבינו דבר חדש: איזה קו - עולם ארוך יותר? בגאומטריה הרגילה, ברור שזה קו - העולם של שמעון. אך על - פי "גאומטריית המינוס" לעיל, קו - העולם של שמעון הוא דווקא הקצר יותר, ולכן יוצא שמעון הצעיר מבין השניים! זו גם הסיבה למה כל קרן אור, שהטייתה במרחב מינקובסקי היא, כזכור, 45 מעלות) עוברת בעצם אפס מרחק בחלל זמן.

אף אחד לא נתן עדיין הסבר של ממש ל"מינוס" הזה של ממד הזמן, אבל עבורנו יש כאן עוד חיזוק לחשד שיש משהו בזמן שהפיזיקה - כולל, עם כל הכבוד, תורת היחסות - פשוט לא מבינה עדיין.

ה. על מוקדם ומאוחר בתורת הקוונטים

אם היחסות מאכזבת את המבקש הוכחה למעבר הזמן, מה אומרת על כך יריבתה ההיסטורית, מכאניקת הקוונטים? האם הזמן עובר בעולם התופעות הזעירות? תשובתה של התורה הזאת היא - כמה לא מפתיע - "כן ולא. "

תורת הקוונטים היא מסובכת, אבל הפרדוקסים הנובעים ממנה הם פשוטים מאוד: כל אחד יכול להבינם במעט מאמץ, וזו בדיוק הסיבה שהם כל כך חמוּרים! נציג כאן כמה מהניסויים המפורסמים של תורה זו, המביאים לתוצאות פרדוקסליות, ונבחן את השלכותיהם לגבי טבע הזמן.

הבה נפצל תחילה קרן - אור לשתים. איך מפצלים אלומת אור? פשוט: אם קרן - אור פוגעת בזכוכית שקופה, היא עוברת כולה. אם היא פוגעת בראי, היא מוחזרת כולה. לפיכך, אם היא פוגעת בראי חצי - חדיר, חציה עובר וחציה מוחזר (תמונה 5).

עכשיו נחזור על כל הסיפור באופן קוונטי: נעשה את האור חלש, ויותר חלש, ויותר חלש, ויותר חלש... עד שנגיע ליחידה המינימלית של האור, "קוונט אחד של אור, " ובקיצור פוטון. זה הכי קצת אור שאפשר - כך גילה איש טוב אחד בשם פלאנק. לכן, אין דבר כזה חצי פוטון אלא פוטון אחד, כמה פוטונים או אפס. ולכן, אם נציב שני גלאי - אור רגישים משני צדי הראי החצי - חדיר, תמיד יקלוט רק אחד מהם פוטון בודד, שלם. מתי יהיה זה גלאי ימין ומתי גלאי שמאל? תורת הקוונטים היא תורה הסתברותית: ב - 50% מהמקרים יהיה זה הימני, וב - 50% השמאלי.

כבר תוצאה פשוטה זו גררה אינסוף ויכוחים בין איינשטיין לחברו הטוב, נילס בוהר. איינשטיין האמין שהפוטון הפוגע בראי החצי - חדיר פשוט פונה ימינה או שמאלה. אנחנו, לעומת זאת, פשוט לא יודעים לאן הוא פונה, ולכן כל הסטטיסטיקה הקוונטית היא רק ביטוי לאי - ידיעה זו. בוהר, מנגד, טען שהפוטון הוא בסופרפוזיציה, כלומר גם פונה לימין וגם פונה לשמאל, עד שהוא פוגש בשני הגלאים, ורק אז "נסגר על עצמו" מבחינת איפה הוא בחיים, מתממש לגמרי בצד אחד ונעלם בצד השני.

נשמע משוגע? זה בדיוק מה שאיינשטיין אמר, ובקולי - קולות, אבל שלא כמו במקרה של היחסות, הטבע לא מיהר לעבור לדום בכל פעם שאיינשטיין הואיל לומר משהו על הקוונטים. הקטנטנים האלה העדיפו לציית דווקא לבוהר.

תמונה 5

ובאמת היה זה איינשטיין שמצא, לצערו, נימוק לטובת חברו, והגיש לו בחריקת - שיניים טיעון זה כדי שיוכלו להמשיך בוויכוח. אתם בוודאי מבינים מכך שהיחסים בין שני החברים הטובים נעשו מאוד מורכבים, אפילו טיפה חולניים, ככל שנעשו שניהם זקנים, כי כל אחד מהם כבר למד להיכנס לראש של השני ולדעת מה יהיה צעדו הבא, וכמובן שחברו עשה לו בדיוק אותו דבר, והפיזיקה הרוויחה המון מקרב - המוחות הזה.

