ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מטרות גדולות ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4 ✔יעדי התכנית הטיפולית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4
יעדי התכנית הטיפולית

התכנית היא אישית ונבנית לילד ספציפי. על ההורה לשאול את המנחה בכל שלב ושלב מדוע תכנית זו מתאימה כרגע לדעתו לילד. יש לשנות את התכניות לעיתים כל שבוע, אך לעיתים ישנן תכניות שהולכות עם הילד זמן ממושך ומשתנות מעט מאד מבחינת התוצאות שהן מבקשות להשיג, הן כן משתנות מבחינת הדרך שבה אנו מנסים להגיע לתוצאות, משום שלא יתכן שהילד יעשה בדיוק את אותה הדרך במשך חודשים רבים (וגם לא שבועות). לכן על המטפלים והמנחה להיות יצירתיים ומעניינים ולהבין שככל שהילד עולה ברמת התפתחותו כך גם נדרשת מהם יצירתיות וגמישות בדרך בה הם מטפלים בו, במשחקים, סיפורים ושירים שהם מביאים. יש להתחשב ביכולתו של הילד לשבת באופן רציף ליד שולחן. ילדים רבים על הקשת אינם מסוגלים לשבת ולהקשיב בתחילת דרכם הטיפולית. לא יהיה זה הגיוני או מוסרי להושיב ילד כזה על כסא ליד שולחן זמן רב ולנסות להחזיק אותו שם בשעה שברור שהוא אינו מסוגל לכך. ישנן דרכים שונות להביא את הילד לשולחן. צריך להכיר את הילד היטב לשם כך ולפני שקופצים לתוך התכנית הטיפולית להקדיש זמן לא מבוטל לחשיבה כיצד לעשות זאת. לדוגמה, כמה וכמה ילדים שהכרתי לא התחילו בישיבה ליד שולחן אלא במשחק פיזי עמוק, כמו קפיצה על פוף, התגלגלות בשמיכה, עבודת גיזום ושתילה בגינה. או סוג אחר של גרייה כמו התרחצות בבריכה קטנה או גיגית ומריחה של בוץ, צבעי ידיים או קצף גילוח על הגוף. לאחר שהצורך הסנסורי של הילד בא "על סיפוקו" יש לו יותר יכולת לשבת ליד שולחן או בשקט על הרצפה ולשחק. ילדים שמתחילים תכנית טיפולית במצב אוטיסטי עמוק יותר על ההורים להחליט עד כמה נכון, מועיל ובאיזו עוצמה להכניס את הילד שלא ברצונו לתוך הטיפול. ילדים רבים שנכנסים לתוך טיפול ABA מראים התנגדות עזה, משתוללים, בוכים ומכים את סביבתם ועצמם. הם אינם מסוגלים לקבל הוראות או את העובדה שיש מבוגר מולם שהוא המדריך שלהם ויש להם הרבה מה ללמוד ממנו וליהנות מלימוד זה. כאמור, חשוב מאד שהמנחה יסביר להורים שתגובתו של הילד עשויה להיות בעלת עוצמה לא מבוטלת בתקופה הראשונה של הטיפול (כדאי להגדיר כמה זמן זו תקופה ראשונית, בעיני מדובר בלא יותר ממספר פגישות עד מקסימום מספר שבועות). על המנחה וההורים להחליט ביחד עד כמה "רחוק" הם מוכנים ללכת ועדיין להרגיש שכל העניין מתרחש לטובת הילד. יש הורים שיסכימו להחזקת ילדם בכוח על הכסא מול השולחן. לדוגמה, ילד שבמפגשים הראשונים בכה, צעק ובעט, המנחה (שהיו לה הרבה שנות ניסיון (ABA הצליחה אחרי 3 מפגשים לתת לו מספיק חיזוקים חיוביים על התנהגות שכן הייתה הולמת (ישיבה רגוע על הכסא לכמה שניות, שיתוף פעולה