ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מותר האדם מן הבהמה ✔אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 14 ✔'כ' - מה סודך? האות כ' האות ה - 11 רומזת לכף יד...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 14
'כ' - מה סודך?

האות כ' האות ה - 11 רומזת לכף יד, לעשייה, וצורתה צורת כף יד קעורה. כאילו רואים את קוי המתאר של כף היד את האצבע והבוהן יחד. היא רומזת גם למקום שהוא מכוסה.

היא רומזת לחיבור של המחשבה והחכמה אל צד המעשה.

אפשר לראות את האות: 'כ' כחיבור של 2 ידיים של 'י' ועוד 'י' אז נוצרה הבריכה של השפע, ונוצרה האות 'כ'.

אכן האות 'יו"ד' ערכה 20 בדיוק כמו האות 'כ' הנה המחשבה יוצאת אל הפועל. הכ"ף היא גם הרחבה של האות: 'ב' המסמלת: 'ברכה' והברכה היא במעשי הידיים כפי שנאמר: "וברכך ה' א - להיך בכל אשר תעשה" (דברים טו יח)

האות 'כ' ערכה: 'עשרים' כערך המילה: 'מעשיר'.

מצד אחד מסמלת עשייה גשמית, ומצד אחר מביעה היא את הצד העליון של ה'כתר'.

גם נמצא כי המילה 'כתר' ערכה 620 ובמקביל המילה: 'עשרים' גם היא ערכה 620 והמילה 'עשרים' רומזת לאות כ' שערכה 'עשרים' (20). האות 'כ' היא גם האות הראשונה של המילה: 'כתר'.

האות: 'כ' מבטאת נחת, "טוב מלוא כף נחת" (קהלת ד ו) מהי הנחת האמיתית? הוי אומר חיבור של מציאות ובתוכה ערכים הרוחניים.

אותיות המילה 'נחת' הן אותיות 'חתן'. ברמה הפשוטה אפשר להסביר כי מטרתו של החתן "לנחות" לכיוון אשתו כפי שנאמר: "מתון נסיב איתתא, נחית דרגא נסיב איתתא". (יבמות סג א) אולם עומק הענין הוא כי הנשמה המבטאת את הדרגה הרוחנית הגבוהה "נוחתת" אל העולם הזה ומתחברת עם הגוף הגשמי כחיבור חתן וכלה.

הקשר בין המספר 620 והאות 'כ':

ראינו לעיל. דרגות גבוהות המיוצגות ע"י המספר 620:

כידוע יש ביהדות תרי"ג 613 מצוות מדאורייתא ו - 7 מצוות מדרבנן יחד כלל המצוות: 620 כמנין: 'כתר'. המספר: 620 רומז לביטויים גבוהים מאוד ביהדות:

"ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד"

"המלך ה' צ - באות"

"נשמה טהורה"

"חכמה בינה ודעת"

האות 'כ' - 'כף', היא האות הקרובה ביותר למילה: 'כִּפָּה' המסמלת יהודי שומר מצוות. המילה: 'כפה' אפשר להבין כי נלקחה מלשונות אחרים, אולם אם המילה הזאת התקבלה בלשון העברית, כנראה יש לה "זכות"... מאין? למה היא רומזת?

המקור הוא מעמד הר סיני, בזמן שהצהרנו: "נעשה ונשמע"! על מעמד זה נאמר:

"כפה עליהם הר כגיגית.." (עבודה זרה ב ע"ב)

הכיפה מחברת אותנו עם המעמד הזה ואנו נמצאים תמיד לרגלי הר סיני. יש הרואים בכיפה את ההצהרה, יש משהו מעל ומעבר השכל והבינה שלנו. נראה כי שני הפירושים חד הם!

כוח הנפעל

כ"ף - כוח הפועל: ר"ת: "כח פועל" "המחדש בטובו בכל יום מעשה בראשית" (מתוך יוצר אור בשחרית). 'כתר' מתקבל רק אם יש 'כל'. והנובע מהאות 'י' מחכמה. בספר תיקוני הזוהר נאמר: "כתר עליון איהו כתר מלכות". אין מלך ללא כתר. כתר הוא הרצון הפשוט שמתגלה במלך, הוא בסוד הכתר להיטיב לנפעל. כוח זה ניצב תמיד בכל אחד ממפעליו.

"כפה עליהם הר כגיגית" - קביעת אהבה רבה. כמו אדם שמצפה לחברו באהבה רבה, הגילוי בעצמו כאילו הכריחו את הנפש להיות באהבת הבורא. 'כ"ף' הוא 'כתר'.

האות: 'כ' היא האות הכופה את העולם הפיזי ונותנת לו צורה. צורת ה: 'כ' דומה לצורת האות: 'ב'. שניהם כוחות בונים וכן האות: 'כ' היא הרחבה של האות 'ב'.

2-20 'כ' פי עשרה מהאות הבסיסית 'ב'.

יש קשר אמיץ בין האות 'ב' לאות 'כ' כאשר האות 'ב' רומזת לבינה שזה סוד כוחה של האישה. "תבונה יתרה ניתנה באשה" והיא האות הבונה בית המסמלת בנין כי כל בנין משולב מפרטים (מלבנים וחומרים רבים המשתתפים ביחד). והתכונה הזאת מובילה ליישום של חיבור הפרטים, להיות מציאות חדשה בעולם. ולכן כאילו האות 'כ' רומזת ל"כפיה". יצירת דבר חדש בעולם הכופה את המציאות שהיתה קיימת לפני כן להיות מציאות אחרת. ע"י הכפייה של חומרים בעולם אפשר להגיע לאחת משתי הכפות אשר תמיד עומדות מול עינינו: כף זכות, או כף חובה. לשם כך צריכים התבוננות עמוקה כדי להכריע את המציאות לכף זכות ולא להיפך, והדברים אמורים להיעשות ע"י נקיון כפיים דהיינו: יושר ונאמנות, אדם צריך לרחוץ בנקיון את כפיו לטהר את עצמו ונזהר מכל דבר חטא...

האות 'כ' משמשת אות יחס במובן של 'כמו', כ"ף הדמיון, גם נאמר בחומש (ויקרא י"ד, ט"ו) כאשר האדם מגלה חשד של נגע בביתו, בא אל הכוהן ואמר בזו הלשון: "כנגע נראה לי בבית" התורה מדייקת ואומרת כי המודיע יקפיד על לשונו ולא יאמר: "נגע" נראה לי.." (ויקרא יד לה) אלא "כנגע.."הכוונה היא לא לחרוץ דין סופי שאכן אלה הם הדברים, על האדם להיזהר בלשונו, ותמיד להסס ולא להיות יותר מדי בטוח בעצמו גם מפאת הכבוד וגם פן יפתח את פיו לשטן מחשש שמא יימשך העניין במציאות... (נגעים י"ב ה' תוספות יו"ט)

כאן גם צריך להשתמש במידת הזהירות כי האות: 'כ' מסמלת גם שוויון ודיוק מצאנו פסוק מעניין (מלכים ב' ג' ז') "כמוני כמוך, כעמי כעמך כסוסי כסוסיך..."

