ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מהסוף להתחלה ✔פילוסופיה / פיזיקה - אסימטריה פורקת עול - על ציר הזמן - חלק 1 ✔בשיחתנו הקודמת השארנו את הזמן תקוע במצב קצת מוזר, או שמא אנחנו...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פילוסופיה / פיזיקה - אסימטריה פורקת עול - על ציר הזמן - חלק 1
בשיחתנו הקודמת השארנו את הזמן תקוע במצב קצת מוזר, או שמא אנחנו תקועים במצב מוזר ביחס אליו? עיקר המבוכה נוגעת לגבי מצבו של העתיד מבחינתנו. השכל הישר אומר בתוקף: אני לא מאמין שמה שיקרה מחר, ובמאה הבאה, ובעוד מיליון שנה כבר קיים. העתיד אינו קיים אלא הולך ונוצר מתוך ההווה. על כך עונה הפיזיקה: כל מה שיכול צופה מסוים לומר על העתיד שלו הוא שאין לו ידיעה עליו, אבל בכך אין הצדקה לטעון שהעתיד אינו קיים. לכן אי - אפשר לומר שקיים מין "הווה" מוחלט העובר מהעבר לעתיד ויוצר מצבים שלא היו קודם. כל הנחה שלפיה הזמן נע או משתנה גוררת הנחת זמן נוסף וכך הלאה עד לאין סוף. הרבה יותר פשוט להניח שבזמן, כמו במרחב, יש לכל הנקודות ולכל המצבים דרגת ממשות זהה. ההבדל בין עבר, הווה ועתיד הוא, אם כן, כמו ההבדל בין "כאן" ו"שם": זהו הבדל שרירותי ונכון רק ביחס לצופה מסוים.

אבל עכשיו, כשהגענו לשלב הזה בוויכוח, עולה בדעתנו שאולי אפשר להיפטר מכל העניין בכך שנחליט ששאלת חלוף - הזמן פשוט אינה שאלה מדעית. אחרי הכל, יש לנו שתי השקפות, היחסותית וההתהוותית, ששתיהן מתיישבות באותה מידה עם כל מה שאנחנו רואים, ואיננו מכירים ניסוי שיכריע ביניהן. אם כך, אולי נניח את הנושא לפילוסופים ונעבור לנושאים יותר מבטיחים?

לפני שאענה על השאלה לגופה אני רוצה לומר שאינני מרגיש נוח עם עצם הניסיון הפוזיטיביסטי להוציא מתחום המדע שאלות שלא ניתן להכריע בהן מייד. בואו ניזכר באותו אי - שוויון גאוני של בל, שעליו שמענו בשיחה קודמת. בל לקח שתי השקפות שונות, של איינשטיין ושל בוהר, שאיש לא ידע להכריע ביניהן בניסוי, ומצא מקרה שאיש לא שם לב אליו ובו הן נותנות ניבויים שונים. מוסר השכל: שאלה פילוסופית יכולה להפוך לשאלה מדעית אם יודעים איך לשאול. לכן, ככלל, לא הייתי ממהר להיפטר משאלות על - ידי העברתן אל הפילוסופיה. אבל אני רוצה לעשות הפעם דבר נוסף. בואו נחקור היבט מוזר אחר של הזמן, שלגביו לא יוכל אף פיסיקאי לטעון שהוא אינו בעיה מדעית. הבעיה הזאת היא נושא לוויכוחים ארוכים ונוקבים במאה האחרונה: בעיית האסימטריות בזמן.

על מנת להבין למה תופעת האסימטריות גורמת כאבי - ראש רציניים, אנחנו צריכים הקדמה קצרה כדי להכיר את אחד המושגים החשובים ביותר בפיזיקה כיום: הסימטריה. סימטריה נראית לנו מושג הלקוח מתחום האסתטיקה, אבל היא גם אחת התכונות של חוק פיסיקלי טוב. הנה דוגמה: נניח שאני עושה כמה ניסיונות במצפן ומגלה שמחט המצפן פונה לכיוון ימין. אם אקח עוד כמה מצפנים הנמצאים על השולחן ואסתכל עליהם, אראה שהתצפית שלי נכונה. אם כן, אני רושם לפניי חוק טבע: "מחטי מצפן מצביעות לכיוון ימין. " האם החוק הזה תקף תמיד? הנה חברי היושב מעברו השני של השולחן ינסח, על סמך אותן תצפיות, חוק טבע הפוך. וכשאעבור להביט במצפנים מהצד שלו אצטרך להודות שהצדק אתו. אם כך, אם שינוי מיקומו של הצופה מחייב את שינוי חוק הטבע שניסחנו, הרי החוק שלנו הוא לא תמיד תקף. אני מבין, אם כן, ש"ימין" ו"שמאל" הם מושגים סובייקטיוויים התלויים במעמדו של הצופה כלפי המערכת הנצפית. מה דעתכם על חוק כללי יותר? הנה: "מחטי מצפן מצביעות צפונה. " החוק החדש הוא סימטרי יותר מקודמו Q הוא נכון לגבי צופים המסתכלים במצפן מכל הצדדים Q ולכן הוא גם בעל תוקף כללי יותר. בלשון הפיזיקה: החוק החדש הוא יותר אינווריאנטי, כלומר בלתי משתנה. עכשיו אני וחברי מטיילים בעולם עם המצפן ונהנים מהכלליות של חוק הטבע החדש שלנו, עד שנגיע לאזור הקוטב הצפוני או הדרומי ושם נראה שכיוון המצפן מתהפך בנקודה מסוימת. אם נעמוד משני צדיה של אותה נקודה, יראו המצפנים שלנו כיוונים הפוכים. שוב, עלינו לחפש חוק יותר אינווריאנטי, שיהיה בעל תוקף רחב יותר ומחוסן אפילו משינויים כאלה, ואנחנו מוותרים עכשיו אפילו על המונחים "צפון" ו"דרום. " החוק החדש הוא: "מחטי מצפן מצביעות על קוטב השדה המגנטי ההפוך להן. "

