ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ישות אחת ממש ✔אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 3 ✔אם יבוא יום שמישהו יטען כי יש אפשרות לנטרל לגמרי את המנגנון במוח שאחראי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 3
אם יבוא יום שמישהו יטען כי יש אפשרות לנטרל לגמרי את המנגנון במוח שאחראי על ה"פחד" ולהמשיך להתקיים באופן טוב ומשוחרר יותר, כל מה שצריך לעשות זה לשאול אותו: " ואחרי העלמת הפחד, האם עדיין יהיה לי רצון?"

אם התשובה תהיה כן, אז עובדים עליכם, כי כשיש רצון יש פחד שאולי לא תשיג את הדבר ושאולי תשיג ותאבד אותו וכו', וככל שהרצון חזק יותר ככה הפחד גדול יותר.

אם התשובה תהיה לא - אז פשוט תשאלו אותו, האם עדיין אוכל לחוות משהו כלשהו?

אם התשובה היא כן, אז שוב משקרים לכם, כי כשאין רצון כלשהו, כבר אין הבדל בין טוב לרע ואין את הדואליות שעליה מתבססות כל התחושות כולל התחושה הבסיסית ביותר של ה"אני קיים".

ואם התשובה תהיה לא, אז מה עשינו בזה? כבר אין אני שיכול לחיות טוב ומשוחרר יותר.

לכן, כל מי שלא שונא את החיים של עצמו, מומלץ לו להתחיל להתיידד עם הפחד.


אחת מהדרכים לגרום למישהו לאהוב אותך, היא לבקש ממנו לעזור לך במשהו.

מה ההיגיון בכך? כי כדי לעזור לך, הוא יצטרך להתאמץ והאדם מוכן להתאמץ רק עבור מה שנדמה לו כיותר טוב מרע.

לכן, תוך כדי שהוא יעזור לך, הוא יצטרך לשכנע את עצמו למה זה טוב לעזור לאנשים באופן כללי, ולמה אתה נכלל ברשימת אלו שכדאי לו לעזור להם וככל שהמשימה תהיה קשה יותר, ככה הוא יחוש יותר ויותר קירבה כלפיך במהלך מתן העזרה.

מישהו רוצה לתת היגיון הפוך?


דבר אחד אף אחד לא יכול לעשות.. וזה ללכת עד הסוף.. מי שדוגל באהבה לא יכול לאהוב את השנאה.. החושב חיובי, אינו יכול לחשוב חיובי על החשיבה השלילית.. מי שדוגל בשנאה לא יכול לשנוא אותה.. מי שדוגל בלרחם לא ירחם על האכזריות ומי שבאכזריות לא יוכל להתאכזר על האכזריות.. כי תמיד היה הווה ויהיה חיסרון כלשהוא.. אלא אם כן..


כשהאדם מוכן להעמיד את אמונתו למבחן, הוא בעצם מודה - שיש גורם / ים מסוימים שבהם האמונה שלו תלויה, ושאם יוכח לו אחרת - ישנה את דעתו. וכאן יש מלכוד, כי מצד אחד אם האדם לא יעמיד את אמונתו למבחן, תמיד יישאר בלבו ספק, ולו הכי קטן, שיש פיסת מידע שעלולה להתגלות בפניו ולנפץ את אמונתו, ומצד שני גם אם הוא יעמיד את אמונתו למבחן, הוא בעצם מודה שהאמונה שלו תלויה בסיבות, ובצורה כלשהי של המציאות, כלומר שהאמונה שלו אינה מוחלטת, ויש משהו גדול ממנה שמקיף אותה. הדרך היחידה להאמין במשהו, מבלי לצאת נוכל, היא רק באמצעות הבנה, עד הסוף, של הנחות היסוד הבסיסיות ביותר, ואחרי שמגלים מה שמגלים, אפשר לומר דבר אמונה, ובו זמנית גם לומר את האמת.


אחדות אמיתית - מהי האחדות של המציאות באמת? מה השורש האמיתי של כל הדברים? מה מחויב המציאות?

