ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8 ✔פרק 6 הצעות למשחקים ופעילויות 1."המלך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8
פרק 6

הצעות למשחקים ופעילויות

1."המלך אמר". משחק בו הילד אומר ואתם מבצעים "המלך אמר להרים ידיים" ואז עליכם להרים ידיים. בגרסה לפעוטות לא נצפה מהילד להבין שכאשר אין הוא אומר "המלך אמר" לא צריך לבצע את הפעולה שאמר. בגרסה לילדים מגיל 5-6 ומעלה אפשר לנסות זאת.

2.צאו לפיקניק. הכינו את כל האוכל לפיקניק ביחד, כריכים, פירות, או כל אוכל אחר שהילד אוהב. לכו לפארק ופרשו שמיכה על הדשא. הכריזו שזהו פיקניק. אפשר לבחור ביחד משחקים שונים ולהביאם. העיקרון הוא לתת לילד לבחור ולהעניק לו שליטה במה שמתרחש. לאחר הפיקניק ספרו מה עשיתם שם, אם יש צורך צלמו בפיקניק תמונות של הפעילויות (הגעה למקום, משחק, סידור השולחן, אכילה וכו') צרו אלבום תמונות של פעילויות האהובות על הילד וכך תוכלו לעבוד איתו על רצפים וללמד אותו לספר את חוויותיו באופן מובן.

3.קנו חבילת גירים. אם לילד קשה להחזיק גיר בקוטר רגיל כדאי לרכוש גירים בקוטר עבה יותר בצבעים שונים. אפשר לצייר על המדרכה, על לוח. מחקו את מה שציירתם עם הידיים, עם סמרטוט, עם ממחטת נייר.

4.הפריחו בועות סבון והראו לילד כיצד לפוצץ אותן. בתחילה מפוצצים עם היד, או במחיאת כף. אח"כ עוברים לפוצץ עם הרגליים, הראש, האף, הבטן, הגב.

5.קנו מספק חישוקים בגודל בינוני (קוטר של 40 ס"מ בערך). הניחו את החישוקים בשורה ועשו "מסלול" הראו לילד איך לעבור בו כשהוא מכניס כל רגל לחישוק וכך עובר את כל החישוקים, עודדו אותו, התלהבו מהצלחותיו - אפילו המזעריות ביותר.

6.קנו צינורות בקטרים שונים (יש בכל חנות לחמרי בניין) ונשפו דרכם, הפכו אותם לחצוצרות והשמיעו קולות, הראי לילד מה ארוך, מה קצר ומה בינוני דרך הצינורות באורכים השונים.

7.גלגלו את הילד בשמיכה או בתוך מזרון דק ורך כאשר רגליו וראשו מחוץ לשמיכה. (אנחנו קוראים לזה נקניקיה בלחמניה, זה משעשע את הילדים להיות הנקניקיה).

8.השכיבו את הילד על הספה הצמידו כרית גדולה של הספה לילד מתחתיו ומעליו ומיחצו אותו מעט (אנחנו צועקים "בננה מעוכה!" ומתפוצצים מצחוק מהמעיכה של "הבננה" מתחת לכרית), אח"כ גם הוא יכול לעשות לכם את אותו הטריק...

9.שולחן חול. לרובינו אין ארגז חול פרטי בבית ולכן כדאי ליצור שולחן חול באזור שאתם מייעדים לכך. אתם זקוקים לשולחן שהחלק העליון שלו שקוע מעט או לקערה שטוחה וגדולה המלאה בחול נקי. אפשר להניח מתחת לאיזור החול עיתונים או מפה מניילון כדי שהחול לא יתפזר בכל מקום. אפשר לטבול את הידיים, להכניס חיות משחק ולהרטיב את החול (החיות הולכות לים או מתרחצות). אפשר להכניס במקום חול - שעועית, אורז צבעוני (צובעים ע"י צבע מאכל, בתנאי שהילד אינו מכניס את האורז לפה), זרעים, קלקר (מהסוג הגדול והעבה ולא מהסוג הקטנטן שהילד עשוי להכניס לפיו), אפונה יבשה, אבנים בגודל בינוני שלא יכולות להזיק פיזית. תנו לילד לעזור לכם בהכנת שולחן החול. תנו לו לשפוך פנימה את החול / חומר אחר שבחרתם לעבוד איתו ותתמללו את כל הסיטואציה ("תכניס את החול לתוך הגיגית", "הנה השעועית", "הגיגית מלאה, תראה"). תנו לילד לסחוב פיזית את השולחן, גיגית. תנסו לעשות כמה שפחות עבורו במהלך המשחק. מבחינה סנסורית משחק זה עוזר מאד. אפשר להחביא חפצים קטנים בתוך החול ולחפש אותם, אפשר להכניס את הידיים והרגליים ולמשש, אפשר לבנות עם טרקטורים קטנים מבנים מחול. אפשר להוסיף מים לחול אז הוא הופך דביק ועל הילד להתמודד עם התחושה הזו תוך כדי משחק, הוא יכול ליצור נהרות והרים מהחול הרטוב. שימו לב עד כמה הילד מסוגל להכיל את המשחק הזה. כאשר אתם רואים סימנים של חוסר נחת הפסיקו את המשחק והציעו לו לסדר הכל במקום ולשטוף את ידיו. נסו לא להגיע למצב בו הילד מוצף סנסורית ומתחיל להביא התנהגויות שקשה לו ולנו להתמודד עימם.

10.עמדו עם הילד ליד חלון ואמרו: אני רואה משהו ירוק, גבוה עם עלים. הילד צריך לנחש שאתם רואים וחושבים על עץ. המשיכו כך בתחילה כשהמבוגר רואה משהו ואח"כ, כשהילד מסוגל, הפכו את המשחק למשחק בתורות.

