ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להיות חבר של הילד ✔מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2 ✔המשך מ: מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 1. תשובה: בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
🔔 הרשם לקבל עדכוניםערוץ WhatsAppערוץ YouTubeהקבוצה Facebook
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!

ספר מומלץ

ספר מומלץ

ספר מומלץ
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
📌 לחץ כאן לכל המידע על להיות חבר של הילד
🖨מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2
💎 מאת: אליעד כהן ייעוץ בשיטת EIP
המשך מ: מהו חינוך טוב ? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת ? חלק 1.

תשובה: בחיים לא חייבים להבין את הסיבה, אבל חייבת להיות סיבה מאוד טובה ללמה לעשות משהו שלא מבינים את הסיבה שלו.

ז"א אף אחד בעולם לא עושה דברים סתם כך רק כי אמרו לו, חוץ מהפתי שהוא מאמין לכל דבר. גם אתה וגם ילדך לא אמורים לעשות שום פעולה שאינכם מבינים למה לעשות אותה. כי רק משוגע עושה דברים סתם כך.

אלא מה? שלפעמים ישנם מצבים שבהם אתה מבין, שעליך לעשות X גם ולמרות שאינך מבין כרגע מדוע לעשות כך. כי אתה כן מבין שבנושא הספציפי הזה הרופא מבין טוב יותר ממך. גם כאשר נדמה לך שאתה כמבוגר עושה משהו בלי להבין, אתה עושה אך ורק דברים שאתה מבין.

ז"א העשייה שלך נובעת מהבנה שבמקרה כלשהו עליך לעשות X, בגלל שמישהו אחר מבין באותו X יותר ממך, ואתה מבין שכדאי לך לסמוך עליו. אחרת לא היית מקשיב לו.

וזו הנקודה החשובה. מצד אחד צריך להסביר לילד את הסיבות ללמה לעשות כך או אחרת כפי כמה שהוא מסוגל להבין. וככל שמסבירים לו יותר את הסיבות, כך הוא מחונך יותר באמת וכך הוא באמת עושה את מה שאומרים לו מתוך ההבנה שלו.

יחד עם זאת במקרים שבהם הילד לא מבין את הסיבה או שאתה אינך יודע כיצד להסביר לו אותה, גם אז אסור לך לרדות בילד (אא"כ זה ממש קריטי כנ"ל כדי להציל אותו כנ"ל), אלא עליך להסביר לילד בצורה הגיונית מדוע הוא צריך להקשיב לך, למרות שהוא לא מבין אותך. בדיוק לפי אותו ההיגיון שגם אתה מקשיב לפעמים לאחרים שאינך מבין את דעתם עד הסוף.

הילד חייב ורצוי מאוד שהוא יבין מה הוא עושה. הוא לא חייב להבין את הכל כרגע, אבל הוא חייב להבין מדוע כרגע הוא עושה X. אם הוא מסוגל להבין את הסיבה ללמה לעשות X הנה מה טוב, ואם לא, אתה חייב להתאמץ להסביר לו מדוע לעשות את X למרות שהוא לא ממש מבין את הסיבה כרגע. וזה כמובן אחרי שבדקת שאכן יש לך סיבה טובה, ולא שאתה סתם אומר לו לעשות משהו כי אתה כבר רגיל לחשוב שכך צריך להתנהג.

אחד הדברים הטובים אצל ילדים, הוא שהשכל שלהם עדיין לא השתבש.

ז"א עדיין אין להם את ההרגלים המשובשים שיש לאדם המבוגר. וזה בא לידי ביטוי בכך שהרבה פעמים ישנם דברים שנראים למבוגר כהגיוניים לחלוטין, אך באמת ההיגיון היחיד שבהם הוא הטעות שהמבוגר כבר הורגל לחשוב כך. וכאשר אומרים לילד לעשות את זה, אז הילד בגלל שהמוח שלו עוד לא השתבש, אז הוא לא מבין את "ההיגיון" שבחוסר ההיגיון של מה שאומרים לו לעשות. ואז נוצר הקונפליקט.

ולכן לפעמים כאשר יש קונפליקט שאתה מסביר לילד שלך לעשות משהו והוא לא מבין את ההיגיון שבדבריך, הרי שהרבה פעמים זה לא בגלל שהילד שלך יותר חכם ממך, אלא פשוט בגלל שבאמת הילד שלך עדיין לא התרגל לכל אותם דפוסי חשיבה מוטעים של המבוגרים. ולא נביא כאן דוגמאות ספציפיות (ויש אין ספור כאלו, שהם בעצם נובעים מכל אותם דפוסי חשיבה משובשים של המבוגרים), אך כל אחד צריך לבדוק עם עצמו, האם הדבר שהוא בטוח שהילד שלו מוכרח לעשות כרגע, כי כך הוא בטוח שנכון לעשות, האם אכן באמת הילד מוכרח לעשות X דווקא כרגע? או שאולי זו בסך הכל איזו אמונה חברתית טפלה שבה המבוגר מאמין?!