האדם יבחין אימתי זה רק דמיון, ואימתי מציאות היא, ולכן אנו חוזרים אל הבסיס אל תכונת הבינה היודעת להבחין היטב בין הדברים הנזכרים. (תזכורת: האות 'ב' רומזת גם לבחירה)..

הסנהדרין בלשכת הגזית ישבו בצורת חצי גורן המזכיר את האות 'כ'. לסנהדרין תפקיד נכבד ביותר: להכריע ולהחליט ולהיות דומים לבית מדרשו של משה רבינו, ולהם הסמכות העליונה בדיוק כמו משה רבינו המייצג את דבר הא - לוקים בעולם. תפקידם וסמכותם של הסנהדרין מגלה את עוצמתם הרוחנית הגבוהה השווה בערכה לכוחו של משה אבי הנביאים. כביכול קבלו כאן בעולם התחתון סמכות והאצלה מהעולם העליון. בעל מגן דוד מנסה להשוות זאת כאילו אדם מחזיק "כף" בידו ולוקח ע"י הכף מן הקדרה הראשית אל תוך הקערה אל העולם הזה. כאן יש להבליט ולהזכיר כי מידת המלכות רומזת לבית קיבול לשכינה לכן האות 'כ' רומזת גם לשכינה שהיא כפופה וסוככת על עם ישראל שלא יאונה להם רע "כנשר יעיר קנו על גוזליו ירחף..." (דברים לב יא) האות כ" יש לה שתי צורות: ה'כ' הכפופה רומזת לבית קיבול המקבלת שפע עליון והאות 'ך' הפשוטה רומזת להורקת השפע.

היא משמשת כ'כ' הדמיון על פי המשל העמוק של הרדב"ז בהתייחסו לאות 'כ'. משל למה הדבר דומה? למלך שנטע פרדס נאה עד מאוד ונחמד למראה. ונטע בו כל מיני אילנות טובים ובהם פירות מתוקים וכל מיני זרעים ודשאים אשר פריים למאכל ועליהם לתרופה וכמה מעיינות מים ערבים ומתוקנים, לא חסר כל בו. חשש המלך, שלא ייכנסו רבים אל הפרדס לראות יופיו ומה טובו ויהרסו לעלות ונפל ממנו רב. מה עשה? חיבר לאותו פרדס חתיכת שדה נאה ונטע בה מכל מה שיש בפרדס, ואמר: הזוכה לראות, מבין בדומת חתיכת השדה ובתמונתה כי היא דמיון הפרדס ועל כן נקראת תמונה.

שש האותיות: י, ו, ד כ, נז, ר הן האותיות אשר כתיבתן פשוטה ביותר, אינן מורכבות אלא בכתיבה פשוטה נכתבות הן. הפשטות של כתיבתן דווקא מגלה את עוצמתן, הן מייצגות רעיונות עמוקים וטמירים בעולם הסוד. האות: 'כ' הנמצאת ברשימה זו תרמוז גם לכתר וגם לכסא המהווים שילוב של גילוי מלכות ש - די בעולם, או הביטוי "כסא ה - כבוד"

האות 'כ' רומזת לדמיון או לביטוי 'כביכול'. יש מאנשי הסוד אשר הסבירו את הביטוי 'כביכול' לרעיון "כ"ב - יכול". כלומר ע"י 22 האותיות הכל יכול, יכול ליצור הכל!

אם נבוא לדרוש את המילה: 'יכול', נפרק זאת לאותיות ונדרוש מילה זו נוטריקון: לי - כ"ו פירוש: "לי הוי'ה " אז מובן "ה' לי לא אירא מה יעשה לי אדם..." (תהלים קי"ח ו)

נאמר ללא ספק על האות הזאת "כף אחת עשרה זהב מלאה קטורת" (במדבר ז י"ד) ועוד מקומות).. ועוד נאמר: "טוב מלוא כף נחת.. (קהלת ד, ו)

האות ל

'ל' - מה סודך?

האות 'ל' היא האות היחידה הגבוהה מעל כל יתר האותיות.

שם מיוחד קבלה מפי אנשי הקבלה: "מגדל הפורח באוויר".

היא בנויה משתי אותיות: מהאות "כ" ומעליה האות "ו" מסמנת דבר גשמי המגיע לגובה רוחני.

גם תלמיד חכם המבין את התורה ומתחבר את העולם הגשמי נקרא "מגדל הפורח באויר.

הגובה של האות 'ל' נוצר ע"י האות 'ו'. מעט מתכופף למטה, בכל מקום בו אתה מוצא גדולתו של הקב"ה שם אתה מוצא ענוותנותו.

האות ל' נמצאת במרכז אותיות האלף בית, גבוהה ומתנשאת ובכך היא מסמלת את מלך מלכי המלכים, השליט העליון.

מימינה האות כ' המייצגת את כסא הכבוד. ומשמאלה האות מ' המייצגת את המלכות. ביחד מרכיבות האותיות את המילה 'מלך'. צורתה של ה - ל' היא כ' ועל גביה ו' כמלך היושב על כסא מלכותו. הגימטריה של שתי האותיות היא

26 כמו השם המפורש.

האות 'ל' רומזת גם ללב השוכן במרכז הגוף, לכן גם הלב נקרא מגדל הפורח באויר.

יש בכח השאיפה של התלמיד להתפשט בשכלו, ולזכות במסר פנימי. יש 300 הלכות הקשורות למגדל הפורח באויר בסוד כתיבת האות 'ל'. הכוח ללמוד. לבנות וליצור מעצמו תלמיד חכם המחבר שמיים וארץ.

יכולת הלמידה

הדבר החשוב ביותר היא יכולת הלמידה. המיוחד באדם שהוא לומד ומתקדם. הוא מתפתח הודות ללימוד. מסופר על מישהו שראה חמור שנולד, ובאותו יום שנולד החמור, כבר עמד על רגליו... השתאה האדם והתפעל. אמר: הנה רק נולד וכבר עומד על רגליו והאדם לעומתו נולד תינוק וכמה ימים שבועות וחודשים עד שהוא עומד על רגליו... השיב לו החכם: נכון, החמור ביומו הראשון כבר עומד, אבל... נשאר חמור... וד"ל

האות למ"ד הרומזת ללימוד, נמצאת במרכז האותיות גבוהה מעל כל האותיות, מביטה על כל האותיות בודקת ובוחנת אותן... זה מוֹתר האדם מן הבהמה הוא הלימוד, זה מה שמבדיל בינינו לבין כל חי וההתפתחות הבאה עקב הלימוד.

הלימוד הוא מרכז הכל!

ל - ללמוד ללמד ולעשות..:

השם למד נגזר מן השורש למד, לימוד עצמי ולימוד אחרים. על האדם מוטלת חובה ללמד תורה ודרכי ה' לאחרים, אבל כדי שיוכל לעשות זאת עליו ללמוד בעצמו. עצם היותה גבוהה מאותיות אחרות מלמדת כי תכונת הלמידה היא הכישרון הנעלה ביותר של האדם. באמצעות לימוד התורה יכול האדם להגיע להשגות גבוהות באלוקות ולהשפיע רוחניות וקדושה גם על סביבתו.