כי המון העם חושבים בטעות, שהאין שכל הוא ההפך של היש שכל. דהיינו שהנפרדות, היא ההפך של האחדות.

ולפיכך חושבים, שהאחדות מאיימת על קיומה של הנפרדות.

ולא כך הוא הדבר. כי מי שהגיע לאחדות באמת, מגלה שהיא באחדות עם הנפרדות ושבמקום לשלול את מקומה, היא הופכת אותה ליחידה בעולם, והדבר היחיד שהיא מעלימה זה את רעיון האחדות שנפרדת מהנפרדות.

כי באמת, יש רק ישות אחת ממש ואין שום אחדות שהיא נפרדת מהנפרדות, או נפרדות שהיא נפרדת מהאחדות, אלא הכל אחד ממש.

ומחויב המציאות הוא שאין שום דבר מחויב שנפרד מאפשרי המציאות. דהיינו שאפשרי המציאות, הוא עצמו המחויב.

והדבר אינו הגיוני כלל, כי אפשרי כשמו כן הוא - אפשרי ולא מחויב. כי עצם הגדרתו כאפשרי פירושה שהוא לא מחויב ועל כן נשאלת השאלה: איך זה יכול להיות שדבר שהוא רק אפשרי הוא מחויב? איך יתכן ריבוי של מחויב יחיד?

והשאלה הזו היא השאלה של החלל הפנוי שעליה דיבר רבי נחמן בליקוטי מוהר"ן בתורה ס"ד והיא הסיבה שבגללה העולם קיים.

והאמת היא, שהשאלה הזו היא שאלה נצחית עבור מי שמפריד בין המחויב לבין האפשרי, וחושב שהם הפכים. ולא כמו שאומרת המשנה, על דבר אחד העולם עומד - על ההפרדה בין המחויב לאפשרי.

ומי שרוצה למצוא את התשובה האמיתית לשאלה הזו, עליו לבדוק את הנחת היסוד שלה שאומרת שיש הבדל בין מחויב לאפשרי - בין יש לאין בין צורה ומהותה, האם היא אכן אמת מוחלטת.

כי המחויב הוא שום דבר ממש, דהיינו שאין שום דבר מוגדר שהוא מחויב יותר מהפכו, דהיינו שהכל מחויב \ אפשרי באותה המידה ממש.

ולומר שהכל מחויב \ אפשרי באותה המידה פירוש הדבר הוא שגם להגיד שלא הכל מחויב \ אפשרי באותה מידה גם זה מחויב \ אפשרי באותה מידה.

כי גם הטעות המרה של ההפרדה, גם היא ביטוי של האחדות האמיתית.

כי כאשר הכל מחויב \ אפשרי באותה מידה, פירוש הדבר שאין כלום מוגדר דהיינו שהאמת היא שאין כלום.

ואם האמת היא שאין כלום אז גם כאשר יש משהו, זה לא משנה את העובדה שאין כלום.

והדבר לא הגיוני, כי משהו וכלום אלו שני הפכים שסותרים מצד הגדרתם. ואיך יכול להיות שרק אין כלום (או רק יש כלום שזה אותו דבר, כי ביחס לכלום היש והאין הם אחד ממש), אבל גם יש משהו? האם גם אין כלום או רק אין כלום?

והסוד הוא שגם ורק זה אותו דבר, אע"פ שזה נדמה להפכים. והסיבה שהאדם לא מצליח להבין את זה, היא כי באמת אין מה להבין.

כי להבין פירושו להפריד בין יש לאין, בין כלום למשהו. ולהבין זאת תכונה ששייכת אך ורק מהשכל האנושי והחוצה.

אבל מי שרוצה להבין את מהות המציאות, דהיינו את מה שיש מחוץ לשכל האנושי ובעומקו של השכל האנושי, צריך להבין שהיא ההפך הגמור של השכל האנושי שלו, ועליו להפסיק לנסות להבין.

