ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה לחנך את עצמך ✔מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1 ✔מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת?

חינוך ילדים. מאמר זה עוסק ב: האם הילד שלך מחונך או מאולף? למה ילדים לא מקשיבים למה שאומרים להם לעשות? מה לעשות כדי שהילד יעשה את הדברים הנכונים עבורו? ועוד. לעיתים די קרובות אנו נתקלים בילדים שמקבלים חינוך טוב, ובכל זאת הילד עושה מעשים שלא יעשו. ונשאלת השאלה כיצד דבר כזה יכול לקרות, שילד יבוא ממשפחה טובה ויקבל חינוך טוב ובכל זאת יתנהג בצורה כזאת? התשובה הנפוצה היא, שדבר זה קורה בגלל השפעת הסביבה. דהיינו שאכן הילד קיבל חינוך טוב, אך הסביבה דהיינו חבריו וכולי השפיעו עליו לרעה.

אך התשובה הזו לא ממש טובה. כי זה אומנם נכון שהסביבה היא זו שהיוותה את הטריגר להתנהגות הילד. אך עדיין, אם החינוך עצמו שהילד קיבל היה טוב, אז החינוך והלימוד עצמם שהילד קיבל היו אמורים להשפיע על הילד בצורה חזקה, כך שהוא לא יושפע גם מהסביבה. כי הרי כאשר מחנכים מישהו צריך בעצם לחנך אותו בין השאר לאיך לא להיות מושפע מהסביבה. וכל הורה ומחנך, הרי מחנך את ילדו שלא יהיה מושפע מהסביבה. אז כיצד זה שבעצם הילד קיבל חינוך טוב, שבין השאר כולל את החלק של איך לא להיות מושפע מהסביבה ובכל זאת הוא כן מושפע מהסביבה?

והתשובה על כך היא, כי אומנם הילד קיבל חינוך טוב, אך רמת ואיכות החינוך שהוא קיבל לא היתה מספיק טובה (לפי מבחן התוצאה). הילד אומנם קיבל חינוך, אך החינוך הזה היה כגוף ללא נשמה. ולכן בעת מבחן, החינוך הטוב שהילד קיבל לא עזר לו לעמוד במבחן של החיים.

ז"א הילד אכן קיבל חינוך, אך החינוך לא היה מספיק טוב. ולמה הכוונה חינוך ללא נשמה?

הכוונה היא כי הילד אכן חונך ולמד מה לעשות ומה לא לעשות, אך הילד לא למד ולא הסבירו לו מספיק טוב למה להתנהג בצורה הספציפית הזאת, כפי שמסבירים לאדם בוגר. לילד בד"כ מסבירים מה, אבל לא מסבירים למה. וגם אם מסבירים למה, אז מראש יוצאים מנקודת הנחה שהוא לא יבין למה, או לא ממש צריך להבין למה, אלא רק מספיק שיגידו לו מה לעשות, ואז גם ההסבר של הלמה לעשות כך או אחרת, גם ההסבר הזה לוקה בחסר.

הילד אומנם למד מה נכון לעשות, אך הוא לא למד ולא הסבירו לו מספיק טוב מה הם הדברים שעומדים מאחורי תפיסת החיים הנכונה. מעולם לא הסבירו לילד את ההיגיון הפנימי שעומד מאחורי הכללים שנאמר לו לנהוג לפיהם. חינוך ילדים טוב ואיכותי אמור לכלול בתהליך הלמידה של הילד גם חינוך לדפוסי חשיבה נכונים ובריאים. הילד אמור ללמוד על החיים מפרספקטיבה של מבוגר. ילד אמור ללמוד לא רק מה נכון לעשות אלא גם למה זה אכן נכון לעשות, מפרספקטיבה של מבוגר עד כמה שאפשר.

כאשר ילד מקבל חינוך עמוק יותר, משהו שנהפך למהות שלו כאדם, הסיכוי שהוא יתדרדר נהיה קטן מאוד. ברגע שילד מקבל חינוך פנימי יותר, חינוך שמלמד אותו כיצד להכיר את עצמו טוב יותר, כיצד לחשוב בצורה נכונה ולא רק מה לחשוב, כיצד להרגיש ביחס לעצמו ולא רק מה להרגיש, כיצד להתמודד ברמה הפנימית ולא רק מה לעשות בפועל, חינוך כזה, הופך למהות של הילד כאדם. וחינוך כזה כמובן יכול באמת לשמור עליו מפגעי החברה, הרבה יותר מאשר אם רק אומרים לו מה לעשות.