11.ערכו לילד ספר שדומה מעט לספר קומיקס. כתבו או ערכו סיפור קצר שהילד כבר מכיר. הסיפור יהיה רובו באיורים או תמונות ופה ושם הצמידו "בועות מחשבה" מעל אחד הדמויות ובתוך בועת המחשבה הדביקו תמונה של מה שאותו אדם חושב (הוא צריך לחשוב משהו שונה מהסיטואציה המתרחשת בספר אבל קשור לסיטואציה בספר באופן כלשהו). כך הילד לומד שלבני אדם יש מחשבות שונות משלו, שמחשבות הן דבר שיכול להיות שונה ממה שקורה במציאות ושמחשבות אינן מוחשיות כמו חפצים.

12.ציירו ציורים פשוטים, או מספרים, על גבו של הילד ותנו לו לנחש מה ציירתם. אח"כ תורו לצייר עליכם.

13.קנו או הכינו בצק צבעוני וצרו ממנו צורות עם תבניות שונות. עשו ממנו צלחות מלאות "סוכריות" ועוגיות והכינו יום הולדת למישהו מהמשפחה בהפתעה.

14.צרו לילד אלבום ובו תמונות של רוב הצעצועים והמשחקים או אפשרויות הבידור שלו. תנו לילד לבחור בטיפולים או בשעות אחרות מתוך הספר.

15.אפשרות אחרת לבחירת הילד את מהלך הטיפול היא להחליט שיש תורות בין המטפל לילד ופעם המטפל מחליט במה הם ישחקו ופעם הילד מחליט. בתחילת הטיפול ניגשים לחדר הצעצועים או לאלבום תמונות בו מצולמים כל הצעצועים והפעילויות (ראו סעיף קודם) ובוחרים לפי תורות מה הולך להיות בטיפול. כל פעילות שנבחרת תמונתה יוצאת מתוך האלבום ומודבקת ע"י "סקוץ" על לוח מתאים ולפי סדר הפעילויות. כל פעילות שסיימנו הילד יכול, אם הוא רוצה, להסיר את התמונה שלה מהלוח.

16.המיסו שוקולד ביחד (הוסיפו מעט חלב לחבילת שוקולד כדי שהעיסה תצא ראויה למשחק. הניחו לשוקולד להתקרר (היזהרו, זה חם!) לרמה בה עדיין יהיה די נוזלי, אך לא נוזלי מידי, ולא רותח. שיהיה ניתן לעבוד איתו. פרסו נייר פרגמנט בתוך תבנית גדולה של תנור. הניחו על נייר הפרגמנט תבניות המיועדות ליציקת שוקולד (בניגוד לתבניות של עוגות תבניות אלה סגורות בחלקן התחתון וגמישות יותר, אפשר למצוא בחנויות בישול) הכניסו לתוך התבנית שוקולד. אפשר למלא חצי תבנית בשוקולד לבן ואח"כ כשהשוקולד מתקשה מעט (מכניסים אותו למקרר להתקשות מהירה יותר) שפכו גם שוקולד חום לאותה תבנית, כך יצא לכם ממתק שוקולד בשני צבעים. אפשר לפזר על השוקולד (לפני הכנסתו למקרר) סוכריות צבעוניות או לתקוע לתוכו פרי יבש שמתאים לילדים (תמרים וצימוקים למשל). אפשר גם לצפות פירות בשוקולד. חתיכות של תפוחים, תותים ודובדבנים שלמים, אגסים, אפילו פרחים אכילים וכו'. לאחר שהשוקולד התקשה במקרר הוציאו את התבניות בזהירות ונסו להוציא את ממתק השוקולד מבלי לפגוע בו. הניחו את כל ממתקי השוקולד על צלחת הגשה יפה וסדרו אותם באסטטיות עם הילד. הגישו לבני הבית את הקינוח בסוף ארוחה ושבחו כולכם את הילד על הממתקים הנהדרים שהכין. אפשרו לילד ללקק שוקולד בזמן העבודה וגם לאכול חלק מהממתקים.

17.שחקו עם בובות אצבע. הן דורשות מיומנות באצבעות (קצת מוטוריקה עדינה) ויש ילדים שיתקשו בכך. עבדו לאט ובסבלנות, למעט זמן בתחילה. לאחר שהמיומנות נרכשת אפשר לספר סיפורים ולהציג הצגות עם בובות האצבע.

18.נפחו כארבעה - חמישה גלגלי ים בצבעים שונים (אם אפשר שקופים, זה פחות מאיים על הילד) והראו לילד איך אתם מכניסים את גלגל הים דרך ראשכם ובונים סביבכם מעין מחילה. בדקו האם הילד רוצה עטפו גם אותו בגלגלי הים. אפשר להציץ דרך הגלגלים כאשר הם שקופים, אפשר ללכת איתם כשהם סביב הגוף.

19.בנו מאותם גלגלי ים מחילה שדרכה על הילד לזחול.

20.הפכו את גלגלי הים למסלול הליכה כשאתם מניחים אותם בשורה בזה אחר זה ועוברים בהליכה כשכל רגל שלכם בגלגל אחר על פי הסדר, בקשו מהילד לעשות זאת.

21.צבעי ידיים וקצף גילוח. בשביל פעילות זו אתם זקוקים למפת פלסטיק, צבעי ידיים (צבעים מיוחדים שנשטפים בקלות ומותאמים למשחק זה), קצף גילוח, דפי נייר (אפשר כמה דפים קטנים אך ילדים רבים אוהבים דף אחד ענק (בריסטול). נלבש בגדים שלא אכפת לנו שיתלכלכו וישמשו אותנו למשחקים מלכלכים גם בעתיד (או סינר גדול מפלסטיק). נדגים לילד כיצד טובלים את האצבעות והידיים בצבע ומציירים על הדף. אח"כ אפשר לצייר על הגוף שלנו (להישאר עם תחתונים), אפשר לטבול את כפות הרגליים בצבע ולצייר איתן. אל תנסו להדגים לילד ע"י ציור של ציורים מסובכים בעצמכם, כדי לא ליצור אצל הילד את ההרגשה שאתם יכולים והוא לא. נסו לצייר כמו ילדים, שרבוטים פשוטים, קווים ועיגולים. ככל שאתם משחקים יותר במשחק זה (פעם בשבוע למשך כמה חודשים) תוכלו לעודד את הילד ולהדגים לו כיצד מציירים קו, עיגול, פרצוף, שמש, בית.