אמר איינשטיין: הנה הטיעון המחזק - לצערי - דווקא את בוהר. בואו נשכח לרגע מתורת הקוונטים ונעשה ניסוי בפיזיקה קלאסית הקרוי "התאבכות. " נשים משני צדדי הראי החצי - חדיר שתי מראות שלמות, שתהיינה קצת מעליו, וקצת מעליהן עוד ראי חצי - חדיר, ועוד קצת מעליו שני גלאי - אור משני הצדדים. מתקבל מעוין מדויק של מראות (תמונה 6), הקרוי "מתקן מאך - זנדר. " למעוין הזה, כפי שגילו שני ממציאיו לפני שנים רבות, יש תכונה נחמדה: אם קרן אור פוגעת באלכסון בראי החצי - חדיר התחתון, היא מתפצלת לשני חצאים, הפוגעים בשתי המראות השלמות ומוחזרים בשלמותם אל הראי החצי - חדיר העליון. כאן מתפצלת כל מחצית קרן - האור לשני רבעים, אבל כל ארבעת הרבעים הללו מצטרפים זה אל זה בדרך השונה מהחשבון המוכר לנו: שני הרבעים מצד אחד מבטלים זה את זה ("התאבכות הורסת"), וכך מתקבל אפס אור בגלאי שבאותו צד, ואילו שני הרבעים מהצד השני מחזקים זה את זה ("התאבכות בונה") ויוצרים אלומת אור שלמה הנקלטת בגלאי הנגדי. החישוב עצמו קצת מסובך ומצריך מספרים הקרויים "דמיוניים, " אבל תוצאת החישוב היא פשוטה: כל אלומת אור שתיכנס למתקן הזה מלמטה מכיוון שמאל, תצא ממנו מלמעלה לימין, וכן להיפך.

תמונה 6

כל זה ידוע יפה מתורת הגלים של הפיזיקה הקלאסית ולא קשה להסבר. והנה, איינשטיין, כשהעביר בדמיונו פוטון בודד במתקן זה, מצא תמיכה מפתיעה דווקא לתורת הקוונטים. תארו לעצמכם פוטון הנכנס למתקן מצד שמאל למטה. לעולם, כזכור, לא נמצא חצי פוטון. לפיכך היינו מצפים שהפוטון יעבור רק באחד המסלולים של מאך - זנדר. אבל הוא תמיד יוצא למעלה מימין, ונקלט בגלאי שממול (תמונה 6). נראה, אם כן, שהפוטון הבודד מצליח ליצור התאבכות עם עצמו בכך שהוא מצליח, באיזושהי דרך כישופית, לעבור בשני המסלולים בעת ובעונה אחת!

מבולבלים? אל דאגה. מיד זה יהיה הרבה יותר גרוע. מה שעושה את תורת הקוונטים לתורה פיזיקלית כוללת היא העובדה שכל הדברים המוזרים שאמרנו על הפוטון נכונים לגבי כל חלקיק: אלקטרונים, פרוטונים וכל החלקיקים הידועים לנו כחלקיקים בעלי מאסה, ואפילו אטומים ומולקולות שלמות, מתנהגים כגלים לכל דבר כשבודקים את תכונותיהם הגליות. במילים פשוטות: הם יעברו בשני מסלולים (או באלף מסלולים) בעת ובעונה אחת בכל פעם שיעברו במתקן מאך - זנדר או בכל מתקן המאפשר התאבכות. כפל - פנים מפורסם זה - "דואליות החלקיק - גל" - המאפיין את כל חלקיקי החומר והאטומים הידועים לנו, הוא העושה את תורת הקוונטים לתורה בעלת תוקף כללי.

יכולת זו של חלקיק בודד לעשות צחוק מאינטואיציות בסיסיות של זמן וחלל ממש מזמינה את הפיזיקאי להמציא בעזרתה תעלולים שונים ומשונים. ב - 1991 הציעו אליצור ו - ויידמן ניסוי שבו מונחת על אחד המסלולים של מתקן מאך - זנדר פצצה כה רגישה עד שדי בפוטון יחיד לפוצץ אותה. האם אפשר לדעת על קיומה של פצצה כזאת על אחד המסלולים מבלי לפוצץ אותה? ההיגיון הפשוט אומר, כמובן, שאם הפצצה מגיבה אפילו לאינטראקציה החלשה ביותר, לא ניתן לגלות אותה וגם להשאיר אותה שלמה. אבל, בהסתמך על התהליך הקוונטי שבו פוטון יחיד "עובר" איכשהו בשני מסלולים, הראו אליצור ו - ויידמן איך להגיע למצב שפוטון בודד יוצא מהמערכת דווקא מהצד האסור, קרי, למעלה משמאל. אם הסיפור לא נגמר בפיצוץ, אות היא שהפוטון עבר במסלול שבו לא הייתה הפצצה, אבל כיוון שהוא יצא מהצד האסור, אות היא שהוא בכל זאת חש בקיומה! בשכלול נוסף הצליחו אנטון ציילינגר מווינה וחבריו להעלות את יעילותה של שיטה זו לבדיקת פצצות סוּפר - רגישות עד כמעט 100%.

