ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מלאך המוות ✔התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 6 ✔* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 6
* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 5.

ה. "תֵּהָפֵךְ לְאַכְזָר לִי, בְּעֹצֶם יָדְךָ תִשְׂטְמֵנִי" (איוב ל 21) : חוויות ההתגלות השטניות

עד כה עסקנו בעיקר בפן היפה של ההתגלות, אבל יש גם צד אחר. חוויית ההתגלות, אם נכונה ההשערה המוצעת כאן, מקורה לעתים קרובות בקונפליקט עם ההורה. על כן, רק טבעי הוא שבחוויה זו יתגלו לא רק פניו השוחקות של האל אלא גם פנים אחרות, זועמות ואפילו רודפניות. ההפנמה של דמות הורה עוינת, הנחשבת כגורם להתפתחות הדיכאון, יכולה לתרום להופעת אל עוין. לעתים זה האלוהים עצמו הממיט ייסורים קשים על האדם, ובמקרים שבהם הפן השלילי הוא קיצוני יותר, יהיה זה השטן או יציר - בלהות אחר.

המקרה של שרבר35 שייך בבירור לקבוצה זו. במרכז מערכת הדלוזיות שלו עומדים ד"ר פלכזיך, בעל הסגולות העל - אנושיות שהסית את האלוהים נגד שרבר, והאל עצמו שהתעלל בשרבר עד שזה הוכיח לו את חפותו. מחברים שאחרי פרויד, כנידרלאנד, 36 המחישו את הדמיון הכמעט - המילולי בין ההלוצינציות על מה שעשו לחולה דמויות שטניות אלה לבין חוויות ההתעללות הממשיות שעבר בילדותו מידי האב הסאדיסטי שנפטר קודם פרוץ המחלה, התגלות מפורשת של השטן מופיעה במקרה שתואר ע"י פרויד, "נוירוזה דמונולוגית מהמאה ה - 17. " בפרשה זו התגלו ישוע, מרים והשטן אל צייר בשם כריסטוף הייצמן, שלקה בדיכאון אחרי מות אביו. כבר יונג, על סמך מקרה דומה, ראה בשטן ובאלוהים את שני פני היחס אל האב. פסיכיאטר שטיפל בשנות השבעים באמריקאים שסבלו מ"דיבוק" בעקבות הסרט "מגרש השדים" מצא אצלם, כמו אצל הנערה שבסרט, אובדן אב על רקע מערכת יחסים משובשת.

בשנים האחרונות דווח על מקרים רבים והולכים של "פולחן השטן" בארצות המערב וגם בישראל, שחלקם הסתיימו באובדן חייהם של צעירים חברי כתות אלה. לאור הנאמר לעיל יש עניין בבדיקה פסיכודינמית של מקרים כאלה. לא מן הנמנע שצעירים אלה גודלו בידי הורה מתעלל.

האינטרפרטציה של הרודף הדמוני בהלוצינציות דתיות כמייצגת דמות - אב עוינת, שהופנמה בתהליך אבל לא - תקין, הדריכה מטפלים ישראליים שטיפלו בצעירים דתיים עם תסמונות דומות של "דיבוק. " במסגרת פסיכותרפיה רגישה לתרבות (culturally - sensitive psychotherapy) שילבו המטפלים אמצעים מסורתיים המקובלים בעולמו הדתי של המטופל, והתוצאות התרפויטיות מצטיינות לעתים באיכות דרמאטית מרגשת. בילו וחב' תיארו תגובה פוסט - טראומטית שפקדה צעיר לאחר פיגוע חבלני, שבמהלכה התגלה אליו מלאך ואיים להרגו. הלוצינציות אלה נמצאו קשורות לאובדן אביו של המטופל בתאונה בהיותו בן שמונה. בעזרת טכניקות היפנוטיות, יצאו המטפלים עם הצעיר למסעות בעולמו הפנימי, מרחיקים אותו מן המדבר בו היה המלאך מציק לו, אל "גן העדן התחתון" בו יכול היה להיפגש עם נשמת אביו. ויצטום וחב' פרסמו מקרה של הופעת מלאך רודפני אל צעיר שאיבד את אביו בנסיבות אפופות אשמה קשה. תשע שנים קודם ביקש האב, אלכוהוליסט כרוני, מבנו בן ה - 15 להביא לו מים ולהישאר לידו. הנער הביא את המים אך סירב להישאר, ולמחרת נמצא האב מת. אחרי תקופה קצרה של שימוש בסמים קשים נענה הבחור לשידולי אחיו הרב, התגייס לצבא ונעשה אדוק, השתחרר והתחתן. הוא ציפה לבן כדי שיוכל לקראו על שם האב, ומשנולדה לו בת, החל מצבו להתדרדר. במרכז הזיותיו היה מלאך שאיים להענישו על יחסו אל אביו והורה לו לצום ולהתנזר ממין. כיוון שאחד משני המטפלים הוא בעצמו דתי, החל דיאלוג מתמשך שבמהלכו גייסו המטפלים את האח הבכור לטקס, הנראה כשואב את השראתו מה"משפטים" שהיה יהודה פריד עורך לחולי פרנויה: השלושה הקימו "בית - דין" על פי ההלכה, שבו נתבע המלאך לדין תורה. המטופל נכנס לטראנס במהלך הטיפול ודיווח על הופעת המלאך בחדר. בית הדין ציווה על המלאך להניח למטופל. בניגוד לכוונתו של הרב, שבפעולה מהירה של כיבוי הנר ופתיחת החלון ביקש לסלק את המלאך אחת לתמיד, התברר בימים הבאים כי למלאך הייתה דווקא אוריינטאציה פסיכודינמית יותר: הוא המשיך להופיע לפני המטופל כפי שציפו המטפלים, לומר, כדמות שהפכה בהדרגה לאוהדת וחיובית לפני היעלמותה הסופית. גרינברג וחב' תיארו שלושה מקרים נוספים של הירדפות ע"י דמות דימונית שפקדו צעירים ישראליים, כולם חוזרים בתשובה. כולם חוו אובדן של חברים או בני משפחה, ובמקרה אחד היה רגש אשמה כבד בשל החשש שחברו של החולה נהרג במארב מחבלים מכדוריו שלו.