22.לכו לבריכה ושחו. הציפה במים יכולה להיות מפחידה למדי עבור ילד שיש לו קושי להרגיש שרגליו אינן נוגעות באדמה. אחזו בילד היטב, וודאו שהוא מרגיש טוב בתנוחה מסוימת במים והפכו את העניין לכייף. זה יכול להתבצע באופן הדרגתי עד שהילד יהיה מוכן לבטוח בכם ובסיטואציה, קחו את הזמן ולכו באופן קבוע לבריכה. קחו אתכם דגים ומשחקי מים אחרים.

23.קנו דבק שצריך למרוח באצבעות. נסו להדביק ניירות צבעוניים זה לזה. ציירו על דף נייר ציור פשוט ומלאו את הציור בפיסות נייר שהודבקו, או בשעועית, אפונה יבשה וכו'. אפשר להדביק בכל חלק של הציור חומר שונה.

24.לעבודה על איזור הפה אפשר לקחת קערה ולמלא במים עם מעט סבון. כדאי לקנות צינורות בעוביים וטקסטורות שונות בחנויות לחומרי בניין, בנוסף יש קשים באורכים וצורות שונות. הראו לילד כיצד אתם נושפים לתוך המים ונוצרות בועות. עזרו לו לנשוף. שימו לב שלא ישאף את המים, עשו זאת בזהירות ולאט, עם המון סבלנות. לילדים רבים בספקטרום קשיים סביב איזור הפה ובתוכו, קשיי לעיסה, בליעה, נשיפה ושאיפה.

25.לאחר שהילד למד לנשוף למדו אותו למצוץ מתוך קש. נסו למצוא כוסות בצבעים וצורות שהילד ימשך אליהן, כך גם הקשים. ישנם קשים מפותלים, בצבעים וצורות שונות. הכינו שייק - פירות מתוק וטעים (נסו מהפרי האהוב עליו עם מעט מים, חלב וסילאן או ממתיק טבעי אחר). הכינו רק לעצמכם משקה. עשו קולות מוגזמים של הנאה. אל תשאלו את הילד אם הוא רוצה. לעיתים קרובות הוא יבקש לטעום או ינסה לחטוף את הכוס כדי לטעום. תנו לו. אם אינו מבקש או מתעניין הציעו לו באופן מתחכם "המיץ הזה הכי טעים בעולם! מי רוצה מיץ?!" (אל תאמרו "קח, תטעם. הכנתי בשבילך" משום שאז בד"כ התשובה תהיה שלילית). כשהילד מנסה לטעום קחו בחשבון שהוא עלול ללכלך את עצמו ואת הסביבה בפעמים הראשונות שהוא מנסה לאכול דרך קש. היו סבלניים. אם הוא מתלכלך קחו לכם גם "שלוק" ולכלכו מעט את עצמכם, צחקו על עצמכם ליד הילד, אימרו "אוי, איזה אבא מבולבל יש לך, תראה, התלכלכתי. לא נורא. בוא ננגב". תינוקות קטנים שמראים סימני בעיות עם אוכל ניתן "לשכנעם" ע"י שייקים טעימים כאלה (לא על בסיס חלב פרה) ולתת לטעום כשלוקחים על קצה הזרת מעט פירות מרוסקים (רחצו ידיים לפני) ומורחים קלות על שפתי הילד. אם ילדכם אינו מתנגד לכך אפשר לנסות לתת לו לטעום כך, במידה וקשה לו להתרגל לרעיון של אכילה דרך קש. אם הילד נושף לתוך הקש במקום למצוץ דרכו צחקו איתו ונסו בכל זאת ללמד אותו לאט לאט את הדרך לאכילה דרך הקש. אם תכינו כל יום שייק כזה יחד עם הילד כשהוא בוחר את הפירות יכול להיות שגם תרוויחו ילד שצורך פירות מבלי לשים לב...

26.אפשר לשחק בתחרות נשיפות. צרו כדורים בגודל בינוני ממטפחות נייר בצבעים שונים. כל כדור מייצג חתול (אפשר לצייר לו בטוש פרצוף). הילד הוא הכלב שרודף אחרי החתולים. תנו לו קש ועליו לנשוף בחתולים (כדורים) כדי להזיזם. הכלב גם יכול להשיג את החתול ולתפוס אותו ע"י החזקת כדור הנייר בקצה הקש באמצעות שאיפת האוויר פנימה כשהקש קרוב לכדור ואז הכדור ייצמד לקש. ציירו קו סיום על הדף כדי שידע מתי הגיע לסוף. אפשר לשחק כך גם על בסיס של מכוניות מירוץ וכו'. אם לילד קשה מידי לשחק עם הקש ולנשוף ולשאוף דרכו אפשר לשחק בנשיפות ושאיפות בלי הקש.

27.סעו לים. קחו איתכם סירה, גלגל, גלשן קטן, דלי וכפות לחול. בתחילה הילד עשוי לעמוד בחול או להתגלגל בו. תנו לו זמן ותראו שהוא מתקרב למים. אפשר לחפור ביחד בור שיתמלא במים בכל פעם שהגלים מתקרבים לחוף. זה יוצר מעין "בריכה" קטנה שנראית בטוחה יותר לילד מאשר הים הרחב. לאחר זמן מה (אפילו כמה פעמים של ביקור בים) הילד עשוי לרצות להיכנס אתכם למים. בתחילה שבו איתו ממש על קו המים, אח"כ אפשר לנסות להיכנס מעט כשהים רגוע ושקט (אל תנסו זאת כשהים עם גלים גבוהים, זה עלול ליצור אצל הילד התנגדות גם לעתיד). קחו פיסת לחם ונסו לזרוק אותה למים ולראות האם הדגים באים, הראו לילדכם את הדגים. נסו לחפש בין הסלעים יצורי מים כמו סרטנים ורכיכות והכניסו אותם לדלי (אנא החזירו אותם למקומם לפני שאתם הולכים הביתה)... אם אתם נשארים עד לחשכה בנו מדורה ושירו עם הילד שירי אש של ילדות.