כך נגלה, ככל שנתקדם, שהטבע אדיש כלפי "שמאל, " "ימין, " "צפון, " דרום, " ואפילו "למעלה" ו"למטה. " חוקי הטבע היסודיים עומדים בעינם כאשר מחליפים את הכיוונים האלה. תאמרו: איך ייתכן הדבר אם חוק המשיכה קובע שעצמים נופלים רק "למטה"? לא נכון. בצדו השני של כדור הארץ יש אנשים עם הראש למטה, וכשהם מפילים חפץ הוא נופל, מבחינתנו, למעלה. גם חוק המשיכה, אם כן, אדיש לכיווני המרחב: הוא מחייב עצמים ליפול לכיוון הגוף בעל המאסה, לא חשוב באיזה צד הוא נמצא.

הסימטריה של חוקי הטבע מתבטאת יפה במבחן הראי. כל התרחשות פיסיקלית שאני רואה, אם אעמיד מולה ראי, אראה בו עולם שכל הצדדים בו הפוכים לשלי: השמאל שם הוא הימין שלי ולהפך. ובכל זאת, פיסיקאי המסתכל במה שקורה בראי לא יוכל להבדיל בין התהליך האמיתי לבין תהליך הראי. חוקי הפיזיקה תקפים בדיוק באותה מידה לגבי שני המקרים. הכל תלוי בתנאי ההתחלה: אם תנאי ההתחלה היו כאלה שהכדור מקבל מכה מימין, הוא יפנה שמאלה, אם משמאל, הוא יפנה ימינה. {אמנם, ביולוג שיסתכל בראי יעיר שיחסי השמאל והימין באורגניזמים שבו מהופכים לאלה הקיימים במציאות, אבל הוא יודה שמבחינת הפיזיקה אין שום מניעה שיהיו יצורים זהים לנו שלבם פועם בצד ימין דווקא. האסימטריה הביולוגית מקורה כנראה בתנאי ההתחלה המקריים של האבולוציה. נחזור לנושא הזה בפרק ט'}. אם כן, הסימטריה של חוק הטבע, הנראית לכאורה דרישה אסתטית, היא בעצם המעניקה לחוק הטבע את כלליותו, את תקפותו ואת כוח ההסבר שלו.

עכשיו מתבקשת, באופן טבעי, הסימטריה של הזמן. אמרנו קודם שכאשר נסתכל על שיקופו של תהליך בראי, נראה תהליך פיסיקלי נורמאלי לחלוטין. מסתבר שגם היפוך בזמן נותן לנו תהליך פיסיקלי שחוקי הטבע תקפים לגביו באותה מידה. נתבונן, למשל, בהתנגשות של שני כדורי ביליארד על משטח חלק ונסריט את התהליך הזה בווידאו. עכשיו נקרין את סרט הווידאו בהיפוך ונראה אותו לפיסיקאי. אם לא היה כל חיכוך, הוא לא ידע להבדיל בין התהליך האמיתי והתהליך המהופך. חוקי הטבע היסודיים הם סימטריים בזמן כמו במרחב. כלומר, האינטראקציות היסודיות בטבע הן כאלה שגם אם נתאר אותן מהסוף להתחלה יתקבל תהליך המציית בדיוק לאותם חוקי טבע.

המתימטיקאית הידועה אמי נ [ת + ר הוכיחה שכל צורה של סימטריה קשורה בחוק שימור יסודי של הפיזיקה. כך למשל, אינני מאמין שהספר שלפניי ינוע פתאום מאליו, כי הדבר סותר את חוקי שימור האנרגיה והתנע. זוהי בעצם טענה של סימטריה: אין אנרגיה ותנע בתנאי ההתחלה, ולכן לא צריכים להיות אנרגיה ותנע בסוף. יש כאן גם סימטריה מרחבית: אינני מאמין שהספר יתחיל פתאום לנוע ימינה, כמו שאינני מאמין שהוא יתחיל לנוע שמאלה. וכן בזמן: אינני מאמין שהוא יתחיל לנוע ברגע מסוים אם עד אותו הרגע הוא נח, כשם שאינני מאמין שגוף שנע עד אותו רגע ייעצר ללא סיבה.

והנה, הסימטריות השונות משתלבות ביניהן לעל - סימטריות. זה מושג חשוב שכדאי קצת להתעכב עליו. נתחיל בצורת הכדור. זהו גוף סימטרי מושלם. לאיזה כיוון שנסובב אותו, בין אם יהיה זה סיבוב של 20 מעלות או 75 או 130 מעלות, צורתו עומדת בעינה. אבל עצמים לגמרי לא סימטריים משנים את צורתם אחרי סיבוב חלקי, וחוזרים למצבם המקורי רק אחרי סיבוב שלם של 360 מעלות. אם ניקח שטר כסף ונסובב אותו חצי סיבוב, 180 מעלות, צורתו תשתנה, כי הצדדים שלו התחלפו. עכשיו, קחו שטר כסף וסובבו אותו חצי סיבוב סביב ציר אחד, ואחר כך סביב ציר שני, ואחר כך סביב ציר שלישי. כלומר: פעם מלמעלה למטה, פעם משמאל לימין ופעם מפנים לאחור. אחרי שלושת ההיפוכים האלה חוזר השטר בדיוק למקומו הקודם. כלומר, כל האסימטריות של השטר משתלבות לסימטריה גבוהה יותר.

