ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להיות בודהה ✔זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה ✔בחודש שעבר הסברתי מהו "תרגול למבוגרים" בעזרת שתי ההכרות הראשונות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זן בודהיזם / זאזן - עדיין דבר מה חסר? / מוהו נולקה
בחודש שעבר הסברתי מהו "תרגול למבוגרים" בעזרת שתי ההכרות הראשונות של מבוגר אמתי, שהן "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש". מה שכתבתי הוא שלהיות מבוגר פירושו להיווכח שדי לך במה שהחיים מציעים לך ברגע זה, ושאין לך צורך לחפש דבר - מה טוב יותר במקום אחר. ככל שתשוקתך תגבר כך יחסר לך דבר - מה, וייגרם לך סבל. ולכן מבוגר פשוט מפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע כאן ועכשיו.

כל זה טוב ויפה, אבל האם לא עלה בדעתכם שאולי מדובר ברעיונות חלולים שאין להם נגיעה למציאות שבה אנחנו חיים? ובכן לו אלה רעיונות חלולים מוטב שתפסיקו לקרוא את הפרק הזה לאלתר ומוטב שאני לא אבזבז את זמני בכתיבתו. אבל כמובן שאני מנסה לא להעלות רעיונות בלבד כי אם לשפוך מעט אור על מה שאני מכנה "תרגול למבוגרים". "תרגול" הוא חיי היום - יום ולעולם לא "רעיון", וזאת למרות שלעתים "רעיון" יכול לעזור לנו לברר עם עצמנו את עניין ה"תרגול". עלינו להיזהר לבל נסתפק בהעלאת רעיונות אודות "תרגול" - עלינו לממש את ה"תרגול"1, להגשים ולגלות אותו בחיינו. אחרת ה"תרגול" שלנו אינו אלא רעיון חלול.

מדוע אם כך, מושגים כמו "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש", "להיווכח שתמיד יהיה לך מספיק אם לא תדרוש מהחיים יותר משהם מציעים לך ברגע זה" נשמעים לנו כרעיונות חלולים? האין זאת כיון שלמרות שייתכן שאנחנו מבינים בשכלנו שהמציאות של חיינו די לה במה שהיא, עמוק בתוכנו אנחנו מרגישים "שעדיין דבר - מה חסר"? אני חושב שאפילו אחרי שנים של תרגול הדרך הבודהיסטית אנחנו עדיין מרגישים ש"דבר - מה חסר". אנחנו עדיין רוצים דבר - מה טוב - יותר, קצת יותר ממתקים, אושר והארה. וכך אם נהיה כנים עם עצמנו, ייתכן שנגלה שבמקום להסתפק במה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, אנחנו לא מסופקים במה שיש לנו ואנחנו משתוקקים ליותר, גם אם לא ברור לנו בדיוק מהו הדבר שחסר לנו. מדוע זאת?

הרושי סאוואקי קודו אומר:

"חסר דבר - מה בזאזן? מה חסר? דבר אינו חסר מצידו של הזאזן, זהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב 'דבר - מה חסר'! "

"דבר - מה חסר - פשוט שב זאזן. דבר - מה חסר - תרגל זאזן בגופך. דבר - מה חסר - הגשם הזאזן בגופך. "

ועדיין, מדוע חסר דבר - מה? אם פירושו של "תרגול למבוגרים" הוא אכן להפסיק להשתוקק ליותר ממה שיש לחיים להציע לנו ברגע זה, כיצד אנחנו יכולים בכלל לחשוב שדבר - מה חסר? לכל הפחות בזמן שאנחנו בזאזן עלינו לחוש שאיננו חסרים דבר, שיש לנו כל שאנו צריכים?! הרושי סאוואקי עונה על כך באומרו "שזהו רק האדם השוגה במחשבות - שווא, שיושב בזאזן וחושב 'דבר - מה חסר'! " אין שום דבר שגוי בזאזן שאנחנו מתרגלים, אלו רק מחשבות - השווא המלוות את התרגול שמנסות לשכנע אותנו "שעדיין דבר - מה חסר". ובעצם עבור כולנו, בני - אדם השוגים במחשבות - שווא, תמיד חסר דבר - מה. זה אך טבעי. מאידך אל - לנו לשכוח שאנחנו בו - בזמן בודהה. להיות בודהה פירושו להיות מחובר למציאות המוחלטת בה דבר לעולם אינו יכול להיות חסר. ובעוד אנחנו חושבים שעדיין דבר - מה חסר, משהו בנו מבין בשלמות שאין ביכולתנו כלל וכלל להשתוקק ליותר ממה שיש לנו. אנחנו בו - בזמן בני - אדם השוגים במחשבות - שווא ובודהות, ילדותיים ומבוגרים בו - בזמן. אני חושב שלכולנו יש את המבנה המפוצל הזה בתודעתנו, ואני לא חושב שניתן לוותר על צד אחד לטובת האחר.

