ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה משמורת ✔תסמונת הניכור ההורי - מבוא ✔תסמונת הניכור ההורי (באנגלית: Parental Alienation Syndrome) היא תופעה בה ילד... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תסמונת הניכור ההורי - מבוא
תסמונת הניכור ההורי (באנגלית: Parental Alienation Syndrome) היא תופעה בה ילד מתנכר לאחד מהוריו, כאשר אין צידוק לכך, ועל רקע של גירושים בין בני זוג. המונח נטבע ב - 1985 על ידי פרופ' ריצ'רד גארדנר מארצות הברית, ומגדיר תסמונת של ילדים אשר חוו הסתה כנגד הורה מנוכר. קיומה של התסמונת עדיין שנוי במחלוקת בקרב אנשי מקצוע בתחומי הפסיכולוגיה והמשפט, אך משנות ה - 90 היא משפיעה רבות על פסקי הדין בנושאי משמורת ילדים בארץ ובעולם.

תוכן עניינים:

1 רקע: הגירושין, המשמורת והילדים

2 מאפייני התופעה

2.1 האם המנכרת

3 צעדי מניעה וטיפול

4 ניכור הורי שלא באשמת ההורה המשמורן

5 הניכור ההורי בהליכים משפטיים

6 ביקורת

רקע: הגירושין, המשמורת והילדים:

מאבקי גירושים כוללים בדרך כלל מטענים רגשיים עזים, הגורמים לעתים לכך שבני הזוג המתגרשים אינם בוחלים בשום צעד אשר ישרת את מטרתם. אחד מנושאי המאבק הוא שאלת משמורת הילדים (אצל מי יגדל הילד), המהווה נושא טעון בו אחד ההורים צובר כעסים כלפי השני, ומתקשה להפריד בין כעסים אלו לבין טובתו של הילד בשמירה על קשר עם ההורה השני. כעסים אלה באים לידי ביטוי בהאשמות הדדיות על פגיעה בילד ובטענות על חוסר מסוגלות להיות הורה טוב.

אצל ילד החווה מאבקי גירושים במשפחתו, מתפתח קונפליקט נאמנויות, בו עליו לבחור בין אחד משני הוריו, והבחירה תהיה מושפעת, בין היתר, בתלות שלו בהורה השוהה במחיצתו זמן רב יותר. מאחר שיחסים עם הורים הם בעלי חשיבות מרובה להתפתחות אישית וקוגניטיבית - ילד העומד במרכזו של סכסוך כזה עלול להימצא בסיכון פסיכולוגי.

בתי משפט נדרשים להחליט החלטות אשר לוקחות בחשבון את טובת הילד כשיקול המועדף על כל השיקולים האחרים, ומזמינים חוות דעת של אנשי מקצוע, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופקידי סעד, ואלו חותרים לזהות מצוקות רגשיות אצל הילדים, אם הן קיימות. מסקנותיהם משמשות כלי חשוב בהחלטות שופט, הנדרש להכריע למי מההורים תינתן המשמורת.

ריבוי מקרי גירושים, המחלוקות הרבות סביב נושא המשמורת, והמודעות הגוברת של אבות לחשיבות של חלקם בגידול ילדיהם - חשפה את התופעה של ניכור הורי.

מאפייני התופעה:

ב - 1985 טבע פרופ' ריצ'רד אלן גארדנר את המונח "תסמונת הניכור ההורי". הוא היה הראשון שהתייחס בצורה שיטתית לתופעות שונות שהתגלו אצל ילדים בהקשר לסכסוכים בין הורים, ובעיקר לגבי משמורת. ב - 1995 פרסמו אליעזר ויצטום וזאב ברגמן מאמר הסוקר את התסמונת, ובו הגדירו את התופעה:

"בתסמונת הזו הילד עסוק באופן כפייתי בגינוי ההורה השנוא והמנוכר ובהאשמות כלפיו... ניסיונות התקרבות של ההורה השנוא נתקלים בתגובות בוטות מאוד: הילד צורח, מקלל, יורק ובועט... אצל ילדים אלה קיים חיצוי (split) ברגשותיהם כלפי ההורים. אחד ההורים הוא טוב באופן מוחלט והשני הוא רע באופן מוחלט".

