ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לימוד ✔עד כמה שיטת הלימוד שלך טובה? ואיך אתה מרגיש אחרי מה ששמעת / קראת? חלק 2 ✔המשך מ: עד כמה שיטת הלימוד שלך טובה ? ואיך אתה מרגיש ביחס...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨עד כמה שיטת הלימוד שלך טובה? ואיך אתה מרגיש אחרי מה ששמעת / קראת? חלק 2
המשך מ: עד כמה שיטת הלימוד שלך טובה ? ואיך אתה מרגיש ביחס לעצמך אחרי מה ששמעת ? חלק 1.

ביקורת בונה היא כזו שמאירה (עם א) לך את הדרך, היא כזו שבאה ממקום אוהב ממקום שגורם לך לאהוב את עצמך ולהרגיש כ"כ טוב ביחס לעצמך, עד כדי כך שאתה מאמין בעצמך ורוצה להתחיל התחלה חדשה ולתת לעצמך צ'אנס ולהיות טוב יותר.

לעומת זאת ביקורת לא בונה היא כזו שמעירה (עם ע) לך על מה שאתה עושה ושגורמת לך לכעוס על עצמך וגורמת לך להרגיש לא יוצלח וכולי.

וזה הסימן לדעת האם דרך הלימוד שלך טובה ועד כמה היא טובה. אם אחרי שאתה לומד אתה מרגיש שגם אתה יכול, זה סימן שהלימוד שלך טוב. אם הלימוד שלך גורם לך לאהוב את עצמך, הרי שהלימוד הזה טוב.

לעומת זאת, אם הלימוד שלך גורם לך לכעוס על עצמך, על כך שאתה לא מצליח להתגבר על... וכולי, זה סימן שעליך להפסיק ללכת בדרך הזאת ובצורת החשיבה הזאת ולחפש משהו אחר טוב יותר.

נקודה נוספת שכדאי לשים אליה לב היא, שבעצם מכל הנ"ל עולה כי ככל שהאדם מרגיש רחוק יותר מהמטרות שהוא רוצה להשיג, כך הוא צריך ללכת ולחפש את המדריך הטוב ביותר והגדול ביותר שהוא מסוגל למצוא.

אדם לדוגמה שחולה וסובל שנים מחולי כלשהו, אדם כזה תמיד יחפש את הרופא הטוב ביותר. וככל שהמחלה שלו קשה יותר וככל שהוא ניסה יותר דברים ולא הצליח, כך הוא יחפש את הרופא הגדול יותר, מאחר שהוא ממש רוצה להתרפא. חשיבה חיובית היא כמו תרופה וככל שהאדם מרגיש חולה יותר ושקשה לו יותר לחשוב בצורה חיובית, כך הוא צריך למצוא מישהו חכם יותר שיצליח לקרב את החשיבה החיובית גם אליו.

כי לפעמים האדם אומר לעצמו, למה ללכת להכי טוב, מספיק ללכת למישהו שהוא טוב יותר ממני וקודם שאני אהיה כמוהו ואלמד ממנו ורק אח"כ אני אחפש מישהו טוב יותר. אך זוהי טעות! כי ככל שהאדם מבין בעצמו כמה הוא רחוק וכמה הוא רוצה להתקדם, כך הוא צריך ללכת למישהו גדול יותר כדי שגם הוא שמרגיש כ"כ רחוק, גם הוא יוכל להצליח. כי באמת היתרון הגדול של החכם הגדול, הוא לא רק בכך שהוא יודע ומבין יותר, אלא בעיקר בכך שהוא מסוגל להאיר גם מקומות חשוכים ביותר, דהיינו להראות לקטן ביותר שגם הוא מסוגל ולפשט את הדברים המורכבים ביותר בצורה הפשוטה ביותר עבור כל אחד.

נקודה נוספת למחשבה, כל הנ"ל נכון גם אם ברצונך להשוות את מידת האפקטיביות של 2 רעיונות חיוביים, כדי לדעת מי חיובי יותר ובמי להתמיד יותר. כי ככל שהרעיון פשוט וישים יותר בעיניך, וככל שהרעיון מצליח לגרום לך להתקדם יותר אל המטרה שלך כך הוא טוב יותר. אחוז את כלל האצבע הנ"ל בידך והצמד לרעיונות הטובים יותר.

ונסיים במשל הבא. ביקורת בונה דומה לאדם שניגש לבושם ומנער אותו כדי לגרום לריח הטוב להתפשט באוויר.

לעומת זאת ביקורת ולימוד לא חיובי דומים למי שניגש לנבלה מתה ומסריחה שמושלכת ברחוב ומזיז אותה, שאז לא רק שהוא לא מעלים את הריח הרע, אלא אף מעצים אותו. תוכחה וביקורת בונה, מעירה את הריח הטוב שיש בשומע, אך תוכחה וביקורת הרסנית גורמת לריח הרע שלו לגדול. לא רק שהוא לא הקשיב לך, אלא שעכשיו הוא נהיה גרוע יותר. לא רק שהוא עשה טעות, אלא שעכשיו הוא פחות מאמין בעצמו וכולי. לכן חשוב מאוד להיות עירניים באיך אומרים ומה אומרים, כדי לעורר תמיד רק את הריח הטוב שיש בשומע ולא להפך.

לסיכום: לכל אדם יש את הזכות ואת האפשרות לחיות חיים טובים באמת. ככל שתתקרב לאנשים ולמידע האיכותי יותר, כך תרגיש שאתה מתקרב יותר לחיים טובים באמת. אבל אם אתה מתקרב למישהו ומרגיש קטן יותר בעיני עצמך, מרגיש כעס על עצמך וחוסר הערכה על עצמך על כך שאתה לא, זה סימן שעליך לברוח משם. בהצלחה


ציטוטים: רבי נחמן מברסלב

מי שלא מחזק אותך אלא שובר אותך - גרש אותו!