כי ידיעת האמת, לא כרוכה בהבנה, אלא דווקא היא ההפך של הדבר הזה שנקרא הבנה. כי מהות המציאות היא האין הבנה המוחלטת בכבודה ובעצמה.

כי באמת, האין הבנה המוחלטת היא ההבנה היחידה שבאמת אפשר לקרוא לה הבנה. כי עד שהאדם לא מצליח להבין שני דברים הפוכים בבת אחת, עד אז כל הבנותיו מוטלות בספק תמידי כי הן נשענות על השכל האנושי ועל חוקי הלוגיקה שהיא עצמה תמיד היתה הווה ותהייה מוטלת בספק. ולכן כל הבנות השכל האנושי הן כולן כולל כולן הבנות של שקר.

וההבנה היחידה שקיימת, היא ההבנה של דבר והיפוכו כישות אחת, שהיא הופכת את מי שמבין אותה, להיות היא ממש.

כי הבנה אמיתית, היא רק כאשר המבין (האדם) המובן (התובנה עצמה) וההבנה (היכולת להבין דברים) הופכים לישות אחת ממש.

וכל זמן שהאדם אומר "אני מבין שאיקס" הרי שהוא מפריד בינו לבין מה שהוא מבין - אותו איקס, דהיינו שהבנתו אינה שלמה ועל כן היא שקרית.

וכאשר האדם אומר "אני איקס" זה אומר שהוא והבנתו הפכו לישות אחת ממש ואז גם אין צורך בהבנה שתחבר בינהם.

וממילא המבין, המובן, וההבנה הפכו להיות ישות אחת.

ומה שזה אומר בפועל הוא שעד שהאדם לא יהפוך להיות הדבר והיפוכו כישות אחת בעצמו ממש, עד אז הוא לא באמת מבין את זה. ורק מי שהפך להיות הישות השלמה רק הוא מבין אותה באמת.

ומספיק שפעם אחת האדם יהפוך להיות הישות השלמה בשביל שמאותו רגע, הוא לא יסבול יותר לעולם.

כי סבל, יש רק כאשר האדם רוצה משהו ששונה ממה שקיים, דהיינו שיש נפרדות בין הרוצה (האדם) הרצוי (המצב שאליו הוא שואף) והרצון (כוח השאיפה עצמה).

ועצם ההבדל בין הישויות האלו מעיד על כך שהאדם לא באמת רוצה את הדבר. כי לרצות באמת פירוש הדבר שאתה הופך להיות הרצון עצמו.

והסיבה שבגללה האדם לא יכול להפוך להיות אף רצון, דהיינו לא יכול לרצות שום דבר באמת, היא מכיוון ששום רצון הוא לא מחויב.

כי כמו שהאדם רוצה עכשיו דבר, כך הוא גם יכל לא לרצות אותו בדיוק באותה מידה.

והעניין הזה שיש נפרדות של רצונות ושאף רצון הוא לא מחויב שורשו בכך ששום צורת מציאות לא מחויבת.

כי אם היתה צורת מציאות שהיא מחויבת אזי האדם לא יכל לרצות משהו אחר ששונה ממנה. כי היא המחויבת והיחידה. כי אם היא לא יחידה, ויש לה הפך ודבר ששונה ממנה היא לא מחויבת כי היא יכולה שלא להיות ע"י קיום הדבר ששונה ממנה.

והמסקנה המתבקשת היא, כביכול, שלעולם האדם לא יכול להפוך להיות הישות השלמה מעצם זה שתמיד יש נפרדות כלשהיא.

והעניין הוא שכל זה נכון אך תלוי ביכולת של האדם להפריד בין דבר להיפוכו.

כי אם לאדם לא היתה יכולת שכזו, הרי שגם אם בפועל הוא היה רוצה דברים שונים כל פעם, הרי שברמת החוויה שלו הוא היה תמיד רוצה דבר אחד בלבד, שאינו מוגדר כלל.

