ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מזהה את עצמי ✔תהיות על הרוח ברוח האקזיסטנציאליזם ✔בניסיון לענות על השאלה מהי רוחניות עולה המסקנה שזו מגדירה עצמה באופן הטוב ביותר... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תהיות על הרוח ברוח האקזיסטנציאליזם
בניסיון לענות על השאלה מהי רוחניות עולה המסקנה שזו מגדירה עצמה באופן הטוב ביותר בהיעדר הגדרתה

אשאל מהי רוחניות

אולם לפני שאסחף ואשקף את השקפת עולמי האישית, מוצא אני לנכון להתחיל במספר הגדרות המתארות מושג זה במובן הרחב והכללי שלו. הרי במידה ואתן הסבר זה או אחר, במידה ואומר שזו הרוח המניעה את הדברים, או שאולי זו אהבה, הכאן ועכשיו, או ההתקרבות לאל, במידה ואנסה להגדירה, התוצאה תהיה שאצמצמה להשקפת עולם מסוימת ובכך, אמנע מכל אותם שלהם אמונה אחרת להגדיר עצמם או לראות עצמם ככאלו.

מבחינה מוסרית, אהיה מחויב לראותה כנחלת הכלל. אין היא רכושה הבלעדי של קבוצה מסוימת או גישה זו או אחרת, שייכת היא לכלל כל בני האנוש. כך, שבכדי להגדירה ולרדת לעומקו של עניין, יהיה עלי להתחיל באותו המקום אשר יכול להקיף ולהכליל כל התייחסות או נקודת מבט שיכולה להיקרא רוחנית. אהיה מחויב להגדרה, אשר תוכל להכיל כל פרשנות אותה ניתן לעלות על הדעת ושתוכל לספק את כולם.

אעלה מספר תהיות אשר יעזרו לי להבהיר העניין. אשאל, מהי גישה, תיאוריה או פילוסופיה רוחנית, מדוע זקוק האדם לרוחניות, מהי החוויה הרוחנית ומיהו האדם הרוחני. נכון הדבר, שעדיין תהיה זו פרשנותי הסובייקטיבית והאישית לדברים, אולם מכך לא אוכל להימנע. יחד עם זאת, תקוותי היא שאופן הגדרתי את המענה לשאלות אלו, יאפשר לקורא להרחיב השקפת עולמו לכלול בתוכה את כלל ביטויי רוחניות האדם.

בראשית, אומר שגישה, תיאוריה או פילוסופיה רוחנית, הינן השקפת עולם הכוללת מערכת אמונות אותן מחזיקים הפרט או הקבוצה ושמטרתה, נתינת משמעות אישית או כוללת לקיום האדם. הכוונה בהשקפת עולם, הינה להתייחסות מנקודת מבט מסוימת. נקודת מבט זו, לעולם תהיה יחסית ולכן, לעולם לא תוכל לתפוס את התמונה הכוללת במלואה. הקיום, טבעו להישאר נסתר בחלקו, כשכוונה בנסתר הינה מעבר לתפיסתנו. לכן, תיאורו לעולם יישאר חלקי.

למשל, כאשר אנו מנסים לתאר את הקיום, הדבר מאלץ אותנו לקיבוע של נקודת זמן מסוימת. כך, שהדבר סותר את המהות הבלתי פוסקת של השתנות הדברים אותם אנו מנסים לתאר. כמו כן, לעולם לא יוכל להוציא עצמו האדם המתאר מהקשר הדברים. זה קדם לו והוא לעולם לא יוכל להוציאו משורשו ולשקף נקודת מבט ניטראלית החוקרת את העולם ממקום שאינו מותנה. הרי גם הניסיון עצמו לייצג נקודת מבט שכזו, אינו מנותק מההקשר ממנו צמח.

