ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לשחק עם ילדים ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4 ✔יעדי התכנית הטיפולית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4
יעדי התכנית הטיפולית

התכנית היא אישית ונבנית לילד ספציפי. על ההורה לשאול את המנחה בכל שלב ושלב מדוע תכנית זו מתאימה כרגע לדעתו לילד. יש לשנות את התכניות לעיתים כל שבוע, אך לעיתים ישנן תכניות שהולכות עם הילד זמן ממושך ומשתנות מעט מאד מבחינת התוצאות שהן מבקשות להשיג, הן כן משתנות מבחינת הדרך שבה אנו מנסים להגיע לתוצאות, משום שלא יתכן שהילד יעשה בדיוק את אותה הדרך במשך חודשים רבים (וגם לא שבועות). לכן על המטפלים והמנחה להיות יצירתיים ומעניינים ולהבין שככל שהילד עולה ברמת התפתחותו כך גם נדרשת מהם יצירתיות וגמישות בדרך בה הם מטפלים בו, במשחקים, סיפורים ושירים שהם מביאים. יש להתחשב ביכולתו של הילד לשבת באופן רציף ליד שולחן. ילדים רבים על הקשת אינם מסוגלים לשבת ולהקשיב בתחילת דרכם הטיפולית. לא יהיה זה הגיוני או מוסרי להושיב ילד כזה על כסא ליד שולחן זמן רב ולנסות להחזיק אותו שם בשעה שברור שהוא אינו מסוגל לכך. ישנן דרכים שונות להביא את הילד לשולחן. צריך להכיר את הילד היטב לשם כך ולפני שקופצים לתוך התכנית הטיפולית להקדיש זמן לא מבוטל לחשיבה כיצד לעשות זאת. לדוגמה, כמה וכמה ילדים שהכרתי לא התחילו בישיבה ליד שולחן אלא במשחק פיזי עמוק, כמו קפיצה על פוף, התגלגלות בשמיכה, עבודת גיזום ושתילה בגינה. או סוג אחר של גרייה כמו התרחצות בבריכה קטנה או גיגית ומריחה של בוץ, צבעי ידיים או קצף גילוח על הגוף. לאחר שהצורך הסנסורי של הילד בא "על סיפוקו" יש לו יותר יכולת לשבת ליד שולחן או בשקט על הרצפה ולשחק. ילדים שמתחילים תכנית טיפולית במצב אוטיסטי עמוק יותר על ההורים להחליט עד כמה נכון, מועיל ובאיזו עוצמה להכניס את הילד שלא ברצונו לתוך הטיפול. ילדים רבים שנכנסים לתוך טיפול ABA מראים התנגדות עזה, משתוללים, בוכים ומכים את סביבתם ועצמם. הם אינם מסוגלים לקבל הוראות או את העובדה שיש מבוגר מולם שהוא המדריך שלהם ויש להם הרבה מה ללמוד ממנו וליהנות מלימוד זה. כאמור, חשוב מאד שהמנחה יסביר להורים שתגובתו של הילד עשויה להיות בעלת עוצמה לא מבוטלת בתקופה הראשונה של הטיפול (כדאי להגדיר כמה זמן זו תקופה ראשונית, בעיני מדובר בלא יותר ממספר פגישות עד מקסימום מספר שבועות). על המנחה וההורים להחליט ביחד עד כמה "רחוק" הם מוכנים ללכת ועדיין להרגיש שכל העניין מתרחש לטובת הילד. יש הורים שיסכימו להחזקת ילדם בכוח על הכסא מול השולחן. לדוגמה, ילד שבמפגשים הראשונים בכה, צעק ובעט, המנחה (שהיו לה הרבה שנות ניסיון (ABA הצליחה אחרי 3 מפגשים לתת לו מספיק חיזוקים חיוביים על התנהגות שכן הייתה הולמת (ישיבה רגוע על הכסא לכמה שניות, שיתוף פעולה