ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אווטאר - מה מציע האווטאר של ג'יימס קאמרון? - חלק 1 ✔הסרט פורסם בשל הטכנולוגיה ותקציבי הענק שהושקעו בו. יש שבאו כדי ליהנות מחוויה... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אווטאר - מה מציע האווטאר של ג'יימס קאמרון? - חלק 1
הסרט פורסם בשל הטכנולוגיה ותקציבי הענק שהושקעו בו. יש שבאו כדי ליהנות מחוויה קולנועית בתלת - מימד. אחרים רצו לחוות התרגשות מסוג 'פעם ראשונה ש', או לצאת מהשגרה. חלק פסקו "אה, לא משהו.. " והפגינו אדישות או שעמום כלפי הדבר שהלהיב מליונים. הפסקאות הבאות נכתבו עבור אלו שראו את הסרט, העסוקים מפעם לפעם בהתפתחות אישית, בסקרנות ובלמידה ערה את עצמם ואת סביבתם.

עולם אחר

כדי להרים אותנו מהשגרה, מהחוויה היומיומית בה אנו מצויים, בחר ג'יימס קמרון, יוצר הסרט, לאפשר לנו, כניסה לעולם מרהיב, חדש, דמיוני, בשם "פנדורה". שם, באופן שלא עלול לעורר את זעמם של שמרנים מכל סוג, הציג עקרונות מובילים של חברה מתקדמת, בריאה ואידיאלית המוכרת ל 'אנשי הרוח' שבנינו כשאמאנית. כך אפשר ליהנות מהיתרונות בלי דעות קדומות, בלי סטריאוטיפים, ובלי פחד. ככל שמתקדם הסרט, הופך העולם האחר באופן מתוחכם להיות גם זה שבו אני רוצה להישאר. הגבולות מיטשטשים בין 'מציאות' ובין מה שאני רוצה שיהיה המציאות, עד שבסוף, בוחר הגיבור להישאר שם 'באמת'. במה שונה הסרט הזה מ"רוקד עם זאבים"? או סרטים אחרים המציגים את התרבות האחרת מול זו המערבית? גם לזה נציע תשובה.

"כל דאלים גבָר"

סרטים רבים מראים כי השתלטות כוחנית לאו דווקא חכמה, צודקת, או משיגה פתרון איכותי.

אנשים שהסתפקו במסר הזה הצהירו כי מבחינתם הסרט מדבר על המצב בין הישראלים לפלסטינים, אחרים ראו בו נמשל ליחסי ארה"ב ועירק. אך לטעמי, השוואות אלו עקרות, ואין בהם ממש, משום שהסרט לא מציג מפגש בין כוח וחולשה אלא בין כוח פיזי ועליונות רוחנית.

ייחודו של הסרט בכך שהוא מציע איחוד בין שתי הגישות, הטכנולוגית - מדעית וזו הרוחנית, כיעד אפשרי להשגה.

יש דברים שעד שלא נתנסה בהם אין סיכוי שנבין. הסרט הזה, נותן את התחושה שאנו באמת שם, ובאמת מאפשר הבנה. כדי באמת להבין את האחר צריך להיכנס לנעליו, וזה בפועל מה שעושה ג'ייק. גם אנו כצופים בתלת מימד 'נכנסים לנעליו' של ג'ייק ותחושה זו אף מעצימה את החוויה. בעמודים הבאים נרחיב על כמה נושאים משמעותיים בהם עוסק הסרט.

מילון מושגים קצר אך הכרחי:

במונח 'ילידים' או 'שמאנים': אני מתכוונת לתרבויות עתיקות שהתקיימו כאן עד לפני כ 3000 שנה. אין לטעות ולהניח כי הילידים שפגשו האנגלים וכד' במסעותיהם מייצגים את אותן שושלות ידע עתיקות (שכוללת אבוריג'ינים, שמאנים, טולטקים, מאיה, מצרים העתיקה - לפני שושלות פרעה הקשורות ביציאת מצרים המיתולוגית, ועוד).

במונח 'שכל': כוונתי לייצג את החשיבה וההיגיון. מה שאדם רציונאלי יכול להשיג. פעולת האונה שמאלית המאופיינת בחשיבה קונקרטית, איסוף הנתונים הנקלטים בעיקר דרך העין, ויציקת משמעות. תכנון, ניתוח, התייחסות לעתיד או לעבר.

בכל מקום בהמשך בו אשתמש בביטוי "האדם הלבן" בכוונתי להדגיש את המוטיבציה העיקרית המיוצגת במושג זה, של בן תרבות המערב והיא, השגת שליטה במציאות. האדם הלבן הוא אותו חלק בכל אחד מאיתנו, הפועל בהתאם לשכלו, המחזיק בידע המערבי, בן התרבות המערבית.