ודרך אגב כל מה שנאמר לעיל הוא פתרון לבעיית חינוך נוספת. כי עד עכשיו דיברנו על אלו שגדלו בסביבה טובה ובכל זאת התדרדרו, אך מה עושים עם הילדים שגדלו במשפחות הרוסות, מה עושים עם ילד שגדל בשכונת מצוקה ופשע, כיצד ניתן לעזור להם לחיות בצורה נכונה וטובה? כיצד ניתן לצאת ממעגל האלימות וכולי?

והתשובה היא כי יש באמת 2 סוגים של חינוך. חינוך 1 הוא חינוך שאומר מה לעשות ומה לא לעשות כמערכת כללים שככה עושים. ואכן חינוך כזה לא יכול לעזור לילד לצאת משום מעגל של התנהגות שלילית. כי מול מערכת הכללים שמציגים לילד, יש גם מערכת כללים אחרת ומערכת הרגלים אחרת סביבתית, שגם אותה הילד מכיר. אז למה בעצם שהחינוך שתיתן לו יעזור לו?!

אך יש גם סוג 2 של חינוך. שהוא חינוך שמחנך את האדם בצורה בוגרת, בדיוק כמו שעושים תוכנית שיקום וגמילה לאדם מבוגר, שמחנכים אותו בצורה פנימית, להבין למה בעצם הוא צריך להתנהג בצורה כלשהי. כי כאשר הוא היה קטן לא הסבירו לו למה מספיק טוב (אלא במקרה הטוב הסבירו לו רק מה), ואז הוא התדרדר, ועכשיו כאשר הוא התבגר מסבירים לו את ההיגיון של למה טוב להיות אדם טוב. וזו בדיוק הצורה שבה צריך לחנך את הילד כאשר הוא קטן ולא לחכות לכך שהוא יעשה טעויות, יתבגר, ורק אז יסבירו לו את ההיגיון במה שאמרו לו.

עם כל הכבוד להשפעות הסביבה, באמת לאמיתה האדם לא מתמודד מול שום סביבה אלא אך ורק מול עצמו. ההתמודדות של הילד היא לא מול הסביבה שלו, אלא מול הרצונות שלו ביחס לסביבה שלו. זה לא משנה מה הסביבה עושה, זה משנה כיצד הילד מגיב למחשבות של עצמו שאומרות לו להיות כמו הסביבה. ההתמודדות היא תמיד של האדם מול עצמו ולא מול הסביבה.

ולכן, כאשר נותנים לילד חינוך פנימי שבא מבפנים, דהיינו חינוך שורשי ויסודי כמו שנותנים לאדם מבוגר, חינוך שמסביר לו את ההיגיון שבמעשים בדיוק כמו שמסבירים לאדם מבוגר, על ידי זה החינוך נהיה לחלק מהמהות של הילד ואז על ידי זה הוא יכול להתגבר גם על כל השפעות הסביבה ולצאת מכל מעגל שלילי ולעבור לצורת חיים חיובית.

לסיכום: תתייחס לילד שלך כמו שמתייחסים לאדם מבוגר, ואז הוא יתייחס גם אליך ואל הדברים שלך כמו אדם מבוגר. במקום להסביר לו כל היום מה לעשות, תסביר לו כמה שיותר למה לעשות ואת ההיגיון שבדברים שלך. כך תהפוך בעצם את החינוך שאתה נותן לילדך לחלק ממנו. ובנוסף, זה לא יזיק שתבדוק את עצמך, האם באמת כל הדברים שאתה מלמד את ילדך לעשות, האם הם באמת נכונים, או אולי אתה אומר לו לעשות אותם, כי גם אותך חינכו כך בטעות. בהצלחה.

לקריאה נוספת:

* מאיזה גיל כדאי ללמד ילדים חשיבה חיובית?


. ציטוטים: רבי נחמן מברסלב

"חֲנךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַרְכּוֹ [אם תחנך את הילד לפי הבנתו], גַּם כִּי יַזְקִין [גם כאשר הוא יתבגר, הוא] לא יָסוּר מִמֶּנָּה [ממה שלימדת אותו] "

"רַבֵּנוּ [רבי נחמן מברסלב] זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה הָיָה מִסְתַּכֵּל אֲפִלּוּ עַל תִּינוֹק [בצורה בוגרת] וְרָצָה לְהַכְנִיס בּוֹ [חינוך ומוסר]... לְמַעַן יַתְחִיל לְהִתְחַנֵּךְ... וְגַם [הילד] יִזְכְּרֵם [יזכור את מה שלימדו אותו כאשר הוא היה קטן] בְּגַדְלוּתוֹ [כאשר הוא יתבגר]. וּכְמוֹ שֶׁכָּתוּב חֲנוֹךְ לַנַּעַר עַל פִּי דַּרְכּוֹ וְכוּ'. "