יכול אחד להתעקש שתיאורו הוא הנכון, הוא האחרון והסופי, זה שלא ניתן לערער עליו וכשהוא נוכח, נגמר הדיון ואין כל מקום לאפשרות אחרת. אולם הדיון ממשיך להתקיים, הוא משתנה ומתהווה גם כשהוא נעשה על ידי הקיצוני ביותר. עוד, יכול אחר לטעון את קיומו או אי קיומו של האל כקביעה מוחלטת, כאמת. אולם, גם ידיעה עמוקה וסופית שכזו, יכולה להשתנות כשהיא מוצגת מנקודת המבט של החוזר בשאלה או בתשובה. כך שמתוך טבעה המשתנה, השקפת העולם מאבדת תקפותה. תחום זה נמצא מעבר לתפיסתו של האדם ולכן כל קביעה לגביו, לעולם תישאר בגדר אמונה.

אמונה זו, בין אם תהיה בבלעדיותו של הפרט או שתהיה משותפת לקבוצה בעלת מכנה זהה, מטרתה תהיה ניתנת משמעות לקיום האדם. ההדגשה הינה לקיום האדם, מעצם הבדלתו את עצמו משאר הבריות. יכול הוא לומר שהוא הישות היחידה המזהה את עצמה, יאמר שהוא הישות היחידה המוציאה הקשרה מהזמן, ישות המזהה את אפשרות אי קיומה וכן אלאה. יחד עם זאת, בין אם ייתן הסבר זה או אחר, בין אם אלו יתבדו או יילקחו כנכונים, מזהה האדם בעצמו ייחודיות המבדילה אותו מהבריות האחרות ובכך העיקר ולא בתוכנם המשתנה.

תפיסתו את עצמו כנוכח בקיום אחר, בקיום שהוא אינו הישרדותי באותו המובן אותו הוא תופס כמשותף לשאר הבריות, יוצר חלל המעלה שאלות רבות. במידה ונוכח קיום אחר, מה מטרתו? לשם מה אנו כאן? מה קיים מעבר? ומה? ואם? ולמה? תהום זו שנוצרת, מבטאת את צורך האדם במשמעות וכשמדברים על משמעות, ישנה חשיבות לחדד ולהבחין בין התחום הכללי לתחום האישי.

הראשון, מנסה להכליל עקרונות אוניברסאליים על הכלל והשני, נוכח כמענה לרגעים או חוויות מסוימות. אמיתותה של המשמעות בשני המישורים לעולם תישאר נסתרת ובגדר אמונה, מאותן הסיבות שהוצגו ממקודם. אולם, מכיוון שהמשמעות האישית תהיה קשורה לפרט והתנסותו האישית את ההוויה ואין היא כופה עצמה על האחר אשר לו בהכרח התנסות משלו, תהיה זו נכונה לאותו האדם ואין חשיבות באם זו מדויקת ומתארת את הקיום בשלמותו או לא.

יחד עם זאת, חשוב לו לאדם לזהות את ארעיותה של אותה המשמעות. הרי כשיסתכל על חייו לאחור, יכיר שמשמעות זו משתנה ואם לא במובן הרחב, אז לפחות בדיוקם של הדברים. אומר, שבמידה ומטרתה של הרוחניות לתאר, להבין, להסביר או לחוות את הקיום, הרי היינו רוצים להישאר בפתיחות אל כל אשר הקיום חושף בפנינו. במידה ואדם יתקבע ויחזיק באותה משמעות כשהרגע חלף, לא יהיה עוד נוכח בהוויה, אלא שקוע באופן מצומצם ומחזיק בעברו.

כעת, במידה והתייחס לתהייתי השנייה ואשאל למה זקוק האדם לרוחניות? אומר שהרוחניות היא אותו האמצעי לאדם בכדי לתת לאדם את אותה המשמעות המבדילה אותו משאר הבריות. זהו האמצעי עימו חושף האדם את משמעות קיומו, אם ברמה האישית או הכללית. אולם מהו אותו המקום, מה הוא אותו הקיום אותו מנסה האדם לחשוף?

האדם, בדומה לשאר הבריות נוכח במימד הפיזי, הוא חש, רעב, מתרוקן ונושם. בדומה לשאר הבריות, הוא נוכח במימד הרגשי, הוא מגיב לאחר, כועס, שמח, מפחד או מביע כל רגש אחר. הוא גם נוכח במימד המחשבתי כפי שהבריות האחרות, או לפחות כך נראה בפעולותיהן אשר נדמה שישנה מחשבה בבסיסן. אולם בנוסף לאלו, חווה האדם דבר אחר ומייחס לעצמו מימד קיומי נוסף. הקביעה באם שאר הבריות שותפות לחוויה זו או לא, אינה ממין העניין. העיקר הינו בכך שהאדם מייחס לעצמו מימד קיומי נוסף.