וכו') כך שהוא הבין את הדרך הנכונה להתנהגות בזמן טיפול. לאחר שהילד הבין זאת הוא המשיך להגיע לטיפולים ברצון רב והתקדם יפה. הכוונה בטיפול אינה בשום אופן לשבור את רוחו של הילד ולשנות את מי שהוא במהותו, אלא לתת לו להבין שיש כאן עוד אדם ושהמילה האחרונה, כמבוגר, היא שלו. כך מבין הילד שהוא מתלמד ואילו המבוגר הוא המורה. בתוך הגבולות הללו ניתן חופש די רחב לילד והוא לומד למצות אותו עד תום, ליהנות וללמוד לשחק ולתקשר בטיפול. תפקיד המטפל הוא להציג ולהציב לילד גבולות של ריסון עצמי ודחית סיפוקים ובה בעת להעניק לילד חופש בכל מקום שהדבר אפשרי מתוך אהבה וכבוד לילד. מתן כוח גדול מידי לילד לשלוט בסיטואציה ולדרוש כל מה שעולה בדעתו מהמבוגר גורם לילד לפחד, משום שכל הכוח אצלו והוא נבהל מכך שהוא המוביל ושאין לו גבולות. לכן על המבוגר המטפל לעצב את עצמו כמוביל דרך עבור הילד, כזה שאינו נותן פקודות אלא שהילד מעריך ומוכן ללכת אחריו ולרצות אותו משום שהוא יודע שהמפתח לבלבול וחוסר האונים שהוא חש מצוי אצל המבוגר והוא מוכן לתת לו לעזור ולהוביל. למשל, כאשר ילד נמצא בטיפול והמטפל נותן לו אפשרות לבחור בין שני משחקים שאפשר לשחק כרגע והילד מתעקש לעשות דבר מה שונה לחלוטין שפורץ את המסגרת שהמטפל מנסה להבנות, על המטפל להגיב בריסון עצמי ולא להגיב בכעס על הילד (הילד לומד מכך גם לרסן את עצמו! מניסיוני ילדים לומדים רק מדוגמה אישית של מבוגר ולא משיחות מוטיבציה). אם הילד מביא התנהגויות לא מקובלות אפשר לומר "זה לא נעים לי שאתה צועק כל כך" או "אתה באמת כועס, אני מבין, זה לא קל". יש לחזור ולומר "עכשיו אתה יכול לבחור בין הפאזל לקוביות, מה אתה בוחר?" אפשר לחזור על כך בוואריאציות שונות עד שהילד מבין ומתרצה. אפשר להוסיף "בהפסקה נוכל לשחק במה שאתה תבחר" או "אחרי שנסיים את הפזל נשחק במה שאתה רוצה". כדי לחזק את הילד במהלך המשחק אפשר לאמר "מאד נעים לי לשחק איתך כשאתה יושב יפה, כל הכבוד!" באופן זה נותנים לילד חיזוק מילולי חיובי (כל הכבוד) ובה בעת מכניסים את האלמנט התקשורתי, האישי והרגשי (נעים לי איתך). אם נשמע לכם אכזרי להכניס אתה הילד למסגרת שנראית לכם נוקשה כדאי לכם לקרוא ספרים ומאמרים שכתבו מבוגרים הנמצאים על הקשת האוטיסטית על מה שהרגישו בילדותם. הם מדווחים, בין היתר, על מקום שבו הם שיוועו לעזרה ולהושטת היד של המבוגר שיכנס לעולמם ויעזור להם לפסוע בבטחה לעולם שבחוץ. לכן, לדעתי, נכון יהיה לעבוד עם הילד בעדינות ובכבוד למקום בו הוא נמצא ללא שלילה של האוטיזם אלא קבלתו ואימוצו, אך בד בבד להושיט את היד הנושאת בתוכה את החום, האהבה והכלים שיסייעו לילד לתפקד ולהיות בקשר עם הסובבים אותו. למנחים דרכים שונות לגרום לילד להבין את דרך הטיפול וחוקיו, יש להקפיד שהדברים נעשים במקצועיות, מהסיבות הנכונות, בגבולות הנכונים, בהיגיון ובהדרכת והסכמת ההורים.

