ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 1 ✔פירות הפרושים Smmaaphala Sutta דברי השרים (Rjmaccakath) כך שמעתי. פעם אחת... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - פירות הפרושים - חלק 1
פירות הפרושים

Smmaaphala Sutta

דברי השרים (Rjmaccakath)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר ברָאגַ'גַהַה, בחורשת המנגו של גִ'יוַוקַה קוֹמָארַבְּהַצָ'ה [1], יחד עם קבוצה גדולה של כאלף מאתיים וחמישים נזירים. באותה העת, המלך אַגָ'אטַסַטּוּ וֵדֵהִיפּוּטַּה [2] של מַגַדְהַה ישב על גג ארמונו מוקף בשריו השונים. היה זה החמישה - עשר לחודש, יום האוּפּוֹסַטְהַה [3] - יום הירח המלא בחודש הרביעי [4] המכונה קוֹמוּדִי [5]. והמלך אג'אטסטו ביום צום זה יצא בקריאה חגיגית: "חברים, כמה נעים אור הירח הלילה! כמה יפה אור הירח הלילה! כמה נפלא אור הירח הלילה! כמה שליו אור הירח הלילה! כמה מבטיח אור הירח הלילה! האם יש פרוש או ברהמין שנוכל לבקר הלילה אשר יוכל להביא שקט ושלווה לרוחנו [6]? "

ואחד השרים אמר למלך: "הוד מעלתך, יש את פּוּרַנַה קַסַפָּה, מורם של רבים, בעל חסידים רבים, ידוע ומפורסם, מייסד כת, מנהיג רוחני המוערך על ידי המונים, מכובד ובעל מעמד, אשר יצא לפרישות לפני זמן רב וכעת נמצא בשלב האחרון של חייו. מן הראוי שהוד מעלתך יבקר אותו. אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את מַקְּהַלִי גוֹסָאלַה, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את פַּקוּדְהַה קַצָּ'איַנַה, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את סַנְצַ'יַה בֵּלַטְּהַפּוּטַּה, מורם של רבים... אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

שר אחר אמר: "הוד מעלתך, יש את נִיגַנְטְהַה נָאטָפּוּטַּה, מורם של רבים, בעל חסידים רבים, ידוע ומפורסם, מייסד כת, מנהיג רוחני המוערך על ידי המונים, בעל מעמד ומכובד, אשר יצא לפרישות לפני זמן רב וכעת נמצא בשלב האחרון של חייו. מן הראוי שהוד מעלתך יבקר אותו. אולי הוא יוכל להביא שלווה לרוחך. " אך לשמע הדברים המלך אגאטסטו לא אמר דבר.

דברי גִ'יוַוקַה קוֹמָארַבְּהַצַ'ה (Komrabhaccajvakakath)

כל אותו הזמן גִ'יוַוקַה קוֹמָארַבְּהַצַ'ה ישב ושתק בקרבת המלך אגאטסטו. המלך שאל אותו: "ג'יווקה ידידי, מדוע אתה שותק? " וג'יווקה אמר:

"הוד מעלתך, יש את הנעלה, הארהנט, הבודהה הער בשלמות, אשר מתגורר בחורשת המנגו שלי יחד עם קבוצה של אלף מאתיים וחמישים נזירים. ובנוגע לאדון גוטמה המכובד נפוצו דיווחים טובים: 'האדון המכובד הינו ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון [7], מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. ' מן הראוי שהוד מעלתך יבקר את הבודהה. יתכן ויוכל להביא שלווה לרוחך. "

"אם כך ג'יווקה ידידי, הכן את פילי הרכיבה. "

"בסדר גמור הוד מעלתך! " השיב ג'יווקה ודאג שיכינו חמש מאות פילות ואת הפיל המלכותי האישי של המלך, ואז הודיע למלך: "הוד מעלתך, פילי הרכיבה שלך מוכנים, עשה כעת מה שאתה מוצא לנכון. " המלך אגאטסטו הציב אז כל אחת מנשותיו על גב הפילות, אחת על כל אחת, בעוד הוא עצמו רכב על הפיל המלכותי שלו. ויחד עם עוזריו נושאי הלפידים, הוא יצא מראג'גהה בהוד והדר מלכותי לכיוון חורשת המנגו של ג'יווקה.

כאשר המלך אג'אטסטו התקרב אל חורשת המנגו עלו בו לפתע פחד ואימה עד שסמרו שערותיו. וכך בעוד שחש פחד זה, אמר המלך לג'יווקה: "ג'יווקה ידידי, האם אינך מרמה אותי? האם אינך בוגד בי? האם אינך עומד למסור אותי לאויב? כיצד יתכן שמקבוצה כה גדולה של אלף מאתיים חמישים נזירים לא נשמע אף קול עיטוש שיעול, או כל צליל אחר? "

"אל פחד, הוד מעלתך, אינני מרמה אותך, אינני בוגד בך, או מסגיר אותך לאויב. התקדם, אדוני, לך קדימה! הנה שם מנורות הדולקות בביתן המרכזי. "

השאלות בעניין פירות הפרישות (Smaaphalapucch)

כך המלך אגאטסטו, לאחר שהגיע רכוב על פילו עד היכן שהתאפשר, ירד והמשיך לצעוד ברגל אל הביתן המרכזי. כאשר הגיע שאל את ג'יווקה: "ג'יווקה, היכן נמצא הבודהה? "

"הנה אדוני, זהו הבודהה, מי שיושב מנגד לעמוד האמצעי אל מול קהילת נזיריו. "

המלך אג'אטסטו הלך אל עבר הנעלה ונעמד במקום ראוי. כאשר עמד שם וסקר את קבוצת הנזירים אשר ישבו בשקט מוחלט שלווים כאגם רגוע, הוא חשב לעצמו: 'לו הנסיך אוּדָאיַיבְּהַדַּה [8] היה שליו כקבוצת הנזירים הזו. '

[הבודהה אמר]: "האם מחשבותיך הולכות בעקבות אהוביך, הוד רוממותך? "

"אדוני, בני, הנסיך אודאייבהדה יקר לי מאוד. הלוואי והיה שליו כקבוצת הנזירים הזו! "

והמלך אגאטסטו קד בפני הבודהה, בירך את קבוצת הנזירים בכבוד בידיים צמודות, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, ברצוני לשאול את הנעלה דבר מה, אם יואיל לענות לי. "

"שאל נא כל שחפץ ליבך, הוד רוממותך. "

