ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה טבע ✔פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 3 ✔* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 3
* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 2.

ד. מדוע דווקא כן

הכל טוב ויפה, התמונה הזאת באמת עקבית ולא ניתן לסתור אותה, ובכל זאת היא משאירה אותנו עם תחושה לא נוחה שמישהו פה לא מבין משהו. נכון, היחסות הראתה שהזמן הוא אחד מארבעת ממדי היקום, לצד ממדי החלל. ובכל זאת יש הבדל עקרוני בין ממדי החלל והזמן: בחלל יכול אדם לעמוד במקומו או לנוע קדימה ואחורה, בעוד שאין דרך לעמוד בזמן ובוודאי שלא ללכת אחורנית ולשוב אל העבר. אם הזמן הוא רק ממד, מדוע אנחנו חווים אותו בצורה כה שונה משאר הממדים?

ואכן, היחסות עצמה מבדילה את הזמן משאר הממדים בכך שקווי - העולם מתמשכים תמיד לאורך הזמן (אם כי הם יכולים לנטות עד 45 מעלות, שיפוע המייצג את מהירות האור), אבל לעולם לא נראה קו - עולם הנמתח לאורך אחד מממדי החלל. בנוסף יצרה היחסות הבדל עמוק אף יותר בין הזמן לבין שאר הממדים: משפט פיתגורס, כידוע, מורה איך למצוא את המרחק בין שתי נקודות בחלל התלת - ממדי: נמדוד את הבדלי האורך, הרוחב והגובה ביניהן, נעלה כל אחד מהגדלים האלה בריבוע, נחבר אותם וכך נמצא את ריבוע המרחק בין הנקודות:

בחלל - זמן, לעומת זאת, אם אנו רוצים למצוא את ההפרש בין אירוע במקום אחד ובזמן אחד לבין אירוע אחר במקום שני ובזמן שני, עלינו לחזור על התרגיל בארבעה ממדים, אבל את ממד הזמן בריבוע נצטרך לא להוסיף אלא להחסיר!

עכשיו, אם תציצו שנית בתמונה 4, תבינו דבר חדש: איזה קו - עולם ארוך יותר? בגאומטריה הרגילה, ברור שזה קו - העולם של שמעון. אך על - פי "גאומטריית המינוס" לעיל, קו - העולם של שמעון הוא דווקא הקצר יותר, ולכן יוצא שמעון הצעיר מבין השניים! זו גם הסיבה למה כל קרן אור, שהטייתה במרחב מינקובסקי היא, כזכור, 45 מעלות) עוברת בעצם אפס מרחק בחלל זמן.

אף אחד לא נתן עדיין הסבר של ממש ל"מינוס" הזה של ממד הזמן, אבל עבורנו יש כאן עוד חיזוק לחשד שיש משהו בזמן שהפיזיקה - כולל, עם כל הכבוד, תורת היחסות - פשוט לא מבינה עדיין.

ה. על מוקדם ומאוחר בתורת הקוונטים

אם היחסות מאכזבת את המבקש הוכחה למעבר הזמן, מה אומרת על כך יריבתה ההיסטורית, מכאניקת הקוונטים? האם הזמן עובר בעולם התופעות הזעירות? תשובתה של התורה הזאת היא - כמה לא מפתיע - "כן ולא. "

תורת הקוונטים היא מסובכת, אבל הפרדוקסים הנובעים ממנה הם פשוטים מאוד: כל אחד יכול להבינם במעט מאמץ, וזו בדיוק הסיבה שהם כל כך חמוּרים! נציג כאן כמה מהניסויים המפורסמים של תורה זו, המביאים לתוצאות פרדוקסליות, ונבחן את השלכותיהם לגבי טבע הזמן.

הבה נפצל תחילה קרן - אור לשתים. איך מפצלים אלומת אור? פשוט: אם קרן - אור פוגעת בזכוכית שקופה, היא עוברת כולה. אם היא פוגעת בראי, היא מוחזרת כולה. לפיכך, אם היא פוגעת בראי חצי - חדיר, חציה עובר וחציה מוחזר (תמונה 5).

עכשיו נחזור על כל הסיפור באופן קוונטי: נעשה את האור חלש, ויותר חלש, ויותר חלש, ויותר חלש... עד שנגיע ליחידה המינימלית של האור, "קוונט אחד של אור, " ובקיצור פוטון. זה הכי קצת אור שאפשר - כך גילה איש טוב אחד בשם פלאנק. לכן, אין דבר כזה חצי פוטון אלא פוטון אחד, כמה פוטונים או אפס. ולכן, אם נציב שני גלאי - אור רגישים משני צדי הראי החצי - חדיר, תמיד יקלוט רק אחד מהם פוטון בודד, שלם. מתי יהיה זה גלאי ימין ומתי גלאי שמאל? תורת הקוונטים היא תורה הסתברותית: ב - 50% מהמקרים יהיה זה הימני, וב - 50% השמאלי.