חשוב מאד לאורך כך הטיפול, אך בעיקר בתחילתו, כאשר הילד אינו מכיר את חוקי המשחק, ללמד את הילד מהם החוקים, מה תפקידו כילד ומה תפקיד המבוגר, כמה נחמד שכל אחד יודע מה תפקידו ואיך אפשר ליהנות ממשחק הולם ביחד. במהלך התקדמות הטיפול אפשר להרחיב את הגבולות והילד לומד עד לאן הוא יכול למתוח אותם.

לאחר שנקבעו היעדים והדרכים להשגתם יתחיל המנחה להנחות את הצוות הטיפולי. המצב בארץ כיום הוא כזה שרוב הפעמים תמצאו את עצמכם כהורים מכשירים מטפלות לעבודה עם הילד. כדאי לפרסם באתרי אינטרנט של שתי"ל ואלוט בלוחות המודעות באוניברסיטה בחוג לעבודה סוציאלית, קלינאיות תקשורת ופסיכולוגיה או מדעי המח בביולוגיה, חינוך מיוחד וחינוך בכלל. אם אתם בוחרים לבנות תכנית ABA, כדאי להיות בקשר עם בית לורן ולקבל רשימה של מטפלות שעברו קורס ABA, אך קחו בחשבון שסיום קורס כזה אינו אומר שהמטפל יודע לטפל בילד (הוא יודע את התיאוריה), הוא זקוק להנחיה צמודה. רצוי מאד לסכם עם המטפל שהוא נשאר לעבוד עם הילד לפחות שנה משום שלוקח זמן וכסף להכשיר את המטפל ולכן אין טעם להעסיק אותו לכמה חודשים. יש הורים שמחתימים מטפלים על חוזה לשנה בשל העלות הכספית הגדולה והזמן שלוקח להכשיר את המטפל. כל מטפל מתחייב לטיפול בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, להגיע לביתכם ולטפל בילד על פי ההוראות של המנחה ושלכם, בנוסף לטיפולים יש גם ישיבה שבועית שהמנחה וכל המטפלים בשיטה מגיעים אליה. בתחילת הדרך יש לאפשר לילד ולמטפל להתחבר ביניהם וליצור תחושה של אמון, חיבה, אהבה וכבוד הדדי, זאת בנוסף לתכניות הטיפוליות הראשונות. המנחה צריך לקחת זאת בחשבון ולעזור למטפלים לתכנן את הטיפול הספציפי כך שיהיה כתוב על דף נייר באופן מובנה, יהיו בו אופציות שונות למשחק ולאינטראקציה שהילד יוכל לבחור מתוכם במידת האפשר (תלוי במצבו של הילד). בסיום כל מפגש טיפולי ישאיר המטפל את דף העבודה שלו בקלסר הטיפולי כדי שהמטפל הבא שיגיע ידע על מה עבדו עם הילד ובאילו דרכים ולא יחזור בדיוק על אותם משחקים מהטיפול הקודם וכך יתסכל את הילד. מכיוון שהילדים על הספקטרום שונים כל כך זה מזה ומביאים עימם צרכים שונים ולקויות מרובות אין זה נכון לתת כאן מתכון לתכנית טיפולית. בהמשך אתן דוגמה לתכנית טיפולית לילד בתפקוד בינוני - גבוה, אך זו רק דוגמה אחת מני רבות ואין להשתמש בה כלשונה. יש לבנות לכל ילד תכנית אישית המתאימה לו. ניסיון "להלביש" על ילד מסוים תכנית המתאימה לילד אחר עשויה להזיק לו יותר מלהועיל. לכן תפקידו של המנחה חשוב ביותר.

אל תהססו לקבוע מטרות ריאליות להתקדמות הילד. למשל, עליכם לשאול את עצמכם האם מטרתי כהורה שהילד יגיע לגן רגיל, האם מטרה זו ריאלית וכיצד נוכל להשיג אותה בצעדים קטנים ובטוחים. שימו לב שאתם קובעים מטרות הגיוניות שאינן למטה או למעלה מיכולתו של הילד. המטרות יכולות להשתנות כל תקופה, אך חשוב להגדירן כדי שתוכלו לדעת מה הכיוון אליו אתם הולכים ולכוון את צוות המטפלים לאותו כיוון. אני באופן אישי קובעת תמיד מטרות שהן מעט יותר גבוהות מיכולתו הנוכחות של הילד. כך יש גם לאן לשאוף. היזהרו מלקבוע מטרות שהן מתחת ליכולת הילד, אתם עלולים לחסום אותו מלהתפתח. ניתן לראות את המטרות הגדולות כתמונה שאתם נושאים בלבכם, תמונת העתיד של ילדכם. בכל פעם שאני נתקלת באדם או מוסד שמספרים לי שאין החלמה מאוטיזם אני "שולפת" את התמונה הפנימית הזו שלי ומתבוננת בה בשקט ובריכוז עד שאני יכולה להרגיש אותה חיה בתוכי. במהלך הזמן תמונה זו יכולה להשתנות, אך אתם אחראים על השינויים בה ולא אף אדם אחר שיאמר לכם מי אתם ומהו עתידכם ועתיד ילדכם.

מכיון שתכנית ABA היא יקרה ומשפחות רבות לא יכולות לאפשר לעצמן את ההוצאה הכלכלית הכרוכה בה אפשר לנסות להיעזר באתר הבא באינטרנט לבניית תכנית אישית: http:/ / www.autismpro.com/.

שיטה נוספת היא להביא מנחה שינחה אתכם ההורים כתרפיסטים ושאתם תבצעו את התכנית הטיפולית עם הילד, ניתן להביא מנחה אחת לשבועיים ולא אחת לשבוע וכך ההוצאה הכלכלית יורדת.