הֵשַׁבְתִּי לוֹ: לֶךְ לְךָ, הָיִיתִי סוֹבֵר שֶׁתְּנַחֲמוּ אוֹתִי וּתְדַבְּרוּ עַל לִבִּי, עַכְשָׁו אַתֶּם עוֹשִׂים לִי יִסּוּרִים לְכוּ לָכֶם!

למה דומה ביקורת בונה ולמה ביקורת הרסנית

כְּשֶׁהַמּוֹכִיחַ אֵינוֹ רָאוּי לְהוֹכִיחַ, אֲזַי לא דַּי שֶׁאֵינוֹ מוֹעִיל בְּתוֹכַחְתּוֹ, אַף גַּם הוּא מַבְאִישׁ רֵיחַ שֶׁל הַנְּשָׁמוֹת הַשּׁוֹמְעִים תּוֹכַחְתּוֹ. כִּי עַל יְדֵי תּוֹכַחְתּוֹ הוּא מְעוֹרֵר הָרֵיחַ רַע שֶׁל הַמַּעֲשִׂים רָעִים וּמִדּוֹת רָעוֹת שֶׁל הָאֲנָשִׁים שֶׁהוּא מוֹכִיחָם. כְּמוֹ כְּשֶׁמֻּנָּח אֵיזֶה דָּבָר שֶׁיֵּשׁ לוֹ רֵיחַ שֶׁאֵינוֹ טוֹב, כָּל זְמַן שֶׁאֵין מְזִיזִין אוֹתוֹ הַדָּבָר, אֵין מַרְגִּישִׁין הָרֵיחַ רַע, אֲבָל כְּשֶׁמַּתְחִילִין לְהָזִיז אוֹתוֹ הַדָּבָר, אֲזַי מְעוֹרְרִין הָרֵיחַ רַע. כְּמוֹ כֵן עַל יְדֵי תּוֹכָחָה שֶׁל מִי שֶׁאֵינוֹ רָאוּי לְהוֹכִיחַ, עַל יְדֵי זֶה מְזִיזִין וּמְעוֹרְרִין הָרֵיחַ רַע שֶׁל הַמַּעֲשִׂים רָעִים וּמִדּוֹת רָעוֹת שֶׁל הָאֲנָשִׁים שֶׁמּוֹכִיחָם, וְעַל כֵּן הוּא מַבְאִישׁ רֵיחָם...

[אך תוכחה טובה דומה ל] מִסְמוּס, שֶׁמְּמַסְמְסִין בְּדָבָר שֶׁיֵּשׁ לוֹ רֵיחַ [טוב], כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה הָרֵיחַ נוֹדֵף

צריך לחפש תמיד את החכם הגדול ביותר שיכול לקרב גם אותך לעצמך

וְצָרִיךְ כָּל אֶחָד לְבַקֵּשׁ מְאד מְלַמֵּד הָגוּן כָּזֶה, שֶׁיּוּכַל לְהַסְבִּיר וּלְהָבִין אוֹתוֹ שֵׂכֶל עֶלְיוֹן וְגָדוֹל כָּזֶה... כִּי צָרִיךְ לָזֶה רַבִּי גָּדוֹל מְאד מְאד, שֶׁיּוּכַל לְהַסְבִּיר שֵׂכֶל גָּדוֹל כָּזֶה... כְּדֵי שֶׁיּוּכְלוּ הַקְּטַנִּים לַהֲבִינוֹ. וְכָל מַה שֶּׁהוּא קָטָן בְּיוֹתֵר, וּמְרֻחָק בְּיוֹתֵר... [כך] הוּא צָרִיךְ רַבִּי גָּדוֹל בְּיוֹתֵר...

כִּי כָּל מַה שֶׁהוּא קָטָן וּמְרֻחָק בְּיוֹתֵר, צָרִיךְ מְלַמֵּד גָּדוֹל בְּיוֹתֵר שֶׁיִּהְיֶה אֻמָּן כָּזֶה, שֶׁיּוּכַל לְהַלְבִּישׁ שֵׂכֶל עֶלְיוֹן כָּזֶה... לְקָטָן וּמְרֻחָק כְּמוֹתוֹ. כִּי כָּל מַה שֶּׁהַחוֹלֶה נֶחֱלֶה בְּיוֹתֵר, צָרִיךְ רוֹפֵא גָּדוֹל בְּיוֹתֵר. עַל כֵּן אֵין לְהָאָדָם לוֹמַר: דַּי לִי אִם אֶהְיֶה מְקרָב אֵצֶל אִישׁ נִכְבָּד... אַף, שֶׁאֵינוֹ מֻפְלָג בְּמַעֲלָה, כִּי הַלְוַאי שֶׁאֶהְיֶה מִקּדֶם כָּמהוּ, אַל יאמַר כֵּן, כִּי אַדְּרַבָּא, כְּפִי מַה שֶּׁיֵּדַע אֱנָשׁ בְּנַפְשֵׁהּ [אדם בנפשו] גּדֶל פְּחִיתוּתוֹ וְגדֶל רִחוּקוֹ שֶׁנִּרְחַק מְאד... כָּל אֶחָד וְאֶחָד כְּפִי מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ בְּנַפְשׁוֹ וּכְמוֹ כֵן כָּל מַה שֶּׁיּוֹדֵעַ בְּעַצְמוֹ שֶׁהוּא מְרֻחָק בְּיוֹתֵר, צָרִיךְ לְבַקֵּשׁ לְנַפְשׁוֹ רוֹפֵא גָּדוֹל מְאד מְאד, הַגָּדוֹל בְּמַעֲלָה בְּיוֹתֵר, דְּהַיְנוּ שֶׁיַּחֲזִיר וִיבַקֵּשׁ תָּמִיד לִזְכּוֹת לְהִתְקָרֵב לְהָרַבִּי הַגָּדוֹל מְאד מְאד כַּנַּ"ל כִּי כָּל מַה שֶּׁהוּא קָטָן בְּיוֹתֵר, צָרִיךְ מְלַמֵּד גָּדוֹל בְּיוֹתֵר

