ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מעמד החילוני בהלכה ✔אלימות במגזר הדתי / חרדי ✔במאמר זה באנו לבאר את הגורמים היכולים להביא לידי אלימות אצל אנשי הדת היהודית... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אלימות במגזר הדתי / חרדי
במאמר זה באנו לבאר את הגורמים היכולים להביא לידי אלימות אצל אנשי הדת היהודית. אלימות - במובן הפיסי או המילולי.

אלימות של יחיד או חברה יש לה גורמים רבים, מצוקה נפשית או כלכלית, תסכול, חוסר אונים וכיוצא באלה.

אנו נעסוק רק בפן המשפטי, כיצד בתי הדין וההלכה במשפט העברי קבעו את האיזון בין זכויות ורצונות היחיד מול טובת הסדר הציבורי, וכן כיצד מתמודדת ההלכה בין רצון היחיד לחופש דת ואמונה לבין האמונה שהעם היהודי משמש כתכלית ויעוד להגשמת "רצון" האלהים.

כל קיבוץ אנשים החי בצוותא, רצונו הבסיסי לחיות על מי מנוחות ללא הפרעות ושיבושים בחיי היום יום ומאידך להגשים רעיונות או אידאלים משותפים. לדוגמה: קבוצת אנשים שבחרו לחיות יחדיו להגשים עקרונות דמוקרטיים הרי מי שיפר עקרון זה יצטרך לתן את הדין על כך, הוא הדין העם היהודי המונה קבוצת אנשים שמטרתה הגשמת יעוד מיסטי "קיום תורה ומצוות" מי שיפר עקרון זה יצטרך לתת את הדין.

לצורך יישום מטרה זו, על החברה לקבל שני עקרונות:

תקנות וחוקים - שישמרו על הסדר הציבורי, ויובילו להגשמה האידיאולוגית.

מורא וכבוד מפני שלטון החוק - הגורמים לאנשים ליישם את החוקים והתקנות.

שני עקרונות אלה מודגשים היטב במשנה במסכת אבות:

תקנות וחוקים - "רבן שמעון בן גמליאל אומר על שלשה דברים העולם עומד על הדין ועל האמת ועל השלום (אבות א יח), ומבאר הטור, חושן משפט, סימן א: על הדין - "על ידי הדיינין שדנין בין איש לחבירו העולם קיים כי אלמלא הדין כל דאלים גבר [כל החזק מחבירו הוא המתגבר ושולט] ".

מורא וכבוד מפני שלטון החוק - "רבי חנינא סגן הכהנים אומר הוי מתפלל בשלומה של מלכות שאלמלא מוראה איש את רעהו חיים בלעו" (אבות ג, ב).

וכך מבואר בתלמוד: "מה דגים שבים - כל הגדול מחבירו בולע את חבירו, אף בני אדם - אלמלא מוראה של מלכות, כל הגדול מחבירו בולע את חבירו" (עבודה זרה, ד, ע"א).

לגבי שני עקרונות אלה נבאר כיצד הם מיושמים בקהילה הדתית חרדית היום: דה - יורה (ההלכה) ודה - פקטו (חוקי מדינת ישראל) במדינת ישראל, תחת שלטון חילוני. אנו לא נכנס לחוקים הכתובים המסורים לדיינים המכהנים בבתי הדין כמו "חייבי מיתות בית דין", "מלקות" וכיוצא באלה אלא רק בחוקים שנמסרו ליחיד או שנמסרו לבית הדין לעשות על פי שיקול דעתם כפי שיבואר בהמשך.

תקנות וחוקים

מערכת המשפט העברי (ההלכה) נוטה לתת חופש ודרור ליחיד ולפרט לעשות דין לעצמו יותר ממערכת המשפט המודרנית. כלומר ההלכה מתירה לאדם פרטי להעניש ולגמול לחבירו על פי שיקול דעתו עם מגבלות מסוימות, דבר הגורם לאלימות יתר על פי קריטריונים של המשפט המודרני.

גאולת הדם

התורה מתירה לאדם יחיד להרוג אדם שהרג בשגגה את בן משפחתו, והוא נקרא בתורה "גואל הדם" - "ואשר יבא את רעהו ביער לחטב עצים ונשל הברזל מן העץ ומצא את רעהו ומת הוא ינוס אל אחת הערים האלה וחי, פן ירדף גאל הדם אחרי הרצח והכהו נפש ולו אין משפט מות כי לא שנא הוא לו מתמול שלשום" (דברים יט, ה)

החכמים במשנה נחלקו, האם יש מצוה ביד גואל הדם להרוג את הרוצח בשגגה או שמא רשות בלבד ולא מצוה: "רבי יוסי הגלילי אומר מצוה ביד גואל הדם [להרוג את ההורג בשגגה] ורשות ביד כל אדם רבי עקיבא אומר רשות ביד גואל הדם וכל אדם אין חייבין עליו [עונש מוות כדין רוצח] " (מכות ב, ז).

וכך פסק הרמב"ם: "נכנס [ההורג בשגגה] לעיר מקלטו ויצא חוץ לתחומה בזדון הרי זה התיר עצמו למיתה ורשות לגואל הדם להרגו ואם הרגו כל אדם אין חייבין עליו" (הלכות רוצח ה, י).

כלומר, המשפט העברי מתיר ליחיד לעשות דין לעצמו אף בדיני נפשות. והדבר ברור שמערכת משפט שתתיר "גאולת דם" תגרום לתוהו ובהו, נקמות בין משפחות שיגרמו לאובדן חיים רבים.

יש לציין שדין "גואל הדם" אינו נוהג היום ואף דתי / חרדי אינו חושב שכך צריך ונכון לנהוג, אך הבאנו דין זה שיש לו השפעה עקיפה לזילות חיי אדם על מאמיני התורה "האלהית".

קנאים פוגעים בו

"קנאים" הם האנשים החרדים וקנאים לעשות ולקיים את רצון האלהים, להם התיר המשפט העברי לחרוץ דינו של עבריין ולהורגו בשעת העבירה.

זאת נלמד ממעשה פנחס הכהן המוזכר בתורה, שהרג את זימרי שבעל את המדינית לעיני הציבור, וכגמול לקנאתו לה' קיבל את תפקיד הכהונה לדורות: "והנה איש מבני ישראל בא ויקרב אל אחיו את המדינית [בעל את המדינית] לעיני משה ולעיני כל עדת בני ישראל וירא פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן ויקם מתוך העדה ויקח רמח בידו וידקר את שניהם את איש ישראל ואת האשה" (במדבר כה, ו - ח).