ברגמן וויצטום מציינים כי על הילד מופעלים אמצעים פסיכולוגיים שונים הגורמים לניתוקו מההורה המסורב וגורמים לו לפתח תלות בהורה המנכר. אמצעים אלה מביאים במקרים רבים לתלונות שווא של הילד על פגיעה פיזית או נפשית של ההורה המנוכר. ד"ר דניאל גוטליב הסביר כי אנשי המקצוע המשוחחים עם הילד נתקלים בהאשמות על פגיעה פיזית או נפשית, מצד האב המנוכר, אך עליהם לקחת בחשבון גם את העובדה כי טענותיו של הילד במצב זה עשויות להיות רדודות, מופרכות, לא מותאמות לגילו, דומות למעין דקלום של דברי ההורה השני, או מנוגדות ליחסי ההורה והילד כפי שהתקיימו בעבר. גארדנר מדגיש כי תסמונת הניכור ההורי היא סוג של התעללות רגשית בילדים, בכך שלא רק "תלונות" הילד נגד ההורה השני יכולות לגרום להרחקת הורה אוהב לכל החיים, אלא שהן יכולות גם לגרום להפרעה נפשית אשר תלווה את הילד לכל ימי חייו.

תסמונת הניכור ההורי מופיעה בדרגות שונות של חומרה. בדרגה הקלה יותר, הניכור מתבטא בכעסים חולפים הבאים לידי ביטוי למשל בטון הדיבור של השיחה. בדרגה החמורה יותר מדובר ב"סרבנות קשר" ממשית, בה הילד מסרב לכל קשר עם ההורה המנוכר. דרגה זו קרויה גם "חטיפה נפשית", ובמקרים בהן היא מתמשכת - לעתים לא נותר בזיכרון הילדים זכר (מודע) לקשר הטוב שהיה בילדות עם ההורה השנוא.

גוטליב מסכם את התופעה כך: " תסמונת ניכור הורי היא עיוות של מערכת יחסים נורמלית בין הורים לילדים. עוצמת הרתיעה והכעסים, וביטויי השנאה, עולים עשרות מונים על שאנו רואים במקרי התעללות פיזית ומינית. בתיקי נוער ואימוץ בהם היו פגיעות קשות וברורות בילדים, אין נתקלים באותה רמה של טינה ודחייה של ילדים את הוריהם."

האם המנכרת:

אף כי התסמונת שניסח גארדנר דנה בשני ההורים, יש המפנים את הטענות אל האם, כמשמשת ברוב המקרים כהורה מנכר. זאת, על רקע התפישה התרבותית הרווחת גם בבתי משפט, להעדיף אותה כהורה משמורן למרות התפישה המדעית העכשווית השונה בתכלית, כמו גם התפישה החוקית העכשווית במדינות רבות בעולם, אך טרם בישראל.

על פי ברגמן וויצטום: "האימהות המזיקות, הגורמות לסיטואציות כאלו, הן לעתים קרובות פנאטיות, ומשתמשות בכל האמצעים החוקיים והבלתי חוקיים כדי לחסום את ביקורי האב והקשר אתו. הן עסוקות בצורה כפייתית בשנאתן לאב ובמקרים רבים הן מגלות הפרעות פרנואידיות קשות הקשורות לדמות בן הזוג".

עם זאת, ידוע כי התסמונת פוגעת גם באמהות.

צעדי מניעה וטיפול:

גארדנר מציע דרכים מעשיות להתגבר על הניכור, שמטרתן למנוע מהאם את היכולת למנוע קשר של הילד עם האב. דרכים אלו כוללות פיקוח ואכיפה של גורמים מקצועיים והתערבות ישירה למניעת הניכור. במקרים קיצוניים, כשיש ניכור בדרגה חמורה, יש הטוענים כי יש להוציא את הילד מרשותה של האם ולהעבירו אל האב, ולאחר מכן, לפי הצורך, להביא לצמצום ועד ביטול הסדרי הראייה.

ניכור הורי שלא באשמת ההורה המשמורן:

קיימים אנשי מקצוע הטוענים כי ניכור מצד הילד עשוי להתרחש גם ללא הכוונה מודעת מצד ההורה המשמורן.

"... בתהליך גיבוש האבחנה ושיטת ההתערבות במקרים של סרבנות קשר, יש להתייחס בראש ובראשונה למצבו הנפשי של הילד, אופיו, יחסי האובייקט שלו, תפקודו בהתאם לקבוצת הגיל, צרכיו ההתפתחותיים והאישיותיים, נטיותיו, סגנונו, וכן בעיות רגשיות והתנהגותיות אחרות... השנאה של הילד כלפי ההורה המסורב נחוות כהתרחשות תוך - נפשית הקשורה לייצוגי אובייקט פנימיים, שבאה כתוצאה מתהליך עיבוד האבל של הילד על התפרקות המשפחה, הנטישה והאובדן. אצל הילד העסוק בשנאה ללא הפסקה ישנה המרה של העצב ושל חוסר האונים בשנאה שהיא מלאת כוח. גם אם קיים ברקע הורה מסית, הילד "המחזיק" בשנאה ובסרבנות אינו בהכרח מתזמר את תגובותיו בהתאמה להורה זה, אלא בעיקר כהגנה, כדי למנוע מעצמו כאב נפשי וצער."