לא מספיק להביא ילדים שהם מתנהגים כמו חיות בדמות אדם, אלא צריך שתהיה בהם דעת שהם גם יתנהגו כמו בני אדם ולא רק יראו כמו בני אדם

"עִקָּר יִשּׁוּב הָעוֹלָם, כְּשֶׁהָעוֹלָם מְמֻלָּא מִבְּנֵי אָדָם, הַיְנוּ מִבְּנֵי דֵּעָה כִּי מִי שֶׁאֵין בּוֹ דַּעַת, אֵינוֹ אָדָם כְּלָל כַּנַּ"ל... הָעִקָּר לְהַעֲמִיד תּוֹלָדוֹת [לגדל ילדים] מִמִּין בְּנֵי אָדָם דַּוְקָא, וְלא מִין בְּהֵמוֹת וְחַיּוֹת בִּדְמוּת אָדָם. [דהיינו לא מספיק להביא ילדים שהם מתנהגים כמו חיות בדמות אדם, אלא צריך שתהיה בהם דעת שהם גם יתנהגו כמו בני אדם ולא רק יראו כמו בני אדם]. "

אם לא תהיה חבר של הילדים שלך, אלא רק ההורה שלהם, אז הם יתייחסו אליך כמו אל הורה ולא כמו אל חבר.

"כַּיָּדוּעַ שָׁלַל רַבֵּנוּ מְאד בְּחִנּוּךְ הַבָּנִים, הֵן אֶת עִנְיַן הַשַּׁעְשׁוּעַ עִמָּהֶם [להיות חבר של הילדים שלך]... וְהֵן אֶת הַהַכָּאוֹת [להרביץ] לַיְּלָדִים. אוּלָם אָמַר רַבֵּנוּ, פַּעַם [במקרים קיצוניים ביותר] נוֹתְנִים סְטִירָה. "

אל תשתעשע עם הילדים שלך. אחרת, יהיו מצבים שבהם הם יחליטו להשתעשע איתך גם נגד רצונך.

"מְסֻגָּל יוֹתֵר לַבָּנִים [מועיל לחינוך ילדים], לִהְיוֹת רָחוֹק מֵהֶם, לִבְלִי לִהְיוֹת דָּבוּק בָּהֶם לְשַׁעֲשֵׁעַ בָּהֶם [להשתעשע איתם] בְּכָל פַּעַם, רַק לִבְלִי לְהִסְתַּכֵּל עֲלֵיהֶם כְּלָל [תאפשר להם להסתדר בכוחות עצמם, כמו אנשים בוגרים] "

ההבדל השכלי היחיד בין ילד לאדם מבוגר, הוא רק בעד כמה הוא השתמש בפוטנציאל השכלי שלו כאדם. אך לשניהם יש בדיוק את אותו השכל בפוטנציאל.

"גַּם לְקָטָן יֵשׁ דַּעַת, אֲבָל אֵצֶל הַקָּטָן עֲדַיִן הַדַּעַת בְּכחַ וְלא בְּפעַל, כִּי לא הִשְׁתַּמֵּשׁ בְּדַעְתּוֹ, וְלא הוֹצִיא אוֹתוֹ מִכּחַ אֶל הַפּעַל"

לכל אחד החל מהרגע שהוא נברא יש שכל. שאפילו נקודה אחת ממנו הקטנה ביותר, יכולה לעמוד כנגד כל השפעות הסביבה והעולם כולו

"הַשֵּׂכֶל שֶׁל הָאָדָם יָכוֹל לַעֲמד כְּנֶגֶד כָּל הַתַּאֲווֹת [הרצונות הלא חיוביים]... כִּי יֵשׁ לְכָל אֶחָד חָכְמָה בְּכחַ, רַק שֶׁצְּרִיכִין לְהוֹצִיאָם מִכּחַ אֶל הַפּעַל. וּבָזֶה הַשֵּׂכֶל לְבַד שֶׁיֵּשׁ לְכָל אֶחָד בְּכחַ חָכְמָתוֹ דְּהַיְנוּ מַה שֶׁיֵּשׁ לוֹ מֵעֶצֶם בְּרִיאָתוֹ... בְּכחַ חָכְמָתוֹ לְבַד יָכוֹל גַּם כֵּן לַעֲמד... וַאֲפִלּוּ נְקֻדָּה אַחַת מִן הַשֵּׂכֶל יְכוֹלָה לַעֲמד כְּנֶגֶד כָּל הָעוֹלָם עִם הַתַּאֲווֹת [הרצונות הלא חיוביים] "