ראינו, אם כן, שני סוגים של סימטריות: סימטריות במרחב וסימטריות בזמן. לגבי הסימטריות במרחב ראינו דבר מעניין, שהסימטריות ימין - שמאל, למעלה - למטה וקדימה - ואחורה משתלבות לפעמים לעל - סימטריות גדולות יותר. באופן טבעי נשאלת השאלה: האם הסימטריות האלה של המרחב משתלבות גם עם סימטריית - הזמן לסימטריה גדולה יותר?

בהחלט: אם ניקח סביבון מסתובב ונשקף אותו בראי, הסביבון שבראי יסתובב בכיוון ההפוך. כמו כן, אם נצלם את הסביבון המסתובב בווידיאו ונקרין את הסרט מהסוף אל ההתחלה, נראה גם אז היפוך של כיוון הסיבוב. כלומר, תנועת הסביבון אינה אינווריאנטית תחת היפוך במרחב או בזמן. אבל עכשיו נעשה את שני ההיפוכים יחד: נשקף את הסביבון בראי, נסריט את התהליך המשתקף ואחר כך נקרין אותו מהסוף להתחלה. כיוון הסיבוב המקורי יופיע שוב. הזמן מתנהג כאן כמו ממדי המרחב בדוגמה הקודמת, ויוצר סימטריות משולבות המאפשרות לנו לנסח חוקי טבע יותר ויותר כלליים.

ארנסט מאך, הפילוסוף והפיסיקאי, חטף פעם דיכאון רציני אחרי שלמד על "חוק היד הימנית" בתורת החשמל. החוק הזה, שאותו ניסח פאראדיי, מבטא את הקשר בין כיוון זרם החשמל בתיל לבין כיוון השדה המגנטי הנוצר כתוצאה מהזרם. נשים את ידנו הימנית על התיל {אין צורך לגעת, כדי שלא נהפוך בעצמנו לתופעה אלקטרומגנטית מעניינת} כך שאצבעותינו יצביעו לכיוון הזרם, ואז יראה האגודל את הכיוון שאליו תיטה מחט מצפן המקביל לתיל. תשאלו: מה מדכא פה? האם היה למאך משהו נגד צד ימין? ובכן, למאך לא היה שום דבר נגד שום צד, אבל הוא ציפה שגם לטבע לא יהיה, והוא לקח ללב אישית את העובדה שחוק הטבע מעדיף צד אחד על משנהו.

אילו היה מאך חי בימינו, היינו יכולים להרגיע אותו כך: נכון, זה היה מוזר אילו היה רק "חוק היד הימנית" ולא "חוק היד השמאלית. " הסיבה שאנחנו רואים רק את החוק הראשון נובעת מאסימטריה אחרת הקיימת בחלק זה של היקום: החומר שלנו עשוי מאטומים שהגרעין שלהם הוא בעל מטען חשמלי חיובי ואילו לאלקטרונים מטען שלילי. מבחינת הפיזיקה אין שום סיבה עקרונית מדוע לא יהיה המצב הפוך. כנגד כל חלקיק קיים אנטי - חלקיק בעל מטען הפוך ו/או ספין הפוך {ספין הוא מעין סיבוב של החלקיק סביב עצמו}. כך לדוגמה, משיקולי סימטריה כאלה ניבאו פיסיקאים את קיום הפוזיטרונים, שהם אלקטרונים בעלי מטען חיובי, ואכן התגלו חלקיקים כאלה. לכן, אם קיימים מקומות ביקום העשויים מ"אנטי - חומר, " כלומר מאטומים בעלי מטענים הפוכים לאלה שלנו, שולט בהם "חוק היד השמאלית. " מן הסתם היה ההסבר הזה עושה את מאך עצוב מסיבה אחרת: הוא היה פוזיטיוויסט מושבע שטען שהאמונה באטומים שאיש לא ראה אותם היא מטאפיסית, אבל זו כבר לא הבעיה שלנו.

שימו לב שלמדנו כאן הרחבה חדשה לעיקרון הסימטריה. עד עכשיו דיברנו על הסימטריה המשולבת של זמן ומרחב. עכשיו אנחנו רואים שגם המטען החשמלי מציית לסימטריה המשתלבת יפה עם הסימטריות האחרות. גילוי זה הוביל למשפט מפורסם בפיזיקה הקרוי "משפט הCPT -. " שלוש האותיות האלה מציינות שלושה מישורי סימטריה: {charge) C הוא המטען החשמלי), parity) P מציין את כיווני הימין והשמאל, ובמקרה שלנו את החלקיק והאנטי - חלקיק שכיווני הספין שלהם הפוכים, וtime) T ( - את כיווני העבר והעתיד. משפט הCPT -אומר שבכל תהליך, אם נהפוך את כל הסימנים האלה יחד, כלומר, נהפוך את כל סימני ה"פלוס" וה"מינוס, " כל ה"שמאל" וה"ימין, " וכל ה"עבר" וה"עתיד, " יהיה התהליך המהופך אפשרי באותה מידה.