מימד זה אינו תחושה פיזית, למרות שניתן לחוש אותו, הוא אינו רגש, למרות שניתן להרגיש אותו והוא אינו מחשבה, למרות שניתן לחשוב עליו. המחשבה כשלעצמה היא מחשבה, היא אינה אותו הדבר, אולם תוכנה יכול לכלול אותו. כמו כן, גם הרגש כשלעצמו הינו הרגשה והחוויה החושית כשלעצמה היא התחושה, אולם אין הם הדבר כשלעצמו, הם כשלעצמם. מהו אם כן? מהו אותו הדבר אותו אנו חווים ומרגישים ושעליו אנו חושבים? מימד זה נסתר מהאדם והוא אינו יכול לתופסו במלואו והרוחניות, הינה אותו האמצעי או הניסיון לתאר את אותו המישור.

הדבר מביא אותנו לתהייה השלישית, מהי אותה החוויה, החוויה הרוחנית. על כך אענה שהחוויה הרוחנית היא אותו הרגע בו האדם מתעורר למודעות מסתכל בפליאה על הקיום. האדם מתעורר למודעות, מכיוון שהבחין. אין הדבר מרמז על כך שהקיום, הרוחניות או החוויה אינם קיימים מבלי שהבחין בהם האדם וכמו כן, אין הדבר מרמז על כך שהאל היה או לא לפני שהאדם הגה בו. הכוונה היא, בכך שהאדם הוא זה הנותן לחוויה קיום לעצמו ובמידה ולא זיהה אותה, אין היא קיימת בשבילו.

מסתכל בפליאה, מכיוון שלמרות שיכולה היא להיחוות באמצעות התחושה הפיזית, הרגשת הרגש, או המשגת המחשבה, זו אינה שייכת לאף אחד מאלו. היא שייכת לאותו מקום נסתר, כששוב הכוונה בכך אינה במובן המיסטי של הדברים, אלא בכך שזו נמצאת מעבר לתפיסתנו. זו הפליאה שמקורה בזיהוי אותו הדבר שלא ניתן להבינו ומכיוון שכך, מעוררת היא השתהות. היא איננה מובנת מאליה ולאחריה, יבוא הניסיון להסבירה. דהיינו, מתן פשר המשמעות.

כאמור, משמעות זו יכולה להיות מתוארת כחוויה שמימית, מופשטת, מטאפיזית, או שקשורה לעולמות וישויות שהן מעבר לנו. באופן אחר, היא יכולה לקבל פרשנות ארצית וקונקרטית, אחת שנמנעת משימוש בהמשגה אשר תתפרש כלא רציונאלית. היא יכולה להיות מתוארת באופן אתיאיסטי, להיתפס ככוחה של אהבה, להיראות בכאן ועכשיו, באופן דתי, מיסטי והיד עוד נטויה. עם זאת, בין אם תינתן פרשנות זו או אחרת, לא תוכנה הוא העיקר, אלא עצם כך שזו המשמעות אותה נותן הפרט לחווייתו את אותו המימד הנסתר ממנו.

הדבר מביא אותנו לתהייה האחרונה, מיהו האדם הרוחני. אומר שהאדם הרוחני, הינו אותו האדם שעיסוקו בחיפוש אחר המשמעות לקיומו. אולם לפני שניגש לבחון הדבר, אני מוצא חשיבות להדגיש את הבחנה בין הרוחניות השייכת לטרנד של הרגע, לבין הרוחניות שהיא תוצאה של מחשבה מעמיקה והתנסות מכוונת. כמובן, שאין הכוונה בכך לטעון שאחת נכונה והשנייה לא, הרי גם אחד המגיע מהטרנד של הרגע יכול להחזיק ברוחניות שהיא תוצאה של מחשבה עמוקה והתנסות וכמו כן ההיפך. הכוונה בכך, הינה בזיהוי הסכנה הטמונה בעצם הגדרתה של הרוחניות כרוחניות.