כאשר הילד לומד רק מה לעשות ולא מלמדים אותו את הפנימיות של מה שהוא עושה, במקרה כזה כאשר הוא עושה מעשה לא טוב ונגרר אחר חבריו, בעצם הדבר היחיד שהוא פועל הפוך ממנו, הוא הדברים של הוריו / מוריו בלבד. וכפי שניתן לראות, שהורה יכול לומר לילד שלו מה שהוא רוצה, אבל הילד יעשה אחרת. אך כאשר הילד לומד את הפנימיות של העשייה שלו, ממילא הדבר ששומר עליו מלעשות רע, זאת הפנימיות הנפשית שלו עצמו כאדם. במקום שאתה תחנך אותו, הוא לומד לחנך את עצמו ולהשגיח על עצמו לבד. וזה אפשרי רק אם תסביר לו את הפנימיות של מה שהוא עושה.

כאשר חבריו וסביבתו של הילד מנסים להשפיע עליו להתנהג בצורה כלשהי, אם הילד קיבל חינוך שמלמד אותו רק מה לעשות ומה לא לעשות, הרי שתוך כמה שניות הילד כבר עושה את מה שהוא רוצה. כי ילד הוא אדם לכל דבר. הוא אומנם ילד, אך הוא חושב כמו אדם גדול, יש לו בדיוק את אותה מערכת השיקולים של אדם גדול, גם אם הוא לא יודע לבטא אותה. אך בפנימיותו של הילד הוא אדם גדול לכל דבר ועניין. הילד בדיוק כמו אדם מבוגר, לא אוהב שאומרים לו מה לעשות.

ולכן כאשר אומרים לילד מה לעשות ומצפים שהוא ישמע למה שאמרו לו, רק בגלל שהוא ילד ובגלל שאתה ההורה / המורה שלו, הרי שזו כמובן טעות גמורה. כי הילד חושב כמוך ממש. כשם שאתה לא היית רוצה להקשיב למישהו שהיה רודה בך ואומר לך מה לעשות כי ככה נראה לו, כך גם הילד לא רוצה להקשיב לך אם אתה רודה בו ואומר לו מה לעשות, ומצפה שהוא יעשה את זה רק כי ככה אתה הגאון הגדול מבין, בלי להסביר לו בצורה בוגרת לחלוטין את הסיבה ללמה נכון לו להתנהג כך או אחרת.

אם אתה משדר לילד שלך שאתה חושב יותר חכם ממנו, הילד שלך קולט את המסר הסמוי (וכל שכן אם הוא גלוי) הזה, שבא לידי ביטוי בצורה שבה אתה מדבר איתו. ואז, בגלל שעם כל הכבוד לך, עדיין גם לילד שלך יש את הרצונות שלו, ממילא הרצון העיקרי שלו זה לעשות הפוך ממה שאתה אומר לו לעשות. ולמה?

כי אתה פוגע לו בכבוד. ולילדים הרי חשוב להם הכבוד מאוד, יותר מאשר לאדם מבוגר. וממילא, ככל שאתה משפיל אותו יותר ורודה בו יותר ומשדר לו שהוא לא מבין ושאתה כל יודע, כך גם אתה גורם לו לא לרצות להקשיב לך אלא לעשות הפוך.

וככל שתנסה להכריח אותו יותר לעשות משהו, כך גם הוא דווקא ירצה לעשות הפוך ממה שאתה רוצה. ולמה?

כי ככל שאדם מרגיש יותר מוכרח לעשות משהו, גם אם זה לאכול ארוחת צהריים ולא להישאר רעב, כך דווקא הוא יעשה ההפך. כך שחינוך שנעשה בצורה לא טובה, לא רק שהוא לא מועיל, אלא אדרבה הוא מזיק ומשיג את התוצאה ההפוכה.

חינוך טוב הוא חינוך בגובה העיניים. דהיינו לכבד את ילדך / תלמידך בדיוק כאילו אתה היית יושב בצד השני. ילדך הוא אדם בדיוק כמוך כנ"ל ואם לא תכבד אותו הוא לא יכבד אותך. זה שהוא תלוי בך כלכלית כגון אם אתה ההורה שלו, זה עדיין לא מקנה לך שום סמכות לבזות אותו, בדיוק כפי שאין שום זכות למנהל עבודה לבזות את העובדים שלו, למרות שהוא זה שמשלם להם את המשכורת. חינוך טוב הוא חינוך כזה שבו אתה מדבר עם ילדך / אחיך / חברך / הוריך / סביבתך וכולי, בגובה העיניים ושבו אתה מכבד את האדם שמולך בדיוק כאילו הוא זה אתה.

