ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לכתוב מאמר ✔הורות מודעת ✔/ איילת לבנון לכל אחד מאיתנו, ההורים, הכי חשוב בעולם שילדינו יגדלו להיות מבוגרים... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הורות מודעת
/ איילת לבנון

לכל אחד מאיתנו, ההורים, הכי חשוב בעולם שילדינו יגדלו להיות מבוגרים בריאים, אהובים, בעלי ביטחון עצמי ויכולת להגשים את שאיפותיהם.

אנו פועלים בדרך הטובה ביותר שידענו עד כה ומרגישים שאנו עושים כל מה שביכולתנו כדי לגדל את הילדים בדרך ה"נכונה" על פי דרכנו. למרות זאת, לעתים אנו מרגישים שמשהו בכל זאת לא עובד...

יש ילדים שעושים כרצונם ולא נשמעים לבקשות הוריהם ולחוקי הבית, ילדים שמתקשים להשתלב בגן או בבית הספר, ילדים שסובלים מבעיות חברתיות, ילדים שלא רוצים ללמוד, ילדים שנתקלים בקושי רב בתקופות שינוי כמו גירושים, מעברים ועוד.

היות ולא למדנו להיות הורים, אנו פועלים באופן טבעי בדרך שנראית לנו נכונה, מתוך ההרגלים שלנו. דרך זו עלולה לפעמים להכשיל אותנו ואף להחריף את המצב.

כאימא לילד בן 5, שובב, מלא חיים, מאוד עצמאי בדעותיו ובדרכו, אני מתמודדת לא פעם עם שאלות לגבי חינוכו ולגבי מערכת היחסים שאני ובן זוגי בנינו עימו.

מתוך מציאות החיים שלי והעיסוק שלי כיום כמאמנת אישית ועסקית ומתוך ניסיון העבר שלי כיועצת חינוכית, התחלתי לשאול את עצמי שאלות מאוד חשובות שהביאו אותי לכתוב מאמר זה.

אנו, שחונכנו ע"י הורינו וחווינו את ילדותינו שלנו, גדלים אל ההורות מתוך מקום של תהייה.

קשיים ביחסים עם ילדינו הם הזדמנות לבדק בית אשר יאפשר לנו לעשות שינוי וליצור את מערכת היחסים שאנו רוצים שתהיה לנו עם ילדינו.

התוצאות שהשגנו עד היום הן המדד לאפקטיביות של הדרך שלנו וכדי לבחון זאת עלינו לעצור לרגע ולבדוק עם עצמנו האם היחסים שיצרנו עם ילדינו הם היחסים הרצויים מבחינתנו?

האם הדרך שבה הילדים שלנו מתמודדים עם קשיים ותסכולים היא חיובית ונכונה עבורם?

באם לא, הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לשאול את עצמנו כמה שאלות:

איזה מן הורה אני רוצה להיות?

איזה יחסים אני רוצה ליצור עם ילדיי?

מה חסר היום ביחסים שלי איתם שהייתי רוצה שיהיה?

מה לא עובד ביחסים?

מה אני רוצה להביא אל מערכת היחסים עם ילדיי?

השאלות הללו אינן מתמקדות בעבר ובסיבות שהובילו למצב הנתון אלא מתמקדות ב"כאן ועכשיו" ובעתיד שאנו רוצים ליצור.

השאלה המרכזית היא מה החלק שלי בפאזל המשפחתי שנוצר? איך אני, האדם שאני היום, הופך את מערכת היחסים שלי עם ילדי למשהו שאהיה יותר שלם איתו?

מה אני צריך להביא היום שלא הבאתי עד כה על מנת לעשות את ההבדל?

חשוב להדגיש, כי כאשר מדובר על שינוי, לא מדובר על מהפכה וכי לעתים שינויים קטנים עושים הבדל גדול ביותר.

