ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ישראל ✔מצוות אהבת ישראל ✔צריכה בירור יסודי. מה הכוונה לאהוב כל יהודי? על איזה סוג אהבה מדובר? ובכלל... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מצוות אהבת ישראל
צריכה בירור יסודי. מה הכוונה לאהוב כל יהודי? על איזה סוג אהבה מדובר? ובכלל מהי אהבה? מאמר שמנסה לברר מה התורה דורשת מאיתנו ביחס למצוה זו.

הקדמה

מצינו התייחסויות רבות למצוה זו החל מהמאמר הידוע של רבי עקיבא על הפסוק "ואהבת לרעך כמוך" "זהו כלל גדול בתורה" ועד להתייחסויות בחז"ל, בראשונים ובאחרונים ופסיקתו של הרמב"ם "מצווה על כל אדם לאהוב את כל אחד ואחד מישראל כגופו, שנאמר "ואהבת לרעך כמוך". הדברים ידועים וברורים לכל ואין צורך להאריך.

במאמר זה ברצוני להתעכב על נקודה קצת לא ברורה בנוגע לקיום מצווה זו. ברמה הפרקטית של קיום המצוה הלכה למעשה נתקלים אנו בקשיים לא פשוטים ולא קלים כלל בנוגע אליה ואף נדמה לפעמים שאין אפשרות אמתית כל כך לקיים אותה "על כל אדם" ממש בלי "יוצאים מן הכלל". כי הרי בסה"כ מדובר בנו, בני אדם, עם מעלות וחסרונות, רגשות ויצרים, עליות ומורדות, כאלה שאנו אוהבים, כאלה שפחות וכאלה... - וזה טבעי לחלוטין.

כביכול נדרש מאיתנו להיות סופרמנים כאלה שאוהבים את כולם, מכבדים את כולם ועושים מעשי חסד לכל אדם "לפיכך צריך שיספר בשבחו ולחוס על ממונו, כמו שהוא חס על ממון עצמו ורוצה בכבוד עצמו", "גמילות חסדים שבגופו שאין להם שיעור, לבקר חולים, ולנחם אבלים, ולהוציא המת, ולהכניס הכלה, וללוות האורחים, ולעסוק בכל צורכי הקבורה, לשאת על הכתף, ולילך לפניו, ולספוד, ולחפור, ולקבור, וכן לשמח החתן והכלה, ולסעדם בכל צורכיהם". כן כך נפסק להלכה ברמב"ם ולפני המקורות הרבים במוסר ובחסידות.

בשונה ממצוות של בן אדם למקום כגון להניח תפילין, לקבוע מזוזה, לאכול כשר, לשמור שבת, טהרת המשפחה וכדומה שהם מצוות מעשיות, ופשוטות מהבחינה הזאת שלא נדרשת עבודה פנימית או נפשית כדי לעשותם (כי הרי אם יש לך יד אתה יכול להניח תפילין, אם הגעת לבית שים מזוזה, וכן כך לכל שאר המצוות) הרי המצוות של בן אדם לחברו ובמיוחד אהבת ישראל אינם כך. במצוות אלה נדרש בהם להתייחס למישהו אחר, זה לא אני עושה מצוה לבורא עולם אלא זה אני עושה מצוה למישהו אחר והרי "אם הוא לא ראוי? אם הוא פגע בי? אם אני כועס עליו?" האם אוכל לקיים את המצווה? האם התורה מחייבת אותי להגיע לדרגה נעלית כזו? והכי חשוב האם יש דרך ריאלית דרכה נוכל להגיע לקיים את המצוה?

כדי לענות על השאלות האמורות נענה קודם על שאלה בסיסית יותר והיא האם מצוות אהבת ישראל היא מצווה על הרגש, ז"א שעל כל יהודי מוטלת חובה לחוש רגש מסוים (אהבה) כלפי כל יהודי באשר הוא או שהציווי אינו על הלב אלא על המעשים, ז"א שעל כל יהודי מוטלת החובה לעשות מעשים מסוימים כגון אלה המפורטים לעיל ברמב"ם?

אין בכוונתי כעת להיכנס לדיון הלכתי ארוך ומייגע עם מקורות, ציטטות, ראיות והפרכות לכל צד של השאלה ואז לפסוק הלכה למעשה מהי מהות המצוה ולפי זה מהם השלכותיה המעשיים. אלא ברצוני להעלות רעיון מסוים שמובא במספר מקומות אלא שהוא קצת עמוק ומבלבל ואנסה כאן לנסח אותו במילים פשוטות וברורות ככול האפשר.

מהי אהבה

רבים האנשים שניסו להסביר מהי אהבה. נכתבו עליה אין ספור ספרים, פנטזיות ורומנים. חוקרים ניסו לפענח את קסמה, פילוסופים הרהרו עליה, תיאוריות ופרשנויות אין סוף העצימו את מורכבותה אך כל אלה בעיקר הרחיקו אותנו ממנה וגרמו לנו לא להבין את פישרה. היו שחשבו שאהבה היא החיים, היו שחשבו שהיא מינית ביסודה אחרים חלקו וטענו שלהפך, אהבה היא א מינית ביסודה אלא היא איזה משהו נשגב, אין סופי, מין ערגה שאי אפשר לתפוס ולהשיג. שאלות כמו האם היא רגש אחד או מנעד של רגשות, האם יש סוגי אהבות שונות והאם אהבה אחת דומה לחברתה הביאו לידי כך שיש טוענים שאין כלל אהבה בעולם.

למרות כל זאת על מנת שנוכל להסביר את הנושא עלינו לתת הגדרה מסוימת לאהבה: ובכן אהבה היא קבלה. כשהאדם מקבל אל עצמו משהו אחר נאמר שהוא אוהב את הדבר. קודם קבלת הדבר האדם לא התייחס או אף שנא דבר מסוים וכעת לאחר קבלתו אליו? נאמר שהוא אוהב את הדבר. אסביר הגדרה זאת בהמשך.