אם כן, עשינו דרך ארוכה בעולם הסימטריות מאז ניסיוננו הראשון לנסח חוק טבע על סמך ההסתכלות במחט המצפן. ראינו שיש קשר יפה בין מידת הסימטריה של חוק פיסיקלי לבין כלליותו, חסכנותו, פשטותו ויכולתו לאחד תופעות שונות בהסבר אחד. ניתן לומר, למעשה, שככל שהתורות של הפיזיקה מתקדמות יותר Q מן הפיזיקה הקלאסית אל האלקטרומגנטיות, ומשם אל היחסות הפרטית ומשם אל היחסות הכללית ומשם אל פיסיקת החלקיקים ותורות ה"סופרסימטריה" המתפתחות בימינו Q הן מתאפיינות בסימטריה הולכת וגדלה. בוודאי הרגשתם כמה שזה תואם את חזון מיודעינו הפיתגוראים, שנשבו בקסם היופי וההרמוניה והחליטו שחיפוש חוקים הארמוניים יסייע לנו להבין טוב יותר את המציאות.

בכך, כמובן, נעלמה מהותו החולפת של הזמן. היקום מתואר כאוסף של מצבים, מימי קדם ועד העתיד הרחוק, שכולם קיימים באותה מידה. הרעיון שישנו מין "עכשיו" החולף לאורך הזמן והופך אירועים עתידיים שטרם אירעו להווה ממשי, אין לו מקום כאן. זוכרים את מישורי ה"עכשיו" של ראובן ושמעון? דיאגרמת מינקובסקי תעזור לנו להבין מדוע נובע מהם שהזמן לא עובר. נניח שראובן ושמעון נמצאים במקום אחד ביקום. נניח עוד שבמקום אחר, הרחק מהם, חי לוי (תמונה 3). נניח שראובן נוסע ברגע מסוים לכיוונו של לוי בעוד ששמעון נוסע באותו רגע לכיוון ההפוך. נשאל את שניהם ברגע זה: "מה עושה לוי עכשיו? " תשובתו של ראובן תהיה: יושב על ספסל בגן עם חבריו הזקנים, שותה תה ומפליג בדיבורים על מחושיו. ואילו שמעון יאמר: יושב עם מוצץ בעגלה בה מובילה אותו אמו לפעוטון. אם כן, בחיי לוי יש אינספור רגעים ובהם אינספור מצבים, מינקות עד זקנה, ועל - פי תורת היחסות כולם אמיתיים באותה מידה. כל אחד מהם הוא "עכשיו" לגבי צופה כלשהו.

דבר אחד חשוב להדגיש בדיון הזה, והוא שלמרות שצופה אחד טוען שה"עכשיו" שלו חל בו - זמנית עם העבר של צופה מרוחק, הוא לעולם אינו יכול לשגר תשדורת לאותו אירוע בעבר. לכן, אם מישהו חשב שכך יכולים ראובן ושמעון להזהיר את לוי על אירועים שיקרו בעתידו, תמצאו שהפיזיקה מונעת כל אפשרות שכזו. נסביר: בכדי שהאמור לעיל יתקיים, צריכים ראובן ושמעון להיות מרוחקים מלוי כמה מאות שנות אור! במצב זה, ראובן יידע לחשב כי "עכשיו" לוי מפטפט עם חבריו הקשישים, אך הוא יאלץ לחכות כמה מאות שנים כדי לצפות בהם ולדעת מה נאמר שם. ובאותה מידה, אם שמעון ירצה לשלוח מסר ללוי, המסר יגיע לנכדיו...

סיפרנו איך הגיע מינקובסקי לפיתוח הבסיס הגיאומטרי לתורת היחסות. והנה, כששמע איינשטיין על הרעיון של מינקובסקי פטר אותו בלגלוג: "שמעתי שמתמטיקאי אחד הצליח לעשות את תורת היחסות שלי כל כך מסובכת שאף אחד לא יבין אותה. " האם היה איינשטיין עדיין פגוע מהעובדה שמינקובסקי כינה אותו "עצלן" כשהיה סטודנט? כך או אחרת, כעבור - שנים נאלץ איינשטיין לבלוע חזרה את אמירתו המלגלגת. מינקובסקי כבר לא היה בחיים (הוא נפטר מדלקת התוספתן ולפני מותו אמר: "כמה חבל למות בשחר תורת היחסות")

אבל איינשטיין היה מוטרד מאוד מהעובדה שתורת היחסות הפרטית שלו מתאימה רק לתנועות קצובות, כלומר תנועות במהירות קבועה ובכיוון קבוע. הפעולות העדינות שמנינו לעיל כמו בניית קלפים ושתיית תה, יכולות להתבצע ללא הפרעה רק בהיעדר שינוי במהירות. ברגע שהמערכת הנעה מאיטה, מאיצה או משנה את כיוונה, אזי תנועתה אינה יחסית וקל לקבוע בוודאות מי נע ומי נח.

