ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להחמיא לו ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א. אשנן את השאלה באופן נוסף:......
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - ב
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א.

אשנן את השאלה באופן נוסף: בדרכינו להבארת המונח "אלהים" (התודעה), עמדנו בפרק יד הארוך על האופן בו קולטת תודעת האדם המקורית - התקנית את הדברים ומאפיינת אותם. את זאת למדנו מתוך התורה שלוקחת אותנו ביד ומלמדת אותנו איך לבנות את מסגרת החשיבה וליצוק דרכה את הדמיון האנושי, את הרצון העז הזה... היא מלמדת אותנו איך לחזור אל תודעתינו המקורית שאיבדנו עימה קשר מזה דורות... את זאת ועוד קראנו ביחד דרך הפסוקים הראשונים של בראשית והיגענו עד ליום השני בו מתעדת התורה את הדרך בה מגבשת התודעה את מסגרת החשיבה שלה שעימה פורצת את הדרך אל התמונה "האחת" בשנית... השאלה היא מדוע נראה הנושא הזה באופנו השוטף כנושא אחר לגמרי, שאין לו קשר וחצי קשר עם הנושא הנתון? בקריאה שוטפת, הדורות קראו על סיפור בריאת העולם ע"י בורא שנקרא "אלהים"... במילים האלה היגשתי לכם את הנושא הזה בפרק הקודם: "אני מבקש לפתוח ביחד איתכם את התורה המקורית ולנער מעליה את האבק שהצטבר מזה אלפי השנים, הפסקנו כבר לספור ממתי קראו בה בפעם האחרונה".

ושוב עולה השאלה: מדוע לא הציגה התורה את הדברים באופן אנושי פשוט כפי שאני תיארתי אותם למשל? מדוע עמלה על ניסוח הדברים באופן שנבין מהם משהו אחר, שנראה אותם באור אחר, שנתנהג ע"פ התאורה הזו באופן אחר... אני יכול להצביע ממש על מוטיב "הכוונה תחילה" בכל פרק בכל מילה ומונח בחמשת חומשי התורה, ולהאשים את התורה באשמה הכבדה והתמוהה הזאת: מדוע הטעית אותנו בכוונה תחילה? מדוע כיוונת אותנו לסיפור "השני"? מדוע ניסחת את המסר שלך באופן תמים לכאורה שיובילינו אל הסיפור "האחר" שלא מתקרב אפילו אל המסר שלשמו נועד? מדוע עשית את ההטעיה הזו בעליל ובכוונת מכוון?

בנקודה הזאת נזכרתי שכבר עמדתי בעבר הקרוב על השאלה הספציפית הזאת, וביקשתי לעיין שוב בדברים שכתבתי לקראת התייחסותי המחודשת לאותה השאלה כאן. את אותה השאלה ניסחתי בפרק ז' שנכתב ב - 6 - 1 - 2010. ניסוח השאלה וכמובן היה שונה מהניסוח הנוקב לדעתי שכתבתי לעיל (עליתי כיתה), אך השאלה התייחסה לאותה התמיהה: מדוע עטפה התורה את מסריה בקליפות מקליפות שונות, כיוונה אותנו לסיפורים "אחרים" והטעתה אותנו בעליל... חזרתי היום אל פרק ז' וביקשתי לקרוא שוב את השאלה הזאת ואת תשובתי עליה, וכאמור במסגרת התייחסותי המחודשת אל הדברים כאן.

קראתי את הדברים שוב בפרק ז' אך לא הצלחתי להבינם לאשורם... פשוט עלעלתי בטקסט אך לא הצלחתי לרדת לעומק הדברים... לא יכלתי להבין את התייחסותי, אני, המחבר, לתוכן התשובה והשאלה... ראיתי מולי סלט קצוץ מעורבב והתקשתי במלאכת הקריאה, אני המחבר, שכתבתי את הדברים בעבר הלא רחוק לפני שלושה חודשים בערך... חשתי דאגה, ממש דאגתי לאינטלגנציה שלי - שאני לא אבין את עטי? ואיך אצפה שיבינו אותי...

את סדרת "עקדת יצחק" אני כותב מזה כחצי שנה בהמשכים, כל פרק קשור בפרק שלפניו ומכין את הרקע לפרק שיבוא אחריו... הלכתי איפוא כשלושה פרקים אחורה - לפרקים שקדמו לפרק ז' והתחלתי לקרוא אותם לפי הסדר ובעיון עד שהיגעתי שוב אל פרק ז' ואז עמדתי במדוייק על תוכן הדברים וסרה הדאגה מלבי... כן עמדתי על תוכן השאלה ועל התייחסותי לתשובה שהוסתרה אגב בין השורות, אך אף אחד מהקוראים לא העיר: ואיפוא התשובה?!