28.תנו לילד לנפח בלון (במידה והוא יכול) ואז שחררו אותו בחדר (מבלי לקשור אותו) התגלגלו מצחוק מהרעש שזה מפיק.

29.התגלגלות. תתגלגלו על מזרון, על דשא. תמיד בעזרת מבוגר ובהשגחתו. התגלגלו על דשא ובמדרון וזחלו בחזרה למעלה. זחלו והתגלגלו כשאתם עטופים בסדין.

30.בשלו ביחד - הכינו ג'לי בתבניות עם צורות מצחיקות. אפו עוגיות ועוגות שצריך רק לערבב את החומרים ולאפות מבלי להתעסק עם בלנדרים וכו'. הכינו פופ קורן יחד. קנו מרציפן בצבעים שונים ופסלו ממנו פסלונים וזללו אותם. הכינו כריכים עם פרצופים עליהם מירקות, גבינות או נקניקים. הכינו גבינה מיוגורט (בתוך חיתול - מצאו מתכונים באינטרנט). צרו בצק בידיכם ואפו ממנו לחם או חלה. כך במקום לקנות לילד מטבח צעצוע אתם משחקים במטבח "של הגדולים" ומייצרים תוצאות שהילד גאה בהם. תוצאות מעניקות לילד את התחושה שהוא גדול והוא יכול לפעול בעולם. עוד יותר טוב להחליט על יום קבוע בשבוע בו אתם אופים חלה או לחם עם הילד, כך שאם הילד לא יאפה לא יהיה לדיירי הבית מה לאכול. מגיל 5 או 6 הילד יבין שיש לו תפקיד בחיי הבית ושאם הוא לא ידאג לכך (איתכם ביחד) שיהיה לחם, המשפחה לא תאכל לחם באותו יום. כך הילד מרגיש שהוא נחוץ לבני האדם סביבו, לעולם. אל תשכחו לשבח את הילד על הדרך שהוא עושה כשהוא עובד במטבח, על זה שהוא מנסה - ולא רק על התוצאה. אל תתרכזו בתוצאה, התרכזו בדרך ובביטחון שהילד מקבל ככל שהוא מנסה ואתם משבחים אותו (אפילו אם הילד ניסה לחתוך מלפפון ולא הצליח שבחו אותו על עצם הניסיון).

31.צאו לחצר או לאזור פתוח, אספו קרשים למדורה, הדליקו אותה ביחד, אפו בגחלים תפוחי אדמה וצלו מרשמלו על שיפוד. ספרו לילד סיפור פשוט, אך קסום, על אש. אפשר להמציא סיפורים.

32.תנו לילד לסחוב ולדחוף חפצים בעלי משקל סביר. ילדים עם אוטיזם זקוקים פעמים רבות להרגשה חזקה יותר של מגע כדי שמוחם יקלוט שנוגעים בהם. אפשר לסחוב תיק גב בדרך לגן. לסחוב כביסה. תנו לילד לדחוף את העגלה בסופר. שיסחוב או ידחוף את שק האוכל של הכלב / חתול. שיעבוד בגינה, יחפור, ישתול וידאג להשקות את הצמחים. שינפח את גלגלי האופניים. שיסחוב מצרכים מהרכב לבית. בנוסף לעבודה עם כוח שהילד זקוק לה הוא מקבל כאן גם הרגשה שהוא עוזר בבית ושהוא נחוץ.

33.אם יש לכם גינה השאירו מקום עם חול ללא דשא והרטיבו אותו בקיץ. יש ילדים שיהנו להתפלש בבוץ כשאתם מעודדים אותם.

34.אם אין לכם אפשרות להציב בריכה קטנה (מתנפחת) בחצר - קחו גיגית, מלאו אותה במים ותנו לילד לקפוץ ולהשתולל בהם. אפשר להוסיף קצף אמבט. להזהר לא להחליק.

35.שיטפו את הרכב, הכלב, האופניים ביחד.

36.תנו לילד לרוץ בין הממטרות שפועלות בגינה.

37.בזמן האמבטיה תנו לילד משחקים שונים מפלסטיק שהוא יכול להסיע, להטביע, למרוח בקצף.

38.כנסו עם הילד לאמבטיה (אפשר גם להכניס רק את כפות הרגליים).

39.ספרו לילד שאתם רוצים להכין מאכל מאפונה. צאו לקנות ביחד אפונה לא מקולפת אצל הירקן. קלפו עם הילד ביחד את תרמיל האפונה ותנו לו להוציא את האפונה מתוך התרמיל. מצוין למוטוריקה עדינה ולהכנת ארוחת הצהריים.

40.הקליטו רעשים שילדכם אינו סובל (צפירה של כבאית, אוטובוס עובר, מכסחת דשא, שואב אבק וכו'). הסבירו לילד שאתם עומדים לשמוע רעשים שהוא לא כל כך אוהב, אבל הוא יחליט כמה חזק לשמוע אותם. השמיעו לילד במערכת שמע את הרעשים בווליום נמוך מאד. תנו לילד לשלוט בווליום. צחקו איתו על הרעשים. תסכימו איתו שהם לא נעימים, אבל כשהם לא חזקים מידי אפשר לסבול אותם. תנו לילד להגביר לאט לאט את הווליום. כשאתם פוגשים את הרעש הזה במציאות הזכירו לילד שהוא כבר שמע את זה ושהוא יכול להתמודד.

41.משחקי תחרויות ריצה. למדו את הילד את המילים "היכון, הכן, צא!" ופרצו בתחרות ריצה. משחק זה יכול גם לשמש אתכם ביום יום כשאתם מאחרים למקום כלשהו והילד לא מבין את הסיטואציה אפשר לזרז אותו בדרך הזו.

42.בכל מקום שיש בו גדר רחבה מבטון בגובה סביר שהילד יכול ללכת עליה כמו על קורה החזיקו את ידו ועודדו אותו לעשות זאת ולקפוץ בסוף הגדר. זה עובד על שיווי המשקל.