לימור (שם בדוי), בת 38, התאמנה על שיפור מערכת היחסים עם בנה הקטן אשר מתנהג אליה בחוצפה רבה וטענה שהוא מפגין כלפיה חוסר כבוד.

במהלך האימון לימור הבחינה שהיא נוהגת להאיץ בבנה כאשר הוא עושה פעולות שונות כמו חגירת חגורות בטיחות או הליכה ברחוב ולא נותנת לו זמן להגיב לדברים בקצב שלו.

היא הבחינה שהיא לא נותנת מספיק מקום, מרחב וכבוד לקצב שלו.

בתוך זמן קצר, לאחר שהחליטה להתאמן על השהיית התגובות שלה, חל שיפור ניכר ביחס של בנה אליה.

לאחר שביררנו לאן אנו רוצים לקחת את מערכת היחסים עם ילדינו עלינו לבדוק עם עצמנו, מה מונע מאיתנו ליצור מערכת יחסים זו? מה עומד בינינו ובין היחסים שאנו רוצים?

כדי לענות על שאלה זו אתייחס למספר גורמים: "כפתורי ההפעלה" שלנו, ההקשבה לילדינו ולעצמנו והאמונות שאימצנו לעצמנו במהלך החיים.

זהירות! מטען חורג

מה מפעיל אותנו כהורים להגיב בדרך שבה אנו בוחרים להגיב?

האם זהו הרגל שאימצנו ואנו מופעלים כאוטומט לגירויים שמסביבנו?

האם ניסיון העבר מפעיל אותנו וגורם לנו להגיב לאירועים שעוברים על ילדינו בחריפות?

עד כמה אנו חווים את החיים של ילדינו כהשתקפות של החיים שאנו עברנו ועד כמה אנו מצליחים להפריד את החוויות שלהם מהילדות שלנו?

האם אנו מונעים על ידי פחדים שרק מחריפים את המצב ויוצרים נבואה שמגשימה את עצמה?

גילת (שם בדוי), בת 40, הגיעה אלי לאימון לאחר שנפרדה מבעלה. בתה בת ה - 8 הגיבה קשה מאד לפרידה והתקשתה להסתגל למציאות החדשה.

הדגש באימון היה על חקירת הגישה וההתנהגות של גילת בקשר עם בעלה בנפרד ועם בתה.

גילת פחדה מאוד מהלא נודע, מהדאגות הכלכליות ומההסתגלות למצב החדש. היא חייתה את הפחד הכעס והמירמור שליוו את התפרקות היחסים עם בעלה ונתנה למכלול הרגשות הזה

לנהל אותה מול בעלה ובתה.

החוויה שלנו בהווה נקבעת על ידי כך שאנו מביאים את העבר שלנו לתוך העתיד שלנו וחוזים מה יקרה לנו. הדבר גורם לנו "לחיות את העתיד" לפני שהוא קורה.

מטרת האימון של גילת הייתה להפוך את היחסים עם בעלה בנפרד לכאלה שיאפשרו להם לנהל תקשורת חיובית ובונה ועל ידי כך לרכך את ה"מכה" עבור בתם הקטנה.

גילת הצליחה לזהות בעצמה, במהלך התהליך, נקודות עיוורות, אמירות והתנהגויות שלא רק שלא עזרו לבתה אלא היוו מכשול. היא תרגלה התבוננות על סיטואציות בחייה מנקודות מבט שונות

למדה לזהות את הפחדים, הכעסים וההרגלים שמפעילים אותה ואימצה דרכים חדשות להתנהל מול בעלה ובתה.

האימון לא היה פשוט אך גילת הייתה מאוד ממוקדת במטרה שלה וכתוצאה מהאימון אכן השתפר מאוד המצב של בתה.

הקשבה - מילה קטנה גדולה

להקשיב זו מילת הקסם. מילה קטנה גדולה.

להקשיב לעצמנו, להקשיב לילדינו.

עד כמה אנו באמת מקשיבים לעצמנו, לצרכים שלנו כהורים ולמקום שלנו במשפחה?