"אדוני, ישנם בעלי מלאכה שונים כגון רוכבי פילים, רוכבי סוסים, רוכבי כרכרות, קשתים, סבלים פשוטים, קציני מנהלה, ספקים צבאיים, לוחמים מובחרים וקצינים בכירים, גששים, גיבורי מלחמה, לוחמים על שוורים, לוחמי שריון, משרתי בית, טבחים, ספרים, רוחצים, אופים, קולעי זרים, כובסים, טווים, קולעי סלים, כדרים, חשבים ומנהלי חשבונות, וכל מיני בעלי מלאכה אחרים. כל אלו נהנים כאן ועכשיו מפירות עבודתם הנראים. הם עצמם נהנים ומרוצים וכך גם מעניקים הנאה להוריהם, לנשותיהם ולילדיהם, לחבריהם ולעמיתיהם, הם תומכים ומממנים פרושים וברהמינים וכך מבטיחים לעצמם לזכות להיוולד באושר בעולם שמיימי, בגן עדן. האם תוכל, אדוני, להצביע באופן דומה על פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו? "

"הוד רוממותך, האם תודה ששאלת פּרושים וברהמינים אחרים את השאלה הזו? "

"אכן שאלתי אותם, אדוני. "

"האם אתה מוכן לספר כיצד הם השיבו לשאלה, הוד רוממותך. "

"כן אדוני, אני מוכן לספר על כך לאדם שכמותך. "

"אם כך, הוד רוממותך, ספר לי. "

תורתו של פּוּרַנַה קַסַפַּה (Praakassapavda)

"אדוני, פעם אחת הלכתי לבקר את את פּוּרַנַה קַסַפַּה [9]. לאחר שהחלפתי עמו ברכות נימוסין, התישבתי במקום ראוי ואמרתי: 'קספה אדוני הטוב, ישנם בעלי מלאכה שונים... כל אלו נהנים כאן ועכשיו מפירות עבודתם הנראים. האם תוכל להצביע באופן דומה על פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו? '

משסיימתי לדבר, פורנה קספה אמר לי: 'הוד מלכותו, אם מישהו פועל או מניע אחרים לפעול, מטיל מום או מניע אחרים להטיל מומים, מענה או מניע אחרים לענות, גורם צער או מניע אחרים לגרום צער, מדכא או מניע אחרים לדכא, מטיל אימה ומאיים או מניע אחרים להטיל אימה ולאיים, אם הוא הורג, לוקח מה שלא ניתן, פורץ לבתים, שודד רכוש, גונב, אורב בדרכים, נואף, דובר שקר - הוא אינו עושה כל רע. אם בעזרת דיסק משונן היה אדם קוצץ את כל היצורים החיים בעולם הזה לערמה אחת של בשר, לא היה בדבר כל רע, ולא היה נגרם כל רע. אם מישהו היה הולך לאורך הגדה הדרומית של הגַנְגֶס הורג ושוחט ומניע אחרים להרוג, מטיל מום או מניע אחרים להטיל מומים, מענה או מניע אחרים לענות, לא היה בדבר כל רע, או היה נגרם כל רע. אם מישהו היה הולך לאורך הגדה הצפונית של הגנגס ונותן נדבות ומניע אחרים לתת נדבות, תורם תרומות ומניע אחרים לתרום תרומות, לא היה בדבר כל סגולה או היה זה מזכה בסגולות. בנתינה, שליטה עצמית, ריסון, ואמירת אמת אין כל סגולה או זיכוי בסגולות. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את פורנה קספה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על אי - התועלת שבפעולה. בדיוק כפי שאדם הנשאל בעניין מנגו יתאר את פרי עץ - הלחם, או אדם הנשאל בעניין פרי עץ - הלחם יתאר מנגו, כך כאשר שאלתי את פורנה קספה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות הוא הסביר לי את אי - התועלת שבפעולה. אז, אדוני, חשבתי לעצמי: 'כיצד אדם כמוני יכול לחשוב רעות על פרוש או ברהמין כלשהו הנמצא בשטחי? [10] וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של פורנה קספה, אך עדיין למרות שהרגשתי בלתי מסופק, לא הבעתי את חוסר הסיפוק שלי ולא אמרתי דבר, לא של דחייה ולא של עלבון. קמתי ממקומי ועזבתי.

תורתו של מַקְּהַלִי גוֹסַלַה (Makkhaligoslavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את מַקְּהַלִי גוֹסַלַה [11] ושאלתי אותו את אותה שאלה [12].

ומקהלי גוסלה אמר לי: 'הוד רוממותך, אין כל סיבה או תנאי [13] לתחלואים המנטליים של יצורים חיים, הם מזדהמים ללא כל סיבה או תנאי. אין כל סיבה או תנאי להטהרות של יצורים חיים, הם מיטהרים ללא כל סיבה או תנאי. אין כל כוח שליטה עצמי, או כוח שליטה בידי אחרים, אין כוח בידי בני אדם, אין עוצמה, אין יכולת, אין משמעות לנחישות או מאמץ אישי. כל היצורים, כל החשים, כל הברואים, כל החיים הינם חסרי שליטה, חסרי כוח או עוצמה, נתונים לנסיבות, הם פשוט חווים את המסלול הקבוע של הנאה וכאב דרך ששת סוגי הלידה מחדש.

ישנם מיליון וארבע מאות אלפי צורות עיקריות של לידות וששת אלפים אחרות וכן שש מאות אחרות. ישנן חמש מאות צורות של פעולות [14] או חמש צורות [15] ושלוש צורות [16] ופעולה מלאה וחצי פעולה [17]. ישנן שישים ושתיים דרכים, שישים ושתיים תת - עידנים [18]. ישנם ששה סוגים של בני אדם, שמונה שלבים בהתפתחות אדם, ארבעת אלפים תשע מאות מקצועות עיסוק, ארבעת אלפים תשע מאות סוגים של מתבודדים, ארבעת אלפים ותשע מאות סוגים של מגורי נָאגַה [19], אלפיים קיומים הכרתיים, שלושת אלפי גיהנומים, שלושים ושש מקומות מאובקים, שבע ספירות של בעלי הכרה, שבע ספירות של חסרי הכרה ושבע של יצורים 'חופשיים מכבלים' [20], שבע דרגות של ישויות שמימיות, שבעה סוגים של בני אדם, שבעה סוגים של שדים, שבעה אגמים, שבעה סוגים של בקעים [21] גדולים ושבעה קטנים, שבעה מצולות גדולים ושבעה קטנים, שבעה חלומות עיקריים ושבעה משניים, שמונה מיליון וארבע מאות אלפי עידנים במהלכן הטיפשים והחכמים, לאחר ששוטטו ונדדו בכל אלו, יגיעו כאחד לקץ הסבל.

לכן אין משמעות לומר: 'באמצעות המשמעת המוסרית או התרגול או הסגפנות, או החיים הרוחניים האלו אני אגרום לפעולות הבשלות שלי להתממש או שבהדרגה אגרום לפעולות הבשלות שלי להתבטל [22] - אף אחד מאלו לא יתכן, כיוון שהנאה וכאב מדודים וקבועים בגבולות הסַמְסַרָה, ומידתן אינה יכולה לגדול או לקטון, לא מעבר לזה ולא פחות מזה. בדיוק כפי שכדור חוט צמר הנזרק מתגלגל ונפרם עד שמגיע לסיומו, כך גם הטיפשים והחכמים משוטטים ונודדים עד שמגיעים לקץ הסבל. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את מקהלי גוסלה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על הטהרות דרך נדידה בסמסרה... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של מקהלי גוסלה... קמתי ממקומי ועזבתי.

