ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה נהלים ✔מעברים שונים במהלך חיינו - מהות ומשמעות ✔מאת: ד"ר יגאל גליקסמן המעברים השונים, המגוונים, המורכבים והרבים אותם עובר... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מעברים שונים במהלך חיינו - מהות ומשמעות
מאת: ד"ר יגאל גליקסמן

המעברים השונים, המגוונים, המורכבים והרבים אותם עובר האדם מיום היוולדו ובמהלך חייו מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך התהוות אישיותו.

זה כבר שנים רבות שהעיסוק והמחקר ב"מעברים" בחיי האדם עבר ועובר עצמו שלבים ומעברים רבים

היה בעבר וממשיך להיות נושא לעניין ולמחקר אצל אנשי רוח, מיסטיקנים, משוררים וכמובן אנשי המדע ברחבי העולם..

רישומים עתיקים של הינדים תושבי הודו מצביעים על 4 שלבים = מעברים נפרדים וברורים בחיי האדם. שקספיר במונולוג שלו " כל העולם במה " ובמחזהו כטוב בעיניכם" טען כי אנו השחקנים הניצבים עליה ומשחקים את התפקיד אותו בחרנו לקבל. כלומר קיים שלב של מעבר בין תפקיד לתפקיד אותו קבלנו ובו בחרנו.

מחקריהם של פסיכולוגים כמו אלזה פרנקל, פרוייד, אריקסון ואחרים מוכיחים שוב ושוב כי אכן התפתחותו של האדם גדושה ואפילו מותנית ביכולתו להתמודד ולעבור בהצלחה מעברים שונים בכל שלב מחייו.

בכל אחד מהמעברים השונים בחיינו יעברו על מחשבותינו לגבי הסגנון ואורח החיים שבחרנו שינויים משמעותיים במיוחד ב4 תחומים:

1.תחום התחושה הפנימית של "אני" שלנו לעומת אחרים.

2.תחום מידת החסינות ויכולת ההתמודדות שלנו לגבי מצבי חיים מלחיצים, קשים ואפילו מסוכנים

אליהם אנו נחשפים.

3.תחום תחושת הזמן שלנו. המשמעות שאנו מייחסים להווה, כיצד אנו מתפקדים בו במהלך היום.

4.תחום תחושת המיצוי והשלמות עם תהליך קבלת ההחלטות לפיהם אנו בוחרים לפעול.

עלינו לזכור כי תהליך ההתפתחות של אישיותנו אינו חדל מלהתפתח. קיימת דינמיקה פעילה וזורמת במעברים שלנו משלב אחד בחיינו לשלב אחר. האדם לא נולד עם כישורים ומיומנויות לצורך פילוס דרכו במבוך המורכב של השלבים השונים בחייו הוא לומד זאת ומפתח חוסן אישי לצורך התמודדות עצמאית עם מצבי החיים השונים.

במה תלויה המסוגלות להתמודד עם מעברים? האם אפשר ללמוד כיצד לשפר ביצועים תפקודיים?

אצל כל אדם קיימים 3 "מצבי אני" עיקריים:

1.הילד - המישור הרגשי (מה אני מרגיש, מה אני רוצה או לא רוצה וכד')...

2.הבוגר - המישור השכלי. (מה אני חושב, האם כדאי לי או לא וכד')

3.ההורה - המישור הערכי מוסרי. (מה מותר או אסור לי)...

במצב" אני" של ההורה יתכנו שתי אפשרויות: א. הורה ביקורתי ב. הורה תומך.

א. הביקורתי תמיד יעביר ביקורת, ישפוט, יעריך, ישווה עם נימה שלילית.

ב. התומך יתמוך ויעודד.

ניתן להסביר את התנהגויותיו ופעולותיו של האדם כתוצר של עיבוד נתוני הדיאלוג בין מצבי האני.

ברגע נתון. כמו בלימוד נהיגה כשהנהג החדש לומד להחליף הילוכים בהתאם לתנאי הכביש, ניתן גם ללמד את האדם טכניקות לאיתור ואבחון מצבי האני, שינוי תגובותיו למצבי חיים שונים ובכך שיפור מיומנויות ויכולת ההתמודדות שלו עם קונפליקטים, שיקולי דעת וקבלת החלטות ובכך לגרום לאפקטיביות תפקודית טובה יותר.