אני רוצה להגיד רבותי שהנושא שאני מדבר עליו וגם התורה מדברת עליו - כבד הוא, צריך לעקוב בשביל לקלוט אותו, דווקא בגלל המסר המופשט שלו.

אני רוצה להגיד שלא קל לעקוב אחר נושא מהסוג הזה, ואינני מתכוון מבחינת מאמץ שיכלי... אני מתכוון שיש לגייס בשביל קליטתו ריכוז שיכלי, מעקב שיכלי צמוד אחר הדברים...

כן הנושא כבד, כבד בכל המובנים: הוא כבד וארוך ומפותל ומחייב מעקב בשביל לחבר את חוליותיו ולקשור אותן. התחלתי בפרסום הסדרה של "עקדת יצחק" לפני כחצי שנה, פרסמתי אותה במספר פורומים באינטרנט. בארבעת הפרקים הראשונים נרשמה התעניינות טבעית ומספר קוראים הגיבו - סימן שקראו... התעניינות זו הלכה ודעכה עד שהגיעה לאפס מגיבים - קוראים... הייתי רוצה להביא את נוסח התגובה האחרונה שקיבלתי בחודש שעבר באחד הפורומים, היא מאפיינת את הדברים שאני מנסה לתאר אודות כבדות הנושא, גם המעקב אחריו לא פשוט וכמעט בלתי אפשרי... זה נוסח התגובה האחרונה שנכתבה תחת פרק יב של "עקדת יצחק" לאחר חודשים של שתיקה:

"אלברט ידידי

זה נראה כבד עלינו, בימים טרופים אלה"

עכשיו: תארו לכם אם התורה היתה נכתבת ומנוסחת באופן ברור ומפורט כפי שאני ניסחתי... תארו לכם אם הפרק הראשון היה מתאר את התודעה האנושית המקורית, ואיך אמורה לקלוט את הדברים... תארו לכם אם בהמשך הפרק היתה מתוארת מסגרת החשיבה - הכלי שיוצקים דרכו את הדמיון האנושי אל תוך התודעה, איך בונים את הכלי הזה, ואיך מזהים דרכו את תוקף המידע ומידותיו... עמדנו על זאת בשמונת הפסוקים שפותחים את הפרק הראשון של התורה, ואת זאת עשינו על גב שני הפרקים הקודמים של הסידרה שארכו 34 עמודים... ובכן, תארו לכם אם התורה היתה נכתבת באופן שכזה הגם ובקיצור נמרץ: כמה אנשים היו עוקבים אחר סדר הדברים? כמה אנשים היו מתעניינים במעקב הזה? כמה זמן היה מחזיק טקסט כבד משקל שכזה? כמה דורות? השאלה הקשה היא: ואפילו אם נמצא איש אחד בכל דור שיתעניין בתורה המפורטת ויבקש לקרוא את מסריה ולעקוב אחריהם כהווייתם, האם תימצא התורה הזאת בדור שלו?

יתכן שכן ויתכן שלא, תלוי כמה זמן עבר מאז התאום שלו האחרון שקרא בעיון את התורה, אם זה היה בסמוך - התורה תימצא, ואם עבר כברת זמן - יתכן מאוד שהספר הפיזי של התורה לא יהיה בנמצא. התורה (בעלת הנוסח המפורט / העקבי) היתה ונשארת ככל ספר בעל ערך שנשמר בספריה הביתית או העירונית, רק האנשים שמעריכים את הספר שעל מדף הספריה - שומרים עליו ומורידים מעליו את האבק.

אם כן, היה צורך בלענות על השאלה: איך ניתן לשמור על המסר של התורה ולהבטיח את העברתו לאחד הדורות - היכן יימצא האיש שיבקש לעיין במסר ולפתוח את הספר שנושא אותו?

תשובה: אפשר לעשות את זאת על ידי החמור, היינו אם ניתן לחמור להוביל את הספר הפיזי הזה מדור לדור. זו התשובה התנכית, אם תרצה - העילאית.