הבעיה של מבוגר אמתי היא כיצד שני הצדדים האלו מתייחסים זה לזה. האם ברצונך לחיות את חייך תחת הנהגתו של הצד הילדותי שלך, שטוען תמיד שעדיין דבר - מה חסר? מבוגר אמתי יעדיף לשבת מעוגן במציאות בה "עדיין דבר - מה חסר", מגשים הזאזן בגופו בו - בזמן שמחשבותיו משתוקקות "לדבר - מה נוסף".

הרושי סאוואקי אמר גם: "זאזן פירושו לשבת איתן בו - בזמן שדבר - מה חסר. "

ישנו קואן מפורסם, שביפנית נקרא בדרך כלל, "הקואן של הסימנייה מו". הוא מספר על נזיר ששאל את רבו: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו (מו)? " הרב עונה: "מו (לאו)! "2

המילה "קואן" פירושה "מקרה - פומבי", בדרך כלל חילופי דברים בין מורה לתלמיד, או אמרה או מעשה אחר של רב - זן ששימשה מאוחר יותר כדוגמה לביטוי של האמת. בעת החדשה הפכה המילה "קואן" לשמש לתיאור שאלה אחת מתוך תכנית - לימודים שעל תלמידי - זן הלומדים תחת מורה קואנים "לענות בהצלחה". התלמיד ייכנס אל "חדר הדוקוסאן" כדי להיפגש בארבע - עיניים עם המורה. ראשית הוא יכריז על הקואן שלו, ואז המורה יבקש את תשובתו. התלמיד הכין מבעוד מועד הצהרה או מעשה שיבטאו את הבנתו. אם המורה מאשר את הבנתו התלמיד "יתקדם" אל "הקואן הבא", אם המורה אינו מאשר את הבנתו, על התלמיד "לנסות שוב" בפעם אחרת. במקרה של "הקואן של הסימנייה מו", לתלמיד סיכוי טוב "לענות בהצלחה" אם רק ישאג "מוווווווווווווווווווו! " בקול עמוק מעומק ההרה שלו, כדי להראות שהוא "הפך לאחד עם מו". כדאי לשים לב לעובדה שביפן קוראים לקואן "הקואן של הסימנייה מו" ולא "הקואן מו". בעצם מדובר בלהפוך לסימנייה "מו", ולא להפוך "לכלום מוחלט" או "ריק מזרח אסייתי" כפי שחשבו פילוסופים אחדים. כקואן מודרני למו אין משמעות אחרת אלא "מוווווווווווווווווווו! "

קואנים אחרים ידרשו מהתלמיד לסטור למורה או לעשות כאילו הוא משתין עליו. התשובות לקואן יכולות להיות תמימות ומשעשעות כמו משחק ילדי - גן. לא בדיוק מה שייחשב "כתרגול למבוגרים", אבל קואנים משמשים במסורות זן מסוימות כאמצעי למטרה ולא כמטרה בפני עצמה. כאמצעי למטרה אני חושב שקואנים משמשים אותנו היטב כדי להשתחרר מכלא המחשבות המרובות בתודעתנו. והשחרור הזה מתבצע תוך התיילדות מלאכותית של עצמנו, חזרה למעין מצב תינוקי - בזן זה נקרא "להפוך לאידיוט מושלם". במסורות מסוימות, "להפוך לאידיוט מושלם" נחשב כשלב הכרחי לתרגול זן.