מאת: אליעד כהן, שנותן גם לך חיים טובים באמת!  |  לחץ כאן, לקבלת הספרים  |  לחץ כאן, ותהנה מעוד אלפי הרצאות + מאמרים של אליעד כהן, על כל נושאי החיים בכלל ועל האושר בפרט.
לחץ כאן לעוד מאמרים של אליעד כהן / EIP.co.il.
יעוץ הורי חיוביות לגלות את הסיבה חברה חיובית הדרכה להורים משפחה אסור אדם מבוגר דמות למה לעשות משהו לא רוצה ילדים איך לחנך איך לחנך ילד איך לחנך ילדים הדרכה להורים הדרכת הורים חינוך חינוך טוב חינוך ילדים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך לחנך ילד לחנך ילדים
מה דעתך ומה אתה חושב? הגב כאן...
תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
יקומים מקבילים - אחדות המהות והצורה - ואחדות הכל
...והצורה - ואחדות הכל כי המהות / ההוויה ממלאת את הכל. ובלעדיה, אין שום חיות לשום דבר בעולם. כי המהות של הכל, היא אחת. ויש הוויה אחת לכל הדברים, שהיא ממלאת את כל הדברים כולם. ובלעדי ההוויה של הדבר, אין קיום לדבר. ואעפכ יש צורות, שהן נפרדות מהמהות של המציאות, למרות שבאמת אין אפשרות שהן יהיו קיימות, כי המהות חייבת למלא אותן, ואין להן שום מקום להיות קיימות כלל, ואעפכ, יש מקום שהוא כולו מתהווה מהוויה עצמה, ואעפכ הוא לא הוויה עצמה, דהיינו, כל הצורות כולן. והנה, ההוויה של הכל, היא ממלאת את הכל באופן אין...
לחץ לצפייה
גמגום, איך לא לגמגם? הפרעת דיבור, להפסיק לגמגם, תקיעות בדיבור, טיפול בגמגום, פתרון לגמגום, דיבור חטוף, קלינאות תקשורת, קלינאי תקשורת, קושי לדבר, בעיות דיבור, מילים נתקעות, ילד מגמגם, דיקציה, דיבור לא ברור, הפסקת גמגום פתאומי
גמגום, איך לא לגמגם? הפרעת דיבור, להפסיק לגמגם, תקיעות בדיבור, טיפול בגמגום, פתרון לגמגום, דיבור חטוף, קלינאות תקשורת, קלינאי תקשורת, קושי לדבר, בעיות דיבור, מילים נתקעות, ילד מגמגם, דיקציה, דיבור לא ברור, הפסקת גמגום פתאומי
...לגמגם, תקיעות בדיבור, טיפול בגמגום, פתרון לגמגום, דיבור חטוף, קלינאות תקשורת, קלינאי תקשורת, קושי לדבר, בעיות דיבור, מילים נתקעות, ילד מגמגם, דיקציה, דיבור לא ברור, הפסקת גמגום פתאומי מה זה גמגום ומהן הסיבות העיקריות לגמגום? גמגום הוא הפרעה בשטף הדיבור שיכולה להופיע אצל אנשים שונים בסיטואציות שונות, כמו נאומים בפני קהל, דייטים, ראיונות עבודה, ואפילו חקירת משטרה. קיימים שלושה סוגים מרכזיים של גמגום: גמגום פיזיולוגי: אדם שסובל מבעיה פיזית או נוירולוגית כמו פגיעה בלשון, בלסת או במיתרי הקול, לדוגמה...
📌 לחץ כאן לכל המידע על להיות חבר של הילד
לחץ לצפייהמה בן אדם רוצה? להרגיש טוב או לדעת את האמת, רוצה להרגיש טוב באמת, למה בן אדם רוצה להרגיש טוב? למה בן אדם רוצה לדעת את האמת? מה אתה יותר רוצה? אינטרסים בחיפוש האמת, מה אני באמת רוצה? מה אני רוצה?
מה בן אדם רוצה? להרגיש טוב או לדעת את האמת, רוצה להרגיש טוב באמת, למה בן אדם רוצה להרגיש טוב? למה בן אדם רוצה לדעת את האמת? מה אתה יותר רוצה? אינטרסים בחיפוש האמת, מה אני באמת רוצה? מה אני רוצה?
...רוצה? להרגיש טוב או לדעת את האמת, רוצה להרגיש טוב באמת, למה בן אדם רוצה להרגיש טוב? למה בן אדם רוצה לדעת את האמת? מה אתה יותר רוצה? אינטרסים בחיפוש האמת, מה אני באמת רוצה? מה אני רוצה? מה יותר חשוב לבן אדם, להרגיש טוב או לדעת את האמת? אליעד כהן מסביר שכאשר בן אדם שואל את עצמו מה אני באמת רוצה?, הוא בדרך כלל מתמודד עם שתי אפשרויות מרכזיות: להרגיש טוב או לדעת את האמת. השאלה שעולה כאן היא למה בעצם אדם רוצה להרגיש טוב, ולמה הוא רוצה לדעת את האמת? למה בן אדם רוצה להרגיש טוב? אליעד כהן מסביר כי הרצון...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 8 - מי ברא את אלוהים עצמו? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
...את העולם - חלק 8 - מי ברא את אלוהים עצמו? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם / איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים / הבורא? בריאת העולם / אלוהים ועוד. הנחה 1: לכל דבר שנברא יש בורא. הנחה 2: העולם נברא ואינו קיים מאז ומעולם. מסקנה: לעולם יש בורא שהוא אלוהים (ראה הפרכה כאן). טיעון: שאלה: מי ברא את אלוהים? תשובה: אף אחד, קיומו הוא נצחי ומעולם הוא לא נברא. שאלה: האם ניתן להוכיח כי אף אחד לא ברא את אלוהים עצמו? תשובה: כן. כי חייב...
