ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התבוננות ✔התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 6 ✔* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 5...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 6
* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 5.

ה. "תֵּהָפֵךְ לְאַכְזָר לִי, בְּעֹצֶם יָדְךָ תִשְׂטְמֵנִי" (איוב ל 21) : חוויות ההתגלות השטניות

עד כה עסקנו בעיקר בפן היפה של ההתגלות, אבל יש גם צד אחר. חוויית ההתגלות, אם נכונה ההשערה המוצעת כאן, מקורה לעתים קרובות בקונפליקט עם ההורה. על כן, רק טבעי הוא שבחוויה זו יתגלו לא רק פניו השוחקות של האל אלא גם פנים אחרות, זועמות ואפילו רודפניות. ההפנמה של דמות הורה עוינת, הנחשבת כגורם להתפתחות הדיכאון, יכולה לתרום להופעת אל עוין. לעתים זה האלוהים עצמו הממיט ייסורים קשים על האדם, ובמקרים שבהם הפן השלילי הוא קיצוני יותר, יהיה זה השטן או יציר - בלהות אחר.

המקרה של שרבר35 שייך בבירור לקבוצה זו. במרכז מערכת הדלוזיות שלו עומדים ד"ר פלכזיך, בעל הסגולות העל - אנושיות שהסית את האלוהים נגד שרבר, והאל עצמו שהתעלל בשרבר עד שזה הוכיח לו את חפותו. מחברים שאחרי פרויד, כנידרלאנד, 36 המחישו את הדמיון הכמעט - המילולי בין ההלוצינציות על מה שעשו לחולה דמויות שטניות אלה לבין חוויות ההתעללות הממשיות שעבר בילדותו מידי האב הסאדיסטי שנפטר קודם פרוץ המחלה, התגלות מפורשת של השטן מופיעה במקרה שתואר ע"י פרויד, "נוירוזה דמונולוגית מהמאה ה - 17. " בפרשה זו התגלו ישוע, מרים והשטן אל צייר בשם כריסטוף הייצמן, שלקה בדיכאון אחרי מות אביו. כבר יונג, על סמך מקרה דומה, ראה בשטן ובאלוהים את שני פני היחס אל האב. פסיכיאטר שטיפל בשנות השבעים באמריקאים שסבלו מ"דיבוק" בעקבות הסרט "מגרש השדים" מצא אצלם, כמו אצל הנערה שבסרט, אובדן אב על רקע מערכת יחסים משובשת.

בשנים האחרונות דווח על מקרים רבים והולכים של "פולחן השטן" בארצות המערב וגם בישראל, שחלקם הסתיימו באובדן חייהם של צעירים חברי כתות אלה. לאור הנאמר לעיל יש עניין בבדיקה פסיכודינמית של מקרים כאלה. לא מן הנמנע שצעירים אלה גודלו בידי הורה מתעלל.

האינטרפרטציה של הרודף הדמוני בהלוצינציות דתיות כמייצגת דמות - אב עוינת, שהופנמה בתהליך אבל לא - תקין, הדריכה מטפלים ישראליים שטיפלו בצעירים דתיים עם תסמונות דומות של "דיבוק. " במסגרת פסיכותרפיה רגישה לתרבות (culturally - sensitive psychotherapy) שילבו המטפלים אמצעים מסורתיים המקובלים בעולמו הדתי של המטופל, והתוצאות התרפויטיות מצטיינות לעתים באיכות דרמאטית מרגשת. בילו וחב' תיארו תגובה פוסט - טראומטית שפקדה צעיר לאחר פיגוע חבלני, שבמהלכה התגלה אליו מלאך ואיים להרגו. הלוצינציות אלה נמצאו קשורות לאובדן אביו של המטופל בתאונה בהיותו בן שמונה. בעזרת טכניקות היפנוטיות, יצאו המטפלים עם הצעיר למסעות בעולמו הפנימי, מרחיקים אותו מן המדבר בו היה המלאך מציק לו, אל "גן העדן התחתון" בו יכול היה להיפגש עם נשמת אביו. ויצטום וחב' פרסמו מקרה של הופעת מלאך רודפני אל צעיר שאיבד את אביו בנסיבות אפופות אשמה קשה. תשע שנים קודם ביקש האב, אלכוהוליסט כרוני, מבנו בן ה - 15 להביא לו מים ולהישאר לידו. הנער הביא את המים אך סירב להישאר, ולמחרת נמצא האב מת. אחרי תקופה קצרה של שימוש בסמים קשים נענה הבחור לשידולי אחיו הרב, התגייס לצבא ונעשה אדוק, השתחרר והתחתן. הוא ציפה לבן כדי שיוכל לקראו על שם האב, ומשנולדה לו בת, החל מצבו להתדרדר. במרכז הזיותיו היה מלאך שאיים להענישו על יחסו אל אביו והורה לו לצום ולהתנזר ממין. כיוון שאחד משני המטפלים הוא בעצמו דתי, החל דיאלוג מתמשך שבמהלכו גייסו המטפלים את האח הבכור לטקס, הנראה כשואב את השראתו מה"משפטים" שהיה יהודה פריד עורך לחולי פרנויה: השלושה הקימו "בית - דין" על פי ההלכה, שבו נתבע המלאך לדין תורה. המטופל נכנס לטראנס במהלך הטיפול ודיווח על הופעת המלאך בחדר. בית הדין ציווה על המלאך להניח למטופל. בניגוד לכוונתו של הרב, שבפעולה מהירה של כיבוי הנר ופתיחת החלון ביקש לסלק את המלאך אחת לתמיד, התברר בימים הבאים כי למלאך הייתה דווקא אוריינטאציה פסיכודינמית יותר: הוא המשיך להופיע לפני המטופל כפי שציפו המטפלים, לומר, כדמות שהפכה בהדרגה לאוהדת וחיובית לפני היעלמותה הסופית. גרינברג וחב' תיארו שלושה מקרים נוספים של הירדפות ע"י דמות דימונית שפקדו צעירים ישראליים, כולם חוזרים בתשובה. כולם חוו אובדן של חברים או בני משפחה, ובמקרה אחד היה רגש אשמה כבד בשל החשש שחברו של החולה נהרג במארב מחבלים מכדוריו שלו.