ובמשנה הרחיבו היתר זה לשני מקרים נוספים: "הגונב את הקסוה [כלי בית המקדש], והמקלל בקוסם [המגדף את אלהים בשם עבודת כוכבים], והבועל ארמית [גויה] - קנאין פוגעין בו" (סנהדרין ו, ט).

וכך כתב הטור, אבן העזר, סימן טז: "ואם בא עליה בפרהסיא [אם בעל גויה בציבור] לעיני עשרה מישראל היו קנאים פוגעים בו, פירוש הממהר וזריז להורגו הרי זה משובח".

היתר הילכתי זה נוהג עקרונית אף בזמן הזה כפי שפסק הרמ"א בשולחן ערוך, חושן משפט, סימן תכה, סעיף ד: "הבא על העובדת כוכבים בפרהסיא לעיני עשרה ישראלים, קנאין פוגעים בו ומותרין להרגו".

מערכת המשפט העברית מוסרת את הענישה לידי היחיד הקנאי לה', היתר הלכתי מהמסוכנים ביותר העלול לגרום ליחיד לקחת את הדין ההלכתי ולישמו למעשה אף בימינו אלה ממש.

הריגת כופרים ואפיקורסים

הריגת הכופר והמומר הוא היתר גורף ליחיד לעשות דין לעצמו ולהרוג את הכופרים ללא משפט. מפסק הלכה זו אפשר לדון קל וחומר ליתר הדברים, כלומר, להכותו לקללו לגדפו ולהוציא דיבתו רעה. דין זה הוא שורש הרע בהלכה לכל מי שקיבל על עצמו את ערכי חופש הדת והמצפון. כל זמן שהלכה זו לא תבוער בפה ברור מצד אנשי הדת הרי שלא יוכלו להגן על עצמם במקרה רצח ולומר: "ידינו לא שפכו את הדם הזה". הרוצה לבחון בהרחבה את היחס לכופרים יעיין במאמר "מעמד החילוני בהלכה". אנו רק נצטט הלכה אחת מהרמב"ם:

"המינים, והם עובדי עבודה זרה מישראל, או העושה עבירות להכעיס אפילו אכל נבילה או לבש שעטנז להכעיס הרי זה מין, והאפיקורוסין, והן שכופרין בתורה ובנבואה, מישראל, מצוה להרגן, אם יש בידו כוח להרגן בסייף בפרהסיא הורג, ואם לאו יבוא עליהן בעלילות עד שיסבב הריגתן. כיצד [יבוא בעלילות]? ראה אחד מהן [מן הכופרים] שנפל לבאר, והסולם בבאר, קודם ומסלק הסולם ואומר לו הריני טרוד להוריד בני מן הגג ואחזירנו לך, וכיוצא בדברים אלו" (הלכות רוצח ד, י).

בדיני ממונות

במשפט העברי יש היתר נרחב, בעשיית היחיד "דין לעצמו" להצלת ממונו, אף בשימוש אלים כלפי אדם, בניגוד למשפט המודרני שאוסר על היחיד לנהוג בכוח פיזי כלפי אדם.

התלמוד פסק במקרים מסוימים של ויכוח בין מתדיינים על בעלות רכוש מסוים, שאין בית הדין מכריע, אלא משאירים זאת לבעלי הדין והגובר על חבירו אפילו בחוזקה ובאלימות הוא הזוכה, או בלשון התלמוד, "כל דאלים גבר".

" [רכוש שאין ראיות למי הוא שייך ו] זה אומר של אבותי וזה אומר של אבותי - אמר רב נחמן: כל דאלים גבר" (בבא בתרא לד ע"ב)

ופירש הרשב"ם: "וכל דאלים גבר - בין בראיות בין בכח" וכן פסק הרא"ש: "ויותר ראוי לומר להם שכל מי שתגבר ידו בכח או בראיות שיזכה וסומכין על זה שמי שהדין עמו קרוב להביא ראיות. ועוד שמי שהדין עמו מוסר נפשו להעמיד את שלו בידו יותר ממה שמוסר האחר נפשו" (בבא מציעא פרק א סימן א). הרי לך שהמשפט העברי מוסר את ההכרעה לזכיון ברכוש לניצים עצמם, והדבר ברור שבמקרים אלה החזק והאלים הוא אשר יגבר.

וכן במקום שנגרם הפסד ממוני לאדם על ידי אדם אחר, מותר לו להכותו כדי להשיב ממונו.

"דההוא גרגותא דבי תרי דכל יומא הוה דלי חד מנייהו, אתא חד קא דלי ביומא דלא דיליה, א"ל: יומא דידי הוא! לא אשגח ביה, שקל פנדא דמרא מחייה. א"ל [רב נחמן]: מאה פנדי בפנדא למחייה" (בבא קמא כז ע"ב)

תרגום: בור מים השייך לשני שותפים שבכל יום היה שואב אחד מהם. בא אחד ושאב ביום שאינו שלו, בא השני והעיר לו על כך ללא הועיל לכן נטל קת מעדר והכהו, ובמקרה זה פסק רב נחמן שרשאי היה להכותו אפילו מאה מכות במעדר.

לבית הדין סמכויות יתר לאכיפת החוקים

בית הדין נטל עצמאות נרחבת להעניש, להרוג, להכות, לקלל ולגדף על פי שיקול דעתו אף מעבר לחוקים והתקנות הכתובים בהלכה. לא רק במקרים של בין אדם לחבירו אלא אף במקרים של בין אדם למקום בניגוד לערך הדמוקרטי של חופש דת ומצפון.

כך מבואר בתלמוד: "א"ר אלעזר בן יעקב: שמעתי, שבתי הדין מכין ועונשין שלא מן התורה, ולא לעבור על דברי תורה אלא לעשות סייג לתורה, ומעשה באדם אחד שרכב על סוס בשבת בימי יונים, והביאוהו לבית דין וסקלוהו, לא מפני שראוי לכך אלא שהשעה צריכה לכך [הרי לך שאדם שרכב על סוס בשבת - אף שאינו איסור חמור המחייב מוות - בית הדין סקלוהו כדי שאנשים אחרים יזהרו מלזלזל בשמירת השבת]. ושוב מעשה באדם אחד שהטיח באשתו [בעל את אשתו] תחת התאנה, והביאוהו לבית דין והלקוהו, לא מפני שראוי לכך - אלא שהשעה צריכה לכך [למרות שהדין הכתוב אינו מחייב מלקות, חייבו בית הדין מלקות כדי שלא תרבה הפריצות] !" (יבמות צ ע"ב).