התנגשות ערכית

הסרט מציג את הקונפליקט הבסיסי שבו אנו נתונים מתקופת.. קין והבל... קונפליקט בין שתי צורות קיום המוצג באופן בהיר ומרשים בספרו של דניאל קווין 'ישמעאל': מחד 'העוזבים', מולם 'הלקחנים'. הלקחנים הם אלו הבוחרים לקחת, לתפוס חזקה, לשלוט.

העוזבים לא מחפשים בעלות, לא על רכוש ולא על קרקע. אלא ליהנות מקיומם כפי שהוא. שתי הגישות מייצרות סולם ערכים שונה ותרבות שונה הנגזרת ממנו. אלו המבקשים השתלטות מונעים מפחד ומצורך להפוך עד כמה שניתן את הלא נודע לידוע. הם מובלים ע"י השכל / ההיגיון. העוזבים הולכים בדרך הלב. הם יכולים לשחרר אחיזה בידוע ולאפשר לכוח אחר להובילם. שתי הגישות באו לתת מענה לצורך הקיומי לשרוד מול המציאות. אלא שכל צד תפס את 'המציאות' אחרת.

לשם הצגת הצד הלקחני, נבחרו שניים. פארקר - איש העסקים שמבין דוחות רבעוניים ודרכים מקובלות למימוש אינטרס בעלי המניות ("נתנו להם חינוך, כבישים.. תמצא מה הם רוצים"), וקולנול צבאי שאומר, המציאות היא מה שאני מחליט שהיא: "הם הולכים להפסיד, וגם זאת.. עובדה".. המציאות עבורו היא מה שהוא יודע שהיא.

ג'ייק שמבין באיחור את ה'ראש' הקולוניאלי מנסח זאת כך: "אז ככה זה עובד! כשאנשים יושבים על משהו שאתה רוצה, אתה הופך אותם לאויבים שלך, וזה מקנה לך הצדקה להלחם בהם ולקחת את זה מהם. " בשל החתירה התמידית של 'האדם הלבן' להשגת שליטה במציאות, בלא נודע, הוא מתכנן אסטרטגיות כיבוש, מתכנן את נצחונו ומצפה לשלוט ב'אויביו' ובמשחק הכללי של המציאות.

לייצוג העוזבים, עומדים לרשותנו ה Naabi's (צליל המזכיר את המילה 'נביא'), תרבות הילידים. אך גם ב'אדם הלבן' יש המאפשרים התמסרות, חיי התבוננות ערה, התנסות, שלא כוללת שליטה באחר. אלו התופסים את המציאות כלא נודע. למשל אלו העוסקים בחקירה ובחוויה של גילוי. לייצוגם נבחרה אישה. מדענית המבקשת לחקור ולגלות מהי המציאות. דר' אוגוסטין, מעוניינת להבין מה באמת קיים במציאות, לוקחת דגימות ובונה מודל חדש מתוך העובדות הנאספות. כשהיא מדברת על המציאות זה במונחים של השערה. כיוון שנחקר. היא מודעת לכך שאין בידה ידיעה.

השאלה, מהי המציאות, מוצגת בתחילת הסרט, ועכשיו שוב, כאן בפניך: האם זה אוסף השדרים שאני מקבל מהחושים שלי? אוסף הנתונים שמראים החישנים על צג המחשב? (טמפרטורה, רמת חמצן וכד' נתונים הנמדדים בעזרת מכשירים שנבנו כדי למדוד אותם ורק אותם) או אולי מה שקורה 'שם בחוץ' זה משהו מורכב יותר, שבחלקו מצוי מחוץ לטווח תפיסה החושית האנושית?

מדע וטכנולוגיה

הסרט מביא את ה 'אדם הלבן', להבין דרך חוויה את שלא ניתן לתפוס בשכל. צעד צעד עובר הצופה ביחד עם ג'ייק תהליך הדרגתי שתחילתו נאמנות לידוע, וסופו נאמנות לדבר האחר שאולי גם לא ניתן לדעתו.

האדם המערבי מחשיב את המדע ככלי להתפתחות אנושית, לידיעת העולם. שאלה מרכזית שמעלה הסרט היא, האם אכן המדע מוביל אותנו למפגש עם המציאות כפי שהיא?

ועוד, האם השקעה במדע עדיפה על התפתחות רוחנית לצורך השגת ביטחון בעתיד למשל?

דר' אוגוסטין חוקרת שנים ארוכות קיומה של רשת אנרגטית וללא השגת ידיעה חד משמעית. המדע מתקדם בקצב הזה. לכן, דרושים כל כך הרבה תקציבים, הרבה אנשי צוות, יש לממן מגורים, טיסה, משכורות ציוד יקר ועוד. לעומתה, מגיע ג'ייק, ללא כל ידע מוקדם, ללא שעות התנסות כמפעיל, ובתוך זמן קצר ביותר, מבין את דרכה של הרוח, מתאחד איתה, מכפיף עצמו לרשותה ומכוח כך, גם מעמיד את עוצמתה לרשותו. השוואה בין השניים מאפשרת את ההבנה לגבי עליונותה של הרוח, או אפשר לומר גם עליונות הטכנולוגיה הרוחנית על זו המדעית.