חינוך טוב, הוא כזה שבא ממקום שמסביר לילד שלך את ההיגיון האישי שלך (שלא בהכרח הוא נכון, גם אם אתה בטוח שהוא נכון) במה שאתה אומר לו לעשות, ולא רק כזה שאומר לו מה לעשות. ואם אינך יודע מה ההיגיון של מה שאתה אומר לו לעשות, או אולי באמת רצוי שתלך לבדוק האם זה באמת הכרחי מה שאתה אומר לו לעשות. כי חלק גדול מאוד מהדברים שמחנכים את הילדים, הם בסך הכל טעות שעוברת מדור לדור. חינכו את האדם לחיות בטעות מסוימת והוא ממשיך לחנך את ילדיו לחיות באותה טעות, מאחר שככה הוא חושב שנכון לעשות בלי לבדוק האם זה באמת נכון או לא.

שאלה: מה עושים עם דברים שבהם הילד לא מבין את ההיגיון של מה שמנסים להסביר לו? מה עושים אז? תשובה: כאשר אתה מסביר לילד שלך משהו והוא אינו מבין את הלמה לעשות כך או אחרת, יש כאן כמה נקודות שצריך להתייחס אליהן.

נקודה ראשונה - זה לא יהיה רע שאתה במישור האישי תשב עם עצמך ותנסה להבין, כיצד להסביר לילד שלך ברמת ההבנה שלו כילד, סיבה כלשהי שבגללה גם הוא כילד יבין מדוע עליו לנהוג כך או אחרת. זו לא בושה ללמוד כיצד ללמד. תנסה לשבת עם עצמך ולראות כיצד אתה מלמד אותו ומצליח להסביר לו ברמת ההבנה שלו, סיבה כלשהי שאיתה הוא יבין את הלמה לעשות ולא רק את המה לעשות.

נקודה שניה - את כל המקרים שהילד שלך לא מבין אותך ניתן לחלק ל 2. דברים קריטיים ודברים לא קריטיים. להכניס את היד לאש, זה נקרא דבר קריטי. לפגוע באדם אחר, זה נקרא דבר קריטי. כל דבר שפוגע בילד עצמו או במישהו אחר בגופו או ברכושו, זה נקרא דבר קריטי.

יחד עם זאת, שאר הדברים הם לא באמת קריטיים למי שירצה להודות על האמת.

ולכן אם מדובר במשהו שהוא באמת קריטי, כגון שילדך רוצה בטעות לפגוע בעצמו או במישהו אחר. אז שלב ראשון תמנע את הפעולה באופן מיידי. וגם אם הילד לא מבין, עדיין תמנע את הפעולה, כי זה קריטי. לאחר מכן תנסה להסביר לו כפי הבנתו הוא, מדוע לא לעשות את הפעולה הזאת.

יחד עם זאת, אם מדובר במשהו שהוא לא ממש קריטי, אז זה גם לא ממש קריטי אם הוא יעשה דווקא כך או אחרת.

וכמובן שיש את כל הדברים שבאמצע. דהיינו דברים שהם לא ממש קריטיים ולא ממש לא קריטיים אלא באמצע בחלק של האפור (ולא השחור לבן). ושם כמובן עליך לפעול בחוכמה ולדעת עד כמה אתה צריך להשליט את עצמך על הילד כחובתך כהורה לשמור עליו מלעשות טעויות ועד כמה אתה צריך לתת לו את מרחב הפעולה שלו לעשות כרצונו וכהבנתו מתוך הבחירה החופשית שלו.

נקודה שלישית - בחיים גם אתה כאדם מבוגר עושה דברים שאינך מבין אותם עד הסוף, כי אתה יודע לסמוך על זה שאמר לך אותם. אדם לוקח תרופה למרות שאינו יודע איך היא עובדת, כי הוא סומך על הרופא שהוא מבין בנושא הזה טוב יותר ממנו. אז איך זה יכול להיות שגם אתה כמבוגר עושה דברים שאינך מבין, אבל הילד שלך לא רוצה לעשות דברים שהוא לא מבין?