הניכור ההורי בהליכים משפטיים:

חשיפת התופעה משנה באופן מהותי את התפישות המקובלות לגבי ההחלטה מי מבין ההורים יקבל את משמורת הילד, ובשנים האחרונות קיימת נטייה גוברת והולכת לבחון על פיה היבטים נוספים שלא היו מקובלים.

עד שנות ה - 90, המשמורות על ילדים ניתנו כמעט תמיד לאמהות. אמנם, בית המשפט העליון כבר הניח כי התופעה הייתה קיימת עוד לפני שגארדנר הגדיר אותה והתייחס אליה בצורה מתודית. אך תלונות ילדים על התעללות האב, התקבלו כמעט ללא תנאי, כמו גם סרבנות קשר שלא זכתה להתייחסות בולטת. בשנות ה - 90 גברה המודעות של אבות לקחת חלק בהורות גם לאחר הגירושים, ועל רקע הפרסום של תסמונת הניכור ההורי, החלו חוות דעת מקצועיות לבחון תלונות אלה בהסתמכם עליה.

תסמונת הניכור ההורי על פי גארדנר, ומאמרם של ויצטום וברגמן, משמשים אבני יסוד בפסקי דין של בתי המשפט העוסקים בענייני משפחה בארץ. שופטים בערכאות שונות אכפו קשר עם אב מנוכר בהתייחסם לתסמונת ולתקפותה. כך למשל השופטת סביונה רוטלוי: "הספרות המקצועית והפסיקה שאימצה אותה, מלמדים על כך, שכאשר מדובר בתסמונת ניכור הורי מהדרגה הקיצונית, יש חשיבות ראשונה במעלה להתערבות מהירה של הרשות המטפלת כמו גם הרשות האוכפת"., השופט חיים פורת: "התסמונת הנדונה מזיקה מאוד להתפתחותו של הילד. היא יוצרת אצלו תפיסה חד ממדית של אנשים ושל מערכת יחסים ומעוותת במיוחד את ההבנה שתהיה לו על מהות של מערכות יחסים בתוך המשפחה..

במקרים קיצוניים אף נקט בית המשפט בסנקציות כלפי הורה מתנכר. כך למשל הטיל שופט קנס על אם שמנעה קשר בין ילדה לאביה, דבר אשר גרם לנזק בקשר ביניהם. השופט ציין כי "התופעה של מניעת קשר בין הורה לילדיו, אשר כונתה לעתים בפסיקה כ"תופעת הניכור ההורי", היא רעה חולה שיש לעקור מן השורש". במקרה אחר נגזרו 30 ימי מאסר על אשה שנמנעה מלשתף פעולה ושיבשה את הקשר של הילד עם אביו (בית המשפט העליון שיחרר אותה כעבור 10 ימים).

ביקורת:

"תסמונת הניכור ההורי" כפי שניסח אותה גארדנר, שנויה במחלוקת ואיננה מקובלת על כל הקהילה הפסיכולוגית והמשפטית, כמו גם הדרכים שהציע לטפל בה. על אף ההדים הרבים שהיא מעוררת, היא עדיין אינה מוכרת על ידי גוף מדעי מוסמך, נתונה לביקורת חריפה, ויש הטוענים כי אינה נוגעת למדע כלל. הביקורת מגיעה מחלקים בממסד האקדמי ובממסד המשפטי. מכיוון שבמרבית המקרים האם היא ההורה המשמורן, מגיעה ביקורת קשה על תסמונת הניכור ההורי גם מארגונים ונשים בעלי תפישת עולם פמיניסטית. המבקרים אינם שוללים את תופעת הניכור, אלא טוענים כי יש "ניכור מוצדק" או "ניכור סביר בהתאם לנסיבות".