אך לא מספיק הלימוד לבדו, לאחרי ה - ל' באה האות מ' - מעשה. כלומר יש ללמוד באופן כזה שיגרום למעשה כמו שנאמר: "גדול תלמוד שהתלמוד מביא לידי מעשה". הלימוד צריך להיות באופן מעמיק בעמל ויגיעה, כדרך

שאדם עמל על פרנסתו. ולכן נוסח הברכה של הברכת התורה: "לעסוק בדברי תורה".

האות 'י' והאות 'ל'

האות 'י' הנכתבת בכתב המקורי, בכתב סת"ם, מזכירה קצת את האות 'ל'.

יו"ד המבטאת 'חכמה' הולכת ומתפתחת למידות גבוהות, ומתרחבת ועולה מעלה מעלה, הופכת להיות האות הגדולה ביותר.

המילה: 'ישראל' מתחילה באות 'י' ומסתיימת באות 'ל' יש בזה גם רמז לאדם המתנהג בענווה יכול להתגדל ולעלות מעלה מעלה, להיות דוגמה וסמל ומופת להתנהגות אידיאלית.

השם ישראל, מתחיל באות הקטנה י ומסתיים באות הגדולה ל. ובכך מצביע על היכולת הטמונה בכל יהודי, להפוך מילד שמתחיל ללמוד א"ב, לתלמיד חכם גדול.

לב האותיות

האות 'ל' הנמצאת במרכז האותיות, רומזת גם למילה 'לב'. לב מסמל מרכז ויסוד חשוב ביותר או בסיס לדבר חשוב ביותר! עובדה כי העובּר, כאשר מתחיל להיווצר בבטן אמו, הלב הוא האיבר הראשון ממנו הוא מתחיל. משכנה הראשון של הנשמה בגוף הוא בלב, ועל כן הלב נחשב למושג מרכזי ובסיסי... (לאחר מכן מתפתח המוח, והנשמה שוכנת בו)

האותיות 'ל - ב', מחוברות יחדיו. האות 'ל' רומזת ללימוד והאות 'ב' לבינה. (ראה סוד האות 'ב' לעיל), והנה מזכיר לנו את התפילה: "ותן בלבנו בינה להבין ולהשכיל ללמוד וללמד לשמור לעשות ולקיים..." (מתוך התפילה)

ל - לב:

כשם שהלב הוא מרכז הגוף, כך ניצבת לה הלמד במרכז האותיות. כל איבריו של האדם ניזונים וחיים דרך הלב, ואף האהבה, אהבת ד' ואהבת ישראל, בלב היא תלויה וכלשון המקרא: "ואהבת את ד' אלקיך בכל לבבך". ואמרו חז"ל: "רחמנא ליבא בעי" (הרחום - כינו לקב"ה - רוצה את הלב). אותו לב שאנו נדרשים לשעבדו לעבודתו יתברך, צריך להיות לב בשר, מלא רוך וחמלה, ולכן השתמשו חז"ל הפעם בביטוי "רחמנא", ולא כפי ששגור ללמדנו כי רוצים מאתנו לב שיהיה דומה למידת הרחמים של ה'

לב רחום.

הלב הוא משכן הרוח

ידועה החלוקה של האדם לרמות: מוח - לב - כבד. במקביל - קיימת חלוקה של הנשמה: "נשמה - רוח - נפש". כאשר המוח אשר בו המחשבה, בו הנשמה.

הרמה הנמוכה היא ה"נפש" מושג המייצג את הצד הגשמי הנמצא בכבד.

באותה הקבלה נמצא כי הרוח רמוזה בלב! ואכן הרוח היא המחברת בין שני הצדדים, בין הקצוות, גשמי ורוחני, כך הרוח מחברת בין הנשמה לנפש... כפי שאמר החכם מכל אדם "... ומי יודע רוח בני האדם העולה היא למעלה ורוח הבהמה היורדת היא למטה לארץ. (קהלת ג כא)

האות 'ל' כהרחבה של האות 'ג'

האות: 'ל'=30 היא הרחבה של האות: 'ג' = 3. האות: 'ג' רמזה לעולם של גמילות חסד לזולת. לכן האות 'ל' רומזת גם היא לגמילות חסד של האדם לעצמו להגיע אל התכלית, לעולם הבא. האדם המשלב לימוד תורה וגמילות חסדים לזולת עושה עם עצמו את החסד הגדול ביותר שיכול האדם לזכות בו בעולם הזה.

הברכה ליוצא לדרך

הרבה מתלבטים בנוסח הברכה והאיחול - האם לומר: "לך לשלום או לך בשלום". אין ספק שיש לברך: "לך לשלום" והברכה עבור האדם השב למקומו, היא: "בֹּא בשלום". מה ההבדל ומה הסימן?

בפשטות יש לזכור את האותיות המקבילות: "ל - ל, ב - ב" פירושו "ל - ך ל - שלום" "ב - א ב - שלום" חז"ל מדגישים: (בברכות דף ס"ד ע"א) ואמר רבי אבין הלוי: הנפטר מחברו אל יאמר לו לך בשלום, אלא לך לשלום. שהרי יתרו שאמר לו למשה (שמות ד') לך לשלום - עלה והצליח, דוד שאמר לו לאבשלום (שמואל ב' ט"ו) לך בשלום - הלך ונתלה. ואמר רבי אבין הלוי: הנפטר מן המת אל יאמר לו לך לשלום אלא לך בשלום, שנאמר (בראשית ט"ו) ואתה תבוא אל אבותיך בשלום.

ההבדל בין שני הביטויים הללו "לשלום" או "בשלום" היא בכוונה: כאשר משתמשים באות "ל" הכוונה היא לקראת מטרה לקראת שלב נוסף ואילו האות "ב" משמעותה היא "להיות ולהישאר במקום מסוים" ומקום מסמל עצירה ולא תנועה. כאשר "מברכים" אדם 'לך בשלום' חלילה כאילו רומזים לו 'לך לנקודה מסוימת, נקודה סופית' לכן אנו מברכים אדם שישוב בחזרה אל המקום ממנו יצא ונאמר לו בזו הלשון "בואך בשלום" או בוא בשלום. שהנקודה הסופית תהיה נקודת ההתחלה ממנה יצא ושוב יצא ויזכה לחזור בשלום.

לפי הגמרא בשבת (ק"ד ע"א) האות "ל" רומזת לעולם הבא בה יזכה הלומד תורה ועושה גמילות חסדים

האות "ל" הגדולה מכל האותיות והעליונה וגבוהה מכולן, נכתבת ע"י חיבור של שתי אותיות. האות "כ" שמעליה האות "ו" (אות החיים) יחד רומזים לערך המספר "כו=26 " הרומז לשם הוי'ה ב"ה שהוא רם ונשא גדול ונורא...

'מ' - מה סודך?