אבל ברגע שהרכבת מאיטה, מאיצה או משנה את כיוונה, יתמוטט מגדל הקלפים והתה והחלב יישפכו לכל העברים, למגינת - לב הגברות. כאן כבר לא נוכל לטעון שהרכבת עמדה ורק כדור הארץ שינה את מהלכו: תאוצה היא תופעה מוחלטת ולא יחסית. שנים רבות שקע איינשטיין בחיפוש אחר תורה שבה יישאר עיקרון היחסות תקף גם לגבי מהירויות לא קצובות וכך גילה את תורת היחסות הכללית. בתורה זו מופיע עיקרון חדש: אדם הנמצא במהירות לא קצובה יכול לפרש את כל התופעות שהוא רואה, כגון התמוטטות מגדל הקלפים ושפיכת התה, כאילו פועל על הקרון כוח משיכה מהצד ההפוך לכיוון התאוצה. כשחישב איינשטיין מה יקרה לקרן אור בקרון שתנועתו לא קצובה

כל זה עיקר היחסות הכללית בקיצור נמרץ. מה שחשוב לענייננו הוא שאיינשטיין לקח את הגיאומטריה של מינקובסקי ועשה אותה לאבן - פינה בתורת היחסות הכללית:

א. הפירוש של הצופה מבחוץ: הנוסע המסכן שבמעלית נופל במהירות הולכת וגוברת ארצה. כשהוא מוזג קוקה - קולה לכוס היא נשפכת במהירות הולכת וגוברת כלפי מטה אבל לא מגיעה אל הכוס הנופלת גם היא. וכשהוא עוזב את הכוס גם היא נופלת אתו באותה מהירות, ולכן היא נשארת ליד ידו.

ב. הפירוש של הצופה מבפנים: אני מרחף לי בנחת במעלית שאין בה שום כוח משיכה, ולכן הכוס שעזבתי מרחפת בדיוק במקום שבו השארתי אותה והקוקה - קולה מרחפת מעליה (אגב, משום - מה האדמה המשוגעת הזאת מתקדמת לקראתי מלמטה במהירות הולכת וגוברת).

א. הפירוש של הצופה מבחוץ: על הנוסע שבמעלית לא פועל שום כוח משיכה. זו רק המעלית שמאיצה כלפי מעלה. כשהוא מוזג קוקה - קולה מהבקבוק לכוס, הכוס מאיצה כלפי מעלה וקולטת את הקוקה - קולה ומאלצת אותה להיות צמודה לקרקעית הכוס, וכשהוא עוזב את הכוס מידו היא נשארת במקומה אבל רצפת המעלית דוהרת למעלה בתאוצה ומרסקת אותה.

ב. הפירוש של הצופה מבפנים: אני נתון להשפעת כוח משיכה. לכן הקוקה - קולה נשפכת יפה לכוס, וכשאני עוזב את הכוס היא נופלת לרצפה ונשברת (אגב, כל העצמים שבחוץ נופלים גם הם במהירות הולכת וגוברת כלפי מטה, ורק בגלל שמישהו מושך את המעלית שלי לכיוון ההפוך היא נשארת כל הזמן במקומה).