כמה אנו נאמנים לעצמנו, לתחושות הבטן שלנו?

עד כמה אנו מגיבים ממקום אותנטי ומחובר?

עלינו ללמוד להקשיב לילדים שלנו.

למה שהם אומרים, למה שהם לא אומרים, למוסיקה של הדברים שלהם.

מה הילד שלנו רוצה להגיד לנו על ידי ההתנהגות שלו?

מה ההתנהגות שלו מבטאת?

האם ילד שמתקשה להיפרד בבוקר בגן - מתקשה כי קשה לו הפרידה מהוריו? האם הפרידה הקשה מבטאת קושי שיש לילד בגן? האם יש נסיבות אחרות שעשויות לגרום לקושי?

ומה עלינו כהורים לעשות כאשר ילדנו מסרב ללכת לגן בבוקר: האם להקשיב לו או להאמין ש"יעבור לו"? מה הילד מרוויח מהתנהגותו? מה התגובה שלנו למצב? האם התנהגותנו מזינה אותו?

רק לאחר בחינת התמונה כולה נוכל להחליט כיצד לפעול.

בן זוגי ואני התמודדנו לאחרונה עם קושי גדול של בננו אשר סרב בתחילת השנה ללכת לגן החדש. הוא טען שהוא לא אוהב את הגננת ושלא טוב לו בגן.

הוא לא יכול היה לציין סיבה ספציפית אך הביע קושי, עצב ותסכול כל בוקר כאשר היה עליו ללכת לגן.

אנשים רבים עמם חלקנו את לבטינו טענו שהוא עושה לנו מניפולציה, שהוא מתקשה להיפרד בשל הקנאה שחש כלפי אחיו הקטן שנולד השנה, שיש לו רווח גדול מההצגה היומית ליד הגן

שהוא יסתגל ושאם נעביר אותו גן הוא ילמד שבאמצעות לחץ משיגים דברים.

אנחנו החלטנו להקשיב לילד שלנו ולתחושת הבטן שלנו. הבנו שהילד שלנו יודע מה טוב בשבילו. החלטנו להעביר אותו גן והיום, אחרי המעבר, הילד הולך בשמחה לגן כל בוקר.

כל התופעות שהיו - נעלמו.

הקשבנו ועשינו את הדבר החכם ביותר שיכולנו לעשות עבורו: לימדנו אותו שאנו מקשיבים לו ושהוא צריך להיות במקום שטוב לו.

זה בראש שלך וזה רק נדמה לך

לכל אחד אמונות בסיסיות אותן הוא מאמץ במהלך החיים, בעיקר בשנות חיינו הראשונות.

אמונות כמו "העולם הוא מקום בטוח או מסוכן", "אני יכול לעשות לעומת אני לא מסוגל ולא אצליח" ועוד.

אנו באים אל ההורות עם אמונות שאימצנו ובלי שנשים לב אותן אמונות מנהלות לנו את החיים. אנו מפרשים את המציאות דרכן ומגיבים לילדינו דרכן.

ישנן אמונות המקדמות אותנו וישנן המכשילות אותנו להגיע לאן שאנו רוצים.

לכן, כשאנו נתקלים בקושי, עלינו לשאול את עצמנו אילו אמונות אימצנו במהלך החיים שגורמות לנו להגיב בדרך שבה אנו מגיבים? האם האמונות שלנו משרתות אותנו?

איזה מחיר אנו וסביבתנו משלמים בשל האמונות שלנו? איזו אמונה, אם היינו מאמצים, הייתה הופכת את חיינו לטובים וקלים יותר?

אדם שהגיע להורות עם אמונה שה"חיים קשים", "החיים הם לא פיקניק", ו"ילדים לא קובעים", סביר להניח שבמקרה שתיארתי היה משאיר את הילד בגן.

האם אני כהורה רוצה להמשיך את שרשרת הדורות הזו או שאני בוחר לשנות?