תורתו של אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי (Ajitakesakambalavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את אַגִ'יטַה קֶסַקַמְבַּלִי [23] ושאלתי אותו את אותה שאלה.

ואג'יטה קסקמבלה אמר לי: 'הוד רוממותך, אין נתינה, אין נדבה, אין מנחה, אין פירות או תוצאות למעשים טובים ורעים, אין העולם הזה, אין עולם הבא, אין אם, אין אב, ואין יצורים שנולדים ספונטנית [24]. בעולם אין פרושים וברהמינים בעלי הישגים נכונים ותרגול נכון המסבירים את העולם הזה ואת העולם הבא מתוך ידיעה ישירה שלהם. אדם מורכב מארבעת היסודות העיקריים. כאשר הוא מת, יסוד האדמה [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד האדמה [החיצוני], יסוד המים [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד המים [החיצוני], יסוד האש [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד האש [החיצוני], יסוד האוויר [שבגופו] חוזר ומתמזג עם יסוד האוויר [החיצוני], וחושיו נעלמים בחלל. הם מלווים אותו עם ארבעת האנשים הנושאים את גופתו ואלונקת המתים כחמישית, קולות צעדיהם נשמעים עד שמגיעים לאזור הקבורה, שם עצמותיו הופכות לבנות כצבען של יונים וטקס השריפה מסתיים באפר. מתן תרומה היא תורה לשוטים. אלו שאומרים שיש חיים לאחר המוות דוברים שקר, גיבוב שטויות. עם התפרקות הגוף, הטיפש והחכם כאחד נכחדים ונעלמים. הם אינם קיימים אחרי המוות. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את אג'יטה קסקמבלה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על חידלון... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של אג'יטה קסקמבלה... קמתי ממקומי ועזבתי.

תורתו של פַּקוּדְהַה קַצָּ'איַנַה (Pakudhakaccyanavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את פַּקוּדְהַה קַצָּ'איַנַה [25] ושאלתי אותו את אותה שאלה.

ופקודהה קצאינה אמר לי: 'הוד רוממותך, שבעה דברים אלו לא יוצרו, לא ניתן לייצרם, לא נוצרו, לא יכולים להיווצר, עקרים, יציבים כמו הר, איתנים כמו עמודים. הם אינם משתנים, אינם מתחלפים, אינם מפריעים זה לזה, ואין להם יכולת לגרום אחד לשני הנאה, כאב או הנאה וכאב. מהם השבעה? גוף - האדמה, גוף - המים, גוף - האש, גוף - האוויר, הנאה, כאב, וכוח - החיים. שבעה אלו לא יוצרו... כך, מבין אלו אין הורג או מי שגורם להרג, אין שומע או דובר, אין יודע או מי שגורם לדעת. אם מישהו עורף ראש של אחר בעזרת חרב חדה, הוא לא לוקח את חייו, הוא פשוט מחדיר את החרב במרווח החלל שבין שבעת הגופים. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את פקודהה קצ'אינה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי דבר אחר לחלוטין... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של פקודהה קצ'אינה... קמתי ממקומי ועזבתי. "

תורתו של נִיגַנְטְהַה נָאטַפּוּטַּה (Nigahanaputtavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את נִיגַנְטְהַה נָאטַפּוּטַּה [26] ושאלתי אותו את אותה שאלה.

וניגנטהה נאטפוטה אמר לי: 'הוד רוממותך, ניגנטהה כבול בריסון מארבע בחינות. מהן הארבע? הנה, ניגנטהה מרוסן בנוגע לכל המים, הוא נמנע מכל רוע, הוא מטוהר מתוך המנעות מכל רוע, הוא עטוי בהמנעות מכל רוע [27]. ועד כמה שניגנטהה כבול בריסון מארבע בחינות אלו, כך הניגנטהה מכונה מושלם בעצמו, בעל שליטה עצמית, ומבוסס - בעצמו. '

כך אדוני, כאשר שאלתי את ניגנטהה נאטפוטה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא הסביר לי על הריסון מארבע בחינות... וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של ניגנטהה נאטפוטה... קמתי ממקומי ועזבתי. "

תורתו של סַנְצַ'יַה בֶּלַטְּהַפּוּטַּה (Sacayabelahaputtavda)

בפעם אחרת, הלכתי לבקר את סַנְצַ'יַה בֶּלַטְּהַפּוּטַּה ושאלתי אותו את אותה שאלה.

וסנציה בלטהפוטה אמר לי: 'אם אתה שואל אותי: 'האם יש עולם הבא? ', אם הייתי חושב שיש, הייתי אומר לך שיש עולם הבא, אבל אינני חושב כך. לכן אינני אומר שכך הדבר, וגם אינני אומר אחרת. אינני אומר שזה לא כך ואינני אומר שאין זה לא כך. אם תשאל אותי 'האם אין עולם הבא? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... 'האם יש יצורים שנולדים מחדש? '... 'האם אין? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... 'האם יש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים? '... 'האם אין? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... 'האם הטטהאגטה קיים אחרי המוות? '... 'האם לא? '... 'שניהם? '... 'אף אחד מהם? '... אם הייתי חושב שיש, הייתי אומר לך שהטטהאגטה קיים אחרי המוות, אבל אינני חושב כך. לכן אינני אומר שכך הדבר, וגם אינני אומר אחרת. אינני אומר שזה לא כך ואינני אומר שאין זה לא כך.

כך אדוני, כאשר שאלתי את סנציה בלטהפוטה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות, הוא השיב לי בהתחמקות. בדיוק כפי שאדם הנשאל בעניין מנגו יתאר את פרי עץ - הלחם, או אדם הנשאל בעניין פרי עץ - הלחם יתאר מנגו, כך כאשר שאלתי את סנציה בלטהפוטה אודות הפירות העכשוויים של הפרישות הוא השיב לי בהתחמקות. אז, אדוני, חשבתי לעצמי: 'מכל הפרושים והברהמינים האלו, סנציה בלטהפוטה הוא הכי טיפש ומבולבל'. וכך, לא קיבלתי ולא דחיתי את דבריו של סנציה בלטהפוטה, אך עדיין למרות שהרגשתי בלתי מסופק, לא הבעתי את חוסר הסיפוק שלי ולא אמרתי דבר, לא של דחייה ולא של עלבון. קמתי ממקומי ועזבתי.