ראה מה שכתב "בעל הטורים" שהתיר לבית הדין להכות ולבזות, לתלוש שיער ולאסור על פי שיקול דעתם של בית הדין כדי להרבות כבוד שמיים, כלומר היתר מפורש לרמוס את כבוד האדם היחיד כדי לממש את האידיאולוגיה המיסטית היהודית בשם "כבוד שמיים".

וכך כתב הטור, חושן משפט, סימן ב: "יש לב"ד להלקות למי שאינו חייב מלקות ולהרוג למי שאינו חייב מיתה ולא לעבור על דברי תורה [אלא] לעשות סייג לתורה וכיון שרואין בית דין שפרצו העם בדבר יש להם כוח לגדור ולחזק הדבר כפי מה שיראה להם הכל הוראת שעה ולא שיקבעו הלכה לדורות. וכן יש להם [בכל מקום ובכל זמן] להלקות אדם ששמועתו רעה והעם מרננין אחריו שהוא עובר על העריות וכן יש להם להפקיר ממון שיש לו בעלים ולאבדו כפי מה שרואים לגדור פרצת הדור ולקנוס אלם ולנדותו ולהחרימו ולקללו ולהכותו ולתלוש שערו ולאוסרו בבית האסורים ולהשביעו בשם על כרחו שלא יעשה ושלא עשה כל אלו הדברים לפי מה שיראה לדיין שזה צריך לכך והשעה צריכה לכך, ובכל יהיו מעשיו לשם שמים ואל יהא כבוד הבריות קל בעיניו שהרי דוחה לא תעשה של דבריהם וכל שכן כבוד בני אברהם יצחק ויעקב המחזיקים בתורת אמת שיהא זהיר שלא יהרוס כבודם אלא להוסיף כבוד המקום בלבד".

רבי אליעזר יהודה ולדנברג, יליד 1917, מחזק את ההוראה שיש לבית הדין להעניש על פי שיקול דעתו אף בימינו אלה ומתיר ללחוץ אצבעו של חשוד בגניבה כדי שיודה [תודה לרב (אשכנזי) העיר העתיקה ירושלים הרה"ג אביגדר נבנצל שליט"א שהאיר עיננו בפירוש המילה, "שרוף" באידיש ליטאית הוא בורג. ולכן כוונת הדברים היא ללחוץ אצבעו ולא לשרוף אצבעו]:

"כל האמור שבית דין מכין ועונשין בכל מיני עונשין אף בזמן הזה לצורך שעה ולמיגדר מילתא [לעשות סייג לתורה], הוא לא רק כשרואים שהעם פרוצים בעבירות שבין אדם למקום או משום לתא [חשש] דרציחה או עריות, או נזקי גוף, אלא כל האמור הוא גם כשהדברים נוגעים בעניני ממונות אם השעה דורשת כך. כי כן מצינו בשו"ת פנים מאירות ח"ב (סימן קנ"ה)... מסיים במעשה - רב וכותב: 'ושמעתי מפי דודי שמעשה היה והגאון הש"ך הפקיד ביד הגאון שלשלת של זהב ונגנב על ידי משרת של הגאון מוהר"ר העשיל והסכימו ונתנו אצבעו בין השרוף של קנה השריפה שקורין בוק"ס ולא הודה הגנב ואחר שלש שנים מצאו השלשלת באמתחת הגנב' ומכאן יסוד לקביעת עונשי גוף ומאסר בעניני ממונות כגזילות וכדומה אם ב"ד רואים צורך לכך למיגדר מילתא" (שו"ת ציץ אליעזר, חלק י"ט, סימן נא).

לסיכום: מערכת המשפט העברי מתירה ליחיד לנהוג באלימות - להרוג ולהכות ולהוציא דיבתו של אדם רעה - במקרים שעל פי השקפתה יביא הדבר להגדלת כבוד שמיים, לתיקון החברה והצלת ממון, ואף כדרך נקמה (גואל הדם). אין ספק שהיתר נרחב זה יכול לתרום באופן ישיר ועקיף על הפרט לאלימות יתר, מערכת משפט זו גורמת למצב של "האיש הישר בעיניו יעשה" וימצא שהאלים והחזק ידו תהיה על העליונה.

מורא וכבוד מפני שלטון החוק

הציבור החרדי / דתי אין לו בזמנים אלה "מלכות" שיכולה להטיל מורא על חבריו, אין לו רשות אוכפת שיכולה להכניס לכלא את העבריינים ולהטיל קנסות. הדבר ברור שלא ימצא בית דין רבני שיפסוק היום על פי שיקול דעתו וינצל את הוראת השעה "שבתי הדין מכין ועונשין שלא מן התורה" לחתוך אפה של נואפת, כפי שהוזכר בשולחן ערוך: "ורשאין הבית דין לקנוס הזונות, כדי לעשות גדר. ומעשה באחת שזנתה עם העובד כוכבים, וחתכו את חוטמה, כדי לנוולה" (אבן העזר קעז, ה). ויתירה מכך, בית דין רבני שיפסוק על פי "הוראת שעה" זו ייענש על פי החוק הישראלי.

כל מה שנותר היום "כמקל" עונשין לאכוף את חוקי התורה הם דרכי הענישה המתאימות לחיי קהילה סגורה ומצומצמת - חרמות, נידויים, וסילוק - שאינם יכולים לקיים חברה המונה חברים רבים (היום מונים החרדים כ 700,000 נפש) באופן תקין.

אם כן כדי שלא יבלעו איש את אחיו זקוקים הם למורא השלטון החילוני, ולהתפלל לשלומה "שאלמלא מוראה של מלכות, כל הגדול מחבירו בולע את חבירו".

אך היות וחוקי המדינה מקורם בחוקי "הגויים" והשלטון הישראלי הוא חילוני, הרבנים והמנהיגים של הציבור הדתי / חרדי מורים שאין לקבל את "החוק הישראלי". נביא כמה התבטאויות של רבנים: במאי 2000 כתב הרב חיים שאול קרליץ ז"ל ממועצת גדולי התורה בבטאון "יתד נאמן": "הנציגים בכנסת הם ה'שתדלנים' שלנו למנוע פגיעה בקודשי ישראל... אין בכך כל הכרה בקיומו של מוסד זה ששמו 'בית המחוקקים' ".

