ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לקיחת החלטה ✔בודהיזם - הסוטה הארוכה על סיבתיות ✔הסוטרה הארוכה על סיבתיות Mahnidna Sutta Digha Nikya, 15 (הופעה מותנית) כך... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - הסוטה הארוכה על סיבתיות
הסוטרה הארוכה על סיבתיות

Mahnidna Sutta

Digha Nikya, 15

(הופעה מותנית)

כך שמעתי. בפעם אחת הבודהה התגורר בין בני הקוּרוּ, היכן שהיתה עיר בשם קַמַהסַדְהַמָה. אז המכובד אַנַנְדַה ניגש לנעלה, חלק לו כבוד, והתיישב בקירבתו. כשהוא יושב פנה אל הבודהה בדברים אלו:

"אדון נכבד, זה דבר נהדר ונפלא כיצד הופעה מותנית זו הנה כה עמוקה ונראית כה עמוקה, ועדיין היא נראית לי ברורה כפי שהיא יכולה להיות. "

אל תדבר כך, אננדה! אל תדבר כך, אננדה! הופעה מותנית זו, אננדה, הנה עמוקה ונראית עמוקה. מתוך אי הבנה ואי חדירה לתוך אמת דהמה זו, אננדה, דור זה הפך פקעת חוטים סבוכה, כמו כדור פתיל סבוך, כמו בליל קני סוף, ולא צולח מעבר לסמסארה עם מישורי הצער, יעדי האומללות, והעולמות התחתונים.

אננדה, אם נשאלים: "האם הזדקנות ומוות נוצרים בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש הזדקנות ומוות? " יש לומר: "עם לידה כתנאי יש הזדקנות ומוות. "

אננדה, אם נשאלים: "האם לידה נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש לידה? " יש לומר: "עם קיום כתנאי יש לידה. "

אננדה, אם נשאלים: 'האם קיום נוצר בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש קיום? " יש לומר: "עם היקשרות כתנאי יש קיום. "

אננדה, אם נשאלים: "האם היקשרות נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש היקשרות? " יש לומר: "עם הישתוקקות כתנאי יש היקשרות. "

אננדה, אם נשאלים: "האם הישתוקקות נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש הישתוקקות? " יש לומר: "עם הרגשה כתנאי יש הישתוקקות. "

אננדה, אם נשאלים: "האם הרגשה נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש הרגשה? " יש לומר: "עם מגע כתנאי יש הרגשה. "

אננדה, אם נשאלים: "האם מגע נוצר בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש מגע? " יש לומר: "עם מנטליות - חומריות כתנאי יש מגע. "

אננדה, אם נשאלים: "האם מנטליות - חומריות נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: "כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש מנטליות - חומריות? " יש לומר: "עם הכרה כתנאי יש מנטליות - חומריות. "

אננדה, אם נשאלים: "האם הכרה נוצרת בשל תנאי מסויים? " יש לומר: 'כך הדבר". אם נשאלים: "בשל איזה תנאי יש הכרה? " יש לומר: "עם מודעות מנטליות - חומריות כתנאי יש מודעות. "

כך, אננדה, עם מנטליות - חומריות כתנאי יש הכרה, עם הכרה כתנאי יש מנטליות - חומריות, עם מנטליות - חומריות כתנאי יש מגע, עם מגע כתנאי יש הרגשה, עם הרגשה כתנאי יש הישתוקקות, עם הישתוקקות כתנאי יש היקשרות, עם היקשרות כתנאי יש קיום, עם קיום כתנאי יש לידה, עם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות, צער, קינה, כאב, עצב, ויאוש. כך הוא המקור לכל מסת הסבל הזו.

(הזדקנות ומוות)

כך נאמר: "עם לידה כתנאי נוצרים הזדקנות ומוות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה לידה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, של ישויות שמיימיות נעלות למצב של ישויות שמיימיות נעלות, של יישויות שמיימיות למצב של יישויות שמיימיות, של רוחות, שדים, בני אנוש, הולכים על ארבע, בעלי כנפיים, וזוחלים, כל אחד לתוך מצבו - אם לא הייתה אף לידה של יצורים מכל סוג שהוא לתוך כל מצב, אז, בהיעדרות מוחלטת של לידה, בהפסקה של לידה, האם הזדקנות ומוות יכלו להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הזדקנות ומוות, קרי, לידה.

(לידה)

כך נאמר: "עם קיום כתנאי יש לידה. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה קיום מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא קיום בספירת החושים, קיום בספירת חומר עדין, קיום בספירת אל - חומר - אז, בהיעדרות מוחלטת של קיום, בהפסקה של קיום, האם לידה תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של לידה, קרי, קיום.

(קיום)

כך נאמר: "עם היקשרות כתנאי יש קיום. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה היקשרות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא היקשרות בספירת החושים, היקשרות בדיעות, היקשרות במצוות ופולחנות, או היקשרות בדוקטרינת עצמי - אז, בהיעדרות מוחלטת של היקשרות, בהפסקה של היקשרות, האם קיום יוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של קיום, קרי, היקשרות.

(היקשרות)

כך נאמר: "עם הישתוקקות כתנאי יש היקשרות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הישתוקקות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא הישתוקקות למראות, הישתוקקות לצלילים, הישתוקקות לריחות, הישתוקקות לטעמים, הישתוקקות לתחושות מגע, הישתוקקות לתופעות מנטליות - אז, בהיעדרות מוחלטת של הישתוקקות, בהפסקה של הישתוקקות, האם היקשרות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של היקשרות, קרי, הישתוקקות.

(הישתוקקות)

כך נאמר: "עם הרגשה כתנאי יש הישתוקקות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הרגשה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא הרגשה הנולדת ממגע - עין, הרגשה הנולדת ממגע - אוזן, הרגשה הנולדת ממגע - אף, הרגשה הנולדת ממגע - לשון, הרגשה הנולדת ממגע - גוף, הרגשה הנולדת ממגע - תודעה - אז, בהיעדרות מוחלטת של הרגשה, בהפסקה של הרגשה, האם הישתוקקות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הישתוקקות, קרי, הרגשה.