המשך מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 2.
חשיבה נכון או לא כבוד להכיר את עצמך נפש מבחן השפעת הסביבה פרספקטיבה עשייה מבחנים מהות איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך טוב חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים
חיפוש רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית
חיפוש רוחני, מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית
...מורים רוחניים, מדריכים רוחניים, סיפורי מעשיות של רבי נחמן, שיחת חולין של תלמיד חכם, השכל של אליעד כהן, שיטות רוחניות, דרכים רוחניות, דרך להארה רוחנית, מודעות עצמית מהם סיפורי מעשיות של רבי נחמן ומה מטרתם? הנושא המרכזי שאליעד כהן מתייחס אליו בהרצאה הוא המשמעות העמוקה של סיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב, וכיצד סיפורים אלו משמשים ככלי רוחני אפקטיבי לעורר אנשים מתרדמתם הרוחנית. אליעד מציג את ההבנה הרווחת, שאנשים חושבים שסיפורי מעשיות מיועדים להרדים אנשים או לשעשע אותם, אך מדגיש שרבי נחמן עצמו אמר שהסיפורים...
מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו
מה זה יש? מה זה אין? מה זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו
...זה כלום? מה יש מעבר לשכל? מה יש מחוץ לשכל? לחשוב על כלום, לא לחשוב על שום דבר, אין הבדל בין יש לאין, מה זה התבודדות? מעשה מבן מלך ובן שפחה שנתחלפו מה המשמעות של יש ואיך מגדירים את האין? אליעד כהן מסביר לעומק את המושגים יש ואין. הוא מתחיל בהסבר על המשמעות של יש ואומר שכשמדברים על יש, מדובר בדברים שאנחנו תופסים בחושים או בשכל. לדוגמה, אם מישהו אומר יש פה חדר, אז ברור לנו שהוא מתייחס למשהו מוחשי שנמצא במרחב. אליעד מדגיש שיש תמיד מתייחס למשהו מסוים, בעל צורה והגדרה. לעומת זאת, המושג אין מתייחס למצב...
תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
תהליך הסקת מסקנות, הוכחות לוגיות, הוכחה שגויה, הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה
...הוכחות מתמטיות, לוגיקה, גם רק, לכל כלל יש יוצא מן הכלל, כלל ללא יוצא מן הכלל, מסקנה לוגית, כלל ופרט, הסקת מסקנה, להסיק מסקנה איך מתבצע תהליך של הסקת מסקנות לוגיות? תהליך של הסקת מסקנות לוגיות כולל בדיקת ההנחות, הכללים והמשמעויות שעומדות מאחורי כל טענה וכל מקרה פרטני. אליעד כהן מדגים את התהליך באמצעות הדוגמה: אם כל בני האדם הם בני תמותה, ומשה הוא בן אדם, האם משה חייב להיות בן תמותה? לכאורה התשובה היא שכן, מכיוון שלפי ההיגיון הפשוט, אם הגדרנו שכל בני האדם מתים ומשה הוא אדם, אזי בהכרח משה ימות. אך...
יעוץ תעסוקתי, יעוץ קריירה, אימון אישי לחיים, יעוץ לבחירת מסלול לימודים, ללמוד תואר ראשון, להפסיק את הלימודים, בחירת תעסוקה, לא רוצה להמשיך ללמוד, תואר אקדמי, אימון לקריירה, אימון למימוש עצמי
יעוץ תעסוקתי, יעוץ קריירה, אימון אישי לחיים, יעוץ לבחירת מסלול לימודים, ללמוד תואר ראשון, להפסיק את הלימודים, בחירת תעסוקה, לא רוצה להמשיך ללמוד, תואר אקדמי, אימון לקריירה, אימון למימוש עצמי