רגש האשמה כלפי הנפטר פעל, מן הסתם, בצורה מודעת יותר בימי קדם. פרייזר הביא דוגמאות רבות מרחבי העולם לאמונה לפיה לא קיים מוות סתם, כל פטירה היא תוצאה של כישוף או מחשבות עוינות. התלמוד (בבא מציעא ק"ז 2) מצטט את רב (אבא אריכא), שהלך לבית הקברות ומצא שתשעים ותשעה מכל מאה מתים מתו כתוצאה מעין - הרע. זוהי ה"אומניפוטנציה של המחשבות, " השלטת על פי פרויד בנפש הילד, ועל פי קליין אף בנפש התינוק. גם פיאז'ה, מנקודת הראות ההתפתחותית, שם לב לזיהוי שעושה הילד בין מוות ורצח. רגש האשמה שמעוררת חשיבה ארכאית זו גורר את מנגנוני ההשלכה, היוצר דמויות רודפניות. לכאן שייכת ההבחנה החודרת שמצטט פרויד11 מפי קליינפאול: לא במקרה מתואר מלאך המוות בדמיון העממי כשלד מת, שכן דווקא המת נתפס כמי שחש שנאה כלפי הנותרים בחיים, כפי שיעידו אינספור פולחני הפיוס כלפי המתים בתרבויות העולם.

מסתבר שהצעירים שתיארו ויצטום וחב' ובילו מצויים בחברה טובה, שכן בתולדות הקבלה ידועים אנשים שקיבלו את סודות הקבלה מפי "מגיד, " דהיינו מלאך שהיה מתגלה אליהם דרך קבע. המפורסם במקרים אלה הוא זה של ר' יוסף קארו, בעל ה"שולחן ערוך. " ויצטום וחב', 71 המצטטים סיפור זה, מעירים כי תיאור ה"מגיד" של יוסף קארו דומה להתגלויות העוינות שבמקרים המודרניים לעיל משום שגם מלאך זה נהג להטיח בקארו האשמות על עבירות שעשה ולצוות עליו מנהגי צום ופרישות. המחברים לא הבחינו כי בין המקרים שתיארו לסיפורו של קארו קיימת עוד נקודת דמיון מכרעת: חייו של קארו סובבים סביב האובדן והשכול במידה שאף באותם ימים הייתה בולטת בטראגיות שלה. ה"מגיד" מזכיר לקארו איך, בפרק זמן קצר, שכל את שני בניו, בתו ואשתו. העובדה שקארו נישא חמש פעמים מלמדת כי הוא גם התאלמן פעמים אחדות. לדברי ורבלובסקי (שיחה אישית), קרוב לודאי שקארו איבד בוודאי בילדותו את אביו, שכן האב אינו מופיע בסיפור חייו והוא גדל אצל דודו, ששכל את כל בניו שלו, ובמכתביו הוא מכנהו "בני יקירי. " קשה שלא לראות קשר בין הופעתו הקבועה של ה"מגיד" לבין שורת האסונות הללו ששילש הגורל ברוחב - יד כזה לאיש אחד.

השטן החל למלא תפקיד של ממש באמונה היהודית רק במקורות הבתר - מקראיים, באגדות ובמדרשים התלמודיים. בתנ"ך יש לו תפקיד שולי ביותר, עקב הדחייה התקיפה של כל רשות אלוהית לבד מהאלוהים עצמו. תחת זאת, ממלא האל עצמו פעמים רבות תפקיד הרסני. למעשה, מתוך כלל התגלויות האל שמתאר התנ"ך, דומה שלא ההתגלויות האוהבות הן הרוב אלא דווקא התגלויות הכעס והענישה. יש והאירציונאליות בפן הזועם של האל בולטת מאוד, כמו בסיפור ההתגלות של משה. האלוהים, כפי שראינו, התגלה אליו מייד לאחר מות המלך רוצח - התינוקות שבארמונו גדל ושניסה לרצוח גם אותו. אם כך, האם יכולים אנו לצפות שבאל זה יתגלו קווי דמיון לאב הארצי המת? הנה תיאור שליחתו של משה למצרים:

(שמות ד' 19 - 26) וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה בְּמִדְיָן: לֵךְ שֻׁב מִצְרָיִם כִּי מֵתוּ כָּל הָאֲנָשִׁים הַמְבַקְשִׁים אֶת נַפְשֶׁךָ. וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת אִשְׁתּוֹ וְאֶת בָּנָיו וַיַּרְכִּבֵם עַל הַחֲמֹר וַיָּשָׁב אַרְצָה מִצְרָיִם וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת מַטֵּה הָאֱלֹהִים בְּיָדוֹ. וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה: בְּלֶכְתְּךָ לָשׁוּב מִצְרַיְמָה רְאֵה כָּל הַמֹּפְתִים אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְיָדֶךָ וַעֲשִׂיתָם לִפְנֵי פַרְעֹה וַאֲנִי אֲחַזֵּק אֶת לִבּוֹ וְלֹא יְשַׁלַּח אֶת הָעָם. וְאָמַרְתָּ אֶל פַּרְעֹה: כֹּה אָמַר יְהוָה: בְּנִי בְכֹרִי יִשְׂרָאֵל. וָאֹמַר אֵלֶיךָ: שַׁלַּח אֶת בְּנִי וְיַעַבְדֵנִי. וַתְּמָאֵן לְשַׁלְּחוֹ, הִנֵּה אָנֹכִי הֹרֵג אֶת בִּנְךָ בְּכֹרֶךָ. וַיְהִי בַדֶּרֶךְ בַּמָּלוֹן וַיִּפְגְּשֵׁהוּ יְהוָה וַיְבַקֵּשׁ הֲמִיתוֹ. וַתִּקַּח צִפֹּרָה צֹר וַתִּכְרֹת אֶת עָרְלַת בְּנָהּ וַתַּגַּע לְרַגְלָיו וַתֹּאמֶר: כִּי חֲתַן דָּמִים אַתָּה לִי. וַיִּרֶף מִמֶּנּוּ, אָז אָמְרָה: חֲתַן דָּמִים לַמּוּלֹת.

הרצף האסוציאטיבי אומר הכל: א) האל מודיע כי יגרום לצורר המציק לעם ישראל להגביר עוד יותר את אכזריותו, ב) קורא לעם ישראל בנו בכורו, ג) מאיים על הצורר כי יהרוג את בכורו, ד) ועומד להרוג את הנביא עצמו. מה פשר חילופי - התפקידים האלה בין דמויות האל והאויב? הגם שממעשה האשה עולה כי אי - מילת הבנים היא העילה לזעם האל, אין בכך כדי להסביר התפרצות פתאומית זו דווקא עתה, לאחר המפגשים הקודמים ביניהם. אולם אם נכונה השערתנו שהתגלות האל קשורה למות אביו החורג של משה, שרצה אף הוא להרגו, ניתן להבין מדוע אירע השינוי ביחס האל דווקא בזמן שמשה היה בדרכו חזרה אל בית פרעה.

ואמנם, פרשת היחסים בין משה והאלוהים היא מסכת רוויית אימה ואלימות. האל לא רק ביקש להמית את משה כבר בתחילת שליחותו, אלא הכה בצרעת את אחותו והרג את שני בני אחיו, ובסוף כל פרשת - החיים הזאת, בשל חטא ההכאה בסלע, גזר עליו, חרף כל תחנוניו, כי לא יבוא אל הארץ! דומה כאילו הצליח פרעה המת, למרות הכל, למנוע ממשה את משאת חייו.

הבה נקשיב לכמה מהאמירות הסתומות שאומרים הנביאים בחוגיהם הסגורים: הן חושפות לפנינו עולם חשאי שאבד, ושהניתוח הפסיכואנליטי מסוגל להחיותו. הנה, לדוגמה, דברי משה אל אחיו מול גופות נדב ואביהוא:

(ויקרא י 3) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן: הוּא אֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה לֵאמֹר: בִּקְרֹבַי אֶקָּדֵשׁ וְעַל פְּנֵי כָל הָעָם אֶכָּבֵד. וַיִּדֹּם אַהֲרֹן.

כמידת הקרבה האינטימית עם האל, כך סכנת פגיעתו. כך ממש אומר האלוהים למשה על מרים הנביאה:

(במדבר י"ב 14) וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה: וְאָבִיהָ יָרֹק יָרַק בְּפָנֶיהָ! הֲלֹא תִכָּלֵם שִׁבְעַת יָמִים!

לא פחות מאלפת היא פליטת - הפה של אליהו המבקש מהאל על חיי בנה של האשה שנתנה לו מחסה:

(מלכים - א' י"ז 20) יְהוָה אֱלֹהָי! הֲגַם עַל הָאַלְמָנָה אֲשֶׁר אֲנִי מִתְגּוֹרֵר עִמָּהּ הֲרֵעוֹתָ לְהָמִית אֶת בְּנָהּ?

הנביא המבקש רחמים על זולתו מקבל כמובנת מאליה את העובדה שהאלוהים פוגע בו! החוויה הדתית נותנת ביטוי, אם כן, גם לפניו העוינות של ההורה.