ובשביל זה על האדם להפסיק להבדיל בין דבר להיפוכו. כי מי שמבדיל בין דבר להיפוכו נקרא חוכמולוג ומתחכם עם המציאות, ועל כן הוא סובל בסבל נצחי.

ואחרי שהאדם מפסיק להבדיל בין דבר להיפוכו פעם אחת באותו רגע הוא הופך להיות מחויב המציאות, ומקיף וממלא את כל המציאות כולה.

ואז יוצא שהוא מצליח להגדיר דבר והיפוכו כישות אחת, ומצליח להפריד אותה מהישות של הדבר והיפוכו כשניים.

אך מכיוון שהוא כבר הצליח להכיל דבר והיפוכו כישות אחת, אז הוא זוכר את האמת, שבאמת הכל אחד תמיד.

כי להגדיר דבר והיפוכו כישות אחת זה להגדיר את הכל במכה. כולל את הישות של הדבר והיפוכו כשניים גם כן כישות אחת, עם הדבר והיפוכו כאחד.

ואז יוצא שהאדם גם מגדיר וגם לא מגדיר בו זמנית. דהיינו שההגדרה אינה מגדירה, למרות שהיא מגדירה.

ולמרות שהחכם האמיתי, יודע שהוא חכם ביחס למשוגעים של העולם הזה, אף על פי כן אין הבדל מבחינתו בין זה לבין להגיד שכולם חכמים כמוהו ממש כי הכל אחד.

ואז, האדם רואה במו עיניו שההגדרה לא שללה לא שוללת ועולם לא תשלול את חוסר ההגדרה, כי זאת ישות אחת ממש.

והשכל האנושי לעולם לא יוכל להבין את העניין הזה ומחויב שתהיה לו שאלה, כל זמן שהוא קיים. כי שורש הקיום שלו הוא בחוסר ההבנה הזו, איך זה שהמוגדר והלא מוגדר הם ישות אחת ממש.

וככל שהאדם מעמיק את שכלו בשאלה הזו ובחוסר ההבנה הזו שלו איך זה יכול להיות שהאין והיש הם ישות אחת ממש, ומנסה להבין את הדבר הזה בשכלו בכל זאת, על ידי זה האדם בסופו של דבר מתייאש לחלוטין מלנסות להבין את הדבר הזה באמצעות השכל האנושי שלו, וזורק את השכל שלו ופתאום הוא מגלה שבלעדיו, הוא פתאום מקבל שכל חדש שבו הוא מצליח להבין דבר והיפוכו ולראות שאכן זה כך.

או אז האדם מגיע לסוף החיפוש העצמי שלו, ומפסיק לחפש את עצמו. כי היכולת להמשיך לחפש את עצמך שורשה בכך שאתה לא מצליח להבין דבר והיפוכו בו זמנית ולהפוך את הכל לישות אחת, כי אם הכל הופך לישות אחת, אז אין עוד אפשרות להתקדם.

כי מהות ההתקדמות היא כאשר יש מרחב מקום כלשהוא ויש שניים אבל כאשר הכל אחד אין שום מקום וממילא אין אפשרות טכנית להתקדם, כי הכלת הדבר והיפוכו כישות אחת היא הסוף של כל הסופים.

כי יש שני סוגי שאלות. והראשונה היא כזו שיש לה תשובה שהיא נפרדת ממנה. לדוגמה שהאדם שואל כמה עולה מוצר מסויים שאז התשובה (50 שקל נניח), נמצאת ונפרדת מהשאלה.

ועל שאלה כזו נאמר "ודע מה שתשיב לאפיקורס", כי השאלות האלו שורשן בכך שהן מתבססות על מידע יחסי.

אבל כאשר שואלים שאלה ששואפים לקבל עליה מידע מוחלט, אז מתחיל כל הסיפור להסתבך.