אות היצירה. ערכה המספר 40. כל 40 במקורותינו רמז ליצירה. 40 יום יצירת הוולד במעי אמו. 40 יום ו - 40 לילה המבול שהתחיל מחדש את העולם, 40 יום וארבעים לילה משה על הר סיני לקבל התורה, והיווצרות הבסיס של העם יהודי במעמד הר - סיני. 40 שנה במדבר - התהוות ישראל כעם. 40 סאה המקווה, הרומז להתחדשות ויצירה של "אדם חדש".

האות 'מ' נוצרת ע"י חיבור של 2 אותיות: 'כ' 'ו'. 'כ' מסמלת יצירתיות, והאות 'ו' המחוברת אליה רומזת לאות החיים.

היצירה מתחילה מה'אם' בה נוצר הוולד. ה'א' מסמלת את הכוח הא - לוקי השותף ביצירה, או שערך המספר של המילה 'אם' רומז למספר שבועות ההריון עד שהאשה זוכה להיקרא אם לוולד שנולד. (מצאנו גימ' של מספר שבועות גם בשנת חמה המכילה 'חמה' (53) שבועות 365:7 שהם 52 שבועות שלמים ועוד חלק מסוים של השבוע)

מעניין שהאותיות הבאות אחרי האות 'א, ם' הן האותיות 'ב, ו' הרומזות לרעיונות שונים. יש קשר אמיץ בין ה'בן' לאם. האם היא בונה את הבית וביהדות היא גם בונה את העם היהודי כי יהדותו של הנילוד נקבעת ע"פ האם. וכן "נתן הקב"ה בינה יתירה באשה יותר מבאיש. שנאמר: "ויבן ה' א / לוקים את הצלע..." (נדה לה ע"ב)

האות 'מ' רומזת לנו ל'מים' המרווים ומחייה את העולם כולו. מקור חיות העולם האדם וכל נפש חיה, הצמחים עצי פרי ירק וכל דבר מאכל.

האות 'מ' היא הרחבה של האות 'ד' הרומזת לעוצמה של "יכולת הקבלה". המספר 'ארבע' רומז לארבע יסודות העולם המוכר בשם ארמ"ע והם: אוויר, רוח, מים, עפר. (ארמ"ע ו'ארבע' הן כמעט מילים זהות) ארמ"ע הם כל מצבי הצבירה האפשריים מהחומר הפיזי אל האנרגיה המקיימת אותם. העפר - הצד הפיזי החומרי, מים - מצב צבירה נוזלי, רוח - מצב צבירה המקביל לגז, ואש, האנרגיה המקיימת את החומרים הללו ולא בכדי נרמז באות 'א' הרמז לכוח העליון הראשון האחד ויחיד בעולם. מענין הוא שהאותיות 'מים' גם רומזות לנוסחה הכימית של המים H2o האות: 'מ' תרמוז לשני אטומים של 'מימן', והאות 'י' תרמוז לאטום אחד של 'חמצן'. הרי לפנינו הנוסחה הידועה של 'מ - י - ם' = H-O-H

המילה 'מים' בלשון העברית היא לשון רבים (באנגלית לשון יחיד) ותמיד תרמוז המילה לשני סוגי מים המוזכרים בבריאת העולם, ככתוב: "ויבדל א / לוקים בין המים אשר מתחת לרקיע ובין המים אשר מעל לרקיע" (בבראשית א, ז) המים התחתונים והמים העליונים אשר נפרדו זה מזה וממתינים לחזור אל מקורם זה אל זה. האות 'מ' הראשונה מקבילה למים התחתונים בעולם הזה, המים המחיים את העולם הפיזי, ואילו האות 'ם' האחרונה, הסתומה, רומזת למים העליונים הנסתרים, אשר זכו והגיעו לדרגות רוחניות גבוהות ביותר בעולמות העליונים.

'מים' - כמילת שאלה: "מה - הם"

למים יש תכונה מיוחדת. הם נחשבים לדבר גשמי חומרי, ועדיין אינך יכול לשאול מה היא צורתם, כפי שאפשר לשאול על כל דבר חומרי וגשמי... הם תמיד מקבלים את הצורת הכלי בו הם מונחים. ותמיד שואפים להיות מאוזנים. אינך יכול לשאול מה היא צורתם? אתה תמיד עומד עם השאלה מה הם? ("מה הם" בגימ' "מים") המילה - 'מים' היא מילה מאוזנת 'מ' מימין ו'מ' משמאל...

בשפות המוכרות לנו אנו גם רואים את התופעה של השאלה:

באנגלית 'מים' הם: 'ווטר' water)) והמילה המביעה שאלה היא 'ווט'... what)) ?

בצרפתית 'מים' הם: 'אקווה' ומילה השאלה דומה לה מאוד.

באידיש: 'מים' הם 'ווסר' ומילת השאלה היא 'ווס'...?

צא ולמד אילו שפות קדמו? לשון הקודש בתנ"ך, או השפות הנזכרות? מי למד ממי? מי העתיק ממי? העתיק מהחדש או החדש מהעתיק?

מ"ם

האות 'מ' נכתבת ע"י 2 אותיות 'מ - ם': אחת פתוחה, והשניה סתומה. האות 'מ'? רומזת לביאת המשיח, האידיאל הגבוה, הזמן בו הכל יהיה שקט ושלו - לימוד תורה, חוכמה ואושר יהיה נסוך על כולם. כפי שנאמר: "על מי (מים) מנוחות ינהלני"... (תהלים כג ב)

גם המילה 'משיח' מתחילה באות 'מ', והאותיות 'שיח' רומזות לשיח בני האדם המבקשים להחיש את ביאת המשיח.

סוד זה הוצפן בשני פסוקים הנכתבים בצורה מיוחדת:

לםרבה המשרה ולשלום אין קץ.." (בישעיה ט'ו) נכתב עם "ם" סגורה ומדובר שם על ביאת המשיח (דובר על חזקיה המלך שהיה ראוי להיות משיח אך משום שלא הודה על החסד הגדול שעשה עמו הבורא במפלת סנחריב, נסתם הענין)...

וכן פסוק נוסף הכתוב בצורה מיוחדת: "ואהי שׂובר - (מתבונן) בחומות ירושלים אשר המ פרוצים ושעריה אוכלו באש". (בנחמיה ב יג) אות 'מ' הפתוחה מבטאת ענין של זמניות ולא קביעות כמו האות 'ם'.

לעתיד לבוא: ה'מ' של "המ פרוצים" - תיסגר, וה'ם' של "לםרבה המשרה..." - תיפתח.