43.עודדו את הילד לנסוע אחורה, ללכת אחורה ע"י נסיעה על בימבה או תלת אופן. ילדים אוטיסטים לא תמיד שמים לב שיש עוד כיוונים מלבד קדימה, הם לא מודעים למרחב האחורי או הצידי שלהם.

44.למדו את הילד לבעוט בכדור ולשחק כדורגל או מסירות באופן הכי בסיסי. לא חייבים שערים, צריך רק למסור זה לזה בבעיטות את הכדור. עשו זאת בשמחה גדולה ובהתלהבות.

45.קחו את הילד מידי פעם לשיט בסירה (יש בפארקים מסוימים בארץ). הפכו את השייט לחוויה. צלמו את מהלך העניינים והכניסו את התמונות לאלבום, דברו על כך אח"כ בבית, ספרו את החוויה שוב.

46.צאו לטיולים רגליים בסביבת מגוריכם. נעלו נעליים מתאימות, קחו את הכלב, אם יש, וטיילו יחד. תנו לילד להוביל לעיתים ודברו איתו על מה שאתם רואים סביבכם. עצרו להסתכל בקיני נמלים, בציפורים, עצים חתולים ואנשים. העבירו לילד את החוויה, באופן לא מילולי, שהעולם יפה וכדאי להיות בו שותף.

47.קיפצו על טרמפולינה. ילדים אוטיסטים רבים אוהבים מאד לקפוץ על טרמפולינה ומרפאים בעיסוק מעודדים זאת באופן כללי משום שקפיצות על טרמפולינה משפרים את הוויסות החושי ועוזרים לילדים הזקוקים למגע עמוק ולתחושת יציבות גדולה יותר לאחר שיורדים מהטרמפולינה. יש להשגיח על הילד בכל רגע שהטרמפולינה בסביבה. (כדאי למצוא מקום גבוה להניח את הטרמפולינה כשלא משתמשים בה, או לתלות אותה על וו גבוה, ולהורידה משם רק כשרוצים לשחק). אל תשאירו טרמפולינה ללא השגחה כשילדים בסביבה. לילדים גדולים יותר: כשקופצים על הטרמפולינה אפשר לספור תוך כדי, אפשר לעשות תרגילי חיבור וחיסור של מספר קפיצות מסוים. אפשר לומר את האלף בית תוך כדי קפיצה. אפשר לקפוץ ולשיר שירים.

48.הכינו עם הילד עץ משפחה. קנו בריסטול גדול, ציירו עליו עץ והדביקו על הענפים באופן הנכון את תמונות בני המשפחה לדורותיה. כתבו מתחת לכל תמונה את שם האדם המצולם בה. הסבירו לילד את היחסים המשפחתיים בין כולם. צבעו וקשטו את הבריסטול. כתבו למעלה כותרת "המשפחה שלי". תלו את הבריסטול המוכן בחדרו של הילד בגובה עיניו, אפשר גם לתלות בסלון ולהשוויץ בעבודה הזו כשבאים אורחים. שאלו את הילד שאלות הקשורות ביחסים בין בני המשפחה (כשאתם לבד, כדי לא להביכו אם הוא לא זוכר).

49.קנו שמונה כדורים מתנפחים (כאלה שלוקחים לים ולבריכה) בצבעים עליזים ונפחו אותם. קחו ציפת שמיכה שאינכם זקוקים לה יותר, נסו שהציפה תהיה בצבע כהה. הכניסו את הכדורים פנימה וסגרו את הציפה בעזרת ידיכם. תנו לילד לקפוץ על הכדורים שבתוך הציפה, להתחכך בהם ולהשתולל, אח"כ פתחו את הציפה וכנסו עם הילד לתוכה עם הכדורים, השתוללו ושחקו משחקים בפנים.