אולם, כיוון שהמונותיאיזם מנע בתוקף פיצול של דמות האב לחלק טוב ורע, הוא גרם לעתים קרובות לפיצול ה"אני" עצמו. הא ראיה שתורת ישראל מציגה, בהנגדה מדויקת למושג העם הנבחר, את המקרה הראשון בהיסטוריה הכתובה בו הוכרז עם כבן - מוות מעצם קיומו, לדורי דורות: כִּי יָד עַל כֵּס יָהּ מִלְחָמָה לַיהוָה בַּעֲמָלֵק מִדֹּר דֹּר (שמות י"ז 17). גם כאן, קשה למצוא יחס נאות בין חטאו של העם המסתורי לבין שנאת - הנצח כלפיו. אבל התשובה נרמזת ממקום אחר: שוב ושוב ביקש האלוהים להשמיד דווקא את עמו שלו (שמות ל"ב 10, במדבר י"ד 12, י"ז 9). פעמים רבות הכה אותם במגיפות, באש ובנחשים (במדבר י"א 33, י"ז 14, כ"ה 9), ולבסוף גזר כי איש מהיוצאים ממצרים לא יזכה לבוא ארצה. כמה מוזר: עם סגולה, בחירו של האלוהים, שהובטחה לו ברית נצח עם האל, מוצא עצמו שוב ושוב תחת סכנת השמדה טוטאלית מידי אלוהיו שלו! המילים שאומר אלוהים למשה, הֶרֶף מִמֶּנִּי וְאַשְׁמִידֵם וְאֶמְחֶה אֶת שְׁמָם מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם וְאֶעֱשֶׂה אוֹתְךָ לְגוֹי עָצוּם וָרָב מִמֶּנּוּ (דברים ט' 14), דומות למילים בהם נשבע על עמלק: כִּי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם (שמות י"ז 14). בקונפליקט הבלתי - אפשרי הזה, כשהאל נותן - החיים הוא גם זה הנתקף לעתים בחמת - רצח, הכרח שיימצא עם מקולל ושנוא שינקז אליו את כל הצדדים השליליים של עַם הבחירה.

התלמוד, כמו יונג, לא רק הכיר בעובדה שה"צל" הוא חלק מנפש המאמין עצמו, אלא אף הזהיר מפני התנכרות לו. "כל הגדול מחברו, " אומרת מסכת סוכה (נ"ב 1), "יצרו גדול הימנו. " לומר, ככל שאדם צדיק יותר, כך גם היצר הרע שלו גדול יותר! והתלמוד ממחיש על בשרם של שניים מגדולי חכמיו את תוצאות הניסיון להתכחש לעובדה פשוטה זו:

ר' עקיבא היה מתלוצץ בעוברי עברה. פעם אחת נדמה לו השטן כאשה בראש הדקל. תפס בדקל והחל מטפס ועולה. כשהגיע לחצי הדקל הניחו יצרו. אמר לו: אלמלא שהכריזו עליך ברקיע "היזהרו בר' עקיבא ותורתו, " עשיתי דמיך שני מעין!

ר' מאיר היה מתלוצץ בעוברי עברה. פעם אחת נדמה לו השטן כאשה עומדת בעבר הנהר. לא היה שם גשר. תפס במצר והחל עובר בו והולך. כשהגיע לחצי המצר הניחו. אמר לו: אלמלא שהכריזו ברקיע "היזהרו בר' מאיר ותורתו, " עשיתי דמיך שני מעין! (קידושין פ"א 1).

דומה שהשטן מנסה להעביר בדברים אלה מסר פסיכודינמי בסיסי: דווקא האדם הנראה רחוק מהתאוות, הטוען כי אינו נתון לשליטתן, עלול ליפול קורבן להן בנסיבות שסתם אדם היה מתגבר עליהן.

כאן נכנסים אנו לאחד התחומים הסודיים, שלא לומר האפלים, ביהדות כולה: כמה מצוות שנראו בפירוש אליליות זכו במהלך הדורות לפירושים סודיים, שהמפרשים הצניעו ברמזים שונים, ונחשפו בהדרגה במהלך הדורות. הבולטת בהן היא מצוות השעיר לעזאזל (ויקרא ט"ז), שרק הרמב"ו אמר עליה, תוך התנצלויות, את מה שקודמיו הסכימו רק לרמוז: זהו קורבן המוקרב לשטן כדי שלא יסכסך בין ישראל לאלוהים. ה"זוהר" (פרשת תרומה קפ"ב - קפ"ד) הרחיק לכת וקבע כי כמה ממצוות היהדות (כגון השיער שבתפילין או מצוות עגלה ערופה) כוונתן, בעצם, לעבוד את השטן, ומי שמנסה להיות צדיק מדי ולהתחמק מקיומן, כפי שעשה איוב, ייענש ע"י השטן. מסתבר, אם כן, כי גם השטן, על פי הקבלה, ראוי לפיוס במסגרת עבודת האלוהים!

שני מקורות, אם כן, לאובייקטים הטמאים שיוצרת הדת: ההיבטים השנואים (או השונאים) של ההורה הנפטר, שאינם מתיישבים עם הרגשות האוהבים כלפיו, יוצרים את דמות האל הזועם או השטן, וכן ההיבטים הדחויים והמוכחשים של "האני" מושלכים על דמות חיצונית, הזויה או ממשית, כגון יצר - הרע או עמלק. בתפקיד "שטנים" מופיעים בדתות השונות גם אובייקטים אמיתיים, המשמשים מושאים להתקה של הרגשות השליליים כלפי המנהיג ה"נערץ, " העם ה"נבחר" או כל אובייקט המוכרז כעליון, והמחייב יצירת אובייקט נגדי שינקז אליו את כל הרגשות האסורים. הדתות השונות מציגות מידות שונות של פיצול, החל מההנגדה המוחלטת בין האל והשטן בנצרות וכלה בחילופי תפקידים מפתיעים ביניהם במיסטיקה היהודית. ה"זוהר" (פרשת משפטים צ"ח 1) היטיב להקדים את הפירוש הפסיכואנליטי של האלוהים והשטן כדמויות משלימות: הוא קבע שאלוהים הוא אביו של אדם מגיל שלוש - עשרה ואילך, בעוד שקודם לכן ממלא תפקיד זה... השטן. הלכה מעניינת אחרת שקובע ה"זוהר" (פרשת כי תצא רע"ז 1) היא שהיצר הרע הוא שד יהודי. טרם, ככל הידוע לי, הוגשה הצעה לתיקון חוק השבות לאור קביעה זו.