וכו') כך שהוא הבין את הדרך הנכונה להתנהגות בזמן טיפול. לאחר שהילד הבין זאת הוא המשיך להגיע לטיפולים ברצון רב והתקדם יפה. הכוונה בטיפול אינה בשום אופן לשבור את רוחו של הילד ולשנות את מי שהוא במהותו, אלא לתת לו להבין שיש כאן עוד אדם ושהמילה האחרונה, כמבוגר, היא שלו. כך מבין הילד שהוא מתלמד ואילו המבוגר הוא המורה. בתוך הגבולות הללו ניתן חופש די רחב לילד והוא לומד למצות אותו עד תום, ליהנות וללמוד לשחק ולתקשר בטיפול. תפקיד המטפל הוא להציג ולהציב לילד גבולות של ריסון עצמי ודחית סיפוקים ובה בעת להעניק לילד חופש בכל מקום שהדבר אפשרי מתוך אהבה וכבוד לילד. מתן כוח גדול מידי לילד לשלוט בסיטואציה ולדרוש כל מה שעולה בדעתו מהמבוגר גורם לילד לפחד, משום שכל הכוח אצלו והוא נבהל מכך שהוא המוביל ושאין לו גבולות. לכן על המבוגר המטפל לעצב את עצמו כמוביל דרך עבור הילד, כזה שאינו נותן פקודות אלא שהילד מעריך ומוכן ללכת אחריו ולרצות אותו משום שהוא יודע שהמפתח לבלבול וחוסר האונים שהוא חש מצוי אצל המבוגר והוא מוכן לתת לו לעזור ולהוביל. למשל, כאשר ילד נמצא בטיפול והמטפל נותן לו אפשרות לבחור בין שני משחקים שאפשר לשחק כרגע והילד מתעקש לעשות דבר מה שונה לחלוטין שפורץ את המסגרת שהמטפל מנסה להבנות, על המטפל להגיב בריסון עצמי ולא להגיב בכעס על הילד (הילד לומד מכך גם לרסן את עצמו! מניסיוני ילדים לומדים רק מדוגמה אישית של מבוגר ולא משיחות מוטיבציה). אם הילד מביא התנהגויות לא מקובלות אפשר לומר "זה לא נעים לי שאתה צועק כל כך" או "אתה באמת כועס, אני מבין, זה לא קל". יש לחזור ולומר "עכשיו אתה יכול לבחור בין הפאזל לקוביות, מה אתה בוחר?" אפשר לחזור על כך בוואריאציות שונות עד שהילד מבין ומתרצה. אפשר להוסיף "בהפסקה נוכל לשחק במה שאתה תבחר" או "אחרי שנסיים את הפזל נשחק במה שאתה רוצה". כדי לחזק את הילד במהלך המשחק אפשר לאמר "מאד נעים לי לשחק איתך כשאתה יושב יפה, כל הכבוד!" באופן זה נותנים לילד חיזוק מילולי חיובי (כל הכבוד) ובה בעת מכניסים את האלמנט התקשורתי, האישי והרגשי (נעים לי איתך). אם נשמע לכם אכזרי להכניס אתה הילד למסגרת שנראית לכם נוקשה כדאי לכם לקרוא ספרים ומאמרים שכתבו מבוגרים הנמצאים על הקשת האוטיסטית על מה שהרגישו בילדותם. הם מדווחים, בין היתר, על מקום שבו הם שיוועו לעזרה ולהושטת היד של המבוגר שיכנס לעולמם ויעזור להם לפסוע בבטחה לעולם שבחוץ. לכן, לדעתי, נכון יהיה לעבוד עם הילד בעדינות ובכבוד למקום בו הוא נמצא ללא שלילה של האוטיזם אלא קבלתו ואימוצו, אך בד בבד להושיט את היד הנושאת בתוכה את החום, האהבה והכלים שיסייעו לילד לתפקד ולהיות בקשר עם הסובבים אותו. למנחים דרכים שונות לגרום לילד להבין את דרך הטיפול וחוקיו, יש להקפיד שהדברים נעשים במקצועיות, מהסיבות הנכונות, בגבולות הנכונים, בהיגיון ובהדרכת והסכמת ההורים.

