ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מיהו יהודי? ✔יהדות - על החיוב והשלילה שבדת היהודית - מבט אישי ✔הטוב ביהדות: תחושת - קהילה: בשונה מן המצב, בחברה הבורגנית המודרנית, של "איש...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨יהדות - על החיוב והשלילה שבדת היהודית - מבט אישי
הטוב ביהדות:

תחושת - קהילה: בשונה מן המצב, בחברה הבורגנית המודרנית, של "איש איש לנפשו" (המשפט האהוב ביותר, על מרבית בני המיליה היקר שלי = קרי, מצביעי מר"צ, חד"ש, "קדימה", "עבודה", מפלגות ירוקות למיניהן וכיו"ב) ו"אני ואפסי עוד", בחברה היהודית (במאמר זה: "חברה יהודית" = החברה היהודית המסורתית של עידן טרום - המדינה), היה כל איש ערב לחברו, כל ישראל ערבים זה לזה - לא רק במובן, של ערבות כספית, אלא גם ובעיקר בכך, שאשכרה אכפת לך, מהו מצבו של שכנך - שלא ירגיש בודד, שלא ירעב, שלא ישאר לבדו, בשבת ובחג...

השבת: כן - כן, היום הזה, שמצביעי מר"צ, קרוביהם וידידיהם - לרבות אני - עצמי, במשך מרבית שנות - חיי - נאבקים בו בכל כוחם ונלחמים נגדו מלחמת - חרמה, במאמץ אדיר ועצום, להפכו ל"יום שופינג" (בתהליך הפוך, אגב, לזה, שהפך את "ואשארנפ" ל"ושארנפ"... סתם, הערת - אגב) - תוך התעלמות מוחלטת מכך, שלמעשה, אין זה "חופש מדת", אלא שעבוד רוחני, ברמה האפלה ביותר. כי ממה נפשך - הנה, יצאנו ממצרים (אם באמת היינו שם או לא, מי כן ומי לא ומתי יצאנו ועם מי ואיך, זהו נושא להרבה דיונים מעניינים אמנם, אולם - אין לזה קשר, לנושא דנן, לצורך דיון זה, בואו נניח לרגע, שאכן היינו ויצאנו). הנה יצאנו ממצרים, מבית - עבדים, שם היה עלינו, לעבוד 24 / 7, בלא שום חירות שהיא, לשבת ולנוח. יצאנו ממצרים - ואולם, מצרים לא יצאה מאיתנו! והנה הוא, הנוגש הפנימי, עם שוטו מונף "לעבוד! לעבוד! האיטיות מן השטן! לעבוד! לעבוד! יש משכנתא לשלם, יש עדי - וי - די לקנות! לעבוד! לעבוד! ארבאייט מאכט פראיי! " - ואז, גם ביום השבת, מוצא עצמו האדם, נכפה ע"י עצמו, ע"י השטן הנוגש הסדיסט שבלבו - הוא, לשבת ולעמול - במקום, פשוט, לרבוץ במיטה ולנוח, יום אחד בשבוע! או שנחים מן העבודה - אז נוסעים לקניון! ושם יושבים בבית - הקפה - מסעדה, או הולכים לקולנוע, או קונים ב"הום - סנטר - טוי - סרז - אייס"... נו, ומה עם המלצרית, מה עם המאבטחת, מה עם איש - המכירות? להם לא מגיעה שבת, לבלותה עם חבריהם / בני - משפחתם?