התופעה המעניינת היא שככל שהאדם מתקרב בצורה זו או אחרת לשלב חדש בחייו מתחילים השינויים הנובעים מהמעבר להשפיע בצורה משמעותית על תפיסת העולם שלו לגבי עצמו ולגבי העולם סביבו.

אחד השלבים המשמעותיים במסלול חייו של האדם הוא בקבוצת הגיל 18-22.

מדובר כאן בשלב התפתחות בוגרת הדורש יכולת תמרון במעברים בין רגעים של יציבות, שמחה, יצירה ואושר לבין רגעים של חוסר יציבות, עצב ותסכול.

בקבוצת גיל זו מדובר במעבר בו מתחיל תהליך הפרידה והניתוק מהקן המשפחתי שהיה ברוב המקרים בטוח, יציב, חם ואוהב.

השלב הבא הוא קבוצת הגיל 23-27 מתאפיינת בניסיון לגבש זהות אישית, עצמאית במגמה להדגיש הפן הייחודי האישי.

מתחיל המעבר בו בוחנים אפשרויות של קשר זוגי עם ניסיון להגיע לאינטימיות.

המאפיינים המהווים למעשה את אבני היסוד לזוגיות הם: מחויבות ותלות הדדית.

ידוע כי בכל מערכת יחסים זוגית קיים מבנה ארגוני ברור היכול להיות גלוי או סמוי. קיימת בדרך כלל חלוקת תפקידים, האצלת סמכויות וקבלת אחריות על תחומי חיים שונים.

לדעתי משוואת הזוגיות היא 1+1 = 3 כלומר שני בני הזוג יוצרים את הזוגיות שלהם שיש לה ישות נפרדת, מעיין פרוייקט של שותפות בה כל אחד מבני הזוג אמור לסמוך על שיתוף הפעולה של השני.

מתחיל המעבר של החיזור עם כל המשתמע מכך שלצערי הרב הולך ופוחת לאחר מיסוד הקשר הזוגי.

הרצון ליצור זוגיות אינטימית מובילים למעבר המורכב של לידת ילדים והורות.

בדרך כלל גורמת לידת הילדים לשנוי משמעותי באיכות היחסים של בני הזוג. תשומת הלב שהייתה ממוקדת לפני הלידה בכל אחד מבני הזוג מתמקדת בתינוק.

מעבר זה של הורות מכיל בתוכו את נושא הסמכות ההורית כלומר את היכולת לקבוע נהלים, כללים וערכים על מנת למנוע מהילדים עשיית מעשים העלולים להזיק להם.

המעבר הזה מתאפיין במיוחד ברמת השחיקה, העייפות והתסכול של בני הזוג - ההורים.

השלב הבא הוא כולל בתוכו את קבוצת הגיל 28-33.

מעבר זה מתאפיין בהערכה מעצבת וחדשה של כל אחד מבני הזוג, הזוגיות וההורות. יש כאן מצב של שיקולי דעת וקבלת החלטות לגבי תחום המשפחה והקריירה ומתגבשת בדרך כלל ההחלטה לבסס, להרחיב ולשפר את הישן ולפעמים להתנתק ממנו. יש כאן לכן סוג של מלכוד עצמי.

השלב הבא כולל את קבוצת הגיל 33-45

מדובר כאן במעבר המכונה לעיתים " משבר אמצע החיים" בני קבוצת גיל זו נחשפים בצורה אינטנסיבית לשינויים גופניים, סביבתיים וחברתיים הדורשים מהם יכולת הסתגלות והתמודדות ובמיוחד השלמה עצמית.

השלב הבא כולל את קבוצת הגיל 45-55

מחקרים רבים שבוצעו ברחבי העולם עם בני קבוצת גיל זו מצביעים בצורה משמעותית כי אלו שאכן הצליחו להתמודד בצורה נכונה עם המעבר הזה והשלימו עם עצמם נכנסו למעבר זה עם תחושה של עוצמה חיוניות והתחדשות.

תוחלת החיים המתארכת בהחלט מהווה גורם משמעותי המשפיע בהחלט על אופיים של המעברים ויכולת האדם המבוגר לעבור אותם תוך שיפור איכות החיים.

הזיקנה כעקרון אינה מחלה או גזירה שלא ניתן להתמודד עימה ומעבר זה יכול להיות מלא שמחת חיים ושחרור מטרדות מציקות.