רגש האשמה כלפי הנפטר פעל, מן הסתם, בצורה מודעת יותר בימי קדם. פרייזר הביא דוגמאות רבות מרחבי העולם לאמונה לפיה לא קיים מוות סתם, כל פטירה היא תוצאה של כישוף או מחשבות עוינות. התלמוד (בבא מציעא ק"ז 2) מצטט את רב (אבא אריכא), שהלך לבית הקברות ומצא שתשעים ותשעה מכל מאה מתים מתו כתוצאה מעין - הרע. זוהי ה"אומניפוטנציה של המחשבות, " השלטת על פי פרויד בנפש הילד, ועל פי קליין אף בנפש התינוק. גם פיאז'ה, מנקודת הראות ההתפתחותית, שם לב לזיהוי שעושה הילד בין מוות ורצח. רגש האשמה שמעוררת חשיבה ארכאית זו גורר את מנגנוני ההשלכה, היוצר דמויות רודפניות. לכאן שייכת ההבחנה החודרת שמצטט פרויד11 מפי קליינפאול: לא במקרה מתואר מלאך המוות בדמיון העממי כשלד מת, שכן דווקא המת נתפס כמי שחש שנאה כלפי הנותרים בחיים, כפי שיעידו אינספור פולחני הפיוס כלפי המתים בתרבויות העולם.

מסתבר שהצעירים שתיארו ויצטום וחב' ובילו מצויים בחברה טובה, שכן בתולדות הקבלה ידועים אנשים שקיבלו את סודות הקבלה מפי "מגיד, " דהיינו מלאך שהיה מתגלה אליהם דרך קבע. המפורסם במקרים אלה הוא זה של ר' יוסף קארו, בעל ה"שולחן ערוך. " ויצטום וחב', 71 המצטטים סיפור זה, מעירים כי תיאור ה"מגיד" של יוסף קארו דומה להתגלויות העוינות שבמקרים המודרניים לעיל משום שגם מלאך זה נהג להטיח בקארו האשמות על עבירות שעשה ולצוות עליו מנהגי צום ופרישות. המחברים לא הבחינו כי בין המקרים שתיארו לסיפורו של קארו קיימת עוד נקודת דמיון מכרעת: חייו של קארו סובבים סביב האובדן והשכול במידה שאף באותם ימים הייתה בולטת בטראגיות שלה. ה"מגיד" מזכיר לקארו איך, בפרק זמן קצר, שכל את שני בניו, בתו ואשתו. העובדה שקארו נישא חמש פעמים מלמדת כי הוא גם התאלמן פעמים אחדות. לדברי ורבלובסקי (שיחה אישית), קרוב לודאי שקארו איבד בוודאי בילדותו את אביו, שכן האב אינו מופיע בסיפור חייו והוא גדל אצל דודו, ששכל את כל בניו שלו, ובמכתביו הוא מכנהו "בני יקירי. " קשה שלא לראות קשר בין הופעתו הקבועה של ה"מגיד" לבין שורת האסונות הללו ששילש הגורל ברוחב - יד כזה לאיש אחד.

השטן החל למלא תפקיד של ממש באמונה היהודית רק במקורות הבתר - מקראיים, באגדות ובמדרשים התלמודיים. בתנ"ך יש לו תפקיד שולי ביותר, עקב הדחייה התקיפה של כל רשות אלוהית לבד מהאלוהים עצמו. תחת זאת, ממלא האל עצמו פעמים רבות תפקיד הרסני. למעשה, מתוך כלל התגלויות האל שמתאר התנ"ך, דומה שלא ההתגלויות האוהבות הן הרוב אלא דווקא התגלויות הכעס והענישה. יש והאירציונאליות בפן הזועם של האל בולטת מאוד, כמו בסיפור ההתגלות של משה. האלוהים, כפי שראינו, התגלה אליו מייד לאחר מות המלך רוצח - התינוקות שבארמונו גדל ושניסה לרצוח גם אותו. אם כך, האם יכולים אנו לצפות שבאל זה יתגלו קווי דמיון לאב הארצי המת? הנה תיאור שליחתו של משה למצרים:

(שמות ד' 19 - 26) וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה בְּמִדְיָן: לֵךְ שֻׁב מִצְרָיִם כִּי מֵתוּ כָּל הָאֲנָשִׁים הַמְבַקְשִׁים אֶת נַפְשֶׁךָ. וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת אִשְׁתּוֹ וְאֶת בָּנָיו וַיַּרְכִּבֵם עַל הַחֲמֹר וַיָּשָׁב אַרְצָה מִצְרָיִם וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת מַטֵּה הָאֱלֹהִים בְּיָדוֹ. וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה: בְּלֶכְתְּךָ לָשׁוּב מִצְרַיְמָה רְאֵה כָּל הַמֹּפְתִים אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְיָדֶךָ וַעֲשִׂיתָם לִפְנֵי פַרְעֹה וַאֲנִי אֲחַזֵּק אֶת לִבּוֹ וְלֹא יְשַׁלַּח אֶת הָעָם. וְאָמַרְתָּ אֶל פַּרְעֹה: כֹּה אָמַר יְהוָה: בְּנִי בְכֹרִי יִשְׂרָאֵל. וָאֹמַר אֵלֶיךָ: שַׁלַּח אֶת בְּנִי וְיַעַבְדֵנִי. וַתְּמָאֵן לְשַׁלְּחוֹ, הִנֵּה אָנֹכִי הֹרֵג אֶת בִּנְךָ בְּכֹרֶךָ. וַיְהִי בַדֶּרֶךְ בַּמָּלוֹן וַיִּפְגְּשֵׁהוּ יְהוָה וַיְבַקֵּשׁ הֲמִיתוֹ. וַתִּקַּח צִפֹּרָה צֹר וַתִּכְרֹת אֶת עָרְלַת בְּנָהּ וַתַּגַּע לְרַגְלָיו וַתֹּאמֶר: כִּי חֲתַן דָּמִים אַתָּה לִי. וַיִּרֶף מִמֶּנּוּ, אָז אָמְרָה: חֲתַן דָּמִים לַמּוּלֹת.