ישנו ציבור שלם המזהה עצמו כרוחני. ציבור זה מזדהה עם התכנים וההגדרות אותם מבנה המעגל החברתי והתרבות לגבי מהו הדבר הרוחני ומה לא. מצד שני, ישנו ציבור שלם אשר אינו מזהה עצמו כרוחני, מכיוון שלרוחניות זו השקפת עולם או סטיגמה עימה אינו מסכים או שאינו רוצה להיות מזוהה עימה. ישנם לכך שתי השלכות עיקריות. הראשונה תהיה שציבור זה יזהה עצמו כרוחני על פי השקפת עולמו השונה ובין אם יקבלו או לא, את הטרנד הרגעי יתפוס כמוטעה, חלקי או נאיבי.

ההשלכה השנייה תהייה בכך שציבור זה יתכחש לרוחניותו ולפני שאסביר למה כוונתי, העז ואטען עוד כי האדם הינו ישות הנידונה לקיום רוחני, בין אם נרצה להכיר בכך ובין אם לא. הרי אותו המימד הנסתר שמלפניו נעמוד בפליאה והשתהות, אותו המימד הינו מימד משותף בחוויה האנושית. אין האדם יכול להימנע ממנו, בדיוק כפי שאינו יכול להימנע מהמוות. יכול הוא להתכחש למוות או להגיד שהדבר אינו מעניינו, אולם יחד עם זאת תהיה לו דעה כל שהיא, בין אם זו תשקף אמונה שלאחר המוות נגמר הכל או כל אמונה אחרת.

באותה המידה, תמיד תהיה לאדם דעה לגבי אותו המישור הנחווה. בין אם תהיה זו "רוחנית" ומופשטת או ארצית וקונקרטית, בין אם היא תאשר עולמות עליונים, גלגולי נשמות או אנרגיות, בין אם תתואר כחוויה של כאן ועכשיו, כחוויה קונקרטית של פשוט להיות, או שתחפש המשגה בעולמות המדע, בפיזיקה קוונטית, הפילוסופיה, האתאיזם, או אף תשקף את זה האומר שחוויה זו, הינה כלום ואין לה שום משמעות. בין אם תבוא לביטוי באופן זה או אחר, עדיין ישקף הדבר את המשמעות האישית אותה נתן האדם לאותה החוויה.

מבחינה זו כולנו רוחניים, בין אם נצהיר על עצמנו ככאלו ונעסוק בדבר בגלוי ובין אם נתכחש ונבדיל עצמנו מאותו הזרם המגדיר את עצמו ככזה. הרי ישנו לנו קיום משותף שהוא במישור הנוסף, כולנו ישויות רוחניות. אם כך, מה יעשה אדם אחד לרוחני יותר מאחר? אגיד שלבטח לא תהיה זו פרשנותו לדברים או השקפת עולמו, הרי אלו לעולם יהיו חסרים אי ודאיים ובאותה המידה אפשריים להיות אחרת. מידת רוחניותו תהיה תלויה במידת התעסקותו בדבר הנחשף לפניו.

ככל שיגלה עצמו במימד הרוחני ולא במימדים האחרים, כך ימצא עצמו מגדיר עצמו לפיו, בין אם גישתו כזו או אחרת. כמובן שאין כוונתי להתעסקות בתכני המשמעות, זהו ביטוי למימד המחשבתי ואל לא לאותו האדם המתעסק בתכנים המוגדרים ליפול לאותה המלכודת. ישנה אפשרות שיזהה עצמו כרוחני, אולם הרוחניות תהיה ממנו ואלאה ובאופן דומה ישנה אפשרות שאותו האחד שעם הרוחניות אינו מזדהה, ישהה באותו המימד ויכירו.