המעבר של קבוצת גיל ה 70 הבריאים והמאושרים מתאפיין בעצמאות ובתכנון תכניות לעתיד.

המעבר של קבוצת גיל ה 80 הוא מקור של גאוות ההישרדות. במעבר זה חשוב ביותר למצוא את האיזון בין מתן עזרה וקבלתה..

לסיכום: מקובל לומר כי המעבר הבא והאחרון הופך למעשה את "גרגרי שעון החול המוכרים לגרגרי זהב יקרים"... ולכן חשוב למצות וליהנות ככל האפשר מכל גרגר מאותם גרגרי הזהב...

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=90606
רוצה או לא רוצה בהצלחה פרוייקטים יקר לשפר ביצועים קבלת החלטה למידה פרידות בני הזוג שותפות יכולת מהות משמעות
שינוי הרגלים של עובדים, איך לשנות הרגלים? דמיון מודרך, שיטות טיפוליות, שינוי התנהגותי, שינוי חשיבה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול התנהגותי, הרגלים רעים, יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, אימון למנהלים
שינוי הרגלים של עובדים, איך לשנות הרגלים? דמיון מודרך, שיטות טיפוליות, שינוי התנהגותי, שינוי חשיבה, טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול התנהגותי, הרגלים רעים, יעוץ למנהלים, ניהול עובדים, אימון למנהלים
... מבהיר שהעיקרון הזה נכון לא רק לשינוי עצמי אלא גם לניהול עובדים. השיטה הפרימיטיבית בניהול עובדים היא לתת נהלים ורשימות מפורטות של דברים שצריך לזכור לעשות. לדוגמה, עובד ששוכח לסגור בורג מסוים - מנהל נותן לו נהלים לבדוק שוב ושוב את אותה פעולה. החיסרון בגישה זו הוא שעובדים יכולים להגיע לעשרות או מאות נהלים שהם צריכים לזכור, ומנהלים אף פעם לא יוכלו לכסות את כל האפשרויות. לכן הפתרון היעיל יותר הוא ... טבעי. במילים אחרות, שינוי התפיסה של העובד יוביל לשינוי אוטומטי של ההתנהגות שלו, וכך אין צורך להסתמך על נהלים וזיכרון. אליעד מציין שהמנהל שרואה את ההתנהגות של עובדיו כאקראית, הוא בדרך כלל מנהל שמתייחס גם ... לשנות הרגלים רעים? שיטות לשינוי התנהגותי לעובדים טיפול קוגניטיבי התנהגותי מה זה? איך לגרום לעובדים לזכור נהלים? ניהול עובדים בצורה יעילה מה ההבדל בין שינוי תפיסתי להתנהגותי? עכשיו מה שקורה אצל אנשים לפעמים ... שבן אדם נגיד מנהל עובדים והוא רוצה שעכשיו שהעובדים שלו יעשו משהו מסוים אז הגישה הפרימיטיבית אומרת בא נעשה נוהל תקשיב כל פעם כשאתה עושה את זה תבדוק את זה ואת זה כל פעם אחרי שאתה עושה את זה תבדוק את זה ואת זה ... נגיד כל פעם כשהוא נגיד. ש: שכח לסגור בורג מסוים. אליעד: שכח לסגור בורג מסוים יפה ואז אתה אומר לו אוקי נוהל יש נוהל מה לעשות עובד לפי נוהל אבל מה יקרה אם יהיו לו עשרה נהלים מה יקרה אם יש עוד דברים חוץ מהנהלים האלה מה יקרה אם הנהלים לא ברורים עד הסוף מה יקרה מאה תחומים שבכל תחום יש מאה נהלים קטסטרופה לכן הפתרון אומר אוקי הוא שכח לסגור את הבורג בא ננסה להבין למה הוא שכח לסגור את הבורג ...
קורונה, מסכת קורונה, סגר הקורונה, הנחיות קורונה, בעד ונגד מסכות קורונה, גל שני של קורונה בישראל, קונספירציה של וירוס הקורונה, גל שני לקורונה בישראל, קורונה במערכת הבריאות, האמת של קורונה, נגיף הקורונה, חדשות קורונה, שפעת הקורונה