לדוגמה כאשר האדם שואל למה אני רוצה כסף, שלשאלה הזו יש תשובה יחסית שהיא נפרדת מהשאלה. אבל אם האדם יוסיף את האפקט של המוחלט על השאלה השאלה תהפוך לבלתי פתירה כלל. כגון השאלה למה באמת האדם רוצה כסף, שאין לה שום תשובה בשכל האנושי.

כי מצד השכל, אין שום סיבה אמיתית לרצות משהו אחד יותר מאשר משהו אחר...
מחויב אפשרי לגרום לבת לרצות אותי לגרום לנשים לרצות אותי להבדיל מוחלט אינו מוגדר לגרום לו לרצות אותי תכונות חשיבה שלילית שכל לרצות רק אותך אימון אימון אישי אימון אישי לחיים אימונים הצלחה הצלחה בחיים חיים חיים טובים להצליח להצליח בחיים להתאמן תובנות תובנות לחיים
אלוהים והעולם, המציאות והאדם. אב ובן כישות אחת.
... דהיינו, כאשר גופו של הבן עדיין נמצא בתוך גופו של האב. במקרה כזה האב וגם הבן הם ישות אחת ממש. בכל אב יש אין סוף בנים פוטנציאלים. אך מצד שני כל הבנים שלו כולם, הם הוא ממש. לפני שהבן נוצר ועזב את גוף האב, הבן גם היה קיים, אך ישותו עדיין הייתה אחת עם ישותו של האב. האב והבן היו ישות אחת ממש. גם במערכת היחסים שבין אלוהים לאדם המציאות לעולם, גם כאן יש 2 נקודות מבט שונות. מנקודת מבטו של האדם ... דהיינו, מסתכל על המציאות כפי מה שהיא מסתכלת על עצמה, אז הוא מגלה שהבן והאב הם ישות אחת ממש. הסבר: כפי שכבר ביארתי אלוהים = המציאות עצמה, שהיא שורש העולם מרחב המקום ציר הזמן וכולי. המקום והזמן ... ממנו. אך מצד האמת החיצונית, האב והבן הם ישות אחת. הבן בכלל נמצא בתוך האב והוא ישות אחת ממש עם האב. מצד האב, או מנקודת מבט חיצונית, קיים אב, שנקודה אחת בתוכה אפשר לקרוא לה בן, אך זהו עדיין גם האב עצמו ממש. מצד האמת האב והבן הם ישות אחת ממש. כאשר אדם שנמצא בתוך חלום אומר אני, הרי שהאני אמיתי שלו הוא זה שחולם את החלום. כאשר אדם אומר אני האני ...
עולם החלומות האמיתי / פיצול אישיות אמיתי
... לאדם בשעת החלום, לא באמת קורים בעולם האמיתי שלנו. ואעפ שמנקודת המבט שחיצונית לחלום, אין שום הבדל בין הישויות שנמצאות בתוך החלום, והן כולן ישות אחת ממש , עם תודעה אחת, ומהות אחת וכולי, כי הן כולן הישות העצמית, של המחשבה של האדם שחושב את החלום. אעפכ, עבור החלק של התודעה של ... מבין ולא יודע, שהוא נמצא באותו המקום ממש, שבו נמצאים כל הדברים שהוא רואה בשעת החלום (שהוא בתוך המחשבה של זה שחולם את החלום). והאדם לא יודע שהוא ישות אחת ממש, עם כל מה שהוא רואה כנפרד ממנו בתוך החלום. ולא רק שנדמה לאדם שנמצא בתוך החלום, שיש לו בחירה חופשית כלשהי, למרות שבאמת אין ... שום הפרדה, בין האני של האדם, לבין כל מה שהוא שונה מהאני של האדם. ובאחדות של המציאות, גם המקום והזמן, גם הם לא יותר מאשר צורות שונות, שמתאחדות לישות אחת ממש, שהיא חסרת הצורה של המקום והזמן. והישות הראשונה, שהיא זו שבתוכה כל הדברים נמצאים, היא לא נמצאת בתוך שום ישות אחרת. משום ... ששם אין שום נפרדות כלל. ומנקודת