אז באים תומכי - פתיחת - העסקים ואומרים, "מה אתה רוצה, הוא, את השבת שלו, יקבל ביום אחר! " אה, כן? והחברה שלו, גם היא תקבל, את ה"שבת שלה", באותו יום אחר, על - מנת שיוכלו לבלות יחדיו? (ואגב: בילוי, במשמעות של להיות יחדיו, של לעשות דברים בשניים - שתפיסת המושג "בילוי" בתור משהו, שחייב לכלול בתוכו, גם הוצאת כספים, היא תת - בעיה, כחלק מן הבעיה הבורגנית הכללית, של "כסף, כסף אובר אלס") והילדים של האם חד - ההורית, גם הם יקבלו, באותו יום מסויים, "שבת משלהם" מבית - הספר, על - מנת לבלותו עם אמם - שנכפתה לבוא ולעבוד, בשבת האמיתית - גם אם מתוך "בחירה", לכאורה - תחת שתוכל, לבלותה עם משפחתה?

ובנוסף לכל זאת: ברגע, שבעל - עסק מסויים, פותח בשבת - מיידית נכפה, באמצעות כך, גם מתחרהו לעשות כן - אחרת ימצא בנחיתות כלכלית מולו ויפסיד... במיוחד כעת, במצב הכלכלי הנוכחי. במיוחד עכשיו. אולם - גם ב"ימים קפיטליסטיים כתיקונם"...

רואים במה אתם תומכים, כשאתם מתגמלים בית - עסק, כזה או אחר, על עבודה בשבת?

או שנוסעים לטייל - ואז, בהכרח חוזים אנו, בסאגה בלתי - נגמרת כמדומה, של לחץ, מתח, פקקים, צעקות (האם על הילדים, הילדים על ההורים וכיו"ב מריעין - בישין), לחץ, מתח, ועוד ועוד...

והמנוחה, מה יהיה עליה?

וכך, מקץ יום - המנוחה, כשחוזרים סוף - כל - סוף מותשים הביתה - אח, עכשיו באמת זקוקים למנוחה!

זכויות בעלי - חיים: כי אכן, כל המושג, של "זכויות בעלי - חיים" ושל "צער בעלי - חיים", מקורו ביהדות. ניתן גם להיווכח בכך, בסיפורים יפהפיים כגון "שבת ביער", לדוגמה. ומן הראוי גם לציין, את פסיקת הרב מיכאל ברום, שכתב (באתר "כיפה"), בתשובה לשאלה בנושא, "בשולחן ערוך בחלק אבן העזר סימן י"א - י"ב נאמר שאסור לסרס את בעלי חיים הן בצורה ישירה והן ע"י סם אמנם ה"פתחי תשובה" מביא דעה שכאשר הבעל חי בסכנה והסם המסרס יכול להצילו הרי זה מותר ויש דעה שגם זה רק ע"י גוי. אבל כל זה כשמדובר בסכנת חי - ים אבל במקרה שהחתול אינו בסכנה הדבר אסור ואפילו אם החתול היה רק חולה ולא בסכנה הרי זה אסור כמבואר ב"באר היטב" סימן י'".

מן הראוי לזכור זאת, בתקופתנו אנו, הנבערת והאפלה, בה אפילו ארגונים, כגון "אנונימוס" (!), מטיפים לסירוס, עיקור וכיו"ב שקצים סדיסטיים ותועבות אפלות...

השמיטה: שמיטת - חובות מלאה - שעל כך כבר כתבתי, במאמרי "מיהו יהודי? ", מחדש דצמבר 2008.

אהבת - ההשכלה: בניגוד גמור, לשנאת - הידע ולהערצת - הבערות - המקובלות בקרב חוגי חזירות - הריאליטי, של רחוב - שנקין - את - ערוץ - 2 - בעב"ם - הרי באופן מסורתי, מאז ומתמיד היו היהודים מובילי אור - ההשכלה, בכל המקומות, בהם ישבו. גם באירופה הימיביניימית - כאשר רק אחוז קטן בלבד, מן האוכלוסיה הכללית, ידע לקרוא ואחוז קטן עוד יותר מאלה, היה מסוגל לכתוב - אצל היהודים תמיד היה מספר רב (גם אם, כמובן, פחות מאשר בכל חברה מודרנית), של יודעי - קרוא ואפילו, של יודעי - כתוב. גם בימי - הביניים וגם בעת החדשה המוקדמת באירופה, היו הנשים היהודיות, משכילות לאין - שיעור יותר, משכנותיהן הנוצריות. רק במרוצת מאה וחמישים ~ מאתיים השנה האחרונות, הדביקו עמי - אירופה האחרים את הפער. כי במקורו של דבר, אכן היה, עם ישראל, עם הספר - במלוא - מובן - המלה!