הרצף האסוציאטיבי אומר הכל: א) האל מודיע כי יגרום לצורר המציק לעם ישראל להגביר עוד יותר את אכזריותו, ב) קורא לעם ישראל בנו בכורו, ג) מאיים על הצורר כי יהרוג את בכורו, ד) ועומד להרוג את הנביא עצמו. מה פשר חילופי - התפקידים האלה בין דמויות האל והאויב? הגם שממעשה האשה עולה כי אי - מילת הבנים היא העילה לזעם האל, אין בכך כדי להסביר התפרצות פתאומית זו דווקא עתה, לאחר המפגשים הקודמים ביניהם. אולם אם נכונה השערתנו שהתגלות האל קשורה למות אביו החורג של משה, שרצה אף הוא להרגו, ניתן להבין מדוע אירע השינוי ביחס האל דווקא בזמן שמשה היה בדרכו חזרה אל בית פרעה.

ואמנם, פרשת היחסים בין משה והאלוהים היא מסכת רוויית אימה ואלימות. האל לא רק ביקש להמית את משה כבר בתחילת שליחותו, אלא הכה בצרעת את אחותו והרג את שני בני אחיו, ובסוף כל פרשת - החיים הזאת, בשל חטא ההכאה בסלע, גזר עליו, חרף כל תחנוניו, כי לא יבוא אל הארץ! דומה כאילו הצליח פרעה המת, למרות הכל, למנוע ממשה את משאת חייו.

הבה נקשיב לכמה מהאמירות הסתומות שאומרים הנביאים בחוגיהם הסגורים: הן חושפות לפנינו עולם חשאי שאבד, ושהניתוח הפסיכואנליטי מסוגל להחיותו. הנה, לדוגמה, דברי משה אל אחיו מול גופות נדב ואביהוא:

(ויקרא י 3) וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן: הוּא אֲשֶׁר דִּבֶּר יְהוָה לֵאמֹר: בִּקְרֹבַי אֶקָּדֵשׁ וְעַל פְּנֵי כָל הָעָם אֶכָּבֵד. וַיִּדֹּם אַהֲרֹן.

כמידת הקרבה האינטימית עם האל, כך סכנת פגיעתו. כך ממש אומר האלוהים למשה על מרים הנביאה:

(במדבר י"ב 14) וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל מֹשֶׁה: וְאָבִיהָ יָרֹק יָרַק בְּפָנֶיהָ! הֲלֹא תִכָּלֵם שִׁבְעַת יָמִים!

לא פחות מאלפת היא פליטת - הפה של אליהו המבקש מהאל על חיי בנה של האשה שנתנה לו מחסה:

(מלכים - א' י"ז 20) יְהוָה אֱלֹהָי! הֲגַם עַל הָאַלְמָנָה אֲשֶׁר אֲנִי מִתְגּוֹרֵר עִמָּהּ הֲרֵעוֹתָ לְהָמִית אֶת בְּנָהּ?

הנביא המבקש רחמים על זולתו מקבל כמובנת מאליה את העובדה שהאלוהים פוגע בו! החוויה הדתית נותנת ביטוי, אם כן, גם לפניו העוינות של ההורה.

אולם, כיוון שהמונותיאיזם מנע בתוקף פיצול של דמות האב לחלק טוב ורע, הוא גרם לעתים קרובות לפיצול ה"אני" עצמו. הא ראיה שתורת ישראל מציגה, בהנגדה מדויקת למושג העם הנבחר, את המקרה הראשון בהיסטוריה הכתובה בו הוכרז עם כבן - מוות מעצם קיומו, לדורי דורות: כִּי יָד עַל כֵּס יָהּ מִלְחָמָה לַיהוָה בַּעֲמָלֵק מִדֹּר דֹּר (שמות י"ז 17). גם כאן, קשה למצוא יחס נאות בין חטאו של העם המסתורי לבין שנאת - הנצח כלפיו. אבל התשובה נרמזת ממקום אחר: שוב ושוב ביקש האלוהים להשמיד דווקא את עמו שלו (שמות ל"ב 10, במדבר י"ד 12, י"ז 9). פעמים רבות הכה אותם במגיפות, באש ובנחשים (במדבר י"א 33, י"ז 14, כ"ה 9), ולבסוף גזר כי איש מהיוצאים ממצרים לא יזכה לבוא ארצה. כמה מוזר: עם סגולה, בחירו של האלוהים, שהובטחה לו ברית נצח עם האל, מוצא עצמו שוב ושוב תחת סכנת השמדה טוטאלית מידי אלוהיו שלו! המילים שאומר אלוהים למשה, הֶרֶף מִמֶּנִּי וְאַשְׁמִידֵם וְאֶמְחֶה אֶת שְׁמָם מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם וְאֶעֱשֶׂה אוֹתְךָ לְגוֹי עָצוּם וָרָב מִמֶּנּוּ (דברים ט' 14), דומות למילים בהם נשבע על עמלק: כִּי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם (שמות י"ז 14). בקונפליקט הבלתי - אפשרי הזה, כשהאל נותן - החיים הוא גם זה הנתקף לעתים בחמת - רצח, הכרח שיימצא עם מקולל ושנוא שינקז אליו את כל הצדדים השליליים של עַם הבחירה.