יש הרואים את המילה 'מים' כאות שערכה במילוי - 90 אשר שווה בערכו לאות 'צ'. אות זו רומזת לצדיק השתול על פלגי מים. היא נמצאת בין שתי אותיות: 'ל' מצד ימין ו'נ' מצידה השני, האותיות הרומזות ללימוד באמצעותו מגיע הצדיק אל ה - 'נ' =50 שערי בינה ואחריה האות 'ס', הרומז לסודות עמוקים... והם הם סם החיים. גם נאמר בן - מ' =40 לבינה. (אבות)

התורה - מים

התורה שניתנה ב - 40 (מ) יום נמשלה ל'מים', שנאמר: "הוי כל צמא לכו למים". (ישעיה נה, א) על איזה מים מדובר? הגיוני לומר כי אין הכוונה למים רגילים שהרי נאמר בפסוק: "הוי כל צמא - לכו למים" מה מחדש הנביא ישעיה? הרי כל ילד יודע שאם אדם צמא - הולך לשתות מים?! אלא הכוונה היא עמוקה יותר. הכוונה למים המחיים את העולם הלוא היא התורה וכן לעתיד לבוא אמר עמוס הנביא: "הנה ימים באים נאם א - דני ה' והשלחתי רעב בארץ לא רעב ללחם ולא צמא למים כי אם לשמע את דברי ה'" (עמוס ח, י"א)

במסכת תענית (ז' ע"א) אמר רבי חנינא בר אידי: למה נמשלו דברי תורה למים, דכתיב הוי כל צמא לכו למים - לומר לך: מה מים מניחין מקום גבוה והולכין למקום נמוך, אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה. ואמר רבי אושעיא: למה נמשלו דברי תורה לשלשה משקין הללו: במים, וביין, ובחלב. דכתיב הוי כל צמא לכו למים", (ישעיהו נ"ה א) וכתיב בהמשך הפסוק: "... לכו שברו ואכולו ולכו שברו בלוא כסף ובלוא מחיר יין וחלב", לומר לך: מה שלשה משקין הללו אין מתקיימין אלא בפחות שבכלים, אף דברי תורה אין מתקיימין אלא במי שדעתו שפלה.

"פלגי מים"

הצדיק נמשל לעץ השתול על פלגי מים. המילה 'פלג' פירושו 'חצי'. על פי מושג זה נוכל לראות כאן 2 רעיונות מעניינים:

'מים' ערכם 90, מחצית מספר זה (פלגי מים) יהיה 45 בגימ' 'מה'. הוסף למילה 'עץ' את מחצית המילה 'מים' ויצאה המילה 'עצמה'. זהו הכוח החזר, האדיר שיש לצדיק

רעיון נוסף:

'פלגי מים' (90) ערכו 'מה' (45). קיימים שני פסוקים מיוחדים המבטאים קיצוניות והם: "מה אדיר שמך בכל הארץ" (תהלים ח ב) - המבטא את גדולת הבורא, ופסוק אחר:

"מה אנוש כי תזכרנו" (תהלים ח ה) המבטא את חולשת האדם...

הצדיק חי בשני הפלגים הללו בין הכרת חולשתו האישית, ומצד אחר, שהוא מחובר לכוח האדיר ביותר אשר בהתפעלות הוא מתבטא: "מה רבו מעשיך ה'"! (תהלים קד כד)

"הן - הם"

מילה נוספת בעלת משמעויות קיצוניות מצאנו בבטוי 'הן':

"הן לה' א / לוהיך השמים ושמי השמים הארץ וכל אשר בה" (דברים י יד)

וכן נאמר: הן קרבו ימיך למות..." (דברים לא יד) אותו ביטוי נמצא בקצוות של הרעיונות גדלות הבורא ואפסות האדם.