ייתכן, שמוטב לנו להכיר בכך שאין באפשרויותינו להגיע לאותה ידיעה. כך, כשיגיע הרגע, פשוט נתבונן בהשתאות ופליאה ונשאיר אותו כפי שהוא ואפילו רק לקצת. כשניתן משמעות, לוודאי כל אפשרות אחרת תבוטל ובכך, נצמצם עצמנו לכדי תבנית או קטגוריה המבטאת רק היבט זעיר של קיומנו. אין אני אומר בכך שמשמעות זו אינה חשובה, להיפך כבודה במקומה ורצוי לו לאדם למצוא אותה. אולם, במידה ונתאפק מעט ולא נרוץ ישר להגדיר, ניתן לדבר לחשוף את עצמו כפי שהוא, נהיה קצת איתו ונישאר בפתיחות לכל אפשרות שקיימת.

ישנה אפשרות, שאחד יאמר שאיני ברור ועקבי ויחזיק הדבר כנגדי. אומר לו, שאינו מקבל עולמי ומכיוון שהנני חלק מקיומו שלו, הדבר כאילו הוא מתעלם מעצמו. הינה, ניתנה לו הזדמנות ובאמצעותי הקיום נחשף בפניו, אולם זה האחד מסרב לראות ביטויו. היה יכול להתבונן בפליאה ולראות את שאינו מובן מאליו, אולם מצמצם הוא עצמו ונאחז בקביעה, בדבר שחלף כבר. קיבעון זה, אינו מאפשר את רוח השינוי את הרוחניות שכבר בו.

אחר, יאמר כי איני אומר דבר, שאיני מגדיר רוחניות מהי ושאני מסתובב סביב עצמי. אז, אהיה בתחושה שנכשלתי, שדברי לא היו מובנים. הרי זו בדיוק הסיבה שנמנעתי לקבוע עמדה. פרשנותי האישית או המשמעות הזמנית אותה אני נותן לדברים, שלי הם ולא תמיד מתאימים לאחר. אומר לו להקשיב לעצמו, ליצוק משמעות משלו ולא לחפש הגדרה מבחוץ לאחוז בה. אמר לו שבשבילי, משמעותה של הרוחניות הינה בהישארותה מחוסרת הגדרה ומכך, שייכת לכלל האדם...