בתכנית העבודה מעבר למטרות ה"על" הללו יש לרשום מטרות קטנות יותר ומעשיות שיובילו אותנו למטרות הראשיות כדאי שתכתבו מטרות אלה על דף נייר. במקביל יש לדרוש מהמנחה שגם הוא יכתוב את המטרות הללו ויפרט כיצד נגיע אליהם. כמו למשל - מטרת העל שלנו היא שהילד ילך לגן רגיל עם סייעת, בסופו של דבר, בעוד שנתיים. המטרות בדרך להגיע למטרת על זו הן ללמד את הילד מהן ההתנהגויות הנאותות בגן, למזער בעיות התנהגות ועוד. מתחת לשלב זה ישנן המטרות המעשיות שיש להשיג בדרך כדי להגיע למטרה הראשית (המטרה כאן היא הגעה לגן רגיל עם סייעת). זו היא בעצם העבודה בשטח ברמה שבה הילד מצוי כעת - כדי שהילד יגיע בסופו של דבר לגן רגיל הוא צריך ללמוד ליצור קשר עין (עד כמה שניתן), ללמוד להיות לא מוסח, להבין הוראות, לראות במבוגר לידו מדריך ומורה, לרצות לשחק עם ילדים, ללמד את הילד לעמוד בתור, לשחק על פי תורות, לשבת ליד שולחן ולאכול, ללכת לשירותים לבדו, לבקש עזרה כשהוא זקוק לה וכו'. לכל אחת מהנ"ל יכתוב המנחה תכנית עבודה ספציפית שאמורה לסייע ולהביא להתקדמות אצל הילד בתחום הספציפי הזה. ככל שהילד יתקדם בתכניות העבודה שלו הוא יתקדם לעבר מטרת העל שהצבנו עבורו.

דוגמה להכנת תכנית עבודה

מטרת על: הילד ילך לגן רגיל עם סייעת.

שלבים בהגעה למטרה:

הילד ילמד -

1.ליצור קשר עין.

2.לדבר.

3.לעמוד בתור.

4.לשחק על פי תורות.

5.לפנות לאחרים כשהוא זקוק למשהו.

6.לפנות לאחרים בפניה תקשורתית שאינה דווקא למילוי צורך מיידי.

7.לשבת ליד שולחן ולאכול.

8.לעשות צרכים בשירותים.

9.לבקש עזרה כשהוא זקוק לה.