נחזור למתקן מאך - זנדר. שינוי קטנטן בו יניב עוד ניסוי מוזר, "ניסוי הברירה המאוחרת. " גם כאן, הרעיון המקורי הוא של איינשטיין, אבל ג'ון וילר פיתח אותו בצורה המדגישה את פרדוקס הזמן הנובע ממנו. נתאר לעצמנו מתקן מאך - זנדר גדול מאוד, כזה שנדרשות שנים רבות לפוטון הבודד כדי לעבור אותו. למעשה, טען וילר, יש ביקום כוכבים רבים המפצלים פוטונים העוברים לידם ומאחדים אותם בדיוק כמו מתקן מאך - זנדר, רק שהמרחקים במקרה זה נמדדים במיליוני שנות אור. לכן, כשהפוטונים הללו מגיעים לכדור הארץ, הם מספקים ניסוי ברירה מאוחרת בקנה - מידה אסטרונומי.

נציץ שוב בתמונה 6. נדמה לעצמנו, שוב, שמערך המראות משתרע על פני מיליונים רבים של קילומטרים, וכן נדמיין נסיין היושב ליד הראי החצי - חדיר העליון ומחליט ברגע האחרון, סתם לפי החשק, אם להסיר את הראי או להשאירו במקומו כשיגיע אליו הפוטון. אם יסיר אותו, ייקלט הפוטון באופן אקראי באחד משני הגלאים. פירוש הדבר הוא שהפוטון התקדם כחלקיק במשך כל השנים ועבר רק במסלול הימני או השמאלי. לעומת זאת, אם ישאיר הנסיין את הראי החצי - חדיר על כנו, יתגלה הפוטון רק בגלאי הימני, ופירוש הדבר הוא שהפוטון התקדם כגל במשך כל השנים, עבר בשני המסלולים ויצר התאבכות עם עצמו. הנה, למעשה, חלומם של כל הסטאליניסטים לדורותיהם: החלטה בהווה משנה את ההיסטוריה כרצוננו! ניתן לומר כי אנחנו המחליטים אם הפוטון "היה" חלקיק או "היה" גל במשך כל התקופה בה עשה את דרכו אלינו.

הניסוי הבא שנציג הוא ניסוי איינשטיין - פודולסקי - רוזן (EPR). הוא הומצא ע"י איינשטיין ותלמידיו כדי להקניט את בוהר, אבל שוב, עם הזמן התברר שתוצאות הניסוי דווקא תומכות בפירושו של בוהר למכניקת הקוונטים.

דמיינו אטום הפולט שני חלקיקים בעלי ספינים הפוכים: אם חלקיק אחד מצביע כלפי מעלה, השני מצביע כלפי מטה ולהיפך. ניתן לראות זאת בתמונה 7. נניח לשני החלקיקים להתרחק זה מזה מרחק רב כרצוננו ואז נמדוד את הספין של אחד מהם. אם הוא פונה למעלה נדע שהספין של החלקיק השני פונה מטה, וכן להיפך.

תמונה 7

כאן התחדש הוויכוח בין שני החברים המיתולוגיים במלוא עוזו. פירושו של איינשטיין לניסוי היה פשוט: לשני החלקיקים היו מראש ספינים מוגדרים. זו, כמובן, תשובת השכל הישר. כך, אם העלה אדם נעל ימנית מהמגירה, הוא יודע שהנעל שנותרה היא שמאלית. ברור, אמר איינשטיין, שהמדידה לא שינתה את מצב החלקיקים אלא רק את ידיעתו של הצופה לגבי הספין האחד ולפיכך גם את הידע שלו לגבי הספין השני.

בוהר, איך לא, טען להיפך: המדידה אינה סתם מגלה תכונה שהייתה קבועה מראש אלא ממש יוצרת אותה ברגע המדידה. כאן, באחד התעלולים המדהימים בתולדות החשיבה הפיזיקלית, ארב איינשטיין לחברו בפינה: אם המדידה יצרה את הספין של חלקיק אחד, אמר לו, ואם לחלקיק השני חייב להיות ספין הפוך, אזי חייבת המדידה ליצור, באופן מיידי, גם את הספין של החלקיק השני, אחת היא כמה הוא מרוחק! זה היה תעלול נבזי אבל מוחץ, כי ההתנגשות עם תורת היחסות היא בלתי - נמנעת: היחסות הציבה את מהירות האור כגבול העליון למהירות, בעוד שכאן מהירות ההשפעה של חלקיק אחד על משנהו היא אינסופית.