והיום מה? כמה מבנותיה ומבניה, של החברה הישראלית החילונית, מטריחים עצמם לקרוא (ולא, אין הכוונה רק ל"לאישה"!) ? עשרה אחוזים, במקרה הטוב ביותר?

מן - הסתם, אפילו זה לא. ספרות יפה - זרה להם, לבניו ולבנותיו, של המילייה ה"יקר" שלי, למעריצי - הבערות ושונאי - הידע, באופן כמעט ומוחלט. כי מה - יש ערוץ 20! שפרה מול בובליל! שעל כך כבר כתבתי, במאמרי מחדש דצמבר 2008, "מביאליק לשפרה, דרך נינט"...

הרע שביהדות:

הגזענות: בעיניי, לבחור בן / בת - זוג, לבחור אהבה, לפי מוצא לאומ (נ) י, לפי דת או עדה, הוא דבר נתעב מעל ומעבר למלים. ולהפריד בין אוהבים, הוא - חד - משמעית! - הפשע החמור ביותר, שניתן, בכלל, להעלות על הדעת. הרוע המוחלט והטהור.

ובכלל: הגזענות היהודית המתבדלת - כפי שהיא באה לידי - ביטוי (למשל) בפרשה התנ"כית המתועבת "פנחס", בספר פסוקי - השטן "עזרא", בחיבור הנתעב "ספר הכוזרי", בבברברת הסוכנותית על "התבוללות", כביכול, או באי - אלו כתבים, מבית - מדרשה, של הסופרת הכתומה נעמי רגן - מעוררת בי, תמיד עוררה בי ולנצח תעורר בי, תיעוב מוחלט, המשולב בבחילה עזה. למשפטים מסוג "הטוב בגויים הרוג", אין ולעולם לא תהיה לי, שום סובלנות שהיא משום סוג שהוא.

הצביעות: אז מה, אם יש שנת שמיטה? יש "היתר - עסקה"... ו"היתר - מכירה"... אז מה, אם יש שבת? יש "שעון - שבת"... ו"מנגנון - שבת"...

אלהים, הרי, יושב לו בשמיים והשמיים הם למעלה. אז אם נגניב כל - מיני דברים, מתחת לשלחן, אלהים לא יראה, אז זה בסדר.

חבר'הלך

את מי לעזאזל אתם מרמים פה? הא?

חלאס כבר, די עם זה.

הסקסיזם וההומופוביה: שהדברים ידועים... למשל, רק לאחרונה ראיתי, ציטוט שאלה של בחורה דתיה, המודאגת כי קיימה יחסי - מין כרווקה - שמא בעלה - לעתיד יוטרד מכך, ש"לא הוא עשאה כלי".

את כלי?!? את אדם! אדם, יצור ריבוני ושווה - ערך לגבר, לא "כלי - קיבול"!

ובדומה לכך ההומופוביה - והקווירופוביה, והלסבופוביה, והטראנסופוביה, והביפוביה...

הקנאות הדתית, במשולב עם החטטנות והליכת - הרכיל: האם באמת יש צורך, לפרט למה כוונתי בכך? הרי הדברים ידועים.

כריתת - הערלה ("ברית - המילה") : הטלה זו של מום בתינוקות רכים, בשם פנאטיות דתית חשוכה וטרוריזם חברתי אפל, הינה בגדר פשע, שכבר מזמן צריך היה להעביר מן העולם, בכל הכוח החוקי הדרוש לכך. זוהי התעללות מפלצתית בחסרי - ישע ואין עליה כפרה - אם אדם מבוגר, חפץ להטיל בעצמו מום, זוהי החלטתו שלו החולנית, ואולם, בילדים?! בתינוקות?!?