50.הכניס לשקית צבעונית חיזוקים עבור הילד. בכל פעם שאתם רוצים לחזק התנהגות או עשייה של הילד השתמשו באחד מהחיזוקים. אפשרויות לחיזוקים: בובת כפפה שהילד אוהב, חצוצרה קטנה שעובדת, בועות סבות, נוצה צבעונית וארוכה, "דביקי" (כל הצעצועים הנדבקים למיניהם יעשו את העבודה), כדור שמהבהב ומשמיע קולות, פנס מעניין, וכל צעצוק קטן אחר שהילד אוהב מאד). ערכת חיזוקים זו עוזרת מאד בעבודה עם הילד, צריך ללמוד לשלוף ממנה חיזוק בזמן ובדרך הנכונה.
משפחה הגוף שליטה גמישות הגדרות לשאול מחשבה לעודד עובדים להרגיש שהוא שותפות pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
איך להגיד לילד לא? הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים, איך אומרים לילד לא? איך אומרים לא לילד? איך לחנך ילד עקשן? איך לסרב לילד? איך לגרום לילד להקשיב לך? מה עושים אם הילד לא מקשיב? איך לחנך ילד מרדן?
איך להגיד לילד לא? הדרכת הורים לילדים עקשנים ולילדים מרדניים, איך אומרים לילד לא? איך אומרים לא לילד? איך לחנך ילד עקשן? איך לסרב לילד? איך לגרום לילד להקשיב לך? מה עושים אם הילד לא מקשיב? איך לחנך ילד מרדן?
...אומרים לא לילד? איך לחנך ילד עקשן? איך לסרב לילד? איך לגרום לילד להקשיב לך? מה עושים אם הילד לא מקשיב? איך לחנך ילד מרדן? איך להגיד לילד לא בצורה נכונה? הורים רבים נתקלים בקושי משמעותי כאשר הם נאלצים להגיד לילד שלהם לא. השאלה שעולה היא איך ניתן לעשות זאת בצורה נכונה? אליעד כהן מסביר שאין למעשה שיטה אחת שעובדת בכל המקרים. קיימות שיטות רבות כמו ענישה, הסבר מפורט לילד, שכנוע דרך תגמול, והצבת גבולות נוקשים, אך כל השיטות הללו אינן יעילות תמיד. לעיתים...
תמכור לי את העט הזה, איך למכור עט בראיון עבודה? סימולציית מכירה בראיון עבודה, איך למכור משהו בראיון עבודה? הכנה לראיון עבודה איש מכירות, ראיון עבודה לתפקיד איש מכירות, שאלות ראיון עבודה מכירות, איך למכור פריט בראיון עבודה? ראיון עבודה לאנשי מכירות, ראיון עבודה לתפקיד מכירות, ראיון עבודה במכירות, מבחן לאנשי מכירות, הזאב מוול סטריט, איך לעבור ריאיון עבודה במכירות? איך להתקבל לעבודה במכירות? יצירתיות בראיון עבודה לאיש מכירות, איך לראיין מנהל מכירות?
...למכור עט בראיון עבודה? סימולציית מכירה בראיון עבודה, איך למכור משהו בראיון עבודה? הכנה לראיון עבודה איש מכירות, ראיון עבודה לתפקיד איש מכירות, שאלות ראיון עבודה מכירות, איך למכור פריט בראיון עבודה? ראיון עבודה לאנשי מכירות, ראיון עבודה לתפקיד מכירות, ראיון עבודה במכירות, מבחן לאנשי מכירות, הזאב מוול סטריט, איך לעבור ריאיון עבודה במכירות? איך להתקבל לעבודה במכירות? יצירתיות בראיון עבודה לאיש מכירות, איך לראיין מנהל מכירות? והפעם נדבר על אחת מהשאלות...
הכל תלוי ברגש, הכל תלוי בשכל, רגש או שכל, איך להרגיש? איך לחזק את הרגש? איך לחזק את השכל? איך לשנות את הרגש? איך ליצור רגש? חוויה רגשית, התבוננות שכלית, התאמה בין חוויה להבנה
הכל תלוי ברגש, הכל תלוי בשכל, רגש או שכל, איך להרגיש? איך לחזק את הרגש? איך לחזק את השכל? איך לשנות את הרגש? איך ליצור רגש? חוויה רגשית, התבוננות שכלית, התאמה בין חוויה להבנה
...את הרגש? איך ליצור רגש? חוויה רגשית, התבוננות שכלית, התאמה בין חוויה להבנה מה הקשר בין הרגש לשכל, ומה שולט במה? האם הכל תלוי ברגש, או אולי הכל תלוי בשכל? לכאורה, אנשים רבים חושבים שיש ניגוד בין שכל לרגש, אך לפי ההסבר של אליעד כהן, הקשר בין שכל לרגש הוא עמוק יותר מכפי שהוא נראה. לכאורה קיימת שאלה לגבי מה קודם למה - האם השכל משפיע על הרגש או שהרגש הוא שמכתיב את המחשבה. אליעד טוען שהשכל הוא שיוצר את הרגש. המחשבה השכלית של האדם מובילה לחוויה הרגשית ש
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות
...אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות האם מאמץ מביא תועלת או תועלת לא תלויה במאמץ? ההרצאה מתמקדת בשאלה המרכזית: האם ניתן לקבל תועלת גדולה ממאמץ קטן? או אולי, איך התועלת קשורה למאמץ, והאם תמיד יש קשר בין השניים? אליעד מסביר את הדינמיקה בין המאמץ לתועלת, תוך כדי שהוא מציין דוגמאות ומעביר תובנות שונות בנוגע למושגים של מאמץ ותועלת. ההרצאה מתחילה בשיחה שבמהלכה נדונה השאלה איך ייתכן שבן אדם יתאמץ מעט, אך יקבל הרבה תועלת. הוא...
ניתוח תנועתי של התרגיל: כפיפת מרפקים לרקות / Overhead Cable Curls
...2 כבלים, כאשר הידיים נמצאות בגובה הכתפיים, בצורה של דחליל. ובכל פעם מבצעים כפיפה במפרק המרפק. דהיינו, שמנסים לקרב את כפות הידיים, אל כיוון האוזניים והרקות של הראש. ואת זה כמובן עושים באמצעות שרירי היד הקדמית, שרירי הבייספס, שנמצאים בין מפרק הכתף לבין מפרק המרפק, והם מתכווצים ומתקצרים, כאשר מקרבים את הכף היד, אל עבר הכתף. בתנועה הזאת לדוגמה, בהתחלת התנועה, כאשר פינוקיו עומד כמו דחליל, הזווית במפרק המרפק שלו, היא זווית של 180 מעלות. כאשר בסוף התנועה...
שכל או אין שכל, להיות אלוהים בלי שכל ועם שכל, חווית האחדות בלי השכל ועם השכל