התלמוד, כמו יונג, לא רק הכיר בעובדה שה"צל" הוא חלק מנפש המאמין עצמו, אלא אף הזהיר מפני התנכרות לו. "כל הגדול מחברו, " אומרת מסכת סוכה (נ"ב 1), "יצרו גדול הימנו. " לומר, ככל שאדם צדיק יותר, כך גם היצר הרע שלו גדול יותר! והתלמוד ממחיש על בשרם של שניים מגדולי חכמיו את תוצאות הניסיון להתכחש לעובדה פשוטה זו:

ר' עקיבא היה מתלוצץ בעוברי עברה. פעם אחת נדמה לו השטן כאשה בראש הדקל. תפס בדקל והחל מטפס ועולה. כשהגיע לחצי הדקל הניחו יצרו. אמר לו: אלמלא שהכריזו עליך ברקיע "היזהרו בר' עקיבא ותורתו, " עשיתי דמיך שני מעין!

ר' מאיר היה מתלוצץ בעוברי עברה. פעם אחת נדמה לו השטן כאשה עומדת בעבר הנהר. לא היה שם גשר. תפס במצר והחל עובר בו והולך. כשהגיע לחצי המצר הניחו. אמר לו: אלמלא שהכריזו ברקיע "היזהרו בר' מאיר ותורתו, " עשיתי דמיך שני מעין! (קידושין פ"א 1).

דומה שהשטן מנסה להעביר בדברים אלה מסר פסיכודינמי בסיסי: דווקא האדם הנראה רחוק מהתאוות, הטוען כי אינו נתון לשליטתן, עלול ליפול קורבן להן בנסיבות שסתם אדם היה מתגבר עליהן.

כאן נכנסים אנו לאחד התחומים הסודיים, שלא לומר האפלים, ביהדות כולה: כמה מצוות שנראו בפירוש אליליות זכו במהלך הדורות לפירושים סודיים, שהמפרשים הצניעו ברמזים שונים, ונחשפו בהדרגה במהלך הדורות. הבולטת בהן היא מצוות השעיר לעזאזל (ויקרא ט"ז), שרק הרמב"ו אמר עליה, תוך התנצלויות, את מה שקודמיו הסכימו רק לרמוז: זהו קורבן המוקרב לשטן כדי שלא יסכסך בין ישראל לאלוהים. ה"זוהר" (פרשת תרומה קפ"ב - קפ"ד) הרחיק לכת וקבע כי כמה ממצוות היהדות (כגון השיער שבתפילין או מצוות עגלה ערופה) כוונתן, בעצם, לעבוד את השטן, ומי שמנסה להיות צדיק מדי ולהתחמק מקיומן, כפי שעשה איוב, ייענש ע"י השטן. מסתבר, אם כן, כי גם השטן, על פי הקבלה, ראוי לפיוס במסגרת עבודת האלוהים!

שני מקורות, אם כן, לאובייקטים הטמאים שיוצרת הדת: ההיבטים השנואים (או השונאים) של ההורה הנפטר, שאינם מתיישבים עם הרגשות האוהבים כלפיו, יוצרים את דמות האל הזועם או השטן, וכן ההיבטים הדחויים והמוכחשים של "האני" מושלכים על דמות חיצונית, הזויה או ממשית, כגון יצר - הרע או עמלק. בתפקיד "שטנים" מופיעים בדתות השונות גם אובייקטים אמיתיים, המשמשים מושאים להתקה של הרגשות השליליים כלפי המנהיג ה"נערץ, " העם ה"נבחר" או כל אובייקט המוכרז כעליון, והמחייב יצירת אובייקט נגדי שינקז אליו את כל הרגשות האסורים. הדתות השונות מציגות מידות שונות של פיצול, החל מההנגדה המוחלטת בין האל והשטן בנצרות וכלה בחילופי תפקידים מפתיעים ביניהם במיסטיקה היהודית. ה"זוהר" (פרשת משפטים צ"ח 1) היטיב להקדים את הפירוש הפסיכואנליטי של האלוהים והשטן כדמויות משלימות: הוא קבע שאלוהים הוא אביו של אדם מגיל שלוש - עשרה ואילך, בעוד שקודם לכן ממלא תפקיד זה... השטן. הלכה מעניינת אחרת שקובע ה"זוהר" (פרשת כי תצא רע"ז 1) היא שהיצר הרע הוא שד יהודי. טרם, ככל הידוע לי, הוגשה הצעה לתיקון חוק השבות לאור קביעה זו.