אתם מטילים בתינוקות, מום מפלצתי, תוך התעלמות מצריחותיהם - ואחרי זה, עוד מציגים עצמכם, כמגיני - הילדים?!?

ההתנגדות למיניות: אין דרך לברוח מזה: היהדות (ממש כדתות המונותאיסטיות האחרות, כמו גם הדתות, שבמקורן בהודו) היא דת נקרופילית. עורכת אין - ספור טקסים, לכבד ולהלל ולקלס את המוות (!) - אולם מפחדת, פחד חולני של - ממש, מן החיים וממייצגיהם: המין והרומנטיקה. וכתוצאה מכך, בעוד שכלי - נשק (מביאי - מוות), נחשבים למחזה הולם ברחוב - על חשיפת איברי - מין (מביאי - חיים), תעצרך המשטרה...

אין שום דרך להתכחש לכך: במובן הזה, יהדות היא מחלה.

ולפיכך, משימתנו במאה הנוכחית, מוכרחה להיות: ניקוי היהדות מכל הרע שבה, לצד שימור הטוב.

ויש הרבה מאד טוב ביהדות.

צריך פשוט לנקות.
מנהל מכירות מנוחה בחילות זוגיות גוי מעריצות נפש מסעדה משכנתה להתעלם רוחניות דת דת יהודית דתות החרדים היהודים חרדים יהדות יהודי יהודים מיהו יהודי
מיהו יהודי? - הבנת השייכות הקבוצתית ללאום היהודי מזוית אחרת
מיהו יהודי? - הבנת השייכות הקבוצתית ללאום היהודי מזוית אחרת סוגיית העם הנבחר העסקה הוגי דיעות יהודים רבים. היה צורך להסביר מדוע אין ברעיון זה עליונות או גזענות ... מניח את הדעת, שיכלול גם התיחסות להגדרה מיהו יהודי. מיהו יהודי? בעוד שהנוצרי הופך נוצרי עם הטבילה, בלי קשר למוצא ... שהמוסלמי מוגדר כמוסלמי אם אביו מוסלמי, יהודי הוא מי שאמו יהודיה. למה נקבע הכלל הזה? למה השייכות לקבוצת היהודים נקבעת לפי האמא? חשיבות העניין נעוצה בכך שעובר מקבל מאימו את ... מטען הפוטנציאל האנרגטי המבדיל בין קבוצת היהודים ובין קבוצות אחרות. ככל שמטען זה עבר מדור לדור ללא שינוי, ... פוטנציאל זה, המחבר אותנו לייעוד נפרד, כעם יהודי נפנה להבין מהו רעיון אור לגויים הנזכר בספר שמות. אור לגויים ... לאווטארים - לדרגת התפתחות גבוהה יותר. אם היהודים בעלי פונטציאל גבוהה למשימות כגון אלו, הרי שזהו ייעודם. ... לאו. הבחירה חשובה. אך לא ניתן לבחור להיות יהודי. לא ברור אם תהליך גיור משנה את החלק התודעתי - אנרגטי באדם, ... יותר מצבע העיניים, מחבר את כל קבוצת היהודים יחד - ומארגן לה אתגרים משותפים, לקחים משותפים, ומסלול ... משייכת אותך למשפחה אחת גדולה, משפחת היהודים. מסיבות אלו, חיזוק פנימי - רוחני - תודעתי עשוי לחולל שלום ...
מה הבעיה של החרדים עם האינטרנט?