כבר תוצאה פשוטה זו גררה אינסוף ויכוחים בין איינשטיין לחברו הטוב, נילס בוהר. איינשטיין האמין שהפוטון הפוגע בראי החצי - חדיר פשוט פונה ימינה או שמאלה. אנחנו, לעומת זאת, פשוט לא יודעים לאן הוא פונה, ולכן כל הסטטיסטיקה הקוונטית היא רק ביטוי לאי - ידיעה זו. בוהר, מנגד, טען שהפוטון הוא בסופרפוזיציה, כלומר גם פונה לימין וגם פונה לשמאל, עד שהוא פוגש בשני הגלאים, ורק אז "נסגר על עצמו" מבחינת איפה הוא בחיים, מתממש לגמרי בצד אחד ונעלם בצד השני.

נשמע משוגע? זה בדיוק מה שאיינשטיין אמר, ובקולי - קולות, אבל שלא כמו במקרה של היחסות, הטבע לא מיהר לעבור לדום בכל פעם שאיינשטיין הואיל לומר משהו על הקוונטים. הקטנטנים האלה העדיפו לציית דווקא לבוהר.

תמונה 5

ובאמת היה זה איינשטיין שמצא, לצערו, נימוק לטובת חברו, והגיש לו בחריקת - שיניים טיעון זה כדי שיוכלו להמשיך בוויכוח. אתם בוודאי מבינים מכך שהיחסים בין שני החברים הטובים נעשו מאוד מורכבים, אפילו טיפה חולניים, ככל שנעשו שניהם זקנים, כי כל אחד מהם כבר למד להיכנס לראש של השני ולדעת מה יהיה צעדו הבא, וכמובן שחברו עשה לו בדיוק אותו דבר, והפיזיקה הרוויחה המון מקרב - המוחות הזה.

אמר איינשטיין: הנה הטיעון המחזק - לצערי - דווקא את בוהר. בואו נשכח לרגע מתורת הקוונטים ונעשה ניסוי בפיזיקה קלאסית הקרוי "התאבכות. " נשים משני צדדי הראי החצי - חדיר שתי מראות שלמות, שתהיינה קצת מעליו, וקצת מעליהן עוד ראי חצי - חדיר, ועוד קצת מעליו שני גלאי - אור משני הצדדים. מתקבל מעוין מדויק של מראות (תמונה 6), הקרוי "מתקן מאך - זנדר. " למעוין הזה, כפי שגילו שני ממציאיו לפני שנים רבות, יש תכונה נחמדה: אם קרן אור פוגעת באלכסון בראי החצי - חדיר התחתון, היא מתפצלת לשני חצאים, הפוגעים בשתי המראות השלמות ומוחזרים בשלמותם אל הראי החצי - חדיר העליון. כאן מתפצלת כל מחצית קרן - האור לשני רבעים, אבל כל ארבעת הרבעים הללו מצטרפים זה אל זה בדרך השונה מהחשבון המוכר לנו: שני הרבעים מצד אחד מבטלים זה את זה ("התאבכות הורסת"), וכך מתקבל אפס אור בגלאי שבאותו צד, ואילו שני הרבעים מהצד השני מחזקים זה את זה ("התאבכות בונה") ויוצרים אלומת אור שלמה הנקלטת בגלאי הנגדי. החישוב עצמו קצת מסובך ומצריך מספרים הקרויים "דמיוניים, " אבל תוצאת החישוב היא פשוטה: כל אלומת אור שתיכנס למתקן הזה מלמטה מכיוון שמאל, תצא ממנו מלמעלה לימין, וכן להיפך.

תמונה 6

כל זה ידוע יפה מתורת הגלים של הפיזיקה הקלאסית ולא קשה להסבר. והנה, איינשטיין, כשהעביר בדמיונו פוטון בודד במתקן זה, מצא תמיכה מפתיעה דווקא לתורת הקוונטים. תארו לעצמכם פוטון הנכנס למתקן מצד שמאל למטה. לעולם, כזכור, לא נמצא חצי פוטון. לפיכך היינו מצפים שהפוטון יעבור רק באחד המסלולים של מאך - זנדר. אבל הוא תמיד יוצא למעלה מימין, ונקלט בגלאי שממול (תמונה 6). נראה, אם כן, שהפוטון הבודד מצליח ליצור התאבכות עם עצמו בכך שהוא מצליח, באיזושהי דרך כישופית, לעבור בשני המסלולים בעת ובעונה אחת!

מבולבלים? אל דאגה. מיד זה יהיה הרבה יותר גרוע. מה שעושה את תורת הקוונטים לתורה פיזיקלית כוללת היא העובדה שכל הדברים המוזרים שאמרנו על הפוטון נכונים לגבי כל חלקיק: אלקטרונים, פרוטונים וכל החלקיקים הידועים לנו כחלקיקים בעלי מאסה, ואפילו אטומים ומולקולות שלמות, מתנהגים כגלים לכל דבר כשבודקים את תכונותיהם הגליות. במילים פשוטות: הם יעברו בשני מסלולים (או באלף מסלולים) בעת ובעונה אחת בכל פעם שיעברו במתקן מאך - זנדר או בכל מתקן המאפשר התאבכות. כפל - פנים מפורסם זה - "דואליות החלקיק - גל" - המאפיין את כל חלקיקי החומר והאטומים הידועים לנו, הוא העושה את תורת הקוונטים לתורה בעלת תוקף כללי.