מבט מסוימת, גם האחדות הראשונה של המציאות, גם היא נמצאת בתוך אחדות גדולה יותר. אבל האחדות הגדולה יותר, היא ישות אחת ממש , עם האחדות החיצונית ביותר של המציאות, שהיא הפנימית ביותר, של הנפרדות שלנו. והמציאות שנמצאת מחוץ למציאות שלנו, היא לא יותר ... לה קיימת, והכל אמיתי באותה המידה ממש. ולהסתכל על המציאות מנקודת מבט אמיתית, פירושו, להסתכל על המציאות מנקודת מבט, שרואה את כל נקודות המבט כישות אחת ממש. דהיינו, גם את נקודת המבט שלנו, וגם את נקודת המבט של העדר הזמן והמקום והאחדות של המציאות, וגם את נקודות המבט של מה שיש ... לפעמים, כן מתעורר אל האחדות של המציאות. במובן, שהאדם לפעמים פחות חווה את הנפרדות של המציאות שלנו, וחווה יותר את החוויה, שבה הדברים השונים הם ישות אחת ממש. ובכל פעם שהאדם חווה ששני מצבים שונים, זהים בצורה כלשהי אחד לשני, זה סוג של חוויית האחדות ושל התעוררות. וכמובן שיש כאן ...
המהות של כל דבר / המהות של המהות עצמה - מהי?
... אחת, שבה אין שום משמעות כלשהי, לשינוי הצורה החיצוני של הדבר. לדוגמה: המהות של הרצון, הוא החיבור של הרצון ושל האין רצון ושל כל שאר הישויות כולן שאינן רצון, והכל מתחבר לישות אחת ממש, באותו מקום וזמן, כולל החיבור שלהן לבחינת מעל ... כי בשורש, היש והאין מתחברים, ואז אין משמעות של זמן ומקום וכולי. ולסיכום: מהות הדבר, היא החיבור של הצורה החיצונית של הדבר, עם כל שאר הצורות ששונות ממנה, והכל מתחבר אל ישות אחת ממש, שאין בה שום נפרדות כלל, אפילו לא ברמת הפוטנציאל של הישות, דהיינו, אחדות אמיתית. והמהות, של המהות עצמה, היא המהות עצמה. כי יש אחדות גדולה יותר, מאשר אחדות קטנה יותר. אך הן ישות אחת ממש. והן גם נפרדות זו מזו, אך הן גם ישות אחת ממש, כי אין שום הבדל ביניהן. והמהות הראשונה של הכל, היא החיבור של כל הדברים לישות אחת ממש. וזו המהות הראשונה של המציאות, ששם הכל אחד ממש. ... הוא החיבור שלה עצמה עם כל מה ששונה ממנה, לישות אחת. וכך הלאה, מהות פנימית יותר ויותר. וכל העומקים של האחדות האלו, הן פנימיים אחד יותר מהשני עד אין סוף. אבל הם גם ישות אחת ממש , כי מהותם ומהות האחדות שלהם היא אחת. והאדם לא ...
מבוא - סוף המסע בהתחלת המסע - השכל הסופי של הספר
... האובייקטיבית של המציאות, ולכן הוא מרגיש חיסרון. כי מצד האמת של המציאות, הכל אחד. והכל אחד פירושו, החיבור של כל ההפכים לישות אחת ממש (ויתבאר עוד בהמשך). ומצד האמת אין שום הבדל בין החיסרון והיש סוף, לבין השלמות והאין סוף. כי האדם הוא סוף, כי הוא מוגבל והוא ישות ... האדם הוא חלק מהשלם, אך לא השלם עצמו. והנה, מצד האמת של המציאות (שתתבאר בספר הזה), אין שום הבדל בין השלם לבין חלקיו. וזאת ישות אחת ממש. ורק בשכל הקטן של האדם נדמה לו שיש הבדל בין הישויות השונות האלו, למרות שבאמת אין שום הבדל כלל והכל זו ישות אחת ממש. ואין הכוונה לומר שהאדם מחובר אל המציאות האין סופית, כי את זה כולם יודעים ואין בכך שום חידוש ושום תועלת, אלא הכוונה היא לומר ... שכל כזה, שאיתו יוכל האדם להכיל בתוך השכל האנושי שלו, את ההבנה שבאמת הכל אחד, ושהיש והאין הם אחד, ושהסוף והאין סוף הם ישות אחת ממש (לא מחוברים, אלא אחד ממש). ועל ידי זה שהאדם יבין את ההבנה הזאת, דהיינו, שהאדם יצליח להכיל בתוך מחשבתו את הידיעה שכל ישות סופית, ...