... הם לא טכנופובים. הבעיה היא החשיפה. לא תיתכן סיטואציה שיבוא מישהו וינסה להכניס תכנים שהם לא על טהרת הקודש למוסדות החינוך ובכלל לחברה החרדית. עד ביאתו של האינטרנט... טיפה היסטוריה הציבור החרדי לא היה מוכר ליהודי כשר וירא שמים לפני כשלוש מאות שנה, בראשית המאה ה18. היהודים חיו לאורך ההיסטוריה כיחידה מובחנת וברורה. לא היה ספק מיהו יהודי. הן כלפי פנים (בתוך העם היהודי) והן כלפי חוץ (איך שהגויים תפסו את העם היהודי). זה לא אומר שלא היו כתות, שבטים, קהילות וזרמים בתוך העם היהודי אך המסגרת הייתה ברורה. הגדרת העם היהודי מחורבן בית המקדש (בשנת 70 לספירה) ועד המאה ה18 הייתה פשוטה. העם היהודי היה העם המוזר שמקיים מצוות, שומר שבת, עושה ברית מילה ואוכל רק מאכלים כשרים. היהודי לא יכל להתערבב עם הסביבה הגויית לא רק משום שהגויים לא נתנו ליהודים להתערבב איתם אלא בעיקר כי זה היה בלתי ניתן מבחינה דתית. העם היהודי לאורך הדורות התמודד עם איומים מחוץ. ארצות הגולה (בלשון המעטה) לא היו ידידותיים במיוחד כלפי המיעוט השונה. הסביבה התנכלה, הציקה, דחתה ופגעה ככול יכולתה בקהילות היהודיות שהיו בשכנות אליהם. נכון שיש יוצאים מן הכלל וכמובן שיש הבדלים בין מדינות וארצות אך בגדול, היהודים לא ישבו במנוחה ובשלווה בגלות. הפסד צורב לרבנים כל זה השתנה עם הקמתה של תנועת ההשכלה היהודית בשנות ה70 של המאה ה18. תנועת ההשכלה שתחילתה במרכז ובמזרח אירופה רצתה לשנות את הקולקטיב היהודי. המשכילים היהודים (בדומה למשכילים הנוצרים) קראו לדרור. אך הם לא ביקשו להתבולל (לפחות הקולות המרכזיים בתנועה) בין הגויים אלא רק לעשות רפורמות מרחיקות לכת ביהדות ההיסטורית. הם החלו במסע תעמולה רחב היקף בקהילות היהודיות באירופה במטרה לחלן את אותם. לקח זמן עד שהרבנים ... והשכלה. עד שהרבנים קלטו מה מתרחש מתחת לאפם כבר היה מאוחר מידי. תנועת ההשכלה הצליחה איפה שכולם נכשלו. שום תנועה, אומה, דת, משטר או כל כוח תרבותי, הגותי או אידיאולוגי לאורך ההיסטוריה לא הצליח לעצב את העם היהודי באופן משמעותי כל כך כמו תנועת ההשכלה. תנועת ההשכלה נחלה ניצחון כביר על הממסד הרבני השמרני, שהיה באופן רצוף המשטר היחיד של העם היהודי מחורבן הבית השני ועד תחילתה של תנועת ההשכלה. לידתו של הציבור החרדי המוכר כיום אז נולדה החברה החרדית. התנועה החרדית (זה כבר לא העם היהודי אלא תנועה זרם וכדומה) הוקמה כתנועת נגד, נגד החילון ותנועת ההשכלה. לא הייתה ברירה אלא להתחפר, להתכנס, להתבדל ובעיקר לבנות חומות בצורות שיפרידו בין החרדים לאחיהם המשכילים. צריך לשים לב: בשונה מכל תנועה אחרת בהיסטוריה (מהחורבן) שניסתה לאבד או להשמיד את העם היהודי . תנועת ההשכלה הייתה (ועודנה) תנועה יהודית ולא גויית. מדובר ביהודים שניסו לפורר את המשמעות היהודית - דתית ההיסטורית של העם היהודי, קרי שמירת ההלכה וקבלת הסמכות הרבנית כקובעת. וכאן ...
העם היהודי הוא העם הנבחר