חשוב מאד לאורך כך הטיפול, אך בעיקר בתחילתו, כאשר הילד אינו מכיר את חוקי המשחק, ללמד את הילד מהם החוקים, מה תפקידו כילד ומה תפקיד המבוגר, כמה נחמד שכל אחד יודע מה תפקידו ואיך אפשר ליהנות ממשחק הולם ביחד. במהלך התקדמות הטיפול אפשר להרחיב את הגבולות והילד לומד עד לאן הוא יכול למתוח אותם.

לאחר שנקבעו היעדים והדרכים להשגתם יתחיל המנחה להנחות את הצוות הטיפולי. המצב בארץ כיום הוא כזה שרוב הפעמים תמצאו את עצמכם כהורים מכשירים מטפלות לעבודה עם הילד. כדאי לפרסם באתרי אינטרנט של שתי"ל ואלוט בלוחות המודעות באוניברסיטה בחוג לעבודה סוציאלית, קלינאיות תקשורת ופסיכולוגיה או מדעי המח בביולוגיה, חינוך מיוחד וחינוך בכלל. אם אתם בוחרים לבנות תכנית ABA, כדאי להיות בקשר עם בית לורן ולקבל רשימה של מטפלות שעברו קורס ABA, אך קחו בחשבון שסיום קורס כזה אינו אומר שהמטפל יודע לטפל בילד (הוא יודע את התיאוריה), הוא זקוק להנחיה צמודה. רצוי מאד לסכם עם המטפל שהוא נשאר לעבוד עם הילד לפחות שנה משום שלוקח זמן וכסף להכשיר את המטפל ולכן אין טעם להעסיק אותו לכמה חודשים. יש הורים שמחתימים מטפלים על חוזה לשנה בשל העלות הכספית הגדולה והזמן שלוקח להכשיר את המטפל. כל מטפל מתחייב לטיפול בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, להגיע לביתכם ולטפל בילד על פי ההוראות של המנחה ושלכם, בנוסף לטיפולים יש גם ישיבה שבועית שהמנחה וכל המטפלים בשיטה מגיעים אליה. בתחילת הדרך יש לאפשר לילד ולמטפל להתחבר ביניהם וליצור תחושה של אמון, חיבה, אהבה וכבוד הדדי, זאת בנוסף לתכניות הטיפוליות הראשונות. המנחה צריך לקחת זאת בחשבון ולעזור למטפלים לתכנן את הטיפול הספציפי כך שיהיה כתוב על דף נייר באופן מובנה, יהיו בו אופציות שונות למשחק ולאינטראקציה שהילד יוכל לבחור מתוכם במידת האפשר (תלוי במצבו של הילד). בסיום כל מפגש טיפולי ישאיר המטפל את דף העבודה שלו בקלסר הטיפולי כדי שהמטפל הבא שיגיע ידע על מה עבדו עם הילד ובאילו דרכים ולא יחזור בדיוק על אותם משחקים מהטיפול הקודם וכך יתסכל את הילד. מכיוון שהילדים על הספקטרום שונים כל כך זה מזה ומביאים עימם צרכים שונים ולקויות מרובות אין זה נכון לתת כאן מתכון לתכנית טיפולית. בהמשך אתן דוגמה לתכנית טיפולית לילד בתפקוד בינוני - גבוה, אך זו רק דוגמה אחת מני רבות ואין להשתמש בה כלשונה. יש לבנות לכל ילד תכנית אישית המתאימה לו. ניסיון "להלביש" על ילד מסוים תכנית המתאימה לילד אחר עשויה להזיק לו יותר מלהועיל. לכן תפקידו של המנחה חשוב ביותר.

אל תהססו לקבוע מטרות ריאליות להתקדמות הילד. למשל, עליכם לשאול את עצמכם האם מטרתי כהורה שהילד יגיע לגן רגיל, האם מטרה זו ריאלית וכיצד נוכל להשיג אותה בצעדים קטנים ובטוחים. שימו לב שאתם קובעים מטרות הגיוניות שאינן למטה או למעלה מיכולתו של הילד. המטרות יכולות להשתנות כל תקופה, אך חשוב להגדירן כדי שתוכלו לדעת מה הכיוון אליו אתם הולכים ולכוון את צוות המטפלים לאותו כיוון. אני באופן אישי קובעת תמיד מטרות שהן מעט יותר גבוהות מיכולתו הנוכחות של הילד. כך יש גם לאן לשאוף. היזהרו מלקבוע מטרות שהן מתחת ליכולת הילד, אתם עלולים לחסום אותו מלהתפתח. ניתן לראות את המטרות הגדולות כתמונה שאתם נושאים בלבכם, תמונת העתיד של ילדכם. בכל פעם שאני נתקלת באדם או מוסד שמספרים לי שאין החלמה מאוטיזם אני "שולפת" את התמונה הפנימית הזו שלי ומתבוננת בה בשקט ובריכוז עד שאני יכולה להרגיש אותה חיה בתוכי. במהלך הזמן תמונה זו יכולה להשתנות, אך אתם אחראים על השינויים בה ולא אף אדם אחר שיאמר לכם מי אתם ומהו עתידכם ועתיד ילדכם.

מכיון שתכנית ABA היא יקרה ומשפחות רבות לא יכולות לאפשר לעצמן את ההוצאה הכלכלית הכרוכה בה אפשר לנסות להיעזר באתר הבא באינטרנט לבניית תכנית אישית: http:/ / www.autismpro.com/.

שיטה נוספת היא להביא מנחה שינחה אתכם ההורים כתרפיסטים ושאתם תבצעו את התכנית הטיפולית עם הילד, ניתן להביא מנחה אחת לשבועיים ולא אחת לשבוע וכך ההוצאה הכלכלית יורדת.