יש חשיבה מדעית ויש יצירתיות. יצירתיות נחשבת רוחנית, היות והיא מושגת מכוח השראה. אם כמדען אני אמור להמציא תיאוריה מתוך הנתונים שאני אוסף, ואם הנתונים נאספים בכלים שפיתח האדם בכושר שכלו שמייצג את מוגבלות הבנתו.. איך יוכל להמציא דבר שלא מתאים למבנה שכבר קיים במחשבתו? חשיבה מדעית, בד"כ מוגבלת להסקת מסקנות באופן אינדוקציוני, שיטתי, כך שדבר מוביל לדבר.

לעומתה, יצירתיות, נובעת מהשראה. לא מתהליך הקשור בידע קודם.

הדרך בה ה'רוח' עובדת, מוצגת בסרט. דרך זו, מתאפשרת הודות להשראה. לא לידע מדעי. המנהיגים מפרשים אותות, תמונות, חזיונות וסמלים דרכם ה 'רוח' 'מדברת'. הם מייצגים את ה 'כוח העליון' ופועלים בהתמזגות איתו באותו אופן בו הם מתמזגים עם כוח 'עליון' של דרקון. באותו אופן בו נביא פועל. מדובר ביכולת שאינה מדעית, לאפשר לכוח גדול ממני, להוביל אותי. מה שמאפשר זאת, זה פינוי מקום, בתוכי (מקום אותו תופס בד"כ האגו), אליו תוכל להיכנס המהות האחרת. לכן, ההנחיה הראשונה המאפשרת כל תהליך חניכה היא "לשחרר את הראש מכל המחשבות". אולי רעיונות יצירתיים מהם נהנתה האנשות עד כה, מקורם באותו מאגר ידע חובק כל, המוצג בסרט, אשר בהתכוונות מתאימה, ב bond המתאים ניתן להתחבר אליו? אולי גאוניותו של מיכאל אנג'לו, כמו זו של בטהובן באה להם בשל יכולתם להתמסר לחיבור השראתי כזה, לאותו אוקיינוס ידע, שזמין לכולנו?

ככל שהמדע מאפשר טכנולוגיה והישגים שמשפרים את איכות חיינו, הישגים אלו, משרתים בראש ובראשונה, מערכות ערכים: באווטאר, טקטית, ניתן להשתמש לצורכי ריגול. נגד האחר. לא כך מתפתחת הציוויליזציה המערבית? משאבים אדירים מושקעים ע"י הממשלות בפיתוח כלי מלחמה מתוחכמים, שבהמשך מוסבים גם לשימושים אזרחיים. ככל שהאחר מוגדר מסוכן יותר, כאויב, כך יאושרו תקציבים גדולים יותר לפיתוח הנשק שאמור לחסלו. במקרה זה, משמש האווטאר גם כדי ללמד את הילידים לדבר אנגלית. אך אף אחד שם למעלה, לא היה מעוניין באמת לקיים תקשורת עם הילידים. האינטרס שהוביל היה להבין מה הם רוצים כדי שנוכל לקחת ללא הפרעה את המחצב היקר. לאותו 'משא ומתן' תמיד ניתן זמן מוגבל (3 חודשים, שעה)... שקשור בזמן סוף הרבעון, הצגת הדוחות וכד'.

עליונות המדע?

המדע יכול (לאחר השתדלות יתרה) להשיג יכולות רוחניות קיימות: אחרי שנים של התפתחות מדעית, מגיעים לקצה קצהו של ידע מורכב שהיה קיים בתרבויות עתיקות כמו זו של הטולטקים. למשל "גוף החלימה" המתואר במשנתו של דון חואן (סידרה מאת קרלוס קסטנדה), היא יכולת להפעיל במציאות הנחלמת את הגוף הפיזי באופן שיכול ליהנות מחוסר מגבלות ההיגיון האנושי. "גוף החלימה" יכול למשל לעוף. הוא מזכיר במהותו את רעיון ה'אווטאר'. 'טכניקות' מדהימות כאלו ואחרות הופעלו ע"י המכשפים הטולטקים. למעשה אלו הן יכולות אנרגטיות אותן ניתן להשיג לאחר אימון רב הקשור בשחרור תפישות, בפיתוח המודעות ויכולות ה 'ראיה' העל חושית, בהתמודדות עם הפחד ובהדרכה נכונה. שושלות עתיקות במכסיקו, העמידו תלמידים שהעבירו את הידע המאוד מסווג הזה מדור לדור. בשל הצורך להקדיש חיים שלמים לצבירת המיומנות ולשמירה עליה, הלך ופחת הדור, הלכו ופחתו האנשים המעוניינים לעבור מסכת ארוכה של הכשרה בלתי מתפשרת, המערבת סכנת מוות בכל צעד.