אבל אין ברצוני להמשיך ולדון ביתרונות והחסרונות של "זן הקואנים". אני רוצה להתרכז באפיונים עמוקים יותר של "הקואן של הסימנייה מו". כאשר הנזיר שואל: "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? ", הוא אינו שואל אודות סתם איזה כלב. כאשר הוא אומר "כלב", הוא מתייחס לאותו צד בעצמו שניתן להתייחס אליו בדיוק רב כאל "כלב". הבודהיזם מלמד אותנו שכולנו בודהות, אבל האם באמת ניתן לקרוא בודהה לעצמי, הכלב הזה? הרב לא ענה " מוווווווווווווווווווו! " אלא פשוט "לא! " ישנו הבדל מובהק בין אדם השוגה במחשבות - שווא לבין בודהה. כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא אנחנו רחוקים מאד להיות "בודהות כפי שאנו". הקואן ממשיך בשאלה של הנזיר: "אם כפי שהבודהיזם מלמד אותנו, לכל דבר יש טבע - הבודהה, כיצד ייתכן שרק לכלב הזה, לי, אין? " והרב עונה: "בשל טבע הקרמה. " נכון שכבודהות יש לנו טבע - הבודהה, אבל כבני - אדם השוגים במחשבות - שווא טבענו הוא "קרמה", ושונה הדבר לחיות את חיינו מסובבים על - ידי הקרמה מלחיות את חיינו כבודהה.

דבר מעניין הוא שבזמן אחר ענה הרב תשובה הפוכה - הנזיר שואל, "ומה עם הכלב הזה. היש לו טבע - הבודהה או אם לאו? ", הרב עונה, "כן, יש לו! " - אפילו לכלב כמוך או כמוני אין דרך להימלט מהמציאות המוחלטת שנקראת "טבע - הבודהה". אדם השוגה במחשבות - שווא אינו זהה לבודהה, אבל גם לא ניתן להפריד ביניהם. בודהה מתעלה על האדם, אבל בו - בזמן הוא סוגר וחובק את האדם. הנזיר המשיך ושאל: "אתה אומר שלכלב הזה יש טבע - הבודהה, אבל מדוע אם - כך מתגלה טבע - הבודהה הטהור במצב - קיום כל - כך מכוער? ", כאשר אני מסתכל על עצמי בכנות, כל שאני רואה הן תשוקה, שנאה, מחשבות - שווא - כיצד יכול איזשהו "טבע - בודהה" להתגלות בזה? התשובה של הרב היא מן המפורסמות: "זה נעשה במכוון! "

אדם השוגה במחשבות - שווא אינו אלא אדם השוגה במחשבות - שווא. הבודהה אינו פחות מבודהה. ישות השוגה במחשבות - שווא ובודהה אינן אותו הדבר, אבל כאשר אדם השוגה במחשבות - שווא, בלב הקרמה והאשליה, מוצא מחסה3 ולוקח על עצמו את הנדרים4 וחי חיי תרגול, הישות שטבעה קרמה הופכת לישות שטבעה נדר - ובודהה ובודהיסטווה, מבוגר אמתי מתגלה במכוון. בודהיססטווה או מבוגר הוא ישות השוגה במחשבות - שווא החיה את חייה מנדר לנדר. על - אף שאינם זהים, בודהה ואדם לא ניתנים להפרדה. לחיות מנדר לנדר, לחיות כמבוגר אחראי, ולחיות מסובב על - ידי הקרמה כתינוק מגודל, הן דרכים שונות לחלוטין לחיות את חיינו. מבוגר בוחר "במכוון" להשתמש בקיום הקרמתי שלו כאדם כדי לחיות את דרך הבודהה.