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 7.
קונפליקט למות תגובות הפרעות אישיות יחסים דחוי עבירה סגולה הפרעות נפשיות איכות לחזור בשאלה אמונה אמונה דתית אמונה הדתית אמונות דת דתות החרדים התבוננויות פסיכודינמיות התבוננות חוויות התגלות חוויית התגלות חרדים פסיכודינמי פסיכודינמיות
מדיטציה, למדוט, התבוננות נפשית, להכיר את עצמי, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, מודעות עצמית, להכיר את עצמך, מי אני, תודעה, הסתכלות פנימית, נשמה נצחית, לחיות לנצח
מדיטציה, למדוט, התבוננות נפשית, להכיר את עצמי, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, מודעות עצמית, להכיר את עצמך, מי אני, תודעה, הסתכלות פנימית, נשמה נצחית, לחיות לנצח
... למדוט, התבוננות נפשית, להכיר את עצמי, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, מודעות עצמית, להכיר את עצמך, מי אני, ... לפי ההסבר של אליעד כהן, פירושו להיכנס פנימה באופן הדרגתי ולבחון את מהות האני בצורה הכי עמוקה ומדויקת. בתחילת התהליך האדם מתחיל מהסתכלות חיצונית, כלומר, הוא מתבונן על דברים שמחוצה לו ואומר: זה לא אני. לדוגמה, ... או בכל תחושה מוגדרת אחרת. במצב כזה האדם כבר לא יכול למות, כי הוא כבר אינו מזדהה עם שום דבר שנולד או מת. הוא חווה את עצמו כנשמה נצחית. איך מתבטאת המדיטציה וההתבוננות היומיומית בדרך להארה? אליעד מסביר שהתהליך ... לרצון פנימי יותר: אולי הוא רוצה ביטחון, אולי הוא רוצה שקט נפשי. אם האדם מודע לכך במהלך היום, הוא מתאמן להסתכל על דברים בצורה פנימית יותר. באופן כזה, כשהוא מתבונן על עצמו, הוא כבר מתורגל בזיהוי השכבות העמוקות של האני. מה החשיבות של התהליך הרוחני וההתבוננות העצמית? התהליך הרוחני שתיאר אליעד הוא לא רק פילוסופי או רוחני, אלא נועד לתת לאדם אפשרות לחיות חיים מלאים ומודעים יותר. כאשר האדם מתרגל מדיטציה והתבוננות נפשית לאורך זמן, הוא יכול להגיע לנקודה שבה ... לא סובל או מפחד ממוות, כי הוא מזדהה עם משהו שהוא מעבר לכל הזדהות זמנית או מוגדרת. אליעד מדגיש שהתהליך דורש אימון מתמשך והקפדה על מודעות בחיי היום - יום. מה זה התבוננות פנימית? איך להגיע למודעות עצמית? מה המשמעות ...
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
... העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית מהו תהליך ההתבוננות הפנימית שאליעד כהן מתאר? אליעד כהן מסביר על תהליך ההתבוננות הפנימית כאמצעי להבנה עצמית מעמיקה, בדרך של בירור מתמשך של השאלה מה אני באמת רוצה?. לפי אליעד, כדי להבין את הרצונות ... המשמעות של להכיר את עצמך לפי אליעד כהן? אליעד כהן מתאר את המונח להכיר את עצמך בצורה של התבוננות והבנה מעמיקה של מה שקורה בתוך האדם בזמן שהוא מביע רצון כלשהו. לדבריו, להכיר את עצמך אינו רק תהליך של הסתכלות כללית, ... ההרגשה המדויקת שהוא מחפש באכילה, ומדוע דווקא הפעולה הזו מושכת אותו. אליעד מסביר שכשאדם מתבונן כך לעומק, הוא עשוי לגלות שהרצון החיצוני שלו (לאכול או להיות עם מישהי) הוא ביטוי לרצון פנימי עמוק יותר שהוא אפילו אינו מודע לו במודע. איך אפשר להתבונן פנימה ולהישאר מחובר למציאות החיצונית? לפי אליעד כהן, התבוננות פנימה אינה אומרת בהכרח ניתוק מהמציאות החיצונית או מהעולם המעשי. הוא מסביר שאדם יכול לבצע פעולה חיצונית, כמו לאכול או ... הרצונות החיצוניים מסתתרים רצונות הרבה יותר עמוקים ופנימיים. איך משתמשים ברוחניות והתבוננות פנימית בחיי היומיום? אליעד כהן מציע לשלב רוחניות והתבוננות פנימית בצורה מעשית ביומיום, באמצעות מודעות מתמשכת. לדבריו, אפשר להזמין את אלוהים או את המודעות הפנימית להצטרף לכל ... איך לגרום לה להרגיש טוב איתי? ובכך להכניס מודעות פנימית יותר לתוך המעשה עצמו. כלומר, ההתבוננות הפנימית הופכת לדבר חי ונושם המלווה את האדם לאורך כל היום בכל פעולה שהוא עושה, בין אם מדובר באכילה, במערכת יחסים או ... הכלום שאליעד כהן מציג? אליעד כהן מתייחס למושג הכלום כתוצאה הסופית של התהליך המעמיק של ההתבוננות הפנימית. הוא מדגיש שאם אדם ייקח כל רצון, כל מחשבה וכל תחושה וישאל עד הסוף מה עומד מאחורי זה?, הוא יגיע בסופו של דבר ... זה מה שהוא מכנה כלום, ומדגיש שהבנה כזו היא לא תאורטית אלא תוצאה של תהליך אמיתי של התבוננות פנימית מתמשכת ועמוקה. כלומר, כאשר אדם מתבונן מספיק עמוק לתוך כל דבר שהוא רוצה או עושה, הוא מגלה שהבסיס האחרון של הכל הוא ריקנות או כלום. איך להתבונן פנימה? מהי ...
רצונות התת מודע, איזה רצון מניע אותך, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות נפשית, מודעות עצמית, למה יש רצון? מהו הרצון? מה רוצה התת מודע? שיעור באלגוריתם, תכנות מחשבים, הסיפור של אליעד