... היהודי הוא העם הנבחר במאמר זה באנו לבאר את השקפת העולם הבסיסית של אנשי הדת היהודית, שהיא שרש פרה ראש ולענה לכל ההלכות, הדינים, המצוות, הערכים והמוסר שיש בהם גזענות, אפליה וחוסר סובלנות לדעות שונות. כפי שפרסמנו במאמרנו הקודמים (המוסר היהודי, מעמד החילוני בהלכה ומעמדו של הגוי). כל אדם שערך השוויון, חופש הדת והמצפון הם מערכי היסוד, שומה עליו לתת את הדעת על זרע הפורענות שמקורו בכתבי הקודש וכלה דרך ... וההלכה מהווים השפעה רבה על הלך הרוח המוסרי והערכי של אזרחי מדינת ישראל המזהים עצמם עם הקולקטיב היהודי. השקפת העולם הבסיסית של היהדות היא, שמטרת בריאת העולם על ידי האלוהים, נעשתה לצורך נתינת התורה לעם היהודי שהוא העם הנבחר. וכל שאר האנשים נבראו לשמש את העם הנבחר שיוכל להתפנות לקיים את מטרת הבריאה האלוהית. כמו כן התורות, המשפטים והערכים של אומות העולם בכל המקומות ... העולם - על פי השקפת העולם התורנית - נבראה לצורך לימוד וקיום מצוות התורה בלבד. לכן, היה והעם היהודי לא ילמד תורה, הקדוש ברוך הוא יחריב את העולם ויחזירו לתוהו ובוהו. כך דרשו חזל בתלמוד (עבודה זרה ה עא): אמר רבי שמעון בן לקיש מאי דכתיב (מדוע הוסיף הכתוב אות ... שכל תכלית הבריאה היא לצורך לימוד התורה, ויתירה מכך על פי מדרש חזל התנה הקדוש ברוך הוא עם העם היהודי שאם יתבטלו מעיסוק בתורה הרי שהעולם יחרב ויחזור לתוהו. משמעות הדברים ברורה, כל יהודי שאינו עוסק בתורה ובמצוות או שאינו מאמין שהתורה מן השמיים הרי הוא בבחינת מחריבי העולם. ולכן אין פלא שנמצא בפסקי הלכה של הרמבם יד החזקה - הלכות ממרים פרק ג ... לשמש את העוסקים בתורה ובמצוות מסיק הרמבם בהלכותיו שהגויים צריכים לשמש כעבדים ולשלם מיסים לעם היהודי העם הנבחר, כדי שיוכל להתפנות לעיסוק האלוהי: אין עושין מלחמה עם אדם בעולם עד שקוראין לו שלום אחד מלחמת הרשות ואחד מלחמת מצוה, שנאמר כי תקרב אל עיר להלחם עליה ... מלכים פו הא). ובפירוש המשניות למסכת בבא קמא פד מג כתב הרמבם דברי הסבר לאפליה משפטית בין גוי ליהודי שנפסקה במשנה שור של ישראל שנגח לשור של נכרי פטור. ושל נכרי שנגח לשור של ישראל, בין תם בין מועד משלם נזק שלם: ואל יקשה בעיניך דבר זה, ואל תתמה עליו, כמו שלא ... החשוב להדגיש שמסקנות הלכתיות אלה מוכרחות ומובנות לאדם המאמין באמונה שלמה שאלוהים התנה עם העם היהודי שאם יבטל מתורה ומצוות יחריב הוא את העולם, נמצא שראוי להרוג לאבד ולהשמיד את כל הכופרים בתורה שהם בבחינת פצצה מתקתקת. העם היהודי הוא העם היחידי שנועד לקיים את תכלית הבריאה הדבר המשונה והמוזר ביותר שהתורה הנחשבת לספר החוקים והמצוות של אלוהים, ניתנה לקומץ אנשים קטן מכלל האוכלוסייה ... שאדם צריך לבחור בה, מן הראוי היה שיימסר וייודע לכל בני האדם ללא צורך של גיור והצטרפות לעם היהודי וכן ללא הבחנה בין לאום ללאום ובין גזע לגזע וכל אשר נברא בצלם היה צריך להכיר ולדעת את ספר חוקי האלוהים, בין שהוא יהודי בין שהוא סיני או יפני או אירופאי, האינדיאנים