שיגעון - השכל המשוגע - למה כולם משוגעים? למה אתה משוגע? ומה משמעות העניין?
... של אלוהים האמיתי, מנקודת המבט הזאת, היש והאין הם נפרדים אחד מהשני, אבל הם גם בו זמנית ממש, ישות אחת ממש. ואין שום הפרדה ויש אחדות מלאה, בין הנפרדות שלהם, לבין האחדות שלהם. כי המקום והזמן וכל הנפרדות, הכל קיים, גם בתוך הכלום. וגם שם יש ... למרות שבאמת הם כן קיימים. כמו לדוגמה העניין של מהות המציאות והיש. שמהות היש, היא האין, והם ישות אחת ממש. כי היש נמצא בתוך המקום והזמן, שמהותם, חסרה את הצורה שלהם, והיא כלום ממש, שהוא ההוויה של המקום והזמן ושל כל מה שישנו בתוך המקום והזמן. ... ללא הצורה החיצונית הנפרדת שלהם. ולא יכולות להיות שתי ישויות חסרות כל צורה. משום שהן בעצם ישות אחת ממש. וכאשר בסוף התהליך, מורידים את כל הצורות, נשארים עם ישות חסרת כל צורה. ואז הכל מתאחד. כי כאשר הכל חסר כל צורה שהיא, הרי שאין זמן ... נוספים). והרעיון הוא, שהשכל של האדם יכול להבין, שבמציאות שלנו, היש והאין מחוברים אחד לשני כישות אחת ממש, כי הם אחד ממש, כי הצורה ומהותה היא אחד ממש. ואין שום חיות לשום דבר, בלי מהותו של דבר. ולכן אין שום צורה כלל, אלא רק מהות. והמהות היא ...
אחדות המציאות / סוד הצמצום יש מאין ואחדות ההפכים - חלק 2
... כלל. כי כאשר אין שום מקום, אין גם שום זמן ולהיפך. וממילא ההוויה של הזמן ושל המקום, היא בכלל ישות אחת ממש. כי יש רק שתי אפשרויות בלבד. והאפשרות הראשונה היא, שיש הבדל כלשהו בין ההוויה ... של הזמן חסרת הצורה של הזמן, או שאין כל הבדל ביניהן. ואם אין ביניהן שום הבדל, הרי שממילא הן ישות אחת ממש. ומי שיתבונן יראה, שאין שום הבדל מצד תפישת האדם, בין העדר מוחלט של מקום, לבין ... וההעדר של האני, גם הם תופסים זמן ומקום, ובשורשם הם מתאחדים עם הכל. וכל הישויות כולן, מתאחדות לישות אחת ממש. והשכל הזה בא לידי ביטוי בצמצומים שונים בעולם של הנפרדות. כי כאשר יש לאדם איזה ... שום הפרדה בין היש לבין האין. ואחרי שמתאמת ומתברר אצל האדם העניין הזה, שבאמת היש והאין הם בכלל ישות אחת ממש, עכשיו, התשובה לשאלה של איך זה יכול להיות, היא פשוטה. כי על האדם לשאול את עצמו ...
הסוד של הטוב והרע - מה גורם לאדם להרגיש רע? איך להרגיש טוב באמת?