יש בעולם המון טוב, רק צריך למצוא מישהו מאוד גדול שיוכל לקרב את האור הזה לכל אחד

דַּע שֶׁיֵּשׁ אוֹר שֶׁהוּא מֵאִיר בְּאֶלֶף עוֹלָמוֹת, וְזֶה הָאוֹר אֵין אָדָם פָּשׁוּט יָכוֹל לְקַבֵּל מֵחֲמַת גָּדְלוֹ וְצָרִיךְ לָזֶה חָכָם גָּדוֹל... שֶׁיּוּכַל לְחַלֵּק הָאוֹר הַגָּדוֹל לַחֲלָקִים קְטַנִּים כְּדֵי שֶׁיּוּכְלוּ הַקְּטַנִּים בְּמַעֲלָה לְקַבְּלוֹ מְעַט מְעַט

אם לא כולם יכולים להבין וליישם, זה סימן שזה לא מספיק נכון. אם כל אחד יכול להשיג את התכלית, הרי שזאת האמת

וְתֵדַע שֶׁאֵין הַדָּבָר כְּדַעְתָּם, חַס וְשָׁלוֹם, כִּי אִם כֵּן לא יַשִּׂיגוּ הַתַּכְלִית, רַק מְתֵי מְעַט מְעַט מְאד... וּמַה יַּעֲשׂוּ קְטַנֵּי הָעֵרֶךְ, שֶׁאֵין לָהֶם שֵׂכֶל כָּזֶה... אֵיךְ יַשִּׂיגוּ הֵם אֶת הַתַּכְלִית... וְזֶה שֶׁסִּיֵּם: "כִּי זֶה כָּל הָאָדָם", הַיְנוּ כִּי זֶה יָכוֹל כָּל אָדָם לְקַיֵּם וּלְהַשִּׂיג עַל יְדֵי זֶה אֶת הַתַּכְלִית... עַל כֵּן יָכוֹל כָּל אָדָם לְהַשִּׂיג הַתַּכְלִית, כִּי זֶה כָּל אָדָם יָכוֹל לְקַיֵּם

ככל שהמנהיג גדול יותר, כך הוא מסוגל לקרב את הקטן ביותר. להאיר ולקרב את המוח שהוא בראש הגוף גם לרגליים שהם בתחתית הגוף.

וְעַל כֵּן יֵשׁ לָנוּ לִכְסֹף וּלְהִתְגַּעְגֵּעַ וּלְהִשְׁתּוֹקֵק מְאד, מִי יִתֵּן וְהָיָה לָנוּ מַנְהִיג הַדּוֹר, רוֹעֶה נֶאֱמָן, שֶׁיִּהְיֶה לוֹ זֶה הַכּחַ, שֶׁיּוּכַל לְהָאִיר אֲפִלּוּ בָּנוּ בִּבְחִינַת רַגְלִין [רגליים, המקום הנמוך ביותר בגוף], יְדִיעָה וְהַשָּׂגָה הַנַּ"ל, שֶׁנִּזְכֶּה לָבוֹא אֶל הַתַּכְלִית...

וְכָל זֶה מֵחֲמַת גּדֶל עצֶם מַעֲלַת הַמַּנְהִיג, שֶׁהָיָה... יָכוֹל לְהָאִיר אֲפִלּוּ בִּבְחִינַת רַגְלִין. שֶׁאֲפִלּוּ הָרַגְלִין שֶׁרְחוֹקִים מֵהַמּחַ, אַף עַל פִּי כֵן גַּם הֵם יוּכְלוּ לְהַשִּׂיג וְלָדַעַת הַתַּכְלִית... כִּי עַל יְדֵי גְּדֻלַּת הַמַּנְהִיג יָכוֹל לְהַמְשִׁיךְ הַמּחַ אֲפִלּוּ לְהָרַגְלִין