(תלוי בהישתוקקות)

כך, אננדה, בתלות בהרגשה יש השתוקקות, בתלות בהישתוקקות יש מרדף, בתלות במרדף יש הישג, בתלות בהישג יש לקיחת - החלטה, בתלות בלקיחת - החלטה יש תשוקה ותאווה, בתלות בתשוקה ותאווה יש היקשרות, בתלות בהיקשרות יש רכושנות, בתלות ברכושנות יש קמצנות, בתלות בקמצנות יש בעלות, ובגלל בעלות, נוצרות תופעות רעות ומזיקות שונות - מתחילים להשתמש באלות ונשקים, סכסוכים, מאבקים, ויכוחים, וריבים, דיבור מעליב, השמצות, ואמירת שקרים.

כך נאמר: "בגלל בעלות, נוצרות תופעות רעות ומזיקות שונות - מתחילים להשתמש באלות ונשקים, סכסוכים, מאבקים, ויכוחים, וריבים, דיבור מעליב, השמצות, ואמירת שקרים. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה בעלות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של בעלות, בהפסקה של בעלות, האם יווצרו תופעות רעות ומזיקות שונות כאלו?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של התופעות הרעות והמזיקות השונות הללו, קרי, בעלות.

כך נאמר: "בתלות בקמצנות יש בעלות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה קמצנות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של קמצנות, בהפסקה של קמצנות, האם בעלות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של בעלות, קרי, קמצנות.

כך נאמר: 'בתלות ברכושנות יש קמצנות. ' בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה רכושנות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של רכושנות, בהפסקה של רכושנות, האם קמצנות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של קמצנות, קרי, רכושנות.

כך נאמר: "בתלות בהיקשרות יש רכושנות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה היקשרות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של היקשרות, בהפסקה של היקשרות, האם רכושנות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של רכושנות, קרי, היקשרות.

כך נאמר: "בתלות בתשוקה ותאווה יש היקשרות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היו תשוקה ותאווה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של תשוקה ותאווה, בהפסקה של תשוקה ותאווה, האם היקשרות תוכל להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של היקשרות, קרי, תשוקה ותאווה.

כך נאמר: "בתלות בלקיחת - החלטה יש תשוקה ותאווה. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה לקיחת - החלטה מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של לקיחת - החלטה, בהפסקה של לקיחת - החלטה, האם תשוקה ותאווה היו יכולות להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של תשוקה ותאווה, קרי, לקיחת - החלטה.

כך נאמר: "בתלות בהישג יש לקיחת - החלטה. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה הישג מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של הישג, בהפסקה של הישג, האם לקיחת - החלטה היתה יכולה להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של לקיחת החלטה, קרי, הישג.

כך נאמר: "בתלות במרדף יש הישג. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה מרדף מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של מרדף, בהפסקה של מרדף, האם הישג היה יכול להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הישג, קרי, מרדף.

כך נאמר: "בתלות בהישתוקקות יש מרדף. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היתה הישתוקקות מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא, אז, בהיעדרות מוחלטת של הישתוקקות, בהפסקה של הישתוקקות, האם מרדף היה יכול להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של מרדף, קרי, הישתוקקות.

כך, אננדה, שתי תופעות אלו, בהיותן בכפילות, מתאחדות בהרגשה.

(הרגשה)

כך נאמר: "עם מגע כתנאי יש הרגשה. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם באופן מוחלט ותכליתי לא היה מגע מכל סוג שהוא בכל מקום שהוא - כלומר, לא מגע - עין, מגע - אוזן, מגע - אף, מגע - לשון, מגע - גוף, מגע - תודעה - אז, בהיעדרות מוחלטת של מגע, בהפסקה של מגע, האם הרגשה היתה יכולה להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הרגשה, קרי, מגע.

(מגע)

כך נאמר: "עם מנטליות - חומריות כתנאי יש מגע. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף המנטלי לא היו קיימים האם תיאור - מגע היה יכול להראות בגוף החומרי?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו באמצעותם נוהגים לתאר את הגוף החומרי לא היו קיימים, האם רושם - מגע היה יכול להראות בגוף המנטלי?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו דרכם נוהגים לתאר את הגוף המנטלי והגוף החומרי לא היו קיימים, האם תיאור - מגע או רושם - מגע היו יכולים להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם איכויות, תכונות, מאפיינים וסימנים אלו דרכם נוהגים לתאר את המנטליות - חומריות לא היו קיימים, האם מגע היה יכול להראות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של מגע, קרי, מנטליות - חומריות.

(מנטליות - חומריות)

כך נאמר: "עם הכרה כתנאי יש מנטליות - חומריות. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם הכרה לא הייתה עוברת לרחם האם, האם מנטליות - חומריות היתה נוצרת ברחם?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם, לאחר שעברה לרחם, ההכרה היתה עוזבת, האם מנטליות - חומריות הייתה נולדת לתוך מצב הקיום הנוכחי?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם ההכרה של ילד או ילדה צעירה היה נקטעת באיבה, האם מנטליות - חומריות היתה גודלת, מתפתחת ומגיעה לבגרות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של מנטליות - חומריות, קרי, הכרה.

(הכרה)

כך נאמר: "עם מנטליות - חומריות כתנאי יש הכרה. " בדרך זו, אננדה, דבר זה אמור להיות מובן: אם הכרה לא היתה מוצאת אחיזה במנטליות - חומריות, האם היה נראה מקור לסבל העצום - ללידה עתידית, הזדקנות, ומוות?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, זהו הגורם, המקור, המוצא, והתנאי של הכרה, קרי, מנטליות - חומריות.

אננדה, בהיקף זה נולדים, מזדקנים, ומתים, חולפים מהעולם ונולדים מחדש, בהיקף זה יש דרך לכינוי, בהיקף זה יש דרך לשפה, בהיקף זה יש דרך לתיאור, בהיקף זה יש תחום לחוכמה, בהיקף זה שהמחזור נע לתיאור מצב יצור זה, כלומר, כאשר יש מנטליות - חומריות יחד עם הכרה.