קודם כל אהבה עצמית

הפסוק אומר במפורש שאהבת האדם לעצמו קודמת לאהבת הזולת, ואהבת לרעך כמוך - אהוב את רעך כמו שאתה אוהב את עצמך.

מה זה אומר לאהוב את עצמי? לפי האמור לעיל אדם שקיבל את עצמו הפירוש הוא שהיה זמן לפני קבלתו את עצמו, מצב בו חלקים ממנו נשארו מחוץ לעצמו, הוא לא התייחס ואף שנא אותם וכעת הם נמצאים ונוכחים. נשים לב שאין אנו מתייחסים לרגש כלשהו, אהבה במובנה הקלאסי, אלא להתייחסות או חוסר התייחסות למשהו, קבלה או חוסר קבלה של חלק מסוים בתוכנו.

המנגנון עובד כך: האדם מבחין שמשהו חסר לו (מתייחס, מזהה, מקבל את העובדה, שם לב, כי הרי קודם לכן הוא לא הבחין - הדבר לא היה קיים בתודעתו, כעת הוא) מזהה מהו החיסרון (אנו מדברים על כל חיסרון זה יכול להיות רעב, עייפות ושעמום ועד לגרוב גרביים) ושועט למילויו - זהו אהבת עצמו. קבלת העובדה שיש חיסרון והניסיון למלאותו.

כל רגע ורגע בחיים אדם ממלא צורך כלשהו, אם הוא רעב יחפש אוכל, עייף ילך לישון, צריך קורת גג ישכיר או יקנה בית, צריך כסף יחפש עבודה וכן אלאה. אין דבר שאדם עושה ללא סיבה, הכל כולל הכל זה כדי למלא איזה צורך שעלה. הדבר היחיד שמעניין אותנו זה למלא צרכים, זה מה שאנו עושים כל החיים, 24 שעות ביממה 360 ימים בשנה עד 120.

משהו שאיננו רואים הרי הוא לא קיים מבחינתנו (ראייה בכל המובנים, ראיית השכל, ראיית הלב וראיית העיניים) ואין לנו מה לעשות לגביו. בין אם מדובר בחיסרון נפשי - רגשי ובין אם מדובר בחיסרון פיזי, אם הוא לא יהיה נוכח, אם אין קבלה שהוא קיים והוא חסר, לא יהיה מה למלא. גודל או סוג העצם או המרחק ממנו לא אומר כלום, ייתכן שפיל יעבור בחדר ומי שיושב שם לא יבחין בו כי הוא שקוע במשהו אחר - יוצא אם כך שחיסרון שייך רק למה שקיים בתודעה.

אהבת ישראל

התורה לא דורשת מאיתנו להיות סופרמנים, לאהוב או לחבב כל אחד. המצווה היא למלא צרכים של הזולת. (רק) אם הבחנת, זיהית, קיבלת את העובדה שחסר למישהו משהו עלייך לעזור לו למלא את הצורך. במבט ראשון נראה שיש אין סוף צרכים, שכל כך הרבה אנשים צריכים כל כך הרבה צרכים אך האמת אינה כך כיון שאם אתה לא מבחין בכך, זה לא בתודעה שלך אין עליך כל חיוב לעשות משהו.

זה כמו שיש לאדם "צורך" להיות עשיר או "צורך" לעשות ספורט אך בפועל הוא בקושי סוגר חודש ומנמנם בכורסא במקום ללכת לחדר כושר. האם באמת יש לו צרכים כאלה? התשובה היא שלא כי אם באמת היה לו צורך להיות עשיר כמו שיש לו צורך לאכול או צורך ללבוש נעלים הוא היה עושה זאת אלא שנדמה לו שיש לו צורך כזה אך האמת שאין כאן צורך אמתי.

החיוב למלא צורך של מישהו אחר הוא בדיוק כמו הצורך למלא את הצורך של האדם עצמו וכמו שלאדם עצמו הצרכים שהוא ממלא הם צרכים אמתיים כך לגבי הזולת החיוב הוא למלא צורך אמתי שקיים אצל הזולת.

איך נדע מהו צורך אמתי? לכן מונה הרמב"ם מעשים "שאין להם שיעור", מעשים אלו ודומיהם אין לאדם אפשרות למלאותם בעצמו הוא נצרך לזולת כדי למלאותם וכאן יש מקום לאדם למלא צורך של מישהו אחר והוא מחויב לעשות זאת:

"גמילות חסדים שבגופו שאין להם שיעור, לבקר חולים, ולנחם אבלים, ולהוציא המת, ולהכניס הכלה, וללוות האורחים, ולעסוק בכל צורכי הקבורה, לשאת על הכתף, ולילך לפניו, ולספוד, ולחפור, ולקבור, וכן לשמח החתן והכלה, ולסעדם בכל צורכיהם".
כועס עליו להרוויח יותר כסף חוסר יצר מיני רצון לסקס הרגשת אחד חדר כושר ירידה בדחף המיני הרגשה של אחד העדר רצון למין חשק מיני ירד כבוד אהבה אהבת ישראל ישראל לשמור מצוות מצווה מצוות מצוות אהבת ישראל קיום מצוות שמירת מצוות
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות
למי שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות
... שייכת מדינת ישראל? אנחנו כאן בזכות צהל, אנחנו כאן בזכות התנך, הכיבוש הישראלי, למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל, זכות היהודים על ארץ ישראל, למה דווקא ארץ ישראל? זהות יהודית, החזק שורד, מוסריות למי באמת שייכת מדינת ישראל? השאלה למי שייכת מדינת ישראל עולה לעיתים קרובות בשיח הציבורי, והתשובות לכך רבות ומגוונות. אליעד כהן מבהיר שהרבה אנשים חושבים שארץ ישראל שייכת לעם היהודי בזכות התנך וההבטחה האלוהית. אליעד מציג את ... ומפרק אותה לגורמים. הוא מסביר שאכן כתוב בתנך שאלוהים הבטיח את הארץ לעם היהודי, אבל חשוב להבין לעומק את משמעות הטענה הזו. לדבריו, קיימת טעות בסיסית בהנחה שמדינת ישראל קיימת היום בזכות ההבטחה האלוהית שבתנך. אליעד כהן נותן דוגמה ... היא לא תהיה שלו, לא משנה כמה אלוהים הבטיח לו אותה. האם באמת אפשר לומר שאנחנו פה בזכות התנך? אליעד כהן טוען באופן נחרץ שהסיבה האמיתית שאנחנו חיים היום במדינת ישראל היא בגלל הכוח הצבאי, ולא בזכות התנך. הוא מדגיש את הנקודה ... דוגמה קונקרטית: אם נשים את כל בחורי הישיבה בגבולות במקום חיילים, לא תהיה לנו מדינה בתוך זמן קצר. מה משמעות ההבטחה האלוהית על פי התנך? אליעד מפרט שבעבר הרחוק ארץ ישראל לא הייתה שייכת ליהודים מלכתחילה, אלא לעמים אחרים. אלוהים, ... אותה מעמים אחרים. אליעד כהן מסביר שבאופן אירוני, לפי אותו סיפור תנכי, היהודים לקחו בכוח את הארץ מעמים אחרים. כלומר, אפילו לפי הסיפור התנכי עצמו, ההחזקה של עם ישראל בארץ נבעה מכוח ואלימות, ולא מזכות אלוהית מוסרית. מהם הגבולות האמיתיים של ארץ ישראל לפי התנך והאם יש להם משמעות היום? אליעד כהן מסביר שהגבולות של מדינת ישראל היום אינם תואמים לגבולות ארץ ישראל המופיעים בתנך. הוא מציין שיש מקומות ששייכים למדינת ישראל אבל אינם שייכים לארץ ישראל התנכית, ויש מקומות ששייכים לארץ ישראל התנכית אך אינם בשליטת המדינה כיום. מכאן הוא מבהיר שאין משמעות מעשית היום להבטחה האלוהית, שכן מה שקובע בפועל זו השליטה הצבאית על השטח. למה בכל זאת יהודים באו דווקא לישראל? אליעד מודה שאכן חלק מהסיבות שבגללן היהודים בחרו דווקא בישראל הן סיבות היסטוריות ודתיות הקשורות בתנך. הוא לא מתכחש לכך ... אחרת מחיות מבחינה מוסרית, בשורה התחתונה הם פועלים לפי אותם חוקים טבעיים בסיסיים, לפיהם מי שחזק יותר קובע את המציאות. הוא מסכם שהסיבה היחידה שהעם היהודי חי בישראל היא שהוא חזק מספיק להחזיק בשטח ולכבוש אותו, ואין לכך קשר ... בשאלות של מוסר כשלעצמן אלא מדגיש שהשאלה באיזו זכות אנחנו פה? היא מלכתחילה לא נכונה. הזכות היחידה שקיימת בטבע היא הזכות של החזק, וזה בדיוק מה שקרה גם בהקמת מדינת ישראל ובשמירתה. לדבריו, אפשר לשחק משחק מוסרי ולספר סיפורים של עם נבחר, אבל במציאות - כוח צבאי הוא זה שקובע. הוא מבהיר שכך פועלות כל המדינות בעולם, ולא רק מדינת ישראל. בסיום ההסבר הארוך והמפורט של אליעד כהן, מודגש שוב המסר המרכזי: מדינת ישראל קיימת בזכות הכוח הצבאי בלבד, לא בזכות התנך או ההבטחות האלוהיות, והאמונה בזכות התנכית היא בעיקר סיפור שאנשים מספרים לעצמם כדי להרגיש טוב יותר עם המציאות. למי שייכת ארץ ישראל? זכות העם היהודי על ארץ ישראל האם אנחנו פה בזכות התנך? הכיבוש הישראלי והזכות על השטח האם היהודים הם העם הנבחר? זהות יהודית או ...
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 1
... הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? ... יש כמה צדדים. וכאן נתייחס לעניין הגרעין האיראני מנקודת מבטה של מדינת ישראל, שמרגישה מאוימת על ידי תוכנית הגרעין ... הגרעין האיראנית, היא על ידי שילוב של כוחות בין לאומי. דהיינו, אם מדינת ישראל או העולם יצליחו ליצור הסכמה בין ... המדינות השונות. כי לכל מדינה יש את האינטרסים שלה. ולא האינטרסים של מדינת ישראל שהיא המאוימת העיקרית, כמו האינטרסים ... העניין וכיוב, ולכל מדינה ומדינה יש את האינטרסים שלה. ולכן קשה ככ למדינת ישראל ליצור חזית אחידה אל מול תוכנית הגרעין האיראנית. ואעפכ אם מדינת ישראל תצליח ליצור חזית אחידה ורחבה של כמה ... הרי שכך יהיה קל יותר להתמודד עם תוכנית הגרעין האיראנית. ואם מדינת ישראל לא תצליח ליצור את החזית האחידה הזו, הרי שבמקרה כזה על מדינת ישראל יהיה לשקול היטב את צעדיה לגבי תוכנית הגרעין האיראנית. ויתכן שמדינת ישראל בסופו של דבר תאלץ להתפשר ולחיות בשתיקה עם זה שלאיראן יהיה נשק להשמדה המונית. ויתכן שמדינת ישראל תחליט לנסות למנוע את הגרעין האיראני ... בלי הסכמה רחבה. אבל, בכל אחת מהאפשרויות שלא תהיה, אם יגיע הרגע שבו מדינת ישראל תרגיש סכנה מיידית מהנשק הגרעיני של אירן, או בכלל אם מדינת ישראל תרגיש שהיא נמצאת בסכנה מיידית של ממש ... אם תהיה הסכמה עולמית רחבה, ובין אם תהיה התנגדות עולמית רחבה, הרי שמדינת ישראל בוודאי תפעל כדי להגן על עצמה. ויהיה המחיר של המלחמה אשר יהיה, אם מדינת ישראל תהיה תחת סכנה מיידית וודאית של ממש מצד מדינה אחרת, הרי שבמקרה כזה לא תהיה למדינת ישראל ברירה, והיא תאלץ להגן על עצמה. וגם אם מדינת ישראל תהיה מבודדת ברמה העולמית לחלוטין, וגם אם המצב העולמי הפוליטי יהיה כולו נגד ישראל, במצב סכנה של ממש, שבו אם ישראל לא תגיב, היא פשוט תושמד, הרי שבמקרה כזה ישראל תגיב בכל מקרה. וגם אם מדינת ישראל תדע, שהתגובה שלה תעלה לה ביוקר, הרי ... אחרת, אז אין ברירה אחרת. ובנוסף על כל זה יש לזכור, שלא בטוח בכלל שמדינת ישראל בכלל יכולה למנוע את תוכנית הגרעין האיראנית בכוחות עצמה. כי עם כל הרצון הטוב ועם כל הכוח הצבאי של מדינת ישראל, עדיין הכוח של מדינת ישראל הוא מוגבל מכל הבחינות. וגם אם מדינת ישראל ממש תרצה למנוע את הגרעין האיראני, וגם אם מדינת ישראל תהיה במצב של אין ברירה ותהיה חייבת להגן על עצמה, הרי שעדיין לא בטוח שמדינת ישראל תצליח להגן על עצמה. ואף על פי כן, אם לא תהיה ברירה, ואם תהיה סכנה מיידית של ממש. דהיינו, מצב שבו מדינת ישראל תבין שאם היא לא עושה פעולות כלשהן, היא פשוט תושמד, הרי שבמקרה כזה מדינת ישראל תהיה חייבת לעשות את המיטב ואת המירב ... כל הקיצין והגיעו מים עד נפש, אז ההכרח לא יגונה. ואף על פי כן, אם מדינת ישראל בשלב כלשהו תחליט בכל זאת שהנסיבות מכריחות אותה לפעול, גם אם זה יהיה באופן עצמאי, הרי שתמיד מדינת ישראל תנסה לגייס הסכמה עולמית כמה שיותר ...
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
אנטישמיות, שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה שונאים את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע בחפים מפשע, איך להילחם בטרור? המלחמה בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל
... שנאת ישראל - האם צהל צבא מוסרי? למה ... את היהודים? למה מאשימים את עם ישראל? פגיעה בחפים מפשע, לפגוע ... בטרור, פוליטיקה, מוסריות, מדינת ישראל האם צהל הוא הצבא הכי מוסרי ... מדוע מאשימים את צהל ואת מדינת ישראל כל כך הרבה בפשעים נגד ... מוסריות. למה שונאים את מדינת ישראל ומאשימים אותה בחוסר ... דווקא מהמוסריות המוגזמת של ישראל. אליעד נותן דוגמה למצב שבו ... היא זו שמייצרת את ההאשמות כלפי ישראל. לפי אליעד, כאשר צהל מוכן ... מפשע יקרה משהו רע לאותם אזרחים, ישראל תואשם בכך למרות שהאשמה ... בכל פעם שיש נפגעים אזרחיים. למה ישראל תמיד יורה לעצמה ברגל? דוגמה נוספת שנותן אליעד לכך שמדינת ישראל פוגעת בעצמה, היא הסיפור של המצור על עזה. כאשר מדינת ישראל מתפשרת ומקלה מעט בסגר, למשל ... מאשים צבאות אחרים כמו שמאשים את ישראל? אליעד מסביר שהסיבה שהעולם ... ולכן העולם פחות תוקף אותן. ישראל, לעומת זאת, מנסה להצטייר ... לאמת במלואה וללא שום פשרות. כאשר ישראל או האדם הפרטי מנסים להציג ... צהל צבא מוסרי? למה מאשימים את ישראל בפגיעה בחפים מפשע? מה לעשות ... האם האדם מוסרי יותר מחיה? למה ישראל סופגת ביקורת בינלאומית? איך ...
למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות
למה כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות
... כולם שונאים את ישראל? למה שונאים את ישראל? למה שונאים את היהודים? למה העולם שונא אותנו? הצבא המוסרי בעולם, הצבא הכי מוסרי בעולם, מלחמה בטרור, פגיעה בחפים מפשע, אכזריות, רחמנות למה העולם שונא את ישראל והאם הרחמנות שלנו אשמה? השאלה המרכזית שאליעד כהן בוחן היא מדוע שונאים את ישראל ואת היהודים ברחבי העולם, ובפרט, האם הרחמנות של ישראל כלפי האויבים שלה היא הגורם לכך או שיש סיבה אחרת. ההרצאה מתחילה בתיאור המציאות הביטחונית בישראל, שבה למרות האלימות הקשה כלפי ישראל, המדינה והצבא שלה עדיין מתנהגים ברחמנות רבה גם כלפי טרוריסטים שפגעו באזרחים. אליעד כהן מסביר שבישראל נהוג להציל את חיי המחבלים, להגן עליהם מפגיעה נוספת אחרי שכבר נוטרלו, ואף לטפל בהם רפואית לפני פצועים ישראלים במצבים מסוימים, לדוגמה אם המחבל במצב קשה יותר. הוא מציין דוגמה ספציפית שבה מנכל מדא התייחס לטיפול במחבל לעומת ישראלי פצוע, והסביר שהטיפול במחבל יכול לעיתים להיות בעדיפות רפואית גבוהה יותר מאשר בפצוע ישראלי, כי זה המצב הרפואי המחייב. אך דווקא הרחמנות הזו, שאליעד מציג כמאפיין בולט של ישראל, נתפסת בעולם בצורה הפוכה לחלוטין. כאשר העולם רואה תמונות של מחבל פצוע, במקום להעריך את הרחמנות הישראלית, הוא מאשים את ישראל בכך שהיא פוגעת בחפים מפשע. כך יוצא שישראל מואשמת ברצח של חפים מפשע, גם כאשר מדובר למעשה בטיפול רפואי במחבלים עצמם. אליעד כהן מתאר את הפרדוקס שבמצב הזה: ככל שישראל מתאמצת להיות מוסרית ורחמנית, כך העולם שונא אותה עוד יותר. הוא דן בשאלה האם יש קשר בין שתי התופעות: האם שונאים את ישראל בגלל שהיא רחמנית, או למרות הרחמנות שלה. אחת הדעות שמועלות היא שאולי דווקא הרחמנות והמוסריות הישראלית הן אלו שמעוררות רגשות שליליים כלפי ישראל. האם ישראל שופטת את עצמה בחומרה יתרה? אליעד נותן דוגמאות להשוואה בין ישראל למדינות אחרות, כגון ארצות הברית וסוריה, שמבצעות פעולות חמורות יותר כמו הפצצת בתי חולים, אך העולם לא מתקומם ולא מבקר אותן באותה החריפות שבה הוא מבקר את ישראל. הוא טוען שהמוסריות של ישראל מבליטה אותה, בדיוק כמו שכתם אדום בולט יותר על בגד לבן. ככל שישראל מנסה להיות מוסרית יותר, כל פעולה חריגה שהיא עושה בולטת עוד יותר וגורמת לעולם לבקר אותה בצורה חריפה יותר. בנוסף, הוא מדבר על האפשרות שהעולם שופט את ישראל לא רק ביחס לאחרים אלא ביחס לעצמה. כלומר, ככל שישראל מדגישה את המוסריות שלה, העולם שופט אותה בחומרה רבה יותר על כל טעות קטנה. זה יוצר מצב שבו ישראל לכודה בפרדוקס מוסרי, שבו הרצון להיות מוסרי מוביל דווקא להאשמות בחוסר מוסריות. מדוע העולם לא מבין את הרחמנות הישראלית? אליעד כהן מסביר שלעולם קשה לקבל את הרחמנות הישראלית כלפי מי שבאים להרוג אותה. הוא מביא דוגמה מילדים שזורקים אבנים על חיילים במטרה להרוג, ובכל זאת החיילים לא יורים בהם ולא פועלים כלפיהם באלימות קיצונית. העולם מפרש את ההתנהגות הזו לא כסימן למוסריות, אלא כהוכחה לכך שישראל בעצם לא בטוחה בצדקתה. אליעד אומר שזו לוגיקה הפוכה - ככל ש
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
מלחמה בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם
... בטרור, הצבא המוסרי בעולם, למה שונאים את ישראל? לפגוע בחפים מפשע, החזק שורד בטבע, אהבה, שנאה, רחמנות, אכזריות, פגיעה בחפים מפשע, שנאת ישראל, הצבא המוסרי ביותר בעולם למה ישראל שנואה בעולם למרות שיש לה צבא מוסרי? אליעד כהן בהרצאתו מתמקד בנושא מורכב הכולל שאלות על מוסריות, מלחמה, טרור, אהבה ושנאה, בדגש על השאלה למה מדינת ישראל שנואה בעולם, למרות הטענה שיש לה את הצבא המוסרי ביותר. הוא מתייחס לתפיסה המקובלת לפיה ישראל מנסה להימנע מפגיעה בחפים מפשע, וטוען כי עצם הרחמנות על חפים מפשע בצד האויב גוררת בהכרח אכזריות כלפי אזרחים וחיילים ישראלים. הוא מסביר שכל רחמנות מגיעה עם מחיר ועם הצד השני שלה, שהוא בהכרח אכזריות כלפי מישהו ... לכאורה מוסרית, תמיד מכילה בתוכה אכזריות סמויה. למשל, כאשר טייס ישראלי נמנע מלפגוע בבניין בגלל ילדים פלסטינים שנמצאים שם, הוא אולי מרחם על אותם ילדים, אבל בו - זמנית מתאכזר כלפי ילדים ישראלים שעלולים להיפגע בעתיד מהרקטות שמשוגרות מאותו מקום. הוא מדגיש שמי שאומר בוא נרחם על חפים ... אין דבר כזה מוסריות - יש רק הישרדות החזק. למה העולם מבקר את ישראל למרות המוסריות שלה? אליעד טוען שהסיבה שהעולם מבקר את ישראל איננה בהכרח אנטישמיות או שנאה חסרת בסיס. הוא מסביר שהעולם רואה כיצד ישראל עצמה מתנהגת בהיסוס מוסרי, כלומר, עצם העובדה שישראל מתלבטת מוסרית אם מותר לה לפגוע באויב או לא, משדרת לעולם שישראל עצמה אינה בטוחה בצדקתה ובזכותה להתגונן. הוא אומר שאם ישראל הייתה פועלת מתוך ביטחון מלא וללא התנצלות, העולם היה מקבל זאת ביתר קלות. לפי אליעד, הבעיה היא שישראל מתנהגת כאילו היא עצמה בספק לגבי זכותה להגן על עצמה, ולכן העולם מבקר אותה עוד יותר. האם ... גורמת לפגיעה בחפים מפשע אחרים, לרוב אלה בצד שלך. הוא אומר שאם ישראל רוצה באמת לנצח ולהגן על אזרחיה, עליה להבין שהרחמנות כלפי אויביה חייבת להיות מוגבלת, כי לכל רחמנות יש מחיר. למה שונאים את ישראל? האם ישראל היא באמת מוסרית? למה רחמנות גורמת לאכזריות? האם מוסריות היא חולשה במלחמה? האם חייבים ...