על כל אחד מהסעיפים הנ"ל צריך המנחה ליצור תכנית טיפולית מפורטת של שלבים שדרכם הילד יעבור וילמד בטיפולים עד שיגיע לרמה הנדרשת. דוגמה לתכניות טיפוליות התנהגותיות ראו בפרק 6.
אפשרות לבחור מטפלים טיפול בילדים קבלת החלטה הישגים לשאול אוטיסטים מקצוע תוצאות לפרסם לקרוא ספרים pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
השגת מטרות גדולות, השגת מטרות קשות להשגה, מוטיבציה להתמדה, למה אני רוצה את המטרה? למה אני רוצה להצליח? להבין את הסיבה למה אני רוצה, מה המוטיבציה שלך? למה קשה להשיג מטרות גדולות? איך להצליח להשיג מטרות גדולות? מה המניע שלך?
השגת מטרות גדולות, השגת מטרות קשות להשגה, מוטיבציה להתמדה, למה אני רוצה את המטרה? למה אני רוצה להצליח? להבין את הסיבה למה אני רוצה, מה המוטיבציה שלך? למה קשה להשיג מטרות גדולות? איך להצליח להשיג מטרות גדולות? מה המניע שלך?
... מטרות גדולות, השגת מטרות קשות להשגה, מוטיבציה להתמדה, למה אני רוצה את המטרה? למה אני רוצה להצליח? להבין את הסיבה למה אני רוצה, מה המוטיבציה שלך? למה קשה להשיג מטרות גדולות? איך להצליח להשיג מטרות גדולות? מה המניע שלך? למה חשוב לדעת למה אתה רוצה להשיג מטרה גדולה? כאשר אדם מציב לעצמו מטרה גדולה וקשה ... משהו לעצמך או לאחרים? ככל שתדע את התשובה בצורה עמוקה וברורה יותר, כך יהיה לך יותר קל להתמיד, להתאמץ, ולהתגבר על קשיים בדרך. למה קשה להשיג מטרות גדולות? השגת מטרות גדולות היא משימה מאתגרת, כיוון שמטרות כאלה דורשות מאמץ משמעותי ומתמשך. האתגר הגדול ביותר במטרות אלו הוא ... הכוח הפנימי להתגבר על כל הקשיים ולהמשיך לכתוב, למרות כל הקשיים והמחסומים שבדרך. לסיכום, למה אתה רוצה משהו זו השאלה החשובה ביותר בדרך להשגת מטרות גדולות? השלב הראשון והחשוב ביותר בדרך להגשמת מטרה גדולה הוא לברר לעומק ובכנות מלאה מדוע בכלל אתה רוצה את ... פיתוח כוח רצון מה המניע שלך להשגת המטרה? למה חשוב לדעת למה אתה רוצה משהו? למה חשוב לדעת למה אתה רוצה להשיג מטרה גדולה? כאשר מנסים להשיג מטרות גדולות וקשות להשגה, השלב הראשון והחשוב ביותר הוא להבין לעומק למה אתה רוצה את המטרה הזו. הידיעה הברורה של הסיבה היא המפתח להצלחה, משום שהיא זו שמניעה אותך להתאמץ ולהתמיד לאורך זמן. למה קשה להשיג מטרות גדולות? מטרות גדולות דורשות השקעת מאמץ משמעותית, וכדי להתאמץ לאורך זמן, צריך להיות רצון חזק. ...
האם הגיוני לחקור דברים גדולים לפני שמבין את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם?
האם הגיוני לחקור דברים גדולים לפני שמבין את הקטנים? להתחיל בקטן או להתחיל בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם?
... בגדול, מאיפה להתחיל? מטרות קטנות או מטרות גדולות, קיצורי דרך, התיקון הכללי, להתחיל מהסוף, לחשוב בקטן, לחשוב בגדול, מה לחקור קודם? האם להתחיל לחקור ממטרות קטנות או ממטרות גדולות? הרבה אנשים שואלים מה נכון יותר לחקור קודם - מטרות קטנות ופרקטיות או מטרות גדולות ורוחניות? אליעד כהן מסביר באמצעות דוגמאות והסברים מעמיקים את היתרונות והחסרונות של כל גישה. הוא מתחיל ... שלו. לעומת זאת, אם אדם יתאמץ רק על מטרות גדולות מאוד כמו לחקור את המקום והזמן או מי ברא את העולם, יכול להיות שהוא יחקור במשך שנים ולא יגיע לתוצאות. ... ועידוד להמשיך. מצד שני, אין לזנוח את המטרות הגדולות והעמוקות - אך צריך להיות מודע לכך שזהו מאבק ארוך טווח שדורש הרבה סבלנות ואורך רוח. לסיכום, אליעד כהן ... לבחור בחכמה את המטרות שלהם. אם הם יבחרו מטרות גדולות מדי מוקדם מדי, הם עלולים להיפצע רוחנית ולהתייאש. אם הם יבחרו רק מטרות קטנות, הם לעולם לא יפתרו את ... הכללי? קיצורי דרך רוחניים איך להשיג מטרות גדולות בחיים? איך לבחור מה לחקור קודם? מה עושים כשאין תוצאות מידיות? האם הגיוני לחקור שאלות גדולות לפני ...