יכולת זו של חלקיק בודד לעשות צחוק מאינטואיציות בסיסיות של זמן וחלל ממש מזמינה את הפיזיקאי להמציא בעזרתה תעלולים שונים ומשונים. ב - 1991 הציעו אליצור ו - ויידמן ניסוי שבו מונחת על אחד המסלולים של מתקן מאך - זנדר פצצה כה רגישה עד שדי בפוטון יחיד לפוצץ אותה. האם אפשר לדעת על קיומה של פצצה כזאת על אחד המסלולים מבלי לפוצץ אותה? ההיגיון הפשוט אומר, כמובן, שאם הפצצה מגיבה אפילו לאינטראקציה החלשה ביותר, לא ניתן לגלות אותה וגם להשאיר אותה שלמה. אבל, בהסתמך על התהליך הקוונטי שבו פוטון יחיד "עובר" איכשהו בשני מסלולים, הראו אליצור ו - ויידמן איך להגיע למצב שפוטון בודד יוצא מהמערכת דווקא מהצד האסור, קרי, למעלה משמאל. אם הסיפור לא נגמר בפיצוץ, אות היא שהפוטון עבר במסלול שבו לא הייתה הפצצה, אבל כיוון שהוא יצא מהצד האסור, אות היא שהוא בכל זאת חש בקיומה! בשכלול נוסף הצליחו אנטון ציילינגר מווינה וחבריו להעלות את יעילותה של שיטה זו לבדיקת פצצות סוּפר - רגישות עד כמעט 100%.

נחזור למתקן מאך - זנדר. שינוי קטנטן בו יניב עוד ניסוי מוזר, "ניסוי הברירה המאוחרת. " גם כאן, הרעיון המקורי הוא של איינשטיין, אבל ג'ון וילר פיתח אותו בצורה המדגישה את פרדוקס הזמן הנובע ממנו. נתאר לעצמנו מתקן מאך - זנדר גדול מאוד, כזה שנדרשות שנים רבות לפוטון הבודד כדי לעבור אותו. למעשה, טען וילר, יש ביקום כוכבים רבים המפצלים פוטונים העוברים לידם ומאחדים אותם בדיוק כמו מתקן מאך - זנדר, רק שהמרחקים במקרה זה נמדדים במיליוני שנות אור. לכן, כשהפוטונים הללו מגיעים לכדור הארץ, הם מספקים ניסוי ברירה מאוחרת בקנה - מידה אסטרונומי.

נציץ שוב בתמונה 6. נדמה לעצמנו, שוב, שמערך המראות משתרע על פני מיליונים רבים של קילומטרים, וכן נדמיין נסיין היושב ליד הראי החצי - חדיר העליון ומחליט ברגע האחרון, סתם לפי החשק, אם להסיר את הראי או להשאירו במקומו כשיגיע אליו הפוטון. אם יסיר אותו, ייקלט הפוטון באופן אקראי באחד משני הגלאים. פירוש הדבר הוא שהפוטון התקדם כחלקיק במשך כל השנים ועבר רק במסלול הימני או השמאלי. לעומת זאת, אם ישאיר הנסיין את הראי החצי - חדיר על כנו, יתגלה הפוטון רק בגלאי הימני, ופירוש הדבר הוא שהפוטון התקדם כגל במשך כל השנים, עבר בשני המסלולים ויצר התאבכות עם עצמו. הנה, למעשה, חלומם של כל הסטאליניסטים לדורותיהם: החלטה בהווה משנה את ההיסטוריה כרצוננו! ניתן לומר כי אנחנו המחליטים אם הפוטון "היה" חלקיק או "היה" גל במשך כל התקופה בה עשה את דרכו אלינו.

הניסוי הבא שנציג הוא ניסוי איינשטיין - פודולסקי - רוזן (EPR). הוא הומצא ע"י איינשטיין ותלמידיו כדי להקניט את בוהר, אבל שוב, עם הזמן התברר שתוצאות הניסוי דווקא תומכות בפירושו של בוהר למכניקת הקוונטים.

דמיינו אטום הפולט שני חלקיקים בעלי ספינים הפוכים: אם חלקיק אחד מצביע כלפי מעלה, השני מצביע כלפי מטה ולהיפך. ניתן לראות זאת בתמונה 7. נניח לשני החלקיקים להתרחק זה מזה מרחק רב כרצוננו ואז נמדוד את הספין של אחד מהם. אם הוא פונה למעלה נדע שהספין של החלקיק השני פונה מטה, וכן להיפך.