הפרי הנראה הראשון של הפרישות (Pahamasandihikasmaaphala)

וכך, אדוני, אני שואל את הנעלה: ישנם בעלי מלאכה שונים... כל אלו נהנים כאן ועכשיו מפירות עבודתם הנראים... וכך מבטיחים לעצמם לזכות להיוולד באושר בעולם שמיימי, בגן עדן. האם תוכל, אדוני, להצביע באופן דומה על פרי של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו? "

"אני יכול, הוד רוממותך. כעת אשאל אותך מספר שאלות ואתה ענה כפי שתמצא לנכון.

הוד רוממותך, מה דעתך? נניח שהיה לך משרת, עובד שהיה משכים קום לפניך והולך לישון אחריך, עושה כל שברצונך, פועל להנאתך, מדבר אליך בנימוס ודואג שתמיד תהיה מרוצה. יתכן והיה חושב: 'כמה מוזר ומופלא הגורל והתוצאות של מעשים טובים [28]. הנה המלך אגאטסטו וודהיפוטה של מגדהה הוא בן - אדם, וגם אני בן - אדם. המלך אגאטסטו מתענג ונהנה מחמשת הנאות החושים כאילו היה ברהמא, בעוד אני משרתו... ודואג שתמיד יהיה מרוצה. אוכל להיות כמותו אם אעשה מעשים טובים. אם כך, אגלח את ראשי ואת זקני, אלבש גלימה כתומה, ואצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית. ' ולאחר זמן מה הוא אכן עושה זאת. לאחר שיצא אל חיי חסר - בית הוא חי מרוסן בגוף, דיבור ומחשבה, מסופק מאוכל ומחסה פשוטים ביותר, מרוצה בבדידות. ואז, נניח שאנשיך היו מדווחים לך: 'כבודו, האם אתה זוכר את המשרת שעבד בשבילך, אשר גילח את שערו וזקנו ויצא אל חיי חסר - בית? הוא חי מרוסן בגוף, דיבור ומחשבה... בבדידות. ' - האם היית אומר: 'אנשים, השיבו את האדם הזה! עשו אותו שוב משרת שלי, עובד שלי, שישכים לפני, ילך לישון אחרי, יעשה כל מה שאומר, יפעל תמיד להנאתי, יפנה אלי בנימוס, ותמיד ידאג לכך שאהיה מרוצה כמו קודם'? "

"כמובן שלא, אדוני. להפך, אנו נראה לו כבוד והערכה, נקום לכבודו ונזמין אותו אלינו לקבל גלימות, אוכל, מגורים, תרופות למחלות ומענה לכל צרכיו, וכן נדאג לו להגנה מתאימה. "

"מה דעתך, הוד רוממותך, האם פרי זה של חיי הפרישות נראה כאן ועכשיו? "

"כמובן, אדוני. "

"אם כך, הוד רוממותך, זהו הפרי הראשון של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו. "

הפרי הנראה השני של הפרישות (Dutiyasandihikasmaaphala)

"אך האם תוכל אדוני, להצביע על גמול נוסף אחר, הנראה כאן ועכשיו, כפרי של חיי הפרישות? "

"אני יכול, הוד רוממותך. אך הרשה לי לשאול אותך שאלה בעניין, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. מה דעתך, הוד רוממותך? נניח שיש חקלאי, בעל - בית, בשרותך, מנהל משק בית של אחוזה. יתכן והיה חושב: 'כמה מוזר ומופלא הגורל והתוצאות של מעשים טובים. הנה המלך אגאטסטו הוא בן - אדם וגם אני בן - אדם. המלך אגאטסטו מתענג ונהנה מחמשת הנאות החושים כאילו היה ברהמא, בעוד אני חקלאי... מנהל משק בית של אחוזה. אוכל להיות כמוהו אם אעשה מעשים טובים. אם כך, אגלח את ראשי ואת זקני, אלבש גלימה כתומה, ואצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית. ' ולאחר זמן מה הוא עושה זאת. מגלח את ראשו וזקנו, לובש גלימה כתומה, ויוצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית. לאחר שיצא אל חיי חסר - בית הוא חי... בבדידות. ואז, נניח שאנשיך היו מדווחים לך... האם היית אומר: 'אנשים, השיבו את האדם הזה! עשו אותו שוב מנהל משק הבית כמו קודם'? "

"כמובן שלא, אדוני. להפך, אנו נראה לו כבוד והערכה, נקום לכבודו, ונזמין אותו אלינו לקבל גלימות, אוכל, מגורים, תרופות למחלות ומענה לכל צרכיו, וכן נדאג לו להגנה מתאימה. "

"מה דעתך, הוד רוממותך, האם פרי זה של חיי הפרישות נראה כאן ועכשיו? "

"כמובן, אדוני. "

"אם כך, הוד רוממותך, זהו הפרי השני של חיי הפרישות הנראה כאן ועכשיו. "

פירות הפרישות הנעלים יותר (Patatarasmaaphala)

"אך האם תוכל אדוני, להצביע על גמול נוסף אחר, הנראה כאן ועכשיו, כפרי של חיי הפרישות, אשר נעלה ומושלם משני אלו? "

"אני יכול, הוד רוממותך. הקשב נא בתשומת לב, אני אדבר. "

"כן, אדוני, " השיב המלך אגאטסטו לבודהה והבודהה אמר:

"הוד רוממותך, הנה קורה שטַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק [29]. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת [30], והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים [31] והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין.

בעל - בית, בן - בעל - בית, או אדם שנולד במשפחה כלשהי שומע את הדהמה. לאחר ששמע את הדהמה, הוא רוכש אמון בטטהאגטה. כאשר יש בו אמון, הוא חושב לעצמו: 'חיי - בית הם צפופים ומאובקים, חיי פרישות הם חופשיים כמו מרחבים פתוחים. אין זה קל לאדם החי חיי - בית להוביל חיים רוחניים מושלמים לחלוטין, מטוהרים ומצוחצחים כמו קונכייה. נניח ואגלח את ראשי וזקני, אלבש גלימות כתומות ואצא מחיי בעל - בית אל חיי חסר - בית. ' ולאחר זמן מה הוא עוזב את מצבור רכושו, אם קטן ואם גדול, עוזב את מעגל מכריו, אם קטן ואם גדול, מגלח את ראשו וזקנו, לובש גלימות כתומות, ויוצא מחיי - בית אל חיי חסר - בית.

לאחר שיצא קדימה כך, הוא חי מרוסן על פי כללי הפַּטִימוֹקְּהָא [32] מתנהג כיאות בעקביות ורואה סכנה גם בשגיאה הקטנה ביותר, שומר על התחיבויותיו ביחס לגוף, למעשים ולדיבור, מסור לחיים מועילים וטהורים, בעל משמעת מוסרית, עם דלתות חושים מוגנות, בעל מיומנות בקשב ומודעות ושבע רצון.