ערבים וחרדים עליך ישראל, מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?
... וחרדים עליך ישראל, מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך? למה החרדים והערבים מעיזים לדרוש כסף וזכויות ממדינת ישראל? אליעד כהן מסביר שיש מוסר השכל עמוק בשאלת היחס של המדינה כלפי החרדים והערבים. לטענתו, הסיבה המרכזית שבגללה החרדים מרשים לעצמם ... של החרדים מלאה בקליפות גרעינים או תפוזים - דברים חסרי ערך אמיתי שעדיף להשליך לפח, ולא לאכול. האם גם החילונים בישראל הם בעצם חרדים? אליעד כהן טוען דבר מפתיע: שגם האדם החילוני, שחושב שהוא לא חרדי, הוא בעצם חרדי בפנימיותו. זאת משום שהוא עדיין ... או בדת. לדבריו, אין שום סיבה לצום דווקא ביום הזה, ומי שמאמין בצום יכול לצום כל השנה. מכך הוא מסיק שהחברה בישראל כולה חרדה, ולכן מאפשרת לחרדים האמיתיים להשתלט עליה. למה לא צריך לשמר את המורשת היהודית? אליעד כהן מדגיש שתפיסת החרדים על הצורך ... מוחלט ולחיות חיים טובים באמת. האם החרדים צודקים? למה לא לשמר את המורשת היהודית? האם החרדים והערבים מאיימים על ישראל? מדוע צריך להשמיד את העבר? מה המקור של הגזענות היהודית? איך משתחררים מהשקר? שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על השכל, ועל המוסר ... טועים, מה שמעניין פה זה המוסר השכל, זה השכל, כשאני אומר זאת אני מתכוון גם למדינה לחילונים מול הדתיים, וגם ישראל מול הפלסטינים, ישראל מול כל העולם. ומה שאני אומר תקף לגבי כולם. הסיבה שלחרדים יש את העזות פנים לא לקום בבוקר ולבקש ממך כסף שתממן אותם, היא רק מכך ...
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית
הפסקת אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית
... אש עם החמאס, נגד הפסקת האש, בעד הפסקת האש, מבצע עמוד ענן, למה שונאים יהודים? למה שונאים את ישראל? המבצע בעזה, פגיעה בחפים מפשע, פוליטיקה, מלחמה בטרור, צביעות ישראלית האם הפסקת האש עם החמאס במבצע עמוד ענן הייתה נכונה? אליעד כהן דן לעומק בנושא הפסקת האש עם החמאס בעקבות מבצע עמוד ענן, כאשר הוא מציג נקודת מבט מורכבת וביקורתית לגבי ההתנהלות המדינית של ישראל בסוגיית הפסקות אש. אליעד מסביר שבתחילת המבצע המטרה שהוגדרה הייתה להחליש או למגר את החמאס, אך לדעתו מטרה זו לא באמת הושגה. הוא טוען שההחלטה לצאת ... להתארגנות מחודשת ולהתחמשות נוספת. לפי אליעד, הנזק שנגרם לחמאס לא היה משמעותי מספיק כדי להחליש את הרצון שלהם להמשיך לפעול נגד ישראל. למה ישראל לא מצליחה להחליש את החמאס לצמיתות? אליעד משווה את המצב בעזה לפסיכולוגיה של האדם. לדבריו, כמו שבנאדם שחווה בעיה או מצוקה מנסה בהתחלה להתעלם ממנה במקום לטפל בה מן השורש, כך גם ישראל מתנהלת מול החמאס. במקום לפתור את הבעיה לעומק, ישראל רק מקלה זמנית את המצב (הפסקות אש) אבל לא פותרת את הגורמים לשנאה ולסכסוך, ולכן הבעיה תמיד חוזרת. הוא נותן דוגמה מפסיכולוגיית המחירים: מדינה שמורידה מחיר של דלק בצורה מלאכותית לזמן קצר, ואז מעלה אותו שוב, גורמת לצרכן להתרגל למחיר הגבוה. באופן דומה, הוא טוען שישראל מתרגלת למצב בו הרקטות הן חלק משגרת החיים, במקום לפתור את הבעיה בצורה חד - משמעית. האם אפשר להתגרות באויב בלי להיפגע? אליעד משתמש בדימוי מהתורה ... בלבו. הוא טוען שכאשר אדם שהוא לא צדיק גמור מתגרה באויב (החמאס), הוא למעשה מעורר את הרוע גם בעצמו ולכן נכשל במאבק. לפי אליעד, ישראל, כמו אדם שאינו צדיק גמור, אינה מצליחה להילחם בחמאס עד הסוף משום שיש בה עדיין הזדהות מוסרית או רגשית שמונעת ממנה לפגוע באויב בצורה טוטאלית. הוא נותן דוגמה שאם ישראל הייתה רוצה באמת להיפטר מהחמאס, היא הייתה צריכה להפסיק לספק לו חשמל ומים, ולא להתחשב במה שהעולם אומר. אבל ישראל מפחדת מתגובת העולם ולכן לא עושה את הצעד הזה. האם המוסר הישראלי הוא למעשה צביעות? אליעד כהן מתאר את ישראל כמדינה היחידה שמתנצלת כשהיא מגנה על עצמה. הוא אומר שישראל תמיד עסוקה בלתרץ ולהסביר את עצמה לעולם, ולכן העולם תופס