איזו אמונה, אם אאמץ אותה, תשרת אותי ואת ילדיי בצורה הטובה ביותר?

"חפש את המטמון"

עד כמה, בהתמודדות היומיומית עם האתגר בגידול ילדינו, אנו שבויים בתוויות שהדבקנו להם?

האם אנו נותנים די מקום לחלקים החזקים שלהם ומצליחים לראות את התמונה הגדולה?

יש כל כך הרבה חלקים נפלאים שגורמים לנו להתגאות בהם. עד כמה הם באים לידי ביטוי?

מה אנו, כהורים, יכולים לעשות כדי לעזור להם להעצים את החלקים הללו במקביל להתמודדות עם ה"שדים"?

עד כמה אנו, כהורים מעצימים את ילדינו ועד כמה אנו מקטינים אותם?

עד כמה אנו מעצימים את עצמנו ומאפשרים לעצמנו לגדול?

המון שאלות שדרכן אפשר לעשות שינוי!

אימון (Coaching) הוא תהליך אישי וקצר יחסית המתמקד ב"מה אני רוצה ליצור בחיים שלי שכיום אינו עובד, מה אני רוצה לחזק ובאיזה מציאות אני רוצה לחיות".

הנחת היסוד היא שאין תשובות נכונות שעובדות עבור כולם. המיקוד הוא במה שמתאים למתאמן ומה עובד עבורו. החקירה המשותפת של המאמן והמתאמן מביאה את המתאמן להבין טוב יותר

את חייו ולפעול בדרך שמקדמת אותו אל המטרה שרוצה להשיג.

אימון מאפשר לאדם לפרוץ דרך הן בתחום האישי והן בתחום המקצועי ויכול לכלול תחומים מגוונים כמו: זוגיות, מערכות יחסים, הורות, קידום עסק, בחירת מקצוע, שינוי מקצועי, חיפוש עבודה, ביטחון עצמי, קבלת החלטות ועוד

הכותבת: אילת לבנון, מאמנת אישית ועסקית

מאמנת מוסמכת, בעלת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית יישומית וניסיון רב שנים בחינוך, ייעוץ, הדרכה ואימון עוסקת באימון אישי להשגת מטרות, מנחת קבוצות אימון ומדריכת מאמנים. www.coach4u.co.il