(תיאורים של עצמי)

אננדה, באילו דרכים, מי שמתאר עצמי מתאר אותו? לתיאור עצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, מתארים אותו כך: "העצמי שלי בעל צורה חומרית ומוגבל. " או לתיאור עצמי כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל, מתארים אותו כך: "העצמי שלי בעל צורה חומרית ובלתי מוגבל. " או לתיאור עצמי כאל - חומרי ומוגבל, מתארים אותו כך: "העצמי שלי אל - חומרי ומוגבל. " או לתיאור עצמי כאל - חומרי ובלתי מוגבל, מתארים אותו כך: "העצמי שלי אל - חומרי ובלתי מוגבל. "

כך, אננדה, מי שמתאר עצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, מתאר עצמי כזה [כקיים רק] בהווה או שהוא מתאר עצמי כזה [כקיים] אי שם בעתיד, או שהוא חושב: 'באשר למה שאינו כזה, אני אשתנה למצב קיום כזה. ' במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה חומרית ומוגבל מונחת ביסוד העניין.

זה שמתאר עצמי כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל, מתאר עצמי כזה... במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל מונחת ביסוד העניין.

זה שמתאר עצמי כבעל צורה אל - חומרית ומוגבל, מתאר עצמי כזה... במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה אל - חומרית ומוגבל מונחת ביסוד העניין.

זה שמתאר עצמי כבעל צורה אל - חומרית ובלתי מוגבל, מתאר עצמי כזה... במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה אל - חומרית ובלתי - מוגבל מונחת ביסוד העניין.

בדרכים אלו, אננדה, מי שמתאר עצמי מתאר אותו.

(אי תיאורים של עצמי)

באילו דרכים, אננדה, מי שלא מתאר עצמי לא מתאר אותו? לאי תיאור עצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, לא מתארים אותו כך: "העצמי שלי בעל צורה חומרית ומוגבל. " או לאי תיאור עצמי כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל, לא מתארים אותו כך: "העצמי שלי בעל צורה חומרית ובלתי מוגבל. " או לאי תיאור עצמי כאל - חומרי ומוגבל, לא מתארים אותו כך: "העצמי שלי אל - חומרי ומוגבל. " או לאי תיאור עצמי כאל - חומרי ובלתי מוגבל, לא מתארים אותו כך: "העצמי שלי אל - חומרי ובלתי מוגבל. "

כך, אננדה, זה שאינו מתאר עצמי כבעל צורה חומרית ומוגבל, לא מתאר עצמי כזה [כקיים רק] בהווה וגם לא מתאר עצמי כזה [כקיים] אי שם בעתיד, והוא גם לא חושב: 'באשר למה שאינו כך, אני אשתנה למצב קיום כזה. ' במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה חומרית ומוגבל אינה מונחת ביסוד העניין.

זה שאינו מתאר עצמי כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל, לא מתאר עצמי כזה [כקיים] אי שם בעתיד, והוא גם לא חושב: 'באשר למה שאינו כך, אני אשתנה למצב קיום כזה. ' במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה חומרית ובלתי מוגבל אינה מונחת ביסוד העניין.

זה שאינו מתאר עצמי כבעל צורה אל - חומרית ומוגבל, לא מתאר עצמי כזה [כקיים] אי שם בעתיד, והוא גם לא חושב: 'באשר למה שאינו כך, אני אשתנה למצב קיום כזה. ' במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה אל - חומרית ומוגבל אינה מונחת ביסוד העניין.

זה שאינו מתאר עצמי כבעל צורה אל - חומרית ובלתי מוגבל, לא מתאר עצמי כזה [כקיים] אי שם בעתיד, והוא גם לא חושב: 'באשר למה שאינו כך, אני אשתנה למצב קיום כזה. ' במצב זה, יהיה זה הולם לומר שאמונה מיושבת [של עצמי] כבעל צורה אל - חומרית ובלתי - מוגבל אינה מונחת ביסוד העניין.

בדרכים אלו, אננדה, מי שאינו מתאר עצמי לא מתאר אותו.

(אמונות בעצמי)

אננדה, באילו דרכים מי שמקבל את האמונה בעצמי, מקבל אותה? מי שמקבל את האמונה בעצמי או שמקבל הרגשה כעצמי, באמירת: "הרגשה היא העצמי שלי. " או שהוא מאמין: "הרגשה היא אינה העצמי שלי, העצמי שלי הוא חסר חוויה של הרגשה. " או שהוא מאמין: "הרגשה היא אינה העצמי שלי, אך העצמי שלי לא חסר חוויה של הרגשה. העצמי שלי מרגיש, כיוון שהעצמי שלי נתון לחוש הרגשה"

כך, אננדה, זה שאומר "הרגשה היא העצמי שלי. " צריך להישאל: "חבר, קיימים שלושה סוגים אלו של הרגשות - הרגשה נעימה, הרגשה לא - נעימה, והרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. מבין שלושה אלו, איזו אתה מקבל כעצמי? "

אננדה, ברגע בו מישהו חווה הרגשה נעימה הוא אינו חווה, באותו רגע, הרגשה לא נעימה או הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, באותו רגע הוא חווה רק הרגשה נעימה. ברגע בו מישהו חווה הרגשה לא - נעימה הוא אינו חווה, באותו רגע, הרגשה נעימה או הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, באותו רגע הוא חווה רק הרגשה לא - נעימה. ברגע בו מישהו חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא אינו חווה, באותו רגע, הרגשה נעימה או הרגשה לא - נעימה, באותו רגע הוא חווה רק הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה.

אננדה, הרגשה נעימה הנה ארעית, מותנית, מופיעה בתלות, נתונה לחידלון, נעלמת, מתפוגגת, ומפסיקה. הרגשה לא - נעימה הנה ארעית, מותנית, מופיעה בתלות, נתונה לחידלון, נעלמת, מתפוגגת, ומפסיקה. הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה הנה ארעית, מותנית, מופיעה בתלות, נתונה לחידלון, נעלמת, מתפוגגת, ומפסיקה.

אם, בזמן שמישהו חווה הרגשה נעימה, הוא חושב: 'זה העצמי שלי. ' אז עם הפסקתה של ההרגשה הנעימה הזו הוא חושב: 'העצמי שלי נעלם. ' אם, כשהוא חווה הרגשה לא - נעימה, מישהו חושב: 'זה העצמי שלי. ' אז עם הפסקתה של ההרגשה הלא - נעימה הזו הוא חושב: 'העצמי שלי נעלם. ' אם, כשהוא חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, מישהו חושב: 'זה העצמי שלי. ' אז עם הפסקתה של ההרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה הזו הוא חושב: 'העצמי שלי נעלם. '

כך זה שאומר: 'הרגשה היא העצמי שלי' מאמין בעצמי כדבר שאפילו כאן ועכשיו הוא ארעי, עירוב של הנאה וכאב, ונתון להופעה והיעלמות. לכן, אננדה, בשל כך אין זה מתקבל על הדעת להאמין ש'הרגשה היא העצמי שלי. '

אננדה, זה שאומר "הרגשה היא אינה העצמי שלי, העצמי שלי הוא חסר חוויה של הרגשה. " - יש לשאול אותו: "חבר, היכן שאין שום דבר שמורגש, האם הרעיון 'אני' מופיע שם? ".