משני הרעיונות הנ"ל מצאנו משמעות לביטוי "הן, הם". בתפילת "נשמת כל חי" אנו אומרים: "הן הם יודו וישבחו לשמך..."כלומר אנו נשבח ונודה לקב"ה כששני הביטויים הללו ומשמעותם הקיצונית מול עינינו... גדלות הבורא, ואפסות האדם.
זוהר רעב ללחם מציאות אחרת קדושה רוחניים צורות להשפיע לימוד תורה התחלות חדשות אהבת הבורא פיתוח הביטחון העצמי אותיות סוד סוד האותיות סודות צירופי אותיות
מה הסיכוי ש? האם יש סיכוי ש? סיכוי סטטיסטי, איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם
מה הסיכוי ש? האם יש סיכוי ש? סיכוי סטטיסטי, איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם
...איך העולם נוצר? האם העולם נוצר מעצמו? רצפים בין מילים, העולם נוצר במקרה, סטטיסטיקה, כמות אין סופית, הסתברות סטטיסטית, בריאת העולם האם העולם נוצר במקרה או על ידי בורא? אליעד כהן מציג דיון מפורט העוסק בשאלה כיצד נוצר העולם, האם הוא נוצר במקרה, על פי סטטיסטיקה והסתברות, או שמישהו ברא אותו במכוון. אליעד משתמש בדוגמה של כתיבת ספר באופן אקראי כדי להמחיש את הרעיון שהעולם, שהוא לכאורה מסודר, לא יכול היה להיווצר במקרה. הוא מציין שכשנשפך דיו באופן אקראי, לא נוצר ספר אלא כתם, ולכן לא סביר שהעולם המסודר נוצר...
איך לא לקבל החלטות רעות? איך לא ליפול בזוגיות רעה? איך לא ליפול בעסקה רעה? איך לא ליפול בהשקעה רעה? איך לא לגייס עובד רע? איך לא לעבוד במקום עבודה רע? איך לא לעשות טעויות בקבלת החלטה? איך למצוא זוגיות טובה? איך לגייס עובד טוב?
איך לא לקבל החלטות רעות? איך לא ליפול בזוגיות רעה? איך לא ליפול בעסקה רעה? איך לא ליפול בהשקעה רעה? איך לא לגייס עובד רע? איך לא לעבוד במקום עבודה רע? איך לא לעשות טעויות בקבלת החלטה? איך למצוא זוגיות טובה? איך לגייס עובד טוב?
...איך לא ליפול בזוגיות רעה? איך לא ליפול בעסקה רעה? איך לא ליפול בהשקעה רעה? איך לא לגייס עובד רע? איך לא לעבוד במקום עבודה רע? איך לא לעשות טעויות בקבלת החלטה? איך למצוא זוגיות טובה? איך לגייס עובד טוב? איך לא לקבל החלטות רעות? בשיחה זו, אליעד כהן עוסק בדרכים למנוע קבלת החלטות רעות, כמו זוגיות רעה, עסקאות גרועות, השקעות לא נכונות, גיוס עובדים לא מתאימים, או עבודה במקום עבודה בעייתי. הוא מתחיל בשאלה כיצד אפשר להקטין את הסיכוי לקבל החלטות שיפגעו בנו, ובמענה לכך הוא מציין עיקרון חשוב: ככל שאתה יותר...
איך למחוק זיכרון טראומטי? איך למחוק טראומה? האם אפשר למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם
איך למחוק זיכרון טראומטי? איך למחוק טראומה? האם אפשר למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם
...למחוק זיכרון? איך לשכוח את העבר? איך עובד הזיכרון? איך המוח זוכר? מה המוח זוכר? זיכרון של אוטיסטים, איך לשכוח משהו? איך להוציא משהו מהראש? אוטיזם האם אפשר למחוק זיכרון טראומטי לחלוטין? אליעד כהן מסביר באופן מפורט האם ואיך ניתן למחוק זיכרון טראומטי. ראשית, חשוב להבין שאין אפשרות למחוק באופן מוחלט את הזיכרון של אירוע טראומטי, משום שאירוע שהתרחש במציאות, נקלט בחושים ונחרט בזיכרון. לכן באופן פשוט, אין אפשרות ממשית למחוק את האירוע עצמו. עם זאת, אליעד מבהיר שניתן בהחלט למחוק את הפרשנות הרגשית שלנו...
האם יש בחירה חופשית? האם אין בחירה חופשית? האם יש חופש בחירה? הוכחה שיש בחירה חופשית, הוכחה שיש בחירה חופשית, מי בוחר לך? דטרמיניזם, חופש הרצון, רצון חופשי, האם לאדם יש בחירה חופשית?
האם יש בחירה חופשית? האם אין בחירה חופשית? האם יש חופש בחירה? הוכחה שיש בחירה חופשית, הוכחה שיש בחירה חופשית, מי בוחר לך? דטרמיניזם, חופש הרצון, רצון חופשי, האם לאדם יש בחירה חופשית?
...יש בחירה חופשית? האם אין בחירה חופשית? האם יש חופש בחירה? הוכחה שיש בחירה חופשית, הוכחה שיש בחירה חופשית, מי בוחר לך? דטרמיניזם, חופש הרצון, רצון חופשי, האם לאדם יש בחירה חופשית? האם יש לאדם בחירה חופשית? האם באמת קיימת בחירה חופשית לאדם, או שכל פעולה שאנו עושים נקבעת מראש? אליעד כהן עוסק בשאלה זו לעומק, תוך הבאת דוגמאות מפורטות רבות והסברים מגוונים הממחישים את הסוגיה בצורה יסודית ביותר. מהי בכלל בחירה חופשית? אליעד מתחיל בשאלה האם אדם באמת בוחר את מה שהוא עושה או את מה שהוא רוצה, ומציג את התפיסה...
אומנות הפיתוי, מה נשים רוצות? לגרום לבחורה לרצות אותך, מה בחורות רוצות? מה נשים אוהבות? לגרום לאישה לאהוב אותך, מה נכון לומר? איך נכון להתנהג? להתחיל עם בחורה, להשיג בחורה, מה בחורה רוצה?
אומנות הפיתוי, מה נשים רוצות? לגרום לבחורה לרצות אותך, מה בחורות רוצות? מה נשים אוהבות? לגרום לאישה לאהוב אותך, מה נכון לומר? איך נכון להתנהג? להתחיל עם בחורה, להשיג בחורה, מה בחורה רוצה?
...רוצות? לגרום לבחורה לרצות אותך, מה בחורות רוצות? מה נשים אוהבות? לגרום לאישה לאהוב אותך, מה נכון לומר? איך נכון להתנהג? להתחיל עם בחורה, להשיג בחורה, מה בחורה רוצה? מהי הדרך הנכונה ליצור משיכה אצל אישה? ההבנה כיצד ליצור משיכה אצל אישה אינה פשוטה ומורכבת מכמה אלמנטים דינמיים. לעיתים נישמעת הדעה הרווחת כי יש מינון מסוים של תכונות שיביאו להצלחה, כמו למשל שילוב של הומור ושחצנות. אך על פי המורכבות האנושית, אין נוסחה אחת שמתאימה לכל סיטואציה או לכל אישה. כל אדם, גבר או אישה, נושא עמו תכונות אישיות משלו...
המפרקים בגוף האדם, מהם המפרקים? אילו מפרקים יש בגוף האדם? מפרק הקרסול, מפרק הברך, מפרק הירך, מפרק האגן, מפרק שורש כף היד, מפרק המרפק, מפרק הכתף, בית החזה, הבטן, השכמות, עמוד השדרה
המפרקים בגוף האדם, מהם המפרקים? אילו מפרקים יש בגוף האדם? מפרק הקרסול, מפרק הברך, מפרק הירך, מפרק האגן, מפרק שורש כף היד, מפרק המרפק, מפרק הכתף, בית החזה, הבטן, השכמות, עמוד השדרה
...מהם המפרקים? אילו מפרקים יש בגוף האדם? מפרק הקרסול, מפרק הברך, מפרק הירך, מפרק האגן, מפרק שורש כף היד, מפרק המרפק, מפרק הכתף, בית החזה, הבטן, השכמות, עמוד השדרה מהם המפרקים בגוף האדם ואיך הם מאפשרים לנו לזוז? המפרקים בגוף האדם הם החיבורים בין העצמות, והם אלו שמאפשרים לנו לבצע את כל התנועות השונות בגופנו. העצמות עצמן הן קשיחות ואינן גמישות, ולכן אינן יכולות לזוז לבד. ללא המפרקים, כל ניסיון להזיז את העצמות היה מסתיים בשבירתן. המפרקים הם אלו שנותנים את הגמישות ואת אפשרויות התנועה השונות. אילו מפרקים...