מטרות ויעדים, למה לא להציב מטרות? מה רע בהצבת מטרות? האם כדאי להציב מטרות? האם הצבת מטרות אישיות תעשה לך טוב? מה זה מטרות? איך להציב מטרות? סוגים של מטרות, מטרות מדידות, מטרות לא מדידות, להציב דדליין, מטרות קשות להשגה
מטרות ויעדים, למה לא להציב מטרות? מה רע בהצבת מטרות? האם כדאי להציב מטרות? האם הצבת מטרות אישיות תעשה לך טוב? מה זה מטרות? איך להציב מטרות? סוגים של מטרות, מטרות מדידות, מטרות לא מדידות, להציב דדליין, מטרות קשות להשגה
... לא ירגיש טוב עם עצמו, ההצלחה החיצונית לא תספק אותו. המטרות הגדולות והקטנות, כמו נסיעה לחול או הצלחה מקצועית, מקושרות תמיד לרצון להיות מאושר ושלם ... כבר עמוס בחרדות או דאגות, ייתכן שדווקא חשוב להימנע מהמטרות הגדולות, כי הן עשויות להעמיס על הנפש. מה קורה במקרה של חרדה, דיכאון או רצון לוותר? אדם במצב נפשי קשה עלול להרגיש יותר סבל אם הוא מציב מטרות גדולות ומדויקות. התחושה שהוא רחוק מהמטרה יכולה להוביל לייאוש ולמחשבות שליליות. אם הוא ... הוא מפתח. אם אדם מרגיש יציב, הוא יכול להתמודד עם מטרות גדולות ומאתגרות. אם הוא מרגיש מוצף, כדאי להוריד את רמת הדרישות ולהציב מטרות קטנות או ... במצב נפשי קשה, עלולים לסבול יותר אם הם מציבים לעצמם מטרות גדולות ומדויקות. המצוקה יכולה לגבור, והאדם עלול לחוות חרדה שהוא לא יצליח לעמוד ... להמשך חקירה מי שרוצה להפיג שעמום, יכול להוסיף לעצמו מטרות גדולות ומאתגרות. מי שממילא מרגיש רע, אולי עדיף לו להוריד את רמת הדרישה, או להגדיר מטרות ... למה הצבת מטרות עושה רע? מטרות קלות להשגה, מטרות קטנות, מטרות גדולות, הצבת מטרות ויעדים בחיים, השגת מטרות, להשיג מטרות, איך להציב מטרות בחיים? למה לא ...
מטרות ויעדים, הצבת מטרות, איך ליצור מוטיבציה? יצירת מוטיבציה, התמדה ועקביות, נחישות עצמית, יעדים ומטרות, אין חשק לעבוד, כיצד ליצור מוטיבציה? הצבת מטרות ויעדים בחיים, דבקות במטרה
מטרות ויעדים, הצבת מטרות, איך ליצור מוטיבציה? יצירת מוטיבציה, התמדה ועקביות, נחישות עצמית, יעדים ומטרות, אין חשק לעבוד, כיצד ליצור מוטיבציה? הצבת מטרות ויעדים בחיים, דבקות במטרה
... איך אני ארגיש טוב יותר בטווח הרחוק?, אז ייתכן שזו תהיה הבחירה במטרה הגדולה שדורשת זמן ומאמץ. הבעיה כאן היא ששאיפה להרגיש טוב בטווח הקצר עלולה לדחוק את המטרות הגדולות, שכן אנחנו פועלים מתוך רצון להימנע מסבל או חוסר סיפוק מיידי, גם אם בסופו של ... העצמי אליעד מציין שהחשיבה היחסית נכנסת כאן לתמונה - עלינו לשקר לעצמנו, לראות את החסרונות במטרות הקטנות (כמו בזבוז זמן על פייסבוק) ולהתמקד ביתרונות של המטרות הגדולות (כמו הזדמנויות חדשות, הישגים ארוכי טווח ותחושת סיפוק גדולה). לדוגמה, אליעד ... הפנימית שלנו - מצד אחד, אנו יכולים להבין שהמטרות הקטנות עשויות להיות מספקות בטווח הקצר, אך מצד שני, אם אנו רוצים שינוי אמיתי בחיינו, עלינו לבחור במטרות הגדולות. כדי להשיג את השינוי הזה, אנחנו צריכים לפתח יכולת לשקר לעצמנו ולהתמקד רק ... שאין תשובה אחת נכונה, כי כל בחירה כרוכה בעלות - אם בחרנו במטרות הקטנות, אנחנו בוחרים בסיפוק המיידי, אך אנחנו עלולים לשלם על כך בטווח הרחוק. אם בחרנו במטרות הגדולות, אנחנו מוותרם על הנאה מיידית בתמורה להשגת תוצאה טובה יותר בעתיד. בסופו של דבר, אנחנו תמיד משלמים על הבחירות שלנו, בין אם מדובר בסבל או בהנאה. לסיכום, הדרך להשקיע במטרות הגדולות היא לשקר את עצמנו, להפסיק להתמקד בהנאות המיידיות ולראות את המטרות הגדולות רק כטובות. אם אנחנו מצליחים לשנות את הזווית שבה אנו רואים את המטרות שלנו, ... לבחור בצורה יעילה יותר את הדרך שבה נלך. הצבת מטרות ויעדים בחיים איך ליצור מוטיבציה? השגת מטרות רחוקות מניפולציה פנימית ומניעת דחיינות מטרות קטנות מול מטרות גדולות איך לגרום לעצמנו להשקיע במטרות רחוקות במקום במטרות מיידיות? במהלך ההרצאה, ... האנרגיה שלנו. הוא מסביר שיש לנו שלושה סוגי מטרות: 1. מטרות מיידיות - המטרות הקטנות והפשוטות שמספקות תחושת סיפוק מידי, כמו אכילת פיצה או קניית גלידה. 