הביקורת מתייחסת להכללה הגורפת שמניח גארדנר לגבי הסיבות הגורמות לניכור ההורי. גארדנר, על פי המבקרים, מתעלם ממקרים בהם הניכור נובע מאירועים שיש להם השפעה שלילית על הילד מצד ההורה המנוכר, למשל התעללות נפשית או גופנית. נטען כי גארדנר, ובעקבותיו ויצטום, מייחסים את הניכור כמעט תמיד לאם המבקשת להשיג לעצמה רווח כלפי האב, ואין הם לוקחים בחשבון כי האם פועלת לפעמים מתוך גישה מוצדקת, למשל מתוך חשש אמיתי ומגובה בעובדות, על פיהן האב המנוכר עלול להזיק לילד. הכללה גורפת המעמידה את האם בעמדת אשמה, היא גם עמדה כוחנית ונטולת חמלה כלפי אמהות חסרות אמצעים אשר אינן יכולות להתגונן באמצעים משפטיים הולמים מול אבות בעלי אמצעים, אשר מעלים את הניכור ההורי כדרך קלה להשיג משמורת.

הביקורת גם שוללת את השימוש הדרסטי בכפיית הקשר עם ההורה המנוכר, למשל הוצאתו ממשמורת האם. התוצאות של כפייה כזו עלולות להיות הרסניות לילד.