אותה כאשמה. הוא טוען שזו צביעות ישראלית, כי המדינה מעמידה פנים שהיא מוסרית מאוד, אבל בעצם ההיסוס הזה גורם לכך שהיא לא מגינה על אזרחיה כמו שצריך. הוא נותן כדוגמה את אסד בסוריה, שלא מתחשב בתגובת העולם ועושה מה שהוא צריך כדי לשמור על השלטון שלו, וטוען שאם ישראל הייתה פועלת באותה נחישות (ללא התנצלות מתמדת), העולם היה מקבל את זה. האם ניתן לחסל את הטרור לחלוטין? אליעד מסביר שהדרך היחידה לחסל את הטרור באופן מלא ... ללא רחמים, אחרת המצב רק יחמיר בעתיד. איך הדילמה הביטחונית דומה לפסיכולוגיה של האדם? אליעד כהן עושה אנלוגיה בין ההתמודדות של ישראל עם החמאס לבין ההתמודדות של האדם עם רצונותיו. כמו שישראל לא מסוגלת ללכת עד הסוף בגלל הזדהות רגשית עם האויב, האדם לא מצליח להיפטר מהרצונות המזיקים שלו בגלל שהוא עדיין מזדהה עם ההנאה שהם מביאים לו. לדבריו, ... שכל עוד אדם מפחד לאבד את ההנאה, הוא תמיד יהיה נשלט על ידי הפחד. האם המוסריות היא חולשה או חוזק? לדעת אליעד, ההתלבטות של ישראל לגבי מוסריות במלחמה היא למעשה חולשה, כי היא גורמת לה לחשוב יותר מדי על מה שהעולם יאמר, במקום להגן על עצמה בצורה אפקטיבית. הוא מדגיש שהדרך היחידה ... עם עצמו, ומציע פתרון של החלטה מוחלטת ונחישות מלאה בפתרון הבעיות, ללא פחד מתגובות העולם או מהמחירים שיהיה צורך לשלם בדרך. למה ישראל מתנצלת? איך להפסיק לפחד מבדידות? מהי צביעות ישראלית? האם ניתן לחסל את החמאס לחלוטין? איך להתגבר על רצונות מזיקים? למה ישראל לא הולכת עד הסוף במבצעים צבאיים? ...
אנטישמיות, למה כולם נגדנו? למה העולם נגדנו? הססנות, למה שונאים אותנו? להחליט לא להחליט, מנהיגות והחלטיות, חוסר החלטיות, למה שונאים את היהודים? למה שונאים יהודים? למה מאשימים אותנו? למה שונאים את ישראל? למה הם שונאים אותנו?
אנטישמיות, למה כולם נגדנו? למה העולם נגדנו? הססנות, למה שונאים אותנו? להחליט לא להחליט, מנהיגות והחלטיות, חוסר החלטיות, למה שונאים את היהודים? למה שונאים יהודים? למה מאשימים אותנו? למה שונאים את ישראל? למה הם שונאים אותנו?
... נגדנו? הססנות, למה שונאים אותנו? להחליט לא להחליט, מנהיגות והחלטיות, חוסר החלטיות, למה שונאים את היהודים? למה שונאים יהודים? למה מאשימים אותנו? למה שונאים את ישראל? למה הם שונאים אותנו? למה העולם נגדנו ואיך חוסר החלטיות גורם לשנאה? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא שהעולם אינו נגדנו בגלל אנטישמיות, שנאת יהודים או מתוך קנאה, אלא מפני שאנחנו כמדינה וכעם מתנהלים בצורה לא החלטית מבולבלת ודו - פרצופית. לפי אליעד, מדינת ישראל מתנהגת כאילו היא סובלת מהפרעת אישיות קשה - פעם אחת היא מתנהלת כאילו היא מוסרית ועדינה, ופעם אחרת כאילו היא אכזרית ותקיפה. ההתנהלות הזאת, ... כשפעלו באכזריות. כמו בטבע, כאשר אריה טורף אף אחד לא מתפלא, כי טבעו של האריה הוא לטרוף. אבל אם פתאום חתול מתוק ואדיב היה מתחיל לטרוף, זה היה מעורר תדהמה. מדינת ישראל, לפי אליעד, מתנהלת בדיוק כמו החתול הזה - פעם אחת מציגה את עצמה כמדינה מוסרית ועדינה, ובפעם אחרת פועלת באלימות ותוקפנות. ההתנהלות הזאת יוצרת אנטגוניזם גדול כלפיה, מכיוון שהעולם לא יודע איך להתמודד איתה או מה לצפות ממנה. מהי הדוגמה להתנהלות המבלבלת של ישראל בעזה? אליעד מביא דוגמאות רבות על הדרך שבה ישראל פועלת מול עזה וחמאס. מצד אחד ישראל מטילה סגר על עזה בטענה של שיקולים ביטחוניים, אך לאחר שהחמאס יורה טילים, במקום להחמיר את הסנקציות, ישראל דווקא מקלה עליהן. ישראל מודיעה שהיא רוצה למוטט את שלטון החמאס, אך בפועל היא מאפשרת לו להמשיך להתקיים ואפילו מעבירה לו כסף. ההתנהגות הזו גורמת לישראל להיראות חלשה, מבולבלת ודו - פרצופית. במקום לפעול בצורה ברורה וליצור הרתעה אמיתית, המדינה ממשיכה להעביר מסרים סותרים - פעם תוקפת, ופעם מחבקת את האויב. מה הקשר בין חוסר החלטיות למדיניות הפוליטית של ישראל? אליעד מדגים זאת דרך מדיניות הממשלה וראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענתו עסוק בעיקר בשמירה על הכיסא שלו. במקום לקבל החלטות ברורות - האם לפעול למלחמה או לשלום - הממשלה לא מחליטה אף פעם, וכאשר היא מחליטה, היא משנה את דעתה שוב ושוב. חוסר ההחלטיות הזה משדר חולשה וגורם לישראל להיראות לא אמינה וחשודה בעיני העולם. הוא נותן דוגמאות לכך שישראל אומרת שזו ההזדמנות האחרונה, אבל אז שוב מאפשרת לאויב להמשיך ולפעול נגדנו ללא תגובה משמעותית. איך חוסר החלטיות משפיע על האדם בחייו האישיים? ... מחסל