שבאמריקה, ילידי אוסטרליה, (אבוריגינים) האוכלוסייה השבטית באפריקה וכיוב. משום מה מסרה אלוהים לקומץ קטן מכלל יצורי ... אדמות. ולא מסרה לכל באי עולם. ומיהו אותו עם שנבחר לקיים וללמוד את משנתו ותורתו של האלוהים? העם היהודי לדורות עולם הוא העם הנבחר או כלשון הכתובים עם סגולה. דברים פרק ז, ו: כי עם קדוש אתה לה אלהיך בך בחר ה אלהיך להיות לו לעם סגלה מכל העמים אשר על פני האדמה. ... בעיני ולפני לכלום. וכך תרגם אונקלוס את המילה סגלה - חביב. ובמשנה מבואר במפורש שאלוהים מתייחס ליהודים כבנים ושלהם בלבד ניתנה התורה: הוא היה אומר (ר עקיבא) חביב אדם שנברא בצלם... חביבין ישראל שנקראו בנים... חביבין ישראל שניתן להם כלי חמדה (התורה) חיבה יתירה ... גבוהה משאר אומות העולם, וכל החפץ שוויון צריך להוקיע אמונה גזענית ונתעבת זו. וכדי להבדיל את העם היהודי הנבחר משאר העמים ציוה האלוהים את העם הנבחר לעשות ברית מילה כדי שיהיו מובדלים משאר אומות העולם. וכך כתוב (ספר החינוך מצוה ב) בהסברו את טעם מצוות ברית מילה: ... ומובאו איננו שווה לשאר העמים וזה כדי להשלים את תכונתו ושלמותו הגופנית. השקפת עולם זו שהעם היהודי הוא העם הנבחר היא נחלת כל הרבנים כפי שמוצג בכתבי הקודש בכלל ובתורה בפרט. אמונה זו גורמת למסקנה אחת ויחידה. העם היהודי טוב ומעולה משאר אומות העולם, מסקנה גזענית שתקומם כל נפש הגונה ותזעזע את אמות הסיפים של כל שוחר שוויון. ולכן אל יפלא בעיניך כשתקרא את דבריו הגזעניים והמקוממים ... מן המעולה שבצמח, והפחות שבאדם יותר מעולה במדרגה מן המעולה שבבהמה. וכן הפחות שבבני תורת האלהים (היהודים) יותר מעולה במדרגה מן המעולה שבאומות (הגויים) שאין להם תורת האלהים, כי התורה שהיא מאת האלהים מקנה הנפשות מנהג המלאכים ותכונתם. כמו כן את דברי הראיה קוק בספר ... שבין נפש האדם ונפש הבהמה, שבין האחרונים (אדם ובהמה) רק הבדל כמותי נמצא, אבל בין הראשונים (יהודי וגוי) שורר הבדל עצמי איכותי. וכאלה רבים בספרות הרבנית. אמונת העם היהודי העם הנבחר גורמות למסקנות הלכתיות מקוממות, אך חשוב להזכיר שהנם מסקנות בלתי נמנעות מאמונה עמוקה ושורשית שהעם היהודי הוא העם הנבחר. העם היהודי התחייב תריג (613) מצוות ושאר אומות העולם רק 7 מצוות - התורה והמצוות שלמענם נברא העולם על ידי האלוהים. ניתנו אך ורק לעם היהודי הנבחר כפי שכתב רמבם: משה רבינו לא הנחיל התורה והמצות אלא לישראל, שנאמר: מורשה קהלת יעקב (דברים לג, ד), ולכל הרוצה להתגייר משאר האומות, שנאמר: ככם כגר (במדבר ... את כל באי העולם לקבל מצות שנצטוו בני נח, וכל מי שלא יקבל יהרג (הלכות מלכים פח הי). כלומר רק היהודי או מי שהצטרף לעם היהודי (הגר) מחויב במצוות האלוהים אך שאר אומות העולם רק ב 7 מצוות ואם אינם מקיימים זאת, אחת