חמור הוא בהמת משא. הוא מגושם ואיטי - אם כי ביכולתו לשאת משאות כבדים. אני נולדתי בחלב היכן רוב הפירות והירקות היו נמכרים ברחובות... רותמים עגלה לחמור ועוברים עם הסחורה משכונה לשכונה...

מוצא החמור ממשפחת הסוסיים, אך בניגוד לסוס ולכל בהמה אחרת עלי אדמות, אין צורך לאמן אותו בשביל לשים עליו משא, הוא נולד עם משא על הגב... לשם השוואה, נסה לתפוס חתול ולשים עליו משהו... גם נמלה לא תקבל שום משא על גבה כמובן מאליו ותנערו מעליה מיד... גם כבש ועז וציפור וג'יראפה ופיל וחתול וכלב וזבוב... אך החמור אחרת, הוא נולד עם התכונה הזאת: לשאת על גבו משא ולהעבירו למקומות מרוחקים ואף לאזורים הרריים שהדרכים בהן אינן כשירות לכלי תחבורה, הוא סובל את משאו על גבו בסבלנות מבלי להתלונן... בהמה סובלנית ונוחה הוא, קצת מים ועשב יספיקו לו ליום עבודה ארוך.

יוחסו לחמור סטיגמות לא מחמיאות - טיפשות עיקשות, ויש השוללים דעה קדומה זו... אולם אין מי שלא רואה את תכונת המרץ שבחמור. הוא שוקד על העבודה ברגליים איתנות, יציבות... הוא מגושם ואינו קל רגליים, אולם דווקא הליכתו המגושמת עם הרגליים הכבדות מבליטה את תכונת היציבות והשקידה שבו, הוא הולך למרחקים ובאופן בלתי מתפשר עם המשא, ויהי מה... תכונת השקידה זו המהולה במרץ הוטמעה בתנך כתכונה אנושית חיובית שזקוק לה כל אדם שמבקש להתחיל בדבר מה - להתניע אותו וזקוק למרץ ולשקידה של החמור...

מאידך, נגזרת גם תכונה אנושית שלילית מהשקידה האין סופית של החמור... הוא נוסע ונוסע בשקידה עד שנעלמה ממנו מטרתו האמיתית: יש עליו משא בעל ערך שיש להביאו ליעדו. אפשר גם ליהנות מהמשא הזה, לאכול אותו... אולם חמור הוא חמור: במרוצת הזמן הוא שוכח את המטרה המקורית שלו ומתרגל לרעיון שמטרתו היא רק לנסוע ולנסוע בשקדנות.

שתי התכונות המנוגדות האלה, תכונת השקידה הנמרצת שזקוק לה כל אדם שמבקש להתניע מהלך כלשהו, ותכונת ההתמכרות לשקידה כהיא זו שמביאה את האדם אל החמור עד שמדביק אותו... שתי תכונות אלה נזכרו בפרשת העקדה, כל אחת במקומה:

1. וישכם אברהם בבקר, ויחבש את - חמרו...

זו התכונה הראשונה שגייס אותה אברהם בהתחלת הדרך...

2. ויאמר אברהם אל - נעריו, שבו - לכם פה עם - החמור, ואני והנער נלכה...

זו התכונה השניה שהטיח בה אברהם את נעריו - שנותרו נערים ללא שם...

זה הזמן לחזור אל השאלה "העקרונית" שהביאה אותנו אל המונח התנכי "החמור".

איך ניתן לשמור על המסר של התורה ולהבטיח את העברתו למי שיבקש לעיין בו באחד הדורות? המדובר במסר עקבי ומפורט הפונה אל תודעת האדם ועומל על החזרתה אל טבעה, אל יעודה המקורי, אל החיים האין סופיים, אל גן העדן הטבעי, אל מקומו הטבעי של האדם...

- על החמור ששוקד על משאו למרחקים... רק חמור עם תכונה כזאת יכול לשאת משא כזה ולמרחקים, דורות על גבי דורות.