קורונה, מסכת קורונה, סגר הקורונה, הנחיות קורונה, בעד ונגד מסכות קורונה, גל שני של קורונה בישראל, קונספירציה של וירוס הקורונה, גל שני לקורונה בישראל, קורונה במערכת הבריאות, האמת של קורונה, נגיף הקורונה, חדשות קורונה, שפעת הקורונה
... היום, קורונה זה קשקוש, קורונה זכויות אדם, קורונה זה חרטא, קורונה חזרה לשגרה, קורונה כמות החולים, קורונה כמה חולים חדשים, קורונה ללא תסמינים, קורונה נהלים , קורונה תמונת מצב, קורונה תחזית, קורונה או שפעת, האם קורונה מסוכנת? האם הקורונה היא קונספירציה? הקונספירציה של הקורונה, קורונה ועישון, קורונה והשפעתה, האמת של ...
איך לגרום לעובד שלך לעשות את מה שאתה רוצה שהוא יעשה? איך לגרום לעובד להיות יותר חכם? איך לגרום לעובד לא לשכוח דברים? איך לנהל עובדים? איך להסביר משהו לעובדים? איך להדריך עובדים? הדרכת מנהלים, אימון למנהלים, טיפול בבעיות של עובדים, עובד לא זוכר, עובד לא עובד נכון, טעויות של עובדים, למה העובד לא מקשיב? למה העובד לא עושה את מה שאומרים לו?
... בשורה מודגשת משפט כלשהו. עכשיו, לכאורה הדרך הקצרה ביותר לגרום לכך שזה יקרה, היא פשוט להגיד לעובד שלך, שמע, בכל פעם שאתה כותב הצעת מחיר, אז תעשה כך או אחרת. ואם הוא לא זוכר את זה, אז לעשות לו נוהל של כתיבת הצעות מחיר. ואם הוא לא שומע לך, ...
נוהל חניבעל, שמחה לאיד, שמחה לאיד, בנפול אויבך אל תשמח, בנפול חברך אל תשמח, אין שמחה כמו שמחה לאיד, מתכבד בקלון חברו, צרות עין, מי שמרחם על אכזרים? מי שמרחם על רשעים?
נוהל חניבעל, שמחה לאיד, שמחה לאיד, בנפול אויבך אל תשמח, בנפול חברך אל תשמח, אין שמחה כמו שמחה לאיד, מתכבד בקלון חברו, צרות עין, מי שמרחם על אכזרים? מי שמרחם על רשעים?
נוהל חניבעל, שמחה לאיד, שמחה לאיד, בנפול אויבך אל תשמח, בנפול חברך אל תשמח, אין ... לדוגמה, אם פושע מסוכן נתפס, אפשר וראוי לשמוח מכך שהסכנה נפסקה, אך לא ראוי לשמוח שהוא עצמו סובל או מתוך נקמה אישית. מהו נוהל חניבעל וכיצד הוא מתקשר למאבקים הפנימיים שלנו? אליעד השתמש בדוגמה של נוהל חניבעל, מצב שבו הצבא הישראלי היה מוכן לפגוע אפילו באזרחים חפים מפשע כדי ... אם עליו להילחם בו בפועל, הוא נשאר מחובר לחיים, מחובר למציאות ולא פועל מתוך ניתוק או שנאה טהורה. בנפול אויבך אל תשמח? מהו נוהל חניבעל? מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים? שמחה לאיד קונפליקטים ...
האשמת הקורבן, עקרון המידתיות, האם הקורבן אשם? חוק דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם
האשמת הקורבן, עקרון המידתיות, האם הקורבן אשם? חוק דרומי, עשיית דין עצמי, מתי הקורבן אשם? האם להאשים את הקורבן? איך לדעת מי אשם? חוק ומשפט, הסגת גבול, מוסריות צהל, פגיעה במחבל, אלימות במשפחה, תוקף ומותקף, המותקף אשם
... מראש שהתנהגותו תוביל לפגיעה? נורמות חברתיות וחוקיות - האם החברה מקבלת את המעשה כלגיטימי או לא? לדוגמה, כאשר חייל יורה במחבל שבא לדקור אותו, אם החייל פעל לפי נוהל ברור והשתדל תחילה למנוע את הפגיעה בלי להרוג, אז המחבל אשם בפגיעה בעצמו. אך אם התגובה של החייל הייתה לא ...
מניעת טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני
מניעת טעויות של עובדים, איך למנוע טעויות בעבודה? איך לנהל עובדים? טעות של עובד, איך ליצור נהלי עבודה? מניעת טעויות בעבודה, כשלים ארגוניים, ללמוד מטעויות בעבודה, איך לא לחזור על טעויות בעבודה? פיקוח על עובדים, יעוץ ארגוני