כִּי יֵשׁ שׁוֹכְנֵי עָפָר, שֶׁהֵם בְּנֵי אָדָם הַמּוּנָחִים בַּמַּדְרֵגָה הַתַּחְתּוֹנָה, וְנִדְמֶה לָהֶם שֶׁהֵם רְחוֹקִים מְאד... וְצָרִיךְ... לְעוֹרְרָם וְלַהֲקִיצָם... וּלְחַזְּקָם וּלְעוֹרְרָם, שֶׁלּא יִהְיוּ מְיָאֲשִׁין עַצְמָן, חַס וְשָׁלוֹם, כִּי עֲדַיִן הֵם... קְרוֹבִים
הלקאה עצמית חיוביים ברסלב הנשמה להפסיק שונא את עצמי המוח כעס עירנות תרופה ביקורתיות איך אתה מרגיש לימוד למידה
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל
לימוד גמרא ופיתוח השכל, לימוד תורה ופיתוח החשיבה, שיפור יכולות החשיבה באמצעות לימוד גמרא, יכולות שכליות, האם לימוד גמרא מפתח את השכל? לפתח את השכל, הפרעות נפשיות ולימוד תורה, שיעורי תורה ופיתוח החשיבה, יהודים זוכי פרס נובל האם לימוד גמרא באמת מפתח את השכל? הנושא המרכזי שאליעד כהן דן בו הוא השאלה האם לימוד גמרא ותורה אכן מפתח את השכל, והאם הוא משפר את החשיבה הלוגית ואת ... זו אינה חד - משמעית, אלא תלויה באופי הלימוד ובדרך שבה האדם לומד. מהי הכוונה בפיתוח השכל באמצעות לימוד תורה? ראשית, חשוב להבין מה הכוונה בביטוי פיתוח השכל. אם הכוונה היא להעשיר את הידע בשפות, אזי ברור שלימוד גמרא מפתח את השכל מכיוון שהיא כתובה בארמית, ולימודה משפר את כישורי השפה. אך השאלה האמיתית היא האם הלימוד תורם לשיפור החשיבה הלוגית, כלומר, ליכולת לנתח מצבים בצורה חדה ... ולהסיק מסקנות נכונות. באילו מקרים לימוד גמרא מפתח את השכל בצורה יעילה? אליעד כהן מסביר שלימוד גמרא אכן יכול לפתח את השכל כאשר הוא כולל בתוכו תהליכים של חקירה ... תהליך שהוא חיוני לפיתוח החשיבה הלוגית. לימוד שכזה משפר את היכולת לנתח מצבים מורכבים ולהגיע למסקנות ברורות ומדויקות. מתי לימוד גמרא אינו מפתח את החשיבה? לעומת זאת, לא כל לימוד תורה או גמרא אכן תורם לשיפור יכולות החשיבה. לדוגמה, כאשר האדם ... אלא דווקא את הדמיון או האמונה. האם לימוד גמרא יכול להזיק לחשיבה? אליעד גם מתייחס לכך שלימוד גמרא או תורה יכול לפעמים אפילו לגרום לנזקים לחשיבה. הוא מסביר ... ומקבלים הנחות לא בדוקות כדברים מוחלטים. לימוד כזה עלול לגרום לבלבול, אי - בהירות והפרעות חשיבה שונות, ובמקרים ... אליעד מציין שלעיתים, אנשים שמשלבים לימוד תורה עם סמים או עם מצבים נפשיים קשים, עשויים לזרז בכך את הפרעות החשיבה שלהם. איך להבטיח שלימוד תורה או גמרא יפתח את החשיבה הלוגית? אליעד מדגיש שההבדל החשוב ... - אז אתה מפתח את השכל שלך בדיוק כמו בלימוד גמרא עמוק. דוגמת חדר הכושר והשוואה ללימוד גמרא אליעד משתמש בדוגמה נוספת: חדר כושר. יש אנשים שמגיעים לחדר ... וסיכום כללי לסיכום דבריו של אליעד כהן, לימוד גמרא בהחלט יכול להיות אמצעי לפיתוח השכל, אבל רק אם האדם משקיע ... הלוגי ובהסקת מסקנות מתוך הבנה עמוקה. לימוד שמבוסס רק על שינון וזיכרון או על אגדות דתיות ללא חשיבה ביקורתית ... בצורה משמעותית. פיתוח חשיבה לוגית לימוד גמרא ושיפור יכולת החשיבה הבדלים בין זיכרון לחשיבה סיבות ותוצאות בלימוד תורה הפרעות נפשיות ולימוד תורה האם לימוד גמרא מפתח את השכל או לא? האם
לימוד קבלה, לא כל אחד יכול ללמוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, קדושת ספר הזוהר, לימודי קבלה, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה, שיעורי קבלה, מותר ללמוד קבלה, אסור ללמוד קבלה, תורת הסוד, הזוהר הקדוש
לימוד קבלה, לא כל אחד יכול ללמוד קבלה, לימוד ספר הזוהר, קדושת ספר הזוהר, לימודי קבלה, תורת הקבלה, חוכמת הקבלה, שיעורי קבלה, מותר ללמוד קבלה, אסור ללמוד קבלה, תורת הסוד, הזוהר הקדוש מהי משמעות לימוד הקבלה ואילו הגבלות קיימות על לימוד זה? ההרצאה עוסקת בהסברים על תורת הקבלה, למה ישנן הגבלות על לימוד קבלה, במיוחד לפני גיל 40, ומהן הסיבות להן. בשיחה בין שני אנשים, נדונה השאלה האם אכן נכון ללמוד קבלה בגיל צעיר. המורה מסביר שלפי המסורת וההלכה, לימוד הקבלה מצריך הבנה רוחנית עמוקה ונכונות לממש את עקרונות הדת. אחד התנאים ללימוד קבלה הוא גיל 40, גיל שבו האדם כבר עבר ניסיון חיים משמעותי ויכול להבין את הסודות ... קבלה בגיל צעיר, עלול להגיע לכפירה, שכן קבלה מציגה עקרונות שמתנגדים לפשטות הקריאה של התורה. מהן הסיבות לאיסור לימוד קבלה לפני גיל 40? הסיבה לאיסור ללמוד קבלה לפני גיל 40 נוגעת למושג של חוויות נפשיות ורוחניות שאדם יכול לעבור במהלך לימוד הקבלה. הלימוד דורש הבנה רוחנית גבוהה ויכולת להתמודד עם תכנים עמוקים ומורכבים. המורה נותן דוגמה: ... שלומד קבלה לפני גיל 40, עלול לעזוב את הדת לחלוטין ולסכן את יציבותו הנפשית והאמונית. מהו המשמעות הרוחנית של לימוד קבלה ושל ספר הזוהר? לימוד הקבלה לא מתמקד בהבנה פשוטה או פרשנות של התורה, אלא הוא מסביר את הסודות העמוקים ... הוא ספר הזוהר, שמטרתו לחשוף את עומק התורה ואת כוונות אלוהים מאחורי בריאת העולם. ספר הזוהר, שהוא מהווה בסיס ללימוד הקבלה, נדרש ללמוד בשלים רוחנית ויכולת נפשית גבוהה. האם כל אחד יכול ללמוד קבלה ומה ... ספרי הזוהר, תיקוני הזוהר וכתבי הארי. כל גישה דורשת הבנה עמוקה של עקרונות הקבלה, ואת זה ניתן להשיג רק לאחר לימודים מעמיקים והבנה של תורה ורוחניות בכלל. מהו המסר המרכזי של לימוד קבלה והשפעתו על האדם? לימוד הקבלה יכול לשנות את תפיסת האדם את המציאות ואת התורה. המורה מציין כי יש חשש שהאדם ... ואז יכולות להתעורר אצלו שאלות פילוסופיות שיביאו אותו להטיל ספק במשמעות המצוות ובתפיסה הדתית הכללית. לימוד קבלה מצריך מבנה נפשי יציב והבנה של עקרונות הדת לפני שמצטרפים לעולם המיסטי של ... זווית חדשה ועמוקה יותר של התורה, אשר לפעמים לא תואמת את הפירוש הפשוט שמלמדים בבתי הכנסת ובקהילות דתיות. הלימוד הזה יכול לגרום לאדם לפקפק במצוות ובאמונה דתית, ובמקרים מסוימים, להוביל אותו לעזוב את הדת לחלוטין. מה נדרש כדי ללמוד קבלה בצורה נכונה? המורה ממליץ ללמוד קבלה רק לאחר שהאדם עבר תהליך של לימוד תורה מסורתית, תוך שמירה על עקרונות הדת ומצוותיה. לימוד הקבלה לפני גיל 40 או לפני שלב כזה בו האדם כבר התבגר מבחינה רוחנית, יכול להוביל לאי הבנה של עקרונות הקבלה ולקשיים נפשיים. לדעת המורה, לימוד הקבלה מצריך ייחודיות ויכולת שליטה פנימית, שתפוסם בהבנה עמוקה של החיים והעולם, ולא רק בהסברים תיאורטיים. מהם התנאים ללמוד קבלה? לימוד ספר הזוהר האם לימוד קבלה מסכן את הדת? לימוד קבלה לפני גיל 40 השלכות לימוד קבלה על האמונה הדתית ...
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
מתמטיקה, מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד
... מוטיבציה ללימודי מתמטיקה, ללמוד מתמטיקה לבד, מורה פרטי למתמטיקה, לפתח את השכל באמצעות מתמטיקה, ללמוד חשבון, איך ללמוד לבד? איך ללמוד מתמטיקה? למה ללמוד מתמטיקה? איך להבין דברים? הרגלי לימוד, שיטות לימוד מהי הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל ולנהל חרדות נפשיות? כאשר אדם מתמודד עם חרדות או לחצים ... עם בעיות בצורה עקבית ולשפר את יכולת עיבוד המידע. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מלימוד לצורך הכנה לבחינות. כאן המטרה היא לא להצליח במבחנים אלא לפתח את החשיבה. הדרך המומלצת ... תוך כדי התמקדות בהבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים לשלב הבא. למה ללמוד לבד? לימוד עצמי חשוב מאוד עבור פיתוח השכל, כיוון שהוא מחייב את הלומד להתמודד עם הקשיים בכוחות עצמו. בעוד שמורים פרטיים יכולים להסביר שיטות ולספק תשובות מיידיות, לימוד עצמי דורש מהאדם לחשוב ולהתאמץ למצוא את הפתרון בעצמו. המטרה היא לא להסתמך על אחרים אלא לפתח את כישורי החשיבה באופן עצמאי. איך להתמודד עם קשיים בלימוד? אם אדם נתקל בקשיים במהלך לימוד המתמטיקה, חשוב שלא לוותר. אליעד מציע לקחת את הבעיה ולפרק אותה לחלקים קטנים יותר, כדי ... לכן, חשוב להימנע ממהירות ולהתמקד בהבנה מלאה של כל שלב לפני שמתקדמים לשלב הבא. האם לימוד עצמי הוא הדרך המומלצת לפיתוח השכל? לימוד עצמי הוא אכן דרך מצוינת לפיתוח השכל, כיוון שהוא מאלץ את הלומד להתמודד עם הקשיים בכוחות ... סיכום: לסיכום, אליעד מציע שלב אחד חשוב מאוד בדרך לפיתוח השכל: ללמוד מתמטיקה. הלימוד העצמאי של מתמטיקה לא רק עוזר לפתח את יכולת החשיבה הלוגית וההבנה, אלא גם מסייע בהבנת ... בלי מורה פרטי? כיצד לפתח את החשיבה הלוגית? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדות? האם לימוד עצמי עדיף על לימוד עם מורה? איך להתמודד עם קשיים בלימוד מתמטיקה? מה הקשר בין הפרעות נפשיות לחשיבה מסודרת? פיתוח השכל כדרך להתמודדות עם חרדות ... כיצד לפתח את השכל? ישנן דרכים רבות לפיתוח השכל, אך אחת ההמלצות החזקות ביותר היא לימוד מתמטיקה. מתמטיקה אינה רק מקצוע טכני, אלא תרגול חשיבה לוגית ומובנית. כאשר אדם מתרגל ... זאת, מתמטיקה מחייבת את המוח לחשוב בצורה מסודרת: כל נושא תלוי בקודמו, וכל שלב בלימוד המתמטיקה מבוסס על הבנת השלב שלפניו. לכן, תרגול מתמטי מסייע לאדם לחזק את יכולתו לחשוב בצורה עקבית ולשפר את