למעשה, ג'ייק בסרט, עובר סוג כזה של הכשרה, שאמנם ארכה רק 3 חודשים, אך ניתן למצוא בה זהות רבה בטכניקה ובגישה. למשל, הקפיצה אל התהום. דרך הרוח, כך הסרט מראה, מאפשרת הישגים שאף עולים על הישגי המדע (למשל מיזוג ג'ייק עם גוף האווטאר בסוף). האם זה מעורר אותך לחשוב על כוחה של המודעות? כוחה של כוונה? כוח אנרגטי המצוי באדם וממתין להתגלות? האם כל זה נראה בדיוני? מעוף, קפיצה בגבהים, כפונקציה של אפקטים? או שזו יכולה להיות מיומנות נרכשת ואמיתית גם במציאות?

(יתכן בהקשר זה, כי סוגי הספורט האתגרי המשלבים קפיצה / ריחוף כזה או אחר מכשירים את הקרקע התפיסתית לכך, ובהמשך תהיה האפשרות נגישה לכלל).

אומנות הלחימה

ג'ייק מזהה את עצמו כלוחם. מה הופך אדם ללוחם? הכשרה של קומנדו? מארינס? סיירת? יש בסרט חיילי מארינס אחרים. במה שונה הוא מהם?

ג'ייק עבר גם הכשרה רוחנית נפשית בעקבות הפציעה ברגליו. הוא סרב לקבל את מה שהרופאים אמרו לו שאינו יכול לעשות, הוא לחם בתפיסות המקובלות. הוא לחם בפחד. לוחמה זו נבעה מרצונו הפנימי ולא מפקודה חיצונית של איש צבא. תהליכים אלו הבשילו בו חשיבה עצמאית, חיבור פנימי, חוסן ואמונה בעצמו. מבטו מתבונן ושקט, ואין בו אותה ארשת אטומה של מבצעי פקודות אחרים סביבו.

עם כניסתו לתפקיד, ההנחיה הראשונה שיישם - "למחוק את כל המחשבות מהראש" מתגלה כמהותית. מסר זה חוזר על עצמו בכל סרט שמציג חניכה של בן תרבות המערב שהופך להיות 'לוחם'. למשל ב "כוחו של הרגע הזה" או בשמו המקורי "peaceful worrier".

בגישתו הוא בא כ'כלי ריק' ולכן יכול היה באמת ללמוד ולהפנים ערכים / רעיונות חדשים. המחשבות שמקורן בשכל, ממלאות את המודעות ומחבלות בתהליך ההתפתחות הרוחני. כלי ריק לא אומר, ללא כל ידע קודם. 'כלי ריק' מצביע על מצב תודעתי של קליטה פאסיבית. של התמסרות לדבר אחר. בשונה מ'האדם הלבן' שבד"כ מתקיים במצב תודעתי נמוך יותר, בו הוא משחק את 'היודע' "חמור קופץ בראש". זה שמובל ע"י האגו וחזותו המשוכנעת.

הלוחם שהפך להיות, מעבר לביטוי המושלם ליכולות הפיזיות, מבטא את היכולות המהותיות של 'לוחם' שהן רוחניות. הדרך היחידה לרכב על דרקון היא בעזרת חיבור טלפאתי רוחני, פנימי.. בעלות שמושגת מתוך כוונה לשיתוף פעולה לצורך השגת מטרות משותפות נעלות ולא להכנעה ולשליטה גרידא, משימה כזו מחייבת שינוי פנימי מהותי באדם (הלבן). כשאתה מוכן, יהיה זה השלב האחרון בתהליך ההכשרה. מבחן הקבלה שלך. היכולות הפיזיות הגבוהות רק יאפשרו לך להגיע למקום מושבם של הדרקונים. אך מכאן והלאה, תכריע הכוונה. הצלחה לעוף עם דרקון או לרכב על הסוס המקומי, תושג בזכות היכולת לשים את עצמך (את האגו) בצד לרגע ולהתמזג. לסמוך, לפעול כגוף אחד, עם חיה / מפלצת, בשילוב בו אתה חש את נשימת החיה, ומעביר לה את רצונך בכוח המחשבה, מבפנים.

ג'ייק, למד את 'חוקי הג'ונגל' כמו שהאדם הלבן מבין אותם (החזק שורד). אך הוא אינו דורסני. יכולתו לוותר על כל המוכר, לטובת עולם לא נודע, משייכת אותו ל 'עוזבים'.