דתם להיהרג. (ואל תתמה מדוע לא הורגים היום? התשובה לכך: שהעם היהודי המייצג את התורה וההלכה אינו שולט על אומות העולם, אך בזמן שישלוט יצטרך להרוג כל גוי שאינו מקבל 7 מצוות בני נח, כפי שכתב הרמבם: אין כל הדברים האלו (להקל על ... לאדם לגבי הכרעת הדין, העונשים החלים על העובר את החוקים והמצוות אינם שווים לכל נפש. עונשו של היהודי אינו כעונשו של הגוי הנה כמה דוגמאות: בן נח (גוי) שהרג נפש אפילו עובר במעי אמו נהרג עליו (חייב גזר דין מוות), וכן אם הרג טריפה (חולה שימות תוך שנה) או שכפתו ... לך איפה ואיפה במערכת המשפט ההלכתית, הכרעת הדין על אותו מעשה, שונה היא בין אדם שמוצאו האתני אינו יהודי לבין אדם שמוצאו האתני
חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?
... מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: חרדים + ... מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על השכל, ועל המוסר ... עמוסה בגמרא, במורשת היהודית, אבל מה זה המורשת היהודית? המורשת היהודית זה שורש הגזענות, העם הנבחר, שאחר כך הנאצים פיתחו את הרעיון של השמדת היהודים, הרעיון של הגזע העליון, מי פיתח את הרעיון הזה של הגזע העליון? היהודים פיתחו את זה, תמחה את זכר עמלק, תרצח אפילו תינוקות, תרצח עיר שלמה, העיקר תרצח ... כן, אתה חרדי, כל אדם יהודי שחושב שהמורשת של העם היהודי הגזענית כעם נבחר שיש לה ערך, הוא אדם חרדי שסובל ממחלת נפש של היהודים, וזו הסיבה שהחרדים משתלטים על החילונים, כי אם האדם החילוני היה רואה את הדתיים ... לקיים את מורשת העם היהודי. אדרבא, אם יש אפשרות לחסל את מחלת הסרטן לגמרי, למה לא לחסל. למה אתה צריך לתת ... צריך לשמר את מורשת העם היהודי זו הסיבה שבגללה החרדים מתעלקים עליך. המוסר השכל מכל זה בנוסף תוך כדי שאני ... יכול להיות שמצד האמת העם היהודי צריך לכבוש את כל כדור הארץ ולהחזיר את כולם בתשובה, יכול להיות!! אבל גם יכול להיות גם הפוך, העם היהודי צריך לעלות על הגג הקרוב ולהתאבד, ולהגיד לערבים קחו את המדינה ותשכחו. יכול ... שצריכים לשמור על המורשת היהודית, עכשיו זה שקר גדול, כי מה שבאמת צריך זה להשמיד את המורשת היהודית, העם היהודי, הוא יכול להיות מקסימום כמו העם הסיני, לא לייחס כוחות מיסטיים. זה כמו שבן אדם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מיהו יהודי?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מיהו יהודי?, איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מיהו יהודי?, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי בטלפון, אימון אישי לנוער, קואצ'ר אישי בנושאי מיהו יהודי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2695 שניות - עכשיו 12_08_2025 השעה 13:58:15 - wesi4