האופן שבו הוא מעבד מידע. איך ללמוד מתמטיקה בצורה נכונה? לימוד מתמטיקה כדי לפתח את השכל שונה מהלימוד לצורך הצלחה בבחינות. כאן המטרה אינה לזכור נוסחאות או לעבור מבחנים אלא לאמן את השכל. ... א ואילך. התמודד עם הבעיות לבד - אל תיעזר במורה פרטי, אלא למד בעצמך. השתמש בספרי לימוד או חומרים חינמיים מהאינטרנט. אם אתה נתקע - אל תמשיך הלאה עד שתבין את החומר הנוכחי ב - ... אלא לגרום למוח לעבוד קשה, להתאמץ ולפתור בעיות בכוחות עצמו. איך להתמודד עם קשיים בלימוד? אם אתה מנסה ללמוד לבד ולא מצליח, עליך לשאול את עצמך מה בדיוק אינך מבין. הדרך הנכונה ... ילך ויצטבר. לכן, אם אתה נתקע - חזור אחורה, עד שתבין את כל מה שנדרש כדי להתקדם. לימוד עצמי כתרגול לפיתוח החשיבה לימוד עצמי אינו רק אמצעי לרכישת ידע אלא כלי לפיתוח יכולת החשיבה. כאשר אתה מלמד את עצמך, אתה ... ביותר להתמודדות עם חרדות ולחצים נפשיים. אחת הדרכים האפקטיביות לעשות זאת היא לימוד מתמטיקה בצורה עצמאית, ללא עזרה חיצונית. כאשר המוח מתמודד עם בעיות ופותח אותן בכוחות ... ובריאים יותר. כיצד לפתח את החשיבה הלוגית? מהי הדרך הנכונה להתמודד עם חרדות? האם לימוד עצמי עדיף על לימוד עם מורה? איך להתמודד עם קשיים בלימוד מתמטיקה? מה הקשר בין הפרעות נפשיות לחשיבה מסודרת? שיטות איך לפתח את השכל, למה ללמוד לבד ...
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך
... סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? אנשים רבים שואלים האם כדאי ללמוד באוניברסיטה או באקדמיה כדי להיות יותר חכמים, אך על ... פשוטות ויומיומיות לפיתוח אינטלקטואלי. מהן שלוש הדרכים ללימוד חומר? אליעד כהן מסביר שישנן שלוש דרכים מרכזיות שבהן אנשים ניגשים ללימוד חומר חדש: לימוד במטרה לעבור את הבחינה - רוב האנשים נמצאים בקטגוריה זו. הם לומדים רק כדי להשיג תעודה או לעבור מבחן, ולכן הם יתאמצו מעט ככל האפשר, יעשו קיצורי דרך ואפילו יעתיקו. לימוד במטרה לדעת את החומר עצמו - האדם שלומד בצורה זו באמת מתעניין בתוכן שהוא לומד, בלי קשר לציון או למבחן. לדוגמה, ... מי הוא היה, מה עשה, איך חי ומה אכל, כי זה באמת מעניין אותו. לימוד במטרה לפתח את החשיבה - האדם שנמצא בקטגוריה זו לא מתעניין במבחן ואפילו לא בתוכן עצמו, אלא הוא מתעניין בפיתוח ... למצוא לבד פתרונות או תשובות ורק אז יבדוק אם הוא צדק. מדוע הלימוד באקדמיה אינו אידיאלי לפיתוח השכל? לדברי אליעד כהן, הלימודים באקדמיה לא אידיאליים לפיתוח השכל מכמה סיבות עיקריות: ראשית, רוב הלימודים האקדמיים מבוססים על בחינות, ולכן הם דוחפים את הלומד להתרכז במטרה של לעבור את המבחן, ולא בפיתוח אמיתי של ... בטוח שהמחשבה שלו נכונה - היא פעולה שמפתחת את השכל הרבה יותר מלימוד ממוסד באקדמיה. איך ניתן לפתח את השכל דרך מתמטיקה והיסטוריה? אליעד כהן מסביר את עקרון פיתוח החשיבה באמצעות ... האמיתי. האם באמת כדאי ללמוד באוניברסיטה? אליעד מדגיש כי הלימודים באוניברסיטה הם בהחלט לא פסולים באופן גורף, אך השאלה היא מה המטרה הספציפית של הלומד: אם אתה רוצה תעודה, לך ... לסיכום, אם המטרה שלך היא לפתח את השכל, עדיף לך להימנע מלימודים באקדמיה. הדרך הטובה ביותר לפיתוח החשיבה היא לימוד עצמאי, ביקורתי, וחקירה מתמדת של רעיונות חדשים וישנים כאחד. האם כדאי ללמוד באוניברסיטה? איך לפתח את השכל בצורה עצמאית? שיטות לימוד אפקטיביות שלוש צורות למידה איך להיות יותר חכם? לימודים אקדמיים בעד ונגד איך לפתח חשיבה ביקורתית? למה לא ללמוד באוניברסיטה? למה ללא ללמוד באקדמיה? בעד ונגד לימודים אקדמיים, בעד ונגד לימודים באוניברסיטה ...
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
ספרים, לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר
... לימוד ספרים, קריאת ספרים, איך ללמוד, לימוד נכון, צורת לימוד, לקרוא ספרים, ללמוד מכל דבר איך לקרוא ספר בצורה שתהפוך את הלימוד לאפקטיבי יותר? אליעד כהן מסביר כיצד להפוך את קריאת הספרים שלנו ללימוד אפקטיבי יותר. הוא מציע דרך מעשית להוציא את המקסימום מכל טקסט שאנחנו קוראים, על ידי כך שנקשר אותו ישירות לאירועים ולחוויות שלנו מחיי היום - יום. ... לי היום בבוקר, או למה שאני הולך לעשות מיד אחרי שאסגור את הספר?. אם אדם קורא ולא מוצא קשר בין הדברים, הוא למעשה לא מפיק תועלת מלאה מהלימוד. לפי אליעד, אם לא הצלחת לקשר את הקריאה שלך לאירועים ממשיים מהחיים שלך, אז זה סימן שאתה למעשה מבזבז זמן בקריאה ולא באמת מפיק תועלת מהחומר