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 7.
התפתחות מצווה להעריץ סודות דמיונות דמיון טומאה רצון סודות הקבלה התקה הערצה אמונה אמונה דתית אמונה הדתית אמונות דת דתות החרדים התבוננויות פסיכודינמיות התבוננות חוויות התגלות חוויית התגלות חרדים פסיכודינמי פסיכודינמיות
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
איך לפתח את השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה
...השכל? איך לפתח את החשיבה? הפצה רוחנית, ללמד תלמידים, להסביר לאחרים, להתמודד עם התנגדויות, להסביר את עצמך, להבין את עצמך, לפתח את ההבנה איך לפתח את השכל באמצעות שאלת שאלות? אליעד כהן מסביר שכדי לפתח את החשיבה ולהעמיק את ההבנה בדברים שאנחנו כבר מבינים, יש לשאול שאלות נוספות. לא מדובר רק בשאלות חדשות על נושאים לא מוכרים, אלא דווקא בשאלות שעוסקות בדברים שכבר הבנת לכאורה. ככל ששואלים יותר שאלות על מה שכבר נראה מובן, מגלים רובדים חדשים ומעמיקים יותר את ההבנה. למשל, אם מישהו מבין תהליך מסוים, עליו לשאול...
להיות האמת עצמה - איך אפשר להיות האמת עצמה?
...האמת עצמה? כי ידיעה שלמה באמת, היא רק כאשר היודע והידוע והידיעה מתאחדים. כי כל דבר בעולם מתחלק לשלושה חלקים. כי יש את האדם החושב והיודע. ויש גם את הדבר שעליו חושבים ושאותו יודעים. ויש גם את המחשבה ואת הידיעה, שהיא מחברת את האדם החושב ואת הדבר שעליו הוא חושב. וכיוב הרוצה הרצון והרצוי. או הרגש המרגיש וההרגשה. וכך גם לגבי כל דבר אחר (והם השכל המשכיל והמושכל שמתאחדים בשורשם - רבי נחמן מברסלב). והנה, החושב, נפרד מהדבר שעליו הוא חושב. וכל זה הוא רק בנפרדות של המציאות, ששם יש את החלוקה הזאת של הישויות...
הוכחות לשכר ועונש, מי יצר את העולם? הוראות היצרן של העולם, האם יש הוראות יצרן? למה יש הוראות יצרן? מה טוב בהוראות יצרן? התורה כהוראות יצרן, שמירת מצוות, הוכחות לאמיתות התורה, חזרה בתשובה
הוכחות לשכר ועונש, מי יצר את העולם? הוראות היצרן של העולם, האם יש הוראות יצרן? למה יש הוראות יצרן? מה טוב בהוראות יצרן? התורה כהוראות יצרן, שמירת מצוות, הוכחות לאמיתות התורה, חזרה בתשובה
...היצרן של העולם, האם יש הוראות יצרן? למה יש הוראות יצרן? מה טוב בהוראות יצרן? התורה כהוראות יצרן, שמירת מצוות, הוכחות לאמיתות התורה, חזרה בתשובה האם העולם נברא עם הוראות יצרן? אליעד כהן דן בנושא של הוכחות לשכר ועונש והטענה שהעולם נוצר עם הוראות יצרן. הנושא מוצג דרך דוגמה מוכרת שמטרתה להוכיח שיש מי שיצר את העולם, ולכן יש לו גם הוראות לשימוש. בדוגמה שניתנה, נאמר כי כאשר קונים שעון חדש, יש תעודת אחריות והוראות ברורות לשימוש, כמו לא להכות אותו בפטיש ולא לחשוף אותו למים, כי אחרת הוא יתקלקל. הדובר הדתי...
חולי קורונה, פחד להיות חולה קורונה, מה זה חולי קורונה? נשא קורונה, איך מפחידים אנשים בקורונה? למה אנשים מפחדים מהקורונה? איך לא לפחד מהקורונה? כמה חולים בקורונה? התמודדות מדינת ישראל עם משבר הקורונה, פחד מהקורונה, פאניקה
חולי קורונה, פחד להיות חולה קורונה, מה זה חולי קורונה? נשא קורונה, איך מפחידים אנשים בקורונה? למה אנשים מפחדים מהקורונה? איך לא לפחד מהקורונה? כמה חולים בקורונה? התמודדות מדינת ישראל עם משבר הקורונה, פחד מהקורונה, פאניקה
...קורונה, מה זה חולי קורונה? נשא קורונה, איך מפחידים אנשים בקורונה? למה אנשים מפחדים מהקורונה? איך לא לפחד מהקורונה? כמה חולים בקורונה? התמודדות מדינת ישראל עם משבר הקורונה, פחד מהקורונה, פאניקה מה זה באמת חולי קורונה ולמה המונח מייצר פאניקה? אליעד כהן מסביר שהאופן שבו משתמשים במונח חולי קורונה הוא מניפולטיבי וגורם לאנשים לפחד. הוא מדגיש כי כאשר אנשים שומעים את המונח חולה, הם מדמיינים באופן אוטומטי אדם שסובל מתסמינים קשים וברורים של מחלה, כמו חום, כאבים, או אפילו אדם מרותק למיטה. במציאות, חלק גדול...