החלק הקצר על מוסרית (Casla)

הוד רוממותך, כיצד נזיר משלים את התנהגותו המוסרית? לאחר שזנח פעילות של הרג יצורים חיים, הנזיר נמנע מלהרוג יצורים חיים, ללא מקל או חרב, מוסרי, מלא חמלה ואהבה לרווחת כל היצורים החיים. כך הנזיר משלים את מוסריותו. לאחר שזנח לקיחת מה שלא ניתן, הנזיר נמנע מלקחת מה שלא ניתן, ביושר והגינות מקבל רק מה שניתן, מבלי לגנוב. לאחר שזנח דרך חיים לא צנועה, הנזיר חי הרחק [מנשים], ונמנע מפעילות וולגרית של יחסים מיניים. כך הנזיר משלים את מוסריותו.

לאחר שזנח דיבור לא נכון, הנזיר נמנע מלומר שקר, דובר אמת, אמין ומהימן, שניתן לסמוך ולבטוח בדבריו ואינו מטעה אף אחד בעולם. לאחר שזנח דיבור משמיץ, הוא לא חוזר שם על מה ששמע כאן במטרה להפריד ולסכסך בין אלו, או חוזר כאן על מה ששמע שם במטרה להפריד ולסכסך בין ההם. כך, הוא מפייס ומפשר בין אלו המסוכסכים ומקדם אחווה בין המאוחדים, יוצר הרמוניה, שמחה, אהבה, נועם, ומדבר בזכות השלום והשלווה. לאחר שזנח דיבור גס, הוא נמנע מלדבר בגסות. הוא מדבר ללא אשמה, במילים עדינות, נעימות לאוזן, חביבות, נוגעות ללב, אדיבות ומנומסות, ידידותיות ומוסכמות על דעת רבים. לאחר שזנח דיבור סרק, הנזיר נמנע משיחות סרק. הוא מדבר בזמן המתאים, על מה שנכון ולעניין, על הדהמה ועל הסנגהה. את דבריו כדאי לזכור, הם מתוזמנים היטב, נתמכים בסיבות, מוגדרים היטב ומחוברים למטרה. כך הנזיר משלים את מוסריותו.