🔔 הרשם לקבל עדכוניםערוץ WhatsAppערוץ YouTubeהקבוצה Facebook
ספרים מומלצים עבורך!
ספרים
לחץ לצפייהסודות הרצון, איך עובד הרצון העצמי? ריגרסיה, לשנות רצונות, רגרסיה, לשלוט ברצון, החלפת רצונות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי דפוסי התנהגות, להחליף רצונות, רצון שקרי, רצון אמיתי, שכנוע עצמי
סודות הרצון, איך עובד הרצון העצמי? ריגרסיה, לשנות רצונות, רגרסיה, לשלוט ברצון, החלפת רצונות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי דפוסי התנהגות, להחליף רצונות, רצון שקרי, רצון אמיתי, שכנוע עצמי
...הרצון, איך עובד הרצון העצמי? ריגרסיה, לשנות רצונות, רגרסיה, לשלוט ברצון, החלפת רצונות, שינוי הרגלים, שינוי דפוסי חשיבה, שינוי דפוסי התנהגות, להחליף רצונות, רצון שקרי, רצון אמיתי, שכנוע עצמי מהם הסודות של הרצון? איך עובד הרצון העצמי? בדיון שנערך בין אליעד לבין משתתף, נבחן נושא הרצון ואיך הוא משפיע על ההתנהגות שלנו. אליעד מציין שהרצון לא תמיד נובע מתוך מקום אמיתי, אלא יכול להיות שקר או תפיסה מוטעית, ולעיתים קשה לנו להבחין בין רצון אמיתי לרצון שנראה ככזה אך נובע מתוך מניעים שקריים. איך הרצון מתחיל...
לחץ לצפייהלנצח את המציאות, לנצח את עצמך, לצאת צודק, מריבות עם המציאות, מלחמה עם המציאות, קרב עם המציאות, להיכנע למציאות, לנצח את האמת, שלום עם המציאות, ללמוד מודעות עצמית
לנצח את המציאות, לנצח את עצמך, לצאת צודק, מריבות עם המציאות, מלחמה עם המציאות, קרב עם המציאות, להיכנע למציאות, לנצח את האמת, שלום עם המציאות, ללמוד מודעות עצמית
...את המציאות, לנצח את עצמך, לצאת צודק, מריבות עם המציאות, מלחמה עם המציאות, קרב עם המציאות, להיכנע למציאות, לנצח את האמת, שלום עם המציאות, ללמוד מודעות עצמית מדוע כשאתה צודק מול המציאות, אתה מפסיד? אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם נקלע לוויכוח או מריבה עם המציאות, גם אם הוא בטוח לגמרי שהוא צודק - הוא תמיד יפסיד. מדוע? משום שהמציאות אינה משתנה בהתאם לצדק של האדם, ולא אכפת לה כלל מה הוא חושב או מרגיש. במאבק מול המציאות, גם ניצחון הוא למעשה הפסד. לדוגמה, אדם שמתעקש לטעון זה לא מגיע לי, זה לא הוגן, ימצא את...
בחירה חופשית - מי בוחר את קיומך ואת רצונך?
...רצונך? כאשר האדם מתבונן על עניין הבחירה החופשית שלו, לפעמים נדמה לו, שאין כאן שום שאלה כלל. כי הוא ממש מרגיש, שהוא עצמו בוחר בבחירה חופשית מלאה, לעשות כרצונו. ושהוא עושה את מעשיו, רק כי הוא רוצה לעשות אותם. והאדם מרגיש, שהוא עצמו, ברצונו העצמי, בוחר את מעשיו. ולא ברור לאדם, מה השאלה כלל, ולמה בכלל שהוא יטיל ספק בתחושות שלו. והעניין הוא, כי בירור הבחירה החופשית, לא שולל את כל הנל. כי גם אם אפשר לקבל את זה, שבאמת האדם מרגיש שהוא קיים, ושהוא רוצה, ושהוא בוחר, לעשות דבר כלשהו. עדיין על האדם להתבונן...
התבוננות של אחדות - איך להשיג את האחדות האמיתית של המציאות?
...- איך להשיג את האחדות האמיתית של המציאות? והעניין הוא, כי האדם לא מסוגל לתפוש דברים שאינם מוגדרים עבורו בצורה ברורה. ומשום כך, כדי שהאדם יחווה שינוי כלשהו, לשם כך הוא רוצה לחוות אותו בעולם הממשי שלו, דרך החושים וכולי. כי אצל האדם הטועה, אצלו מה שהחושים אומרים, זו חוויה של אמת. ואדם כזה שמנסה להבין את המציאות, הוא חושב בטעות שלהבין את המציאות, פירושו לעשות משהו ממשי בעולם הגשמי והחיצוני שלנו. והאדם מנסה לשנות את מעשיו ואת דרכיו, בעקבות השכל של האחדות. והאדם הוא טועה ויישאר טועה, עד שימאס לו לשקר...
סרטים מצוירים ומדע בדיוני - המחויב הוא אפשרי