* אווטאר - מה מציע האווטאר של ג'יימס קאמרון? - חלק 2.
תמונות מוות לתכנן משימות היגיון להאמין בעצמי משימה כוחו של הרגע הזה מצליחנים התבוננות איך לשלוט אווטאר
תקשורת בין אישית, האם להתרחק ממישהו שעושה לך רע בלי להתכוון? האם להיות בקשר עם מישהו שעושה לך רע בשגגה? אי שפיות זמנית, איך להתמודד עם אנשים שפוגעים בך בטעות? איך להתמודד עם מישהו שפוגע בך בלי להתכוון? מערכות יחסים
תקשורת בין אישית, האם להתרחק ממישהו שעושה לך רע בלי להתכוון? האם להיות בקשר עם מישהו שעושה לך רע בשגגה? אי שפיות זמנית, איך להתמודד עם אנשים שפוגעים בך בטעות? איך להתמודד עם מישהו שפוגע בך בלי להתכוון? מערכות יחסים
...בין אישית, האם להתרחק ממישהו שעושה לך רע בלי להתכוון? האם להיות בקשר עם מישהו שעושה לך רע בשגגה? אי שפיות זמנית, איך להתמודד עם אנשים שפוגעים בך בטעות? איך להתמודד עם מישהו שפוגע בך בלי להתכוון? מערכות יחסים האם הכוונה של הפוגע משנה אם כדאי לשמור איתו על קשר? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן מדבר עליו הוא כיצד להתמודד במצבים בהם אדם נפגע מאדם אחר, אך הפגיעה נעשית ללא כוונת זדון או מתוך חוסר מודעות. אנשים נוטים להתבלבל בין שתי שאלות מרכזיות: האם האדם שפגע בי אשם בכך שהוא פגע בי? והאם אני רוצה לשמור...
אלוהים - חלק 4 - כל יכול / אינו כפוף לכוח כלשהו?!
...4 - כל יכול / אינו כפוף לכוח כלשהו?! טיעון: אלוהים הוא כל יכול. אלוהים אינו כפוף לדבר כלשהו. סוף טיעון. הפרכה: מכך שאלוהים ברא את העולם, מכך ניתן להוכיח כי הוא אינו כל יכול, וכי הוא כפוף לכוחות אחרים שפועלים עליו ומגבילים אותו. הסבר: נשאל: מדוע אלוהים ברא את העולם? נשיב: משום שהיו לו סיבות כלשהן. נשאל: האם הוא היה יכול לפעול בניגוד לסיבות האלו? נשיב: כן, הוא היה יכול לפעול בניגוד לסיבות האלו. נשאל: אז מדוע הוא פעל כפי הסיבות האלו? נשיב: כי כך הוא רצה. נשאל: האם הוא היה יכול לפעול נגד רצונו? נשיב:...
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
...סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן חא קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב מה הקשר בין כבוד, גאווה וענווה? הרצאה זו מתמקדת במושגים של כבוד, גאווה, ענווה, אגו ופגיעות בכבוד, ומשלבת רעיונות מתוך התורה של רבי נחמן מברסלב, בעיקר ליקוטי מוהרן. אליעד מסביר את החשיבות והסכנות הקשורות לכבוד וכיצד אפשר להשתמש בכבוד בצורה נכונה כדי לשפר את החיים, אך גם להימנע מהסכנות שמגיעות עם חיפוש אחר כבוד מיותר. מהן הסכנות שבכבוד? אליעד מדבר על הסכנות ה
פרפקציוניזם, מה טוב בחוסר שלמות? למה לא להיות מושלם? מה רע בלהיות מושלם? למה לא להיות פרפקציוניסט? מה רע בפרפקציוניזם? למה עדיף לעשות דברים לא מושלמים? אולי הכל מושלם כרגע? שינוי מתוך שלמות, להשיג את התכלית בכל דבר
פרפקציוניזם, מה טוב בחוסר שלמות? למה לא להיות מושלם? מה רע בלהיות מושלם? למה לא להיות פרפקציוניסט? מה רע בפרפקציוניזם? למה עדיף לעשות דברים לא מושלמים? אולי הכל מושלם כרגע? שינוי מתוך שלמות, להשיג את התכלית בכל דבר
...מה רע בלהיות מושלם? למה לא להיות פרפקציוניסט? מה רע בפרפקציוניזם? למה עדיף לעשות דברים לא מושלמים? אולי הכל מושלם כרגע? שינוי מתוך שלמות, להשיג את התכלית בכל דבר מה טוב בחוסר שלמות? למה לא להיות מושלם? הרצאה זו עוסקת בפרפקציוניזם ומציעה נקודת מבט שונה על מושג השלמות. אליעד כהן מסביר למה לפעמים עדיף לא להיות מושלם, מה רע בפרפקציוניזם, ולמה כדאי לעשות דברים לא מושלמים. הוא מציין שמחשבת הפרפקציוניזם, למרות יתרונותיה, יכולה לגרום לתחושת חוסר סיפוק מתמיד, שכן תמיד יש מקום לשיפור. מה הבעיה במחשבה ש