אני שוגה במחשבות - שווא, ואני בודהה. אני תינוק מגודל, ובו - בזמן אני מבוגר אמתי. השאלה היא כיצד שני ה"אני" האלו מתייחסים זה לזה. באותו האופן בו אם אוהבת מושכת את ילדה הבוכה בידו, כך אני המבוגר מורה את הדרך לאני הילדותי באפשרו לו לעקוב אחר כוח - הכבידה של הזאזן. אין כל תועלת לפתח חרדה בניסיון לחנך את עצמי בעצמי, כפי שיכול לקרות להורה צעיר כאשר התינוק שלו לא מפסיק לבכות. כאשר ההורה אוהב את ילדו באופן - טבעי והילד באופן - טבעי הולך בדרך ההורה, ניתן להבין בבירור כיצד הישות השוגה במחשבות שווא, "הכלב שבי", מחוברת בו - בעת אל הבודהה והבודהיסטווה המבוגר, חיה מנדר לנדר.

"זאזן פירושו לשבת ביציבות בה - בעת שדבר - מה חסר. "

"להיות נצפה על - ידי זאזן, מקולל על - ידי זאזן, חסום על - ידי זאזן, להיסחב על - ידי זאזן, לבכות יום - יום בדמעות של דם - האין זו דרך החיים המאושרת ביותר שתוכל לדמיין? "

את ה"אושר" הזה נוכל לטעום רק עם נחישות של מבוגר. למרבה - הצער הוא אינו קיים עבור אלו שתודעתם בת שלוש. אצלי מתקיימים במקביל המבוגר הנחוש ובן השלוש, עבורו תמיד חסר דבר - מה. אבל אין מדובר בפיצול - אישיות או בסתירה פנימית. אם אנחנו מתרגלים בצורה בוגרת אנחנו יכולים לשאוב כוח רב מן המבנה הפנימי שלנו. בגנז'וקואן אומר דוגן זנז'י:

"כאשר תורת - הבודהה עדיין אינה ממלאת את הגוף והתודעה, אתה חושב שאתה מלא בה.

כאשר אתה מלא בתורת - הבודהה, אתה מבין, שצד אחד חסר דבר - מה. "

ילדותי לחשוב שדי - לנו במה שיש כאשר מדובר בתרגול תורת - הבודהה. זהו המבוגר שבנו שמבין "דבר - מה חסר". כאשר אנחנו מרוצים מהזאזן שלנו, זהו סימן בטוח לכך שמשהו בזאזן שלנו שגוי. מאידך, כאשר אנחנו באמת מתרגלים זאזן, אנחנו מבינים שצד אחד חסר. דבר כמובן אינו חסר מצידו של הזאזן. אבל כבני - אדם יש לנו את החסרונות שלנו, את הצד הילדותי שלנו, ככל שהתרגול שלנו הופך להיות בוגר יותר, כך ההכרה בילדותיות ובמחשבות - השווא שלנו מתבהרת. בשל ההכרה הזו אנחנו ממשיכים להתמסר לדרך, מסתכלים על עצמנו מזוויות שונות. אבל כאשר אנחנו מתחילים להיות מרוצים מהתרגול שלנו, מברכים את עצמנו על מה שהשגנו - בעצם חזרנו אחורה לשלב בו אנחנו חושבים שדי לנו ממה שלא ייתכן שלעולם יהיה לנו מספיק - תורת - הבודהה. וזהו רק עניין של זמן עד שנתחיל ליילל ולהתלונן: "עדיין דבר - מה חסר". הדבר היחיד שחסר הוא גישה בוגרת ואחראית לתרגול שלנו.

דוגן מונה שש הכרות נוספות של מבוגר אמתי, אחרי "תשוקה מועטה" ו - "הידיעה שדי במה שיש": "ליהנות מן השקט (לא להעסיק עצמך בנושאים שאינם ממין - העניין) ", "להתאמץ לתרגל (לקחת אחריות על חייך) ", "לא לשכוח את הנחישות (מדוע אני מתרגל?) ", "תרגול סמאדהי (להגשים את הזאזן בגוף) ", "לתרגל תבונה (ליישם את ה"תרגול למבוגרים") ", "לא לדבר למעלה - מן - הדרוש (לעלות - כתה מרעיונות חלולים) ". במקום להסביר הלאה את ההכרות האלו, אני רוצה לספר על האופן בו הגעתי לאנטאיז'י לראשונה, ומה חווייתי. המשך יבוא.