* www.newac.co.il/articles/349-הורות-מודעת-מאמר-איילת-לבנון
עתיד נבואה שמגשימה את עצמה חיים קשים ביטחון עצמי חצוף להתמודד מה אני צריך לבחור מקצוע שמחה חיים תכלית הורה הורות הורות מודעת הורים מודעות
לגלות שאתה שקרן, לגלות שאתה טיפש, הדרך אל האושר, איפה אתה משקר? איפה אתה טיפש? למצוא את האמת, לחפש את האמת, לגלות את השקרים, לחשוף את השקרים, אמת או שקר, החיפוש אחרי האמת
לגלות שאתה שקרן, לגלות שאתה טיפש, הדרך אל האושר, איפה אתה משקר? איפה אתה טיפש? למצוא את האמת, לחפש את האמת, לגלות את השקרים, לחשוף את השקרים, אמת או שקר, החיפוש אחרי האמת
...לחפש את האמת, לגלות את השקרים, לחשוף את השקרים, אמת או שקר, החיפוש אחרי האמת איך אפשר לגלות שאתה משקר לעצמך? אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם חווה רע או סבל בחיים, עליו להבין שכנראה הוא משקר לעצמו. לדבריו, אדם שמתעורר בבוקר ומרגיש שהמציאות אינה מתאימה לו, חייב להתחיל לחפש איפה השקר של עצמו. אליעד מציע להתחיל להטיל ספק בכל דבר שאדם חושב שהוא האמת. לדוגמה, אם אדם חושב שרע לו כי משהו ספציפי קרה או קיים במציאות, כדאי לו לנסות לגלות כיצד הוא משקר לעצמו לגבי...
איך ליצור רגש? שכנוע הפוך, איך ליצור התניה? איך לשתול מחשבה? לשכנע את עצמך, לעשות מניפולציה, fake it till you make it, אוטוסוגסטיה, איך להתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו?
איך ליצור רגש? שכנוע הפוך, איך ליצור התניה? איך לשתול מחשבה? לשכנע את עצמך, לעשות מניפולציה, fake it till you make it, אוטוסוגסטיה, איך להתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו?
...לשתול מחשבה? לשכנע את עצמך, לעשות מניפולציה, fake it till you make it, אוטוסוגסטיה, איך להתאהב? איך לגרום למישהו לאהוב משהו? איך יוצרים רגשות באמצעות פעולות והתניות הפוכות? אליעד כהן מסביר כיצד ניתן ליצור רגשות חיוביים או שליליים כלפי משהו או מישהו בעזרת שכנוע עצמי, אוטוסוגסטיה, התניות ומניפולציות פסיכולוגיות. הגישה המרכזית שהוא מציג היא שיטה של שכנוע הפוך או התניה הפוכה. לפי שיטה זו, במקום לנסות לשכנע את עצמך באופן ישיר להרגיש רגש מסוים, אתה פועל...
חרבות ברזל, אנטישמיות, למה שונאים אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה
...אותנו? צביעות העולם, למה שונאים את היהודים? מוסריות צהל הצבא המוסרי בעולם, המלחמה בטרור, המלחמה בחמאס, אמנת זנבה, חוקי המלחמה, פשעי מלחמה, הצבא הכי מוסרי בעולם, פגיעה בחפים מפשע, מדיניות ההכלה וכאן ניתן עוד נקודת מבט, לגבי השאלה המפורסמת של, למה באמת יש אנטישמיות בעולם? האם אנטישמיות באמת נובעת מקנאה? למה העולם בעד החמאס ולא בעדינו? איך זה יכול להיות שיש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם ועדיין מאשימים אותנו בפשעי מלחמה? וכולי עם כל ההטיות השונות של אותה...
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
לוגיקה מהי, מה זה לוגיקה? מה זה הוכחה לוגית? מהם גבולות הלוגיקה? מהם גבולות הדמיון? מה לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות
...לא ניתן לדמיין? מה אי אפשר לדמיין? האם ניתן להוכיח לוגית? מהם גבולות השכל? מהי מגבלת הדמיון? שימוש בלוגיקה, טענות לוגיות, הוכחות לוגיות מהי לוגיקה ומה הקשר שלה לגבולות הדמיון? לוגיקה היא מושג נפוץ בתחומים רבים, אבל אליעד כהן מציע הגדרה ייחודית ופשוטה למושג: הלוגיקה היא למעשה גבולות הדמיון שלנו. לפי הגדרה זו, כדי להבין אם משהו אפשרי לוגית, עלינו לבדוק האם אנחנו מסוגלים לדמיין אותו. אם אפשר לדמיין דבר מסוים, זה אומר שהוא אפשרי מבחינה לוגית. לעומת זאת...
נצחנות / לצאת צודק - מהי תכונת הנצחנות? איך להשתמש בה בחוכמה?
...בה בחוכמה? נצחנות מלשון ניצחון. נצחנות = הרצון לנצח = הרצון לצאת צודק = הרצון להגיד את המילה האחרונה = הרצון להיות טוב יותר מכולם. הנצחנות חוסמת את האדם מלהגיע אל האמת. כאשר האינטרס של האדם הוא לנצח, הרי שלא משנה מה תהיה האמת, הוא ימשיך להתעקש ולעמוד על שלו. הצד החיובי של הנצחנות, הוא שהוא בשורשו נובע מהרצון של האדם להגיע אל האמת. האדם בתוך תוכו רוצה להיות קרוב אל האמת. מהרצון הזה נוצרה הנצחנות. הטבע הוא שהאמת בסופו של דבר תנצח את השקר. אם האמת והשקר...
אלוהים - חלק 9 - כל יכול + משגיח + עושה את מעשיו למען תכלית וסיבה?!
...אלוהים אחראי לכל דבר שקורה + אלוהים הוא כל יכול + אלוהים לא עושה שום דבר בלי סיבה. סוף טיעון. הפרכה: אלוהים אחראי לכל דבר שקורה, פירושו שבכל רגע ורגע אלוהים אחראי לכך שהמציאות היא כפי מה שהיא. נגדיר: שום רגע בציר הזמן אינו דומה לרגע אחר בציר הזמן. נשאל: האם קיימת סיבה מדוע כל רגע בציר הזמן הוא כפי מה שהוא ולא אחרת? נשיב: כן, קיימת סיבה מדוע בכל רגע העולם הוא כפי מה שהוא ולא אחרת. נשאל: האם אלוהים הוא כל יכול. נשיב: כן. נשאל: אם אלוהים הוא כל יכול...
חינוך ילדים, לשכנע ילדים, NLP לילדים, הרזיה אצל ילדים, דיאטה אצל ילדים, אכילת יתר אצל ילדים, לשכנע ילד לעשות דיאטה, לשכנע ילד לעשות ספורט, לשכנע ילד לאכול פחות, ספורט אצל ילדים
חינוך ילדים, לשכנע ילדים, NLP לילדים, הרזיה אצל ילדים, דיאטה אצל ילדים, אכילת יתר אצל ילדים, לשכנע ילד לעשות דיאטה, לשכנע ילד לעשות ספורט, לשכנע ילד לאכול פחות, ספורט אצל ילדים
...ילד לעשות דיאטה, לשכנע ילד לעשות ספורט, לשכנע ילד לאכול פחות, ספורט אצל ילדים איך אפשר לשכנע ילד לעשות דיאטה ולרדת במשקל? כדי לשכנע ילד לעשות דיאטה, לאכול פחות ולעסוק בפעילות גופנית, יש צורך בשינוי התפיסה ובהבנה מעמיקה של הפסיכולוגיה של הילד. אליעד כהן מסביר שילדים הם כמו בני אדם קטנים וכל מה שחל על אדם מבוגר חל גם על הילד. הדגש הוא על יצירת דימוי עצמי חיובי, וזו נקודה מהותית מאוד. ילד נולד ללא דימוי עצמי, הוא רוכש את הדימוי שלו מתוך הסביבה ומה ש...
איך לשכנע את הבוס? איך לשכנע מישהו? איך להיות חבר של הבוס? איך לגרום לבוס? איך לגרום למנהל? מערכות יחסים בעבודה, תקשורת בין אישית בעבודה, שיטות שכנוע
איך לשכנע את הבוס? איך לשכנע מישהו? איך להיות חבר של הבוס? איך לגרום לבוס? איך לגרום למנהל? מערכות יחסים בעבודה, תקשורת בין אישית בעבודה, שיטות שכנוע
...למנהל? מערכות יחסים בעבודה, תקשורת בין אישית בעבודה, שיטות שכנוע למה חשוב להבין את ההבדל בין התיאוריה לבין היישום המעשי בשכנוע? כאשר מנסים לשכנע את הבוס או כל אדם אחר, חשוב לזכור שקיים הבדל משמעותי בין ההבנה של חוקים כלליים לבין היישום המעשי שלהם בשטח. אליעד כהן מדגיש את החשיבות של הפרטים הקטנים בשיחה עצמה, כמו בחירת המילים, הטון וההקשר המדויק שבו נאמרים הדברים. הוא מסביר שאפילו שינוי קטן, כמו שימוש במילה צריך במקום רוצה או גם במקום רק, יכול לשנות...