הנזיר נמנע מלפגוע בזרעים ובצמחים. הוא אוכל רק פעם ביום ונמנע מלאכול בלילה ובזמנים לא נאותים. הוא נמנע מצפייה בריקודים, שירה, נגינה מוזיקה ומופעים. הוא נמנע מלהשתמש בזרים, בשמים, תכשיטים, קישוטים ועיטורים. הוא נמנע מלהשתמש במיטות ומושבים גבוהים או מפוארים. הוא נמנע מלקבל זהב וכסף. הוא נמנע מלקבל תבואה או בשר לא מבושלים, הוא לא מקבל נשים ונערות, עבדים ושפחות, עזים וכבשים, עופות וחזירים, פילים, בקר, סוסים ואתונות. הוא נמנע מלקבל שדות וקרקעות. הוא נמנע מהעברת מסרים דרך רצים ושליחים. הוא נמנע מקנייה ומכירה, משימוש במשקלי שקר ומכשירי מדידה מזייפים, מלקיחת שוחד ושחיתות, מעשי תרמית והונאה, מפציעה, הריגה, אסירה, מעשי שוד וביזת מזון. כך הנזיר משלים את מוסריותו.
נחישות על מי לסמוך להתגבר על בגידה סגולה טובים ורעים עובדים לגנוב טיפול בבגידה כבוד והערכה חיים לאחר החיים שמחה בודהיזם
מה אני באמת רוצה? מה הרצון שלי? מה בן אדם רוצה? המרדף אחרי הרצון, רוצה שהמציאות תהיה כרצוני, רוצה להרגיש טוב, הרצון להרגיש טוב, הרצון למלא את הרצון, מה זה טוב? מה זה רע? רוצה להרגיש טוב, לא רוצה להרגיש רע, רצוי ומצוי
מה אני באמת רוצה? מה הרצון שלי? מה בן אדם רוצה? המרדף אחרי הרצון, רוצה שהמציאות תהיה כרצוני, רוצה להרגיש טוב, הרצון להרגיש טוב, הרצון למלא את הרצון, מה זה טוב? מה זה רע? רוצה להרגיש טוב, לא רוצה להרגיש רע, רצוי ומצוי
...באמת רוצה? מה הרצון שלי? מה בן אדם רוצה? המרדף אחרי הרצון, רוצה שהמציאות תהיה כרצוני, רוצה להרגיש טוב, הרצון להרגיש טוב, הרצון למלא את הרצון, מה זה טוב? מה זה רע? רוצה להרגיש טוב, לא רוצה להרגיש רע, רצוי ומצוי מה באמת בן אדם רוצה? השאלה מה בן אדם באמת רוצה? היא שאלה יסודית שמלווה כל אדם במהלך חייו. אנשים מסתובבים בעולם ושואלים את עצמם: מה אני רוצה באמת? מהו הדבר שאם אשיג אותו אהיה מאושר? לכאורה, התשובה הפשוטה ביותר לשאלה זו היא שכל אדם רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע. אולם, אליעד כהן מציין שדווקא...
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
ליהנות מכל רגע, איך ליהנות מהחיים? חיים משעממים, להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית
...להכין שיעורי בית עם הילד, לשטוף כלים, לקפל כביסה, קיפול כביסה, שטיפת כלים, איך לגרום לילד לעשות שיעורי בית? חינוך ילדים, שלום בית איך ליהנות מכל פעולה, אפילו משטיפת כלים? כדי ליהנות מכל פעולה בחיים, גם אלו הנראות לנו שגרתיות ומשעממות, כמו שטיפת כלים, קיפול כביסה או הכנת שיעורי בית עם הילד, אליעד מסביר שיש לראות בכל פעולה הזדמנות להפיק תועלת או הנאה בשתי דרכים מרכזיות. הדרך הראשונה היא להפיק תועלת מהפעולה, ותועלת מוגדרת כמילוי הרצון שלך. לדוגמה, אם אתה עובד במקום עבודה שלא כל כך מוצא חן בעיניך, א...
רצון עצמי ובחירה חופשית, מה אף אחד לא יכול לעשות? איך הרצון שלך שולט בך? האם אפשר לשלוט ברצון? האם אפשר לשנות רצון? איך נוצר רצון? האם אפשר למרוד ברצון? האם אפשר לעשות נגד רצונך? של מי הרצון הזה? האם הרצון הוא אלוהים?
רצון עצמי ובחירה חופשית, מה אף אחד לא יכול לעשות? איך הרצון שלך שולט בך? האם אפשר לשלוט ברצון? האם אפשר לשנות רצון? איך נוצר רצון? האם אפשר למרוד ברצון? האם אפשר לעשות נגד רצונך? של מי הרצון הזה? האם הרצון הוא אלוהים?
...מה אף אחד לא יכול לעשות? איך הרצון שלך שולט בך? האם אפשר לשלוט ברצון? האם אפשר לשנות רצון? איך נוצר רצון? האם אפשר למרוד ברצון? האם אפשר לעשות נגד רצונך? של מי הרצון הזה? האם הרצון הוא אלוהים? מה זה רצון עצמי ואיך הוא משפיע על הבחירה החופשית? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלות מהותיות בנוגע לרצון עצמי ובחירה חופשית. נבחנות השאלות כיצד הרצון שלנו משפיע על הבחירות שאנחנו עושים, האם אפשר לשלוט ברצון, ואיך הרצון נוצר. אליעד מעלה את השאלה אם אדם יכול להתנגד לרצונו, והאם כל פעולה שאנחנו עושים נובעת בהכרח...
אושר בזוגיות, איך האושר שלך מול עצמך משפיע על הזוגיות שלך? לקיחת אחריות בזוגיות, אחריות אישית בזוגיות, מה הסיכוי שהקשר ישרוד? מה הסיכוי שהזוגיות תצליח? איך התפתחות אישית משפיעה על הזוגיות? טיפול זוגי, משבר זוגי
אושר בזוגיות, איך האושר שלך מול עצמך משפיע על הזוגיות שלך? לקיחת אחריות בזוגיות, אחריות אישית בזוגיות, מה הסיכוי שהקשר ישרוד? מה הסיכוי שהזוגיות תצליח? איך התפתחות אישית משפיעה על הזוגיות? טיפול זוגי, משבר זוגי
...איך האושר שלך מול עצמך משפיע על הזוגיות שלך? לקיחת אחריות בזוגיות, אחריות אישית בזוגיות, מה הסיכוי שהקשר ישרוד? מה הסיכוי שהזוגיות תצליח? איך התפתחות אישית משפיעה על הזוגיות? טיפול זוגי, משבר זוגי איך רמת האושר האישית שלך משפיעה על הזוגיות? אליעד כהן מסביר איך האושר הפנימי והאישי של האדם משפיע באופן ישיר על הזוגיות שלו, תוך מתן דוגמה מפורטת של הכנת סלט. נניח שבן אדם אוהב סלט שמכיל מספר רכיבים כמו עגבנייה, מלפפון, בצל, אבוקדו ולימון. יום אחד הוא קנה עגבניות טריות אך בלילה נכנס עכבר ונגע בהן, וכך...
סודות הקיום העצמי, איך לגלות את סודות המציאות? שלבים בהארה רוחנית, התפתחות תודעתית, למה אני רוצה משהו? למה אני קיים? למה המציאות קיימת? תודעה של אלוהים, הרצון של אלוהים, איך להיות אלוהים? התודעה של המציאות, להיות הסיבה הראשונה
סודות הקיום העצמי, איך לגלות את סודות המציאות? שלבים בהארה רוחנית, התפתחות תודעתית, למה אני רוצה משהו? למה אני קיים? למה המציאות קיימת? תודעה של אלוהים, הרצון של אלוהים, איך להיות אלוהים? התודעה של המציאות, להיות הסיבה הראשונה
...איך לגלות את סודות המציאות? שלבים בהארה רוחנית, התפתחות תודעתית, למה אני רוצה משהו? למה אני קיים? למה המציאות קיימת? תודעה של אלוהים, הרצון של אלוהים, איך להיות אלוהים? התודעה של המציאות, להיות הסיבה הראשונה למה יש לי רצון ומה גורם לי לרצות את מה שאני רוצה? הרבה אנשים שואלים את עצמם למה הם רוצים דווקא את הדברים שהם רוצים, ומנסים להבין מאיפה מגיע הרצון הזה. השאלה העמוקה יותר שהם מגיעים אליה היא למה בכלל קיים אצלי רצון? למה בכלל אני רוצה להרגיש טוב או להשיג משהו מסוים? אליעד מסביר שישנן שתי פרספקטיבות...
דיבייטינג / NLP / רטוריקה / שכנוע - להכליל או לבודד / הכללה או פירוק לגורמים - איך להגן על עמדתך? איך לנצח בוויכוח? איך לשכנע אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך לשתול מחשבות?