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

לכן, אננדה, בשל כך אין זה מתקבל על הדעת להאמין ש'הרגשה היא אינה העצמי שלי, העצמי שלי הוא חסר חוויה של הרגשה. '

אננדה, זה שאומר "הרגשה היא אינה העצמי שלי, אך העצמי שלי לא חסר חוויה של הרגשה. העצמי שלי מרגיש, כיוון שהעצמי שלי נתון לחוות הרגשה. " - יש לשאול אותו: "חבר, אם הרגשה היתה נפסקת לחלוטין ללא שארית, אז, בהיעדרות מוחלטת של הרגשה, עם ההפסקה של הרגשה, האם [הרעיון של] 'אני כך' עולה שם? "

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

"לכן, אננדה, בשל כך אין זה מתקבל על הדעת להאמין ש'הרגשה היא אינה העצמי שלי, אך העצמי שלי לא חסר חוויה של הרגשה. העצמי שלי מרגיש, כיוון שהעצמי שלי נתון לחוות הרגשה. '

אננדה, כאשר נזיר לא מאמין שהרגשה היא עצמי, ולא מאמין שעצמי הוא חסר חוויה של הרגשה, ולא חושב ש'העצמי שלי מרגיש, כיוון שהעצמי שלי נתון לחוות הרגשה. ' - אז, כאשר הוא נטול אמונות מעין אלו, הוא לא נצמד לדבר בעולם. ללא היקשרות, הוא לא טרוד. כאשר הוא לא טרוד, הוא משיג ניבאנה בעצמו. הוא מבין: 'הלידה מוצתה, החיים הרוחניים הסתיימו, מה שהיה לעשות נעשה, אין עוד חזרה למצב התהוות זה. '

אננדה, אם מישהו יאמר על נזיר שתודעתו השתחררה בדרך זו, שהוא מאמין 'הטטהאגטה קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין 'הטטהאגטה אינו קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין 'הטטהאגטה גם קיים וגם לא קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי, או שהוא מאמין 'הטטהאגטה לא קיים ולא אינו קיים אחרי המוות' - אין זה יהיה ראוי. מאיזו סיבה? מאחר ונזיר זה משוחרר בידיעה ישירה של דברים אלו: היקף הכינוי והיקף הדרך לכינוי, היקף השפה והיקף הדרך לשפה, היקף התיאור והיקף הדרך לתיאור, היקף החוכמה והיקף התחום לחוכמה, היקף המחזור וההיקף בו המחזור נע. לומר על נזיר שהוא משוחרר בידיעה ישירה של דברים אלו שהוא מחזיק בדיעה 'הוא אינו יודע ואינו רואה' - אין זה יהיה ראוי.

(שבע התחנות של ההכרה)

אננדה, קיימות שבע התחנות האלו של ההכרה ושני בסיסים, מהן השבע?

אננדה, ישנם יצורים ששונים בגוף ושונים בתפיסה, כמו יצורי אנוש, חלק מהישויות, וכמה יצורים מהעולמות התחתונים. זוהי התחנה הראשונה של ההכרה.

ישנם יצורים ששונים בגוף אך זהים בתפיסה, כמו הישויות של מסדר - הברהמה הנוצרים דרך [הג'האנה] הראשונה. זוהי התחנה השניה של ההכרה.

ישנם יצורים שזהים בגוף אך שונים בתפיסה, כמו הישיויות של הזוהר הזורם. זוהי התחנה השלישית של ההכרה.

ישנם יצורים שזהים בגוף וזהים בתפיסה, כמו הישויות של היופי הקורן. זוהי התחנה הרביעית של ההכרה.

ישנם יצורים אשר דרך התגברות מלאה על תפיסה של צורה חומרית, התפטרות של תפיסות רשמים, וחוסר - תשומת - לב לתפיסה של שונות, [מתרגלים] 'חלל הוא אינסופי, ' מגיעים לבסיס של אינסופיות החלל. זוהי התחנה החמישית של ההכרה.

ישנם יצורים אשר דרך התגברות מלאה על בסיס אינסופיות החלל, [מתרגלים] 'ההכרה אינסופית, ' מגיעים לבסיס של אינסופיות ההכרה. זוהי התחנה השישית של ההכרה.

ישנם יצורים אשר דרך התגברות מלאה על בסיס אינסופיות ההכרה, [מתרגלים] 'אין דבר, ' מגיעים לבסיס של האינות. זוהי התחנה השביעית של ההכרה.

הבסיס של היצורים חסרי התפיסה, ושני, הבסיס של לא - תפיסה - ולא - חוסר - תפיסה, אלו הם שני הספירות.

כך, אננדה, אם מבינים את התחנה הראשונה של ההכרה, של היצורים ששונים בגוף ושונים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את שאר תחנות ההכרה

אם מבינים את התחנה השנייה של ההכרה, של היצורים ששונים בגוף אך זהים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את התחנה השלישית של ההכרה, של היצורים שזהים בגוף אך שונים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את התחנה הרביעית של ההכרה, של היצורים שזהים בגוף וזהים בתפיסה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את התחנה החמישית של ההכרה, של היצורים אשר דרך התגברות מלאה על תפיסה של צורה חומרית, התפטרות של תפיסות רשמים, וחוסר - תשומת - לב לתפיסה של שונות, [מתרגלים] 'חלל הוא אינסופי, ' מגיעים לבסיס של אינסופיות החלל, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את התחנה השישית של ההכרה, של היצורים אשר דרך התגברות מלאה על בסיס אינסופיות החלל, [מתרגלים] 'ההכרה אינסופית, ' מגיעים לבסיס של אינסופיות ההכרה, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אם מבינים את התחנה השביעית של ההכרה, של היצורים אשר דרך התגברות מלאה על בסיס אינסופיות ההכרה, [מתרגלים] 'אין דבר, ' מגיעים לבסיס של האינות, ואם מבינים את המקור שלה, את הסיום שלה, את הסיפוק שבה, את חוסר הסיפוק שבה ואת המפלט ממנה, האם זה ראוי למישהו לחפש בה הנאה?