ניסוי EPR היה במקורו ניסוי מחשבתי בלבד, שלא היה טעם לבצעו, כי המחלוקת לא הייתה על התוצאות - שני הספינים חייבים לצאת הפוכים - אלא רק על משמעותן. לכאורה מילא הניסוי את תפקידו בכך שגרם עוגמת - נפש גדולה לבוהר ושמחה אין - קץ לאיינשטיין. אבל שנים רבות מאוחר יותר, כששני החברים כבר לא היו בחיים, בא ג'ון סטיוארט בל ומצא סידור מדידות יותר מורכב, שנותן תוצאה אחת אם הפירוש של איינשטיין צודק, ותוצאה שונה אם נכון יותר פירושו של בוהר! מרגע זה, נוצר אתגר מלהיב לפיזיקאים הניסיוניים. ואכן, החל משנות השמונים נעשה הניסוי פעמים רבות והתוצאות חזרו ואוששו את תורת הקוונטים, בניגוד לציפייתו של איינשטיין.

מה אומר הניסוי הזה על טבע הזמן? במהלך השנים הוצעו לו פירושים שונים וגם משונים. נסתפק כאן בהערה אחת: יש בניסוי זה סתירה עקיפה לתורת היחסות. אנו אומרים "סתירה עקיפה" כי למרות שהניסוי הזה מוכיח שמדידת חלקיק אחד משפיעה בו - זמנית על החלקיק השני, לא ניתן להעביר אינפורמציה בדרך זו. לכן מחזיקים פיזיקאים רבים בעמדה פוזיטיביסטית, זו של החוק היבש, האומרת שלא הוכחה כאן הפרה אמיתית של האיסור על מהירויות גבוהות ממהירות האור. לדעתנו, זוהי עמדה מתחמקת. ברור שאיינשטיין, לו היה חי לראות את תוצאות הניסוי, היה מודה שתורת היחסות אינה נותנת תיאור שלם של הזמן.

האם יש בזמן משהו החורג מהיחסות והמתיר אפקטים כאלה? כמה חוקרים, בהם יקיר אהרונוב, סבורים שניסוי EPR מתאר מעין "זיגזג" בזמן: המדידה של חלקיק אחד משפיעה, אחורנית בזמן, על המקור המשותף של שני החלקיקים ומשם חוזרת ומשפיעה על החלקיק השני. שנים רבות התייחסו הפיזיקאים בספקנות לצורת הסתכלות זו, והסיבה ברורה: היא חורגת מהתיאור הקפוא של החלל - זמן וטוענת שגם בחלל - זמן "קורים" דברים, מה שמצריך לכאורה זמן - על כפי שצויין בתחילת המאמר. אהרונוב, מצדו, מצביע על שורת תוצאות ניבויים ניסיוניים מפתיעים הנובעים מהתיאוריה שלו, ניבויים שלאחרונה מצאו אישוש בניסוי. לפנינו תחום ספָר של הפיזיקה שעוד ירבה להעסיקנו בשנים הבאות.

* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 4.
אינסוף בדידות הטלת ספק אורך רוח טיעון השכל בו זמנית התאמצות קשיים דפוסי התנהגות תורת הקוונטים טבע פיזיקה פילוסופיה
משיכה מינית, משיכה בין אישית, התאהבות, זוגיות, להתאהב, אסוציאציות, אהבה חולה, אהבה חולנית, געגועים לאקסית, מתגעגע לאקסית, למה צריך זוגיות
משיכה מינית, משיכה בין אישית, התאהבות, זוגיות, להתאהב, אסוציאציות, אהבה חולה, אהבה חולנית, געגועים לאקסית, מתגעגע לאקסית, למה צריך זוגיות
...משיכה בין אישית, התאהבות, זוגיות, להתאהב, אסוציאציות, אהבה חולה, אהבה חולנית, געגועים לאקסית, מתגעגע לאקסית, למה צריך זוגיות למה אתה נמשך דווקא לאדם מסוים ולא לאחר? הסיבה שאתה נמשך לאדם מסוים ולא לאחר קשורה לאופן שבו המוח שלך עובד, על ידי יצירת אסוציאציות. אליעד מסביר שאין אפשרות לתת תשובה מוחלטת לשאלה מדוע אדם מסוים מושך אותך ואחר לא, מכיוון שתשובה מוחלטת הייתה פותרת לחלוטין את השאלה ולא מאפשרת לשאול שאלות נוספות. לדוגמה, אם היינו אומרים שהמשיכה היא בגלל החלטה של אלוהים, מיד היית שואל לפי מה אלוהים...
להתייאש, לקוות לטוב, יאוש או תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, אין שום תקווה בעולם כלל, הייאוש הגדול ביותר, השלמות היא חיסרון, החיסרון הוא שלמות
להתייאש, לקוות לטוב, יאוש או תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, אין שום תקווה בעולם כלל, הייאוש הגדול ביותר, השלמות היא חיסרון, החיסרון הוא שלמות
...לטוב, יאוש או תקווה, אין שום יאוש בעולם כלל, אין שום תקווה בעולם כלל, הייאוש הגדול ביותר, השלמות היא חיסרון, החיסרון הוא שלמות למה המשפט אין שום יאוש בעולם כלל הוא זהה לאין שום תקווה בעולם כלל? אליעד כהן מתחיל בהסבר על המשפט המפורסם של רבי נחמן מברסלב: אין שום יאוש בעולם כלל. הוא מדגיש שהמשפט המקורי מדבר על כך שאסור לאדם להתייאש משום דבר, כי תמיד ישנה תקווה כלשהי. אולם, אליעד מציע נקודת מבט הפוכה לחלוטין וטוען שניתן להפוך את המשפט הזה בדיוק להפך, כלומר, לאין שום תקווה בעולם כלל, יש רק יאוש. הוא...
אימון עסקי, איך לתמחר את עצמך? איך לתמחר שירות? באיזה מוצר להתמקד? איזה מוצר למכור? כמה כסף לבקש? איזה שירות לתת? מיקוד עסקי, מטרות עסקיות, איך לשווק את עצמך? אימון לבעלי עסקים
אימון עסקי, איך לתמחר את עצמך? איך לתמחר שירות? באיזה מוצר להתמקד? איזה מוצר למכור? כמה כסף לבקש? איזה שירות לתת? מיקוד עסקי, מטרות עסקיות, איך לשווק את עצמך? אימון לבעלי עסקים
...מוצר להתמקד? איזה מוצר למכור? כמה כסף לבקש? איזה שירות לתת? מיקוד עסקי, מטרות עסקיות, איך לשווק את עצמך? אימון לבעלי עסקים איך נכון לקבל החלטה על מיקום העסק? אליעד כהן מסביר כיצד לקבל החלטות עסקיות נכונות, בדגש על שאלת המיקום שבו יינתן השירות: האם לעבוד מהבית או להגיע לבית הלקוח. הוא פותח את ההסבר בהבהרה שהשאלה עצמה לא מנוסחת נכון, והדרך הנכונה לחשוב עליה היא דרך זווית אחרת לגמרי - לא מתוך המיקום שבו העסק נמצא אלא מתוך התועלת הכלכלית ביחס למאמץ. הגישה הנכונה, לפי אליעד, היא לשאול את עצמך: אי
פחד לא הגיוני, טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי
פחד לא הגיוני, טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי
...שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי למה אנשים סובלים ממחשבות שווא למרות שהם יודעים שזה לא אמיתי? אליעד כהן מתאר בהרצאתו מצב שבו האדם סובל מאוד ממחשבות לא הגיוניות או דמיוניות, למרות שהוא מודע לכך שהן אינן נכונות. הוא מסביר את הנושא דרך דוגמה קונקרטית: אדם שאומר אין לי יד למרות שבפועל יש לו יד והוא מודע לכך. למרות ההבנה שהמחשבה היא דמיונית ושקרית,...
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
מאיפה להתחיל לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות
...לפתור בעיות? איזו שאלה הכי חשובה? מאיזו שאלה להתחיל, איזו בעיה לפתור קודם? יחסי מטופל ומטפל, הדרכת מטפלים, מכנה משותף בין שאלות, מכנה משותף בין בעיות, איך לפתור בעיה? מהי השאלה הכי חשובה? בעיות חופפות, בעיות קשורות איך להחליט מאיזו בעיה להתחיל לטפל? כאשר יש לאדם כמה בעיות שונות, בין אם מדובר בטיפול פסיכולוגי, אימון אישי או אפילו בעיה רפואית, עולה השאלה: באיזו בעיה להתחיל לטפל קודם? אליעד כהן מדגיש שיש לגשת לנושא דרך הסתכלות רחבה יותר, להבחין בקשרים הקיימים בין הבעיות ולהגדיר את סדר הטיפול על פי...
פגישת היכרות עם לקוחות, פגישה עם לקוחות פוטנציאלים, פגישה עם שותפים פוטנציאלים, שיחת היכרות עם לקוחות, שיחת היכרות עם שותפים, ספר לי על עצמך, ספר לי על החברה שלך, ספר לי על העסק שלך, איך למכור את עצמך? פגישת פרזנטציה, שיווק עצמי
פגישת היכרות עם לקוחות, פגישה עם לקוחות פוטנציאלים, פגישה עם שותפים פוטנציאלים, שיחת היכרות עם לקוחות, שיחת היכרות עם שותפים, ספר לי על עצמך, ספר לי על החברה שלך, ספר לי על העסק שלך, איך למכור את עצמך? פגישת פרזנטציה, שיווק עצמי
...פגישה עם שותפים פוטנציאלים, שיחת היכרות עם לקוחות, שיחת היכרות עם שותפים, ספר לי על עצמך, ספר לי על החברה שלך, ספר לי על העסק שלך, איך למכור את עצמך? פגישת פרזנטציה, שיווק עצמי האם פגישת היכרות היא באמת רק לשם היכרות? פגישת היכרות היא שלב ראשוני של משא ומתן, כאשר שתי חברות, שותפים פוטנציאליים או לקוחות חדשים נפגשים לראשונה. מטרתה המוצהרת של הפגישה בדרך כלל היא להכיר אחד את השני, לדבר באופן כללי, להבין מה הצד השני עושה ומה הוא מחפש. אך חשוב מאוד להבין שלמעשה, אין דבר כזה באמת פגישת היכרות בלבד.
טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
טעויות של אנשי מכירות, להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח
...להבין את הלקוח, מה הלקוח באמת רוצה? בירור צרכים של הלקוח, טעויות בתהליך מכירה, בירור צרכי הלקוח, מה הלקוח רוצה? עובדות ופירושים, להבין נכון את הלקוח מדוע אנשי מכירות לא מצליחים לסגור עסקאות? אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנשי מכירות מתקשים לסגור עסקאות היא חוסר הבנה אמיתי של הצרכים והרצונות של הלקוח. אליעד כהן מסביר שהטעות הנפוצה ביותר היא שאיש המכירות בטוח שהוא מבין את הלקוח, בעוד שלמעשה הוא פירש בצורה לא נכונה את דברי הלקוח. בעיית הפירוש השגוי של צרכי הלקוח יכולה להפיל עסקאות רבות, גם כאשר נדמה שהכל...
מי מסתובב כדור הארץ או השמש? מי מסתובב סביב מי? מהו מרכז היקום? הארץ במרכז היקום, היכן מרכז היקום? המודל ההליוצנטרי, המודל הגאוצנטרי, כדור הארץ מרכז היקום, קופרניקוס, גלילאו גלילי, פיזיקה, מדע
מי מסתובב כדור הארץ או השמש? מי מסתובב סביב מי? מהו מרכז היקום? הארץ במרכז היקום, היכן מרכז היקום? המודל ההליוצנטרי, המודל הגאוצנטרי, כדור הארץ מרכז היקום, קופרניקוס, גלילאו גלילי, פיזיקה, מדע
...או השמש? מי מסתובב סביב מי? מהו מרכז היקום? הארץ במרכז היקום, היכן מרכז היקום? המודל ההליוצנטרי, המודל הגאוצנטרי, כדור הארץ מרכז היקום, קופרניקוס, גלילאו גלילי, פיזיקה, מדע מי באמת מסתובב סביב מי, כדור הארץ או השמש? השאלה העיקרית שבה עוסק אליעד כהן היא מי מסתובב סביב מי - האם כדור הארץ מסתובב סביב השמש, או שהשמש מסתובבת סביב כדור הארץ? הוא מתחיל את ההסבר בכך שאין שום הוכחה מוחלטת, מנקודת מבט לוגית ופילוסופית, לכך שהשמש מסתובבת סביב כדור הארץ או ההיפך. הוא מדגיש כי אנשים רבים חושבים בטעות שהעניין...
זיכרון טראומטי זוגי, איך מישהו יוצר טראומה? איך מישהו יוצר זיכרון שלילי? למה שמישהו יצור לעצמו זיכרון שלילי? למה שמישהו יצור לעצמו פוסט טראומה? לשנוא את האקסית, שנאת האקסית, להאשים את האקס, איך לשכוח את האקס? געגוע לאקסית
זיכרון טראומטי זוגי, איך מישהו יוצר טראומה? איך מישהו יוצר זיכרון שלילי? למה שמישהו יצור לעצמו זיכרון שלילי? למה שמישהו יצור לעצמו פוסט טראומה? לשנוא את האקסית, שנאת האקסית, להאשים את האקס, איך לשכוח את האקס? געגוע לאקסית