... שם אין הבדל בין שום דבר לשום דבר. ובשורש המציאות, עדיין אין שם אפילו לא מרחב זמן ומקום. כי בשורש המציאות, גם הזמן והמקום, גם הם ישות אחת ממש. ובשורש המציאות אין שום נפרדות כלל, אלא הכל אחד ממש. וכאשר האדם מסתכל על השורש הזה, ממילא הוא תמיד מרגיש שלמות. כי בשורש הכל אחד ממש. וכאשר הכל אחד, ממילא ... שאין הבדל אמיתי בין רצון לבין אין רצון. כי בשורש, אין הבדל בין רצון לבין העדר רצון. וגם הרצון וגם העדר הרצון, הם ביטויים שונים של ישות אחת ממש. ומי שרוצה לחיות טוב באמת, עליו להגדיל את השכל שלו. ולהגדיל את השכל, פירושו שעל האדם להפסיק לשקר את עצמו. כי כדי להיות חכם אמיתי, לשם כך בסך הכל האדם צריך ...
הסוד של הצמצום - איך מתוך אחדות מתהווה נפרדות? אם הכל טוב, אז איך זה שיש רע?
... אחת ממש. וכל מרחב הזמן כולו, גם הוא נמצא בתוך נקודה אחת ממש. ובשורש המציאות, שם הזמן והמקום הם ישות אחת ממש. כי בעומק המציאות, שם אין זמן ואין מקום כלל. כי יש משהו פנימי יותר מהזמן והמקום. ואחכ נפרדו הזמן ... עצמה. אלא שמנקודת המבט של שורש המציאות, שם אין נפרדות בין נפרדות לבין אחדות, ולכן בעצם הכל זאת ישות אחת ממש. וכאשר יש לאדם את השכל הגדול של המציאות, שבו יש אחדות בין האחדות לבין הנפרדות, ממילא אין שאלה איך ...
גזענות - מה טוב בגזענות? למה כולם גזענים תמיד?
גזענות - מה טוב בגזענות? למה כולם גזענים תמיד?
... כיצד אדם יכול להשתחרר באמת מהגזענות? אליעד מסביר שכאשר האדם יבין לעומק שהטוב והרע הם בעצם אותה ישות אחת ממש , הוא לא יהיה עוד גזען. במצב כזה האדם לא יעדיף עוד את הטוב על הרע, אלא יראה בהם חלקים של דבר אחד שלם. רק לאחר שהאדם מבין באופן עמוק את האחדות הזו, הוא יכול ... ממש אחד, לא יהיה יותר גזען, כי שניהם אחד ורק שאדם יבין שזה משחק, והרע ביותר והטוב ביותר בשורשם הם ישות אחת ממש אז הוא יוכל ליהנות מהמשחק, ולהיות גזען, מתוך ידיעת האחדות. ...
הסבל - אין אדם סובל, אא"כ נכנסה בו רוח שטות - למה?
... עצמי כלל, אלא יש רק אחדות אחת ממש. והרצון והעצמי והמציאות הם אחד ממש. כי בשורש אין הפרדה, אפילו לא בין התודעה לבין הרצון שלה, אלא הכל ישות אחת ממש , ללא כל רצון וללא כל תודעה כלל. ובנוסף יש לזכור, כי בשורש של הכל, שם הרצון והאין רצון הם ישות אחת ממש . ומי שמבין את העניין הזה באמת, הוא גם חווה ומרגיש את ... שהיא הבנת שורש הרצון, שורש המציאות, אחדות המציאות, שורש הרגשות, שורש המחשבות, שורש הסיבות וכל התהליכים כולם, שבשורשם כולם מתאחדים לישות אחת ממש. וכאשר האדם נמצא בשלמות בתוך התודעה של האחדות, הרי ששם ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אימון אישי לחיים - תובנות לחיים טובים והצלחה בחיים - 3
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ישות אחת ממש, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ישות אחת ממש, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למנהלים, מאמן מנטלי, מאמן אישי לירידה במשקל בנושא ישות אחת ממש - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 10:01:05 - wesi4