"כמובן שלא, אדון נכבד. "

אננדה, כאשר נזיר - הבין כפי שהם באמת המקור, הסיום, הסיפוק, חוסר הסיפוק והמפלט בנוגע לשבעת תחנות ההכרה האלו ושני הבסיסים - הוא משוחרר דרך אי - היקשרות, אז הוא מכונה נזיר המשוחרר דרך חוכמה.

(שמונה החרויות)

אננדה, קיימות שמונה חרויות אלו. מהן השמונה?

כאשר בעל צורה חומרית רואה צורות חומריות. זוהי החרות הראשונה.

כאשר מישהו אשר לא תופס צורות חומריות פנימית רואה צורות חומריות חיצונית. זוהי החרות השניה.

כאשר מישהו פטור מהרעיון של יופי. זוהי החרות השלישית.

דרך התגברות מלאה על תפיסות של צורה חומרית, הסיום של תפיסות רשמים, וחוסר - תשומת - לב לתפיסה של שונות, [מתרגלים] 'חלל הוא אינסופי, ' נכנסים ונשארים בבסיס של החלל האינסופי. זוהי החרות הרביעית.

לאחר התגברות מלאה על הבסיס של אינסופיות החלל, [מתרגלים] 'הכרה היא אינסופית, ' נכנסים ונשארים בבסיס של אינסופיות ההכרה. זוהי החרות החמישית.

לאחר התגברות מלאה על הבסיס של אינסופיות ההכרה, [מתרגלים] 'אין דבר, ' נכנסים ונשארים בבסיס של האינות. זוהי החרות השישית.

לאחר התגברות מלאה על הבסיס של האינות, נכנסים ונשארים בבסיס של לא תפיסה ולא חוסר - תפיסה. זוהי החרות השביעית.

לאחר התגברות מלאה על בסיס הלא תפיסה ולא חוסר - תפיסה, נכנסים ונשארים בהפסקת התפיסה וההרגשה. זוהי החרות השמינית.

אננדה, כאשר נזיר משיג את שמונה החרויות האלו בסדר לפנים, בסדר לאחור, ובשניהם בסדר לפנים ובסדר לאחור, כאשר הוא נכנס אליהם ויוצא מהם כל אימת שהוא רוצה, באיזו דרך שהוא רוצה, ולכל אורך זמן שהוא רוצה, וכאשר, דרך הרס הפגמים [i], הוא נכנס כאן ועכשיו ונשאר בשחרור התודעה חסר הפגמים, שחרור מתוך חוכמה, לאחר שהגשים זאת בעצמו בידיעה ישירה, אז הוא מכונה נזירים המשוחרר בשתי הדרכים. ואננדה, אין שחרור אחר בשתי דרכים שגבוה או נעלה מזה.

כך אמר הבודהה והמכובד אננדה היה מרוצה ושמח מדבריו.