...או לבודד / הכללה או פירוק לגורמים - איך להגן על עמדתך? איך לנצח בוויכוח? איך לשכנע אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך לשתול מחשבות? וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך להחליש רעיונות / לחזק רעיונות כרצונך החופשי. ואבאר, כיצד באפשרותך לתקוף רעיונות שונים ולהגן על רעיונות שונים, באמצעות משחק של הכללה גורפת ושל בידוד מוחלט של הרעיון שלך. ואבאר, מתי הכללה מחזקת או מחלישה את הרעיון, ומתי דווקא בידוד וצמצום של הרעיון, מחזקת או מחלישה את הרעיון. והעניין הוא, שאם ברצונך לחזק רעיון כלשהו, עליך לדבר עליו כעל דבר...
איזה תוכנית אימון מומלצת? אימון abc או fbw? full body workout / פול בודי וורקאוט / אימון פול בודי / אימון לכל הגוף
...fbw? full body workout / פול בודי וורקאוט / אימון פול בודי / אימון לכל הגוף אז בעיקרון ישנם שני סוגים של תוכניות אימון. סוג אחד נקרא ABC, שהכוונה שלו היא, שבכל אימון מאמנים קבוצת שרירים אחרת, כאשר כל אות מה ABC, מייצגת קבוצת שרירים אחרת. ויש גם אימון שנקרא fbw, דהיינו, full body workout. דהיינו, אימון של כל השרירים שבגוף, בכל אימון מחדש. אז מה עדיף ומה יותר טוב? אז מה בטוח נכון? בטוח נכון שאם שריר מסוים כואב לך, נניח לדוגמה מהאימון של אתמול, אתה לא אמור לאמן אותו שוב היום, כדי לא להיפצע. ואם אתה...
תקשורת בין אישית, לפרש סיטואציות נכון, האם אני קורא אנשים נכון? האם אני מבין אנשים נכון? איך להבין אנשים? מסרים תת הכרתיים, האם אני משוגע? האם אני מדמיין? האם אני הוזה? האם אני חכם? קשר טלפתיה, גאון או משוגע
תקשורת בין אישית, לפרש סיטואציות נכון, האם אני קורא אנשים נכון? האם אני מבין אנשים נכון? איך להבין אנשים? מסרים תת הכרתיים, האם אני משוגע? האם אני מדמיין? האם אני הוזה? האם אני חכם? קשר טלפתיה, גאון או משוגע
...קורא אנשים נכון? האם אני מבין אנשים נכון? איך להבין אנשים? מסרים תת הכרתיים, האם אני משוגע? האם אני מדמיין? האם אני הוזה? האם אני חכם? קשר טלפתיה, גאון או משוגע איך אפשר להבין אם אני קורא אנשים נכון? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלות קריטיות על תקשורת בין אישית ופרשנות סיטואציות בצורה נכונה. הוא מעלה את השאלה האם אנחנו באמת מבינים את האנשים שאנחנו מתקשרים איתם. כיצד נדע אם אנחנו מבינים נכון את מה שהם משדרים או אם אנחנו מפרשים את המסרים בצורה שגויה? האם אנחנו באמת מסוגלים לקרוא את המחשבות והכוונות...
השתקפות של האחר בך, איך להתמודד עם המון בעיות
השתקפות של האחר בך, איך להתמודד עם המון בעיות
...להתמודד עם בעיות רבות דרך השתקפות של אחרים בתוכך? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בדרך בה השתקפות של האחרים בתוכנו יכולה לשמש ככלי משמעותי לפתרון בעיות שונות בחיים. הנושא המרכזי הוא הבנת הדרך בה התכונות, התנהגויות, או חסרונות שאנחנו מזהים אצל אנשים אחרים, נמצאים ומשתקפים גם בנו. ההבנה וההכרה בשיקוף הזה, מאפשרות להתמודד בצורה יעילה עם בעיות פנימיות וחיצוניות, ומשמשות כאמצעי להתפתחות אישית עמוקה. מהי הדרך הראשונית להתמודדות עם חסרונות שאתה מזהה אצל אחרים? אליעד כהן מסביר, שהשלב הראשוני בהתמודדות עם תכונ
עזרה לחולה סופני, התמודדות עם מחלה סופנית, התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד
עזרה לחולה סופני, התמודדות עם מחלה סופנית, התמודדות עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד
...עם מוות, מפחד למות, לא רוצה למות, לא לפחד מהמוות, מוות ממחלה, מוות מזקנה, להתמודד עם המוות, פחד ממחלה, חוסר אונים, חוסר תפקוד איך לעזור לאדם שמתמודד עם מחלה סופנית? כאשר אדם מגלה שהוא חולה במחלה סופנית, הדבר הראשון שהוא רוצה בדרך כלל הוא להמשיך לחיות. אבל איך באמת אפשר לעזור לאדם כזה, אם הדבר שהוא רוצה מכל לא ניתן להשגה? אליעד כהן מסביר כי העזרה האמיתית שאפשר להעניק לאדם כזה היא לא בהכרח לשכנע אותו להאמין שהוא יחיה, אלא לעזור לו להבין מדוע המוות מפחיד אותו, ומהו בדיוק הדבר שהופך את המוות לאירו
המהפכה המינית באמריקה - חלק 2
...- חלק 2 המהפכה המינית באמריקה - חלק 1. העימות בין החוק למציאות הביא להתלבטות לאומית. בין הפוריטנים לאלו שהלכו ונפתחו לכיווני מחשבה חדשים. יותר ויותר משפטים הגיעו לבית המשפט העיון ויותר ויותר פסקי דין שאמרו שהממשלה אינה צריכה להתערב בחייהם הפרטיים ש אנשים ניתנו. האמירה סקס מוכר הכל נולדה. משרדי הפרסום למדו להכניס את הסקס לכל דבר. החל ממרגרינה לדאודורנט ותחבושות אישיות לנשים כמובן. אתן חבורת נודיסטיות או שפשוט חסרים לכן בגדים? נשים קשוחות, מכוניות מהירות, עריכה מהירה שדיים גדולים. כל זה היה מולך בסרט...
כי תצא - אמת ואמונה
...לא יהיה כלי גבר על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה הבגד הינו לבוש, כיסוי למהות. הבגד יוצר צמצום והגבלה לעינינו ולמהותו של הלובש. או ר נתן איש ואשה זה בחינת אמת ואמונה. וצריך להזהר שלא להחליף כליהם ובגדיהם, שלא יהא נכשל באשה זרה, שהוא בחינת כפירות ואמונות כוזביות. אמת, או ר נתן, הינה בחינת הדעת. אמונה הוא הדבר שאין בו טעם, אך עיקר האמונה עי האמת. אומרת התורה גבר לא ילבש בגדי אשה, הבגד, מורה למהותו של האדם, מהות זו בגין היותה גדולה ורחבה, צריך שתוגבל. מהות שתהיה בכלי המכיל אותה. ללא יכולת ההכלה יש ויבוא...
אימון אישי - מאמן אישי וסימן שאלה
...- מאמן אישי וסימן שאלה המון פעמים אני שואל את עצמי שאלות. מתוקף היותי מאמן אישי, אני מאמין שזוהי אחת הדרכים הטובות ביותר לפתח את הדמיון, ליצור אפשרויות חדשות ולחולל רעיונות חדשים. באופן לא מפתיע, זהו גם אחד הכלים המשוכללים והמתקדמים ביותר שמחזיק כל מאמן אישי טוב באמתחתו. לפעמים הדברים הכי לא טריוויאליים, המקרים הכי מוזרים, הנסיבות הכי שטותיות, מביאים אותי לשאול את השאלות הכי מוזרות שיש, ומשם מגיעות התשובות הכי משמעותיות שאני יכול לקבל. נסו זאת בעצמכם, בפעם הבאה שתיתקלו בבעיה, בפעם הבאה בה תצטרכו...
אימון עסקי - 7 מרכיבי יסוד שניתן לפתח באמצעות אימון עסקי