רצונות התת מודע, איזה רצון מניע אותך, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות נפשית, מודעות עצמית, למה יש רצון? מהו הרצון? מה רוצה התת מודע? שיעור באלגוריתם, תכנות מחשבים, הסיפור של אליעד
... התת מודע, איזה רצון מניע אותך, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, התבוננות נפשית, מודעות עצמית, למה יש רצון? מהו הרצון? מה ... לעשות ונוזף בו כאשר הוא לא עושה את המוטל עליו. תחושה זו של עבדות עוררה בו רצון להבין מי באמת מנהל אותו, והאם הרצון הוא באמת שלו. מתוך ההתבוננות העצמית הזאת הוא הבין שיש שני סוגי רצונות: רצונות ... לחץ ללכת ללימודים. הרצון הזה מתגלה לו ככוח פנימי שמעניש אותו כאשר הוא לא עושה את מה שהרצון דורש. תחושת העבדות הזו עוררה בו שאלות של התבוננות פנימית ומודעות עצמית: למה אני רוצה את מה שאני רוצה? מי בכלל קובע את הרצונות האלו? ומי שולט ברצון עצמו? אליעד מסביר שההתבוננות פנימה מגלה שכל פעולה שאדם עושה מקורה ברצון כלשהו, ... מודע לתהליכים הפנימיים המורכבים שיוצרים את הרצונות הללו מלכתחילה. למה יש לי רצונות מנוגדים? איך להבין את התת מודע? מה מניע אותי באמת? התבוננות עצמית ברצונות איך נוצר רצון בתת מודע? מהו הרצון ...
התבוננות פנימית, התבוננות עצמית, התבודדות, כתיבה רוחנית, ריכוז, חיפוש עצמי, מיקוד, חיפוש עצמי
התבוננות פנימית, התבוננות עצמית, התבודדות, כתיבה רוחנית, ריכוז, חיפוש עצמי, מיקוד, חיפוש עצמי
התבוננות פנימית, התבוננות עצמית, התבודדות, כתיבה רוחנית, ריכוז, חיפוש עצמי, מיקוד, חיפוש עצמי למה קל יותר לפתור בעיות בשיחה עם אדם אחר מאשר לבד? אליעד כהן מסביר מדוע אנשים נוטים ... הפתרון הוא פשוט - על האדם ליצור בעצמו את אותו המיקוד, דרך ניהול שיחה פנימית ממוקדת. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, לפי אליעד, היא באמצעות כתיבה רוחנית או התבוננות פנימית ממוקדת. האדם לוקח דף ועט, בוחר נושא אחד ומתחיל לכתוב עליו בצורה מסודרת. אם מחשבות לא קשורות עולות בראש, הוא מיד בודק האם הן רלוונטיות לנושא ... פנימי מדויק ומוגדר. לדבריו, אפילו חשיבה בקול רם יכולה לעזור, כי הקול עצמו מאלץ את האדם להישאר ממוקד בנקודה מסוימת, ומונע מהמחשבות להתפזר. מה היתרון של התבוננות חיצונית על הבעיה? נקודה נוספת שאליעד כהן מציין היא היתרון שבהתבוננות על הבעיה מבחוץ. כאשר אדם מדבר עם אדם אחר, נוצרת תחושה של התבוננות חיצונית. למעשה, הוא מביט בבעיה כאילו הוא מתאר אותה לאדם אחר, וזה מאפשר לו להיות אובייקטיבי יותר. אליעד מציע לאדם לדמיין שהוא מתייעץ עם אדם חיצוני גם כאשר הוא לבדו. הוא ממליץ לקחת דף, לכתוב את הבעיה, ואז לדמיין כאילו אדם אחר שואל אותו את השאלה הזו, כך ייווצר אותו אפקט של התבוננות חיצונית, אפילו ללא נוכחות של אדם אחר. לדוגמה, אם לאדם יש בעיה בעבודה, במקום לחשוב על הבעיה באופן כללי, הוא יכול לרשום בצורה ברורה יש לי בעיה בעבודה, מה ... לבד. איך להתרכז כשאני לבד? למה חשוב לכתוב את המחשבות? מה עושים בהתבודדות? איך לסדר מחשבות מפוזרות? למה קל יותר לדבר עם אחרים? איך מנהלים שיחה פנימית? איך מתבוננים על בעיה מבחוץ? ...
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, להיות מאושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? לחקור את הרגשות, להיות שמח, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, התבוננות פנימית
מודעות עצמית, להיות מודע לעצמך, להיות מאושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? לחקור את הרגשות, להיות שמח, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, התבוננות פנימית
... להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? לחקור את הרגשות, להיות שמח, איך להבין את עצמך? התבוננות עצמית, התבוננות פנימית למה אתה רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע? אליעד מסביר שכל אדם רוצה להרגיש טוב ואינו רוצה להרגיש רע, אך כמעט אף אחד לא עוצר לבדוק את השורש ... ואת כל התחושות ללא הבדל ביניהן. למה אני רוצה להרגיש טוב? איך לחקור רגשות לעומק? התבוננות פנימית להיות מאושר בלי סיבה איך להגיע לשלווה פנימית? למה אני לא מסופק? מה גורם לי לרצות משהו? ...
מודעות עצמית, חקירה פנימית, להבין את עצמך, סיבה פנימית, סיבה חיצונית, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, רוחניות
מודעות עצמית, חקירה פנימית, להבין את עצמך, סיבה פנימית, סיבה חיצונית, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, רוחניות