2. מטרות גדולות - מטרות שהן רחוקות יותר ודורשות זמן ומשאבים, כמו להרוויח סכום כסף גדול או ... היא זו שתביא לך את טובתך בעתיד, גם אם זה קשה. זהו חלק מהחשיבה שבאה לתמוך בהתמדה. אליעד ממליץ לראות את החסרונות במטרות המיידיות ולהתמקד רק ביתרונות של המטרות הגדולות. מה המניפולציה שאנחנו עושים עם עצמנו? לאחר מכן, אליעד עובר להסביר את תהליך ... תבחר במטרות מיידיות או רחוקות, הכל כרוך בהנאה ובסבל. לסיכום, התשובה לשאלה איך לגרום לנו להשקיע במטרות רחוקות יותר היא לשקר את עצמנו, לראות את היתרונות במטרות הגדולות ולמצוא חסרונות במטרות הקטנות כדי להניע את עצמנו לכיוון הנכון. מטרות ויעדים ... מוגבלים, אתה רואה הרגל שאינטואטיבית אתה מוציא את המשאבים שלך על המטרות המיידיות ואתה שואל איך אתה יכול לגרום לעצמך, את האיקס משאבים שיש לך להשקיע על המטרות הגדולות יותר ואני בכוונה טרחתי לציין שיש לך משאבים מוגבלים, כי אם הם לא היו מוגבלים ... כל בואו ננסה להבין את החוקיות שלפיה אתה משקיע בגדולה ולא בקטנה. אז התשובה היא פשוטה, התשובה היא שיש לכל בן אדם הרבה מטרות, יש לו מטרות קטנות ויש לו מטרות גדולות , אבל יש עוד מטרה אחרת שצריך לקחת אותה בחשבון, שקוראים לה אני רוצה להרגיש ... את המטרה הגדולה? איך הוא מחליט? לפי המטרה הנוספת בכלל, יש לך מטרה אחת שהיא חשובה יותר מכל המטרות שקוראים למטרה להרגיש טוב. יש לך מטרות קטנות, יש לך מטרות גדולות, רחוקות יותר שדורשות יותר התמדה ויש מטרה אחרת שהיא הכי גדולה בעולם: אני רוצה ... שאין פתרון. רואים קודם כל מה הדרך. זאת אומרת שאם המטרות הקטנות יתנו לך פחות תועלת, פחות הנאה נגיד שיום אחד כבר ימאס לך מהפייסבוק בלי קשר לכלום ואם המטרות הגדולות ייצגו עבורך דברים מאוד מאוד גדולים, אז ממילא, מטבע הדברים, אתה תשקיע יותר במטרות הגדולות. ש: אוקיי. אליעד: יפה. עכשיו מה צריך לעשות? מה האמת? במה עדיף להשקיע בזה או בזה? ש: האמת המוחלטת? אליעד: כן. מה האמת המוחלטת? ש: שלא משנה. אליעד: יפה! לא משנה. עכשיו, מה האמת המוחלטת שיותר טוב, המטרות הגדולות או הקטנות? תשובה: בכל אחד יש יתרונות וחסרונות. ופה נכנסת לעניין החשיבה היחסית, זאת אומרת שפה אתה צריך להתחיל לשקר קצת. זה אומר שעל המטרות הקטנות אתה צריך לשקר ולראות את החסרונות שלהן ועל המטרות הגדולות - אתה צריך לשקר ולראות את היתרונות שלהם. ולשקר, על המטרות הגדולות לראות רק יתרונות ובהנאות הקטנות לראות רק חסרונות, שזה שקר. לדוגמה: מה ... להגיד את האמת? ש: להגיד את האמת. אליעד: אוקיי אז אם אתה רוצה את האמת, האמת היא שזה לא משנה מה אתה עושה, תקבל את עצמך כמו שאתה, עזוב אותך, למה להתמיד במטרות הגדולות? תצמד לאמת שזה לא משנה ותמשיך להתבטל למוות, מה אכפת לך? לא? אבל אתה אומר קשה ...
מוטיבציה בעבודה, התמדה בעבודה, קריירה, נחישות, הצבת מטרות ויעדים, חוסר מוטיבציה פנימית, שאפתנות, להציב מטרות
מוטיבציה בעבודה, התמדה בעבודה, קריירה, נחישות, הצבת מטרות ויעדים, חוסר מוטיבציה פנימית, שאפתנות, להציב מטרות
... ממה שיש להם, כי הם כל הזמן עסוקים בחיפוש אחר סיפוק נוסף. לכן, אם המטרות שלך נמוכות מדי, ברגע שתגיע אליהן, לא יהיה לך עניין או מוטיבציה להמשיך להתקדם. האם להציב מטרות גדולות יעזור להגביר את המוטיבציה? אליעד מציע פתרון: כדי להימנע מאיבוד המוטיבציה אחרי שהושגו מטרות, יש להציב מטרה גדולה ומשמעותית ... יותר. הצבת מטרות קטנות ומציאותיות יכולה לסייע לאדם להרגיש סיפוק מיידי והצלחה תכופה יותר. שיטה זו עשויה להיות מתאימה לאנשים שמרגישים חסרי סיפוק או מרגישים אבודים מול מטרות גדולות מדי. בצורה זו, האדם יחווה הצלחה לעיתים קרובות יותר, והמוטיבציה שלו עשויה להתגבר בצורה טבעית. מהו החיסרון הכי גדול כשמרגישים ... לאורך זמן. איך יוצרים מוטיבציה בעבודה? כיצד להציב מטרות ויעדים נכונים? מה לעשות כשאין מוטיבציה פנימית? איך להימנע מתחושת הבטלה? מה הקשר בין רעב למוטיבציה? איך להציב מטרות גדולות? איך לשמור על התמדה בעבודה? ...