...לבחירת מסלול לימודים, ללמוד תואר ראשון, להפסיק את הלימודים, בחירת תעסוקה, לא רוצה להמשיך ללמוד, תואר אקדמי, אימון לקריירה, אימון למימוש עצמי האם כדאי להמשיך או להפסיק את הלימודים לתואר? השאלה המרכזית שנדונה בהרצאה של אליעד כהן היא האם כדאי להמשיך ללמוד את התואר האקדמי או להפסיק אותו, ואיך לקבל את ההחלטה הנכונה לגבי עתיד תעסוקתי וקריירה. אליעד מסביר שהדילמה מתחילה מכך שאדם מתלבט אם להפסיק את הלימודים מתוך תחושה שהוא לא נהנה או לא מתחבר לתוכן הלימודים, ומצד שני, הוא חושש מההשלכות העתידיות של הפסקת
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות?
הנאה גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות?
...גשמית או רוחנית? למה הנאה גשמית טובה יותר? מהי הנאה אמיתית? איך ליהנות בשלמות בגשמיות? למה אנשים מעדיפים הנאה רוחנית על פני הנאה גשמית? אנשים רבים מחפשים הנאה רוחנית, וטוענים שהנאה רוחנית אחת קטנה שווה יותר מכל חיי העולם הזה. דוגמה לכך היא אנשי דת שמנסים לשכנע את מאמיניהם שכף רגל אחת בעולם הבא שווה יותר מכל הנאות העולם הזה יחד. הם טוענים שכדי ליהנות מהנאות רוחניות אלה, האדם חייב להתאמץ מאוד בחייו הגשמיים, לסבול ולהקריב, וכך יזכה באושר המובטח בעתיד בעולם הבא. לדברי אליעד כהן, תפיסה זו מוטעית והיא...
ניהול עובדים - האם לגרום לעובד לעבוד מתוך פחד או לעבוד מתוך אהבה? איך לנהל עובדים? איך ליצור מוטיבציה לעובדים?
...לעבוד מתוך אהבה? איך לנהל עובדים? איך ליצור מוטיבציה לעובדים? כאשר מנהלים עובדים, צריך לשים לב לצורך באיזון במסר שמעבירים לעובד לגבי מידת האמון של הארגון כלפי העובד ומידת הנאמנות של הארגון כלפי העובד. כדי שהעובד יעבוד טוב, צריך מצד אחד לגרום לעובד להרגיש שהארגון אוהב את העובד עם תנאי, במובן שכדי שהעובד ימשיך להיות מתוגמל ומועסק על ידי הארגון, לשם כך הוא צריך להוכיח את עצמו, להביא תוצאות וכיוב. כי אם העובד ירגיש שאם הוא לא יעבוד מספיק טוב, אז יזרקו אותו מהארגון, אז העובד יפעל מתוך לחץ, מתוך חוסר...
נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול / ריכוז - מהי המשמעות הרוחנית של העניין?
.../ ריכוז - מהי המשמעות הרוחנית של העניין? אם נתבונן על עניין הנהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, נראה שיש כאן משהו מעניין. והוא, כי מצד אחד ברור לחלוטין שכאשר האדם נמצא תחת השפעת סמים כלשהי ובכלל זה תחת השפעת אלכוהול, הרי שרמת הריכוז שלו כנהג יורדת. וכאשר רמת הריכוז של הנהג יורדת, ממילא רמת הסיכוי שאותו הנהג יעשה תאונה, עולה. וכפי שאכן מוכיחה בבירור הסטטיסטיקה. ויחד עם זאת, ישנם בני אדם שהם טוענים, שכאשר הם באופן אישי נוהגים תחת השפעת סמים כלשהם, הרי שמבחינתם הם מרגישים שהם נוהגים בצורה הרבה יותר מרוכזת...
איך לא להוציא מישהו מהראש? למה אני לא מצליח לא לחשוב עליה? למה אני לא מצליחה לא לחשוב עליו? התמודדות עם פרידה, איך לשכוח מישהו? איך להרגיש טוב בלעדיה? איך להרגיש טוב לבד? מטרות שלא קשורות לאקסית
איך לא להוציא מישהו מהראש? למה אני לא מצליח לא לחשוב עליה? למה אני לא מצליחה לא לחשוב עליו? התמודדות עם פרידה, איך לשכוח מישהו? איך להרגיש טוב בלעדיה? איך להרגיש טוב לבד? מטרות שלא קשורות לאקסית
...מישהו מהראש? למה אני לא מצליח לא לחשוב עליה? למה אני לא מצליחה לא לחשוב עליו? התמודדות עם פרידה, איך לשכוח מישהו? איך להרגיש טוב בלעדיה? איך להרגיש טוב לבד? מטרות שלא קשורות לאקסית איך לא להוציא מישהו מהראש? למה אני לא מצליח לא לחשוב עליה? איך להתמודד עם פרידה? בהרצאה, אליעד כהן דיבר על ההתמודדות עם מחשבות בלתי פוסקות על אדם לאחר פרידה או פחד מפרידה, במיוחד כשהאדם מחפש דרכים לשכוח את האקסית. שאלות כגון איך לא להוציא מישהו מהראש? ולמה אני לא מצליח לא לחשוב עליה? נדונו במטרה להבין את המניעים העמוקים...