מה המהות של השאלה? לכל שאלה יש מהות, השורש של השאלה, איך להבין שאלה? דוגמה לניתוח שאלה, החוקיות של השאלה, איך למצוא תשובה לשאלה? מוח מהיר, מוח איטי, האם יש בחירה חופשית? אקראי או סיבתי
מה המהות של השאלה? לכל שאלה יש מהות, השורש של השאלה, איך להבין שאלה? דוגמה לניתוח שאלה, החוקיות של השאלה, איך למצוא תשובה לשאלה? מוח מהיר, מוח איטי, האם יש בחירה חופשית? אקראי או סיבתי
...שאלה יש מהות, השורש של השאלה, איך להבין שאלה? דוגמה לניתוח שאלה, החוקיות של השאלה, איך למצוא תשובה לשאלה? מוח מהיר, מוח איטי, האם יש בחירה חופשית? אקראי או סיבתי מהי הדרך להבין לעומק את המהות של כל שאלה? אליעד כהן פתח והסביר שכאשר בן אדם שואל שאלה, חשוב קודם כל להבין מה בדיוק עומד מאחורי השאלה שלו, כלומר, להבין את המהות שלה. לכל שאלה יש שורש, מהות עמוקה יותר, שעליה מבוססת השאלה עצמה. אדם ששואל משהו ספציפי, כמו מה השעה? או איך להגיע לירושלים? בעצם שואל משהו שיש לו מהות בסיסית. למשל, כשמישהו שואל...
חופש אישי, להגדיר הגדרות, להציב גבולות, חופש נפשי, חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי
...חופש רוחני, הצבת גבולות, לצאת לחופש, חופש פנימי ובו יתבאר עניין החופש האישי והחופש הנפשי של האדם. ויתבאר, מה צריך האדם לעשות, כדי לצאת לחופש רוחני וכדי לצאת לחופש פנימי, מכל הלחצים שיש לו בחיים? ויתבאר, כיצד האדם לוקח לעצמו את החופש, ומכניס את עצמו לבית כלא, מרצונו החופשי? ויתבאר גם העניין של הגדרת הגדרות ושל להציב גבולות. ויתבאר, כיצד הצבת גבולות, משפיעה על החופש האישי של האדם? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מצד אחד, האדם מחפש את החופש, אבל מצד שני, האדם גם מחפש לא להיות יותר מידי בחופש. כי מצד אח
התקפי חרדה, חרדה חזקה, פחד חזק, התקפי פאניקה, חרדה קיצונית, חרדה קשה, חרדה קלינית, התקפות חרדה
...חרדה, חרדה חזקה, פחד חזק, התקפי פאניקה, חרדה קיצונית, חרדה קשה, חרדה קלינית, התקפות חרדה ובו יתבאר, כיצד נוצרות התקפות חרדה והתקפי חרדה. ויתבאר בעיקר, כיצד נוצרת חרדה בכלל, וכיצד נוצרת חרדה קיצונית וחרדה קשה בפרט? וכיצד האדם מגיע פתאום למצב של התקף חרדה חזק והתקפי פאניקה חזקים ונוראיים ביותר? והתשובה לכך היא פשוטה מאוד, והיא, שהתקפי חרדה חזקים, נוצרים בגלל פחדים תת הכרתיים ובגלל חרדות תת הכרתיות שיש בתת המודע של האדם. כי בתת המודע של האדם, מתרחשים המון תהליכים שונים כאלו ואחרים. והאדם יכול להראות...
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
לעמוד בצפירה, עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית
...עמידה בצפירה, יום הזיכרון, יום השואה והגבורה, התחשבות ברגשות, התחשבות בזולת, צפירת זיכרון, כבוד המת, למה לעמוד בצפירה? למה לא לעמוד בצפירה? כפיה דתית, כפיה חילונית האם יש צורך לעמוד בצפירה ביום הזיכרון? הדיון על עמידה בצפירה ביום הזיכרון ובמהותה נוגע למספר נושאים עקרוניים. מדובר במנהג של הזדהות עם הנופלים ועם המשפחות השכולות, ויש המתייחסים לכך כאל חובה מוסרית, דתית או חברתית. במהלך השיחה, עלו שאלות לגבי משמעות העמידה בצפירה והאם מדובר במנהג חיובי או מיותר. מנגד, ישנה גם עמדת התנגדות לעמידה בצפירה...
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
שיגעון, פחד להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב)