כסף, איך לשכנע את עצמך? לרצות להרוויח כסף, איך ליצור מוטיבציה לעשות כסף? מוטיבציה להרוויח כסף, להיות עשיר, לעשות הרבה כסף, להיות מיליונר, לרצות כסף, חוק המשיכה, לעשות יותר כסף
כסף, איך לשכנע את עצמך? לרצות להרוויח כסף, איך ליצור מוטיבציה לעשות כסף? מוטיבציה להרוויח כסף, להיות עשיר, לעשות הרבה כסף, להיות מיליונר, לרצות כסף, חוק המשיכה, לעשות יותר כסף
... אחת הסכנות בתהליך הגדלת המוטיבציה לכסף היא כניסה לחרדה או לחץ רב מדי. אליעד מציע לשמור על איזון, לא להציב מטרות גדולות מדי שיגרמו ללחץ מוגזם, אלא לקבוע מטרות שנראות ברות השגה. האדם צריך לשמור על הרצון לכסף כמשחק, כך שירגיש ... רק מתוך הרצון לכסף, בלי להציב מטרות אחרות? אליעד הסביר כי יש דרך נוספת להסתכל על כסף - לא תמיד עלינו להציב מטרות גדולות ומורכבות עבור הכסף. פעמים רבות אנשים מנסים להבין למה אני רוצה את הכסף? ומה יוצא לי מזה. אבל לפעמים ... ברורה. לדוגמה, יש אנשים שמעוניינים בכסף לא מתוך מטרה מיוחדת, אלא פשוט כי הם רוצים אותו. לא תמיד צריך להציב מטרות גדולות ונכונות עבור הכסף, אלא פשוט לתת לעצמנו את הזכות לרצות כסף. אולם, כאשר נשאלים למה אני רוצה כסף?, זה חשוב ...
שעמום, נוסחה להתמודדות עם שעמום, מה גורם לשעמום? איך להתמודד עם שעמום? מה לעשות כשמשעמם? איך יוצאים משעמום? למה משעמם לי? טיפול בשעמום, איך למצוא עניין בדברים? הפגת שעמום, איך להפיג שעמום?
שעמום, נוסחה להתמודדות עם שעמום, מה גורם לשעמום? איך להתמודד עם שעמום? מה לעשות כשמשעמם? איך יוצאים משעמום? למה משעמם לי? טיפול בשעמום, איך למצוא עניין בדברים? הפגת שעמום, איך להפיג שעמום?
... לעומת זאת, אם קיימות מטרות, השלב הבא הוא לבדוק אם אפשר לעשות פעולה כלשהי, אפילו פעולה קטנה מאוד, כדי לקדם אותן. איך מתמודדים עם שעמום כשיש מטרות גדולות שלא ניתן להשיג? לעיתים קרובות אדם ימצא שיש לו מטרות, ובכל זאת הוא משועמם, למרות שיש לו אפשרות לקדם אותן. אליעד מסביר שהסיבה לכך היא קיומה של מטרה גדולה מאוד, אשר האדם חש כי הוא ... למעשה הכל מושלם. אם יש מטרות, לשאול האם יש פעולה קטנה כלשהי שאני יכול לעשות כרגע כדי לקדם אותן? אם יש, כדאי לעשות אותה וכך השעמום ייעלם. אם יש מטרות גדולות שנראות בלתי מושגות, לבדוק שוב האם אין באמת שום פעולה עקיפה שתוכל לעזור בעתיד, ולבצע אותה. אם הפחד מכישלון עוצר את האדם מלפעול, מומלץ להתחיל בפעולות קטנות שיקלו על הפחד ויאפשרו ... חדש), אך הן מרגישות חסרות ערך לעומת המטרה הגדולה. הוא עלול להגיד לעצמו עד שלא אשיג את הדבר הגדול, שום דבר אחר לא מעניין אותי. כיצד מתמודדים עם מטרות גדולות שמאפילות על הקטנות? חשוב לשאול את השאלות הבאות: - האם באמת אין שום דרך לפעול כדי להשיג את המטרה הגדולה? - אם לא ניתן כעת לפעול לקדם אותה, האם שאר המטרות הקטנות באמת חסרות ערך ...
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי?
ביטחון עצמי אמיתי - מהו? איך להיות בטוח בעצמך? איך לחזק את הביטחון העצמי?
... טוב, הוא אינו חייב להפסיק לרצות או לפעול. הרצונות והפעולות נעשים לחלק ממשחק החיים, מקום שבו יש עניין וספק בריא, אבל לא בהכרח פחד כואב. אפשר לרצות להשיג מטרות גדולות יותר, לגלות עד כמה מסוגלים, וכל זאת בלי לפחד מהמכשולים. כשאדם אינו כבול לפחד מכישלון, הוא יכול ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מטרות גדולות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מטרות גדולות, למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מטרות גדולות, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי בתל אביב, אימון אישי לחיים, מאמן אישי לנוער בנושאי מטרות גדולות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3516 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 12:13:57 - wesi4