1. בלשון המקור: Put "practice" into practice

2. הרב המדובר הוא לא אחר מג'ושו

3. מחסה בבודהה, בדהרמה ובסנגהה (שלושת אבני - החן הבודהיסטיות)

4. הנדרים הם נדרי הבודהיסטווה www.bendowa.net/zenblog1/תרגומים/muho/adult-practice/6-עדיין-דבר-מה-חסר-מוהו-נולקה/
בחירה להיות בוגר סלבריטי הבדלה חיסרון ויתרון התאמצות אשליות כאן ועכשיו מציאות תודעה יתרון או חיסרון בודהיזם זאזן זן בודהיזם
זן בודהיזם / זאזן - "תרגול" כמימוש או "תרגול" כאימון ["Training" and "practice"] / מוהו נולקה
... שלנו, האגו שכל הזמן אומר: אני רוצה להיות טוב יותר, אני רוצה להיות בודהה. מדוע אפשר להיכנע ולתרגל? כיון שאנחנו כבר בודהה, לא אחרי שנכנענו כי אם עכשיו. אם ... האם אנחנו לא אומרים זאת מתוך האגו שלנו במחשבה: אני רוצה להיות בודהה , אני רוצה לחוות סטורי! כך בודהות ובודהיסטוות הופכים להיות תוצר של תודעת האגו שלנו ...
זן בודהיזם / זאזן - חלקים מלְךָ מאת הרושי סאוואקי קודו - חלק 6
... בכל מקרה רק דברים לאנשים רגילים ניתנים להשגה. להשיג כסף, להיאחז בבריאות, להיקשר למעמד ותואר, להשיג סטורי - כל דבר שתשיג פשוט יהפוך לרכוש של אדם רגיל. להניח לרכוש של אנשים רגילים - זו המשמעות של להיות בודהה . אם תודעה - שלווה פירושה הסיפוק האישי שלך, הרי שאין לזה דבר וחצי דבר עם תורת - הבודהה. תורת - הבודהה מורה לנו היעדר גבולות. זה שאין לו אמדן צריך להתקבל ללא תלונות. אתה ...
זן בודהיזם / זאזן - איך ולמה התחלתי לתרגל זן?
... כותב במטוס בדרך חזרה מעוד ביקור באנטאיזי שלושה עשר חודשים אחרי הביקור הראשון. התרגול הזה החזיר לי את חיי. אין לי ספקות. אני לא מחפש יותר אחר דבר. אני רחוק מאד להיות בודהה, אבל יום אחר יום התרגול הזה מאפשר לי לראות את חיי נכוחה ולחיות את חיי נכוחה. חשבתי שיעברו ...
הארה רוחנית - עד כמה אתה קרוב אליה?
... כמה אתה קרוב להארה? איך להגיע להארה רוחנית?. הארה רוחנית - כיצד תדע עד כמה אתה קרוב להארה רוחנית ולידיעת הטוב האמיתי?. בודהיזם הינדואיזם - איך להגיע להארה? איך להיות בודהה? איך להשתחרר מהסבל?. שלמות הארה רוחנית - מה קורה רגע אחד לפני שמגיעים אל הארה רוחנית ושלמות?. הארה - האם היא באה מעצמה? או שהאדם יודע מראש שהיא תבוא?. ...
בודהיזם - תקשורת של העברה אוראלית של הכתבים הבודהיסטים - 3
... ההולכים בו להגיע להארה בדרך הבודהיסטה (bodhisatta), כיישות המיועדת להיות בודהה בעתיד. (14) מילולית: לומר מה הפירוש. לפרשנות הבודהיסטית נוספה מאוחר יותר פרשנות נוספת לפרשנות הראשונה. (15) In Collins, 1990: Tenckner, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להיות בודהה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: להיות בודהה, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להיות בודהה, איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קואצ'ינג, מטפל אישי מומלץ, אימון אישי לקשב וריכוז בתחום להיות בודהה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2070 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 10:36:42 - wesi4