מלך המשיח בתל אביב או השטן, מי זה המשיח? מה יעשה המשיח? ביאת המשיח, מתי יבוא המשיח? גיהנום, גן עדן, שכר ועונש, שמירת מצוות, למה המשיח לא מגיע? למה המשיח לא בא?
מלך המשיח בתל אביב או השטן, מי זה המשיח? מה יעשה המשיח? ביאת המשיח, מתי יבוא המשיח? גיהנום, גן עדן, שכר ועונש, שמירת מצוות, למה המשיח לא מגיע? למה המשיח לא בא?
...בתל אביב או השטן, מי זה המשיח? מה יעשה המשיח? ביאת המשיח, מתי יבוא המשיח? גיהנום, גן עדן, שכר ועונש, שמירת מצוות, למה המשיח לא מגיע? למה המשיח לא בא? האם המשיח נמצא בתל אביב או שהוא השטן? אליעד כהן מתייחס לדמות מסוימת היושבת בתל אביב, ברחוב נחלת בנימין, וטוענת שהיא המשיח. אותה דמות מדברת בעיקר על ערכים כמו אמת, חמלה וצדק, ומציעה שאלו הם המפתחות לגן עדן ולביאת המשיח. אלא שאליעד כהן שואל שאלה פשוטה: האם אותו אדם אכן חי בפועל את גן העדן שעליו הוא מדבר? אם אותו אדם מאמין בערכיו, מדוע הוא נאבק עם אחרים...
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
...פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה איך לפתח את השכל בדומה לפיתוח שרירים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו באופן מפורט את העקרונות של פיתוח השכל על ידי השוואה לאימון שרירים. לפי אליעד, המטרה בשני התחומים היא ליצור מאמץ משמעותי, בין אם מדובר בשרירים ובין אם מדובר בשכל. אליעד מציג שתי גישות עיקריות לפיתוח השרירים, ולכל אחת מהן השלכה על פיתוח...
הדחקה, איך לטפל בבעיה מודחקת למרות שהיא מודחקת? טיפול בהדחקה בתת מודע, איך לטפל בהדחקה בלי הצפה? איך לטפל בהדחקה בלי להפסיק להדחיק? איך לטפל בבעיה רגשית מודחקת בלי חשיפה שלה? איך לפתור בעיות מודחקות? טיפול בהדחקה חזקה
הדחקה, איך לטפל בבעיה מודחקת למרות שהיא מודחקת? טיפול בהדחקה בתת מודע, איך לטפל בהדחקה בלי הצפה? איך לטפל בהדחקה בלי להפסיק להדחיק? איך לטפל בבעיה רגשית מודחקת בלי חשיפה שלה? איך לפתור בעיות מודחקות? טיפול בהדחקה חזקה
...לטפל בבעיה מודחקת למרות שהיא מודחקת? טיפול בהדחקה בתת מודע, איך לטפל בהדחקה בלי הצפה? איך לטפל בהדחקה בלי להפסיק להדחיק? איך לטפל בבעיה רגשית מודחקת בלי חשיפה שלה? איך לפתור בעיות מודחקות? טיפול בהדחקה חזקה איך לטפל בבעיה מודחקת בלי לחשוף אותה ישירות? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן לטפל בבעיות רגשיות מודחקות, גם ללא צורך להציף או לחשוף אותן באופן ישיר. בתחילת דבריו, הוא מבהיר את המושג הדחקה: מצב שבו אדם חווה כאב, טראומה או בעיה רגשית עמוקה, אך אינו מוכן או מסוגל להכיר בה באופן מודע. לדוגמה, אדם שעבר...
רצונות, לדעת מה אתה רוצה מעצמך, מה אני רוצה? מהו רצון? איך נוצר רצון? מה הרצון הפנימי ביותר? מה באמת אתה רוצה? למה יש רצונות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, המרדף אחרי הרצון, מודעות עצמית
רצונות, לדעת מה אתה רוצה מעצמך, מה אני רוצה? מהו רצון? איך נוצר רצון? מה הרצון הפנימי ביותר? מה באמת אתה רוצה? למה יש רצונות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, המרדף אחרי הרצון, מודעות עצמית
...רוצה? מהו רצון? איך נוצר רצון? מה הרצון הפנימי ביותר? מה באמת אתה רוצה? למה יש רצונות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, המרדף אחרי הרצון, מודעות עצמית איך לדעת מה אתה באמת רוצה מעצמך? השאלה המרכזית שעלתה בשיחה עם אליעד כהן היא כיצד אפשר לדעת מה באמת רוצים. רוב האנשים מתמודדים עם מצב שבו הם לא יודעים מה הם רוצים באופן מוחלט, ולכן נעים כל הזמן בין רצונות שונים, לעיתים סותרים, ומתלבטים כיצד לפעול. לפי אליעד, הבעיה המרכזית היא שאנשים לא מסוגלים להגדיר בצורה ברורה ומדויקת את הרצון העמוק ביותר שלהם. לדוגמה...
קבלת החלטות - מתי לא לעשות את מה שיגרום לך להצליח? הדרך אל המטרה, איך לקבל החלטות? הסקת מסקנות - ניתוח סיבתיות - כשלים לוגיים, משוואה ריבועית, גמילה מהימורים, לקיחת סיכונים, תוצאה הפוכה, תוצאה נגדית, תוצאה לא רצויה