איך למנוע התאהבות? איך לגרום למישהו לא לאהוב מישהו אחר? איך לגרום לאקסית לא להתאהב בגבר אחר? איך לגרום למישהו לא לאהוב משהו? איך לגרום לאקסית להתגעגע אליך? מה לעשות אם האקסית יוצאת עם מישהו? איך למנוע ממישהו לבגוד? איך להתמודד עם קנאה בזוגיות? מאוהב במישהי אחרת, מאוהבת בגבר אחר, רוצה מישהו אחר, הכירה מישהו, הכיר מישהי, התאהב במישהי, התאהבה במישהו
...לאהוב מישהו אחר? איך לגרום לאקסית לא להתאהב בגבר אחר? איך לגרום למישהו לא לאהוב משהו? איך לגרום לאקסית להתגעגע אליך? מה לעשות אם האקסית יוצאת עם מישהו? איך למנוע ממישהו לבגוד? איך להתמודד עם קנאה בזוגיות? מאוהב במישהי אחרת, מאוהבת בגבר אחר, רוצה מישהו אחר, הכירה מישהו, הכיר מישהי, התאהב במישהי, התאהבה במישהו וכאן אבאר, עוד שיטה, איך באפשרותך לגרום למישהו לא להתאהב במישהו אחר / במישהו שאתה לא רוצה שהוא יתאהב בו. כגון לדוגמה במקרה של פרידה זוגית, שלדוגמה הגבר לא רוצה שהאקסית שלו, תתאהב בגבר אחר. או...
אכילה רגשית - איך צורת האכילה משפיעה על הרגשות של האדם?
...של האדם? אחת מהפעולות הנפוצות ביותר אותן עושה האדם, זו האכילה. גם אכילה כמו כל שאר הפעולות אותן עושה האדם, היא לכשעצמה היא אינה התכלית. זא תכלית האכילה היא אינה האכילה עצמה. האדם אוכל מסיבות שונות. הן סיבות השרדותיות כגון רעב והן סיבות רגשיות כגון הנאה וכיוב. הדבר החשוב ביותר באכילה, הוא שהאדם יקשר את עצמו תמיד לתכלית של האכילה ולא לאכילה עצמה. כאשר האדם זוכר את הסיבה שבגללה הוא אוכל, אז הוא בעצם מרגיל את עצמו להיות מקושר תמיד במחשבה שלו לתכלית הפנימית של מעשיו. כאשר האכילה מקושרת לתכלית שלה, על...
רוחניות - מיתוס ההרפייה מתפיסות
...ההרפייה מתפיסות קיימת הגישה הרוחנית שלפיה יש חשיבות עליונה ללהרפות מכל התפיסות, מהלוגיקה ומהשכל, ומי שלא עושה זאת ו\או חי כך לא מבין דבר ובטח שלא את האמת לגבי טבע המציאות. תרגולים מדיטטיביים שונים הן דוגמה למימוש של הגישה הזאת. בפועל, יש איתה בעיות כל - כך מהותיות שהיא הופכת מהר מאוד לשטות גמורה: 1- הגישה לא נתמכת על - ידי שום עדות שהיא, אף לא אחת בכל ההיסטוריה האנושית, ונובעת מעיוות חשיבה מוכר בשם mind projection fallacy. אין שום קשר בין המצב המנטלי של האדם לבין הכרתו בטבע המציאות - מצבים תודעתיים...
נס חנוכה - האם אתם "דלוקים על החיים.. ודואגים לחולל בהם ניסים"?
...- האם אתם דלוקים על החיים.. ודואגים לחולל בהם ניסים? כולנו מחכים לניסים ונס פח השמן הוא דוגמה ואיתות לכך שניסים אכן קורים, אבל בדרך כלל הם קורים בסיפורים ובאגדות. חלק מאיתנו מתפללים לנסים בעקר בזמני מצוקה ותחושת חוסר אונים. אך מי שמעוניין לקחת אחריות על עצמו ועל מהלך חייו ולהגשים מטרות מוטב שלא ימתין לנס אלה יתנהל באופן פרו אקטיבי. התנהלות פרואקטיבית הוא מונח מקובל בעולם הניהול והאימון ומשמעותו: לקיחת יוזמה והכרה באחריותנו לגרום לדברים להתרחש. סטיבן קובי מגדיר פרואקטיביות בספר שבעה ההרגלים של אנשים...
נתינה פולנית