...ומדע בדיוני - המחויב הוא אפשרי מי שרוצה לעורר אצל עצמו את חוויית האחדות של המציאות, שיצפה בסרטים מצוירים ובסרטי מדע בדיוני. כאשר הדגש הוא, על סרטים שבהם חוויית המציאות שבסרט, שונה מהמציאות שלנו. כגון לדוגמה סרט מצויר, שבו האנשים והישויות הפועלות בו, נראות אחרת / מתנהגות אחרת, מאשר מה שקורה במציאות שלנו. והכוונה היא לסרטים, שבהם הדמיון יוצא מהכוח אל הפועל, סרטים ותכנים, שבהם המציאות שלנו והחוקים שלה, משנים את הצורה שלהם. ועל ידי צפייה של האדם בתכנים כאלו, על ידי זה האדם מקבל שכל חדש, ומעורר אצל עצמו...
לחץ לצפייהמחויב או אפשרי, אפשרי או מחויב, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, לחייב את האפשרי, לאפשר את המחויב, חלק 1
מחויב או אפשרי, אפשרי או מחויב, מחויב המציאות, אפשרי המציאות, לחייב את האפשרי, לאפשר את המחויב, חלק 1
...המציאות, אפשרי המציאות, לחייב את האפשרי, לאפשר את המחויב, חלק 1 מהו מחויב המציאות ומהו אפשרי המציאות? המונחים מחויב המציאות ואפשרי המציאות עומדים במרכז ההרצאה של אליעד, כשהוא מסביר אותם בפשטות רבה. לדבריו, מחויב המציאות הוא דבר שחייב להיות כפי שהוא, ולא יכול להיות שונה. לעומת זאת, אפשרי המציאות הוא דבר שיכול להיות כפי שהוא, אך גם יכול להיות אחרת. כדוגמה, אליעד מציג כוס שמונחת על שולחן. האם הכוס מחויבת להיות שם? התשובה היא לא, כי אפשר להזיז אותה, והיא יכולה להיות גם במקום אחר. האם יש משהו שהוא באמת...
דברים שנראים לכאורה בלתי אפשריים לפתרון
...לפתרון יש דברים שנראים לכאורה בלתי אפשריים לפתרון אבל, אם מתאמצים מגלים את ההיפך. יש למשל תרגיל שנראה לכאורה בלתי פתיר, ואם מתייאשים חושבים שאין סיכוי לפתור. אבל אם מתאמצים עוד, וממשיכים, מגלים עוד חורים וחוסר אפשרויות נוספות. יש כאן סיכוי להתייאש ולהגיד שאפשר להמשיך לדבר הבא. אבל, עדיין ממשיכים ומגלים חוסר אפשרות ומבוי סתום, ואז חושבים שמגיעים לדרך ללא מוצא. ואז דווקא אז מתוך חוסר המוצא הזה, מגלים דרך שנפסלה ונראתה לכאורה בלתי אפשרית. הדרך הזו שנפסלה נראית לכאורה לא מתאימה ולכן לא נראה שיש מספיק...
פרפר לשרירי החזה - האם התרגיל מסוכן? מתי התרגיל מסוכן? איך לבצע אותו בצורה נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל
...החזה - האם התרגיל מסוכן? מתי התרגיל מסוכן? איך לבצע אותו בצורה נכונה? איך לעשות שכיבות סמיכה בצורה נכונה, בלי לפצוע את הכתף? ניתוח של התרגילים dumbbells fly, פרפר בכבלים, פרפר חזה, פרפר עם משקולות יד, פרפר בשכיבה עם משקולות יד, cable flyes, לחיצת חזה, שכיבות סמיכה, פרפר בקרוס כבל והפעם אדבר על התרגיל פרפר לשרירי החזה, שניתן לבצע אותו או בכבלים או עם משקולות חופשיים, או במכונה יעודית וכיוב. ואסביר, האם מתי ולמה התרגיל הזה מסוכן? ואיך לעשות אותו בצורה נכונה בטוחה ובצורה היעילה ביותר עבור שרירי החזה...
הגיע הזמן לקפוץ למים העמוקים
...העמוקים האם אתם זוכרים איך למדתם לרכב על אופניים? האם אתם זוכרים איך לימדו אתכם לשחות? האמת שאני זוכר את זה טוב מאוד ואני רוצה לספר לכם על החוויה האישית שלי, לא בגלל שהיא החוויה שלי, אלא בגלל שיש בה מסר יקר (ואולי אפילו כמה מסרים) בנושא הצלחה, שחשוב לי להעביר לכם! אני לא זוכר מה למדתי קודם... לרכב על אופניים או לשחות, אבל בחרתי להתחיל מהסיפור על האופניים. אני זוכר את אותם ימים, ימי קיץ, אבא שואל: אתה מוכן? מקפלים ביחד את האופניים (היו לי אופניים מוזרות, אופניים מתקפלות בצבע תכלת), מכניסים לבגאז...
הבריאה כולה היא שרשרת של עלול ועילה. שרשרת של מחויבים. רק קיומך מחויב. כל השאר הוא אפשרי.
...שרשרת של עלול ועילה. שרשרת של מחויבים. רק קיומך מחויב. כל השאר הוא אפשרי. אני רואה תיק אדום יכול להיות שאין צבעים בעולם... יכול להיות שאין צורות בעולם... יכול להיות שאין חוש ראייה (הכל פנימי)... מלבד קיומו, ניתן להטיל בהכל ספק. ולכן... מסדרים לפי סדר מחויבים: מחויב 1: אני מחויב 2: רואה (חוש) מחויב 3: תיק (צורה) מחויב אחרון: אדום (צבע) ואם באמצע השרשרת בחרת להאמין שאחד המחויבים קיים - כל המחויבים שיבואו לפניו, אוטומטית הופכים לקיימים בעולמך. למשל לצורך העניין, הצבע האדום קיים. מחויב שכל שלושת המחויבים...
זוגיות בגיל המבוגר - לא רק אבל גם מין 1