...להשתגע, מעל השכל, גבולות השכל, ארבעה נכנסו לפרדס, עבודת השם, לזרוק את השכל, להיות משוגע, יצירתיות, לחשוב מחוץ לקופסא, ליקוטי מוהרן (ברסלב) מדוע רבי נחמן אומר שצריך להיות מוכן להשתגע? אליעד כהן מסביר לעומק את אחד הרעיונות המרכזיים שמופיעים בספר ליקוטי מוהרן של רבי נחמן מברסלב, המדבר על כך שהאדם צריך להיות מוכן להשתגע, כלומר, לצאת מההיגיון ומהשכל הרגיל כדי להגיע להבנת המציאות ולהבנת האלוהים. ההסבר מתבסס על הקטע המפורסם מחזל: ארבעה נכנסו לפרדס. על פי הסיפור, ארבעה חכמים ניסו להיכנס ולהבין את האמת האלוהית...
ריבוי אהבות, פוליאמוריה, האם אפשר להיות מאוהב בשניים? האם אפשר לאהוב שניים? התאהבות בשני גברים, התאהבות בשתי נשים, האם אפשר לאהוב שתיים? האם אפשר לאהוב שני אנשים במקביל? בלעדיות בזוגיות, בלעדיות במערכת יחסים, מערכות יחסים
ריבוי אהבות, פוליאמוריה, האם אפשר להיות מאוהב בשניים? האם אפשר לאהוב שניים? התאהבות בשני גברים, התאהבות בשתי נשים, האם אפשר לאהוב שתיים? האם אפשר לאהוב שני אנשים במקביל? בלעדיות בזוגיות, בלעדיות במערכת יחסים, מערכות יחסים
...האם אפשר להיות מאוהב בשניים? האם אפשר לאהוב שניים? התאהבות בשני גברים, התאהבות בשתי נשים, האם אפשר לאהוב שתיים? האם אפשר לאהוב שני אנשים במקביל? בלעדיות בזוגיות, בלעדיות במערכת יחסים, מערכות יחסים האם אפשר לאהוב יותר מאדם אחד בו זמנית? האם ניתן להיות מאוהב בכמה אנשים בו זמנית? השאלה הזו מעוררת עניין רב ודיון עמוק בנוגע לאהבה ולרגשות. נראה כי האהבה היא חוויה רגשית שנובעת מהתחושה שמשהו או מישהו גורם לך לטוב. כאשר משהו מספק לך תחושת סיפוק, הנאה או אושר, אתה נוטה לאהוב אותו. השאלה המרכזית היא האם ניתן...
תקשור - מהו בעצם תקשור?
...חיו אנשים אשר חשו שהעולם הוא יותר ממה שהם מסוגלים לתפוס בעזרת חמשת החושים הבסיסיים. היום המדע מתחיל להסיר את המחסומים והמגננות ולהתייחס בצורה רצינית ומדעית לאפשרות קיומן של תופעות על חושיות, תוך ניסיון להבין באופן מדעי את דרכי ההתרחשות, ומתוכן להסיק ולהבין את אופן פעילותו של היקום. בעבר האמנו שככל שהטכנולוגיה והמדע יתקדמו כך ייענו יותר שאלותינו ומשאלות לבנו. היום אנו עומדים מול פרדוקס, אף על פי שאנו חיים בעולם פוסט מודרני, סופר טכנולוגי, עתיר תגליות וחידושים אין לנו תשובות לשאלות כמו: אושר, סיפוק...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2
...PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2 פרק 2 כשיש לך תחושה אינטואטיבית שהתפתחות ילדך אינה תקינה כדאי לעבור על השאלות וההצהרות בהמשך כדי לדעת פחות או יותר באיזה תחום ממוקמת בעייתו של הילד והאם כדאי לגשת לאבחון, איזה אבחון, אצל איזה מומחה. לגשת עם הילד לאבחון זוהי סיטואציה קשה ומלחיצה (בעיקר עבור ההורים). מניסיוני אני ממליצה בחום לאבחן את הילד (את אייל לא אבחנתי בגלל פחדים שונים והכחשה ולכן לא קיבל תמיד טיפולים מתאימים ואילו את אדם אבחנתי בגיל צעיר מאד ולכן גם הטיפולים התאימו...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...- לשנות את התמונה בעזרת קואצינג / Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים? האם יש לך תחביבים? האם...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות הברית. כיום ישנן עשרות אגודות...
אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
...לא יוצא - מה לעשות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?. הפעם אענה על שאלה בנושא האושר, אדם שואל, אני מנסה להיות מאושר, ולא מצליח, אני הולך לסדנאות, חושב חיובי, קורא ספרים, ועושה הכל להיות מאושר וזה לא זה, אני עדיין לא מאושר, מה עושים? התשובה היא חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים, האדם לא באמת רוצה להיות מאושר. לדוגמה, מישהו הכעיס את האדם בעבודה או ברחוב, לרוב האדם יכעס, אבל נניח שהפעם לא כעס, אך האם האדם מרוצה באותה המידה, שלא היו מכעיסים אותו כאילו...