...לנו שטוב לתת, שזה חשוב. מספרים לנו שזו מצווה לתת. משכנעים אותנו שהנותן מקבל. וכשכל כך הרבה אנשים אומרים את זה אז כנראה שזה נכון וזה הפך לאמת שאין עליה עוררין. ומה אתם חושבים? האם זוהי אכן האמת או שזוהי עוד תחבולה פולנית מתוחכמת? ושלא תחשבו שיש לי משהו נגד פולניות. שתדעו רק ששכנה של חברה שלי, אמא שלה נשואה למישהו שיצא פעם עם פולנייה. עפי תפיסתי היכולת לדעת לקבל היא הבסיס של הכל. אם נתבונן רגע מסביב בשקט. נראה שהכל קיים. סביבנו שמיים ועצים, ציפורים ופרחים, בתים, מכוניות ואנשים מוסיקה, צבעים, תבשילים...
ספר השאלות - שאלות למודעות עצמית / שאלות על החיים
...פתח דבר מה היא שאלה.? מה היא תשובה? מה הוא ביטחון? מה הוא פחד? מה היא מציאות? מי תופס את המציאות? מה היא מחשבה? מה הוא רעיון? מה היא שפה? מה היא בעיה? מה הוא סדר? מה הוא שקט? מה הוא ריכוז? מה היא תשומת לב? מה היא הקשבה? מה הוא חלל? מה הוא ידע? מה היא למידה? מה היא התנסות? מה היא יצירתיות? האם החיים שלי? מה הוא החושב? מה הוא הרוצה? האם הגוף שלי? מה זו אמת? מה זה כלום? מה הוא כעס? מה היא ודאות? מה הוא הפך? מה היא אהבה? מה היא שמחה? מה הוא יופי? מי אני? מה הוא מוות? מה הוא זמן? מה הוא אלוהים? מה הי
אנורקסיה - ותת המודע
...מחלה שתוקפת בדרך כלל נערות בגיל ההתבגרות. מבחינה סטטיסטית קיים קומץ נפגעים מקרב הגברים והנערים. זוהי מחלה רגשית נפשית שבדרך כלל מתפרצת כתוצאה מדימוי עצמי נמוך מתוך תחושת הרס עצמי, דבר המביא להרעבה עצמית של הנער \ נערה. תת המודע שלנו הינו כמו דוס של מחשב מבחינתו אוכל= חיים ולכן נפגעות המחלה לא יכולות להכיל את החיים ומעבר לכך מרגישות שהן לא ראויות לחיות את החיים ועל כן מרעיבות את עצמן. תסמין ההרעבה הינו הסימפטום שבא מתוך טראומות וחוויות שליליות אותן חווה נפגע המחלה. הטיפול הקונבנציונלי עוסק במזון...
אין פתרון לעומת אינסוף פתרונות
...פתרונות יש עיקרון מעניין מאוד בחיי האדם והוא נקרא עיקרון המטוטלת והעיקרון הזה עובד באופן הבא: כאשר אדם לא מכיר את הפלוסים ואת המינוסים שלו ועושה מהם מישמש הוא מגיע המון פעמים לכביש ללא מוצא או לחילופין לאין פתרון. לא כן, כאשר האדם מכיר את הכוחות שלו ויודע לשחק אתם נכון, לכן, גם הכרת הכוחות של האדם הם סוג של משחק או פסיכולוגיה או אם תרצו גם מתמטיקה. ומה בעצם הדבר אומר בפשטות? כאשר האדם לא מכיר את הכוחות שלו כפי שצריך, הוא אומר על דברים שהוא יכול שהוא לא יכול ומפספס עי כך הזדמנויות פז, או לחילופין...
חרדת כישלון והרצון להצליח - תרופה ועזרה לחבר
...לחבר ניקח לדוגמה אדם שמרגיש שהוא חייב להצליח יותר מכולם, להיות הכי טוב ולהקדיש את חייו למען המטרות שהוא יוצר לעצמו. ראוי קודם להבין שאותו אדם אוחז בתפישה שתחושת הסיפוק הפנימית שלו תלויה בהצלחה שלו. הלך המחשבה שלו הוא כזה, שאם הוא ישיג את הדבר שהוא רוצה ורק אם הוא יגיע ליעד שרצה, רק אז הוא ירגיש טוב ושליו מבפנים. למתבונן מהצד זה די מובן שמדובר בסיפוק רגעי ושמיד לאחר מכן אותו אדם ימצא לעצמו יעד חדש ושוב יתלה את תחושת הסיפוק שלו בהשגתו, ועד אז הוא ככל הנראה שוב ירגיש שחסר לו משהו מבפנים. מעבר לחיסרון...
מהות הטוב - טבע הטוב להיטיב