... ולהפחית את הסיכוי שהטעות תחזור. איך מונעים חזרה של טעויות בעבודה? השלב הבא אחרי הבנת הטעות הוא בניית נוהל או תהליך ברור למניעת הישנות הטעות בעתיד. אליעד מדגיש כי חובה ליצור ... שלא יהיה ספק לגבי מה שנדרש ממנו. לדוגמה, אם עובד טעה בגלל שלא עקב אחר סדר פעולות נכון, המנהל יכול לנסח נוהל מפורט עם שלבים מדויקים, שיוודא שהעובד לא יפספס אף פרט. נוהל כזה מפחית משמעותית את הסיכון לטעות נוספת. מה לעשות אם הטעות חוזרת שוב? אם למרות יצירת הנוהל הטעות חוזרת שוב, חשוב לבצע בירור נוסף. כאן אליעד מחדד שיש שתי אפשרויות ... האפשרות השנייה - שהנוהל היה תקין, אבל העובד לא פעל לפיו. במקרה כזה, צריך לבדוק מדוע העובד לא ביצע את הנוהל - האם הוא לא הבין אותו, האם לא הקפיד על פרטיו או שאולי יש בעיה אחרת ... נוספת. אליעד מדגיש שהמטרה היא לא לחפש אשמים, אלא להבין את הסיבה המדויקת ולהבטיח שהפתרון יהיה אפקטיבי. אם הנוהל נבנה נכון והעובד עדיין לא מצליח ליישם אותו, ייתכן שיידרשו הכשרה, הסבר ... של הטעות - להבין מה קרה בדיוק. בירור הסיבות לטעות - לגלות למה הטעות נעשתה. יצירת פתרון ברור - כתיבת נוהל או תהליך ברור שימנע את הטעות. בקרה על היישום - לוודא שהנוהל עובד והעובד מבין ומיישם אותו. תיקון ושיפור מתמיד - אם הטעות חוזרת, לבדוק את הנוהל או את ביצועו מחדש. בשורה התחתונה, אליעד כהן מציין שהמטרה המרכזית של ... את הישנותן. המנהל צריך לבדוק מה גרם לטעות ולמצוא דרכים למנוע את חזרתה. זהו השלב הקריטי, כי אם לא נמצא נוהל למניעת חזרה על טעויות, המנהל עשוי למצוא את עצמו במצב בו העובד יבצע את ... שהטעות לא תחזור על עצמה. לכן, המטרה היא לא רק לאתר את הטעות, אלא גם להבין את סיבת התרחשותה. אם נעשה נוהל שמונע את חזרת הטעות, ומצד שני הטעות חוזרת, יש לבדוק אם הנוהל היה לא מספיק טוב, או אם העובד לא עמד בו כראוי. יש לבדוק באופן יסודי את כל המרכיבים של הנוהל ולוודא שהוא נכון ויעיל. המנהל צריך להקפיד על כך שכל מקרה ייבחן לגופו, ...
חרבות ברזל - עסקת חילופי שבויים, עסקה לשחרור החטופים, האם לשחרר את החטופים בכל מחיר? למה לא לשחרר את החטופים? למה כן לשחרר את החטופים? למה פוליטיקאים יעדיפו לשחרר את החטופים על פני אפשרויות אחרות? נוהל חניבעל, בני ערובה, המלחמה בטרור
... למה כן לשחרר את החטופים? למה פוליטיקאים יעדיפו לשחרר את החטופים על פני אפשרויות אחרות? נוהל חניבעל, בני ערובה, המלחמה בטרור וכאן נסביר שיקולים בעד ונגד שחרור החטופים. ולמה פוליטיקאים ישראלים יעדיפו לשחרר את החטופים על פני להמשיך את הלחימה? כי ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נהלים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: נהלים, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: נהלים, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם באמת הכל לטובה? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, מאמן אישי להפרעות קשב, מאמן אישי לדיאטה בנושאי נהלים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2578 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 17:23:34 - wesi4