* פילוסופיה / פיזיקה - אסימטריה פורקת עול - על ציר הזמן - חלק 2.
מה זה אין סוף אטומים שכל ישר מבוכה רצינות משוגע לוותר תמונות דיכאונות טרוד התנהגות אסימטרי אסימטריה סימטריה פיזיקה פילוסופיה
איך לקרוא אנשים? איך להשפיע על מישהו? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות? איך להבין אנשים? איך להיכנס לנעליים של מישהו? איך להיכנס לנעליים של האחר? לחשוב כמו מישהו אחר, nlp- חלק 2
איך לקרוא אנשים? איך להשפיע על מישהו? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות? איך להבין אנשים? איך להיכנס לנעליים של מישהו? איך להיכנס לנעליים של האחר? לחשוב כמו מישהו אחר, nlp- חלק 2
...לקרוא אנשים? איך להשפיע על מישהו? איך להשפיע על אנשים? איך לשתול מחשבות? איך להבין אנשים? איך להיכנס לנעליים של מישהו? איך להיכנס לנעליים של האחר? לחשוב כמו מישהו אחר, nlp- חלק 2 איך להבין אנשים ולהיכנס לראש שלהם באמת? כדי להבין אנשים באמת ולהצליח להשפיע עליהם, עליך לפתח את היכולת לחשוב בדיוק כמוהם. אליעד כהן מסביר כי ההשפעה האמיתית נובעת לא מכך שאתה יותר חכם מהאדם השני, אלא מהיכולת שלך לחשוב בדיוק כפי שהוא חושב. אם אתה מסוגל להבין את תהליך החשיבה של אדם אחר, תוכל לדעת בדיוק אילו מילים לבחור ואיך...
אלימות חברתית - ממה נובעת אלימות בחברה? איך לעצור את האלימות בחברה? חלק 2
...לעצור את האלימות בחברה? חלק 2 ואחרי שהבנו ששורש האלימות החברתית, הוא בכך שאנשים אלימים כלפי עצמם. עכשיו השאלה הנשאלת היא, כיצד בעצם אפשר לעצור את האלימות החברתית? ומה בדיוק אפשר לעשות כדי לגרום לאותם אנשים אלימים, להתחיל לאהוב את עצמם ולהיות פחות אלימים ויותר רגועים? ולשאלה הזאת יש המון תשובות. ויש את התשובות שהן עוסקות רק בסימפטומים במקום בבעיה עצמה. כגון התשובות שצריך להגביר את האכיפה. ושצריך להגביר את הענישה וכיוב. שכל אלו הן עצות שטובות כמו כוסות רוח למת. וזה משום שהן לא מטפלות בבעיה בשורשה...
המהות / הצורות - למה גם המהות וגם הצורות, לא באמת קיימות כלל?
.../ הצורות - למה גם המהות וגם הצורות, לא באמת קיימות כלל? כי אפשר לומר שרק השלם קיים / המהות קיימת, וכל הצורות הן השתקפות והן לא באמת קיימות. אך אפשר לומר גם להפך, שמה שבאמת קיים, אלו הצורות הנפרדות. ושמהות המציאות, היא לא יותר מאשר ההשתקפות של כל הצורות כולן, במקום ובזמן אחד, כישות אחת. ואפשר לומר שהשלם, לא באמת קיים כלל, כי הוא רק השתקפות בלבד. והאמת... היא שהכל אחד ממש, ושהצורה ומהותה, הן ישות אחת ממש. ולא המהות ולא הצורה קיימת. כי באחדות האמיתית, אין שום מהות / צורה כלל, כי זו ישות אחת ממש.
איך לאהוב מישהו בלי תנאים? איך לא להיפגע? איך לגרום למישהו לסלוח לך על בגידה? איך לגרום למישהו לסלוח לך על משהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אמון אחרי בגידה? איך לעשות למישהו טוב? איך להחזיר אהבה?
איך לאהוב מישהו בלי תנאים? איך לא להיפגע? איך לגרום למישהו לסלוח לך על בגידה? איך לגרום למישהו לסלוח לך על משהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אמון אחרי בגידה? איך לעשות למישהו טוב? איך להחזיר אהבה?
...לא להיפגע? איך לגרום למישהו לסלוח לך על בגידה? איך לגרום למישהו לסלוח לך על משהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אמון אחרי בגידה? איך לעשות למישהו טוב? איך להחזיר אהבה? איך לגרום למישהו לסלוח לך אחרי שפגעת בו? כשמישהו עושה רע לאחר, למשל אישה שבגדה בבעלה ורוצה שבעלה יסלח לה, הוא עומד בפני קושי ברור: האדם שפגעת בו פגוע ואינו מעוניין לסלוח. אליעד כהן מסביר שהדרך האמיתית והיחידה לגרום למישהו לסלוח לך, היא להעניק לו אהבה בלי תנאים. אבל מה זו בדיוק אהבה בלי תנאים? אהבה בלי תנאים פירושה לאהוב אדם...
סודות ההצלחה, איך להצליח בחיים? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח במערכות יחסים רגשיות? סוד ההצלחה, איך ליצור מוטיבציה? איך לאהוב בלי תנאים? איך להיות מאושר בחיים? איך להרגיש טוב?
סודות ההצלחה, איך להצליח בחיים? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח במערכות יחסים רגשיות? סוד ההצלחה, איך ליצור מוטיבציה? איך לאהוב בלי תנאים? איך להיות מאושר בחיים? איך להרגיש טוב?
...להצליח בחיים? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח במערכות יחסים רגשיות? סוד ההצלחה, איך ליצור מוטיבציה? איך לאהוב בלי תנאים? איך להיות מאושר בחיים? איך להרגיש טוב? מהם עקרונות ההצלחה בחיים ובמערכות יחסים? בהרצאה זו, אליעד מתאר את הגישות השונות להצלחה בחיים, תוך שהוא מתמקד בשאלות המרכזיות של איך להצליח בזוגיות, במערכות יחסים רגשיות, איך ליצור מוטיבציה, איך לאהוב ללא תנאים, ואיך להיות מאושר בחיים. אליעד מציין את חשיבות השיפוטיות בתהליך השגת מטרות, כיצד ניתן ליצור מנגנוני מוטיבציה אישיים, ואיך להגיע לשקט...
אהבה עצמית, שנאה עצמית, רוצה לאהוב את עצמי, שעבוד לרצון העצמי, רוצה להרגיש טוב, לשנוא את עצמך, לאהוב את עצמך, האשמה עצמית, כעס עצמי, סוד האהבה העצמית, סוד האושר
אהבה עצמית, שנאה עצמית, רוצה לאהוב את עצמי, שעבוד לרצון העצמי, רוצה להרגיש טוב, לשנוא את עצמך, לאהוב את עצמך, האשמה עצמית, כעס עצמי, סוד האהבה העצמית, סוד האושר