קנאה / חמדנות. ממה נובעות קנאה וחמדנות? איך להתמודד עם קנאה וחמדנות?
...עם קנאה וחמדנות? קנאה - מהי מהותה? מהו הצד החיובי שלה? מדוע לא צריך אותה? איך להתמודד איתה? קנאה = ההפך של שמח בחלקו = האדם רוצה את הדשא של השכן שלו = האדם רוצה את מה שאין לו. הצד החיובי שממנו נובעת הקנאה, הוא הרצון של האדם להרגיש שלמות. כל זמן שהאדם מרגיש שהוא חסר משהו כלשהו, הוא תמיד ירגיש קנאה כלפי מה שנדמה לו כטוב יותר ממה שיש לו. הקנאה נובעת מהרצון הטוב של האדם לא להרגיש חסר כלשהו. מצד שני: הקנאה אוכלת את חייו של האדם. הקנאה מוציאה את האדם מן...
מי שמציאות כלשהי, לא גורמת לו הנאה - בידוע שהוא שקרן
...שלנו היא יפה. ולא סתם יפה אלא יפהפייה ביופי אמיתי, יופי שהוא השורש של כל הדברים היפים שבעולם. והיופי הזה של העולם, הוא משתקף בכל דבר ודבר שיש בעולם שלנו. כי בשורש המציאות, יש את השכל של האחדות, שהשכל הזה אומר שהכל אחד. והשכל הזה שהכל אחד, הוא משתקף בכל שכל ושכל שיש בעולם. והשכל הזה של האחדות, שהוא השכל היפה ביותר שיש בעולם, הוא משתקף לאדם מכל דבר שיש בעולם, בתנאי שהוא איש אמת באמת. כי רוב בני האדם בעולם, נדמה להם שהם אנשי אמת. אבל את המציאות, אי...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה? מה אתה עושה בחיים? האם יש...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...של החינוך היא תחום בפילוסופיה, העוסק בחינוך, מטרותיו ודרכי הפעולה שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים...
כדורים או מדיטציה?
...אינטרנט ורכבים מהירים אנחנו רוצים פתרונות מהירים שהכל יקרה בקלות, במינימום מאמץ ואם אפשר - בלי לצאת מאזור הנוחות שלנו. אנחנו פחות ופחות יודעים איך לנהל את הגוף שלנו, את הרגשות שלנו אנחנו מנוהלים ופחות מנהלים אנחנו מושפעים מהחוץ ופחות מחוברים לבפנים הלחץ הוא המגפה של המאה ה - 20 הוא משפיע על הגוף, על הנפש אנחנו כל הזמן סביב הישגים להיות טובים יותר, להרוויח יותר, להצליח יותר... פחות נוכחים ברגע הזה פחות נהנים ממה שהשגנו עד כה ממה שיש רצים ורצים לעבר...
אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?
...האם יש או למה אין אלוהים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?. הפעם אני רוצה להוכיח באופן חד משמעי, שאין אלוהים, כולם מתווכחים כל הזמן אם יש או אין, ויש שאומרים שאפשר להוכיח שיש, ולהפך, ויש שאומרים שאי אפשר להוכיח שאין... ואני עכשיו רוצה להוכיח בצורה לוגית פשוטה שזה אפילו בושה שצריך לומר שצריך להוכיח את זה כי זה ברור מאליו שאין אלוהים, ואסביר ואתן...
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
...חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1 מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא...
יום הכיפורים - יום הכיסופים
...יום הכיסופים יום הכיפורים, כהגדרת הכתוב, הינו שבת שבתון. היום היחידי בלוח העברי שהגדרתו שבת שבתון הינו יום הכיפורים. ניתן לחלק הימים בלוח העברי לארבע, האחד ימים רגילים. השני ימים טובים, חגים. השלישי יום השביעי, שבת. הרביעי הינו שבת שבתון, יום הכיפורים. כל יום ויום משמעותו עימו, כך גם לגבי החגים וכך לגבי השבת. ראש השנה, תחילת השנה, יום בו כל באי עולם עוברים לפניך, יום בו העולם כולו נידון מי לחיים מי למוות. יום, בו עם ישראל נידון בו לחיים טובים ולשלום...