אבל תארו לכם את התורה כתובה ומנוסחת באופן ברור ומפורט כפי שאמורה להכתב ולהיקרא... תארו לכם את הפרק הראשון עם התודעה המקורית ואומנות השימוש בכליה... תארו את הפרק השני והמידע המפורט אשר בו, שלא נקלט על ידינו בפרק הראשון... תארו את פרשת חטא אדם הראשון שאין לנחש ולו שום קשר... תארו את פרקי תיבת נח - מסגרת החשיבה שנקראת "תיבת נח"... תארו את פרשת העקדה עם המונחים המקוריים שבה: אלהים, הדברים האלה, ניסיון, החמור הראשון, החמור השני... תארו לכם את התורה ככתבה המפורט וכלשונה הבהירה, הארוכה, המסועפת, העקבית, איך ניתן לשאת אותה למרחקים מבלי שהדורות יאבדו את המעקב אחריה? מבלי שיאבדו בנושאה המקורי עניין? כמה אנשים היו עוקבים אחר סדר הדברים האלה? כמה אנשים היו מתעניינים במעקב הזה? כמה זמן היה מחזיק טקסט כבד משקל שכזה? כמה דורות? כמה ימים? כמה שעות? איך אנסח את המסר של העקדה? איך אעביר את המונח הזה?

- את המסר של העקדה (למשל) אנסח כפי שניסחתי אותו בפרשת העקדה... אב שהלך במצוות האל להקריב את בנו, עקד אותו ושלח את ידו לשחוט אותו... חמור שקדן יכול לשאת משא כזה לדורות... טקסט שכזה ניתן לצריבה בזיכרונו של החמור "השני" שצויין בפרשת העקדה... אגדה זו בנוסח זה מיועדת לחמור השקדן עם הרגליים היציבות. החמור הזה יביא את משאו אל אחד הדורות - היכן נמצא האיש הממתין למסר המקורי ומבקש לגמוע אותו בשקיקה, הוא יפתח את הספר המאובק שעל החמור, ויקרא את מילותיו המדוייקות, אלה אותן המילים שנשא אותן החמור על גבו, בשקידה במרץ, בחירוף נפש, בסבלנות, במסירות, בכנות, דורות רבים מנשוא.

כך נולדה הדת היהודית, זה החמור שנשא על גבו את התורה הקדושה והמיוחדת, והביאה לנו עד כאן, עם אותותיה ומילותיה ופרקיה המקוריים ללא שום שינוי או פגם. חמור יפה היה העם היהודי ואני מחמיא לו עד מאוד.

עם זאת, אינני יכול להתעלם מהערתו הקשה של אברהם אבינו... אני מרגיש שהיא מופנית אלינו כאן ועכשיו:

שבו - לכם פה עם - החמור, ואני והנער נלכה... הוא ביקש - מבקש להפנות את תשומת ליבנו להתמכרותינו לשקידות, לתכונה הבהמית הזו... התרגלנו לרעיון שמטרתו היא רק לנסוע ולנסוע בשקדנות... הגיע הזמן להוריד את המשא ולעיין בו.

עודינו זקוקים, אגב, לחמור היפה והמסור שבתוכינו, זה שרכבנו עליו בתחילת הדרך ושמנו עליו את המשא הכבד. הוא עשה את עבודתו נאמנה והביאנו בביטחה עד כאן. זה אותו החמור, אגב, ששימש את משה רבינו ואת משפחתו בשובם ממדין למצרים.

ויקח משה את - אשתו ואת - בניו, וירכבם על - החמר, וישב ארצה מצרים...

(שמות ד, כ)

וגם משה ביקש להוריד את המשא הכבד שעל גבו ולבחון אותו כהווייתו. בחינה זו הניבה את הרעיון "לרדת בשביל לעלות": לרדת אל אחיי בשביל לעלות איתם חזרה. לרדת למסגרת החשיבה העלובה של "ארץ" מצרים ולעלות משם ל - "ארץ" ישראל. את זאת הוא יכל לעשות כל עוד ומטה האלהים היה בידו: כל עוד ותודעתו היתה תחת שליטתו. הוא לא דאג מהירידה ההיא וסכנותיה, לא לו ולא למשפחתו - כל עוד והמטה נמצא בידו. ואילולא החמור היפה והמסור שהרכיב עליו את משפחתו - לא היה יכול לעשות את הצעד הזה, זה אותו החמור שכל בני ישראל רכבו עליו רבותי, מעודם ועד היום הזה. זה גם החמור הזקן של אברהם אבינו, וזה החמור שלנו.