לכולם.
אדם רוחני נשמה לשקף לחשוף חוזרים בשאלה לחשוב עלי גלגולי נשמות לחשוב עליו הכחשה נמנע לחזור בתשובה אקזיסטנציאליזם
דיסוציאציה רגשית, הפרעה דיסוציאטיבית, ניתוק מעצמי, לא מרגיש את עצמי, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי
דיסוציאציה רגשית, הפרעה דיסוציאטיבית, ניתוק מעצמי, לא מרגיש את עצמי, הפרעת זהות דיסוציאטיבית, הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי
... הפרעות נפשיות, לא מזהה את עצמי, הפרעת דה פרסונליזציה, נכנס בי שד, נכנס בי דיבוק, ניתוק רגשי, מנותק מעצמי מהי דיסוציאציה רגשית ואיך היא נוצרת? דיסוציאציה היא מצב שבו אדם ... מסתכל על עצמו מבחוץ או לא מזהה את עצמו במראה. אליעד כהן מסביר זאת באמצעות דוגמה פשוטה: אם נותנים לאדם תרופת הרדמה, הוא יכול לראות את היד שלו, אך לא להרגיש אותה. כך בדיוק אדם הסובל ... בן אדם שמסתכל במראה ולא מזהה את עצמו מרגיש שהוא לא מחובר לעצמו בא נגיד עכשיו נותנים לך תרופת הרדמה נגיד אתה רואה את היד שלך אבל אתה לא מרגיש אותה אז קח את התחושה הזאת תלביש אותה ... יהיה סימפטומים הבן אדם לא מזהה את עצמו הוא מרגיש שהוא זה לא הוא הוא לא יודע מה הוא הוא לא יודע מי הוא בכלל הוא אומר אני לא יודע מי אני אני צובט את עצמי לדעת שאני קיים אני לא מאמין ... זה בן אדם אומר אני לא מזהה את עצמי אני לא יודע אני צובט את עצמי לדעת שאני פה פלוס אני מרגיש שיש בתוכי דמויות כאלה ואחרות שמשפיעות עלי מפעילות אותי. ש: זה אומר שיש לה איזשהו ... כשבן אדם אומר אני לא מזהה את עצמי אוקי אז קודם כל הוא כמובן מגזים אין בן אדם שלא מזהה את עצמו אם עצם זה שהוא אמר את המילה אני אז הוא זיהה את עצמו בסדר מי זה אני לא מזהה את עצמי הוא אומר אני לא מזהה את עצמי אתה אומר לו אוקי בכלל כלום הוא אומר אני לא מזהה את הגוף שלי בכלל הוא אומר בכלל אתה אומר לו עכשיו אם אני ואתה נגיד הולכים ברחוב עכשיו יקחו ... עם עצמי אני רואה במראה לא מזהה את עצמי לא יודע מה אבל זה לא נכון נגיד לו מה האמת שאם עכשיו ניקח גפרור ונקרב לך ליד אתה תזיז את היד נכון אתה תרגיש את זה ואם נשים את זה במקום אחר אתה ... לה שתי תופעות אחד היא לא מזהה את עצמה היא אומרת אני לא יודעת מי אני לא פה לא שם שתיים נכנסו לתוכה דמויות אוקי אבל הבעיה השנייה היא תוצאה של הבעיה הראשונה זאת אומרת הדמויות שנכנסו ...
האם יש לי פיצול אישיות? סכיזופרניה, איך לזהות פיצול אישיות? הפרעת פיצול אישיות, הפרעת אישיות גבולית, מה זה פיצול אישיות? אני לא מזהה את עצמי, תחושת ניתוק, הפרעת דה פרסונליזציה, אני לא מכיר את עצמי
האם יש לי פיצול אישיות? סכיזופרניה, איך לזהות פיצול אישיות? הפרעת פיצול אישיות, הפרעת אישיות גבולית, מה זה פיצול אישיות? אני לא מזהה את עצמי, תחושת ניתוק, הפרעת דה פרסונליזציה, אני לא מכיר את עצמי
... סכיזופרניה, איך לזהות פיצול אישיות? הפרעת פיצול אישיות, הפרעת אישיות גבולית, מה זה פיצול אישיות? אני לא מזהה את עצמי , תחושת ניתוק, הפרעת דה פרסונליזציה, אני לא מכיר את עצמי מה גורם לאנשים לחשוב שיש להם פיצול אישיות? ... ישות שמחה וגם אישיות עצובה אני לפעמים בטוח בעצמי ולפעמים אני חסר ביטחון מה קורה יש לי פיצול אישיות הוא כאילו מזהה את עצמו במאפייני אישיות שונים. אוקי יפה הלאה מה עוד יכול להיות נגיד שיגרום לבן אדם להרגיש שיש לו פיצול ...
תסמונת שטוקהולם, למה מישהו אוהב את מה שעושה לו רע? למה מישהו אוהב את מי שמתעלל בו? למה מישהו אוהב את מי שפוגע בו? תסמונת האישה המוכה, למה מישהו נמצא במערכת יחסים רעה? למה מישהו נשאר בזוגיות רעה? לאהוב את הרע
תסמונת שטוקהולם, למה מישהו אוהב את מה שעושה לו רע? למה מישהו אוהב את מי שמתעלל בו? למה מישהו אוהב את מי שפוגע בו? תסמונת האישה המוכה, למה מישהו נמצא במערכת יחסים רעה? למה מישהו נשאר בזוגיות רעה? לאהוב את הרע