תמונה 7

כאן התחדש הוויכוח בין שני החברים המיתולוגיים במלוא עוזו. פירושו של איינשטיין לניסוי היה פשוט: לשני החלקיקים היו מראש ספינים מוגדרים. זו, כמובן, תשובת השכל הישר. כך, אם העלה אדם נעל ימנית מהמגירה, הוא יודע שהנעל שנותרה היא שמאלית. ברור, אמר איינשטיין, שהמדידה לא שינתה את מצב החלקיקים אלא רק את ידיעתו של הצופה לגבי הספין האחד ולפיכך גם את הידע שלו לגבי הספין השני.

בוהר, איך לא, טען להיפך: המדידה אינה סתם מגלה תכונה שהייתה קבועה מראש אלא ממש יוצרת אותה ברגע המדידה. כאן, באחד התעלולים המדהימים בתולדות החשיבה הפיזיקלית, ארב איינשטיין לחברו בפינה: אם המדידה יצרה את הספין של חלקיק אחד, אמר לו, ואם לחלקיק השני חייב להיות ספין הפוך, אזי חייבת המדידה ליצור, באופן מיידי, גם את הספין של החלקיק השני, אחת היא כמה הוא מרוחק! זה היה תעלול נבזי אבל מוחץ, כי ההתנגשות עם תורת היחסות היא בלתי - נמנעת: היחסות הציבה את מהירות האור כגבול העליון למהירות, בעוד שכאן מהירות ההשפעה של חלקיק אחד על משנהו היא אינסופית.

ניסוי EPR היה במקורו ניסוי מחשבתי בלבד, שלא היה טעם לבצעו, כי המחלוקת לא הייתה על התוצאות - שני הספינים חייבים לצאת הפוכים - אלא רק על משמעותן. לכאורה מילא הניסוי את תפקידו בכך שגרם עוגמת - נפש גדולה לבוהר ושמחה אין - קץ לאיינשטיין. אבל שנים רבות מאוחר יותר, כששני החברים כבר לא היו בחיים, בא ג'ון סטיוארט בל ומצא סידור מדידות יותר מורכב, שנותן תוצאה אחת אם הפירוש של איינשטיין צודק, ותוצאה שונה אם נכון יותר פירושו של בוהר! מרגע זה, נוצר אתגר מלהיב לפיזיקאים הניסיוניים. ואכן, החל משנות השמונים נעשה הניסוי פעמים רבות והתוצאות חזרו ואוששו את תורת הקוונטים, בניגוד לציפייתו של איינשטיין.

מה אומר הניסוי הזה על טבע הזמן? במהלך השנים הוצעו לו פירושים שונים וגם משונים. נסתפק כאן בהערה אחת: יש בניסוי זה סתירה עקיפה לתורת היחסות. אנו אומרים "סתירה עקיפה" כי למרות שהניסוי הזה מוכיח שמדידת חלקיק אחד משפיעה בו - זמנית על החלקיק השני, לא ניתן להעביר אינפורמציה בדרך זו. לכן מחזיקים פיזיקאים רבים בעמדה פוזיטיביסטית, זו של החוק היבש, האומרת שלא הוכחה כאן הפרה אמיתית של האיסור על מהירויות גבוהות ממהירות האור. לדעתנו, זוהי עמדה מתחמקת. ברור שאיינשטיין, לו היה חי לראות את תוצאות הניסוי, היה מודה שתורת היחסות אינה נותנת תיאור שלם של הזמן.

האם יש בזמן משהו החורג מהיחסות והמתיר אפקטים כאלה? כמה חוקרים, בהם יקיר אהרונוב, סבורים שניסוי EPR מתאר מעין "זיגזג" בזמן: המדידה של חלקיק אחד משפיעה, אחורנית בזמן, על המקור המשותף של שני החלקיקים ומשם חוזרת ומשפיעה על החלקיק השני. שנים רבות התייחסו הפיזיקאים בספקנות לצורת הסתכלות זו, והסיבה ברורה: היא חורגת מהתיאור הקפוא של החלל - זמן וטוענת שגם בחלל - זמן "קורים" דברים, מה שמצריך לכאורה זמן - על כפי שצויין בתחילת המאמר. אהרונוב, מצדו, מצביע על שורת תוצאות ניבויים ניסיוניים מפתיעים הנובעים מהתיאוריה שלו, ניבויים שלאחרונה מצאו אישוש בניסוי. לפנינו תחום ספָר של הפיזיקה שעוד ירבה להעסיקנו בשנים הבאות.