בתכנית העבודה מעבר למטרות ה"על" הללו יש לרשום מטרות קטנות יותר ומעשיות שיובילו אותנו למטרות הראשיות כדאי שתכתבו מטרות אלה על דף נייר. במקביל יש לדרוש מהמנחה שגם הוא יכתוב את המטרות הללו ויפרט כיצד נגיע אליהם. כמו למשל - מטרת העל שלנו היא שהילד ילך לגן רגיל עם סייעת, בסופו של דבר, בעוד שנתיים. המטרות בדרך להגיע למטרת על זו הן ללמד את הילד מהן ההתנהגויות הנאותות בגן, למזער בעיות התנהגות ועוד. מתחת לשלב זה ישנן המטרות המעשיות שיש להשיג בדרך כדי להגיע למטרה הראשית (המטרה כאן היא הגעה לגן רגיל עם סייעת). זו היא בעצם העבודה בשטח ברמה שבה הילד מצוי כעת - כדי שהילד יגיע בסופו של דבר לגן רגיל הוא צריך ללמוד ליצור קשר עין (עד כמה שניתן), ללמוד להיות לא מוסח, להבין הוראות, לראות במבוגר לידו מדריך ומורה, לרצות לשחק עם ילדים, ללמד את הילד לעמוד בתור, לשחק על פי תורות, לשבת ליד שולחן ולאכול, ללכת לשירותים לבדו, לבקש עזרה כשהוא זקוק לה וכו'. לכל אחת מהנ"ל יכתוב המנחה תכנית עבודה ספציפית שאמורה לסייע ולהביא להתקדמות אצל הילד בתחום הספציפי הזה. ככל שהילד יתקדם בתכניות העבודה שלו הוא יתקדם לעבר מטרת העל שהצבנו עבורו.

דוגמה להכנת תכנית עבודה

מטרת על: הילד ילך לגן רגיל עם סייעת.

שלבים בהגעה למטרה:

הילד ילמד -

1.ליצור קשר עין.

2.לדבר.

3.לעמוד בתור.

4.לשחק על פי תורות.

5.לפנות לאחרים כשהוא זקוק למשהו.

6.לפנות לאחרים בפניה תקשורתית שאינה דווקא למילוי צורך מיידי.

7.לשבת ליד שולחן ולאכול.

8.לעשות צרכים בשירותים.

9.לבקש עזרה כשהוא זקוק לה.