את מי שלא מוצא חן בעיניו בלי להסתיר זאת, ולכן העולם מקבל אותו ככזה. פוטין מציג עמדה תקיפה, ואפילו היטלר, שהיה דיקטטור רצחני, האמין במוצר של עצמו. מדינה כמו ישראל, לעומת זאת, מתנדנדת בין עמדות שונות - יום אחד מחבקת את אויביה, יום אחר תוקפת אותם, ולמחרת שוב עושה איתם עסקים. הגישה הלא ברורה הזאת גורמת ... ובעייתית. משל האריה והארנב בטבע, כאשר רואים אריה טורף, אף אחד לא מופתע, כי הוא אריה - זה טבעו. אבל אם פתאום חתול מתוק היה מתחיל לטרוף, זה היה מזעזע. אותו דבר עם ישראל - מדינות אכזריות ידועות כבר ככאלה, ולכן הן לא מעוררות את אותה התנגדות כמו מדינה שמנסה לשחק אותה מוסרית אבל מתנהגת אחרת. דוגמה להתנהלות הלא החלטית של ישראל בכל הנוגע לסכסוך עם עזה, ישראל מתנהלת בצורה שמבלבלת גם את עצמה וגם את העולם: מצד אחד מטילה סגר, מצד שני מקלה עליו כשנורים עליה טילים, מצד אחד מכריזה שהיא רוצה למוטט את ... איתם משא ומתן. ההתנהלות הזאת מעבירה מסרים סותרים, וגורמת לעולם להסתכל עליה כעל מדינה לא יציבה, מפוחדת ובלתי החלטית. חוסר החלטיות הוא הבעיה המרכזית כאשר מנהיג ישראלי אומר הפעם זו ההזדמנות האחרונה, ואז ממשיך לתת הקלות לאויבים, זה משדר מסר של חולשה והססנות. אי אפשר להיות גם מוסרי וגם אכזרי, גם רך וגם ... בו, משנה את דעתו כל הזמן - בעצם דופק את עצמו. הסבל הפנימי מגיע מכך שהאדם לא שלם עם הבחירות שלו, ולכן נשאר תקוע ומתוסכל. מסקנה העולם נגדנו כי אנחנו נגד עצמנו. ישראל לא החליטה אם היא רוצה להיות אכזרית או מוסרית, אם היא רוצה שלום או מלחמה, אם היא רוצה למגר את הטרור או להכיל אותו. כל עוד המדינה משדרת חוסר ... צהל צבא מוסרי, הססנות בצבא, מדיניות פוליטית, ביבי נתניהו, המחיר של ההססנות, המחיר של חוסר ההחלטיות, למוטט את שלטון החמאס, שלום או מלחמה, למה הם נגדנו? גינוי ישראל באום ...
תוכנית הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 2
... הגרעין האיראנית מול מדינת ישראל - מה לעשות? ומהי המשמעות הרוחנית? חלק 2 וכדי לעצור את תוכנית הגרעין האיראנית, לשם כך ... כדי להילחם בעצבות ובכוח שמייצר אצלו מצב רוח רע. ובתוך כל התכונות של האדם, יש גם את מדינת ישראל, שהיא הרצון האישי של האדם, שהדבר היחיד שחשוב לו, זה להרגיש טוב. והאינטרס של הרצון ... שלו תהיה לגרום לאדם להרגיש טוב, הרי שהאדם יצליח לעשות זאת. והדבר דומה למצב שבו מדינת ישראל תשלוט בעולם כולו, שאז בקלות היא תוכל לקחת את כל הכוח שיש בעולם, ולמחוק בבת אחת את ... הזה. כי לכל מדינה יש את האינטרס שלה, ולכל כוח באדם יש את האינטרס שלו כנל. ולכן בינתיים ישראל נאלצת לחיות לצד האיום של הגרעין האיראני, והיא כנראה תאלץ גם לחיות עם מצב שבו לאירן יהיה נשק גרעיני כל זמן שהוא לא יופעל כלפי מדינת ישראל. דהיינו, האדם בינתיים נאלץ לחיות עם כוח פנימי בתוכו שמייצר גם רע. כי אין לאדם את היכולת להעלים כרגע את הכוח הזה בצורה מלאה. והנה, אם אירן תחליט להשמיד את מדינת ישראל בפועל, הרי שבמקרה כזה מדינת ישראל תאלץ להגן על עצמה בכל מחיר. דהיינו, אם הרע שיש באדם יתגבר עליו ויכניס אותו לדיכאון ... כיצד הוא יכול להשתמש בכל יכולת ויכולת שיש לו, לטובת המאבק בעצבות ובחוסר השמחה. ועד שמדינת ישראל תחליט האם ואיך ומתי לפעול נגד איראן, הרי שבינתיים מדינת ישראל כל הזמן עושה תרגולות לטובת העניין הזה. ומדינת ישראל כל הזמן מנסה לשפר את היכולות הצבאיות שלה, הן ההתקפיות והן ההגנתיות לטובת המלחמה הבאה ... היא שהוא לא מסוגל להכיל בתוכו את הכוחות השונים שיש בו. וזה כאנלוגיה לכך שהאיראנים ומדינת ישראל , לא מסוגלים להכיל אחד את הרצונות של השני. וכך גם האדם לא מסוגל להכיל בתוכו את כל ... שהאדם יוכל להכיל בתוכו את כל הכוחות השונים. וכדי לעשות שלום בין האיראנים לבין מדינת ישראל, לשם כך צריך מנהיג מאוד חכם, שמכיר את כל האינטרסים של האיראנים יותר טוב מהאיראנים עצמם, ושמכיר את כל האינטרסים של מדינת ישראל, יותר טוב ממדינת ישראל עצמה. ומנהיג שכזה, הוא צריך גם להיות חכם אמיתי וגדול, שהוא ידע איך לגרום לכל צד ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ישראל
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ישראל, איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ישראל, איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, מומלץ, מאמן אישי לילדים נוער והורים בנושאי ישראל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 21:22:41 - wesi4