באתר "הישיבה" כתב הרב זלמן מלמד (ראש ישיבת בית אל ורב הישוב, וראש ועד רבני יש"ע): "אם ניתנה פקודה לעבור על מצוות התורה (כמו פינוי מאחזים) אין כל היתר לעשות זאת גם אם הדבר יגרור עונש". וכן הרב אליעזר מלמד השיב לשאלה, האם יש חובה לציית לחוקי המדינה: "ככלל יש חובה לציית לחוקי המדינה. ושני טעמים לכך, א' דינא דמלכותא דינא. ב' תקנות הקהל מחייבות את הציבור, מפני שכך נהגו ואף כלל הציבור הסכים וקיבל על עצמו את תקנות הקהל ורק כאשר החוקים נוגדים את דיני התורה, הם בטלים, ואין לקיימם" (http:/ / www.yeshiva.org.il ).

והרב עובדיה יוסף בתשובה לשאלה: "בהיות וידוע שלפי דין תורה אין הבנות יורשות את אביהן במקום שיש בנים, וזאת בניגוד לחוק המדינה שעל פיו דנים בבתי המשפט החילונים שהבנות יורשות בשווה עם הבנים, האם מותר לפי ההלכה לבנות לתבוע חלקן בירושה בבית משפט חילוני, ולקבל צו ירושה בהתאם לחוק, בהסתמך על מאמר חז"ל דינא דמלכותא דינא? בסיכום: לפי ההלכה על פי תורתינו הקדושה אשר היא חיינו ואורך ימינו, ודבריה נר לרגלינו ואור לנתיבותינו, אסור בהחלט לדון בדיני ירושות ונחלות וכן בדיני ממונות אלא על פי התורה שהיא נצחית ולא תשתנה בשום זמן ח"ו ולכן איסור חמור הוא להתדיין בכל הדינים האלה בפני ערכאות ששופטים לפי חוקות הגוים, אשר עליהם נאמר ומשפטים בל ידעום. ואין כל הבדל בזה בין כשהשופטים גוים, לבין כשהשופטים יהודים הדנים על פי חוקות הגוים, שלא כדין התורה" (שו"ת יחווה דעת חלק ד סימן סה).

במציאות חברתית כזאת של חיי קהילה שמערכת המשפט שלה מאפשרת ליחיד במקרים לא מעטים לעשות דין לעצמו, להרוג, להכות ולקלל ובד בבד אינה מקבלת את חוקי המדינה באופן מלא ויראת "המלכות" אינה שלמה אין פלא שחברה זו מגיעה לאלימות כאשר הם מרגישים מאוימים ואמונתם נפגעת או כשנדרשים לשמור על חוקי המדינה בניגוד לדין תורה.

לכן אין פלא שקברניטי האורתודוקסיה מנווטים את תלמידיהם וחסידיהם לאלימות ללא חשש מפני החוק הישראלי. והנה דוגמה נפלאה שכבוד האדם נדחה מפני כבוד שמיים: הקונטרסים שהוציאה לאור "דעת אמת" חולקו אף בכפר חב"ד וגרמו לתגובות אלימות מצד אנשי חב"ד. ועל תגובה אלימה זו כתב האדמו"ר מסלונים הרב אברהם וינברג: "אמרה תורה בפרשת מסית (דברים יג, ט): 'לא תאבה לו ולא תשמע אליו ולא תחוס עינך עליו... ' וכתב רש"י: 'לא תאהבנו, לפי שנאמר ואהבת לרעך כמוך את זה לא תאהב... ' ואין ספק שעל מסיתים ומדיחים כגון אלו אמר נעים זמירות ישראל בספר תהילותיו, 'הלא משנאיך ה' אשנא [השונא את אלהים לשיטת החרדים הוא הכופר והמומר, ומצווה לשנאותו] ובמתקוממיך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי'. וכי מה יעשה אדם הגון וישר, כאשר נחשים צפעונים חודרים אל ביתו וחרבם שלופה בידם, ומאיימים על נפשות ביתו, האם עליו לקבל זאת בשוויון נפש, או שעליו לעמוד על נפשו ונפשות ביתו? ולכן אלו שהגיבו [אנשי חב"ד] כפי שהגיבו, אינם חמומי מוח, ואין בהתנהגותם לא אלימות ולא פזיזות, אלא תגובה בריאה של אדם כאשר נוגעים בבת עינו ומתעללים בקדוש והיקר לו..." (שבועון חסידי חב"ד גליון 870).

וכן להוציא לשון הרע, כפי שנהג ראש ישיבת "ברכי יוסף" יעקב סגל בחוברת המחולקת לכל דיכפין בשם "זכור חרפתך מיני נבל" כתשובה ל"דעת אמת", בה הוא מתיר כל רסן מפיו ולשונו ומרשה לעצמו לדבר סרה באנשי "דעת אמת": "זיכנו השם יתברך לפרסם את אשר כתב אחד מהרבנים שליט"א לְבָּחוּר, כדי לרוצץ ראשי פתנים שפלים הבאים לקעקע חומות התורה בכזבים נבזיים, כפי שיבואר במכתב, ובראשם המעורער ומעוות בנפשו הידוע כמושחת גם בחייו האישיים. הרב הרשנו לפרסם את המכתב ע"י עריכתו וצילומו לתועלת מי שנזקק לזה. ומתפרסם ככתבו וכלשונו, למרות הביטויים החריפים שנכתבו כמכתב אישי, כדי לבטאות את חומרת הנבָלָה של אותו מסית ומדיח... מה שנשלח לבתי היראים דפים המדברים נגד תורת ה' בשם "דעת - אמת" ע"י יהודי חולה בנפשו, שמְצָאו השטן מתאים להיות שלוחו לנסות להסית ולהדיח את חלושי הדעת נגד תורת ה', ח"ו, ולצנן בעמלקיותו את כל מי שיוכל בכל מה שיוכל! ולא מבין אותו עלוב שאינו אלא כלי משחק בידי הסטרא - אחרא [השטן] בהתאמצו לפני דור הגאולה להשמיד ולהרוג ולאבד מעולם הנצח את כל מי שיצליח עוד לתפוס ברשתו המשוקצת, וכמו שמצא את היטלר ימ"ש מתאים להיות לו לכלי להשמדת הגופות, כך מצא את העלוב החולה כלי נאות לנסיון השמדת הנשמות, והרי גדול המחטיאו יותר מן ההורגו, שמאבדו משני העולמות!".