...זוגי, איך מישהו יוצר טראומה? איך מישהו יוצר זיכרון שלילי? למה שמישהו יצור לעצמו זיכרון שלילי? למה שמישהו יצור לעצמו פוסט טראומה? לשנוא את האקסית, שנאת האקסית, להאשים את האקס, איך לשכוח את האקס? געגוע לאקסית איך חוסר אהבה עצמית יוצרת זיכרונות רעים וטראומות? הזיכרונות הרעים והטראומות שיכולים להיווצר בעקבות חוויות שליליות הם תוצאה של חוויות שחווינו, אך מה קורה כאשר אדם שחש חוויות חיוביות מהעבר, בוחר להפוך אותן לזיכרונות שליליים? המהות של טראומה היא כאשר אדם חווה משהו שהוא לא רוצה שיקרה, וזה משפיע עליו...
קינסיולוגיה, שכיבה על שזלונג, למה כואב לי הגב? למה כואב לי הגוף? איך נוצרים כאבי הגב? ניתוח תנועה, ניתוח תהליך, כאבי גב, כאב בעמוד שדרה, כאב בחוליות, כאב בירך אחורית, ישיבה על שזלונג, כאבי ברכיים, ספורט, פיתוח גוף
קינסיולוגיה, שכיבה על שזלונג, למה כואב לי הגב? למה כואב לי הגוף? איך נוצרים כאבי הגב? ניתוח תנועה, ניתוח תהליך, כאבי גב, כאב בעמוד שדרה, כאב בחוליות, כאב בירך אחורית, ישיבה על שזלונג, כאבי ברכיים, ספורט, פיתוח גוף
...כואב לי הגב? למה כואב לי הגוף? איך נוצרים כאבי הגב? ניתוח תנועה, ניתוח תהליך, כאבי גב, כאב בעמוד שדרה, כאב בחוליות, כאב בירך אחורית, ישיבה על שזלונג, כאבי ברכיים, ספורט, פיתוח גוף למה כואב הגב כששוכבים על שזלונג? אליעד כהן מסביר לעומק בהרצאה שלו את הסיבות להיווצרות כאבי גב וכאבי גוף, במיוחד בזמן שכיבה על שזלונג. לפי אליעד, כדי להבין למה כואב הגב או מדוע מופיעים כאבי גוף, צריך קודם להבין מהו המנח הטבעי והנוח ביותר עבור הגוף. אליעד מתחיל את ההסבר בדוגמה פשוטה: אם אדם עומד ומרגיש נוח, אין שום סיבה...
תקשור - מהו בעצם תקשור?
...כמו היום חיו אנשים אשר חשו שהעולם הוא יותר ממה שהם מסוגלים לתפוס בעזרת חמשת החושים הבסיסיים. היום המדע מתחיל להסיר את המחסומים והמגננות ולהתייחס בצורה רצינית ומדעית לאפשרות קיומן של תופעות על חושיות, תוך ניסיון להבין באופן מדעי את דרכי ההתרחשות, ומתוכן להסיק ולהבין את אופן פעילותו של היקום. בעבר האמנו שככל שהטכנולוגיה והמדע יתקדמו כך ייענו יותר שאלותינו ומשאלות לבנו. היום אנו עומדים מול פרדוקס, אף על פי שאנו חיים בעולם פוסט מודרני, סופר טכנולוגי, עתיר תגליות וחידושים אין לנו תשובות לשאלות כמו: אושר...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2
...PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2 פרק 2 כשיש לך תחושה אינטואטיבית שהתפתחות ילדך אינה תקינה כדאי לעבור על השאלות וההצהרות בהמשך כדי לדעת פחות או יותר באיזה תחום ממוקמת בעייתו של הילד והאם כדאי לגשת לאבחון, איזה אבחון, אצל איזה מומחה. לגשת עם הילד לאבחון זוהי סיטואציה קשה ומלחיצה (בעיקר עבור ההורים). מניסיוני אני ממליצה בחום לאבחן את הילד (את אייל לא אבחנתי בגלל פחדים שונים והכחשה ולכן לא קיבל תמיד טיפולים מתאימים ואילו את אדם אבחנתי בגיל צעיר מאד ולכן גם הטיפולים התאימו...
אמון - מבוא
...יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה ועם זאת...
שלח לך אנשים - מהות חטאם של ישראל
...שלח לך אנשים, או רשי לדעתך, אני איני מצווה, אם תרצה שלח. מהות חטאם של ישראל, הייתה בבקשת שלח אנשים. או רבי נתן, שליח הוא בחינת טבע. בני ישראל ביקשו להיכנס לארץ ישראל, ארץ אשר עיני ה אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה. ארץ אשר כל הנהגתה איננה הנהגה טבעית. ארץ ישראל מהות קיומה, עיני ה אלקיך בה, הנהגה אלוקית לא הנהגה טבעית, הנהגה ניסית. בני ישראל ביקשו נשלחה אנשים לפנינו, או רשי כל מקום בתורה, אנשים לשון חשיבות. ביקשו בני לשלוח אנשים, אשר הינם חשובים בעיניהם, ויתורו הארץ, לומר הטובה היא אם רעה? אנשים...
נתינה פולנית
...לנו שזו מצווה לתת. משכנעים אותנו שהנותן מקבל. וכשכל כך הרבה אנשים אומרים את זה אז כנראה שזה נכון וזה הפך לאמת שאין עליה עוררין. ומה אתם חושבים? האם זוהי אכן האמת או שזוהי עוד תחבולה פולנית מתוחכמת? ושלא תחשבו שיש לי משהו נגד פולניות. שתדעו רק ששכנה של חברה שלי, אמא שלה נשואה למישהו שיצא פעם עם פולנייה. עפי תפיסתי היכולת לדעת לקבל היא הבסיס של הכל. אם נתבונן רגע מסביב בשקט. נראה שהכל קיים. סביבנו שמיים ועצים, ציפורים ופרחים, בתים, מכוניות ואנשים מוסיקה, צבעים, תבשילים, ריחות, הכל קיים. אז אם הכל
לא לזלזל ברגע