... אמיתית אינה נוכחת, אלא תחושות של פחד או חרדה שמניעות את האדם להימנע מלראות את המציאות הקשה. מה לעשות אם אני מזהה את עצמי במצב כזה? אם אתה נמצא במערכת יחסים שבה אתה מרגיש ... אמיתיים, אלא מתוך מניע של פחד מהכאב הגדול יותר שהוא חושש להרגיש אם יכיר במציאות בצורה ברורה. מה לעשות אם אני מזהה את עצמי במצב כזה? אם אתה נמצא במערכת יחסים שבה אתה מרגיש ...
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
הגדרת מטרות בחיים, להגדיר מטרות בחיים, מה אתה רוצה לעשות בחיים, קבלת החלטות, איך להחליט, קונפליקט רגשי, הצבת מטרות בחיים, למצוא משמעות בחיים
... מי שרוצה חסרונות ויתרונות, אתה מבין שאם אתה קיים יש חסרונות ויתרונות או שאתה לא מבין את זה, אם אתה קיים פירושו אתה חסר משהו אם אתה מזהה את עצמך אז זה אומר שיש משהו שאתה לא שיש חסרונות ויתרונות. ש: ואם אני לא מזהה את עצמי. אליעד: אז אין כלום אז אין לא יתרונות ולא ...
בחירה חופשית - איזו ישות בוחרת בחירה חופשית? האם יש בחירה חופשית?
בחירה חופשית - איזו ישות בוחרת בחירה חופשית? האם יש בחירה חופשית?
... הוא עשוי להיות מופעל על ידי ישות גדולה יותר, על ידי כוח גדול יותר של המציאות עצמה. אם האדם מזהה את עצמו עם המציאות, האם אז יש בחירה? אליעד מציג רעיון מתקדם שבו האדם כבר מבין שהאני שלו הוא המציאות כולה. אבל גם אז נשאלת השאלה: ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... זה יקרה, הוא לא יתעצב, אלא ישמור על שמחה פנימית. מדוע השמחה חשובה כל כך? כיוון שהעצבות היא ביטוי לכך שהאדם כופר באחדות, בכך שהוא שוכח את היותו מלך ומזהה את עצמו כנפרד. כשהאדם עצוב, הוא מתכחש לשלמות המציאות ולכך שהוא עצמו הבורא. רבי נחמן מסביר כי כשאדם עצוב, אלוהים דווקא שמח - לא מתוך רוע, אלא כי זהו הביטוי לכך שהאדם אינו ראוי להיות מלך. אך כשהאדם חוזר לשמחה הפנימית, כאשר הוא מזהה את עצמו שוב כחלק מהאחדות, אז השמחה היא יתרה מאד. איך האדם חוזר להיות מלך לפי רבי נחמן? הדרך לחזור אל המלוכה היא באמצעות שימוש נכון בשכל. רבי נחמן ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... עכשיו את המציאות כאילו הוא יצר אותה. אליעד מתאר מניסיונו האישי תהליך ארוך של חקירה עצמית שהביא אותו להבנה זו, שבה הוא מזהה את עצמו עם ההוויה הכוללת. במצב זה הוא חווה את המציאות ...
הנשמה, צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות, למה צריך להגדיל את האגו, שני האני של האדם
הנשמה, צמצום הנשמה מתוך אחדות המציאות, למה צריך להגדיל את האגו, שני האני של האדם
... שקיים. ברגע שישנה הבחנה בין אני ללא אני, מתרחש למעשה צמצום של תודעה אחת כוללת לתוך תודעה נפרדת ומוגבלת. כדי להמחיש זאת, אליעד נותן דוגמה של אדם המסתכל על עצמו ועל שולחן. האדם מזהה את עצמו כאני ואת השולחן כלא אני, וכך נוצרת הפרדה. לדעת אליעד, זה עצמו תהליך ההתפצלות ...
הספר להיות אלוהים - רגשות אשמה - מהו שורשם, גאווה אמיתית וגאווה שקרית, הזדהות עם האני הנפרד, לקיחת אחריות
הספר להיות אלוהים - רגשות אשמה - מהו שורשם, גאווה אמיתית וגאווה שקרית, הזדהות עם האני הנפרד, לקיחת אחריות
... שליליים שקרו בגלל החלטותיו האישיות, וכך מתעוררים בו רגשות אשמה. אליעד כהן מוסיף שהבעיה העיקרית נמצאת בנפרדות עצמה. אם האדם מזהה את עצמו רק עם האני הנפרד שלו, הוא חווה גם רגשות גאווה וגם רגשות אשמה בצורה מוטעית. האדם מתגאה בהצלחותיו כאילו היו ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מזהה את עצמי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מזהה את עצמי, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מזהה את עצמי, איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לזוגיות, מאמן אישי מומלץ, קואצ'ר לזוגיות בתחום מזהה את עצמי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.6875 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 22:00:38 - wesi4