לסיכום: הדבר ברור שהציבור הדתי והחרדי לומד במוסדות החינוך שלהם את פסקי ההלכה האמורים לעיל, תלמידיהם קוראים את פיסקי ההלכה של רבותיהם המתירים לעבור על החוק הישראלי כאשר נוגדים את התורה וההלכה. אין ספק לכל בר דעת שמערכת משפט המתירה אלימות ללא איזונים הנדרשים, מחלחלת היטב לליבותיהם של תינוקות בית רבן המאמינים שכל ההלכות הם "דברי אלהים חיים". ולכן אין פלא ששומעים אנו בתקשורת פעמים רבות על זריקת אבנים מצד החרדים על נוסעי רכב בשבת.

לאור דברינו אלו כל זמן שמשרד החינוך יפקיר את החינוך הערכי ביד אנשי הדת (דתיים וחרדים) ולא יכפה עליהם את ערכי הדמוקרטיה והשוויון, לא ילמדם להפנים את שלטון החוק הישראלי, יצמחו במדינתנו שני ציבורים: האחד המקבל את החוק הישראלי והשני המקבל את החוק ההלכתי שאחריתו מי ישורנו.
מיהו יהודי רבנים לקנא באחרים בני ישראל שופטים לפרסם השטן התבטאויות איך לחנך מוח פקיד אלימות דת דתות החרדים חרדים
פחד מהופעות בבית משפט, פחד להופיע בפני שופט, פחד להופיע בבית משפט, חרדת קהל, פחד קהל, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, התמודדות עם פחדים, התמודדות עם חרדות, לחץ בבית משפט, עורכי דין - חלק 2
פחד מהופעות בבית משפט, פחד להופיע בפני שופט, פחד להופיע בבית משפט, חרדת קהל, פחד קהל, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, התמודדות עם פחדים, התמודדות עם חרדות, לחץ בבית משפט, עורכי דין - חלק 2
...להופיע בפני שופט, פחד להופיע בבית משפט, חרדת קהל, פחד קהל, טיפול בחרדה, טיפול בפחד, התמודדות עם פחדים, התמודדות עם חרדות, לחץ בבית משפט, עורכי דין - חלק 2 מהם האסטרטגיות להתמודד עם פחדים וחרדות בהופעות בבית משפט? במהלך ההרצאה, אליעד כהן דיבר על הנושא של פחד מהופעות בבית משפט וההתמודדות עם חרדות שיכולות להיווצר בהקשרים כאלה, בעיקר בהקשר של פחד קהל וחרדה מפני שופט. הנושא המרכזי היה כיצד להתמודד עם החרדה והפחד במצבים שבהם אדם נדרש להופיע בבית משפט. אליעד הסביר שהפחד עשוי לנבוע ממספר גורמים, כולל חוויות...
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
ליצור הבנה, להבין כל אחד, לתקשר עם אנשים, הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות
...הנחות יסוד, אחדות או נפרדות, לימוד קבלה, לימודי קבלה, נפרדות או אחדות, ללמוד קבלה, להתחבר לאחדות, להתחבר לנפרדות מה המשמעות של האחדות והנפרדות? הדיון על האחדות והנפרדות מציב את המושגים הללו כמרכיבים מרכזיים להבנת המציאות והתפיסה האנושית. כל אחד מהם משקף תפיסה שונה של המציאות: האחדות מצביעה על חיבור ושיתוף, בעוד שהנפרדות מצביעה על הבחנה וייחודיות בין יחידים. השאלה המרכזית שעולה כאן היא האם האחדות קודמת לנפרדות או להפך. העיקרון המרכזי שעלה מההרצאה הוא שלא ניתן לחוות נפרדות ללא קיומה של תחושת אחדות...
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
מעשה מזבוב ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב
...ועכביש, הדרך של אליעד כהן, לגלות את סוד החיים, למצוא את משמעות החיים, השיטה של אליעד כהן, מורה דרך רוחני, הכל הקדמות, הסוד של החיים, סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב מה אפשר ללמוד מסיפור הזבוב והעכביש של רבי נחמן? אליעד כהן מספר שיש סיפור מפורסם של רבי נחמן מברסלב שנקרא מעשה מזבוב ועכביש. בסיפור מסופר על מלך שחלם חלום מסתורי שהוא לא הצליח להבין, ואף אחד מהמפרשים או החכמים לא הצליח לתת לו פירוש. המלך, לאחר שנכשל בניסיונות לקבל פירוש לחלומו, התחפש לאדם פשוט והגיע לאיש מיוחד שטען שהוא יודע את פירוש החלום...
תכונות אופי / אופי - מהי תכונת האופי החשובה ביותר?
...ביותר? אופי. תכונות אופי. מהי תכונת האופי החשובה ביותר? השורש של כל תכונות האופי הוא אחד. השורש של כל תכונות האופי של האדם, זאת המחשבה שלו. אין שום דרך להגיע לשלמות בתכונת אופי אחת, בלי להיות מושלם גם בכל שאר תכונות האופי כולן. כדי להיות מושלם בתכונת אופי אחת, על האדם להגיע לשלמות מחשבתית. מאחר ששורשה של תכונת האופי הוא המחשבה של האדם, ממילא כדי להגיע לשלמות של תכונת אופי אחת, על האדם להגיע למחשבה מושלמת. מאחר ששורשן של כל תכונות האופי הוא אחד, ממילא כולן קשורות זו לזו ונובעות זו מזו. זא כל תכונת...
האם יש שאלה לא נכונה? למה כל שאלה נכונה? האם התשובה נכונה? האם השאלה נכונה? אין שאלות טיפשיות, כל השאלות חכמות, איך לנתח שאלות? הנחות היסוד של השאלה, איך לתת תשובות לשאלות? מה התשובה הנכונה? להבין את השאלה
האם יש שאלה לא נכונה? למה כל שאלה נכונה? האם התשובה נכונה? האם השאלה נכונה? אין שאלות טיפשיות, כל השאלות חכמות, איך לנתח שאלות? הנחות היסוד של השאלה, איך לתת תשובות לשאלות? מה התשובה הנכונה? להבין את השאלה