בין המבקרים יש הקובלים על כך שהתאוריה של גארדנר חדרה מהר מדי ובקלות רבה מדי אל המערכת המשפטית, ללא ביקורת הולמת ומבלי שניתנת תשומת לב לפקפוקים הנשמעים אודותיה. הפסיכולוג ד"ר שבתאי נוי כותב כי "... דווקא הפשטנות והחד משמעיות של הגישה, היא שמושכת אליה אנשי מקצוע רבים: שופטים, משפטנים, ואנשי בריאות נפש ורווחה. על רקע המורכבות של בעיות בתחום בריאות הנפש, המשפיעות על מורכבות גם בחוות דעת של מומחים בתחום, מפתה הפשטנות של גישת "הניכור ההורי" את אלה המחפשים פתרונות פשוטים, ברורים וחד משמעיים. רבים נכשלו בכך שקיבלו את גישת "הניכור ההורי" מבלי שבחנו תחילה את הבסיס התאורטי, האתי והמדעי שלה, ואת מעמדה בקרב האגודות הפרופסיונליות".
לטפל בבעיות נפשיות הילד מסרב איך לבחון תרחיש קצה ocd טיפול פסיכולוגיות חולה נפש קבלת החלטה טיפולים לטפל בהתנהגות כפייתית טיפול בהפרעת אישיות הורה הורות הורים ניכור ניכור הורי ניכור הורים תסמונת תסמונת הניכור ההורי
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו?
למה קיימים השקר והטיפשות של הנפרדות? + למה דווקא התורה היא השטן בהתגלמותו?
...התורה היא השטן בהתגלמותו? למה בעצם קיימת טיפשות ושקר של תפיסת הנפרדות? אליעד כהן עוסק בשאלה מדוע קיימת בעולם תפיסת הנפרדות והטיפשות של האדם, אותה תפיסה של טוב ורע, של סיבה ותוצאה ושל חוקים. לדבריו, תפיסה זו היא הבסיס לקיומו של העולם וליכולת שלנו לפעול ולחיות. אליעד מסביר כי הנפרדות וההפרדה בין דברים היא זו שמאפשרת מציאות. ללא הנפרדות הזו, לא היה ניתן להתקיים, ולא היה ניתן לקיים שום פעולה, מכיוון שאם האדם היה חי בתפיסה שהכל תמיד טוב בצורה מוחלטת, לא היה צורך בשום פעולה או מאמץ כלשהו. הנפרדות מאפש...
טיפול בהתנגדויות מכירה - מהן 2 האפשרויות לטיפול בהתנגדויות מכירה? ניתוח סיבתיות של התנגדויות מכירה. איך לבצע ניתוח סיבתיות בהתנגדות מכירה? איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה?
...לטיפול בהתנגדויות מכירה? ניתוח סיבתיות של התנגדויות מכירה. איך לבצע ניתוח סיבתיות בהתנגדות מכירה? איך לטפל בהתנגדות מכירה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? אז מהי התנגדות מכירה? מה המבנה של התנגדות המכירה מבחינת ניתוח סיבתיות של סיבה ותוצאה? התנגדות מכירה, היא סיבה ללמה לא לרכוש את המוצר. ההתנגדות היא הסיבה, לכך שלא לרכוש את המוצר שזו התוצאה. אני לא רוצה לרכוש, כי זה יקר. בגלל שזה יקר, אני לא רוצה לרכוש. המוצר יקר, זו הסיבה, התוצאה היא, אני לא רוצה לרכוש. וכאשר מבצעים ניתוח סיבתיות על התנגדות מכירה, ב...
הערכת שווי נכס, הערכת שווי דירה, הערכת שווי חברה, הערכת שווי עסק, הערכת שווי קרקע, הערכת שווי מגרש, שמאות מקרקעין, דוח 0, רווח יזמי, איך להכין דוח 0? מה זה דוח 0? איך לדעת כמה שווה הנכס? כמה שווה הבית? האם המחיר הוגן? שמאי מקרקעין, שווי השוק, מחיר השוק, תמחור, הערכת שווי של חברה, רכישת מניות, הערכת שווי שותפות, השקעות בנדלן, רכישת דירה להשקעה, יזמות נדלן, יזמות עסקית, הכנת תוכנית עסקית, תוכנית כלכלית, יעוץ כלכלי, רכישת דירה, רכישת נכס להשכרה
...הערכת שווי חברה, הערכת שווי עסק, הערכת שווי קרקע, הערכת שווי מגרש, שמאות מקרקעין, דוח 0, רווח יזמי, איך להכין דוח 0? מה זה דוח 0? איך לדעת כמה שווה הנכס? כמה שווה הבית? האם המחיר הוגן? שמאי מקרקעין, שווי השוק, מחיר השוק, תמחור, הערכת שווי של חברה, רכישת מניות, הערכת שווי שותפות, השקעות בנדלן, רכישת דירה להשקעה, יזמות נדלן, יזמות עסקית, הכנת תוכנית עסקית, תוכנית כלכלית, יעוץ כלכלי, רכישת דירה, רכישת נכס להשכרה וכן אדבר על הערכת שווי נכס כלשהו. ואסביר, מהי הערכת שווי נכס? למה ומתי צריכים לעשות הערכת...
בחירת יועץ מומחה, איך לבחור יועץ? איך לבחור מטפל זוגי? איך לבחור יועץ להחזרת אקסים? איך לבחור יועץ זוגי? קריאת מחשבות על ידי יועצים, לקרוא את המחשבות של האקסית, לקרוא את המחשבות של בני הזוג, אמפתיה של יועץ, בחירת מטפל