...נותנת היא שהטוב דרכו להיטיב. המושגים של טוב ורע, הם מושגים שאחרי הבריאה, הם מושגים שהם כלפי הנפרדות, הם הסברים לאדם, אבל ההסבר האמיתי למה העולם קיים מאבד את משמעותו כאשר האדם מבין שהכל נמצא באחדות אינסופית. גם המושג אין סוף וסוף כל אלה מושגים הבאים בגלל הנפרדות, ולכן כל הדברים המנוגדים הכל יישות אחת, כל דבר שאי פעם יחשבו עליו או חשבו עליו או כל מה שקיים וכל הלא נודע + הנודע, הכל זה דבר אחד. ולמה בעצם היהדות אומרת שהטוב דרכו להיטיב? יש פה צמצום רעיוני לתפיסת עולם שהכל טוב, לראות את הכל כטוב אחד ממש...
דמיון יצירתי ומחשבה יוצרת מציאות
...יצירתי ומחשבה יוצרת מציאות גלית שראל הדמיה יצירתית זהו תהליך הרותם את כוח המחשבה תוך שימוש בדמיון על מנת להשיג מטרה. כולנו מצוידים בכלי הדמיון built in בתוכנו, כלי עוצמתי ואדיר אך לרוב איננו מודעים לכוחו, עוצמתו ויכולת יצירתו. אנו יוצרים בכל רגע בחיינו. תחילה אנו רואים בדמיון את מושא כמיהתנו, הדבר מעורר את חושינו ורגשותינו ומאפשר לנו ליצור ולהגשים. כך למשל נגר, היוצר את רהיטיו קודם כל בדמיונו ורק אחר כך ניגש לתכנן, לחתוך, לנסר ולהדביק עד שהוא מגשים את המוצר שדמיין במימד הפיסי. כשאנחנו חושבים על...
פסיכוזה - מבוא
...הפסיכיאטריה, המתארת מצב קיצוני של אובדן חלקי או מלא של קשר עם המציאות המתבטא בפגיעה בבוחן מציאות. הפסיכוזה מאופיינת בהתנהגות הנחוויית כמוזרה או חריגה ובלתי מובנת, העלולה לעורר לעתים רגשות חרדה ודחייה מצד החברה. כגון הרחת ספרים טעימת ריחות וראיית צלילים. לפי הגדרה רחבה, חולה נפש הוא במצב פסיכוטי כאשר עקב העדר ביקורת מציאות הוא מתקשה לתפקד בחיי היום יום, מופיעות מחשבות שווא והזיות לפרק זמן של חודש לפחות, וקיימת הפרעה חמורה בתחומי החשיבה, התפיסה וההתנהגויות הדרושות לניהול אורח חיים תקין. בתקופה האחרונה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 1
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: לחנך את עצמך, איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: לחנך את עצמך, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
להגשים את עצמי בהמה יחס למתחרים לימוד nlp להיות רציני נמשכת לגבר פחד מאחרי המוות פחד שיקרה משהו רע לילדים האמת על ביטחון עצמי האם ביטחון עצמי עובד? האם יש אהבה? אהבה עצמית עם תנאים איך להפסיק לרצות להיות מאושר? הצלחה ואושר פנטזיות סקס בחורה יפה מידי קבלת החלטות מתוך אי וודאות אולי אני לא אחליט כלום? להתמודד עם טענות להתמודד עם פחד מאנשים אופי של אנשים מצליחנים שיחת מוטיבציה פנימית מוצר יוקרה איך למכור את עצמך ביוקר? להתמודד עם אובדן ילד כעס ילדים להאמין במורה רוחני שאלות רוחניות שנאה עצמית ופסיכוזה איך מתפרצת סכיזופרניה? למה היא לא אוהבת אותי? איך לגרום לאקסית לרצות לחזור אליך? ירידה במסת שומן למנוע פציעות באימון הגיוני שאלוהים ברא את העולם האם אלוהים הוא אין סופי? סוף המסע אל ההארה אתה קרוב להארה הספר להיות אלוהים הוא הספר הכי חכם בעולם להפוך להיות אלוהים האמיתי לעשות הרבה מאוד כסף למצוא דירה איך לדעת מהי משמעות החיים? בעקבות אובדן משמעות החיים אופי שלילי תחושה של הנאה אולי אין לי בחירה חופשית? אולי כולם רובוטים? האם אלוהים ברא את העולם? הגדרות לפני בריאת העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי להצלחה, מאמן אישי בטלפון, קואצ'ינג לילדים בנושאי לחנך את עצמך - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 08_10_2025 השעה 01:20:03 - wesi4