...האם התשובה נכונה? האם השאלה נכונה? אין שאלות טיפשיות, כל השאלות חכמות, איך לנתח שאלות? הנחות היסוד של השאלה, איך לתת תשובות לשאלות? מה התשובה הנכונה? להבין את השאלה האם קיימת שאלה לא נכונה או טיפשית? אליעד כהן טוען שאין בעולם שאלה שאינה נכונה. לשיטתו, כל שאלה נשענת על הנחות יסוד כלשהן, ולכן בכל שאלה קיימת אמת מסוימת. כאשר אדם שואל שאלה, הוא בעצם מניח כמה הנחות בסיסיות שבגללן השאלה בכלל מתקיימת. בלי הנחות יסוד, אי אפשר לשאול שאלות. לדוגמה, כאשר אדם שואל: האם יורד גשם?, הוא מניח שאפשרי שיירד גשם או...
הקצנה לצורך שכנוע, טיפים לשכנוע, איך לשכנע? איך לשתול מחשבה? איך לעשות אוטוסוגסטיה? איך לשכנע את עצמך? איך לשמור על הדיאטה? איך ליצור מוטיבציה? איך המוח חושב? שכנוע עצמי
הקצנה לצורך שכנוע, טיפים לשכנוע, איך לשכנע? איך לשתול מחשבה? איך לעשות אוטוסוגסטיה? איך לשכנע את עצמך? איך לשמור על הדיאטה? איך ליצור מוטיבציה? איך המוח חושב? שכנוע עצמי
...לשתול מחשבה? איך לעשות אוטוסוגסטיה? איך לשכנע את עצמך? איך לשמור על הדיאטה? איך ליצור מוטיבציה? איך המוח חושב? שכנוע עצמי איך לשכנע באמצעות הקצנת ודאות? אליעד כהן מסביר לעומק שיטה פסיכולוגית פשוטה אך יעילה, שמטרתה לשכנע אחרים או אפילו את עצמך, על ידי שימוש בעיקרון של אי - הוודאות הטבעית של המוח האנושי. הבסיס לשיטה הוא ההנחה שהמוח לא מסוגל להיות בטוח בשום דבר במאה אחוז. אם ניקח כל רעיון בעולם ונדרוש מאדם להיות בטוח בו במאה אחוז, ללא שום ספק וללא שום אפשרות שיחשוב אחרת בעתיד, התשובה שתתקבל תמיד תה...
נוסחה לגלות את הסיבה של רע לא הגיוני, מה הסיבה של פחד לא הגיוני? מה הסיבה של דיכאון לא הגיוני? מאניה דיפרסיה, טיפול בהפרעות נפשיות לא הגיוניות, מה הסיבה של חרדה לא הגיונית? כעס לא הגיוני, מחשבה טורדנית, מחשבה אובססיבית
נוסחה לגלות את הסיבה של רע לא הגיוני, מה הסיבה של פחד לא הגיוני? מה הסיבה של דיכאון לא הגיוני? מאניה דיפרסיה, טיפול בהפרעות נפשיות לא הגיוניות, מה הסיבה של חרדה לא הגיונית? כעס לא הגיוני, מחשבה טורדנית, מחשבה אובססיבית
...את הסיבה של רע לא הגיוני, מה הסיבה של פחד לא הגיוני? מה הסיבה של דיכאון לא הגיוני? מאניה דיפרסיה, טיפול בהפרעות נפשיות לא הגיוניות, מה הסיבה של חרדה לא הגיונית? כעס לא הגיוני, מחשבה טורדנית, מחשבה אובססיבית מהי הנוסחה למציאת סיבות לרגשות לא הגיוניים? כאשר אדם חווה בעיה נפשית שנראית לו לא הגיונית, כמו פחד לא הגיוני, חרדה, דיכאון לא מוסבר, או מחשבה טורדנית אובססיבית, ישנה נוסחה ברורה ופשוטה להבין מה הסיבה העמוקה לכך, על פי ההסבר של אליעד כהן. כל חוויה רעה לא הגיונית מקורה למעשה בטוב לא הגיוני שהאדם...
למה בן אדם מרגיש רע? למה שיטת נטל ההוכחה לא עובדת? איך לדעת מה האמת? למה בן אדם רוצה להרגיש שהוא יודע? מה היה חטא אדם הראשון? עץ הדעת טוב ורע, מהו חטא עץ הדעת? להרגיש בנוח לא לדעת
למה בן אדם מרגיש רע? למה שיטת נטל ההוכחה לא עובדת? איך לדעת מה האמת? למה בן אדם רוצה להרגיש שהוא יודע? מה היה חטא אדם הראשון? עץ הדעת טוב ורע, מהו חטא עץ הדעת? להרגיש בנוח לא לדעת
...נטל ההוכחה לא עובדת? איך לדעת מה האמת? למה בן אדם רוצה להרגיש שהוא יודע? מה היה חטא אדם הראשון? עץ הדעת טוב ורע, מהו חטא עץ הדעת? להרגיש בנוח לא לדעת למה אנשים מרגישים רע ולמה נטל ההוכחה לא עובד? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם חש ברע, הוא נוטה לקבל כמובן מאליו את התחושה שהחיים שלו גרועים או שיש לו בעיה כלשהי. הטכניקה שהוא מציע להתמודדות עם תחושות רעות היא שיטת נטל ההוכחה, כלומר, לשאול את המחשבה השלילית מי אמר שזה רע? ולהמשיך להתעקש על הוכחות לקיומה של הבעיה. הרעיון הוא להטיל ספק בכל אמירה שלילית שהמוח...
תקשורת בין אישית, הכל עניין של הגדרה, מערכות יחסים, מיומנויות תקשורת, ניתוח תהליכים
תקשורת בין אישית, הכל עניין של הגדרה, מערכות יחסים, מיומנויות תקשורת, ניתוח תהליכים
...מערכות יחסים, מיומנויות תקשורת, ניתוח תהליכים מה המשמעות של הגדרות בתקשורת בין - אישית? הסיכום עוסק במשמעות של הגדרות בתוך תקשורת בין - אישית, כפי שהוסבר על ידי אליעד כהן. נקודת המוצא של הדיון היא השאלה האם היא פינתה את המקום או לא? ומכאן אליעד מדגיש את חשיבות ההגדרות המפורטות והמדויקות בתוך תקשורת. לפי אליעד, לכל מושג שאנו משתמשים בו בחיי היומיום, קיימת הגדרה מסוימת, וההבנה של המציאות תלויה באופן ישיר באופן בו מוגדרים המושגים שאנו משתמשים בהם. כיצד הגדרות משפיעות על תפיסת המציאות? אליעד כהן נותן...