בחירת יועץ מומחה, איך לבחור יועץ? איך לבחור מטפל זוגי? איך לבחור יועץ להחזרת אקסים? איך לבחור יועץ זוגי? קריאת מחשבות על ידי יועצים, לקרוא את המחשבות של האקסית, לקרוא את המחשבות של בני הזוג, אמפתיה של יועץ, בחירת מטפל
...יועץ מומחה, איך לבחור יועץ? איך לבחור מטפל זוגי? איך לבחור יועץ להחזרת אקסים? איך לבחור יועץ זוגי? קריאת מחשבות על ידי יועצים, לקרוא את המחשבות של האקסית, לקרוא את המחשבות של בני הזוג, אמפתיה של יועץ, בחירת מטפל איך לבחור יועץ מומחה? בחירת יועץ יכולה להיות משימה מורכבת, במיוחד כשמדובר ביועצים בתחומים רגישים כמו יועץ זוגי, מגשר, או יועץ להחזרת אקסים. השאלה המרכזית היא כיצד ניתן להעריך את איכות הייעוץ שהיועץ מספק ואיך לדעת אם הצעותיו מתאימות ומועילות. בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לזהות יועץ...
איך למחוק זיכרון טוב? חרדה בגלל זיכרון טוב, חרדה בגלל העבר, התמודדות עם חרדה, טיפול בחרדה קשה, חרדה נוסטלגית, לפרוץ למוח
איך למחוק זיכרון טוב? חרדה בגלל זיכרון טוב, חרדה בגלל העבר, התמודדות עם חרדה, טיפול בחרדה קשה, חרדה נוסטלגית, לפרוץ למוח
...בגלל זיכרון טוב, חרדה בגלל העבר, התמודדות עם חרדה, טיפול בחרדה קשה, חרדה נוסטלגית, לפרוץ למוח איך אפשר למחוק זיכרון טוב שגורם לחרדה? אליעד כהן מסביר איך אפשר להתמודד עם זיכרון טוב שגורם לחרדה, מצב שבו דווקא זיכרונות נעימים מהעבר יוצרים אצל האדם מצוקה נפשית וחרדה בהווה. זיכרון טוב יכול להוביל לחרדה נוסטלגית כאשר האדם חווה פער בין המציאות העכשווית לזיכרונות הטובים מן העבר, והפער הזה גורם לו להרגיש רע. אליעד מדגים זאת באמצעות דוגמאות מפורטות, ומסביר איך לפרק את התהליך הזה שלב אחר שלב. מהי חרדה נוסטלגית...
לבדוק הנחות יסוד, נכון או לא נכון, איך לנתח משפטים? משפטי אמת ושקר, ניתוח שאלות, האם התשובה נכונה? משפטי לוגיקה, לדעת או להאמין, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח
לבדוק הנחות יסוד, נכון או לא נכון, איך לנתח משפטים? משפטי אמת ושקר, ניתוח שאלות, האם התשובה נכונה? משפטי לוגיקה, לדעת או להאמין, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח
...או לא נכון, איך לנתח משפטים? משפטי אמת ושקר, ניתוח שאלות, האם התשובה נכונה? משפטי לוגיקה, לדעת או להאמין, ללמוד לוגיקה, ניתוח לוגי, חשיבה לוגית, לפתח את המוח מהי הדרך לבדוק הנחות יסוד ולנתח את התשובות שלנו? ההרצאה מתמקדת בהבנת התהליכים הלוגיים שמאחורי החשיבה והאמונה שלנו, והצורך להבין כיצד לבחון את הנחות היסוד שאנחנו מבססים עליהן את מחשבותינו. זהו ניתוח של שאלות, תשובות, והבדלים בין ידיעה לאמונה, תוך שימוש בדוגמאות והסברים לוגיים שמובילים לפיתוח חשיבה ביקורתית. מהן הנחות יסוד ואיך נבחן אותן? אליעד...
ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
ליקוטי מוהרן ח"א לג, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1
...נחמן מברסלב, איך ללמוד ליקוטי מוהרן? שיעור בליקוטי מוהרן? להבין ליקוטי מוהרן, איך לומדים ליקוטי מוהרן? פירוש לליקוטי מוהרן, חלק 1 מהו השלום שרבי נחמן מדבר עליו בליקוטי מוהרן? אליעד כהן מסביר את הרעיון המרכזי שמוצג בספר ליקוטי מוהרן תורה לג, המדברת על חשיבות השלום. תחילה הוא מדגיש את הביטוי מי האיש החפץ חיים אוהב ימים לראות טוב, בקש שלום ורדפהו, ומסביר שמשמעות השלום היא לא רק בין אדם לחברו, אלא בעיקר בתוך האדם עצמו, כלומר, שכל אדם יגיע למצב של שלום פנימי במידות שלו. מה הכוונה שלום במידות? שלא יהיה...
סבל לטובה - לשקר, למצוא דברים טובים בסבל - ולסבול עוד יותר
...- לשקר, למצוא דברים טובים בסבל - ולסבול עוד יותר כי האדם גם סובל תמיד. משום, שעצם קיומו של האדם, הוא סיבת הסבל שלו. כי חוויית האני של האדם, היא אפשרית, רק כאשר קיימת גם חוויית נפרדות, ממה שאינו האני, שהיא חוויית חוסר שלמות וסבל. ומי שיכיר בכך, שהוא סובל תמיד, וירצה לא לסבול תמיד, הוא יסתכל אל תוכו ועל מהותו העצמית של האני שלו, ויראה שהכל אחד ממש, ויפסיק לסבול לגמרי. ועד שהאדם לא באמת רוצה להפסיק לסבול, עד אז הוא ממשיך לסבול. כי יש כאלו שמטעים את עצמם, ולדבריהם הם לא סובלים. וכמובן שהם מטעים את עצמם...