על כל אחד מהסעיפים הנ"ל צריך המנחה ליצור תכנית טיפולית מפורטת של שלבים שדרכם הילד יעבור וילמד בטיפולים עד שיגיע לרמה הנדרשת. דוגמה לתכניות טיפוליות התנהגותיות ראו בפרק 6.
איך להחליט איך להגדיר לפחד אוניברסיטה להביא ילדים משפחה ליהנות ממשחקים שחיקה סיפוק מפגש טיפולי צריך ללמוד pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
זוגיות מהחלומות, זוגיות חלומית, איך להכיר את גבר חלומותיך? איך להכיר את אשת חלומותיך? איך למצוא את האביר על הסוס הלבן? איך להכיר את גבר החלומות שלך? איך להכיר את אשת החלומות שלך? איך למצוא את אהבת חייך? להכיר את אהבת חייך
זוגיות מהחלומות, זוגיות חלומית, איך להכיר את גבר חלומותיך? איך להכיר את אשת חלומותיך? איך למצוא את האביר על הסוס הלבן? איך להכיר את גבר החלומות שלך? איך להכיר את אשת החלומות שלך? איך למצוא את אהבת חייך? להכיר את אהבת חייך
...חלומותיך? איך להכיר את אשת חלומותיך? איך למצוא את האביר על הסוס הלבן? איך להכיר את גבר החלומות שלך? איך להכיר את אשת החלומות שלך? איך למצוא את אהבת חייך? להכיר את אהבת חייך איך למצוא את גבר או אשת החלומות שלך? כיצד אפשר להכיר את בן הזוג המושלם, את הגבר או האישה מהחלומות? התשובה פשוטה, אך יישומה דורש מחשבה עמוקה ופעולות מעשיות. השיטה מורכבת מכמה שלבים, ועל כל אחד מהם להיות ברור ומפורט ככל האפשר. איך להגדיר את גבר או אשת החלומות שלך? תחילה, יש להגדיר מי הוא האדם האידיאלי עבורך בצורה מפורטת ככל שני...
אוהב חיוך של בחורה, משמעות החיוך, אהבה עצמית, רוצה לאהוב את עצמי, איך לאהוב את עצמך? אהבה בזוגיות, מערכות יחסים, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה, לאהוב בלי גבולות, לאהוב באמת
אוהב חיוך של בחורה, משמעות החיוך, אהבה עצמית, רוצה לאהוב את עצמי, איך לאהוב את עצמך? אהבה בזוגיות, מערכות יחסים, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה, לאהוב בלי גבולות, לאהוב באמת
...רוצה לאהוב את עצמי, איך לאהוב את עצמך? אהבה בזוגיות, מערכות יחסים, לאהוב בלי תנאים, לאהוב בלי סיבה, לאהוב בלי גבולות, לאהוב באמת מה המשמעות של חיוך של בחורה ואיך זה קשור לאהבה עצמית? הרצאה עוסקת בחיוך של בחורה ובמשמעות שלו, תוך התמקדות בהשפעת החיוך על התחושות האישיות של האדם. במהלך ההרצאה, נדונו מספר רעיונות על אהבה עצמית, כיצד ללמוד לאהוב את עצמך, ואיך זה קשור לאהבה בזוגיות ולמערכות יחסים. המרצה מציין את הדינמיקה שמתרחשת כאשר מישהו מחייך אליך, וההשפעה של אותו חיוך על תחושת האדם. הוא שואל למה אדם...
פרקטיקה - מהי פרקטיקה רעה ומהי פרקטיקה טובה?
פרקטיקה - מהי פרקטיקה רעה ומהי פרקטיקה טובה?
...רעה ומהי פרקטיקה טובה? מהי פרקטיקה רעה ומה הופך אנשים לפרקטיים בצורה שלילית? אליעד כהן מסביר על מושג הפרקטיקה ומציג כיצד פרקטיקה יכולה להיות שלילית או חיובית. הוא מתחיל בהשוואה בין אנשים לרובוטים, עבדים וחמורים, כדי להמחיש מהי פרקטיקה לא טובה. לדעת אליעד, פרקטיקה לא טובה היא כזו שבה האדם פועל באופן אוטומטי, בלי לחשוב. כמו עבד או חמור, ששואלים רק מה לעשות, אבל לא למה לעשות. העבד עושה רק את מה שאומרים לו בלי לשאול למה, ואילו החמור עוד יותר גרוע - הוא מבצע בלי להבין כלל, בלי לשאול מה יצא לו מזה, ואפילו...
איך לוותר על הטוב? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דיכאון קשה, משבר רגשי, עצבות גדולה, לכל טוב יש מחיר, איך ליהנות בלי להיפגע? חשיבה חיובית רעה, חוק ההדדיות, אין ארוחות חינם, דיכאון קליני, הפרעה דו קוטבית, לכל דבר יש מחיר
איך לוותר על הטוב? מאניה דיפרסיה, מצבי רוח משתנים, דיכאון קשה, משבר רגשי, עצבות גדולה, לכל טוב יש מחיר, איך ליהנות בלי להיפגע? חשיבה חיובית רעה, חוק ההדדיות, אין ארוחות חינם, דיכאון קליני, הפרעה דו קוטבית, לכל דבר יש מחיר