... עצמית, חקירה פנימית, להבין את עצמך, סיבה פנימית, סיבה חיצונית, התבוננות עצמית, התבוננות פנימית, רוחניות איך חקירה פנימית יכולה לפתור בעיות חיצוניות? אליעד כהן מסביר שכאשר יש לאדם בעיה מסוימת, למשל בעיה חיצונית שהוא מזהה, הוא עשוי בתחילה להניח שהבעיה היא ... לפתוח עוד ועוד שכבות. זו הסיבה שלעולם לא מגיעים לסוף מוחלט וברור, אך עצם תהליך החקירה הוא הדרך להתפתחות רוחנית ומודעות עצמית עמוקה. איך להבין את עצמי? מהי התבוננות פנימית? חקירה פנימית ורוחניות בעיות פנימיות וחיצוניות מהי מודעות עצמית? איך לזהות סיבה פנימית? האם יש סוף לחקירה פנימית? ...
יוגה, מדיטציה, לתרגל מדיטציה, לתרגל יוגה, מה טוב במדיטציה? מה טוב ביוגה? מה רע ביוגה? מה רע במדיטציה? התבוננות במדיטציה, השפעת המדיטציה, איך להיות מאושר? להשתיק את המחשבות
יוגה, מדיטציה, לתרגל מדיטציה, לתרגל יוגה, מה טוב במדיטציה? מה טוב ביוגה? מה רע ביוגה? מה רע במדיטציה? התבוננות במדיטציה, השפעת המדיטציה, איך להיות מאושר? להשתיק את המחשבות
... מדיטציה, לתרגל מדיטציה, לתרגל יוגה, מה טוב במדיטציה? מה טוב ביוגה? מה רע ביוגה? מה רע במדיטציה? התבוננות במדיטציה, השפעת המדיטציה, איך להיות מאושר? להשתיק את המחשבות מה ההבדל בין יוגה למדיטציה, ואיך כל אחת מהן משפיעה עלינו? הדיון מתחיל בשאלה על ... שלפעמים, אם אדם מצליח להפסיק לחשוב לחלוטין, הוא עלול בסופו של דבר להרגיש שקט באופן שטחי, אבל זה לא תמיד פתרון אמיתי לבעיה. מה שאתה מנסה להבין הוא מהות ההתבוננות, אומר אליעד, ומסביר שכשמדובר במדיטציה, יש סוגי התבוננות שונים. האם יוגה שונה? בהחלט. יוגה, לדבריו, אינה רק פעילות גופנית כמו שמבינים רבים. התרגילים הפיזיים שנעשים ביוגה מביאים את הגוף למצב טוב יותר, ... במענה זמני. אליעד מציין כי אם אתה לא מצליח לפתור את הבעיה העמוקה שלך, יוגה ומדיטציה לא בהכרח יפתרו אותה. אחת השאלות שנשאלת בהמשך היא: האם יוגה מאפשרת התבוננות פנימית? אליעד מסביר כי ביוגה יש כאלה שמבינים את התרגילים כהזדמנות להתבונן פנימה, אך ברוב המקרים זה פשוט שיפור פיזי של הגוף. הוא גם מציין שמה שמבדיל את היוגה המקורית זה היכולת לתרגל גם את ההתבוננות הפנימית תוך כדי תנועה. בהמשך השיחה, אליעד מציין שיש סוגים שונים של מדיטציה, ושאין כלליות אחת שמתאימה לכולם. מדיטציה עשויה להועיל אם עושים אותה ... תפתור בעיות נפשיות או קיומיות. הוא מדגיש שגם מדיטציה לא תמיד נותנת את התוצאה המיוחלת, כי היא אינה פותרת את הבעיות באופן שורשי. למה חשוב להבין את מהות ההתבוננות? העיקרון המרכזי בשיחה הוא שההבנה של מהות ההתבוננות היא המפתח לשימוש יעיל במדיטציה וביוגה. כל שיטה עשויה להוות דרך להרחיב את המודעות ולסייע בהפחתת המתח, אך היא לא תעבוד אם לא מבינים את ההתבוננות המרכזית שמתבצעת בה. לסיכום: השיחה עם אליעד עוסקת בהשפעת היוגה והמדיטציה על האדם, ובמהות ההתבוננות. הוא מסביר כי מדיטציה אינה בהכרח תביא להפסקת המחשבות לגמרי, וההצלחה בה תלויה בהבנת סוג ההתבוננות. יוגה, מצד שני, אינה רק פעילות פיזית, אלא יכולה להועיל אם מבינים שהיא לא פתרון שורש לבעיות. שניהם, כל אחד בדרכו, עשויים לעזור להתמודדות עם המתח והקונפליקטים פנימיים, אך חשוב להבין את גבולותיהם. מה ההבדל בין יוגה למדיטציה? איך מדיטציה עוזרת לשקט נפשי? האם יוגה יכולה לפתור בעיות נפשיות? מהות ההתבוננות במדיטציה מהם היתרונות והחסרונות של יוגה? האם מדיטציה יכולה להפסיק את המחשבות? ש: דיברת פעם על יוגה אתה יכול להסביר לי מה זה יוגה ולמה אתה עשית ... רמות וברמה העמוקה הידיעה הקיום הדברים האלה אתה צריך לפתור אותם בצורה יותר עמוקה מאשר שב תעשה מדיטציה או שב תעשה יוגה. ש: אוקי כשאתה נגיד עושה יוגה אתה מתבונן במשהו. אליעד: לא יוגה זה פחות התבוננות באופן יחסי יש כאלה שיגידו לך שיוגה מקורית זה יותר התבוננות, יש כאלה שיגידו לך שהיוגה המקורית זה רק התבוננות ועשו תרגילים שיעזרו לך להתבונן ואז אנשים עכשיו עושים את התרגילים בלי להתבונן כמו בהרבה דברים. היוגה המקורית מטרתה הייתה בכלל להתבונן התבוננות ואז עשו תרגילים פיזיים שכשתעשה אותם זה יעזור לך להתבונן תפיסתית אבל אז אנשים אמרו טוב בא ניקח את התרגילים נעזוב את ההתבוננות. אז מה אתה מנסה להבין? ש: מנסה להבין שבשביל להתבונן אז קארמה של יוגים יוגה יכול לעזור כאילו או שלא. אליעד: מה זה יוגה? ש: פשוט לשבת ולהתבונן. ... היא המהותית זה מה אתה מנסה להתבונן ואיך אתה מנסה להתבונן זאת מהות השאלה זה לא משנה אם אתה יושב רוקד עומד קופץ רב עם מישהו לא משנה, השאלה היא מה אתה מתבונן כשאתה אומר אני מנסה להתבונן במה מתבונן? ש: שליטה במחשבה לא אז לאן מתבוננים אם לא במחשבה? אליעד: מה קשור שליטה במחשבה, כן קודם כל יש כאלה תעשה מדיטציה תסתכל על הנקודה שם ותחשוב רק עליה זאת המדיטציה שלו. ש: אבל אתה לא ... הבנתי שזה יוביל לזה. אליעד: אתה שואל למה הבנת או למה יש כאלה שאומרים? ש: אני שואל את שניהם, כבר אני לא שואל זהו. אליעד: תקשיב עוד פעם מהות השאלה היא מה ההתבוננות המרכזית שלך זאת מהות השאלה, עכשיו אני מסביר עוד פעם במדיטציה אני לא