...לך להצליח? הדרך אל המטרה, איך לקבל החלטות? הסקת מסקנות - ניתוח סיבתיות - כשלים לוגיים, משוואה ריבועית, גמילה מהימורים, לקיחת סיכונים, תוצאה הפוכה, תוצאה נגדית, תוצאה לא רצויה וכאן נדבר על כשל לוגי אפשרי בתהליך של הסקת מסקנות. והכשל הוא שלפעמים האדם חושב, שאם A מוביל ל B, מכך נובע שאם הוא רוצה להשיג את B, עליו ללכת בדרך A. דהיינו, אם אני חושב שאם אני אעשה משהו אני אשיג תוצאה כלשהי שאני רוצה להשיג אותה, אז כדאי לי לעשות את המשהו הזה, כדי להשיג את התוצאה שאני רוצה להשיג. אבל זה לא תמיד נכון, ממספר...
אהבה אמיתית, האם זו אהבה אמיתית? האם אני אוהב את עצמי באמת? האם אני באמת אוהב את החיים? מהי אהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה עצמית באמת? האם אני אוהב את החיים באמת? האם אני באמת אוהב את עצמי? המבחן של האהבה האמיתית
אהבה אמיתית, האם זו אהבה אמיתית? האם אני אוהב את עצמי באמת? האם אני באמת אוהב את החיים? מהי אהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה עצמית באמת? האם אני אוהב את החיים באמת? האם אני באמת אוהב את עצמי? המבחן של האהבה האמיתית
...אמיתית, האם זו אהבה אמיתית? האם אני אוהב את עצמי באמת? האם אני באמת אוהב את החיים? מהי אהבה עצמית אמיתית? מהי אהבה עצמית באמת? האם אני אוהב את החיים באמת? האם אני באמת אוהב את עצמי? המבחן של האהבה האמיתית איך לדעת אם אני באמת אוהב את עצמי? כדי לדעת אם אתה באמת אוהב את עצמך, עליך להבין את מבחן האהבה האמיתית, אשר אליעד כהן מתאר בהרצאתו בצורה מפורטת. אהבה אמיתית, בין אם כלפי עצמך ובין אם כלפי המציאות, נבחנת כאשר קיים מצב ברור של ניגוד אינטרסים. כלומר, כאשר הדברים שאתה רוצה ומצפה לקבל אינם מתממשים במציאות...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...קואצינג / Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים? האם יש לך תחביבים? האם יש מקום לרוחניות בחייך...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות הברית. כיום ישנן עשרות אגודות...
הארה - מבוא
...מושג דתי שמקורו בבודהיזם ומתאר את יציאתו של האדם ממחזור הלידה והמוות הניצחי המקובל בדתות הודו. שבירה זו של המעגל הניצחי של גלגול הנשמות נובע משינוי אישיות חריף (בדרך כלל גם פתאומי ומיידי) המעביר את האדם ממצבו הרגיל למצב תודעתי עליון ונשגב שהינו המושא המרכזי של הדת הבודהיסטית. אדם שעבר הארה מכונה נאור או מואר. ברבות השנים הועתק מושג ההארה ממקורו, אל דתות מזרחיות אחרות כמו ההינדואיזם והגייניזם ובשנים האחרונות הפך מושג זה למקובל מאוד בספרות העידן החדש. הגדרת מצב ההארה בתפיסה הבודהיסטית המקורית מוגדרת...
כדורים או מדיטציה?
...food ומיקרוגל פרוזק וציפרלקס, אינטרנט ורכבים מהירים אנחנו רוצים פתרונות מהירים שהכל יקרה בקלות, במינימום מאמץ ואם אפשר - בלי לצאת מאזור הנוחות שלנו. אנחנו פחות ופחות יודעים איך לנהל את הגוף שלנו, את הרגשות שלנו אנחנו מנוהלים ופחות מנהלים אנחנו מושפעים מהחוץ ופחות מחוברים לבפנים הלחץ הוא המגפה של המאה ה - 20 הוא משפיע על הגוף, על הנפש אנחנו כל הזמן סביב הישגים להיות טובים יותר, להרוויח יותר, להצליח יותר... פחות נוכחים ברגע הזה פחות נהנים ממה שהשגנו עד כה ממה שיש רצים ורצים לעבר הפסגה הבאה חדורי מטרה...
לזרום עם ההבנה של הרגע הזה
...עם ההבנה של הרגע הזה לא עכשיו, יש דחוף יותר או למה עשיתי כך ואיך לא חשבתי על אופציה טובה יותר? אלו דברים שבשגרה. הנקודה החשובה כאן שאי אפשר לתקוע את ההתקדמות כל הזמן בלנסות לפענח תובנה חדשה, ויחד עם זאת צריך להתקדם מתוך מודעות לדברים. יש לזכור שההבנה של אותם הדברים היו שייכים לנחלת העבר והיו ההבנה של אותו הרגע. ובעצם יש כאן נקודה חשובה יותר מההטמעות עצמן אפילו למרות שלהטמעות יש תפקיד משחק חשוב אך, יחד עם זאת, יש לקחת אותן בעירבון מוגבל. כי מה שחשוב יותר ממהטמעות היא המודעות לדברים והתחברות של המודעות...
מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? חלק ג'
...ג הגענו לחלק האחרון של המאמר מה הקשר בין אמונה לבין הצלחה? . החלק שבו נבדוק מהן הדרכים שבאמצעותן ניתן לשנות אמונות. אילו פעולות ביכולתנו לעשות על מנת לשנות את האמונה המגבילה שלנו באמונה חיובית שתקדם אותנו למחוז חפצנו? חלק זה מציע כמה רעיונות טובים שהוכיחו את עצמם כעובדים: 6 דרכים עיקריות לשינוי אמונה בדרך אל הצלחה גדולה יותר: איך משנים אמונה בדרך אל הצלחה? 1. הצהרות לאחר שהפכנו להיות מודעים לאמונתו המגבילה והחלטנו לוותר על הרווח שלנו מלהחזיק בה, עלינו להצהיר על אמונה חיובית חדשה, לרשום אותה בשפה...
מזל טוב נולד תינוק ו...
...תינוק ו... כולם חזרו הביתה, אמא אבא ותינוק חדש שהצטרף למשפחה. לכאורה הכל בסדר, אבל רק לכאורה. רובכן מסתגלות משינויים קיצוניים במצב הרוח וברגשות. אבל כ - 70% מהנשים סובלות מתופעה של דכדוך ודיכאון קל שמתחיל בין היום השלישי לחמישי שלאחר הלידה. המאפיינים הם לרוב נטייה להתקפי בכי רבים ללא סיבה, מתח, קשיי שינה וקושי לתפקד. לפעמים הם חולפים לאחר מספר ימים, אך ישנן כאלו שסובלות ממנו במשך מספר שבועות עד לחודשים. אז מה את מרגישה אמא טרייה? מצב רוח קודר, ייאוש וחוסר אונים, עייפות רבה, ודימוי הגוף ירוד. נשים...
לצאת מהמטריקס - פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות
...למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות לצאת מהמטריקס פירושו להבין בשלמות את המציאות. כל דבר אחר זה כמו לראות את הסרט. נחמד, משעשע, מעביר את הזמן. בו ברגע שמבינים את המציאות בשלמות, יוצאים ממנה. אני אוהב לראות סרטים על בריחה מבתי כלא. ככל שבית הכלא שמור יותר, כך יותר קשה לברוח ממנו. ברוב הסרטים אחד האלמנטים המרכזיים הוא לנסות להתחקות אחרי מבנה הכלא, אחרי השגרה, למצוא נקודות תורפה. להתמיד. והאמת היא שבית הכלא השמור ביותר הוא העולם הזה. אפילו מוות לא משחרר אותך ממנו. כי כמו שהלידה...
פיתוח הפוטנציאל של מוח ימין
...הפוטנציאל של מוח ימין העשורים האחרונים השתייכו לאנשים מסוג מסוים שחשבו באופן מסוים - מתכנתי מחשבים שיכלו לפצח קודים, עורכי דין שיכלו לנסח חוזים במיומנות, בוגרי מנהל עסקים שאוהבים להתעסק במספרים. אולם מפתחות הממלכה עוברים לידיים אחרות. העתיד שייך לאנשים מסוג שונה לחלוטין, בעלי מחשבה שונה לחלוטין - אנשים המסוגלים ליצור, להביע אמפתיה, להבחין בדפוסים וליצור משמעות. אנשים אלו - אמנים, ממציאים מעצבים, מספרי סיפורים, מטפלים, מעודדים, כאלה שרואים את התמונה הכוללת... אנו עוברים מעידן האינפורמציה, יכולות...
למה כדאי להיות מסוגל לשלוט במחשבות?
...לשלוט במחשבות? למה כדאי להיות מסוגל לשלוט בכוח המחשבה? ברגע שאדם מסוגל לשלוט בכוח המחשבה שלו, החיים שלו טובים יותר מכל כיוון שלא מסתכלים על זה. גם בהווה וגם בעתיד. בהווה המצב שלו טוב יותר, כי הוא בשמחה, הוא יכול להיות שמח בכל זמן נתון ושום דבר לא יכול להשפיע ולשנות את מצב רוחו לרעה. בנוסף גם בעתיד מצבו יהיה טוב יותר, כי ברגע שאדם שמח וטוב לו, יכולת הריכוז שלו עולה, יכולת היצירתיות שלו עולה, הוא חושב בצורה חיובית יותר, רואה תמיד מה הוא כן יכול לעשות, מתמקד בלמצוא פתרונות ולא בלמצוא בעיות, וכך הוא...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מלאך המוות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מלאך המוות, אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מלאך המוות, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר אישי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי, פסיכותרפיה הוליסטית בתחום מלאך המוות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.2813 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 16:26:20 - wesi4