...את עצמי, שעבוד לרצון העצמי, רוצה להרגיש טוב, לשנוא את עצמך, לאהוב את עצמך, האשמה עצמית, כעס עצמי, סוד האהבה העצמית, סוד האושר מה באמת משעבד אותך לרצון לאהוב את עצמך? הרבה אנשים נמצאים במצב שבו הדבר שהכי משעבד אותם הוא הרצון לאהוב את עצמם. לפי אליעד כהן, השלב הראשון בדרך להשתחרר מהשעבוד הזה הוא לזהות עד כמה פעולותיך היומיומיות מונעות מתוך הרצון לאהוב את עצמך. אם רוב הפעולות שלך מטרתן לגרום לך לאהוב את עצמך, חשוב שתתחיל לשאול את עצמך שאלות עמוקות כמו: למה אני בכלל רוצה לאהוב את עצמי? למה זה חשוב לי...
פשטות / מורכבות ותחכום - מה טוב / רע בפשטות ומורכבות? ומה הטוב ביותר?
...ותחכום - מה טוב / רע בפשטות ומורכבות? ומה הטוב ביותר? מי שיתבונן בעניין יראה, כי לפשטות יש צדדים שונים. מצד אחד אין דבר יותר טוב מאשר הפשטות. כאשר האדם באמת מחובר לפשטות, הרי שהסיכוי שלו להיפגע קטן יותר. כאשר האדם חי בצורה פשוטה, הסיכוי שיהיה חסר לו משהו קטן יותר. ככל שהדרך לעשות משהו פשוטה יותר, כך קל יותר לעשות אותה. וככל שהחיים פשוטים יותר, כך יש פחות שינויים וכך הכל יותר רגוע. אלא, שקיים גם הצד השני. והוא, שדווקא המורכבות וחוסר הפשטות, היא זו שנותנת את הטעם לחיים והיא זו שמאפשרת לעולם להשתנות...
חברים, איך לבחור חברים? עם איזה חברים להסתובב, איך החברים שלך משפיעים עליך? השפעת הסביבה, השפעת החברים, חברים טובים, חברים רעים, ממי לקבל עצות? אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, פיתוח חברויות, פיתוח קשרים בין אישיים
חברים, איך לבחור חברים? עם איזה חברים להסתובב, איך החברים שלך משפיעים עליך? השפעת הסביבה, השפעת החברים, חברים טובים, חברים רעים, ממי לקבל עצות? אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, פיתוח חברויות, פיתוח קשרים בין אישיים
...לבחור חברים? עם איזה חברים להסתובב, איך החברים שלך משפיעים עליך? השפעת הסביבה, השפעת החברים, חברים טובים, חברים רעים, ממי לקבל עצות? אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה, פיתוח חברויות, פיתוח קשרים בין אישיים איך לבחור חברים שיתרמו להצלחה שלך? אליעד כהן מסביר שהדרך לבחור חברים היא להתחבר לאנשים שהיית רוצה להיות כמוהם. הבחירה הזאת קריטית מאחר והחברים שלך משפיעים באופן ישיר ועקיף על ההתנהגות, החשיבה והרגשות שלך. הוא מדגיש שאדם מושפע מאוד מסביבתו, בדיוק כפי שילד לומד את השפה המדוברת בסביבה שבה הוא גדל...
אושר למתקדמים, לשאול למה אני רוצה, לחזק את הרצון, להגדיל את הרצון, להקטין את הרצון, להחליש את הרצון, רצון אין סופי, רצון חזק, רצון אמיתי, מאה אחוז רצון, לרצות במאה אחוז
אושר למתקדמים, לשאול למה אני רוצה, לחזק את הרצון, להגדיל את הרצון, להקטין את הרצון, להחליש את הרצון, רצון אין סופי, רצון חזק, רצון אמיתי, מאה אחוז רצון, לרצות במאה אחוז
...את הרצון, להגדיל את הרצון, להקטין את הרצון, להחליש את הרצון, רצון אין סופי, רצון חזק, רצון אמיתי, מאה אחוז רצון, לרצות במאה אחוז איך השאלה למה אני רוצה משפיעה על הרצון של האדם? כשבן אדם רוצה משהו ושואל את עצמו למה אני רוצה את זה?, השאלה הזאת יכולה להשפיע על הרצון בשתי דרכים מנוגדות: היא יכולה או להחליש אותו או לחזק אותו. ההשפעה תלויה באופן שבו האדם מתייחס לשאלה וליכולת שלו למצוא סיבות לרצון. מדוע השאלה למה אני רוצה יכולה להחליש את הרצון? כשאדם שואל את עצמו למה הוא רוצה משהו, הוא מחפש את הסיבות וההיגיון...
פחד לא הגיוני, טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי
פחד לא הגיוני, טיפול במחשבות שווא לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי
...לא הגיוניות, פרנויה לא הגיונית, מחשבות שווא של רדיפה, סכיזופרניה, מחשבות טורדניות לא הגיוניות, דלוזיות, התמודדות עם מחשבות שווא, מחשבות רדיפה, תסמונת זיכרון שווא, תסמונת זיכרון שגוי למה אנשים סובלים ממחשבות שווא למרות שהם יודעים שזה לא אמיתי? אליעד כהן מתאר בהרצאתו מצב שבו האדם סובל מאוד ממחשבות לא הגיוניות או דמיוניות, למרות שהוא מודע לכך שהן אינן נכונות. הוא מסביר את הנושא דרך דוגמה קונקרטית: אדם שאומר אין לי יד למרות שבפועל יש לו יד והוא מודע לכך. למרות ההבנה שהמחשבה היא דמיונית ושקרית, עדיין...
עיצוב אמונות - מקצוע חדש... האמנם?
...חדש... האמנם? / עמית לביא אני מעצב אמונות. Believe Design L.T.D. מה זה אומר? הכוונה פשוטה מאוד. אני טוען שכולנו מעצבים את האמונות שלנו במהלך חיינו. אבל אנו לעיתים פועלים כאוטומטים ולכן, פעמים רבות אנו נכשלים ולא מאושרים מספיק מחיינו ובחיינו. זה הכל תלוי באמונה. איזה אמונה מזינה אותנו? האם אמונה שאנו לא מסוגלים או אמונה שאנו לא מוצלחים? עלינו לזהות את האמונות שלא עוזרות לנו לגדול ולשנות אותן לאמונות גדולות צבעוניות ויפות שמפרגנות למי שאנחנו, ושמעודדות אותנו להגשים את עצמנו ולחוות יותר סיפוק, שמחה...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
...הדברים החשובים בחיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?. הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך אני אמור לזכור...
דליריום - מבוא