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 17 - א.
להתמכר אני מרגיש שינוי היהודים בריאת העולם בחירוף נפש ניסוח שאלות דמיונות בלתי אפשרי תגובות התאמצות עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
איך להחמיא למישהו? איך לתת מחמאות? איזה מחמאה לתת? איך להחמיא לבחורה? איך להחמיא לאישה? איך להחמיא לגבר? איך להחמיא לה? איך להחמיא לו? NLP, מילות מחמאה, מילים של מחמאה, איך לפרגן? פירגון, השמצה
... להחמיא לאישה? איך להחמיא לגבר? איך להחמיא לה? איך להחמיא לו? NLP, מילות מחמאה, מילים של מחמאה, איך לפרגן? פירגון, השמצה וכאן אבאר איך להחמיא ואיך לא להחמיא למישהו? על ... לו דברים רעים כלשהם. ויכול להיות שהאדם השני שאתה מחמיא לו, הוא לא ממש אוהב את זה שמחמיאים לו על הכובע שלו. כי הוא לדוגמה רוצה שיחמיאו לו על משהו אחר, שהוא רוצה לקבל ... שהבן אדם לא ממש רוצה שיחמיאו לו, על הדבר שאתה רוצה להחמיא לו . ולפעמים מחמיאים לבן אדם על משהו, שזה בכלל גורם לו להרגיש רע, מהמחמאה שהחמיאו לו. ויש כמובן מצבים עוד יותר ... למישהו, אז אם בא לך להחמיא למישהו סתם כי בא לך להחמיא לו, ולא מעניין אותך איך הבן אדם השני ירגיש מהמחמאה שלך, במקרה כזה תחמיא לבן אדם השני כמה שבא לך ועל מה שבא ...
יחסי עבודה, אגו של הבוס, לפתור בעיות בעבודה, לשנות את הבוס, לשכנע את הבוס, להשפיע על הבוס, לשכנע בני אדם, יחסי עובדים, בעיות עם המעביד, להשפיע על אנשים, פסיכולוגיה הפוכה
יחסי עבודה, אגו של הבוס, לפתור בעיות בעבודה, לשנות את הבוס, לשכנע את הבוס, להשפיע על הבוס, לשכנע בני אדם, יחסי עובדים, בעיות עם המעביד, להשפיע על אנשים, פסיכולוגיה הפוכה
... בדרכים אחרות, כך שהוא לא יצטרך להפעיל את האגו על העובדים. אם למשל, המנהל מרגיש טוב כשהעובדים מחמיאים לו, אז ניתן להחמיא לו בצורה שתסייע לו לשמור על האגו מבלי שהוא יצטרך להתנהג בצורה של התנסאות כלפי העובדים. כיצד ... לעשות לו מאוד טוב ואז הוא יפחד להציק לך כי הוא יפחד שהוא יאבד את הטוב. זאת אומרת אם נגיד כל בוקר הייתם מתחילים להחמיא לו וזה ולא יודע מה, הוא היה מרגיש מאוד טוב ואז עושים לו כזה שאם הוא לא נחמד, מפסיקים להחמיא לו. אז הוא אומר רגע עכשיו אם אני לא אהיה נחמד הם לא יחמיאו לי יותר, הוא אומר אני מקבל יותר ...
זוגיות, מערכות יחסים, איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2
זוגיות, מערכות יחסים, איך לדעת מה מישהו אוהב? איך לדעת מה מישהו מרגיש? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לדעת מה מישהו לא אוהב? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך לקרוא מחשבות? חלק 2
... הוא כנראה חושב שטיפשות היא תכונה שלילית ביותר. כך, אם רוצים לפייס אותו או להחמיא לו, רצוי להגיד לו שהוא חכם. בדוגמה אחרת, אם אדם נמנע מלעשות ... מישהו אומר מה אתה אומר את זה מה נראה לך שאני טיפש? זאת אומרת שאם אתה רוצה להחמיא לו אתה צריך להחמיא לו שהוא חכם, איך אתה יכול לדעת מה הבן אדם רוצה שישמע בתור ...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 6
... וגם אם לא מחמאה ישירה, אז מחמאה עקיפה. זא שיש מקרים שאתה לדוגמה לא יודע עליו מידע באופן ישיר, כי אתה עדיין לא מכיר אותו ולכן אתה לא יכול להחמיא לו באופן ישיר. ובמקרה כזה, אפשר להחמיא באופן עקיף. להחמיא פירושו, לומר לו דבר שיגרום לו להרגיש טוב ... שלו וכיוב, גם אם זה לא עליו באופן ישיר. או במילים אחרות, רצוי להחמיא, ואפשרי לעשות זאת גם באופן עקיף, אם אתה לא יודע עליו מידע. והמחמאה שאתה מחמיא לו, גורמת לו להירגע, להרגיש בנוח עם עצמו, לאהוב אותך יותר, ליצור איתך אמון ולהרגיש בנוח במחיצתך, כי ...
איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
איך להחמיא למישהו? מחמאה או השפלה, מחמאה בלי תנאים, אהבה בלי תנאים, איך להחמיא לילד? איך לבנות ביטחון עצמי אצל ילד? איך לחזק את הביטחון העצמי של ילד? איך לגרום לילד לאהוב את עצמו? חינוך ילדים, הדרכת הורים
... אם תהיי מכוערת אז בעצם איך אפשר להחמיא למישהו או לפרגן למישהו בלי שזה יבוא על חשבון ההפך. ש: להעביר לו מסר אולי קבל אותו איך שהוא ואז להחמיא לו. אליעד: אז מה בעצם אמרת בא נגיד לו שני דברים בא נגיד לו גם שאוהבים אותו איך שהוא וגם אוהבים אותו בתנאי משהו נכון אבל זה בעייתי נכון שזה בעייתי כי אתה מתישהו צריך לחייך יותר ...
כמה אהבה לתת? האם להציע חתונה? כמה מתנות לתת? קנאה בזוגיות, קנאה בין בני זוג, האם להביע אהבה? האם לומר שאתה אוהב? להציע נישואים, האם להציע חברות? להציע לה לצאת, להציע לצאת, כמה להחמיא? איך להחמיא?
כמה אהבה לתת? האם להציע חתונה? כמה מתנות לתת? קנאה בזוגיות, קנאה בין בני זוג, האם להביע אהבה? האם לומר שאתה אוהב? להציע נישואים, האם להציע חברות? להציע לה לצאת, להציע לצאת, כמה להחמיא? איך להחמיא?
... לדוגמה, אם בת הזוג מקנאה לבן הזוג שלה באופן מתון, זה יכול להחמיא לו ולגרום לו להרגיש אהוב ורצוי. לעומת זאת, אם היא תעשה זאת באופן מוגזם, תחקור אותו כל הזמן, ... אומרת אם את נגיד יוצאת עם מישהו ואת תגידי לו אני אוהבת אותך זה יחמיא לו אבל אם את תגידי לו אני אוהבת אותך והוא יחשוב רגע אם היא אוהבת אותי אז עכשיו אני לא יכול ... צריכה להראות לו שאת מקנאה לו שאת מפחדת שהוא יעזוב אותך במינון שיחמיא לו אבל לא במינון שהוא ירגיש עכשיו מוגבל מחויב נחשד חשוד מאוים מוטרד, כי אם את תעשי את זה את ...
האם זו אהבה אמיתית? חברות אמיתית, האם אני באמת אוהב אותה? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? האם אני באמת אוהבת אותו? איך לדעת שאני אוהב? איך לדעת שהוא אוהב? איך לדעת שהיא אוהבת? אהבה ללא תנאים, נתינה בלי תנאים
האם זו אהבה אמיתית? חברות אמיתית, האם אני באמת אוהב אותה? האם היא באמת אוהבת אותי? האם הוא באמת אוהב אותי? האם אני באמת אוהבת אותו? איך לדעת שאני אוהב? איך לדעת שהוא אוהב? איך לדעת שהיא אוהבת? אהבה ללא תנאים, נתינה בלי תנאים
... לאהבה אמיתית? ההבדל בין אהבה רגילה לאהבה אמיתית נוגע לכמות התנאים שכרוכים בה. כאשר אוהבים מישהו, יש רצון לעשות לו טוב, אך תמיד יש שאלה לגבי מה שמצפים בתמורה. כלומר, כשאתם אוהבים מישהו, אתם רוצים לטפח אותו, להחמיא לו, לעזור לו - אך תמיד יש את השאלה אם יש משהו שאתם מצפים בתמורה. האם אתם רוצים לקבל ממנו תשומת לב? הכרה? או אולי משהו גשמי אחר? כלומר, ישנו ...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - חלק 5
... עליו לשאול מהי בכלל ההגדרה של טוב ורע. לדוגמה, אם אדם רואה את עצמו כחזק או חכם, מה גורם לו לחשוב שזה טוב? אם הוא מרגיש טוב כשמישהו מחמיא לו על חכמתו, הוא יסיק שחכמה היא דבר טוב. כלומר, כל דבר שמעורר באדם תחושה חיובית, הוא ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להחמיא לו
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להחמיא לו, איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להחמיא לו, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה העולם קיים? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לירידה במשקל, קואצ'ינג אישי, מורה רוחני בתחום להחמיא לו - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 17:06:41 - wesi4