* פיזיקה / פילוסופיה - על טבע הזמן בפיזיקה של המאה העשרים ואחת - חלק 4.
הקוונטים יעילות מקוריות שמח קשיים השלמות פצצה ניסיון אסור דמיונות אטומים טבע פיזיקה פילוסופיה
טבע האדם, מהו טבע האדם? האם האדם טוב מטבעו? האם האדם רע מטבעו? האם האדם הוא טוב מיסודו? האם האדם הוא רע מיסודו? מהו טבעו של האדם? האם יצר לב האדם רע מנעוריו? האם טבע האדם טוב מיסודו? האם טבע האדם רע מיסודו? אופי האדם
טבע האדם, מהו טבע האדם? האם האדם טוב מטבעו? האם האדם רע מטבעו? האם האדם הוא טוב מיסודו? האם האדם הוא רע מיסודו? מהו טבעו של האדם? האם יצר לב האדם רע מנעוריו? האם טבע האדם טוב מיסודו? האם טבע האדם רע מיסודו? אופי האדם
טבע האדם, מהו טבע האדם? האם האדם טוב מטבעו? האם האדם רע מטבעו? האם האדם הוא טוב מיסודו? האם האדם הוא רע מיסודו? מהו טבעו של האדם? האם יצר לב האדם רע מנעוריו? האם טבע האדם טוב מיסודו? האם טבע האדם רע מיסודו? אופי האדם מהו טבע האדם? האם האדם טוב מטבעו או רע מטבעו? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בטבעו של האדם, בשאלות כמו: האם האדם טוב מטבעו? האם הוא רע מטבעו? השאלות נוגעות באופי האדם ובתפיסות השונות לגבי טבעו, ומבוססות על רעיונות דתיים, פילוסופיים ופסיכולוגיים. במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את תחום השאלה הרחבה של טבע האדם, ומדבר על רעיונות שונים שנוגעים לטבע האדם על פי השקפות עולם שונות. הוא מציין את ההשקפה המקובלת בתנך, לפיה יצר לב האדם רע מנעוריו, כלומר, שהאדם נולד רע. השאלה המרכזית היא האם זה נכון, והאם ניתן להבין את טבע האדם בהיבט זה. האם תינוקות משדרים טוב או רע? לאחר מכן, אליעד פונה לשאלות מורכבות יותר, כמו: איך אפשר לדעת אם אדם טוב או רע מטבעו? הוא מציע לבחון את התנהגותם של תינוקות. אליעד שואל מה תינוק רוצה, ומציין שהתינוק מתחיל מיד להראות את רצונותיו, לצעוק ולהשתולל. הוא טוען, כי בתור תינוק, האדם לא חושב ... אלא קודם כל על טובתו האישית. זהו טבע האדם: הוא יפעל מתוך רצון למלא את צרכיו האישיים, ולעיתים יפגע באחרים בכך. עם זאת, אליעד מציין שגם כאשר אדם חושב רק על טובתו האישית, הוא עשוי לעשות טוב לאחרים, למשל ... טובים או רעים? אליעד מחבר את הדיון על טבע האדם לשאלות כלליות יותר על אלוהים והמציאות. הוא מציין שברוב הדתות יש תפיסה שאלוהים הוא טוב, אך בפועל אליעד טוען כי אלוהים הוא לא טוב ולא רע - הוא עושה מה שבא לו, ... על אחרים. האם יש השפעה לסביבה על טבע האדם? בהמשך, אליעד מדבר על השפעת הסביבה על האדם. הוא טוען כי אדם נולד עם רצונותיו האישיים, ועם הזמן הוא לומד את הערכים המוסריים של החברה. הוא גם מציין את ההשפעה ... לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי אם טבע האדם טוב או רע, כי הכל תלוי במה שמלמדים אותו ומה שהוא חווה בסביבה שבה הוא חי. סיכום לסיכום, אליעד כהן טוען כי האדם נולד עם רצונות אישיים, ולא עם תפיסות מוסריות של ... אותו רצונו למלא את צרכיו האישיים. טבע האדם אדם טוב או רע השפעת הסביבה על האדם האם תינוקות טובים או רעים? האם אלוהים טוב או רע? הפרעות נפשיות מול טבע האדם רצון ומילוי צרכים האם יצר לב האדם טוב מנעוריו? האם האדם הוא יצור טוב מטבעו? האם האדם הוא יצור רע מטבעו? האם האדם הוא טוב או רע? האם טבע האדם הוא טוב או רע? האם בני אדם הם טובים? האם בני אדם הם רעים? מה תינוק רוצה? תודעה של תינוק, שכל של תינוק, טוב ורע אצל תינוק, תפישת המציאות של תינוק, האם אלוהים ...
טבע הטוב להיטיב - למה מטבע הטוב להיטיב, זו לא התשובה?
טבע הטוב להיטיב - למה מטבע הטוב להיטיב, זו לא התשובה?