נגד התבוננות אבל השאלה היא איזה סוג של התבוננות עכשיו במדיטציה אין לך את ההתבוננויות שאנחנו מדברים עליהם אין לך התבוננות של לקחת תהליך ולנסות ללמוד ממנו אין את הדברים האלה במדיטציה זה סוג אחר של התבוננות זה משהו אחר, אין את התהליך של בא ניקח דבר ונראה מה המהות ומה הצורה למרות שיגידו לך כן יש אבל זה לא בדיוק אותו דבר אין אתה התהליך של לקחת את הרצון ... לך תשובות עליהן. אליעד: אז מה עושים שואלים עד שמוצאים תשובה. טוב אתה קיבלת, אתה הבנת? ש: כן. אליעד: מה אתה מבין, לפי מה שאני אמרתי מה הבנת? ש: שתלוי בהתבוננות וכאילו מה ההתבוננות ולא מה כאילו. אליעד: ולא איך עשית. ש: כן. אליעד: אם אתה נגיד תעשה מדיטציה לך זה יעזור יותר מלאנשים אחרים שעושים מדיטציה, למה כי הכרת אותי כבר ...
העיקר זה הלב, התבוננות רגשית, חקירה רגשית, הלב של כל דבר, שכל או רגש, מה אתה מרגיש? התאמה רגשית, התאמה שכלית, מה חשוב בחיים? משמעות החיים, איך להיות מאושר? השראה
העיקר זה הלב, התבוננות רגשית, חקירה רגשית, הלב של כל דבר, שכל או רגש, מה אתה מרגיש? התאמה רגשית, התאמה שכלית, מה חשוב בחיים? משמעות החיים, איך להיות מאושר? השראה
... זה הלב, התבוננות רגשית, חקירה רגשית, הלב של כל דבר, שכל או רגש, מה אתה מרגיש? התאמה רגשית, התאמה שכלית, מה חשוב בחיים? משמעות החיים, איך להיות מאושר? השראה מהו הלב ומהו השכל? כיצד התבוננות רגשית משפיעה על משמעות החיים? המרצה, אליעד כהן, מציג רעיונות על מהות הרגש והשכל, ומסביר את התפיסה שלו ... ההרצאה, אליעד מבצע חקירה עמוקה של המושגים לב ושכל, ומדגיש את החשיבות של התבוננות רגשית בהבנת החיים. מהו הלב ומה השכל? כיצד הם משפיעים על תהליכי קבלת החלטות? אליעד פותח את ההרצאה ... אך מציע לשאול במקום זאת מה הלב אומר על דבר זה?. הוא מציין שזו שאלה שמחייבת התבוננות רגשית. כשאדם פועל מתוך הלב, הוא לא בהכרח פועל באופן הגיוני או שכלי, אלא מתוך תחושות פנימיות שמנחות ... של עצמנו, שמתחבר עם תחושות רגשיות פנימיות. איך נוכל להשיג שלמות רגשית דרך התבוננות? אליעד מדבר גם על הרעיון של שלמות רגשית. לדבריו, מה שמוביל אותנו למקום של שלמות הוא לא בהכרח חקירה ... אותנו לעושר פנימי ותחושת סיפוק. אליעד מציין שהדרך להשיג שלמות רגשית היא דרך התבוננות פנימית ורגשית, שמובילה אותנו להבין את עצמנו באמת. מהי התפיסה של הרגש בעיני מורים רוחניים? אליעד מבצע ... פנימית ושלווה. הוא טוען שזו המטרה הגבוהה ביותר, ושהדרך להשיגה היא באמצעות התבוננות רגישה ומודעות למה שאנחנו מרגישים. כל חוויה רגשית שאנו חווים יכולה להביא אותנו קרוב יותר לשלמות זו. ... הלב ומהו השכל? השראה ומניע רגשי ההבדל בין שקר לאמת דרך הרגש שלמות רגשית והתבוננות פנימית ...
לדעת את העתיד מתוך התבוננות במציאות, איך לדעת מה יהיה באופן מוחלט, לדעת שתמיד יהיה טוב
לדעת את העתיד מתוך התבוננות במציאות, איך לדעת מה יהיה באופן מוחלט, לדעת שתמיד יהיה טוב
... את העתיד מתוך התבוננות במציאות, איך לדעת מה יהיה באופן מוחלט, לדעת שתמיד יהיה טוב איך אפשר לדעת מה יקרה בעתיד מתוך התבוננות בהווה? אליעד כהן מסביר שכדי לדעת את העתיד, עליך להתבונן לעומק במציאות העכשווית. ככל שאדם מתקרב להבנה עמוקה של המציאות, הוא מצליח לראות ... מסוגל להבין בצורה מדויקת לחלוטין למה האדם אמר את מה שאמר. מתוך הבנה זאת, אתה יכול גם לפעול בהתאם ולהשפיע על המציאות. ככל שההתבוננות במציאות היא יותר מדויקת, אתה מצליח להסיק מסקנות נכונות ומדויקות לגבי ההתרחשויות הבאות. אליעד נותן דגש לכך שככל שהאדם מתבונן יותר לעומק, הוא מזהה טוב יותר את התהליכים המתרחשים במציאות ומבין טוב יותר את דרך הפעולה של כל דבר. התבוננות זו מאפשרת לך להסיק באופן טבעי, ברור ומוחלט את העתיד המדויק ולא רק בצורה משוערת או מעורפלת. מהי המשמעות של לדעת בדיוק את העתיד ולא רק לשער אותו? אליעד כהן מדגיש את ההבדל בין לשער לבין לדעת. כאשר אתה מתבונן מספיק עמוק במציאות, אתה מגיע למצב שבו אינך משער או מעריך מה יהיה, אלא אתה יודע בוודאות מוחלטת מה יקרה. ההבחנה הזאת חשובה מאוד: לדעת בדיוק מה יהיה שונה לחלוטין מלהעריך או לנחש מה יהיה. ההסבר לכך הוא שכאשר אתה מתבונן באופן יסודי ומקיף במציאות, אתה מכיר את כל הפרטים, כולל הקשרים, התגובות, והמנגנונים הפועלים בה. מכיוון שהמציאות בנויה מתהליכים שיש להם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התבוננות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: התבוננות, איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התבוננות, איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי ועסקי, אימון אישי לימודים, מאמן אישי לבני נוער בתחום התבוננות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 21:52:47 - wesi4