...האדם חושב שהוא הגיע להבנה ככ גדולה שהוא כבר באופוריה ולא בודק מספיק, ואז הוא חושב שהכל ידוע לו בחיים, וכמובן שמבחינה אובייקטיבית אין כך הדבר, כי עצם כך שהוא הולך באופוריה הוא לא מסתכל על המציאות נכון, ומפסיק לבחון את החלטותיו. הדבר דומה לארנב שעשה תחרות עם הצב. הארנב השוויץ והלך לישון ואמר אקום עוד שעה, והשעה הזו עלתה לו ביוקר ולמרבה ההפתעה הצב ניצח. וניתן לראות לפעמים כשהאדם פתאום מצליח בדבר מה בחייו הוא פתאום מרגיש שהוא לא יכול לטעות יותר, ואז הוא פחות ערני לדברים שקורים לו ואז פתאום השמחה מתנפצת...
בודהיזם - הארהנט
...הארהנט Arahantvaggaa 90 במי שסיים את המסע, חסר הצער אשר השתחרר מהכל לחלוטין והכחיד את כל הקשרים קדחת התשוקות אינה קיימת עוד. 91 המודעים מאמצים את עצמם הם אינם קשורים לאף בית כמו ברבורים שנטשו את האגם הם מותירים מאחור בית אחר בית. 92 אלו שאינם צוברים ונבונים ביחס למזון שמושאם הוא הריק החופש חסר ההתניות - דרכם היא כזו של הציפורים באוויר בלתי ניתנת לעקיבה. 93 האדם שזיהומיו מושמדים ואינו קשור למזון שמושאו הוא הריק החופש חסר ההתניות - דרכו, היא כזו של הציפורים באוויר בלתי ניתנת לעקיבה. 94 מי שחושיו שלווים...
אני חושב, אני רוצה, אני רואה
...אני חושב, מה הפעולה שאני עושה כדי לחשוב? בפועל שבדקתי ראיתי שכלל אינני עושה פעולה אלא מתבונן במחשבות שעולות לי בראש, או רואה את המחשבות אבל פרט לזה אינני זוכר שתכננתי את המחשבה. כלומר הפעולה חושב מורה על הסתכלות על מחשבות ולא על ייצור מחשבות. ככה גם לגבי חשיבה זו מילה שמתארת ראיה, אך לא שום פעולה... אפשר לשאול אם אני הוא החושב, האם אני יכול לעצור את המחשבות? האם אני יכול באמצע החשיבה לא לחשוב את מה שאני חושב? התשובה היא לא. ומכאן נניח שיש חשיבה עדיין היא איננה ברשותי שכן אינני יכול לעצור אותה.....
קארמה - אחד העקרונות החשובים בבודהיזם
...בבודהיזם אחד העקרונות החשובים בבודהיזם הוא חוק הקרמה שלפיו אם אנו רוצים לעשות טוב, המציאות תחזיר לנו טובה בחזרה ואם להזיק או לעשות רע, אנו נקבל שכר דומה. העניין הוא שאנחנו לא יכולים להיות אחראיים לתוצאות מעשינו ואמירותינו, מכיוון שאין לנו אפשרות לדעת מה יהיו ההשלכות של פעולותינו בטווח הרחוק, מה תהיה פרשנותו האישית של כל אדם למילותינו ומעשינו אין לנו אפשרות לדעת מהו רצף השינויים שיתרחש במציאות כתוצאה מכל סיבה או פעולה שבחרנו להוציא אל הפועל. ולכן? אנחנו לא יכולים באמת לעשות טוב או לעשות רע, אלא שאנו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נילס
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: נילס, איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נילס, איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
פערים בין נשים לגברים למה איבדתי משמעות? חיפוש אהבה יש לה מישהו לפתור בעיות רגשיות פילוסופיה של הנפש תרופה לחרדה איך להתמודד עם פוביות ופחדים? שנאה עצמית היא אהבה עצמית איך להעריך את עצמך? לגרום לידיד להתאהב שונא לאוהב סימן שאתה מאושר מותר להיות עצוב פירושים שיש לאדם בנוגע לסקס למה סקס עושה טוב? קבלת החלטות במצבי לחץ טעויות בקבלת החלטות התמודדות עם מחלה קשה איך מתמודדים עם געגוע חזק? יצירת מוטיבציה להתמיד למה לא חייבים להצליח בחיים? טקסט טיעוני שכנועי להשקיע בלקוחות ילד תלותי הורים לילדים אלימים שעבוד רוחני חומרנות להפסיק לקחת כדורים מחלות נפש פסיכוטיות הדרכה להחזרת אקסים איך להתקדם אחרי האקסית? כאבי גב עליון איך לשמור על עמוד השדרה? נוסחה איך להיות אלוהים ישות אלוהית מי הגיע להארה? הארה של מורים רוחניים להיות אלוהים האם יכול להיות אלוהים? כסף עובד לעשות כסף מכסף מטרת החיים של מטרת החיים האם מטרת החיים היא גן עדן? הרגשה חיובית אין פרסום שלילי לאלוהים יש בחירה בחירה אישית קדמות העולם ברגע הבריאה עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון עסקי, אימון אישי קריירה, אימון אישי לזוגיות בנושא נילס - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6563 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 21:32:52 - wesi4