טיפול בטריכוטילומניה
...= TTM מיוונית: טריקס=שיער טיל=משיכה - מריטה= מאניה= שיגעון מודל לטיפול קוגניטיבי התנהגותי + ביופידבק מאת: דר יגאל גליקסמן מילות מפתח: טריכוטילומניה. דחף בלתי רצוני. OCD התנהגות טורדנית כפייתית. CBT טיפול קוגניטיבי התנהגותי. ביופידבק. שליטה רצונית. תקציר: הטריכוטילומניה ידועה כהפרעה נפשית טורדנית כפייתית של תלישת שיער במיוחד באיזור הראש (קרקפת, גבות, שפם, זקן. היא קשורה ליכולת השליטה בדחפים ומלווה בדרך כלל בטקס של עיסוק בשיער שנתלש (שזירה, או לעיסה)...
עיסוי באבנים חמות - מבוא להכרת עיסוי באבנים חמות
...חמות השימוש באבנים חמות לצורך טיפול קיים משחר ההיסטוריה: אינדיאנים חיממו אבנים בשמש והניחו אותן על הבטן לטיפול בכאבי וסת בסין השתמשו באבנים לשחרור כאבי שרירים ברוסיה הניחו אבנים בתחתית האמבט, לשחרור כאבי גב ולשמירה על טמפרטורת המים ביפן נזירים השתמשו באבנים חמות בתוך האבנט לאחר הארוחה להקלה על מערכת העיכול, לזירוז פעילותה ולשמירה על תחושת שובע לאורך זמן רב יותר. בשנות ה60 בארצות הברית, מטפלים החלו לשלב שיטות טיפול אינדיאניות שאמניות, וטיפול העיסוי...
על יוגה וחופש
...הערך העליון שלנו, כזה שאם יפגעו לנו בא נגיד עד כאן. המילה הראשונה שקפצה לי לראש, ונשארה שם גם כשהיה סבב שני שאיפשר להתחרט, הייתה: חופש. אני אוהבת לחיות בתחושה של חופש, כך אני חשה שאני חיה את חיי במלואם. ככזו, אני תוהה לעיתים מהם יחסיי עם היוגה, שיש בהם מן המשמעת, הסדר והריטואל. תהייה זו מובילה אותי לשאול עצמי מחדש: מהו בעצם החופש? להיות חופשיה ממה? שהרי חופש אין משמעו חופשה, חול ים, דקלים וקוקוס קר הם הנאה צרופה בלתי מבוטלת, אך גם שם אנו יכולים להיות...
להתעורר מסיוט ברגע השיא. הסוף של הטיפשות והשקרים. ייאוש מוחלט שמוביל לאושר. בסוף הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1
...בסוף הכל מתהפך לטובה. סוף הדרך הרוחנית. הדרך אל השלמות - מה בדיוק קורה שם? - חלק 1 והעניין הוא כי האדם רוצה שלמות. ולמרות שלאדם לא בדיוק ברור מהי אותה שלמות שהוא רוצה אף על פי כן כל מעשיו תיכנוניו פועלו וכו, נעשים מתוך מטרה להגיע לשלמות. והנה, בהתחלה האדם חושב בטעות (באמת?) שאת השלמות הנל, הוא ישיג באמצעות דברים חיצוניים כלשהם כגון כסף רכוש וכו,. ואחכ עם הזמן כשהאדם מקבל קצת יותר שכל הוא מגלה שכל הדברים האלו נותנים לי טוב רגעי אך בהחלט לא עוזרים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על לכתוב מאמר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לכתוב מאמר, איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור אהבה? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לכתוב מאמר, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? למה יש רע וסבל בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, טיפול אישי מומלץ, אימון אישי לפרישה בתחום לכתוב מאמר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4268 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 04:24:06 - wesi4