טבע הטוב להיטיב - למה מטבע הטוב להיטיב, זו לא התשובה? האם טבע הטוב להיטיב באמת מסביר למה העולם נברא? אחד ההסברים הנפוצים לשאלה למה העולם נברא הוא הטענה שטבע הטוב להיטיב, כלומר, שיש כוח ראשון, מוחלט, טוב באופן מוחלט, שמעצם טבעו רוצה להיטיב ולתת הטבה לנבראים. לפי גישה זו, הכוח העליון והטוב החליט לברוא עולם כדי ... המציאות האינסופית. מדוע טבע הטוב להיטיב אינו מחויב המציאות? אליעד כהן מציג את המונחים אפשרי המציאות ומחויב ... מעביר הוא פשוט: הטענה שטבע הטוב להיטיב אינה פותרת באמת את שאלת קיום העולם. כל הסבר שניתן הוא בעצמו סוג של בריאה ... בעצמו. למה העולם נברא? טבע הטוב להיטיב מהו מחויב המציאות? האם טוב ורע הם אחד? האם טוב דרכו להרע? למה יש רע ...
ניסים, טבע, מעל הטבע, תופעה על טבעית, לשנות את המציאות, לשלוט במציאות, לשלוט בחוקי הטבע, להיות אלוהים, פיזיקה, תורה ומדע, אמונה באלוהים, מפורסמים של שקר, רבי נחמן מברסלב
ניסים, טבע, מעל הטבע, תופעה על טבעית, לשנות את המציאות, לשלוט במציאות, לשלוט בחוקי הטבע, להיות אלוהים, פיזיקה, תורה ומדע, אמונה באלוהים, מפורסמים של שקר, רבי נחמן מברסלב
ניסים, טבע, מעל הטבע, תופעה על טבעית, לשנות את המציאות, לשלוט במציאות, לשלוט בחוקי הטבע, להיות אלוהים, פיזיקה, תורה ומדע, אמונה באלוהים, מפורסמים של שקר, רבי נחמן מברסלב מהו הקשר בין ניסים, טבע ואמונה באלוהים? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מתאר את הקשר המורכב בין ניסים, טבע, יכולת לשלוט במציאות, ואמונה באלוהים. הוא מתחיל בכך שלדבריו, השלטון בטבע הוא חלק מהשלמות של האדם. הוא מתאר כיצד חלק מהשלמות האישית של האדם לא נגמר רק ביכולת להתמודד עם המציאות, אלא גם ביכולת לשנות אותה, לשלוט בחוקי הטבע ולפעמים אפילו לשנות את מה שנראה כמציאות בלתי ניתנת לשינוי. מה זה שליטה מלאה בטבע? הדברים נוגעים ליכולת לשלוט בטבע באופן מוחלט, כפי שאליעד מציין בשיחה עם שותף דמיוני. הוא מציין כי שליטה בטבע לא חייבת להיות פיזית דווקא, אלא גם בהבנה המוחלטת של ... אליעד שואל אם היה אדם שמסוגל לגרום לשמש לא לזרוח בבוקר עד שהוא לא רוצה בכך, ואחר כך גם לשלוט בכיצד תרד השמש. זו הצגה של שליטה מוחלטת בטבע. האם יכול אדם להיות אלוהים? נראה שאליעד מעלה את הרעיון ששלטון בטבע חייב לכלול את המחשבה שבסופו של דבר, אדם יכול להיות אלוהים בעיניו. הוא מציין שהיכולת לשלוט בעולם, להבין את הפיזיקה ולשנות את חוקי הטבע, מתארת את שליטתו של האדם, שמסוגל להיות כמו אלוהים, ... בהקשר הזה, אליעד מציין את בעיית ההשפעה של אמונה בניסים, כאשר אנשים מתחילים להאמין בניסים על פי אינטרסים אישיים או רצון לשלוט בכוחות שמעבר לטבע. הוא מסביר כי כל אדם שמספר על ניסים חייב להיות תחת ... הפיזיקליות על פני ניסים, משום שזו הדרך בה העולם עובד. מהו הלקח שצריך להישמע מתוך הדברים? הלקח העיקרי מדבריו של אליעד כהן הוא ששליטה בטבע ובמציאות אינה מסתכמת רק בהבנה האמיתית של היקום ... לכל רצון אישי ולשלוט גם ברצונותיו. כל היבט של החיים, כולל ניסים ונסים, צריך להיות נשקל בקפידה ונמדד בתוך מערכת חוקים של מציאות. מהי שליטה בטבע? האם אדם יכול להיות אלוהים? מה הקשר בין ניסים ...
Fake it till you make it, שכנוע עצמי, הרגל שני, טבע שני, שינוי הרגלים, הטבע האמיתי שלך, הרצון האמיתי שלך, מודעות עצמית
Fake it till you make it, שכנוע עצמי, הרגל שני, טבע שני, שינוי הרגלים, הטבע האמיתי שלך, הרצון האמיתי שלך, מודעות עצמית