...משתנים, דיכאון קשה, משבר רגשי, עצבות גדולה, לכל טוב יש מחיר, איך ליהנות בלי להיפגע? חשיבה חיובית רעה, חוק ההדדיות, אין ארוחות חינם, דיכאון קליני, הפרעה דו קוטבית, לכל דבר יש מחיר איך לוותר על הטוב ולהימנע מדיכאון? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג היא: איך אפשר לוותר על תחושת הטוב ולחיות ללא סבל? הוא מסביר שהסבל שאנו חווים תמיד נובע מכך שהיינו תלויים בתחושה טובה מסוימת. כאשר הטוב הזה נעלם או מאוים, מגיע הסבל. כדוגמה, הוא מתאר אדם שחווה כאב מכך שבת הזוג שלו עזבה אותו. אותו אדם מבין שכאב הפרידה...
לצאת צודק - מי באמת צודק? ולמי לא חשוב להיות צודק?
...להיות צודק? כפי שכבר ביארתי, כל הדעות השונות שיש בעולם, כולן נובעות משכל אחד, שהוא בא לידי ביטוי בכל אחת ואחת מהדעות שיש בעולם. ומי שהוא חכם אמיתי, שהוא יודע את השורש של כל הדעות השונות שיש בעולם, הוא מסוגל להכיל בתוכו את כל הדעות שיש בעולם. כי כל דעה שיש בעולם, היא שיקוף וחלק וצמצום של השכל הגדול ביותר. והחכם שיודע את השכל הגדול ביותר, הוא רואה בכל דבר את התגלות והתלבשות השכל הגדול ביותר. ועל ידי זה הוא יכול לחיות בשלום עם כל הדעות שיש בעולם. והנה, כל אדם צריך צמצום. והחכם שיודע את נקודת האמת של...
האם מגיע לך להיות מאושר? האם אתה ראוי להיות מלך? האם אתה מתאים לה? האם אתה רוצה רק אותה? אושר פנימי או אושר חיצוני, מעשה משבעת הקבצנים, מעשה מהיין ההונגרי, געגועים לאקסית, האם לאקסית יש תחליף?
האם מגיע לך להיות מאושר? האם אתה ראוי להיות מלך? האם אתה מתאים לה? האם אתה רוצה רק אותה? אושר פנימי או אושר חיצוני, מעשה משבעת הקבצנים, מעשה מהיין ההונגרי, געגועים לאקסית, האם לאקסית יש תחליף?
...האם אתה ראוי להיות מלך? האם אתה מתאים לה? האם אתה רוצה רק אותה? אושר פנימי או אושר חיצוני, מעשה משבעת הקבצנים, מעשה מהיין ההונגרי, געגועים לאקסית, האם לאקסית יש תחליף? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בשאלות פילוסופיות ומעשיות שמטרתן לעזור לאנשים להבין את משמעות האושר ואת הדרך להשגתו. אליעד מעלה את השאלה אם האדם באמת רוצה את מה שהוא חושב שהוא רוצה, ואם הוא ראוי למה שהוא שואף אליו. הנושא המרכזי הוא הרצון האמיתי - האם הרצון שלי אמיתי או שאני פשוט מתפשר על פחות? אליעד מציין שאם אדם לא מצליח להשיג את מה...
להיות חילוני, להיות דתי, העולם החילוני, העולם הדתי, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, לחזור בתשובה, לחזור בשאלה, חרדה דתית, יציאה בשאלה, להיות מי שאני, להיות עצמך, תחושת ריקנות, משמעות החיים
להיות חילוני, להיות דתי, העולם החילוני, העולם הדתי, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, לחזור בתשובה, לחזור בשאלה, חרדה דתית, יציאה בשאלה, להיות מי שאני, להיות עצמך, תחושת ריקנות, משמעות החיים
...העולם החילוני, העולם הדתי, חזרה בתשובה, חזרה בשאלה, לחזור בתשובה, לחזור בשאלה, חרדה דתית, יציאה בשאלה, להיות מי שאני, להיות עצמך, תחושת ריקנות, משמעות החיים איך יוצאים מהקונפליקט בין העולם הדתי לחילוני? הרבה אנשים שחווים מעבר מחברה דתית לחברה חילונית, או להיפך, מוצאים את עצמם בקונפליקט פנימי עמוק. אליעד מסביר שהקושי נובע מההבדל המהותי בין שתי הגישות לחיים, כאשר כל צד מבטל את הצד השני. בעולם הדתי האדם לומד מגיל צעיר שהחילונים הם אנשים ריקניים, חומרניים, תאוותניים ושטחיים, בעוד שבעולם החילוני מלמדים...
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים
יתרונות וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים
...וחסרונות בכל דבר, לחפש את הטוב שיש בכל דבר, לחפש את הרע שיש בכל דבר, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית, אזמרה לאלוהי בעודי, בכל דבר יש יתרון, בכל דבר יש חיסרון, אחדות ההפכים איך אפשר להבין שכל דבר כולל יתרונות וחסרונות באותה מידה? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מסביר הוא שבמציאות, בכל פרט ובכל דבר קיימת תמיד כמות שווה של יתרונות וחסרונות. לפי אליעד, ברמה העקרונית והעמוקה ביותר, אין הבדל מהותי בין הטוב והרע. הוא מדגיש שלא מדובר רק ברמה כללית, אלא באופן ספציפי מאוד - כל פרט, כל אירוע, כל אדם או מצב, מורכבים בדיוק...