...לפי מילון מונחי האקדמיה ללשון העברית: הזיה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת דליריום. על כן, מודעות...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...אני יושבת כדי לתאר את חוויותיי כמתקשרת עלי לספר לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו את בני משפחתי. למרות שאף רופא לא ניבא לי רפואה, וכנגד...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 4
...קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 4 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך. אליעד: כי חברים זה דורש הרבה כוח, ואנו מחפשים דרך יותר פשוטה, אתה גם תלוי בהם שאלה: אז האדם צריך להבין איך עובדת המערכת הרגשית שלו? אליעד: כמו למשל פלאפון, אתה רוצה לדעת איך הוא עובד, יכול להיות שתגלה שאי אפשר לחייג ממנו, ואולי תגלה שאתה יכול לחייג בדיבור...
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים? 2
...2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?. מהו השורש של כל החרדות והפחדים? בעולם יש המון סוגי פחדים וחרדות, אדם שלא רוצה להיות חולה מפחד להיות חולה. השאלה היא בעוצמה והמינון. ככל שאדם יותר אובססיבי כך זה הופך להיות חרדה. מהו בעצם הדבר שבו תלויים כל החרדות והפחדים? במה תלוי הפחד של האדם? אדם צריך להבין ממה הוא סובל ממה הוא סובל? ורק שאדם מבין את זה הוא יכול להתקדם לשלב הבא. כל החרדות והפחדים מדבר אחד, תפיסת הטוב והרע של האדם במציאות. אדם אומר...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית, תרבות זו התייחדה בראיתה...
וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך
...כי - הנה אויביך, יהמיון, ומשנאיך, נשאו ראש. על - עמך, יערימו סוד, ויתיעצו, על - צפוניך. אמרו - לכו, ונכחידם מגוי, ולא - יזכר שם - ישראל עוד אומות העולם או דוד המלך, אויביך נשאו ראש, זאת כיוון שקיים בך צפוניך. אומות העולם מכירים בהיותינו העם הנבחר עם סגולה, האומות, אויביך יודעים את סגולת עם ישראל, סגולתינו, יותר משאנו מכירים בה. אומות העולם מחכים ומשתוקקים לגילוי שכינת הקבה בעולמו. גילוי השכינה בעולם מוטל על עם ישראל, עלינו. לאורך שנות ההיסטוריה, השנים בהם גלינו מעל ארצנו ונתרחקנו מעל אדמתינו, בת...
בודהיזם - הדרך הנאצלת בעלת שמונה האיברים - מושגי יסוד בדהמה
...הנאצלת בעלת שמונה האיברים - מושגי יסוד בדהמה הבודהה לימד את הדרך המובילה לקץ הסבל שהיא דרך נאצלת בעלת שמונה חלקים (ariyo ahagiko maggo), המתורגמת גם כהדרך הנאצלת בעלת שמונה הנתיבים או דרך כפולת השמונה. נהוג לחלק את הדרך לשלוש קבוצות - הקבוצה הראשונה המכונה קבוצת החכמה כוללת הבנה נכונה וכוונה נכונה. הקבוצה השניה המכונה קבוצת המוסר כוללת דיבור נכון, עשייה נכונה ו - אורח חיים נכון (או פרנסה נכונה). והקבוצה השלישית היא קבוצת הפיתוח המנטלי כוללת מאמץ נכון, מודעות נכונה ו - ריכוז נכון. הבנה נכונה (samm...
אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי?
...האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי?. אינטרסים בחיפוש האמת - מה האינטרס שלך בחיפוש העצמי? הפעם אני רוצה לדבר על חיפוש האמת, ללא אינטרס אישי. והרבה מחפשים, ואחד חושב שיש לו את האמת בידיו, ועוד אחד חושב שהוא יודע את האמת ומצא אותה, וכל אחד חושב שהוא רוצה להיות אמיתי וכו וכו. ומה שהאמת לא סובלת, זה את השקר, אתה לא יכול להיות שקרן ולחפש את האמת אתה חייב להיות אמיתי לחלוטין עם עצמך, לגבי החיפוש שלך את...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהסוף להתחלה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: מהסוף להתחלה, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מהסוף להתחלה, איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור אהבה? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
דילוגי אותיות לשמור על המוטיבציה לצאת מהארון הדתי לגרום לה להתאהב בי זוגיות ללא מחויבות לפרק את הפחד לא לפחד מאנשים איך להפסיק כדורים נגד חרדה? איך נוצרת הרגשת ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמי? למה לא טוב לאהוב? להתאהב בקושי האם ניתן להיות מאושר בשלמות? להיות מאושר בלי זוגיות מה לעשות להחזיר אהבה? איך קובעים דייט? להיצמד להחלטה איך אנשים מקבלים החלטות? התמודדות עם הלבד להתמודד עם קונפליקטים פנימיים מה רע בסדנאות מוטיבציה? שאלות להצלחה שירות לקוחות להתמודד עם לקוח שצריך לחשוב להתמודד עם ילדים חצופים למה הילד מתעקש? דרך תת המודע רצון גשמי הפרעה נפשית בגלל חוסר משמעות בחיים האם מחלות נפש הן תורשתיות? להשתנות כדי שהאקס איך לשאול אם יש לו חברה? שיטות לפיתוח גוף ליצור גירוי לשריר בחירה חופשית לאלוהים אלוהים או בן אדם מורים מוארים מה קורה אחרי שמגיעים להארה? רע להיות אלוהים ללמוד את הספר להיות אלוהים איך מוצאים גבר עם כסף? מיינדסט לכסף מטרת החיים היא ימות המשיח התכלית של החיים פרסום שלילי בפייסבוק האם יש הנאה אמיתית? אין רצון חופשי למה אין בחירה חופשית? פחד מעולם הבא האם אלוהים ברא את הרע? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, מאמן אישי לירידה במשקל, אימון אישי לבני נוער בנושאי מהסוף להתחלה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 01:13:22 - wesi4