...באמצעות אימון עסקי מהיכרותי עם העולם של אימון עסקי זה נכון שאנשים מצליחים ומתעשרים מעשיית דברים בדרך מסוימת ולא מעשיית דברים מסוימים. זה נכון גם שעל מנת לעשות דברים בדרך מסוימת, צריך לחשוב בדרך מסוימת. עם זאת, מהיכרותי עם העולם של אימון עסקי וייעוץ עסקי ומההתבוננות שלי לאורך השנים על אנשים שמצליחים בעסקים ובהשקעות, זיהיתי שבעה מרכיבי יסוד משותפים, שלטעמי מהווים מרכיבים קריטיים להצלחה, בלעדיהם חשיבה בדרך מסוימת לא בהכרח תעזור כשלעצמה. לא מדובר בבשורה רעה לאלה שמטבעם אינם ניחנים באותם מרכיבים, את...
סהרוריות - מבוא
...(בלעז: Noctambulism, Somnabulism) או מחלת ירח, היא הפרעת שינה שהסובל ממנה מפגין פעילויות אשר בדרך כלל מצביעות על עירנות בעודו ישן. סהרוריות יכולה להופיע בכל הגילאים. בדרך כלל התנהגות סהרורית מתרחשת כאשר אדם יוצא ממצב של שינה עמוקה. בילדים ובמבוגרים צעירים, עד רבע מכלל הלילה הוא במצב שינה עמוקה. אולם ככל שאדם מתבגר ומזדקן מתקצר פרק השינה העמוקה, עד שהוא לא קיים עוד. מסיבה זו ילדים ומבוגרים צעירים (וכל אחד אחר השוהה פרק זמן ממושך בשינה עמוקה), נוטים יותר לסהרוריות. מאפיינים: הסהרורית, ציור מאת גון...
עולם הרפואה - רופא, רפא את החולה ולא את המחלה
...החולה ולא את המחלה עולם הרפואה רופא, רפא את החולה ולא את המחלה אמירה לטינית לשמחתי, עבודתי מפגישה אותי עם הרבה אנשים מעניינים. כל פעם שאני מסתכלת על ספריות בבתיהם, שובה את ליבי מחדש כמות הידע הקיים, וכמה אנחנו יכולים ללמוד עוד ועוד, מבלי להתעייף. מפתה להושיט יד לספר שמושך ולדעת כי קיים סיכוי שקריאתו יכולה לשנות את חיינו. בימים אלו, כשהמחלות העונתיות פוקדות כמעט כל בית. ברצוני להביא לפניכם, מידע על חלק מהרפואות השונות הנפוצות בתבל, ובכך לפתוח את העיניים, ואולי תמצאו תשובות בשיטות ריפוי שעוד לא הכרתם...
חודש טבת - הכוח לשלוט במציאות הגשמית
...- הכוח לשלוט במציאות הגשמית רבקה הירש שמו של החודש הגיע מבבל ופירושו: ששוקעים בו. הכוונה ככל הנראה היא לעיצומו של החורף. במדרש אגדה קדום נאמר כי קור - זו תקופת טבת. סיבות נוספות לשם: טבת - מלשון הטבה, תיקון, שיפור. ראש חודש טבת חל בסיום חג החנוכה והוא מקבל הארת נרות על כל ימי החודש, כי בראש תלוי כל החודש, כלומר בהטבת הנרות. כחודש בן 29 יום, סיומו בכט - ראשי תיבות: כל טוב. טבת מלשון טובה, כי בחודש הזה הייתה טובה לישראל. טבת גדלה בו הדסה. הדסה היא אסתר, שנלקחה בחודש זה לבית המלך אחשוורוש - ובכך צמחה...
מימדי הציור - המימדים השונים שיש במציאות - חלק 1
...- המימדים השונים שיש במציאות - חלק 1 אנו חיים במציאות בעלת הרבה מאד מימדים וספר זה ידון במימדים השונים במציאות ממימד הנקודה ועד למימד הכולל את כל שאר המימדים. המימד הראשון שנדבר עליו הוא מימד הנקודה שהוא למעשה האפס השני כלומר הנקודה המחברת מינוס אין סוף אם פלוס אין סוף. המימד השני הוא מימד הקו המימד השלישי הוא מימד העומק כלומר המימד המרחבי הראשון. המימד הרביעי זה צורה של טבעת סגורה המימד החמישי הוא מימד ששמו 123 שזה המימד האחרון שהשלם שווה לסכום כל חלקיו 1 כפול 2 כפול 3 שווה ל 1 ועוד 2 ועוד 3 מימד...
מה זה adhd - כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה?
...וכיצד ניתן להתמודד עם זה? לא תהיה זו הגזמה לומר, שאחד הביטויים הכי נפוצים בעשור האחרון בעולם הרפואה ובעולם החינוך הוא הפרעות קשב וריכוז adhd, ביטוי אותו כל הורה מכיר בצורה כזו או אחרת, בוודאי כל מורה שמתמודד עם ילדים שיש להם adhd, ומן הסתם גם אנשים שקוראים עיתונים ועוקבים אחר עולם הרפואה והחינוך. הפרעות קשב וריכוז כידוע הולכים ביחד בשני עולמות אלו. לפני שנסביר מה זה adhd, חשוב להבהיר שיש adhd ויש add. בהמשך המאמר נראה מה ההבדלים ביניהם, כיצד מאבחנים adhd וכיצד ניתן להתמודד עם זה. נציין כבר עכשיו...
קרוספיט האם זה טוב או רע? אימון פונקציונאלי מה היתרונות ומה החסרונות של קרוספיט? מה ההבדל בין קרוספיט לבין פאוורליפטינג לבין בודי בילדינג? אימוני כושר פונקציונליים, אימוני קרוספיט האם הם טובים לפיתוח גוף, למי מתאים קרוספיט? קרוספיט או חדר כושר? קרוספיט ופיתוח שרירים, איך לא להיפצע באימון?
...רע? אימון פונקציונאלי מה היתרונות ומה החסרונות של קרוספיט? מה ההבדל בין קרוספיט לבין פאוורליפטינג לבין בודי בילדינג? אימוני כושר פונקציונליים, אימוני קרוספיט האם הם טובים לפיתוח גוף, למי מתאים קרוספיט? קרוספיט או חדר כושר? קרוספיט ופיתוח שרירים, איך לא להיפצע באימון? וכאן אסביר, מהו קרוספיט והאם ולמה הוא טוב או לא טוב. אז לאימון גופני באשר הוא, יש סיבות שונות, מטרות שונות וצורות שונות. לדוגמה, יתכן אימון כושר שמטרתו לגרום לך להיות כמה שיותר בריא. יתכן אימון שמטרתו לגרום לך לפתח כמה שיותר שרירים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מנהיג רוחני מוערך
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מנהיג רוחני מוערך, האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מנהיג רוחני מוערך, איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
חסר כל הגדרה צפירת זיכרון לשנות את האמונות תחושה של מחנק חשיבה בריאה שותפות בעסקים פחד גישה לא הגיוני פחד להחליט להיפרד להרגיש ביטחון עצמי מה היתרונות בחוסר אהבה עצמית? התאהבות בנשוי לא אוהב את איך שאני חושב המרדף אחרי אושר יתרונות וחסרונות במרדף אחרי האושר למה אני בזוגיות? איך לשקם זוגיות אחרי בגידה? להחליט מתוך פחד החלטה לטווח רחוק התמודדות עם אובדן חבר התמודדות עם אובדן בת זוג השגת מטרות ויעדים מה המטרה שלך? איש מכירות מעולה טיפים לחיפוש לקוחות כעצמאי ילד כאפות להצליח בחינוך ילדים אינטרס של מורה רוחני מודעות עצמית ושינה מחשבות שווא לא הגיוניות להתמודד עם אוטיזם ופיגור שכלי האם קשה לחזור לאקסית? שיטות להחזרת אקסים פול אובר לשרירי הגב בפולי עליון למה יש שרירים בגוף האדם? נכתב הספר להיות אלוהים בורא לא הגיע להארה לשחזר רגע של הארה רוחנית מילון מושגים בספר להיות אלוהים איך זה מרגיש להיות אלוהים? להכניס כמה שיותר כסף להפוך כסף לאושר אושר ומטרת החיים המשמעות של החיים כתבות שליליות בפייסבוק מחשבות שליליות על עצמי לדעת שיש בחירה חופשית בחירה אישית היקום רוצה שאני אעשה העולם נוצר מכלום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לביטחון עצמי, מאמן אישי לנוער, מאמן עסקי מומלץ בתחום מנהיג רוחני מוערך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 02_12_2025 השעה 10:33:09 - wesi4