...בגיל המבוגר - לא רק אבל גם מין מנחם ודבורה נראו כזוג מאוהב, חרף 40 השנים שבהן חיו ביחד. ידידיהם הסתגלו לגילויי החיבה שהרעיפו זה על זו גם בנוכחותם של חברים וידידים. הם נהגו להחזיק ידיים, להתבונן הדדית בעיניים, להעביר ליטוף קל, ולפעמים אפילו להתנשק. חבריהם הותיקים חשו תמיד בנוח נוכח גילויי החיבה הללו, כיוון שהסתגלו אליהם במשך השנים. עם זאת, עם ההתקדמות בגיל, ראו אחדים מהם את התופעה כצורמת וכבלתי ראוייה לאנשים בגיל השלישי. ואכן, מבלי משים ועם חלוף השנים, כולנו מקבלים את הנורמות החברתיות, המחייבות א...
קורס ליצירת שפע - The Release Technique
...ליצירת שפע - The Release Technique לאחרונה התוודעתי לטכניקה פשוטה וקלה ועם זאת, מעמיקה ויעילה ביותר, לשחרור מחסומים רגשיים. טכניקה זו פותחה עי פיזיקיאי יהודי אמריקאי בשם לסטר לוונסון. לוונסון עבר התקף לב חמור ביותר בשנת 1952, בהיותו בן 42. רופאיו אמרו לו שאין ביכולתם לעשות עוד דבר למענו ושלחו אותו לביתו למות. הם צפו כי מותו יגיע תוך שבועות בודדים. לוונסון חזר לביתו והחל בעבודה פנימית. הוא החל בתהליך של חקירה והתבוננות במתרחש בתוכו פנימה והגיע למסקנה כי כל בעיותיו נובעות מרגשותיו השליליים. הוא מצא...
מי באמת נמצא בחלום - המודע או תת המודע?
...למדי אציב בפניכם: כיצד תוכלו לוודא שהחלום הוא לא המציאות ממש והמציאות היא בעצם חלום... ? . כאשר רובנו חולמים אנו לא מבינים שאכן זהו חלום. אומנם ישנם אנשים שדרגת החלימה והרוחניות שלהם די גבוהה והם מסוגלים לחלום חלום בתוך חלום. למשל לספר לאדם מסוים בחלום על חלום שהם חלמו, או להבין שהם חולמים ולבצע שינויים בחלום לפי ראות עיניהם. אך בכל זאת רובנו לא מבדילים בין חלום למציאות ורק ברגע ההתעוררות אנו מבינים שחלמנו. מדוע? תת המודע הוא זה שבו מתרחש החלום. תת המודע חזק בהרבה מהמודע. אם מימד מסוים או אירעו...
זרימה בחיים
...החיים חווה ימים זורמים יותר או זורמים פחות. בדרך כלל האדם מגדיר זרימה כדבר שבו כל רצונותיו מגיעים לידי סיפוקם פחות או יותר בהתאם לתכנון שלו. נניח שאדם תיכנן כמה פגישות עסקיות צפופות, הרי שאם יצליח להגיע בזמן לכולן, ומה שיקרה בפגישה יהיה לפי מה שתכנן, הוא ישוב לביתו בתחושה שהיום הכל זרם. אך בדיוק באותה מידה היה הכל יכול להשתבש, האדם יכול היה לאחר לאוטובוס, \ להיות תקוע באיזה פקק, ואז הוא היה מאחר לפגישה, והפגישה השניה היתה מתאחרת בגלל שהראשונה התחילה מאוחר, ודברים נוספים היו עשויים להשתבש לו, במקרה...
פילוסופיה של הנפש - מבוא
...של הנפש (נקרא גם פילוסופיה של ה - mind או פילוסופיה של הרוח) הוא תחום בפילוסופיה אשר עוסק במהות הנפש, אירועים נפשיים, פונקציות נפשיות, תכונות נפשיות, תודעה ויחסם לגוף בכלל ולמוח בפרט. בעיית הגוף - נפש נתפסת לעתים כנושא העיקרי בתחום, אולם ישנם נושאים נוספים אשר אינם קשורים ליחס עם הגוף. דואליזם ומוניזם הן שתי האסכולות העיקריות בבעיית הגוף - נפש. הדואליזם החל עם אפלטון, אריסטו, סמקיה והפילוסופיה ההודית, אולם נוסח בצורה מדויקת על ידי רנה דקארט במאה ה - 17. הדואליזם טוען שהנפש בלתי תלויה בחומר קיים...
היקום / אין סוף - הגדרת האין סוף - היקום - חלק 1
...היקום - חלק 1 מידות האדם שונות ומשתנות: אין לאדם ערך קבוע שמתווה לו את דרכו, כן יש לו ערכים יחסיים שמשתנים מזמן לזמן ומחברה לחברה. עובדה היא שאין לנו את אותם החוקים על פני כדור הארץ. במדינה אחת נכלאים עשר שנים על גניבה, בשנייה שנתיים, ובשלישית כורתים את היד הגונבת. אסור לרצוח: בכל המדינות ובכל הזמנים חל האיסור החמור הזה שמסמל בעקבייות ועל פני כל הזמנים את הערך העליון והקבוע לחיי האדם באשר הוא. אולם אין לנו, עדין, כתובת לפנות אליה מעת לעת, ולהתלונן בפניה על הפרה ברוטלית לערך המוסכם עליו: לא לרצוח...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מהו חינוך טוב? איך לחנך ילד בצורה מבוגרת? חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
ספר מומלץ
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להיות חבר של הילד, איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים ועוד...