[i] פגמים, זיהומים, שחיתויות (sav), באנגלית: taints, corruptions
מוטרד החלטה הרגלים המוות רוחניות מה זה קיום אמונה עצמית ילדה הישארות הנשמה להאמין בעצמך כיעור בודהיזם סיבה ותוצאה סיבתיות
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
להתמודד עם העברת ביקורת, לנצח בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת
...בויכוח, להתגונן מול ביקורת, ביקורתיות, להפוך מחויב לאפשרי, התמודדות עם ביקורת, להדוף ביקורת, לחסום ביקורת, התנהגות ילדותית, התנהגות לא בוגרת, הדיפת ביקורת איך להגיב לביקורת שמישהו מעביר עליך? כאשר אדם מעביר עליך ביקורת שלדעתו היא נכונה, בעוד שאתה בטוח שהיא אינה מוצדקת, אליעד כהן מסביר שדרך יעילה להתגונן מפניה היא להפוך את הביקורת ליחסית ולא למוחלטת. במקום לקבל את הטענה כעובדה מוחלטת, אפשר לענות באופן כזה שיהפוך את הטענה שלו לסובייקטיבית בלבד. לדוגמה, אם האדם אומר לך אתה לא עושה את העבודה שלך טוב...
שכל משכיל ומושכל, אילו ידעתיו הייתיו, ידיעה שלמה, הבנה שלמה, הבנה מלאה, השילוש הקדוש, וודאות מלאה, להיות אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם? להבין את המציאות, אחדות הניגודים
שכל משכיל ומושכל, אילו ידעתיו הייתיו, ידיעה שלמה, הבנה שלמה, הבנה מלאה, השילוש הקדוש, וודאות מלאה, להיות אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם? להבין את המציאות, אחדות הניגודים
...ומושכל, אילו ידעתיו הייתיו, ידיעה שלמה, הבנה שלמה, הבנה מלאה, השילוש הקדוש, וודאות מלאה, להיות אלוהים, למה אלוהים ברא את העולם? להבין את המציאות, אחדות הניגודים איך להגיע לידיעה מוחלטת של המציאות? הרצאתו של אליעד עוסקת בהסבר מעמיק על מושגים כגון שכל, משכיל ומושכל, או במילים אחרות: התהליך של להבין דבר בצורה מושלמת עד כדי התאחדות מוחלטת איתו. אליעד מסביר שכדי לדעת דבר בצורה מוחלטת ומושלמת, נדרש האדם להיות הדבר עצמו. הוא מציין שהדבר נקרא לעיתים גם שכל משכיל ומושכל, ומדגיש שאילו האדם היה יודע משהו באופן...
רוחניות, מודעות עצמית, אחדות המהות והצורה, נשמת היקום, הינדואיזם, בודהיזם, יש מאין, בריאת העולם, איך נברא העולם? מצא את ההבדלים, מורים רוחניים
רוחניות, מודעות עצמית, אחדות המהות והצורה, נשמת היקום, הינדואיזם, בודהיזם, יש מאין, בריאת העולם, איך נברא העולם? מצא את ההבדלים, מורים רוחניים
...המהות והצורה, נשמת היקום, הינדואיזם, בודהיזם, יש מאין, בריאת העולם, איך נברא העולם? מצא את ההבדלים, מורים רוחניים מה המשמעות של האמירה אין עוד מלבדו ומה הסתירה שבה? האמירה אין עוד מלבדו מתארת מצב שבו יש רק ישות אחת מוחלטת שהקיום שלה אינו תלוי בשום דבר אחר. אליעד מסביר שכאשר אומרים שיש משהו שקיומו מחויב, כלומר, שהוא לא יכול שלא להיות קיים, אז לא יכול להיות עוד משהו חוץ ממנו, כי אם היה משהו נוסף, אז הראשון כבר לא היה יחיד ומחויב באמת. אליעד מציג את הסתירה המרכזית באמירה הזאת: אם באמת אין עוד מלבדו...
איך להפסיק לעבוד? איך לעשות כסף בלי לעבוד? איך לאהוב את העבודה שלך? איך לעבוד במה שאתה אוהב? איך לעשות כסף ממה שאתה אוהב? איך לייצר הכנסה פסיבית? איך ליהנות בעבודה שלך? איך להתקדם בעבודה? איך לאהוב את המשרה שלך?
איך להפסיק לעבוד? איך לעשות כסף בלי לעבוד? איך לאהוב את העבודה שלך? איך לעבוד במה שאתה אוהב? איך לעשות כסף ממה שאתה אוהב? איך לייצר הכנסה פסיבית? איך ליהנות בעבודה שלך? איך להתקדם בעבודה? איך לאהוב את המשרה שלך?
...כסף בלי לעבוד? איך לאהוב את העבודה שלך? איך לעבוד במה שאתה אוהב? איך לעשות כסף ממה שאתה אוהב? איך לייצר הכנסה פסיבית? איך ליהנות בעבודה שלך? איך להתקדם בעבודה? איך לאהוב את המשרה שלך? איך להפסיק לעבוד ועדיין להרוויח כסף? הרבה אנשים רוצים לדעת איך אפשר להפסיק לעבוד ובכל זאת להמשיך להרוויח כסף, והתשובה שאליעד כהן נותן היא לא בהכרח להפסיק את מקום העבודה הנוכחי, אלא לשנות את היחס שלנו לעבודה שאנחנו כבר עושים. הסוד שאליעד מציג הוא פשוט: לעבוד מוגדר כפעולה שבה האדם עושה משהו שהוא אינו רוצה לעשות, רק כדי...
טיפול בהתנגדויות, החבר הכי טוב או המוכר הכי טוב? טיפול בהתנגדויות בצורה חברית, להתייחס ללקוח כמו לחבר, טיפול בהתנגדות מכירה בצורה חברית, טיפול בהתנגדות רכישה בצורה חברית, איך להיות החבר הכי טוב של הלקוח? איך להיות היועץ של הלקוח? איך לגרום ללקוח לסמוך עליך? איך להתחבר ללקוח? לקוח שאומר יקר לי, לקוח שאומר אני צריך לחשוב על זה, איך להגיב ללקוח בצורה חברית? איך לענות ללקוח בצורה חברית? איך להתייחס ללקוח כמו לחבר? אמון עם לקוח, לגרום ללקוח להאמין לך
...בהתנגדויות, החבר הכי טוב או המוכר הכי טוב? טיפול בהתנגדויות בצורה חברית, להתייחס ללקוח כמו לחבר, טיפול בהתנגדות מכירה בצורה חברית, טיפול בהתנגדות רכישה בצורה חברית, איך להיות החבר הכי טוב של הלקוח? איך להיות היועץ של הלקוח? איך לגרום ללקוח לסמוך עליך? איך להתחבר ללקוח? לקוח שאומר יקר לי, לקוח שאומר אני צריך לחשוב על זה, איך להגיב ללקוח בצורה חברית? איך לענות ללקוח בצורה חברית? איך להתייחס ללקוח כמו לחבר? אמון עם לקוח, לגרום ללקוח להאמין לך והפעם אתן עוד נקודת מבט לגבי איך לטפל בהתנגדויות לקוח /...
לשלוט בטוב וברע, לשלוט באושר, איך לחשוב חיובי? איך לשלוט ברגשות? חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? למצוא יתרונות, למצוא חסרונות, למצוא את הטוב, למצוא את הרע, להפוך כל דבר, שיטת ההיפוכים
לשלוט בטוב וברע, לשלוט באושר, איך לחשוב חיובי? איך לשלוט ברגשות? חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? למצוא יתרונות, למצוא חסרונות, למצוא את הטוב, למצוא את הרע, להפוך כל דבר, שיטת ההיפוכים