הוכחות, טאוטולוגיה, חוקי הלוגיקה, איך מוכחים הוכחות? מהי הוכחה מוחלטת? מהי הוכחה אפשרית? מחויב המציאות, אמת מוחלטת, אמת אבסולוטית, טיעון טאוטולוגי, כשל לוגי, טיעון לוגי
הוכחות, טאוטולוגיה, חוקי הלוגיקה, איך מוכחים הוכחות? מהי הוכחה מוחלטת? מהי הוכחה אפשרית? מחויב המציאות, אמת מוחלטת, אמת אבסולוטית, טיעון טאוטולוגי, כשל לוגי, טיעון לוגי
...טאוטולוגיה, חוקי הלוגיקה, איך מוכחים הוכחות? מהי הוכחה מוחלטת? מהי הוכחה אפשרית? מחויב המציאות, אמת מוחלטת, אמת אבסולוטית, טיעון טאוטולוגי, כשל לוגי, טיעון לוגי מהם סוגי ההוכחות השונות ואיך ניתן להוכיח טיעונים באופן מוחלט? בהרצאה זו, אליעד כהן דן בסוגי ההוכחות השונות, ובייחוד בהבדל בין הוכחה מוחלטת להוכחה אפשרית. במהלך ההרצאה, הוא מציג רעיונות מעמיקים על כיצד ניתן להוכיח טיעונים על פי לוגיקה וחשיבה רציונלית. כדי להבין את הרעיון המרכזי, אליעד מציין שההוכחה המוחלטת היא הוכחה שמבוססת על עקרונות מחויבים...
מערכות יחסים חברתיות, קשרים עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים
מערכות יחסים חברתיות, קשרים עם אנשים, לתקשר עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים
...עם אנשים, בעיות בתקשורת חברתית, איך לתקשר עם אנשים? איך לתקשר עם הסביבה? תקשורת חיובית, תקשורת עם אנשים למה קשה לך לתקשר עם אנשים מסוימים? הקושי שלך בתקשורת עם אנשים נובע מהאמונות ומהציפיות שיש לך כלפי השיחה וכלפי האדם השני. אליעד כהן מסביר שכל עוד אתה מגיע לשיחה עם פחד מסוים, הפחד נובע מכך שאתה חושש לקבל תגובה שלא תואמת את הרצונות שלך. הפחד נוצר כאשר אתה מגיע עם אמונות או חוקים מסוימים, ואז מתאכזב כשהצד השני לא פועל לפיהם. לדוגמה, אם אתה משוחח עם אנשים שמכירים אותך ומכירים את תפיסת העולם של אליעד...
אמון - מבוא
...כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה ועם זאת רואים...
לזרום עם ההבנה של הרגע הזה
...יש דחוף יותר או למה עשיתי כך ואיך לא חשבתי על אופציה טובה יותר? אלו דברים שבשגרה. הנקודה החשובה כאן שאי אפשר לתקוע את ההתקדמות כל הזמן בלנסות לפענח תובנה חדשה, ויחד עם זאת צריך להתקדם מתוך מודעות לדברים. יש לזכור שההבנה של אותם הדברים היו שייכים לנחלת העבר והיו ההבנה של אותו הרגע. ובעצם יש כאן נקודה חשובה יותר מההטמעות עצמן אפילו למרות שלהטמעות יש תפקיד משחק חשוב אך, יחד עם זאת, יש לקחת אותן בעירבון מוגבל. כי מה שחשוב יותר ממהטמעות היא המודעות לדברים והתחברות של המודעות אל האמת. מה שנכון עכשיו יכול...
"רפואה קוריאנית" = רפואת העתיד - היה אתה "המרפא" בביתך
...= רפואת העתיד - היה אתה המרפא בביתך שיטת אבחון וטיפול ב רפואה קוריאנית על גבי כף היד והאוזן היא רק נגזרת אחת מהפילוסופיה העתיקה הקוריאנית בת 2000 שנה הרעיון והחזון של הפילוסופיה הקוריאנית הינו שכל אדם וילד יוכל לטפל ולעזור לעצמו באופן מיידי - זמין - ובקלות עי איתור נקודות האקופונקטורה בכף היד / רגל תוך כדי לחיצות ועיסוי של אותה נקודת השתקפות האיבר הפיזי בכף היד ו/או הרגל. השיטה ברמה הבסיסית שלה היא כה פשוטה, זמינה וקלה לשימוש עצמי... עוצמתית במיוחד ומאפשרת תגובה והקלה מיידית הן על לחצים / מתחים...
גורו - מבוא
...הוא כינוי המשמש לתיאור מספר סוגים של מורים רוחניים או מנהיגים רוחניים: מנהיג דתי בהינדואיזם, בודהיזם, סיקהיזם וכן בתנועות דתיות חדשות רבות. מומחה המלמד תלמידים אומנויות הודיות מסורתיות במכללות בהודו. יוגי המלמד יוגה. כיום ניתן התואר הזה על ידי חסידים של זרמים שונים למוריהם, אין אמת מידה אחידה המבדילה בין מי שזכאי לתואר זה ומי שלא. הפרמטרים המקובלים על פי רוב להפיכתו של מורה רוחני לגורו הם הכרזתו שלו או הכרזת אלו הנמצאים מעליו בשושלת הרוחנית כי הוא ראוי לתואר, אופי מערכת היחסים שהוא מקיים עם חסידיו...