... it till you make it, שכנוע עצמי, הרגל שני, טבע שני, שינוי הרגלים, הטבע האמיתי שלך, הרצון האמיתי שלך, מודעות עצמית מהו הקשר ... של Fake it till you make it ושכנוע עצמי, תוך כדי דגש על שינוי הרגלים, טבע שני, ומודעות עצמית. אליעד מתאר כיצד שכנוע עצמי יכול לסייע לנו בשינוי הרגלים וליצור את הטבע השני שלנו, כלומר, יצירת הרגלים חדשים שיכולים להתממש כהתנהגות טבעית אם רק נאמץ את הגישה בצורה מדויקת. מה הכוונה בשינוי הרגלים לטבע שני? כשהוא מדבר על שינוי הרגלים כטבע שני, אליעד מתכוון לתהליך שבו אנו מתרגלים לפעול בדרך חדשה באופן כל כך טבעי שיתפוס אותנו כהרגל, מבלי להרגיש מאמץ או שינוי ... מאיתנו מאמץ מודע. אך בהדרגה, עם הזמן, ההרגל הופך להיות חלק בלתי נפרד מהטבע שלנו, עד שהוא מרגיש טבעי לגמרי. איך השכנוע העצמי משפיע על התפיסות שלנו? ... לשינוי פנימי, כך שהמחשבות שלנו על עצמנו והמציאות שלנו משתנות. מהו הטבע האמיתי שלך וכיצד ניתן להכיר אותו? הטבע האמיתי של כל אדם, לפי אליעד, הוא לאו דווקא ההתנהגות ... רעיונותינו בצורה שאינה משדרת ספק. כיצד מתבצע תהליך השכנוע העצמי בצורה טבעית? התהליך מתחיל בהבנה שהרגלים לא נבנים רק על ידי ... תחושותינו יתחילו להתאים להתנהגות החדשה, ובסופו של דבר היא תהפוך להיות הטבע שלנו. לדוגמה, אם אנו מנסים שכנוע עצמי של אני יכול ... ובסופו של דבר נתנהג בצורה שמזינה את האמונה הזאת. האם ניתן להחליף את הטבע האמיתי שלנו? השאלה אם ניתן לשנות את הטבע שלנו היא שאלה מרתקת, ואליעד טוען שהיא לא תמיד חד ... אבל אם נעמיק פנימה, נגלה שזו לא בהכרח הדרך בה היינו רוצים לפעול באופן טבעי. המהות שלנו יכולה להשתנות, אך לעיתים זה תהליך ממושך ... פנימי בתפיסה יכול לגרום לנו לשנות את ההתנהגות והדימוי העצמי. שכנוע עצמי טבע שני הרגילים וההרגלים שלנו מודעות עצמית Fake it till you make it הטבע האמיתי שלך שינוי הרגלים ...
הסתבכות עצמית - מדוע טבע האדם לסבך את עצמו בסיבוכים מיותרים?
... עצמית - מדוע טבע האדם לסבך את עצמו בסיבוכים מיותרים? מי שיתבונן בעניין יראה, כי טבע האדם הוא לסבך את עצמו, גם כאשר הוא לא צריך לסבך את עצמו. והרבה פעמים, האדם פשוט יוצר לעצמו בעיות, למרות שאין בעיות. ולפעמים ...
אושר ללא מאמץ, אושר אינסטינקטיבי, אושר מתוך הרגל, להטיל ספק, אינסטינקט רוחני, אמת אינסטינקטיבית, טבע שני, להיצמד לאמת, מודעות עצמית
אושר ללא מאמץ, אושר אינסטינקטיבי, אושר מתוך הרגל, להטיל ספק, אינסטינקט רוחני, אמת אינסטינקטיבית, טבע שני, להיצמד לאמת, מודעות עצמית
... אושר מתוך הרגל, להטיל ספק, אינסטינקט רוחני, אמת אינסטינקטיבית, טבע שני, להיצמד לאמת, מודעות עצמית מהו אושר ללא מאמץ וכיצד ניתן לפתח אותו? אושר ללא מאמץ הוא מצב שבו תחושת האושר הופכת להיות חלק בלתי נפרד מהאדם, ממש כמו אינסטינקט טבעי, ללא הצורך בהשקעת מחשבה מודעת או מאמץ מיוחד. אליעד כהן מסביר שכדי להגיע למצב זה, יש צורך להבין כיצד פועל המנגנון של התודעה ולהפוך את הידיעה שהכל טוב לידיעה ... לדוגמה, כאשר אדם רעב הוא אינו צריך להזכיר לעצמו לאכול, אלא עושה זאת באופן טבעי. באותה צורה, המטרה היא להגיע למצב שבו האושר והשלווה מתעוררים באופן ספונטני ואוטומטי. כיצד הטלת ספק מובילה לאושר אינסטינקטיבי? אליעד מדגיש את חשיבות הטלת ... חיצוניות, הישגים או מאמץ מודע, מכיוון שהידיעה שהכל טוב הופכת להיות טבעית ומושרשת בתודעתו. כיצד ניתן להפוך ידיעה לרגש אינסטינקטיבי? כדי להפוך הבנה שכלית לידיעה אינסטינקטיבית, אליעד מסביר שיש לתרגל אותה בעקביות. למשל, אם אדם מבין ... לזכור לשתות מים בבוקר, מניח ליד מיטתו כוס מים וכך הופך את הפעולה להרגל טבעי . באותה הדרך, ניתן לתרגל את ההבנה שהכל טוב באמצעות חשיבה ספקנית שגרתית לגבי מחשבות ואמונות מגבילות. כשהתרגול הופך להרגל, האדם יגלה שתחושת השלווה והאושר מתעוררת אצלו באופן טבעי ואוטומטי. מהו תהליך השחרור מהפחדים באמצעות ספקנות? הפחד הוא אחד הגורמים המרכזיים שמונעים מאנשים לחוות אושר אמיתי. לפי אליעד, תהליך השחרור מהפחדים מתבצע ... ניתן להגיע לאושר תמידי? המטרה של אליעד היא להגיע למצב שבו האושר הוא קבוע