יום הולדת, חיים מוות, בריאת העולם, עליסה בארץ הפלאות
יום הולדת, חיים מוות, בריאת העולם, עליסה בארץ הפלאות
...הפלאות למה אנשים חוגגים יום הולדת? אליעד כהן מסביר כי חגיגת יום הולדת היא ביטוי לתפיסה מוטעית של האדם, לפיה החיים הם תכלית בפני עצמה. מאחר שבני אדם לא באמת נהנים מחייהם ולא מבינים את משמעותם, הם המציאו את הרעיון שהחיים עצמם הם בעלי ערך וחשיבות. כשילד נולד, אנשים שמחים וחוגגים את הלידה, למרות שלמעשה, עצם הלידה פירושה גם המוות העתידי. האדם נולד כדי למות, ולכן אין באמת היגיון עמוק בשמחה סביב ההולדת עצמה. אבל בני אדם החליטו שתחליט החיים היא לחיות, ולכן כל שנה שבה האדם הצליח לשרוד בעולם נתפסת כהישג,...
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
...השכל של האחדות על ידי אליעד כהן? מהו החידוש של אליעד כהן על תפיסת האחדות? החידוש העיקרי שאליעד כהן מציג הוא ההבנה והחוויה המעשית של האחדות. הוא מסביר שהפתרון לכל הבעיות בעולם טמון בהבנת הרעיון שהכל אחד. לפי אליעד כהן, כל הקשיים והבעיות שאדם חווה נובעים מתחושת הנפרדות - התפיסה שדברים שונים זה מזה, שטוב ורע הם נפרדים, ושלרצונות שונים יש משמעות שונה. כשהאדם באמת מבין וחווה את האחדות, הוא מגיע למצב נייטרלי שבו אין לו שום בעיה ושום ספק לגבי העולם. מדוע הבנת האחדות אינה מספיקה וצריך גם לחוות אותה? אליעד...
דייטים - איך להתנהג בדייט ראשון בצורה שתוביל לדייט שני ולדייט נוסף ובצורה שתוביל לזוגיות מאושרת לאורך זמן? איך לגרום לבחורה לרצות אותך לדייט שני? איך לגרום לבחורה לרצות להמשיך לדייט שני? איך להכיר בחורה לקשר רציני? איך לגרום לבחורה לרצות לצאת איתך לדייט נוסף? טעויות בדייט ראשון, איך למצוא זוגיות? איך לפתח קשר זוגי? איך לגרום למישהי להתאהב בך? איך לגרום לבחורה לרצות אותך בדייט? איך להתנהג בדייט ראשון? איך להצליח בדייט ראשון? מה לעשות בדייט ראשון?
...שתוביל לדייט שני ולדייט נוסף ובצורה שתוביל לזוגיות מאושרת לאורך זמן? איך לגרום לבחורה לרצות אותך לדייט שני? איך לגרום לבחורה לרצות להמשיך לדייט שני? איך להכיר בחורה לקשר רציני? איך לגרום לבחורה לרצות לצאת איתך לדייט נוסף? טעויות בדייט ראשון, איך למצוא זוגיות? איך לפתח קשר זוגי? איך לגרום למישהי להתאהב בך? איך לגרום לבחורה לרצות אותך בדייט? איך להתנהג בדייט ראשון? איך להצליח בדייט ראשון? מה לעשות בדייט ראשון? וכאן אסביר, על אחת הטעויות הנפוצות ביותר של אנשים בדייט ראשון, טעות שעושים גברים וגם שעושות...
המלחמה בקורונה, מי שלא מוכן לסבול קצת סובל הרבה? השקעה לטווח רחוק, מה ניתן ללמוד מההתמודדות עם הקורונה? למה לא לדחות בעיות למחר? טיפול מונע, מניעת אסונות, למה לא להדחיק בעיות? למה לא יהיה בסדר? שפעת הקורונה
המלחמה בקורונה, מי שלא מוכן לסבול קצת סובל הרבה? השקעה לטווח רחוק, מה ניתן ללמוד מההתמודדות עם הקורונה? למה לא לדחות בעיות למחר? טיפול מונע, מניעת אסונות, למה לא להדחיק בעיות? למה לא יהיה בסדר? שפעת הקורונה
...שלא מוכן לסבול קצת סובל הרבה? השקעה לטווח רחוק, מה ניתן ללמוד מההתמודדות עם הקורונה? למה לא לדחות בעיות למחר? טיפול מונע, מניעת אסונות, למה לא להדחיק בעיות? למה לא יהיה בסדר? שפעת הקורונה למה עדיף לסבול קצת היום מאשר הרבה יותר מחר? אחת התובנות המשמעותיות שאליעד כהן מציג בהרצאה זו, נובעת מהתמודדות המדינות השונות עם מחלת הקורונה. כאשר התפרצה המגפה, היו מדינות שבחרו לנקוט בגישה של סגר מידי, בידודים קפדניים, והגבלות קשות למרות המחיר הגבוה שהיו צריכים לשלם מבחינה כלכלית וחברתית. התפיסה שעמדה מאחורי ההחלטה...
דברים שנראים לכאורה בלתי אפשריים לפתרון
...לפתרון יש דברים שנראים לכאורה בלתי אפשריים לפתרון אבל, אם מתאמצים מגלים את ההיפך. יש למשל תרגיל שנראה לכאורה בלתי פתיר, ואם מתייאשים חושבים שאין סיכוי לפתור. אבל אם מתאמצים עוד, וממשיכים, מגלים עוד חורים וחוסר אפשרויות נוספות. יש כאן סיכוי להתייאש ולהגיד שאפשר להמשיך לדבר הבא. אבל, עדיין ממשיכים ומגלים חוסר אפשרות ומבוי סתום, ואז חושבים שמגיעים לדרך ללא מוצא. ואז דווקא אז מתוך חוסר המוצא הזה, מגלים דרך שנפסלה ונראתה לכאורה בלתי אפשרית. הדרך הזו שנפסלה נראית לכאורה לא מתאימה ולכן לא נראה שיש מספיק...
צבעים - השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו
...הצבעים על סביבת העבודה שלנו בא לך על כסא סגול וקיר כתום במשרד? השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו הראו לי את המשרד שלכם ואומר לכם מי אתם. המשפט מוכר לכם? אז זהו, שזה עובד גם עם צבעים. כשאתם נכנסים לחלל עבודה בארגון אתם חשים את האווירה ואת אופי העובד. האם החדר משדר חום ואפשרות ביטוי האם יש בו אנרגיה ממריצה האם הוא מעוצב ומסודר באופן נוקשה וסדרתי? ואולי הוא נותן תחושה של עומס ועייפות. אופן עיצוב ומראה המשרד משקף את אופיו של העובד או את אופיו של הארגון אם הוא זה שקובע כיצד ייראה חדרו של העובד. סביבת...
פרשת לך - לך: אמונה מונעת ספק?
...וספק, או וודאות מול פקפוק האין הראשון היפוכו של המושג השני [1]? פרשת השבוע, פרשת לך לך מזמנת לנו הזדמנות נאותה לדון בכך. בסיפור ברית בין הבתרים, אנו קוראים, בין השאר והאמן בה ויחשבה לו צדקה [2]. אברם, זהו שמו בשלב זה, זוכה בשבח מלא מאלוהים על אמונתו בו: הקדוש ברוך הוא חשבה לאברם לזכות ולצדקה על האמונה שהאמין בו [3]. יתר על כן, אברם מתואר לא רק כמאמין, הוא נתפס כאב - טיפוס לכל מאמין [4]. בנוסח אחר טוען ליבוביץ: כל ההיסטוריה הגדולה מבריאת העולם עד רדת אבותינו למצרים, אינה אלא הרקע והמסגרת להצגת דמותו...
טראומה / הפרעה פוסט טראומטית - מתי נשאלתם ע"י איש מקצוע האם עברתם טראומה?