אהבה אמיתית, האם זו אהבה אמיתית? האם אני אוהב את עצמי באמת? האם אני באמת אוהב את החיים? מהי אהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה עצמית באמת? האם אני אוהב את החיים באמת? האם אני באמת אוהב את עצמי? המבחן של האהבה האמיתית
אהבה אמיתית, האם זו אהבה אמיתית? האם אני אוהב את עצמי באמת? האם אני באמת אוהב את החיים? מהי אהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה עצמית באמת? האם אני אוהב את החיים באמת? האם אני באמת אוהב את עצמי? המבחן של האהבה האמיתית
...האם זו אהבה אמיתית? האם אני אוהב את עצמי באמת? האם אני באמת אוהב את החיים? מהי אהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה עצמית באמת? האם אני אוהב את החיים באמת? האם אני באמת אוהב את עצמי? המבחן של האהבה האמיתית איך לדעת אם אני באמת אוהב את עצמי? כדי לדעת אם אתה באמת אוהב את עצמך, עליך להבין את מבחן האהבה האמיתית, אשר אליעד כהן מתאר בהרצאתו בצורה מפורטת. אהבה אמיתית, בין אם כלפי עצמך ובין אם כלפי המציאות, נבחנת כאשר קיים מצב ברור של ניגוד אינטרסים. כלומר, כאשר הדברים שאתה רוצה ומצפה לקבל אינם מתממשים במציאות,...
האם אתם מזדהים עם המחשבות שלכם?
...את המצב שבו אנחנו תופסים את עצמנו חושבים מחשבה ושואלים מה פתאום אני חושב/ת את זה?? בבית החרושת למחשבות, להלן המוח נוצרים כל יום בממוצע 50-70 אלף מחשבות חיוביות יותר, ושליליות יותר מחשבות של שפיטה וביקורת מחשבות של אהבה עצמית גם כן מגיחות מפעם לפעם (ואז הקול שמגיע אחרי זה - מה אתה עף על עצמך.. מוכר? (-: מחשבות מלחיצות על מה יהיה כש... ומה יהיה אם... לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בתחזית פסימית אפשרית של מה הולך לקרות, שאנחנו ממש כבר קובעים עמדות של אנשים בסיטואציה, ומחליטים מה הולך לקרות ומה תהיה התוצאה...
העלאת המוטיבציה - מהי מוטיבציה וכיצד ביכולתנו לשלוט במנגנון המוטיבציה הפנימי שלנו?
...במנגנון המוטיבציה הפנימי שלנו? אם נעצור לרגע ונתבונן, נגלה שמוטיבציה היא מושג המתאר את מידת עוצמת הרצון שלנו לביצוע פעולה או להשגת מטרה כלשהי. וביחס למה נקבעת מידת העצמה של הרצון שלנו לפעולה או השגת מטרה? הרצון לביצוע פעולה נקבע ביחס לשיעור ההרגשה הטובה הצפויה שנקבל, ככל שאנחנו חושבים שהשגת מטרה מסוימת תגרום לנו להרגיש טוב יותר, כך מידת הנמרצות שלנו להשיג את המטרה הזו גדלה. ומהי הדרך לשכנע את עצמנו שהשגת מטרה מסוימת תעשה לנו טוב? כדי להבין זאת ניקח לדוגמה סיטואציה המוכרת לרובנו: אנחנו רוצים לע
מותג לעסק - ללמוד לספר סיפור
...סיפור אנשים מתחברים לסיפורים. הסיפורי מלווים אותנו לאורך החיים. הגיבורים ממלאים את לבנו באהבה והערצה. לפעמים אנו מזדהים עם גיבור וחיים דרכו. הגיבור ממלא את משאלותינו ונלחם את מלחמתנו. איך הופכים את העסק לסיפור? איך הלקוחות יזדהו עם העסק ויהיו לקוחות נאמנים? איך בנוי סיפור? אנו חיים בסיפורים. הסיפורים מלווים אותנו מילדות ועד בגרות. אפילו בריאת העולם הוא סיפור. בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. והארץ היתה תהו ובהו, וחשך על - פני תהום, ורוח אלהים מרחפת על - פני המים. זה תחילת סיפור הבריאה. לעם או...
פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1
...כשלעצמה - חלק 1 ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה הדיאלוג הפילוסופי בין אלברט איינשטיין והרברט סמואל בתולדות החשיבה המודרנית תופס איינשטיין מקום ייחודי. הוא ויתר על עוגנים מחשבתיים בני אלפי שנים לטובת תיאוריה רדיקאלית הגורמת לכל מי שלומד אותה להרגיש כאילו נשמטה הקרקע מתחת רגליו: שום דבר אינו מתרחש במקום או בזמן מוחלטים, אלא תמיד ביחס למשהו אחר. רק האור, אותה ישות חמקמקה ורבת - פנים, נע במהירות קבועה לגבי כל צופה ביקום. איינשטיין בחר בתיאוריה זו בשל האלגנטיות וההרמוניה הפנימית שלה, והמדע כולו ק...
הבודהיזם והדאואיזם
...הבודהיזם צמח מתוך הדאואיזם, והוא בעצם מספק תשובות לשאלות שנותרו ללא מענה בדאואיזם. שאלת הסבל שבקיום האנושי היא שאלת מפתח בבודהיזם, והתשובה לה טמונה בביטול היצרים והתשוקות. נשמע פשוט? לא כל כךהמקדשים הבודהיסטים נועדו לסייע בידי האדם להגיע למצב של ריכוז פנימי, ועל ידי כך להבנה של עולם התופעות, והשתחררות מהצורך לחזור ולהתגלגל בו. הבודהיזם צמח בסין מתוך הדאואיזם. הדאואיזם אומר, לא להתנתק מן העולם אלא להשתדל לפגוע כמה שפחות באיזון של העולם. אין צריך להסתגף, הדאואיזם אינו תורה של סיגופים וצומות, ואין...
רפלקסולוגיה - בכפות הרגלים ניתן לראות כיצד האדם "מהלך בשבילי החיים"