וטבעי. ככל שהאדם מתרגל את ההבנות הללו, הן הופכות לחלק בלתי נפרד מתודעתו, ממש כמו אינסטינקט פיזי. כאשר האושר הופך להיות אינסטינקטיבי, האדם אינו זקוק יותר לתזכורות, ... כדי להרגיש טוב, מכיוון שהידיעה הפנימית שהכל טוב, הופכת לידיעה עמוקה וטבעית. מהו אושר אינסטינקטיבי? כיצד להטיל ספק במחשבות מגבילות? איך להפוך ידיעה לרגש אינסטינקטיבי? מהו אינסטינקט רוחני? איך להשתחרר מפחדים באמצעות ספקנות? כיצד ... היא קשורה לאושר? מהו אושר ללא מאמץ וכיצד ניתן לפתח אותו? האדם מחפש באופן טבעי אושר, אך לעיתים נראה שהאושר דורש מאמץ מתמשך. אליעד מסביר כי ניתן להגיע לאושר מתוך אינסטינקט והרגל, כלומר, באופן טבעי וללא מאמץ מודע. השאלה המרכזית היא כיצד ניתן להגיע למצב שבו תחושת האושר היא חלק בלתי נפרד מהאדם, כמו צורך טבעי שאינו דורש מחשבה. כיצד הטלת ספק מובילה לאושר אינסטינקטיבי? אליעד מציין כי כדי להגיע למצב שבו האושר הוא חלק מהאינסטינקטים של האדם, יש ללמוד להטיל ספק בתפיסות ... עייפות, גם האינסטינקט הרוחני יכול להיות מפותח כך שהחיפוש אחר האמת יהפוך לטבע שני. כאשר אדם מפתח אינסטינקט זה, הוא חווה אושר שאינו תלוי במאמצים מודעים או בהשגת מטרות חיצוניות. כיצד ניתן להפוך ידיעה לרגש אינסטינקטיבי? אליעד מסביר כי כדי ... הרוחנית בחיי היומיום? אליעד ממליץ לתרגל את ההבנות הרוחניות עד שהן הופכות לטבעיות. הוא נותן דוגמה לאדם שרוצה לזכור לשתות מים כל בוקר - הוא יכול להניח כוס מים ליד מיטתו, כך שהפעולה תהפוך להרגל. באותו אופן, ניתן להחדיר לתודעה את ההבנה ... נפרד ממנו. כאשר התובנות על האמת הופכות להיות מובנות מאליהן, האושר הופך לטבעי וקבוע. מהו אושר אינסטינקטיבי? כיצד להטיל ספק במחשבות מגבילות? איך להפוך ידיעה לרגש אינסטינקטיבי? מהו אינסטינקט רוחני? איך להשתחרר מפחדים באמצעות ספקנות? ...
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
... מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר כיצד לפתח מיומנויות שיחה ולהתגבר על חוסר ריכוז בשיחות? בשיחה שמתקיימת בין שני אנשים, אחד מהם מציין ... ניתן להתמודד עם הקשיים בצורה יותר אפקטיבית. אליעד מציע להימנע מלחשוב על ההשלכות של השיחה ולהתמקד בניהול השיחה בצורה טבעית וממוקדת. לסיכום, איך לשפר את היכולת לשוחח ולהתמקד בשיחה? בשיחה זו הוצגה הדילמה של חוסר הריכוז בשיחות עם אחרים והגורמים האפשריים לכך. אליעד הציע דרכים לשיפור, כמו ...
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
לא לעבוד בכלל, ללכת לעבוד בגלל שאתה פושע, עבודה כדי לכפר על העוונות, לא לאכול, לא לשתות
... גבוהה במיוחד שבה האדם מבין משהו מאוד עמוק לגבי טבע המציאות, לגבי טבע הקיום שלו, ולגבי טבע הטוב והרע. הרעיון של לא לעבוד בכלל פירושו מצב של שלמות פנימית טוטאלית, שאין בה שום תנודה של טוב ורע. במצב זה האדם ... רק לאדם שמגיע לתובנה רוחנית עמוקה ומוחלטת לגבי טבע המציאות. כל עוד האדם לא מבין לעומק ובאופן מוחלט את טבע הקיום, הוא יישאר תלוי בגורמים חיצוניים כמו אוכל ושתייה, ובכך למעשה יהיה במצב מתמיד של עונש ושל כפרה על הפשעים. אם ... בעצם סוג של עונש מתמשך. רק מי שיבין באופן מוחלט את טבע הקיום יוכל לצאת מהמעגל הזה לגמרי ולהגיע למצב של חופש מוחלט מכל צורך. למה צריך לעבוד בכלל? מהי עבודה לפי אליעד כהן? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על טבע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: טבע, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: טבע, איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן זוגי, אימון אישי רוחני, הכוונה אישית בתחום טבע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 26_07_2025 השעה 15:36:04 - wesi4