שלח לך אנשים - מהות חטאם של ישראל
...מהות חטאם של ישראל שלח לך אנשים, או רשי לדעתך, אני איני מצווה, אם תרצה שלח. מהות חטאם של ישראל, הייתה בבקשת שלח אנשים. או רבי נתן, שליח הוא בחינת טבע. בני ישראל ביקשו להיכנס לארץ ישראל, ארץ אשר עיני ה אלקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה. ארץ אשר כל הנהגתה איננה הנהגה טבעית. ארץ ישראל מהות קיומה, עיני ה אלקיך בה, הנהגה אלוקית לא הנהגה טבעית, הנהגה ניסית. בני ישראל ביקשו נשלחה אנשים לפנינו, או רשי כל מקום בתורה, אנשים לשון חשיבות. ביקשו בני לשלוח אנשים, אשר הינם חשובים בעיניהם, ויתורו הארץ, לומר הטובה...
מנטורינג - גם לטייגר וודס יש מנטור
...- גם לטייגר וודס יש מנטור האם שמעת פעם על טייגר וודס (Tiger Woods) ? אני מניח שאתה מכיר אותו, הוא נחשב לשחקן הגולף הטוב בעולם כיום. הוא בסהכ בן 35 והוא הגיע להישגים בלתי רגילים בחיים שלו. אני שואל את עצמי: איך יכול ילד בגיל 35 להגיע להישגים כאלה תוך זמן קצר, בעוד שמרבית האנשים היו צריכים כמה גלגולי חיים בשביל להגיע למה שהוא הגיע. לא רק שהוא היה השחקן הצעיר ביותר בעולם שהגיע ל - 50 ניצחונות גדולים (הוא היה אז רק בן 30!), אלא גם שהונו מוערך בסביבות המיליארד דולר. לא רע, אה... ? בעוד שאי אפשר לקחת...
תובנות לחיים 8
...ועל האדם להתמודד עם הדברים, ואם קשה לו - שיחפש דרך: ישאל מומחים, ינסה דרכים לפתור את הדבר וכו. החכמה היא להתמודד עם הדבר כדי שלא יציק עוד. כל דבר לגופו. ויש דברים שהאדם צריך לזרום איתם בחיים, וליסוע הלאה. והעיקר לא לפחד כלל, כי הכל טוב באותה מידה, רק שהאדם חווה נפרדות ובסופו של דבר, האדם מבין שהכל טוב. ולכן על האדם לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה ולהיות אובייקטיבי ככל האפשר, להיות אמיתי עם עצמו וכך ההתמודדות קלה יותר. והוא מבין את הדברים לעומק וחוקר ולא מפחד ואז מגלה את הדרך להתמודד עם הדברים כפי...
המשפחה - קשר של שתיקה
...- קשר של שתיקה האינטימיות האמיתית והמלאה בחיי המשפחה מושגת עי פתיחות שבה יכולים שני בני הזוג להיות הם עצמם. פתיחות שבאה לידי ביטוי ביכולת להתחלק בחוויות, ברגשות, בציפיות, במחשבות, בפחדים ובחרדות. צורך זה הוא שהביא את אחד מבני הזוג לאימון. המושג המתאר את ההתחלקות ברגשות אלה הוא התקשורת. התקשורת היא דו - סיטרית. אין די בכך שאנו יודעים להיפתח ולאפשר לשני להכירנו. עלינו ללמוד להבין גם את השני. ללא התחלקות זו, הופכים הנישואים למונולוג. מה קורה במערכת יחסים בין בני זוג כאשר אחד מבני הזוג מדבר, והשני שותק...
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - הצלחות קטנות
דיאטה / לרדת במשקל / הרגלי אכילה - הצלחות קטנות על הצלחות קטנות חשבתי מה לקחתי על עצמי? זה ממש קטן.. בדיחה... אבל עובדה שלא עשיתי את זה עד היום... אני כאילו מזלזלת במה שאני מצליחה. אני מזכירה לעצמי שעשיתי כמה צעדים בדרך. מה שעשיתי זה לא מבוטל. זה חלק מתהליך שלא הושלם. כמה צעדים בתוך מסע. זה מחזק אותי. לצד חששות שלי מהצעדים הבאים, אני רואה את מה שעשיתי ונותנת לזה את הכבוד הראוי
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מה באמת קיים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מה באמת קיים?, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מה באמת קיים?, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא רטוריקה, מאמן אישי קואצ'ינג, קואצינג בתחום מה באמת קיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 25_08_2025 השעה 15:17:12 - wesi4