ספר מומלץ
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להיות חבר של הילד, דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

ספר מומלץ
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
סקס עם חברים משותפים ממה נובעת חשיבה דיכאונית? איך לשפר את אוצר המילים בעברית? אלוהים לא ברא שליטה על החיים השתלת שבבים ילד מפחד לישון פחד לנטוש איך להשיג ביטחון עצמי חזק? לשפר דימוי עצמי נמוך למה מישהו מתאהב בך? למה אנשים אוהבים ילדים? כמה אתה קרוב לאושר? איך להשיג אושר מוחלט בלי לעשות כלום? האם אפשר להתאהב אחרי בגידה? למה יש לה משיכה מינית למישהו? מה קורה אחרי קבלת החלטה? להחליט משהו להתמודד מול עצמך עם לחץ התמודדות עם מוצרים מתחרים למה אני מפחד להשיג את המטרות שלי? הגדרת מטרות ויעדים להתמודד עם לקוח שמכחיש פניה איך לגרום למישהו לרצות להאמין לך? הילד הפנימי הפגוע איך להתמודד עם ילד שעשו עליו חרם? אינטרסים של מורים רוחניים רוחנית ושלמות האם למחלות ולהפרעות נפשיות יש השפעה תורשתית? מחשבות משוגעות לשתול לאקסית מחשבה על העתיד לשכנע אקסית לרצות אותך תרגילי כושר מה ההבדל בין התרגילים השונים? ידיעת הבורא תלות רגשית באלוהים לזהות הארה כמה הגיעו להארה? קבוצת הפייסבוק של להיות אלוהים איך לחזור להיות אלוהים? הכנסה חודשית גיוון השקעות חיפוש משמעות החיים איך להתמודד עם שאלות משמעות החיים? להתמקד בחיובי אני חושב שלילי איך להתייחס לבן אדם כמו לרובוט? קיום בלי בחירה עולם ממשי להאמין שאלוהים ברא את העולם עוד נושאים ...
💖💖💖
האתר עוזר לאלפי אנשים מידי יום!
גם את/ה מוזמנ/ת - לתרום ולסייע כפי יכולתך!
מידע נוסף כאן...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי, מנטור, מאמן אישי לאורח חיים בריא בנושא להיות חבר של הילד - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.5620 שניות - עכשיו 07_09_2025 השעה 00:48:55 - wesi4