מסחר במטח, שוק ההון, גניבה בחסות החוק, לעשות כסף במטח, להרוויח כסף בקלות, לעשות כסף בקלות, להצליח במסחר במטח, לעשות כסף בבורסה, להרוויח כסף בבורסה, פוליטיקאי ישר, חוקי המדינה
מסחר במטח, שוק ההון, גניבה בחסות החוק, לעשות כסף במטח, להרוויח כסף בקלות, לעשות כסף בקלות, להצליח במסחר במטח, לעשות כסף בבורסה, להרוויח כסף בבורסה, פוליטיקאי ישר, חוקי המדינה
...החוק, לעשות כסף במטח, להרוויח כסף בקלות, לעשות כסף בקלות, להצליח במסחר במטח, לעשות כסף בבורסה, להרוויח כסף בבורסה, פוליטיקאי ישר, חוקי המדינה האם באמת אפשר להרוויח כסף בקלות במסחר במטח? רבים מתעניינים בשאלה האם ניתן להרוויח כסף בקלות ובמהירות באמצעות מסחר במטח, בבורסה, או באמצעות השקעות שונות בשוק ההון. אליעד כהן מתייחס לנושא הזה בצורה ברורה וחדה, ומדגיש שמאחורי הרעיון של להרוויח כסף במהירות ובקלות, עומדים כמה עקרונות שחשוב להבין. ראשית, אליעד מסביר מה זה בכלל מסחר במטח: מסחר במטח משמעו קנייה ומכירה...
אמונות טפלות - מהי נקודת האמת של אמונות טפלות שגורמות לאדם להרגיש טוב?
...- מהי נקודת האמת של אמונות טפלות שגורמות לאדם להרגיש טוב? אמונות טפלות. מהו השורש הטוב שבגללו קיימות האמונות התפלות? האמונות הטפלות יש מהן כאלו שגורמות לאדם להרגיש רע בצורה גלויה. ויש מהן כאלו שגורמות לאדם להרגיש טוב כלשהו. החיסרון של אמונות תפלות טובות, הוא שהן מיותרות ואין בהן צורך. הן חוסמות את האדם מלדעת את האמת המלאה והטובה, שתגרום לו להרגיש טוב באמת גם בלי האמונה הטפלה (ראה בהרחבה כאן). השאלה היא, מנין נובע כוחן של האמונות הטפלות הטובות? מהי מהותן באמת? תשובה: המציאות היא טובה באמת. האדם מרגיש...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב
...- ב תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - א. דוגמה לפעולת כפייה בלתי תקינה: בראשית ברא אלהים (המונח השגור בפינו עד היום) את השמים ואת הארץ. האדם נולד אל תוך היקום, ומאותו רגע הוא קולט את נתוניו ומעבד אותם. נתונים אלה מעובדים רק דרך המערכת האנושית של האדם, אין מערכת אחרת בנמצא, זו מציאות הדברים. מאידך, נתון כפוי לא ייקלט לעולם אצל האדם, במקודם או במאוחר הוא יפלוט אותו, זה טבע הדברים. אם כן, המונח אלהים שכיוונה לו התורה הוא התודעה, זו שמרכז השליטה בידה. זה המנחה, המורה המדריך... זה המונח שהזכירה...
לשמור על הקיים בהווה
...על הקיים בהווה חשיבה הגורסת לשמור על הקיים בהווה ממקמת את האדם במצב שידאג לכך שינוח בזמן הנכון ויעשה את הדברים הנכונים בזמן הנכון. חשיבה כזו, גורמת לאדם להיות רגוע, נינוח עם עצמו ואדם כזה הוא עקשן באופן כזה שלא מפר לו את האיזון בחיים. אדם כזה יכול לדעת את הדברים גם ללא הידיעה הזו, אבל אם הידיעה לא נכנסת למשנה תוקף הוא יכול להיות מושפע מתנודות החיים בקלות ולאבד את זה. הרעיון הוא לשמור על הקיים בהווה עי הסתכלות על הדברים כפי שהם. ואז האדם יכול להיות רגוע, וכבר לא משנה לו מה יקרה ומה יהיה, הוא כבר...
אמון - מבוא
...יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת), וישמח לבצעה (יחוש יחס כלפי...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה ועם...
לזרום עם ההבנה של הרגע הזה
...דחוף יותר או למה עשיתי כך ואיך לא חשבתי על אופציה טובה יותר? אלו דברים שבשגרה. הנקודה החשובה כאן שאי אפשר לתקוע את ההתקדמות כל הזמן בלנסות לפענח תובנה חדשה, ויחד עם זאת צריך להתקדם מתוך מודעות לדברים. יש לזכור שההבנה של אותם הדברים היו שייכים לנחלת העבר והיו ההבנה של אותו הרגע. ובעצם יש כאן נקודה חשובה יותר מההטמעות עצמן אפילו למרות שלהטמעות יש תפקיד משחק חשוב אך, יחד עם זאת, יש לקחת אותן בעירבון מוגבל. כי מה שחשוב יותר ממהטמעות היא המודעות לדברים והתחברות של המודעות אל האמת. מה שנכון עכשיו יכול...