שכל או אין שכל, להיות אלוהים בלי שכל ועם שכל, חווית האחדות בלי השכל ועם השכל
...לחוות את אלוהים באמצעות השכל ובלעדיו? אליעד כהן מסביר את השאלה האם אפשר לחוות את אלוהים עם השכל או דווקא בלי שכל, ומה המשמעויות המעשיות של חוויה כזו בחיי היום - יום. אליעד מדגיש שהשאלה מתחילה בעצם ביכולת לחוות את המציאות כאלוהים, או כחוויה מוחלטת של אחדות, לא דרך השכל - אלא מעבר לו. לפי אליעד, האדם חושב באופן טבעי באמצעות שכל והיגיון, כי ביומיום חייבים להשתמש בשכל כדי לתפקד. לדוגמה, כאשר אדם הולך ברחוב ורואה רכב שמתקרב אליו, הוא זז הצידה באופן שכלי...
אדם או בהמה, האם יש או אין הבדל בין אדם לבין בהמה, אחדות, שונות, נפרדות, האם הכל אחד
אדם או בהמה, האם יש או אין הבדל בין אדם לבין בהמה, אחדות, שונות, נפרדות, האם הכל אחד
...האם הכל אחד האם באמת יש הבדל בין אדם לבין בהמה? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה זו היא האם בני אדם דומים או שונים מבעלי חיים, והאם ההבדלים והדמיון שאנחנו חושבים שיש ביניהם אכן משקפים מציאות אובייקטיבית או שמדובר רק בתפיסות סובייקטיביות. אליעד כהן מתחיל את ההסבר בשאלה על הדמיון והשוני בין אדם לבין בהמה, ומזמין לבחון את ההנחה הבסיסית שיש בכלל דמיון או שוני כלשהו. האם הפחד מאש מוכיח דמיון בין אדם לבהמה? לדוגמה, אפשר לטעון שאריה ואדם דומים בכך...
הפרעות חרדה, איך להפסיק לפחד, פחד מטיסה, מטפל בחרדה, מפחד לטוס, מפחד לקבל התקף לב, פחד גבהים, פחד מנפילה, פחד מכאבים, סובל מכאבים, התמודדות עם כאב, טיפול בחרדה
הפרעות חרדה, איך להפסיק לפחד, פחד מטיסה, מטפל בחרדה, מפחד לטוס, מפחד לקבל התקף לב, פחד גבהים, פחד מנפילה, פחד מכאבים, סובל מכאבים, התמודדות עם כאב, טיפול בחרדה
...לפחד, פחד מטיסה, מטפל בחרדה, מפחד לטוס, מפחד לקבל התקף לב, פחד גבהים, פחד מנפילה, פחד מכאבים, סובל מכאבים, התמודדות עם כאב, טיפול בחרדה איך אפשר להפסיק לפחד לחלוטלין? אליעד מסביר כיצד אדם יכול להפסיק לפחד באופן מוחלט מכל דבר שמטריד אותו. ראשית, על האדם להבין בבירור מה בדיוק הוא רוצה. כאשר אדם אומר אני רוצה להפסיק לפחד, עליו להיות ספציפי: האם הוא רוצה להפסיק לפחד לחלוטין? האם רק במצבים מסוימים? אולי להפחית את הפחד בחלק מהמקרים בלבד? אליעד מציין כי...
יום הולדת שמח, ימי הולדת, לחגוג יום הולדת, חגיגת יום הולדת, הזדהות עם הגוף, חיים ומוות, משמעות החיים, קדושת החיים, ערך החיים, לחיות לנצח, מעשה בשבעה קבצנים
יום הולדת שמח, ימי הולדת, לחגוג יום הולדת, חגיגת יום הולדת, הזדהות עם הגוף, חיים ומוות, משמעות החיים, קדושת החיים, ערך החיים, לחיות לנצח, מעשה בשבעה קבצנים
...הזדהות עם הגוף, חיים ומוות, משמעות החיים, קדושת החיים, ערך החיים, לחיות לנצח, מעשה בשבעה קבצנים למה אנשים חוגגים יום הולדת? אנשים חוגגים יום הולדת משום שזה נותן להם תחושת ייחודיות. אליעד מסביר שהחגיגה באה מתוך רצון להרגיש מיוחד, מכיוון שאדם תופס את עצמו כמי שנולד בתאריך מסוים מתוך כל 365 הימים שבשנה. בפועל, הוא מציין שזה שרירותי כי מניין הימים נקבע לפי מספר סיבובי כדור הארץ סביב השמש, ובפלנטות אחרות או ביקומים אחרים ייתכן שהמניין היה שונה לחלוטין...
טיפים לחקירה רגשית, לשאול שאלה מלאה, מהי שאלה מלאה? לחדד את ההפכים של הרצון, איך לא להיכנס ללופ רגשי? הטעות של אני חושב משמע אני קיים, השאלה היא התשובה, 2 סוגים של לא אכפת לי, 2 סוגים של לא משנה
טיפים לחקירה רגשית, לשאול שאלה מלאה, מהי שאלה מלאה? לחדד את ההפכים של הרצון, איך לא להיכנס ללופ רגשי? הטעות של אני חושב משמע אני קיים, השאלה היא התשובה, 2 סוגים של לא אכפת לי, 2 סוגים של לא משנה
...את ההפכים של הרצון, איך לא להיכנס ללופ רגשי? הטעות של אני חושב משמע אני קיים, השאלה היא התשובה, 2 סוגים של לא אכפת לי, 2 סוגים של לא משנה מהי שאלה מלאה בחקירה רגשית? אליעד כהן מסביר שכאשר אדם רוצה להבין את עצמו רגשית, עליו לשאול שאלה מלאה. שאלה מלאה אינה רק למה אני רוצה משהו מסוים? אלא היא כוללת גם את ההפכים של הרצון. למשל, אם האדם שואל את עצמו: למה אני רוצה שיאהבו אותי? עליו להרחיב את השאלה כך שתכלול גם את ההיפך: למה אני רוצה שיאהבו אותי ולא שלא...
הפרעת אישיות נרקיסיסטית - מבוא
...- מבוא הפרעת אישיות נרקיסיסטית (באנגלית: Narcisistic Personality Disorder, ובראשי תיבות: NPD) היא הפרעת אישיות המשתייכת לקבוצה ב של הפרעות האישיות. ההפרעה מתבטאת בדפוס מתמשך של התנהגות חריגה המאופיינת ברגשות מוגזמים של חשיבות עצמית, צורך מוגזם בהערצה ויכולת נמוכה לגלות אמפתיה כלפי אחרים. הלוקים בהפרעה משקיעים זמן רב בחשיבה ובפנטזיות על השגת כוח או הצלחה, או על המראה שלהם. לעיתים קרובות הם מנצלים את האנשים הסובבים אותם. ההתנהגות מתחילה בדרך כלל בבגרות...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