...הפרעה פוסט טראומטית - מתי נשאלתם עי איש מקצוע האם עברתם טראומה? טראומה היא נזק שנגרם לאדם בגוף ו/או בנפש, אשר בעקבותיו נשבר עולמו לרסיסים. בטראומה עומד הנפגע חסר ישע לנוכח כוח החזק ממנו וחווה אימה, אובדן וחוסר שליטה. ממחקרים בארץ, ידוע שלפחות אחד מכל עשרה אנשים עבר טראומה בחייו, בפועל ניתן למצוא רבים יותר. (ככלל מדינת ישראל הנאבקת על קיומה מיום היוולדה, נושאת בצילה מציאות טראומטית). במצב טראומה התגובות הגופניות והנפשיות מכוונות למצב הסכנה. מערכת העצבים עוברת למצב של דריכות ומחוללת שינוים בתפיסות...
שפע - מאיפה מתחילים?
...הזאת בכלל? האם זו מילה נרדפת לעושר? האמת היא שכל השאלות האלה הן שאלות מצוינות. אם ננסה לגשת להגדרה של המושג שפע, נמצא כי זהו המצב המהווה את ההיפך ממחסור, זה אומר מצב שבו יש כמות בלתי נדלית של דבר מה מסוים, יש המון, יש מספיק, אף פעם לא יחסר. שפע או באנגלית Abundance או Prosperity מתייחס לאו דווקא לעושר או לכסף. למרות שרובנו מייחסים לו את הנושא של כסף ו/או הון, השפה האנגלית מייחסת לו מספר משמעויות. אולי זה בגלל שהיא שפה עשירה יותר... גם המילה Wealth אגב אינה מדברת רק על עושר כספי, כאשר באנגלית אומרים...
למה כל ההתחלות קשות? למה חשוב לעשות כל הזמן התחלה חדשה?
...כל הזמן התחלה חדשה? הסיבה לכך שכל ההתחלות קשות היא משום שבנקודת ההתחלה אתה כאדם מתחיל לעשות הפוך ושונה ממה שהיית רגיל לעשות עד אותו הרגע. כשאתה מתמיד לעשות משהו שאתה כבר רגיל בו, זה פחות קשה כי אתה לא צריך לכפות על עצמך לעבור מצד אחד לצד השני, כי אתה עושה משהו שאתה כבר רגיל לעשות אותו. התחלה באה לידי ביטוי בכך שאתה מתחיל לעשות משהו שלא עשית אותו קודם לכן, אתה מתחיל לנהוג בצורה שונה מאשר נהגת עד אותו הרגע ולכן כל התחלה היא קשה, בגלל שאתה צריך לעבור מצד אחד לצד השני. בנוסף כפי שכבר התבאר, כדי להגיע...
למה כדאי להיות מסוגל לשלוט במחשבות?
...להיות מסוגל לשלוט בכוח המחשבה? ברגע שאדם מסוגל לשלוט בכוח המחשבה שלו, החיים שלו טובים יותר מכל כיוון שלא מסתכלים על זה. גם בהווה וגם בעתיד. בהווה המצב שלו טוב יותר, כי הוא בשמחה, הוא יכול להיות שמח בכל זמן נתון ושום דבר לא יכול להשפיע ולשנות את מצב רוחו לרעה. בנוסף גם בעתיד מצבו יהיה טוב יותר, כי ברגע שאדם שמח וטוב לו, יכולת הריכוז שלו עולה, יכולת היצירתיות שלו עולה, הוא חושב בצורה חיובית יותר, רואה תמיד מה הוא כן יכול לעשות, מתמקד בלמצוא פתרונות ולא בלמצוא בעיות, וכך הוא מוביל את עצמו להצלחה בכל...
אימון אישי - טיפים לזוגיות מוצלחת
...מוצלחת זוגיות אמיתית היא שותפות והתפתחות משותפת המעצימה ומובילה לצמיחה!!! בזוגיות חשוב - להיות מי שאני באמת, ללא מסכות והעמדות פנים. לעיתים, הרצון להיות בזוגיות גורם לנו לנסות להתאים את עצמנו למי שאנו חושבים שאנו צריכים להיות, על מנת שיאהבו אותנו. אך אין אנו יכולים להעמיד פנים לאורך זמן. ובסופו של דבר אנו חוזרים לדפוסים המקוריים שלנו. וכאשר בן / בת הזוג מגלים שאיננו מה שהצגנו ולמעשה הוא / היא התאהבו בדמות שהוצגה. ההשלכות מובילות לתסכולים, התנפצות הפנטזיה וחוסר אימון בזוגיות. טיפים לזוגיות מוצלחת...
משמעות - אדם מחפש משמעות
...אדם מחפש משמעות מה מניע אותנו? למה אנחנו קמים בכל יום למציאות מורכבת ומתישה? למה אנחנו בוחרים לחיות? אברהם מאסלו תיאר זאת באמצעות פירמידת הצרכים שלו: שכל זמן שהצורך הנמוך יותר בפירמידה ממולא, כמו הצורך בהישרדות ובביטחון, יכול האדם להתפתח ולממש צרכים גבוהים יותר. לעומת זאת, ניתן גם לראות ציירים רעבים לפת לחם שעבורם הציור הוא ייעודם המרכזי. אבל, רב בני האדם משקיעים זמן וכוחות אינסופיים בכדי להשיג את מאווייהם: תפקיד בטלנובלה מצליחה, להיות טייס או לוחם בסיירת מובחרת ואפילו להביא ילד לעולם ובכך לפחות...
סרטן השד - לפי התגליות המפתיעות של הרפואה החדשה - חלק 2
...של הרפואה החדשה - חלק 2 סרטן השד - לפי התגליות המפתיעות של הרפואה החדשה - חלק 1. תהליך התפתחות הסרטן בצינורות החלב: כאשר קורית טראומה / קונפליקט של פרידה מתחיל תהליך של אובדן תאים בדפנות הפנימיים של צינורות החלב ותהליך זה נמשך כל עוד נמשכת השפעת הטראומה / קונפליקט. ההיגיון של הטבע העומד מאחורי תהליך זה הוא כנראה כזה, שנועד לפתור מצב בו כבר אין צורך בחלב עקב הפרידה. לכן מטרת התהליך היא להרחיב את צינורות החלב כדי לאפשר לחלב שנמצא בצינורות לצאת החוצה יותר מהר ולמנוע גודש בשד. המציאות מראה שתכנות זה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מותר האדם מן הבהמה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מותר האדם מן הבהמה, דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מותר האדם מן הבהמה, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לעשות מלחמה לגרום לה להרגיש... מהות המוגדר להסיר אחריות השורש של השאלה פוביות מפחד שיפגעו במשפחה שלי התאהבות ודיכאון איך נוצרת חרדה חברתית? מאמן לביטחון עצמי האם זו אהבה אמיתית? לאהוב את כל המשימות שבעסק הסוד שאותו לא יודעים מורי הדרך אל האושר איך אדם מאושר חושב? תקיפה מינית איך לא לפחד ממחויבות זוגית? תהליך קבלת החלטות בחיים איך להחליט משהו? התמודדות עם מוות של אמא להתמודד עם חרדה פחד מכישלון במבחן דבקות במטרה באפשרותך להשפיע על אנשים לשכנע לקוח לרצות להסכים איתך לגרום לילד לסדר את החדר שלו למה קשה לחנך ילדים? חסמים פסיכולוגיים בתת מודע רוחניים לוזרים גישות טיפול בשמיעת קולות הפרעות נפשיות של אנשים חכמים לשתול לאקסית מחשבה להתגבר על אקסית ללמוד להתאמן בצורה נכונה גישות אימון בחדר כושר אליעד כהן הוא אלוהים מסר מאלוהים הארה רוחנית אקראית הדרך אל ההארה להיות אלוהים בעצמך מה מיוחד בספר להיות אלוהים? כסף ואושר להיות מאושר באמצעות הרצון לכסף מה קורה אחרי שמשיגים את מטרת החיים? איך לדעת מהי משמעות החיים? ליהנות ממין להשיג הנאה מינית בלי סקס אין רצון חופשי פרדוקס הבחירה החופשית העולם מחודש האם אלוהים הוא העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצינג מומלץ, מאמן אישי להרזייה, מנטור בתחום מותר האדם מן הבהמה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 20_12_2025 השעה 00:48:47 - wesi4