...איך לחשוב חיובי? איך לשלוט ברגשות? חשיבה יצירתית, איך להיות יצירתי? למצוא יתרונות, למצוא חסרונות, למצוא את הטוב, למצוא את הרע, להפוך כל דבר, שיטת ההיפוכים איך אפשר לשלוט באושר ולהפוך טוב לרע ורע לטוב? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשיטות מעשיות כיצד לשלוט בתחושות של טוב ורע, אושר וסבל, וכיצד לפתח חשיבה יצירתית שתאפשר לכל אדם להפוך את הטוב לרע ולהפוך את הרע לטוב, לפי רצונו. התפיסה הבסיסית שאליעד מסביר היא שההבדל בין טוב לרע תלוי באיך האדם מפרש את האירועים בחייו, ולכן אם ילמד לשלוט בפרשנות זו, יוכל להרגיש...
שתילת מחשבות, איך ללמוד לשתול מחשבות? איפה לומדים לשתול מחשבות? איך ללמוד על שתילת מחשבות? מסרים תת הכרתיים, איפה ללמוד איך לשכנע? איפה ללמוד מכירות? איך ללמוד איך לשכנע אנשים? איפה ללמוד איך להשפיע על אנשים? NLP
שתילת מחשבות, איך ללמוד לשתול מחשבות? איפה לומדים לשתול מחשבות? איך ללמוד על שתילת מחשבות? מסרים תת הכרתיים, איפה ללמוד איך לשכנע? איפה ללמוד מכירות? איך ללמוד איך לשכנע אנשים? איפה ללמוד איך להשפיע על אנשים? NLP
...ללמוד לשתול מחשבות? איפה לומדים לשתול מחשבות? איך ללמוד על שתילת מחשבות? מסרים תת הכרתיים, איפה ללמוד איך לשכנע? איפה ללמוד מכירות? איך ללמוד איך לשכנע אנשים? איפה ללמוד איך להשפיע על אנשים? NLP איך ללמוד לשתול מחשבות ולשכנע אנשים? היכולת לשתול מחשבות ולשכנע אנשים היא מיומנות מתקדמת, מבוססת על הבנת תהליכי חשיבה והשפעה. היכולת הזו נחשבת למיומנות שיכולה להשפיע על אחרים, ולגרום להם לקבל החלטות או לבצע פעולות שכרגע לא חשבו עליהן. על פי אליעד כהן, ישנם שני היבטים עיקריים שצריך להבין כדי לרכוש מיומנות...
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
הפרעות למידה של ילדים, לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות
...לקויות למידה של ילדים, ללמד ילד לכתוב, טיפול בילדים אוטיסטים, למידה באמצעות החושים, שיטות למידה מתקדמות איך מלמדים ילד לכתוב כשהוא לא מצליח ללמוד בדרכים רגילות? אליעד כהן מציג בהרצאתו גישה ללימוד ילדים הסובלים מלקויות למידה או הפרעות למידה, במיוחד במקרים בהם שיטות הלימוד הרגילות של כתיבה אינן יעילות. הדוגמה המרכזית היא ילדה שניסו ללמד אותה לכתוב אותיות באמצעות דרכים רגילות כמו אחיזת עיפרון, חזרה על תנועות כתיבה, ומשחקים רגילים - אך היא לא הצליחה לקלוט את האותיות בדרך הזו. במקום זאת, היא הצליחה ללמוד...
להיות אלוהים על ידי התחברות לאמת, איך להיות איש אמת
להיות אלוהים על ידי התחברות לאמת, איך להיות איש אמת
...להיות איש אמת איך להיות איש אמת? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בהבנת המהות של האמת וכיצד ניתן להיות איש אמת בחיים האישיים והיומיומיים. אליעד מציע גישה שבה חשוב להימנע מכל שקר או הטעיה, גם אם הם נראים קטנים או לא משמעותיים. הרעיון המרכזי שמועבר בהרצאה הוא שעל כל אדם להתנהל באופן שבו הוא מבוסס על מה שהוא באמת, ללא תוספות, חצאים או שקרים. מהי האמת ומה המשמעות שלה? אחד הנושאים המרכזיים בהרצאה הוא הגדרת האמת. אליעד מסביר כי כל מה שאינו אמת הוא שקר. הוא מדגיש את הצורך להימנע מחשיבה, דיבור או עשייה אשר לא...
שינויים במצבי רוח - מה יוצר מצבי רוח משתנים? איך להגיע למצב רוח מאוזן?
...מה יוצר מצבי רוח משתנים? איך להגיע למצב רוח מאוזן? ובו יתבאר העניין של מצבי רוח משתנים. ויתבאר, מה יוצר שינויים במצב הרוח? כיצד להגיע לאיזון רגשי? כיצד להגיע למצב רוח יציב? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי מצב הרוח של האדם, נוצר, לפי הצורה שבה הוא מפרש וחווה את האירועים השונים שקורים לו. וכדי שמצב הרוח של האדם ישתנה, לשם כך צריך לקרות שינוי כלשהו, או במצב של האדם, או בצורת ההסתכלות של האדם על המצב שלו, או בשניהם ביחד. דהיינו, שגם המצב השתנה, וגם האדם רואה את הדברים אחרת. וככל שהשינויים בצורת ההסתכלות...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 9
...- 9 (מחויב ואפשרי) הכוונה שסיבה אחת לא מחייבת תוצאה ספציפית. בפועל זה אומר שאם רגש אחד גורם לך לסבל בזמן מסוים, אותו הרגע יכול לגרום לך לעונג בזמן אחר. זה אומר שאתה נוקט בפעולה מסוימת כדי להשיג תוצאה ספציפית אין הכרח להגיע לתוצאה המבוקשת כי הכל אפשרי - >וזה מחויב. כלומר זה שהשכל מתעסק בסטטיסטיקה והסתברות אין זה אומר שהמסקנות שהוא מסיק תהייה נכונות. יש שכל שיודע את זה ויש שכל שלא. שכל שלא יודע הוא מאמין בחוקיה הסיבה תוצאה והכל מחויב והופך את ההסתברות לאלוהים שלו ואז המסקנות שהוא מסיק בתהליך שיכלי...
תקשורת - מהי תקשורת?
...אנו חיים כיום בתקופה מאוד מעניינת שבה לאמצעי התקשורת יש תפקיד מאוד חשוב ולא רק כדי להעביר לנו מידע. המטרה של אמצעים אלו היא לתת לנו את האפשרות ליצור חיבור וקשר ביננו בני האדם, ולשבור את המסכים של זמן ומקום. לווינים, מסעות לחלל, אינטרנט, פלאפונים ועוד - כל אלו הם אמצעים אשר מטרתם לקשר אותנו אחד לשני. שורש המילה תקשורת הוא קשר, ומכאן תפקידה, לקשר ולחבר פעם המרחק בין סיבה לתוצאה היה ארוך יותר, אך היום כבר לא ניתן לברוח מכך. אם מישהו ירצה לברוח מאדם אחר, היום זה כבר לא יהיה לאורך זמן, וזאת הגדולה של...
שלום - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על שלום