...2 ברם אינני כופר בתרומה השרידותית והחיובית של מערכת הבת, כי הרי ישנם אותות חשמליים שיודעים גם להפיק שמחה, תיקווה, אופטימיות... אין עוררין שאותות אלו תרמו להתפתחות הגוף ולסיכויי הישרדותו, אולם ועפ עיקרי תורת ההתפתחות שנצפתה בעולם החי, משפחת העצבים שהתפתחה פיזיולוגית ובמגמה זהה להתפתחות הגוף האנושי - היתה אמורה להפרד מהעשבים הרעים שנבטו בלהקתה ולהשאר עם החברים הטובים שתרמו לכלל החברים בלהקה. היינו אמורים לפגוש היום גוף אנושי מפותח שמח אופטימי עליז...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
...האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי. שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי...
תקשור - מהו בעצם תקשור?
...בעזרת חמשת החושים הבסיסיים. היום המדע מתחיל להסיר את המחסומים והמגננות ולהתייחס בצורה רצינית ומדעית לאפשרות קיומן של תופעות על חושיות, תוך ניסיון להבין באופן מדעי את דרכי ההתרחשות, ומתוכן להסיק ולהבין את אופן פעילותו של היקום. בעבר האמנו שככל שהטכנולוגיה והמדע יתקדמו כך ייענו יותר שאלותינו ומשאלות לבנו. היום אנו עומדים מול פרדוקס, אף על פי שאנו חיים בעולם פוסט מודרני, סופר טכנולוגי, עתיר תגליות וחידושים אין לנו תשובות לשאלות כמו: אושר, סיפוק, בריאות...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2
...התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2 פרק 2 כשיש לך תחושה אינטואטיבית שהתפתחות ילדך אינה תקינה כדאי לעבור על השאלות וההצהרות בהמשך כדי לדעת פחות או יותר באיזה תחום ממוקמת בעייתו של הילד והאם כדאי לגשת לאבחון, איזה אבחון, אצל איזה מומחה. לגשת עם הילד לאבחון זוהי סיטואציה קשה ומלחיצה (בעיקר עבור ההורים). מניסיוני אני ממליצה בחום לאבחן את הילד (את אייל לא אבחנתי בגלל פחדים שונים והכחשה ולכן לא קיבל תמיד טיפולים מתאימים...
גיליתי את מכונת הזמן!
...זמן. ממש מכונת זמן פיזית. קראתי את הכתבה ומחשבותיי נדדו בין איזה הזוי לבין איזה מדהים והמחשבה שנשארה בסוף הייתה שאם היו אומרים לנו לפניי כמה עשרות שנים שלכל אחד יהיה מכשיר שיוכל לתקשר עם מי שרוצה בכל מקום שירצה היינו בטח חושבים שהבן אדם השתגע והנה היום - יש לנו מכשירים סלולאריים, אינטרנט, VOIP ועוד כל מיני טכנולוגיות שאפילו עוד לא למדנו להשתמש בהם. כל מה שאנו יכולים לראות בעיני רוחנו - אנו מסוגלים ליצור במציאות ולמעשה כל המציאות שלנו מורכבת מיצי
נאיביות - אמת ביחד + ידיעת האלטרנטיבות - קיבעון מחשבתי = התפתחות בריאה
...- אמת ביחד + ידיעת האלטרנטיבות - קיבעון מחשבתי = התפתחות בריאה אחת המשוואות שהייתי ממליץ עליהן, היא המשוואה הנל והיא באה מתוך נסיון חיים. אם מחפשים סימפון לנאיביות מימין הפתרון הוא משמאל ולמעשה, ההתפתחות הבריאה מבטלת את הנאיביות וחוסר המודעות לדברים כפי שהם. יש פעמים שאנשים לוקחים אנשים אחרים בתור סמכות ועי זה חוסמים לעצמם את ההצלחה ויוצרים לעצמם חסמים פסיכולוגיים כדי להגיע למה שהם רוצים באמת. האדם לפעמים לוקח את הדברים אחרי שנכווה בחיים, כאילו כל...
נתינה וקבלה
...נתן לנו חיים, אמא נותנת חיים לילדים שלה, מדינה נותנת חיים לנתינים שלה, כל העולם נותן אחד לשני. אולם הנתינה לא באה לבד. בצד הנתינה קיימת גם הקבלה. המילה קבלה באה מהשורש ק. ב. ל, אנחנו מקבלים חיים מאלוהים, הילדים מקבלים חיים מאמא, הנתינים מקבלים חיים מהמדינה כך שללא נתינה אין קבלה, וללא קבלה אין נתינה. בין הנתינה והקבלה ישנם יחסי גומלין. השוו זאת לנשימה. כאשר תינוק בא לעולם הקול הראשון שהוא משמיע זו צעקה. הצעקה באה בעקבות נשימתו הראשונה. הנשימה הראשונה...
אהבה - הצורך האנושי להיות אהוב והצורך באהבה
...הצורך האנושי להיות אהוב והצורך באהבה הצורך האנושי להיות אהוב עי אחרים והצורך באהבה הוא חוק אוניברסלי וצורך עמוק לכל באי הבריאה. כולנו זקוקים לאהבה כמו אוויר לנשימה, כך ברא אותנו הבורא, אך מה עלינו לעשות כדי שיאהבו אותינו ובאיזה אמצעים ננקוט כדי שנהיהי אנו אהובים על אחרים, שלמה המלך החכם באדם כבר אמר... כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם {משלי כז יט} כלומר כפי שהפנים משתקפות על פני המים כך משתקף ליבנו בליבו של השני, כלומר יש משקל למה שאני מקרין מתוכי...
EFT - מה זה EFT?
...טכניקת החופש הרגשי או טכניקת השחרור הרגשי. מדובר בטכניקה מופלאה בפשטותה ומדהימה בעוצמתה, לשחרור חסימות אנרגטיות ולריפוי של מגוון בעיות גופניות ורגשיות כאחד. ניתן לתאר את ה - EFT כסוג של דיקור פסיכולוגי. אלא שאת המחטים מחליפים תיפופים על נקודות מסוימות בגוף - נקודות של המרידיאנים - המהווים את ערוצי האנרגיה לפי הרפואה הסינית. התיפוף מתבצע תוך כדי התמקדות של האדם בנושא בו ברצונו לטפל. EFT, בדומה לקינסיולוגיה ולגישות נוספות בעלות ראיה הוליסטית, מבוססת...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מדריך ל...
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מדריך ל..., איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מדריך ל..., איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול רגשי, מאמן מכירות, מאמן לכלכלת המשפחה בתחום מדריך ל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 09:38:16 - wesi4