תובנות לחיים 8
...האדם להתמודד עם הדברים, ואם קשה לו - שיחפש דרך: ישאל מומחים, ינסה דרכים לפתור את הדבר וכו. החכמה היא להתמודד עם הדבר כדי שלא יציק עוד. כל דבר לגופו. ויש דברים שהאדם צריך לזרום איתם בחיים, וליסוע הלאה. והעיקר לא לפחד כלל, כי הכל טוב באותה מידה, רק שהאדם חווה נפרדות ובסופו של דבר, האדם מבין שהכל טוב. ולכן על האדם לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה ולהיות אובייקטיבי ככל האפשר, להיות אמיתי עם עצמו וכך ההתמודדות קלה יותר. והוא מבין את הדברים לעומק וחוקר ולא מפחד ואז מגלה את הדרך להתמודד עם הדברים כפי שהם...
אסטרטגיות טיפוליות בתחום הפסיכיאטרי - פסיכולוגי בשיטת הביופידבק.
...בשיטת הביופידבק. מאת דר יגאל גליקסמן הנחת היסוד בשילוב שיטת הביופידבק בתהליך הטיפולי היא כי היחסים הקיימים בין המטפל, המטופל והמכשור מהווים את הבסיס הטיפולי הייחודי של בשיטת הביופידבק. מנסיוני הקליני למדתי כי במקרים כמו התקפי חרדה, פניקה וסוגים שונים של תופעות פסיכוסומטיות יהיו האספקטים הפסיכולוגיים דומיננטיים בעוד שבמקרים כמו: שיקום שרירים לאחר תאונה או אירוע מוחי, הם יהיו פחות דומיננטים. העובדה היא שהם תמיד קיימים!!! זו אקסיומה מאד מקובלת בעולם המדעי כי כל שינוי מודע או לא מודע בתיפקוד השכלי -...
מכונות ורוחות - הספק הוא מקור התבונה - דקארט
...מכונות ורוחות Dubium sapientiae initium (הספק הוא מקור התבונה), אמר דקרט, אבל הוא גם ידע שהספק, בצורתו הקיצונית, מביא לשיתוק רעיוני גמור. לכן הקדים לו את מכת המנע המפורסמת: הוא שאל את עצמו אם ייתכן שכל המציאות סביבו היא פעולתו של שד מרושע השולט במוחו ויוצר בו אשליות. לא ניתן לשלול בוודאות אפשרות כל כך הזויה, אבל אפילו במקרה זה יש דבר אחד שלא ניתן להטיל בו ספק: באשליה עצמה! זו הייתה האקסיומה הבודדת שעליה, במהלך אוקלידי חדש, קיווה דקרט להעמיד השקפת - עולם שלמה שבה אפילו קיום האלוהים והנשמה יקבלו ה...
מנטורינג - מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה
...הסיבה והתוצאה מנטור מדבר על החוקים מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה הקדמה של מנטור לחוק הסיבה והתוצאה ידוע כי סיבות דומות מייצרות תוצאות דומות. לכל סיבה יש תוצאה ולכל תוצאה יש סיבה. לכל פעולה שאנחנו מבצעים, יש אפקט. אם נשלח מחשבות חיוביות, הטוב יחזור אלינו. אם ניתן אהבה, נקבל אהבה בחזרה. אם ניתן כסף בחופשיות, כסף יחזור אלינו בחופשיות. מנטור מסביר את הצד הפיזיקאלי של חוק הסיבה והתוצאה לפי הפיזיקה, לכל פעולה יש תגובה שווה. כל דבר שאתה נותן או שולח, חוזר אלייך באותה צורת אנרגיה בדיוק, או בצורת אנרגיה...
דמיון יצירתי ומחשבה יוצרת מציאות
...ומחשבה יוצרת מציאות גלית שראל הדמיה יצירתית זהו תהליך הרותם את כוח המחשבה תוך שימוש בדמיון על מנת להשיג מטרה. כולנו מצוידים בכלי הדמיון built in בתוכנו, כלי עוצמתי ואדיר אך לרוב איננו מודעים לכוחו, עוצמתו ויכולת יצירתו. אנו יוצרים בכל רגע בחיינו. תחילה אנו רואים בדמיון את מושא כמיהתנו, הדבר מעורר את חושינו ורגשותינו ומאפשר לנו ליצור ולהגשים. כך למשל נגר, היוצר את רהיטיו קודם כל בדמיונו ורק אחר כך ניגש לתכנן, לחתוך, לנסר ולהדביק עד שהוא מגשים את המוצר שדמיין במימד הפיסי. כשאנחנו חושבים על אוכל שאנחנו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על משמורת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: משמורת, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: משמורת, איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם באמת הכל לטובה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להפרעות קשב וריכוז, מאמן אישי לביטחון עצמי, קואצ'ר אישי בנושאי משמורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2813 שניות - עכשיו 26_08_2025 השעה 14:11:50 - wesi4