שקראת. ... המוח מתחיל להתרגל ולייצר באופן אוטומטי קשרים ומשמעויות, אפילו באופן ספונטני, בין מה שקוראים לבין חוויות ואירועים בחיי היומיום. כיצד הלימוד קשור ליצירת דוגמאות מחיי היום - יום? אליעד מציג את עצמו כדוגמה לכך שהוא מצליח לייצר המון דוגמאות בשיעורים ובהרצאות, והוא מסביר שיש לכך שתי סיבות ... הוא מברר עם עצמו איפה עוד הוא יכול לראות תהליך דומה ואיך אפשר ליישם את המסקנות באופן אישי ואפקטיבי בחיים שלו. מהי הדרך הנכונה להפוך לימוד מספרים ליישומי? אליעד מדגיש שקריאת ספרים בצורה יעילה חייבת לכלול את שלב היישום האישי. הוא ממליץ שכאשר קוראים טקסט, חובה לנסות לקשור אותו למה ...
ללמוד מאליעד כהן, לימוד ישיר, לימוד עקיף, ספרים של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, פגישה אישית עם אליעד כהן, והיו עיניך רואות את מוריך, התנהגות של מורה רוחני, מפגשים עם אליעד כהן
ללמוד מאליעד כהן, לימוד ישיר, לימוד עקיף, ספרים של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, פגישה אישית עם אליעד כהן, והיו עיניך רואות את מוריך, התנהגות של מורה רוחני, מפגשים עם אליעד כהן
... מאליעד כהן, לימוד ישיר, לימוד עקיף, ספרים של אליעד כהן, לפגוש את אליעד כהן, פגישה אישית עם אליעד כהן, והיו עיניך רואות ... ישירות. אליעד מציין כי יש הבדל בין לימוד עקיף (כמו דרך ספרים) ולימוד ישיר (כמו דרך פגישה אישית או שיחה ישירה). את השאלה מה עדיף - ללמוד מהספר או ללמוד ישירות? ... תוצאה של המדיום שבו משתמשים. לגבי לימוד מהספרים, אליעד טוען שלעיתים יש אנשים שמעדיפים ללמוד מהספרים כיוון שהם יכולים ללמוד בצורה ... מה היתרונות והחסרונות של כל אמצעי לימוד? כעת, אליעד עובר להסביר את היתרונות והחסרונות של כל אמצעי לימוד, תוך שהוא מציין שבלימוד ישיר (פנים אל פנים) יש יתרונות ברורים. בפגישה אישית, המורה יכול להתאים את התשובות ... ולספק את התשובות בזמן אמת. לעומת זאת, לימוד דרך ספרים או ווידאו דורש הרבה יותר זמן להבנה מלאה. החיסרון של לימוד עקיף דרך ספרים, לפי אליעד, הוא בכך שהאדם לא תמיד יכול להבין את המסר בצורה מלאה, ובמקרים ... אליעד מציין שהתהליך האופטימלי של לימוד הוא שילוב של כל האמצעים. הוא סבור כי הדרך היעילה ביותר ללמוד היא לא רק דרך הספרים או ... ויעילה בתהליך הלמידה. מהו ההבדל בין לימוד ישיר ללימוד עקיף? לימוד מאליעד כהן - איך זה שונה מלימוד מסביב? מהו היתרון של מפגש אישי בלמידה? האם ניתן ללמוד מישהו בצורה טובה יותר דרך ספרים? לימוד פנים אל פנים - מה היתרונות והחסרונות? מהו תהליך הלמידה האופטימלי בעיני אליעד כהן? ...
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה
לימוד תוך כדי עייפות, לימוד תוך כדי שינה מדוע כדאי ללמוד גם כשאתה מנומנם? אליעד כהן מדבר על החשיבות והיתרונות של לימוד במצב של עייפות ומנומנמות, על פי תפיסתו של רבי נחמן. הוא ... שלו את החשיבות שהוא מייחס ללימוד. לדוגמה, כאשר אדם רעב, הדבר האחרון שעליו הוא חושב לפני ... לתת - המודע שלו. מה הקשר בין לימוד תוך כדי נמנום והבנת החומר טוב יותר? אליעד מסביר שכאשר ... יותר, בלי התנגדות מודעת. לכן הלימוד במצב מנומנם יכול להיות אפקטיבי במיוחד בהטמעת רעיונות, ... ההמלצה הזאת אינה רק בגלל עצם הלימוד, אלא משום שיש בה לימוד נוסף על כך שהנושא באמת חשוב לך. אתה למעשה מאמן את המוח ... ישירות לתת - המודע. בצורה זו, הלימוד הופך לאפקטיבי הרבה יותר בהטמעת תובנות עמוקות וחדשות. ... מרכזיות שהסביר אליעד כהן: לימוד במצב של עייפות מעיד על חשיבות הנושא ללומד, ולכן המסר ... וההתנגדות של ההכרה נחלשים. לימוד תוך כדי עייפות יכול להגביר את ההבנה וההפנמה של המידע, ... שהנושא חשוב מאוד עבור הלומד. לימוד תוך כדי שינה האם כדאי ללמוד כשעייפים? איך להחדיר מסרים ... - מודע? למה ללמוד לפני השינה? לימוד במצב נמנום ...
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד
לימוד תורה, תכלית לימוד התורה, לא לשכוח את התכלית של הלימוד מהי תכלית לימוד התורה ואיך לא לשכוח אותה? אליעד כהן מסביר שהדבר החשוב ביותר בלימוד התורה הוא תמיד לזכור מהי התכלית הסופית של הלימוד. כאשר אדם לומד תורה, הוא לא אמור ללמוד רק לשם הלימוד עצמו, אלא כדי לזכור ולהבין את המהות האמיתית והעמוקה של מה שהוא לומד. התכלית אינה פשוט לדעת את החומר, אלא להשתמש בלימוד כדי להגיע למודעות עמוקה יותר של אלוהים, של האמת ושל משמעות הקיום. לדוגמה, יש אנשים שלומדים את תורתו של רבי נחמן, אך חלקם שוכחים את המטרה העיקרית של הלימוד - לזכור שיש אלוהים ולהגיע להבנה אמיתית ומלאה של האמת. הם יכולים לעסוק שעות רבות בלימוד, בתפילות ובמצוות, אך במקביל הם שוכחים לחשוב על אלוהים עצמו. אליעד ממחיש זאת בדוגמה שאדם דתי נשאל כמה פעמים ביום הוא באמת חושב על אלוהים, והאדם משיב שאין לו זמן, כי הוא עסוק מדי בלימוד ובתפילה. זוהי דוגמה לכך שהאדם מתמקד במעשים החיצוניים - לימוד ותפילה - אך הוא מאבד את מהות הפעולה ואת התכלית שבגללה בכלל נוצרו הפעולות הללו מלכתחילה. לכן, אליעד מדגיש שהמטרה האמיתית של הלימוד היא לא הלימוד עצמו, אלא ההבנה הפנימית והמודעות העצמית לגבי התכלית של החיים והקשר של האדם עם אלוהים. ללא הזכירה המתמדת של התכלית הזו, הלימוד הופך להיות חסר משמעות ואינו משיג את מטרתו האמיתית. מהי מטרת לימוד התורה? איך לזכור את תכלית הלימוד? האם לימוד תורה מספיק בלי מודעות? איך לא לשכוח את אלוהים בזמן הלימוד? מה המשמעות של לימוד לפי רבי נחמן? ...
קבלה לעם, מדע הקבלה, מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה
... לעם, מדע הקבלה, מהו מדע, מהי קבלה, הכת של אליעד כהן, לימוד קבלה, כתות, חכמת הקבלה, לימוד קבלה, ללמוד קבלה למה אנשים מתלבטים לגבי לימוד קבלה? הרבה אנשים מתלבטים האם ללכת ללמוד קבלה או לבחור בפעילות אחרת, כגון לשמוע הרצאה, לקרוא ספר או ... אתה מחפש ידע או עומק רוחני, אתה צריך לשאול את עצמך איפה הידע הרוחני באמת קיים ואיפה תוכל לקבל אותו בצורה טובה ומועילה יותר. מה ההבדל בין לימודי קבלה לבין פעילויות אחרות? אליעד מסביר שהיתרון לכאורה של לימוד קבלה לעומת פעילויות אחרות, הוא שיש בה אווירה של אהבה וחיבור. בקבלה, אנשים מחויבים להיות נחמדים ולחייך ... ולא מול העולם כולו. הוא מדגיש שאם אתה באמת מבין לעומק, תוכל ליצור קשר חברתי עמוק ואמיתי עם כל העולם ולא רק עם קבוצה מצומצמת של אנשים. האם לימודי קבלה הם באמת שיטה להתפתחות רוחנית? לימודי קבלה מציגים את עצמם כמקום שבו תוכל להבין את עצמך בצורה עמוקה, אך אליעד מציין שהרבה אנשים הולכים ללמוד קבלה מבלי להבין באמת למה הם עושים זאת. הם מאמינים שיש שם סודות גדולים, אך בפועל לימודי הקבלה אינם מדעיים אלא מבוססים על אמונה. בקבלה מלמדים דברים שהיו נכונים לכאורה לפני אלפי שנים, ואין ... לבדיקה חוזרת ולשינוי. אליעד מביא את דוגמת הזואולוגיה שבה לומדים תמיד מחקרים עדכניים ולא מתבססים על ידע עתיק שלא ניתן לבדיקה. הוא אומר שלימודי קבלה, בהשוואה למדעים אחרים, הם כמו להיכנס לשיעור על עולם עתיק, מבלי יכולת לבדוק או להפריך את הדברים שנאמרים שם. מה הסכנה בלימודי קבלה ובכתות בכלל? אליעד מזהיר מפני מה שהוא מכנה כתות, כולל קבוצות קבלה למיניהן, בכך שהן יוצרות מסגרת ... הפנימית של האדם, ובכך הן מסוכנות יותר מקבוצות דתיות רגילות, שכן הן דורשות מהאדם לא רק פעולות מסוימות, אלא גם ציות מחשבתי. איך תדע אם לימוד הקבלה מתאים לך? אליעד מסביר שאם אתה רוצה להיות אדם תכליתי ולדעת בדיוק למה אתה עושה כל דבר, אתה חייב לשאול את עצמך שאלות כמו: למה אני הולך ללמוד קבלה? מה אני רוצה להשיג שם?. אם התשובה שלך ברורה, אז אתה יכול למדוד אם לימודי הקבלה מתאימים לך. אם אתה מחפש ידע מדעי אמיתי ועדכני, ייתכן שקבלה היא לא המקום בשבילך, כי היא לא מתעדכנת ולא מאפשרת לשאול שאלות עמוקות או להטיל ספק במה שכבר נאמר. למה אנשים עדיין נמשכים ללימודי קבלה? אליעד טוען שאנשים נמשכים לקבוצות קבלה בגלל צורך חברתי ורגשי: הם רוצים להרגיש שייכים, להיות ... הוא מסביר שרק בדרך הזו האדם יכול להגיע להבנה עמוקה של עצמו ושל העולם סביבו, ולא דרך אמונה עיוורת בתיאוריות עתיקות שאינן ניתנות לבדיקה. האם לימודי קבלה הם כת? מהי המשמעות של מדע הקבלה? איך לבחור נכון מסלול התפתחות רוחני? האם קבלה באמת מובילה להבנת העצמי? מהן הסכנות בלימודי קבלה וכתות? למה אנשים נמשכים ללימוד קבלה? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על עד כמה שיטת הלימוד שלך טובה? ואיך אתה מרגיש אחרי מה ששמעת / קראת? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: לימוד, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לימוד, איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? בשביל מה לחיות? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קריירה, אימון אישי לקריירה, מטפל אישי מומלץ בנושא לימוד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 01_08_2025 השעה 06:54:41 - wesi4