...ניתן לראות כיצד האדם מהלך בשבילי החיים בכפות הרגלים ניתן לראות כיצד האדם מהלך בשבילי החיים, האם הוא חי בשלום בית עם סביבתו הפנים גופנית, מה סוחב עימו מהעבר ועל מה כדאי לו לשים לב בהמשך הדרך וכמובן כיצד מתפקד בחיי היום יום בסביבתו. רפלקסולוגיה מחזקת את האדם לקראת ההליכה קדימה עי תמיכה בהווה ולמידה מעבר. כאשר מנסים לאבחן את אישיותו של האדם או את בעיותיו אין עושים זאת על פי נתון אחד או שניים שנראים בכפות הרגלים אלא ננסה לקבל כמה שיותר נתונים כגון: הקשר של האדם לעצמו - כיצד הוא מכיר את עצמו, כיצד הוא...
מנגנוני הגנה - מבוא
...הם קבוצת תהליכים נפשיים שתפקידם להגן על הפרט ממודעות לרגשות שליליים ובייחוד מחרדה. את המונח טבע זיגמונד פרויד, אבי הפסיכואנליזה, בעקבות אבחנותיו על ההיסטריה שממנה סבלו רבות ממטופלותיו הראשונות. הוא טען שההיסטריה אינה אלא מנגנון הגנה ששימש אותן להתמודדות עם כאב רגשי שהן לא יכלו לשאת, והסביר כיצד השימוש במנגנוני הגנה לא בוגרים, גוזל מהפרט אנרגיות נפשיות ומפריע לפיכך לאורח החיים השוטף. פרויד ראה בפסיכואנליזה אמצעי המכוון בראש ובראשונה לשדרוג מנגנוני הגנה בסיסיים למנגנוני הגנה מפותחים יותר המאפשרים...
שלום כיתה א' - על החיים כבית ספר
...כבית ספר שהילד עולה לא גם אנחנו עולים איתו כיתה. שנת הלימודים החלה עם כל ההתחלות - הילקוט, הקלמרים, הספרים, המחברות, המורות, הכיתות והתחושות האלו בבטן. ההתחלות שלהם הם ההתחלות שלנו. הבן שלי עולה לכיתה א, ילד שני וההתרגשות רק גוברת, הוא בחר לו תיק בצבעים של כחול ואדום וקלמר בכחול ואדום וביקש גם ללבוש חולצה כחולה ומכנסיים אדומות. צפיתי בו שם בתוך כיתה, יושב על הכיסא הקטן, מחפש אותי בין כל ההורים המצטופפים ליד הדלת ומנפנף לנו לשלום התבוננתי והבנתי תם עידן הגן. למעשה, חודש לפני כן, עם הסדר הבלתי נגמר...
הלקאה עצמית - אנשים סקסיים - פחד - חוסר ביטחון
...שאלה: אם הלקאה עצמית גורמת לאדם להיות פרווה, אז איך זה שהאנשים הכי מלקים הם אנשים הכי סקסיים? כי אם בן אדם הוא נוהג להלקות את עצמו, אז זה הופך אותו לפחדן וחסר ביטחון כי הוא פוחד מההלקאה עצמית, ואז הוא הופך לפרווה שזה ההפך מסקסי. אז איך זה שביציות הן סקסיות ואיך זה שבחורים רעים הם סקסיים? תשובה: כי האנשים שנוהגים להלקות הם שקרנים. הם משקרים לעצמם שהם אף פעם לא נופלים לקטגוריה של מה שצריך להלקות ולכן הם גם מרגישים גאווה ועליונות על אלה שכן צריך להלקות וזה בדיוק מה שגורם להם לרצות לפגוע באנשים אחרים...
לפרגן כדי להיות אור לגויים - למה למילה "פירגון" אין מקבילות בשפות אחרות?
...למה למילה פירגון אין מקבילות בשפות אחרות? למה בכל כך הרבה מקרים הצלחה של מישהו זוכה לבוז, לזלזול ולחוסר פירגון, ללא שום סיבה נראית לעין? למה למילה פירגון אין מקבילות בשפות אחרות? לדעתי זה נובע בעיקר מהנבואה בספר ישעיה פרק מב ו אני יהוה קראתיך בצדק, וחזק ידך, וארך, ואנך לברית עם - לאר ים. ז לפקח, עינים עורת, להציא מסר יר, מית לא יבי חך. ברמה הרוחנית העשייה היא פקיחת עיניים לדרך חיים אחרת, של יציאה מתפוסים אגואיסטים. ספר שסופרת כתבה נכנס לרשימת רבי המכר. כשאירוע משמעותי זה נודע לחברתה, גם היא סופרת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעמד החילוני בהלכה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מעמד החילוני בהלכה, האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מעמד החילוני בהלכה, איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מטרת הלימוד אצל אליעד כהן סדר עדיפות רע להאמין קמעות נוסחת קסם לפלרטט למה יש פחד מוות? מפחד מנחש לבנות ביטחון עצמי אצל ילדים הערכה עצמית ללא תנאים איך לדעת האם הוא אוהב? כמה אהבה לתת? יכול להיות שמח השכל שמחוץ לשכל האם טוב לך לבד בלי זוגיות? זהירות בדייטים קבלת החלטות בתנאי אי וודאות מתקשה להחליט התמודדות עם מחשבות שווא להתמודד עם התנגדויות של לקוחות לעבור ראיון עבודה בהצלחה כישלון מוצר באיכות בינונית איש מכירות טוב לעזור לילד שעובר התעללות חרדה אצל ילדים בגיל הרך תרגיל במודעות עצמית דמות המורה הרוחני בכת הפרעת אישיות מחשבות שווא של שמיעת קולות לגרום לאקס לשמור על קשר עם האקסים מהי תוכנית האימון הטובה ביותר? פאוורליפטינג האם הגיוני להאמין באלוהים? המודעות העצמית של אלוהים הארה רוחנית ושלמות מה מגלים בהארה רוחנית? ללמוד את הספר להיות אלוהים האם כדאי להפוך להיות אלוהים? למה קשה לעשות כסף בקלות? נשים רוצות רק כסף מה קורה אחרי שמשיגים את מטרת החיים? מה משמעות החיים של אלוהים? ליהנות מהחיים הרגילים חשיבה חיובית בלבד למה יש בחירה חופשית? לבחור בחירה חופשית הבריאה מעידה בריאת האדם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, אימון אישי לדיאטה, מאמן לכלכלת המשפחה בתחום מעמד החילוני בהלכה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 11:02:50 - wesi4