...מפורסמים על שלום כמובן, כולם אומרים שהם בעד שלום. היטלר היה בעד שלום. כולם בעד שלום. השאלה היא איזה סוג של שלום. (נועם חומסקי) כל עוד צבע העור חשוב יותר מזה של העיניים לא נדע שלום. (היילה סלסי) אחרית כל קטטה - חרטה, ואחרית כל ענווה - שלום. (רבי שלמה אבן גבירול) שלום ביחסים בינלאומיים: תקופה של הונאה בין שתי תקופות של מלחמה. (אמברוז בירס) נשאלתי פעם מדוע איני משתתפת בהפגנות נגד מלחמה. עניתי שלעולם לא אשתתף בהפגנה כזו, אך ברגע שתהיה לכם הפגנה בעד שלום, אבוא. (האם תרזה) לבנון היא ההוכחה שאפשר לעשות...
מה הקשר שבין אושר, ישוב הדעת וחשיבה חיובית?
...שבין אושר, ישוב הדעת וחשיבה חיובית? הסיבה העיקרית לכך שאדם אינו מאושר היא בגלל שאין לו ישוב הדעת. בגלל העבודה, המשפחה, החיים, בגלל כל הדברים שאדם מתעסק בהם בשוטף הוא לא מצליח להיות בישוב הדעת ולראות האם הוא חי בצורה נכונה שגורמת לו לאושר. חובה עליך כאדם להקצות לעצמך זמן לחשבון נפש ולישוב הדעת, זמן שבו אתה אמור לשאול את עצמך, מהי המטרה שבשבילה אני עובד ככ קשה? האם המטרות שלי בחיים אכן יסבו לי אושר? האם זה הגיוני שתוך כדי שאני מנסה להשיג משהו כדי להיות מאושר, שתוך כדי זה אני לא אהיה מאושר? האם אני...
הסרת עין הרע
...כנראה שאתם צריכים לעשות הסרת עין הרע, אבל רגע מה הבעיה - קנה קמיע או שלם לאיש מקצוע והחיים יסתדרו. לא אתה לא צריך להבין למה זה קרה ואיך אתה יכול בעצמך לעזור לעצמך. הסרת עין הרע והחיים יפים. יותר מכך - עשה לכמה מבני המשפחה טקס הסרת עין הרע וקבל הנחה משפחתית, אחרי הכל עין הרע זה מסוכן וכולם יודעים שיש דבר כזה אבל הסרת עין הרע תפתור הכל. תופעה שלצערי אני נתקל בה יותר ויותר היא אלו שפונים אליי לבקשת עזרה במצוקה נפשית ומספרים שאמרו להם שיש עליהם עין הרע והם רוצים לעשות הסרת עין הרע. בדרך כלל גם על יד...
ביטחון עצמי - מדריך לשיפור הערכה עצמית
...לשיפור הערכה עצמית הערכה עצמית נמוכה אני בטוח שאתה יודע כי הערכה עצמית היא הערך שאתה רואה את עצמך כאדם. האם אתה מאמין שההערכה העצמית שלך סבירה או נמוכה? במידה והיא לא גבוהה תאמין או לא, זה בעיה נפוצה מאוד! אך יש לי חדשות כי זה משהו שאפשר לתקן בקלות יחסית. במהלך המאמר הבא אני הולך לחשוף אותך להרבה טיפים וטכניקות שיעזרו לך להעלות את ההערכה העצמית שלך, אבל תחילה בוא לחקור מדוע דימוי עצמי נמוך יכול להיות מזיק כל כך. רובנו לומדים מגיל צעיר להיות אנוכי לעצמנו ולחשוב על אחרים לפני שאנחנו חושבים על עצמנו...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה את כל הבלגן הזה? כי כשאתה מאמין באלוהים, ומאמין...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
...דברים לעומק? חלק 2 המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1. דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת? אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע. לעומת זאת לא כולם יודעים שניתן להתמקח...
שמן עץ התה לשימוש במגוון רחב של בעיות
...שמן עץ התה הוא גם אחד מהשמנים שמחזקים בצורה משמעותית את המערכת החיסונית. יעיל למניעת וריפוי מחלות, להתקררות, שיעול, שפעת. השמן מחטא, אנטי - ויראלי, אנטי - פטרייתי, משכך כאבים, ומשמש לטיפול במגוון בעיות של דרכי הנשימה כמו שיעול, נזלת, סינוסיטיס, דלקות בגרון. לבעיות עור כמו חתכים, כוויות, הכשות, עקיצות הרפס, פריחה, אקזמה, פסוריאזיס, פטריות עור וציפורניים, ציפורן חודרת, אקנה, תפרחת חיתולים, יבלות, טחורים חיצוניים, פיסורה, פטמות סדוקות ופרונקלים. משמש נגד זיהומים ופטריות בדרכי השתן. לשיער בריא נגד קשקשים...
הכל מתחיל מהגישה של האדם לדברים
...של האדם לדברים בחיים כאשר האדם מתחיל פרויקט בדבר חדש ורוצה להצליח בו, לפעמים האדם נרתע וקיים בו מחסום פסיכולוגי באמת להבין את הנושא שהוא רוצה להבין. האדם מפתח לנושא אנטי ולא מבין למה הוא לא מצליח לעבור את המחסומים הפסיכולוגים כי בתוך תוכו הוא רוצה להינות מהדברים ויש לו מטרה טובה. והאדם הזה כל פעם שהוא לא מבין משהו בנושא הוא נרתע ולא ממשיך בו, ואז הוא במקום להתקרב לדברים הוא מתרחק מהם. במקום להתקרב למטרה הוא מתרחק ממנה. וכאשר האדם מיואש מהדברים ולפני שהוא עושה אחורה פנה וקדימה צעד, יש דבר שחשוב מאוד...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לקיחת החלטה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לקיחת החלטה, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לקיחת החלטה, איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
המוח מחשב משימות להעביר חוויה רוחנית זייף עד שתצליח ידע שמבוסס על ניסיון מכור לכסף פחד מפחיד פחד להתנסות ביטחון עצמי של מטפל איך להאמין בעצמי? מה גורם למישהו לאהוב אותך? לגרום למישהו לא לאהוב מישהו אין אושר בלי סבל אושר בקושי מה זה טיפול זוגי? גבולות במערכות יחסים הנחה משפיעה על החלטת הלקוח החלטות מתוך נפרדות להתמודד עם אנשים התמודדות עם נפילה איך לעמוד במטרות? לדחות הצלחה ניהול מנהל מכירות משא ומתן לבכירים קשיי התבגרות של ילד איך מתמודדים עם ילד מעשן? סבל של מורה רוחני איך אפשר להתפתח רוחנית? התבואה המשוגעת הפרעה אובססיבית קומפולסיבית מריבות עם האקסים לשכנע אקס לחזור זווית קטנה מהם התרגילים הכי טובים? מה אלוהים רוצה? מי ברא את אלוהים של היהודים? התעוררות והארה הארה רוחנית ושלמות האם אפשרי להיות אלוהים? נכתב הספר להיות אלוהים איך לדעת כמה כסף לבקש לתפקיד? ההבדל בין רווח לבין הכנסה מטרת החיים היא העולם הבא מהות החיים הרגשת הנאה ליצור מוניטין חיובי באינטרנט תחושה של בחירה לגרום למישהו שיש לו בחירה העולם מתנהל בורא לעולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי מומלץ, יועץ טיפולי, אימון אישי לקריירה בתחום לקיחת החלטה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2500 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 07:18:13 - wesi4