שבעה שבועות תספור לך
...תספור לך בבית המקדש, ייבנה במהרה בימינו, היו כלים שונים. הכלים נמשחו בשמן המשחה עמ לקדשם ועמ שהם יקדשו, אשר יבוא בתוכם. לכל עניין, מידה, הכלי שלה, כלי המקדש את הבא בתוכה. ההתקדשות בהיות הכלי התואם את מילואו. חג השבועות, כשמו כן הוא, חג של שבוע הרבה, היינו חג שמקור ענינו הינו השבוע, מילוי הכלים, הכלת השפע. התורה מצווה וספרתם לכם ממחרת השבת שבע שבועות תמימות תהיינה. הציווי למנות שבועות. הימים הנספרים אין בהם משל עצמם, מהותם הינה בהיותם חלק ומרכיב לשבוע. ימי ספירת העומר, 7 שבועות הינם הכנה לקראת המילוי...
הבחנה חדה = פריצת דרך משמעותית
...רוצה להגיע למטרה מסויימת, הוא צריך לבדוק את הדברים לפי מבחן התוצאה. כפי שהתבאר, אחד העזרים כדי להגיע ליותר נקודות במבחן התוצאה ולהתקרב למטרה הוא בדיקת הפעולה בשעת מעשה. כלומר, כאדם עושה פעולה מסויימת או רוצה לעשות פעולה מסויימת אם היא מוטלת בספק אם היא טובה - נובע מכך שהפעולה אינה נכונה ויש לברר איזו פעולה היא הפעולה הנכונה לבצע. לפעמים האדם יכול להירדם בשמירה ולא לקחת בחשבון את התוצאה הסופית. הדבר קורה כי האותו האדם שאנן ולא מסתכל על הדברים מתוך ראייה פרקטית, ואז הוא מבין מאוחר מדי, שלא יכל להיות...
פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2
...- ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2 פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1. איינשטיין, מסתבר, נהג לכתוב יומני מסעות, ורוזנקרנץ תרגם וערך את יומן מסעו האינטנסיבי בארץ - ישראל. בהערות האישיות הללו מתגלה לנו איינשטיין קצת שונה מזה המוכר לנו: הוא מפגין הבחנה פסיכולוגית חודרת, מלא חמלה, אבל לפעמים ציני ואפילו קצת רכלני. הנה תיאור ביקורו בהר - הבית: אחר כך מטה, אל חומת בית המקדש (כותל הדמעות), שם אחים - בני - עמי קהי המוחין מתפללים בקול רם, פניהם מכוונים אל הכותל, תוך...
התועלת שבניסיון האדם
...מהחיים ניסיון רב ולא מבוטל, ולפעמים יש מצבים שעדיף שיקשיב לניסיון החיים, אבל יש לשים לב לקחת גם את ניסיון החיים בעירבון מוגבל. ומה הכוונה בעירבון מוגבל? לעתים קורה מצב שהאדם זוכר משהו ולא תמיד זוכר אותו נכון, הוא יכול להשליך סיבה של משהו בלי קשר נכון לדברים וסתם לחשוש לעשות התחלה חדשה. יש מצבים שבהם האדם לא באמת השקיע בדברים והוא לוקח את עצמו כלא מוצלח בתחום מסויים, והוא לא ניסה כלל את הכי טוב שלו, או שלא היה פנוי רגשית לדברים. יכול להיות מצב שלאותו אדם היה חוסר ביטחון עצמי עם הדברים, והפחד שיתק...
דיכאון קליני - מבוא
...(קרוי גם: דיכאון מזורי, מצב דיכאוני מזורי או אפיזודה דיכאונית מזורית, באנגלית: Major Depression או Major Depressive Episode, בעבר נקרא גם דיכאון אנדוגני) הוא הפרעה נפשית, המאופיינת בדפוס נרחב ומתמשך (בדרך כלל שבועות וחודשים) של מצב רוח ירוד, שאליו מתלווים הערכה עצמית נמוכה ואובדן עניין והנאה מפעילויות מהנות, חרדה, הפרעות שינה ותיאבון, חוסר מרץ, מחשבות פסימיות בדרגות שונות - עד כדי מחשבות של חוסר טעם לחיים ואובדניות, ירידה בריכוז ובזיכרון, ופגיעה משמעותית בתפקוד. אוסף תסמינים זה קיבל את שמו המקצועי...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לשחק עם ילדים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לשחק עם ילדים, איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לשחק עם ילדים, דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להרזיה, מאמן עסקי מומלץ, מאמן משפחתי בתחום לשחק עם ילדים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5781 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 05:33:18 - wesi4